[ Voor 33% gewijzigd door ThomasW op 07-09-2008 12:54 ]
[ Voor 33% gewijzigd door ThomasW op 07-09-2008 12:54 ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Thanks, en ja offcamera geflitst. Weet niet of dit de bedoeling is om de rest hier te posten, maar anders moeten jullie me maar even terugfluitenallstarted1 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:41:
Savale: erg lekker bezig de laatste tijd: complimenten!
2 & 3 zijn ook leuk. Foto 1 vind ik een beetje vreemde houding.savale schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:55:
[...]
Thanks, en ja offcamera geflitst. Weet niet of dit de bedoeling is om de rest hier te posten, maar anders moeten jullie me maar even terugfluiten
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
[ Voor 44% gewijzigd door Nedra op 12-09-2008 14:25 ]
Erg cool.Nedra schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:23:
Geintje voor m'n 365days project van gister:
[afbeelding]
Klikkedieklik voor groter=beter
Daar ga ik helemaal in meeTunboy schreef op zondag 14 september 2008 @ 01:13:
Damn, hier net wat doorgebladerd en de foto's van savale springen er echt uit. Altijd super scherp, belichting echt professioneel, en dan nog zo een mooi model. Echt kwaliteit. Zou je in het vervolg wat meer info er kunnen bijzetten over je manier van belichten (welke flitsers en waar enzo, en hoe het natuurlijke licht op dat moment zat).
Mooi mooi...
[ Voor 3% gewijzigd door savale op 14-09-2008 22:38 ]
Mijn favoriet!
[ Voor 14% gewijzigd door twixx op 15-09-2008 20:24 ]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
ok heb weer een nieuwe ... was beetje aan het experimenteren in Lightroom2thalyric schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:58:
[...]
ja de afsnijding was een beetje ongelukkig. De belichting ... vind ik persoonlijk wel dope. weer eens wat anders dan de "normale" belichting. Is ook de 1e x dat ik dir probeerde hoor ;-) ...
heb ook een wat normale foto
[afbeelding]
Leuk dat je experimenteert, maar ik vind je eerste hier (haar voor de open ogen) het beste en daarna zie een neergaande lijn. Om bij de laatste te blijven: Pose uitdrukkingsloos recht in de camera, standpunt teveel van onderaf waardoor je in de neusgaten kijkt, afsnijding (wederom) onlogisch en abrupt, belichting c.q. bewerking doet het lijken of ze een baard heeft? Je doet het model geen recht en je had waarschijnlijk beter een mooie vaas kunnen gebruiken voor je experimenten.thalyric schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:02:
[...]
ok heb weer een nieuwe ... was beetje aan het experimenteren in Lightroom2
[afbeelding]
nice .. ja strobist is heel fun ... al hele tijd zo'n ebay trigger set . heel handig ... ook een lastolite ezybox erbij .. en nu ook de viewfinder speedlite kit ... al een tijdje gaan strobist shot gedaan ... toch maar weer eens doen ..savale schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:36:
Okeej supertof om te lezen dit, aangezien nu ruim 4 maanden geleden pas mijn eerste foto maakte zonder auto stand met mijn net aangeschafte 400d.
na 2 maanden wat gelezen en vooral gezien over offcamera flitsen en toen ben ik wat gaan experimenteren. Eerst met 1 flitser, toen 2, toen een pluutje erbij en daarna nog een 3e flitser die ik niet heel vaak inzet. Ik gebruik 2e hands metz 45 flitsers die ik sinds 3 weken wat heb aangepast zodat ze op laag voltage triggeren en met een mod zodat ze helemaal manueel instelbaar zijn. Eerst werkte ik nog met ebay remote triggers, maar die weigerde toch iets te vaak, dus sinds kort met een setje alienbees cybersyncs.
Hier trouwens n aardige foto waarop je één van de flitsers met ontvanger goed kan zien:
[afbeelding]
Ik werk trouwens 9 vd 10x gewoon met de kitlens...
Heel erg vet gedaan, mooi geflitst en vind die laatste wel mooi.savale schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:55:
[...]
Thanks, en ja offcamera geflitst. Weet niet of dit de bedoeling is om de rest hier te posten, maar anders moeten jullie me maar even terugfluiten
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Ik heb je preset geprobeerd maar ik vind hem voor portretten erg 'blauw-filterig'. Beetje rood / oranje filter doet het vaak goed voor portretten en met name voor de huid.thalyric schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:02:
ok heb weer een nieuwe ... was beetje aan het experimenteren in Lightroom2
Ja heb de preset echt voor haar gemaakt, niet echt gechekked op andere plaatjes. Moet wel zeggen, volgens mij werkt mijn preset ook meer op plaatjes met heel veel highlights (harde contrasten)en niet op alles. De Clarity 100% heeft daarmee te maken (met de high contrast). Ik ben nu net bezig om mijn preset zeg maar los te laten op 1 van die andere van haar (waar haar haar over haar ogen valt .. ogen open). Oh ja ... de preset is ook gemaakt voor zwart wit, dus niet stiekum op "color" switchen hahadjengizz schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:42:
[...]
Ik heb je preset geprobeerd maar ik vind hem voor portretten erg 'blauw-filterig'. Beetje rood / oranje filter doet het vaak goed voor portretten en met name voor de huid.
Verder Clarity op 100%? Das toch echt iets waar ik wat meer controle over wil hebben met en met zulke zware settings wat plaatselijker wil toepassen (lees: in PS met masks i.p.v. in een RAW converter). Hetzelfde geldt in mindere maten voor het vele Fill Light.
Wel geschikt voor meer crea effecten maar dan ook zeer foto afhankelijk denk ik.
[ Voor 14% gewijzigd door thalyric op 16-09-2008 17:18 . Reden: heb een before and after ;-) ]
Ik begrijp dat ie voor z-w bedoeld is. Ik bedoelde dan ook kleurenfilters voor z-w.thalyric schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:53:
Oh ja ... de preset is ook gemaakt voor zwart wit, dus niet stiekum op "color" switchen haha
Zou je me anders jouw test plaatje kunnen laten zien? Dan kan ik zien wat er gebeurd.
[ Voor 5% gewijzigd door djengizz op 16-09-2008 18:14 ]
duidelijk ... had ook bij mij wat andere pics erbij gehaald en indeed werkt niet op alles .. was ook niet de bedoeling ;-) De gehele tests met Melissa was eigenlijk meer lichtsetups proberen, vooral die high contrasten look en nog niet zozeer om de compositie. heb nu studio lichten gebruikt, maar wil binnenkort ook eens gewoon offshoe flashes proberen of een hele high constrast image te maken. Moet alleen ff wachten op mijn nieuwe trigger/recievers. Mijn oude heeft problemen met de 430EX ...djengizz schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:43:
[...]
Ik begrijp dat ie voor z-w bedoeld is. Ik bedoelde dan ook kleurenfilters voor z-w.
Voorbeeldje
Links orgineel, midden jouw preset en rechts een hoog contrast zw met meer rood en oranje filter. Voor mij geeft dit zachtere grijzen voor de huid en minder vlekken in het bokeh (let op de armen en benen).
En nog een extreem voorbeeldje met jouw preset.Voorbeeldje gekozen omdat hier ook een witte achtergrond is en veel huidstructuur.
Ik moet wel zeggen dat het zo erg niet is bij jouw foto (meer highlights idd) maar mijn opmerking ging meer over de preset als preset.
edit:
ik zie nu wel dat vooral mijn tweede voorbeeld een erg brakke compressie heeft. Anyways het gaat om het idee.
Contrast/clarity heb ik flink opgeschroeft, en daarna alleen haar huid weer iets softer gemaakt want ze leek wel een oma door die bewerkingSparkOne schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:00:
[...]
Heel erg vet gedaan, mooi geflitst en vind die laatste wel mooi.
Kun je ook iets vrijgeven over de bewerking?
|>
[ Voor 22% gewijzigd door thalyric op 18-09-2008 17:41 ]
Wow, Gerard! erg netjes, jij schiet toevallig niet voor een merk bekend van de crocodil ? deze zouden namelijk zo in hun collectieboekjes kunnen!GerardHenninger schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:40:
Je bent heel lekker bezig savale, ga zo door!
Aangezien modellen/vrouwen hier domineren.... Hier eentje van mij :
Nope.... al het "modellenwerk" dat is schiet (op een enkele uitzondering na) is puur voor de lol. Ik schiet voor de centjes hele andere mensen/dingen.Meulugar schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:12:
[...]
Wow, Gerard! erg netjes, jij schiet toevallig niet voor een merk bekend van de crocodil ? deze zouden namelijk zo in hun collectieboekjes kunnen!
Verwijderd
|>
[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 22-09-2008 10:21 ]
[ Voor 33% gewijzigd door thalyric op 22-09-2008 10:11 ]
Ja Ezybox bevalt erg goed. Heel bruikbaar voor veel situaties ... zie ook deze foto ( moet horizon nog draaien)thalyric schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:10:
jeroenz ... nice .... ennuh bevalt jou ezybox? Moet die van mij eigenlijk nog gebruiken ...
oh ja .. je zou nog kunnen proberen de rood van de nike logo iets naar voren te halen ;-)
Misschien was hij iets "sprekender" geweest als je je ambient (omgevingslicht) EV op -1 a -2 had gezet. Je Nike foto vind ik wel helemaal super!Jeroenz18 schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:17:
[...]
Ja Ezybox bevalt erg goed. Heel bruikbaar voor veel situaties ... zie ook deze foto ( moet horizon nog draaien)
[afbeelding]
Hier alleen een Ezybox gebruikt ... power dacht ik op 1/8. Maakt de foto net wat mooier....
Oke, hoe bedoel je kwa omgevingslicht? Ik heb verder het gemeten met mijn lichtmeter (Sekonic L-358).GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:20:
[...]
Misschien was hij iets "sprekender" geweest als je je ambient (omgevingslicht) EV op -1 a -2 had gezet. Je Nike foto vind ik wel helemaal super!
[ Voor 9% gewijzigd door jeroenzelle op 22-09-2008 13:36 ]
savale schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:03:
Jaaaah vrouwen Gerard!Vind t n fijne plaat, lekkere kleuren en balans met omgeving is lekker en n mooi model ook!
Thanks! Vond hem zelf niet zo heel super, maar met een nieuwe bewerking bevalt hij me al iets beter.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:48:
@GerardHenninger: Kan zo op een billboard met een goede tekst erbij. Vind 'm af.
Orange & Red
[ Voor 52% gewijzigd door savale op 22-09-2008 14:01 ]
Verwijderd
Persoonlijk vind ik de 1e mooier. Maar dat is meer mijn smaak in dat opzicht.GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:31:
[...]
[...]
Thanks! Vond hem zelf niet zo heel super, maar met een nieuwe bewerking bevalt hij me al iets beter.
Voor :
Na :
Meer mensen die hem nu beter vinden?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Zou je ook kunnen zeggen waarom? Storen jou de bomen niet? De vieze vlekken links op de railing? De suffe lucht?mydogisgone schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:26:
[...]
Persoonlijk vind ik de 1e mooier. Maar dat is meer mijn smaak in dat opzicht.
Persoonlijk vind ik #1 wat fleuriger, waarschijnlijk door de wat blauwere lucht. Foto #2 is in dat opzicht wat "nepper" en te strak/saai/grauw.GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:31:
[...]
Zou je ook kunnen zeggen waarom? Storen jou de bomen niet? De vieze vlekken links op de railing? De suffe lucht?
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
[ Voor 8% gewijzigd door Nedra op 22-09-2008 15:52 ]
Tja, na bewerking vind ik het model meer lijken op een paspop. Haar huidskleur is veels te bleek. In de eerste is het wat natuurlijker. Als ik een paar keer switch tussen de 2 afbeeldingen, lijkt het voornamelijk door de lucht te komen, dus meer optisch dan werkelijk andere kleuren.GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:31:Zou je ook kunnen zeggen waarom? Storen jou de bomen niet? De vieze vlekken links op de railing? De suffe lucht?
[ Voor 25% gewijzigd door Ethirty op 22-09-2008 15:56 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
[ Voor 23% gewijzigd door RobbyTown op 22-09-2008 17:59 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 22-09-2008 16:19 ]
Hij is scherp net boven mijn oog, maar ondanks dat vind ik er toch iets apart aan ...savale schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:29:
Jeroenz18: oooh jammer dat ie niet scherp is op je rechteroog, maar ergens op je neus...
Verwijderd
Ik vind 'm beter zo, had de boom nog niet eens gezien. Stoorde me dus niet, de aandacht viel al overduidelijk op haar. Maar tussen goed en beter zitten soms kleine details ook de lucht, al heeft straalblauw ook wel wat.. maar dit maakt het even 'iets' spannender.GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:31:
[...]
[...]
Thanks! Vond hem zelf niet zo heel super, maar met een nieuwe bewerking bevalt hij me al iets beter.
Voor :
Na :
Het is de kleur waarvan ik de 1e mooi vind. Bij de 2e is het zeker mooier dat de bomen weg zijn + vieze vlekken. Maar zoals ik al zei dat is puur mijn persoonlijke mening.GerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:31:
[...]
Zou je ook kunnen zeggen waarom? Storen jou de bomen niet? De vieze vlekken links op de railing? De suffe lucht?
[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 29-04-2009 03:22 ]
Ik heb wel een UV filter erop zitten namelijk deze: B+W 58 010 UV - Haze 1x ik weet niet of hij de zon ook tegen houdt, hij beschermt mijn originele lens, dat weet ik wel.pauldegroot schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:32:
Ik vind de achtergrond opzich niet te licht, als je dat wel vind is het een idee om in raw te schieten en dat deel wat donkerder te maken. Of hem in raw te schieten en vervolgens (mits je weinig ruis hebt > lage iso) wat fill light toe te passen om het donkere wat omhoog te brengen.
Verder is die blauwe waas voor een deel op te lossen met een UV filter. (dacht ik?)
Verder leuke foto alleen had ik wel meer van haar benen willen zien.
[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 22-09-2008 22:42 ]
Moeilijk te zeggen, maar met de regel van derden zit je bijna altijd goedNedra schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:10:
thx voor het commentaar Jouke. Ik vind zelf dat ik hem veel te wijd heb genomen. In de originele foto staat ze er helemaal op + nog een stuk meer lucht. Wat zou een betere crop zijn?
Ik vind hem inderdaad wel beter, bomen enz beter maar huid en kleur van shirt en laarzen vind ik zelf ook beter, die lucht zo houd ik wel vanGerardHenninger schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:31:
[...]
[...]
Voor :
Na :
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 20:31 ]
[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 25-09-2008 19:20 ]
Sowieso schrijf je zo!
Mooie foto inderdaad, alleen jammer van de overbelichting net bij je oor...WhiskyPhreak schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:01:
Ik heb vanmiddag een beetje met tethered shooting met live view zitten spelen en uiteindelijk kreeg ik zowaar nog een aardig plaatje van mezelf ook:
[afbeelding]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 26-09-2008 08:55 ]
Hier staat tekst
This too shall pass
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenzelle op 29-09-2008 13:56 ]
Verwijderd
This too shall pass
Oke, zal er om denken ... ik lag al bijna op de grond haha.Sharky schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:07:
Netjes Jeroenz. Het enige wat ik er op kan aanmerken is dat ik hem vanuit een wat lager standpunt had genomen denk ik. Misschien met wat meer mm's om de achtergrond wat rustiger te krijgen maar voor de rest is het gewoon topplaat.
Begrijp ik ... maar heb ook daar een paar test foto's met mijn D60 gemaakt, met dezelfde instellingen en lens... en dat zijn totaal andere foto's geworden. Veel minder mooi, en minder kleurbereik.Toff schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:24:
@ Jeroenz18: Prima foto's maar ik zou niet teveel eer bij de body leggen. Volgens mij had je met een Agfa Clack bijna dezelfde foto's kunnen maken. Goedgekozen kleuren en een model met een heel speciale uitstraling, dat maakt voor mij de foto's hier. Jammer dat de browsercompressie de eerste indruk bederft, maar op "ware grootte" zijn het foto's die je bijblijven. De tweede is, naast de eerste gezien, iets minder warm van kleur, als ik dan toch iets moet zeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door savale op 02-10-2008 22:02 ]
Gefeliciteerd!!savale schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:00:
Jeroen: die 1e: de 2e iets teveel oogwit, mooie foto's!
Even iets heeel anders maaruh gisteravond oom geworden! Omstandigheden waren wat lastig, maar toch een aardige foto gemaakt:
[afbeelding]
Gefeliciteerd man!savale schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:00:
Jeroen: die 1e: de 2e iets teveel oogwit, mooie foto's!
Even iets heeel anders maaruh gisteravond oom geworden! Omstandigheden waren wat lastig, maar toch een aardige foto gemaakt:
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
|>
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq