Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Al een week heb ik er Vista x64 Ultimate op draaien... Werkt gewoon super.
System rating 4.5

Dit is wel de 4e laptop die ik van Dell heb ontvangen, vanwege warmteproblemen.
Deze wordt ook warm -> volgende stap: XPS =)

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:52:
Al een week heb ik er Vista x64 Ultimate op draaien... Werkt gewoon super.
System rating 4.5

Dit is wel de 4e laptop die ik van Dell heb ontvangen, vanwege warmteproblemen.
Deze wordt ook warm -> volgende stap: XPS =)
Warmte problemen in de zin van "hij valt uit" of jij vindt hem te warm op je schoot? Dat laatste ontkom je natuurlijk niet aan als je er allemaal high end kaarten en processoren in hebt zitten.

• PrefixeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:22

PrefixeR

B.I. Baas

Mensen die van plan zijn om een nieuwe te bestellen, kijk eerst even hier:

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/51856

Ik weet dat deze post hier niet thuishoort, maar wellicht maak ik iemand anders hiermee blij.
Ik heb er 1x Vista op gedraaid (2Ghz, 1gig ram) en het draaide perfect. Hartstikke mooi ding. Ik hou het echter bij mn XPS.

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:23:
[...]

Warmte problemen in de zin van "hij valt uit" of jij vindt hem te warm op je schoot? Dat laatste ontkom je natuurlijk niet aan als je er allemaal high end kaarten en processoren in hebt zitten.
Met name warmte problemen op het toetsenbord. Leuk en aardig dat er zo veel high end spul in zit, maar als de koeling niet op tijd gaat werken wordt de laptop aan de onderkant en met name op het toetsenbord super warm. De heatsinks van de cpu en videokaart lopen precies onder het toetsenbord --> toetsenbord te warm. Voelt gwn niet fijn aan.

Dell medewerkers waren het met me eens dat het niet kon. Monteur die langs kwam heeft het ook gemerkt. Nu moet ik een brief schrijven naar Dell Nederland, zodat de hogere bazen :S het gaan aanpakken. Verwachting medewerker: omruiling van de 9400 inspiron voor een XPS.

• stormfly
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:40:
[...]

Met name warmte problemen op het toetsenbord. Leuk en aardig dat er zo veel high end spul in zit, maar als de koeling niet op tijd gaat werken wordt de laptop aan de onderkant en met name op het toetsenbord super warm. De heatsinks van de cpu en videokaart lopen precies onder het toetsenbord --> toetsenbord te warm. Voelt gwn niet fijn aan.

Dell medewerkers waren het met me eens dat het niet kon. Monteur die langs kwam heeft het ook gemerkt. Nu moet ik een brief schrijven naar Dell Nederland, zodat de hogere bazen :S het gaan aanpakken. Verwachting medewerker: omruiling van de 9400 inspiron voor een XPS.
Tja op mijn 6400 moet ik zeggen dat het me nie echt opvalt, tja warm istie wel. Meer aan de onderkant, maar ik heb maar een X1400 kaartje.

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Heren,

heeft 1 van jullie al geprobeerd om je 7900GS over te klokken naar een 7900 GSX? Ik ben benieuwd of dit goed te doen is en/ of de risco's hoog zijn. Vraag me ook af, een 7900 GTX heeft toch 512 MB en de 7900GS maar 256, levert dit geen problemen op of maakt dat niet uit?
Tevens is het misschien een idee om hier een apart topic voor te openen. Of is het zo dat deze al lang bestaat en dat ik er met mij schele ogen overheen heb gekeken?

Greetz r0

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
r0,

heb het gedaan, zoals een paar posts terug vermeld.

Heb gedraaid op 600/800 (1600), geen enkel probleem.

Op het moment heb ik hem weer op de 7900 GS staan, met 600/600 (1200),
gaat mij ook snel genoeg.

Als er nu iets de geest geeft in de laptop, zullen ze in ieder geval niet meteen
op het eerste gezicht kunnen zien dat er met de Bios van de videokaart geknoeid is.
Als je je 9400 naar Dell moet opsturen voor een reparatie en ze zien dat er een
7900 GTX in zit, ben je voor de volle 100% je garantie kwijt, nu ben je dat sowieso
ook, maar heb je kans dat ze er over heen kijken. (Meer een gevoelskwestie eigenlijk)

Het enige voorde3l is dat je met de GTX bios hogere kloksnelheden kunt halen.

Er zijn ook trouwens niet alleen maar 7900 GTX'en met 512 Mb geheugen, 256 is er ook...

Heb ook ergens gelezen dat je power supply ook beter kunt aanpassen naar een 130 watt
type (XPS) als je een zware overklok doet, de 90 Watt versie (Standaard) schint erg heet te
worden, moet dit nog testen...

Grz,
Rob.

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Hier is een site Overclocking The GeForce 7900GTX waar in ieder geval een artikel staat over een 7900GTX 256Mb die ze overclocken....

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/361/overclocking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:30:
Zelf wil ik ook wel graag weten of die 5400 rpm => 7200 rpm nu echt zoveel scheelt...want de 7.2k is maar beperkt tot 100gb...en die heb ik veels te snel vol natuurlijk. Liever heb ik 160 Gb, en dan neem ik iets langere laadtijden bij games wel voor lief. Zodra het in het geheugen (1 of 2 gb) zit doet de HD toch niks meer?
Kan iemand hier nog wat nuttigs over zeggen?

Want ik wil echt niet aan 100Gb als max vastzitten omdat 7200 rpm nu echt zoveel beter is? Heb nu met 120 Gb in mn normale PC al constant ruimteproblemen, dus minder wil ik eigenlijk echt niet.

Dus mensen met een 5400 RPM HD in hun Inspiron 9400, hoe draaien (moderne) games en wat applicaties tegelijk (browser, mp3 en photoshop bijvoorbeeld)?

En tenslotte het scherm nog, ik lees dat het WXGA+ scherm (1400x..) veel problemen oplevert...is dat inmiddels verholpen of loont die 200 euro extra voor het betere scherm echt?
Dus mensen die in de laatste maand deze laptop hebben ontvangen met het WXGA+ scherm, bevalt deze?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Ik weet niet welke HD's er gebruikt worden bij Dell en wat je budget is (zoveel spelers zijn er niet) maar hier een vergelijking (average read) tussen een Hitachi Travelstar 160Gb 5400rpm en een 100Gb 7200 rpm

en hier een pdf van Hitachi zelf.

hier nog een leuke vergelijking.... zelfs een 200 Gb 2,5"

en hier van seagate

al met al genoeg leesvoer om te vergelijken... een externe HD zou m.i. alleen een optie voor te backuppen zijn aangezien je dan maar een 30 Mb/sec zou halen ipv de 150 bij een SATA.....

Voordeel minder capaciteit maar sneller is dat je het sneller opgeruimd krijg als volloopt en je verplicht wordt op te ruimen.... :9

[ Voor 61% gewijzigd door Co_2J op 26-11-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Co_2J schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:50:
Ik weet niet welke HD's er gebruikt worden bij Dell en wat je budget is (zoveel spelers zijn er niet) maar hier een vergelijking (average read) tussen een Hitachi Travelstar 160Gb 5400rpm en een 100Gb 7200 rpm

en hier een pdf van Hitachi zelf.

hier nog een leuke vergelijking.... zelfs een 200 Gb 2,5"

en hier van seagate

al met al genoeg leesvoer om te vergelijken... een externe HD zou m.i. alleen een optie voor te backuppen zijn aangezien je dan maar een 30 Mb/sec zou halen ipv de 150 bij een SATA.....

Voordeel minder capaciteit maar sneller is dat je het sneller opgeruimd krijg als volloopt en je verplicht wordt op te ruimen.... :9
Die ena bovenste van d\ie lijst zit in mijn 6400. De 7k2rpm 100gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als ik die charts van Tomshardware even bekijk valt me op dat de 5.4k schijven niet eens zoveel slechter presteren, maar de 7.2k staan natuurlijk wel overal bovenaan.

En dat praatje van Hitachi is natuurlijk deels marketing, als ik zelf even ga rekenen aan de resultaten (read/write) van Tom kom ik op een verbetering van 14% uit. Is natuurlijk niet niks, maar dan neem ik iets langere laad tijden wel voor lief. Zeker als dat 60% in opslagruimte scheelt (100 => 160 Gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:07:
Hmm, als ik die charts van Tomshardware even bekijk valt me op dat de 5.4k schijven niet eens zoveel slechter presteren, maar de 7.2k staan natuurlijk wel overal bovenaan.

En dat praatje van Hitachi is natuurlijk deels marketing, als ik zelf even ga rekenen aan de resultaten (read/write) van Tom kom ik op een verbetering van 14% uit. Is natuurlijk niet niks, maar dan neem ik iets langere laad tijden wel voor lief. Zeker als dat 60% in opslagruimte scheelt (100 => 160 Gb).
Tja mijn 100gb is ook snel vol, heb toevallig gisteren een externet 320GB HD gekocht. Me latop met OS moet gewoon snel zijn en storage van downloads zoals films doe ik gewoon op de externe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het probleem is dat ik voor lopende zaken (games, muziek) aan 100gb niet genoeg heb...
En ik heb nu al 2 externe schijven, en elke keer als ik die moet pakken is het weer ergernis alom.
Nog een externe harde schijf erbij trek ik niet, en ik vind het ook heel onhandig...

En die 2 seconden langer dat Windows erover doet om op te starten omdat het gegevens naar het ram pompen wat langzamer gaat...kan me vrij weinig boeiend eigenlijk.

Daarnaast zat in mijn vorige laptop ook een 5400 RPM schijf (tue notebook 2005/2006), en daar heb ik ook nooit last van gehad. Maar gamen ging daar sowieso niet op, vanwegen de videokaart ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Misschien off-topic maar toch het nakijken waard.

Wifi-lek in laptops Dell

De bewuste Broadcom-driver, bcmwl5.sys, blijkt kwetsbaar voor een buffer overflow, zo meldt ZERT. Hackers kunnen op kernelniveau eigen code uitvoeren en een laptop overnemen

http://www.techworld.nl/a...s-dell-hp-en-gateway.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is balen ja. Zit die driver ook op nieuwe Inspirons, of enkel wanneer je de Dell Wireless Adapter kiest (standaard is nl. de Intel pro wireless)?

Vandaag trouwens 'nieuwe acties' (vorige verliepen allemaal op 28-11)...en nu kom ik op 1700 euro uit met deze configuratie (1.695,75 inc. bezorging met E-Value code van Kleine Ondernemingen):

Inspiron 9400, WXGA+ scherm, 2 Ghz cpu, 2 Gb 667 Mhz ram (gratis dubbel geheugen, dus maar 36 euro meer naar 667 Mhz), 160 Gb 5.4k schijf, 256 mb Geforce Go 7900 GS.

Verder nog 9 Cell batterij, XP Pro en 1 jaar garantie C&R.

Natuurlijk nog steeds best prijzig als je kijkt in dit topic wat je een maand geleden hiervoor betaalde, maar ik ga er denk ik voor tekenen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:55:
Dat is balen ja. Zit die driver ook op nieuwe Inspirons, of enkel wanneer je de Dell Wireless Adapter kiest (standaard is nl. de Intel pro wireless)?

Vandaag trouwens 'nieuwe acties' (vorige verliepen allemaal op 28-11)...en nu kom ik op 1700 euro uit met deze configuratie (1.695,75 inc. bezorging met E-Value code van Kleine Ondernemingen):

Inspiron 9400, WXGA+ scherm, 2 Ghz cpu, 2 Gb 667 Mhz ram (gratis dubbel geheugen, dus maar 36 euro meer naar 667 Mhz), 160 Gb 5.4k schijf, 256 mb Geforce Go 7900 GS.

Verder nog 9 Cell batterij, XP Pro en 1 jaar garantie C&R.

Natuurlijk nog steeds best prijzig als je kijkt in dit topic wat je een maand geleden hiervoor betaalde, maar ik ga er denk ik voor tekenen :).
En Anno draait er ook perfect op :P , ikzelf speel het vaak op deze Dell , zelfde als jouw config.

Tot nu toe is het me nog steeds niet gelukt om beeld op de tv te krijgen via tv-out..Heb gelezen dat hier veel problemen mee zijn.Heb altijd zwart wit beeld , en de resolutie klopt niet. |:(

Verwijderd

Dat is mooi om te horen, daar ga ik in eerste instantie (op dit moment dan) ook voor ;). Maar dat zal je wel begrijpen :D.

En ik was gelukkig niet van plan de TV out te gebruiken (we hebben nog een tv met enkel Coax-in, en thats it :D). Dit komt omdat we een beamer hebben met VGA in...en die uitgang (op de laptop) werkt meestal zonder problemen :).

Verwijderd

Nog een klein vraagje, ik heb even van tevoren de user manual doorgelezen net...en daar staat dat CTRL-SHIFT-ESC naar de Taskman gaat (CTRL-ALT-DEL dus)...die drie toetsen zitten natuurlijk wel lekker boven elkaar, maar ik mag toch wel hopen dat good old ctrl-alt-del ook nog gewoon werkt :?.

• Avacon01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb vandaag m'n dell inspiron gekregen, maar zou er graag een clean xp install opzetten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb een cd met drivers erbij gekregen, en de xp cd. Best alles formatteren, of is er een eenvoudigere manier? Is er nog iets dat ik moet backuppen van drivers of utilities trouwens?

Bedankt voor de hulp!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14
Avacon01 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:53:
Ik heb vandaag m'n dell inspiron gekregen, maar zou er graag een clean xp install opzetten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb een cd met drivers erbij gekregen, en de xp cd. Best alles formatteren, of is er een eenvoudigere manier? Is er nog iets dat ik moet backuppen van drivers of utilities trouwens?

Bedankt voor de hulp!
Je hebt voldoende aan de XP CD, en de drivers van I'net. Daar staat alles. Je kunt ook een iso downloaden voor het Media-direct gedeelte, en dat weer restoren zodat je daar ook weer gebruik van kan maken (als je dat zou willen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:40:
Nog een klein vraagje, ik heb even van tevoren de user manual doorgelezen net...en daar staat dat CTRL-SHIFT-ESC naar de Taskman gaat (CTRL-ALT-DEL dus)...die drie toetsen zitten natuurlijk wel lekker boven elkaar, maar ik mag toch wel hopen dat good old ctrl-alt-del ook nog gewoon werkt :?.
Jep werkt gewoon nog steeds hier :)

Verwijderd

A_A_R schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:11:
[...]
Je kunt ook een iso downloaden voor het Media-direct gedeelte, en dat weer restoren zodat je daar ook weer gebruik van kan maken (als je dat zou willen).
Waar staat die ISO dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Poeh, het is meer dan een half jaar geleden dat ik die gebrand heb. Ik weet zo niet meer precies waar het staat, maar ik neem aan dat je dit gewoon onder downloads vind (het is mediadirect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Ik zit te twijfelen over een XPS 1710 of een Inspiron 9400. Op de Dell-site kan je alleen maar 5400 rpm hdisks kiezen (blijkbaar zijn de 7200rpm schijven uitverkocht...oid). Vormen deze lage snelheidschijven een bottleneck in deze snelle laptop? Of loont het de moeite te wachten tot de 7200rpm's weer beschikbaar worden?

Oh ja, is er nog een kans dat de XPS serie ook de "gratis dubbel geheugen" actie gaat meemaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
lavalamp schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:45:
Ik zit te twijfelen over een XPS 1710 of een Inspiron 9400. Op de Dell-site kan je alleen maar 5400 rpm hdisks kiezen (blijkbaar zijn de 7200rpm schijven uitverkocht...oid). Vormen deze lage snelheidschijven een bottleneck in deze snelle laptop? Of loont het de moeite te wachten tot de 7200rpm's weer beschikbaar worden?

Oh ja, is er nog een kans dat de XPS serie ook de "gratis dubbel geheugen" actie gaat meemaken?
7200 moet je via de bestellijn bestellen, bij mij kon hij kostenloos verplaats worden voor een iets kleiner model maar wel sneller.

tja in het topic van de 6400 staat een hele mooie vergelijking tussen 5400 en 7200. Het is natuurlijk iets sneller maar het vreet ook meer stroom. Ik zou het in het volgende geval niet meer doen, want me 7200 schijf is nog steeds traag vergelijken bij mijn processor kracht T7200. Of het nu 7200 of 5400 is maakt een minimaal verschil. Zal de link eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wil misschien een Dell 9400 aanschaffen maar ik zit wat te twijfelen over welke videokaart.

Ik ben namelijk van plan de laptop te gebruiken als dvd speler/file player voor mijn Panasonic Plasma TV (42PV60E). Zelfs de Intel integrated kaart zal goed genoeg zijn om DVDs mee af te spelen maar als ik HD DVDS download bijvoorbeeld, zou die kaart het dan nog steeds trekken om die af te spelen op zo'n TV via de DVI output? Of zou deze niet genoeg zijn en heb ik de X1400/7900GS?

Ben verder niet van plan games te spelen oid, gaat puur om het afspelen van dvds op de tv of hd content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:21:
Hallo,

ik wil misschien een Dell 9400 aanschaffen maar ik zit wat te twijfelen over welke videokaart.

Ik ben namelijk van plan de laptop te gebruiken als dvd speler/file player voor mijn Panasonic Plasma TV (42PV60E). Zelfs de Intel integrated kaart zal goed genoeg zijn om DVDs mee af te spelen maar als ik HD DVDS download bijvoorbeeld, zou die kaart het dan nog steeds trekken om die af te spelen op zo'n TV via de DVI output? Of zou deze niet genoeg zijn en heb ik de X1400/7900GS?

Ben verder niet van plan games te spelen oid, gaat puur om het afspelen van dvds op de tv of hd content...
Heeft een onboard kaart een DVI output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Zijn hier mensen die ook vaak (denk aan 2 keer per dag 8uur werk) een blauw scherm krijgen met de melding. multiple_irp_complete_requests.

Deze melding had ik al bij een schoon en nieuw systeem. Het is volgens mij ook een bekend probleem zonder oplossing volgens de dell forum's.

Zijn er mensen met een windows xp pro2 install vanaf de fabriek die geen problemen hebben met blauwe schermen? Een oplossing van dell is om de computer opnieuw te installeren maar daar voel ik weinig voor omdat het verdomd veel werk is om hem opnieuw in te richten.

Wat ik geprobeerd heb: deinstall van sonic software en bluetooth software. Iemand nog een idee? :'(

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

heren,

Even een vraag over de temperaturen van jullie GPU, de 7900 GS. Ik ben van plan om mijn 7900GS te flashen naar een 7900GTX (wordt dan 7900GTS). Maar nou liep ik tegen het volgende aan... Een tijd terug had ik al I8kfanGUI geinstalleerd, een progje speciaal voor de Inspiron 9400 voor de temperatuur waarneming van de CPU, GPU etc. Nou geeft dit progje aan dat mijn GPU idle een temp heeft van ongeveer 40-45 graden (CPU ook zoiets). Opzich lijkt mij dit een normale waarde. Alleen nu heb ik ook RivaTuner en AtiTool geinstalleerd en die geven beide aan dat mij GPU (idle) een temp van +/- 70 graden heeft, een flink verschil dus!

Nu is de vraag, waar moet ik nu vanuit gaan? Het lijkt me logisch als RivaTuner en AtiTool allebei 70 graden zeggen dat dat wel eens t geval kan zijn maar waarom zegt I8kfanGUI dan 40-45 graden? En daarbij komt kijken dat 70 graden wel een erg hoge temperatuur is voor een idle toestand (naar mijn idee).

Iemand ideen over wat de verklaring hiervoor is? PLZ, let me know!

BvD, r0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Nou, een verklaring zou kunnen zijn dat de laptop best wel wat stof vast kan houden. Die van mij ging na ongeveer 3/4 jaar uit zichzelf constant uit, hij werd dus te warm.

Stofzuiger op de fan holes loste hitte probleem op. (daarvoor had ik ook 70 graden idle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Koetjeboe schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:50:
[...]

Nou, een verklaring zou kunnen zijn dat de laptop best wel wat stof vast kan houden. Die van mij ging na ongeveer 3/4 jaar uit zichzelf constant uit, hij werd dus te warm.

Stofzuiger op de fan holes loste hitte probleem op. (daarvoor had ik ook 70 graden idle)
Lijkt me een beetje raar aangezien ik mijn 9400 net een maand of 4 heb. Nou wil mijn kamer nog wel eens een beetje stoffig zijn maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik hem in die korte periode al volgepompt heb met stof. En het verklaart trouwens ook niet het verschil tussen de temperatuur weergave van RivaTuner/AtiTool en I8kfanGUI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb gisteren mijn dell 9400 binnen gekregen, en ben op zich wel tevreden. Hij wil af en toe nog wel wat traag aanvoelen, maar ik moet nog veel rommel eraf gooien.

Wat me een beetje verbaasde of zelfs tegenviel, is dat er geen gigabit ethernet op zit. Ik pomp regelmatig grote files van werk naar thuis, en had gedacht dat er op laptops van dit prijssegment wel een Gb LAn op zou zitten. Ik kon het ook niet eens terug vinden op de specs van Dell.

Scherm (true life) is mooi. Spiegelt inderdaad afhankelijk van de lichtinval veel, maar dat went wel. De accu moet denk ik nog wat inwerken, want die is na 2 uurtjes wel leeg, en dan heb ik al de 9 cell accu.

Vista draait er ook lekker op, cijfer 4.9 en dit wordt geset door het geheugen. Onder Vista werkt alleen de mousepad niet goed want je hebt geen scroll functies. Voor de rest nog geen missers ontdekt.

Al met al mooi ding dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:10:
[...]

Heeft een onboard kaart een DVI output?
Ik begrijp ook niet precies hoe het zit, maar er wordt op de site gewoon gemeld dat een dell 9400 DVI output heeft en ik kan nergens vinden dat dat alleen NIET het geval is als je de geintegreerde videokaart van intel kiest. Verder is dat ook wel vreemd want dan zou de Dell 6400 met geintegreerde kaart het ook moeten kunnen hebben, maar de 6400 heeft ook nieteens dvi output als je de X1400 kiest dus het lijkt er op dat het per see aan de grafische kaart ligt die je kiest maar gewoon of het model DVI output heeft ja of nee.. ofzoiets? :)

iemand anders een idee en nog opmerkingen over mijn eerdere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:44:
Verder is dat ook wel vreemd want dan zou de Dell 6400 met geintegreerde kaart het ook moeten kunnen hebben, maar de 6400 heeft ook nieteens dvi output als je de X1400 kiest dus het lijkt er op dat het per see aan de grafische kaart ligt die je kiest maar gewoon of het model DVI output heeft ja of nee.. ofzoiets? :)
De X1400 in de 6400 ondersteunt op zich wel DVI, alleen zit er geen aansluiting voor in het 6400 chassis - er is ook geen plaats voor (of je zou de VGA-DSUB en S/VIDEO moeten opofferen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week (dinsdag avond) heb ik deze besteld, met als betaal-optie "bankoverschijving".

Nu krijg je dus een internet referentie nummer, wat na 72 uur in de database zou moeten staan toch? Of is dit pas nadat ze bij Dell mijn geld binnen hebben?

Zoja, wanneer controleren ze hun (post)bankrekening. Heb het geld afgelopen weekend overgemaakt, maar een automatisch systeem draait toch ook in het weekend door? Ik heb nu nog steeds geen bevestiging gehad van Dell, en ik kan ook niks terugvinden met mn referentienummer?

Moet ik nog gewoon afwachten tot morgen of Dinsdag, of is het beter om maandag gelijk even te bellen? Het blijft 1700 euro :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan de HP DV9000 aan te schaffen aangezien die twee 120 GB harde schijven heeft, maar als je genoegen neemt met minimale garantie (lees: 1 jaar), dan kun je voor zo'n 1750 euro inclusief btw een 9400 kopen met een hoge resolutie scherm en een snelle videokaart. Ik ga dus nu wel erg twijfelen. Is 1920x1200 niet veel te hoog? Mijn huidige 15 inch laptop heeft een 1400x1050 resolutie, is dat enigszins vergelijkbaar?

Ik vind de kwaliteit van het scherm erg belangrijk, ik wil echt een perfect scherm. Zijn er reviews op internet waaruit de kwaliteit van het scherm blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was weer eens te ongeduldig...vandaag in pre-production genomen voor 1695 euro:
Inspiron 9400, 2.0 Ghz, 2 Gb 667 Mhz ram, 256 mb Geforce [...], 160 Gb 5.4k HD en de rest van de mikmak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:49:
Ik was van plan de HP DV9000 aan te schaffen aangezien die twee 120 GB harde schijven heeft, maar als je genoegen neemt met minimale garantie (lees: 1 jaar), dan kun je voor zo'n 1750 euro inclusief btw een 9400 kopen met een hoge resolutie scherm en een snelle videokaart. Ik ga dus nu wel erg twijfelen. Is 1920x1200 niet veel te hoog? Mijn huidige 15 inch laptop heeft een 1400x1050 resolutie, is dat enigszins vergelijkbaar?

Ik vind de kwaliteit van het scherm erg belangrijk, ik wil echt een perfect scherm. Zijn er reviews op internet waaruit de kwaliteit van het scherm blijkt?
Het blijft (naast technische kwaliteit) toch altijd heel persoonlijk. Ik zou iemand zoeken die zo'n ding heeft als je het zo belangrijk vind. Het spiegelt bijvoorbeeld best aardig wat; de een kijkt er na twee dagen doorheen, en de ander die ergert zich er elke dag aan. Ik vind het hoge resolutescherm heerlijk: het is enorm scherp, en je hebt alle ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:49:

Ik heb de 9300 met een scherm van 1920 * 1200 en moet zeggen dat het echt een grote meerwaarde heeft. Zou niet meer zonder willen. Het oogt ontzettend mooi! Alleen is het draaien van spellen op native reso wat lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Dell 9400 bestelt met een 160 GB harde schijf, wat voor schijf krijg je dan? Hitachi? Seagate? Fujitsu?

En over die epp korting (www.dell.nl/epp), op mijn werk werken we uitsluitend met Dell pc's, ik denk alleen dat die pc's door ons software bedrijf zijn gekocht en ik vraag me af of Dell op de hoogte is dat wij met Dell pc's werken. Gewoon maar proberen om die korting te krijgen?

Verwijderd

En waar ik eigenlijk ook nooit iemand over hoor, hoe is het met de dode pixels in het hoge resolutie scherm? Komt dat veel voor? En wat is het beleid van Dell ten aanzien daarvan?

• stormfly
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:01:
En waar ik eigenlijk ook nooit iemand over hoor, hoe is het met de dode pixels in het hoge resolutie scherm? Komt dat veel voor? En wat is het beleid van Dell ten aanzien daarvan?

Met mijn 6400 prima afgehandeld, heb binnen een week een dode pixel geconstateerd. Het is heel klein maar als je weet dat hij er zit grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Gelijk nieuw scherm geplaatst door monteur aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:41:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:01:

Met mijn 6400 prima afgehandeld, heb binnen een week een dode pixel geconstateerd. Het is heel klein maar als je weet dat hij er zit grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Gelijk nieuw scherm geplaatst door monteur aan huis.
Maar als je gewoon de 1 jaar collect en return garantie neem (duurdere garantie opties vind ik belachelijk, garantie kopen, daar doe ik niet aan mee), krijg je dan ook al een nieuw scherm bij 1 dode pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:07:
[...]

Maar als je gewoon de 1 jaar collect en return garantie neem (duurdere garantie opties vind ik belachelijk, garantie kopen, daar doe ik niet aan mee), krijg je dan ook al een nieuw scherm bij 1 dode pixel?
Jeps dat was in die garantie termijn, later heb ik hem omhoog gezet naar 3 jaar voor 170euro met aan huis service.

Ben die Dell zo gaan waarderen en me broertje had na 1.5 jaar een kapotte dvd speler van 200e dat ik er voor gekozen heb om garantie te kopen. Heb een tikkie om licht lomp te zijn ;-) (nog voor het stadium gebroken schermen hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na op de UPS site te hebben gelezen dat mn laptop reeds om 5:19 AM Eindhoven verlaten had heb ik nog uuuren zitten wachten (tot 16:00) voordat deze daadwerklijk bij mij aankwam...maar nu heb ik 'em dus eindelijk (en ook gelijk geheel aangepast naar eigen wensen).

Damn wat een monsterlijk ding, toen ik de doos uitpakte dacht ik even: shit deze is lomp groot!

Maar nu ben ik er al aan gewend, dat 17" scherm (WXGA+) is met 1400*900 als native prima, en van een overbelichte onderkant heb ik helemaal geen last (hoewel het een beetje aanwezig is waneer ik er op ga letten, dat wel).

Al met al zeer tevreden, maar ook zeer prijzig ;). 1700 euro.

Zit enkel nog met het probleem dat het scherm niet meer 'vanzelf' aan wil nadat ik de klep dicht (en weer open...doh) heb gedaan. Bij energie staat dat er geen actie ondernomen moet worden bij het sluiten van de klep, maar toch gaat er iets niet helemaal goed. Met FN F8 (ctr/lcd) krijg ik mn scherm wel weer terug, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:07:
Na op de UPS site te hebben gelezen dat mn laptop reeds om 5:19 AM Eindhoven verlaten had heb ik nog uuuren zitten wachten (tot 16:00) voordat deze daadwerklijk bij mij aankwam...maar nu heb ik 'em dus eindelijk (en ook gelijk geheel aangepast naar eigen wensen).

Damn wat een monsterlijk ding, toen ik de doos uitpakte dacht ik even: shit deze is lomp groot!

Maar nu ben ik er al aan gewend, dat 17" scherm (WXGA+) is met 1400*900 als native prima, en van een overbelichte onderkant heb ik helemaal geen last (hoewel het een beetje aanwezig is waneer ik er op ga letten, dat wel).

Al met al zeer tevreden, maar ook zeer prijzig ;). 1700 euro.

Zit enkel nog met het probleem dat het scherm niet meer 'vanzelf' aan wil nadat ik de klep dicht (en weer open...doh) heb gedaan. Bij energie staat dat er geen actie ondernomen moet worden bij het sluiten van de klep, maar toch gaat er iets niet helemaal goed. Met FN F8 (ctr/lcd) krijg ik mn scherm wel weer terug, maar handig is anders.
Originele Dell video drivers gebruikt? En het Dell aanpassingen pakket voor XP geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot op heden enkel software verwijderd...maar geen drivers nee. En welk pakket bedoel je precies...ik heb verder niks extra's van Dell geinstalleerd nee.

En nog een kleinigheidje, elke keer als ik via de taskbar het volume verander (met die schuifbalk) hoor je een irritante piep bij het loslaten van de muis. Zo ook bij het ontvangen van email (Thunderbird), een enorme irritante en best harde piep.
Nu heb ik al de interne speaker uitgeschakeld bij systeembeheer, maar dat mocht niet baten.
Heeft (liever: had) iemand hier ook last van, en wat kan je er tegen doen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:47:
Ik heb tot op heden enkel software verwijderd...maar geen drivers nee. En welk pakket bedoel je precies...ik heb verder niks extra's van Dell geinstalleerd nee.

En nog een kleinigheidje, elke keer als ik via de taskbar het volume verander (met die schuifbalk) hoor je een irritante piep bij het loslaten van de muis. Zo ook bij het ontvangen van email (Thunderbird), een enorme irritante en best harde piep.
Nu heb ik al de interne speaker uitgeschakeld bij systeembeheer, maar dat mocht niet baten.
Heeft (liever: had) iemand hier ook last van, en wat kan je er tegen doen :)?
Je moet gewoon alle dell drivers installeren want ook je geluid werkt dus niet. www.dell.nl en dan downloads en even je type nummer opzoeken.

En dan alles wat nu brak werkt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar...ik heb geen enkele driver verwijderd! Beeld, games, muziek (2.1 hihi) werkt allemaal prima...alleen die 2 puntjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, geluidje bij het ontvangen van mail is inmiddels verholpen...en ook het beeld springt weer aan na het sluiten & weer openen van de klep (moest gewoon iets langer wachten met weer openen van de klep).

Nieuw probleem: om de een of andere reden wordt de deskop her-ingedeelt (iconen en positie actieve vensters) naar een 800*600 desktop. Heel irritant natuurlijk...maar waarom zou 'ie dit in godsnaam doen :?
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:02:
Als je een Dell 9400 bestelt met een 160 GB harde schijf, wat voor schijf krijg je dan? Hitachi? Seagate? Fujitsu?
Hitachi HTS 541616-J9AT00

Deze dus :Y).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Ik zou het goed in de gaten houden, Slindenau. Het beeldscherm van mij is ook stuk gegaan, met vergelijkbare klachten in het begin. Het scherm laat alles zien, en ineens is het door (na overgang, bij mij van het Windows opstartscherm naar het bureaublad). Na een keer opstarten of uitzetten was het meestal over. Tot het moment dat hij helemaal niet meer aangaat... ;(
(Dell heeft het binnen een aantal dagen opgelost door een monteur met een nieuw scherm langs te laten komen. Het gaat om een Truelifescherm, 1920x1200).
Dat het ding piept lijkt me ook niet de bedoeling, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Dell kun je de M1710 configureren met 2 harde schijven. Aangezien dit feitelijk dezelfde laptop is als de Inspiron 9400 zou dat betekenen dat ook de 9400 uitbreidbaar is met een extra harde schijf. Het vreemde is dat ik hier in geen enkele review iets over heb gelezen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:59:
Op de site van Dell kun je de M1710 configureren met 2 harde schijven. Aangezien dit feitelijk dezelfde laptop is als de Inspiron 9400 zou dat betekenen dat ook de 9400 uitbreidbaar is met een extra harde schijf. Het vreemde is dat ik hier in geen enkele review iets over heb gelezen. Iemand?
Gaat dit niet ten koste van je DVD-speler? Meestal is dat zo...
Ik ben wel benieuwd, meer opslagruimte is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:59:
Op de NL site zie ik nergens een 2e harddisk :?
De service manual heeft ook geen instructies voor een 2e harddisk. Als het een besteloptie is, zal 't wel een externe zijn. De dvd speler zit niet in een swap bay, dus een 2e hdd daarin zou een beetje vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Voor degenen die nog interesse hebben. Er zijn nog een aantal kabeltjes beschikbaar voor SPDIF/composite/S-Video. Deze is geschikt voor alle Latittude, XPS en Inspiron modellen.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Mocht je interesse hebben stuur dan even een mailtje naar mijn MSN adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shizzle hey...valt net mn adapter van ongeveer 50 cm hoogte op de grond...LEDje uit...

Ik opnieuw dat ding in het stopcontact doen, komen er vage piepjes uit...hij werkte dus niet meer!

Gelukkig na een minuutje wachten ofzo weer wel, maar het was wel even schrikken. Stel je voor, geen accu in de vakantiedagen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 00:26
hoi lui!

Die 9400 lijkt mij wel wat. Ik zit alleen nog te twijfelen over een aantal zaken, mn. de gpu. Ik speel nl. geen spellen dus de integrated gpu zou een goede keuze zijn denk ik. Ik vroeg me alleen of een integrated gpu een behoorlijk negatieve invloed heeft op de algemene systeemprestaties (shared mem, cpu gebruik, etc.)? En is zo'n integrated gpu krachtig genoeg om 1900x1200 aan te sturen als je films afdraait oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Neutron schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:59:
hoi lui!

Die 9400 lijkt mij wel wat. Ik zit alleen nog te twijfelen over een aantal zaken, mn. de gpu. Ik speel nl. geen spellen dus de integrated gpu zou een goede keuze zijn denk ik. Ik vroeg me alleen of een integrated gpu een behoorlijk negatieve invloed heeft op de algemene systeemprestaties (shared mem, cpu gebruik, etc.)? En is zo'n integrated gpu krachtig genoeg om 1900x1200 aan te sturen als je films afdraait oid?
Films gaat wel goed, maar heb je wel eens gedacht in de toekomst aan Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neutron schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:59:
hoi lui!

Als je geen games speelt, zou ik eerder voor een andere laptop gaan of met het oog op Vista een 9400 met een Ati X1400 grafisch gedeelte kopen en dan eventueel geen hoge resolutie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:41
Ik heb mij ook ééntje besteld, en is sedert 31/12/06 verzonden, maar hoe werkt die tracking systeem van ups ? Die vind het traceernummer niet terug blijkbaar (1ZW167596869798735). Ik ben toch juist als ik dat nummer uit de Pakbon haal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon ook niks met de link die Dell zelf geeft...maar je moet handmatig zoeken via je je (dell) ordernummer en je eigen postcode en geplande bezorgdatum.

Zie http://www.ups.com/WebTracking/reference?loc=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Doet hij nog altijd niet :/

Tjah, dat wordt niet weten wanneer hij toekomt ... gelukkig is het vakantie zodat er meer kans is dat ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, staat er een UPS link bij je overzicht op de Dell site? Zoniet, dan moet je nog even wachten...dan hebben ze het bij UPS nog niet verwerkt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Ja, er staat een link naar Ups ( klik ) maar deze vraagt om de tracking number in te geven, wat ik vervolgens doe, maar deze vind hij niet.

Nu, ik probeer morgen nog eens.

EDIT: mailtje ontvangen van dell, komt donderdag toe :) Altijd te ongeduldig met leveringen van m'n nieuwe speeltjes :9

[ Voor 12% gewijzigd door Storme op 02-01-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een v raagje:

Ik wil Vista 64-bit gaan installeren op mijn 9400, maar de site van dell heeft NOG niet de juiste drivers ter download....

Ik heb al eerder een vista geinstalleerd gehad maar toen kon ik nog geen officieele driver van de 7900gs vinden (wel een soort beta). Waarom heeft dell nog steeds niet die vista drivers bij de dowloads staan? (op nvidia.com is die overigens ook niet te vinden, (toch?)

Voordat ik wéér opnieuw ga installeren zou ik het toch wel fijn vinden om nu echt de juiste drivers hebben.

Gr....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:16:
Even een v raagje:

Ik wil Vista 64-bit gaan installeren op mijn 9400, maar de site van dell heeft NOG niet de juiste drivers ter download....
Dit is toch niet mogelijk, aangezien de Intels 32 bits zijn? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
A_A_R schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:37:
[...]

Dit is toch niet mogelijk, aangezien de Intels 32 bits zijn? Of mis ik iets?
Intel T 2xxx serie ondersteunen 32 bits
Intel T5xxx en T7xxx serie ondersteunen 64 bits

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:11

Gamer

mobile

iemand een ervaring met notebook hardware control met een Merom ?
Heb de T2600 geupgrade naar T7400, maar ik kan de voltage niet meer selecteren en de cpu blijft constant op 2166 mhz staan in tray.
Via CPU-Z zie ik dat de cpu wel 996 mhz draait, maar NHC heeft de juiste snelheid niet door.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Gamer schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:25:
iemand een ervaring met notebook hardware control met een Merom ?
Heb de T2600 geupgrade naar T7400, maar ik kan de voltage niet meer selecteren en de cpu blijft constant op 2166 mhz staan in tray.
Via CPU-Z zie ik dat de cpu wel 996 mhz draait, maar NHC heeft de juiste snelheid niet door.
Misschien de patch voor duo 2 core downloaden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je die upgrade via een officiele Dell upgrade gedaan of gewoon zelf een andere cpu gekocht, en in het laatste geval, was dat een beetje makkelijk uit te voeren en hoe koeltjes blijft hij onder het koelblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:39
Als je nu een Inspiron 9400 koopt. Hoe zit het dan met Vista? Krijg je dat dan opgestuurd over 2 of 3 maanden? Of moet je dat gewoon daarnaast nog kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:11

Gamer

mobile

stormfly schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:44:
[...]

Misschien de patch voor duo 2 core downloaden:P
Heb ik natuurlijk gedaan, maar het werkt nog niet.
Kippenijzer schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:08:
Heb je die upgrade via een officiele Dell upgrade gedaan of gewoon zelf een andere cpu gekocht, en in het laatste geval, was dat een beetje makkelijk uit te voeren en hoe koeltjes blijft hij onder het koelblok?
Het is een ES sample, gekocht via ebay.
Laatste biosversie gebruikt, werkt perfect.
Is iets warmer als met de Yonah, maar ondervind geen problemen.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

JozyDaPozy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:22:
Als je nu een Inspiron 9400 koopt. Hoe zit het dan met Vista? Krijg je dat dan opgestuurd over 2 of 3 maanden? Of moet je dat gewoon daarnaast nog kopen?
Ik moest hem expliciet telefonisch erbij aanvragen, standaard krijg je hem er niet bij, en via de website is hij (bij mijn weten) nog niet te krijgen. Enige nadeel: Je moet verplicht een engels OS nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren (3 jan07) een inspirion 9400 besteld bij dell

met de volgende specs

Onderdelen
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (incl. CD voor herinstallatie van besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®
Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

vandaag het geld overgemaakt.

nu lees ik al de forums eens effe door, en tot mijn schrik
schijnt het zo te zijn dat de levertijd van dell 5-7 werkdagen
bijna nooit gehaald word.

is dat echt zo?? iemand die miss zelfde besteld heeft
en die hoelang moest wachten??

ook hoor ik dat er veel problemen met het beeldscherm zijn, althans de normale
zover ik gelezen heb heb ik nog geen slechte referentie over het nieuwe
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® beelscherm kunnen vinden

iemand die hier een goeie of slechte ervaring mee heeft?

zijn er veel voorkomende problemen met deze laptop?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik heb het eindelijk voor melkaar. Digitaal geluid uit de 9400!

Via het kabeltje dat hier vaak aangeboden wordt. Plug deze in je 9400 achterin. Stop in de zwarte uitgang een digitale coax kabel en doe deze in de Digital In (COAX) op je receiver.

ga naar control panel, sound, klik op advanced, en daar staan 2 vinkjes, waarvan er een uit staat. (oa SPDIF). Vink ze beiden aan, en voila: mijn receiver (Denon AVR 1803) springt op digitaal signaal, en ik heb geluid. T is me alleen nog niet gelukt om daadwerkelijk dolby digital signaal of DTS te krijgen, maar ik blijf verder proberen!

Ik ga maar eens met die audigy hd software kijken of ik wel 5.1 kan krijgen.
Ik zal ook wel binnenkort een duidelijkere beschrijving geven met evt wat screenies. Kan die in de SP

[ Voor 13% gewijzigd door caspervc op 04-01-2007 13:00 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dat is handig! Ik kijk op mn widescreen ook graag (legale) DVD'tjes...maar neem dan genoegen met de stereojack uitgang. Maar het is zonde om die mooie 5.1 te verkrachten met 2.0 geluid...bedankt voor de tip ;).

Of is dit ook weer digitaal 2.0...dan maakt het nog niet zoveel uit :(.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet veel tijd om deze pagina nu zelf door te lezen bergen met huiswerk :O maar misschien helpt deze pagina je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zover ik weet heb ik geen audigy software op mijn dell staan, maar het is mij al enkele malen gelukt om met dat kabeltje DD sound (5.1) naar mijn versterker te krijgen, het is wel altijd een heel gehannes, want de helft van de tijd werkt het net zo goed niet :S. Hopen dat het onder linux beter gaat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site kan ik nu geen 7200 rpm HD erbij kopen, kan ik henoegen nemen met een 5600 rmp?
En is er een groot merkbaar verschil tussen de T5500 en de T7200 (en niet alleen in het geld)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook heb ik op notebookreviews.com (o.i.d.) dat deze laptop erg warm kan worden, en een boel lawaai kan maken. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onderkant van de laptop is inderdaad af en toe best lekker warm, van het lawaai heb ik eigenlijk alleen last als de omgeving echt stil is. Maar daar helpen de ingebouwde 2.1 speakers (of een koptelefoon natuurlijk) best goed tegen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, mijn ouders slapen onder mij en ik wil natuurlijk niet dat ze horen dat ik midden in de nacht dat ding nog aan heb ofzo :p

Hoe erg is het geluid eigelijk? Is een beetje lastig om zo te vertellen, maar hoor je hem als hij in een andere ruimte staat met de deur dicht?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er misschien nog iemand een waardebon voor dell die werkt? Of is de glitch al opgelost?
Dat met de E-value code werkt volgens mij ook al niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhhm heeft iemand hier naar gekeken:

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=507557&hl=

volgens hen is de 2,0 ghz van mijn inspiron 9400 core2duo processor dus gelijkwaardig aan een 3,6 ghz pentium 4 processor(die volgens mij meestal als standaard bij systeem eisen wordt gebruikt).

kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf speel ik bijvoorbeeld Anno 1701 met deze notebook, en ik heb alles maximaal staan. En de aangeraden systeemeisen van dat spel zijn o.a. een 3.0 GHz processor...dus zo verbaasd zou ik niet zijn als deze 2.0 GHz duo (!) core best goed presteert :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Heeft er iemand MediaDirect 3.1 (of 3.0) bij hun systeem geleverd gekregen?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mediadirect zegt versie 4.7 te zijn...wil je perse een oudere versie hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik de 5400rpm HD kiezen van 160 GB, of zal ik aan de telefoon vragen of ze een 7200 hebben?
Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken om te gamen, iemand vertelde me dat het verschil nauwelijks merkbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf aan de telefoon gevraagd om een 100gb 7200rpm koste ook nog eens 70 euro minder, als ik echt veel data kwijt wil prop ik mn oude hd wel in een usb rack. liever gewoon dat mn vaste harde schijf lekker snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:30:
Mijn mediadirect zegt versie 4.7 te zijn...wil je perse een oudere versie hebben ofzo?
Hebben we het wel over hetzelfde? Dit is het programmatje wat je zonder windows te starten (met de mediaknop voorop) allerlei media bestanden kan afspelen? Dell geeft namelijk zelf aan dat ze net 3.1 hebben geintroduceerd. Ben je niet in war met DMeXperience?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weet ik niet of die 'zonder windows' (want volgens mij start er toch behoorlijk veel van windows op...) Mediadirect hetzelfde is als die MD die ik opstart via c:/program files/dell/mediadirect...maar die geeft inderdaad aan 4.7 te zijn.

Heb verder geen zin om windows helemaal af te sluiten om dat te controleren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die kortingen die er nu zijn maar beetje jammer. de 1561 euro die wat mensen riepen een maandje geleden red je al bijna niet eens meer zonder btw...
Internet aanbieding is ook echt niks. 40gb grotere 5200rpm hd ;(

Maar de tip is dus kennelijk veel bellen?
Of anders even wachten tot de M1710 in prijs daalt/betere aanbiedingen krijgt...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even kijken of ik het goed begrijp hoor. Alles zonder btw overigens.

Inspiron 9400 met:
T7200
WUXGA
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
9 Cell 80 WHr batterij

kosten: 1.654,00

De MPS M1710 met exact dezelfde specificaties echter enige verschil is:
welPremium XPS Service, 2 Year (incl. Gaming and On-Site Support)

nietCollect & Return-service, slechts 1 jaar
nietNylon Zwart/Grijs Draagtas X-Large (gratis maar anders 40 euro)

kosten: 1.754,00

dus voor 1 jaar return service betaal je 140,- meer

en dan nog andere keuze:

MPS M1710 met de 512MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX (meerprijs van 130 euro)

kosten: 1.884,00

vergeleken met de xxodd XNi570U3
precies dezelfde specificaties echter de xxodd heeft als extra's:
- Intel Azalia High Definition Audio met virtuele 8 kanalen analoog uitgangen(7.1)
2 ingebouwde stereo speakers + subwoofer met SRS WOW Surround Sound
Audio DJ-buttons (speelt ook CD/MP3 als de M570U3 uit staat)
- 1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing
luxe draagtas
- 7-in-1 Cardreader voor Memory Stick(Pro, Duo), SD, Mini SD, MMC, RS-MMC

kosten: 2.017,35

voor 133 dus voornamelijk betere audio. Is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag even naar Dell gebeld want ik vind die kortingen van nu ook maar niks! Als ik nu precies hetzelfde wil ben ik niet 1561 euro kwijt maar meer dan 1800 euro!

De man van de helpdesk kon mij helaas niet helpen, ik kreeg wel een extra korting van 50 euro, maar daar heb ik niet veel aan...

Ook vroeg ik naar een Windows Vista coupon, maar daar doet Dell blijkbaar niet aan. Als ik Vista zou willen moet ik 2/3e van de nieuwprijs extra betalen :S

Ik heb gelezen dat nog een keer bellen en hopen op een andere persoon beter resultaat kan boeken. Misschien dat ik dat morgen probeer, anders weet ik het ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@merijn128
Die config, ongeveer precies dezelfde, heb ik eind 2006 voor 1700 inc. gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:07:
@merijn128
Die config, ongeveer precies dezelfde, heb ik eind 2006 voor 1700 inc. gekocht.
dat bedoel ik dus :)

maar zit er nu erg aan te twijfelen om te wachten tot de M1710 wat in prijs daalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merijn, misschien kunnen wij proberen de laptop samen te bestellen in 1 bestelling. Meestal krijg je dan meer korting op een product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er alleen nog niet echt uit wat ik wil :+
zelfs 15,4" laptops (Znote) hou ik nog voor mogelijk.
Zit kwa prijsrange nu tussen de 1000 (Inspiron 6400) en 2000 (xxodd 570U3) euro excl.
lijkt me duidelijk dat ik echt nog niet precies weet wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag naar Dell gebeld, en de medewerker die ik aan de lijn kreeg snapte wel dat ik deze laptop voor rond de 1600 euro wil net als ie een paar maanden geleden was. Hij vertelde me dat er morgen nieuwe acties van Dell komen, en dat de laptop dan misschien goedkoper wordt. (Hij weet nog niet wat voor acties er komen)

Ik vroeg ook of het in prijs zou schelen als ik 2 van die laptops zou kopen, en hij vertelde me dat het (na overleg) toch wel wat zou kunnen schelen.

Naar die Znote heb ik ook een tijd gekeken (ik was beina van plan om hem te kopen), maar bij de lokale PC boer vertelden ze me dat de laptop wel erg duur is voor wat hij te boeden heeft. Ik vond het zelf wel een erg mooi ding!

Maar de scherm en de videokaart van de 9400 hebben mij overtuigt! Als ik hem voor rond de 1600 euro kan kopen doe ik dat zeker ^^
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste