Zeker iets om trots op te zijn! Ik ben echt benieuwdsavale schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:38:
[...]
Haha is goedIk heb helaas een kleine achterstand met bewerken, ik moet eerst nog een andere serie doen, maar begin volgende week kun je wel wat verwachten dan. Ben zelf wel heel trots op deze shoot. 3 maanden + 1 week geleden wist ik nog niks van diafragma's enzo.
Mooie foto weer Simon.
Weer knalscherp en perfecte kleuren. Hoe doe je dat toch? weer m.b.v. AS; Exposure? Ik hoop dat je 't niet erg vindt dat ik het blijf vragen. Je foto's (ook op je site en Flickr) hebben gewoon stuk voor stuk prachtige kleuren en licht terwijl je volgens mij vooral available light fotografeert. Daar kan ik veel van leren dus ik vraag maar raak.
@Savale
Lekker bezig Savale. Welke lichtbronnen heb je gebruikt bij deze foto?
Weer knalscherp en perfecte kleuren. Hoe doe je dat toch? weer m.b.v. AS; Exposure? Ik hoop dat je 't niet erg vindt dat ik het blijf vragen. Je foto's (ook op je site en Flickr) hebben gewoon stuk voor stuk prachtige kleuren en licht terwijl je volgens mij vooral available light fotografeert. Daar kan ik veel van leren dus ik vraag maar raak.
@Savale
Lekker bezig Savale. Welke lichtbronnen heb je gebruikt bij deze foto?
C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate
Lekkere foto weer Simon, blijf kwijlen op die 5D-35mm combi van je.

Exposure Time = 1/640"
F Number = F2.5
ISO Speed Ratings = 100
Jammer van de uitgebeten haren...

Exposure Time = 1/640"
F Number = F2.5
ISO Speed Ratings = 100
Jammer van de uitgebeten haren...
savale: vet, maar dat wist je al
, zeker mooi om maar 3 maanden bezig te zijn en al zo goed met licht om te kunnen gaan
Exigence: Goed gezien! Heel leuk licht. Maar om de een of andere reden ben ik erg benieuwd naar z'n gezicht.
simon: weinig op te zeggen, past precies in jouw stijl .. iets dat ik elke keer weer bewonder
ThomasW: Scherpte ligt net op de ogen wat de aandacht goed trekt, leuke kleuren (waar komt dat geelgroenige vandaan?) en een erg leuk moment
Exigence: Goed gezien! Heel leuk licht. Maar om de een of andere reden ben ik erg benieuwd naar z'n gezicht.
simon: weinig op te zeggen, past precies in jouw stijl .. iets dat ik elke keer weer bewonder
ThomasW: Scherpte ligt net op de ogen wat de aandacht goed trekt, leuke kleuren (waar komt dat geelgroenige vandaan?) en een erg leuk moment

[ Voor 6% gewijzigd door Arrigi op 07-08-2008 23:19 ]
@ RBH: Mooie kleuren!
Hier een van mij:

Belichtingstijd: 1/250 sec.
ISO: 200
F-nummer: F/5
Hier een van mij:

Belichtingstijd: 1/250 sec.
ISO: 200
F-nummer: F/5
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Bedankt @ Vis. 
@Simon: Ja, is alleen vrijwel niets gedaan aan de foto zelf qua bewerking..
@Vis: Mooie foto, maar ik vind de kleuren iets te neutraal?
@Simon: Sja, op de 'portret-king' kan ik vrij weinig aanmerkingen hebben hè
Nog eentje van mij dan:
@Simon: Sja, op de 'portret-king' kan ik vrij weinig aanmerkingen hebben hè
Nog eentje van mij dan:

Stiekem uit een tas? Je bedoelt zittend vanaf het bagagerek
|>
Die laatste vind ik erg mooi Simon. Ik vind het fijn dat ik niet alles begrijp. Ik zie dat het in een rijdende trein is maar niet wat de donkere dingen zijn die de persoon omkaderen. 'Iets te raden' blijft altijd fijn.
Zou het bij jouw laatste foto RBH, niet fijn zijn de fill-light wat lichter te maken? Ik zie het gezicht niet zo goed omdat het wat donker is.
Zou het bij jouw laatste foto RBH, niet fijn zijn de fill-light wat lichter te maken? Ik zie het gezicht niet zo goed omdat het wat donker is.
C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate
Waarom niet gewoon de belichting optrekken. Maakt IMHO niet zoveel uit dat de achtergrond dan wat overbelicht wordt.LenNerd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:14:
Die laatste vind ik erg mooi Simon. Ik vind het fijn dat ik niet alles begrijp. Ik zie dat het in een rijdende trein is maar niet wat de donkere dingen zijn die de persoon omkaderen. 'Iets te raden' blijft altijd fijn.
Lekker artistiek verantwoordRBH schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:18:
Bedankt @ Vis.
@Simon: Sja, op de 'portret-king' kan ik vrij weinig aanmerkingen hebben hè![]()
Nog eentje van mij dan:
[afbeelding]

Dit zie ik:simon schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:17:
RBH, wel beetje erg rood, verder net beeld
Vis, jammer dat je licht niet echt op haar gezicht valt...
[afbeelding]
Warning: getimagesize(/var/www/vhosts/simondelacourt.nl/httpdocs//non_html/modules/content/files/141_20080718-_MG_8621.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/vhosts/simondelacourt.nl/httpdocs/non_html/modules/content/plugins/cplugin.picture.php on line 51
This footer is intentionally left blank
@NadroJ: Erg lekker kijkende foto! Niet veel op aan te merken eigenlijk 
@Erasmo: Goede foto, maar de blik is mij 'te gemaakt'
Nog ééntje van mij dan.
Nog ééntje van mij dan.

fixedajhaverkamp schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 09:16:
[...]
Dit zie ik:
Warning: getimagesize(/var/www/vhosts/simondelacourt.nl/httpdocs//non_html/modules/content/files/141_20080718-_MG_8621.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/vhosts/simondelacourt.nl/httpdocs/non_html/modules/content/plugins/cplugin.picture.php on line 51
RBH blijf op je contrast letten.
[ Voor 3% gewijzigd door simon op 10-08-2008 12:07 ]
|>
Hmm, ja ik vond hem ook wel wat hard ja.
Nog één poging dan. Contrast (in mijn ogen dan) goed en mooie uitdrukking op de gezichten.
Nog één poging dan. Contrast (in mijn ogen dan) goed en mooie uitdrukking op de gezichten.

ik vind ze echt te rood, komt vaak door geupped contrast, foute wb of iets dergelijks.. waarmee process je ze? Als je LR2 hebt kun je met de kleurprofielen die Adobe heeft gereleased er wat neutralers van maken
|>
Ik bewerk ze meestal met Faststone. Een gratis programma waarmee je kan resizen en bewerken e.d. Geeft meestal wel het gewenste resultaat. Misschien moet ik er toch maar wat meer tijd in steken. Het bewerken dan en dan Photoshop gebruiken. LR heb ik niet.simon schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:44:
ik vind ze echt te rood, komt vaak door geupped contrast, foute wb of iets dergelijks.. waarmee process je ze? Als je LR2 hebt kun je met de kleurprofielen die Adobe heeft gereleased er wat neutralers van maken
Mooi licht, al vind ik 't wel wat roze, ook het oververscherpte gedeelte rechts leidt wat af.. als hij minder scheef en roze was geweest had je een topper imho
|>
Thanks voor je comment!RBH schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:43:
Convert je foto's eens naar sRGB ipv Adobe RGB voor het web. Dan zie je idd dat de foto's erg rood/oranje zijn.
Sowieso schrijf je zo!
Simon, dankje. Duidelijk meer ervaring. De grote lijnen pak ik wel maar jij komt direct met details waar ik wat aan heb. De WB is idd niet helemaal correct zal er nog eens naar kijken, het scheve zal ik de volgende keer op letten.simon schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:05:
Mooi licht, al vind ik 't wel wat roze, ook het oververscherpte gedeelte rechts leidt wat af.. als hij minder scheef en roze was geweest had je een topper imho
.
[ Voor 101% gewijzigd door Toff op 23-08-2008 03:09 ]
@Frank: ik ga mee met het commentaar van Simon, maar zeker geen verkeerde plaat!!
Ook een van diezelfde dag

Eerste post eigenlijk in dit topic, omdat ik normaal niet zoveel portretten doe.
Nu gaat de kleine van een vriend van mij helaas met zijn moeder mee naar Curacao, dit betekend dat hij hem waarschijnlijk de komende jaren niet meer zal zien. Met dit in het achterhoofd heb ik deze foto gemaakt:
Nu gaat de kleine van een vriend van mij helaas met zijn moeder mee naar Curacao, dit betekend dat hij hem waarschijnlijk de komende jaren niet meer zal zien. Met dit in het achterhoofd heb ik deze foto gemaakt:

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Ik vind de vertekening door de UWA wel storend, maar toch een interessante hoek zo. Erg drukke foto ook.RBH schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:43:
Nog ééntje van mij dan.
[afbeelding]
@ Frank; hij is inderdaad iets te roze
Misschien ietsje met je witbalans spelen?
@ Herrick: Mooie foto, niets meer aan doen
@ answer_man : Hele sprekende foto. Zal je vriend zeker een hele mooie herinnering aan hebben
Ook voor iemand die de personen niet kent een pracht van een foto in mijn ogen.
Ik prop ook weer eens een plaatje in het topic.
M'n beste vriendin was lekker mensen aan het kijken op een festival zondag en daar drukte ik deze plaat.
@ Herrick: Mooie foto, niets meer aan doen
@ answer_man : Hele sprekende foto. Zal je vriend zeker een hele mooie herinnering aan hebben
Ik prop ook weer eens een plaatje in het topic.
M'n beste vriendin was lekker mensen aan het kijken op een festival zondag en daar drukte ik deze plaat.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Fijne plaatHerrick schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:36:
@Frank: ik ga mee met het commentaar van Simon, maar zeker geen verkeerde plaat!!
[afbeelding]
Je resize daarentegen is tenenkrommend
Nieuwe kleding kwam vanmiddag binnen

Oh die moet ik ook laten maken!
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Cool, waar te bestellen?
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Cool
Vind GH's postprocessing/toning altijd supervet! Hoe krijg je die 'smooth/plastic/renderachtige/GH' look toch voor elkaar??
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
dodging, burning, local contrast enhancing, ringflitser etc...
|>
Spreadshirt
De foto wel, het shirtje zelf niet.
ThanksJapie.G schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:17:
[...]
Cool![]()
Vind GH's postprocessing/toning altijd supervet! Hoe krijg je die 'smooth/plastic/renderachtige/GH' look toch voor elkaar??
Correct, correct, correct, correct.... en het is belangrijk om het model van de achtergrond af te halen met rim-lights en een hair-light. Dan lijkt er meer "diepte" in te zittensimon schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:54:
dodging, burning, local contrast enhancing, ringflitser etc...
Verwijderd
Op het strand in Domburg. Veel vliegeraars vorige week met de harde wind.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 12:49 ]
answer_man: Spreekt me zeer aan, sterke uitdrukking op het gezicht.
Saga_Envi: Mooie foto, het silhouet goed in beeld gebracht. De lichte flare stoort totaal niet, maar geeft de plaat juist iets meer. Ook de 'scheve' horizon is hier hoogstwaarschijnlijk met opzet zo neergezet, met succes..
Vanmiddag voor de laatste onderdelen van de Luchtmacht keuring in het Militair Hospitaal geweest in Utrecht. Op de terugweg wat rondgezworven op het Centraal Station aldaar met onder andere onderstaand resultaat:

Alle commentaar is welkom..
Saga_Envi: Mooie foto, het silhouet goed in beeld gebracht. De lichte flare stoort totaal niet, maar geeft de plaat juist iets meer. Ook de 'scheve' horizon is hier hoogstwaarschijnlijk met opzet zo neergezet, met succes..
Vanmiddag voor de laatste onderdelen van de Luchtmacht keuring in het Militair Hospitaal geweest in Utrecht. Op de terugweg wat rondgezworven op het Centraal Station aldaar met onder andere onderstaand resultaat:

Alle commentaar is welkom..
Saga_Envi: duidelijk neergezet en een mooi contrast. Alleen stoort mij de scheve horizon juist wel.

Klik voor groter

Klik voor groter
[ Voor 21% gewijzigd door Exigence op 15-08-2008 16:52 ]
Deze van het weekend geschoten, een geluks treffer van mijn vrouw en me zoon.
De foto is genomen tijdens een optreden van milk inc.
De foto is genomen tijdens een optreden van milk inc.

[ Voor 48% gewijzigd door BakkerBolletje op 17-08-2008 15:30 ]
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Erg leuk weer, stoor mezelf alleen aan de spiegeling van de tegels.
Bewerking is weer GH herkenbaar (super dus!), lijkt wel erg op een heren toilet.....
Met hem de spiegeling leiden zeer af
Maar euh waar is dat toilet?
Maar euh waar is dat toilet?
Lekkere foto's GH.
Wat betreft die bewerking; Simon heeft al wat hints gegeven over hoe dat te doen (dodging, burning, local contrast enhancing, ringflits) maar mocht je daar zin in hebben zou ik graag een keer uitgebreider zien hoe jij nabewerkt. Misschien zoals in dit topic van Simon?
Veel werk, snap ik, maar ik zou het erg leuk vinden en ik geloof dat ik hier niet de enige ben
Wat betreft die bewerking; Simon heeft al wat hints gegeven over hoe dat te doen (dodging, burning, local contrast enhancing, ringflits) maar mocht je daar zin in hebben zou ik graag een keer uitgebreider zien hoe jij nabewerkt. Misschien zoals in dit topic van Simon?
Veel werk, snap ik, maar ik zou het erg leuk vinden en ik geloof dat ik hier niet de enige ben
Normaal doe ik niet aan "QFT"-posts, maar ik zou het ook wel gaaf vinden om te zien wat voor trucjes je nou precies in de nabewerking toepast, GH.LenNerd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:38:
Lekkere foto's GH.
[ Voor 3% gewijzigd door NickH op 19-08-2008 22:05 ]
Thanks!SparkOne schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:51:
[...]
Erg leuk weer, stoor mezelf alleen aan de spiegeling van de tegels.
Bewerking is weer GH herkenbaar (super dus!), lijkt wel erg op een heren toilet.....

Zie bovenstaand. Beter?RoyPieters schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:34:
Met hem de spiegeling leiden zeer af
Maar euh waar is dat toilet?![]()
Toilet is in Club Players
Simon heeft inderdaad een goede tutorial geschreven, maar dat was voor Lightroom en dat is iets makkelijker uitgelegd dan Photoshop. Het is helaas geen filter/plugin dat ik op een foto loslaat en dat ik dan klaar ben. Het is handmatig Wacom-werk op de plekken waar ik het nodig vind en dat is niet iets wat je zomaar uitlegt. Ik ben minimaal een uur met een foto bezig (voor een bewerking zoals op de bovenstaande foto).LenNerd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:38:
Lekkere foto's GH.
Zie ook hierboven; geen speciale trucjes, gewoon Wacom-style burnen en dodgen, niets boeiends, weinig spannend, wel relatief veel werk.Niky schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:03:
[...]
Normaal doe ik niet aan "QFT"-posts, maar ik zou het ook wel gaaf vinden om te zien wat voor trucjes je nou precies in de nabewerking toepast, GH.
Ik kan je/jullie wel m'n layers laten zien, niet dat jullie er wijzer van worden (daarnaast geef ik een fout voorbeeld van hoe het niet moet qua bewerken

Daarnaast vraag ik me af waarom jullie willen weten hoe ik nabewerk; stel ik zou het 1+ uur lang op film vastleggen met uitleg etc etc, dan krijgen we dus allemaal "GH-Stijl" kloontjes?
Wees creatief, doe je eigen ding, doe wat je zelf leuk vindt.
Super!!GerardHenninger schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:10:
[...]
Thanks!Beter zo (snelle 5 minuut edit) ?
[...]
Deze is inderdaad beter!GerardHenninger schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:10:
[...]
Thanks!Beter zo (snelle 5 minuut edit) ?
Toch een indrukwekkende lijst layers. Ik LR alleen een beetje en ben daarom eigenlijk wel erg benieuwd hoe de originele - niet GH-stijl - foto eruit zag. Zou je die willen posten?[...]
Zie bovenstaand. Beter?
Toilet is in Club Players
[...]
Daarnaast vraag ik me af waarom jullie willen weten hoe ik nabewerk; stel ik zou het 1+ uur lang op film vastleggen met uitleg etc etc, dan krijgen we dus allemaal "GH-Stijl" kloontjes?![]()
Wees creatief, doe je eigen ding, doe wat je zelf leuk vindt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
leuke files worden dat met xx keer de originele layer bewerkt
[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 20-08-2008 09:33 ]
IMO ga je door gebruik van Lightroom véél minder snel naar Photoshop. Soms vind het zelfs irritant om weer naar Photoshop te switchen, daar waar ik voorheen zo goed als alles in Photoshop deed. Automatisch ga je in Photoshop veel meer doen dan ooit inn Lightroom kan.
Onderstaande foto is ook een mengelmoes aan Lightroom/Photoshop werk. Wil je meer doen dan standaard bewerkingen dan moet je toch echt naar Photoshop en belangrijk is dan dat je een eigen stijl probeert te ontwikkelen à la Simon en Gerard.

(excuses voor de brakke resize, ben op werk en hij staat op 800x breed op mn server).
Onderstaande foto is ook een mengelmoes aan Lightroom/Photoshop werk. Wil je meer doen dan standaard bewerkingen dan moet je toch echt naar Photoshop en belangrijk is dan dat je een eigen stijl probeert te ontwikkelen à la Simon en Gerard.

(excuses voor de brakke resize, ben op werk en hij staat op 800x breed op mn server).
Sowieso schrijf je zo!
Inderdaad, want je kan wel leuk die tutorial doen, maar 't wordt toch nooit goed zo, en je moet niet gaan clonen, dat is gewoon jammer, je moet je eigen stijl vinden.
|>
Eentje van mijn hand:

De moeder. Foto genomen met de inmiddels antieke Powershot A40.

De moeder. Foto genomen met de inmiddels antieke Powershot A40.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Je laatste versie is compleet af zo Gerard.
Wat het clonen aan gaat, goed gestolen is better dan een slechte creatie
, maar seriusly van tutorials kan je wel veel leren om op een bepaalde manier te werk te gaan.
Kan je net dat eureka moment geven als je eindelijk ziet hoe ze die ogen zo sprankelend van de plaat laten spetteren ect..
Wat het clonen aan gaat, goed gestolen is better dan een slechte creatie
Kan je net dat eureka moment geven als je eindelijk ziet hoe ze die ogen zo sprankelend van de plaat laten spetteren ect..
Nichtje van mijn vriendin. Commentaar is welkom!

niet het niveau van GH, maar vond hem wel redelijk geslaagd. Zal misschien nog wat meer nabewerking kunnen gebruiken hier en daar, maar het oranje van de worteltjes werkt niet echt mee 
Gemaakt in Milaan. Kerel was van die diertjes aan het snijden uit groente. Ik vermoed dat hij voor een Chinees restaurant werkte oid, maar hij trok genoeg bekijks ermee.
Gemaakt in Milaan. Kerel was van die diertjes aan het snijden uit groente. Ik vermoed dat hij voor een Chinees restaurant werkte oid, maar hij trok genoeg bekijks ermee.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
@GerardHenninger: Mooie foto, perfecte nabewerking, lelijk T-shirt 
@TomSwinnen: Mooi licht, mooi portret. Zou persoonlijk iets meer ruis toevoegen in de nabewerking om een mooie oudewetse grove korrel te simuleren.
@J3roen: Moment is perfect, wat een leuk kereltje. Achtergrond stoort een klein beetje maar je naamtag stoort mij enorm. Zet deze dan linksonder of zo.
@ Polthemol: Technisch goed, lekker scherp. Mis echter een beetje emotie door het niet kunnen zien van de ogen.
Nog eentje van mij:
@TomSwinnen: Mooi licht, mooi portret. Zou persoonlijk iets meer ruis toevoegen in de nabewerking om een mooie oudewetse grove korrel te simuleren.
@J3roen: Moment is perfect, wat een leuk kereltje. Achtergrond stoort een klein beetje maar je naamtag stoort mij enorm. Zet deze dan linksonder of zo.
@ Polthemol: Technisch goed, lekker scherp. Mis echter een beetje emotie door het niet kunnen zien van de ogen.
Nog eentje van mij:

Dank voor commentaar! Goed punt ook wat betreft het logo, ik moet even een tweede Javascript action maken die hem links kan zetten. (btw het is een meisjeTukkerTweaker schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:31:
Voor wat betreft jouw foto, ik vind de uitsnede een beetje apart? Het is net alsof ik een stukje mis?
Leuk dat je de Layerpalet gepost hebt Gerard, dat geeft al aardig wat inzicht in hoe je te werk gaat.
Wat betreft: "allemaal "GH-Stijl" kloontjes" - "dat je een eigen stijl probeert te ontwikkelen" - "je moet niet gaan clonen, dat is gewoon jammer"
Ja, een eigen stijl ontwikkelen is belangrijk voor alle kunsten zo ook fotografie.
Technieken beheersen en willen leren van anderen is daar een groot hulpmiddel in. Hoe meer vaardigheden en vakkennis je hebt hoe beter je die eigen beeldtaal of stijl kan ontwikkelen.
Zo heb ik van Simons tutorial niet geleerd welke settings ik 'moet' gebruiken om een Simon-achtige foto te maken maar wel dat een hele subtiele split-toning veel kan doen voor een foto (onder andere
). 'Clonen' is dus voor mij geen manier om 'ook zoiets te maken' maar een manier om iets te leren van anderen.
Overigens snap ik dat een tutorial niet te doen is hoor
Maar zoals gezegd; de Layer-palet geeft al wat hints waar ik eens mee aan de slag kan. THX
P.S. Ik blijf dus toch af en toe naar 'hoe doe je dat toch' vragen. Als dat vervelend is/wordt hoor ik het wel.
Wat betreft: "allemaal "GH-Stijl" kloontjes" - "dat je een eigen stijl probeert te ontwikkelen" - "je moet niet gaan clonen, dat is gewoon jammer"
Ja, een eigen stijl ontwikkelen is belangrijk voor alle kunsten zo ook fotografie.
Technieken beheersen en willen leren van anderen is daar een groot hulpmiddel in. Hoe meer vaardigheden en vakkennis je hebt hoe beter je die eigen beeldtaal of stijl kan ontwikkelen.
Zo heb ik van Simons tutorial niet geleerd welke settings ik 'moet' gebruiken om een Simon-achtige foto te maken maar wel dat een hele subtiele split-toning veel kan doen voor een foto (onder andere
In dit geval, GH, vroeg ik het vooral omdat je de "glamour-plastic-look" op een prettige, krachtige manier onder de knie hebt en ik de techniek ertoe me graag eigen zou maken.GerardHenninger schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:10:
[...]
Daarnaast vraag ik me af waarom jullie willen weten hoe ik nabewerk
Overigens snap ik dat een tutorial niet te doen is hoor
P.S. Ik blijf dus toch af en toe naar 'hoe doe je dat toch' vragen. Als dat vervelend is/wordt hoor ik het wel.
grappig hoe verschillend je kijkt naar een foto. Ik vind hem wel aardig omdat je de man helemaal gefocust bezig ziet, laat op geen enkele manier blijken dat hij ook maar iets merkt van de camera's die klikten.[b][message=30610385,noline]TukkerTweaker schreef op woensdag 20 augustus 2008 @
Maar nu heb ik een excuus om volgend jaar weer naar Milaan te gaan, foto maken van de gozer met ogen erop :-D
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Mooie foto Nedra.
Waarschijnlijk is het gewoon een hooded sweatshirt maar ik zie hier een monnik voor een oude stad met kathedraal staan uit een duister sprookje. 'Ga terug of wees verdoemd.'
Kadering is wel wat hoog, niet heel storend, wel een beetje.
Waarschijnlijk is het gewoon een hooded sweatshirt maar ik zie hier een monnik voor een oude stad met kathedraal staan uit een duister sprookje. 'Ga terug of wees verdoemd.'
Kadering is wel wat hoog, niet heel storend, wel een beetje.
@Niky,
Ik ben erg benieuw naar de gezichtsuitdrukking, wat denkt ze, jammer dat je niet iets meer naast haar stond.
M'n zoontje die lol heeft:
Ik ben erg benieuw naar de gezichtsuitdrukking, wat denkt ze, jammer dat je niet iets meer naast haar stond.
M'n zoontje die lol heeft:

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Nedra: fijn gebruik gemaakt van de kleine scherptediepte, al geprobeerd iets meer contrast in de jongen te krijgen?
niky: ik weet t niet, ik vind het maar een beetje een klein meisje bij een leeg weiland, ik mis iets. Misschien als je het gezicht van het meisje kon zien ik de plaat beter had gevonden.
Vorige tijdens de vakantie, een vriend die net wakker werd:
niky: ik weet t niet, ik vind het maar een beetje een klein meisje bij een leeg weiland, ik mis iets. Misschien als je het gezicht van het meisje kon zien ik de plaat beter had gevonden.
Vorige tijdens de vakantie, een vriend die net wakker werd:

@whiskyphreak: Keurig, kan niet anders zeggen
@vandermark: Sorry maar verder dan een familiekiekje vind ik dit niet gaan.
@niky: Plaat op zich is zo slecht nog niet, bewerking vind ik veel tever doorgeschoten.
@nedra: Ik hou totaal niet van dat soort gebaren foto's maar als ik m'n smaak aan de kant zet is dit wel een nette foto, mooi gefocust, wellicht snufje extra contrast.
Ik was even aan het spelen met m'n nieuwe flitser en lens. Dochtertje wilde wel meewerken als ze maar TV mocht blijven kijken. Toch leuke plaat geworden vind ik.
@vandermark: Sorry maar verder dan een familiekiekje vind ik dit niet gaan.
@niky: Plaat op zich is zo slecht nog niet, bewerking vind ik veel tever doorgeschoten.
@nedra: Ik hou totaal niet van dat soort gebaren foto's maar als ik m'n smaak aan de kant zet is dit wel een nette foto, mooi gefocust, wellicht snufje extra contrast.
Ik was even aan het spelen met m'n nieuwe flitser en lens. Dochtertje wilde wel meewerken als ze maar TV mocht blijven kijken. Toch leuke plaat geworden vind ik.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

valt dit ook onder portret? ( zelfportret trouwens
@GerardHenninger : Mooie foto. Het ietwat fletse is niet helemaal mijn smaak, maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.
Zelfportretje, helaas geen mooie studio, maar toch.
Zelfportretje, helaas geen mooie studio, maar toch.

Verwijderd
Rogier.V - Die bretels lol!. Leuk zelfportret alhoewel ik persoonlijk niet zo'n grote fan ben van deze stijl nabewerken.
Honnepon - Mysterious
Echter moet deze foto het hebben van je nabewerking. Ik vind 't wazige zo niet werken, ziet misschien eens leuk uit, maar voor mij doet het 'm niet hiermee.
Honnepon - Mysterious

alleen stond de linker fliters of te dichtbij of te hard
|>
@ Savale: Erg fijne plaat om naar te kijken!:) Mooi model ook 
@ royv: Op zich een leuke plaat, maar ik had hem persoonlijk zelf hoger genomen
@rogierv : Ziet er erg tof uit
Bewerking vind ik persoonlijk wel kunnen
Dan weer iets van mij.
Op zich vind ik hem wel fijn zo, maar toch mist er iets naar mijn idee...
@ royv: Op zich een leuke plaat, maar ik had hem persoonlijk zelf hoger genomen
@rogierv : Ziet er erg tof uit
Dan weer iets van mij.
Op zich vind ik hem wel fijn zo, maar toch mist er iets naar mijn idee...

@ savale: mooie foto
ook mooi meisje 
word het btw niet eens tijd voor deeltje 3, aangezien dit topic ook al weer over de 1000 posts is
word het btw niet eens tijd voor deeltje 3, aangezien dit topic ook al weer over de 1000 posts is
@ rogier.V Ik houd er wel van, dit soort portretten en nabewerking. Hij voelt alleen niet heel ontspannen of spontaan aan.
@ Royv. Ik vind de gekozen DOF en zwarte achtergrond goed werken bij dit portret. Is dit jouw 50mm aan het werk?
@Savale. Echt ongelooflijk wat voor foto's jij maakt na een paar maanden fotograferen. Echt goed man. Flitsers/studio geleend oid?
@allstarted. Vind het een mooie foto maar snap dat je iets mist. Misschien ook doordat het gezicht niet echt boekdelen spreekt. Ik lees er weinig van af en aan de contekst van de foto heb ik ook niets omdat er geen achtergrond oid is. Als ik zou zien dat hij bij een sportwedstrijd zit dan zou het meer werken. (of voor een aquarium of op een duikplank van 20m hoog...etc)
Hierbij mijn eerste portretpost, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Licht: zonlicht door gaten van dakpannen in oude boerenschuur.
Belichting: F6,3 1/160s ISO1600. (P-program op spotmetering)
Gear: 40D + 28-135 @135
Nabewerking: rechtsonder highlights weggehaald om niet af te leiden van gezicht en wat vignettering.
@ Royv. Ik vind de gekozen DOF en zwarte achtergrond goed werken bij dit portret. Is dit jouw 50mm aan het werk?
@Savale. Echt ongelooflijk wat voor foto's jij maakt na een paar maanden fotograferen. Echt goed man. Flitsers/studio geleend oid?
@allstarted. Vind het een mooie foto maar snap dat je iets mist. Misschien ook doordat het gezicht niet echt boekdelen spreekt. Ik lees er weinig van af en aan de contekst van de foto heb ik ook niets omdat er geen achtergrond oid is. Als ik zou zien dat hij bij een sportwedstrijd zit dan zou het meer werken. (of voor een aquarium of op een duikplank van 20m hoog...etc)
Hierbij mijn eerste portretpost, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Licht: zonlicht door gaten van dakpannen in oude boerenschuur.
Belichting: F6,3 1/160s ISO1600. (P-program op spotmetering)
Gear: 40D + 28-135 @135
Nabewerking: rechtsonder highlights weggehaald om niet af te leiden van gezicht en wat vignettering.
[ Voor 7% gewijzigd door LenNerd op 31-08-2008 13:56 ]
Lennerd: gemaakt met een paar oude metz 45 flitsers van marktplaats...
Ik vind je foto wel netjes, alleen jammer dat er nog zo'n streepje licht op z'n nek valt.
Met dezelfde dame, maar dan heel anders:
Ik vind je foto wel netjes, alleen jammer dat er nog zo'n streepje licht op z'n nek valt.

[ Voor 22% gewijzigd door savale op 01-09-2008 18:41 ]
Erg mooie plaat, je model leent zich ook uitstekend voor deze foto's ze heeft een hele mooie natuurlijke uitstraling.savale schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:38:
[afbeelding]
Nice. Vind het wel jammer dat de maillot zo dichtgelopen zwart is. Gaat een beetje op in de achtergrond in een bepaald stukje.savale schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:38:
[afbeelding]
Verwijderd
Wees ff voorzichtig heh
Beginnend fotograaf.
Spontaan geschoten op een gothicmark in Leeuwarden.
Tips en truks zijn welkom
Beginnend fotograaf.
Spontaan geschoten op een gothicmark in Leeuwarden.
Tips en truks zijn welkom

@savale
Erg mooie plaat zeg die laatste.
Eentje van vandaag, ziek op de bank.

Sorry voor het gare formaat.
Erg mooie plaat zeg die laatste.
Eentje van vandaag, ziek op de bank.

Sorry voor het gare formaat.
[ Voor 34% gewijzigd door djengizz op 18-12-2008 08:01 ]
djengizz - Fijne serie
Mooie bewerking
Van mij mogen ze zeker groter 
thalyric - Mooie foto, mooi model...maar ik persoonlijk had de ogen liever iets beter uitgelicht gezien. Styling van de dame vind ik wel erg geslaagd...lekker nonchalant..I like!
thalyric - Mooie foto, mooi model...maar ik persoonlijk had de ogen liever iets beter uitgelicht gezien. Styling van de dame vind ik wel erg geslaagd...lekker nonchalant..I like!
lol .. had geen lampen meer over voor haar ogen hahaha de styling ... eh ja ... als je eens wist hoe we hierop kwamen. Was een beetje toevallig ;-)allstarted1 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:31:
djengizz - Fijne serieMooie bewerking
thnx
oh ja .. nog 1 van uit die reeks

[ Voor 13% gewijzigd door thalyric op 02-09-2008 02:17 ]
djengizz: leuk, lekker crea, kijkt lekker weg en je zet het gevoel goed neer!
thalyric: ik vind de belichting en de afsnijding nogal onrustig overkomen. Belichting vanwege de lichte vegen over het gezicht. Qua compositie -- de afsnijding vlak onder de hals -- is het net alsof ze met haar hoofd uit een zwembad steekt. (Dat gevoel wordt versterkt door de wet look van het haar
)
Tevens beetje teveel sharpening. De resize van flickr is sowieso vrij 'hard'.
thalyric: ik vind de belichting en de afsnijding nogal onrustig overkomen. Belichting vanwege de lichte vegen over het gezicht. Qua compositie -- de afsnijding vlak onder de hals -- is het net alsof ze met haar hoofd uit een zwembad steekt. (Dat gevoel wordt versterkt door de wet look van het haar
ja de afsnijding was een beetje ongelukkig. De belichting ... vind ik persoonlijk wel dope. weer eens wat anders dan de "normale" belichting. Is ook de 1e x dat ik dir probeerde hoor ;-) ...wacko schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 02:46:
djengizz: leuk, lekker crea, kijkt lekker weg en je zet het gevoel goed neer!
thalyric: ik vind de belichting en de afsnijding nogal onrustig overkomen. Belichting vanwege de lichte vegen over het gezicht. Qua compositie -- de afsnijding vlak onder de hals -- is het net alsof ze met haar hoofd uit een zwembad steekt. (Dat gevoel wordt versterkt door de wet look van het haar)
heb ook een wat normale foto

tnx, is een thumb dus even klikken.allstarted1 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:31:
djengizz - Fijne serieMooie bewerking
Betere uitsnede idd maar ik vond die andere twee echt veel beter wat betreft originaliteit.thalyric schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:58:
heb ook een wat normale foto
Cirque du Soleil aan het werk in de parade op de Expo in Zaragoza.
Wat ik heel jammer vind , is dat ik deze niet frontaal heb kunnen schieten.
Mis helaas wat gezichtsuitdrukking , maar opzicht niet onaardig.
Groter in mijn Flickr
Wat ik heel jammer vind , is dat ik deze niet frontaal heb kunnen schieten.
Mis helaas wat gezichtsuitdrukking , maar opzicht niet onaardig.
Groter in mijn Flickr

www.degroot-it.nl
Verwijderd
Gezien wat onregelmatigheden, heb je daar zelf blur aan toegevoegd? Ik moet eerlijk zijn dat ik het niet prettig vind wegkijken. Ik had bijna het idee alsof het een soort van miniatuur was o.i.d.
Rechtsonderin klopt het ook niet helemaal volgens mij
Rechtsonderin klopt het ook niet helemaal volgens mij
Did u kill it ???
Verwijderd
@Rogier: Leuk effect zo, icm de bril en de nabewerking zeker geslaagt.
@royv: Het was idd nog mooier geweest als je iets zag vn de omgeving, bijv een drukte van mensen met haar er zo tussen. Opzich zo ook wel mooi.
@allstarted: Niet echt mijn stijl iig, verder kan ik erniet zoveel over zeggen.
@Lennerd: Beetje flets ofzo, weet niet. Leuke lichtval.
@Savale: Erg leuk
Al weer een tijdje geleden gemaakt. Mijn lieve kleine zusje van 6 jaar oud.
@royv: Het was idd nog mooier geweest als je iets zag vn de omgeving, bijv een drukte van mensen met haar er zo tussen. Opzich zo ook wel mooi.
@allstarted: Niet echt mijn stijl iig, verder kan ik erniet zoveel over zeggen.
@Lennerd: Beetje flets ofzo, weet niet. Leuke lichtval.
@Savale: Erg leuk
Al weer een tijdje geleden gemaakt. Mijn lieve kleine zusje van 6 jaar oud.

thalyric: die eerste is tof, maar iets te veel sharping/contrast, zou ik even fixen, vind m verder wel origineel!
Nedra: vet! Haha was je muggen vangen?
Saga: leuke foto! Belichting wel lekker, twijfel een beetje over de uitsnede...
Nog een latertje, buiten gemaakt in de avonduurtjes. Het was een wat grauwe avond dus daar gebruik van gemaakt om de achtergrond zwart te krijgen. Scherpgesteld met behulp van een zaklampje, want er was wat weinig daglicht, dus had focus problems.
Nedra: vet! Haha was je muggen vangen?
Saga: leuke foto! Belichting wel lekker, twijfel een beetje over de uitsnede...
Nog een latertje, buiten gemaakt in de avonduurtjes. Het was een wat grauwe avond dus daar gebruik van gemaakt om de achtergrond zwart te krijgen. Scherpgesteld met behulp van een zaklampje, want er was wat weinig daglicht, dus had focus problems.

[ Voor 25% gewijzigd door savale op 05-09-2008 21:24 ]