Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:34:
Hmms, toch nog eens verder gekeken naar de andere modellen en hoor graag jullie mening.

Wat ik wou kopen:

Dell Inspiron 9400, Intel Core Duo processor (2,16 Ghz)
17" WUXGA scherm (1920x1200)
2 GB RAM (667 Mhz)
160 GB HD (5400 rpm)
256 MB GeForce 7900 GS

Maar toen zag ik:
Dell Precision M90, Intel Corde Duo (2,16 Ghz)
17" WUXGA (1920x1200) niet reflecterend scherm
GeForce Quadro FX 2500M met 512 MB
2 GB RAM (667 Mhz)
80 GB HD (5400 rpm)

Nu kost die wel dubbel zoveel :( Toch, persoonlijk vind ik hem een pak beter ogen (heb nu een Inspiron 6000 - de 9400 oogt hetzelfde). Ook het matte scherm van de M90 zou beter zijn, evenals de videokaart. De HD is wel kleiner, maar maakt op zich niet veel uit (heb een externe 500 GB HD, zodus).

Wat denken jullie - buiten de prijs - zeker de moeite? Iemand ervaring met dit systeem? Zijn de prestaties zoveel beter (videokaart?)?

Bedankt,
Michael
Weet niet of die quadro FX zo veel beter is dan die 7900gs. Zowiezo is die minder op gamen gericht maar meer op 3D design etc. Let wel.
Volgens deze site : http://www.nvidia.com/object/IO_11761.html kan die FX2500M nogal wat energie gebruiken. (65Watt) en daar gaat je accu....

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een Dell Notebook gekocht maar doordat ik recent van werk veranderd ben, heb ik van mijn baas een nieuwe laptop gekregen. Hierdoor zit ik met 2 laptops maar ik kan er maar 1 gebruiken. De notebook is in perfecte staat.

Specs:
Intel® Pentium® Dual-Core Processor (1,66 GHz / 667 MHz / 2 MB cache) = zeer snel,
Legitieme Windows XP Prof NL (Vista Ready) -
Geheugen 1.024MB Dual Channel DDR2 SDRAM
Grafische kaart 128MB
Harde Schijf 60 GB SATA harde schijf (7.200 rpm=zeer snel !!!)
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g 54 Mbps
8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
LCD UltraSharp Wide Screen 17-inch WXGA+ TFT-breedbeeldscherm (1.440 x 900)
9-cel lithium-ion batterij (80 W/h) = 5 uur werken op batterij !!!
MS-Office (Word, Excel, Powerpoint, Outlook, Acces, Publisher, ...).

Garantie 4 Jaar On-site !!! Deze optie kost 290 euro maar je hebt 4 jaar zekerheid dat je geen kosten hebt op wisselstukken en werkuren, wat er ook gebeurd (herstellingen Dell zijn zeer duur). De reparatie is ook on-site (=geen gedoe met opsturen en weken wachten). Als je de laptop na 3 jaar verkoopt krijgt je er ook veel meer voor als deze nog in fabriekswaarborg is.

Je krijg er ook een wireless ontvanger bij zodat je volledig draadloos kan surfen.

Nieuwwaarde Dell (nu online berekend): 1.389 euro
Draadloze ontvanger/router: 60 euro
Totaalprijs nieuw: 1.450 euro

Alles mag weg voor 999 euro.

Voor info of bod mag je altijd bellen 0032 478 429 223 of via mail wim@vrints.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het viel mijn laatst op dat als ik het scherm van mijn 9400 dichtklap het backlight vrolijk blijft branden. Hebben meer mensen hier last van, of weet iemand toevallig wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat het scherm wel gewoon netjes uitgaat als ik hem dichtklap (XP Pro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je scherm dus gelijk aan zodra je je klep openklapt, of zie je 'em nog wel aangaan? Want bij mij gaat 'ie standaard uit hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54
Kippenijzer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:20:
Het viel mijn laatst op dat als ik het scherm van mijn 9400 dichtklap het backlight vrolijk blijft branden. Hebben meer mensen hier last van, of weet iemand toevallig wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat het scherm wel gewoon netjes uitgaat als ik hem dichtklap (XP Pro)?
Toevallig niet de Dell ATI drivers gepakt maar de normale ATI drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zelf gehackte Nvidia driver (moet nog andere vinden), omdat die van dell kut is. Scherm is heel duidelijk aan, ik kan de backlight-gloed gewoon tussen de rand van de laptop door zien schijnen en die verdwijnt pas na de power-management timeout waarop het scherm idd op standby moet gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:23
Kippenijzer schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:50:
Zelf gehackte Nvidia driver (moet nog andere vinden), omdat die van dell kut is. Scherm is heel duidelijk aan, ik kan de backlight-gloed gewoon tussen de rand van de laptop door zien schijnen en die verdwijnt pas na de power-management timeout waarop het scherm idd op standby moet gaan :S
Daar heb je het. Je moet die van Dell gebruiken om je scherm uit te krijgen als je de lid dicht doet :)

Had je Ati drivers gehad, Zou het ook kunnen zijn dat je de Ati2evxx.exe heb uitgezet bij opstarten (hotkey en accubeheer + scherm) Deze weer aanzetten zorgt ervoor dat het weer werkt :)

Aangezien je dit niet had was het even extra info ;)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou de beste configuratie zijn ik zou namelijk een van deze 2 configuraies morgen willen bestellen.

Inspirion 9400
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Grafische kaart 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Harde Schijf 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Batterij 6 Cell 53 WHr batterij
Draagtassen Geen draagtas
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.184,20

of deze

Inspirion 6400
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
Geheugen 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Grafische kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with truelife

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.093,45

Is de grafische kaart van de 6400 voldoende om spelletjes te spelen zoals halo ,half life ,unreal ,fear?
Ik denk dat de geoforce 7900 dit wel aankan of ben ik mis

Met nog wat sleur en trekwerk kan ik nog wel de verzending eraf krijgen denk ik of niet

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:16

Gamer

mobile

Voor spelletjes ben je beter met een 7900 serie kaart, die X1400 is bagger :)

Ik zou voor de Inspiron 9400 kiezen, en zelf de grafische kaart upgraden, kost je een pak minder.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt,ik dacht dat de processor van de 9400 iets te licht was voor games.
Verdere ideeen zijn welkom

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Dell is weer zwaar in mijn achting gedaald!

Nu zit er sinds vandaag wel stof tussen mijn lcd panel & backligt. Lekker dikke zwarte plek op mijn scherm! Gezellig!

Zijn er nog mensen die dit hebben gehad ? en eventueel hersteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Ik bedoelde die CPU upgraden, kijk eens op ebay wat je allemaal kan kopen voor een 9400/1705 :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het voordat je eigenlijk je dell laptop thuis heb ?

ik kan dat nergens hier op het forum vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:30
ik had hem binnen een week binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt bestellen via de telefoon als ik vragen mag en kan ik nog extra korting krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een (2e hands) 9400 met T7200/2GB PC5300/7900GS.

Helaas heeft het scherm bleeding aan zowel de onderkant (~15mm) als bovenkant (~3mm) en is aan de onderkant ongeveer 1/3 van het scherm donkerder dan de rest. Ook wil ie af en toe niet opstarten zonder adapter, valt ie wel eens uit als ie uit stand by komt en gaat opstarten zonder adapter af en toe extreem langzaam (WTB een normaal POST screen) wat allemaal een HD probleem lijkt. Verschil tussen laptop & ground is 107v met rev02 adapter (0,02v zonder)

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met Dell of hun service, kan iemand me een idee geven hoe lang ik moet gaan zeuren en/of wachten voordat ik een goed exemplaar krijg met geaarde apater?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb dan toch beslist om voor de M90 te gaan (geen True-Life 'laag', betere behuizing, betere videokaart). Vorige week gebeld met de verkoopservice van Dell en heb volgend systeem kunnen samenstellen:

M90 Intel Core 2 Duo Processor T7400 (2,16 Ghz)
17" WUXGA (1920x1200) breedbeeld met antischittering
2 GB 667 DDR2 SDRAM geheugen
160 GB HD (5400 rpm)
8x DVD +/- RW drive
9 cell Li-ion batterij
512 MB Nvidia Quadro FX 2500M grafische kaart
Draadloze netwerk- en bluetoothkaart
Windows Vista Business 64 bits

Prijs: € 2.442,99 inclusief 21% BTW

Persoonlijk zou ik zeker de volgende keer opnieuw bestellen. Niet enkel kan je een korting vragen (wat bij mij een kleine € 600,00 korting gaf, excl. extra's), ook kan je enkele extra's vragen die niet online te bestellen zijn (grotere HD; ander besturingssysteem;...).

Groeten,
Michael

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28
Je had beter een snellere harde schijf genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Inderdaad of even 2 weekjes kunnen wachten op 't Santa Rosa platform :|
Over twee weekjes haal je 'n laptop voor 1500,- die jouw M90 verpulverd ;(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook een 5400 rpm en ben daar best tevreden mee; 7200 rpm verbruikt ook meer he. En tja, systemen verouderen steeds, niks aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:05:
7200 rpm verbruikt ook meer he.
1 minuut batterij-tijd minder op de 3 uur ofzo ja...
En tja, systemen verouderen steeds, niks aan te doen...
That's true, maar even 2400,- uitgeven terwijl je over 2 weken met 1500,- klaar kan zijn.. -O-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Heb mijn 9400 nu 3 weken in bezit.
Ben er zeer tevreden over.
Enkel vind ik de batterij tijd nogal kort.
heb de standaard batterij en deze is na ongeveer 1 uur leeg.
In die tijd heb ik geen zware programma's lopen, enkel een beetje surfen en mailen.
Is dit normaal?Neem aan dat mijn draadloze netwerkkaart niet zo gek veel stroom verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
telefoon pakken de Dell bellen!

Is zeker aan te bevelen.
Je kan soms een extra korting bedingen.
Zo had ik geen verzendkosten en zo'n 150 euri korting.
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:36:
hoe werkt bestellen via de telefoon als ik vragen mag en kan ik nog extra korting krijgen ?

[ Voor 21% gewijzigd door henkna op 07-05-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dell al gebeld en een medewerker daar heb ik al een soort deal mee gesloten vanaf 21 mei kan ik pas een inspiron 9400 halen dus ik kon nog wachten met huidige kortingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourt
  • Niet online
Heb net Dell 9400 besteld, en heb een 6000. Geen klagen van, 15.4 tft wide schermke, veel beter dan wat ik op sommige andere laptops al zag... al zijn er soms ook blitse overspiegelde te verzadigde kleuren-TFT's op de markt... goesting is koop zeker?

In die 6000 sinds vanmorgen ook een verticale streep (pixellijn dood). Had 90 dagen collect and return. Heb customer care net gemaild: wettelijke garantie voor aankopen na 1 jan 2005 is 24 maanden, en mijn 6000 is 22 maand oud op 12 mei. (belgische wet bescherming consument, maar het moet gelden voor heel de EU, na omzetting van Richtlijn 1999/44).

En nu maar wachten. heb ook een managed switch van Dell... tonutoe tevreden ovevr prijs-kwaliteit. En de service? Zullen we zien, maar wettelijk gezien heb ik nog garantie. Zou dus geen probs mogen geven, wel verzendkosten allicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij dell telefonisch een offerte aangevraagt hij vroeg mijn gegevens adres etc..
maar ik zit toch te twijfelen aan een ander merk. Wat doet dell nu met mijn gegevens eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vorige week donderdag ook een offerte aangevraagd maar nog steeds niks gekregen
Normaal sturen ze dit toch door via mijn e-mail of is het per post;
Ik heb mijn e-mail doorgegeven en mijn adres.
Korting gaf die kerel echter niet ook niet na aandringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:05:
Heb nu ook een 5400 rpm en ben daar best tevreden mee; 7200 rpm verbruikt ook meer he. En tja, systemen verouderen steeds, niks aan te doen...
Ach, wat een gezeur om een nummertje. Het verschil tussen 5.4 of 7.2k merk je _echt niet_.

Ik heb altijd pc's gehad met 'normale' 7.2k schijven, en nu dan deze notebook sinds een half jaar met een 5.4k schijf, en ik heb er nog nooit last van gehad.

Gewoon voor de 5.4k gaan, heb je meer opslagruimte :Y).

Oh, en als je het puur statistisch gaat onderzoeken is 'ie natuurlijk wel langzamer met data schrijven en lezen, maar zoals ik al zei merk je daar niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourt
  • Niet online
als je van een 1667 Centrino naar een Core 2 duo @2.0Ghz gaat, zal het wel sneller gaan zeker? Zit mss. nog 4200 rpm schijfke in ook in die Centrino laptop... :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:02:
Echte alternatieven zijn er niet helaas vind ik. Ik had even bij Toshiba gekeken, maar daar kwam ik niet echt iets tegen naar mijn zin. Hebben jullie suggesties? Gewoon de Dell nemen en kijken of er problemen met de laptop zijn en die eventueel oplossen, of toch voor een ander merk kiezen?
Vaio AR-serie is een prima alternatief voor de Inspiron 9400 en zeker het scherm is veel en veel mooier, maar ze zijn wel stukken duurder dan de Dell... (en toegegeven, twee harde schijven in RAID-config, afstandsbediening, tv-kaart, Blu-ray-brander zijn wel lekker, maar ook meteen 2500 eurotjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:43:
[...]

Vaio AR-serie is een prima alternatief voor de Inspiron 9400 en zeker het scherm is veel en veel mooier, maar ze zijn wel stukken duurder dan de Dell... (en toegegeven, twee harde schijven in RAID-config, afstandsbediening, tv-kaart, Blu-ray-brander zijn wel lekker, maar ook meteen 2500 eurotjes...)
Thanks voor de reply, maar zoals wat verderop te lezen was: de 9400 is besteld en draait nu alweer een week naar volle tevredenheid! Had flink wat korting, was zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaio ziet er inderdaad wel goed uit. Stel me enkel vragen over het stroomverbruik van de 2 HD's, evenals het gewicht van het model. Ook de grafische kaart is minder dan die bij de i9400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:10:
Vaio ziet er inderdaad wel goed uit. Stel me enkel vragen over het stroomverbruik van de 2 HD's, evenals het gewicht van het model. Ook de grafische kaart is minder dan die bij de i9400...
Maar ja, als die i9400 zo een belabberde beeldkwaliteit biedt, dan heb je nog niet zo veel aan je grafische kaart.
En wat ik hier zo lees, is dat een reden om geen inspiron te nemen, ook al zijn ze niet erg duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen!

Ik ben hier nieuw en ik heb een vraagje: Ik zoek namelijk een laptop van dell voor op te gamen.
Hij moet NFS Carbon op high vlot kunnen draaien. Hier zijn de specs van NFS Carbon:

Minimum Systeemeisen:

* OS - Windows 2000/XP
* Processor: 1.7 GHz of sneller
* Geheugen: 512 MB RAM
* Hardeschijf: 4.7 GB
* DVD Drive - 8 SPEED
* Videokaart: 64 MB*
* Geluidskaart - DirectX 9.0c compatible DirectX - Version 9.0c
* Online Multiplayer: 512 Kbps or faster; 2-8 Players
* Input - Keyboard, Mouse
* Optional: USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad

*Supported chipsets: NVIDIA GeForce4 Ti-4200 of hoger (GeForce MX series word niet ondersteund); ATI Radeon 8500 of hoger. Laptop versions van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet geondersteund.

Dus ik zoek een laptop die dit heel vlotjes kan draaien en die niet al te veel geld kost ;)
Ik ben namelijk een student van 16 dus...

Ik hoop dat ik snel reactie krijg?

Groeten Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:46:
Hoi iedereen!

Ik ben hier nieuw en ik heb een vraagje: Ik zoek namelijk een laptop van dell voor op te gamen.
Hij moet NFS Carbon op high vlot kunnen draaien. Hier zijn de specs van NFS Carbon:

Minimum Systeemeisen:

* OS - Windows 2000/XP
* Processor: 1.7 GHz of sneller
* Geheugen: 512 MB RAM
* Hardeschijf: 4.7 GB
* DVD Drive - 8 SPEED
* Videokaart: 64 MB*
* Geluidskaart - DirectX 9.0c compatible DirectX - Version 9.0c
* Online Multiplayer: 512 Kbps or faster; 2-8 Players
* Input - Keyboard, Mouse
* Optional: USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad

*Supported chipsets: NVIDIA GeForce4 Ti-4200 of hoger (GeForce MX series word niet ondersteund); ATI Radeon 8500 of hoger. Laptop versions van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet geondersteund.

Dus ik zoek een laptop die dit heel vlotjes kan draaien en die niet al te veel geld kost ;)
Ik ben namelijk een student van 16 dus...

Ik hoop dat ik snel reactie krijg?

Groeten Mathijs
Als je de systeemeisen al weet kan je toch zelf naar www.dell.nl gaan en je laptop samenstellen?? Maar als ik het zo zie kan je ook al met een 6400 prima voldoen om dit te spelen.... Scheelt je weer paar honderd euro..

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik zou graag eens kijken wat jullie zouden aanraden, want ik speel ook nog counter-strike 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik heb hier een vraagje over dual core.
Ik ben al even op zoek naar een toch wel vrij zware maar niet te dure laptop.
Dus is mijn vraag als je dit:
intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB) [inbegrepen in de prijs]

In je laptop hebt zitten heb je dan eigenlijk 4,0 GHz in je laptop zitten? Of word dan anders uitgelegd?

Ik hoop dat iemand hier op kan antwoorden.

Groeten Mathijs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:30
Heb een 2de hands DELL inspiron 9400 op het oog, maar heb nu 2 vraagjes.

1) de laptop heeft 2 x 1 GB DDR2 533MHz geheugen op een 666 MHz bus (T7200).
Klopt het dat het performance verschil bijna niet merkbaar is? (heb ik gelezen in deze thread)

2) Hier wordt geklaagd over spanning op de laptop, dat te maken heeft met de afwezigheid van randaarde.
Wel, ik woon in België en daar gebruiken wij geen randaarde, dus ik zou er geen last van moeten hebben? (Dus via de aarde met het pinnetje :p)

[ Voor 68% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-05-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen!

Ik sta op het punt deze laptop te bestellen:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 (1,83 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Professional - Nederlands Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
17" Wide Screen WXGA+(1440x900) Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
6 Cell 53 WHr batterij

Voor maar 889,18€ denken jullie dat er nog iets veranderd kan worden? En is die grafische kaart wel een goede kaart?

Groeten Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 13:25

sphere

Debian abuser

Hoe lang denk je te kunnen werken met een knoeperd van een scherm icm een David de Kabouter batterij?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow sorry zenne,

ik ken niet zo veel van laptops daarom kom ik naar hier jullie raad vragen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@ Snox,

Het is natuurlijk geen 4 Ghz processor, het zijn eigenlijk 2 CPU's die parallel aan elkaar kunnen werken en dus beter zijn voor multitasking.

Of de grafische kaart goed is, dat ligt eraan wat jij ermee wilt doen. Ik heb in mijn huidige laptop een x700 64 MB zitten, en hier kan ik net BF2 op spelen (800x600 alles op low).

Ik heb ook gelezen dat het 533 MHz geheugen over voldoende bandbreedte beschikt en het dus niet nodig is te upgraden naar 666 MHz.

Wat batterij betreft, die zal inderdaad niet lang meegaan, maar dat is geen punt als je een stopcontact hebt.

Ik gebruik in mijn geval nooit de laptop buitenshuis, ik vind het gewoon handig dat je het ding de kast kunt instoppen als je het niet nodig hebt.
En eerlijkheidshalve, deze laptop is zo zwaar dat hem constant meesleuren niet echt praktisch is.

Ik heb volgende laptop aangekocht voor 1225 euro, deze is 2dehands maar de doos is nooit opengeweest. Hij komt van een kennis die hem gekocht heeft voor volgend scholjaar en nu toch een andere richting gaat volgen.

inspiron 9400 core 2 duo processor t7400 (2.16 ghz, 4 mb l2 cache, 667 mhz fsb)
17" ultrasharp wide screen wuxga (1920 x 1200) display with truelife
inspiron resource dvd - vista (diagnostics & drivers)
1024mb 533mhz ddr2 sdram (2x512)
60gb (7,200 rpm) sata hard drive
24x cdrw/8xdvd combo drive including software, for vista only
256mb nvidia geforce go 7900 gs
belgian - modem cable and adapter
intel® pro wireless 3945 802.11a/b/g mini-pci card (for core 2 duo processor)
belgian - (azerty) - internal keyboard
software drivers
dutch - vista business (32bit os)
dutch - microsoft works 8.5
1 year dell garantie

Enkel het geheugen wordt onmiddelijk vervangen door 2 GB DDR2 533Mhz uit mijn huidige laptop.
Ik krijg voor mijn 1,5 jaar oude laptop nog 550 euro, moet dus 675 euro opleggen voor de Dell.
Ik persoonlijk vond dit geen slechte deal, er is enkel geen DVD writer aan boord, maar dat vind ik niet zo een punt, Gebruik dat zelden en heb nog een oude desktop met dvd writer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bedankt ;)

De laptop is eigenlijk om games zoals counter-strike 1.6 te spelen en nfs carbon en half life 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:23:
Hey bedankt ;)

De laptop is eigenlijk om games zoals counter-strike 1.6 te spelen en nfs carbon en half life 2.
Van Hl2 weet ik niet hoe het loopt, maar bij NFSC kan ik niet alle eye candy op max zetten,
zonder dat het spel begint te haperen, ondanks dat ik mijn videokaart behoorlijk overklokt heb.
(Standaard 375/500 @ 620/775)

Daar verlies je trouwens dus wel je garantie mee.

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:23:
Hey bedankt ;)

Graag gedaan, we zijn er om elkaar te helpen.
Ik kan zeggen dat ik op mijn Mobility X700 64MB counterstrike force op medium/high settings en een resolutie van 1280x800 met 78 FPS gemiddeld speel (dat demo video). Heb ingame geen enkel probleem gehad.
Half life draait ook heel soepel, zolang je HDR af laat staan.
Ik kon zelfs BF2 draaien op 800x600 en alles op low settings.
NFS carbon nooit geprobeerd, maar wel most wanted en dat ging net.

Dus CS gaat zeker draaien, NFS waarschijnlijk ook, misschien wel niet met alle eyecandy.

Maar ik denk niet dat je een miskoop doet met deze laptop.

Je kan misschien best wat reviews zoeken, dan krijg je een duidelijker beeld.

*Edit*
Op onderstaande URL vind je de verhoudingen van veschillende kaarten voor in de laptop.
Hieruit blijkt dat de X1400 hetzelfde scoort als een X700, de X1400 scoort zelfs slechter in 3Dmark01 en 3Dmark03.
Dus of je NFS nog gaat kunnen spelen weet ik niet, Half life 2 en CS zijn echter geen enkel probleem.
http://nl.notebookcheck.c...-Radeon-X1400.2788.0.html

[ Voor 20% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-05-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bedankt ;)

NFS Carbon is gewoon eigenlijk een random iets van specs wat hij ongeveer moet kunnen.
Het spel zelf heb ik niet echt.

Maar ik ben aan het overwegen een inspiron 6400 of een 9400 te nemen :/
Maar die 9400 heeft een gigantisch scherm en dat vreet batterij...
Dus ik denk dat ik de 6400 misschien ga nemen heeft een 15.4 tft scherm maar dan neem ik wel inneens een 9 cell batterij.

Toch bedankt he!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:19
Hoe gaat dat dan in zijn werk, dat onderhandelen met Dell?
Vooral als ik hier *ergens* las dat er iemand €600,00 korting bijeen kreeg gesprokkeld???

PS: voor alternatieven kan je ook bij sager terecht. Met de huidige wisselkoers betaal je voor n systeem van 2700 dollar, ongeveer 2000 euro. Wel de moeite lijkt me, zelfs als je er nog wat verzendingskosten bij moet tellen :)
De systemen zelf zijn wel niet tot in het kleinste detail te configureren, zoals bij Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 12:19
Heb net ook op Dell.be geprobeerd om met die waardebonnen te spelen, maar dat lukt dus niet.
Krijg een pop-up dat de waardebon niet geldig is :(
Iemand enig idee waarom dit niet lukt?

OK, van thuis lukte t wel
Scheelt niet zoveel though
MET de evalue:
T7400
Vista Ultimate
3 year on site service
17" WUXGA (1920 x 1200)
2048 mb @ 667mhz
200 gb @4200rpm
8XDVD/RW
7900 GO (was geen andere optie)
9 cell
intel wireless next-gen
blue tooth
KOMT OP 2116,50
zonder evalue wordt dat 2201,11

blijkbaar is t in NL goedkoper? :)
met evalue: 1992,06
zonder evalue wordt dat daar 2089,19

hoezo, geen grezen in europa :p

[ Voor 56% gewijzigd door Kwakkel op 14-05-2007 21:04 . Reden: new info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Net contact gehad met "Ali" van de Dell helpdesk omdat de monteur die hier vandaag kwam om mijn scherm(bleeding)/opstartprobleem zonder adapter/voltage c.q. randaardeprobleem op de lossen, niets bij zich had.

HIj gaf aan dat tegenwoordig bijna alle adapters geaard zijn en de mijne dus zeer waarschijnlijk ook, maar kon geen part nummer geven. Ik word nog teruggebeld hierover (moest wel even heel erg duidelijk zijn om hier te komen he;))

Wat dus schijnt te werken zijn:
Dell part no. 310-6557 (PA-10)
XPS 1710 adapter (p/n onbekend)

Ik heb trouwens 110,4v bij gebruik adapter en hij aard ook gewoon doodleuk op m'n ethernet. M'n adapter, batterij & mobo gaan vervangen worden i.v.m. opstartprobleem, wellicht dat dit het ook wat makkelijker maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb vandaag mijn bestelling betaald aan dell.
Kostte €1210,31
Heb daarbij 5% korting gekregen en omdat ik 2 laptops koop hoef ik bij 1tje geen verzendkosten te betalen.

specs:
Intel® Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Intel® Wireless-N Mini-Card van de volgende generatie (voor Core 2 Duo-processors)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Ondersteuningsdiensten Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Batterij 9-cel lithium-ion batterij (80 W/h)
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

enne...een tip voor de mensen die ook zoiets willen bestellen. Ik heb het nu via de Inspiron laptop van € 799 gedaan ipv € 1.029. Bij de duurdere krijg je welliswaar gratis meer geheugen, maar bij de goedkopere versie krijg je 100 euro korting. Daarmee scheelde het toch zo'n 25 euro :)

wat vinden jullie van mijn configuratie?

2e vraag...hoe lang doe je ongeveer met de accu als je zit te gamen? En hoe lang als je gewoon zit te internetten en andere light stuff?

[ Voor 11% gewijzigd door DNA_Saint op 15-05-2007 23:01 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb sinds woensdag avond mijn Dell I9400, specs staan hierboven ergens.
Heb aan de lijve ondervonden dat vista niet zo goed draait met 1 Gb geheugen en zit ondertussen dus al 2 GB geheugen in (gewisseld met andere laptop).

Ik heb dus ook de Nvidia go 7900 gs en het 17" scherm met treulife (1920*1200)
Ik heb het spel Battlefield 2142 geprobeerd, dit draait op een res van 1440*900 met alle opties op high. (Geweldig beeld).

Daarna heb ik cs: source geïnstalleerd.
Als je het demo filmpje draait om het aantal fps te meten, dan kom ik uit op 144 fps (1440*900, alle opties op high).
Na het zien van de demo en het resultaat startte ik het spel op. Echter het spel is totaal niet vooruit te branden.
Daarna heb ik de res ingesteld op 1280*800 en alle opties op low, maar dit geeft bijna geen enkele verbetering.
Ook had ik ineens last van artifacts op deze resolutie.
Daarna voor de zekerheid terug BF 2142 gespeeld en dit ging wederom vlot.

Heeft hier nog iemand CS:S op vista (in combinatie met de 7900 gs) en op welke instellingen staat dit?
Of is het een driver probleem (waarom nog altijd geen nvidia drivers...?)

*EDIT*
Ik heb een methode gevonden om CS:source goed werkend te krijgen.
Stel gewoon de resolutie en grafische opties in die je wilt hebben, in mijn geval is dit 1440x900, alle opties op high, anisotropic filtering 4 x en MSAA op 4x.
Sluit cs en start opnieuw op.
Zolang je geen grafische opties verzet werkt heb spel nu prima.
Vind het heel vaag, maar het werkt wel. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-05-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
iemand ervaring met het vervangen van het RAM geheugen?

Ik heb momenteel 2x512 Mb pc5300 en ik wil upgraden naar 2x1 Gb.
Welke merken werken met een I-9400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand mss of deze HD in de 9400 past?:
Hitachi 250GB SATA II Harde Schijf

Rotatiesnelheid 7200RPM
Intern Ja
Opslagcapaciteit 250GB
Harde schijf-interface Serial ATA II
Harde schijf, aantal koppen 4
Drive, omvang buffer 8MB
Harde schijf, omvang 3.5\"
Data uitwisseling
Data-overdrachtssnelheid (MB/s) 67.8 - 32.9
Geluidsproductie
Geluidsdruk (dB) Idle - 2.8 Bel
Eisen aan de omgeving
Temperatuur, in bedrijf (°C) 5-55
Energie
Stroomvoorziening +5 VDC (+/- 5%), +12 VDC (+10%/-8%)
Gewicht en omvang
Afmetingen B x D x H (mm) 101.6 x 146 x 25.4
Gewicht 640g
Hij kost vandaag (van 22:00) tot morgen (22:00) 58 euro bij http://www.ioffer.nl/prod...2e65cff94956844f7ce7cf8e4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een hamer misschien...
Da's een 3.5" desktop harddisk, dat past uiteraard niet in een laptop met een 2.5" slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hahaha...zo'n droge opmerking. Moest echt hardop lachen :D

Over 2 dagen mijn 9400's :D

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha dank, ik heb niet op maten o.i.d. gelet =P
Heb er niet veel verstand van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
caspervc schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:53:
iemand ervaring met het vervangen van het RAM geheugen?

Ik heb momenteel 2x512 Mb pc5300 en ik wil upgraden naar 2x1 Gb.
Welke merken werken met een I-9400?
Ik heb in mijn 9400 2 x 1GB van Kingston zitten, werkt perfect.
Heb het geheugen dat in de 9400 zat in de andere laptop gestoken en ook dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
ik heb de x1400... ik game namelijk nooit, maar toch een spel geprobeerd.

Far Cry.. Hij kan hem prima aan, totdat ik de stekker eruit trek, dan hapert ie en is het echt niet meer te spelen.

Dus ik Flight Simulator erop zetten.. Met stekker: prima.. Zonder stekker.. zucht.. weer slecht... dus dat is wel beetje jammer.. maar goed.. meestal game je toch als je ergens goed kunt zitten en is er ook wel een stopcontact in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:52:
ik heb de x1400... ik game namelijk nooit, maar toch een spel geprobeerd.

Far Cry.. Hij kan hem prima aan, totdat ik de stekker eruit trek, dan hapert ie en is het echt niet meer te spelen.

Dus ik Flight Simulator erop zetten.. Met stekker: prima.. Zonder stekker.. zucht.. weer slecht... dus dat is wel beetje jammer.. maar goed.. meestal game je toch als je ergens goed kunt zitten en is er ook wel een stopcontact in de buurt
Dat doet Ati powerplay. Is te vinden bij eigenschappen van beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd -> powerplay(tm) -> powerplay instellingen.
Als je een Ati icoon hebt naast je klok kan je er wellicht makkelijker bij :P Het vreet natuurlijk wel meer accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Engineer Stewie schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:37:
[...]

Ik heb in mijn 9400 2 x 1GB van Kingston zitten, werkt perfect.
Heb het geheugen dat in de 9400 zat in de andere laptop gestoken en ook dat werkt.
Kingston gewoon of value RAM?
Bedankt trouwens voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Ik heb vista ultimate erop geinstalleerd, maar ik krijg hier constante HDD activiteit.
Alle drivers zijn geinstalleerd, laatste bios erop,...
Zie ik iets over het hoofd, of is dit een bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 06:32
Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 06:13:
Ik heb sinds woensdag avond mijn Dell I9400, specs staan hierboven ergens.
Heb aan de lijve ondervonden dat vista niet zo goed draait met 1 Gb geheugen en zit ondertussen dus al 2 GB geheugen in (gewisseld met andere laptop).

Ik heb dus ook de Nvidia go 7900 gs en het 17" scherm met treulife (1920*1200)
Ik heb het spel Battlefield 2142 geprobeerd, dit draait op een res van 1440*900 met alle opties op high. (Geweldig beeld).

Daarna heb ik cs: source geïnstalleerd.
Als je het demo filmpje draait om het aantal fps te meten, dan kom ik uit op 144 fps (1440*900, alle opties op high).
Na het zien van de demo en het resultaat startte ik het spel op. Echter het spel is totaal niet vooruit te branden.
Daarna heb ik de res ingesteld op 1280*800 en alle opties op low, maar dit geeft bijna geen enkele verbetering.
Ook had ik ineens last van artifacts op deze resolutie.
Daarna voor de zekerheid terug BF 2142 gespeeld en dit ging wederom vlot.

Heeft hier nog iemand CS:S op vista (in combinatie met de 7900 gs) en op welke instellingen staat dit?
Of is het een driver probleem (waarom nog altijd geen nvidia drivers...?)

*EDIT*
Ik heb een methode gevonden om CS:source goed werkend te krijgen.
Stel gewoon de resolutie en grafische opties in die je wilt hebben, in mijn geval is dit 1440x900, alle opties op high, anisotropic filtering 4 x en MSAA op 4x.
Sluit cs en start opnieuw op.
Zolang je geen grafische opties verzet werkt heb spel nu prima.
Vind het heel vaag, maar het werkt wel. 8)7
Ik vind nogal raar dat je laptop full hd resolutie aankan, en dat op 17" :{

Waarom speel dan geen CS:S op 1920*1200 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gamer schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:39:
Ik heb vista ultimate erop geinstalleerd, maar ik krijg hier constante HDD activiteit.
Alle drivers zijn geinstalleerd, laatste bios erop,...
Zie ik iets over het hoofd, of is dit een bug ?
Hij is waarschijnlijk bezig met het indexeren van bestanden, zodat zoek opdrachten sneller gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie prestatie-index in Vista? die van mij:

Systeem Windows Vista Home premium
Processor 4,7 (DualCore T2400 1,83)
Geheugen 4,5 2x 512 (667)
Grafisch 3,5 Ati X1400
Grafische weergave 3,6
Vaste schijf 4,4 WDC WD1200BEVS-75LAT0 ATA Device (110GB)
Scherm UltraSharp Wide Screen WUXGA 1920x1200

Waar het me omgaat zijn de drivers voor de grafischekaart, ik heb wel eens een 3,7 gehad, maar sinds de installatie van de laatste drivers van de Dell support site is die gezakt. Merk er geen helemaal nix van, maar het idee he, dat het wel hoger kan :? . Waar ik ook benieuwd ben is de prestatieindex van de Nvidia kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Heb gisteren mijn 2 Dells binnen gekregen.
Zie er allemaal goed uit. Werkt goed.

Enigste wat ik nu nog voor elkaar moet krijgen is het netwerk. Zo frustrerend is het.

Trouwens...mijn standaardscore is 4,4

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Worden ze nu al geleverd met geaarde voeding of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Cio schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:59:
Net contact gehad met "Ali" van de Dell helpdesk omdat de monteur die hier vandaag kwam om mijn scherm(bleeding)/opstartprobleem zonder adapter/voltage c.q. randaardeprobleem op de lossen, niets bij zich had.
Monteur is vandaag voor de 3e kaar langsgeweest, scherm is al 2 keer vervangen. 3e scherm heeft de ergste bleeding tot nu toe (zucht...). Ook heb ik nog geen geaarde adpater. Wel is de adapter vervangen door een rev03 model (nog steeds zelfde probleem) en mobo/batterij zijn vervangen. Opstartprobleem lijkt verholpen, dat wel.

Al met al zou ik iedereen die deze laptop overweegt adviseren een geaarde adapter te eisen en vooral niet het 1440x900 scherm te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://direct2dell.com/one2one/archive/2007/04/24/8522.aspx

na het lezen van dit verhaal lijkt het me niet zo waarschijnlijk dat het aan de aarding ligt,
die schermen zijn zoiezo gewoon brak als ik het forum hier zo doorlees..

Ik had zelf ook nog een vraagje,
doet dell niet moeilijk over dat consumentenlaptop bestellen met een e-value code van kleine onderneming?
kom namelijk op een prijs van 1457e i.p.v. 1634e terwijl het enige verschil vista business edition is. business edition zal toch niet zoveel uitmaken qua mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
  • Laatst online: 18-08 13:16
Dag luitjes,

na enig onderzoek waarbij ik zeer geholpen ben door alle informatie hier op GoT ben ik van plan deze week de volgende configuratie te bestellen:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 (1,83 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
9-cel lithium-ion batterij (80 W/h)
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005

Eventueel een T7200 processor, maar dat hangt ervan af wat voor deal ik kan sluiten met de Dell verkoper qua prijs. Ik heb geen Vista gekozen, want zover ik begrepen heb zijn daar nog te veel issues mee, dus kies ik liever voor een vertrouwd iets. Harddrive is mss een beetje klein, maar wel snel en ik heb een 250gb externe voor opslag/backup.

Mijn huidige desktop is dringend aan vervanging toe (WoW loopt alleen redelijk soepel met alles op minimum).

Hij gaat dus dienst doen als desktop vervanger. Ik wil namelijk af van die kast in mijn kamer en ik moet af en toe nog wel eens verhuizen/reizen. En dan is een laptop makkelijk mee te nemen (gewicht is geen issue in een auto). En ik wil natuurlijk blijven games.

Ik wil daarbij nog een nieuwe muis en toetsenbord aanschaffen:
- Logitech MX518
- Logitech Alto

Nu moet ik alleen nog een fatsoenlijke laptoptas hebben waar ik al die dingen samen in kwijt kan. Zijn er misschien merken tassen die jullie kunnen aanraden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 9400 nu meer dan een half jaar en hij werkt nog steeds super!

1 minpuntje en dat is dat de lak/verf ervanaf aan t gaan is op de plek waar mijn hand rust tijdens het typen.. Tis een beetje een doffe plek geworden :|

Wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Heb mijn Dell M90 nu net een weekje en wou jullie mijn mening even laten weten:

Algemeen
Na enkele problemen - waar Dell niet rechtstreeks aan kon doen -, heb ik eindelijk alles in orde gekregen hoe ik het precies wou. Problemen? Wel, er werd namelijk standaard Windows Vista Business 64 B geïnstalleerd, maar daar zowat de helft van mijn programma's nog niet geoptimaliseerd zijn voor dit besturingssysteem, evenals de performance-teleurstellingen die ik las (Vista gebruikt namelijk véél meer batterij voor Aero, maar ook de algemene performance in applicaties en games verschillen enorm t.o.v. Windows XP), wou ik toch terugstappen op Windows XP. Echter, tijdens het formatteren van mijn HD kreeg ik de melding dat mijn HD mogelijk fouten bevat. Mijn PC winkel loste dit op door speciale CD-ROM's te gebruiken (die blijkbaar enkel computerzaken kunnen aankopen), zodat een vorige OS opnieuw geïnstalleerd kon worden...

Een ander probleempje was dat ik na de installatie van de nVidia drivers (die ik meekreeg op een CDtje van Dell) mijn @-teken niet meer kon gebruiken. Na wat zoeken kwam dit doordat de nView Desktop Manager van nVidia aanstond - wat blijkbaar een conflict geeft.

Oplader:
Een nadeel aan de 17" modelletjes van Dell (althans, ik geloof dat ook die I9400 dit heeft) is de grote oplader, dit is namelijk een ware baksteen. Ik had hiervoor een I6000 (15,4") en dat was een zalig klein opladertje met handig systeem om je snoer op te winden.

Scherm:
Het scherm, in mijn geval een WUXGA (je weet wel, die ene met een hoge resolutie) is wel even wennen. Op mij I6000 had ik althans ook een resolutie van 1400x1050. Ook het contrast beviel me niet echt, maar na wat gepruts met de Nvidia Display opties, komt het allemaal wel snor. Het scherm heeft lichtjes last van bleeding, maar valt niet op bij gekleurde velden. Onderaan rechts en links een donker hoekje, maar ook niet storend (trouwens een vriend van me met een 15,4" Vaio heeft hier ook last van). Het half matte scherm bevalt me.

Overige performance:
Ik heb nog niet zoveel kunnen testen, maar het is vanzelfsprekend dat een krachtbeestje is. Ik gebruik veel grafische programma's en webdesign tools (ben multimediale vormgever) en die starten opmerkelijk snel op en zijn plezieriger te gebruiken. Games heb ik eveneens nog niet zoveel kunnen spelen, toch Prey geprobeerd en werkt soepel met alle settings op het hoogste. De batterij doet het ook vrij goed (wetende dat dit een 17" scherm is met sowieso een opmerkelijk hoog brightness en een videokaart die lekker wat batterij nodig hebt - Quadro 2500).

Case:
T.o.v. mijn I6000 is dit een prachtig afgewerkte machine. Haast niets kraakt (als ik bij mijn I6000 het scherm kantelde, hoorde ik een licht gekraak. Ook iets teveel druk geven op de case hoorde je). De M90 is zeker en vast robuuster. Als je beide modellen vergelijkt merk je duidelijk dat de M90 meer afwerking heeft (gaande van kleine zaken zoals de sluiting die smooth gevormd is, tot het toetsenbord dat prettiger werkt).

Zo, hopelijk hebben jullie er iets aan. Indien gewenst, typ ik hier na een tijdje nog enkele bevindingen.

Groetjes,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan een Inspiron 9400 tekopen, maar ik zit nog met wat vragen

Is het mogelijk om via een dockingstation 2 monitors aantesluiten?
Met de kensington docking die Dell verkoopt lukt het niet, op hem kun je geen monitor aansluiten
En dat is de enige die ze verkopen die past

Hoe wordt eigenlijk zo’n dokingstation aan gesloten op een laptop?
Via USB of is er iets anders voor verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplader:
Een nadeel aan de 17" modelletjes van Dell (althans, ik geloof dat ook die I9400 dit heeft) is de grote oplader, dit is namelijk een ware baksteen. Ik had hiervoor een I6000 (15,4") en dat was een zalig klein opladertje met handig systeem om je snoer op te winden.
Dit is echt een ramp ja!

Die oplader past niet eens in mijn laptop tas zonder die te vervormen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:31:
Ik ben ook van plan een Inspiron 9400 tekopen, maar ik zit nog met wat vragen

Is het mogelijk om via een dockingstation 2 monitors aantesluiten?
Met de kensington docking die Dell verkoopt lukt het niet, op hem kun je geen monitor aansluiten
En dat is de enige die ze verkopen die past

Hoe wordt eigenlijk zo’n dokingstation aan gesloten op een laptop?
Via USB of is er iets anders voor verzonnen?
De 9400 heeft geen docking connector, een 2e externe monitor kan alleen met een usb videokaart (of de tv out, maar dat wil je niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er precies mis met de VGA en DVI uitgang...of is dat enkel voor vervanging van beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm da's wel een goede. Was vergeten dat hij ook een vga aansluiting heeft. Ik vermoed alleen dat daar hetzelfde beeld uitkomt als de dvi poort. Ik kan het hier niet proberen iig, heb geen tft scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
caspervc schreef op zondag 20 mei 2007 @ 01:26:
[...]

Kingston gewoon of value RAM?
Bedankt trouwens voor de info!
Ik weet het echt niet.... Denk de gewone.
Bhai schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:01:
[...]
Ik vind nogal raar dat je laptop full hd resolutie aankan, en dat op 17" :{

Waarom speel dan geen CS:S op 1920*1200 :?
Hij doet het nogtans, speel nu wel alles in 1440x900, je ziet het verschil toch niet. Heb op deze resolutie zo een 150 fps bij counterstrike, is zat genoeg.

Aja, en ik ben nog altijd maar in testfase, mijn dell laptop heeft nog altijd geen 5 uur gebold.

[ Voor 52% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-05-2007 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:56:

kom namelijk op een prijs van 1457e i.p.v. 1634e terwijl het enige verschil vista business edition is. business edition zal toch niet zoveel uitmaken qua mogelijkheden?
Het is nog erger... Vista Home Pro is goedkoper dan de Business Edition... scheelt iets van 30 euro of zo. De kortingen die op de consumenten kan bedingen zijn hoger. Sigaar uit eigen doos...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:59:
Wat zijn jullie prestatie-index in Vista? die van mij:

Processor 4,7 (DualCore T2400 1,83)
Geheugen 4,5 2x 512 (667)
Grafisch 3,5 Ati X1400
Grafische weergave 3,6
Vaste schijf 4,4 WDC WD1200BEVS-75LAT0 ATA Device (110GB)

Waar het me omgaat zijn de drivers voor de grafischekaart, ik heb wel eens een 3,7 gehad, maar sinds de installatie van de laatste drivers van de Dell support site is die gezakt. Merk er geen helemaal nix van, maar het idee he, dat het wel hoger kan :? . Waar ik ook benieuwd ben is de prestatieindex van de Nvidia kaarten.
Dit is mijn prestatie-index in vista
Processor 5.1 (DualCore T7400 2,16 GHz)
Geheugen 4,7 (2x 1024 (533 MHz))
Grafisch 5,9 (7900 gs 256 MB)
Grafische weergave 5.7
Vaste schijf 4,7 (60GB 7200 rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:46:
[...]

De 9400 heeft geen docking connector, een 2e externe monitor kan alleen met een usb videokaart (of de tv out, maar dat wil je niet).
Ik heb nog eens gekeken op de Dell site, dus alleen op de Latitude D420 kan een dockingstation?
Heb ik dat juist?

Wel raar trouwens dat het alleen op zo’n basis model kan

Dus als ik 2 monitors op de 9400 wil aansluiten is de enigste optie dat ik de ene in de standaardmonitor aansluiting inplug (dat heeft hij neem ik aan) en voor de andere moet ik een extra video kaart kopen met een monitor aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:12:
[...]

Ik heb nog eens gekeken op de Dell site, dus alleen op de Latitude D420 kan een dockingstation?
Heb ik dat juist?

Wel raar trouwens dat het alleen op zo’n basis model kan

Dus als ik 2 monitors op de 9400 wil aansluiten is de enigste optie dat ik de ene in de standaardmonitor aansluiting inplug (dat heeft hij neem ik aan) en voor de andere moet ik een extra video kaart kopen met een monitor aansluiting?
de 9400 heeft zowel vga als dvi uitgang, dus 1 monitor moet zeker gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Beide bestelde lappies intussen ontvangen, geen doa issues. Voeding is de 2-draads, maar ik heb geen voltage problemen kunnen vaststellen.

Enige wat weer eens naar voren kwam was dat als je via de telefoon bestelt, je de offerte bijzonder goed moet doorlezen, en fouten direct laten corrigeren.
1e offerte: X1400 ipv 7900GS. Laten corrigeren
2e offerte: inhoudelijk goed, fout in naam. Laten corrigeren
3e offerte: naam correct, maar gecorrigeerd op 1e offerte, dus weer met foute videokaart. Dat niet gecheckt (alleen of de naam nu goed was). Vrijdag besteld, maandag de 'is onderweg' mail al gekregen, wat mij verbaasde ivm de gemelde langere levertijd van de 7900GS. Toen de fout ontdekt.
Is in overleg met Dell overigens opgelost (7900GS wordt nagestuurd).

Verder kan ik niets anders zeggen dan 'WoW'. Dat scherm is echt erg fraai. Vista er af gegooid, en XP er op (Heb een XP licentie, had Vista besteld ivm de licentie daarvan), alleen wat kleine problemen met het installeren van de audio drivers, maar dat bleek een kwestie van oudere drivers eerst installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Gisteren de "subwoofer" ontdekt, dit geeft een immens verschil kwa geluid.
En idd het scherm gewoon 1 woord WOW.
Het scherm (1920x1200) is gewoon super, daarbij verdwijnt mijn 22" samsung scherm in het niet (1680x1050).
Ben heel blij met deze laptop, zeker voor de prijs van 1225 euro (zie config hierboven ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-12-2022
Hallo,

Ik heb dus ook deze laptop in het oog maar zit met enkele vragen. Heb alle pagina's van deel2 overlopen, maar wil een eenduidig antwoord:-)

1) Hoeveel meer geluid maakt een 7200RPM dan een 5400RPM HD?
2) Krijgt ge gratis/zonder probleem een geaarde voeding mee als ik het type 310-6557 (PA-10) vermeldt?
3) Hoe gaat het in zijn werking als je besteld via www.dell.be/epp? Wanneer en hoe wordt dit gecontroleerd? Moet er een bedrijf opgegeven worden, zoja welk misschien?
4) Wat is de presatie-winst van 7200RPM vs 5400RPM en bij 667Mhz vs 533Mhz?

Alvast bedankt
Benny

edit: net even gechat met een Dell-medewerker ivm vraag 2 en dit kwam eruit:
Benny: Is het mogelijk om een geaarde voeding voor de inspiron 9400 te bekomen? artikelnr: 310-6557 (PA-10)
Mahyar_Ramezani: U kunt onze telefonische verkopers proberen te bellen om te kijken of dat nog telefonische te bestellen is aangezien dat niet meer via de site wordt verkocht.
Benny: dit is een verklaring van Dell zelf
Benny: http://direct2dell.com/one2one/archive/2007/04/24/8522.aspx
Benny: Wordt deze nu dan niet automatisch meegeleverd?

Mahyar_Ramezani: Nee het wordt niet geleverd. U moet ook weten dat de meeste berichten daarop slaan op de Amerikaanse afdeling van Dell en dat niet perse wereldwijd geldt.
Mahyar_Ramezani: Dus het kan zijn dat zo'n voeding daar wel beschikbaar is, maar hier dus niet.
Benny: Dus voor de Belgische afdeling wordt geen tegenmoetkoming gedaan voor dit probleem? Mahyar_Ramezani: In de Benelux in ieder geval niet.

Verder moeten jullie eens kijken, het topmodel van de 9400 is sinds vandaag niet meer via de website te verkrijgen! Ook de nVidia 7900 kaart niet! Denk dat ik snel moet beslissen om m via de tel te bestellen.

[ Voor 50% gewijzigd door benny.ria op 05-06-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel tweakers gebruiken de 9400 dagelijks als mobiele flaptop?

Ik weet dat het een super desktopvervanger is, maar ik wil hem ook echt mobiel gaan gebruiken en ik twijfel of hij daarvoor misschien toch te groot is. Ervaringen gevraagd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil ik ook best weten. Ik gebruik em nu ongeveer een half jaar als Desktop vervanger, maar zodra het collegejaar begint zal ik 'em ook als mobiel apparaat moeten gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Benny.Ria

Ik heb de 7200rpm schijf en hij maakt niet meer lawaai als de andere laptop met 5400rpm schijf.
De 9400 is zelfs heel stil, mijn Acer 4102WLMI maakt een hoop meer lawaai.

:o De 7900gs staat idd niet meer op de site, deze videokaart is nogtans heel goed en de X1400 komt in de verste verte nog niet in de buurt hiervan.

@Brabus Freak, ik denk dat het wel meevalt om hem mee te nemen, van het gewicht zal je geen last hebben, maar mss dat de grootte er wel toe doet.

Nu mijn vraag,
Kan iemand met DDR2 PC5300 (667MHz) ram eens kijken welke cas latency die heeft, dus CL4 of CL5.
Ik vind namelijk heel vlot 1GB DDR2 PC5300 CL5 latjes, maar CL4 latten zijn bijna niet te vinden in België.
Maakt dit veel prestatieverschil uit? ik vermoed van niet (mede door de 4MB cache), maar ben niet zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-06-2007 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28
Engineer Stewie schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 06:20:
@Benny.Ria

Ik heb de 7200rpm schijf en hij maakt niet meer lawaai als de andere laptop met 5400rpm schijf.
De 9400 is zelfs heel stil, mijn Acer 4102WLMI maakt een hoop meer lawaai.

:o De 7900gs staat idd niet meer op de site, deze videokaart is nogtans heel goed en de X1400 komt in de verste verte nog niet in de buurt hiervan.

@Brabus Freak, ik denk dat het wel meevalt om hem mee te nemen, van het gewicht zal je geen last hebben, maar mss dat de grootte er wel toe doet.

Nu mijn vraag,
Kan iemand met DDR2 PC5300 (667MHz) ram eens kijken welke cas latency die heeft, dus CL4 of CL5.
Ik vind namelijk heel vlot 1GB DDR2 PC5300 CL5 latjes, maar CL4 latten zijn bijna niet te vinden in België.
Maakt dit veel prestatieverschil uit? ik vermoed van niet (mede door de 4MB cache), maar ben niet zeker.
Het viel me daarnet ook op dat 7900gs niet meer te verkrijgen is icm dell 9400. Denk dat ze binnenkort DX10 kaart lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langerak
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01-2023
Dat is raar, heb vorige week een Dell Inspiron 9400 besteld en daar kon ik alleen maar de 7900 in laten zetten!

Is het een beetje een leuke performer om WoW mee op 1920x1200 te draaien?
Heb nu de Inspiron 9300 met die ATi X300 en daarmee gaat dat gewoon niet, daarom die nieuwe besteld.

Dan tevens nog een vraagje:
Zit er nu een 100 Mbit of 1000 Mbit LANkaart op? De een zegt 100 en de ander 1000, dus ik wil het even zeker weten :).

Hij is volgens UPS op 5-6-2007 de deur uit gegaan en volgens hun en Dell heb ik hem al 7-6-2007 binnen!
Kan dat zo snel tegenwoordig?
Heb 2 jaar terug met die 9300 2,5 week zitten wachten namelijk.
Zou natuurlijk wel heel tof zijn, dat zou betekenen dat ik hem morgen al heb >:)

Uiteraard zal ik dan mijn bevindingen hier laten weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door langerak op 06-06-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Langerak, ik hoop je WoW vraag met een paar dagen te kunnen beantwoorden. De X1400 kan full res WoW niet bolwerken. Draai hem wel in full-res, maar ik resize eea met die CTmod tool.

De netwerk kaart is 10/100, iets wat ik wel jammer vind... is eigenlijk niet meer van deze tijd voor een nieuwe laptop van deze specs en prijsklasse.

Ik heb de indruk dat ze soms dingen die slecht leverbaar zijn van de site afhalen. De Carbon cover stond onlangs ook niet meer op de site, was nog wel leverbaar. Bij het bestellen werd ik gewaarschuwd voor de langere levertijd van de 7900GS. Overigens is de 7900GS voor de US modellen nog wel selecteerbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door ijdod op 06-06-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 10:21
Heeft iemand enig idee wat binnenkort is voor de nieuwe modellen? Ik moet voor 1 juli een nieuwe hebben en ik betwijfel of deze dan al beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langerak
Nou, ik ben niet helemaal eerlijk geweest.
Heb het net nog getest, ik kan op mijn 9300 met de X300 gewoon WoW op 1920x1200 spelen en het loopt dan wel wat schokkerig, maar niet heel erg.
Ik neem dan maar aan dat die 7900 dit makkelijk aan moet kunnen.

Blijkelijk was de kaart voor mijn systeem leverbaar, want mijn bestelling heeft 1 dag in productie gezeten en was toen al de deur uit, misschien hebben ze er rekening mee gehouden vanwege grote vraag?

Ik vind het erg jammer dat er "maar" een 100 Mbit kaart inzit, het is inderdaad niet van deze tijd en daar ik zelf thuis overal Gigabit heb had dit een leuke aanvulling geweest.

Zowiezo kun je in de US veel meer opties aangeven dan wij hier in Europa kunnen en dat vind ik wel eens jammer, maarja, zoals de laptop nu word istie ook niet verkeerd toch?:

CPU: Intel Dual Core 2 GHz (667 MHz)
RAM: 2 Gb (2 x 1Gb) @ 667 MHz
VGA: GeForce 7900Go
Screen: WUXGA+ 1920x1200
HDD: 200 Gb @ 4200 RPM
Geen cover etc genomen.

Wat ik me wel afvraag is of die 200 Gb op 4200 RPM wel een beetje snelheid levert, want met laptopschijven is dit vaak toch een nadelig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
hmm 4200rpm is idd wel 'n beetje outdated zeg :/ Waarom geen 160GB 5400rpm'ertje gekozen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langerak
Dat ging helaas niet, had alleen de keus voor een 200 Gb.
Had hem via een verkoper besteld en die zei dat alleen deze erin kon, andere kon hij op dit moment niet leveren, want daar was weer wat mee :(

Maar verder vind ik het wel een redelijk systeem om mee te gamen etc.
Alleen toch jammer van die 4200 RPM

[ Voor 21% gewijzigd door langerak op 06-06-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-12-2022
Hoeveel betaal je voor dit systeem?
Tot vorige week had ik dit systeem, met 1yr carry in and return voor 1497€.
Als ik dit vandaag samenstel (zelfs met iets mindere specs), kom ik op 1577€!!

Groeten
@mhans: ik zit met exact hetzelfde probleem! Behalve dat mijn deadline reeds binnen 2 weken valt.

[ Voor 19% gewijzigd door benny.ria op 06-06-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langerak
1749 euro, dus best een aardig duur prijsje.

Het is ook alleen maar omdat die 9300 zwaar aan vervanging toe is, anders had ik het echt niet gedaan.

Ook heel leuk dat ik er vista op krijg, ga ik toch nog niet gebruiken, zodra die er morgen is gaat gelijk XP met Linux dualboot erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals in het ander topic als is gezegd.

Er komt eind deze maand een opvolger voor de 9400. De 1720 gebaseerd op de nieuwe Santa Rosa.
Met redesign en nieuwe opties.

Heeft compleet geen zin om nog de oude te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhans, ik denk dat het mogelijk moet zijn.
Eind juni verschijnen ze, dus bel even of je hem niet vroeger kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
De eerste indruk net (laptop 75% gedemonteerd om die 7900GS in te bouwen) is dat WoW op full res een eitje is. Gebruik dan nog de defaults. Mijn ervaring tot nu toe is dat de telefonische verkoop een hoop opties kan leveren die niet via de website te leveren zijn. Ik kon er diverse 5400 en 7200 schijven in krijgen; heb zelf een 100GB 7200 schijf genomen.

Een nieuw model? Tsja, dat gebeurt vroeg of laat altijd. Kan me er niet druk over maken. Voordeel is wel van de oude dat de techniek bekend is. Minder kinderziekten.

[ Voor 19% gewijzigd door ijdod op 06-06-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langerak
Dan heb jij echt geluk gehad of gewoon een goede verkoper!

Bij mij kon het echt gewoon niet :( Anders had ik ook graag minstens een 5400 en anders wel een 7200 RPM schijf genomen.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste