Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:38:
[...]

Core 2 Duo bedoel je geloof ik :)
Nee, gewoon dual core/duo core. (één proc met twee cores ;) ).

Ik weet ook wel dat die serie core 2 duo noemt, maar dat maakt nu weinig uit. En of het nu conroe of woodcrest wordt eigenlijk ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik weet niet of het al gemeld is maar iemand heeft SLI met 2 7300 onder windoos werkend gekregen. Dit heeft hij gedaan met een gehacked driver ofzo.
http://discussions.apple....?threadID=612359&tstart=0

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Reveal! schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:18:
[...]

Morgen morgen morgen !!!!
Hoop ik :)
Als ie er morgen is in MB Pro kan ik eindelijk me nieuwe lapper bestellen :)
heb je de benchmarks al gezien? Zonder het nieuwe santa rosa platform is de performance verbetering van de core2duo tov. de core duo nog geen 5% en de energieverbruik daalt met minder dan 3%!! Niet echt een noodzaak om dáár op te wachten. Tenzij je nu ook weer op Santa Rosa gaat wachten natuurlijk...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, hij is er hoor :D. Hij is vanochtend gebracht, ik ben vanmiddag uit school gelijk naar huis gegaan en heb 'm uitgepakt. Gelijk ding opgengemaakt, ramplanken er uit gehaald en gelijk is even zelf gekeken hoe het ding in elkaar steekt. Zoals ik al op diverse sites had gelezen gaat het uitbreiden totaal geen probleem vormen :).

Ik ben er heel blij mee maar ik heb een vraagje over Mac OS X. In vergelijking met mijn oude computer (P4 2.4GHz, 512MB RAM en een Geforce 4200ti) voelt de computer een beetje 'traag' aan, iets wat je nou niet direct verwacht bij zo'n beest. Ik ga zo snel mogelijk windows er op mikken en is kijken hoe dat loopt, maar zou iemand me kunnen vertellen of Mac OS X ook daadwerkelijk trager is dan XP of dat het gewoon op 1 of andere manier aan mij ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OS X is zeker niet langzamer dan Windows en zeker niet met de vergelijkbare hardware van nu.
Misschien dat Spotlight bezig is met het indexeren van al je bestanden? Kun je rechtboven aan het icoontjes van spotlight zien. Als dit icoon beweegt dan is spotlight bezig.
Verder kun je kijken naar Activity monitor (Applications > Utilities > Activity Monitor) om te zien wat er allemaal gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Bereid je dan maar voor.... :D Via sata doen de harddisken het nog in pio mode 4 in windows. Hell yeah. Je zal een pata harddisk eraan moeten hangen wil je een beetje performace halen in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:49:
Ik wil deze jongen graag met een 30" Cinema Display maar omdat er geen frontrow en remote bij zitten heb ik er niet zoveel aan. :(
Apple heeft dus geen enkele desktop oplossing om hun 30" scherm i.s.m. frontrow/remote te gebruiken :'( (MacBook Pro is de enigste Apple machine met frontrow en dual-link DVI, maar ik heb geen zin om altijd mijn MacBook Pro aan te sluiten)
Gemiste kans....
Een beetje een late reply, maar het is mogelijk om Frontrow alsnog te installeren op Tiger! Of het toegestaan/legaal is weet ik niet zeker, en ik laat daarom een linkje naar de enabler-tool achterwege... Maar het is mogelijk. Er zijn ook USB afstandsbedieningen voor te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
lowfi schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:30:
Bereid je dan maar voor.... :D Via sata doen de harddisken het nog in pio mode 4 in windows. Hell yeah. Je zal een pata harddisk eraan moeten hangen wil je een beetje performace halen in windows.
Daar is een (niet-officiele) fix voor. Staat in dit topic:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=223679

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Radeon prijs is nu ook in nederland naar beneden. Nu dus 250 ipv 350 voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
Hmm, in mijn bestelling nog niet. Bij andere mensen wel? Of moet je daarvoor bellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
lowfi schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:26:
Radeon prijs is nu ook in nederland naar beneden. Nu dus 250 ipv 350 voor een upgrade.
WTF, lekker als je al een MP met zo'n kaart besteld en betaald hebt. Nog weken voordat je de MP met Radeon thuis hebt staan gaat de prijs al naar beneden 8)7 Zal me benieuwen of Apple deze mensen ook tegemoed komt, anders kun je beter je bestelling cancellen en opnieuw maken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat heb ik dus ook gedaan. Gelijk maar een gratis printer bij besteld en apple ierland is ook zo vriendelijk geweest me een gratis 2e superdrive te geven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
lowfi schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:28:
Dat heb ik dus ook gedaan. Gelijk maar een gratis printer bij besteld en apple ierland is ook zo vriendelijk geweest me een gratis 2e superdrive te geven :Y)
Heb je gecancelled of heb je gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb gebeld omdat ik een printer erbij wilde, gelijk gevraagd hoe dat zat met die radeon. Toen werd mij duidelijk gemaakt dat ik alleen die printer erbij kon bestellen als ik mijn 1e bestelling zou annuleren en een nieuwe zou maken.

In die 2e bestelling is dus het prijs verschil van die radeon al verrekent.

Ik zou gewoon even bellen want mensen in amerika hebben gewoon een refund van 100$ gekregen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Holy cow! Dat wordt dan dus toch een X1900 :D
Nu alleen het geld nog :P niet dat het zoveel uitmaakt natuurlijk want niemand heeft nog z'n X1900 gekregen en niemand weet precies wanneer deze gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Als je belt krijg je idd het verschil terug hoor ik net :) M'n vriendin had dus zo'n ding besteld en zo-even met Apple gebeld. Toch leuk, scheelt weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
Hmm, dan bel ik vanaaf ook maar even. Ik neem aan dat het verder leveringsdatums en dergelijke niet beïnvloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Oeh, Crucial heeft nu ook 1GB en 2GB DIMM's met Mac Pro certified heatsinks \o/ Linkje.

B.v. 2*1GB voor € 397 incl. BTW. Da's wat anders dan de € 700 die Apple er voor vraagt :)

Afbeeldingslocatie: http://images.crucial.com/images/resources/medium/package/FULLYBUFFERED-AP240-pinDIMMkit_2.gif

En als ik naar het plaatje kijk zijn het dezelfde heatsinks. Aangezien Apple o.a. Micron FB-DIMM's levert in de Mac Pro zou het me zelfs niks verbazen als het exact dezelfde heatsinks (en FB-DIMM's) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
Ah, ze hebben de prijsverlaging van de X1900 automatisch doorgevoerd :) toch netjes. Nu maar hopen dat ze snel kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Abbadon schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:52:
Oeh, Crucial heeft nu ook 1GB en 2GB DIMM's met Mac Pro certified heatsinks \o/ Linkje.

B.v. 2*1GB voor € 397 incl. BTW. Da's wat anders dan de € 700 die Apple er voor vraagt :)

[afbeelding]

En als ik naar het plaatje kijk zijn het dezelfde heatsinks. Aangezien Apple o.a. Micron FB-DIMM's levert in de Mac Pro zou het me zelfs niks verbazen als het exact dezelfde heatsinks (en FB-DIMM's) zijn.
Huh? ik zie alleen maar de 512MB en de 2GB Dimms. Zie nergens 2x 1GB staan. De 2GB kost €464,11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Bizar, hebben ze het snel weer weggehaald. Prijs voor 2*1GB kit was € 397,16 en partnumber CT579442 (stond nog in mijn history). Alle referenties hiernaar zijn verwijderd, alleen met de Product Search vind je iets terug op CT579442. Lekker vaag.

Verwijderd

Zoals jullie weten ben ik ondertussen de trotse bezitter van een Mac Pro. De combinatie van het prijsvoordeel en de mogelijkheid om Mac OS X te proberen en WIndows te gebruiken gaven de doorslag voor mij om te kiezen voor dit prachtsysteem, er is alleen een klein probleempje...

Ik heb vandaag Bootcamp gedownload. Het begon bij de installatiegids, ik las dat er een installatie CD nodig was met Windows XP EN Service Pack 2 erop. Mijn eigen CD bevatte alleen Windows XP met Service Pack 1. Gelukkig had ik nog een CD liggen die ik met educatieve korting had kunnen verkrijgen die wel SP 2 er op had. Bootcamp geinstalleerd, schijf gepartioneerd, doe de windows CD erin, installatie start, akkoord met de gebruikersovereenkomst en dan een scherm. De CD die ik gebruik schijnt een soort van upgrade te zijn, mij word gevraagd een CD erin te stoppen met een volledige versie van een willekeurige windows. Geen probleem denk ik, en ik druk op het toetsenbord op de eject knop, en dan niks... ik druk nog een keer, weer niks, nog een keer, weer niks, begin als een gek op die knop te rammen, ook niks...

Ook hoop dat jullie mijn frustratie kunnen begrijpen, ik hoop dan ook dat iemand me kan helpen hiermee. Weet iemand een manier om die drive te kunnen openen? Ik weet niet of het belangrijk is maar bootcamp zei dat het een Sony drive was, misschien dat het kan helpen. Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen want ik wil echt graag gewoon windows naast Mac OS X kunnen draaien.

Verwijderd

Ik weet of dit met jouw probleem te maken heeft maar er bestaat offcieel nog geen ondersteuning voor de Mac Pro met betrekking tot BootCamp. De niet beta versie komt tegelijkertijd met Leopard uit.

In de Mac Pro zitten normale dvd spelers die achter een klepje zitten maar ik weet niet of je deze net zoals een PM G4 zo handmatig open kunt doen. Maar ik neem aan dat hier ook een elegante oplossing voor is.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat gaat dus niet, je hebt dus een upgrade versie en dat gaat voor zover ik weet niet werken. Je zult een retail CD moeten bemachtigen, of SP2 slipstreamen in een nieuwe Windows CD.

Dat slipstreamen kan mooi met nlite (windows/sp1 cd voor gebruiken) op een windows bak. :) Heeft geloof ik te maken met het toetsenbord dat een drivertje nodig heeft voor die specifieke toetsen, maar ik kan het hier gruwelijk mis hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 31-08-2006 20:56 ]

Verwijderd

|:( Als ik dat nou had geweten voor dat ik het had geprobeerd. Maar ik ga denk ik morgen maar even langs de Apple store. Probleem is nu dat telkens als ik de Mac opstart hij windows gaat installeren, ik heb al van alles geprobeerd maar ik kan die CD er met geen mogelijkheid uit krijgen. Ik kan dus ook niet in mac OS X opstarten en SP2 slipstreamen heeft nu dus ook geen zin omdat ik de goede CD er toch niet in kan krijgen. Hopelijk kunnen zij die CD er voor me uit krijgen.

• Frietsaus
  • Niet online
Ehm, werkt het ook niet als je die toets indrukt die het bootmenu tevoorschijn haalt (option toets? weet niet zeker)?

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 31-08-2006 21:16 ]

• Abbadon
In het _uiterste_ geval zou je de DVD drive er uit moeten halen en met een paperclip/ijzerdraadje in het bekende gaatje voorop de speler drukken. Zie de manual voor hoe de Optical drive te verwijderen (en terug te zetten): http://manuals.info.apple.com/en/MacPro_OpticalDrive_DIY.pdf

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
En bij het opstarten, de muisknop ingeduwd houden?

• maratropa
  • Niet online
Omdat alle macpro'ers vast ook op zoek zijn gegaan naar goedkoop fb-dimm geheugen, wat is het goedkoopste wat jullie zijn tegengekomen binnen nederland? Transcend heb ik gezien voor 1gb voor 165, maar dat was 1 reepje. Eigenlijk wil je iig beginnen met 4 stuks van 512, zodat je quadchannel kan draaien niet?

(ik beoog een woodcrest systeempje ;) )

[ Voor 41% gewijzigd door maratropa op 31-08-2006 22:26 ]

specs

• Alpha-sphere
Dit is wel handig om te weten als startende Mac gebruiker. En zoals al gezegd werd kan je ook de option knop ingedrukt houden zodat je kan kiezen wat je wil booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indrukken van Optionknop werkt niet (dat is toch die knop met dat apple teken en dat andere rare teken erop?). Ik ben ook vandaag langs de apple store geweest maar ben nou niet echt heel tevreden over de manier waarop ik werd geholpen. Ik wou weten of er een manier was om die drive handmatig te openen (dus niet via het tobo) maar zodra ik de woorden 'windows' en 'bootcamp' in m'n mond had genomen liet ie me niet meer uitpraten en vertelde me dat ze er geen support voor boden (wat ik dus al wist), en z'n houding was aanzienlijk veranderd. Ik ben zelf erg 'cross-platform minded' en vind dat ik elk bedrijf en software programma zo z'n voordelen en nadelen heeft en schroom ook niet om die te prijzen, danwel te bekritiseren. Daarom betreur ik dit soort acties erg.

Maar goed, weet iemand hier of er een mogelijkheid is om die schijf uit die drive te krijgen? Ik zit nu met een ding van ruim 2400 euri en kan er vrijwel noppes mee. De al gegeven hulp en de hulp die (hopelijk) nog komt stel ik dan ook erg op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Option is wat op je toetsenbord alt heet :) Maar ik eigenlijk niet of er op de nieuwe Mac's nog wel een eject-knop op dat scherm zit. Op mijn Powerbook was het wel, maar ik weet niet of ik het op mijn MBP ooit gezien heb.

Wel erg treurig van die Mac-winkel medewerker trouwens dat ie niet helpt omdat je het woord Boot camp laat vallen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Bigs schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:50:
Option is wat op je toetsenbord alt heet :) Maar ik eigenlijk niet of er op de nieuwe Mac's nog wel een eject-knop op dat scherm zit. Op mijn Powerbook was het wel, maar ik weet niet of ik het op mijn MBP ooit gezien heb.

Wel erg treurig van die Mac-winkel medewerker trouwens dat ie niet helpt omdat je het woord Boot camp laat vallen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Bij sommige winkels is het inderdaad erg jammer dat ze de klanten zo behandelen. Je kan anders ook de Apple helpdesk bellen. Misschien weten ze daar iets op je probleem. Maar eerst even de option (alt) knop uitproberen :)

Zelf trouwens ook net een Mac Pro besteld met de volgende specs

--Processor:
Twee Intel Xeon dual-coreprocessors van 2,66 GHz

--Geheugen
1 GB (2 x 512 MB)

--Videokaarten:
ATI Radeon X1900 XT 512 MB (2 x dual-link DVI)

--Harde schijf ? Nis 1
160 GB 7200-rpm seriële ATA met 3 Gb/s

--Optische schijfeenheid
1 x SuperDrive

--Opties voor draadloos gebruik
Zowel Bluetooth 2.0+EDR als AirPort Extreme

--Apple Keyboard en Apple Mouse
Apple Keyboard en Mighty Mouse - Int'l English (draadloos)

Hopelijk hoef ik niet een maand te wachten hierop. :) :)

[ Voor 28% gewijzigd door Alpha-sphere op 01-09-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024

Heb je al je muisknop ingedrukt gehouden bij het opstarten?, zoals ik eerder aangaf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Post nou eens een lijstje van alle oplossingen die je geprobeerd hebt die in dit topic gegeven werden en of ze succesvol waren of niet. Zo'n drive is zowel hardwarematig als softwarematig te openen en dat is echt niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muisknop ingedrukt houden werkt ook niet (had het al eerder geprobeerd maar nog maar een keer geprobeerd voor de zekerheid). Ingedrukt houden van de alt/option key helpt ook niet. Ik heb de helpdesk van Apple gebeld maar na 10 minuten lang naar bandjes en muziek geluisterd te hebben besloot ik op te hangen. Ik ga nu de helpdesk mailen en hopen dat ze me kunnen vertellen hoe ik die schijf er uit kan krijgen.

@Matiasjansen
Ik heb alles geprobeerd wat in dit topic werd aanbevolen en niks werkte, jij geeft aan dat het niet onmogelijk is om die schijf eruit te krijgen. Ik zou het heel erg op prijs stellen als jij me zou kunnen vertellen wat ik moet doen om die schijf eruit te krijgen.

In het uiterste geval zou ik inderdaad die superdrive eruit kunnen halen (zoals Abbadon aangaf) maar dat bewaar ik tot wanneer blijkt dat het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik zou het meteen doen. Kost je hooguit 10 minuutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:30:
@Matiasjansen
Ik heb alles geprobeerd wat in dit topic werd aanbevolen en niks werkte, jij geeft aan dat het niet onmogelijk is om die schijf eruit te krijgen. Ik zou het heel erg op prijs stellen als jij me zou kunnen vertellen wat ik moet doen om die schijf eruit te krijgen.

In het uiterste geval zou ik inderdaad die superdrive eruit kunnen halen (zoals Abbadon aangaf) maar dat bewaar ik tot wanneer blijkt dat het echt niet anders kan.
Ik heb een tijdje op een PowerMac gewerkt (in het G4/G5 tijdperk) en daar werkte deze oplossing anders heel goed:
Abbadon schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:25:
In het _uiterste_ geval zou je de DVD drive er uit moeten halen en met een paperclip/ijzerdraadje in het bekende gaatje voorop de speler drukken. Zie de manual voor hoe de Optical drive te verwijderen (en terug te zetten): http://manuals.info.apple.com/en/MacPro_OpticalDrive_DIY.pdf
Bij de G4's zat dat gaatje rechtsonder de lade aan de voorkant van de drive. Je hoefde de drive niet eens te verwijderen om dat gaatje in te kunnen drukken. Dit zal imo niet anders zijn bij de Mac Pro's. Het enige wat je wel moet doen is het klepje van de aluminium behuizing naar beneden duwen. De Mac Pro moet overgens wel aanstaan.

Probeer anders de cd-lade handmatig uit de drive te trekken door een ijzerdraadje op het eind in een hoek van 90 graden te buigen en achter de voorkant van de drivelade te steken en daaraan te trekken. Dat werkte bij mn oude PC's altijd perfect. Hiervoor moet het systeem wel helemaal uit staan omdat anders het lade motortje tegenstribbelt.

Kijk ook eens even hier:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88215
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25345

Gaat weliswaar over de G4, maar zal voor de Mac Pro niet anders zijn lijkt me.

Oja
Option = Alt
Command = Appeltje
Control = ctrl

Dat had je eerder niet helemaal door geloof ik :/ Dus opstarten met ALT ingedrukt!

[ Voor 33% gewijzigd door Matias op 01-09-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, hij is er uit. Ik had het boekje al eerder snel doorgelezen maar heb het nu wat uitgebreider gelezen. Door tijdens het opstarten de apple, option, p en r toetsen ingedrukt te houden tot het tweede opstartgeluid kon ik in Mac OS X booten en deed de eject knop weer wat ie moest doen :D :+ 8)7 .

Ik ga nu op zoek naar een Windows XP CD met SP2 erop en ga tot die tijd OS X is wat beter leren kennen.

Ik ben jullie zeer dankbaar voor jullie geduld en de raad die jullie mij hebben gegeven _/-\o_ _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

fjs

PSN: ftltc

Heb afgelopen week mijn geheugen besteld bij de eu-shop van Crucial. 2x 512 mb (had de vorige uit de us afbesteld) voor 209 euro inclusief vat en verzendkosten. Kijk ik net nog even op de site http://www.crucial.com/eu...M&model=Mac+Pro&submit=Go zie ik dat het ineens 274 excl verzendkosten kost. Heb ik denk ik even mazzel. Want de mijne zijn al onderweg (via UPS) en de rekening van 209 euro heb ik ook al gehad. :)

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, hoe zit het met de geluidsproductie?? Ik vroeg me af of hij erg hoorbaar is. Ik heb een G5 1.6Ghz gehad en een imac 20inch nu ter vergelijking en gaat deze bak meer geluid produceren dan een G5 1.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Ik heb er drie schijven inzitten. Soms hoor je een schijf aangaan. Meer hoor je ook niet. Hij is veel stiller dan mijn eerdere g5 powermac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50
Dat is niet treurig, dat is een keuze.
Het is beta software en ja het is leuk dat je Windows kan installeren op een Mac maar daar wordt vanuit Apple geen support op gegeven dus moeten (willen) winkels in het verlengde daarvan staan.
Ga je straks Bootcamp aan staan prijzen, verneukt iemand zijn hoofdpartitie met Bootcamp waardoor hij al zijn gegevens kwijt is...
Ook weten de meeste Apple dealers nada van Windows.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:39:
[...]

Dat is niet treurig, dat is een keuze.
Het is beta software en ja het is leuk dat je Windows kan installeren op een Mac maar daar wordt vanuit Apple geen support op gegeven dus moeten (willen) winkels in het verlengde daarvan staan.
Ga je straks Bootcamp aan staan prijzen, verneukt iemand zijn hoofdpartitie met Bootcamp waardoor hij al zijn gegevens kwijt is...
Ook weten de meeste Apple dealers nada van Windows.
Onterecht denk ik. Zoals ik het (snel) begrepen heb wou de medewerker in kwestie de klant niet meer helpen met een mac probleem na het laten vallen van het woordje bootcamp.

Wat op zich dus geen enkel verband houdt met het probleem. (of toch zeker geen aangetoond verband). Hij wou gewoon volledig zijn in z'n uitleg, maar als je al op je woorden moet letten om geholpen te worden.

En de bediende maakte er zich gemakkelijk vanaf, als zou elk probleem gewoon door het evil boze bootcamp komen, problem solved, next... Als het echt zo was is dit natuurlijk een dieptepunt in dienstverlening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14:50
Bel Apple is met een vraag over Bootcamp dan krijg je ook geen antwoord en dat het niet gesupport wordt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet als het om een hardware probleem gaat, namelijk een CD die bij het booten niet ge-eject kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic niet gevolgd, maar in zo'n geval zou ik de complete Mac Pro in de doos doen, en inclusief CD in de tweede tray terugbrengen. Ze stikken er maar in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:35:
[...]

Ik heb het topic niet gevolgd, maar in zo'n geval zou ik de complete Mac Pro in de doos doen, en inclusief CD in de tweede tray terugbrengen. Ze stikken er maar in...
Geef dan ook geen commentaar. Het was een simpel probleem (dat niet erg goed omschreven werd) met een simpele oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Als je een macpro wilt gaan kopen kun je in de store onderaan extra garantie kopen.

Je kan de 1 jaar garantie verlengen tot 3 jaren....

Nu heb ik ooit gehoord dat je op alle electroniche apparaten in de EU 2 jaar garantie moet krijgen of zo?? het is al redelijk lang geleden dat iemand hier over begon ooit in een gesprek en ik heb eigenlijk geen idee hoe het tegenwoordig is. :/

Weet iemand hier meer over hoe dit zit met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Nederland heeft niet die 'twee jaar' overgenomen uit de EU richtlijnen, het is opgerekt tot zeg de redelijk te verwachten levensduur. Als jouw Mac Pro of wat dan ook b.v. na 1,5 jaar stuk gaat wil dat niet zeggen dat Apple geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft omdat de periode van één jaar voorbij is, tenslotte mag je redelijkerwijs verwachten dat een apparaat als een Mac Pro het langer dan één jaar volhoudt :) Alleen zal het allemaal wat lastiger gaan dan wanneer je een verlengde Apple garantie hebt, want gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:56
fjs schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:14:
Heb afgelopen week mijn geheugen besteld bij de eu-shop van Crucial. 2x 512 mb (had de vorige uit de us afbesteld) voor 209 euro inclusief vat en verzendkosten. Kijk ik net nog even op de site http://www.crucial.com/eu...M&model=Mac+Pro&submit=Go zie ik dat het ineens 274 excl verzendkosten kost. Heb ik denk ik even mazzel. Want de mijne zijn al onderweg (via UPS) en de rekening van 209 euro heb ik ook al gehad. :)
Dan heb je inderdaad mazzel. Als je het nu koopt ben je 281 euro kwijt (inclusief bezorgkosten etc.), dat scheelt 20 euro met de apple store. Niet erg veel, voor officieel Apple ondersteund geheugen.

Ergens nog andere, goedkopere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ff gebeld voor geld terug voor de vid kaart
ging erg soepel ben benieuwd hoe snel ik het terug krijgen wachten is alleen wel erg he :P
me gewone windows pc is net overleden dus ik moet nu snel een hebben met bootcamp want met me appels alleen red ik het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Abbadon schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:53:
Nederland heeft niet die 'twee jaar' overgenomen uit de EU richtlijnen, het is opgerekt tot zeg de redelijk te verwachten levensduur. Als jouw Mac Pro of wat dan ook b.v. na 1,5 jaar stuk gaat wil dat niet zeggen dat Apple geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft omdat de periode van één jaar voorbij is, tenslotte mag je redelijkerwijs verwachten dat een apparaat als een Mac Pro het langer dan één jaar volhoudt :) Alleen zal het allemaal wat lastiger gaan dan wanneer je een verlengde Apple garantie hebt, want gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.
Ok, ja dat leek mij ook logisch en bij een mac pro hoop je daar wel degelijk op.
Trouwens is de garantie wel erg duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Heb m'n geheugen net binnen gekregen van Crucial. Het is exact hetzelfde als het Apple geheugen. De koelribben zijn precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
Ok, dat is interessant!

Ik heb zojuist met een Apple Store gebeld en als ik geheugen via ze bestel betaal ik 261 euro voor 2 x 512mb. Is dus nog goedkoper dan via Crucial op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Ik vind het inderdaad ook vreemd dat Crucial op dit moment zelfs duurder is dan Apple.
Maar goed ik heb ook een keer mazzel en heb er 209 euro voor betaald.

Ik moet zeggen dat het echt een stuk scheelt in de computerbeleving, dit had ik niet verwacht omdat 1 gig toch ook redelijk is. Het opstarten gaat nog sneller je kunt bijna niet eens zien dat het bureaublad wordt 'opgebouwd' tijdens het opstarten. Alles draait een stuk 'smoother'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
fjs schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:04:
Ik vind het inderdaad ook vreemd dat Crucial op dit moment zelfs duurder is dan Apple.
Maar goed ik heb ook een keer mazzel en heb er 209 euro voor betaald.

Ik moet zeggen dat het echt een stuk scheelt in de computerbeleving, dit had ik niet verwacht omdat 1 gig toch ook redelijk is. Het opstarten gaat nog sneller je kunt bijna niet eens zien dat het bureaublad wordt 'opgebouwd' tijdens het opstarten. Alles draait een stuk 'smoother'. :)
Ga je met nog 2 dimms, dus van 2 naar 4,je ook niet van dual naar quad channel qua bandbreedte bij de woodcrest?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
Ja, je geheugen verdubbelen werkt erg goed.

Ik heb mijn Mac Pro nog niet ontvangen, maar ga wel direct extra geheugen halen, waarschijnlijk via Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
De 1GB dimms staan nu ook weer op de crucial site. Hopelijk kosten ze binnenkort €400,- of minder. Meer dan dat vind ik net iets te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
De prijzen vliegen op en neer bij Crucial; zaterdag was twee maal 1GB nog €367, dag later €90 duurder :/ Aangezien hier eind deze maand ook een Mac Pro in huis staat baal ik er van dat ik zaterdag niet besteld heb. Nou ja, ik geloof dat DDR2 prijzen nu sowieso stijgen, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hoe zit het nou met de pci-express sloten bij de macpro? op de site zeggen ze:

"Configurable bandwidth that mechanically supports 16-lane cards"

Bij de specs, nou mooie specs :)

De 5000 chipset is nogal gelimiteerd in het aantal "lanes", dus wat voor "signalling" kunnen de 3 sloten tegelijk aan eigenlijk?

edit, ik heb het al, 12 miezerige lanes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 05-09-2006 14:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

ik ben eens gaan zoeken naar alternatieve voor het geheugen. Zo ben ik de crusial webpagina gaan doorspitten

Als je alles volgens de geheugensellector doet en een Mac Pro selecteerd kom je op de volgende pagina uit : prijs 1

Maar als je naar het zelfde geheugen zoekt via google kom je ook bij een crusial pagina uit namelijk de volgende :prijs 2

Nu vraag ik mij dus af waar de verschillen liggen 8)7 of worden wij gewoon afgezet?

[edit]
ok ik zie nu dat er een andere headsinks op zitten maar meer verschil zie ik niet...
niet apple geheugen
wel apple geheugen

[edit2]
Compatibility is only guaranteed for modules ordered using the Crucial Memory Advisor™ tool. Returned orders not placed through the Crucial Memory Advisor may be subject to a 20% restocking fee.
Als je dus van de selector gebruik maakt kunnen ze meteen een meer prijs vragen???

* Mirrorshade vind het allemaal maar vreemd... :/

[ Voor 36% gewijzigd door Mirrorshade op 05-09-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik hoor hier en daar geluiden dat die 7300 GT videokaart die er in principe standaard in zit ver beneden de peil is qua kwaliteit. Alleen de X1900 is goed genoeg begrijp ik. Nu ben ik niet zo thuis (meer) in het wereldje van de videokaarten aangezien ik al een poosje geen PC meer heb en enkel mijn PowerBook G4. De laatste videokaart die ik kocht was een GeForce 4Ti 4600 kan ik mij herinneren ;)

Anyway, moet ik deze uitspraken met een korreltje zout nemen? Is die X1900 dan echt zo gigantisch veel beter? Ik game in principe toch niet, maar ik gebruik wel grafisch intensieve apps zoals Final Cut, Photoshop en Illustrator maar dit is allemaal 2D en geen 3D. Maakt het uit als ik gewoon een 7300 bestel? Meer geheugen geniet namelijk in principe mijn voorkeur qua geld. Het is of 2GB geheugen en een 7300, of 1 GB RAM en dan een X1900. Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik weet niet precies of final cut dingen versneld met opengl maar als je photoshopped enzo kun je prima toe met een 7300. Als ik jou was zou ik voor de 2GB gaan. Draai je ook meteen quad channel met de daarbij behorende kleine performance boost.

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 05-09-2006 20:56 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Een 3d kaart heeft toch niks met renderen te maken? Tenzij je mooie dingen in elkaar heb geflanst met motion of iets dergelijk? Als je toch niet van plan ben om te gamen kan je net zo goed de 7300GT nemen.
De 7300GT is een net boven budget videokaart en de X1900 XT is zeg maar een highend kaart. Geen tussenweg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

SJa, ik denk dat de X1900 beter in Core Video en Core Image zal zijn, omdat-ie meer pipelines heeft om mee te rekenen, en meer pixelshaders. Dit is Mac OS X (voor de Windows lezers) en die kan gebruik maken van de rekenkracht van de videokaart. Dus ook voor 2D photoshop werk en Final Cut is een goede 3D kaart handig.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het zeker wil weten moet je de reviews van de macpro met ati kaart ff afwachten
volgens mij worden de eerste op de 14 de geleverd dan komen de reviews al snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:46:
SJa, ik denk dat de X1900 beter in Core Video en Core Image zal zijn, omdat-ie meer pipelines heeft om mee te rekenen, en meer pixelshaders. Dit is Mac OS X (voor de Windows lezers) en die kan gebruik maken van de rekenkracht van de videokaart. Dus ook voor 2D photoshop werk en Final Cut is een goede 3D kaart handig.
Mmm, maar zou dat zoveel verschil zijn dat m'n systeem over het algemeen net zo vlot aanvoelt als een 7300 GT met 2 GB RAM? Ik heb daar zo mijn twijfels bij namelijk. Mijn gevoel zegt toch dat meer RAM beter is in mijn geval dan een snellere GPU. Maar nogmaals ik weet niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Je moet even uitzoeken hoeveel je gebruikte programma's de videokaart gebruiken voor extra snelheid van bijvoorbeeld renderen van effecten, en hoe belangrijk je dat vind. Dus als er benchmarks zijn van final cut rendering met en zonder versnelling via je GPU dan kun je zien wat het verschil is. Voorzover ik weet maakt het voor photoshop en illustrator nax uit.

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 06-09-2006 02:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

ik heb dit weekend besloten de Mac Pro als serieuze kandidaat voor de titel 'Nieuw Werkstation' neer te zetten. Ik heb een maand of 2 geleden een 2e hands G4 Powerbook aangeschaft om mezelf eens te introduceren in de Mac wereld en zo te kijken of het hele concept mij aanstaat. Het staat me aan, vandaar dat de Mac Pro opeens in de spotlights staat.
Wat ik vooralsnog doe is met name fotobewerking. M'n huidige opstellingen zijn met 15MB RAW bestanden serieus te traag geworden. Daarnaast wordt zal er veel videobewerking gedaan worden door the Mrs. Onze huidige systemen zijn daar ook net even te traag in..Niet vreselijk, maar net genoeg om niet voor je lol en plezier aan de slag te gaan. Mrs.Yellowcube vindt het Apple concept ook erg prettig. Ze wil simpelweg iets wat werkt en waar ze niet tveel bij na hoeft te denken en ze merkt in dat opzicht bij Apple een duidelijk verschil t.o.v. de Windows omgeving.
Niet dat ze niet kan nadenken, maar aangezien ze op haar werk al de hele dag na moet denken over dingen die niet werken, wil ze dat bij haar hobbies gewoon niet.
En ik weet ook dat Windows best werkt en dat je er ook niet teveel bij na hoeft te denken...maar er is toch een subtiel verschil. Misschien is het denkbeeldig verschil...maar een denkbeeldig verschil is net zo goed een verschil. Of zoals iemand ooit zei: 'Denkbeeldig doodgeschoten worden door een denkbeeldig geweer in een denkbeeldige wereld is net zo effectief als het echte werk want je bent zo dood als je denkt dat je bent. :+

Een Mac Pro dus...
Ik zie hier wat dingen als overkill voorbij vliegen, maar wat mij betreft bestaat er binnen de computerwereld niet zoiets als overkill. "Snelle systemen zijn nooit snel genoeg" is volgens mij een gouden regel.
Het enige waar ik heel even mee zit (en dat is in dit topic al eerder naar voren gekomen) is een systeem als dit met 1GB RAM. Ik ben vanaf het begin een groot voorstander geweest van het 'tot de huig volstouwen met intern geheugen' en dat is door de jaren heen niet veranderd.
Ik kan zo snel weinig reacties vinden in de trant van: 'Met 1GB kun je al prima aan de slag en werkt het allemaal vlot zat'...dus is dat gewoon niet het geval of wordt er teveel nadruk gelegd op het feit dat er 'maar' 1GB inzit.
Dat was eigenlijk de enige vraag bij deze aankondiging.

Waar een iPod allemaal niet toe kan leiden.
:P

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
YellowCube, ik zat met precies hetzelfde en was ook bang dat 1 GB niet genoeg is.
Vooral het gegeven dat photoshop nog onder Rosetta werkt en er geen universal binary is, leek me misschien tot problemen leiden.

Nu heb ik een Apple Store met een 2,66 Ghz Mac Pro gespeeld, waar ook photoshop CS2 op stond geïnstalleerd, en het viel me alleszins mee! Photoshop bootte erg snel, en ook wat zwaardere bewerkingen gingen (voor mij) snel genoeg. Met in het achterhoofd dat er begin volgend jaar een universal binary beschikbaar is, ben ik tevreden. Geheugen ga ik wel uitbreiden, maar nu ik weet dat photoshop prima draaide, is er minder haast bij.
Ik zie hier wat dingen als overkill voorbij vliegen, maar wat mij betreft bestaat er binnen de computerwereld niet zoiets als overkill. "Snelle systemen zijn nooit snel genoeg" is volgens mij een gouden regel.
Precies. Koop het maximale dat je budget toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
yeey, YellowCube, een aanwinst voor de Mac Community...of niet ;)

Een vriend van me is ook overgestapt op de Mac Pro, hij heeft er nu 1gb inzitten en is daar zeer blij mee. Hij is een fotograaf en werkt ook logischerwijs veel met RAW bestanden.

Hij gaat in december wel nog wat extra geheugen erin zetten zodat hij 2gb heeft, maar vooralsnog flitst alles voorbij op z'n scherm. Het inlezen van RAW gaat voor zijn gevoel sneller, dan zijn 17" PB (1,67ghz) met 2gb geheugen. Maar dit ligt natuurlijk ook aan het feit dat dat nog PPC is en z'n Mac Pro een Xeon monster is.

Je kan altijd nog uitbreiden, dus 1gb is voldoende, maar ik denk dat het in dit topic meer ligt aan het feit dat je niet het maximale uit je systeem haalt met 'maar' 1gb omdat hij vooral veel meer aankan. Ik bedoel, 1gb ten opzichte van 16gb, is al snel een 'maar' ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Er zijn al een aantal berichten geweest op macrumors dat het systeem toch wat vlotter werkt met 2GB en meer. Sneller opstarten en alles reageer wat beter. Maar ja, dit zijn dingen die je eigenlijk zelf moet ervaren maar helaas staat er in een mac winkel alleen de standaard config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 gig is natuurlijk sneller dan 1 en ik merk dat op me appels meer dan me windows computers
toen ik in me g5 en in me laptop een gig er bij prikte zie je meteen dat alles vlotter loopt

ik heb de macpro met 4x512 besteld omdat ik dan voor elke core 1 bankje hebt :P
de onderste vul ik met 4x 1gig gewoon elk jaar 2 gig bij kopen dan merk je het ook niet zo hard op je rekening en vertraagt je mac ook niet

en als je geld over hebt ja stamp er dan 16 gig in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
YellowCube schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:13:

Het enige waar ik heel even mee zit (en dat is in dit topic al eerder naar voren gekomen) is een systeem als dit met 1GB RAM. Ik ben vanaf het begin een groot voorstander geweest van het 'tot de huig volstouwen met intern geheugen' en dat is door de jaren heen niet veranderd.
Ik kan zo snel weinig reacties vinden in de trant van: 'Met 1GB kun je al prima aan de slag en werkt het allemaal vlot zat'...dus is dat gewoon niet het geval of wordt er teveel nadruk gelegd op het feit dat er 'maar' 1GB inzit.
Dat was eigenlijk de enige vraag bij deze aankondiging.
Voor dergelijke RAW bestanden bewerken met geheugenvretende software is 1GB serieus te weinig. In m'n MacBook zit nu 2GB en dat allemaal nét goed. OS X is gewoon dol op geheugen.

Mrs. Abbadon en ik hebben direct af-Apple 2GB in onze Mac Pro besteld zodat er iig gelijk fatsoenlijk mee te werken is. Niks ergers dan een fijn snel en duur systeem waar je vervolgens in de praktijk niks aan hebt; er mogen dan wel vier 2.66GHz Xeon core's in zitten, maar met te weinig geheugen heb je daar helemaal niks aan. Bestel er dus gelijk een gieg bij of ga shoppen bij andere aanbieders voor meer geheugen is mijn tip :)

offtopic:
Wat is het toch vréééééselijk lang wachten op die machine wanneer je er een 1900 XT bij besteld hebt, we hebben 'm een maandje geleden besteld en levertijd staat nog steeds op 4 oktober :/

• BezurK
Nou, die van mij is besteld!

Ik ben gegaan voor de volgende config:

2 x 2.66 Ghz
2 GB RAM
500 GB HDD
2 x SuperDrive
1 x Nvidia 7300 GT

Zonder BT of AP, beiden heb ik niet nodig. Verzendklaar in 3 dagen volgens de site, dus ik hoop dat'ie volgende week ergens binnen is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me macpro is binnen

hijs echt mooi ik heb de 2,66 met x1900 en 2 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:42:
me macpro is binnen

Goed om te horen dat de Mac Pro al wordt geleverd in NL!!
Wanneer heb je 'm besteld als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
Alwin-d heeft 'm rond 12 augustus besteld... een maand terug dus.
Ik wacht ondertussen 3 weken en hoop dat de mijne ook snel binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Mibber schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:19:
Hmmm... ik wacht nog niet eens een week. :( Vorig week vrijdag pas echt besteld door een stomme incompetente ass. Anders was het al een week daarvoor besteld. Ik hoop dat ik geen maand hoef te wachten. M'n 1,33 G4 met 768MB ram trekt het toch niet zo lekker meer als ik 4 browsers, mail, iTunes, Photoshop, Mamp, Transmit en Dreamweaver aan heb staan. Niet genoeg geheugen :(
Ram is ook nog steeds zo duur :( €460,- voor 2Gig ram is echt wel veel geld.

Maar ja, als de Mac Pro binnen is dan ben ik weer helemaal :D

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 12-09-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mibber schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:19:
klopt 11 aug

hij stond op 26 aug dus is lekker vroeg gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Alpha-sphere schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:14:
[...]

Hmmm... ik wacht nog niet eens een week. :( Vorig week vrijdag pas echt besteld door een stomme incompetente ass. Anders was het al een week daarvoor besteld. Ik hoop dat ik geen maand hoef te wachten. M'n 1,33 G4 met 768MB ram trekt het toch niet zo lekker meer als ik 4 browsers, mail, iTunes, Photoshop, Mamp, Transmit en Dreamweaver aan heb staan. Niet genoeg geheugen :(
Ram is ook nog steeds zo duur :( €460,- voor 2Gig ram is echt wel veel geld.

Maar ja, als de Mac Pro binnen is dan ben ik weer helemaal :D
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik zit nog steeds dag in dag uit te werken op mijn PB G4 van 1,25 Ghz met 768Mb RAM... Wat een hell als je dus pakketten als Final Cut, Photoshop en DVD Studio Pro probeer te gebruiken. Elke keer weer feest :P

Ben dus blij als eerdaags m'n Mac Pro arriveert. Kan niet lang meer duren aangezien ik zonder X1900 heb besteld.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Misschien een stomme vraag, maar de behuizing van de Mac Pro is die ook los te koop? Dat zal wel niet, ik vind die behuizing er echt super uitzien.

Verwijderd

nee alleen fake
en dat zie je er ook van af

www.dijkstra.biz/ staan wat foto's van me macpro op en straks wat reviews

edit windows geinstalt en alle 3dmark tests gedaan

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 15:18 ]

• Abbadon
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:42:
me macpro is binnen

Zal wel in het zelfde vliegtuig hebben gezeten als die van ons; gisteren is de TNT hier ook langs geweest om eentje met dezelfde specs af te leveren. Alleen jammer dat er niemand overdag thuis is :/ Maar als het goed is hebben we 'm hier vrijdagavond thuis staan, da's altijd nog vroeger dan de 4 oktober waar hij tot vorige week nog op geplanned stond :)

• Alpha-sphere
Zijn er al mensen die geheugen van kingston hebben geprobeerd?
Op interngeheugen.com hebben ze de 2GB kit (2 sticks van 1GB) voor €385,- en de 1GB kit (2x 512MB) voor €234,-
Dit zijn veel betere prijzen als die van de Crucial website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
De geheugen prijzen van crucial zijn naar beneden gegaan.
de 2GB kit koste €461,xx en nu €421,81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
BezurK schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:17:
Nou, die van mij is besteld!

Ik ben gegaan voor de volgende config:

2 x 2.66 Ghz
2 GB RAM
500 GB HDD
2 x SuperDrive
1 x Nvidia 7300 GT

Zonder BT of AP, beiden heb ik niet nodig. Verzendklaar in 3 dagen volgens de site, dus ik hoop dat'ie volgende week ergens binnen is! :)
Nou, ondertussen zijn we dus grofweg 8 werkdagen verder en nog steeds geen Mac Pro. 3 dagen levertijd? Ik dacht het dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
BezurK schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:58:
[...]

Nou, ondertussen zijn we dus grofweg 8 werkdagen verder en nog steeds geen Mac Pro. 3 dagen levertijd? Ik dacht het dus niet :(
Dat is ook geen standaard configuratie toch?

Volgens mij duurt het dan echt wel meer dan 3 werkdagen.
Ik heb ondertussen precies 4 weken op mijn Mac Pro gewacht, als het goed is komt ie vandaag binnen. Succes, ik weet hoe vervelend het is om te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Mibber schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:03:
[...]

Dat is ook geen standaard configuratie toch?

Volgens mij duurt het dan echt wel meer dan 3 werkdagen.
Ik heb ondertussen precies 4 weken op mijn Mac Pro gewacht, als het goed is komt ie vandaag binnen. Succes, ik weet hoe vervelend het is om te moeten wachten.
Niet standaard nee. Dat is 1 GB RAM en 160 GB HDD geloof ik. Maar als ik mijn configuratie invoer in de Apple store (online dus) dan geeft hij toch echt 3 dagen levertijd aan. Standaard config is 24 uur zelfs en als je een X1900 videokaart neemt wordt het 3 - 4 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

BezurK schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:26:
[...]

Niet standaard nee. Dat is 1 GB RAM en 160 GB HDD geloof ik. Maar als ik mijn configuratie invoer in de Apple store (online dus) dan geeft hij toch echt 3 dagen levertijd aan. Standaard config is 24 uur zelfs en als je een X1900 videokaart neemt wordt het 3 - 4 weken...
ook met een X1900 kaart er in zegt de NL apple store nu dat het '3days' zijn. kon hij de 3 dagen niet vertalen of is er een bug in geslopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Wow! inderdaad! Dat ding zegt nu 3 dagen met mijn config.
Hmm moet maar eens snel kijken of ik de status kan navragen. Moet maar even met de jongens op m'n werk spreken want weet niet wat de e-mail is of de postcode wat ik moet opgeven voor de status. Weet alleen de webaanvraagnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
Yay hij is eindelijk binnen...
Erg snel up and running, wat een verademing als je vanaf een PC komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een Mac Pro:
2,66 / 7300GT / 3 Gb

Ben er super tevree mee en hij's helemaal super. Nu heb ik vandaag een extra HD er in gehangen en dacht, goh, kan natuurlijk meteen effe bootcamp proberen, misschien dat ik dan de HD voor windows laat of dat ik hem weer formatteer naar HFS+.

Anyway, het is gelukt dit bericht is uit windows :)
1 ding werkt niet, het geluid... opzich wel handig (aangezien het enige waar ik windows voor zou willen gebruiken een spelletje zou zijn).

Is dit gewoon omdat apple er nog geen drivers voor heeft of vergeet ik ergens iets ofzo? Boot Camp support toch al wel Mac Pro? Ze adverteren iig inmiddels wel op de site van "zelfs een mac draaid windows".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Net binnen? Mag je meteen updaten:
Mac Pro EFI and SMC Firmware Updates

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Alpha-sphere schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:33:
De geheugen prijzen van crucial zijn naar beneden gegaan.
de 2GB kit koste €461,xx en nu €421,81
Ik heb net zo'n setje besteld voor de MP die hier nu enkele dagen staat.

Vooralsnog ben ik erg tevreden over de machine. Wat me opvalt is dat de geluidsontwikkeling erg laag is voor een machine met dergelijke specs, zelfs de X1900XT is stil te noemen (iig met 2D werk) :) De disken zijn het duidelijkst te horen, dit zijn SATA disken die ik al had (de 160GB HDD die er bij geleverd werd heb ik er uitgehaald wegens te traag, die gebruik ik wel als back-up disk).

Hier een plaatje. De X1900XT wijkt af v.d. standaard huis-, tuin- en keukenversie omdat er nog een extra frame aan vast zit zodat de kaart aan beide uiteinden stevig met de kast verbonden is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=2690&FotoID=2339

• Xilantof
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

@BezurK: "Verzendklaar binnen 3 dagen" is wat anders dan "verzendtijd van 3 dagen".

Fotonerd

• Alpha-sphere
Net even bij m'n werk gechecked en er is nog geen macpro binnen gekomen :(
Ook ben ik langs de LJS geweest om te vragen hoeveel hun geheugen kost.
1GB is €200,- per stuk en 512MB is €139,- per stuk. Merk is unknown maar wel met de heatsinks volgens de verkoper.

• lowfi
Op barefeats.com kan je lezen dat die geheugen heatsinks eigenlijk geen reet uitmaken. Dwz ze hebben daar ook "normale" fb dimms getest en de fans bleven op dezelfde snelheid draaien.

Mijn mac pro is inmiddels ook binnen gekomen zit alleen nog een week in het buitenland :| Wel heb ik alvast 2 raptors besteld :)

Verwijderd

bootcamp 1.1.1 werkt het wel als je bc 1.1 hebt moet je naar drivers en dan isntallen drukken werkt het ook
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:35:
Ik heb al een tijdje een Mac Pro:
2,66 / 7300GT / 3 Gb

Ben er super tevree mee en hij's helemaal super. Nu heb ik vandaag een extra HD er in gehangen en dacht, goh, kan natuurlijk meteen effe bootcamp proberen, misschien dat ik dan de HD voor windows laat of dat ik hem weer formatteer naar HFS+.

Anyway, het is gelukt dit bericht is uit windows :)
1 ding werkt niet, het geluid... opzich wel handig (aangezien het enige waar ik windows voor zou willen gebruiken een spelletje zou zijn).

Is dit gewoon omdat apple er nog geen drivers voor heeft of vergeet ik ergens iets ofzo? Boot Camp support toch al wel Mac Pro? Ze adverteren iig inmiddels wel op de site van "zelfs een mac draaid windows".
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.