Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.001 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:05:
Stel je hebt geen multimeter, hoe kan je dan controleren of er op je PC spanning staat?
Je vingers in het stopcontact en de schroefjes oid :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:05:
Stel je hebt geen multimeter, hoe kan je dan controleren of er op je PC spanning staat?
Niet. Even vragen of je hem kan leven, of met laptop naar een TD afdeling, computerzaak etc.

Er schijnen gevallen te zijn dat je lichte tinteling kan voelen, maar daar zou ik niet echt op afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net antwoord van Dell gekregen, ik krijg de 130W adapter van de XPS opgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kob409 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:37:
@Alex3305:

Een Gsx is niet een officiele kaart, maar een 7900 Gs kaart, geflashed met een 7900 Gtx Bios.

Een 7900 Gs kaart op stock draait op 375/500 Mhz op 1 volt.

Mijn geflashte kaart draait op 600/775 Mhz op 1.24 volt.

7900 Gs kaart op stock speed: 13000 3d'03 Marks
7900 Gsx kaart: 19000 3d'03 Marks

Er zijn wel risico's aan verbonden, goed kijken welke standaard Bios versie je op je kaart hebt...

Ook een goede fancontroller gebruiken!

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=64385

http://home.tele2.es/jlgm/peng.html

http://www.notebookforums.com/thread180011.html

Als je de boel goed instelt zal je 9400 inderdaad iets meer geluid maken,
maar de vele extra frames vind ik dat wel waard.

Mocht je dit gaan doen, eerst lezen, lezen en nog een keer lezen, als je fout flasht,
kan dat een vroegtijdig einde betekenen van je videokaart!
Maakt het een verschil of je een rev.0 of rev.1 7900GS hebt? En waar kan ik zien welke versie ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:22:
[...]

Maakt het een verschil of je een rev.0 of rev.1 7900GS hebt? En waar kan ik zien welke versie ik heb.
Is bij mijn weten te vinden in het bios...

Maar ook bij je instellingen van je videokaart (In je desktop rechter muisklik, nvidia display, laptop display, staat het halverwege (Bios revision, gevolgd door een nummer)

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Gewoon niet fair met de huidige aanbiedingen bij dell. Zowel de inspiron 1501 als de 6400 hebben beide "standaard" 2gb geheugen en krijg je bij de 6400 ook nog es € 50 korting en een gratis printer. En wat hebben we bij de 9400, € 70 volle euro's en een printer waar ik ook geen bal aan heb :( .

Gelukkig is de upgrade van T5500 naar T7200 meer dan gehalveerd deze week (van € 208 naar € 95 _/-\o_ ), nu nog maar hopen dat morgen het dubbele geheugen ook bij de 9400 terug is, dan is ie de mijne ;).

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 03-04-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die komt de komende tijd wss niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat aardeprobleem is best wel ernstig :/
Heb sinds een paar dagen een nieuwe printer (een of andere Epson), maar die kan ik gewoon niet aansluiten :X De vonken springen over als je de usb stekker erin doet :X
Totdat m'n nieuwe adapter binnen is gebruik ik dus maar m'n 65W adapter van m'n Inspiron 8600, dan is het probleem verholpen.
Ik krijg ook zo'n mooie 50hz brom op m'n externe speakers als ik er last van heb, dus voor iedereen die geen multimeter heeft, probeer eens een extern speakersetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vorige week ook deze laptop besteld en ondertussen al gekregen

Specs:
9400 X-treme Multi Media N02947
Inspiron 9400 Core 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
17" Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display
Free 1024 to 2048 MB (2*1024)
No Snap Cover Option
European - Power Cord
Dutch - System Documentation
Inspiron Resource DVD - Vista (Diagnostics & Drivers)
2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
No Floppy Drive Option
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software, for Vista only
90W AC Adapter
Primary 53 Watt/Hour, 6 CELL Battery
No Carrycase
256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS
Belgian - Modem Cable and Adapter
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card (for Core 2 Duo Processor)
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module, for Vista
Belgian (AZERTY) - Internal Keyboard
Software Drivers
Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)
Dutch - Microsoft Works 8.0
English - Adobe Reader 7.0.8
Corel Paint Shop Pro Photo XI - 60 day trial
Corel Snapfire Starter Edition
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)
1Y CAR (Collect and Return )

en dit alles voor €1449

Momenteel ben ik er zeer tevreden over. Mijn scherm heeft last van bleeding, maar het is niet storend.
Jammer genoeg had ik deze topic pas gezien (en de problemen met het aardingsprobleem) nadat ik mijn notebook al had besteld en betaald. Dus was/ben ik toch wat ongerust erover. Een multimeter heb ik niet, dus kan ik het voltage ook niet meten, maar er springen toch al geen vonken over als ik mijn usb-muis wil aansluiten. Toch ben ik nog niet volledig gerust. Dit probleem is al zeer lang bekend en toch heeft Dell nog geen acties ondernomen. Dit kan niet in mijn ogen, maarja, ik ben ook maar een simpele consument...

Een nadeel is toch al die brol dat vooraf geïnstalleerd staat, al die trial versies ed. Vind ik hinderlijk.

Maar toch mag ik niet klagen over mijn notebook, misschien binnen een paar maanden nadat ik het intensief heb gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt net als ik een clean install maken, dan ben je meteen van al die rotzooi af en draait ie een stuk sneller ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Toch jammer dat dell niet standaard dat 666mhz geheugen bij een T7200 adviseert. Vind ik ergens best een slechte zaak gezien het prijsverschil van € 18. De T5500 loopt op 533mhz fsb en daar past het standaard 533mhz geheugen perfect bij en zal de 666mhz upgrade niet veel of geen performance winst geven. Als je echter de T7200 kiest loopt je bus toch aardig scheef met het standaard geheugen :/. Hier mag dell toch wel wat meer adviserend zijn als je op de geheugen selectie pagina zit.

[ Voor 27% gewijzigd door FreeMen op 05-04-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:16
Zijn er nog meer mensen met opstartproblemen met de laptop eigenlijk?

Als ik hem niet aan de voeding heb en dus gewoon met alleen accu wil booten, krijg ik de laptop niet aan de praat. De hdd spint even up, maar beeld blijft verder gewoon zwart...

Hang ik hem aan het stroom daarentegen, geen problemen...

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeMen schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:45:
Toch jammer dat dell niet standaard dat 666mhz geheugen bij een T7200 adviseert. Vind ik ergens best een slechte zaak gezien het prijsverschil van € 18. De T5500 loopt op 533mhz fsb en daar past het standaard 533mhz geheugen perfect bij en zal de 666mhz upgrade niet veel of geen performance winst geven. Als je echter de T7200 kiest loopt je bus toch aardig scheef met het standaard geheugen :/. Hier mag dell toch wel wat meer adviserend zijn als je op de geheugen selectie pagina zit.
Dat vind ik ook, heb ik mij jammer genoeg ook laten aan vangen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:25:
[...]

Dat vind ik ook, heb ik mij jammer genoeg ook laten aan vangen... :'(
Je moet maar eens goed lezen op GoT het verschil is zo vreselijk minimaal...dat het geen 18e waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe adapter is binnen :) Probleem opgelost, kan nu normaal m'n printer aansluiten :)
't is wel een flinke steen, die 130W adapter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:54:
Nieuwe adapter is binnen :) Probleem opgelost, kan nu normaal m'n printer aansluiten :)
't is wel een flinke steen, die 130W adapter :P
Is er nu inderdaad niets meer te meten?

Mooi!. Ik heb ook contact met DELL in nederland maar die hadden nog nooooit van het probleem gehoord. Ik heb ze bij uitzondering een mail gestuurd (normaal kan je de TD geen mails sturen) met links naar diverse fora waar het probleem omschreven wordt.

Even afwachten of ze inderdaad ook een andere adapter opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Ik heb ze gewoon een mail gestuurd via de de support pagina. Gewoon netjes uitgelegd dat er een spanning meetbaar was op de schroefjes en dat dat niet goed is voor de elektronica. Ik heb de link naar de Belgische support pagina erbij gestopt, waarop het probleem te vinden is (linkje staat in dit topic ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik belde moest ik uit gaan leggen wat bleeding nou precies betkend >_>
Wie verkoopt hier nou de pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je de (originele) adapter open kan maken? :P
Aangezien ik de adapter blijkbaar mocht houden, leek het me wel handig om een 2e adapter te hebben, maar dan wil ik natuurlijk wel randaarde erop hebben. Ik krijg dat ding alleen niet open, sterker nog, ik krijg totaal geen beweging in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus64x
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-02 08:01
Ik heb eindelijk na twee keer de foute adapter te hebben gekregen de juiste binnen. Het is niet eentje van de XPS series, maar gewoon eentje voor de 9400, zoals het hoort te zijn. Plaatje volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.a4c35d3cd6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 23:51
Had je er eerder eentje gekregen zonder randaarde?
Heb ook een 9400 besteld, echter een mailtje gestuurd dat ik er eentje met randaarde wil hebben
Angelus64x schreef op zondag 08 april 2007 @ 10:14:
Ik heb eindelijk na twee keer de foute adapter te hebben gekregen de juiste binnen. Het is niet eentje van de XPS series, maar gewoon eentje voor de 9400, zoals het hoort te zijn. Plaatje volgt:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus64x
  • Laatst online: 24-02 08:01
henkna schreef op zondag 08 april 2007 @ 10:24:
Had je er eerder eentje gekregen zonder randaarde?
Heb ook een 9400 besteld, echter een mailtje gestuurd dat ik er eentje met randaarde wil hebben
[...]
Ik heb er inderdaad eentje gekregen zonder randaarde, vervolgens nog eentje zonder randaarde en toen werd ik gewoon pissig en heb ik ze opgebeld en gevraagd of ze nou eindelijk de juiste konden sturen. ik heb ze toen een link gegeven van replacedirect.com waar hun eigen adapter te koop staat, die ene dan die ik wel moest hebben (de geaarde). Uiteindelijk hadden ze het begrepen en hebben het opgestuurd naar me. Als ze bij Dell niet weten welke het is moet je gewoon ze die link geven en dan de dell inspiron 9400 kiezen, dan komt er nog een plaatje voor ze aangezien ze zelf niet weten wat ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die sturen ze je gratis na? o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

WiseGuy! schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:09:
Zijn er nog meer mensen met opstartproblemen met de laptop eigenlijk?

Als ik hem niet aan de voeding heb en dus gewoon met alleen accu wil booten, krijg ik de laptop niet aan de praat. De hdd spint even up, maar beeld blijft verder gewoon zwart...

Hang ik hem aan het stroom daarentegen, geen problemen...
Inderdaad ... 95% accu spanning, en laptop boot niet op accu ... Hopeloze crap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
dupondje schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:42:
[...]

Inderdaad ... 95% accu spanning, en laptop boot niet op accu ... Hopeloze crap :(
Al contact gehad met Dell? Want dit vind ik toch wel heel erg slecht van een laptop rond de 2000 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46
Hey even een vraagje,

Ik heb een i9400 met 1Gb (2x512) 667 mhz intern en ik wil dit graag vervangen voor 2x 1gb (667 mhz)
Kan iemand die ervaringen heeft hiermee mij vertellen welke merken geheugen worden ondersteund?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:07

Gamer

mobile

Zoals je al kon lezen in dit topic eet deze laptop bijna alle ram.

Ik heb me op ebay een 7950GTX aangeschaft, en mocht ik wat tijd hebben post ik wel eens een howto.
iemand een go7800GTX hebben als upgrade ? :p

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een overzicht van andere videokaarten inbouwen in diversen (Dell) notebooks:

http://www.notebookforums.com/thread152596.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
Gamer schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:14:
Zoals je al kon lezen in dit topic eet deze laptop bijna alle ram.

Ik heb me op ebay een 7950GTX aangeschaft, en mocht ik wat tijd hebben post ik wel eens een howto.
iemand een go7800GTX hebben als upgrade ? :p
Waar & kostdat?

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje, is het normaal dat de laptop aan de onderkant bloedheet word.
ik gebruik hem vaak als ik in de bank zit en heb hem dan op mijn benen staan, maar na een tijdje word dat zo heet dat ik hem er vanaf moet halen.
verder heb ik er geen problemen mee

grt alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

misschien is dit iets! (ik weet niet of hij compatible is met de inspiron 9400)
maar wel een leuke aanbieding voor 1 dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:07:
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

misschien is dit iets! (ik weet niet of hij compatible is met de inspiron 9400)
maar wel een leuke aanbieding voor 1 dag ;)
Dat zal niet lukken, tenzij je er een stukje afhaalt :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd als ik de stekker uit mn laptop trek wordt het scherm gedimd om energie te besparen, hoe kan ik dit afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fn + Pijltje omhoog als je zonder netstroom werkt, of even in de bios instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaah bedankt, hoelang gaat die 9 cell batterij trouwens mij als je ongedimt een filmpje zit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 uur zonder belasting volgens mij, dus niet zo heel lang als je een filmpje kijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 21:25
Een filmpje bekijken moet wel lukken (ong 2uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:13:
Dat aardeprobleem is best wel ernstig :/
Heb sinds een paar dagen een nieuwe printer (een of andere Epson), maar die kan ik gewoon niet aansluiten :X De vonken springen over als je de usb stekker erin doet :X
Totdat m'n nieuwe adapter binnen is gebruik ik dus maar m'n 65W adapter van m'n Inspiron 8600, dan is het probleem verholpen.
Ik krijg ook zo'n mooie 50hz brom op m'n externe speakers als ik er last van heb, dus voor iedereen die geen multimeter heeft, probeer eens een extern speakersetje.
Heb zonet een chatsessie gehouden met iemand van Dell Technical Support.
Ik plan dus een aankoop van een 6400 of 9400, en ik vroeg hem over het leveren van een geaarde adapter, omdat die andere dus deze problemen geeft.
* Het is helaas niet mogelijk om een geaarde adapter bij te leveren.
...
* Dan kunt u niet oplossen met randaarde. USB is namelijk altijd ongeaard. Dus dat probleem, als het er is, zal blijven bestaan.
* Randaarde voor een adapter is trouwens dubbel op.
* Omdat namelijk de stroom wordt omgezet.
Ik ben er dan niet meer verder op ingegaan, aangezien ik zelf toch te weinig van die materie ken.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:21:
een vraagje, is het normaal dat de laptop aan de onderkant bloedheet word.
ik gebruik hem vaak als ik in de bank zit en heb hem dan op mijn benen staan, maar na een tijdje word dat zo heet dat ik hem er vanaf moet halen.
verder heb ik er geen problemen mee

grt alex
De laptop kan wel goed warm worden.

Installeer ff een programma als; Atitool of IK8fan (oid) om je temperatuur te monitoren.
Er is genoeg info op internet te vinden over hoe heet je hardware kan/mag worden.

Is er al nieuws over nieuwe drivers voor Xp/vista x64, iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment zit ik buiten met mijn laptop, en ik krijg gewoon kleine stroomschokjes van dat ding :S
Ik merkte het omdat ik aan een heel klein tafeltje zit, en ik met mijn hand de zijkant van mijn laptop raakte... Rechts aan de zijkant zit een poortje genaamd "1394" volgens mij is deze voor een draadloos internet antenne. Als ik met de rug van mij duim er tegenaan kom (omdat ik een externe muis gebruik) krijg ik een lichte schok.

Eerst dacht ik dat het verbeelding was, maar toen ik het opnieuw probeerde wist ik het zeker :P
Echt raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De 1394 port is als het goed is de Firewire port. DIt kun je ook vinden door op IEEE 1394 te zoeken op Google of Wikipedia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
1394 is idd firewire (zit ook op mijn 6400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:22:
Op het moment zit ik buiten met mijn laptop, en ik krijg gewoon kleine stroomschokjes van dat ding :S
Ik merkte het omdat ik aan een heel klein tafeltje zit, en ik met mijn hand de zijkant van mijn laptop raakte... Rechts aan de zijkant zit een poortje genaamd "1394" volgens mij is deze voor een draadloos internet antenne. Als ik met de rug van mij duim er tegenaan kom (omdat ik een externe muis gebruik) krijg ik een lichte schok.

Eerst dacht ik dat het verbeelding was, maar toen ik het opnieuw probeerde wist ik het zeker :P
Echt raar...
Die schokjes zijn normaal zegt dell ... Hoe kan het ook anders ? Er staat tot 100volt op mijn laptop, dus zeker ook op de jouwe. www.dupie.be/dell voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, ik had het al gelezen. Maar ik had niet gedacht dat je het ook echt zou voelen o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dupondje, we weten het al, laat het iemand in de TS zetten ofzo.. maar we komen op de laatste 3-4 pagina's hiero jouw site tegen.. Beetje spam IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand hier zo vriendelijk willen zijn om te zeggen welke lan kaart er in dite notebook zit, ben van plan mijn huidige dell notebook te verkopen en een nieuw dell notebook (deze om precies te zijn) aan te schaffen, ik zou alleen graag willen weten wat voor LAN aansluiting erop zit i.v.m. linux compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent er iemand dit probleem (en een oplossing ervoor...)?

Als de laptop aan staat, en het deksel wordt gesloten, dan switch het systeem naar de slaapstand. So far so good.
Bij het openen van het deksel, opent het systeem in een andere resolutie... en dat is niet de bedoeling?
Klinkt dat bekend bij iemand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@olger1024, ik heb er zelf wel geen maar ik gok zo een Realtek RTL-serie, deze zijn vaak standaard op Intel chipsets

@jostae, is dit in Windows Vista of in XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Vorige week dan ook maar eens mijn 9400 besteld.

T7200 2.0 GHZ, 17" 1440x900 True Life, 2048MB 666mhz, 7900 GS, snap on cover -charcoal leather, 160 GB 5400rpm, Vista premium 32 bit, 9 cell bat, 1y CAR.

Bezorgt en wel voor € 1325 _/-\o_

Nu maar hopen dat ik een "spanningloze" laptop krijg, zo niet gaat ie direct terug. Ook ga ik direct een poging wagen om XP te installeren aangezien mijn internet provider (@home) geen vista ondersteunt en ik al van diverse gebruikers te horen heb gekregen dat je internet dus gewoonweg niet aan de gang kan krijgen onder vista :? . Naja, tis dat ze geen xp konden/wilde leveren anders had ik die toch al genomen.

[ Voor 33% gewijzigd door FreeMen op 16-04-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik had daar laatst iemand over aan de phone.. Die had ook @home en vista en het werkte niet.. Weet niet wat die uiteindelijk gedaan had maar volgens mij werkte het uiteindelijk..

Gevonden:

Hij had een S271 + Vista + Cnet Router + @home

@home hielp hem niet omdat het Vista was
CNet hielp ook niet omdat het Vista was
Microsoft zei ga naar MSI omdat het OEM betreft
en MSI kan hem officieel niet helpen omdat het software betreft.
Maar goed ik ben de slechtste nie dus ging ff zoeken en stuurde hem iets toe over IPv6 en krijg uiteindelijk dit terug:
Bedankt voor je informatie, ik heb in een bui van frustratie alle stekkers van router modem en hubs los getrokken en er weer ingedaan, het blijkt nu te werken :) Dus bedankt voor je moeite!
Maar goed, als we over @home gaan praten dan zijn we beetje offtopic bezig dus alleen ff ter info..

[ Voor 66% gewijzigd door Moneta op 16-04-2007 17:43 ]

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:26
ik heb laatste tijd beetje vervelend probleem...

als ik m'n scherm dichtklap, dan gebeurd het SOMS, dus niet altijd, dat als ik hem open doe, dat het scherm zwart is.. ik moet hem via het uitknopje echt uitdoen, want de laptop reageert nergens meer op. Muziek is uit, niks werkt meer.. gewoon helemaal vast :S

laatste videokaart drivers heb ik geinstalleerd.. (ati x1400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een groot gedeelte van dit forum door te lezen zie ik dat de Dell Inspiron 9400 toch wel een aardig probleem heeft wat betreft stroomvoorziening.

Ik vind het een schitterende laptop, en wil graag tot aankoop overgaan. Het mooie van Dell vind ik dat je hem zelf helemaal kunt samenstellen. Ik wil een snelle processor (minimaal T7200), 2 gb geheugen, een harde schijf van op zijn minst 5400 toeren (gb maakt niet veel uit, minstens 80), en een behoorlijk goede videokaart (liefst 7900 GS dus). Bovendien wil ik een hoge resolutie scherm, dus de 1900x zoveel lijkt mij uitstekend. 17" is wel een vereiste.Ook bluetooth is gewenst.

Echte alternatieven zijn er niet helaas vind ik. Ik had even bij Toshiba gekeken, maar daar kwam ik niet echt iets tegen naar mijn zin. Hebben jullie suggesties? Gewoon de Dell nemen en kijken of er problemen met de laptop zijn en die eventueel oplossen, of toch voor een ander merk kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Ik heb nu reeds meer dan een jaar deze Inspiron, en het is een echte gamelaptop (dagen van 10+uur).
Geen enkel probleem noch fout gevonden hier.
En hij is nadien gewoon upgradebaar.

Dus, gewoon doen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook geen problemen hoor. Behalve het ontbreken van drivers voor windows x64 dan.

Toshiba heb ik ook gehad hiervoor, ik raad het je neit aan !

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb ineens heel erg veel last van mijn spatiebalk!
5 minuten gele.... *krak*

damm ik was dat bericht aan het typen en ineens krakt mijn spatiebalk vrij hard en doet hij het weer =S
zat zeker vast ofzo =S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex3305 schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:46:

@jostae, is dit in Windows Vista of in XP ?
Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freeman

T7200 2.0 GHZ, 17" 1440x900 True Life, 2048MB 666mhz, 7900 GS, snap on cover -charcoal leather, 160 GB 5400rpm, Vista premium 32 bit, 9 cell bat, 1y CAR.

Bezorgt en wel voor € 1325

UNQUOTE

Kun je me AUB uitleggen hoe je deze deal tot stand hebt gebracht? :9

Als ik op de site van DELL dit na doe kom ik uit op een bedrag van € 1629,47 incl. verz.
Is een interessante config. nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
FreeMen schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:25:

Bezorgt en wel voor € 1325 _/-\o_

Nu maar hopen dat ik een "spanningloze" laptop krijg, zo niet gaat ie direct terug. Ook ga ik direct een poging wagen om XP te installeren aangezien mijn internet provider (@home) geen vista ondersteunt en ik al van diverse gebruikers te horen heb gekregen dat je internet dus gewoonweg niet aan de gang kan krijgen onder vista :? . Naja, tis dat ze geen xp konden/wilde leveren anders had ik die toch al genomen.
Ga er maar niet van uit dat je een voeding ZONDER randaarde krijgt... Daarbij hoop ik voor je dat ie wil booten vanaf de accu alleen... Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Gamepie56 schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:49:
ik heb laatste tijd beetje vervelend probleem...

als ik m'n scherm dichtklap, dan gebeurd het SOMS, dus niet altijd, dat als ik hem open doe, dat het scherm zwart is.. ik moet hem via het uitknopje echt uitdoen, want de laptop reageert nergens meer op. Muziek is uit, niks werkt meer.. gewoon helemaal vast :S

laatste videokaart drivers heb ik geinstalleerd.. (ati x1400)
Had hier vroeger in windows ook last van, nu in linux niet meer dus het zal wel iets softwarematigs zijn. De oplossing van mij toen was gewoon een aantal maal open en dicht en dan werkte het wel weer (rebooten dus niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ik heb totaal geen probleem met het booten vanaf accu...
Meestal duurt de boot wel iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:26
Koetjeboe schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:19:
[...]

Had hier vroeger in windows ook last van, nu in linux niet meer dus het zal wel iets softwarematigs zijn. De oplossing van mij toen was gewoon een aantal maal open en dicht en dan werkte het wel weer (rebooten dus niet nodig)
ok, thnx.. zal het de volgende keer proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Ik heb een probleem met de nvidiadrivers voor de 7800go onder Windows Vista. De kleuren worden veel te licht weergegeven, waardoor foto's e.d. niet mooi gedisplayed worden. Alles is gewoon te licht, en het contrast is te hoog.
Nu zou je dit in de nvidia-displaysettings moeten veranderen. Echter, ik kan alleen het beeld kantelen, en de optie tot een ander beeldscherm aansluiten selecteren. Niets te vinden over instellingen van kleur, contrast e.d.
Ik begin er nu behoorlijk van te balen, want zo is voor mij Vista geen optie. Ik moet steeds vaker foto's bewerken, en als ik niet van de kleuren op aankan, kan ik er beter weer XP op zetten... :/

Wie herkent dit probleem? Zijn er uberhaupt mensen die onder vista de kleuren goed hebben met een 7800go of een 7900go, of die optie hebben?
Specs:
Inspiron 9400
Nivida GF 7800 Go
Truelife 1920*1200 beeldscherm
2 gb 667 mhz intern
Windows Vista Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Vandaag met twee mensen van de TD van DELL (1e en 2e lijn) gesproken over het spanningsprobleem en de ongeaarde adaptor. Bij elkaar een uur lang discussieren kan ik samenvatten in een paar zinnen, en dat is DELLs officiele statement:

Dell is zich bewust van het fenomeen van de opbouwende spanning op het chassis van de laptop bij het gebruik van een ongeaarde adaptor. Dit type laptop is uitvoerig getest en voldoet aan de geldende veiligheidseisen, en daar valt ook deze spanningsopbouw onder. Aangezien dit niet kan leiden tot levensbedreigende situaties voelt DELL zich ook niet genoodzaakt hier iets aan te doen en/of onderdelen te vervangen of repareren.

Losse toevoeging van de tweede lijns TD:

Wel wil ik -persoonlijk- u het advies op het hart drukken om geen randapparatuur aan te sluiten of los te koppelen als de laptop aan het lichtnet hangt. DELL is zich niet bewust dat dit problemen zal opleveren, maar het is in ieder geval beter voor de levensduur van alle apparatuur.

Yeah right. Ik heb serieus gevraagd of deze man niet advocaat van DELL was, of er eentje had gesproken, want dit is natuurlijk een dikke hoop corporate BS. Ik lees hieruit dat ze EXACT weten wat er aan de hand is, en dat het inderdaad problemen kan opleveren met bv USB sticks en printers. Waarschijnlijk blijven ze -net- onder de wettelijke eisen en proberen zo onder een hoop claims voor andere adaptors uit te komen.

Mijn case werd gesloten en kon me indien ik niet tevreden was melden bij customer care om uit te huilen. :|

Ik ga zeker een brief schrijven aan deze afdeling, en zou eigenlijk willen oproepen om dit met alle mensen te doen, die ditzelfde fenomeen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:18:

Mijn case werd gesloten en kon me indien ik niet tevreden was melden bij customer care om uit te huilen. :|

Ik ga zeker een brief schrijven aan deze afdeling, en zou eigenlijk willen oproepen om dit met alle mensen te doen, die ditzelfde fenomeen hebben.
Kom op zeg hier hoeven we als consument toch geen genoegen mee nemen.

Dus als mijn pc aan het lichtnet hangt kan ik er geen randapparatuur aan bevestigen.
Dit moet toch niet gekker worden zeg.

Mijn advies:.....rechtsbijstand inschakelen en hier een principiele kwestie van maken.

8)7

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Upgrade klaar, binnen het kwartier was dit gefixed.
http://service.futuremark.com/compare?2k3=5316185

Al met al een flinke verbetering.
Ondertussen ook een bluetooth module geplaatst, echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn laptop alleen op netspanning, maar ik heb nergens last van.
Ik heb vaak mijn PSP eraan hangen + fotocamera's + Externe muis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Gamer schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:39:

Ondertussen ook een bluetooth module geplaatst, echt makkelijk.
Heb je die los gekocht? Ik ben wel benieuwd waar je die vandaan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
WiseGuy! schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:16:
[...]

Ga er maar niet van uit dat je een voeding ZONDER randaarde krijgt... Daarbij hoop ik voor je dat ie wil booten vanaf de accu alleen... Crap.
Ik hoop toch zeer dat het niet standaard is en het slechts enkel batches betreft met dit euvel. Indien het in 100% van de gevallen zou lijkt het me dat er veel meer ophef over zou zijn. Maar ik zal het snel uitvinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:31: Kun je me AUB uitleggen hoe je deze deal tot stand hebt gebracht? :9

Als ik op de site van DELL dit na doe kom ik uit op een bedrag van € 1629,47 incl. verz.
Is een interessante config. nl
Had beetje geluk bij die prijs. Ik had nl nog een offerte liggen van € 100 korting + gratis dubbel geheugen. Daarbij de 5% kortingscode ingevoerd en kwam ik uit op ca € 1300. Op de offerte stond echter wel een T5500 geselecteerd omdat de T7200 toen nog € 208 meer kostte.

In de laaste week van de offerte toch maar eens gebeld of ik dat nog kon wijzigen in een T7200 voor de huidige meerprijs van € 95 en dat was geen probleem. Kreeg een nieuwe offerte maar daar stond ineens ook een 160gb hdd op ipv de toen geldende 120gb en ze had huidige aanbieding voor gratis verzendkosten ook erbij gedaan :?

Die offerte kon ik natuurlijk niet laten gaan O-)

Maar als ik hem nu samen stel vlgs mijn specs kom ik uit op € 1540 all in en daar gaat dan nog 5% kortingcode ?Q7S30HKQRGXVZ vanaf. Blijft er ca € 1465 over. Het is geen € 1325 maar daar zit het prijsverschil van extra € 30 en de meerprijs van het geheugen tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 19-04-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen inspiron 9400 met een 7200rpm hd meer krijgen of wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:02:
Ik gebruik mijn laptop alleen op netspanning, maar ik heb nergens last van.
Ik heb vaak mijn PSP eraan hangen + fotocamera's + Externe muis....
Zelfde hier, lichtnet + 80 euro muis + telefoon (beide USB) en alles werkt nog.

Niet elke laptop heeft hier dus last van neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Hmmja, blijft vaag, dat randaarde probleem.
Ik heb in okt 2006 zelf een 9400 gekocht, mijn ouders ook een 9400 en mijn zusje en 6400.
Alledrie hebben geen last van aardeproblemen of stroom op de chassis. .

Ikzelf werk altijd op netstroom, en gebruik
- Logitech Amilio laptop toetsenbord (+usb hub)
- Epson printer
- Microsoft draadloze muis
- Usb 2.0 80Gb disk (3,5 inch)
- Usb 2.0 40 Gb disk (2,5 inch)
- Ipod om op te laden

Nergens last van en heb alle vertrouwen in mijn klapdoos hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

Getest ZONDER usb-apparaten aangesloten ? Want als ik mijn printer aansluit heb ik ook geen stroom meer op laptop. Omdat printer laptop dan aard via usb poort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 23:51
Heb woensdag mijn 9400 ontvangen.
Geen stroomstootjes, geen schokken!
Eerste indruk gewoon mooi apparaat!

Ik maak meteen gebruik van de gelegenheid voor een vraagje.

Stel ik ben iets aan het downloaden wat zo'n uur duurt.
Hoe kan ik dan mijn scherm uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dat staat bij Energieinstellingen in Windows (XP, Rechtermuisknop > Bureaublad > Screensaver > Energieinstellingen > standen instellen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkna schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:18:
Heb woensdag mijn 9400 ontvangen.
Geen stroomstootjes, geen schokken!
Eerste indruk gewoon mooi apparaat!

Ik maak meteen gebruik van de gelegenheid voor een vraagje.

Stel ik ben iets aan het downloaden wat zo'n uur duurt.
Hoe kan ik dan mijn scherm uitschakelen?
ik vind t t makkelijks om mn screensaver en standby en slaapmodus uit te zetten en gewoon mn scherm dicht te klappen, zorg wel dat de instellingen goed staan:

desktop->eigenschappen->schermbeveiliging->energie->geavanceerd

zorg daar dat er verder niks gebeurt als je je scherm dicht klapt of je laptop n tijdje laat aanstaan.
het scherm gat zoiezo vanzelf uit als je het dichtklapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
dupondje schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:23:
Getest ZONDER usb-apparaten aangesloten ? Want als ik mijn printer aansluit heb ik ook geen stroom meer op laptop. Omdat printer laptop dan aard via usb poort!
Tuurlijk helemaal getest zonder usb apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Processor: Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1,73 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Besturingssyteem: Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Services: Collect & Return-service, slechts 1 jaar
LCD-Scherm: 17-inch XGA+ TFT-breedbeeldscherm (1.440 x 900) met TrueLife™
Geheugen: 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Harde schijf: 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Optisch: Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Grafische Kaart: 256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Hoofdbatterij: 6 Cell 53 WHr batterij

Dit momenteel samengesteld voor 998euro's. (5%korting, en Profiteer van € 100 inclusief BTW korting op geslecteerde Inspirons).

Kan ik nog meer korting bedingen via internet of even bellen? ;)

Ik was eerst van plan een 6400 te nemen, maar aangezien ik er nogal veel ga op werken leek het me toch verstandig om 17" tenemen. Is UltraSharp Wide Screen WUXGA dan aan te raden? Die heb ik momenteel niet genomen.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Creative Zen Vision W (Portable Media Player), en die spiegelt echt enorm...als dit ook maar enigsinds lijkt op een Truelife scherm, dan ben ik blij dat ik voor een normaal scherm heb gekozen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

no11 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:23:
Processor: Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1,73 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Besturingssyteem: Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Services: Collect & Return-service, slechts 1 jaar
LCD-Scherm: 17-inch XGA+ TFT-breedbeeldscherm (1.440 x 900) met TrueLife™
Geheugen: 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Harde schijf: 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Optisch: Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Grafische Kaart: 256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Hoofdbatterij: 6 Cell 53 WHr batterij

Dit momenteel samengesteld voor 998euro's. (5%korting, en Profiteer van € 100 inclusief BTW korting op geslecteerde Inspirons).

Kan ik nog meer korting bedingen via internet of even bellen? ;)

Ik was eerst van plan een 6400 te nemen, maar aangezien ik er nogal veel ga op werken leek het me toch verstandig om 17" tenemen. Is UltraSharp Wide Screen WUXGA dan aan te raden? Die heb ik momenteel niet genomen.

Iemand nog tips?
Ik vind WUXGA scherm veeeeeeel beter :) Vooral de hogere resolutie vind ik een groot voordeel. Echt superscherm scherm.

En ook: Neem een 9 cell accu !!! Kost misschien 30eur meer, maar laptop kan veel langer zonder stroom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:30:
Zou iemand hier zo vriendelijk willen zijn om te zeggen welke lan kaart er in dite notebook zit, ben van plan mijn huidige dell notebook te verkopen en een nieuw dell notebook (deze om precies te zijn) aan te schaffen, ik zou alleen graag willen weten wat voor LAN aansluiting erop zit i.v.m. linux compatibiliteit.
Dell gebruikt alleen Broadcom of Intel als Lan op het moederboard.
http://support.euro.dell....s/ins9400/en/om/index.htm

Het is dat ik ff niets specifieker voor je heb, zit niet op me werk he :P

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijnes zitten:
1x Broadcom 440x 10/100 Intergrated Controller (lan)
1x Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection (wlan, doh :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb net een Dell Inspiron 6000 laptop, maar met de komst van enkele nieuwe softwarebundels plan ik de overstap naar een nieuwe laptop. Omdat ik persoonlijk tevreden ben over Dell - maar ook door de vele mogelijkheden bij het samenstellen van een systeem - heb ik interesse in de Dell Inspiron 9400.

Voor ik aan het bestellen begin, had ik toch nog enkele vraagjes. Na het lezen van enkele pagina's uit deze thread, namelijk:

- Ik zou het 17" scherm met de resolutie van 1920x1200 pixels nemen. Nu werk ik op een 15,4" scherm met resolutie van 1680x1050 pixels. Wat ik me afvroeg is of deze verhouding ongeveer klopt, dit in de zin dat er - buiten het feit er meer op het scherm past - niet alles ongeloofelijk klein wordt. Ik ben namelijk multimediale vormgever en werk voor websites steeds naar een resolutie van 1024x768 - vanzelfsprekend moet op het 17" scherm iets in dit formaat degelijk te maken zijn. Iemand ervaring hiermee?

- Wat verder las ik dat het 'gewone' 17" scherm (die met een lagere resolutie dus) enorm veel last heeft van bleeding. Heeft het 17" scherm met 1920x1200 resolutie hier ook last van of merk je dit niet?

- Ook lijkt het opstarten vanaf de accu (dus zonder dat de laptop aangesloten is aan de netspanning) niet te lukken. Klopt het dat je hem dan niet opgestart krijgt?

- Zijn recente games te spelen (Stijl van Oblivion, STALKER, FEAR,...)?

- Iemand ervaring met de LCD covers die je op de achterzijde van het scherm kan plaatsen? Fitten deze mooi en zijn ze kwalitatief?

- Ik las dat je telefonisch sneller geheugen kunt vragen (667 MHz), klopt dit? Geeft dit een opmerkelijk verschil ivm het standaard geheugen van 533 MHz?

- Ook kwam ik tegen dat het vrij moeilijk is om de laptop te formatteren. Klopt dit?

- Hoe bekom ik de korting van 5%? Dit voor kleine ondernemingen.

- Zijn er vergelijkbare laptops met de zwaaesre specificaties van de I9400? (prijs maakt niet uit).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Welkom op GoT Michael...

1. Ja dat klopt volgens mij gewoon hoor
2. Volgens mij heeft het high-res scherm hier geen last van. Ook het scherm met reflectie niet...
3. Dat moet lukken toch.. Tenminste klasgenoten van mij wel
4. Ja, met de Geforce Go 7900GS wel, Oblivion alles op Full moet lukken dacht ik ;)
5. Reviews van deze kun je vinden op Google. Ze passen wel goed, maar de een vind ze mooier dan de ander. Ikzelf vind ze eigenlijk weer wel mooi...
6. Dit kan via internet ook.. Maar via de telefoon kun je het vaak gratis krijgen.. Dat is het verschil ;)
7. Weet ik niet
8. Door de couponcode in te vullen voor deze laptop, deze kun je verder in dit topic vinden (Pagina 39 staat ie nog volgens mij.)
9. Ehm.. Ja, maar deze zijn vaak iets duurder. Kijk naar de Asus G1/G2 bijvoorbeeld. En anders gewoon zoeken op Google/Pricewatch/etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie, Alex3305!

Eveneens bedankt voor de info! Heb net de Asus G1/G2 bekeken en buiten een iets snellere processor lijkt hij me niet veel beter. Vooral de grafische kaart moet flink onderdoen voor de 7900 GS. Ook de behuizing lijkt me iets te cool/gaming/flashing :)

Zijn er nog zaken die ik hoef te weten?

Reacties van andere mensen met ervaringen betreffende mijn vragen zijn steeds welkom!

Groetjes,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Hey,

Ik heb sinds twee weken een i9400. Heel tevreden mee, geen hardware problemen (ondanks een stekker zonder aarding, hoewel ik nog een uiteinde mét aarding van mijn i8600 heb).

Maar ik heb een vraagje ivm MediaDirect: toen ik de laptop kreeg heb ik alle partities samengegooid tot 1, alles geformateerd en een clean install van Vista gedaan. Dit om alle bloatware meteen te skippen.

Ik zag echter dat er aparte partities voor Mediadirect etc waren, maar ik heb dit allemaal verwijderd, omdat ik maximaal diskspace wil op mijn main partitie. Gezien ik regelmatig naar 2 verschillende USB HDD's backup, is er voor mij geen risico verbonden aan alles op 1 partitie te bewaren denk ik.

Màààààr... achteraf lees ik hier en daar wat over die MediaDirect, en als ik het zo hoor is dat misschien nog niet zo'n slecht toepassing. Maar alvorens ik het probeer te installeren, heb ik toch wat vragen:
  • Zijn jullie tevreden over die MediaDirect? Is handig? (Vergeleken met winamp bvb) Gebruiken jullie het?
  • Speelt het .OGG audio bestanden af?
  • Moet ik er die aparte partities terug voor aanmaken, of kan het ook simpelweg op de main partitie meedraaien?
  • Wanneer de pc opgestart is in MediaDirect, staat hij dan echt "aan", of is dit een state die minder stroom etc verbruikt?
Gezien vista redelijk snel opstart, blijf ik het voorlopig zo gebruiken om muziek af te spelen als ik in de kamer met iets anders bezig ben, maar als het sneller/zuiniger/... is lijkt die MediaDirect me wel interessant.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaDirect? Dat gebruik ik echt nooit :D. Ik heb de recentste winamp Pro, BSPlayer 1.37 en een berg codecs, en ik kan alles in die 2 programma's afspelen :).

Die aparte partitie heb je alleen nodig als je mediadirect als "stand alone" wilt opstarten (dus wanneer je pc uit staat, windows niet geladen is, en op dat kleine "MediaDirect" knopje naast de powerknop en LEDs drukt).

Om MediaDirect in windows op te starten is deze partitie dus niet nodig, maar als stand alone vermoed ik van wel. Over stroomgebruik kan ik zo niks zeggen...al merk je wel dat er een soort van windows instantie wordt opgestart.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand die me verdere info op mijn vragen kan geven? (5 postst naar boven). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Is het hier al bekend dat er een vrij urgente bios update (a08) is?

Zo ja, sorry
Zo nee, dan weten jullie het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 05:28:
Nog iemand die me verdere info op mijn vragen kan geven? (5 postst naar boven). Thanks!
Formatteren is niet moeilijk, xp cd erin. Hierna naar de site van dell gaan en van alle troep die je in je laptop heb zitten drivers downloaden. Zo is het bij mij perfect gegaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:09:
Ik kan geen inspiron 9400 met een 7200rpm hd meer krijgen of wel
Jawel, dat is mogelijk. Ik heb voor mijn vader net een 9400 besteld, met 100gb 7200 rpm harddisk. Je moet wel even bellen. Voordeel is dat ze daar op provisiebasis werken en er vrij veel te onderhandelen is. Zoals: als ik die upgrade neem is er dan wat aan de prijs te doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Iemand een idee waar ik de T7600 kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 15:12
m'n zus heeft per ongeluk een pak suiker gemorst over haar Inspiron 9400 8)7 . Ze heeft 'm al gestofzuigd en geborsteld, maar er blijft nog steeds suiker in het klavier zitten. Weet iemand hoe je het klaviertje kan losmaken en er uithalen of een site waar dat staat uitgelegd?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muchu schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:20:
m'n zus heeft per ongeluk een pak suiker gemorst over haar Inspiron 9400 8)7 . Ze heeft 'm al gestofzuigd en geborsteld, maar er blijft nog steeds suiker in het klavier zitten. Weet iemand hoe je het klaviertje kan losmaken en er uithalen of een site waar dat staat uitgelegd?

alvast bedankt!
Op de Dell Support site staat de service manual:
http://support.euro.dell....tems/ins9400/en/index.htm

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel mischien een domme vraag maar hoe werkt die 5% kortingsbon toch.
Telkens ik die invoer krijg ik het volgende:

Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

Nu 5% korting op uw order!
Vervalt woensdag 31 oktober 2007 Details bekijken Waardebon verwijderen
Als ik nu klik op details bekijken komt er nieuw schermpje tevoorscc-hijn waar niks op staat.
Word dit pas achterafberekend of hoe werkt dit. Kan er me hier iemand mee helpen aub.

Ik wil het volgende toestel bestellen
InspironTM9400 (N04945) Aantal 1
intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060 (1,6 GHz / 533 MHz / 1 MB), Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands Module Beschrijving Details bekijken
Processor Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060 (1,6 GHz / 533 MHz / 1 MB)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Grafische kaart 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Harde Schijf 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Ondersteuningsdiensten Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Voeding AC Adapter 90W Power Cord
Draagtassen Gratis extra large draagtas
Dell System Media Kit Inspiron - DVD met hulpbronnen voor Vista (diagnosemiddelen en
LCD Scherm 17-inch XGA+ TFT-breedbeeldscherm (1.440 x 900) met TrueLife™

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.201,98

Moest ik nu nog kunnen 5% afkrijgen zou ik hem bestellen maar het lukt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 21:25
Gamer schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:20:
Iemand een idee waar ik de T7600 kan halen ?
Kijk in de pricewatch, er zijn genoeg shops die hem aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:20:
[...]

Jawel, dat is mogelijk. Ik heb voor mijn vader net een 9400 besteld, met 100gb 7200 rpm harddisk. Je moet wel even bellen. Voordeel is dat ze daar op provisiebasis werken en er vrij veel te onderhandelen is. Zoals: als ik die upgrade neem is er dan wat aan de prijs te doen etc.
Wat rekenen ze daar voor, als ik vragen mag (en tov wat :P)?

Edit: heb ze vandaag gebeld. Ten opzichte van de 200GB@4500 is de 160GB@5400 125 euro goedkoper, de 100GB@7200 zo'n 150. XP is ook leverbaar, geen prijsverschil.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 02-05-2007 10:05 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje

dupondje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmms, toch nog eens verder gekeken naar de andere modellen en hoor graag jullie mening.

Wat ik wou kopen:

Dell Inspiron 9400, Intel Core Duo processor (2,16 Ghz)
17" WUXGA scherm (1920x1200)
2 GB RAM (667 Mhz)
160 GB HD (5400 rpm)
256 MB GeForce 7900 GS

Maar toen zag ik:
Dell Precision M90, Intel Corde Duo (2,16 Ghz)
17" WUXGA (1920x1200) niet reflecterend scherm
GeForce Quadro FX 2500M met 512 MB
2 GB RAM (667 Mhz)
80 GB HD (5400 rpm)

Nu kost die wel dubbel zoveel :( Toch, persoonlijk vind ik hem een pak beter ogen (heb nu een Inspiron 6000 - de 9400 oogt hetzelfde). Ook het matte scherm van de M90 zou beter zijn, evenals de videokaart. De HD is wel kleiner, maar maakt op zich niet veel uit (heb een externe 500 GB HD, zodus).

Wat denken jullie - buiten de prijs - zeker de moeite? Iemand ervaring met dit systeem? Zijn de prestaties zoveel beter (videokaart?)?

Bedankt,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik nou precies bij ofset in I8kfanGUI invullen? ik had gehoord 8, moet je dan gewoon 8 invullen in dat vakje en niet +8 of -8 ofzo en moet je het dat ook doen bij de gpu enzo?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste