hhhm, ik vrees dat ik je dan helaas niet kan helpen, al moet er vast wel ergens een optie zijn hiervoor.
Ok,
ook ik heb een neuwe Inspiron 9400, van de week binnen.Ik werd al meteen gek van alle voorgeinstalleerde zooi dus heb m leeggegooid en XP er op gezet (ipv mediacenter).
Maar nu loop ik toch tegen een paar probleempjes aan; voornaamste is; ik krijg geen geluid. Alles is geinstalleerd (drivers chipset sound e.d.) en ik kan in Mediaspeler gewoon afspelen maar ik hoor niks (en hij staat niet op mute of hoofdtelefoon). Ik heb de sigmatel drivers geinstalleerd maar mocht niet baten, daarbij had XP hem al automatisch geinstalleerd bij reinstall.
Iemand ideeen?
ook ik heb een neuwe Inspiron 9400, van de week binnen.Ik werd al meteen gek van alle voorgeinstalleerde zooi dus heb m leeggegooid en XP er op gezet (ipv mediacenter).
Maar nu loop ik toch tegen een paar probleempjes aan; voornaamste is; ik krijg geen geluid. Alles is geinstalleerd (drivers chipset sound e.d.) en ik kan in Mediaspeler gewoon afspelen maar ik hoor niks (en hij staat niet op mute of hoofdtelefoon). Ik heb de sigmatel drivers geinstalleerd maar mocht niet baten, daarbij had XP hem al automatisch geinstalleerd bij reinstall.
Iemand ideeen?
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Verwijderd
Ik heb gewoon de Dell driver cd erin gedaan en de oude sound driver geinstalleerd. Probeer dat eens, mss werkt het.
Ja, ook geprobeerd, maar werkt niet, maar het is vrij raar, aangezien windows wel gewoon speelt alsof alles goed is maar er geen geluid uit speakers/koptelefoon komt.
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar heb je ergens een 7950 Go op de kop kunnen tikken?Gamer schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:01:
Zopas een 7950GTX aangeschaft, nu wachten tot deze aankomt.
Heerlijk snelheidsmachientje
Zo ja, hoor ik graag waar?
kob409
Ben van plan om de 9400 ook te bestellen deze week. Maar ik heb nog enkele vraagjes:
1) Ik zou graag het 1920 * 1200 pix scherm hebben. Is tekst dan niet te klein? Kan iemand met zo een scherm een paar foto's nemen van zijn scherm?
2) Hoe lang gaat de 9-cell batterij mee in deze 17" laptop?
3) Ik twijfel nog tussen een 5400 of een 7200 tr hd schijf. Is een 7200 tr schijf echt zoveel sneller? Hoeveel % sneller gaat de laptop bvb opstarten?
4) Weet iemand welke promo's volgende week geldig zijn?
1) Ik zou graag het 1920 * 1200 pix scherm hebben. Is tekst dan niet te klein? Kan iemand met zo een scherm een paar foto's nemen van zijn scherm?
3) Ik twijfel nog tussen een 5400 of een 7200 tr hd schijf. Is een 7200 tr schijf echt zoveel sneller? Hoeveel % sneller gaat de laptop bvb opstarten?
Het werkt, na een nieuwe installatie; probleem was dat ServicePack2 roet in het eten gooide. Eerst de drivers installeren, daarna SP2 er overheen en het was gefixt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:44:
Ik heb gewoon de Dell driver cd erin gedaan en de oude sound driver geinstalleerd. Probeer dat eens, mss werkt het.
Verwijderd
Hmm, mss dat dat mijn problemen ook op zou lossen... Maar ik heb nog geen service pack o.i.d. geinstalleerd
[...]
Het werkt, na een nieuwe installatie; probleem was dat ServicePack2 roet in het eten gooide. Eerst de drivers installeren, daarna SP2 er overheen en het was gefixt.
1) het is nu een beetje aan de late kant, en ik heb mijn camera hier maar de batterijen zijn opkokorico schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:46:
Ben van plan om de 9400 ook te bestellen deze week. Maar ik heb nog enkele vraagjes:
2) (kijkt even) 2 en een half uur! Ikzelf heb ook de 9 cell batterij, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen via het stopcontact...
3) Ik heb gewoon een 7200, het werd aangeraden en qua prijs maakte het mij niet veel uit
4) Van te voren weet niemand het, maar de acties die ze op dit moment hebben zijn heel erg goed! Als ik jou was zou ik niet tot de volgende actie wachten, want gratis dubbel geheugen scheelt erg veel in de portemonnee. En 150 euro extra korting is ook niet niks aangezien je in een andere week een webcammetje of beveiligingssoftware krijgt...
Verwijderd
1: ja, in die resolutie vind ik alle text inderdaad vrij klein, er zijn daarintegen 3 resoluties waarop dit scherm goed draait, 1920 x 1200 en 1280 x 800 en nog een lagere, vooral 1280 x 800 vind ik erg prettig.kokorico schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:46:
3: dat maakt mijninziens wel een groot verschil, vergeet niet dat is de harde schijf vanwaaraf je al je programmas, incl windows, draait is dus wel prettig als die lekker snel is. als je echt veel kwijt moet kun je beter een externe hd nemen.
Ik denk dat de 100GB 7200tr ongeveer 75EU minder kost dan da 160GB 5400tr schijf. Met dat verschil kan ik me al een leuke externe hd kopenVerwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:58:
[...]
1: ja, in die resolutie vind ik alle text inderdaad vrij klein, er zijn daarintegen 3 resoluties waarop dit scherm goed draait, 1920 x 1200 en 1280 x 800 en nog een lagere, vooral 1280 x 800 vind ik erg prettig.
3: dat maakt mijninziens wel een groot verschil, vergeet niet dat is de harde schijf vanwaaraf je al je programmas, incl windows, draait is dus wel prettig als die lekker snel is. als je echt veel kwijt moet kun je beter een externe hd nemen.
Verwijderd
Wow, ik heb gister eens een spel geprobeerd op de 9400 van mij. Ik had hem vorige week helemaal clean geinstalleerd, maar de performance is er alles behalve op vooruit gegaan. Ik heb het spel Gothic 3 geprobeerd (soort oblivion) en ik moet echt alles op LOW zetten om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen.
Heb ik mss iets verkeerd gedaan na de clean install? Verkeerde driver o.i.d.?
Ik heb hem gewoon clean geinstalleerd en daarna srives voor internet video kaart en geluid geinstalleerd. Verder nog niets...
Ik heb hem gewoon clean geinstalleerd en daarna srives voor internet video kaart en geluid geinstalleerd. Verder nog niets...
Dat spel is gewoon brak, heb zelf geen lappy maar volg het topic wel omdat ik de 9400 overweeg.
Op deze pc (zie sig) draaide hij ook behoorlijk slecht en het ligt hoofdzakelijk aan het spel.
Latere patches schijnen de performance wel te verbeteren enzo maar die heb ik daarna niet meer geprobeerd. Zoek maar eens op internet dan zul je zien dat het veel voorkomt/kwam.
Op deze pc (zie sig) draaide hij ook behoorlijk slecht en het ligt hoofdzakelijk aan het spel.
Latere patches schijnen de performance wel te verbeteren enzo maar die heb ik daarna niet meer geprobeerd. Zoek maar eens op internet dan zul je zien dat het veel voorkomt/kwam.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ging jij niet eens foto's nemen van je scherm voor me?
Ik heb zonet besteld:
Dell Inspiron 9400
CPU: T7200 core 2 duo
Geheugen: 2gb 667Mhz
HD: 100gb 7200tr
GPU: Geforce 7900gs
Screen: 17" WUXGA 1920 * 1200 pix
Draagtas
USB numeriek toetsenbordje
Dit alles voor de nette prijs van 1554.25 EU
Dell Inspiron 9400
Draagtas
Ik heb op dit forum al gezocht op een ander type notebook/laptop: XXODD.
Wie van de experts kan mij wat vertellen over de verschillen..
Wie van de experts kan mij wat vertellen over de verschillen..
Verwijderd
Goed dat je het zegt...kokorico schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:21:
Ging jij niet eens foto's nemen van je scherm voor me?
Het was wel een heel gedoe aangezien 2 camera's het ineens niet doen...
Gelukkig heb ik nog een derde, maar de qualiteit is niet al te goed.
Het lijkt op de foto ook wel heel erg klein, maar het valt in werkelijkheid erg mee.
Het is even wenne in het begin, maar wel heel erg fijn! Ik zou nou niet terug willen.
http://i161.photobucket.com/albums/t229/BSTMatt/S4010025.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t229/BSTMatt/S4010029.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t229/BSTMatt/S4010028.jpg
Verwijderd
Wat ik me nu afvraag (heb daar in alle berichten nog niets over gelezen) is het verschil tussen het 'gewone' WXGA+ (1440x900) scherm en het XGA+ (1440x900) scherm met TrueLife. Ik heb tot nu toe alleen meningen gelezen over het WUXGA (1920 x 1200) en het WXGA+ scherm.
Zijn er ook mensen die het XGA+ scherm met TrueLife hebben en zo ja, wat de ervaringen daarmee zijn? Mij viel overigens nog wat vreemds op op de site van Dell. Tot gisteren werd een minderprijs voor het XGA+ scherm ten opzichte van het 'standaard' WXGA+ scherm berekend van ruim € 80. Tot mijn verbazing geldt vanaf vandaag een meerprijs voor het XGA+ scherm van € 47,60
.
Zijn er ook mensen die het XGA+ scherm met TrueLife hebben en zo ja, wat de ervaringen daarmee zijn? Mij viel overigens nog wat vreemds op op de site van Dell. Tot gisteren werd een minderprijs voor het XGA+ scherm ten opzichte van het 'standaard' WXGA+ scherm berekend van ruim € 80. Tot mijn verbazing geldt vanaf vandaag een meerprijs voor het XGA+ scherm van € 47,60
http://www.notebookforums.com/thread188600.html
Lees dit maar eens
Ik had ook last van stroom op laptop, na 5 maanden VGA kapot, nu heb ik nieuwe laptop, en nog steeds stroom op laptop, dus binnen x maanden is die weer kapot
Lees dit maar eens
Ik had ook last van stroom op laptop, na 5 maanden VGA kapot, nu heb ik nieuwe laptop, en nog steeds stroom op laptop, dus binnen x maanden is die weer kapot
Apart verhaal. Ik heb net gemeten en niets, nul. En al zeker geen AC waar ze in het verhaal van spreken. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk...dupondje schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:21:
http://www.notebookforums.com/thread188600.html
Lees dit maar eens
Als ik meet, 88 volt .....
Gezond is anders hé
Gezond is anders hé
Waar tussen meet je dan? Een schroef op de bodem en??? Vaag verhaal joh!
Ik meet het AC voltage tussen de schoef (+) en aarding (-).stormfly schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:12:
[...]
Waar tussen meet je dan? Een schroef op de bodem en??? Vaag verhaal joh!
Lees paar dingen op die link, staat genoeg info.
En mijn vga kaart is kapot gegaan eraan, en dell herkent het probleem !!
Verwijderd
Weet iemand trouwens of het mogenlijk is om die 4 knopjes (Play/Pause - Prev - Next - Stop) aan de voorkant in winamp te kunnen gebruiken? Standaard werken deze in WMP...maar die gebruik ik dus echt nooit
.

Deze knopjes dus.

Deze knopjes dus.
Bij Preferences -> Global Hotkeys "enabled" aanvinken.Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:18:
Weet iemand trouwens of het mogenlijk is om die 4 knopjes (Play/Pause - Prev - Next - Stop) aan de voorkant in winamp te kunnen gebruiken? Standaard werken deze in WMP...maar die gebruik ik dus echt nooit.
[afbeelding]
Deze knopjes dus.
easy as DellVerwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:17:
...
Had niet verwacht dat de oplossing zo simpel zou zijn.
...
Idd werkt trouwens ook met bvb media toetsenborden
[ Voor 65% gewijzigd door kokorico op 10-03-2007 16:10 ]
Ik zou graag de 9400 bestellen, maar zijn er nog ergens kortingscodes voor 5% korting of iets dergelijks? Ik zie namelijk niets in de TS hierover staan en heb er eigenlijk niet zo'n zin in om 10 - 30 pagina's terug te lezen
Bij mij niet echt, maar dat komt zeker omdat ik het via Kleine ondernemingen doe?kokorico schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:58:
Deze werkt lekker: ?Q7S30HKQRGXVZ
//edit: Bij consumenten doet hij het gewoon, niemand toevallig een kortingsbon voor Kleine ondernemingen?
thnx in advance
[ Voor 26% gewijzigd door tobler op 10-03-2007 17:43 ]
Gewoon telefonisch bestellen en aangeven dat je die config wilt bestellen met de bon voor consumenten, doen ze doorgaans niet echt moeilijk over.
Dankjewel, ik zal dit topic in de gaten houden, want ik weet namelijk nog niet of ik de laptop deze week kan bestellen. Maar evengoed heel erg bedankt!
Edit: I've just ordered my Hell
.
Specs:
Proc: Intel Core 2 Duo T5500 1.66Ghz
Mem: 2048MB @ 667Mhz
Graka: Geforce Go 7900GS (uiteraard
)
HDD: 100GB @ 7200RPM
Scherm: 1440x900 zonder TrueLife
Quicksnap cover: Carbon Fibre
Batterij: 9-cell batterij
Garantie: 1 Jaar collect & return
Kortingen:
- Gratis 1024 naar 2048MB RAM
- Gratis Gamepack (Dark Messiah of Might and Magic, Hitman: Blood Money, Splinter Cell: Double Agent en Rainbow Six: Vegas)
- Gratis Bezorging
- 5% Kortingscoupon
Totale bedrag: 1349,50 (oid)
Vind het hele nette specs voor een hele goede prijs! Go Dell.. nu nog wachten tot hij binnenkomt
Edit: I've just ordered my Hell
Specs:
Proc: Intel Core 2 Duo T5500 1.66Ghz
Mem: 2048MB @ 667Mhz
Graka: Geforce Go 7900GS (uiteraard
HDD: 100GB @ 7200RPM
Scherm: 1440x900 zonder TrueLife
Quicksnap cover: Carbon Fibre
Batterij: 9-cell batterij
Garantie: 1 Jaar collect & return
Kortingen:
- Gratis 1024 naar 2048MB RAM
- Gratis Gamepack (Dark Messiah of Might and Magic, Hitman: Blood Money, Splinter Cell: Double Agent en Rainbow Six: Vegas)
- Gratis Bezorging
- 5% Kortingscoupon
Totale bedrag: 1349,50 (oid)
Vind het hele nette specs voor een hele goede prijs! Go Dell.. nu nog wachten tot hij binnenkomt
[ Voor 68% gewijzigd door alex3305 op 11-03-2007 15:11 . Reden: Errorcode 248: Dell ordered... ]
Ik vind deze nog redelijk duur hoor. Ik heb vorige week dinsdag het volgende besteld:
Dell Inspiron 9400
Draagtas
9cell batterij
Dell Inspiron 9400
Draagtas
9cell batterij
Scheelt 200 euro's en dan heb je het WUXGA scherm en de T7200. Njah verder zit ik nu al eigenlijk wat over mijn budget heen en kan ik niet overweg met een WUXGA scherm vanwege de resolutie (slechtziend). Verder vind ik het toch een keurig systeem van mezelf en een goede deal
, vooral met die 7900GS graka !
En een draagtasAlex3305 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:50:
Scheelt 200 euro's en dan heb je het WUXGA scherm en de T7200. Njah verder zit ik nu al eigenlijk wat over mijn budget heen en kan ik niet overweg met een WUXGA scherm vanwege de resolutie (slechtziend). Verder vind ik het toch een keurig systeem van mezelf en een goede deal, vooral met die 7900GS graka !

[ Voor 6% gewijzigd door kokorico op 11-03-2007 18:01 ]
Verwijderd
Ik vind jou prijs ook heel netjes hoor Alex3305...
Voor (bijna) precies diezelfde config heb ik rond de 1700 euro betaald...en dat zonder gamepack of snap cover
.
Verschillen: ik heb de 160 GB 5.4k RPM schijf en de 2.0 GHz Duo Core
Voor (bijna) precies diezelfde config heb ik rond de 1700 euro betaald...en dat zonder gamepack of snap cover
Verschillen: ik heb de 160 GB 5.4k RPM schijf en de 2.0 GHz Duo Core
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 18:42 ]
Ik neem aan dat je gebeld hebkokorico schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:20:
Ik vind deze nog redelijk duur hoor. Ik heb vorige week dinsdag het volgende besteld:
Dell Inspiron 9400
Draagtas
9cell batterij
(Zit ook te twijfelen tussen DELL of HEL80)
[ Voor 3% gewijzigd door nl_umpire op 11-03-2007 19:00 ]
Verwijderd
in- of exclusief btw?nl_umpire schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:59:
[...]
Ik neem aan dat je gebeld hebIk heb ook gebeld, kreeg dezelfde prijs als op de website voor de 1e keer, haha lachertje
(Zit ook te twijfelen tussen DELL of HEL80)
dit hoort denk ik niet in dit topic maar
ik wou eerst ook een 9400 kopen maar voordat ik hem kocht kwam ik op lahoo.de
het is duits ok
maar hier kan je veel goedkoper zo'n laptop kopen het is dan wel geen 9400 maar je hebt voor de dezelfde prijs als een 9400 een andere notebook met een 7950gtx kaart
het is duits ok
maar hier kan je veel goedkoper zo'n laptop kopen het is dan wel geen 9400 maar je hebt voor de dezelfde prijs als een 9400 een andere notebook met een 7950gtx kaart
Misschien had ik inderdaad wel meer gekregen via de telefoon, maar ach ben nu ook tevreden!
Ik ken de HEL80 ook wel, maar wilde per se een Dell, HP. Ik zeg niet dat andere merken slecht zijn, maar ik heb hele slechte ervaring gehad met service van MSI en daarom wilde ik nu per se een laptop die zeker A++ service had. Zoals ik al zei, de andere zullen wel niet veel beter/slechter zijn, maar ik wilde het gewoon zeker weten...
En over die draagtas, die heb ik al eentje (een Crumpler
), en die bevalt echt perfect !!
Ik ken de HEL80 ook wel, maar wilde per se een Dell, HP. Ik zeg niet dat andere merken slecht zijn, maar ik heb hele slechte ervaring gehad met service van MSI en daarom wilde ik nu per se een laptop die zeker A++ service had. Zoals ik al zei, de andere zullen wel niet veel beter/slechter zijn, maar ik wilde het gewoon zeker weten...
En over die draagtas, die heb ik al eentje (een Crumpler
Verwijderd
wow die zijn heel erg netjes! Als ik dat eerder had geweten had ik er mss daar een gekocht!oddish2211 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:46:
dit hoort denk ik niet in dit topic maar
het is duits ok
Verwijderd
Is het wel een Dell dan (geen 9400 zeg je...maar is het dan een ander type van Dell of een heel ander (kut?)merk)?
het is volgens mij helemaal geen dell
@ slindenau, weet niemand volgens mij 
Maar ik snap eigenlijk 1 ding niet, waarom hebben mensen eigenlijk zo'n 'haat' ten opzichte van Dell? Maat van mij vind het maar vies enzo,, ik snap het eigenlijk niet echt. Ik weet alleen dat ze vroeger nog al wel eens propariety (of hoe spel je dat man
) zooi gebruikte en dat het rot was, maar laatste tijd blijkt dat een stuk beter te zijn of zo?
Overigens is het mogelijk de miniPCI kaart te vervangen van de 9400 (de Intel 3945ABG), want ik wil misschien OSX gaan draaien en de 3945ABG + OSX == Nogo met draadloos ?
Maar ik snap eigenlijk 1 ding niet, waarom hebben mensen eigenlijk zo'n 'haat' ten opzichte van Dell? Maat van mij vind het maar vies enzo,, ik snap het eigenlijk niet echt. Ik weet alleen dat ze vroeger nog al wel eens propariety (of hoe spel je dat man
Overigens is het mogelijk de miniPCI kaart te vervangen van de 9400 (de Intel 3945ABG), want ik wil misschien OSX gaan draaien en de 3945ABG + OSX == Nogo met draadloos ?
Verwijderd
Ehm, die laptop werd door iemand anders in een paar posts terug vernoemd omdat deze net zo duur is als een Dell, maar dan met een 7950 gtx kaart erin
Verwijderd
Ja ok dat snap ik, maar dit is niet het "Laptops die even duur zijn als & net iets beter dan de Dell Inspiron 9400" topicVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:47:
[...]
Ehm, die laptop werd door iemand anders in een paar posts terug vernoemd omdat deze net zo duur is als een Dell, maar dan met een 7950 gtx kaart erin
Verwijderd
speelt er iemand hier oblivion?
zo ja, op welke settings?
(met mijn settings nu haal ik 20-30 FPS
)
zo ja, op welke settings?
(met mijn settings nu haal ik 20-30 FPS
De 7900GS moet alles op High (Very High) kunnen spelen icm een CD of C2D heb ik gister ergens gelezen. Vraag me niet waar want toevallig heb ik net mijn history leeg gemaakt...
Maar geef je settings anders eens..
Maar geef je settings anders eens..
Verwijderd
Ik heb de settings lang niet optimaal staan, de resolutie heb ik ook nog eens naar beneden geschroefd.
Al wat .ini tweaks uitgevoerd?Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:40:
Ik heb de settings lang niet optimaal staan, de resolutie heb ik ook nog eens naar beneden geschroefd.
Zijn er een aantal die vooral voor dual core en 2GB geheugen er lekker kunnen uitpakken.
http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Zo'n k*tmerk is het niet, het zijn Clevo barebones, Xxodd verkoopt deze ook.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:45:
Is het wel een Dell dan (geen 9400 zeg je...maar is het dan een ander type van Dell of een heel ander (kut?)merk)?
Heb zelf een 570b gehad, met een X800XT kaart er in, heb hem 4 maanden later met maar 150 Euro verlies door kunnen douwen aan iemand, en van het geld, JAWEL: Mijn 9400 baby gekocht!
Natuurlijk zijn de 570b's die nu gemaakt worden niet te vergelijken met die ik had, maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden was met die laptop, geluid is goed, snelle bak.
Echter gaat er niets op tegen een 9400 met een Gsx grafische kaart en een goede fancontroller!
Standaard deed mijn 570b destijds 9000 3d'03 marks, mijn opgefokte 9400 doet er over de 19000!
En dan heb ik nog geen eens een merom processor, maar 1gb 667 en een 5400 toeren schijf.
(En het design van de 9400 vind ik oneindig veel mooier dan van een 570, zelfs mooier dan een XPS, die ziet er imo uit als een veredelde kerstboom)
Over opfokken gesproken, ik ben een complete noob op het gebied van onderdelen vervangen,
maar hoe makkelijk is het om een yonah te vervangen door een merom processor?
Waar moet ik, afgezien van de garantiekwestie, rekening mee houden?
Gaarne bericht (@Gamer?)
kob409
Verwijderd
Oh ok, ik had totaal geen idee over wat voor laptops hij het had...en ik ken het merk wat jij nu noemt ook niet...maar het zal allemaal wel
.
Nog wat vergeten:
Zijn er ook mensen die geheugen hebben vervangen met niet Dell proprietary geheugen?
Zit zelf te knipogen naar 2x 1Gb 667 Pqi geheugen, kost nog geen 60 Euri de Gig...
Maar vreet de 9400 dat, en draait het dan ook nog dual channel?
Had het extra geld even niet toen ik mijn 9400 kocht, maar nu heb ik geld zat (nodig)
Ervaringen iemand?
Zijn er ook mensen die geheugen hebben vervangen met niet Dell proprietary geheugen?
Zit zelf te knipogen naar 2x 1Gb 667 Pqi geheugen, kost nog geen 60 Euri de Gig...
Maar vreet de 9400 dat, en draait het dan ook nog dual channel?
Had het extra geld even niet toen ik mijn 9400 kocht, maar nu heb ik geld zat (nodig)
Ervaringen iemand?
kob409
Gasten,
Ik heb sinds kort een 9400 met alles erop en eraan, met vista premium. Ik was ervan uitgegaan dat ik gewoon een update naar 64-bit vista premium kon aanvragen, maar de update site van M$ pikt m'n dell OEM code niet. Klopt het dat de dell vista software niet te upgraden is naar de 64-bits versie??
Ik heb sinds kort een 9400 met alles erop en eraan, met vista premium. Ik was ervan uitgegaan dat ik gewoon een update naar 64-bit vista premium kon aanvragen, maar de update site van M$ pikt m'n dell OEM code niet. Klopt het dat de dell vista software niet te upgraden is naar de 64-bits versie??
Wat is trouwens het verschil tussen de 9400 GS en 9400 GSX grafische kaart ?
@xxMattxx, heb je wel de graka drivers van Dell? Deze moeten namelijk een stuk beter presteren (stond in de OC thread van de E1705 @ notebookreview.com) dan de Nvidia drivers of Laptopvideo2go drivers!
@xxMattxx, heb je wel de graka drivers van Dell? Deze moeten namelijk een stuk beter presteren (stond in de OC thread van de E1705 @ notebookreview.com) dan de Nvidia drivers of Laptopvideo2go drivers!
@Alex3305:
Een Gsx is niet een officiele kaart, maar een 7900 Gs kaart, geflashed met een 7900 Gtx Bios.
Een 7900 Gs kaart op stock draait op 375/500 Mhz op 1 volt.
Mijn geflashte kaart draait op 600/775 Mhz op 1.24 volt.
7900 Gs kaart op stock speed: 13000 3d'03 Marks
7900 Gsx kaart: 19000 3d'03 Marks
Er zijn wel risico's aan verbonden, goed kijken welke standaard Bios versie je op je kaart hebt...
Ook een goede fancontroller gebruiken!
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=64385
http://home.tele2.es/jlgm/peng.html
http://www.notebookforums.com/thread180011.html
Als je de boel goed instelt zal je 9400 inderdaad iets meer geluid maken,
maar de vele extra frames vind ik dat wel waard.
Mocht je dit gaan doen, eerst lezen, lezen en nog een keer lezen, als je fout flasht,
kan dat een vroegtijdig einde betekenen van je videokaart!
Een Gsx is niet een officiele kaart, maar een 7900 Gs kaart, geflashed met een 7900 Gtx Bios.
Een 7900 Gs kaart op stock draait op 375/500 Mhz op 1 volt.
Mijn geflashte kaart draait op 600/775 Mhz op 1.24 volt.
7900 Gs kaart op stock speed: 13000 3d'03 Marks
7900 Gsx kaart: 19000 3d'03 Marks
Er zijn wel risico's aan verbonden, goed kijken welke standaard Bios versie je op je kaart hebt...
Ook een goede fancontroller gebruiken!
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=64385
http://home.tele2.es/jlgm/peng.html
http://www.notebookforums.com/thread180011.html
Als je de boel goed instelt zal je 9400 inderdaad iets meer geluid maken,
maar de vele extra frames vind ik dat wel waard.
Mocht je dit gaan doen, eerst lezen, lezen en nog een keer lezen, als je fout flasht,
kan dat een vroegtijdig einde betekenen van je videokaart!
kob409
Verwijderd
Je bedoelt waarschijnlijk de (Geforce GO) 7900 GS en 7900 GTX?
Hier staat onderaan de pagina een kleine tabel met specs, er zijn wat minimale verschillen dus.
http://www.nvidia.com/page/go_7800gtx.html
Daarnaast heeft de GS 256MB aan videogeheugen, en dat is bij de GTX volgens mij het dubbele; 512 MB.
edit: oeps, GSX was dus geen typfout
.
Hier staat onderaan de pagina een kleine tabel met specs, er zijn wat minimale verschillen dus.
Daarnaast heeft de GS 256MB aan videogeheugen, en dat is bij de GTX volgens mij het dubbele; 512 MB.
edit: oeps, GSX was dus geen typfout
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 21:44 ]
Verwijderd
Ik dacht dat de drivers van Dell juist bagger warenAlex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:21:
Wat is trouwens het verschil tussen de 9400 GS en 9400 GSX grafische kaart ?
Zijn die van Dell echt beter dan die van Nvidia?
Ik dacht al zoiets, maar wist het niet zeker. bedankt 
Overigens heb ik dat Notebookreview topic vanmiddag al gelezen en stond wel interessant leesvoer in. Daarnaast heb ik mijn Xbox ook gesoftmod, en daar heb ik ook 100x alles gelezen voordat ik het ging doen
Verder toch bedankt voor de links, maar aangezien ik mijn 9400 nog niet heb, moet ik nog heel ff wachtten
Ook begin ik denk ik (nog) niet aan OC'n aangezien ik het jammer vind van een nieuw systeem (als het misgaat).
Toch heel erg bedankt
EDIT: xxMattxx, ik heb op verschillende plekken al gelezen dat de Dell drivers beter zijn
Ik snap ook niet waarom, want dat is inderdaad normaal niet.. Probeer het uit, zou ik zeggen!
Overigens heb ik dat Notebookreview topic vanmiddag al gelezen en stond wel interessant leesvoer in. Daarnaast heb ik mijn Xbox ook gesoftmod, en daar heb ik ook 100x alles gelezen voordat ik het ging doen
Verder toch bedankt voor de links, maar aangezien ik mijn 9400 nog niet heb, moet ik nog heel ff wachtten
Toch heel erg bedankt
EDIT: xxMattxx, ik heb op verschillende plekken al gelezen dat de Dell drivers beter zijn
[ Voor 15% gewijzigd door alex3305 op 12-03-2007 21:48 ]
Klopt helemaal, echter met dien verstande dat er ook 7900 (Heb het alleen over Go versies hier)Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:41:
Je bedoelt waarschijnlijk de (Geforce GO) 7900 GS en 7900 GTX?
edit: oeps, GSX was dus geen typfout.
kaarten zijn met 256 Mb...
7800 Gtx nog altijd iets sneller dan 7900 Gs, maar kan stock niet op tegen een opgefokte 7900 Gs.
kob409
Overigens werkt de batterij en de lader nog wel goed met de voltmod van 1.24v ? Of heb je daar liever een 130w lader bij ?
@3305:
Zolang deze het nog trekt...
Moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ie lekker warm wordt!
Zolang deze het nog trekt...
kob409
Zolang deze het nog trekt...Alex3305 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:31:
Overigens werkt de batterij en de lader nog wel goed met de voltmod van 1.24v ? Of heb je daar liever een 130w lader bij ?
kob409
Ik ben benieuwd naar wat julllie voor je config hebben betaald en op welke datum, mag dat?
Heb al een "oudje"...
T2400/1 Gb 667/7900 Gs/1900x1200/100 Gb 5400: 1499 Euro alles incl.
Eind Aug '06
T2400/1 Gb 667/7900 Gs/1900x1200/100 Gb 5400: 1499 Euro alles incl.
Eind Aug '06
[ Voor 8% gewijzigd door kob409 op 13-03-2007 07:14 ]
kob409
nl_umpire, mijn config + kosten staan op de vorige pagina. Ik vind ze nog best wel goed, alhoewel andere het daarmee oneens zijn
T7200, 1920*1200(WUXGA+Truelife), 2048MB, 100GB(7200), Radeon X1400 256, Vista Ultimate (32b), 2y at home service.
= € 1.920
DELL zou vandaag terug bellen ..
= € 1.920
DELL zou vandaag terug bellen ..
Verwijderd
T7200, 1440*900 (WXGA+), 2048MB 667 MHz, 160GB(5400), Geforce GO 7900 GS 256MB, 9 Cell accu, WinXP Pro, 1 jaar C&R.
1695,75 euro inc. rond December 2006.
1695,75 euro inc. rond December 2006.
Wie kan me wat vertellen over die Services die je kan bijkopen:
- Collect & Return-service, slechts 1 jaar
- Basic-pakket, 2 jaar on-site service
- Basic-pakket, 3 jaar on-site service
- Basic-pakket, 4 jaar on-site service
- Standard-pakket, 3 jaar on-site service
- Premium-pakket, 3 jaar on-site service
[ Voor 17% gewijzigd door nl_umpire op 13-03-2007 09:53 ]
Verwijderd
Tsja, dat moet je natuurlijk zelf overwegen...wil je het risico lopen dat je een hardware defect na 1 jaar zelf moet betalen, of heb je het geld er voor over?
Wat de overige service betreft kan ik niet zoveel zeggen...wij als tweakers kunnen dat volgens mij allemaal best zelf uitzoeken toch (software problemen etc.)?
Persoonlijk heb ik voor 1 jaar C&R gekozen, ten eerste omdat dat bijna 300 euro scheelde ofzo, en daarnaast omdat dit (in ons huis) de 3e Dell PC is (de oudste is uit +- 2003), en die pc's zijn nog nooit stuk gegaan.
Wat de overige service betreft kan ik niet zoveel zeggen...wij als tweakers kunnen dat volgens mij allemaal best zelf uitzoeken toch (software problemen etc.)?
Persoonlijk heb ik voor 1 jaar C&R gekozen, ten eerste omdat dat bijna 300 euro scheelde ofzo, en daarnaast omdat dit (in ons huis) de 3e Dell PC is (de oudste is uit +- 2003), en die pc's zijn nog nooit stuk gegaan.
ja tuurlijk dat lossen we zelfop, maar stel dat er net na 1 jaar wat hardwarematig gebeurd dan is het cashen€ natuurlijk bij dell voor reparatie
Ik heb het standard 3 jaar pakket genomen omdat daar ook val en mors schade onder gedekt is. Wel zo aardig met een laptop die overal mee heen gesleurd wordt...nl_umpire schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:53:
Wie kan me wat vertellen over die Services die je kan bijkopen:Verstandig om extra te nemen of is C&R voldoende..
Verwijderd
Ik heb gewoon 1 jaar C&R.nl_umpire schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:53:
Wie kan me wat vertellen over die Services die je kan bijkopen:Verstandig om extra te nemen of is C&R voldoende..
Je hebt toch zowieso 3 jaar fabrieksgarantie
De mijne heb ik net ontvangen. Vorige week besteld. Leuke laptop. Het hoge res scherm was even wennen maar na een uurtje ben ik het al gewoon
Hoe kun je wennen aan een laptop die je niet hebt ontvangen?kokorico schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:45:
De mijne heb ik niet ontvangen. Vorige week besteld. Leuke laptop. Het hoge res scherm was even wennen maar na een uurtje ben ik het al gewoon
kob409
Idd typfoutje. Ik heb de mijne telefonisch besteld. Er zit geen bluetooth in
Nochtans was ik met verkoper uitgegaan van het duurste 9400 systeem waar wel bluetooth op zit. In mijn offerte stond ook geen bluetooth module (had er geen erg in
) Ik heb al een mailtje gestuurd naar verkoper. Hopelijk krijg ik alsnog de bluetooth module gratis erbij. Anders ben ik niet veel met mijn bluetooth muis

Verwijderd
Mja ik zag het ook al staan, maar vond het niet de moeite waard om daar een post aan te verspillen
dus die 3 jaar fabrieksgarantie is hetzelfde als die 3 jaar service die Dell geeftVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:55:
[...]
Ik heb gewoon 1 jaar C&R.
Je hebt toch zowieso 3 jaar fabrieksgarantie
Acties voor morgen bij Dell zijn terug tot 150EU korting
Verwijderd
Nee, garantie hoef je niet te kopen, dat krijg je altijd. Je hebt automatisch recht op 3 jaar garantie als je een laptop koopt bij Dell.nl_umpire schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:45:
[...]
dus die 3 jaar fabrieksgarantie is hetzelfde als die 3 jaar service die Dell geeft
De service die je bij Dell erbij kunt kopen is een extra service. Ik weet niet precies wat het allemaal inhoudt, maar je moet denken aan een monteur die bij je aan huis komt enz.
Dus 3 jaar garantie heb je al, maar als je Dell kapot gaat moet je de laptop terug naar de fabriek sturen zodat hij gerepareert kan worden. Dit duurt natuurlijk veel langer dan wanneer er even een monteur langskomt.
Dit is wat ik denk dat het is. Ik heb een tijd geleden met Dell gebeld omdat ik ook afvroeg wat het precies was. Maar dingen kunnen veranderen, en ik kan dingen vergeten zijn o.i.d. dus hou mij niet aansprakelijk als ik het fout heb
Verwijderd
Sorry ik begrijp deze post niet helemaal. Weet jij al welke acties er morgen komen? Zou het slimmer zijn om vandaag een Inspiron 9400 te bestellen (dubbel geheugen naar 2gb, gratis verzendkosten en 5 procent kortingsbon) of denk je dat er morgen betere acties zijn?kokorico schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:20:
Acties voor morgen bij Dell zijn terug tot 150EU korting
Alvast bedankt voor je reactie!
Ik zou wachten en er morgen één bestellen. Op het duurste model van de 9400 ga je wss 150EU korting krijgen en daar komt dan ook nog eens gratis dubbel geheugen bij. Als je belt naar dell en de verkoper nog een dag aan het lijntje houdt ga je er ook nog eens gratis verzending bovenop krijgen (heb ik ook gekregen)
Mijn config (zie sig) kost 1550 EU met dell draagtas en numpad
Verwijderd
Erg bedankt voor de info!kokorico schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:49:
Ik zou wachten en er morgen één bestellen. Op het duurste model van de 9400 ga je wss 150EU korting krijgen en daar komt dan ook nog eens gratis dubbel geheugen bij. Als je belt naar dell en de verkoper nog een dag aan het lijntje houdt ga je er ook nog eens gratis verzending bovenop krijgen (heb ik ook gekregen)
kunnen we nog ene keer die E-value codes plaatsen + kortings code?
nl_umpire, zie de vorige pagina voor de kortingscode!
Ik weet niet of je wel eens wat draadjes gevolgd hebt met discussies over garantie afhandelingen bij dell, maar daar is die extra service dus voor. Als je je wilt beroepen op europees recht etc dat je langer garantie hebt dan de 1 jaar die je nu hebt gekregen dan wens ik je veel sterkte. Ze spelen het namelijk zo dat je met deze optie, je andere garantie jaren hebt ingeruild voor korting. En ze kunnen dat heel lang volhouden helaas....Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:31:
[...]
Nee, garantie hoef je niet te kopen, dat krijg je altijd. Je hebt automatisch recht op 3 jaar garantie als je een laptop koopt bij Dell.
De service die je bij Dell erbij kunt kopen is een extra service. Ik weet niet precies wat het allemaal inhoudt, maar je moet denken aan een monteur die bij je aan huis komt enz.
Dus 3 jaar garantie heb je al, maar als je Dell kapot gaat moet je de laptop terug naar de fabriek sturen zodat hij gerepareert kan worden. Dit duurt natuurlijk veel langer dan wanneer er even een monteur langskomt.
Dit is wat ik denk dat het is. Ik heb een tijd geleden met Dell gebeld omdat ik ook afvroeg wat het precies was. Maar dingen kunnen veranderen, en ik kan dingen vergeten zijn o.i.d. dus hou mij niet aansprakelijk als ik het fout heb
Verwijderd
Ik werd trouwens laatst gebeld door een half Nederlands sprekende man (buitenlander dus), welke blijkbaar mijn prive nummer had en wist dat ik een Dell PC had gekocht (ik weet niet 100% of ik kan vertrouwen dat hij werkelijk in dienst van Dell is).
Waar het op neerkomt: hij rondselt mensen om hun 1-jaar C&R te verlengen, om er dus garantie bij te kopen.
Waarom weet ik dit? Omdat mijn ma ook een telefoontje van hem kreeg (we hebben ongeveer 1 jaar geleden ook een Desktop bij Dell gekocht) met precies dezelfde vraag...
Kent iemand deze man, en weet iemand of deze echt in dienst is van Dell?
Waar het op neerkomt: hij rondselt mensen om hun 1-jaar C&R te verlengen, om er dus garantie bij te kopen.
Waarom weet ik dit? Omdat mijn ma ook een telefoontje van hem kreeg (we hebben ongeveer 1 jaar geleden ook een Desktop bij Dell gekocht) met precies dezelfde vraag...
Kent iemand deze man, en weet iemand of deze echt in dienst is van Dell?
Verwijderd
Net even met Dell aan de lijn gezetten, maar was niet echt happig, ik kreeg niet de verzendkosten eraf. Even wachten op een andere actie dan maar....epp korting is 6% maar ik weet geen huidig bedrijf te noemen die er nu aan meedoet, iemand een tip? Anders ga ik de boot in en dat wil ik niet...hou niet van boten...
Verwijderd
Dat zou erg raar zijn aangezien de medewerker aan de telefoon mij vertelde dat ik standaard 3 jaar garantie kreeg.superduper schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:51:
[...]
Ik weet niet of je wel eens wat draadjes gevolgd hebt met discussies over garantie afhandelingen bij dell, maar daar is die extra service dus voor. Als je je wilt beroepen op europees recht etc dat je langer garantie hebt dan de 1 jaar die je nu hebt gekregen dan wens ik je veel sterkte. Ze spelen het namelijk zo dat je met deze optie, je andere garantie jaren hebt ingeruild voor korting. En ze kunnen dat heel lang volhouden helaas....
Verwijderd
Ja ok, maar het gaat om de garantie die je kiest bij aankoop. Dus ga je voor 1 jaar C&R of wil je 3 jaar service ofzo. Daar ging het om.
Wanneer ik nieuwe video drivers wil installeren neemt hij ze niet. Ik kan ze dus niet installeren. Weet iemand waar ik de juiste werkende drivers kan vinden voor WindowsVista 32 bit icm 7900gs?
Wil je gamen, of gewoon Vista hebben?kokorico schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:53:
Wanneer ik nieuwe video drivers wil installeren neemt hij ze niet. Ik kan ze dus niet installeren. Weet iemand waar ik de juiste werkende drivers kan vinden voor WindowsVista 32 bit icm 7900gs?
Als je wil gamen, zou ik toch echt voor XP gaan....
kob409