[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:30

Sharky

Skamn Dippy!

Ze heeft een speen in haar mond wat haar als schattig, klein meisje al een stuk minder interessant maakt. Een foto wordt een stuk levendiger als iemand lacht maar dat wordt lastig met die speen.
Verder mis ik ook nog wat essentiele scherpte dus de foto overtuigt mij niet helemaal.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Manon:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3063/2743038315_949dd38185.jpg
(klik voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind de DOF, de centrale compo in combinatie met de vierkante crop en je belichting erg mooi.

Wat ik niet mooi vind is hoe je blauwe toning uitpakt in de schaduw gebieden. Haar bovenlijf vind ik ook te prominent in beeld waardoor het zachte vrouwelijke een beetje teniet gedaan wordt. Ook haar borstbeen lijkt nu wat vreemd.
Ik kan het niet helemaal verklaren maar ik denk dat het deels komt door het in het niets verdwijnen (overloop naar de achtergrond) van haar bovenlijf. Hierdoor wordt het optisch allemaal veel groter en bijna mannelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
djengizz schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:01:
Ik vind de DOF, de centrale compo in combinatie met de vierkante crop en je belichting erg mooi.

Wat ik niet mooi vind is hoe je blauwe toning uitpakt in de schaduw gebieden. Haar bovenlijf vind ik ook te prominent in beeld waardoor het zachte vrouwelijke een beetje teniet gedaan wordt. Ook haar borstbeen lijkt nu wat vreemd.
Ik kan het niet helemaal verklaren maar ik denk dat het deels komt door het in het niets verdwijnen (overloop naar de achtergrond) van haar bovenlijf. Hierdoor wordt het optisch allemaal veel groter en bijna mannelijk.
Ben het met je eens, maar ik vind het blauwige juist wél mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
djengizz schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:01:

"Het zachte vrouwelijke"??? Nee, dat zal niet de bedoeling van deze foto zijn idd... Probeer eens iets minder gepreoccupeerd naar de foto te kijken? Ik houd wel van sterke vrouwen, dus mss ben ik ook niet geheel onbevooroordeeld, maar deze foto bevalt mij wel.

@ TranceSetter: Dat dubbelvouwen van het oor, dat maakt voor mij je foto. Niks mis mee imo, die blijkbaar afwijkt van het gemiddelde hier :)

[ Voor 7% gewijzigd door Toff op 04-10-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:42:
"Het zachte vrouwelijke"??? Nee, dat zal niet de bedoeling van deze foto zijn idd... Probeer eens iets minder gepreoccupeerd naar de foto te kijken? Ik houd wel van sterke vrouwen, dus mss ben ik ook niet geheel onbevooroordeeld, maar deze foto bevalt mij wel.
Ik was niet zo gepreoccupeerd hoor Toff, gewoon mijn mening. Als het jou wel bevalt is het toch prima.
De foto ansich vind ik ook mooi maar niet op alle punten. Dat heb ik toegelicht, niks meer, niks minder.
Wat de precieze bedoeling is van de foto weet ik niet want dat staat er niet bij. Hoe die op mij overkomt weet ik wel en vanuit die basis reageer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Ben blij dat er zo verschillend op wordt gereageerd, is juist goed, iedereen ziet een foto anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 20:19

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:02
Waarom laat je de brightness zo hoog in deze foto? Ik heb hem even door PS gehaald (auto levels, brightness -15, contrast +10) en dat vond ik fijner om naar te kijken vond ik. Er gaat dan inderdaad wat detail verloren maar het gezicht kijkt dan een stuk prettiger.
eth0 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:35:
eentje van mij, geschoten in China, dropje buiten Dali in Yunnan... [afbeelding]
Ik vind die vertekende kleur(en) niet mooi in je nabewerking. De compositie vind ik wel mooi; de hoed is wat mij betreft zo dus ook wel ok (afgesneden).
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:08:
ik heb ook een foto[afbeelding]
Niet bewerkt, alleen donkerder gemaakt.
Hij heeft wel wat vind ik. Wel heel jammer dat hij zo onscherp is. De foto's op je website met Lieke bij de spiegel en in het gras vind ik mooier.

[ Voor 5% gewijzigd door Gody op 05-10-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Helemaal "top" Simon, al heeft de foto voor jouw doen wel erg weing context. ;) Enig verbeterpuntje dat ik nog zou kunnen bedenken zit in de reflecties in de ogen van de baby. Erg veel en ook nog verschillend van kleur. Een deel ervan wat verdoezelen zou de intensiteit misschien iets kunnen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Haha, ik had alleen (helaas) een 350D en 50 f/1.4 ter beschikking, maar toch commercieel opdrachtje, vandaar. Zal eens naar die ogen kijken ja.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Misschien linksonder nog even dat grijze vlak nog even afcroppen?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 07:50
@Eekthecat: Mooie plaat - volg djengizz voor een stuk wat het blauwige betreft. Maar da's persoonlijke smaak.
@Simon: Heel mooie en integere shot, ideaal moment, mooi belicht. Dat grijze onderin mag er inderdaad vanaf.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3285/2914857385_cbff713cdb.jpg

Klik vooral voor groter

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:59
Gisteren weer een shoot gedaan, ditmaal in een showroom van gietvloeren. Ze hadden een aantal "woonkamers" waar we gebruik van konden maken.

Ben zelf niet helemaal tevreden over de shoot, maar vond deze wel 1 van de mooiste. Volgende keer ga ik het model wel een ander kleur topje aan laten doen, zwart ziet er nie echt mooi uit zo ...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3225/2915467027_62d173e59f_o.jpg

Gebruikte fotoapparatuur: D60 + 17-55 f2.8
Gebruikte flitsapparatuur: Lastolite Ezybox Hotshoe (Nikon SB-800) + Lastolite Umbrella kit (Nikon SB-600) + Reflector

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 06-10-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Er zit totaal geen details meer in het truitje van het model. Bovendien heeft ze niet de meest mooie benen, als je het mij vraagt. Ik zou iig wat vlekken op haar benen wegwerken. Met name haar linkerknie, en eventueel het scheenbeen.

Voor de rest vind ik 'm tof! Al komt het onderwerp van gietvloeren (of was dit niet de opdracht?) niet goed tot z'n recht. Daarvoor zou ik een groot stuk vloer hebben genomen zonder een drukke achtergrond.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-10-2008 11:11 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

Japie.G

Colour Classic

Nice, fijne kleurtjes!

[ Voor 29% gewijzigd door Japie.G op 06-10-2008 11:14 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:09:
Er zit totaal geen details meer in het truitje van het model. Bovendien heeft ze niet de meest mooie benen, als je het mij vraagt. Ik zou iig wat vlekken op haar benen wegwerken. Met name haar linkerknie, en eventueel het scheenbeen.

Voor de rest vind ik 'm tof! Al komt het onderwerp van gietvloeren (of was dit niet de opdracht?) niet goed tot z'n recht. Daarvoor zou ik een groot stuk vloer hebben genomen zonder een drukke achtergrond.
Klopt ... alhoewel wel alles klopt kwa grijs balans en licht ... misschien door de bewerking. En ze heeft inderdaad niet de meest mooie benen, maar goed ... soms moet je het ermee doen he ... zo is het model nou eenmaal ;).

En gietvloeren was niet de opdracht hoor, gewoon een fotoshoot van die meiden, maar we mochten het pand van dat bedrijf gebruiken voor de shoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai allen!

Ik ben hier nieuw! Gek op portretten schieten maar nog niet zo lang bezig! Alle commentaar is dan ook meer dan welkom! Dit is een toevallig portretje geschoten met een Nikon D80 en een heel oud (jaartje of 15) lensje!!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2918527512_c46be2629a_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:45
Uhm mja, als je er niet bij had gezegd dat het met een D80 (en een oude lens) was gemaakt had ik gedacht dat het een snapshot was met de camera van een mobieltje. En ik weet ook niet of ik dit nou wel echt een portret zou noemen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:33:
Uhm mja, als je er niet bij had gezegd dat het met een D80 (en een oude lens) was gemaakt had ik gedacht dat het een snapshot was met de camera van een mobieltje. En ik weet ook niet of ik dit nou wel echt een portret zou noemen :P
Is inderdaad meer een straatshot. Verder issie te flets (waarschijnlijk door de oude lens, ik ken dat wel) en mist hij contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ligt het aan mij of is 15 jaar voor een lens helemaal niet "heel oud"?
Populaire Canon lensjes als de 85/1.8, 50/1.8, 35/2.0, 100/2.0 zijn allemaal rond 1990-1992 gereleased en zijn echt niet flets/contrastloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
Afbeeldingslocatie: http://th38.deviantart.com/fs37/300W/i/2008/280/3/5/BW_Portrait___Melissa_by_Obscurus86.jpg

Grote versie op dA

Onder de categorie: Spontaneous Portraits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
-DG- schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:38:
Ligt het aan mij of is 15 jaar voor een lens helemaal niet "heel oud"?
Populaire Canon lensjes als de 85/1.8, 50/1.8, 35/2.0, 100/2.0 zijn allemaal rond 1990-1992 gereleased en zijn echt niet flets/contrastloos. ;)
Mja ik heb een paar lenzen die dat wel zijn :P Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoe oud die zijn, M42 mount iig.

Anyway de plaat mist contrast, that's fo sure ;)

@ boven,
Aardige foto, mooi licht iig. Erg jammer van die groene sjaal.

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 06-10-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
sOid schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:07:
[...]

Mja ik heb een paar lenzen die dat wel zijn :P Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoe oud die zijn, M42 mount iig.

Anyway de plaat mist contrast, that's fo sure ;)

@ boven,
Aardige foto, mooi licht iig. Erg jammer van die groene sjaal.
Haha, tja dat moet echt je ding zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:02
Ik vind de sjaal ook storend omdat hij voor mij de aandacht van de persoon wegtrekt. Het is jouw keuze NeoTheMatrixM, maar kun je hem misschien eens side by side posten met een volledige z/w zodat we kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
@NeOTheMaTriXM: Mij stoort de sjaal allerminst, hooguit dat de saturatie van dat groen ietsje aan de hoge kant is.
@Kanini: Beetje flets
@iworx: vrolijke plaat, idd lekkere frisse knallende achtergrondkleuren. Wel beetje harde schaduw in z'n gezicht.
@Jeroenz18: beetje te donker, ook door de achtergrond, schaduw onder haar gezicht en idd de trui. Maar ik vind 'm ook wel wat hebben zo, ietsje bijflitsen misschien?
@EEKthecat: helemaal geweldig, prachtige blik en sfeer door de toning.

Zelf zit ik nog een beetje te tobben of ik hier wat mee kan, hij is nog ongecropped:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3295/2919325322_e81a6db971.jpg
groter grootst

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
Op zich kan je hier nog best wat mee. Afhankelijk van je smaak kan je voor een krappe crop rond die man gaan, de katten erbij of zelfs een stuk van de plantenbak. Die krat aan de rechterkant zou ik in iedergeval weghalen.
Het kleurverschil op de muur stoort mij een beetje.
Jammer dat de man niet de andere kant op zat. Dat had voor wat meer eenheid in de foto gezorgd.

[ Voor 25% gewijzigd door vandijk op 06-10-2008 20:42 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Tja, gewoon zo even snel, maar ik vind dit al 10x beter:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/334u5n4.jpg
Zeg maar als je'm liever terug weg wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mijn nichtje, op een heerlijke zomerdag:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/DSC_6119.jpg

Ik weet het, te centraal, maar een heerlijk onschuldige pose.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-10-2008 20:44 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
@fire69: zoiets ja :)

@sjaak_afhaak: Jammer van die wipkip in de achtergrond

[ Voor 58% gewijzigd door vandijk op 06-10-2008 20:59 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
@AugmentoR: De crop versie gepost door Fire69, leid minder af. Stukje naast de muur is redelijk een eye catcher :)
@Sjaak_Afhaak: Zo onschuldig kijkt ze anders niet :+

Full B/W (groot)
Afbeeldingslocatie: http://th73.deviantart.com/fs36/300W/i/2008/280/f/0/BW_Portrait___Melissa_2_by_Obscurus86.jpg

B/W met groen (groot)
Afbeeldingslocatie: http://th38.deviantart.com/fs37/300W/i/2008/280/3/5/BW_Portrait___Melissa_by_Obscurus86.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik kleur?
Ik vind helemaal zwart wit iig al veel en veel beter eigenlijk...

Sinds kort een canon 30d, beetje aan het experimenteren. Wat dachten jullie ervan?
(Boerengolven met Familie)
Afbeeldingslocatie: http://nl.fotoalbum.eu/images/9084/148222/00000008.jpg

Onbewerkt btw

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooie foto maar zou 'm wel een beetje croppen ja. Hoewel ik het niet super storend vind.
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:44:
Mijn nichtje, op een heerlijke zomerdag:

[afbeelding]

Ik weet het, te centraal, maar een heerlijk onschuldige pose.
Eigenlijk geef je zelf je kritiek al :P
NeOTheMaTriXM schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:06:
@AugmentoR: De crop versie gepost door Fire69, leid minder af. Stukje naast de muur is redelijk een eye catcher :)
@Sjaak_Afhaak: Zo onschuldig kijkt ze anders niet :+

Full B/W (groot)
[afbeelding]

B/W met groen (groot)
[afbeelding]
Zwart-wit is veel beter. Houden zo.
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:19:
En ik kleur?
Ik vind helemaal zwart wit iig al veel en veel beter eigenlijk...

Sinds kort een canon 30d, beetje aan het experimenteren. Wat dachten jullie ervan?
(Boerengolven met Familie)
[afbeelding]

Onbewerkt btw
Hmm... Ik vind 'm heel onrustig, m'n ogen worden alsnog naar 't meisje getrokken (die overigens op m'n ex lijkt, misschien daardoor wel :+ ) terwijl zij niet scherp is. Zou de focus andersom hebben gelegd. Wat nabewerking mag ook wel, wat meer contrast, iets meer satuartion en misschien wat vignetting.

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 06-10-2008 22:10 . Reden: even kwootjes wat ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@Sjaak_afhaak: leuke toning - het Oh noes, betrapt gevoel - mooi vastgelegd
@NeOTheMaTriXM: De zwart/wit versie - definately

@Saga_Envi: Ik volg sOid - Had je de focus op het meisje gelegd en iets meer naar rechts was gaan staan was de plaat sterker geweest.

Zoon & Mrs. K bij't slapengaan - tryout met SB-900 erop. Doe normaal weinig met flash.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3119/2919708146_88f8879047.jpg

Klik voor groter (en beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
iworx schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:21:

@Saga_Envi: Ik volg sOid - Had je de focus op het meisje gelegd en iets meer naar rechts was gaan staan was de plaat sterker geweest.

Zoon & Mrs. K bij't slapengaan - tryout met SB-900 erop. Doe normaal weinig met flash.

Flitsschaduw is een beetje jammer (vergeet ik zelf ook nog vaak rekening mee te houden). En misschien moet je een gel voor je flits hangen, geeft wellicht wat meer sfeer :) Minder wit licht enzo. Kun je in dit geval ook wel in Photoshop/Lightroom doen.

Argh, pandorra armband. Is m'n moeder ook helemaal fan van :+ Wel lekker makkelijk met cadeautjes uitzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 06-10-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
iworx schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:21:

Leuke foto, het is niet snel te zien dat je geflitst hebt!! :)

@Saga_Envi : Ik ben niet echt van de kleurtjes, gewoon niet mijn ding :P

[ Voor 5% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 07-10-2008 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties. Het is idd wel een beetje contrastloos e.d.
Maar ik ben een beetje aan het kijken of ik ook de resultaten kan behalen die ik wil zónder bewerken, lang verhaal :P .

@iworx: Leuke foto idd! Fijne kleurtjes, en lekker contrast vol.

En om maar even door te stomen en aangezien ik een beetje aan het zoeken ben naar wat ik nu lekker schieten vind met mn nieuwe DSLR. Wat vinden jullie van deze foto? (En dan even afgezien de blik van mn vriendin ;) )

Afbeeldingslocatie: http://nl.fotoalbum.eu/images/9084/148222/00000015.jpg

Ook onbewerkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Full B/W is veel beter imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Thnx voor de comments!

@Saga_Envi: Qua scherpte kan ik er niets aan toevoegen. Wat de compositie betreft vind ik 'm wat krap - haar hand met "dorito" had er best bij opgemogen - 't geheel wat lichter was ook niet slecht geweest. Mss als je 'm naar zwart/wit trekt en wat anders kadert dat ie best sterk wordt.

Mijn oudste zoon moest iets "cool" hebben voor in een vriendenboek. Hij vond de standaard schoolfoto's maar zo gewoon en wilde wat extremer. Ben ik er in geslaagd?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3192/2922422744_c0de74c997.jpg

Klik voor groter ( en beter ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hij zal er zeker een stuk stoerder op staan als een standaard schoolfoto. De highlights op het linkergedeelte van zijn gezicht zijn misschien iets te, maar je belichting completeert de stoere pose wel wat mij betreft. O ja, even de vlek op z'n shirt wegsoepen (tenzij het een soepvlek is ;) ).

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:05:
O ja, even de vlek op z'n shirt wegsoepen (tenzij het een soepvlek is ;) ).
Dat hoort zo ;) *oops*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Afgelopen weekend deed ik een skateboard wedstrijd fotograferen. Waar iemand erg erg erg hard onderuit ging en niet meer opstond voor lange tijd. En afgevoerd is naar het ziekenhuis. Dit hoort bij de sport maar maakt het niet minder triest of pijnlijk. Hier een shot van een collega skateboarder.

Afbeeldingslocatie: http://imagehunters.eu/volcom/content/bin/images/large/imagehunters_2003.jpg

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 07-10 10:00
iworx: zeker stoer!
Blerf: de scherptediepte doet lekker zn werk hier! Vind t n tof sfeertje zo!

Ik was even op bezoek bij een dame die graag mooi op de foto wilde: normaal shoot ik graag buiten, maar het weer zat niet mee, dus toen haar slaapkamer(tje) maar omgebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/kdr8mc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Afbeeldingslocatie: http://th03.deviantart.com/fs37/300W/i/2008/281/8/e/BW_Portrait___Olaf_by_Obscurus86.jpg

Grotere versie op deviantART

Shutter Speed: 1/125 second
F Number: F/2.2
Focal Length: 85 mm
ISO Speed: 400

Zelf-kritiek: Denk dat het op F/1.8 beter was uitgekomen, de persoon op de achtergrond is nog te aanwezig. Of juist wat kleinere diafragma zodat hij ook nog wat meer details zou hebben,

@Blerf: Heerlijke foto, kan er niks negatiefs over verzinnen!
@savale: Mooie foto, maar ze kijkt niet echt gemakelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@blerf: Waarom heb je gekozen voor zw? Kleur lijkt me persoonlijk mooier.
@savalle: Fijne belichting!

Hier een foto van zoontje van een vriend van me; wat vinden jullie oa. van de crop?

Afbeeldingslocatie: http://dump.intellit.nl/got/req_portret.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik vind hem te krap. Want nu leg je geen accent op het kapsel, de krullen worden afgekapt. En dat is jammer, want als je het kapsel in volle glorie toont geeft dat meteen een andere dimensie aan de foto. Zeker ook, omdat het dan contrasteert met het oranje van zijn shirt/polo/blouse (wat het ook is voor kledingstuk). Maar nogmaals, ik vind, en wat een ander er van vind kan weer anders zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
Vooral rechts had er van mij veel meer ruimte bij gemogen (links trouwens ook voor de krullen). Hij kijkt immers naar rechts dus lijkt het mij er logisch uit zien om rechts meer ruimte als links te hebben (in plaats van andersom).

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 09-10-2008 21:45 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

@Jeroen: vind de crop wat ongemakkelijk kijken. De ogen zitten zo wel erg laag. Ik vind het ook wel weer creatief en anders dan anders, maar ik vind hem niet helemaal lekker wegkijken.
@NeOTheMaTriXM: Je compositie en onderwerp vind ik niet heel bijzonder, maar je zw/w omzetting is fijn, waardoor ik hem toch erg lekker weg vind kijken :)
@Savale: Lekker, kijkt goed weg met die schuine lijnen van haar door het beeld en rustige kadering. Kleuren en huid zijn fijn. Erg netjes :)
@Blerf: Fijne foto, hoewel je meer uit je zw/w omzetting kan halen denk ik (tuturials zijn er veel te vinden). Daarnaast zou ik wel willen zien waar hij naar kijkt. Toch, wel een prettig beeld

Poging van mij, ben net begonnen met wat meer mensen fotograferen.
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/dpz/Groningen/IMG_1060.jpg

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooi hoor Nomad. Het licht had van mij iets warmer gemogen en de pose iets anders, bijvoorbeeld het moment dat ze net met de tas vooruit of achteruit zwaait.

Ik zie links onderin ook een raar goen vlekje. Zou ik ff wegsoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@nomad

Heerlijke plaat. leuk idee ook. Maar had wel een klein lichtje op de linker arm gemogen. Want dit is toch wel fashion stijl vind ik.

Oooh en die knul keek naar een jongen die zich hoogst waarschijnlijk invalide gevallen is tijdens een skateboard wedstrijd. voor de mensen die meer willen zien en ook de kleur versie: www.imagehunters.eu/volcom/

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik vind m erg tof belicht! Tof zo door dat hek! *me likes* moet je vaker gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Wat dachten jullie van verkeerde kleurschoenen bij't truitje. Als je dan de fashionkant opgaat kun je daar ook even naar kijken. Desnoods even met photoshop. :)

Verder heel cool :P
savale schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:32:
Ik was even op bezoek bij een dame die graag mooi op de foto wilde: normaal shoot ik graag buiten, maar het weer zat niet mee, dus toen haar slaapkamer(tje) maar omgebouwd:

[afbeelding]
Damn je gaat hard, ik denk dat ik maar eens snel wat fashion moet gaan schieten anders haalt iedereen me inword ik nooit zo goed als savalle :P :/
Heel erg gave plaat, vind alleen de blik van je model niet zo super. Ik vind dat ze haar kin wat veel naar boven heeft. Wel erg gave muur, die wil ik ook wel :P

[ Voor 71% gewijzigd door Timo op 11-10-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@savalle: Kun je iets vertellen over de belichting van die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Haha dank je, de belichting was nog wel een dingetje. De foto is helaas niet voor niets zo krap links/rechts. Want de kamer was nu eenmaal zo klein. Maar ik moest en zou die muur erop hebben ;)
Ik heb op camera links een pluutje staan (ongeveer 45 graden). Je kunt ook zien dat ie wat van bovenaf staat.
Verder was er camera rechts geen plek meer voor n pluutje, dus toen bedacht ik me maar om tegen de rechtermuur mn reflectiescherm te zetten en daar een beetje in te flitsen als fill. Pakte best wel aardig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Soid, dank je wel :). Groene vlekje zal ik voor de volgende keer weg halen, was me niet opgevallen.
Blerf: Er is een klein lichtje op haar linker kant (voor haar rechterkant). Dat is ook te zien in de bril. Maar haar arm is misschien toch nog iets te donker. Bedankt.
Savale: Thanks :)
Fooker: Leuk dat de kleren je opvallen, het vloeken van de kleding is 100% de bedoeling en was onderdeel van het "grapje" in de foto. Arrogant/zelfverzekerd lopen, ondertussen smakeloze kleding dragen :P

Vind dit soort fotografie best erg leuk, ik ga kijken of ik er meer mee kan doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 11-10-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Nee, dit is niet smakeloos, dit is gewoonweg fout ;) Leuk thema wel, maar dat kan beter :P Goed kijken wat je precies wilt fotograferen, fashion, beauty, editorial.. hebben allemaal andere vormen. Je hangt nu een beetje tussen in. :) Probeer eens een echt statement te maken als je editorial wilt schieten, of als fashion je beter ligt, op de kleding te letten (want bij fashion verkoop je kleding :P). Bij beauty verkoop je het model als het ware.

De foto die jij gemaakt hebt hoort in geen van die categorieën thuis ;) en dat vind ik minder :)
mijn persoonlijke mening overigens

[ Voor 155% gewijzigd door Timo op 12-10-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

fooker schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:03:
Nee, dit is niet smakeloos, dit is gewoonweg fout ;) Leuk thema wel, maar dat kan beter :P Goed kijken wat je precies wilt fotograferen, fashion, beauty, editorial.. hebben allemaal andere vormen. Je hangt nu een beetje tussen in. :) Probeer eens een echt statement te maken als je editorial wilt schieten, of als fashion je beter ligt, op de kleding te letten (want bij fashion verkoop je kleding :P). Bij beauty verkoop je het model als het ware.

De foto die jij gemaakt hebt hoort in geen van die categorieën thuis ;) en dat vind ik minder :)
Ik kom vanzelf nog een keer in zo'n duidelijk hokje terecht, maar deze shoot is ter plekke bedacht tijdens een algemen fotoshootdag, met 6 modellen en 6 fotografen (die steeds 1 op 1 werken met elkaar).
Kortom, het was even roeien met de riemen die we hadden.
Naar mate ik meer ervaring op doe in dit genre zullen mijn uitwerkingen ook wel bewuster worden en meer passen in de hokjes die je aangeeft.
Vooralsnog heb ik genoeg te leren over licht, houding, blik, compositie etc.
Ik zal je punten meenemen voor een volgende keer, voor zover toepasbaar in dit vroege stadium voor mij in deze nieuwe wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:58
fooker schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:03:

op bakman na kan niemand hier ECHTE fashion/beauty/editorial schieten, dus dat is misschien iets te hoog gegrepen voor een starter. Al die "standaard" modellenfoto's stopt ment te snel in de categorie "fashion" en dat vind ik zo fout. Als ik aan fashion denk dan denk ik aan de foto's die ik zie als ik een Blend, Avant Garde, Vogue etc opensla en niet aan modellen die te overdreven geposeerd in een bos geil in de camera kijken met te foute kleding. Echte fashion is moeilijk!

Als ik jou was nomad zou ik gewoon je ding doen, spelen met licht, instellingen en locatie en zodra je je daar zeker over voelt dan ga je je meer richten op de visagie en dan later weer op de kleding/styling.
Stapsgewijs aanpakken, niet op fooker letten :)

edit:
Misschien maar workshop deel twee geven? Kom je dan ook vanuit dat boerengehucht naar het allochtoon-bevolkte zuiden toe? :P

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 12-10-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
GerardHenninger schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:18:
[...]

Stapsgewijs aanpakken, niet op fooker letten :)
standaard advies toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ja :P Ik begrijp je wel hoor, maar van punt A ineens naar punt Z is een beetje een te grote stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
workshop deel 2 is wel goed plan ;) als ik dit keer wel mag komen tenminste O-)

Ach, en sinds ik met mijn visagie-opleiding bezig ben kijk ik sowieso weer anders naar alles. Neem een styliste een goed model een visagiste, en als je dan een beetje technisch redelijk bent. Dan komen er vrij leuke platen uit :)
Ik noem bijv laatst een shoot uit de L'officiel; van andrea spotorno :) op haar wat rare voorkeur voor witbalans na :+

[ Voor 98% gewijzigd door Timo op 12-10-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@Gerard

Ook jou defenitie van Fashion is iets wat kort als ik het mag zeggen... Zeker omdat blend alles behalfe Fashion is kwa shoots.... Die gasten zijn rauwer dan rauw..( Art / kunst magazine ). Ergens is dat fashion maar afgestoken tegen avangarde,Vogue etc... groot verschil :Y maar goed dat geeft dus ook gelijk de verschillen weer die er mogenlijk zijn in de fashion kant. Ik doe persoonlijk een hoop fashion ( en nee dat post ik hier niet nee ) staat genoeg troep in bladen etc.... Maar het is altijd een ander concept rondom een bepaald merk waar in je bij de 1 wel kunt bewerken en het keihard kan maken en het bij de ander echt niet gewaarderd word. En fashion heeft veel te maken met je model die moet gewoon passen in je concept en rete goed zijn. Denk dat de helft hier nooit met top modellen heeft gewerkt dus denk dat we dat iets losser moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gerard; dank voor je compliment, maar ik heb nog een hele lange weg te gaan.
Timo schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:23:
Ik noem bijv laatst een shoot uit de L'officiel; van andrea spotorno :) op haar wat rare voorkeur voor witbalans na :+
Jij denkt dat dat simpel is ? Ik geef het je te doen.

Het is een stijl die geen "tweaker" zal kunnen aannemen omdat
a) het gros hier denkt dat je horizon recht moet staan of juist "gemaakt" schuin.
b) je ook bijzonder creatief moet zijn in het verzinnen van concepten - wat wil je uitbeelden, hoe zet je je model neer ? ook hier denkt men te vaak recht van voren, terwijl beelden uit de "ID" etc, als snapshots overkomen; technisch kloppen ze vaak van geen kant, maar compositietechnisch wel en het meest belangrijke: ze overtuigen - komen niet geposeerd over, of juist heel overdreven. Dat half/half geposeerde is wat je beeld niet afmaakt.

Het meest belangrijke is je model, die maakt of kraakt je foto, is het eerste waar men naar kijkt, daarom zijn er ook modellen bureaus. De rest zijn ondersteunende factoren (lokatie, kleding, visagie en haar), deze moeten op elkaar aansluiten om het plaatje kloppend te krijgen. Alles bij elkaar opgeteld: een moeilijk verhaal.

Wat me heel vaak opvalt bij mensen die met modellen beginnen of bezig zijn, is dat op lokatie schieten en de flitser dusdanig hard zetten zodat je het daglicht half wegneemt. Dit is alles behalve editorial of fashion en zie je alleen op internet forums, hetzelfde gaat op voor het blurren van de huidjes. In de professionele wereld doen ze dat heel anders.

Anyway Nomad; leuk begin, die schaduw van het hekje werkt leuk. Gewoon veel schieten en eens een dagje met 1 model op pad gaan.
Denk dat de helft hier nooit met top modellen heeft gewerkt dus denk dat we dat iets losser moeten zien.
niemand hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Volgens mij is je model rete belangrijk, maar zodra je 't over high fashion en avant garde fotografie gaat hebben zijn concepten of ideëen nog belangrijker. Dan kun je 't over rare witbalans trucjes of raar licht hebben, maar dat heeft wel een functie. Ik denk niet dat iemand hier (geen belediging naar bakman) avant gardist is in het fotograferen. Daarvoor moet je naam hebben, en mega zijn. Plus dan moet je niet geloven in regels, iets wat men op tweakers wel doet. Die mensen werken (zo ver ik 't kan overzien hoor) puur op basis van wat ze zelf willen doen, dan is 't ook pas avant gardisme.

De rest kan best fashion zijn, maar waarschijnlijk geen fashion zoals de haute couture fashion zelf is. Dat is conceptueler, expressiever, en meer een statement.

Bij het beeld van savale vind ik de boel te gelikt, ik vind 't een te technisch doordacht plaatje waardoor alles rond het model minder doordacht lijkt. Zo vind ik de hoek niet erg mooi, ik snap niet waarom ze zo naar de muur grijpt, en haar andere hand in haar zij duwt, het komt niet sterk over. Verder mis ik schaduwen. Wat er wel goed aan is? Je gaat vooruit, dat is heel belangrijk, maar probeer vooruit te gaan zonder al die zware technische lagen.Want dat zie ik vooral nu.

Bij nomad zie ik vooral een te grote zonnebril en veels te hard licht. Plus dat haar stap me fake overkomt. Je moet op zoek naar meer expressie, meer feeling. Laat die lampen eerst eens met rust, ik denk dat je closer moet of je moet spelen met de ogen. Ik heb wels gehoord dat de ogen de primaire kracht van een model moeten zijn, of nouja de expressie. Die is hier non.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Blerf schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:17:
@Gerard

Ook jou defenitie van Fashion is iets wat kort als ik het mag zeggen... Zeker omdat blend alles behalfe Fashion is kwa shoots.... Die gasten zijn rauwer dan rauw..( Art / kunst magazine ). Ergens is dat fashion maar afgestoken tegen avangarde,Vogue etc... groot verschil :Y
Dat is een groot verschil, maar het is en blijft fashion. Sommige foto's die in de Blend staan zouden ook in een Vogue kunnen staan alleen mag er over het algemeen wat meer in een Blend; meer kunstzinnig, ranzig, apart, fetish
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:26:
@Gerard; dank voor je compliment, maar ik heb nog een hele lange weg te gaan.
You're welcome. Je bent hard gegaan de laatste twee jaar.
Wat me heel vaak opvalt bij mensen die met modellen beginnen of bezig zijn, is dat op lokatie schieten en de flitser dusdanig hard zetten zodat je het daglicht half wegneemt. Dit is alles behalve editorial of fashion en zie je alleen op internet forums, hetzelfde gaat op voor het blurren van de huidjes. In de professionele wereld doen ze dat heel anders.
En dat is een beetje m'n punt, prima dat je op een bepaalde manier foto's maakt maar noem het dan geen fashion/glamour/beauty. Een paar eerste hits van Google :
- Voorbeeld 1
- Voorbeeld 2
- Voorbeeld 3

Ik zal altijd met bewondering naar fashion foto's blijven kijken (en iedere week teveel geld uitgeven aan het kopen van bladen alleen om de foto's |:( ), maar ik blijf lekker m'n "overdreven" commerciele/cleane stijl aanhouden want ik helaas geen tijd om me er echt in de verdiepen, maar stiekem zou ik best willen kunnen wat bakman en nicoline kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 20:54
Hier een portret van mijn broer, nog tips of opmerkingen? Ik hoor het graagAfbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3283/2932246256_a4d294c4bb_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Een goede foto kunnen maken is iets, maar ik ben er ook wel achter dat een fashion plaat maken echt niet makkelijk is.
Styling en een professioneel model gaan je fashion plaat pas echt maken heb ik het idee. Vooral om een editorial en high fashion look te krijgen kun je echt niet meer komen aanzetten met een jurkje van de H&M en het vriendinnetje van je zusje ;)
De combinatie van een speciale locatie, kleding, model, stlyling en aparte poses en composities moeten gaan samenwerken.
Die site van Nicoline vind ik overigens echt heel tof! De fashion platen op haar site zijn echt pakkend!
Beauty / Glamour is daarentegen iets toegankelijker heb ik het idee...
Binnenkort voor het eerst een shoot ism een visagiste / styliste, hopelijk gaat dat een beetje werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@savale; H&M kan best, maar je moet het weten te combineren.

Gerard haalt Nicoline erbij (goede vriendin van me); dat is iemand die weet precies wat ze wil maken en met wie (casting); ze weet hoe ze het neer wil zetten en stijlt veel dingen zelf (ook veel H&M), vrouwen kunnen dat veel beter, plus dat ze een mode achtergrond heeft, techniek is ondergeschikt in haar beelden (1 continue lampje of daglicht), emoties en concepten des te meer.
Haar commerciele werken zijn met grote teams van mensen en veel budget, concept is bedacht door de opdrachtgever, styling etc ook. Het resultaat word voor je geshopt door een apart team. Dan ben je puur de persoon met het kastje+knopje.

@simon; ik ben het met je eens hoor, ben nog druk aan het leren :) Haute couture krijg je niet mee, tenzij je in opdracht voor een blad werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
Hele interessante discussie over fashion/beauty/editorial, maar ik denk dat Nomad in eerste instantie gewoon een leuke foto wilde maken, zonder één van deze categorieën in z'n achterhoofd. Is het ook niet zo dat je veel meer met één van deze hokjes bezig bent als je voor een opdrachtgever schiet? (kledingmerk of model zelf bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Preview van vandaag, heb weer een modelshoot gedaan. Deze komt zo uit de camera gerold, (zij het verkleint hier weer gegeven uiteraard).
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/IMG_9491.jpg
goed genoeg voor meer foto's en een case te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:45
Zeker, mooie kleurtjes (en mooie dame) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Nomad, van mij heb je ook groen licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Afgelopen zaterdag een fotoshoot gedaan van een vriendin van mij.

Ik wilde een soort van studio foto maken, maar toch buiten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3251/2935276762_4a8925aa18_o.jpg

Klik op de foto voor de gehele set

[ Voor 22% gewijzigd door jeroenzelle op 12-10-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Mooi Nomad! Lekkere DOF, mooi model en goed gebruik gemaakt van de omgeving!
Jeroen: niet verkeerd, maar je model lijkt een beetje onwennig nog :)

poging van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/n20h6w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
je achtergrond is wel erg nadrukkelijk te zien, wel erg afleidend, je kijkt zo onder haar benen naar een huis.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
savale schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:08:
Mooi Nomad! Lekkere DOF, mooi model en goed gebruik gemaakt van de omgeving!
Jeroen: niet verkeerd, maar je model lijkt een beetje onwennig nog :)

poging van mij:

[afbeelding]
Zou ik die foto eens compleet onbewerkt mogen zien? Puur uit interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
zo kwam ie uit m'n cam. Teveel schaduwen in haar gezicht
http://i34.tinypic.com/2ykdhg8.jpg

De achtergrond is inderdaad wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
savale schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:49:
zo kwam ie uit m'n cam. Teveel schaduwen in haar gezicht
http://i34.tinypic.com/2ykdhg8.jpg

De achtergrond is inderdaad wel jammer...
Bedankt. Was vooral benieuwd of je veel aan dr benen had gesoept. Valt mee.
Inderdaad jammer van de achtergrond maar nu ik het origineel er zo naast zie, vind ik de gezichtskleur op het origineel een stuk beter dan op je bewerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Mjah is niet m'n sterkste serie dit, maar er kwam tijdens de shoot even een hond op bezoek ;)

helemaal over de top bewerkt:
oud: http://i38.tinypic.com/25ai7nq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/15ykxt.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door savale op 12-10-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind dat gedeeltelijk z/w eigenlijk niet echt kunnen. Haar gezicht vertekent boven in ook erg. Zonder deze twee dingen was je foto best mooi.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
het origneel:
http://i37.tinypic.com/25ic38w.jpg

Ik vind m helaas veel te braaf, dus vandaar die bewerking... Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Heb je 'm ook zonder het afgeknipte hoofd?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Net weer een korte shoot gehad; ik vond dat ik een nieuwe profielfoto (Hyves) nodig had. Moet de foto's nog uitzoeken, maar deze viel me in eerste instantie positief op...... achteraf niet meer want de tekst op het shirtje is niet zichbaar genoeg en eigenlijk ben ik niet zo blij met de omgeving. En al helemaal niet over m'n nieuwe 16-35mk2 |:(

Het word dus NIET deze foto, maar deze stond toevallig open in Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/models/20081012_daan075.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 01:22

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik schrik een beetje van die grote voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
@Savale

Eerste is zoals we van je gewend zijn. Alleen jammer van de te grote DOF, zoals al eerder gezegd.
Tweede is jammer van afgehakt hoofd.

@Gerard

Ik vind de lengte en grootte van de benen nu ook wel erg extreem op deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Simon/Morgion: bij nader inzien helemaal een slecht plan om haar hoofd af te hakken: bij deze een rectificatie gedaan met een (iets) subtielere bewerking.

Gerard: net iets teveel vertekening. Vind het gebouw juist wel werken! Misschien die tekeningen eraf shoppen? Verder is ze wel erg bruin (was ze waarschijnlijk ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
savale schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:45:
Simon/Morgion: bij nader inzien helemaal een slecht plan om haar hoofd af te hakken: bij deze een rectificatie gedaan met een (iets) subtielere bewerking.

Gerard: net iets teveel vertekening. Vind het gebouw juist wel werken! Misschien die tekeningen eraf shoppen? Verder is ze wel erg bruin (was ze waarschijnlijk ook?)
Tekening vind ik juist wel wat hebben. Vertekening is inderdaad wel extreem. 16mm?

@ savale,
Ik vind je zwart te dichtgelopen. Zonder afgehakt hoofd is idd beter :P Maar er mag wel wat meer kleur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@gerard
Die voet stoort me wel maar ergens heeft het wel wat :Y wel een nice angle voor een schoenen merk :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3028/2932648162_95bed678de.jpg

Shotje van afgelopen weekend. Waar het weer een rauw ranzig dagje was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Wow, ziet er gaaf uit. Is dat prikkeldraad?
Heb je niet een linkje naar een iets grotere versie?

edit:
smaakt naar meer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door djengizz op 13-10-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

djengizz schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:11:
Wow, ziet er gaaf uit. Is dat prikkeldraad?
Heb je niet een linkje naar een iets grotere versie?

edit:
smaakt naar meer ;)
http://farm4.static.flick...32648162_1a746a868f_o.jpg

dat is de grote versie. zal vanavond nog wel wat posten van die dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
savale schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:32:
iworx: zeker stoer!
Blerf: de scherptediepte doet lekker zn werk hier! Vind t n tof sfeertje zo!

[afbeelding]
mooi gedaan! mooie natural look

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Shotje van afgelopen weekend. Waar het weer een rauw ranzig dagje was :)
Heeel erg vet, erg benieuwd naar de rest!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Jups heeft wel wat tofs! Vind m lekker bizar! Je hebt vast meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Tnx allemaal voor de reactie's :)
Heb niet veel het zelfde stijltje zegmaar... Dit was wat portfolio materiaal voor der dus hebben wat verschillende dingen gemaakt. maar check:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3012/2931790261_ae3356eb35.jpg

ooh ja en moet je in je achterhoofd houden dat ze altijd als een glamore dame word neergezet dus we wouden eens wat anders :)

http://farm4.static.flick...31790261_40e4db5253_o.jpg grote versie

[ Voor 9% gewijzigd door Blerf op 13-10-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
2 Foto's waar ik wel tevreden over ben:

1
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/Fotos/Denemarken%202008-227_s.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/Fotos/Denemarken%202008-237_s.jpg
Groter is beter, klikken dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Gaaf Blerf! Lekkere toning ook en lekker niet braaf :P
BG: ik vind de eerste meer een kiekje. De 2e lijkt wel n frame uit een film. Ik zou iets andere toning pakken en vooral wat minder rood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Blerf..Nice!! Lekkere bewerking..
GerardHenninger: Hij is idd iets te druk en de benen zijn te lang ;)
DG: De foto's zijn een beetje te veel een snapshot.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/Sharmaine009.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

savale schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:02:
Gaaf Blerf! Lekkere toning ook en lekker niet braaf :P
BG: ik vind de eerste meer een kiekje. De 2e lijkt wel n frame uit een film. Ik zou iets andere toning pakken en vooral wat minder rood...
Tnx :) @bg inderdaad rag er eens een lekkere toning over Net als in de film ik wil het :P net als in de film :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 19:39

Japie.G

Colour Classic

offtopic:
Ik kijk altijd lekker rond in dit topic en ineens zie ik dat alle rood tinten ineens extreem aanwezig zijn. Als ik de foto's in firefox bekijk zijn ze wel normaal :? Iemand een idee waar dat aan ligt?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dank, meer zoiets? :)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/Fotos/CRW_6666_s.jpg
klikbaar

Over die eerste kan ik het wel eens zijn dat het teveel snapshot is.
het is trouwens -DG-
Pagina: 1 ... 13 ... 65 Laatste