• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Xilantof schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:00:
@BezurK: "Verzendklaar binnen 3 dagen" is wat anders dan "verzendtijd van 3 dagen".
Dat begrijp ik wel, maar het verzenden kan toch nooit 2 weken duren? Ondertussen heb ik'm dus nog niet en is het 10 werkdagen later. Verzendklaar na 3 dagen dus de verzending gaat meer dan 7 werkdagen overheen??? Vreemde zaak. Had ik dus echt niet verwacht. Ik dacht meer aan 4 a 5 werkdagen tussen bestelling en ontvanging. Zo exotisch is mijn samenstelling niet denk ik dus hij hoeft heus niet uit Shanghai oid te komen, lijkt mij tenminste.

Erg balen want ik heb'm echt heel hard nodig nu voor zowel school als werk. Deadlines naderen :( :X

[ Voor 15% gewijzigd door BezurK op 20-09-2006 18:03 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

apple verzend heel traag en soms wel via 3/4 tussen hubs

vind ik ook jammer

Verwijderd

Ben ik de enige die die EFI update niet aan de praat krijgt? Sluit de computer af via het tooltje, doe 'm opnieuw aan door 'm lang ingedrukt te houden (tot knipperen en beep) en hij boot gewoon zonder m'n firmware te upgraden.

Misschien heeft het met een ander probleempje te maken waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen: als ik "shut down" kies, gaat m'n Mac niet (meer) vanzelf uit. Ik krijg elke keer een scherm in 4 talen waarin me verteld wordt dat ik de boel zelf moet afsluiten door de power knop een paar sec in te drukken :(

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Draai je toevallig raid?

Verwijderd

nope...

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:12:
[...]

Ben ik de enige die die EFI update niet aan de praat krijgt? Sluit de computer af via het tooltje, doe 'm opnieuw aan door 'm lang ingedrukt te houden (tot knipperen en beep) en hij boot gewoon zonder m'n firmware te upgraden.

Misschien heeft het met een ander probleempje te maken waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen: als ik "shut down" kies, gaat m'n Mac niet (meer) vanzelf uit. Ik krijg elke keer een scherm in 4 talen waarin me verteld wordt dat ik de boel zelf moet afsluiten door de power knop een paar sec in te drukken :(
Parallels geïnstalleerd? Wil geloof ik op Mac Pro ook nog wel eens rare dingen doen.

Verwijderd

Ook niet. Het enige "vreemde" wat ik gedaan heb: een mislukte bootcamp installatie, XP crashte telkens tijdens de installatie waarna ik de partities weer samengevoegd heb

Verder heel blij met m'n Mac Pro hoor :) maar dit is wel een kleine ergernis...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 21:30 ]

• Daspeed
Miscchien het volgende eens proberen?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304123
Of anders pram resetten (kon zo snel geen doc daarover vinden)

Verwijderd

bedankt, maar het unpluggen-15 sec wachten-inpluggen werkt helaas niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 22:05 ]

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:12:
[...]

Probleem had ik ook, kwam doordat mijn bootschijf op XP stond geconfigged.

Tip: Zet je bootschijf op OSX en haal eventuele (bootable) CD's uit de drive(s)

Verwijderd

Kijk dat klinkt veelbelovend :) zal het vanavond even proberen

n00b vraag waarschijnlijk, maar "zet je bootschijf op OSX"... bedoel je dan via het Bootcamp tooltje, ergens in de system settings, of in m'n bios ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 09:56 ]

Verwijderd

Bij startup-disk staat dat geloof ik.

• BezurK
Voor de mensen die problemen hebben met BootCamp:

meuktracker: Apple Mac Pro EFI 1.0

:)

Verwijderd

Probleem had ik ook, kwam doordat mijn bootschijf op XP stond geconfigged.

Tip: Zet je bootschijf op OSX en haal eventuele (bootable) CD's uit de drive(s)
Het probleem blijkt bij de geinstalleerde Cisco VPN client te liggen. Het uninstallen daarvan schijnt de problemen te verhelpen, helaas heb ik tijdens het runnen van het uninstall script dezelfde kernel panic :(

Verwijderd

Problemen verholpen!

Even for the record: safe boot gedaan, vpn_uninstaller vanaf de shell kunnen runnen, shutdown problemen opgelost, en de EFI updater werkt ook

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Heb vanmiddag even op werk gebeld naar apple en tot mijn verbazing kreeg ik een engelse aan de lijn terwijl de hele menu en alles in het nederlands was :S vaag.
Anywho, De MacPro schijnt ge-shipped te zijn en het duurt nog ongeveer 5 tot 7 werkdagen voor het er is. Nog een weekje wachten dan maar.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
M'n Mac Pro is binnen! (bij de leverancier welliswaar, maar hij wordt NU per koerier naar het afleveradres gebracht)

Besteld: Do 7 September
Geleverd: Vr 22 September

Totale levertijd: 12 werkdagen

Precies nu ik me zorgen begon te maken of het uberhaupt nog wel goed zou komen ;) Maar er was dus blijkbaar onderweg iets fout gegaan, wat weet ik nog niet precies. Maar ik weet wel dat'ie nu per ongeluk geleverd is met 250 GB HDD ipv de bestelde 500 GB... De zaak moet nu even beslissen wat te doen, korting aannemen, 500 GB HDD na laten leveren en bijbetalen voor die 250 GB of de computer nu aannemen en volgende week (als de 500 schijf binnen is) schijvendans doen... Ik zeg de 2e optie :P ;)

[ Voor 55% gewijzigd door BezurK op 22-09-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Alpha-sphere schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:11:
Heb vanmiddag even op werk gebeld naar apple en tot mijn verbazing kreeg ik een engelse aan de lijn terwijl de hele menu en alles in het nederlands was :S vaag.
Anywho, De MacPro schijnt ge-shipped te zijn en het duurt nog ongeveer 5 tot 7 werkdagen voor het er is. Nog een weekje wachten dan maar.
Ik heb dat 3x op rij gehad. Apple NL weet denk ik niks van mac pros af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:11:
als je een echt probleem hebt verbinden ze je door naar nl
moet je wel weer 10 min wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Nou, ik heb 'm uitgepakt en geinstalleerd hoor. Wat een snel ding zeg :o Echt bizar hoe makkelijk je went aan de traagheid van een 1,25Ghz G4. Wat een gigantisch verschil dan ineens als je naar quad xeon gaat >:)

Wel een slordigheid van Apple (naast dus het leveren vd verkeerde HD): m'n ene superdrive is zwart, de ander grijs/wit... Erg lelijk als je ze allebei open doet. Gewoon slordig eigenlijk. Ben ik niet van Apple gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
1 Core is al 2x sneller als de G4. Laat staan 4 cores :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Zo, de order voor 2GB geheugen bij Crucial is de deur uit :) Rip uit m'n lijf maar het is niet anders.
Common macpro!! Hopelijk heb ik 'm volgende week in huis.

• BezurK
Alpha-sphere schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:41:
1 Core is al 2x sneller als de G4. Laat staan 4 cores :D
Ja idd :D
1 x 1,25 Ghz a 32 bit
4 x 2,66 Ghz a 64 bit

Mwah, klein verschilletje :9 :o _/-\o_
Hij is gewoon echt binnen 1 minuut compleet opgestart en uitgerateld. M'n laptopje doet daar minimaal 5 minuten over en dan issie de eerste 5 a 10 minuten daarna nog haast niet te gebruiken omdat'ie nog met vanalles bezig is vaak. Wat een verademing dit :D
Alpha-sphere schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:53:
Zo, de order voor 2GB geheugen bij Crucial is de deur uit :) Rip uit m'n lijf maar het is niet anders.
Common macpro!! Hopelijk heb ik 'm volgende week in huis.
En hoeveel heb je er dan in? 3 GB ofzo? Wat heb je er nou uiteindelijk voor betaald trouwens?

• Alpha-sphere
Dan heb ik inderdad 3GB erin zitten. Heb er €430 voor moeten neerleggen incl. shipping bij Crucial.

Verwijderd

pffff, ik raak een beetje geirriteerd van windows problemen op mijn mac pro. Parallels loopt vast elke keer dat ik het op start en ik moet mijn mac handmatig afzetten. Nu wou ik boot camp erop gooien. Gaat dat ook niet!

Bij de reboot blijft ie gewoon hangen en wil hij niet installeeren, scherm gaat ook uit. Ik kom alleen in mac osx X als ik de alt knop indruk. Nu heb ik de bootcamp partitie weer verwijdert, maar blijft de mac een minutt wachten voor opstarten. Dit is echt zonde, niets wil werken en nu is me boot ook nog verneukt. Ik vraag me af trwouens of het misschien niet aan mijn config ligt. Ik heb nml de X1900 ATI kaart, en het klinkt een beetje alsof hij wel installed, maar dat er geen beeld naar mijn scherm gestuurd wordt? heeft iemand een mac Pro met een werkende Bootcamp en ATI 1900?

Ik heb alle updates (EFI etc..) en nieuwe versies gebruikt, iemand een oplossing?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 14:16 ]

Verwijderd

ik bootcamp loopt als een trein speel er bf2 en generals op
paralels is gewoon nog kut die werkt wel maar internet enzo nog niet
format gewoon je pc eens en begin opnieuw zou ik zeggen bootcamp deed het in 1 keer

heb een 2.6 met 1900 en 2 gig

Verwijderd

misschien ja, maar dat is zo een gedoe weer.....kan het aan het feit liggen dat ik een BT toetsenbord heb misschien en dat hij niet wol starten omdat hij geen TOBO herkend?

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Ik heb hetzelfde probleem en dat zou inderdaad aan de BT toetsenbord kunnen liggen zal morgen er eens een ander toetsenbord opzetten.

Installeren gaat goed totdat je mac opnieuw na het installeren moet opstarten. Dan komt hij niet verder dan een zwert scherm met een rare omschrijving.

Ik moet dan met de OsX install schijf opnieuw opstarten en vervolgens kiezen dat OsX de opstart partitie is. (dus geen nieuwe install)

To boldly go where no man has gone before...

• Alpha-sphere
Wow, geheugen is nu al weer duurder geworden. Van 421 naar 445. Tis maar goed dat ik 'm net heb besteld :)
Als ik probeer in te loggen bij crucial dan herkent de website m'n hele e-mail adres niet dus ik kan niet inloggen en ook niet de pass opvragen :S Dat terwijl ik gisteravond gewoon een order receipt heb gekregen op die mail adres. Beetje vaag. Als ik m'n geheugen maar krijg :)

[ Voor 56% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-09-2006 19:24 ]

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Aangezien ik via mijn werk de MacPro kan aanschaffen is hij "betaalbaar" voor mij geworden. Eigenlijk zit ik nog met een aantal vragen. Dit wordt mijn eerste Mac en ik kan niet wachten om met OSX te beginnnen. Heb inmiddels een aantal uren met de MacPro gewerkt... wat verschrikkelijk gaaf!

Vragen:
- Is er met 1 GB te werken? Draai voornamelijk CS2, Dreamweaver, Parallels (XP) en wat standaard desktop applicaties.
- Kan je booten op raid 0? Wil in de toekomst 2 nieuwe raptors aanschaffen.
- Kan je tijdens de installatie van OSX kiezen welke applicaties je wil installeren?
- Heeft iemand in de wereld al niet-Apple videokaart aan de praat gekregen? Ben bekend met de beperkingen door de bios.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• lowfi
- 1gb is wat weinig vooral voor rosetta apps
- ja dat kan
- je kan wel wat printer drivers uit zetten en wat talen (geloof ik)
- Voor osx heb je echt een EFI kaart nodig. Voor windows werken bios varianten volgens mij wel (zie macrumors)

• Alpha-sphere
Er zijn inderdaad al wat mensen die andere videokaarten werkend hebben onder windows maar deze werken dan weer niet onder OSX.
Vooe rosetta en pro apps kan je beter iets meer hebben. 2GB schijnt al een stuk beter te zijn.

• Zware Unit
Maar het is wel werkbaar. Voor 232 euro excl. kan ik altijd nog 2 x 512 MB erbij zetten.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:25:
Ik heb hetzelfde probleem en dat zou inderdaad aan de BT toetsenbord kunnen liggen zal morgen er eens een ander toetsenbord opzetten.

Installeren gaat goed totdat je mac opnieuw na het installeren moet opstarten. Dan komt hij niet verder dan een zwert scherm met een rare omschrijving.

Ik moet dan met de OsX install schijf opnieuw opstarten en vervolgens kiezen dat OsX de opstart partitie is. (dus geen nieuwe install)
Zou je het kunnen zeggen indien je het gedaan had en wat je bevindingen zijn? als dit het probleem op lost ga ik even een wired tobotje regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Bij mij crashed m'n complete computer op het moment dat ik in Parallels een VM start? Elke keer weer? Iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het werkt gewoon nog niet goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Laatst online: 27-08 10:29
BezurK schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:38:
Bij mij crashed m'n complete computer op het moment dat ik in Parallels een VM start? Elke keer weer? Iemand enig idee wat te doen?
Gebeurde bij mij ook. Bij mij kwam het doordat ik een oude versie van Parallels draaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Joh. Lijkt me dat een crash niet bepaald kwalificeert als "goed" :z
xained schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:08:
[...]
Gebeurde bij mij ook. Bij mij kwam het doordat ik een oude versie van Parallels draaide
Ah, ik zie idd op de site dat er ondertussen een update is speciaal voor quad-cpu macs zoals dus de Mac Pro... Nice :) Eens even proberen

edit:
de update werkt prima, ben vrolijk Ubuntu aan het installeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door BezurK op 24-09-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met alle nieuwe updates werkt parallels bij mij voor geen meter, alleen maar crash!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
BezurK schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:35:
[...]

Joh. Lijkt me dat een crash niet bepaald kwalificeert als "goed" :z
Inderdaad... Wat ik probeer te zeggen is, Parallels werkt nog niet goed op quadcores, dat blijkt wel in de loop van het topic. Daar valt dus weinig anders aan te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
matiasjansen schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:25:
[...]

Inderdaad... Wat ik probeer te zeggen is, Parallels werkt nog niet goed op quadcores, dat blijkt wel in de loop van het topic. Daar valt dus weinig anders aan te doen ;)
Ligt blijkbaar aan de situatie want met de nieuwste update doet hij 't prima bij mij. Ik heb ondertussen 2 VM's draaien, allebei vlekkeloos :) (Ubuntu Linux 6.06 en Windows XP SP2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
M'n Mac Pro is aangekomen bij m'n werk! :D
Nu alleen nog even wachten op het overmaken van 't geld naar m'n gewone rekening zodat ik poen heb om 'm te kunnen kopen :P Can't wait!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Alpha-sphere schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:40:
M'n Mac Pro is aangekomen bij m'n werk! :D
Nu alleen nog even wachten op het overmaken van 't geld naar m'n gewone rekening zodat ik poen heb om 'm te kunnen kopen :P Can't wait!!!!!
Gefeliciteerd :D
Ik weet hoe je je voelt! Ik was als een kind zo blij vorige week vrijdag. Nu nog trouwens hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Zou het verstandig zijn om RAID 0 te draaien op de macPro met twee 1,5 jaar oude 36GB Raptors? Of kan je dan beter nieuwe schijven kopen? Ik las namelijk net iets over SATA 2, wat beter zou werken.

Ik zou het zonde vinden om die weg te doen als ik de macpro zou bestellen.

Geeft RAID 0 nog verdere problemen waar ik rekening mee moet houden? Ik las her en der wat over problemen met wat applicaties (Ik kan niet meer vinden waar ik dat gelezen had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
:( M'n chef was er niet en die zou nog kijken of ie wat korting kon regelen. Helaas moet ik wachten tot morgen. De teleurstelling was heeeeeeeel erg groot :(

Ah well, morgen Mac Pro!!!! En hopelijk ook gelijk m'n Eyetv 250 :D

Net trouwens nog een mailtje gekregen van Crucial dat ze m'n shipping address niet kunnen verifieren. Ook daar moet ik nu dus wat extra geduld voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
STN schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:56:
Zou het verstandig zijn om RAID 0 te draaien op de macPro met twee 1,5 jaar oude 36GB Raptors? Of kan je dan beter nieuwe schijven kopen? Ik las namelijk net iets over SATA 2, wat beter zou werken.

Ik zou het zonde vinden om die weg te doen als ik de macpro zou bestellen.

Geeft RAID 0 nog verdere problemen waar ik rekening mee moet houden? Ik las her en der wat over problemen met wat applicaties (Ik kan niet meer vinden waar ik dat gelezen had).
Voor zover ik weet kan je windows niet op een raid partitie installeren (losse disk lijkt me toch handig). En de EFI/SMC update schijnt niet comptibale te zijn met raid 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Na een uur schoonmaken en kabels opruimen staat m'n macpro netjes op m'n tafel :D
Nu alleen nog even pielen met die EFI update. Foto's volgen later :)

Ook m'n eyeTV 250 is binnen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Alpha-sphere op 26-09-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

lowfi schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:41:
[...]
Voor zover ik weet kan je windows niet op een raid partitie installeren (losse disk lijkt me toch handig). En de EFI/SMC update schijnt niet comptibale te zijn met raid 0.
Als je die update nou zonder RAID doet kan je daarna wel zonder problemen RAID gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja dat kan.... zo hebben een boel mensen het opgelost op macrumors.com ;-)

Verwijderd

mede Mac pro-ers, ik heb een vraagje. Mijn Mac Pro staat op mijn bureau. Dat betekend naast mijn oor. Nou moet ik niet zo mierenneukerig zijn eigenlijk, maar toch wil ik wat vragen. Ik hoor een klokkend geluid uit 1 van mijn fans komen. Ik denk het geluid gesignaleerd te hebben in mijn fan die achter zit en over het geheugen blaast. Ik dacht eerst dat het mijn ati X1900 was, maar het schijnt toch deze grote fan te zijn. Nu zit ik dus met mijn oor naar de mac en irriteert mij dit. HEt is geen groot probleem natuurlijk, maar toch vroeg ik me af of er anderen zijn die dit opgevallen was. En is dit iets waar ik wat aan kan doen? (kan ik hier apple over bellen?)

Ik besef me natuurlijk dat zo'n ding geluid moet maken, er zit dan ook behoorlijk wat power in, maar wou et toch effe vragen :)

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:13:
mede Mac pro-ers, ik heb een vraagje. Mijn Mac Pro staat op mijn bureau. Dat betekend naast mijn oor. Nou moet ik niet zo mierenneukerig zijn eigenlijk, maar toch wil ik wat vragen. Ik hoor een klokkend geluid uit 1 van mijn fans komen. Ik denk het geluid gesignaleerd te hebben in mijn fan die achter zit en over het geheugen blaast. Ik dacht eerst dat het mijn ati X1900 was, maar het schijnt toch deze grote fan te zijn. Nu zit ik dus met mijn oor naar de mac en irriteert mij dit. HEt is geen groot probleem natuurlijk, maar toch vroeg ik me af of er anderen zijn die dit opgevallen was. En is dit iets waar ik wat aan kan doen? (kan ik hier apple over bellen?)

Ik besef me natuurlijk dat zo'n ding geluid moet maken, er zit dan ook behoorlijk wat power in, maar wou et toch effe vragen :)
Klokkend geluid? Ik hoor alleen een fan draaien op hele lage toeren en de harde schijf. Verder hoor ik niets bijzonders.

Verwijderd

het is dus geen constant geluid, maar tokkelend :S . het is dan ook niet constant maar zo'n 50% van de tijd. Heel vreemd.

• BezurK
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:13:
het is dus geen constant geluid, maar tokkelend :S . het is dan ook niet constant maar zo'n 50% van de tijd. Heel vreemd.
Lagertje kapot, of gewoon wat vuil op een van de fanbladen... Gok ik

Verwijderd

ik heb hem ook naast me hoor alleen normale geluiden

• BezurK
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:23:
ik heb hem ook naast me hoor alleen normale geluiden
Ik hoor de warmtepomp van de koelkast 5 meter verder harder dan m'n Mac Pro naast me hoofd :)

Verwijderd

hmmmm, misschien toch maar even contact opnemen met apple store. Irriteer me er toch behoorlijk aan...

• lowfi
Hmmm... 1gb ram is toch echt te weinig. Veel geswap :(

Verwijderd

yep, mijn Mac Pro met 1 GB is trager dan mijn oude iMac met 2GB. Ik ben dus ook op zoek naar extra gb's.

• Alpha-sphere
Alles werkt goed en wel behalve 1 ding. OSX onthoud m'n accesspoint niet. Elke keer als ik OSX opnieuw opstart dan moet ik me weer aanmelden op de accesspoint. Bij m'n powerbook vroeg OSX een keer of ik die accesspoint wou gebruiken als standaard ofzo maar dat heeft m'n MP nog nooit gevraagd.

Wat denken jullie trouwens dat een wireless keyboard/mightymouse waard is? Ben niet al te happy met de feel en verbinding van de mighty mouse. Heb liever de nieuwe logitech revolution.

[ Voor 24% gewijzigd door Alpha-sphere op 28-09-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Als je niet happy bent met de migthy mouse moet je geen wireless versie kopen; het probleem zal hetzelfde blijven. Heb m'n mighty mouse alweer in de kast gedaan; te klein voor m'n handen waardoor ik last krijg. Ik ga denk ik muis+keyboard vervangen door zo'n witte set van Logitech want ik heb het Apple keyboard nooit echt lekker vinden tikken.

Voor degenen die twijfelen of ze er meer ram in moeten doen; doen! Ik heb er nu 4GB in en het werkt echt vreselijk fijn. En ik heb altijd meer dan 3GB in gebruik (vrij vaak zelfs maar enkele MB's vrij), dus het wordt goed gebruikt, dat merk ik ook aan de HDD activiteit. Ja, het is niet goedkoop maar dat is zo'n machine sowieso niet, dus even door de zure Apple heenbijten en voor minimaal 2GB gaan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mja... mij leek 3GB voor nu wel even genoeg ;)

Ik heb vandaag 2GB bij crucial besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Abbadon schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:58:
Als je niet happy bent met de migthy mouse moet je geen wireless versie kopen; het probleem zal hetzelfde blijven.
Ik heb een wireless mightymouse en tobo. Deze wil ik juist wegdoen. :) Ik wil geen draadloze kopen.
Op de positie waar ik 'm nu heb happert de muis te veel door een slechte verbinding. En ik vind 'm niet lekker klikken. Wat kan ik voor zoiets vragen eigenlijk? Tobo nog nooit gebruikt en de muis maar 5 dagen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:51:
[...]

Ik heb een wireless mightymouse en tobo. Deze wil ik juist wegdoen. :) Ik wil geen draadloze kopen.
Op de positie waar ik 'm nu heb happert de muis te veel door een slechte verbinding. En ik vind 'm niet lekker klikken. Wat kan ik voor zoiets vragen eigenlijk? Tobo nog nooit gebruikt en de muis maar 5 dagen gebruikt.
Ik gebruik mijn wireless mighty muis ook niet. Het valt gewoon in het niets bij mijn logitech MX1000. Dit ding doet gewoon niets anders dan haperen. Enorm vervelend. Volgens mij is het ook een laser muis, maar mijn houten bureau trekt hij gewoon niet als ondergrond, terwijl mijn logitech dat wel doet.

Verder ook net de 2GB extra via Crucial besteld! trek het echt niet meer met die 1gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kan ook iets met bluetooth te maken hebben. Schijnt dat bij sommige mac pros de antenne kabels verkeerd gelabeld zijn wat resulteert in slecht BT bereik.

Meer hierover: http://www.macosxhints.co...ery=mac%2Bpro%2Bbluetooth

Ik ben overigens wel geinstresserd in die WMM.... ik woon alleen in zwitserland. Beetje lastig :P

[ Voor 16% gewijzigd door lowfi op 29-09-2006 21:40 ]

• STN

STN

lowfi schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:59:
Ja dat kan.... zo hebben een boel mensen het opgelost op macrumors.com ;-)
En als je eenmaal die update gedaan hebt hoef je hm daarna nooit meer te doen? Ook als je een nieuwe install gaat doen, toch?

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Zo, da's er niet eentje die voor 'Show je Apple Setup' z'n buro effe snel heeft opgeruimd... of misschien ook wel, ligt er normaal nog meer spul :).

• Matias
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:56:
[...]

Zo, da's er niet eentje die voor 'Show je Apple Setup' z'n buro effe snel heeft opgeruimd... of misschien ook wel, ligt er normaal nog meer spul :).
Kijk liever even naar de hoeveelheid ram die z'n machine in gaat ;)

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
En naar de hoeveelheid free memory dat hij dan nog heeft :P

• lowfi
Zijn hier ook mensen die problemen hebben met hun download snelheid via airport?

Mijn Mac pro blijft toch een stuk achter bij mijn powerbookje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Matias schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:32:
[...]

Kijk liever even naar de hoeveelheid ram die z'n machine in gaat ;)
Ik zag het ja, maar over dingen waar ik heeeel jaloers ben zwijg ik liever, gewoon negeren zeg maar, haha. Loopt trouwens een mooi topic op macrumors http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=238006 waar wordt gevraagd wie er nou 16 GB in z'n Mac Pro heeft.

Intussen heb ik voor mezelf bijna helemaal zeker bepaald een Mac Pro te gaan kopen. De 2.66, ATI 1900, 2GB geheugen, geen draadloze dingen en de harde schijf iets omlaag om onder de 3000 euro te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met headsets op de Mac Pro? Ik zou er graag 1 willen hebben die't zowel onder Mac OSX als Windows doet. Op mn vorige pc gebruikte ik een plantronics op de mic-ingang, maar dat gaat volgens mij niet werken op de line in van m'n Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 02:27
Heb ik ook een vraagje; wat zijn de mogelijkheden om de mac pro op een tv te krijgen? met de geforce 7300 kaart wel. Kan er bij apple niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
wibblemoo schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:42:
Heb ik ook een vraagje; wat zijn de mogelijkheden om de mac pro op een tv te krijgen? met de geforce 7300 kaart wel. Kan er bij apple niets over vinden.
Voor zover ik weet zit op geen enkele videokaart een TV-out, dus dat kun je waarschijnlijk vergeten. Tenzij je een goeie VGA/DVI -> Video converter kunt krijgen natuurlijk, dat kan altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Hmmmm, ziet er naar uit dat ik hetzelfde probleem heb als Lowfi.
Normaal gesproken download ik met 700KB en nu kom ik niet hoger dan 350KB whatup????
Ook met speedtest gaat het niet zo rap als normaal.

Als ik met m'n powerbook speedtest doe dan kom ik bij de eerste keer al dik over wat ik krijg op m'n MP. Op een gegeven moment haal ik gewoon m'n max snelheid op de powerbook maar de MP komt maar niet hoger als die 350/400KB.
Ook is de verbinding niet zo sterk als op de powerbook. 4 streepjes tegenover 5 streepjes terwijl de powerbook verder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Plaats aub hier een berichtje: http://discussions.apple....messageID=3267440#3267440

Misschien wordt het dan door apple erkent.

Als ik een kabel leg tussen airport express basestation haal ik volledige snelheid. Ook schijnt (zelf niet getest) de airport in windows op volledige snelheid te werken. Het is dus een driver/firmware probleem in osx.

Ik heb al geprobeerd om andere antennes te gebruiken in de mac pro zelf maar dit heeft uiteraard niets uitgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/Picture%201.jpg

Mac Pro en airport express staan hier zon 30cm van elkaar verwijderd :'(

[ Voor 68% gewijzigd door lowfi op 04-10-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik heb zojuist het volgende plaatje gevonden op de discussie site van apple
http://att.macrumors.com/...mentid=58680&d=1159486964
In dit draadje
http://discussions.apple....threadID=659165&tstart=15

Kabel #1 -> bluetooth
Kabel #2 -> Airport
Kabel #3 -> Airport
Kabel BT -> Niet aangesloten

Bij mij is het zo:
Kabel blank -> bluetooth
Kabel #1 -> Airport
Kabel #3 -> Airport

Misschien zijn de kabels niet goed aangesloten? Zoiets was het met de bluetooth als de BT verbinding niet goed was.

Ik ga nu gelijk even naar WinXP boot en kijken of het in WinXP anders is.

EDIT: gepost op apple forum.

EDIT 2: Zit nu in WinXP en de snelheid is net als in OSX laag. komt niet boven de 350/400KB

[ Voor 8% gewijzigd door Alpha-sphere op 04-10-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb die kabels al geprobeerd om te draaien maar het maakt bij mij eerlijk gezegd niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
hmm waarom is dat geheugen bij apple voor de mac pro zo duur? 300 euro voor een 2x 512mb uitbreiding?

als het nou 2x1gb was ok... is het makkelijk geschikt geheugen te vinden en zelf te plaatsen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
FB geheugen is op het moment overal nog duur. En ja apple moet ook ergens op verdienen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:56
lowfi schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:47:
Ik heb die kabels al geprobeerd om te draaien maar het maakt bij mij eerlijk gezegd niets uit.
Ik heb de bluetooth mighty mouse en het bluetooth keyboard, de muis geageerd echt ontzettend traag. Nu heb ik op het support forum gelezen dat het schijnt te helpen om de draadjes om te draaien, maar ik kan die kabel zonder label nergens vinden.

Is het lastig de draadjes los te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
lowfi schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:59:
FB geheugen is op het moment overal nog duur. En ja apple moet ook ergens op verdienen he ;)
ehm alsof ze niet genoeg verdienen op hun cheapy productielijn in azie...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mibber schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Ik heb de bluetooth mighty mouse en het bluetooth keyboard, de muis geageerd echt ontzettend traag. Nu heb ik op het support forum gelezen dat het schijnt te helpen om de draadjes om te draaien, maar ik kan die kabel zonder label nergens vinden.

Is het lastig de draadjes los te maken?
Ik heb een kleine tang gebruikt maar je schijnt het ook met je vingers te kunnen doen. Bij mij maakt het trouwens niet echt uit welke kabel ik erop zet. Zowel met de BT kabel als kabel 1 kan ik nog van zon 6 meter verbinden met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
Ok, bedankt.
De contactjes zijn dus niet overdreven delicaat?
En was de losse draad bij jou makkelijk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee kan wel wat hebben. Je moet ze alleen er weer recht opdrukken. Die andere draa zat bij mij achter hdd bay 1 verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
Hmm, ik heb vanochtend nogmaals goed gezocht, maar kan dat extra kabeltje nergens vinden... :(
De case fan zit ook gruwelijk in de weg. Binnenkort maar gewoon naar mijn apple centre.

Wel bedankt voor de aanwijzingen, lowfi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook kingston heeft nu speciaal geheugen ontwikkeld voor de Mac Pro. Er stond al een tijdje op hun site dat ze er aan bezig waren maar sinds deze week staan er drie verschillende kits op de site. Te weten 1 van 1GB, 1 van 2GB en 1 van 4GB. Kingston verkoopt alleen via resellers en het zal dus ff zoeken worden bij de verschillende sites. Ik heb nu geen tijd maar ik morgen proberen prijzen te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Bij Interngeheugen.com verkopen ze 2GB Kingston (2*1GB) voor €507, da's niet mis :X Bij Aces direct is het nog veel duurder en bij Central Point vragen ze d'r zelfs €593 voor. Dan kun je dus beter Crucial geheugen kopen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Die €430,- die ik heb betaald bij Crucial vind ik al veel geld laat staan over de €500,-
Vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor het wat betaalbaarder wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 02:27
Mijn mac pro wil geen tv in de vorm van een 2e beeldscherm herkennen. Ik heb zo'n kabel gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.macwarehouse.co.uk/products/APVGA1.jpg

En die op een dvi uitgang van m'n 7300 GT kaart aangesloten. M'n primaire scherm (ACD 23") knippert even, maar geen beeld op m'n tv. Ook bij beeldschermvoorkeuren verschijnt er niets extra's in de vorm van instellingen voor een 2e tv.
Zelfde verhaal als ik m'n primaire scherm loskoppel en enkel de tv out kabel aangesloten laat.
Zijn er instellingen te forceren eventueel om de 2e uitgang aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb gisteren mijn Mac Pro opgehaald bij A-Mac in Utrecht. Ik ging hem bestellen, maar ze hadden hem gewoon op voorraad. De Bluetooth-module hebben ze ter plekke ingebouwd en een half uur later liep ik door de stad met een enorme doos.

Mijn eerste indruk van de Mac Pro en OSX is bijzonder positief. Wat een mooi systeem. Momenteel draait het op 1GB, maar binnenkort komt hier zeker 1GB bij. Gisteren Photoshop CS2, Office 2004, Flash en Dreamweaver geinstalleerd. Effe wennen aan de interface, maar het werkt erg prettig. Wel merk ik een groot performance verschil tussen de native draaiende applicaties en mijn software. De performance is meer dan prima, want het systeem is momenteel nog overkill.

Ook de Mighty Mouse en het toetsenbord werken prima. Het duurde effe voordat ik de rechter muisknop van de muis had gevonden (software instelling), maar dit werkt prima.

Voor de aanschaf heb ik de twee Mac OSX trainingen van Lynda.com gevolgd. Ideaal als je met Apple wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
vries335 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:42:
Heb gisteren mijn Mac Pro opgehaald bij A-Mac in Utrecht. Ik ging hem bestellen, maar ze hadden hem gewoon op voorraad. De Bluetooth-module hebben ze ter plekke ingebouwd en een half uur later liep ik door de stad met een enorme doos.

Mijn eerste indruk van de Mac Pro en OSX is bijzonder positief. Wat een mooi systeem. Momenteel draait het op 1GB, maar binnenkort komt hier zeker 1GB bij. Gisteren Photoshop CS2, Office 2004, Flash en Dreamweaver geinstalleerd. Effe wennen aan de interface, maar het werkt erg prettig. Wel merk ik een groot performance verschil tussen de native draaiende applicaties en mijn software. De performance is meer dan prima, want het systeem is momenteel nog overkill.

Ook de Mighty Mouse en het toetsenbord werken prima. Het duurde effe voordat ik de rechter muisknop van de muis had gevonden (software instelling), maar dit werkt prima.

Voor de aanschaf heb ik de twee Mac OSX trainingen van Lynda.com gevolgd. Ideaal als je met Apple wil beginnen.
Dude, je gaat kennismaken met OS X en koopt meteen een Mac Pro?! Nice _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
BezurK schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:22:
[...]

Dude, je gaat kennismaken met OS X en koopt meteen een Mac Pro?! Nice _/-\o_ :D
:D ik had toen ik terug switchte naar Apple ook zo'n Lynda.com ding gekeken :P Is wel makkelijk om achter bepaalde dingen te komen. Heel erg nuttig is het niet :) De meeste dingen had ik zelf al uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat gezegd... 1 GB is echt veel te weinig. Koop snel die1 gb erbij of nog liever ga gelijk voor meer O-)

Mijn indruk van de MP met 1GB was niet al te positief eigenlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door lowfi op 10-10-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:52:
[...]

:D ik had toen ik terug switchte naar Apple ook zo'n Lynda.com ding gekeken :P Is wel makkelijk om achter bepaalde dingen te komen. Heel erg nuttig is het niet :) De meeste dingen had ik zelf al uitgevonden.
Het is een beetje off-topic, maar de Lynda.com trainingen zijn wel ERG goed. Ik heb nog nooit zo snel een softwarepakket geleerd als met zo'n videotraining. Heerlijk om gewoon rustig met een glaasje drinken naar een videootje te kijken. Ik absorbeer het dan echt tien keer sneller dan wanneer ik het zelf moet lezen. Dan moet ik soms 3 keer lezen voor ik m'n hoofd er weer bij heb. Verschrikkelijk. Al heb ik de OS X training nooit gezien. Wel Final Cut Pro, Compressor en DVD Studio Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
[off-topic]De trainingen van Total Training zijn veel beter, maar die hadden ze niet voor OSX. Ik heb de trainingen van de Adobe Suite, Flash en Dreamweaver van Total Training gedaan. Een zeer goede basis om mee te beginnen. Binnenkort koop ik Final Cut 5, maar vooraf volg ik eerst de Total Training.[/off-topic]

Merk inderdaad dat 1GB te weinig is voor OSX. Ga vanmiddag Aperture bij A-Mac halen, maar vraag meteen of ze 1GB op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was even op zoek naar wat prijsvergelijkende gegevens.
Kom er helaas nu nog niet uit.
Heeft iemand wat linkjes of andere mechanismen om snel een overzicht te genereren ?

Zou het een idee zijn die aan de Mini-FAQ toe te voegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

prijs vergelijkings gegevens van wat?

Die inhoud van een macpro? of ander mac modellen of zo? Het is nu niet echt duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Een link naar alternatief geheugen mag natuurlijk wel worden opgenomen:

Crucial of Kingston

Jammer dat er nog geen losse videokaarten van Nvidia of Ati te koop zijn met een EFI-bios. Kan natuurlijk voor 400 euro een Ati 1900XT met 512MB kopen via de Apple-store.

Het is natuurlijk altijd leuk om de Mac Pro met een wat snellere disken uit te voeren, maar deze kan je in iedere webshop bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik moet zeggen, m'n Mac Pro bevalt me goed, lekker snel. Alleen 1 ding. Hij maakt een zoemend geluid, wat je een paar meter verderop ook nog hoort. Ook bij minimale belasting. Nou heb ik er ook een ati 1900 in zitten, kan het daar door komen?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.