@Gerard; dank voor je compliment, maar ik heb nog een hele lange weg te gaan.
Jij denkt dat dat simpel is ? Ik geef het je te doen.
Het is een stijl die geen "tweaker" zal kunnen aannemen omdat
a) het gros hier denkt dat je horizon recht moet staan of juist "gemaakt" schuin.
b) je ook bijzonder creatief moet zijn in het verzinnen van concepten - wat wil je uitbeelden, hoe zet je je model neer ? ook hier denkt men te vaak recht van voren, terwijl beelden uit de "ID" etc, als snapshots overkomen; technisch kloppen ze vaak van geen kant, maar compositietechnisch wel en het meest belangrijke: ze overtuigen - komen niet geposeerd over, of juist heel overdreven. Dat half/half geposeerde is wat je beeld niet afmaakt.
Het meest belangrijke is je model, die maakt of kraakt je foto, is het eerste waar men naar kijkt, daarom zijn er ook modellen bureaus. De rest zijn ondersteunende factoren (lokatie, kleding, visagie en haar), deze moeten op elkaar aansluiten om het plaatje kloppend te krijgen. Alles bij elkaar opgeteld: een moeilijk verhaal.
Wat me heel vaak opvalt bij mensen die met modellen beginnen of bezig zijn, is dat op lokatie schieten en de flitser dusdanig hard zetten zodat je het daglicht half wegneemt. Dit is alles behalve editorial of fashion en zie je alleen op internet forums, hetzelfde gaat op voor het blurren van de huidjes. In de professionele wereld doen ze dat heel anders.
Anyway Nomad; leuk begin, die schaduw van het hekje werkt leuk. Gewoon veel schieten en eens een dagje met 1 model op pad gaan.
Denk dat de helft hier nooit met top modellen heeft gewerkt dus denk dat we dat iets losser moeten zien.
niemand hier.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 12-10-2008 09:32
]