Nee, gewoon dual core/duo core. (één proc met twee cores
Ik weet ook wel dat die serie core 2 duo noemt, maar dat maakt nu weinig uit. En of het nu conroe of woodcrest wordt eigenlijk ook niet echt.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Nee, gewoon dual core/duo core. (één proc met twee cores
Assume there are no rules and it's one big free for all
heb je de benchmarks al gezien? Zonder het nieuwe santa rosa platform is de performance verbetering van de core2duo tov. de core duo nog geen 5% en de energieverbruik daalt met minder dan 3%!! Niet echt een noodzaak om dáár op te wachten. Tenzij je nu ook weer op Santa Rosa gaat wachten natuurlijk...Reveal! schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:18:
[...]
Morgen morgen morgen !!!!
Hoop ik
Als ie er morgen is in MB Pro kan ik eindelijk me nieuwe lapper bestellen
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
Verwijderd
Een beetje een late reply, maar het is mogelijk om Frontrow alsnog te installeren op Tiger! Of het toegestaan/legaal is weet ik niet zeker, en ik laat daarom een linkje naar de enabler-tool achterwege... Maar het is mogelijk. Er zijn ook USB afstandsbedieningen voor te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:49:
Ik wil deze jongen graag met een 30" Cinema Display maar omdat er geen frontrow en remote bij zitten heb ik er niet zoveel aan.![]()
Apple heeft dus geen enkele desktop oplossing om hun 30" scherm i.s.m. frontrow/remote te gebruiken(MacBook Pro is de enigste Apple machine met frontrow en dual-link DVI, maar ik heb geen zin om altijd mijn MacBook Pro aan te sluiten)
Gemiste kans....
Daar is een (niet-officiele) fix voor. Staat in dit topic:lowfi schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:30:
Bereid je dan maar voor....Via sata doen de harddisken het nog in pio mode 4 in windows. Hell yeah. Je zal een pata harddisk eraan moeten hangen wil je een beetje performace halen in windows.
WTF, lekker als je al een MP met zo'n kaart besteld en betaald hebt. Nog weken voordat je de MP met Radeon thuis hebt staan gaat de prijs al naar benedenlowfi schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:26:
Radeon prijs is nu ook in nederland naar beneden. Nu dus 250 ipv 350 voor een upgrade.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Heb je gecancelled of heb je gebeld?lowfi schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:28:
Dat heb ik dus ook gedaan. Gelijk maar een gratis printer bij besteld en apple ierland is ook zo vriendelijk geweest me een gratis 2e superdrive te geven
Huh? ik zie alleen maar de 512MB en de 2GB Dimms. Zie nergens 2x 1GB staan. De 2GB kost €464,11Abbadon schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:52:
Oeh, Crucial heeft nu ook 1GB en 2GB DIMM's met Mac Pro certified heatsinks \o/ Linkje.
B.v. 2*1GB voor € 397 incl. BTW. Da's wat anders dan de € 700 die Apple er voor vraagt
[afbeelding]
En als ik naar het plaatje kijk zijn het dezelfde heatsinks. Aangezien Apple o.a. Micron FB-DIMM's levert in de Mac Pro zou het me zelfs niks verbazen als het exact dezelfde heatsinks (en FB-DIMM's) zijn.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 31-08-2006 20:56 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 31-08-2006 21:16 ]
[ Voor 41% gewijzigd door maratropa op 31-08-2006 22:26 ]
Verwijderd
Bij sommige winkels is het inderdaad erg jammer dat ze de klanten zo behandelen. Je kan anders ook de Apple helpdesk bellen. Misschien weten ze daar iets op je probleem. Maar eerst even de option (alt) knop uitproberenBigs schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:50:
Option is wat op je toetsenbord alt heetMaar ik eigenlijk niet of er op de nieuwe Mac's nog wel een eject-knop op dat scherm zit. Op mijn Powerbook was het wel, maar ik weet niet of ik het op mijn MBP ooit gezien heb.
Wel erg treurig van die Mac-winkel medewerker trouwens dat ie niet helpt omdat je het woord Boot camp laat vallen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
[ Voor 28% gewijzigd door Alpha-sphere op 01-09-2006 15:20 ]
Heb je al je muisknop ingedrukt gehouden bij het opstarten?, zoals ik eerder aangaf ...Bigs schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:50:
Option is wat op je toetsenbord alt heetMaar ik eigenlijk niet of er op de nieuwe Mac's nog wel een eject-knop op dat scherm zit. Op mijn Powerbook was het wel, maar ik weet niet of ik het op mijn MBP ooit gezien heb.
Wel erg treurig van die Mac-winkel medewerker trouwens dat ie niet helpt omdat je het woord Boot camp laat vallen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Post nou eens een lijstje van alle oplossingen die je geprobeerd hebt die in dit topic gegeven werden en of ze succesvol waren of niet. Zo'n drive is zowel hardwarematig als softwarematig te openen en dat is echt niet onmogelijk.
Verwijderd
Ik heb een tijdje op een PowerMac gewerkt (in het G4/G5 tijdperk) en daar werkte deze oplossing anders heel goed:Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:30:
@Matiasjansen
Ik heb alles geprobeerd wat in dit topic werd aanbevolen en niks werkte, jij geeft aan dat het niet onmogelijk is om die schijf eruit te krijgen. Ik zou het heel erg op prijs stellen als jij me zou kunnen vertellen wat ik moet doen om die schijf eruit te krijgen.
In het uiterste geval zou ik inderdaad die superdrive eruit kunnen halen (zoals Abbadon aangaf) maar dat bewaar ik tot wanneer blijkt dat het echt niet anders kan.
Bij de G4's zat dat gaatje rechtsonder de lade aan de voorkant van de drive. Je hoefde de drive niet eens te verwijderen om dat gaatje in te kunnen drukken. Dit zal imo niet anders zijn bij de Mac Pro's. Het enige wat je wel moet doen is het klepje van de aluminium behuizing naar beneden duwen. De Mac Pro moet overgens wel aanstaan.Abbadon schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:25:
In het _uiterste_ geval zou je de DVD drive er uit moeten halen en met een paperclip/ijzerdraadje in het bekende gaatje voorop de speler drukken. Zie de manual voor hoe de Optical drive te verwijderen (en terug te zetten): http://manuals.info.apple.com/en/MacPro_OpticalDrive_DIY.pdf
[ Voor 33% gewijzigd door Matias op 01-09-2006 19:49 ]
Verwijderd
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Dat is niet treurig, dat is een keuze.Bigs schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:50:
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Onterecht denk ik. Zoals ik het (snel) begrepen heb wou de medewerker in kwestie de klant niet meer helpen met een mac probleem na het laten vallen van het woordje bootcamp.Ballebek schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:39:
[...]
Dat is niet treurig, dat is een keuze.
Het is beta software en ja het is leuk dat je Windows kan installeren op een Mac maar daar wordt vanuit Apple geen support op gegeven dus moeten (willen) winkels in het verlengde daarvan staan.
Ga je straks Bootcamp aan staan prijzen, verneukt iemand zijn hoofdpartitie met Bootcamp waardoor hij al zijn gegevens kwijt is...
Ook weten de meeste Apple dealers nada van Windows.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Ik heb het topic niet gevolgd, maar in zo'n geval zou ik de complete Mac Pro in de doos doen, en inclusief CD in de tweede tray terugbrengen. Ze stikken er maar in...Bigs schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:50:
Geef dan ook geen commentaar. Het was een simpel probleem (dat niet erg goed omschreven werd) met een simpele oplossingVerwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:35:
[...]
Ik heb het topic niet gevolgd, maar in zo'n geval zou ik de complete Mac Pro in de doos doen, en inclusief CD in de tweede tray terugbrengen. Ze stikken er maar in...
Dan heb je inderdaad mazzel. Als je het nu koopt ben je 281 euro kwijt (inclusief bezorgkosten etc.), dat scheelt 20 euro met de apple store. Niet erg veel, voor officieel Apple ondersteund geheugen.fjs schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:14:
Heb afgelopen week mijn geheugen besteld bij de eu-shop van Crucial. 2x 512 mb (had de vorige uit de us afbesteld) voor 209 euro inclusief vat en verzendkosten. Kijk ik net nog even op de site http://www.crucial.com/eu...M&model=Mac+Pro&submit=Go zie ik dat het ineens 274 excl verzendkosten kost. Heb ik denk ik even mazzel. Want de mijne zijn al onderweg (via UPS) en de rekening van 209 euro heb ik ook al gehad.
Verwijderd
Ok, ja dat leek mij ook logisch en bij een mac pro hoop je daar wel degelijk op.Abbadon schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:53:
Nederland heeft niet die 'twee jaar' overgenomen uit de EU richtlijnen, het is opgerekt tot zeg de redelijk te verwachten levensduur. Als jouw Mac Pro of wat dan ook b.v. na 1,5 jaar stuk gaat wil dat niet zeggen dat Apple geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft omdat de periode van één jaar voorbij is, tenslotte mag je redelijkerwijs verwachten dat een apparaat als een Mac Pro het langer dan één jaar volhoudtAlleen zal het allemaal wat lastiger gaan dan wanneer je een verlengde Apple garantie hebt, want gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.
Ga je met nog 2 dimms, dus van 2 naar 4,je ook niet van dual naar quad channel qua bandbreedte bij de woodcrest?fjs schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:04:
Ik vind het inderdaad ook vreemd dat Crucial op dit moment zelfs duurder is dan Apple.
Maar goed ik heb ook een keer mazzel en heb er 209 euro voor betaald.
Ik moet zeggen dat het echt een stuk scheelt in de computerbeleving, dit had ik niet verwacht omdat 1 gig toch ook redelijk is. Het opstarten gaat nog sneller je kunt bijna niet eens zien dat het bureaublad wordt 'opgebouwd' tijdens het opstarten. Alles draait een stuk 'smoother'.
[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 05-09-2006 14:38 ]
Als je dus van de selector gebruik maakt kunnen ze meteen een meer prijs vragen???Compatibility is only guaranteed for modules ordered using the Crucial Memory Advisor™ tool. Returned orders not placed through the Crucial Memory Advisor may be subject to a 20% restocking fee.
[ Voor 36% gewijzigd door Mirrorshade op 05-09-2006 21:02 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 05-09-2006 20:56 ]
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Mmm, maar zou dat zoveel verschil zijn dat m'n systeem over het algemeen net zo vlot aanvoelt als een 7300 GT met 2 GB RAM? Ik heb daar zo mijn twijfels bij namelijk. Mijn gevoel zegt toch dat meer RAM beter is in mijn geval dan een snellere GPU. Maar nogmaals ik weet niet allesDiGiSTORM_ schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:46:
SJa, ik denk dat de X1900 beter in Core Video en Core Image zal zijn, omdat-ie meer pipelines heeft om mee te rekenen, en meer pixelshaders. Dit is Mac OS X (voor de Windows lezers) en die kan gebruik maken van de rekenkracht van de videokaart. Dus ook voor 2D photoshop werk en Final Cut is een goede 3D kaart handig.
[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 06-09-2006 02:28 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Precies. Koop het maximale dat je budget toe laat.Ik zie hier wat dingen als overkill voorbij vliegen, maar wat mij betreft bestaat er binnen de computerwereld niet zoiets als overkill. "Snelle systemen zijn nooit snel genoeg" is volgens mij een gouden regel.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Voor dergelijke RAW bestanden bewerken met geheugenvretende software is 1GB serieus te weinig. In m'n MacBook zit nu 2GB en dat allemaal nét goed. OS X is gewoon dol op geheugen.YellowCube schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:13:
Het enige waar ik heel even mee zit (en dat is in dit topic al eerder naar voren gekomen) is een systeem als dit met 1GB RAM. Ik ben vanaf het begin een groot voorstander geweest van het 'tot de huig volstouwen met intern geheugen' en dat is door de jaren heen niet veranderd.
Ik kan zo snel weinig reacties vinden in de trant van: 'Met 1GB kun je al prima aan de slag en werkt het allemaal vlot zat'...dus is dat gewoon niet het geval of wordt er teveel nadruk gelegd op het feit dat er 'maar' 1GB inzit.
Dat was eigenlijk de enige vraag bij deze aankondiging.
Goed om te horen dat de Mac Pro al wordt geleverd in NL!!Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:42:
me macpro is binnen
hijs echt mooi ik heb de 2,66 met x1900 en 2 gig
Hmmm... ik wacht nog niet eens een week.Mibber schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:19:
Alwin-d heeft 'm rond 12 augustus besteld... een maand terug dus.
Ik wacht ondertussen 3 weken en hoop dat de mijne ook snel binnenkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 12-09-2006 20:14 ]
Verwijderd
klopt 11 augMibber schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:19:
Alwin-d heeft 'm rond 12 augustus besteld... een maand terug dus.
Ik wacht ondertussen 3 weken en hoop dat de mijne ook snel binnenkomt.
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik zit nog steeds dag in dag uit te werken op mijn PB G4 van 1,25 Ghz met 768Mb RAM... Wat een hell als je dus pakketten als Final Cut, Photoshop en DVD Studio Pro probeer te gebruiken. Elke keer weer feestAlpha-sphere schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:14:
[...]
Hmmm... ik wacht nog niet eens een week.Vorig week vrijdag pas echt besteld door een stomme incompetente ass. Anders was het al een week daarvoor besteld. Ik hoop dat ik geen maand hoef te wachten. M'n 1,33 G4 met 768MB ram trekt het toch niet zo lekker meer als ik 4 browsers, mail, iTunes, Photoshop, Mamp, Transmit en Dreamweaver aan heb staan. Niet genoeg geheugen
Ram is ook nog steeds zo duur€460,- voor 2Gig ram is echt wel veel geld.
Maar ja, als de Mac Pro binnen is dan ben ik weer helemaal
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 15:18 ]
Zal wel in het zelfde vliegtuig hebben gezeten als die van ons; gisteren is de TNT hier ook langs geweest om eentje met dezelfde specs af te leveren. Alleen jammer dat er niemand overdag thuis isVerwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:42:
me macpro is binnen
hijs echt mooi ik heb de 2,66 met x1900 en 2 gig
Nou, ondertussen zijn we dus grofweg 8 werkdagen verder en nog steeds geen Mac Pro. 3 dagen levertijd? Ik dacht het dus nietBezurK schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:17:
Nou, die van mij is besteld!
Ik ben gegaan voor de volgende config:
2 x 2.66 Ghz
2 GB RAM
500 GB HDD
2 x SuperDrive
1 x Nvidia 7300 GT
Zonder BT of AP, beiden heb ik niet nodig. Verzendklaar in 3 dagen volgens de site, dus ik hoop dat'ie volgende week ergens binnen is!
Dat is ook geen standaard configuratie toch?BezurK schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:58:
[...]
Nou, ondertussen zijn we dus grofweg 8 werkdagen verder en nog steeds geen Mac Pro. 3 dagen levertijd? Ik dacht het dus niet
Niet standaard nee. Dat is 1 GB RAM en 160 GB HDD geloof ik. Maar als ik mijn configuratie invoer in de Apple store (online dus) dan geeft hij toch echt 3 dagen levertijd aan. Standaard config is 24 uur zelfs en als je een X1900 videokaart neemt wordt het 3 - 4 weken...Mibber schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:03:
[...]
Dat is ook geen standaard configuratie toch?
Volgens mij duurt het dan echt wel meer dan 3 werkdagen.
Ik heb ondertussen precies 4 weken op mijn Mac Pro gewacht, als het goed is komt ie vandaag binnen. Succes, ik weet hoe vervelend het is om te moeten wachten.
ook met een X1900 kaart er in zegt de NL apple store nu dat het '3days' zijn. kon hij de 3 dagen niet vertalen of is er een bug in geslopen?BezurK schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:26:
[...]
Niet standaard nee. Dat is 1 GB RAM en 160 GB HDD geloof ik. Maar als ik mijn configuratie invoer in de Apple store (online dus) dan geeft hij toch echt 3 dagen levertijd aan. Standaard config is 24 uur zelfs en als je een X1900 videokaart neemt wordt het 3 - 4 weken...
Verwijderd
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Ik heb net zo'n setje besteld voor de MP die hier nu enkele dagen staat.Alpha-sphere schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:33:
De geheugen prijzen van crucial zijn naar beneden gegaan.
de 2GB kit koste €461,xx en nu €421,81
Fotonerd
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:35:
Ik heb al een tijdje een Mac Pro:
2,66 / 7300GT / 3 Gb
Ben er super tevree mee en hij's helemaal super. Nu heb ik vandaag een extra HD er in gehangen en dacht, goh, kan natuurlijk meteen effe bootcamp proberen, misschien dat ik dan de HD voor windows laat of dat ik hem weer formatteer naar HFS+.
Anyway, het is gelukt dit bericht is uit windows
1 ding werkt niet, het geluid... opzich wel handig (aangezien het enige waar ik windows voor zou willen gebruiken een spelletje zou zijn).
Is dit gewoon omdat apple er nog geen drivers voor heeft of vergeet ik ergens iets ofzo? Boot Camp support toch al wel Mac Pro? Ze adverteren iig inmiddels wel op de site van "zelfs een mac draaid windows".
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq