Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Net met een zekere Pascale Behrs gechat op de DELL site.
Zeer binnenkort wordt de Inspiron 9400 vervangen.
Op de vraag wat binnenkort was, was het antwoord: binnen twee maanden.
Doe er uw voordeel mee!
Verwijderd
Heb er nog gewerkt
Wat die twee maanden betreft, ik ben er zo goed als zeker van dat het eind juni zal zijn.
Verwijderd
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Ik denk dat ik dan maar een maandje ofzo zal wachten op de Santa Rosa. Dat lijkt me wel iets:-).
Verwijderd
Doe ik ook.benny.ria schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:23:
Ik ben zelf nog niet overgegaan tot koop, maar de meegeleverde voeding is ook 90WatT (twee-draads). Een 3-draads is ook te verkrijgen, maar dan is de levertijd een pak langer (+/-4weken zeiden ze me net aan de telefoon).
Ik denk dat ik dan maar een maandje ofzo zal wachten op de Santa Rosa. Dat lijkt me wel iets:-).
It's too stupid to buy an old 9400 when there is the Inspiron 1720 comming up.
Verwacht er eigenlijk wel veel van.
Werd tijd ook!
Hoop wel dat de prijs zal meevallen? Iemand speculaties?
Ik hoop dat het goedkoper wordt dan de huidige 9400. (uitgaande van tabel op volgende pagina:
nieuws: 'Introductie vernieuwd Centrino-platform op 9 mei' )
Verwijderd
Ik hoop wel dat ze naast de 8600 ook de 7900GS blijven aanbieden op de Inspiron 1720.
Geen idee. Technisch kunnen ze eea gewoon leveren, of ze dat via de verkoop doen is een ander verhaal. Vereiste is overigens wel dat je NIET een integrated gfx kaart hebt, dan ontbreekt naar verluid de benodige connector op het mobo.Animal_X schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:11:
Die 7900GS kaartjes zijn zeker niet los te bestellen bij Dell?
Heb zelf een klein probleempje, af en toe lijkt het scherm iets te glitchen. Twee laptops, twee kaarten, dus vanavond maar eens swappen.
Verwijderd
Staat ergens een bench van.
Dus als ze die Inspiron 1720 lauchen, is er hopelijk nog de optie op een 7900GS.
De 8600 is in ieder geval een stap terug zolang de 8800 er niet aankomt
De 7950GTX Go werkt hier heerlijk.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Ik heb een i9400 met windows xp pro licensie.
Ik wil nu herinstalleren om alle troep van dell kwijt te raken.
Nu heb ik wel een winxp pro cd (OEM versie) maar als ik hierbij de product code van mijn laptop ingeef dan werkt het niet. Iemand enig idee? ik zou de xp cd toch gewoon moeten kunnen gebruiken lijkt mij?
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Verwijderd
Wat een lekker kaartje
Heb 2 weken geleden naar dell gebeld, maar ze waren niet los leverbaar.Animal_X schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:11:
Die 7900GS kaartjes zijn zeker niet los te bestellen bij Dell?
Ik heb hem via deze week ebay besteld voor $239,99, ik kwam uiteindelijk uit op 210 euro inc. verzekerde verzending. Hij schijnt firmwarematige upgradeable te zijn naar de 7900 GTX. Dus ik ben beniewd wat er aan kracht uit te persen is. Zal er binnenkort wel een verslagje van maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Avenger84 op 08-06-2007 15:57 ]
Verwijderd
http://notebookitalia.it/...notebook-consumer-di.html
http://notebookitalia.it/...m_content&do_pdf=1&id=590
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=128556
http://www.howest.be/Defa...arget=pih&lan=nl&item=111
Fotos: http://www.lesdelliens.com/punbb/viewtopic.php?id=3935
Foto's van een numpad voor de opvolger van de Inspiron 9400 zijnde de Inspiron 1720/9500.
Eindelijk een numpad voor de 17" Dell Laptops
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 20:25 ]
Ben wel eens benieuwd naar de prijzen... En als er nog een mat scherm beschikbaar is. Ik hou niet van die glanzende dingen.
[ Voor 17% gewijzigd door benny.ria op 08-06-2007 23:10 . Reden: aanvulling ]
Thanx voor de info! Ik zal ook eens op zoek!Avenger84 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:56:
[...]
Heb 2 weken geleden naar dell gebeld, maar ze waren niet los leverbaar.
Ik heb hem via deze week ebay besteld voor $239,99, ik kwam uiteindelijk uit op 210 euro inc. verzekerde verzending. Hij schijnt firmwarematige upgradeable te zijn naar de 7900 GTX. Dus ik ben beniewd wat er aan kracht uit te persen is. Zal er binnenkort wel een verslagje van maken.
Btw, kan iemand mij wat vertellen over hoe warm de 7900GS wordt onder load. Ik zit er over te denken om mijn Precision M70 (15") te upgraden naar een 7900GS, alleen zit ik wat in over de hitteproductie van de 7900GS i.v.m. de quadro 1400FX.
[ Voor 18% gewijzigd door Animal_X op 09-06-2007 12:08 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Lijkt me beetje onrealistisch eigelijk. Nuja, weet niet wat jij deed toen je bij Dell werkte, maar kon gij toen zo'n dingen forceren?Eind juni verschijnen ze, dus bel even of je hem niet vroeger kan krijgen.
Verwijderd
Consider it doneVerwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:44:
morpheus, gooi die links anders even in het nieuwe Dell topic. :[Binnenkort] Nieuwe DELL Inspiron / Vostro lijn
De 7900GTX heeft toch meer pixel- en vertex-pipelines dan de 7900gs.Avenger84 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:56:
[...]
Heb 2 weken geleden naar dell gebeld, maar ze waren niet los leverbaar.
Of zijn ze standaard uitgeschakeld op de gs
volgens mij past 7900gs alleen in 17" notebooks ivm hitte en het ontbreken aan aparte cooling in een 15"Animal_X schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:00:
[...]
Thanx voor de info! Ik zal ook eens op zoek!
Btw, kan iemand mij wat vertellen over hoe warm de 7900GS wordt onder load. Ik zit er over te denken om mijn Precision M70 (15") te upgraden naar een 7900GS, alleen zit ik wat in over de hitteproductie van de 7900GS i.v.m. de quadro 1400FX.
Nou dat valt nog wel mee. Er zijn al vele projectjes te vinden van mensen die een 7800GTX in hun 15" M70 of D810 zetten.caspervc schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:51:
[...]
volgens mij past 7900gs alleen in 17" notebooks ivm hitte en het ontbreken aan aparte cooling in een 15"
De 7900GS produceert veel minder warmte dan de 7800GTX en is hierdoor bovendien een stuk zuiniger, alleen ben ik er net achter gekomen dat de pin layout van de connector op de 7900GS waarschijnlijk niet overeen komt met die van de 7800GTX en 6800 (Ultra). Dat is jammer.... Was een leuke upgrade geweest....
Ik zie wel een kingston Dell module staan maar die is 60 euro per stuk, terwijl er genoeg modules van rond de 40 euro zijn.
Ik zie door de bomen en merken het bos niet meer..Ik wil alleen niet iets op internet bestellen, en het terug kunnen sturen omdat het niet werkt....
Verwijderd
"Bon c'est partit : j'ai les news les configs completes je mets tout .
Les 17 pouces :
1720
Intel Core 2 Duo
2.2 GHz, 800 Mhz, 4M L2 cache (T7500)
2.0 GHz, 800 Mhz, 4M L2 cache (T7300)
1.8 GHz, 800 Mhz, 2M L2 cache (T7100)
1.66 GHz, 667 Mhz, 2M L2 cache (T5450)
1.5 GHz, 667 Mhz, 2M L2 cache (T5250)
1721
AMD Turion 64 X2
2.2 GHz/1 MB (TL-64)
2.0 GHz/1 MB (TL-60)
1.9 GHz/1 MB (TL-58 )
1.8 GHz/1 MB (TL-56)
AMD Athlon 64 X2
1.7 GHz/512 KB (TK-53)
System chipset
1720
Intel Crestline G965 / P965
1721
AMD M690T Chipset with ATI Radeon® X1270 Graphics
Memory DDR2 667 MHz SODIMMs
Memory min/max 512 MB / 4096 MB (8192 MB max post RTS)
Flash Cache Module (via Mini-Card) 512 MB / 1024 MB
LCD types
17.0-inch WXGA +
17.0-inch WXGA + with TrueLife™
17.0-inch WUXGA with TrueLife
Video
1720
Intel Graphics Media Accelerator X3100
128 MB NVIDIA® GeForce® 8400M GS
256 MB NVIDIA GeForce 8600M GT
1721
ATI Radeon X1270
Video memory
1720
Integrated solution
Up to 384 MB shared
Discrete solution
8400M: 128 MB dedicated memory with variable TurboCache™
8600M: 256 MB of dedicated memory with variable TurboCache
1721
64 MB SidePort, up to 256 UMA system memory, plus variable HyperMemory™
SigmaTel® STAC9205 (Azalia codec)
Two 2.5-inch form factor SATA hard drives
Second hard drive is optional, based on customer selection
1721 configurable with RAID 0 and RAID 1
Ouch le raid confirmé !
WLAN
Dell™ Wireless 1505 a/b/g/n Mini-Card
Dell Wireless 1390 802.11g Mini-Card
Dell Wireless 1490 802.11a/g Mini-Card
Intel PRO/Wireless 4965 a/b/g/n Mini-Card (1720 only on)
Intel 3945 WLAN (802.11a/g) Mini-Card (1720 only )
WWAN
Dell Wireless 5720 Mobile Broadband Mini-Card
(various providers)
Dell Wireless 5520 Mobile Broadband Mini-Card
(various providers)
Dell Wireless 5700 Mobile Broadband Mini-Card
Dell 355 Bluetooth® v2.0 + Enhanced Data Rate (EDR)
Broadcom® BCM57xx Integrated Gigabit Ethernet
Conexant® HDA D330 MDC with Azalia codec
Consumer IR (receive only)
Built-in webcam Optional
Five USB 2.0
Video (VGA)
RJ-45
RJ-11
Headphone and microphone
IEEE 1394a
S-video with S/PDIF support via dongle
Docking support USB docking only ( arf ! )
AC adapter 90-watt D-Family AC adapter
Battery 9-cell lithium-ion 85 WHr
6-cell lithium-ion 56 WHr
Weight (with 6-cell battery) ~8 pounds
Dernière modification par Tralala (Hier 21:03:48)
"
Verwijderd
Dat had ik inderdaad gelezen, maar je krijgt nu 100 euro korting en geen verzendkosten. Ook nog een kortingsbon gebruiken en je krijgt een aanzienlijke korting. Of verwachten jullie dat ze ook gelijk korting gaan geven op de nieuwe modellen?Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:52:
misschien zijn wel al door de voorraad heen en leveren ze die niet meer. 2 weken wachten dan kan je de opvolger van de 9400 bestellen
Verwijderd
1) Het is DELL, en die werken "altijd" met korting
2) Ze moeten concurentieel blijven
Bij mij laad ie films maar niet goed. Wanneer er meerdere Xvid films op dvd gebrand zijn, dan hapert ie erg.
Daarnaast kan ik soms gewoon niet eens een filmpje openen...
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
Bij sommige DVD's blijft ie gewoon 'zoemen', maar in windows is de drive dan 'leeg' (plaats geschikt medium).
En de kenners weten dat ik enkel legale DVD's heb, dus dat is het probleem niet...heel erg jammer!
(heb ik echter maar met 1% van mijn collectie, zo'n 3 DVD's dus).
Verwijderd
Real pictures new Inspiron 1720:
http://www.lesdelliens.co...opic.php?pid=57766#p57766
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb net twee weken mijn nieuwe laptop, maar loop tegen het volgende probleem aan:
Het geluid stotterd
Zowel in Windows Media Player alsook in Windows Media Center begint mijn geluid (bij het afspelen van mp3's) te stotteren / haperen. Dit gebeurt zo ongeveer na 2½ á 3 minuten. Het duurt meestal 10 tot 15 seconden. Het maakt niet uit welke muziek. Hij doet het bij alle muziek.
Waar zou dit aan kunnen liggen en heeft iemand raad om het probleem op te lossen?
Dit zijn de specs:
Dell Inspiron 9400
Intel® CoreTM 2 Duo Processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Harde Schijf:160GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Optical Drives:8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Grafische Kaart:256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Geïntegreerd high-definition stereogeluid met geïntegreerde subwoofer
Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
9-cel lithium-ion batterij (80 W/h)
Intel® Wireless-N Mini-Card van de volgende generatie
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
Verwijderd
Daar heb ik inderdaad ook af en toe last van. Ik vind ook dat het laden van een DVD erg lang duurt. En als je tussentijds even iets anders doet, is ie helemaal de weg kwijt en reageert soms helemaal niet meer.DNA_Saint schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 02:20:
hebben jullie ook last van dat dvd-drive niet goed werkt?
Bij mij laad ie films maar niet goed. Wanneer er meerdere Xvid films op dvd gebrand zijn, dan hapert ie erg.
Daarnaast kan ik soms gewoon niet eens een filmpje openen...
Verwijderd
Ligt misschien aan de instellingen van DELL
niemand?caspervc schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:40:
Zou iemand die het intern geheugen van zijn inspirion 9400 al een keer heeft geupgrade (ik wil 2x1Gb, pc 5300) mij kunnen vertellen welk geheugen compatible is? (en dan het liefste ook welk type)
Ik zie wel een kingston Dell module staan maar die is 60 euro per stuk, terwijl er genoeg modules van rond de 40 euro zijn.
Ik zie door de bomen en merken het bos niet meer..Ik wil alleen niet iets op internet bestellen, en het terug kunnen sturen omdat het niet werkt....
Verwijderd
InderdaadVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:45:
[...]
Daar heb ik inderdaad ook af en toe last van. Ik vind ook dat het laden van een DVD erg lang duurt. En als je tussentijds even iets anders doet, is ie helemaal de weg kwijt en reageert soms helemaal niet meer.

Verwijderd
Lijkt mij dat ze hier toch iets moeten tegen doen?
Laptop wordt niet abnormaal veel gebruikt , en thuis heb ik sowieso een extern toetsenbord.
Voor de rest : Top laptop
Misschien moet je je horloge eens af doen want die tik er bij mij ook tegen aan. Maar buiten dat het rot tikt ben ik zuinig en wil geen krassen.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:23:
Heb een tijdje geleden gepost over de doffe plek die verschijnt op de plek waar je linkerhand rust..Niemand anders hier nog last van?
Lijkt mij dat ze hier toch iets moeten tegen doen?
Laptop wordt niet abnormaal veel gebruikt , en thuis heb ik sowieso een extern toetsenbord.
Voor de rest : Top laptop
[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 18-06-2007 22:21 ]
Verwijderd
Is dat niet een beetje drastisch voor een pc van 2 weken oud?Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:33:
doe eventueel eens een format op dat systeem en installer de vista opnieuw.
Wat bedoel je met "instellingen van Dell"?Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:33:
Ligt misschien aan de instellingen van DELL
Verwijderd
Even een aanvulling:Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:40:
Het geluid stotterd
Zowel in Windows Media Player alsook in Windows Media Center begint mijn geluid (bij het afspelen van mp3's) te stotteren / haperen. Dit gebeurt zo ongeveer na 2½ á 3 minuten. Het duurt meestal 10 tot 15 seconden. Het maakt niet uit welke muziek. Hij doet het bij alle muziek.
Waar zou dit aan kunnen liggen en heeft iemand raad om het probleem op te lossen?
Ik heb met systeemherstel alle instelling teruggezet. Ik dacht even dat het probleem daarmee verholpen was, echter zo'n 30 seconden voordat muziek mp3's afgelopen zijn, begint het stotteren. Dat duurt 10 tot 15 seconden en dat is de rest weer normaal. Hij doet het bij elk nummer. Ook bij mp3 muziek waarvan ik weet dat er niets mis mee is.
Wie kan mij helpen? Of is dit een vraag voor de helpdesk van Dell?
Ik heb eind vorige maand de laptops besteld, als small business. Zonder de uitgebreide garantie c.q. verzekering, grotendeels wegens de kosten hiervan. Ik werd vandaag gebeld door Dell, en er werd mij een aanbieding gedaan voor het 'Standaard' support pakket (3 jaar next-day on-site, en accidental damage), voor € 150 per laptop. Omdat het meerdere laptops betrof ging daar nog eens 15% af. Wellicht iets om rekening mee te houden.
Ik heb het DELL geheugen 1GB DDR2 533 MHz, vervangen door 2 GB DDR2 667MHz.caspervc schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:40:
Zou iemand die het intern geheugen van zijn inspirion 9400 al een keer heeft geupgrade (ik wil 2x1Gb, pc 5300) mij kunnen vertellen welk geheugen compatible is? (en dan het liefste ook welk type)
Het merk is Kingston, type = KVR667D2S5/1G (1GB PC2 - 5300 CL5 200- Pin SODIMM)
Ik heb hiervoor 100 euro betaalt voor 2 latten.
Kingston werkt altijd wel, heb ook 2 GB DDR2 533MHz geprobeerd en dat werkte ook (3 fps trager in CS:S).
Ik zou allersinds gaan voor Kingston, heb daar nog nooit geen probleem mee gehad.
Verwijderd
Ik pakte mn laptop vaak vast over die letters, met als gevolg dat er tot gisteren enkel nog "IN...RON" stond

Dus, haat je die letters? Ze slijten er zo af!
Wil je ze liever behouden? Pak je laptop daar dan niet vast
Verwijderd
hehe mooi gevonden maar ik draag geen horlogestormfly schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:21:
[...]
Misschien moet je je horloge eens af doen want die tik er bij mij ook tegen aan. Maar buiten dat het rot tikt ben ik zuinig en wil geen krassen.
Verwijderd
haha inderdaad , heb ze er ook vanaf gekrast met me nagel.. beetje slordigVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:01:
Nog even een kleine waarschuwing (?); die zwarte/grijze letters op de laptop (Inspiron aan de ene kant en Dell aan de andere kant van je scherm) zijn niet echt bepaald 'stevig'.
Ik pakte mn laptop vaak vast over die letters, met als gevolg dat er tot gisteren enkel nog "IN...RON" stond. Heb uiteindelijk alle letters maar even draf gehaald, wat met enkel mn duim zo gedaan was
![]()
Dus, haat je die letters? Ze slijten er zo af!
Wil je ze liever behouden? Pak je laptop daar dan niet vast.
Heb een I9400 van anderhalve maand oud ongeveer, met Vista. Het viel me op dat het starten van een MP3 in mediaspeler een paar seconden duurt. Na onderzoek blijkt het aan de sigmatel drivers te liggen, en deze zouden ook voor gestotter zorgen (zelf nog niet getest). Als ik de MS audiodriver uit vista gebruik heb ik geen probleem maar dan werkt de subwoofer ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:35:
[...]
Even een aanvulling:
Ik heb met systeemherstel alle instelling teruggezet. Ik dacht even dat het probleem daarmee verholpen was, echter zo'n 30 seconden voordat muziek mp3's afgelopen zijn, begint het stotteren. Dat duurt 10 tot 15 seconden en dat is de rest weer normaal. Hij doet het bij elk nummer. Ook bij mp3 muziek waarvan ik weet dat er niets mis mee is.
Wie kan mij helpen? Of is dit een vraag voor de helpdesk van Dell?
Dus jah, denk dat je de helpdesk eens moet bellen. Ik heb de moeite nog niet genomen.
Heel erg bedankt! nu kan ik ze gewoon veilig bestellen zonder RMA's te riskeren....Engineer Stewie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:40:
[...]
Ik heb het DELL geheugen 1GB DDR2 533 MHz, vervangen door 2 GB DDR2 667MHz.
Het merk is Kingston, type = KVR667D2S5/1G (1GB PC2 - 5300 CL5 200- Pin SODIMM)
Ik heb hiervoor 100 euro betaalt voor 2 latten.
Kingston werkt altijd wel, heb ook 2 GB DDR2 533MHz geprobeerd en dat werkte ook (3 fps trager in CS:S).
Ik zou allersinds gaan voor Kingston, heb daar nog nooit geen probleem mee gehad.
Is geen enkel probleem hoor...caspervc schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:47:
[...]
Heel erg bedankt! nu kan ik ze gewoon veilig bestellen zonder RMA's te riskeren....
Nu mijn vraag:
Ik heb ipv Vista terug XP op de laptop gezet (kon Moh:aa niet meer spelen
In windows vista kon je de subwoofer ook instellen, deze optie vind ik niet in windows xp, heeft iemand hier de goede driver voor? (Heb dus wel de sigmatel driver van de site van DELL geïnstalleerd)
Of heb ik er gewoon langsgekeken?
Vond het trouwens zoveel beter, het geluid dat ik de volledige versie heb gekocht.
En waar kan je dit dan doen in Vista?Engineer Stewie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 06:33:
[...]
Is geen enkel probleem hoor...
Nu mijn vraag:
Ik heb ipv Vista terug XP op de laptop gezet (kon Moh:aa niet meer spelen), maar nu heb ik een klein probleempje.
In windows vista kon je de subwoofer ook instellen, deze optie vind ik niet in windows xp, heeft iemand hier de goede driver voor? (Heb dus wel de sigmatel driver van de site van DELL geïnstalleerd)
Of heb ik er gewoon langsgekeken?
Confiquratiescherm en daar staat een icoon van sigmatel audio ofziets.
In 1 van die opties kon je het volume van de subwoofer aanpassen.
@caspervc
Ik ben echt niet van plan om extra software of drivers te kopen voor die subwoofer. Bij vista werkte die ook met de sigmatel drivers, dus ik eis dat die op mijn legale windows XP ook werkt zonder iets te moeten aankopen.
Ik zal dit weekend nog wel eens achter een oplossing zoeken als ik tijd heb.
*edit*
Ik heb de juiste driver gevonden bij sigmatel, nu staat er bij "volumeregeling" ook een regelpaneeltje met "volume subwoofer". Hij werkt dus ook onder XP.
[ Voor 11% gewijzigd door Engineer Stewie op 24-06-2007 10:55 ]
Na het stroomprobleem met als gevolg een kapotte laptop, zit ik nu met stof tussen mijn lcd scherm, meer en meer vlekken op mijn scherm ... plezant
Schade voor mij:
45 euro telefoonkosten
3 dagen voor de monteur
Schade voor Dell:
4 TFT schermen
3 adapters
3 battrijen
1x mobo
1x 7900 Go
1x alle overige dingen (compleet nieuwe laptop)
Ze bellen al niet eens meer terug. Ik koop werkelijk NOOIT meer een dell en raad iedereen af dit model te kopen. De XPS M1710 (deze laptop met lichtjes etc) komt tenmiste met een geaarde adapter & scherm zonder fabrieksdefecten (+GB LAN). Maar om nu te betalen voor het flash gehalte..
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
ik eisEngineer Stewie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:59:
[...]
Confiquratiescherm en daar staat een icoon van sigmatel audio ofziets.
In 1 van die opties kon je het volume van de subwoofer aanpassen.
@caspervc
Ik ben echt niet van plan om extra software of drivers te kopen voor die subwoofer. Bij vista werkte die ook met de sigmatel drivers, dus ik eis dat die op mijn legale windows XP ook werkt zonder iets te moeten aankopen.
zzzzz.....
MUAHAHAHAHAHA

Linux is zo cool dat ik het koud heb
Verwijderd
Verwijderd
Wat kortzichtig zeg.Ik heb ook een 9400 en ik heb gewoon geen problemen, net als genoeg mensen in dit topic.Cio schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:20:
Ze bellen al niet eens meer terug. Ik koop werkelijk NOOIT meer een dell en raad iedereen af dit model te kopen. De XPS M1710 (deze laptop met lichtjes etc) komt tenmiste met een geaarde adapter & scherm zonder fabrieksdefecten (+GB LAN). Maar om nu te betalen voor het flash gehalte..
Ik heb op met de hardware opzich ook geen enkel probleem.
Vind het echt een top laptop (zeker voor de prijs van 1225 euro), mijn desktop is nu zelfs zwaar inferieur ten opzichte van mijn laptop.
Verwijderd
Ik heb een dell laptop 17' inspiron 9400 met een cardreader aan de zijkant.
Maar die doet het niet (meer) heeft het in het begin wel gedaan maar nu niet meer.
Er is niet iets veranderd wat ik weet.
Apparaat beheer geeft geen fouten.
Clean install heb ik geen zin in. En de kaart doet het overal wel goed.
Verwijderd
Scherm is zelfs niet meer zichtbaar in everest (informatietool), in laatste fatsoenlijke vista 64 bit drivers (158.34 ofzo) ikun je ergens "setup meerdere beeldscherm" doen, ook hier geeft ie ook maar 1 beeldscherm aan het externe...
hmm update er staat nu wel ineens laptop beeldscherm, kan deze selecteren en dan op ok klikken, externe scherm verspringt even maar scherm van de laptop blijft zwart. en die optie springt weer terug naar extern beeldscherm.
Het begon als volgt:
Ik was en film aan het kijken, BSplayer waarna Vista om de een of andere reden het scherm uitschakelde.
(denk schermbeveiliging ofzo) heb al vaker geprobeerd dit uit te zetten maar om de een of andere reden krijg ik dit niet goed, naja verder, scherm ging dus uit, bewoog muis en het scherm bleef zwart
naja crtl alt del gedrukt kreeg ik vista scherm en klikte op task manager.
ging ie weer terug naar bureaublad in 1024 / 768 in 4/8 bits kleuren (dus grafische kaart driver error lijkt me)
ik wou opnieuw opstarten bleef mijn scherm zwart, nog paar keer geprobeerd ook naar xp (dualboot) bleef zwart
dus externe ouwe monitor erop aangesloten, deze gaf wel beeld...
eerst geprobeerd om in beide OS driver te deinstalleren daarna of originele dell divers te installen of de nieuwste beta's, ook switchen met Fn en F8 (crt/lcd) hielp niet externe beeldscherm werd even zwart springt daarna terug. Als ik klep van laptop sluit doet ie verder weinig
en telkens als ik OS aflsoot om opnieuw op te starten word scherm voor ongeveer 1 seconde kompleet wit...
gok dat er ergens een driver probleem zit, maar weet dit niet zeker, of heeft vista ergens een instelling dattie alleen op extern scherm boot ofzo?
hoop dat iemand me kan helpen, dit is zwaar irritant
Laptop:Inspiron 9400
OS: vista 64 bit ultimate (alle updates etc. gedownload)
GPU: nvidia 7900GS
scherm is wuxga truelife 1920x1200
Verwijderd
T7300
2048 667
2x 120G schijf
8600GT
wuxga truelife
9 cell batterij
en dit voor ~1100 euro (wel ex btw)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 01:47 ]
Die videokaart is wel brak hoorVerwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:46:
damn zit net even op de duitse dell site te kijken naar die 1720, maar egt goedkoop niet normaal:
T7300
2048 667
2x 120G schijf
8600GT
wuxga truelife
9 cell batterij
en dit voor ~1100 euro (wel ex btw)

voor mij is de vraag: wanneer komt dell nu met een nieuwe deftige serie ... want ik vind de mogelijkheden tegenvallen momenteelsphere schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:44:
Wanneer komt Dell nou met 800MHz geheugen voor die nieuwe serie
ik hoop op een deftige Vostro
Je weet zeker niet dat zulk geheugen gewoon op 667MHz loopt?sphere schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:44:
Wanneer komt Dell nou met 800MHz geheugen voor die nieuwe serie
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Lekker efficient als je CPU wel op 800 loopt...CLB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:22:
Je weet zeker niet dat zulk geheugen gewoon op 667MHz loopt?
Punt van aandacht hier is dat men de standaard NBD On-site verkoopt, maar de garantiedekking zo uitlegt dat de meeste accidental damage ook onder valt. Ze verkopen dus geen CompleteCare Accidental Damage. Op mijn vragen hierover (op basis van het missen van de accidental damage op de faktuur) werd de 'positieve' blik op de dekking weer bevestigd: "U reist met het vliegtuig, iemand zet er een zware tas bovenop (denk overhead luggage compartment). Het toetsenbord is in het scherm gedrukt; dit is gedekt". Grappig, als we weet dat de algemene voorwaarden van de NBD dekking (onder andere) de volgende zaken expliciet uitsluit: "Schade als gevolg van ongelukken", "Verplaatsen en transport" en "Omgevingsomstandigheden".ijdod schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:56:
Ik heb eind vorige maand de laptops besteld, als small business. Zonder de uitgebreide garantie c.q. verzekering, grotendeels wegens de kosten hiervan. Ik werd vandaag gebeld door Dell, en er werd mij een aanbieding gedaan voor het 'Standaard' support pakket (3 jaar next-day on-site, en accidental damage), voor € 150 per laptop. Omdat het meerdere laptops betrof ging daar nog eens 15% af. Wellicht iets om rekening mee te houden.
Ze zijn hier nog niet klaar mee...
Je hebt toch nog wel beeld tijdens de POST (Dus het DELL logo als je opstart), als je dit niet ziet, dan zou het wel eens aan de laptop kunnen liggen en niet aan windows.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:45:
hoop dat iemand me kan helpen, dit is zwaar irritant
Laptop:Inspiron 9400
OS: vista 64 bit ultimate (alle updates etc. gedownload)
GPU: nvidia 7900GS
scherm is wuxga truelife 1920x1200
Ik heb trouwens mijn bios eens geupdate naar versie 08, maar waar vind ik de changelog hiervan??
Heb deze tot dusver nog niet kunnen vinden...
Verwijderd
en over die A08, staat meestal wel iets van op tweakers
BVD!
[ Voor 4% gewijzigd door san.okk op 11-07-2007 16:35 ]
Hoe kunnen wij nou weten het een goede prijs is als je zelf de specificaties niet weet? Wij hebben geen glazen bol hoor...inspiron_9400 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:33:
Ik heb de mogelijkheid de Inspiron 9400 van mijn vader over te nemen. Hij heeft deze 1 a 2 maanden geleden aangeschaft. Voorzien van NL Vista Pro systeem. Wat is zoiets nu waard? Hij heeft er een maand geleden € 1.300,= voor betaald. Duo pentium...etc.. weet niet exact de specificaties helaas. Hij dacht zelf aan € 600,= Is dit een goeie prijs?
BVD!
Oftewel, vraag aan je vader wat er precies in zit.
[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 11-07-2007 16:43 ]
Verwijderd
Is dit een goeie prijs? Waar slaat dat nou op? Een laptop van E 1300 van een maand oud die je nu voor E 600 kan kopen, dat is toch altijd een goeie deal?inspiron_9400 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:33:
Ik heb de mogelijkheid de Inspiron 9400 van mijn vader over te nemen. Hij heeft deze 1 a 2 maanden geleden aangeschaft. Voorzien van NL Vista Pro systeem. Wat is zoiets nu waard? Hij heeft er een maand geleden € 1.300,= voor betaald. Duo pentium...etc.. weet niet exact de specificaties helaas. Hij dacht zelf aan € 600,= Is dit een goeie prijs?
BVD!
Intel ® Core TM Duo Processor T2400 (1,83 GHz, 2 MB cache, 667 MHz FSB)Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista Business - Nederlands
Geheugen
1.056 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 556)
Monitor
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
Harde schijf
80 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Optisch station
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Zes voor USB 2.0 (Universal Serial Bus) geschikte 4-pins connectors
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:36:
[...]
Is dit een goeie prijs? Waar slaat dat nou op? Een laptop van E 1300 van een maand oud die je nu voor E 600 kan kopen, dat is toch altijd een goeie deal?
Vista loopt pas lekker met 2GB.
Wil je een partitie aanmaken om hem sneller te maken? Waarom denk je dat de laptop dan sneller zal lopen?
2GB is idd aan te raden, zeker als je er een game wil op spelen.
BF2142 neemt al 1.4GB in bv, wat ik persoonlijk heel veel vind.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
bedankt voor antwoord! Hoe kan je 1Gb extra installeren? Ben niet echt handig,en om nu al dat ding open te schroeven.. Is dit goed te doen?Gamer schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:22:
Zet er een nieuwe installatie van Vista op, heb ik ook gedaan en dit is een heel snelle laptop.
2GB is idd aan te raden, zeker als je er een game wil op spelen.
BF2142 neemt al 1.4GB in bv, wat ik persoonlijk heel veel vind.
Hier vind je alles wat je moet weten hoe te upgraden.
Pixel blijft rood. Op zich niet echt opvallend, maar als je weet dat ie er zit valt ie op!
Is zeker niets aan te doen? Garantie?
Verwijderd
Want ik heb wat sap gemorst rond mijn backspace, en die is nu bijna helemaal naar de klote...dus die wil ik even schoonmaken
Edit: Met een beetje trial & error blijkt dat ook deze toetsen er gewoon uit komen
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 00:38 ]
Tijd om de harde schijf eens te upgraden.
Dan gaat het topic dood ja...
Dit werkt perfectGamer schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:20:
Weet iemand of de Fujitsu MHW2160BJ in deze laptop past, maar ook werkt
Tijd om de harde schijf eens te upgraden.