Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb Vista Home Premium gekocht en geinstalleerd, het ging probleemloos en hij loopt nu ook erg snel en goed, veel beter dan in XP.

Een van de enige probleem die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de MediaDirect Button het in Vista niet doet. Wanneer ik er in XP op drukte opende het Windows Media Center, als ik er nu op druk gebeurt er niks. MediaDirect zelf doet het nog wel. Heeft iemand dit probleem ook?

Een ander probleempje is dat wanneer ik een venster maximaliseer het hele scherm een beetje flikkert naar rechts, zodat je de tijd en de Windows Sidebar ook aan de linkerkant ziet.
Het is niet echt een groot probleem omdat het maar 1 seconde flikkert, maar heeft iemand dit ook?

Dit is trouwens m'n Windows Experience Index Base Score, mijn specs staan in m'n sig.
[img=http://img372.imageshack.us/img372/120/performanceko7.th.jpg]

Alvast bedankt.

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14
PradaBrada schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:46:
Ik heb Vista Home Premium gekocht en geinstalleerd, het ging probleemloos en hij loopt nu ook erg snel en goed, veel beter dan in XP.

Een van de enige probleem die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de MediaDirect Button het in Vista niet doet. Wanneer ik er in XP op drukte opende het Windows Media Center, als ik er nu op druk gebeurt er niks. MediaDirect zelf doet het nog wel. Heeft iemand dit probleem ook?

Een ander probleempje is dat wanneer ik een venster maximaliseer het hele scherm een beetje flikkert naar rechts, zodat je de tijd en de Windows Sidebar ook aan de linkerkant ziet.
Het is niet echt een groot probleem omdat het maar 1 seconde flikkert, maar heeft iemand dit ook?

Dit is trouwens m'n Windows Experience Index Base Score, mijn specs staan in m'n sig.
[img=http://img372.imageshack.us/img372/120/performanceko7.th.jpg]

Alvast bedankt.
Ik zal de MediaDirectknop eens proberen. Ikzelf heb Windows Vista Ultimate (32 bits). Wat ik wel grappig vind is dat je geheugen een lagere ranking krijgt. Bij mij is de processor de bottleneck (1,83 ghz), en het geheugen staat geloof ik op 4,9 (Ook 2 gig 667 mhz dus). De rest van de specs zijn ook in mijn signature te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb sinds vandaag vista ultimate op me inspiron gezet
echt super werkt goed en ziet er mooi uit.

ik lees dat sommige mensen ook een probleem hebben met de mediadirect buttons
mijn probleem is het volgende; ze doen het wel maar als ik bijv. volume omhoog zet
dan gaat de volume regelaar op het beeldscherm niet veranderen, dus is het geluid uit staat hij op
het beelscherm nog steeds vol aan:S

kheb al wel geprobeerd op de site van dell een nieuwe driver te downloaden maar ik weet niet echt
welke dat zou moeten zijn.

iemand een idee?? welke driver het moet zijn.

hier de link naar dell support en de drivers voor de 9400

http://support.euro.dell....PNT_P4_9400&os=WW1&osl=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:43:
hallo

mijn probleem is het volgende; ze doen het wel maar als ik bijv. volume omhoog zet
dan gaat de volume regelaar op het beeldscherm niet veranderen, dus is het geluid uit staat hij op

kheb al wel geprobeerd op de site van dell een nieuwe driver te downloaden maar ik weet niet echt

Had ik eerst ook, installeer onder Toepassingen 'Dell QuickSet' en onder Audiostuurprogrammas 'Sigmatec'.

Probeer ook de MediaDirect Button aub en flikkert het scherm ook wanneer je een venster maximaliseert?

@A_A_R: OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:43:
hallo

Ik heb dan (nog) wel geen laptop en ook nog geen vista maar ik weet wel dat het misschien slim is om bij de drivers te kijken van vista ipv xp? ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Weet iemand ook hoe je bij deze laptop de Bluetooth kan uitschakelen, zonder ook je WiFi uit te zetten? Dit met name om je accu wat langer mee te laten gaan. Ik kan alleen maar vinden hoe je beide uitzet. En met behulp van de Windows driver de BT uitschakelen, schakelt volgens mij alleen de driver uit, en niet de radio zelf want het blauwe lampje blijft wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:47:
[...]

Ik heb dan (nog) wel geen laptop en ook nog geen vista maar ik weet wel dat het misschien slim is om bij de drivers te kijken van vista ipv xp? ;)
jep, dat is inderdaad slim. heb de verkeerde link ingevuld. maar alsnog iemand een idee wlke driver het probleem zou kunnen oplossen.

hier nieuwe link: http://support.euro.dell....PNT_P4_9400&os=WLH&osl=EN

heb ondertussen al een nieuw prob ontdekt

als ik bijv. mijn documenten open en hij moet pictogrammen laden dan geeft hij een error genaamd:

COM Surrogate werkt niet meer: er is een prob opgetreden waardoor het prog niet meer goed werkt

zal wel een kinderziekte zijn ofzo :S

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:52:
Weet iemand ook hoe je bij deze laptop de Bluetooth kan uitschakelen, zonder ook je WiFi uit te zetten? Dit met name om je accu wat langer mee te laten gaan. Ik kan alleen maar vinden hoe je beide uitzet. En met behulp van de Windows driver de BT uitschakelen, schakelt volgens mij alleen de driver uit, en niet de radio zelf want het blauwe lampje blijft wel aan.
Ik heb in mn taakbalk (naast het klokje) zon Bluetooth icoontje, en met een rechtsklik kan je de optie "Bluetooth-radio in/uitschakelen" aanklikken :).

En dan gaat ook netjes het lampje uit ja.

Nu weet ik ook niet meer precies of dat icoontje daar altijd al heeft gestaan, of hoe het er komt...maar het werkt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand btw nog hoe een clean install precies gemaakt moet worden?
Met back ups en al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Ik heb in mn taakbalk (naast het klokje) zon Bluetooth icoontje, en met een rechtsklik kan je de optie "Bluetooth-radio in/uitschakelen" aanklikken :).

En dan gaat ook netjes het lampje uit ja.

Nu weet ik ook niet meer precies of dat icoontje daar altijd al heeft gestaan, of hoe het er komt...maar het werkt wel :+
En dan in je bios even aanzetten dat die FN toetsen combi alleen je WiFi schakelt. Dan schakel je via deze bovenstaande manier je BT. Werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:40:
[...]

jep, dat is inderdaad slim. heb de verkeerde link ingevuld. maar alsnog iemand een idee wlke driver het probleem zou kunnen oplossen.

hier nieuwe link: http://support.euro.dell....PNT_P4_9400&os=WLH&osl=EN

heb ondertussen al een nieuw prob ontdekt

als ik bijv. mijn documenten open en hij moet pictogrammen laden dan geeft hij een error genaamd:

COM Surrogate werkt niet meer: er is een prob opgetreden waardoor het prog niet meer goed werkt

zal wel een kinderziekte zijn ofzo :S

alvast bedankt.
Ik had je vraag al beantwoord kijk even terug naar de post onder je originele vraag of hier:
Had ik eerst ook, installeer onder Toepassingen 'Dell QuickSet' en onder Audiostuurprogrammas 'Sigmatec'.

Probeer ook de MediaDirect Button aub en flikkert het scherm ook wanneer je een venster maximaliseert?
En hier de goede link http://support.euro.dell.com/support/downloads/devices.aspx?c=nl&l=nl&s=gen&SystemID=INS_PNT_P4_9400&os=WLH&osl=EN#
(De XP drivers werken trouwens ook allemaal perfect (behalve nVidia) op Vista, maar neem de Vista drivers.)

Heb je trouwens ook bios A04? Die moet je hebben voor Vista, hier de link
http://tweakers.net/meukt...ll-Inspiron-9400-A04.html

En probeer ook de MediaDirect Button aub en flikkert het scherm ook wanneer je een venster maximaliseert?

Op de tweede probleem weet ik geen antwoord en ben ik zelf nog niet tegengekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door PradaBrada op 04-02-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:28:
[...]

En dan in je bios even aanzetten dat die FN toetsen combi alleen je WiFi schakelt. Dan schakel je via deze bovenstaande manier je BT. Werkt super
Ohja, dat was ik alweer vergeten ja...FN+F2 zet standaard beide aan en uit. Dat was inderdaad het eerste wat ik heb veranderd in de bios :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

r0_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:48:
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn 9400 maar eens geformateerd en heb nu bijna alles opnieuw erop staan qua drivers. Er is alleen nog 1 zo'n mooi geel uitroeptekentje in apparaatbeheer die ik nog niet weg krijg. De naam van deze gele jongen is: "PCI Device". Ik heb al flink wat speurwerk gedaan maar of ik kijk met mn neus of het is moeilijk te vinden. Zowel op internet (google en GoT) als de Dell RecoveryCD doen mij niet het licht laten zien! :(
Heeft 1 van jullie de oplossing?

Alvast bedankt!
Goed! Dat probleem is opgelost :D Vraag me alleen niet hoe want het lijkt zichzelf te hebben opgelost. Ik wilde net nog een poging wagen om het op te lossen maar ik kon in apparaatbeheer het gele uitroeptekentje niet meer vinden. Hoe dit kan is mij een raadsel, het enige wat ik kan bedenken is dat het is opgelost omdat ik alle updates van Windows geinstalleerd heb. Maar dat lijkt me een ietwat vreemde verklaring...

Nu heb ik echter nog 1 ander probleem... Als ik mn lappie aanzet krijg ik het POST scherm waarna ik kan kiezen uit het opstarten van 2x Windows XP Home Edition. En dat is dus een beetje vreemd. Ik heb Windows er maar 1 keer opstaan en ik wil dus ook niet de keuze hoeven te maken welke Windows ik wil opstarten. Maar ik heb dus geen idee hoe ik dit weg moet krijgen :(
Wie heeft hier de oplossing voor?

Wederom alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0_ schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:17:
[...]

Goed! Dat probleem is opgelost :D Vraag me alleen niet hoe want het lijkt zichzelf te hebben opgelost. Ik wilde net nog een poging wagen om het op te lossen maar ik kon in apparaatbeheer het gele uitroeptekentje niet meer vinden. Hoe dit kan is mij een raadsel, het enige wat ik kan bedenken is dat het is opgelost omdat ik alle updates van Windows geinstalleerd heb. Maar dat lijkt me een ietwat vreemde verklaring...

Nu heb ik echter nog 1 ander probleem... Als ik mn lappie aanzet krijg ik het POST scherm waarna ik kan kiezen uit het opstarten van 2x Windows XP Home Edition. En dat is dus een beetje vreemd. Ik heb Windows er maar 1 keer opstaan en ik wil dus ook niet de keuze hoeven te maken welke Windows ik wil opstarten. Maar ik heb dus geen idee hoe ik dit weg moet krijgen :(
Wie heeft hier de oplossing voor?

toets bij uitvoeren msconfig
bij boot.ini>alle opstartpaden controleren,als het goed is zal de verkeerde regel dan verdwijnen

Wederom alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Kijk, das nog eens een goed antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Uhm nu is nog de vraag welke ik weg moet halen...

De bovenste of de onderste?

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/5134/bootinior8.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
r0_ schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:46:
Uhm nu is nog de vraag welke ik weg moet halen...

De bovenste of de onderste?

[afbeelding]
Die van mij (XP Home) geeft Disk 0,0,0,2 en dan met die optie fastdetect.

Maar dit is een Dell en die heeft op partitie 0,0,0,1 eigen utility staan. Dus als jij helemaal een lege HD heeft moet je 0,0,0,1 pakken in mijn beleving. Maar het is al een keer fout gegegaan bij mij dus pin je er niet te veel op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een dell 9400 te bestellen alleen durf niet op de knop van bestellen te klikken
en wel om de volgende reden:

Ze leveren niet met vista.... en ook geen coupon voor upgrade (zou niet compartible zijn yet).

Maar wat erger is is het scherm, de 17" van mijn schoonvader en zwager (hebber er bijde 1)
heeft een hele beperkte inkijk, alleen het midden zie je goed en bij iets op en neer gaan van
het hoofd zie je al dat het beeld dus wegvalt/verplaats.

Hun systeem is denk ik een 5 maand oud, zal dit nog zo zijn ? naar het lezen hierzo wel

iemand op dit moment met zo'n laptop van een maand oud ofzo die het niet heeft ??

en dan twijfel ik dus tussen het scherm, is het te doen om resolutie naar beneden te zetten
via de DPI of is dat niet om aan te kijken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
offtopic:
Ik geef je tientallen aanwijzingen, spelfouten en opmerkingen en je copy-paste je reply gewoon :( |:(

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 05-02-2007 16:26 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dokter anders, heb jij niks beters te doen dan op iemands
ABN te letten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Nee, heb 'n dagje vrij :O

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:23:
Ik sta op het punt een dell 9400 te bestellen alleen durf niet op de knop van bestellen te klikken

Ze leveren niet met vista.... en ook geen coupon voor upgrade (zou niet compartible zijn yet).

Maar wat erger is is het scherm, de 17" van mijn schoonvader en zwager (hebber er bijde 1)
heeft een hele beperkte inkijk, alleen het midden zie je goed en bij iets op en neer gaan van

Hun systeem is denk ik een 5 maand oud, zal dit nog zo zijn ? naar het lezen hierzo wel

iemand op dit moment met zo'n laptop van een maand oud ofzo die het niet heeft ??

en dan twijfel ik dus tussen het scherm, is het te doen om resolutie naar beneden te zetten
Ik heb mijn laptop net binnegekregen
Er zit een Vista capable sticker op en via de telefoon krijg je er vista bij
Ik heb de dpi naar beneden gezet en heb nergens last van
En over inkijk weet ik het niet het ziet er goed uit ik kan het niet vergelijken met andere laptops

Maar zoals je ziet heb ik mijn toetsenbord verkeerd ingesteld en kan ik nog geen leestekens typen
Is mijn eigen fout en ik zal het zo wel ff herstellen haha

EDIT: weet iemand btw of het mogelijk is om je laptop standby te laten staan zonder dat de internetverbinding verloren gaat? Ik wil graag met de klep dicht downloaden, of iig met het schermuit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een aantal zoektermen losgelaten op dit topic maar ik kom er niet helemaal uit.. Mijn baas wil graag deze Dell gaan bestellen en hij zou het liefst zo'n glimmend scherm hebben. Kan iemand mij vertellen welke dat is..? Of is dat bij allemaal? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:17:
Ik heb een aantal zoektermen losgelaten op dit topic maar ik kom er niet helemaal uit.. Mijn baas wil graag deze Dell gaan bestellen en hij zou het liefst zo'n glimmend scherm hebben. Kan iemand mij vertellen welke dat is..? Of is dat bij allemaal? Alvast bedankt!
Zoek eens op "truelife" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:11:
[...]
EDIT: weet iemand btw of het mogelijk is om je laptop standby te laten staan zonder dat de internetverbinding verloren gaat? Ik wil graag met de klep dicht downloaden, of iig met het schermuit ;)
Dan moet je er juist voor zorgen dat je laptop niet op standby gaat en alleen het scherm uitgaat, want dan blijft de computer gewoon aan. Zet bij Display properties > Screen Saver > Power Options 'Standby' op 'Never' en op het tabblad Advanced 'When Lid closed' 'Do nothing'. Dan gaat alleen je scherm uit als je de klep dichtdoet en kun je gewoon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:11:
[...]

Ik heb mijn laptop net binnegekregen
Er zit een Vista capable sticker op en via de telefoon krijg je er vista bij
Hoe bedoel je via de telefoon ?

Ik heb bij asus zoiets gedaan, moest 5 euro overmaken en kreeg een nummer,
vervolgens heb ik de afgelopen 3 weken niks gehoord en heb ook geen contact gegevens.

Dus ben benieuwd hoe Dell zoiets dan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je moet het maar weten! :*) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het even opgezocht over Windows Vista bij Dell.
Op iedere PC en laptop staat een bepaalde code. Op www.dellvistaupgrade.com moet je deze (en andere info) invullen. Ook moet je een credit card nummer invullen (voor verzendkosten) en dan krijg je het (als het goed is) opgestuurd.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, want ik heb geen Credit Card. Maar ik weet wel iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 09:02
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:23:

ik heb hem ook met die hoge res en ik vind het ruk kijken als ik het lager zet, het is even wennen om zo klein te kijken maar wel haarscherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_

r0_

Beste mede Inspiron gebruikers,

ik was even nieuwsgierig wat de temperatuur is van jullie GPU. Ik bedoel dan de mensen die een 7900GS grafische kaart hebben. De mijne lijkt in idle een vrij hoge temperatuur te hebben. Ik lees de temperatuur uit met I8kfanGUI. Op het moment dat ik dit typ heb ik alleen IE open staan en luister een muziekje en toch is temperatuur zo rond de 55 graden celsius. Dat is naar mijn idee toch wat aan de hoge kant. Zouden jullie eens willen kijken wat I8kfanGUI bij jullie aangeeft voor een temperatuur?

Alvast bedankt!

P.S. I8kfanGUI (een progje om temperatuur uit te lezel speciaal voor Dell Inspiron/Latitude/Precision series) is te downloaden op: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0_ schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:21:
Beste mede Inspiron gebruikers,

ik was even nieuwsgierig wat de temperatuur is van jullie GPU. Ik bedoel dan de mensen die een 7900GS grafische kaart hebben. De mijne lijkt in idle een vrij hoge temperatuur te hebben. Ik lees de temperatuur uit met I8kfanGUI. Op het moment dat ik dit typ heb ik alleen IE open staan en luister een muziekje en toch is temperatuur zo rond de 55 graden celsius. Dat is naar mijn idee toch wat aan de hoge kant. Zouden jullie eens willen kijken wat I8kfanGUI bij jullie aangeeft voor een temperatuur?

Alvast bedankt!

P.S. I8kfanGUI (een progje om temperatuur uit te lezel speciaal voor Dell Inspiron/Latitude/Precision series) is te downloaden op: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html
die van mij doet momenteel 42 graden met een piek van 50
je kunt btw ook zorgen dat jegpu koel blijft als je i8kfangui goed insteld op de door jou gewenste temperatuur,dit doe je in options en in het beginscherm moet je automatic controll aanvinken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net aan de telefoon een 9400 besteld ! :D
De 1600 euro consumenten versie op dell.nl. Maar ik was niet tevreden over het standaard scherm, dus heb meneer wat citaten voorgelezen van o.a. GoT en een Vista magazine, waarom dat scherm zo slecht is. En dus wou ik het scherm met de meerprijs van 175 euro. Ook natuurlijk even naar gratis Vista gevraagd omdat ik de kortingen niets vond...
Resultaat: 1675 eutjes, 5-7 dagen en ik heb hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhm, moet je speciaal nog ergens op letten als je je laptop permanent laat coolen met zo'n programma, of kun je niet echt veel verpesten op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn GPU zit trouwens op 60 graden, (mijn cpu die ik nu cool met dit programma op 40) moet ik die ook laten coolen met dit progje?
edit- cool nu ook mn gpu die zit nu welliswar op 55 ofzo, maar de temperatuur van mn cpu is gedaald naar 25 ofzo(speel n muziekje, draai bittorrent, msn en poker)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
En er is een nieuwe BIOS voor de 9400. Je kunt hem hier downloaden.
Changelog:

code:
1
2
3
4
5
Criticality: Optional
Release Date: 6-2-2007 0:00:00
Description: Fixes/Enhancements: 
1. Fixed an issue that system intermittently hangs during boot up to DOS repeatly 
2. Updated Dell COPYRIGHT year to 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de voordelen van een nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:06:
wat zijn de voordelen van een nieuwe bios?
Van deze zie ik zo geen echte kritieke zaken, maar ik weet wel dat wanneer je Vista wilt draaien je revisie A06 moet hebben. Dus als je dat niet gedaan hebt, zou ik gewoon naar deze A07 flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Iemand al flashed naar nieuwe versie ?
Ik heb vanmorgen flashed naar nieuwe versie, en zag daarjuist ook firmware upgrade voor dvd drive.
Ik dvd drive flashed, en nu heb ik last van artifacts, scherm is echt niet meer zichtbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/url] http://home.tele2.es/jlgm/peng.html
daar is hij dan de juiste roms voor de rev1 van de 7900gs ,met deze rooms is de nieuwe versie van de 7900gs wel te unlocken!!!let wel op de rev (0 of 1) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nou met die Vista upgrade? Als je nu een Dell Inspiron 9400 bestelt, krijg je die nog steeds met een versie van XP erop geinstalleerd. Stel ik bestel de komende week zo'n 9400, krijg ik dan een gratis upgrade naar Vista Home Premium? Is dat dan een Nederlandse versie en krijg je dan een officiele Vista Upgrade dvd zoals je die ook in de winkel kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:36:
Hoe zit dat nou met die Vista upgrade? Als je nu een Dell Inspiron 9400 bestelt, krijg je die nog steeds met een versie van XP erop geinstalleerd. Stel ik bestel de komende week zo'n 9400, krijg ik dan een gratis upgrade naar Vista Home Premium? Is dat dan een Nederlandse versie en krijg je dan een officiele Vista Upgrade dvd zoals je die ook in de winkel kan kopen?
https://www.dellvistaupgrade.com/default.aspx je gaatnaar die site en typt de code die op je laptop staat in. Dan krijg je daarna een versie van Vista (ik weet niet wat voor soort ofzo)
[/url] http://home.tele2.es/jlgm/peng.html
daar is hij dan de juiste roms voor de rev1 van de 7900gs ,met deze rooms is de nieuwe versie van de 7900gs wel te unlocken!!!let wel op de rev (0 of 1) >:)
? waar heb je het over, het klinkt interessant xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:13:
[...]

https://www.dellvistaupgrade.com/default.aspx je gaatnaar die site en typt de code die op je laptop staat in. Dan krijg je daarna een versie van Vista (ik weet niet wat voor soort ofzo)

[...]

? waar heb je het over, het klinkt interessant xD
ik had mijn vorige inspiron gefashed van gs naar gtx(gsx)dit ging helemaal fout.
heb inmiddels een nieuwe en ben er ook achter day de laatste modellen van de 7900gs een andere bios versie hebben nl. 5.71.22.28.01,hier voor waren nog geen gekraakte biossen
het ging bij mij fout omdat ik de bios van een andere bios versie probeerde te flashen.
met deze nieuwe roms kun je de bios van nvidia die dell lockte weer unlocken,het is daarna dus mogelijk om je clocksettings te veranderen
ik draai nu met de 791gsunv.rom (met 1,24volt ) op 515/610 en haal 8314 in 3d mark'05
het is tot nu toe nog niet mogelijk om een gtx bios te laden omdat die 4 pipelines meer heeft,en die volgens mij lazer gelocked,je krijgt dan een conflict omdat hij dan 24 pipes aan wil spreken terwijl er maar 20 beschikbaar zijn.
ik heb hem geflashed met de laatste versie van nvflash en coolbits 2.0 om de clock settings zichtbaar te maken.ik heb hierbij gebruik gemaakt van een bootable usb stick
[/url] http://www.bootdisk.com/usb.htm
[/url] http://www.bootdisk.com/mexico/hpflash1.exe

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik hem maar niet ga flashen, ik heb er geen ervaring mee en een te warme laptop vind ik ook niet echt fijn... Mss over een paar jaar xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben ook in de markt voor een 9400. Alleen vind mijn vrouw die glansschermen niet mooi. We liepen in de mediamarkt en op de meeste modellen daar zit een ongelooflijke spiegeling. Kunnen mensen met een WXGA+(1440x900) hun ervaringen daarover melden. Is de bleeding in de nieuwere modellen echt minder? Lukt het bios truukje, waar je de brightness terugschroeft ook op een WXGA+?

Deze week is er een leuke aanbieding en ik ga dan ook over de telefoon nog even wat proberen af te dingen. (nooit geschoten is altijd mis).

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog helemaal geen last gehad van het glanzende scherm. Ik was hier wel bang voor want mijn PSP kan ik buiten niet gebruiken omdat hij zo glanst. Ik heb met de laptop nog niet buiten gezeten, maar het glanen valt denk ik wel mee.

Ik ben net even voor een raam gaan staan om het te testen. Het is vrij bewolkt, dus er is niet veel zon, maar ik had er absoluut geen last van!

Het trucje met de bios ken ik niet, maar je kunt gewoon met een toetsencombinatie je brightness instellen. Op zijn hoogst vin ik hem het fijnst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey...
Ik heb gister mijn 9400 binnen gekregen, prachtig ding. Maar er is iets vaags met het scherm aan de hand, de WUXGA 1920x1400. Ik heb Vista Home Premium draaien. Als ik bijv. een map open heb staan en ik deze minimaliseer naar de taakbalk, of juist andersom, zie je een animatie van het vervagen en kleiner/groter worden van de map, zoals dit op Vista hoort.

Maar bij 90% dat ik dit doe, komt er een vage flikkering in het onderste deel (soms 1/5, tot soms 4/5) van het scherm, ik schat een kwart seconde lang. De flikkering lijkt op een groot zwart doorzichtig vlak (aero) wat zich 2-3 keer laat zien in die kwart seconde. M'n bureaublad verschuift ook een klein beetje naar links tijdens die flikkeringen. Met het spelen van muziek met WMP is er een visulatie, dit is natuurlijk een constante animatie, dus flikkert het beeld ook constant. Ik heb nog niet veel filmpjes afgespeeld maar daar ging alles wel gewoon goed.

Als ik de resolutie lager zet, heb ik hier nooit last van, maar dan heb ik dit scherm zo goed als voor niets gekocht. Er zit een 256mb GeForce 7900 GS in. En Dell had al standaard een driver geinstalleerd, in het program lijstje staat 'NVIDIA Drivers'.

Wat te doen?

Ik heb in het begin een hoop Dell troep ongeinstalleerd, maar heb alle drivers alleen laten staan, denk ik teminste. Mogelijkheid dat ik iets heb geuninstalt wat ik had moeten laten staan?
Of zal ik gewoon Dell bellen?

Alvast bedankt,
-SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben best wel een leek op dit gebied maar wat ik denk is dat het misschien aan windows vista kan liggen...

Wat ook veel besproken is, is het instellen van je DPI waarde. Dell zet hem standaard op 120 terwijl hij beter draait op 90 (o.i.d.) Maar of dat hier iets mee te maken heeft weet ik niet, maar het is het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch meer omdat 90 beter oogt dan 120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar misschien helpt het... (ik weet er verder ook nix vanaf ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat standaard 96 DPI, ik kan hem switchen naar 120, maar dit helpt helaas niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik denk dan dat het aan Vista ligt. Gisteren had ik een lan party, en 1 persoon had ook Vista. Helaas werkten de games bij hem niet echt goed...

Ik weet natuurlijk niet zeker of het eraan ligt, maar het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 21:29
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:11:
Hij staat standaard 96 DPI, ik kan hem switchen naar 120, maar dit helpt helaas niet ;(
Het zit er inderdaad wel in dat de lettergrootte en het flikkeren van animaties onder Vista weinig met elkaar te maken hebben. Wat je natuurlijk ook kan testen door de resolutie een stukje naar beneden te halen en 'm op 96 DPI te laten staan.

Dit heeft eerder met drivers of de refreshrate te maken. Pas refresh of de Acceleration Settings 's aan bij de Display properties of installeer een oudere / nieuwere driver oid.

[ Voor 14% gewijzigd door Drogo op 18-02-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met die betaling in termijnen? Eigenlijks 2 vraagjes waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden:

- Word je als student met een bijbaantje geaccepteerd?
- Bij de 2e optie (10 termijnen met een vast bedrag) is het dan zo dat je persé een Dell creditcard erbij moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:53:
Hoe zit het met die betaling in termijnen? Eigenlijks 2 vraagjes waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden:

- Word je als student met een bijbaantje geaccepteerd?
- Bij de 2e optie (10 termijnen met een vast bedrag) is het dan zo dat je persé een Dell creditcard erbij moet nemen?
er word niet naar je inkomen gevraagd ,primeline neemt de financiering voor zich.
over dell financiering weet ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:39
Is er iemand die de tv-out aan de praat heeft gekregen? Ik heb geen kabeltjes ontvangen bij mijn laptop, maar de kabeltjes die ik hier heb liggen (en die met andere pc's wel werken doen het niet)
Ik heb de NVIDIA GeForce Go 7900 GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het een en ander afgezocht op tweakers, maar ik kan geen clean install tutoriaql vinden, ik weet namelijk niet welke backup programma's ik het beste kan gebruiken. Weet iemand mss een goede tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows cd erin en opties volgen.. tot zover de tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar welke back up programma's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

True Image is wel een goed backup programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:25:
[...]

er word niet naar je inkomen gevraagd ,primeline neemt de financiering voor zich.
over dell financiering weet ik niks
Heb een offerte aangevraagd voor de volgende laptop.
Dell Inspirion 9400:
- Core2Duo 2.0ghz 4mb cache
- Geforce 7900 256mb
- 2GB 667mhz geheugen
- 100GB 7200rpm sata
- 17inch regulier scherm (geen Truelife)
- 6 cells accu

Al met al voor 1410eu en gratis verzenden.

Is dit voordelig?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32

Gamer

mobile

Vandaag het scherm geupgrade, van een WXGA naar een WUXGA gegaan.
Amai, wat een verschil.
Eéntje gekocht op ebay voor een kleine 300 Euro, maar ik heb het er voor over.

Inkijkhoek is een pak beeter, geen bleeding, dooie pixels (had ik ook niet bij het vorig).

Nu nog een andere HDD en ik heb terug een nieuwe :)

T7400 + 7800GTX had ik reeds vervangen.

Iemand een 7950GTX in de aanbieding ? :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:00:
[...]

Heb een offerte aangevraagd voor de volgende laptop.
Dell Inspirion 9400:
- Geforce 7900 256mb
- 2GB 667mhz geheugen
- 100GB 7200rpm sata
- 6 cells accu

Al met al voor 1410eu en gratis verzenden.

Is dit voordelig?
ja best wel ,ik heb 3 weken geleden voor dezelfde configuratie 1963 euries betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:15:
[...]

ja best wel ,ik heb 3 weken geleden voor dezelfde configuratie 1963 euries betaald
Daar zul je wel een truelife scherm bij hebben gehad? Anders lijkt me wel heel duur, als je ziet dat mensen in september/oktober al dergelijke configs voor 1600/1700 bestelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je moet echt geluk hebben (of wachten) met de acties. Toen ik mijn 9400 bestelde kreeg ik gratis transport (€80) en €100 korting. o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

@ ferdius
vergeet niet dat je besteld via epp he dat kan niet iedereen (kan je wel proberen natuurlijk maar wel risico aan gebonden he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7200
120G 5400
7900GS
truelife
2048 667 ram
9 cell
1664 euro @ september

goedkoop issie egt nie :P

maar prizjen zijn atm nie anders.

9cell accu is sowieso aanrader 7,2k rpm ook :d
(scherm eigenlijk ook wel ..
maaj weet nie of je dat red met je budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:17
Hier

T7200
100Gb 7200 rpm
1 Gb Ram (667)
7900gs
Bluetooth
gewone scherm (1440x900)
gratis tas
9cell accu
inc bezorgen

voor 1580€ in oktober.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee heb nu definitief de order geplaatst. Even een kleine correctie voor malletom: Primeline doet niet de financiering van Dell, maar RBS.

Heb nu deze config besteld:
- Geforce 7900 256mb
- 2GB 667mhz geheugen
- 100GB 7200rpm sata
- 6 cells accu
Ik weet dat ik niet de 9cells accu heb, maar ik gebruik deze Dell dan ook voornamelijk als desktopvervanger en voor naar lanfeesten enzo. Ten tweede, het scherm, ik neem de gok dat dit scherm kwalitatief minder is dan de Truelife variant, want ik had er de meerprijs niet voor over. Tot slot, ik zie net dat ik vergeten heb bluetooth erbij te nemen, maar heb nog wel een dongle.

1410 euro verdeeld over 10 maanden plus 45 euro administratiekosten. Omgerekend is dat iets van 3 procent rente, voor het betaalgemak vind ik dat prima.

Als ik hem binnen heb ga ik hem meteen ff verzekeren, dat kan mooi bij de Abn Amro voor 42 euro per jaar (geen eigen risico).

Mijn vraag is wel: Is er een beetje een goede tas te koop? (Ik vond die van Dell echt lelijk). Hoeft geen luxe fancy tas te zijn, gewoon een zwarte is prima. Ik dacht zelf aan de kijkshop, die heeft meestal wel goede prijs/kwaliteit met tassen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op tweakers een mooie laptop tas thread, dus ff zoeke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik er deze tas bijgekocht:

Afbeeldingslocatie: http://image.bizrate.com/resize?sq=160&uid=425185106&mid=103533
Belkin NE-01/17 Notebooktas 17.0"

Alleen wel prijzig, 55 euro bij de Dynabyte bijvoorbeeld. Maar ook erg stevig, en tot op heden (enkel gebruikt voor notebook, adapter, muis + dongle, wat kabels + CD doosje en een dun stripboek) geen klachten over de opslagruimte. Het vak waar de notebook zelf in zit is verhard aan de buitenkant, dus ergens tegenaan stoten per ongeluk kan niet echt kwaad :).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:39:
Als ik hem binnen heb ga ik hem meteen ff verzekeren, dat kan mooi bij de Abn Amro voor 42 euro per jaar (geen eigen risico).
offtopic:
Kan dat met elke laptop en moet je dan ABN-Amro klant zijn of niet?
Heb hier ook wel oren naar namelijk met m'n 1400,- laptopje :|

U kunt deze verzekering alleen afsluiten als u een ABN AMRO Inboedelverzekering of StudentenVoordeelPakket hebt, of als u thuiswonend student bent en een ABN AMRO Studentenrekening of StudentenPakket hebt. :'(

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 21-02-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:18:
[...]

offtopic:
Kan dat met elke laptop en moet je dan ABN-Amro klant zijn of niet?
Heb hier ook wel oren naar namelijk met m'n 1400,- laptopje :|

U kunt deze verzekering alleen afsluiten als u een ABN AMRO Inboedelverzekering of StudentenVoordeelPakket hebt, of als u thuiswonend student bent en een ABN AMRO Studentenrekening of StudentenPakket hebt. :'(
Ik heb bewust gekozen voor een StudentenVoordeelPakket (33euro per jaar, aansprakelijkheidverz., inboedel en ongevallenverz.) zodat ik deze laptop goedkoop kan verzekeren.

Als je inwonend bent is zelfs een studentenrekening voldoende al. Maar dan moet je wel student zijn.

--edit--
Je kan nog tot een 1 jaar oude laptop verzekeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 18:31 ]

Verwijderd

Is het aan te raden om Windows XP ernaast te draaien in dual boot? Ik heb namelijk geen zin in langzamere performance. Hoe is de meegeleverde Geforce 7900 driver voor Vista van dell?

--hier een leuke review gevonden, met toevallig genoeg als bench-systeem ook een Core2Duo en een Geforce 7900.
http://techgage.com/artic...aming_performance_reports
Kortgezegd lopen de peformance-verschillen vrij uitéén tussen games onderling, maar algemeen genomen is Vista trager met gaming dan XP.

In de conclusie staat trouwens nog een interessante opmerking:
An unregistered poster in our forums made this comment: "Microsoft stripped DirectSound and DirectSound 3D from Vista, meaning that there is no hardware audio in any DirectSound game. No fancy effects or even surround sound. Just plain old stereo. I don't know why they did it, but there you have it."

I forgot to make mention of this, but its true. OpenAL is the primary sound technology used in Vista, so future games released will have this support. For games that lack this OpenAL support, companies like Creative will be releasing special drivers that will convert all DirectSound 3D to OpenAL so that it can be used appropriately. It's clunky, but its better than nothing. This is another good reason that Vista is not the right OS for current gaming.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 06:50 ]

Verwijderd

De drivers van Dell zijn met 1 woord te omschrijven, maar om het netjes te houden mag je dat zelf verzinnen ;)

Ik heb nog steeds geen clean install gedaan en hetwerkt allemaal niet even soepel. Met de strestest van counter strike source haal ik maar 100 fps, terwijl iemand met een Geforce 7800 (en een iets minder grote resolutie) makkelijk 150 fps haalt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:54:
De drivers van Dell zijn met 1 woord te omschrijven, maar om het netjes te houden mag je dat zelf verzinnen ;)

Ik heb nog steeds geen clean install gedaan en hetwerkt allemaal niet even soepel. Met de strestest van counter strike source haal ik maar 100 fps, terwijl iemand met een Geforce 7800 (en een iets minder grote resolutie) makkelijk 150 fps haalt...
En de drivers voor XP?

Of zal ik drivers weg moeten halen bij http://www.laptopvideo2go.com/ of iets dergelijks?

Verwijderd

Ik heb alleen nog maar XP, drivers zul je idd ff moeten downloaden...

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13
Weet iemand wanneer de opvolger van de 9400 eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:09:
windows cd erin en opties volgen.. tot zover de tutorial
Dank je, nu heb ik 2 maal windows op mijn laptop staan -_-
Ik zie niet echt een optie voor Clean Install op de CD staan :S

Als ik de cd erin doe kan ik alleen windows installeren of repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Gisteren avond mail gestuurd naar Dell in verband met Vista Upgrade.
Vandaag reactie via GSM gehad (wel leuk van Dell), maar blijkt het enkel geldig indien je Engelse versie hebt, vind ik wel een beetje klote.
Als ik dit had geweten toen ik Laptop bestelde, had ik wel voor de Engelse versie gegaan.
Nog maar jaartje doordoen met XP :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:33:
[...]

Dank je, nu heb ik 2 maal windows op mijn laptop staan -_-
Ik zie niet echt een optie voor Clean Install op de CD staan :S

Als ik de cd erin doe kan ik alleen windows installeren of repareren...
je kunt geen partities verwijderen of aan aanmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i9.ebayimg.com/02/i/000/85/68/84af_1_bol.JPG
Relax and enjoy the rich multi-media functions of your notebook computer with this full featured media remote control. Play music, watch DVDs, or flip through photos without leaving the couch. It even controls PowerPoint from up to 30 feet away. When you're done, slip it back in the ExpressCard slot to store and re-charge. Storing the remote in the ExpressCard slot means it's always right where you need it next: at home, in the office or on the road.
Supported entertainment software includes Windows Media Center, Dell Media Experience, Windows Media Player, iTunes, RealPlayer and more.

Requires a personal computer with Windows XP (Professional, Home, or Media Center Edition), with an ExpressCard slot and Bluetooth wireless capability.

For use with the following Dell Notebooks:
· Dell Inspiron B120
· Dell Inspiron B130
· Dell Inspiron 1300
· Dell Inspiron 6400
· Dell Inspiron 9400
· Dell Inspiron 630M
· Dell Inspiron 640M
· Dell Inspiron 1501
· Dell Inspiron E1405
· Dell Inspiron E1505
· Dell Inspiron E105
· Dell XPS M140
· Dell XPS M1210
· Dell XPS M1710
· Dell XPS M2010
· Dell Latitude 120L
· Dell Latitude D620
· Dell Latitude D820
· Dell Precision M20
· Dell Precision M90
FEATURES
· Controls Popular Entertainment Software
· Stores and charges in ExpressCard slot
· Bluetooth Wireless Freedom
· 30' (10m) range
APPLICATIONS
· Listening to Music
· Dell Media Experience
· Watching DVDs and Videos
· Viewing Digital Photographs
· Giving PowerPoint Presentations
SPECIFICATIONS
· Battery: Rechargeable Li-Ion polymer
· Charge Life: 1 week typical
· Battery recharge time: Under 2 hours
· Communcation: Bluetooth
· Frequency: 2.4 GHz
· Radio: Adaptive Frequency Hopping Signal - no channels or addresses to set
· Range: Up to 30'
· Dimensions: 54mm W x 84.45mm L x 4mm D
SYSTEM REQUIREMENTS
· Windows XP (Home, Media Center Edition 2005, Professional)
· Bluetooth Enabled Notebook
· Available ExpressCard Slot
KOPEN??
ervaringen?
lijkt me perfecte combi

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0NSOLEFREAK schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:36:
[...]

je kunt geen partities verwijderen of aan aanmaken ?
Ik heb het ondertussen opgelost via een tutorial op het internet.
Gewoon CDtje erin en klaar werkt niet, je moet er iets meer voor doen...

Maar nu hij eenclean install heeft gehad krij ik de hele tijd een rare pieptoon als er bijvoorbeeld een foutmelding is :S
Weet iemand hoe je die kunt uitzetten (volgens mij heb ik het al eens gelezen in dit topic, maar ik weet bij god niet waar)

En weet iemand misschien ook welke drivers ik naast de wireless network card en de video kaart moet installeren, en waar ik deze kan downloaden? Ik ben best nieuw hiermee.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:48
waarom zou ik een 9400 nemen en bijvoorbeeld niet een Latitude D820?
(afgezien van 15.4 --? 17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl_umpire schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:00:
waarom zou ik een 9400 nemen en bijvoorbeeld niet een Latitude D820?
(afgezien van 15.4 --? 17)
Een mindere grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:48
klopt (vergeten, sorry)

9400
Grafisch
Intel® Media Accelerator 950TM Graphics tot 128 MB gedeeld systeemgeheugen
256 MB NVIDIA® GeForceTM Go7800 GS"
Breedbeeldschermen:
17-inch WXGA+ (1.440 x 900)
17-inch WUXGA (1.920 x 1.200) UltraSharpTM met TrueLifeTM

D820
Grafisch
512 MB NVIDIA® Quadro NVS 120M met TurboCache1
256 MB NVIDIA® Quadro NVS 110M met TurboCache1
Intel® Graphics Media Accelerator 950 (max. 224 MB gedeeld)
Breedbeeldschermen:
15,4-inch breedbeeld, WXGA-beeldscherm
WSGXA+ & WUXGA actieve matrix (TFT) UltraSharpTM -beeldschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het piepgeluidje uit het systeem te verwijderen is dat je na een clean install krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zat net met een irritant probleem met de mijn 9400: ik drukte ipv op de aan/uit knop op die MediaDirectknop. Dan start hij in met een ander DELL scherm en probeert hij blijkbaar een soort media center achtige omgeving te starten. Helaas kreeg ik een seconde na het DELL scherm een blue screen en stopt hij verder. Maar als ik nu op de aan/uit knop druk om hem weer normaal op te starten dan krijg ik niet de keuze tussen mijn geinstalleerde OSen (XP/Vista), maar probeert hij meteen het mediadirect geneuzel op te starten, wat dus niet lukt. Als je snel op F8 drukt krijg je een menu met wat opties, maar geen van de opties brak de 'visceuze'(c Edwin Evers) circel...

Wie weet hoe ik weer terug kom met de normale bootopties en hoe ik die mediadirect knop kan uitschakelen (in BIos niks gevonden), en waar Dell die zooi op mijn schijf heeft staan? Dit laatste moet een soort verborgen mini OS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dell inspiron 9400 is nu ERG veel goedkoper. Tot 3 maart 150 euro korting, tot 27 maart gratis dubbel geheugen! Maar ik heb hem hier al staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Zopas een 7950GTX aangeschaft, nu wachten tot deze aankomt.

Heerlijk snelheidsmachientje :p

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de grafische kaart van de 9400 gewoon vervangbaar dan?
nog niet echt naar gekeken eigenlijk...

aja en waar kun je evt zoiets kopen? vind niets in de pricewatch

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

zolang het de integrated niet is, kan je die makkelijk upgraden.
Zie ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Gamer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 07:26:
zolang het de integrated niet is, kan je die makkelijk upgraden.
Zie ebay.
Maar Dell gebruikt toch Dell dedicated kaarten dus dat werkt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:37:
De Dell inspiron 9400 is nu ERG veel goedkoper. Tot 3 maart 150 euro korting, tot 27 maart gratis dubbel geheugen! Maar ik heb hem hier al staan :P
In de consumentenfolder staat dit onderdeel beschreven:
Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060(1.66GHZ, 2MB L2 Cache, 533MHZ FSB.
Maar als je bij Dell de aanbieding wilt configureren komt onderstaand onderdeel in beeld
Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060(1.6GHz/533MHz/1MB)
Dit is niet te wijzigen.

Zijn de verschillen erg groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:20
Typ fout lijkt me, bij intel staat het dat het 1.60Ghz is bij een T2060. Zie dit document: http://www.intel.com/products/processor_number/proc_info_table.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd gewoon 1.6 GHZ!

Ik heb pas een clean install op mijn 9400 uitgebvoerd, maar zit nu met een soort van probleem.
Voorheen kon ik gewoon het scherm naar beneden klappen en dan ging het scherm uit. (zo kon ik heb bijvoorbeeld laten downloaden)
Maar als ik nu mijn scherm dichtklap gaat het scherm niet meer uit :S

Ik heb een beetje gezocht, maar ik kan geen instellingen hiervoor vinden... Heeft iemand mss een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:59:
Is idd gewoon 1.6 GHZ!

Ik heb pas een clean install op mijn 9400 uitgebvoerd, maar zit nu met een soort van probleem.
Voorheen kon ik gewoon het scherm naar beneden klappen en dan ging het scherm uit. (zo kon ik heb bijvoorbeeld laten downloaden)
Maar als ik nu mijn scherm dichtklap gaat het scherm niet meer uit :S

Ik heb een beetje gezocht, maar ik kan geen instellingen hiervoor vinden... Heeft iemand mss een oplossing?
Apart, bij mij is het juist precies andersom. Voordat ik een herinstall deed bleef het scherm altijd aan en nu gaat ie op zwart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat nou op zwart als ik hem openklap -_-
Ook als ik hem op standby zet gaat ie weer meteen aan omdat de muis beweegt... eerst nooit -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is simpel op te lossen: rechtermuisklik op je desktop->eigenschappen->schermbeveiliging->energie->geavanceerd

daar vind je de opties waar je voor deze problemen aan moet kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenminste wat betreft het niet uitgaan van je scherm als je m dichtklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een optie dat ik als ik het scherm dichtklap de laptop
- uitgaat
- standby gaat
- niets doet

Dus niets over alleen het scherm uit gaan :S
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste