[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3097/2835138067_2eb59d5b36.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ThomasW op 07-09-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
nedra: de schaduw van de spatel doet het hem voor mij!

saga: leuk portret, maar inderdaad wel erg krap uitgesneden.

savale: lekker belicht, de zwarte achtergrond vind ik iets minder, maar je kon waarschijnlijk niet veel anders

thomasw: leuk snapshot, hij valt goed op daardat hij uit de toon valt bij de rest van de mensen.

nog weer een van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3216/2823757845_8987209335.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:00
thomasw: leuk, je onderwerp komt er goed uit!
whisky: Mooi, maar vind het jammer dat de jongenman wat donker is vergeleken met het meisje. Je had de focus dan ook beter op haar kunnen hebben zeg maar.

Met Laura de hei op:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/laus_pp_meet/IMG_7648.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@ WhiskyPhreak,
Vind 'm niet zo super. Heb betere foto's van je gezien iig ;) Ik krijg wél het gevoel van 'waar kijken ze naar?!'

@ savale,
Toffe belichting. Off-camera geflitst? Vind de compositie niet zo super. Heb je meer foto's van die shoot? Ben benieuwd :)

M'n opa en oma waren afgelopen maandag 50 jaar getrouwd, dus ik heb wat foto's op 't feestje gemaakt. Dit is er eentje van hun aankomst.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3127/2849792897_e1b0692c1f.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-10 21:53

allstarted1

WTRFTS

Savale: erg lekker bezig de laatste tijd: complimenten!

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
allstarted1 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:41:
Savale: erg lekker bezig de laatste tijd: complimenten!
Thanks, en ja offcamera geflitst. Weet niet of dit de bedoeling is om de rest hier te posten, maar anders moeten jullie me maar even terugfluiten :')

1:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/laus_pp_meet/IMG_7631.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/laus_pp_meet/IMG_7637.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/laus_pp_meet/IMG_7653.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
savale schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:55:
[...]

Thanks, en ja offcamera geflitst. Weet niet of dit de bedoeling is om de rest hier te posten, maar anders moeten jullie me maar even terugfluiten :')

1:
[afbeelding]

2:
[afbeelding]

3:
[afbeelding]
2 & 3 zijn ook leuk. Foto 1 vind ik een beetje vreemde houding.

De eerste foto die je hebt gepost vind ik wel de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Kan je met fotosoep op nr 1en 2 de schaduw niet weg krijgen op haar bovenlijfje?
Vind het wel een erg mooie dame hoor :9

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Erg nice savale, ik vind off-camera flitsen echt een mooi effect geven, al helemaal op zulke locaties. De eerste in die serie van de hei is het beste.

Geintje voor m'n 365days project van gister:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3157/2849900375_716ed11a0a.jpg
Klikkedieklik voor groter=beter :)

[ Voor 44% gewijzigd door Nedra op 12-09-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Damn, hier net wat doorgebladerd en de foto's van savale springen er echt uit. Altijd super scherp, belichting echt professioneel, en dan nog zo een mooi model. Echt kwaliteit. Zou je in het vervolg wat meer info er kunnen bijzetten over je manier van belichten (welke flitsers en waar enzo, en hoe het natuurlijke licht op dat moment zat).

Mooi mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 17:58
sOid: leuk, maar niet veel meer dan een geslaagd snapshot.
Savale: Goed bezig!
Nedra: Ik vind 't een geslaagde reeks!

Bij deze twee Joodse kids.

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/israel/israeliankid_600x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/israel/israeliankid2_600x.jpg

Klikkerdeklik voor groot (bigger is better)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nedra schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:23:
Geintje voor m'n 365days project van gister:

[afbeelding]
Klikkedieklik voor groter=beter :)
Erg cool.
Spontaniteit knalt er van af en de crops i.c.m. de spiegel geeft het wat voyeuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:46
Tunboy schreef op zondag 14 september 2008 @ 01:13:
Damn, hier net wat doorgebladerd en de foto's van savale springen er echt uit. Altijd super scherp, belichting echt professioneel, en dan nog zo een mooi model. Echt kwaliteit. Zou je in het vervolg wat meer info er kunnen bijzetten over je manier van belichten (welke flitsers en waar enzo, en hoe het natuurlijke licht op dat moment zat).

Mooi mooi...
Daar ga ik helemaal in mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Okeej supertof om te lezen dit, aangezien nu ruim 4 maanden geleden pas mijn eerste foto maakte zonder auto stand met mijn net aangeschafte 400d.
na 2 maanden wat gelezen en vooral gezien over offcamera flitsen en toen ben ik wat gaan experimenteren. Eerst met 1 flitser, toen 2, toen een pluutje erbij en daarna nog een 3e flitser die ik niet heel vaak inzet. Ik gebruik 2e hands metz 45 flitsers die ik sinds 3 weken wat heb aangepast zodat ze op laag voltage triggeren en met een mod zodat ze helemaal manueel instelbaar zijn. Eerst werkte ik nog met ebay remote triggers, maar die weigerde toch iets te vaak, dus sinds kort met een setje alienbees cybersyncs.

Hier trouwens n aardige foto waarop je één van de flitsers met ontvanger goed kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/various/betweens_dm_mmf0223.jpg

Ik werk trouwens 9 vd 10x gewoon met de kitlens...

[ Voor 3% gewijzigd door savale op 14-09-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:11
Inderdaad iedere keer erg nette fotos savale!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3244/2855021007_ccefed0e88.jpg
http://www.flickr.com/photos/jenrossey/2855021007/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
@savale: ik ben wel benieuwd welk materiaal je allemaal gebruikt en waar je het gekocht hebt. Ik wil mij binnenkort ook bezig houden met het strobist gebeuren en jouw set klinkt nog wel betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn favoriet!

[ Voor 14% gewijzigd door twixx op 15-09-2008 20:24 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

thalyric schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:58:
[...]

ja de afsnijding was een beetje ongelukkig. De belichting ... vind ik persoonlijk wel dope. weer eens wat anders dan de "normale" belichting. Is ook de 1e x dat ik dir probeerde hoor ;-) ...

heb ook een wat normale foto

[afbeelding]
ok heb weer een nieuwe ... was beetje aan het experimenteren in Lightroom2

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3205/2861583437_78ab953300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
thalyric schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:02:
[...]

[afbeelding]
Leuk dat je experimenteert, maar ik vind je eerste hier (haar voor de open ogen) het beste en daarna zie een neergaande lijn. Om bij de laatste te blijven: Pose uitdrukkingsloos recht in de camera, standpunt teveel van onderaf waardoor je in de neusgaten kijkt, afsnijding (wederom) onlogisch en abrupt, belichting c.q. bewerking doet het lijken of ze een baard heeft? Je doet het model geen recht en je had waarschijnlijk beter een mooie vaas kunnen gebruiken voor je experimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

savale schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:36:
Okeej supertof om te lezen dit, aangezien nu ruim 4 maanden geleden pas mijn eerste foto maakte zonder auto stand met mijn net aangeschafte 400d.
na 2 maanden wat gelezen en vooral gezien over offcamera flitsen en toen ben ik wat gaan experimenteren. Eerst met 1 flitser, toen 2, toen een pluutje erbij en daarna nog een 3e flitser die ik niet heel vaak inzet. Ik gebruik 2e hands metz 45 flitsers die ik sinds 3 weken wat heb aangepast zodat ze op laag voltage triggeren en met een mod zodat ze helemaal manueel instelbaar zijn. Eerst werkte ik nog met ebay remote triggers, maar die weigerde toch iets te vaak, dus sinds kort met een setje alienbees cybersyncs.

Hier trouwens n aardige foto waarop je één van de flitsers met ontvanger goed kan zien:

[afbeelding]

Ik werk trouwens 9 vd 10x gewoon met de kitlens...
nice .. ja strobist is heel fun ... al hele tijd zo'n ebay trigger set . heel handig ... ook een lastolite ezybox erbij .. en nu ook de viewfinder speedlite kit ... al een tijdje gaan strobist shot gedaan ... toch maar weer eens doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
savale schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:55:
[...]

1:
[afbeelding]

2:
[afbeelding]

3:
[afbeelding]
Heel erg vet gedaan, mooi geflitst en vind die laatste wel mooi.
Kun je ook iets vrijgeven over de bewerking?

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
thalyric schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:02:
Ik heb je preset geprobeerd maar ik vind hem voor portretten erg 'blauw-filterig'. Beetje rood / oranje filter doet het vaak goed voor portretten en met name voor de huid.
Verder Clarity op 100%? Das toch echt iets waar ik wat meer controle over wil hebben met en met zulke zware settings wat plaatselijker wil toepassen (lees: in PS met masks i.p.v. in een RAW converter). Hetzelfde geldt in mindere maten voor het vele Fill Light.

Wel geschikt voor meer crea effecten maar dan ook zeer foto afhankelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

djengizz schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:42:
[...]

Ik heb je preset geprobeerd maar ik vind hem voor portretten erg 'blauw-filterig'. Beetje rood / oranje filter doet het vaak goed voor portretten en met name voor de huid.
Verder Clarity op 100%? Das toch echt iets waar ik wat meer controle over wil hebben met en met zulke zware settings wat plaatselijker wil toepassen (lees: in PS met masks i.p.v. in een RAW converter). Hetzelfde geldt in mindere maten voor het vele Fill Light.

Wel geschikt voor meer crea effecten maar dan ook zeer foto afhankelijk denk ik.
Ja heb de preset echt voor haar gemaakt, niet echt gechekked op andere plaatjes. Moet wel zeggen, volgens mij werkt mijn preset ook meer op plaatjes met heel veel highlights (harde contrasten)en niet op alles. De Clarity 100% heeft daarmee te maken (met de high contrast). Ik ben nu net bezig om mijn preset zeg maar los te laten op 1 van die andere van haar (waar haar haar over haar ogen valt .. ogen open). Oh ja ... de preset is ook gemaakt voor zwart wit, dus niet stiekum op "color" switchen haha

Zou je me anders jouw test plaatje kunnen laten zien? Dan kan ik zien wat er gebeurd.

Ah de before and after

Before:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3054/2817351947_1c2d587771.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3054/2862189369_25d9772081.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door thalyric op 16-09-2008 17:18 . Reden: heb een before and after ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
thalyric schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:53:
Oh ja ... de preset is ook gemaakt voor zwart wit, dus niet stiekum op "color" switchen haha

Zou je me anders jouw test plaatje kunnen laten zien? Dan kan ik zien wat er gebeurd.
Ik begrijp dat ie voor z-w bedoeld is. Ik bedoelde dan ook kleurenfilters voor z-w.
Voorbeeldje
Links origineel, midden jouw preset en rechts een hoog contrast zw met meer rood en oranje filter. Voor mij geeft dit zachtere grijzen voor de huid en minder vlekken in het bokeh (let op de armen en benen).

En nog een extreem voorbeeldje met jouw preset.Voorbeeldje gekozen omdat hier ook een witte achtergrond is en veel huidstructuur.

Ik moet wel zeggen dat het zo erg niet is bij jouw foto (meer highlights idd) maar mijn opmerking ging meer over de preset als preset ;).

edit:
ik zie nu wel dat vooral mijn tweede voorbeeld een erg brakke compressie heeft. Anyways het gaat om het idee.

[ Voor 5% gewijzigd door djengizz op 16-09-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

djengizz schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:43:
[...]

Ik begrijp dat ie voor z-w bedoeld is. Ik bedoelde dan ook kleurenfilters voor z-w.
Voorbeeldje
Links orgineel, midden jouw preset en rechts een hoog contrast zw met meer rood en oranje filter. Voor mij geeft dit zachtere grijzen voor de huid en minder vlekken in het bokeh (let op de armen en benen).

En nog een extreem voorbeeldje met jouw preset.Voorbeeldje gekozen omdat hier ook een witte achtergrond is en veel huidstructuur.

Ik moet wel zeggen dat het zo erg niet is bij jouw foto (meer highlights idd) maar mijn opmerking ging meer over de preset als preset ;).

edit:
ik zie nu wel dat vooral mijn tweede voorbeeld een erg brakke compressie heeft. Anyways het gaat om het idee.
duidelijk ... had ook bij mij wat andere pics erbij gehaald en indeed werkt niet op alles .. was ook niet de bedoeling ;-) De gehele tests met Melissa was eigenlijk meer lichtsetups proberen, vooral die high contrasten look en nog niet zozeer om de compositie. heb nu studio lichten gebruikt, maar wil binnenkort ook eens gewoon offshoe flashes proberen of een hele high constrast image te maken. Moet alleen ff wachten op mijn nieuwe trigger/recievers. Mijn oude heeft problemen met de 430EX ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
SparkOne schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:00:
[...]

Heel erg vet gedaan, mooi geflitst en vind die laatste wel mooi.
Kun je ook iets vrijgeven over de bewerking?
Contrast/clarity heb ik flink opgeschroeft, en daarna alleen haar huid weer iets softer gemaakt want ze leek wel een oma door die bewerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 20:19
das toch weird, je maakt iemand eerst een oma, om d'r weer jong te maken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ja had ook de omgeving apart sterker contrast kunnen geven en haar huid wat meer met rust kunnen laten... Zelfde effect.

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3137/2850563127_41d3ba2c56.jpg

Vriendinnetje aan de thee, televisie aan het kijkend ;)

Een van mn eerste foto's uberhaupt, paar dagen geleden gemaakt mijn mijn nieuwe nikon D40 met kitlens.

• savale
Fijne compositie en kijkt wel lekker. Niet heel speciaal, maar dat komt vanzelf als je meer foto's gaat maken :P

eentje van afgelopen zondagmiddag in het zonnetje: :')
Afbeeldingslocatie: http://foto.savale.nl/wp-content/gallery/myrthe_ijsel/img_8033-edit.jpg

• thalyric

thalyric

God

@savale ... nice pic!

gisteren EINDELIJK mijn nieuwe trigger set binnen. Gelijk een vriendin van me opgebeld voor ff shoot. Kon eindelijk mijn nieuwe cam uitproberen met leuke speeltjes (lastolite ezybox, viewfinder speedlite kit). Maar goed, alles wat fout kon gaan (damn you Murphy) ging ook fout.

1) zet mijn transmitter op mijn canon 40D, maak een foto ... hey raar ... de transmitter ... eh ... transmit niet (mijn oude deed dat wel) ... Thank God dat die 40D een sync uitgang heeft en mijn transmitter een sync ingang .. niet mooi, maar het werkt

2) Op lokatie wil ik mijn lastolyte ezybox mounten. Alles opgezet, flikkert dat ding om, 1 hotshoe ding met kabel (lang verhaal) is kaput ... met als gevolg dat ik mijn 430ex niet op mijn exybox kan mounten.

3) Omdat puntje 2 niet meer werkte ... had ik opeens een statief minder ... maar heb wel 2 flitsers ... gelukkig kwam er later nog een "voice activated tripod" aangefietst ..

4) Daar al dat "gekloot" (was na werktijden), begon de zon natuurlijk ook nog te vervagen. En ik wou nog veel experimenten met de Viewfinder producten ...

Al en al toch wat leuke pics kunnen maken

#1 Diane
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3156/2865547925_c78892b561.jpg

#2 Shaim (tevens ook mijn voice activated tripod)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3016/2866692884_c318e005d4.jpg

er staan nog meer op mijn flickr en er komen nog een paar aan ...

Dit was trouwens de 1e x strobist actie met modellen. Meestal was ik het model ;-) .. volgende x toch maar meer statieven mee nemen, warme drankjes, zaklamp en werkende speeltjes

greets

• savale
Haha ja die pech heb ik ook vaak met nieuwe speeltjes. Miin eerste keer strobist was ook n ramp: zeker toen ik alleen nog maar op full power kon flitsen. Toen was de pret al snel over want na 50 shots waren mn batterijen leeg :') en door de wind ging er ook genoeg om... gelukkig was mn model goed in vangen ;)

Ik vind de 2e foto wel nais trouwens! Jammer dat je rimlight van achter alleen de bovenkant meepakt.
maaruh veel plezier met expirimenteren, dat is wel echt leuk :P

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:33
die 2e is zeker nice :D ikzelf vind de witte rand iets te aanwezig, of hij zou idd tot helemaal onderaan moeten lopen.

en damn, ik krijg nu echt steeds meer zin om een keer ook een fotoshoot te doen :P
geen externe flitsers enzo, misschien tips die ik goed kan gebruiken?

• thalyric

thalyric

God

ja ik ga nu ook meerdere ontvangers kopen ... en nog wat oude manuele flitsers ;-) kan ik meer rimlights maken ... heb een snoot die zit te wachten om mee te doen hahahaha

oh ja voor die 2e pic .. had ik de achterste flitser gemount op zo'n gorillapod ;-) .. heeeel handig

[ Voor 22% gewijzigd door thalyric op 18-09-2008 17:41 ]

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Je bent heel lekker bezig savale, ga zo door!

Aangezien modellen/vrouwen hier domineren.... Hier eentje van mij :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/models/20080919_rl351.jpg

• thalyric

thalyric

God

Nice G ;-)

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

GerardHenninger schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:40:
Je bent heel lekker bezig savale, ga zo door!

Aangezien modellen/vrouwen hier domineren.... Hier eentje van mij :

Wow, Gerard! erg netjes, jij schiet toevallig niet voor een merk bekend van de crocodil ? deze zouden namelijk zo in hun collectieboekjes kunnen!

@savale _/-\o_ zo kort bezig en nu al zulke resultaten. keep up the good work

• GerardHenninger
Meulugar schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:12:
[...]
Wow, Gerard! erg netjes, jij schiet toevallig niet voor een merk bekend van de crocodil ? deze zouden namelijk zo in hun collectieboekjes kunnen!
Nope.... al het "modellenwerk" dat is schiet (op een enkele uitzondering na) is puur voor de lol. Ik schiet voor de centjes hele andere mensen/dingen.

Ik ben van mening dat je ook iets persoonlijks moet schieten naast alle commerciele opdrachten anders verlies je jezelf in het geld en is de passie eraf.

• thalyric

thalyric

God

nou ..

heb weer eens strobist actie gedaan .. maar dan met mezelf ... wil volgende x wel weer terug komen met een model ... en wat vroeger .. was nu best donker ....

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3079/2872668153_06e785afb5.jpg

heb nu wel de snoot gebruikt (camera links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Jaaaah vrouwen Gerard! ;) Vind t n fijne plaat, lekkere kleuren en balans met omgeving is lekker en n mooi model ook!

ThaLyric: goed belicht vind ik! Waar je nog aan kan werken is de achtergrond wat interessanter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Samopsa, goed gelukt voor een van de eerste foto's. Compositie is in orde en wat het een foto maakt (t.o.v. een kiekje) is dat er nagedacht is over de stand. De kijkrichting van haar op de foto is namelijk goed, ze kijkt naar rechts dus er is ruimte rechts. Verder staat ze er met haar hoofd totaal op (m.o.v. het haar maar dat maakt hier niets uit). Prima 'headshot' in termen van compositie.

Als verbeterpunt zou ik de achtergrond en de mok willen noemen. Die zijn niet echt spannend qua kleurcontrast.

@savale: je modelfoto's zijn dik in orde. Echt goed oordelen kan ik niet want studiofotografie is voor mij alweer een stap verder. Maar voor zover ik het kan zien is de belichting goed. Wat me wel opvalt bij de laatste foto die je geplaatst hebt is dat er op de plaats waar je op de grond een schaduw verwacht er een lichtbundel zit.

@GerardHenninger: Kan zo op een billboard met een goede tekst erbij. Vind 'm af.

@Thalyric: Over de foto's van dian en shaim. Ook ik vind de 2e hiervan de beste. Op de eerste is de foto bij de knieen afgesneden. Kan ook wel, maar hier denk ik dat ze er beter uitgekomen was bij wat meer een close up of in totaal zoals de 2e foto. Over de laatste foto die je plaatst..ik sluit me bij m'n voorganger aan.

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v338/186/5/1113722266/n1113722266_30114830_5982.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v275/186/5/1113722266/n1113722266_30082964_4214.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
2e is te geel/groen... plus de hand achter zijn oor, maakt van een goed portret een rommelig portret, jammer. 1e is goed, maar moet wat meer zwart in, komt nu heel digitaal over.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3171/2875398993_b170722b40_o.jpg

Geschoten met een D60 + 17-55 f2.8 lens.

Verder een Lastolite Ezybox Hotshoe (SB-800) + Lastolite Paraplu kit (SB-600), en een reflector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
beathoven: de eerste wat flets en haar bijna lach vind ik wat jammer.
de 2e zonde van de hand, maar vind t wel n mooi moment vastgelegt en fijne compo!
jeroenz18: Mooie foto! Technisch in orde, goede compo en interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
@savale: ik krijg deze week een Metz 45 ct-4 gedoneerd :) en aangezien jij ook met een Metz 45 flitst was ik even benieuwd welke aanpassing jij hebt uitgevoerd om op een lager voltage te triggeren en ze volledig manueel in te stellen (misschien heb je linkjes?). Mag ook per PB of mail :)

[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 22-09-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

jeroenz ... nice .... ennuh bevalt jou ezybox? Moet die van mij eigenlijk nog gebruiken ...

oh ja .. je zou nog kunnen proberen de rood van de nike logo iets naar voren te halen ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door thalyric op 22-09-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
thalyric schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:10:
jeroenz ... nice .... ennuh bevalt jou ezybox? Moet die van mij eigenlijk nog gebruiken ...

oh ja .. je zou nog kunnen proberen de rood van de nike logo iets naar voren te halen ;-)
Ja Ezybox bevalt erg goed. Heel bruikbaar voor veel situaties ... zie ook deze foto ( moet horizon nog draaien)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3080/2876227324_7d9e53054b_o.jpg

Hier alleen een Ezybox gebruikt ... power dacht ik op 1/8. Maakt de foto net wat mooier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Jeroenz18 schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:17:
[...]

Ja Ezybox bevalt erg goed. Heel bruikbaar voor veel situaties ... zie ook deze foto ( moet horizon nog draaien)

[afbeelding]

Hier alleen een Ezybox gebruikt ... power dacht ik op 1/8. Maakt de foto net wat mooier....
Misschien was hij iets "sprekender" geweest als je je ambient (omgevingslicht) EV op -1 a -2 had gezet. Je Nike foto vind ik wel helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:20:
[...]

Misschien was hij iets "sprekender" geweest als je je ambient (omgevingslicht) EV op -1 a -2 had gezet. Je Nike foto vind ik wel helemaal super!
Oke, hoe bedoel je kwa omgevingslicht? Ik heb verder het gemeten met mijn lichtmeter (Sekonic L-358).

En heb er nog 1 met Nike, alleen moet hem nog aanpassen / bewerken ... wil het Nike logo rood gaan maken en de rest z/w laten. Ook even nog rechttrekken, beetje scheef...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3187/2876213458_12ba8b2803_o.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenzelle op 22-09-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
savale schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:03:
Jaaaah vrouwen Gerard! ;) Vind t n fijne plaat, lekkere kleuren en balans met omgeving is lekker en n mooi model ook!
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:48:
@GerardHenninger: Kan zo op een billboard met een goede tekst erbij. Vind 'm af.
Thanks! Vond hem zelf niet zo heel super, maar met een nieuwe bewerking bevalt hij me al iets beter.

Voor :
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/models/20080919_rl351.jpg

Na :
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/models/20080919_rl351b.jpg

Meer mensen die hem nu beter vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 23:48
Zeker. De storende boom op de achtergrond en de rare vegen op de omheining aan de linkerkant zijn weg en de nieuwe lucht is ook gaaf. Hoewel ik dat zonnige ook wel wat vond hebben. Lekker minimalistisch zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Stuk beter GH. Had in de eerdere variant het gevoel op een 2e verdieping te staan, maar kan nu een platform skyhigh zijn.
Eerste portret van mij in dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3126/2813100509_f44a8b48ef.jpg?v=0
Tijdens mn rondreis door China afgelopen weken kwam ik deze schone zomaar tegen. De achtergrond had misschien beter gekund maar ik hoop dat haar bekkie dat goed maakt.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Jups Gerard, maakt het net even beter ja!
C4M1: best netjes vind ik, maar jammer dat haar donkere haar opgaat in de achtergrond...

[ Voor 52% gewijzigd door savale op 22-09-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4M1, ben het eens met Savale's commentaar.
Gerard, nieuwe versie is idd veel beter! Aparte foto

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3180/2878927908_4fbd6388c9.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 19:41

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:31:
[...]

[...]

Thanks! Vond hem zelf niet zo heel super, maar met een nieuwe bewerking bevalt hij me al iets beter.

Voor :

Na :

Persoonlijk vind ik de 1e mooier. Maar dat is meer mijn smaak in dat opzicht. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
mydogisgone schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:26:
[...]

Persoonlijk vind ik de 1e mooier. Maar dat is meer mijn smaak in dat opzicht. :)
Zou je ook kunnen zeggen waarom? Storen jou de bomen niet? De vieze vlekken links op de railing? De suffe lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:39
GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:31:
[...]
Zou je ook kunnen zeggen waarom? Storen jou de bomen niet? De vieze vlekken links op de railing? De suffe lucht?
Persoonlijk vind ik #1 wat fleuriger, waarschijnlijk door de wat blauwere lucht. Foto #2 is in dat opzicht wat "nepper" en te strak/saai/grauw.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@Gerard: Vind de 2e idd beter, achtergrond stoorde me niet maar het extreme contrast op de wang van het model!

@jeroenz18: heftig die handstand foto. Ik zou dat nike tekentje zelf niet rood maken. Selective coloring kan leuk zijn, maar slechts in weinig situaties. Kan natuurlijk altijd leuk zijn om mee te spelen :)

Ben zelf nog niet zo veel bezig met portret/mensen fotografie, wil er wel wat meer mee bezig maar meestal moet ik zelf model zijn. Af en toe heb ik het geluk dat m'n vriendin eens op de foto durft.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3254/2876098319_118d64d416.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3105/2876094577_02d6421e84.jpg

Weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Misschien jullie? Tot mijn beschikking heb ik een 580ex2 met omnibounce, afentoe heb ik ook nog een 430ex als slave, had ook nog een remote trigger maar die is weer terug naar de eigenaar :(.

edit: weet trouwens ook niet zo goed wat ik aan moet met nabewerking behalve wat kleuren aanpassen. Heb een paar Photoshop tutorials gedaan maar ik verander mensen alleen maar in aliens. Any tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Nedra op 22-09-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20

Ethirty

Who...me?

GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:31:Zou je ook kunnen zeggen waarom? Storen jou de bomen niet? De vieze vlekken links op de railing? De suffe lucht?
Tja, na bewerking vind ik het model meer lijken op een paspop. Haar huidskleur is veels te bleek. In de eerste is het wat natuurlijker. Als ik een paar keer switch tussen de 2 afbeeldingen, lijkt het voornamelijk door de lucht te komen, dus meer optisch dan werkelijk andere kleuren.

Misschien de lucht uit de eerste, met het het grijs uit de 2e?

[ Voor 25% gewijzigd door Ethirty op 22-09-2008 15:56 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@GerardHenninger: Voor en Na de bewerking, ze blijven mooi, ze zouden zo in een blad kunnen komen.

@savale: Zeer nette foto voor in die korte periode (sinds april heb een 400D las ik op je website), speciale lenzen/acc gebruikt?

@Nedra: De eerste foto vindt ik niet geweldig, haren zitten wat rommelig en het gezicht pakt iets te veel flits op. Foto 2 vindt ik er wel goed uit zien. Kan zo in een foto lijstje :)

Ik zal één deze dagen ook een fotomodel posten (gisteren shoot gehad).

[ Voor 23% gewijzigd door RobbyTown op 22-09-2008 17:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
En nog 1 van mij... zelfportret ...

Geschoten met een Nikon D60 + 50 mm f1.8 MF lens ( Series E, 1986 )

Verder een Lastolite Ezybox Hotshoe (SB-800) + Lastolite Paraplu kit (SB-600).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3165/2871250418_86550ec0be_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 22-09-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Jeroenz18: oooh jammer dat ie niet scherp is op je rechteroog, maar ergens op je neus...
vandeMeulenhof: Gebruik n 400d met kitlens voornamelijk, maar gebruik externe flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
savale schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:29:
Jeroenz18: oooh jammer dat ie niet scherp is op je rechteroog, maar ergens op je neus...
Hij is scherp net boven mijn oog, maar ondanks dat vind ik er toch iets apart aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Nedra, ik vind je compositie van de eerste foto niet goed. De volledige bovenste helft bestaat uit donkere lucht en bomen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
thx voor het commentaar Jouke. Ik vind zelf dat ik hem veel te wijd heb genomen. In de originele foto staat ze er helemaal op + nog een stuk meer lucht. Wat zou een betere crop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Voor :

Na :

Ik vind 'm beter zo, had de boom nog niet eens gezien. Stoorde me dus niet, de aandacht viel al overduidelijk op haar. Maar tussen goed en beter zitten soms kleine details ook de lucht, al heeft straalblauw ook wel wat.. maar dit maakt het even 'iets' spannender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:31:
[...]

Het is de kleur waarvan ik de 1e mooi vind. Bij de 2e is het zeker mooier dat de bomen weg zijn + vieze vlekken. Maar zoals ik al zei dat is puur mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afbeeldingslocatie: http://fotos.vandemeulenhof.net/modellen/fotos/eline/IMG_1008.jpg
Voor de rest van de foto's check: http://www.vandemeulenhof...afie/eline-aan-de-aa.html

De foto's willen beetje bij beetje lukken alleen de achtergrond is bijna keer op keer te licht of er komt een doffe blauwe waas (wat bij deze foto te zien is), als je tips hebt om te voorkomen, zeg het maar.

Gemaakt met EOS450D + 18-55 IS, meer specs zie screenshot hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/7071/naamloos3fl6.gif

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 29-04-2009 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik vind de achtergrond opzich niet te licht, als je dat wel vind is het een idee om in raw te schieten en dat deel wat donkerder te maken. Of hem in raw te schieten en vervolgens (mits je weinig ruis hebt > lage iso) wat fill light toe te passen om het donkere wat omhoog te brengen.

Verder is die blauwe waas voor een deel op te lossen met een UV filter. (dacht ik?)

Verder leuke foto alleen had ik wel meer van haar benen willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

pauldegroot schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:32:
Ik vind de achtergrond opzich niet te licht, als je dat wel vind is het een idee om in raw te schieten en dat deel wat donkerder te maken. Of hem in raw te schieten en vervolgens (mits je weinig ruis hebt > lage iso) wat fill light toe te passen om het donkere wat omhoog te brengen.

Verder is die blauwe waas voor een deel op te lossen met een UV filter. (dacht ik?)

Verder leuke foto alleen had ik wel meer van haar benen willen zien.
Ik heb wel een UV filter erop zitten namelijk deze: B+W 58 010 UV - Haze 1x ik weet niet of hij de zon ook tegen houdt, hij beschermt mijn originele lens, dat weet ik wel.

Stomme vraag waar open ik RAW mee, het enige wat ik ervan kan vinden is dat de kleuren geschieden zijn en het enorm veel opslag kost :P.

Op andere foto's zijn haar benen te zien, anders kreeg je iets te veel van het zelfde :)

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 22-09-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

UV filters weet ik zelf ook niet echt van wat ze in dit soort situaties doen, ze nemen wel blauwe waas weg op grote hoogtes. Op [onder :P ] zeeniveau weet ik het niet.

Raw kan je bijvoorbeeld openen met Photoshop of Lightroom maar zit er bij je 450D geen cd'tje met DPP (digital photo pro). Dat is ook een programma om RAW bestanden te openen.

Je moet natuurlijk wel in je cam instellen dat je in RAW wilt fotograferen, je camera slaat dan de rauwe sensordata op zonder er verder enige bewerking op los te laten afgezien van eventuele ruisreductie. Vervolgens heb je IMG_xxx.CR2 bestanden en die open je in DPP. Echter is dit basiskennis en niet bespreekbaar in dit forum. Ga dan naar fotoworkflow oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Nedra schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:10:
thx voor het commentaar Jouke. Ik vind zelf dat ik hem veel te wijd heb genomen. In de originele foto staat ze er helemaal op + nog een stuk meer lucht. Wat zou een betere crop zijn?
Moeilijk te zeggen, maar met de regel van derden zit je bijna altijd goed :P.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
[...]

[...]

Voor :

Na :

Ik vind hem inderdaad wel beter, bomen enz beter maar huid en kleur van shirt en laarzen vind ik zelf ook beter, die lucht zo houd ik wel van

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gerard, zelf vind ik de eerste qwa kleuren beter, en de tweede heeft weer geen storende elementen zoals bomen enzo... misschien combineren? :p
@ C4M1, savale vermeldt terecht dat het haar in de achtergond verloopt. Verder is de plaat niet geheel recht
@ royv, nette plaat, lekker spontaan en dat roze vind ik wel wat hebben, lekker difuus in ieder geval.
@ Nedra, je eerste foto doet me niet zo veel, je tweede is beter maar heeft nogal wat loze hoofdruimte die je weg zou kunnen werken.
@ Jeroenz18, sfeer is goed! maar jammer dat het rechteroog niet scherp was, is natuurlijk moeilijk met MF maar misschien de volgende keer een iets wijdere scherptediepte nemen kan ook werken :)
@ vandemeulenhof, leuk concept, het clippen stoor mij wel een beetje alsmede de lichtelijk scheve horizon, ik had zelf ook de camera iets meer naar beneden gericht zodat ze er helemaal opstond, of ik zou het krapper hebben uitgesneden.

Even kijken of ik ook een foto kan plaatsen maar eerst even toestemming aan de persoon op de foto vragen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 20:31 ]

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
@GerardHenninger Ik vind de eerste iets beter, op de bomen na dan...

eentje van mij, geschoten in China, dropje buiten Dali in Yunnan...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3071/2885307140_62b6e114ed.jpg

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 17:58
@eth0: Vind 'm geslaagd.

Nog maar eens een foto van mijn reis naar Israel. Genomen bij de Klaagmuur tijdens de Bar Mitswa.

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/israel/barmitswa600.jpg

Klikkerdeklik voor groot (bigger is better)

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 25-09-2008 19:20 ]

Sowieso schrijf je zo!

• WhiskyPhreak
  • Nu online
eth0: mooi, fijne zachte toning. misschien is eht vignet iets teveel aanwezig bovenaan, als ik toch moet mierenneuken...

nadroJ: ik heb een beetje een dubbel gevoel, ik zou graag weten waar die jongens naar staan te kijken. Maar aan de andere kant hou je zo nog iets te raden over, wat 't spannend maakt!

Ik heb vanmiddag een beetje met tethered shooting met live view zitten spelen en uiteindelijk kreeg ik zowaar nog een aardig plaatje van mezelf ook:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3274/2887094131_4871e9b285.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ eth0: Ik mis wat scherpte en ik verbaas me over de paarse schaduwen, maar ik vind het toch een sfeervolle plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhiskyPhreak schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:01:
Ik heb vanmiddag een beetje met tethered shooting met live view zitten spelen en uiteindelijk kreeg ik zowaar nog een aardig plaatje van mezelf ook:

[afbeelding]
Mooie foto inderdaad, alleen jammer van de overbelichting net bij je oor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:40

samo

yo/wassup

Ook een portretje gemaakt van mijn vriendin met mijn nieuwe D80. Vond ik wel leuk geworden
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3279/2885733514_ed5c5e3ac0.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tikkie krap aan de bovenkant, en de persoon op de achtergrond leid mij behoorlijk af van het echte onderwerp (en dan ben ik 100% hetero ;) )
In ieder geval, hij doet het niet niet helemaal voor mij..

[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 26-09-2008 08:55 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:33
eensch met sjaakie ;)

en @ whiskeyphreak: nice, goed scherp opt oog, maar idd klein beetje overbelicht. wel mooie toning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Volgens mij kwam hij uit Uganda maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/wp-content/uploads/2008/09/happiness.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Afgelopen zondag een fotoshoot gehad.

Foto geschoten met een (gehuurde) D300 + 17-55 f2.8 (eigen lens).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3172/2896197682_9d1794fc50_b.jpg
Foto is niet nabewerkt, alleen iets donkerder gemaakt.

Nu weet ik zeker dat ik een D300 wil kopen, zo'n geweldige camera! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenzelle op 29-09-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroenz18, geweldige foto. perfecte belichting, pracht exemplaar!

ik heb ook een foto
Afbeeldingslocatie: http://www.martijnsweb.nl/lieke/DSC01181.jpg
Niet bewerkt, alleen donkerder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Netjes Jeroenz. Het enige wat ik er op kan aanmerken is dat ik hem vanuit een wat lager standpunt had genomen denk ik. Misschien met wat meer mm's om de achtergrond wat rustiger te krijgen maar voor de rest is het gewoon topplaat.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Sharky schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:07:
Netjes Jeroenz. Het enige wat ik er op kan aanmerken is dat ik hem vanuit een wat lager standpunt had genomen denk ik. Misschien met wat meer mm's om de achtergrond wat rustiger te krijgen maar voor de rest is het gewoon topplaat.
Oke, zal er om denken ... ik lag al bijna op de grond haha.

Nog 1 uit de serie ... ditmaal genomen met een (gehuurde) 70-200 f2.8 lens:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3184/2895365861_3ce50638d3_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Jeroenz18: Prima foto's maar ik zou niet teveel eer bij de body leggen. Volgens mij had je met een Agfa Clack bijna dezelfde foto's kunnen maken. Goedgekozen kleuren en een model met een heel speciale uitstraling, dat maakt voor mij de foto's hier. Jammer dat de browsercompressie de eerste indruk bederft, maar op "ware grootte" zijn het foto's die je bijblijven. De tweede is, naast de eerste gezien, iets minder warm van kleur, als ik dan toch iets moet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Toff schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:24:
@ Jeroenz18: Prima foto's maar ik zou niet teveel eer bij de body leggen. Volgens mij had je met een Agfa Clack bijna dezelfde foto's kunnen maken. Goedgekozen kleuren en een model met een heel speciale uitstraling, dat maakt voor mij de foto's hier. Jammer dat de browsercompressie de eerste indruk bederft, maar op "ware grootte" zijn het foto's die je bijblijven. De tweede is, naast de eerste gezien, iets minder warm van kleur, als ik dan toch iets moet zeuren.
Begrijp ik ... maar heb ook daar een paar test foto's met mijn D60 gemaakt, met dezelfde instellingen en lens... en dat zijn totaal andere foto's geworden. Veel minder mooi, en minder kleurbereik.

Maar goed, ik weet wel dat de AF erg handig is van de D300, in vergelijking tot mijn D60 haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Jeroen: die 1e: de 2e iets teveel oogwit, mooie foto's!

Even iets heeel anders maaruh gisteravond oom geworden! Omstandigheden waren wat lastig, maar toch een aardige foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/ztvzwo.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door savale op 02-10-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 06-10 11:48
savale schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:00:

Even iets heeel anders maaruh gisteravond oom geworden! Omstandigheden waren wat lastig, maar toch een aardige foto gemaakt:
[afbeelding]
Gefeliciteerd!! :D

En een lekkere softe foto. Veel ruis, maar zoals je aangeeft lag dat aan de omstandigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
savale schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:00:

[afbeelding]
Gefeliciteerd man!

Leuke foto.
Ik word zelf over om en nabij 5 weken ook oom *O* .
Dus van mij kun je ook wel wat babyfoto's verwachten tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
Ruis voegt zelfs wat toe hier, lekkere foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ik vind hem cool Savale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
bedankt, ben n trotse oom :) Ennuh posten die bab(i)es! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een heel klein beetje lichter en hij kan als achtergrond voor het geboortekaartje dienen. Ik moest wel even wennen aan het gebrek aan contrast en kleur. Mijn eerste associatie was heel onplezierig, ik schrok er echt van, maar gelukkig valt het mee. Maak er iig maar snel wat met fijne babykleurtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 06-10 11:48
Ik heb laatst een aantal foto's van mijn kleine nichtje gemaakt. Ze rende steeds overal naartoe en het was dus lastig om haar goed op de foto te krijgen. Vind echter deze foto wel goed gelukt. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/IMG_0131-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:46

breinonline

Are you afraid to be known?

Te kleine DOF en te donkere ogen om een niet-familielid aan te spreken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Je zwart-wit conversie is erg 'plat' en grijs. Daar is volgens mij veel meer uit te halen en bv. die donkere ogen zouden bij een goeie conversie waarschijnlijk ook minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mwa, er zitten ook niet zoveel highlights in, dus til die meid op, dump 'r voor een raam ofzo waar 't licht mooi is en maak wat flauwe grapjes en klik. Maakt 'm 20x beter.

|>

Pagina: 1 ... 12 ... 65 Laatste