Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Kwam net thuis en natuurlijk kruip ik dan effe achter de Mac. Het vreemde is dat uit de mini-jack sound output een krakend geluid komt. Ligt niet aan mijn Creative Soundworks set, want met de koptelefoon op de output geeft hij het zelfde krakende en zoemende geluid. Het lijkt op een driver/software probleem, want het geluid is pas te horen vanaf het inlogscherm.

Helaas kan ik op iNet (Apple Support) niets vinden over problemen met het geluid. Een paar weken geleden heb ik hier ook al last van gehad en toen was de oplossing het opnieuw installeren van OSX. Dit was toen geen probleem, aangezien ik graag wilde spelen met de installatie. Heb de pram gereset, maar dit mocht niet helpen. Iemand nog tips?

Mac Pro - OSX 10.4.8 incl security update

[UPDATE]
- Optische output naar mijn DTS versterker werkt zonder problemen.
- De mini-jack aansluiting aan de voorkant heeft het zelfde probleem.
- De interne speaker werkt zonder probleem.
[/UPDATE]

[ Voor 12% gewijzigd door Zware Unit op 05-12-2006 23:16 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heeft niemand een oplossing voor mijn probleem? De line-out aan de voorkant werkt inmiddels wel. Waren de instellingen. Helaas werkt de line-out aan de achterkant nog steeds niet. Heb een schone OSX installatie draaien op een aparte disk, maar ook hier geen geluid uit de line-out. Misschien toch hardware probleem. Morgen dan toch maar Apple bellen tegen 10 cent per minuut of effe langs de store.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta nu bijna voor een aanschaf van een MacPro.
Vraag die ik nog heb is of de standaard videokaart goed genoeg, of dat ik toch beter kan gaan voor de ATI 1900. Ik doe geen video editing, maar werk wel erg veel met de hele CS3 suite (liefs alle programma`s open) en daarnaast Dreamweaver en Flash 8.
Maakt deze kaart nou echt zoveel herrie als ik overal te horen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de kaart en echt een herrie vind ik het niet hoor
ik hoor hem alleen in windows in osx maken me schijven meer herrie dan de video kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je maakt niet echt veel gebruik van je videokaart in CS2/3, Flash wel, maar daar voldoet de x1600 nog met gemak. Een dikke videokaart wordt pas leuk bij video editing (3d layers etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een spel speelt

en ach het kan ook mooi zijn voor de toekomst je weet nooit wat je over 2 jaar doet

nodig is die niet maar leuk wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:25:
of een spel speelt

en ach het kan ook mooi zijn voor de toekomst je weet nooit wat je over 2 jaar doet

nodig is die niet maar leuk wel :p
Dan zou ik eerder over 2 jaar een nieuwe videokaart kopen.. anders is ie al zwaar verouderd als je hem begint te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik kan niet wachten met bestellen, al doe ik dat wel. Even nog de keynote bekijken, je weet maar nooit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Zal je niet ff wachten tot leopard uit is? Ik wacht daar teminste wel ff op. Ik verwacht eigelijk ook een update van de macpro's, dus misschien is het sowieso handig om ff te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Wat voor update verwacht je dan voor de Mac Pro? Het enige wat qua relevante hardware nieuw is zijn de Quadcore Xeon's, dus is er een kansje dat er een octacore MP komt, maar dat zal dan gelijk het duurste topmodel worden (en dan moet je je afvragen wat voor zin dat heeft t.o.v. van vier cores). Verder kan ik me eigenlijk geen upgrade voorstellen eerlijk gezegd, de MP is nog steeds up to date.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Ik bedoelde ook meer prijsverandering. Door de komst van de Quadcore zullen de andere modellen wel goedkoper worden. Dus mischien wel een 3.Ghz voor de prijs van een 2.66 Ghz? :)

Is het wachten op Leopard wel de moeite waard trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wachten tot het voorjaar voor Leopard,.. en een upgrade kost je nou ook niet echt veel.
Ik wacht de keynote af. Geen nieuws over Mac Pro = bestellen :P !
Is 2gb geheugen voldoende voor de start? CS2 & Studio 8 grootverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
STN schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:43:
Ik bedoelde ook meer prijsverandering. Door de komst van de Quadcore zullen de andere modellen wel goedkoper worden. Dus mischien wel een 3.Ghz voor de prijs van een 2.66 Ghz? :)
Dat zou inderdaad goed kunnen, zou er ook op gewacht hebben hoor :)
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:46:

Is 2gb geheugen voldoende voor de start? CS2 & Studio 8 grootverbruik.
Da's om te beginnen wel genoeg maar imo ook het minimum. Leuke is dat je er later gewoon meer bij in kunt doen (en dat kan je al vrij snel willen doen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, of ik skip de ATI kaart voor de default en knal er meteen 3 of 4gb in :P
Zoiets zal het dan wel worden,...

EN!!!! hij is besteld! ........ :P :P :P :P :P :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Tijdens de Keynote is de Mac Pro niet voorbij gekomen.

Heb zojuist 2 nieuwe 74gb raptors besteld voor mijn Mac Pro. De standaard 250GB is zo traag. Denk dat ik naast de raptors in raid 0 een WD Caviar RE2 500 GB ga gebruiken. Voorlopig kan ik de 250 GB voor storage gebruiken.

[ Voor 67% gewijzigd door Zware Unit op 10-01-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Zware Unit schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:32:
Tijdens de Keynote is de Mac Pro niet voorbij gekomen.
Ik had gehoopt op update, misschien dat ze dat deze maand als nog (stilletjes) doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STN schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:35:
[...]
Ik had gehoopt op update, misschien dat ze dat deze maand als nog (stilletjes) doen O-)
Nou ik niet zo, heb er net een besteld. Volgens de Buyers Guide kan het nog wel twee maanden duren..
Product: Mac Pro
Last Release: August 07, 2006
Days Since Update: 156 (Average = 205)
Recommendation: Neutral - Mid product cycle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Nou ik niet zo, heb er net een besteld. Volgens de Buyers Guide kan het nog wel twee maanden duren..

[...]
2maanden is wel erg lang...
Ik zou dan toch ook sterk denken aan een stille update...Ze willen natuurlijk dat alle aandacht nu even naar die IPhone gaat en Apple tv. Ik weet neit wat de preciese relase date van Leopard word maar komt dat ook niet aardig in de buurt over 2 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb de beta van Leopard draaien, maar ben toch niet verschrikkelijk enthousiast. Alleen spaces als functie kan mij boeien. Op de achtergrond zijn wat aanpassingen gemaakt (64bit en core animation), maar deze kan ik momenteel nog niet echt waarderen. Misschien heeft Apple nog een verrassing, maar het lijkt me sterk.

Eigenlijk wacht ik op de introductie van een nieuwe videokaart voor de Mac Pro. Een 8800 van Nvidia lijkt me een mooie aanvulling op de 7300gt.

[ Voor 32% gewijzigd door Zware Unit op 11-01-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
De macpro in de 2GigaHertz uitvoering met 160 GB HD is maar € 1695 met een ADC Student Membership. Dat is bijna een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zware Unit schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:33:
Heb de beta van Leopard draaien, maar ben toch niet verschrikkelijk enthousiast. Alleen spaces als functie kan mij boeien. Op de achtergrond zijn wat aanpassingen gemaakt (64bit en core animation), maar deze kan ik momenteel nog niet echt waarderen. Misschien heeft Apple nog een verrassing, maar het lijkt me sterk.

Eigenlijk wacht ik op de introductie van een nieuwe videokaart voor de Mac Pro. Een 8800 van Nvidia lijkt me een mooie aanvulling op de 7300gt.
Kom op, denk je nou echt dat er niks meer in zit voor leopard? Ik denk dat ze alles zo laat mogelijk alles laten zien zodat het echt een surprise wordt. Omdat het een beta is wil niet gelijk zeggen dat alles er al in zit. Be ready for some new stuff :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Persoonlijk vind ik 10.4 al compleet, dus alle nieuwe functies zijn in mijn ogen bonus.

Heb trouwens gisteren de 2 raptors ontvangen. Wat een enorm verschil. Is logisch gezien de raptors in raid 0 draaien, maar toch :P ... helemaal blij. Weet iemand trouwens benchmark software voor OSX? Heb Xbench gevonden, maar deze software vind ik erg beperkt. De resultaten zijn ook niet consistent.

Naast de raptors heb ik als backup gekozen voor een LaCie Little Big Disk 160GB met FW800. Nu bezig met het overzetten van de data van de "oude" 250GB disk. Voor deze oplossing heb ik gekozen, omdat deze disk (net als de rugged) geen losse voeding nodig heeft. Powered via Firewire.

Voor het geld levert LaCie belachelijk korte kabeltjes! Schandalig eigenlijk. FW800-kabel is nog geen 50cm lang. De disk kan net boven op de Mac Pro staan. Binnenkort wat langere kabel scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik wil mijn Raptors binnenkort ook eens in een stripe zetten, alleen vermoed ik dat ik er weinig tot niks mee opschiet met de bekende softwareoplossing, vandaar dat ik me nog niet de moeite getroost heb. Ik zit echt op een serieuze RAID controller te wachten van het type Areca met een berg cache want zelfs m'n 150GB Raptors voelen te traag aan in m'n Mac Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gewoon jammer dat de Areca-kaarten geen bootdisken onder OSX ondersteunen. Ik zie een ARC-1231ML wel zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA! Ik heb er nu ook een! tjonge jonge wat is dat uitpakken toch leuk.... met een JBL Spot erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

sow die is wel lekker snel binnen :)

Wat voor config had je nu precies genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, via mail-a-mac,.. heel snel.

config:
- 2x2ghz zeg maar de low-budget versie ;)
- 2x 250gb
- 4gb geheugen
- 20" cinema display
- JBL Spot speakersysteem (bruut geluid!)

Nu alles overzetten van win2000 naar Mac....
Gelukkig kan ik de licentie van Adobe CS2 overzetten naar Mac voor een paar euro.

Dan even kijken hoe mijn iPod het gaat doen, hij is nl wel windows gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Zware Unit schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:25:
Gewoon jammer dat de Areca-kaarten geen bootdisken onder OSX ondersteunen. Ik zie een ARC-1231ML wel zitten ;)
Hoe denk je dat op te lossen met die connecters ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
In worst case, dus als de SATA connectors in de HDD bays niet van het standaard formaat zijn (nog niet gechecked overigens) kun je de kabels van het moederbord loshalen (is wel standaard connector), verlengen met SATA extender kabels en vervolgens op je PCIe controller aansluiten :)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:36:
JA! Ik heb er nu ook een! tjonge jonge wat is dat uitpakken toch leuk.... met een JBL Spot erbij!
Ja, heerlijk gevoel altijd, dat uitpakken :P

[ Voor 31% gewijzigd door Abbadon op 16-01-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Informatief schema van de Mac Pro:
Afbeeldingslocatie: http://developer.apple.com/documentation/HardwareDrivers/Conceptual/Mac_Pro_0608/Art/060634001312_01.jpg
Bron

Kan helaas geen goede foto vinden van het moederbord van de Mac Pro.
Afbeeldingslocatie: http://powermax.download-files.net/macpro2/processor_lair3.jpg

edit:
Wel een foto waarop duidelijk zichtbaar is dat de Mac Pro standaard 2 Sata aansluitingen extra bevat die niet standaard worden gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://powermax.download-files.net/macpro2/mainboard.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Zware Unit op 17-01-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na veel wikken en wegen heb ik besloten overstag te gaan en voor een Mac Pro te kiezen. De uiteindelijke doorslag is het feit dat ik nog Windows XP kan blijven gebruiken om op terug te vallen. Toch resten mij nog een aantal vragen voordat ik tot bestelling over ga:

- Kan de Mac Pro gebruik maken van normale WD of Seagate SATA harddisks? Ik denk dan aan Raptor's (74/150) en 500 GB Seagate's.
- Heeft de onboard RAID-controller van de Mac Pro de mogelijkheid voor RAID-5? Buiten het feit dat dit veiliger is dan een stripe, heeft iemand ervaring met de snelheid van 3 Raptor's in RAID-5 t.o.v. 2 Raptor's in RAID-0?
- Zijn er voor de Mac Pro geschikte Areca RAID-controllers? Ik zou dan een 4-poorts RAID-5 kaart willen gebruiken.
- Hoe native draait Windows XP op de Mac Pro? In andere woorden: kan ik (ongeveer) dezelfde prestaties verwachten als met een zelf samengesteld dual-xeon systeem met voor de rest dezelfde prestaties? Als het even kan wil ik namelijk nog via Windows XP mijn favoriete games kunnen blijven spelen.
- Is het mogelijk om i.p.v. de standaard 7300 GT of X1900 XT een normale 7600/7900/8800 videokaart te gebruiken?
- Werkt elk FB-DIMM DDR2-667 geheugen in de Mac Pro? Bijvoorbeeld Kingston, Dane-elec of Corsair?

Over de videokaart hoorde ik iemand zeggen dat je er dan een speciale Mac firmware in moet flashen, maar dat hij dan weer niet onder Windows (via Bootcamp) werkt. Het zou mij juist om beide gaan.

Voor de rest zit ik te denken aan de volgende configuratie:
- 2x Xeon dual-core 2.0 GHz
- 1 GB RAM
- 160 GB harddisk
- 7300 GT / X1900 XT

Ik wil er zelf dan 2x 512 MB FB-DIMM bijzetten, aangezien dit bij de Mac Store best duur is. Hetzelfde geldt voor de harddisks die ik wil gaan gebruiken. En eigenlijk het belangrijkste is de videokaart, hoewel ik genoeg heb aan de prestaties van de X1900 XT heb ik liever een nVidia van het type 7600 GT, 7950 GT of misschien wel 8800 GTS.

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden. Als het dan een beetje meezit, is er binnenkort een Mac fan meer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
- Ja, je kunt er normale SATA HDD's in gebruiken, maar dat had je al in dit topic kunnen lezen.
- Er is géén werkende onboard RAID controller, de enige out of the box RAID mogelijkheid is software RAID.
- Er is wel een Areca controller die je in de MP kunt gebruiken, maar je kunt er _niet_ van booten.
- XP draait net zo snel op een Mac Pro als op een vergelijkbare PC.
- Onder OS X kun je geen andere (primaire) grafische kaarten gebruiken dan die met de Mac firmware (is daarnaast ook een driver issue). Wel kun je er een andere kaart in stoppen en die onder Windows gebruiken.
- Alle DDR667 FB-DIMM's werken in principe, alleen is het wel aan te bevelen FB-DIMM's te nemen met grotere heatsinks. De resultaten met de gewone standaard heatsinks zijn wisselend; bij de ene draait het probleemloos, de ander krijgt foutmeldingen (dit door de hoge temperatuur van met name de AMB chips).

Ondanks de PC hardware moet je om frustraties te voorkomen de Mac Pro niet als een PC zien, daarvoor is hij niet compatible genoeg met de vele hardware (grafische kaarten, RAID controllers etc.). Neem gewoon eentje met de 1900 XT als 3D power relevant is. Ga ook liever voor de 2.66GHz versie, die heeft een betere prijs/prestatie verhouding en presteert beduidend beter met singlethreaded toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
  • Laatst online: 24-08 11:37
Heb gisteren m'n MacPro 2,66Ghz, 2Gig ram, 500Mb HD ontvangen. Wat een mooie machine is het zeg :)

Wat mij opviel is dat na het booten (5 a 10 seconden) de fans beginnen te draaien. Ik vind het toch wel een vrij hard geluid. Hebben jullie dit ook met de Mac Pro?

Ik dacht juist dat de Mac Pro een vrij stille machine is en dat de fans alleen bijspringen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb er geen last van. Fan die bij mij opspeelde was van de radeon maar die heb ik inmiddels vervangen. Enige wat nu eigenlijk herrie maakt is de harddisken tijdens seek/writen etc

Met iStat(Pro) widget kan je zien hoe hard je fans draaien ik zou daar eens naar kijken. BIj mij komen ze nooit boven de 600rpm.

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 25-01-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb net gemeten wat een Mac Pro verbruikt aan kWh.

Mac Pro Iddle : 180 watt
Mac Pro full-load : 240 watt

Dit is zonder monitor en disk load. Moet maar eens gaan kijken naar een energy zuinige server die kan dienen als file/torrent server.

[ Voor 2% gewijzigd door Zware Unit op 26-01-2007 09:52 . Reden: kWh --> watt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Uhm, is het geen Wh ipv kWh? Aangezien een kleine maand geleden de eerste kW voedingen uitkwamen voor pc's, zou het mij een beetje verwonderen als de Mac Pro 180/240 verstookt...
Als servertje misschien een mac mini'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het is inderdaad :X watt en geen kWh. Zit inderdaad te denken aan een MacMini. Vorige maand OSX Server getest op mijn Mac Pro. Behoorlijk indrukwekkend, maar wel een hoop geld voor een "stukje" software. Weet iemand wat een MacMini gebruikt? Wilde eigenlijk een AppleTV aanschaffen, maar een MacMini heeft natuurlijk veel meer functionaliteit.

Of ik klus weer een goedkope linux (debian) server in elkaar. Is ook altijd leuk om te doen, maar OSX Server met een MacMini is natuurlijk een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
lowfi schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:07:
Ik heb er geen last van. Fan die bij mij opspeelde was van de radeon maar die heb ik inmiddels vervangen. Enige wat nu eigenlijk herrie maakt is de harddisken tijdens seek/writen etc

Met iStat(Pro) widget kan je zien hoe hard je fans draaien ik zou daar eens naar kijken. BIj mij komen ze nooit boven de 600rpm.
Bedankt voor de iStat tip Lowfi. Fan3 continu 2800 rpm. De andere FAN's komen niet boven de 600 rpm uit. Heb ondertussen ook de Hardware Test Util gedraaid. Mijn Mac Pro heeft een HW error met het volgende nummer 4SNS/1/40000000: Yp0C
Tijdens de hardware test hoor je FAN 3 uitgaan en dan komt gelijk de error. Daarna gaat ie gelijk weer blazen.

Heb contact opgenomen met Apple NL. Ik krijg een nieuwe Mac Pro. Volgens hun heb ik een defect op het mainbord. Las trouwens op discussions.apple.com dat dit wel meer voorkomt bij de Mac Pro. Je schijnt in de kast op SMC_PWR te kunnen drukken om het probleem eventueel zelf op te lossen (met lang potlood kom je er bij). Bij mij gaf dit geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
Zware Unit schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:12:
Heb net gemeten wat een Mac Pro verbruikt aan kWh.

Mac Pro Iddle : 180 watt
Mac Pro full-load : 240 watt

Dit is zonder monitor en disk load. Moet maar eens gaan kijken naar een energy zuinige server die kan dienen als file/torrent server.
Heb je ook gemeten als ie in sluimerstand staat?
Ben benieuwd hoeveel het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Mijn Mac Pro gebruikt 14 Watt in Sleep-modus. Is eigenlijk wel grappig op te zien dat een Creative Soundworks systeempje 10 Watt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik zette gisteren mijn Mac Pro aan zonder dat het scherm aan stond. Dat heb ik toen een paar seconden later gedaan en toen kreeg ik geen beeld. Sterker nog, m'n muis gaf ook geen rode gloed. Nog sterker, toen ik de powerknop kort indrukte sloeg hij gelijk af. Na nog een keer indrukken startte hij gelijk op. Echter had ik een paar tellen later dat hij een venster sleepte zonder dat ik de muisknop hoefde in te drukken :S. (ik krijg dat trouwens met zowel Windows als OSX op verhschillende computers voor elkaar, met verschillende muizen, kwestie van op het verkeerde moment klikken, als ie het druk heeft ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Abbadon schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:35:.
- Onder OS X kun je geen andere (primaire) grafische kaarten gebruiken dan die met de Mac firmware (is daarnaast ook een driver issue). Wel kun je er een andere kaart in stoppen en die onder Windows gebruiken.
Opzich kun je prima met een andere grafische kaart onder osx werken hoor.
Je moet alleen zorgen voor een alternatieve driver inclusief de benodigde hardware en product ID's.

Wanneer je dat voor elkaar hebt, kun je prima gebruik maken van een andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ja, maar niet als primaire kaart zónder Mac firmware, dat is ook wat ik zeg :)

Los daarvan is wat jij stelt wel erg kort door de bocht: Je moet alleen zorgen voor een alternatieve driver inclusief de benodigde hardware en product ID's, maar dat is juist een van de problemen plus dat de opmerking over benodigde hardware en product ID's natuurlijk zo hol en nikszeggend is als maar zijn kan, begrijp jij precies wat je daar eigenlijk zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Denk dat er dan eventueel 2 4cores komen en 1 met 8. Krijg met moeite 4 vol dus zal mij niet zo veel boeien dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

de shop is dicht :P

Ik ben ook niet geïnteresseerd in de 2x quadcore maar eerder in prijsverlaging van de dualcores en in tegoed bon voor leopard. ( of zit dat er niet in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Abbadon schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:38:
Ja, maar niet als primaire kaart zónder Mac firmware, dat is ook wat ik zeg :)

Los daarvan is wat jij stelt wel erg kort door de bocht: Je moet alleen zorgen voor een alternatieve driver inclusief de benodigde hardware en product ID's, maar dat is juist een van de problemen plus dat de opmerking over benodigde hardware en product ID's natuurlijk zo hol en nikszeggend is als maar zijn kan, begrijp jij precies wat je daar eigenlijk zegt?
Ja dat begrijp ik zeker.
Heb er eigenlijk ook zeker ervaring mee, over hetgene waar ik het over had.

En trouwens, het gaat wel lukken zonder Mac firmware op de kaart, dat is precies waar ik naar refereer.

Als je zorgt voor een driver die tijdens bootup ervoor zorgt dat osx wordt gefaked dat het een Apple signed kaart is, gaat het gewoon lukken.. drivers die dit doen zijn Natit en Titan.

Deze injecteren tijdens bootup enkele registry key waarden waardoor QE, CI maar ook openGL en resolution switching en andere refresh rates mogelijk maakt.

Natit vaak voor ATi kaarten en Titan voor nVidia.

Ik zal hier niet verder op in gaan aangezien de GoT regelementen dit vast niet toestaan, maar ik wil alleen maar even aangeven dat het zeker wel mogelijk is andere kaarten dan Apple signed graphics kaarten te gebruiken met 100% funcionaliteit.

[ Voor 36% gewijzigd door Kaspers op 30-01-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Okay :) Ik heb de laatste ontwikkelingen ook niet helemaal bijgehouden blijkt nu. Het vergt wel even wat gefröbel maar het kan met bepaalde kaarten en de juiste drivers en 'hacks' dus wel.

Overigens gaat dit wat mij betreft niet tegen de GoT regelementen in; er wordt niks illegaals gedaan (zoals OS X op een PC laten draaien) en het is iets met een behoorlijk tweaker gehalte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ik ben zeker geïnteresseerd in deze mod :*). Ben me nu aan het verdiepen in de betreffende OSX opstart documentatie op de Apple Developer site, maar heb de mod zelf nog niet gevonden.

Weet iemand hoe het zit met de 6 pin power connector van moderne videokaarten en de Mac Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee die mod ga je ook zeker niet vinden op de Apple Developer Site..

Check je bronnen -> www.osx86project.com (mmm is ff temp down.. dan refereer ik je naar www.insanelymac.com).

Gaat over OSX op de pc, maar ook genoeg info over de videokaartjes.

Ik wens je succes.

[ Voor 14% gewijzigd door Kaspers op 31-01-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zijn er nog meer mensen die zelfs na de N update slechte airport ontvangst hebben? Ik heb sinds het begin hier al problemen mee eigenlijk en hoopte bij elke airport update dat het probleem opgelost zou zijn maar helaas ook nu dus weer niet.

Internet snelheid wordt gecapped op zon 350KB/s terwijl het via een bridged airport express wel op 800KB/s kan. Probleem wordt niet door apple erkent en ben zeker niet de enige die met dit probleem zit :@

[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 31-01-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Kaspers schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:09:
Nee die mod ga je ook zeker niet vinden op de Apple Developer Site..
Dat de mod niet op de site van Apple te vinden is begrijp ik ;) , maar het altijd lekker om te weten hoe het opstart process van OSX op papier werkt.

Verwijderd

Kiek eens aan, het is gewoon anders gaan heten: wiki.osx86project.org

Weder veel plezier met het hackjen :P

• Kaspers
Anders gaan heten ?

Hoe dat zo..
Het is al tijden te vinden via http://www.osx86project.org/..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eraan binnenkort misschien een Mac Pro aan te schaffen.
Nu ben ik al een tijdje aan het googlen naar de videokaarten die de Mac Pro supporteerd, maar ik vind niet veel info.

Weten jullie welke graphic cards gesupporteerd zijn door de Mac Pro, want diegene die ze er standaard insteken zijn toch al een klein beetje achterhaald.

Zou het bv mogelijk zijn om een Geforce 8800 in de Mac Pro te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Standaard worden alleen de videokaarten die door Apple zelf worden aangeboden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt, wel spijtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kan iemand die een airport kaart heeft misschien even in zijn mac kijken en mij vertellen hoe de kabels zijn verbonden. Ik krijg met geen mogelijkheid fatsoenlijke snelheid uit dat ding.

Met 802.11B heb ik wel vol bereik maar is de snelheid maximaal 450KB/s voor zowel internet als netwerk.

Voor 802.11G heb ik slecht 3 streepjes (33% volgens internet connect.app) en zit ik maximaal op 380KB/s voor beide.

Via een bridged airport express met kabel haal ik 800KB/s voor internet en tegen de 3MB/s voor intern netwerk verkeer.

Voor ik 180 euro voor een Airport extreme (die problemen bij verschillende mensen oploste) neertel wil ik eerst het 1 en ander controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
nou welkom in de wereld die Airsuckextreme heet of te wel kortom Apple drivers die heel gaar zijn!
ik kan niet eens verbinden met mij Linksys AP die op de 1de verdieping van me huis zit. dus j mag blij zijn dat je uberhoud verbinding kan maken de kabels van de APE zijn opzich wel oke alleen tjha de drivers zuigen nog al wat en apple wil dit niet erkenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Werkt het bij jou wel goed in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Cain69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:24:
nou welkom in de wereld die Airsuckextreme heet of te wel kortom Apple drivers die heel gaar zijn!
ik kan niet eens verbinden met mij Linksys AP die op de 1de verdieping van me huis zit. dus j mag blij zijn dat je uberhoud verbinding kan maken de kabels van de APE zijn opzich wel oke alleen tjha de drivers zuigen nog al wat en apple wil dit niet erkenen
offtopic:
Staat die Linksys AP toevallig ingesteld met WPA encryptie ?
En heeft het AP de mogelijkheid om te beveiligen met WPA2 ?
Dat werkt vaak wel goed..

[ Voor 62% gewijzigd door Kaspers op 20-02-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Eindelijk!

de nieuwste airport update heeft al mijn wifi problemen opgelost. Ik heb eindelijk een volwaardige computer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Misschien kijk ik er totaal overheen... maar heeft iemand enig idee in hoeverre er binnenkort een update komt van de MacPro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nouja eigenlijk niemand, maar er wordt binnenkort wel een update verwacht.. misschien wel 15 April.. wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Hier mogelijk al n tipje van de sluier....http://www.engadget.com/2...-uk-leaks-8-core-mac-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik gok op een update vandaag.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
Iemand die mij Mac pro 3Ghz wil kopen 8)7 hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Laatst online: 22-08 13:09
Cain69 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:48:
Iemand die mij Mac pro 3Ghz wil kopen 8)7 hehe
Ja ikke :9~ ( onder voorbehoud !!! )

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Iemand toevallig problemen met de laatste Apple intel update? Collega hier kan op z'n mac pro na het updaten niet meer opstarten, hij blijft hangen op het grijze apple logo + rond draaiende icoontje..

Het gaat hier om een Mac Pro 2x2.66Ghz met 4GB Ram

Overgens zit ik op hetzelfde systeem en bij mij werkt alles naar behoren na de update :?

[ Voor 15% gewijzigd door Matias op 15-03-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Matias schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:57:
Iemand toevallig problemen met de laatste Apple intel update? Collega hier kan op z'n mac pro na het updaten niet meer opstarten, hij blijft hangen op het grijze apple logo + rond draaiende icoontje..

Het gaat hier om een Mac Pro 2x2.66Ghz met 4GB Ram

Overgens zit ik op hetzelfde systeem en bij mij werkt alles naar behoren na de update :?
Try this! http://net3x.blogspot.com...update-killed-my-mac.html

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
lowfi schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:46:
Eindelijk!

de nieuwste airport update heeft al mijn wifi problemen opgelost. Ik heb eindelijk een volwaardige computer ;)
Nou ik vind dat na die update hij nog steets best wel traag is. wat is je gemiddelde netwerk snelheid via je mac pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
In activieteitenweergave zie ik wired, actief en inactief geheugen maar wat is eigenlijk wired geheugen?
Als je 400mb inactief geheugen hebt dan heb je genoeg aan je interne geheugen lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Over je geheugenvraag: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107918

Wired geheugen zijn die geheugenpages die niet naar de disk gepaged kunnen worden en dus te allen tijde in het geheugen aanwezig dienen zijn (denk aan kernelprocessen, bepaalde applicatieprocessen).

Je hebt pas te weinig geheugen als je machine veelvuldig begint te pagen, dat ga je wel merken (en kun je ook met commando's als top of sar -g zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb op vrijdag 9 maart mijn Mac Pro naar de Apple dealer gebracht, omdat de line-out niet meer werkt. Komen ze nu terug dat ze ook de disken in het systeem willen hebben. Dit heb ik natuurlijk liever niet. Het lijkt me dat ze het systeem prima kunnen testen zonder disken door gebruik te maken van een externe bootdisk.

Zelf gebruik ik een LaCie met daarop een schone installatie van 10.4 en 10.5. Bij beide is het probleem trouwens gewoon aanwezig. Ga vanmiddag maar mijn disken (raptor's raid 0) naar de store brengen. Heb helaas geen spare sata disk liggen die ik (of de store) kan gebruiken als bootdisk. :'(

Ze doen wel lastig hoor. Ze hebben gewoon een Mac Pro in de winkel staan. Gebruik je daar toch de disk 10 minuten van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Cain69 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:26:
[...]

Nou ik vind dat na die update hij nog steets best wel traag is. wat is je gemiddelde netwerk snelheid via je mac pro ?
Late reply maar...

Eerst haalde ik max 430KB/s nu zit ik op 800KB/s voor internet verkeer. Ook intern netwerk snelheid is stuk omhoog gegaan. Voorheen 500KB/s nu zon 3500KB/s.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Net een telefoontje gehad. Mijn MacPro doet het weer. Ze hebben het moederbord vervangen. Goede zaak _/-\o_ Helaas geen dual quad-core, maar ik ben toch blij mijn systeempje terug te hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ... ontzettend K dat je voor een line-out je mobo moest laten vervangen.
Wel benieuwd dan eigenlijk of de betere kaarten van creative (in pci-e uitvoering) hun weg naar de macpro kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Ik heb even lopen rondkijken naar een Mac, omdat ik graag wil overstappen. Maar eigenlijk ben ik zwaar teleurgesteld over de mogelijkheden die Apple mij biedt.
Ik heb hier al 2x19" samsung, dus een scherm hoeft er niet meer bij. Verder zit er nu ook nog een HDTV aan mijn pc via een 2de video kaart.

Nou vind ik dat dual screen tegenwoordig niet echt vreemd meer is, maar de enige optie die Apple mij biedt is een Mac Pro met 2x dualcore Xeon erin.. Ben ik blind ofzo dat ik ergens een configuratie mis waar ik kan kiezen voor een normale Intel Core2Duo? Want voor grafisch werk (photoshop, dreamweaver, flash etc) heb ik echt geen Xeon nodig..
Door die Xeon betaald je ook nog eens een fortuin voor je geheugen.

Kan iemand mij verder helpen, of zit ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Je moet niet vergeten dat je het over een PRO hebt. Deze beschikken enkel over Dual Xeons omdat deze mac's vaak gebruikt (horen te :) ) worden voor zware applicaties. Als je met minder rekenkracht af kan zijn er nog de imac's en de mini's. De mini heeft alleen enkel dvi, maar de imac heeft mogelijkheid voor een 2e scherm. Misschien een optie om 1 scherm te verkopen?

Mocht dit allemaal niet werken dan blijft enkel de pro over. Komt omdat je hierbij makkelijk extra kaarten er in kan steken, iets wat bij de andere modellen niet gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Maartenvs op 24-03-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Verkopen van een scherm is geen optie, omdat ik niet voor niets 700euro per scherm uit heb gegeven. Om daar vervolgens een "crappy" scherm voor terug te krijgen.

En ook al is het een "pro" versie, ik vind het professioneler om een naar jouw wensen Apple in elkaar te zetten, dan de "pro" snelheid die je krijgt van die Xeons.

Blijkbaar kan Apple nog heel wat leren op het gebied van systeem configuraties. 4 miljoen mogelijke configuraties my ass.

En standaard 1GB geheugen? Poepoe nounou, als ik photoshop open heb staan met een paar files open zit ik al op de 800mb.

[ Voor 12% gewijzigd door RuudBurger op 24-03-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Neem je toch lekker een Mac Mini met een Matrox DualHead2Go..

Of blijf je toch lekker een Windows user..

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 24-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Run your Windows desktop at up to 2560 x 1024 resolution in 16.7M colors at 60Hz stretched across two displays (1280 x 1024 per display).
Das dus ook geen optie. Zoals aangegeven heb ik namelijk ook nog een HDTV aan mijn pc gekoppeld.

Er moet toch wel iemand hier zijn die hetzelfde "probleem" heeft als ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Tja, Apple is dan niet aan jou besteed. Het is gewoon een feit dat je met PC's véél flexibeler bent qua hardwareconfiguraties. Voor wat jij wilt is de Mac Pro de enige optie, echter, die is voor velen juist weer een tikkeltje te veel van het goede (vier Xeon cores, FB-DIMM's, duur). Je bent niet de enige, velen zouden graag een soort downsized Mac Pro willen; de uitbreidingsmogelijkheden van de Mac Pro gecombineerd met een enkele Core 2 Duo, normaal geheugen en dus duidelijk lagere prijs (zeg maar iets wat het meest in de buurt komt van de alledaagse pc). Maar dat is er dus niet. Mischien dat zo'n ding eens gaat komen maar daar heb je nu niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Overigens, het Mac Pro geheugen is ook goedkoper geworden bij de diverse 3th party leveranciers. Mocht het je tot dusver te duur zijn geweest, dan is nu misschien het moment wat bij te kopen :) Voor mij is er ook 2GB onderweg vanuit de states (met extra grote heatsinks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Klopt ja.... bij crucial bv kost 2GB nu 250 euro terwijl ik een tijd geleden nog 450 heb betaald :'(

Ook extra grote heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
Vind 250 nog best duur ik heb min 2gig voor 210euro destijds gekocht,
weet iemand waar je 1gig kan kopen dus 2x 512mb want mijn mac pro heeft nog 1 memory riser waar alleen maar 1 gig op zit en wil wel dat ik gebruik blijf maken van de quad channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Morgen dan eindelijk nieuwe mac pro? http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

eindelijk nieuwe.. jeetje, het werd echt eens tijd dat die macpro's werden geupdate zeg! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Er zijn 3 soorten leugens: lies, damn lies en the inq. ;)

Zolang de MP nog zéér goed leverbaar is bij de Apple Store (nu levering binnen 24 hrs) kun je een update wel vergeten... traditioneel is het signaal van een op handen zijnde bump dat de levertijd gigantisch omhoog schiet. :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zo te zijn alleen nieuwe CPU's. Het wordt eens tijd voor een nieuwe GPU. De CPU's worden momenteel maar bij enkele applicaties volledig gebruikt. Hopelijk gaat CS3 beter om met 4 of 8 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:15:
[...]

Zolang de MP nog zéér goed leverbaar is bij de Apple Store (nu levering binnen 24 hrs) kun je een update wel vergeten... traditioneel is het signaal van een op handen zijnde bump dat de levertijd gigantisch omhoog schiet. :)
U zei? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan dus niet alleen de Clovertown in de Mac Pro gooien, maar de Cinema Displays zijn ook in prijs verlaagd. Dat laatste kan dus betekenen dat over een niet al te lange tijd nieuwe Cinema Displays worden uitgebracht, met betere specs en misschien zelfs iSight ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/1237/store.apple.com/Catalog/US/Images/title_choose_cinema_display.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Robin schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:01:
Je kan dus niet alleen de Clovertown in de Mac Pro gooien, maar de Cinema Displays zijn ook in prijs verlaagd. Dat laatste kan dus betekenen dat over een niet al te lange tijd nieuwe Cinema Displays worden uitgebracht, met betere specs en misschien zelfs iSight ingebouwd.

[afbeelding]
Laten we het hopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Is niet echt een nieuwe... Dit is geen vervanging, gezien de prijs veel hoger is dan de huidige serie. Ook is er nauwelijks wat veranderd :O Geen nieuwe videokaarten ;(

Hopelijk op korte termijn nieuwe ACS's... Dan ben ik helemaal blij _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Zware Unit op 04-04-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dit is geen bump, alleen maar een extra BTO optie. Jammer... Maar anyway, hopelijk komen ze ook snel met wat nieuwe videokaarten want m'n credit card begint nu toch wel enigzins om wat extra fruit te zeuren (mijn opinie over de huidige mogelijkheden: 1900XT is nogal 'oud' aan het worden, de 7300GT is nogal 'budget' achtig en de FX4500 nogal 'duur' ;) ).

Ik heb hier en daar vernomen dat Apple zéér geïnteresseerd is in AMD's x2000 serie dus hopelijk horen we daar vrij snel wat meer over :) De Quad Core Mac Pro in combi met x2600 of x2800 is wat mij betreft namelijk een absolute kandidaat voor mijn nieuwe workstation (en af en toe gamepc) setup ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06-2021
Ik ben al een tijdje aan het wachten en sparen voor een mac pro en begin nu toch wel serieus koopkriebels te krijgen na het nieuws van gisteren.

Ik vraag me alleen af of deze "update" betekent dat we geen volledig nieuwe mac pro's zullen zien tot aan het najaar ongeveer? Ook gezien de informatie van ati m.b.t. de r600 kaarten etc.

Kan ik dus kortom stellen (bij apple blijft het gissen ik weet het) dat als ik niet langer dan ongeveer 3 maanden wil wachten dat nu het moment is om voor een pro te gaan?

Of zijn er mensen met goede argumenten (naast leopard) om toch nog even te wachten? Niet dat ik binnen een paar weken met een "oud" ACD en een DX9 kaartje zit te "klooien" ;)

De nieuwe prijzen bevallen trouwens wel, zeker ook voor die 8-core. Heb helaas nog geen officiële benchmarks kunnen vinden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Nu ook in NL verkrijgbaar...

zie www.apple.com

Cinema displays ook flink in prijs verlaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Iemand al een goedkope pci-e x1900xt ati card getest
in een mac pro met kernel veranderingen in 10.49 etc etc?
BTO optie is wat prijzig terwijl ik een 2e h hand versie
best wel durf te updaten naar een macversie :-)

DaKnowledge

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.