Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:26:
Naar die Znote heb ik ook een tijd gekeken (ik was beina van plan om hem te kopen), maar bij de lokale PC boer vertelden ze me dat de laptop wel erg duur is voor wat hij te boeden heeft. Ik vond het zelf wel een erg mooi ding!

Maar de scherm en de videokaart van de 9400 hebben mij overtuigt! Als ik hem voor rond de 1600 euro kan kopen doe ik dat zeker ^^
Issie echt zo duur? Hij scheelt 300 euro met een bijna identieke Inspiron 6400 met als enige verschil de videokaart (Geforce 7600 Go 512MB vs Ati X1400 256). Wat bijna al de Inspiron onmogelijk maakt voor mij. Mijn mainconcern als desktop vervangende pc is namelijk dat de enkele games die ik echt leuk vind er ook met hoge settings op te spelen moeten zijn.
Gaat me dan momenteel voornamelijk om Medieval 2: Total War en die heeft wel wat nodig.

De 9400 zou dan al een stuk beter zijn. Al heb ik echt totaal geen idee hoe mooi zo'n 17" scherm is (moet dat nog even ergens bekijken). Maar dan zit ik weer te denken, zolang die 9400 nog redelijk duur is voor 250 euro meer heb je een Go 7950 GTX en een jaar meer garantie met de M1710.

Zou het liefst even beidde Dell's ergens bekijken en dan erover oordelen maar ik zou echt niet weten waar ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat scherm is idd lastig, daarom heb ik maar veel reviews gelezen en vertrouw ik maar op het oordeel van anderen. De foto's die ik gezien heb zijn wel erg mooi! En de hoge resolutie zal er ook niet om liegen.

De videokaart van de 9400 is iig wel erg goed! Maar hoeveel verschil het is weet ik dan ook weer niet :S

Of de Znote echt zo duur is weet ik niet... Het kan natuurlijk zo zijn dat de mensen in de PC winkel zeggen dat het duur is omdat ze liever hun product verkopen. Ik ben hier eerlijk gezegd geen expert in...

Ik kijk morgen gewoon even naar de aanbiedingen die er dan wss komen. Als het mooie aanbiedingen zijn haal ik hem meteen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVIDIA GeForce Go 7900 GS 3800 Punkte
NVIDIA Quadro FX 1500M 3900 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7800 GTX 4000 Punkte
NVIDIA Quadro FX 2500M 4690 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7900 GTX 4700 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7800 GTX SLI 5000 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7900 GS SLI 5000 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7950 GTX 5214 Punkte

zoveel scheelt het dus. En 1 jaar meer garantie voor 250 euro.
Maar die 1710 heeft nog geen eens aanbiedingen. Is idd tot morgen wachten.

Moet ik overigens zeggen dat ik van foto's af de 9400 mooier vind dan de M1710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

heb me inspirion vandaag ontvangen
ben er echt heel tevreden mee, zeker geen teleurstelling!!

nog een klein vraagje, en ik weet hij is eerder gesteld maar kan
het niet terugvinden.

weet iemand hoe je schermverlichting maximaal houdt als je m van
netstroom afhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:19:
hoi

heb me inspirion vandaag ontvangen
ben er echt heel tevreden mee, zeker geen teleurstelling!!

nog een klein vraagje, en ik weet hij is eerder gesteld maar kan
het niet terugvinden.

weet iemand hoe je schermverlichting maximaal houdt als je m van
netstroom afhaalt?
knopje langs control volgens mij en pijltje omhoog/omlaag voor aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Dell kortingen zijn weer lekker vaag :? *O*

200 euro korting in totaal op 9400 --> 1.655,00
gratis dubbel geheugen M1710 --> 1.639,00

kom nu met precies dezelfde specs (zie hierboven) alleen M1710 een jaar meer garantie nog goedkoper uit voor de M1710 8)7
misschien nog maandje wachten tot de M1710 ook online korting heeft + dubbel geheugen voor rond de 1500 en dan ben ik om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:21:
[...]

thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:26:
even kijken of ik het goed begrijp hoor. Alles zonder btw overigens.

Inspiron 9400 met:
T7200
WUXGA
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
9 Cell 80 WHr batterij

kosten: 1.654,00
eind augustus besteld alleen mindere (120G) schijf maar dan wel 667mhz geheugen
prijs ex btw 1434 euro

dus lkkr duur atm :P
voor jouw prijs had ik inclusief btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:16:
[...]

eind augustus besteld alleen mindere (120G) schijf maar dan wel 667mhz geheugen
prijs ex btw 1434 euro

dus lkkr duur atm :P
voor jouw prijs had ik inclusief btw
daar was ik dus al achter ja :)
inmiddels over overgeschakkeld naar 667mhz geheugen ivm de 667mhz processor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:21:
[...]

Kan ja, maar je kan het ook eenmalig in de bios instellen. Al is die methode met FN up/down wel iets sneller ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32

Gamer

mobile

iemand een idee waar je een 7900gtx of 7950 GTX kan bestellen voor deze laptops ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:45:
Nieuwe Dell kortingen zijn weer lekker vaag :? *O*

200 euro korting in totaal op 9400 --> 1.655,00
gratis dubbel geheugen M1710 --> 1.639,00

kom nu met precies dezelfde specs (zie hierboven) alleen M1710 een jaar meer garantie nog goedkoper uit voor de M1710 8)7
misschien nog maandje wachten tot de M1710 ook online korting heeft + dubbel geheugen voor rond de 1500 en dan ben ik om :)
200 euro korting op de 9400? waar zie je dat ergens? o.O
Ook die M1710 komt bij mij een stuk duurder uit :-(

Kheb net Dell nog eens gebeld, maar de laptop wordt toch echt niet goedkoper...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:40:
[...]

200 euro korting op de 9400? waar zie je dat ergens? o.O
Ook die M1710 komt bij mij een stuk duurder uit :-(

Kheb net Dell nog eens gebeld, maar de laptop wordt toch echt niet goedkoper...
bij www.dell.nl stond vandaag voor de 9400 de volgende kortingen:
150 euro online korting
50 extra online korting

voor de M1710
gratis 2 keer zoveel geheugen (2048 667mhz)

owh en let wel, dit is excl. btw (kleine ondernemingen)

overigens is die 50 euro extra echt een magere aanbieding omdat die hardeschijf upgrade aanbieding van gisteren 70 euro (geloof ik) waard was. Is dus 20 euro minder goede deal ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 50 euro is helaas alleen voor kleine ondernemingen =(

Ik ga denk ik maar voor een andere laptop, deze vind ik zo toch echt te duur!
(als er nog iemand een Dell koopt ga dan naar: www.dell.nl/epp dan krijg je extra korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:28:
Die 50 euro is helaas alleen voor kleine ondernemingen =(

Ik ga denk ik maar voor een andere laptop, deze vind ik zo toch echt te duur!
(als er nog iemand een Dell koopt ga dan naar: www.dell.nl/epp dan krijg je extra korting)
wat voor een?
Een Zepto?Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:26:
Naar die Znote heb ik ook een tijd gekeken (ik was beina van plan om hem te kopen), maar bij de lokale PC boer vertelden ze me dat de laptop wel erg duur is voor wat hij te boeden heeft. Ik vond het zelf wel een erg mooi ding!
Hmm ik weet 't niet hoor maar ik vind 't wel cheap!

T7200/ 2 x 1 GB 667MHz RAM/ 100GB 7200 rpm/ GO 7600 512 MB
Webcam/ Bluetooth/ 1680 x 1050 15,4" scherm/ DVD-dual layer brander

en dat voor 1475 exclusief BTW :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:43:
[...]

Hmm ik weet 't niet hoor maar ik vind 't wel cheap!

T7200/ 2 x 1 GB 667MHz RAM/ 100GB 7200 rpm/ GO 7600 512 MB
Webcam/ Bluetooth/ 1680 x 1050 15,4" scherm/ DVD-dual layer brander

en dat voor 1475 exclusief BTW :)
hij heeft voor 300 euro minder een jaar meer garantie (opzich erg fijn), betere batterij en een 15,4" scherm tegenover een 17"

scherm lijkt me voornamelijk dus de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja de grafische kaart van de 9400 is wel een heel stuk beter dan die van de Zepto.
17 inch is minder portable en meer energie verbruikend, maar daar heb ik zelf geen problemen mee.

Ik heb een mail naar zepto gestuurd met de vraag of er een betere grafische kaart in de Zepto geplaatst kan worden. Zoniet dan wacht ik denk ik nog rustig af. Misschien komt er binnekort weer een nieuwe aktie bij Dell, anders stuur ik nog een keer een mail of bel ik ernaartoe. De 9400 voor 1600 euro lijkt me een goede deal, helaas is dat me nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owh wacht die Zepto heeft idd een 7600 Go.
Dies niet zo goed neej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tijd geleden mijn dell m90 van bijna 2800 euro retourgestuurd omdat het scherm zo slecht was en ook de snelheid ver beneden peil lag.
vandaag mijn toshiba qosmio g30-220 gekregen...............
nou sorry hoor, zelfde geld maar 100 x beter!!
wat een beeld!!
wat een snelheid

echt dat kun je totaal niet vergelijken en dat voor nog net iets minder geld ook nog!
wat ben ik blij dat die die dell retour heb gedaan en toch voor deze heb gekozen.
heeeeeerlijke bak is het
die hd drive!! wauw en dat geluid
sorry lijkt wel een reclame maar ben echt superblij met dit ding (en dat ik niet meer met die ....bak zit)

dus veel suc6 met jullie prachtige dell-machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal geen reclame, zo'n tips heb ik graag. Helaas varieert de prijs zo tussen de 2500 en de 3000 euro... Beetje duur voor mij :P
owh wacht die Zepto heeft idd een 7600 Go.
Dies niet zo goed neej
Ik heb gemailt of er misschien een betere in kon :P

Edit: Kan helaas niet, maar ze hebben geen klachten gehad over de performance...

Edit2: Eigenlijk gaat mijn voorkeur naar de Dell 9400, maar dan wel voor €1600,-

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hhhhm heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:

mijn scherm staat gewoon op 1920x1200 pixels, is echt prachtig enzovoort, echter zijn veel websites er niet op gebouwd.

naast dat het misschien wat slecht leesbaar is afentoe(al druk ik dan gewoon + ctrl) is het bijvoorbeeld niet echt een plezier om op youtube filmpjes te kijken, deze verschijnen allemaal in piepkleine schermpjes, zelfde geld voor afbeeldingen. mijn resolutie verlagen leidt gewoon tot lelijk beeld. heeft iemand een goede oplossing vooor dit probleem?

bijvoorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens bij instellingen kun je de Dpi instellen. Deze staat op 120 en moet naar 90 xD
(ergens in dit forum gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een kortingsbon van 5% weten te regelen via het internet! Als dit werkt in combinatie met de EPP korting kunnen we (als we samen bestellen) 15% korting krijgen! En dan wordt het heel erg veel goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga sowieso voor de M1710 omdat die in dezelfde configuratie of evenduur of zelfs minder duur is. En aangezien daar standaard 2 jaar garantie opzit is die keuze ook iets veiliger. Bovendien wil ik er een 7950GTX 512mb in. Dit alles voor een 150 euro extra :)

M1710 € 1.699,00 excl - € 2.013,69 incl

9400 € 1.540,00 excl - € 1.774,14 incl

hmmz beetje rare prijzen overigens :?
die 9400 is dus relatief inclusief goedkoper dan exclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje offtopic maargoed: Ik heb afgelopen zondag een laptop besteld bij Dell (via internet) en ik moet nog betalen. Echter ik heb tot heden nog geen orderbevestiging (is dat een email of gewoon post?) ontvangen. Is het normaal dat het zo lang duurt?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchmega op 12-01-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er wel een dual band draadloze kaart kopen zodat je ook in het buitenland kunt internetten (kost maar € 5 extra) En eventueel bluetooth voor 30 euro. (bluetooth zit er bij de 9400 wel in)

En voor de garantie hoef je het eigenlijk niet te doen. In de wet staat namelijk dat je recht hebt op de garantie dat je product net zolang meegaat als het bedoeld is. Dus als ie na 2 jaar kapot zou gaan heb je er recht op dat het gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmega schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:30:
Beetje offtopic maargoed: Ik heb afgelopen zondag een laptop besteld bij Dell (via internet) en ik moet nog betalen. Echter ik heb tot heden nog geen orderbevestiging (is dat een email of gewoon post?) ontvangen. Is het normaal dat het zo lang duurt?
Orderbevestiging is via de email...en als je in het weekend geld overmaakt hebben ze het bij dell Dinsdag of Woensdag, dus dan kan het inderdaad gebeuren dat je nu nog geen bevestiging hebt.

Je kan het beste met je internetbevestigingsnummer (ofzo) op de site van Dell controleren of je order al verwerkt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik ben al een tijdje op zoek naar een niet te dure laptop waar je toch de recentste
games nog goed kunt op draaien.
de inspiron 9400 staat me wel aan maar ik heb toch nog een paar vragen...

-is de NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS 256MB nog een goede video kaart voor de nieuwe zware
games ? (samen met de Intel® Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz
FSB) en 2G RAM 533MHz)
-Is het wel de moeite waard om 180euro extra uit te geven voor een 17" UltraSharp Wide Screen
WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife in plaats van een 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
of is de resolutie zoveel slechter op een gewoon LCD scherm ?
-Ik heb op een review van deze laptop gelezen dat deze dingen tamelijk veel lawaai maken,
vooral bij het gamen, bij het spelen van games zou ik er niet zoveel last van hebben maar
een film bekijken met het lawaai van de fans zou ik enorm irriterend vinden.
Zijn ze echt zo luid ?

Iemand die ervaring heeft met deze laptops? zou ik heel leuk vinden :)

:+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:43:
[...]

Orderbevestiging is via de email...en als je in het weekend geld overmaakt hebben ze het bij dell Dinsdag of Woensdag, dus dan kan het inderdaad gebeuren dat je nu nog geen bevestiging hebt.

Je kan het beste met je internetbevestigingsnummer (ofzo) op de site van Dell controleren of je order al verwerkt wordt...
Vergeten te melden. Order kan ik niet vinden op dell.nl/status (IR nummer met streepjes en zonder)
Of komt die pas online te staan nadat ik het geld overmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maarten:
Qua gamen ben ik wel tevreden met die configuratie die jij noemt (recente game: Company of Heroes; best zwaar, draait op alles maximaal vrij redelijk tot goed. Ook NFS Carbon draait via een progje op 1440x900, settings maximaal, vrij aardig).
Enige verschil: mijn 2 gb ram is 667 MHz.

Qua geluid kan ik niks zeggen, omdat mijn 5.1 surround > fannetje (qua dB's) :+
Zelfde qua scherm, heb die met truelife nooit gezien...en ben dus tevreden met wat ik heb. Verder ook geen klachten ofzo over dat 1440x900 scherm...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmega schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:25:
[...]

Vergeten te melden. Order kan ik niet vinden op dell.nl/status (IR nummer met streepjes en zonder)
Of komt die pas online te staan nadat ik het geld overmaak?
Ja, dat bedoel ik...daar moet je op wachten. De bevestiging per mail komt als het goed is nog een dag later ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:18:
hallo

ik ben al een tijdje op zoek naar een niet te dure laptop waar je toch de recentste
games nog goed kunt op draaien.
de inspiron 9400 staat me wel aan maar ik heb toch nog een paar vragen...

-is de NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS 256MB nog een goede video kaart voor de nieuwe zware
games ? (samen met de Intel® Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz
FSB) en 2G RAM 533MHz)
-Is het wel de moeite waard om 180euro extra uit te geven voor een 17" UltraSharp Wide Screen
WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife in plaats van een 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
of is de resolutie zoveel slechter op een gewoon LCD scherm ?
-Ik heb op een review van deze laptop gelezen dat deze dingen tamelijk veel lawaai maken,
vooral bij het gamen, bij het spelen van games zou ik er niet zoveel last van hebben maar
een film bekijken met het lawaai van de fans zou ik enorm irriterend vinden.
Zijn ze echt zo luid ?

Iemand die ervaring heeft met deze laptops? zou ik heel leuk vinden :)

:+ :+ :+
Ik heb dezelfde config, alleen dan 667Mhz geheugen.
Ikzelf vind de 7900GS een goede laptopkaart, heb er Fear mee uitgespeeld wat vlekkeloos ging.Gister begonnen met Prey en ziet er ook fantastisch uit.
Het WUXGA scherm zou ik zelf niet meer willen missen, ziet er prachtig uit en met de resolutie heb ik zeker geen problemen, wat ik vantevoren wel een beetje verwacht had..
Of ie lawaai maakt , tja dat kan ik niet echt zeggen.In mijn ogen zeker niet, en ik werk vaak door in de late uurtjes voor school, dus dan is het helemaal stil in huis..
Mja dit natuurlijk mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik dan toch bij deze laptop ga blijven en misschien dan nog voor
dinsdag bestellen dan krijg ik er nog een gratis webcam bij :)
of zou ik nog wachten voor een beter actie ?
bv. een gratis tv-tuner erbij zou ik veel leuker vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke acties zijn er nu dan?
Ik zou zeker wachten op een betere actie, bijvoorbeeld extra korting..
Of je moet al liever een webcam willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu zijn er 3 acties ...

-GRATIS Logitech Webcam
-Bespaar €100 - bij bestelling online
-Gratis 3 jaar McAfee SecurityCenter t.w.v. €102 (incl. BTW)

dit zijn de acties die nu lopen ... dus de laptop die ik wil bestellen kost nu
1628euro in plaats van 1728euro (inc btw) :)
of zijn er betere acties waar er nog meer van de prijs afgaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:01:
nu zijn er 3 acties ...

-GRATIS Logitech Webcam
-Bespaar €100 - bij bestelling online
-Gratis 3 jaar McAfee SecurityCenter t.w.v. €102 (incl. BTW)

dit zijn de acties die nu lopen ... dus de laptop die ik wil bestellen kost nu
1628euro in plaats van 1728euro (inc btw) :)
of zijn er betere acties waar er nog meer van de prijs afgaat ?
Als je bestelt via internet, kan je nog een waardebon-code invoeren. Met Google kan je vast nog wel een geldige code vinden die je 5% korting geeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmega schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:26:
[...]

Als je bestelt via internet, kan je nog een waardebon-code invoeren. Met Google kan je vast nog wel een geldige code vinden die je 5% korting geeft O-)
hoe kom je dan normaal aan die 5% korting ?
de codes die je op internet kan vinden, zijn dat dan codes van mensen dat ze niet gebruikt hebben
van een vorige actie ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08 14:13
Er is ook nog zoets als een epp actie, dan krijg je geloof ik 10% korting...

Je hoeft alleen maar een naam in te voeren van een grenommeerd internationaal bedrijf, en pats: 10% korting te pakken!

De 7900 kaart is gruwelijk over te clocken, standaard draait 'ie op 375/1050, ik heb hem al laten draaien op 600/1600 (Gtx Bios)...

Hij draait nu op 600/1200 (Gs Bios) dat vind ik toch wat veiliger...

Goeie Fanguard erbij, en alles moet kloppen.

Standaard loopt de 7900Gs sneller dan 90% van alle Videokaarten op de markt,
maar als je alles er uit wilt persen, zul je kunstgrepen moeten uitvoeren.

Deze kunstgrepen kosten je wel je garantie...

1900*1200 scherm dat ik heb, heeft enigszins last van bleeding, maar niet storend.

Heb een Xxodd 570 verkocht omdat het model me niet aanstond (Waarom koop je hem dan?)
Omdat er op dat moment een goede videokaart in zat (X800XT)...
Deze had een 1440/900 scherm, non glare.

Ik heb me vanaf het begin daar aan gestoord.

Heb nu het Dell blingbling scherm, en zou niet meer zonder willen.

Als je een paar Euro extra te besteden heb zou ik voor een XPS 1710 gaan,
ik had ze niet, heb echter nooit of te nimmer spijt van mijn aankoop gehad...

(Uiteraard is een 7950Gtx verder op te fokken dan een 7900Gs)

Howel ik inmiddels in de ogen van de meeste mensen een verouderd of inferieur
model heb, ben ik nog steeds onder de indruk van mijn 9400...

(T2400/1gb 667/100Gb 5.4Krpm/7900Gs @ 600-1200)

Rk...

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akties die echt schelen zijn bijvoorbeeld gratis upgrade van 120 GB naar 160 GB, gratis dubbel geheugen of geen bezorgingskosten. Uiteindelijk is er altijd wel een aktie waardor de prijs over het algemeen redelijk gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je je 7900 geclocked dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
schrnz,

Pagina 16 van dit Topic....

Bij vragen: rgck14 @ yahXX punt com

Uiteraard zonder spaties...

Helaas staat m'n thuisbak uit, anders had ik je alles over ftp kunnen sturen....

Grz,
Rob.

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment is er een gratis dubbel geheugen voor de XPS M1710 enz. Dat scheelt aanzienlijk in prijs! Ik heb toevallig nog eeen kortingscoupon en probeer om deze samentevoegen met de EPP korting. (dat zou in totaal 15% zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet nog niet of ik de laptop nu al zou kopen of wachten tot ik genoeg geld heb voor het
1920x1200 Ultrasharp WUXGA with True Life ....
want 1440x900 lijkt me maar zwak voor een 17" breedbeeld scherm.

weet er iemand een site waar er reviews geschreven staan die over deze schermen gaan?
want ik vind geen enkel deftig forum waar er uitgebreid over de schermen wordt geschreven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden dit topic eens helemaal doorgelezen. Er zijn toch wel veel klachten over het 1440X900 scherm. Denk hierbij aan Bleeding enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, bleeding...

Op mijn scherm is het naar mijn mening wel aanwezig ja, maar ik heb er echt nooit last van.
(tijdens normaal werken met windows, internetten en gamen merk je het sowieso niet).

Bij (donkere) films is inderdaad de onderste balk van het scherm wat lichter, maar daar erger ik me ook nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een inspiron 9400 met net dezelfde configuratie als een XPS M1710(met de actie van het dubbel geheugen erbij) kost meer dan 100euro minder :/

kost het design van de XPS M1710 echt zoveel meer ?? of heb ik dat nu zo mis gezien ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:58:
een inspiron 9400 met net dezelfde configuratie als een XPS M1710(met de actie van het dubbel geheugen erbij) kost meer dan 100euro minder :/

kost het design van de XPS M1710 echt zoveel meer ?? of heb ik dat nu zo mis gezien ? 8)7
Mss ander moederbord ofzo, ma iig meer garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een dell inspiron 9400 besteld met de volgende configuratie:

Intel Core Duo Processor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
256MB DDR ATIMOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16
17" Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display
1 year collect and return garantie

dit is een goede configuratie voor wat wij thuis met de laptop doen(internet,e-mail en het spel met de hoogste systeemeisen dat we spelen is world of warcraft :) )

EDIT: we hebben hem binnen, werkt perfect(wel ff al die troep verwijderen voor wat meer snelheid)
3D werkt prima en de bleeding valt niet op

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de videokaart in deze dell laptop te upgraden naar bijv een 7950GTX ?
Ik heb geen verstand van hoe je kunt zien of het mogelijk is enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kob409
xXMattXx,

heb ook al geprobeerd een 7950Gtx te bestellen, zowel bij Dell, als bij Xxodd...

Vergeet het maar, je krijgt bij Dell domweg te horen dat ze niet los verkocht worden,
bij Xxodd dat ze vast op het moederbord meegebakken worden (Yeah right!)

Er is een site waat je voor veel te veel geld 7800Gtx-en kunt kopen, maar het is mij
niet bekend of Dell de Mxm standaard hanteert.
(Verschil t.o.v. de 7900Gs is te verwaarlozen, je stroomgebruik schiet echter omhoog)

Mxm is ooit in het leven geroepen als standaardmaat voor uitwisselbare videokaarten,
echter van de Mxm standaard zelf zijn er ook al weer 3 of 4.

Natuurlijk zien ze liever dat jij je 9400 verkoopt en een XPS bij ze terugkoopt.

Iemand die zo "gek" is om zoveel geld voor een losse videokaart te geven,
zal ongetwijfeld ook wel z'n laptop verkopen, zodat ze bij ons (de fabrikanten)
weer een nieuwer en duurder model kunnen aanschaffen.
(Dat is mijns inziens de redenatie van een Xxodd of Dell)

Van Xxodd vind ik het des te schandaliger, want voordat je de laptop koopt en
je informeert naar de upgrademogelijkheden van de videokaart, dan kan alles,
informeer je echter een paar maanden later (Zoals in mijn geval, zonder dat
ze wisten dat ik de Xxodd alweer verkocht had) naar de upgrademogelijkheden
(Dmv een aanvraag om een 7950Gtx te kopen), dan zit de videokaart opeens
vastgebakken op het moederbord!

So far voor wat betreft Mxm...

kob409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bij Dell doen ze af en toe best vaag. Ik heb gevraagd of er een 7200 rpm in de 9400 zou passen maar volgens de ene verkoper is het absoluut niet mogelijk. De ander zegt dat de laptop dan beschadigd raakt omdat hij erg heet zal worden. En weer een ander zegt dat hij veels te veel lawaai zal maken! Maar sommigen zeggen dat het gewoon kan :S En ik heb op internet ergens gelezen dat de 7200 rpm juist niet warmer wordt en zelfs minder geluid maakt!

Maargoed ik neem met een 7900 GS wel genoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 100GB 7200rpm in m'n 9400 zitten, draait goed en mits goed geventileerd (gewoon op een bureau is oke - geen boeken of spullen bij de lucht afvoer) merk ik er niets van en val ik op 1 meter van m'n laptop makkelijk in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik zien of ik mn mn scherm op crt of lcd heb staan, trouwens wat zijn de voordelen van crt of lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:39
iemand enig idee hoe ik de tv-out aan de praat kan krijgen? Met alle kabeltjes die ik hier heb liggen krijg ik alleen maar sneeuw op mijn tv. De laptop zegt ook dat er geen exterm scherm of tv gevonden kan worden. Ik heb de GeForce Go 7900 GS.
Er zaten geen kabeltjes bij de laptop voor tv-out trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:15:
Tja, bij Dell doen ze af en toe best vaag. Ik heb gevraagd of er een 7200 rpm in de 9400 zou passen maar volgens de ene verkoper is het absoluut niet mogelijk. De ander zegt dat de laptop dan beschadigd raakt omdat hij erg heet zal worden. En weer een ander zegt dat hij veels te veel lawaai zal maken! Maar sommigen zeggen dat het gewoon kan :S En ik heb op internet ergens gelezen dat de 7200 rpm juist niet warmer wordt en zelfs minder geluid maakt!

Maargoed ik neem met een 7900 GS wel genoegen!
ik heb er zelf ook de 7200 rpm in zitten, die gast heeft er niet eens een opmerking over gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:52:
Hoe kan ik zien of ik mn mn scherm op crt of lcd heb staan, trouwens wat zijn de voordelen van crt of lcd?
Dit is alleen van toepassing als je via de correcte uitgang op je laptop een CTR (of LCD natuurlijk) monitor hebt aangesloten. Het daar op afstemmen lijkt me het beste overigens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha danke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is deze week een actie dat je gratis verzendkosten krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JozyDaPozy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:06:
iemand enig idee hoe ik de tv-out aan de praat kan krijgen? Met alle kabeltjes die ik hier heb liggen krijg ik alleen maar sneeuw op mijn tv. De laptop zegt ook dat er geen exterm scherm of tv gevonden kan worden. Ik heb de GeForce Go 7900 GS.
Er zaten geen kabeltjes bij de laptop voor tv-out trouwens.
tis mij ook nog niet gelukt om een tv aan te sluiten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de knoop morgen denk ik (eindelijk) maar eens doorhakken en de 9400 kopen. Maar is het aan te raden om extra garantie te kopen? Want (volgens mij) heb je gewoon recht op extra garantie en hoef je die niet te kopen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem niet met extra garantie gekocht..heb ik ook niet echt spijt van.
Heb hem met creditcard gekocht , dus is ook nog eens verzekerd tegen diefstal voor een jaar..

wat voor configuratie heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspiron 9400 (N01947)
Datum & tijd: woensdag 24 januari 2007 22:40
space
SYSTEEMCOMPONENTEN

space Inspiron 9400 (N01947) Aantal 1
Intel® Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB), Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem) Prijs per eenheid Incl. BTW € 1.970,50
Catalogusnummer: 2121 N01947
Module Beschrijving Details bekijken
Processor Intel® Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Microsoft Operating System Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Geheugen 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Grafische Kaart 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Harde Schijf 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen optioneel diskettestation
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Geluidskaart Software Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Proefversie
Draadloos Netwerk Dell Wireless 1500 (conceptv. 802.11n-standaard) Dual-Band draadl. mini-kaart, vr Core 2-processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 9400 X-treme Multi Media N01947
Microsoft® Software Microsoft® Works 8.5
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Basic-pakket, 2 jaar At Home-service
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Voeding AC Adapter 90W Power Cord
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Batterij 9 Cell 80 WHr batterij
Draagtassen Geen draagtas
Korting Korting van 100 euro incl. BTW
Dell System Media Kit CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Kleur keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Adobe Reader Adobe Reader 7.0.8 - Engels
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
Network assistant Network Assist 1.2 - Proefversie van 90 dagen
LCD Scherm 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®

Deze wordt het wss, maar 1 jaar garantie is wel erg weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:32:
Ik ga de knoop morgen denk ik (eindelijk) maar eens doorhakken en de 9400 kopen. Maar is het aan te raden om extra garantie te kopen? Want (volgens mij) heb je gewoon recht op extra garantie en hoef je die niet te kopen o.i.d.
Ik heb met hetzelfde gezeten en ik zou je aanraden te bellen met DELL. Op het moment dat je garantie bij besteld willen ze meestal best wat aan de prijs doen. Ik bestelde hem met 3 jaar plus ongevallen verzekering en kreeg in totaal zo'n € 250,- korting. Ik had toen een vergelijkbare config + 3 jaar garantie/verzekering + tas voor € 1750,- ex BTW. (half december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar gebeld en kreeg te horen dat de garantie die Dell op de website aanbied geen echte garantie is, maar een service! Je krijgt dus standaard een paar jaar garantie, maar je bataald hier voor een extra service (een monteur aan huis) Nu kon er wel een 7200 rpm HD in, en het brengt nu ineens geen schade toe :p. Verder krijg ik er nu ineens wel gratis Vista bij ;)

Ik heb hem dus ook maar meteen besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:18:
Ik heb ook maar gebeld en kreeg te horen dat de garantie die Dell op de website aanbied geen echte garantie is, maar een service! Je krijgt dus standaard een paar jaar garantie, maar je bataald hier voor een extra service (een monteur aan huis) Nu kon er wel een 7200 rpm HD in, en het brengt nu ineens geen schade toe :p. Verder krijg ik er nu ineens wel gratis Vista bij ;)

Ik heb hem dus ook maar meteen besteld...
ik hem mijn 9400 gisteren gekregen,niets op aan te merken alleen jammer dat ik ben vergeten een volledige versie van sound blaster audigy te bestellen nu zit ik met zo'n half geinstalleerde soundcard die draait op een sigma tell codec,dus ik raad je aan om er nog ff achteraan te bellen en gelijk voor iets van 35 euro een volledige versie te nemen.

ging trouwens behoorlijk snel 22 jan besteld en 25 jan al in huis SUPER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn bestellijst (pdf) staat:
"510-10138 Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version"

Betekend dit dat ik wel de audigy geluidskaart heb, maar met een verkeerde codec? (inderdaad die sigma tell :( ).

Wat kan ik hier nu nog aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even iets, ik heb volgens mij een probleempje met mn Bluetooth?

Ik kan mijn telefoon (Sagem My501x) wel zien als apparaat, maar verder werkt er geen enkele service op. Daarnaast heb ik vandaag een Logitech headset gekocht, welke al helemaal niet zichtbaar is als apparaat (ook niet op mijn mobiel).

Ook de "Mijn Bluetooth Locaties" snelkoppeling werkt niet, deze geeft de foutmelding: "Het Pad ::{nummers} bestaat niet of is een map".

Kortom: ik heb niks aan mijn bluetooth...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:18:
Op mijn bestellijst (pdf) staat:
"510-10138 Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version"

Betekend dit dat ik wel de audigy geluidskaart heb, maar met een verkeerde codec? (inderdaad die sigma tell :( ).

Wat kan ik hier nu nog aan doen?
Hier heb ik ook al naar gezocht, maar nog geen antwoord op kunnen vinden. Ben benieuw dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al wat meer bekend over de drivers die nodig zijn voor Vista 64bit?

Kan zelfs de juiste videokaart driver niet vinden voor XP 64bit op dell.nl, weet iemand hier wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhm kan iemand me ff helpen met het volgende probleem:

ik heb n xfx game pad gekocht, maar de pc herkent m niet, maakt niet uit in welke usb ingang ik m stop hij herkent hem niet, andere usb dingen werken trouwens wel gewoon. ik kan om de zelfde reden de driver trouwens ook niet installeren, daarvoor moet de gamepad eerst gevonden worden... iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nu echt een probleem met mn Bluetooth.

Ik heb dus 2 apparaten:
-Sagem My501x (telefoon)
-Logitech Headset

Beide apparaten kan ik zien wanneer bluetooth aanstaat, maar zodra ik via 'snel verbinden' een toepassing wil starten krijg ik doodleuk te zien: "gewenste service niet aanwezig op geselecteerde apparaat".

Maar het probleem is, dat deze services dus wel aanwezig zouden moeten zijn.

Wat heb ik nu al geprobeert?

De Bluetooth Development Kit van Broadcom gedownload, en daarmee de drivers van mn bluetooth apparaat geupdate. Dit hielp niet.

Nu ben ik dus vrij radeloos zegmaar :D :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na het flashenvanmijn7900gs naar 7900gtx(gsx)is het behoorlijkmis gegaan,ik kreeg na restartalleen maar zwart scherm,zelfs geen bios of logo scherm.ik heb hem geprobeerd terrug te flashen maar dat ging niet meer,het schijnt dat de nieuwe type kaarten die dell er nu instopt niet meer te flashen zijn,weet iemand of dit klopt?
ik heb mijn laptop nu 2 dagen en kan er nu al niks meer mee,als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

EN VOOR DE EIGENAAREN VAN EEN NIEUWE INSPERON PAS OP NIET FLASHEN NAAR GTX!!!!

IK BEN NU OOK ZEER AANGEDAAN :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

ah bah das wel jammer :(. Ik houd dit topic ook al een geruime tijd in de gaten omdat ik wel eventueel geinteresseerd ben in de 9400 (een vriend van me nu ook tbh) en mij leek dat flashen naar GTX ook wel wat, maarja dat zit er dus niet echt meer in. Maakt de prestatie/prijs er niet minder om maar het is wel jammer natuurlijk ;).

Een oplossing heb ik niet zo voorhanden en heb zelf ook geen laptop (hou het alleen beetje in de gaten zodat ik rond me examen precies weet welke ik ga halen wel handig voor op universiteit..) dus daar heb ik ook niet echt ervaringen mee.
In een laptop zit geen jumper neem ik aan? hmm wel lastig..
ben bang dat ik je niet veel van hulp kan zijn :(

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje raar, ik heb vrijdag een mail met instructies over de betaling ontvangen, zaterdag heb ik het via de bank overgemaakt, en vandaag ontving ik weer een mail... Is dat normaal? :p

Het pakket wordt om 14 februari verwacht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
@Malletom: als ik jouw was gewoon terug bellen naar dell en zeggen dat ie het al niet meer doet ^^ ...

Zelf zit ik hier nog met het kleine broertje de 9300 (bijna hetzelfde) maar die heeft dus serieus veel last van brakke scharnieren, en een zeer slecht openingsmechanisme (zit met tijdden echt POT vast)

heeft de inspiron 9400 hier ook nog l ast van?, ben nog aan het twijfelen om te upgraden naar een mac of de 9400 (is natuurllijk maar hetzelfde als ik nu heb :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bibawa schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:11:
@Malletom: als ik jouw was gewoon terug bellen naar dell en zeggen dat ie het al niet meer doet ^^ ...

Zelf zit ik hier nog met het kleine broertje de 9300 (bijna hetzelfde) maar die heeft dus serieus veel last van brakke scharnieren, en een zeer slecht openingsmechanisme (zit met tijdden echt POT vast)

heeft de inspiron 9400 hier ook nog l ast van?, ben nog aan het twijfelen om te upgraden naar een mac of de 9400 (is natuurllijk maar hetzelfde als ik nu heb :| )
nee,daar heb ik niks van gemerkt is zeer degelijk.
heb trouwens beroep gedaan op CAR (carry and return) en krijg een nieuwe toegezonden
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:32:
Een beetje raar, ik heb vrijdag een mail met instructies over de betaling ontvangen, zaterdag heb ik het via de bank overgemaakt, en vandaag ontving ik weer een mail... Is dat normaal? :p

Het pakket wordt om 14 februari verwacht ^^
als je goed kijkt staat er op of VOOR 14 febr.

bij nij was de verwachte datum 31 jan.en ik had hem 25 jan. al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yow, is een inspiron 9400 32 bit 64 bit for windows vista snapie

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is al bekend wanneer Dell standaard Windows Vista bij de Inspiron 9400 gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:57:
is al bekend wanneer Dell standaard Windows Vista bij de Inspiron 9400 gaat leveren?
Ja, dat gaat nog een maand duren.
webwereld:Maandag 29 januari 2007, 15:04 - Pc-fabrikant Dell zegt nog een maand nodig te hebben voor het testen van de Nederlandstalige versie van Vista. Daarna wordt de software pas meegeleverd.
Je kunt al wel een engelstalige versie erbij krijgen, maar dan moet je bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punica schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:06:
[...]

Ja, dat gaat nog een maand duren.
[...]

Je kunt al wel een engelstalige versie erbij krijgen, maar dan moet je bellen.
Dat is nog vrij lang, nou ja ik werk nu al jaren met de engelstalige Windows XP en dat bevalt prima. Tenslotte zijn er veel meer mensen die met een engelstalige versie werken dan die met een nederlandstalige.

Ik wil de 9400 nu echt gauw bestellen, dan dus maar met een engelstalige Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet gewoon een language pack downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:03:
Dat zou helemaal makkelijk zijn !! Ik heb overigens eens gekeken op de Duitse website van Dell en daar wordt Vista al gewoon standaard meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:
[...]

Dat zou helemaal makkelijk zijn !! Ik heb overigens eens gekeken op de Duitse website van Dell en daar wordt Vista al gewoon standaard meegeleverd.
Daar heb ik al een tijdje op gekeken, en op de duitse (ook amerikaanse enz.) wordt vista al een lange tijd standaard erbij geleverd.

Om de een of andere reden kreeg ik niet automatisch een betalingsbevestiging, terwijl het geld wel al afgeschreven was. Dus ik heb ff gebeld en moest een screenshot van de afschrijving mailen. Nu is alles weer in orde ;) Prima service tot nu toe! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14
Overigens heeft Dell wel alle drivers voor Windows Vista op de site staan. Eigenlijk niet eens nodig, want alle drivers zitten meegeleverd, of worden door de Windows Update functie aangeleverd. Overigens was de rating voor de grafische zaken iets beter na installeren van de Nvidia drivers (7800 go).

Ik heb Windows Vista Ultimate draaien, en werkt erg snel, en ziet er zeer gelikt uit. :9 Nog geen compatibiliteitsproblemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:56:
na het flashenvanmijn7900gs naar 7900gtx(gsx)is het behoorlijkmis gegaan,ik kreeg na restartalleen maar zwart scherm,zelfs geen bios of logo scherm.ik heb hem geprobeerd terrug te flashen maar dat ging niet meer,het schijnt dat de nieuwe type kaarten die dell er nu instopt niet meer te flashen zijn,weet iemand of dit klopt?
ik heb mijn laptop nu 2 dagen en kan er nu al niks meer mee,als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

EN VOOR DE EIGENAAREN VAN EEN NIEUWE INSPERON PAS OP NIET FLASHEN NAAR GTX!!!!

IK BEN NU OOK ZEER AANGEDAAN :(
kijk in deze threat: http://www.notebookforums.com/thread185501.html daaar staat wel een paar keer de oplossing voor jou probleem.

Je moet een bootable cd of usb stick maken met daarop de flash dingen zodat hij autmatisch flasht.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Double B schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:45:
[...]

kijk in deze threat: http://www.notebookforums.com/thread185501.html daaar staat wel een paar keer de oplossing voor jou probleem.

Je moet een bootable cd of usb stick maken met daarop de flash dingen zodat hij autmatisch flasht.
ja dat dacht ik ook ,maar dat had ik als eerste geprobeerd en het wou niet lukken.
ik vond ook nog iemand die zijn originele bios had gemaild deze deed het ook niet meer }:O

ik heb met dell gebeld en heb beroep op CAR (carry and return) gedaan ,woensdag is mijn laptop opgehaald en ik kreeg vandaag(vrijdag) een hele nieuwe bezorgd met nog eens een gratis logitech pro 5000 webcam.
kortom een zeer goeie service van dell die zo snel besloot om het hele systeem om te ruilen.
ik ga het ook niet meer proberen om mijn 7900gs te flashen,het is het allemaal niet waard.

en denk er aan een gewaarschuwd mens teld voor twee. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:03:
Zijn niet beschikbaar voor elke Windows Vista! Volgens mij alleen voor Business en Ultimate :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaar, ik heb home prumium -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Dell Inspiron 9400? En werkt dat goed? Geen bios update ofzo nodig?

Als je nu al een 9400 bestelt met Vista, kost dat dan extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Dell nog niet binnen :P
Maar als je via de telefoon besteld kun je er een bij krijgen (kost alleen 15 euro verzendkosten ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik heb nu een inspiron 9300 met GO6800 er in. Ik ben best tevreden over de geluidsopbrengst van de laptop die zeer minimaal is. Maar kan iemand mij wat vertellen hoe dat zit met de i9400 met 7900GS. Dat lijkt me een videochip die warmer wordt. Maakt die meer lawaai dan een i9300 met 6800GO? En hebben die 1920x1200 schermen veel last van bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volumius schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 01:05:
Ik heb nu een inspiron 9300 met GO6800 er in. Ik ben best tevreden over de geluidsopbrengst van de laptop die zeer minimaal is. Maar kan iemand mij wat vertellen hoe dat zit met de i9400 met 7900GS. Dat lijkt me een videochip die warmer wordt. Maakt die meer lawaai dan een i9300 met 6800GO? En hebben die 1920x1200 schermen veel last van bleeding?
de 7900gs is gewoon een onder geklokte gtx,loopt op snelheden van 350/1014 dit kan met gemak 575/1550 halen en dan word hij inderdaad warm ja.alleen is het niet mogelijk om je snelheden aan te passen omdat de bios van dell een reset forseerd op je video kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Hallo mensen!

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn 9400 maar eens geformateerd en heb nu bijna alles opnieuw erop staan qua drivers. Er is alleen nog 1 zo'n mooi geel uitroeptekentje in apparaatbeheer die ik nog niet weg krijg. De naam van deze gele jongen is: "PCI Device". Ik heb al flink wat speurwerk gedaan maar of ik kijk met mn neus of het is moeilijk te vinden. Zowel op internet (google en GoT) als de Dell RecoveryCD doen mij niet het licht laten zien! :(
Heeft 1 van jullie de oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er ook ergens een tutorial over het maken van een clean install (met backups etc.)
hij komt maandag binnen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14
r0_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:48:
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn 9400 maar eens geformateerd en heb nu bijna alles opnieuw erop staan qua drivers. Er is alleen nog 1 zo'n mooi geel uitroeptekentje in apparaatbeheer die ik nog niet weg krijg. De naam van deze gele jongen is: "PCI Device". Ik heb al flink wat speurwerk gedaan maar of ik kijk met mn neus of het is moeilijk te vinden. Zowel op internet (google en GoT) als de Dell RecoveryCD doen mij niet het licht laten zien! :(
Heeft 1 van jullie de oplossing?

Alvast bedankt!
Toevallig de kaartlezer? Hier zat ik destijds ook mee. Download alle drivers die van jou van toepassing zijn van de dellsite, en dan moet het toch weg gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

A_A_R schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:55:
[...]

Toevallig de kaartlezer? Hier zat ik destijds ook mee. Download alle drivers die van jou van toepassing zijn van de dellsite, en dan moet het toch weg gaan....
Nee helaas, de cardreader is het niet. Dat zijn de "Ricoh R5C832" drivers die bij het kopje chipset staan op de site. Deze heb ik dus ook al geinstalleerd.
Het stomme is dan ook dat ik verder niet kan ontdekken wat er niet werkt. Het enige waar ik aan dacht is dat het misschien de PCMCIA sleuf is want die gebruik ik niet. Maar daar kan ik verder ook geen drivers van vinden. En die zal toch al wel automatisch geinstalleerd worden lijkt me zo. Maar goed, misschien zit ik er helemaal naast.

En dan vroeg ik me nog af of je nog apart de drivers van het beeldscherm moet installeren. Ik heb gewoon de drivers van m'n graka installeerd en ik draai nu gewoon 1920x1200. Maar ik zag op de site van Dell dat je ook nog drivers kan downloaden voor je beeldscherm. Nu is dat een hele lijst en ik heb dus geen idee welke ik zou moeten hebben. Iemand enig idee?

Greetz r0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon het niet in dit topic vinden (niet goed gezocht?).. Als ik Vista bestel, verlies ik dan mijn XP key? Ik neem aan van wel? Maar als ik een ghost image maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:59
r0_ schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:30:
[...]

Nee helaas, de cardreader is het niet. Dat zijn de "Ricoh R5C832" drivers die bij het kopje chipset staan op de site. Deze heb ik dus ook al geinstalleerd.
Het stomme is dan ook dat ik verder niet kan ontdekken wat er niet werkt. Het enige waar ik aan dacht is dat het misschien de PCMCIA sleuf is want die gebruik ik niet. Maar daar kan ik verder ook geen drivers van vinden. En die zal toch al wel automatisch geinstalleerd worden lijkt me zo. Maar goed, misschien zit ik er helemaal naast.

En dan vroeg ik me nog af of je nog apart de drivers van het beeldscherm moet installeren. Ik heb gewoon de drivers van m'n graka installeerd en ik draai nu gewoon 1920x1200. Maar ik zag op de site van Dell dat je ook nog drivers kan downloaden voor je beeldscherm. Nu is dat een hele lijst en ik heb dus geen idee welke ik zou moeten hebben. Iemand enig idee?

Greetz r0.
Je moet de XP drivers pakken en dan uitpakken (niet installeren) en dan je stuurprogramma bijwerken door te zoeken in de uitgepakt map. Volgens mij de Xdcard. Dan verdwijnen de gele balletjes als sneeuw voor de zon ;-)

Wel de XP drivers van de website van dell trekken.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste