Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 18.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:44
Weet iemand of er een mogelijkheid is om nieuwe drivers voor Vista voor de Nvidia 7800 te installeren? Die van Dell hebben niet de mogelijkheid om contrast en brightness ed in te stellen, en ik vind het standaard veel te licht.
Als ik de drivers van Nvidia download, krijg ik de melding bij de installatie dat er geen juiste GPU is gevonden, en kan dus enkel de Dell Drivers installeren. Wie weet een manier om dit te omzeilen?
Alvast dank! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 17:03
A_A_R schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:24:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om nieuwe drivers voor Vista voor de Nvidia 7800 te installeren? Die van Dell hebben niet de mogelijkheid om contrast en brightness ed in te stellen, en ik vind het standaard veel te licht.
Als ik de drivers van Nvidia download, krijg ik de melding bij de installatie dat er geen juiste GPU is gevonden, en kan dus enkel de Dell Drivers installeren. Wie weet een manier om dit te omzeilen?
Alvast dank! d:)b
das een goeie vraag...
ik heb een geforce GO 7900 GS erin en ik erger me kapot aan dat je vast zit aan de dell drivers.
het zou niet erg zijn als dell gewoon de nieuwste drivers van nvidia uitbrengt voor zijn systemen, maar de laatste drivers voor de 9400 stammen geloof ik al uit begin 2007...
het rotte komt nu zo'n beetje.
ik meen dat je voor het spel bioshock de nieuwste drivers moet hebben, anders werkt het niet.
en ik ga er niet vanuit dat die er komen van dells kant...
nogal gierig he, als je een game laptop koopt van hen.

dus ik vraag me ook af of je op de 1 of andere manier de gewone nvidia drivers aan de praat kunt krijgen waarbij je wel de mobiele functies behoud.
(ivm de accu duur enzo:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
In mijn zoektocht ben ik gestrand op laptopvideo2go.com. Schijnbaar een Nederlands project, wat INF's aanpast om drivers te laten werken op laptops. Ziehier de uitleg.

Ik ga vanavond Vista er maar weer opgooien, en dit uitproberen. Ik hoop dat het lukt! :9

EDIT: En het is gelukt! Ik heb van bovengenoemde site drivers kunnen downloaden, en met een aangepaste INF de driver kunnen installeren. Ik kan nu alles instellen, wat ik met de Dell-driver niet kon. Ik moet nog wat benchmarks en spellen proberen, maar ben allang blij dat ik de brightness en contrast kan aanpassen. Een aanrader dus! d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door A_A_R op 08-09-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Dell is maandag mijn moederbord + batterij + scherm komen vervangen.
Het scherm was wel kapot, dus dinsdag zijn ze moeten terugkomen.
Dinsdag werkte alles weer perfect.

We zijn nu zondag, en de eerste stofdeeltjes in mijn scherm zijn al weer zichtbaar :(

DELL = HOPELOOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03
dupondje schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:07:
Dell is maandag mijn moederbord + batterij + scherm komen vervangen.
Het scherm was wel kapot, dus dinsdag zijn ze moeten terugkomen.
Dinsdag werkte alles weer perfect.

We zijn nu zondag, en de eerste stofdeeltjes in mijn scherm zijn al weer zichtbaar :(

DELL = HOPELOOS
Waarom je batterij?

Stofdeeltjes IN je scherm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Mijn laptop wilt na bv 1 dag en accu geen 100% (soms zelf bij 100%) NIET booten. Enkel aansluiten van netstroom of 20x aan/uit zetten wilt helpen.

En ja, er zit stof IN mijn scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn i9400

Als ik mijn klep dichtdoe terwijl de notebook aanstaat, dan gooit ie mijn desktop icoontjes door elkaar. Ik dacht dat dit in het register kon worden opgelost, maar weet niet precies hoe.

Kan iemand mij helpen?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
caspervc schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:46:
Ik heb een probleem met mijn i9400

Als ik mijn klep dichtdoe terwijl de notebook aanstaat, dan gooit ie mijn desktop icoontjes door elkaar. Ik dacht dat dit in het register kon worden opgelost, maar weet niet precies hoe.

Kan iemand mij helpen?
Dit heeft eigenlijk niks met de Dell Inspiron 9400 te maken. Je kan deze vraag beter stellen bij Software - uiteraard nadat je zelf goed en zorgvuldig hebt gezocht (binnen GoT en bv via Google) of dit probleem al eens eerder is behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik weet dat het waarschijnlijk een domme vraag is, maar ik geraak er niet aan uit.
Ik heb nu al een paar maanden deze laptop (die het zeer goed doet :)) en ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht. Nu zou ik de laptop willen aansluiten op de tv.
Laptop is DVI, tv HDMI

Nu is mijn vraag, welke kabel(s) heb ik hiervoor nodig? Als ik google naar dvi - hdmi kabels, dan zie ik afbeeldingen met een dvi-connector, maar zonder pinnekes! Dit kan ik toch niet inpluggen? Of zie ik nu zo slecht? :p

Ook meen ik mij te herinneren dat er via DVI geen geluid wordt meegestuurd? Hoe los ik dit dan het beste op?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Gamer

mobile

een redelijke zware bump, maar weet iemand of deze brander dual layer kan branden ?

oeps : FIXED INTERNAL 8X DVD+/-RW DRIVE

Type: D:\ _NEC DVD+-RW ND-6650A ATA Device
blijkbaar wel dus, sorry voor de bump, al lijkt het dat niemand deze laptop meer heeft :p

[ Voor 77% gewijzigd door Gamer op 08-01-2008 21:52 ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er 2gb per module in?
(nav ibood.nl van vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Yep, zonder problemen.
Windows ziet natuurlijk niet alle 4GB, maar het is wel sneller.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Gamer schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:14:
Yep, zonder problemen.
Windows ziet natuurlijk niet alle 4GB, maar het is wel sneller.
Ik neem aan dat Vista dat wel doet? Ik dacht trouwens dat het max. van deze laptop 2 GB was. Heeft iemand de 4 GB al echt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

yep hier met vista SP1.
nu worden ze alle 4 gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Gamer schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:46:
yep hier met vista SP1.
nu worden ze alle 4 gezien :)
Mooi! Nu nog de vraag welk geheugen je gekocht hebt, gewoon standaard sodimm ddr2 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Ebay, hij neemt alle ram wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verleden jaar een Inspiron 9400 gekocht (cpuT7200, 17"wuxga, 2048Mb Ram, 7900gs, 160Gb HD, Vista, c&r 1jaar) was een week later defect (imo de grafische kaart maar de reparateur heeft eerst het geheugen dan de cpu vervangen en nadien uiteindelijk de gehele laptop) uiteindelijk goede service en ben steeds zeer tevreden geweest vd machientje. Heb wel een Hama laptopkoeler gekocht (2x60mm fans via usb) en altijd gebruikt op een harde ondergrond (omgedraaid rechthoekig dienbord is zeer geschikt hiervoor) want vond dat ie wel erg warm werd na een uurtje.
Nu, net nadat de garantie sinds 26/05/2008 vervallen is, is ie weer defect, blue screen.
Vriendelijke meneer van Dell's technical support heeft desondanks de verlopen c&r 2 nieuwe 1gb ram's in C&R geregeld maar dit werkt dus niet. Ook niet na een CMOS-reset.
De Fn-key test (LED vh numpad brandt+ LED caps en LED arrow knipperen) toont aan dat het een geheugen probleem betreft, volgens Dell-support is het dan msschien het motherboard maar ik ben er van overtuigt dat het de 7900gs is voor de volgende redenen:
-Wanneer ik mn extern tft-scherm aansluit en probeer via Fn-F8 te switchen geeft deze aan 'no input signal'
-het lampje vd cpu flikkerd en ondanks het bleuscreen kan je toch merken dat de pc iets doet, cpu en schijf activiteit+koelcyclus na een tijdje... dit zou niet werken ingeval van defecte mobo niwaar..
-via google stoot je op een massa forumposts en meldingen van defecte 9700gs'en bv: Wikipedia: Dell Inspiron

Ik zit nu met 2 vragen;
1) Kan ik hier nog aanspraak maken op (fabrieks-)garantie (er is me gezegd dat de Belgische consumenten wetgeving op electronica min. 2jaar garantie garandeert) maar Dell beweerd dat m'n garantie (C&R 1j) vervallen is.. Ik ben wel bewust dat ik beter wat meer garantie had bijgekocht :-(

2) Indien geen garantie weet iemand hoeveel het plaatsen ve nieuwe 7900gs (+eventueel het mobo indien nodig en nieuwe garantie?) kost bij Dell? (heb hier iets gelezen van ongev. 488Eur is dit juist?)

Sorry voor de lange post en veelvuldige gebruik van ( )
Toch bedankt voor uw aandacht

Edit: Naar Dell-support gebeld; krijg een geheugensetje opgestuurd in collect&return want volgens hun duid die foutmelding op een geheugengrelateerd defect niet de grafische kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update-je:

Even de technical support teruggebeld en een, alweer zeer vriendelijke persoon, heeft voor mij een bezoekje ve monteur geregeld na enkele testjes: mobo wordt kosteloos vervangen...

Grappige is nu wel dat ik toevallig even m'n mails, komende van Dell ve jaar geleden, checkte en daarin blijkt dat de oorspronkelijk gekochte Inspiron een ander servicetag nummer heeft dan datgene dat ik nu de hele tijd heb zitten doorgeven ('k heb namelijk het servicetag nummer dat op m'n huidige, 'destijds omgeruilde' laptop gebruikt en dus NIET dat van de eerst geleverde 8)7 )
Na eventjes dit oude servicetag in de Dell website-supportpage in te type blijkt dat ik DUS WEL 3j NBD (next-bussiness day on-site) gekocht had, de systeeminfo van het nummer op de vervangen inspiron maakte daar gewoon geen gewag meer van!
Toch eventjes vermelden dat de garantie-service van Dell echt wel zeer goed is; vriendelijke mensen, onmiddelijk oplossingen voorstellen en uitvoeren, blijven zoeken, onderdelen vervangen na verlopen garantie zonder te moeten zeuren of aandringen....Toch wel even bij stil staan dat die Inspiron Dell na een 2gb geheugensetje, dan de 2ghzC2D cpu, dan een compleet nieuw systeem, nu terug een setje en seffens nog een mobo al vééél meer heeft gekost dan ik em betaald heb.. Echt eerste klas service totnutoe d:)b

Nu maar hopen dat ie het straks wel weer doet

Edit vervolg:
Moederbord vervangen: werkt nog steeds niet... Nu is't weekendje wachten op rarara... een nieuwe grafische kaart |:(

Service is wel nogsteeds dik in orde

Edit vervolg2:

Grafische kaart werd vervangen: Laptop werkt terug *O*
Volgens monteur was het te wijten aan het teveel aan stof en katteharen op en rond de heatsinks.. Mja whatever... :O
'thad Dell wel wat minder moeite en mij minder tijdverlies gekost indien er metteen naar me geluisterd was... Dell support: 'Kan niet de graka zijn want foutmelding is het geheugen'....'Tja indien het het geheugen niet is dan moet het wel de geheugenslotjes zijn op het mobo'.... :S
Misschien tijd om die flikkerlicht-errorcodes eens grondig te herzien want der klopt geen *** van niwaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij dell gewerkt en ik kan het bevestigen. Dell heeft meesterlijk goede service in de benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik heb sinds kort dat ik via usenet niet meer mijn maximum haal. Vroeger haalde ik 1,5 mb en nu max 950kb.

qua router, modem is er niks veranderd. Wel heb ik een aantal keer mijn laptop al opnieuw geinstalleerd. Daarbij heb ik de driver gebruikt voor intel wireless wat op de site staat.

mijn pc die ook wireless gebruikt haalt wel het maximum, dus aan de verbinding ligt het ook niet. Dus kan eigenlijk alleen concluderen dat het aan mijn laptop ligt. Maar wat...?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Toch even een kick:

Ik heb hier een mp061 die geen verbinding met het draadloze netwerk wil maken.

Zowel onder xp als Vista (dual boot) ziet ie mijn Linksys wap54g wel maar zodra ik verbinding wil maken geeft ie aan: Kan geen verbinding maken.

Ik heb onder xp de Intel 3945ABG Network connection Wireless WiFi link 4965AGN geinstalleerd.Evenals de Chipset driver versie a09.
Ik maak gebruik van de Intel tool om verbinding te maken. Echter als ik de tool uitschakel en windows gebruik geeft ie een melding dat er helemaal geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik andere netwerken selecteer onder windows komt ie wel met een password vraag.
Zelf als ik de wep beveiliging helemaal uitschakel kan ie geen verbinding maken.

Een andere laptop maakt zonder problemen in 1 keer verbinding.

Ik heb al de wizard van Linksys doorlopen, geen resultaat.

Alles is al een nachtje uit geweest maar wil nog geen verbinding maken.

Vraag is eigenlijk, wie gebruikt allemaal de Intel tool en wie gebruikt windows (xp) om verbinding te maken? Of zou het allebei moeten werken?

Edit: inmiddels werkt eea onder Vista. Ik heb XP nog niet getest maar ben achter de oorzaak gekomen: er zat een beveiliging op mac-adres op. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door wmeester op 31-10-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nadat een collega win7 helemaal de hemel inprees, en zeker kwa gaming prestaties, heb ik mijn dell 9400 geformateerd en win7 erop gezet, netjes alles laten updaten, en alles leek als een zonnetje te lopen, totdat ik 3dmark2006 binnenhaalde en deze eens wilde testen, de 1e run leek nergens op en kreeg maar iets van 1800 3dmarks(2006), wat me toch erg weinig leek, maar toen besefte ik me dat ik geen drivers van dell geinstalleerd had, na op de site de aanwezige drivers gecontroleerd had, heb ik enkel de chipsetdriver van intel geinstalleerd, maar deze gaf amper een verbetering, nu haal ik +- 2500 3dmarks, wat me nog een slag te weinig lijkt... cpu score was maar iets van 500, dat klopt!? :?

Nu heb ik de laptop nog niet zo lang (overgenomen hier uit V&A) maar had nog geen 3dmarks gedraaid op de vista 64bit die erop stond, maar das nu te laat :+ (format& clean Win7 install)

Na wat online reviews te hebben gelezen, moet de 9400 ongeveer 3500 3dmarks doen, toch!?

Iemand die ook win7 heeft draaien en me vertellen kan wat een juist geconfigureerde Inspiron9400 hierin onder W7 scoord?! (of nóg beter, me vertellen kan wat ik fout doe / over het hoofd zie... ;( )
(t7200,2048mb, 160gb HDD, 7900GS, 1440x900 scherm...)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

subtiel kickje, heb me win7 install ongedaan gemaakt en win xp sp3 er weer opgezet, maar de slechte performance is nog altijd daar...

Wat me opviel is dat cpu-Z aangeeft dat de cpu (t7200) @998mhz draait, wat overeen komt met EIST, die aanstond deze uitschakelen laat hem toch op 166x6 draaien, terwijl de eigenschappen van Deze Computer maar de specs uitlezing van 3dmark2006 aangeven dat er een t7200 @2,0Ghz in draait...

De SM2 en HDR scores in 3dmark zijn evenredig met de dell 9400 review van Notebookcheck, echter de cpu-score is maar 500 ipv de gestelde 1650-1700 in de notebookcheck-review :S..

Ook vond ik in een ander topic dat de optie 'Virtualisation' in de bios op OFF moest, maar dat staat hij, net als EIST/SpeedStep, its driving me nuts 8)7

Collega wees me zojuist op 'Notebook Hardware-control 2.0' wat een handig tooltje zou zijn om je cpu @ full speed te laten draaien...

Maar persoonlijk ben ik van mening dat een dergelijke app niet nodig is om een systeem optimaal te laten draaien, dus mss iemand nog met iets wat ik over het hoofd zie?! ;(

edit:
na nog eens wat googlen vond ik het probleem en voelde ik me een behoorlijke noob, zodra je EIST/SpeedStep uitzet, blijft ie hangen in de 6x multi en gaat ie gewoon niet hoger, weer ingeschakeld en hup weer de juiste snelheid onder belasting :z

[ Voor 23% gewijzigd door SAiN ONeZ op 25-07-2009 14:58 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Oke, klein schopje nog :), ik wil toch nieuw leven in mijn toch nog redelijk goed presterende laptop blazen. Ik zat te denken aan een SSD upgrade maar ik kan nergens een bruikbaar link vinden waar staat dat dit mogelijk is laat staan wat benchmarks vinden. Ik vind het een groot bedrag om maar even een gokje te wagen.

Mijn zoek link ziet er zo uit

Ik heb ook de volgende link bij Dell zelf gevonden maar niemand heeft hierop antwoord gegeven helaas.

Is er hier iemand die dit heeft gedaan of meer informatie hier over weet. Ik wil nog een jaartje of 2 nog gebruik maken van deze laptop.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben sinds kort in het bezit van een Dell 4900.
Deze draait nu (bijna) probleemloos op windows7 32 bit, alleen kan ik geen goede driver vinden voor de videokaart (nvidia go 7900 gs)
Had op het notebookforum een link gezien voor de volgende driver http://www.notebookforums.com/thread229230.html
heeft iemand ervaring met deze driver?

Thankx

• A_A_R
Mijn grafische kaart is langzaamaan aan het overlijden, er komen steeds meer strepen door het beeld. Ik wil de kaart dus gaan vervangen.
Ik kan nergens een webshop oid vinden waar ik een losse kaart kan kopen die in 9400 past. Kan iemand mij een tip geven waar hij zijn losse kaart vandaan heeft gehaald? Ik heb nl gelezen van verschillende mensen die een upgrade hebben gedaan.

Als iemand nog een kaart heeft liggen dan houd ik me natuurlijk ook aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:45
Ik heb mijn videokaart GO 7900GS laten reparen, meestal is gewoon het geheugen kapot.

Via Ebay heb ik het laten repareren bij UKlaptops in the UK. Kosten €120,- + € 13,- voor het verzekerd verzenden.

Doe er je voordeel mee, ander via Ebay losse kaart op de kop tikken. Ze zijn prima zelf te vervangen.

COTE!

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste