Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.014 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagje:
Heeft de 9400 standaard een cardreader erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
^^ ja SD/MMC/MS(pro)/xD

Ik heb hem eindelijk, deze laptop is t beste wat ik ooit heb gekocht, ik ben blij :*)
Ik kreeg hem om 11.42, speciaal hiervoor thuisgebleven :P
En totaal geen problemen, ook bijna geen lichtlekkage, tenminste ik zie niks, en dat ''spiegelscherm'' ik merk er niks van, k ben er nu al aan gewend.
Kan ik eindelijk ''BINNENKORT!!!!!'' uit m'n sig halen..

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Gamer

mobile

Kan iemand me eens vertellen wat ik allemaal nodig heb om het beste beeld en geluid te krijgen via de 9400 op mijn Dell W3706MC ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gamer schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:22:
Kan iemand me eens vertellen wat ik allemaal nodig heb om het beste beeld en geluid te krijgen via de 9400 op mijn Dell W3706MC ?
Dit had je zelf ook even kunnen uitzoeken: http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs
Maar om je te helpen: Voor het beeld een DVI kabel of een DVI > HDMI kabel.
Voor het geluid een mini-jack met 2 mannetjes, of mini-jack naar 2 keer tulp (stereo dus)
Aangezien je TV geen digitale ingang heeft voor het geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001

Gamer

mobile

natuurlijk, maar ik vroeg om het beste beeld :)

DVI-HDMI kabel gekozen daar dit blijkbaar het beste beeld geeft.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje, hoeveel verschil zit er in performance als ik ipv die 5400 rpm schijf er een
7200 rpm schijf in laat doen? En zou dit mogelijk zijn? Ik kan namelijk via internet alleen bij de XPS
een 7200rpm schijfje selecteren, maar ben aan het hopen dat ik dit telefonisch kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb net een Inspiron 9400 met de Radeon 256 Mb video kaart en dat grotere blinkend scherm. PC werkt goed en beeld ziet er goed uit, maar niet altijd.....

Ik heb hier een fotootje van wat ik bedoel:
KLIK HIER VOOR FOTO

Afbeeldingen zien er gewoon niet goed uit soms? Sommige sites vervormen de letters ook wat (deze site lijkt wel OK). Het lijkt dan allemaal wat uitgerekter. Op bijgevoegde fotot kan je zien dat routenet kaartje niet goed wordt weergegeven. Het is geen slechtere kwaliteit door het nemen van de printscreen, het ziet er IRL ook zo uit.

Weet iemand welke instelling ik evt verkeerd heb staan?

edit; de knoppen new reply, quote en reply zijn op deze site ook wat vervormd en wazig :(

edit2; de smiley die ik net heb toegevoegd ook... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:17:
Hoi,

ik heb net een Inspiron 9400 met de Radeon 256 Mb video kaart en dat grotere blinkend scherm. PC werkt goed en beeld ziet er goed uit, maar niet altijd.....

Ik heb hier een fotootje van wat ik bedoel:
KLIK HIER VOOR FOTO

Afbeeldingen zien er gewoon niet goed uit soms? Sommige sites vervormen de letters ook wat (deze site lijkt wel OK). Het lijkt dan allemaal wat uitgerekter. Op bijgevoegde fotot kan je zien dat routenet kaartje niet goed wordt weergegeven. Het is geen slechtere kwaliteit door het nemen van de printscreen, het ziet er IRL ook zo uit.

Weet iemand welke instelling ik evt verkeerd heb staan?

edit; de knoppen new reply, quote en reply zijn op deze site ook wat vervormd en wazig :(

edit2; de smiley die ik net heb toegevoegd ook... 8)7
Je hebt waarschijnlijk de tekengrootte op 120 dpi staan, dit doet Dell standaard. Dit is om de resolutie te compenseren, die Dell wat te klein vindt blijkbaar :P
Als je naar Eigenchappen voor Beeldscherm gaat, dan instellingen, dan geavanceerd, kun je op het eerste tabblad (algemeen) je dpi-instelling op normaal zetten. Dan moet alles er wel weer goed uitzien. Na een aantal uurtjes ben je ook aan de grootte gewend, en is het heerlijk om op 1920x1200 te werken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, het heeft idd gewerkt die instelling.

Maar waarom zet dell het op 120? Nu is het toch veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
weet iemand waar ik een plastic laagje voor de behuizing van mijn 9400 kan krijgen?? Ik ben bang dat de behuizing er over een half jaartje lelijk uit gaat zien en gaat vervagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik ga weer nieuwe TV out SPIF/S-video/composite video verloop kabeltjes bestellen voor de Dell XPS, Inspiron en Lattitude laptops. Ze gaan 16 euro kosten incl verzendkosten. Mocht je ook interesse hebben laat dat dan even weten via mijn MSN email adres.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, mijn Dell systeem is binnen!
op 18 Oktober besteld en op 23 Oktober binnen (2006 btw)

Ik zal jullie niet vervelen met de specs maar wil toch even mijn ervaring delen:
(Inspiron 9400, met een truelife TFT)

Dell is een raar bedrijf:
1. De prijs van een configuratie verschilt enorm!
De ene dag kan soms wel 100 Euro meer (!) of minder schelen.
De tip om een goede prijs te krijgen is vooral: bellen, mailen en dit forum doorlezen.
Uiteindelijke wist ik meer dan 240 Euro van de prijs af te krijgen (op 1900 Euro) dus dat loont de moeite.

2. De customer service is erg vriendelijk maar het hangt af van de persoon die je aan de lijn hebt.
Bijna iedereen die je aan de telefoon krijgt heeft een cursus "blij dat ik bel, goedendag met dell" gevolgd. de gouden tip is: vriendelijkheid doet vriendelijkheid uitlokken, en doe vooral alsof je geen verstand hebt van pc's / laptops. (oh, ja zit dat er ook bij, wat is dat?). Oh ja, als je een man bent, laat dan je zus, vrouw, vriendin, buurvrouw bestellen. Het zijn bijna allemaal mannelijke verkopers dus de wet van de natuur is hier van toepassing.

3. Levering / snelheid
Kort en bondig: snel en efficient. UPS is erg goed maar ook erg duur. (zie 1.) Handig die tracking nummers en ETA's.

4. Voorwaarden.
De voorwaarden lijken wel gemaakt door Microsoft: D'r is geen speld tussen te krijgen. Als je ze goed doorleest dan koop je nooit een apparaat bij Dell. Tenzij je honderden Euros gaat uitgeven aan extra service om sommige (belachelijke) voorwaarden de baas te zijn. Alternatief is dan een ASUS of een ACER. Mocht je mondig genoeg zijn: voorwaarden zijn om vanaf te wijken: eat your heart out, dell!

5. Kwaliteit
Hmmm...Tja. Moeilijk punt, dit wordt een lang verhaal.
Ik heb geleerd om altijd eerst het slechte nieuws te brengen en dan het goede zodat je op het eind een goed gevoel hebt.
Het slechte nieuws: het beeldscherm. Lees voorgaande berichten door en er schijnt een tweedeling te bestaan aangaande de dell beeldschermen. Beiden zijn meningen en ervaringen en beiden deel ik.
Ik heb een Truelife 1900x1200 in mijn 9400 zitten en GEEN light leaking! Da's jammer want ik heb nu shadow leaking. Het lijkt wel of de schroefjes links en rechts onderop het scherm zo vast gedraaid zijn dat er continue iemand druk uitoefend op het beeldscherm (druk maar eens op je TFT/LCD scherm met je vinger) en zie dit effect. Dit zit er continue in. Da's jammer want het irriteert me. Voor die 178,50 Euro extra boven op de (ongeveer) 300 - bijna 500 Euro - totaal had ik wel verwacht dat de kwaliteit superuitstekend zou zijn. Ik had nog bij het bestellen gevraagd: "geven jullie garantie dat er GEEN licht lekkage inzit" - " ja hoor, meneer, dat probleem is verholpen".
Ze hadden wel gelijk dus. (Zie punt 6. service en garantie)

Het goede nieuws: Het beeldscherm is (op die hoeken na) werkelijk FAN-TAS-TISCH. Prachtige kleuren, snel, groot, helder, instelbaar, levendig. Zeker je geld waard! De resolutie van 1900x1200 is zeker geen probleem als je de DPI anders zet en als je niet brildragend bent.

Verder is het systeem een monster: 2 GB intern , T7200, 7900GS en een 7200RPM hdd, zorgen voor optimale prestaties. Games en benchmarks schieten allemaal door tot in ongekende prestaties.

De look/feel is uiteraard persoonlijk (libresse of Apple styling) het maakt niet uit: het kan allebei mooi zijn. Het apparaat is groot, maar voelt niet heel erg zwaar aan. De balans is uitstekend en alles voelt solide aan.

6. Garantie en service
De garantie is natuurlijk een lachertje. Die staat bij de bestelling als een product, het is geen dienst dus blijkbaar iets wat je moet bestellen? Gelukkig woon ik in Nederland waar de consumtenbond een begrip is dus ik trek me niet zoveel van aan. Zoals al eerder gezegd, als je mondig genoeg bent kom je een eind. In mijn geval ook, ik krijg een nieuwe laptop toegestuurd om die hoekschaduw problemen te verhelpen. Da's netjes toch?

Overall:

Dell scoort een ruime 8 en als het beeldscherm in de neiuwe laptop mooi en goed is een 9!

Groet,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Hmmm ik ben een zeurpiet maar jij scoort nog beter ;) Ik heb nu 4 laptops bekeken en elke laptop die ik heb zitten die LICHTE donkere vlekjes. Het openslopen van mij hele oude compaq leerde dat daar de massa aansluitingen zitten.

Maar op mijn 6400 heb ik ze ook maar niet hinderlijk, kan jij even een foto maken?

Voor de rest kan ik over mijn 6400 hetzelfde zeggen als jij over je 9400! Alleen jammer van de max X1400 in de 6400, maar ja me geld was toch op ;-)

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Technattic schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:27:
Ik ga weer nieuwe TV out SPIF/S-video/composite video verloop kabeltjes bestellen voor de Dell XPS, Inspiron en Lattitude laptops. Ze gaan 16 euro kosten incl verzendkosten. Mocht je ook interesse hebben laat dat dan even weten via mijn MSN email adres.

[afbeelding]
Deze adapter werkt niet bij mij.. Ik krijg dit probleem: GF Go 7900 + TV-out = verkeerd/raar beeld

Een kameraad van mij heeft hetzelfde probleem.. Ik gok dat de drivers niet goed werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
jeroentaverne schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:27:

[afbeelding]
Deze adapter werkt niet bij mij.. Ik krijg dit probleem: GF Go 7900 + TV-out = verkeerd/raar beeld

Een kameraad van mij heeft hetzelfde probleem.. Ik gok dat de drivers niet goed werken..

Werkt het wel bij iemand?
Jeroen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Bij mij werkt de kabel goed, ik heb hem net getest. Ik heb enkel de composite getest, maar da's ook de reden waarom ik hem heb. Voor de andere aansluitingen heb ik zo geen kabels bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
A_A_R schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:51:
Bij mij werkt de kabel goed, ik heb hem net getest. Ik heb enkel de composite getest, maar da's ook de reden waarom ik hem heb. Voor de andere aansluitingen heb ik zo geen kabels bij de hand.
Maar welke videokaart heb jij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje de 9400, maar ik heb problemen met de brander. De meeste dvd'tjes mislukken. Hebben meer mensen hier last van of zit ik gewoon met een defecte brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
thecompany schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:14:
[...]

Maar welke videokaart heb jij??
De 7800 Go.

Ik heb nog een vraag: Omdat er een nieuwe biosrevisie uit is, heb ik de bios een update gegeven, en daarna in de bios alle settings gecontroleerd. Nu stuitte ik op een optie om de HD op "performancemode" te draaien, of een stillere variant. Nu heb ik hem op performance gezet, omdat ik aanneem dat hij dan sneller is. Mijn vraag is of iemand dit ook al heeft geprobeerd, en of het daadwerkelijk uitmaakt? In eerste instantie merk ik in elk geval geen verschil...

[ Voor 61% gewijzigd door A_A_R op 26-10-2006 19:53 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:42:
quote:
jeroentaverne schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:27:

[afbeelding]

Werkt het wel bij iemand?
Jeroen?
Ik heb zelf een 6400 met ATI X1400, en dat werkt OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Technattic schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:08:
[...]

Ik heb zelf een 6400 met ATI X1400, en dat werkt OK.
Precies.. Kan iemand met een 7900gs deze adapter proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:24
Beeld had ik wel via de svideo door mijn receiver gelust, maar nog niet toppie. TV deed nog wat lastig en geluid heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb trouwens het idee dat er uit dit verloopplugje alleen een stereo geluid is te halen en geen 5.1 (helaas)

(i9400, t7200, gs7900)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Vraagje, in de inspiron zit rechts aan de zijkant een SD card slot. Nu heb ik een 1 gig sd kaartje en een paar games die veel geheugen vreten. Is er een manier om zo'n sd kaartje als extra ram te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volumius schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:48:
Vraagje, in de inspiron zit rechts aan de zijkant een SD card slot. Nu heb ik een 1 gig sd kaartje en een paar games die veel geheugen vreten. Is er een manier om zo'n sd kaartje als extra ram te gebruiken?
Nee.

Als virtueel geheugen misschien wel, maar je games zullen er niet veel sneller van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt de levering ongeveer van een 9400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn inspirion 9400 ontvangen, en ben er ontzettend blij mee, nu alleen nog wachten op mijn internet aansluiting en "let the games begin"

Nu was ik gisteren aan het speuren op mijn laptop en zie tot mijn grote verbazing beelden in het 'mijn afbeeldingen' mapje van mensen die ik niet ken, gezinnetjes in de bossen, kinderen tussen de pompoenen. Nu lijkt het mij dat dit niet standaard is, dus vraag ik bij deze of iemand hier ook ervaring mee heeft? en of ik toch echt niet de enige ben met deze foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:10:
Ik heb gisteren mijn inspirion 9400 ontvangen, en ben er ontzettend blij mee, nu alleen nog wachten op mijn internet aansluiting en "let the games begin"

Nu was ik gisteren aan het speuren op mijn laptop en zie tot mijn grote verbazing beelden in het 'mijn afbeeldingen' mapje van mensen die ik niet ken, gezinnetjes in de bossen, kinderen tussen de pompoenen. Nu lijkt het mij dat dit niet standaard is, dus vraag ik bij deze of iemand hier ook ervaring mee heeft? en of ik toch echt niet de enige ben met deze foto's
Is het je niet opgevallen dat die foto's wel erg professioneel zijn? :P Die worden meegeinstalleerd bij een of ander progje wat Dell standaard erop heeft staan. Het was mij ook opgevallen, maar na een format C: waren ze weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_A_R schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:23:
[...]

Is het je niet opgevallen dat die foto's wel erg professioneel zijn? :P Die worden meegeinstalleerd bij een of ander progje wat Dell standaard erop heeft staan. Het was mij ook opgevallen, maar na een format C: waren ze weg ;)
Over professionaliteit valt te twijfelen ;-) (werk op een reclamebureau, ben anders gewend :+ ) maar vond het al vreemd dat Dell foto's van gezinnen meestuurd, zonder er iets over te reppen... wilde ze al gaan bellen namelijk. Ik zat al te twijfelen of de foto's met corel draw zijn meegeinstalleerd of niet. Maar ach, kan ik ze met een gerust hart verwijderen zonder dat er een gezin te wachten zit op de foto's.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geintereseerd in de 9400. Een vraagje; vele met een 7900gs kopen ook het WUXGA+ scherm. Waarom zou je een scherm met zulke resolutie nemen als je nieuwe games zoals Oblivion niet op deze resolutie kan spelen?

--

Net Dell gebeld. Heb nu voor 1590 euro;

T7200, 2GB 667Mhz, 7900GS, WUXGA en 9cell accu

Goede deal, lijkt me wel toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

caspervc schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:05:
Beeld had ik wel via de svideo door mijn receiver gelust, maar nog niet toppie. TV deed nog wat lastig en geluid heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb trouwens het idee dat er uit dit verloopplugje alleen een stereo geluid is te halen en geen 5.1 (helaas)

(i9400, t7200, gs7900)
En zit enkel een digitale uitgang op, en het blijkt er lastig deze aan de praat te krijgen op de stadnaard installatie (lukt mij enkel via de bagger frontend van power-dvds die ze installeren). En dan heb ik netjes 5.1 via mijn versterker. Stereo eruit krijgen zal denk ik nog lastiger zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:36:
[...]

En zit enkel een digitale uitgang op, en het blijkt er lastig deze aan de praat te krijgen op de stadnaard installatie (lukt mij enkel via de bagger frontend van power-dvds die ze installeren). En dan heb ik netjes 5.1 via mijn versterker. Stereo eruit krijgen zal denk ik nog lastiger zijn ;)
Via de standaard installatie, daarmee bedoel je de installatie die dell er zelf op zet?
Werkt het dan wel als je je eigen installatie erop zet? En zo ja waarom dan wel?

Ben namelijk van plan om een Z-5400 te kopen maar dan moet ik wel zeker weten dat hij werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb tot vandaag om nog te beslissen; T7200, 2GB 667mhz,120GB 5400rpm HDD, 7900GS ,WUXGA+ scherm,9cell, 1 yr p&r voor 1590 euro. Lijkt me een goede deal, of is dit met verschillende acties goedkoper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
-Daniël- schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:36:
Heb tot vandaag om nog te beslissen; T7200, 2GB 667mhz,120GB 5400rpm HDD, 7900GS ,WUXGA+ scherm,9cell, 1 yr p&r voor 1590 euro. Lijkt me een goede deal, of is dit met verschillende acties goedkoper te krijgen?
In het 6400 topic liep een post dat Dell juist deze week (voor de 6400 miss alleen?) erg slechte prijzen heeft. Maar dat weet je pas als je gewacht hebt, en als het dan nog slechter is baal je!

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Zo te zien zijn dit nog prijzen van de afgelopen week (?), lijkt me een uitstekende deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

ja idd dat is echt een zwaar mooie prijs! doen zou ik zeggen ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:24
doen!

En ff vragen of zie die 120 gb 5400 rpm kunnen ruilen voor een 100 gb 7200 rpm. Was bij mij geen probleem, en je hebt veel aan het snelheidsverschil!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook mijn plan :) (120gb 5,4k RPM -> 100GB 7,2k RPM)

Ik heb gewoon gezegd dat ik vorige week op 1590 uitkwam, en eindelijk kreeg ik een verkoper die het voor die prijs wilde doen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

pi! schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:03:
[...]

Zo te zien zijn dit nog prijzen van de afgelopen week (?), lijkt me een uitstekende deal!
inderdaad, de prijzen op dit moment op de site zijn zwaar omhoog gegaan. Ik kom met een setup van twee weken geleden verdorie ruim 400 euro hoger uit! :( Dit ongeveer met een vergelijkbare setup als hier genoemd wordt, alleen incl standard 3 yrs garantie at home.

Toch maar eens even gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gisteren ook eentje gearriveerd.

Besteld vorige week donderdag denk ik...inclusief weekend en feestdag(en) dus binnen de week geleverd door UPS. Netjes.

Was iets van 1150 euro voor mijn specs (1.83GHz, 1GB RAM, 120GB HD, Radeon
1440x900 scherm, de goedkoopste batterij).
Gratis verdubbeling geheugen, gratis levering.
Mooie prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

superduper schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:13:
[...]

inderdaad, de prijzen op dit moment op de site zijn zwaar omhoog gegaan. Ik kom met een setup van twee weken geleden verdorie ruim 400 euro hoger uit! :( Dit ongeveer met een vergelijkbare setup als hier genoemd wordt, alleen incl standard 3 yrs garantie at home.

Toch maar eens even gaan bellen...
3 yrs athome garantie is alleen al 310 euro...
maar ik moet toegeven als je nu die setup van Daniel maakt dan ben je al gauw 200-300 duurder uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Laatst online: 17-07 19:29
Kunnen jullie me overtuigen om voor een Dell 9400 te kiezen ipv een xxodd M570U3?

Laatst genoemd is een toch wel een high-end beest qua spec's maar de teller begint ruim over de 2000,- zonder besturingssysteem en 2 jaar at home. Er komt begin volgende week een nieuw type 812Di in de handel welke waarschijnlijk redelijk hieronder komt te liggen aangezien er een Radeon X1600 en een WXGA gebruikt gaat worden ipv en Nvidea Go 7950 GTX en een WUXGA en er ontbreken wat I/O poorten zoals FIR.
Heb al gecommuniceerd of er geen X1600 op Go 7900 GS in de 570 geplaatst kon worden maar dit gaat niet meer omdat de nieuwe versie kaarten gebruikt worden..... 8)7

De Dell is dus wel goedkoper (+/- 1700,- incl verz.kosten zonder te bellen) (scheelt ook om de twee dagen trouwens zoals hierboven ook een verschil van 400,- gemeld wordt!! ) maar dan krijg je wel het risico van alle genoemde mankementen en problemen die genoemd zijn in deze 2 forum delen 9400 maar ook de info neem ik mee die ik lees in de 5 delen van het 6400 topic.

Zijn er hier lezers (of bekenden van de lezers) die ervaringen hebben met xxodd
(voorheen promedion aka clevo). Zie ook deze topic

Ik wil 'm trouwens als desktop vervanger gaan gebruiken opdat ik in de woonkamer kan gaan video/foto bewerken en ik HL2 etc kan spelen. Maar ook de gew. huis tuin en keuken office taken, en in de nabij toekomst kan inloggen bij mijn werk om thuis te kunnen werken.
Ik ben geen frequente gamer o.i.d. maar ja als je wat vervangt wil ik het wel in ene keer goed gebasseerd op kennis en ervaringen die ik hier lees.....

Alvast bedankt voor jullie evt. reacties en tips en ervaringen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik zou voor de Xodd gaan... Ik heb nu de i9400 maar ik vind het scherm toch zeer matig.. Heel slechte inkijkhoek en heel veel bleeding.. Ik heb het spel splinter cell double agent ook binnen en dit spel kan mijn kaart op low net aan.. Die quadro of de 7950 zou hier geen problemen mee moeten hebben.. De xodd heeft ook wat leuke extras zoals een 1.3 megapixel camera, als je geluk hebt zit hier een ingebouwde microfoon bij in want die mis ik toch echt in mijn i9400.. Ik had eerst de 8200 en die had wel een microfoon ingebouwd.. Zou vooral handig zijn voor vista die speech regonition software aan boord heeft.. Als het geld een probleem was zou ik voor de Dell gaan want als ik het ga specificeren kom ik al gauw op 2300 euro (inclusief btw).. Scheelt toch weer 700 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 'low'? Volgens mij is er dan iets niet goed met je 9400, als ik naar de requirements kijk zal 'ie zéker op high moeten draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
thecompany schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:47:
Ik zou voor de Xodd gaan... Ik heb nu de i9400 maar ik vind het scherm toch zeer matig.. Heel slechte inkijkhoek en heel veel bleeding.. Ik heb het spel splinter cell double agent ook binnen en dit spel kan mijn kaart op low net aan.. Die quadro of de 7950 zou hier geen problemen mee moeten hebben.. De xodd heeft ook wat leuke extras zoals een 1.3 megapixel camera, als je geluk hebt zit hier een ingebouwde microfoon bij in want die mis ik toch echt in mijn i9400.. Ik had eerst de 8200 en die had wel een microfoon ingebouwd.. Zou vooral handig zijn voor vista die speech regonition software aan boord heeft.. Als het geld een probleem was zou ik voor de Dell gaan want als ik het ga specificeren kom ik al gauw op 2300 euro (inclusief btw).. Scheelt toch weer 700 euro..
Dat bedoel ik dus...de matig inkijkhoek en bleeding heb ik al veel gelezen......
Inspiron 9400: Intel Core Duo T2400 @ 1.83 ghz, 17 inch WXGA, 2048 MB Ram, 120 Gig HD, Nvidia Go 7900GS
maar die spec's liegen er niet om en dan inderdaad op low te moeten draaien is wel heel dramatisch..... :? ligt dat dan niet ook een beetje aan een 5400rpm harddisk en wat andere instellingen want dat low is volgens mij niet goed te praten... (ikzelf wil nl. wel een 7200rpm)

Volgens deze benchmark list staat deze 7900GS wel als 8e in class 1 aangemerkt..... en is de 7950GTX idd de top van de te verkrijgen notebook kaarten.

Is er trouwens veel verschil merkbaar qua luxe tussen de WXGA 1400x900 en WUXGA 1920x1200 beeldschermen of is dit een persoonlijke smaak? Vindt onderstaand nogal spiegelend...... Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/d0c468abcc.jpg
Ik heb nu een inspiron 8000 PIII voor erbij maar ik wil 'm dus gaan vervangen met een desktop vervanger zodat ik in de woonkamer kan video/foto bewerken, wat games kan spelen, evt in de nabij toekomst voor thuiswerk kan gebruiken en dan kan inloggen op mijn werk en natuurlijk het gewone huis, tuin en keuken office en internet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Ik heb destijds bij mijn laptop geen bluetoothmodule genomen, omdat ik een losse dongle heb. Nu is het wel erg irritant om steeds, wanneer je BT nodig hebt, je dongle uit je tas te graaien en aan te sluiten (kan ook met luiheid te maken hebben ;) ).
Ik weet dat het vrij makkelijk is een BT-module in de laptop te zetten, deze zit gewoon ergens achter een klepje en kan zo worden aangesloten. Ik vroeg mij af of er ook een site is waar ik gewoon een module kan kopen, het liefst zo goedkoop mogelijk :P
Heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
in Ned waarschijnlijk niet zomaar te verkrijgen. bellen naar Dell NL waarom in USA wel......?

Anders dus via Amerika bestellen voor $59,-
http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=430-1676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Co_2J schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:48:
in Ned waarschijnlijk niet zomaar te verkrijgen. bellen naar Dell NL waarom in USA wel......?

Anders dus via Amerika bestellen voor $59,-
http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=430-1676
Dankjewel voor het uitzoeken! Ik ben zelf ook wezen speuren, en ik kwam hier op uit.

Kost 32 pond, dat is ongeveer 47 euro, net zo duur dus als bij Dell USA. Ik weet nog dat bij het bestellen het ding 28 euro kostte 8)7 Ik had het dus beter gelijk kunnen bestellen...
Ik ga ook eens hier bij Dell NL informeren, misschien kunnen ze hem aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door A_A_R op 06-11-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Co_2J schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:55:
[...]

Is er trouwens veel verschil merkbaar qua luxe tussen de WXGA 1400x900 en WUXGA 1920x1200 beeldschermen of is dit een persoonlijke smaak? Vindt onderstaand nogal spiegelend...... [afbeelding]
Ik heb nu een inspiron 8000 PIII voor erbij maar ik wil 'm dus gaan vervangen met een desktop vervanger zodat ik in de woonkamer kan video/foto bewerken, wat games kan spelen, evt in de nabij toekomst voor thuiswerk kan gebruiken en dan kan inloggen op mijn werk en natuurlijk het gewone huis, tuin en keuken office en internet gebruik.
Beiden hebben TrueLife en spiegelen. Er is bijna niet meer aan een niet spiegelend scherm te komen. En als je in een nietspiegelendehoek kijkt;) dan is de scherpte van het scherm super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:05:
[...]

Beiden hebben TrueLife en spiegelen. Er is bijna niet meer aan een niet spiegelend scherm te komen. En als je in een nietspiegelendehoek kijkt;) dan is de scherpte van het scherm super!
Fout.

1440x900 = mat
1920x1200 = spiegelend, "TrueLife"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
OK dus die foto heeft dus Truelife... maar dat verschil "U" van ultra buiten het Truelife verhaal om.... dus de resolutie zelf van 1920x1200.... is dat dan comfortabeler dan die 1440x900.... of is dit dan ook een kwestie van smaak/ gewenning?
Aangezien thecompany schreef dat zijn 9400 een slechte inkijkhoek en heel veel bleeding heeft met een WXGA scherm....is de keuze makkelijk om voor de U versie te kiezen en een niet spiegelende inkijkhoek te kiezen.

Heb nu een resolutie van 1400x1050 op een 15,4" en vindt ik op zich klein maar ben er nu aan gewend en kan er goed mee werken.
(Ik wil er dus ook mee gaan videobewerken en gaan gamen etc. maar ik weet het niet in verhouding te brengen met een CRT monitor....... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te beginnen, hallo iedereen ben nieuw op dit forum ma deze topic over de dell inspiron 9400 is me al zeer goed bevallen. Maar ik zit met een vraagje.
Vandaag geprobeerd om identieke dezelfde configuratie te krijgen ik zou hiervoor de volgende prijs moeten betalen:
€ 1.895,07 incl. BTW en Recupel en. Transport
Heb ik gewoon pech dat de leuke acties gedaan zijn? (heb reeds de Dell E-Value™ code geprobeerd via ondernemingen naar consument maar dit leverd alleszins geen korting op). Ik hoor graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Bellen en afdingen op diverse dingen en of wachten tot ze weer andere acties hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net besteld! Vandaag nog even afgedongen en kwam uit op;

T7200
2GB 667Mhz
100GB 7200rpm HDD
7900GS
9cell batt
WUXGA+ Truelife scherm
1yr CAR
Win MCE

Alles voor 1561 euro incl. verzendkosten!

Scheelt mij ongeveer 350+ euro! Tip aan alle mensen, probeer VERSCHILLENDE medewerkers! 2 weken geleden had ik iemand die geen korting gaf, nu eentje die me VEEL gaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande post geeft wel ontzettend veel hoop ;), misschien domme vraag maar zou er een verschil zijn tussen bestellingen voor Nederland en België. (Dus met andere woorden dat je er in België geen 350 euro afgepingeld krijgt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:00:
Bovenstaande post geeft wel ontzettend veel hoop ;), misschien domme vraag maar zou er een verschil zijn tussen bestellingen voor Nederland en België. (Dus met andere woorden dat je er in België geen 350 euro afgepingeld krijgt ;))
Wat ik zei, waarschijnlijk heb jij 'm via Internet geconfigureerd? Even bellen met Dell en zeggen; 'Ja, vorige week had ik 'm voor 15xx euro!' En kijken wat ze zeggen :).. heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

-Daniël- schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:10:
Net besteld! Vandaag nog even afgedongen en kwam uit op;

T7200
2GB 667Mhz
100GB 7200rpm HDD
7900GS
9cell batt
WUXGA+ Truelife scherm
1yr CAR
Win MCE

Alles voor 1561 euro incl. verzendkosten!

Scheelt mij ongeveer 350+ euro! Tip aan alle mensen, probeer VERSCHILLENDE medewerkers! 2 weken geleden had ik iemand die geen korting gaf, nu eentje die me VEEL gaf!
maar wel ex BTW neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Weet iemand een goede manier om het keyboard van de 9400 goed schoon te krijgen? Wil het ding nog wel eens meenemen tijdens het lannen en na veel bier ben je toch minder zorgvuldig met chips e.d ;). Zijn de keycaps er gewoon net als vroeger goed stuk voor stuk af te halen, of zal ik zo goed als het gaat het hele keybaord los moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:27:
[...]

maar wel ex BTW neem ik aan?
Nee, inclusief :). 13xx euro excl. btw..

Even een vraag van mijn kant, ik heb de Media cd van MCE er bij gekregen, zit dat nou vol met die dell-bloatware of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
-Daniël- schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:44:
[...]

Nee, inclusief :). 13xx euro excl. btw..

Even een vraag van mijn kant, ik heb de Media cd van MCE er bij gekregen, zit dat nou vol met die dell-bloatware of niet?
Dell crap zit alleen in je hidden restore partitie. De CD's zijn gewoon clean XP of MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:

zondag 29 oktober heb een Dell inperion 9400 besteld en die vrijdag erna kreeg ik een orderbevestiging doorgestuurd. Nu wou ik gisteren mijn status in de ochtend even na kijken dat werkte goed, maar s'middags wou ik dit nog eens doen en toen kreeg ik een fout-melding dat ze mijn status niet konden weergeven. Ik dacht misschien is het een fout in het systeem. Nu kom ik vandaag thuis krijg ik plots weer een e-mail van dell met de orderbevestiging en een ander ordernummer. Ook is de verwachte oplever datum veranderd :?

Wat zou ik beste kunnen doen????

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:24:
Ik heb een vraag:

zondag 29 oktober heb een Dell inperion 9400 besteld en die vrijdag erna kreeg ik een orderbevestiging doorgestuurd. Nu wou ik gisteren mijn status in de ochtend even na kijken dat werkte goed, maar s'middags wou ik dit nog eens doen en toen kreeg ik een fout-melding dat ze mijn status niet konden weergeven. Ik dacht misschien is het een fout in het systeem. Nu kom ik vandaag thuis krijg ik plots weer een e-mail van dell met de orderbevestiging en een ander ordernummer. Ook is de verwachte oplever datum veranderd :?

Wat zou ik beste kunnen doen????

Alvast bedankt
Gewoon een week wachten totdat hij er is, je hebt toch maar 1x betaald. Geduld...met bellen maak je het misschien alleen maar rommeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wie kan mij even mailen met de volgende DIR:

C:\Dell\Utilities\DSR\ DSRIRRemv2.exe Ik heb hem al geformateerd maar wil even de restore partitie grootte overzetten naar windows.

Maar omdat hij geformateerd is ben ik dit tooltje kwijt, en dell restoren en daarna bestand kopieren en dan weer own xp restoren is wat omslachtig ;-)

wopper att hccnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt nergens in het forum een antwoord hierop, en op de website van dell zie ik mogelijk iets over het hoofd. Welke zijn de betalingsmogelijkheden bij dell, wat ik van de website kan afleiden alleen maar met creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:37:
Vindt nergens in het forum een antwoord hierop, en op de website van dell zie ik mogelijk iets over het hoofd. Welke zijn de betalingsmogelijkheden bij dell, wat ik van de website kan afleiden alleen maar met creditcard?
Maak eens een order aan tot de kassa en je zult het zelf aan kunnen vinken net als iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:08:
Wie kan mij even mailen met de volgende DIR:

C:\Dell\Utilities\DSR\ DSRIRRemv2.exe Ik heb hem al geformateerd maar wil even de restore partitie grootte overzetten naar windows.

Maar omdat hij geformateerd is ben ik dit tooltje kwijt, en dell restoren en daarna bestand kopieren en dan weer own xp restoren is wat omslachtig ;-)

wopper att hccnet.nl
elke partitiemanager kan toch die restore partitie verwijderen :?
Volgens mij kan de setup van windows het ook (iig wel op m'n dell 8600)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Inspiron 9400 is binnen! Wel erg snel trouwens :D.

Maandagmiddag 17:45 besteld, Woensdag ochtend 10:35 verstuurd uit Ierland, 13:00 vandaag een busje van de UPS voor de deur.

Eerste impressies; geen licht-lekage! Ik was hier bang voor maar gelukkig is dit niet aanwezig. Het scherm is werkelijk geweldig (ik heb het 1920x1200 Truelife scherm). Spellen nog niet geprobeerd, ben nu Oblivion aan het installeren. Ik ga vanmiddag even de stad in om FSX te kopen. Het toetsenbord typt zeer goed en lekker. Licht minpuntje is misschien de adapter, van stopcontact naar de laptop kan maximaal 2 meter ofzo zijn. Bloatware staat er inderdaad op, maar ik ga binnekort een clean install doen. Toch ben ik benieuwd naar de games :9.

Een vraagje van mijn kant; ik heb de 100GB 7,2k RPM, maar er is maar maximaal 87gb beschikbaar. Hier is nog maar 77gb over voor echte opslag.. Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:02:
[...]

elke partitiemanager kan toch die restore partitie verwijderen :?
Volgens mij kan de setup van windows het ook (iig wel op m'n dell 8600)...
Ja maar het is een gedeelde HPA voor Media Direct en Restore, ofwel als ik hem helemaal weghaal doet MD het ook niet meer. Vandaar dat er een tooltje voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
-Daniël- schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:48:
Mijn Inspiron 9400 is binnen! Wel erg snel trouwens :D.

Een vraagje van mijn kant; ik heb de 100GB 7,2k RPM, maar er is maar maximaal 87gb beschikbaar. Hier is nog maar 77gb over voor echte opslag.. Klopt dit wel?
Jeps klopt wel je moet even zoeken want je hebt meen ik max 93gb in een 100gb disk. En dan nog je hidden partitons etc. Dus moet kloppen. Viel mij ook tegen op me 6400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
29-10 een Dell Inspiron 9400 besteld, paar dagen later kreeg ik mail dat ie ten laatste 16-11 geleverd zou worden.
De laatste dagen bleek het onmogelijk om de status van men bestelling na te vragen, dus vandaag gebeld.
Vertelde die man me doodleuk dat men bestelling gecanceld (1 van de 70 gelukkige) was door een bug in het systeem.
Gevolg dat men bestelling vandaag pas terug is geplaatst.
Had hem zeer dringend nodig voor school en tmn tracks te oefenen voor nations cup (militaire school, dus enkel weekend thuis).
Dus al direct een slechte ervaring.
Hopelijk word ie alsnog volgende week geleverd, maar geloof ik niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, klopt het dat het instaleren van Oblivion zo'n uur duurt? Na de clean-install ben ik weer games en applicaties gaan instaleren, maar ben al bijna een uur bezig met Oblivion. Ik heb een 7200RPM HDD en de standaard DVD Dual Layer brander.. klopt dit wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Sommige spellen duren echt zwaar lang om te installeren maar ik kan me niet herinneren dat Oblivion zo lang duurde :o
Qua specs heb jij wel meer ram en snellere cpu dus het zou in principe niet zo heel lang duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, probleem is opgelost. DMA stond uit. FSX net gehaald en geinstaleerd _/-\o_ , 2 dvd's in 23 minuten. CPU load naar 5% onder het instaleren, met nog een ander spel installeren (Wolfenstein ET), internetten en nog eens downloaden een cpu load van slechts 50%.

Even iets anders; heeft iemand die resource CD van Dell? Ik heb een clean install gedaan maar ik heb geen drivers van de Sony brander en cardreader. Zou iemand een iso'tje willen maken en naar mijn ftp'tje gooien of op een andere dump FTP? Aan de filenames heb ik ook genoeg, aangezien je de ftp makkelijk browsen.

Ik wilde eerst restoren via CRTL+F11 maar ik kwam niet in het restore menu om een of andere reden? Anders gebruik ik de dell-decrapifier wel, maar nu zit ik dus zonder een aantal drivers..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'oh...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misanthroopia
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01-2020
ff een vraagje over de Lan card:

Wanneer er een 802.11n kaart in je laptop zit, kan die dan alleen signalen ontvangen van andere apparatuur met 802.11n protocol, of ook van 802.11a, b en g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
misanthroopia schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:02:
ff een vraagje over de Lan card:

Wanneer er een 802.11n kaart in je laptop zit, kan die dan alleen signalen ontvangen van andere apparatuur met 802.11n protocol, of ook van 802.11a, b en g?
Misschien een beetje off topic.... maar waarschijnlijk zit die LAN card in je 9400.......
hier wat leesvoer & en google doet wonderen in this case 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
-Daniël- schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:31:
Hmm, probleem is opgelost. DMA stond uit. FSX net .......
Kun je mij vertellen hoe je DMA aanzet voor de DVD drive?

Bedankt;

Rudrood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:17:
Hi,

[...]

Kun je mij vertellen hoe je DMA aanzet voor de DVD drive?

Bedankt;

Rudrood
Control Panel > System > Hardware > Device Manager > IDE ATA/ATAPI > Secondary IDE Channel > Advanced Settings > Transfer Mode (bij device 0) Ultra DMA

Een vraagje, heb jij de resource cd en daar een iso'tje van willen maken? Misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:37:

Een vraagje, heb jij de resource cd en daar een iso'tje van willen maken? Misschien iemand anders?
daar staan toch alle drivers op?
Die staan ook op de Dell site, ergens bij online support (site lijkt nu down? kan 't niet testen) kan je het model kiezen of je systeem id intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:37:
[...]

Control Panel > System > Hardware > Device Manager > IDE ATA/ATAPI > Secondary IDE Channel > Advanced Settings > Transfer Mode (bij device 0) Ultra DMA

Bedankt. Vertel me maar waar die iso naar toe moet dan wil ik wel een poging wagen om 'm te uploaden.

Groet;

Rudrood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:56:
[...]

daar staan toch alle drivers op?
Die staan ook op de Dell site, ergens bij online support (site lijkt nu down? kan 't niet testen) kan je het model kiezen of je systeem id intoetsen.
Klopt, maar ik zie een aantal drivers niet staan (bijv. mijn DVD+RW drive..)

rudrood, zou je met mij contact op willen nemen Thanks..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:21:
Klopt, maar ik zie een aantal drivers niet staan (bijv. mijn DVD+RW drive..)
Zit dat niet in de dell notebook system software? Je hebt in principe nooit een aparte driver nodig voor een cd/dvd speler. Je hebt er ook windows mee geinstalleerd, zou erg vreemd zijn als ie na installatie niet bruikbaar zou zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ik zou graag een samengesteld overzicht hebben. Ook heb ik nu na een clean install geen drivers voor mijn cardreader bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:42:
Klopt, maar ik zou graag een samengesteld overzicht hebben. Ook heb ik nu na een clean install geen drivers voor mijn cardreader bijvoorbeeld?
onder chipset, dat ricoh ding.
Alle drivers staan erop, heb "mijn" 9400 ook volledig zo geinstalleerd. Alleen de vga driver stond er toen nog niet op (nu wel).
edit:
heb je toevallig de taal op Dutch gezet? Dan zie je inderdaad maar een handjevol drivers, de meeste zijn alleen in 't Engels te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 'm op Engels staan. Ben de ISO nu van rudrood zijn ftp aan het binnenhalen, super dat hij dit doet _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
Heb er nog niet veel over gezien op dit topic, maar kan me zo voorstellen dat er veel mensen geïnteresseerd zijn in de overclockpotentie van de 7900GS kaart.

Op mijn 9400 waren de standaardinstellingen van de 7900GS 375/507 Mhz, op dit moment draait de
kaart op een 7900GTX Bios, op 600/800 Mhz met een 1.24 volt mod.

Voor de update waren er ongeveer 13.500 3dmarks03, nu ruim 18.000, zonder artifacts, max temp 75 gr celcius...

Wat handige links;

http://www.notebookforums.com/thread180011.html

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=64385

Kijk uiteraard uit wat je doet en gebruik een goede fancontroller!

Veel plezier er mee (Hoop ik)...

Nu nog wat vragen aan jullie:

Heb zelf een 5400 toeren schijf en 1024 mb geheugen, als dit vervangen zou worden
door 7200 toeren en 2048 mb, is dat verschil een paar honderd Euro waard?

Verder vraag ik me af of je persé proprietary geheugen moet hebben voor dit notebook,
of dat elke 200 pins 667mhz module ok is?

Indien ervaring, gaarne tegenbericht.

Alvast bedankt.

Inspiron 9400 / T2400 / 100 gb 5400 / 1024 Mb / 7900GSX @ 600/800

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGahn
  • Laatst online: 11-02-2020
Gister binnengekregen, dus ik wilde wat games gaan testen op die T7200, 2gb, 7900GS. Maar helaas geen enkel spel doet t. Oblivion, prey demo, medieval 2 demo, railroads demo, war world tactical combat.
Nu begrijp je natuurlijk dat ik lichtelijk teleurgesteld ben.
Hier de verschillende errors die ik kreeg;
oblivion; video hardware unrecognized
prey; unable to initialize openGL
medieval 2; unspecified error
war world; can't open direct graphics

nieuwe directx geinstalleerd, maar dat haalde niets uit. Ik vermoed dat t drivers zijn, maar ik zou niet weten welke ik dan moet hebben, met mn XP MCE.

trouwens, zou ik een cd/dvd moeten hebben van XP MCE? ik heb alleen 2 blauwe dell-schijfjes; ' for reinstalling dell inspiron software' en ' for reinstalling dell mediadirect' ..

Bedankt

update; 3dmark2006 doet t ook niet (wel te verwachten), krijg alleen geen info over waarom.
Ook is me opgevallen dat veel plaatjes op internetsites niet goed weer worden gegeven, zou alleen niet weten hoe ik het moet noemen; tis een beetje verticaal "streeperig", alsof pixels een beetje verticaal worden uitgerekt? Wellicht dat opgelost word als de games t weer doen.

[ Voor 18% gewijzigd door ZGahn op 18-11-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
ZGahn,

soms zit deze cd (XP MCE) erbij, soms moet je hem los bij bestellen voor een klein bedrag.

Weet niet wat de geldende actie was op het moment dat je besteld hebt...

Toen ik de gewone XP cd er bij nam, kostte me dat plm. 6 Euro extra, nu zijn de cd's inclusief.

Als ik jouw was, zou ik alle videostuurprogramma's er eens afgooien en opnieuw installeren.

De meest recente kun je altijd op de volgende link vinden;

http://support.euro.dell....PNT_P4_9400&os=WW1&osl=EN

Succes...

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[b][message=26874170,noline] tis een beetje verticaal "streeperig", alsof pixels een beetje verticaal worden uitgerekt? Wellicht dat opgelost word als de games t weer doen.
Staat je DPI wel op 96 ipv 120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGahn
  • Laatst online: 11-02-2020
Bedankt, hij doet t weer (en niet zo'n beetje ook :P ). Vind het wel lichtelijk belachelijk dat dell niet gewoon z'n eigen drivers normaal kan installeren, trouwens.
Staat je DPI wel op 96 ipv 120?
uhm, nee. Ik ga het zo uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat die kortings-truuc van kleine ondernemingen uit de OP niet meer werkt...want ik kan nergens zo'n E-value code vinden?

En nog even een vraag over zo'n TrueLife LCD (met glasplaat dus), deze zit neem ik aan ook op de Inspiron XPS (game laptop). Is de spiegeling bij dit soort schermen nu echt een ramp, en is het aan te raden om voor een LCD zonder truelife te kiezen?
Want dit scheelt wel aanzienlijk in kosten :).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002

AirX

Tweak Guru

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:49:
Ik neem aan dat die kortings-truuc van kleine ondernemingen uit de OP niet meer werkt...want ik kan nergens zo'n E-value code vinden?

En nog even een vraag over zo'n TrueLife LCD (met glasplaat dus), deze zit neem ik aan ook op de Inspiron XPS (game laptop). Is de spiegeling bij dit soort schermen nu echt een ramp, en is het aan te raden om voor een LCD zonder truelife te kiezen?
Want dit scheelt wel aanzienlijk in kosten :).
Ik zat zelf eerst ook met hetzelfde dilemma maar ik ben super blij dat ik voor een scherm Met Truelife gekozen heb. Ziet er echt ganz geil uit :D. De spiegeling valt echt reuze mee en na een tijdje merk je het niet eens meer, de prachtige kleuren blijven je echter nog wel opvallen. Conclusie: DOEN! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
Sorry, maar heeft iemand ervaring met het volgende;

Heb zelf een 5400 toeren schijf en 1024 mb geheugen, als dit vervangen zou worden
door 7200 toeren en 2048 mb, is het verschil in performance een paar honderd Euro waard?

Verder vraag ik me af of je persé proprietary geheugen moet hebben voor dit notebook,
of dat elke 200 pins 667mhz module ok is?

Hoor graag, thx...

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf wil ik ook wel graag weten of die 5400 rpm => 7200 rpm nu echt zoveel scheelt...want de 7.2k is maar beperkt tot 100gb...en die heb ik veels te snel vol natuurlijk. Liever heb ik 160 Gb, en dan neem ik iets langere laadtijden bij games wel voor lief. Zodra het in het geheugen (1 of 2 gb) zit doet de HD toch niks meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik nu op de site van Dell kijk, en de inspiron 9400 aanklik, dan is de goedkoopste € 979,00.

Dit is volgens mij inclusief BTW en ook bezorging, want die valt onder een speciale aktie.

Vraagje: waarom staat er dan € 1288,00 wanneer ik op 'configureer en bestel' klik.

Ik snap dit niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat die prijzen berekend zijn met 1 jaar Collect & Return garantie, en de standaard selectie op 3 jaar staat. Als je dit terugzet krijg je die prijs. Beetje vals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was het !! Bedankt.

Is deze laptop ook iets voor software ontwikkelaars?
Ik ontwikkel veel met Delphi2006 en Visual Studio 2005.

Of is de 9400 dan een beetje overkill? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, met 2 Ghz en 1 of 2 gb geheugen zal Delphi of Visual Studio wel draaien ja. Daar heb je iig geen 256 mb grafische kaart voor nodig (mocht je die slecteren) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een prachtig ding en ik denk dat ik hem ga bestellen.

Bedankt voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davemave
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:28
Wanneer werkt deze laptop met dual-channel ? Gaat dat automatisch als je er 2x hetzelfde geheugen ingooit? Of moet je dat instellen in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
Davemave:

Dual channel gaat automatisch in werking als beide geheugenbanken bezet zijn met hetzelfde geheugensoort (& Capaciteit)...

Klopt dus...

Grz,
Rob.

kob409

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste