XXODD ervaringen?

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.217 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 20:39
Ik heb geruime tijd de diverse forums en reviews grondig afgestruind in ik kom o.a topics tegen over Dell 6400 (deel 5 al zelfs) & Inspiron 9400 en de XPS M1710 en ook ervaring topics omtrent Asus en Acer laptops etc.

Enkel ik zie nergens ruimschoots (in Ned.) besproken de zogenoemde "beesten" van XXODD (voorheen Promedion). AKA Clevo 570U... Sager 5760
Af en toe is er een reactie in een topic te vinden (zie hier ) maar Nederlandse ervaringen van gebruik, leveringen en garantieafhandeling en game experience o.i.d. niet.....

Nederlandse ervaringen zijn dus niet echt te vinden....Terwijl de benchmarks (zie hier, hier en hier ) er toch ook niet echt om liegen die op het internet te vinden zijn.
De spec's zijn zeker goed te noemen. (kijkende ook naar o.a. deze graphic benchmark) De prijs is wel redelijk fors in vergelijking met Dell 15,4" of 17" serie maar komen dan wel via een Nederlandse importeur zonder de verzendkosten uit Ierland en lopende rechtzaken tussen HCC en DELL etc....... 8)7

Worden ze hier in NL gewoon niet gebruikt of zijn ze het uitwisselen van ervaringen niet waardig genoeg ... |:(

Volgende week komt nl. een nieuwe lijn XNI812DI op de markt en die zal ook zo'n beetje aan de bovenkant van de markt gaan spelen. Enkel die heeft 17" breedbeeld
TFT WXGA 1440x900 ClearView (ipv een WUXGA breedbeeld 1920x1200 van de 570 hieronder)
De high-end van dit moment is de XNi570U3 verkrijgbaar met een GeForce Go 7950GTX (of zelfs een Quadro FX 2500M) als videokaart.
In een mail antwoord via de site van xxodd die afkomstig is van het bedrijf XS2 (de importeur/ samensteller) is zowel de X1600 als de NX7900GTX niet meer leverbaar in de 570 serie.

Wie o wie is ervarings deskundige met dit merk xxodd en kan wat ervaringen delen om een knoop mee te helpen doorhakken...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ikzelf heb laatst een xxodd 570b gekocht, was een aanbieding.
Echt een super machine die zeer goed werkt, echter wel problemen gehad voor dat ik mijn wireless drivers goed aan de praat had (de meegeleverde versie was onstabiel), maar dat is natuurlijk gewoon een software issue.
Hij is echt fluisterstil en voldoet prima, erg stevige kwaliteit in vgl met bv mijn oude acer ferrai 3400, dat scherm kon je makkelijk langs achter induwen, bij xxodd niet.
als je nog specifieke vragen hebt laat het maar weten.
btw zijn de laptops afkomstig van Clevo co. ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
De XNi570B is er een met een Pentium M 760, 2,0Ghz, 2MB met een GeForce Go7900GTX en was computerkeus van feb. 2006....OK. was dit een WXGA of een WUXGA.. ik denk het laatst aan de resolutie van 1920x1200 te zien tenminste.
Dus dat zou betekenen de doorontwikkeling dat eea nog sneller zou moeten zijn maar wat waarschijnlijk de stilheid en warmte niet ten goede komt....
Eea was indertijd een aanbieding.. bij wie? bij xxodd zelf of via een distributeur. Ik geloof dat je besteld via xxodd en dat het wordt uitgeleverd via een dealer in de buurt.

Bedankt voor je reactie dit is tenminste een eerste positieve gebruiker met een positieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Co_2J schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:46:
De XNi570B is er een met een Pentium M 760, 2,0Ghz, 2MB met een GeForce Go7900GTX en was computerkeus van feb. 2006....OK. was dit een WXGA of een WUXGA.. ik denk het laatst aan de resolutie van 1920x1200 te zien tenminste.
Dus dat zou betekenen de doorontwikkeling dat eea nog sneller zou moeten zijn maar wat waarschijnlijk de stilheid en warmte niet ten goede komt....
Eea was indertijd een aanbieding.. bij wie? bij xxodd zelf of via een distributeur. Ik geloof dat je besteld via xxodd en dat het wordt uitgeleverd via een dealer in de buurt.

Bedankt voor je reactie dit is tenminste een eerste positieve gebruiker met een positieve ervaring.
Omdat het een aanbieding was, was de configuratie iets anders er zit dus een m780 2,26ghz in en idd een 7900gtx en een WUXGA resolutie 1920x1200 (extra helder + extra brede kijkhoek) scherm.

De aanbieding was bij XXODD zelf, op hun site, je besteld inderdaad bij XXODD en haalt hem op bij een distributeur (in mijn geval was ik ook nog overeengekomen met de distributeur dat hij hem opstuurde naar mijn thuis adres).

Verder is het zo dat wanneer je een vraag hebt, ook na aankoop dat ze altijd binnen de 2 dagen zeker reageren. ;) ik ben idd erg positief over xxodd, het is gewoon degelijk spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
Ik heb er zelf geen ervaring met XXODD. Ik ben toevallig ook sinds een paar dagen research aan het doen naar laptops met minimaal een 17" scherm en een budget van rond de 2.700 euro en kom nu ook uit op de XNi570U3 van XXODD. Kijkende naar de specificaties/prijs kan ik geen betere optie vinden.

Nu zit ik te denken om hem met onderstaande configuratie te kopen (kort samengevat):
- 17" breedbeeld TFT-scherm ClearView WUXGA resolutie 1920x1200 (extra helder + extra brede kijkhoek)
- Intel Core 2 Duo T7600 2,33GHz met 4MB L2 cache (FSB 667MHz)
- nVIDIA GeForce Go7950GTX 512MB
- 2GB DDR2 667MHz
- 100GB 7200RPM SATA

2.751,17 incl. btw
Nu zie ik echter op http://www.notebookcheck....rchimedes-E407.891.0.html dat de "Nexoc Archimedes E407" betere benchmarks in 3DMark06 laat zien. Iemand enig idee waar de "Nexoc Archimedes E407" te verkrijgen is of onder welke naam deze in Nederland wordt verkocht? Als ik zoek in Google krijg ik alleen maar sites uit Duitsland.

Overigens heb ik pas per 1 januari 2007 een laptop nodig dus ik zal nog even wachten met de aanschaf. Weet iemand of er de komende 2 maanden nog nieuwere/betere laptops uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ook ik ben op zoek naar ervaring over XXODD, maar er is op het internet werkelijk niks te vinden. De enige google-hits wijzen weer naar Tweakers. Ik ben misschien van plan een XXODD 17" TFT scherm aan te schaffen. Ze zien er in mijn opinie zeer mooi uit, en de prijs is laag. Maar is hij niet iets TE laag?

Is in dit geval goedkoop duurkoop of zijn het zeer redelijke schermen voor een niet-gamer?

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen met de XXODD schermen.
(Het gaat hier dus om een losse TFT en geen laptopscherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
De 570 en 590 serie is van Clevo en die heeft veel verschillende subnamen... XXODD dus in NL
Nexoc Osiris in GER. en bijv. killernotebook (soort tweaker volgens mij) & Sagernotebook in USA/CAN

Dit is dan gelijk de verklaring voor Dlocks waarom je alleen maar hits in Duitsland krijgt met Nexoc. :*) Die nexoc Archimedes E407 is trouwens een 19" met een GeForce Go 7800, 256MB Sli
dat is volgens mij die Clevo 590 enkel die van xxodd is met een 7900 Sli...... (ongeloofelijk wat een spec's) Hij is nl. te herkennen aan die twee ronde speakertjes aan de bovenkant van het toetsenbord. zie deze link http://www.thecybershire.com/590k.JPG en deze pdf http://www.nexoc-notebook.de/NEXdaten/ArchimedesE407.pdf

De nexoc in duitsland afhalen is al evenmin een optie want het ligt in het zuid oosten van Duitsland rechtsboven van Munchen tegen de Oostenrijks/ Tsjechische grens. Misschien een mail sturen of ze ook distributie hebben naar Nederland is misschien een optie.

Die XNi812 serie van xxodd... daar ben ik ook nog steeds naar aan het zoeken....... dus valt eigenlijk af als ik geen referentie spec's. kan achterhalen.... :?

Struin veel af en leer elke dag meer info hierover zit zelfs al op chinese sites te struinen enkel niet alles is in het Engels.... dus ben ik snel klaar. :'(

V.w.b tft's is het een zelfde verhaal, heel weinig te vinden, misschien eens zoeken onder lm17 of lm19 oid.
Ik kom dan op promedion maar ook heel veel links met andere namen zoals modino/ I-max Monitor Service Hotline voor de lm serie en nog vele andere pagina's. ook IMAX LM19WX geeft veel hits in bratislava en madrid...... etc.
De distributeur van xxodd is www.xs2.nl misschien dat ze je telefonisch info kunnen verschaffen.

Off topic.
Wil je toch ook nog wel attenderen op de 203/204/205b 20" tft's van samsung is nl. ook al te verkrijgen rond de 270,- Is ook geen verkeerde hoor......en zo te lezen overal een bewezen merk in de tft wereld :P

[ Voor 19% gewijzigd door Co_2J op 05-11-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Die nexoc Archimedes E407 is trouwens een 19" met een GeForce Go 7800, 256MB Sli
dat is volgens mij die Clevo 590 enkel die van xxodd is met een 7900 Sli...... (ongeloofelijk wat een spec's) Hij is nl. te herkennen aan die twee ronde speakertjes aan de bovenkant van het toetsenbord. zie deze link http://www.thecybershire.com/590k.JPG en deze pdf http://www.nexoc-notebook.de/NEXdaten/ArchimedesE407.pdf
En dit is hem ook?
http://www.laptops.nl/laptops/sl9400/sl9400-index.htm
http://www.laptops.nl/laptops/sl9400/sl9400-prijzen.htm

Althans, de behuizing is hetzelfde alleen de specs zijn net weer ietsjes anders (Gforce 7800GTX i.p.v 7900CTX bij de XXODD XNA 590K serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Ja inderdaad je hebt gelijk.... dat is 'm ook!

en die SL7000 is eigenlijk hetzelfde als de 812U!

Maar die versie (barebones/behuizingen) kan ik dan ook nergens anders in de www wereld vinden onder een andere naam o.i.d.
Het probleem bij dit type is o.a. dat deze een Intel Graphics Media Accelerator 950, shared video heeft (staat echt onderaan de benchmark list) en je kan geen losse videokaart kiezen.
Ga je dus 1 type hoger dan zit je bij die xxodd gelijk aan die 7950 waar dus helaas geen middenweg meer inzit.!

Eea is ook wel moeilijk te vergelijken qua prijs omdat er net weer van die details verschillen inzitten.
Maar is het nu wel duidelijk dat ze van die barebones gebruiken die ze zelf op een beperkte manier kunnen assembleren naar de wens van de klant.

Ik ga denk ik maar los offertes aanvragen met mijn eigen wensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Als aanvulling in deze topic, voor mensen die in de toekomst iets willen terugzoeken is
dit een offerte van Advance waarbij de 3 jr C&R service op papier echt goed te noemen is......
Dit bedrijf levert de SL7220 aka de Clevo 575U voor 2291,- Euro... met onderstaande spec's
(dit is de zilvere versie).:
• 17.0" Breedbeeld Active Matrix LCD Display
• Wide Viewing Angles, WSXGA+ 1680x1050 pixels
• LCD met Super Clear Glossy oppervlak
• nVidia Gforce 7900GTX met 512Mb Video RAM
• Intel Core2Duo Processor T5600, 2MB Cache
• 1GB 667MHz DDR2 geheugen
• 80GB (7200rpm) SATA 150 Hard Drive
• 8-speed DVD±R/RW (her)schrijver
• 10/100/1000Mbps Ethernet
• Intern V.90 Fax/Modem
• Smart Li-ION Battery
• Built-in 1.3M-pixel Video Camera
• 802.11b+g Wireless LAN (3945ABG)
• Bluetooth v2.0
• 4-in-1 Card Reader
• Draagtas
• Windows XP Home NL met originele MS-CD
3 jaar collect & Return aan huis garantie

De Clevo M570U is met een zwarte bovenkant (wordt niet door Advance geleverd) en wordt geleverd door xxodd. (wat de insteek was van deze topic.)
Bij xxodd is sinds deze week weer een nieuw type te krijgen, de XNI812DI, maar deze heeft max. een 17” WXGA 1440x900 en heeft een X aantal extra's niet aan boord welke de M57U wel weer heeft. Als desktop vervanger zijn die extra spec's toch wel echt nodig om zich te kunnen blijven meten als top desktopvervanger waarop ook goed games gespeeld kan worden.... maar ook video bewerkt kan worden.

Ik ben er dan ook na uitgebreid onderzoek achter gekomen dat de Clevo barebones zowel in Nederland, Europa als in USA/Canada toch wel aan de bovenkant van de laptop markt opereert .
Deze laptops kunnen enigzins vergeleken worden met de XPS1710 van Dell maar deze heeft geen 1,3 webcam aan boord en de Clevo heeft standaard een nummeriekgedeelte aan de rechterkant zitten. Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/80f8b30cb9.jpg
Hiermee wordt dus de toetsenbord ruimte optimaal benut wat je m.i. bij te weinig laptops tegenkomt

In deze review is op pag.7 goed het beeldscherm verschil te zien tussen ASUS Z71V en Clevo M57U, ook wordt op pag 8 het overklokken van de GeForce 7900GTX videokaart nog bekeken, enkel met een 256Mb.

Kortom alle benchmarks en informatie die voorhande is van de Clevo's komen er goed uit en ik heb tot nu toe nog geen onvertogen woord gelezen over de kwaliteit of prestaties.

Hopelijk komen er nog meer reacties/ ervaringen etc. van lezers die een xxodd hebben oftewel een Clevo opdat er toch wat meer Nederlandse ervaring te lezen is.
Denk dat de desktopvervanger gekozen is....... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168972

Wij hebben hier thuis een Advance vx7600, http://www.laptops.nl/laptops/vx7620/vx7620-index.htm . Hij loopt perfect, is zeer geschikt voor autocad en andere grafische toepassingen zoals games. In die van me pa zit 2gb geheugen, amd athlon64 x2 4600+, nvidia 7900gtx 256 mb, 7200 rpm 100 gb, en natuurlijk de standaard opties zoals bv. het front audio dj display en 1.3mp webcam. Hij is zwaar, maar met een goede rugtas van crumpler is hij makkelijk mee te nemen. Op een volle accu kan ik 2 uur brieven typen in Word. Kost helaas wel behoorlijk wat, gelukkig mag ik hem zo af en toe lenen en heb ik hem dus niet zelf betaald.

ps. het scherm is super, met x-black technologie van Sony is alles goed verlicht, mooie glans erop, superhandige resolutie (bv. 2 pagina's in Word naast elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Anoniem: 168972 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:54:
Hij is zwaar, maar met een goede rugtas van crumpler is hij makkelijk mee te nemen.
Hij is inderdaad 1,7 kg zwaarder.... excl batterij...!!! en qua afmetingen
• Hoog: 49.5mm
• Diep: 298mm
• Breed: 397mm
• Gewicht: 5.5kg exclusief de batterij
tov:
• Hoog: 44mm
• Diep: 294mm
• Breed: 397mm
• Gewicht: 3.8kg inclusief de batterij

inderdaad dus een stuk dikker en dieper....
Die goede rugtas van crumpler... is dat die MacBains XL rugtas die standaard wordt meegeleverd?
Als het deze is ...Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/MBXL-012/image1128079909.jpg
is 't wel top denk ik .... maar het zal eerder een standaard zijn....

kan je niet wat foto's posten o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168972

Nee hij wordt niet standaard meegeleverd, ik heb de crumpler team player. Foto's kan ik maandag pas maken, mijn camera is namelijk kapot, dan komt mijn SY k800i telefoon binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Ok die foto voor maandag is perfect weet ik in ieder geval wat voor standaard tas er mee geleverd wordt... Die crumpler Team player is dure maar wel een mooie hoor..... voor 149,- heb je dan ook wel wat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Co_2J schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:06:
De 570 en 590 serie is van Clevo en die heeft veel verschillende subnamen... XXODD dus in NL
niet de enige; op o.a. laptopwarenhuis.nl voeren ze deze notebooks (570U en 590 directe link) ook onder het merk mitracom odysseus; die 812-serie notebooks hebben ze daar overigens ook, maar nog veel meer merken notebooks (wat ik begreep doen ze ook Uniwill, Compal, Quanta, Twinhead en wat andere merken).

mijn vader heeft daar ook een CAD-geschikte notebook met Quadro FX2500 videokaart gekocht voor zijn werk en ik weet dat zij ook die Geforce 7950 GTX 512MB videokaart al 2 maanden eerder hadden (en ook daadwerkelijk voorradig i.t.t. xxodd) dan hij bij xxodd werd aangeboden; xxodd (of althans computerdistributeur XS2, die erachter zit) heeft naar verluidt het exclusieve distributieschap voor Nederland, maar die gasten van Mitracom halen naar eigen zeggen via hun eigen groothandelbedrijf via import (uit denk ik azië direct :? ) hun notebooks niet bij xxodd/xs2 en kunnen daardoor schijnbaar sneller nieuwere modellen en opties leveren, wat ook wel blijkt uit het feit dat ze ook merken doen die xxodd niet voert.

erg interessant om te merken, dat laptops nu dezelfde kant op gaan als desktops al sinds ca. 1995 zijn gegaan, je kunt er steeds meer aan configureren i.p.v. dat je afhankelijk bent van wat fabrikanten als acer en toshiba je voorkauwen; ik ga er zelf ook eentje kopen zodra ik jarig ben :*) , hopen dat ze tegen die tijd ook DX10 grafische kaarten voor die notebooks hebben :9~

oja, m.b.t. de topic titel, haast vergeten :+ , de ervaringen met deze notebook zijn idd erg goed, m'n pa heeft er erg veel plezier mee naar zijn zeggen voor zijn pro/e toepassingen; hij gebruikt het als een tweede werkstation voor als hij onderweg is en wanneer hij bij klanten zit. accutijd moet je echter niet hoge verwachtingen van hebben met zulke specificaties, tot nu toe (maargoed, ook erg zware videokaart en ook een t7600 processor met 4gb geheugen en 7200rpm hardeschijf in die van m'n pa) heeft hij nog nooit meer dan 2.5 uur gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door dr.dunno op 13-01-2007 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 15:57
Zelf ben ik ook op zoek naar een notebook in deze klasse, en moest vervolgens tot mijn spijt constateren dat de Clevo M570U/M575U (en afgeleiden) niet meer met de ATI X1600 leverbaar zijn.

Ik wil een ATI kaart, omdat die beter zijn voor videobewerkingen zoals coderen en decoderen van MPEG-4 etc. Games zijn voor mij volstrekt oninteressant.

Ik heb echter nu wel de ideale notebook daarvoor gevonden, te weten de Fujitsu-Siemens Amilo Xi 1554. Deze is uitgerust met een ATI X1900 (!!) MXM-3 kaart met HDCP, en kan ook nog eens van twee HDD's voorzien worden. Dat laatste kan de M570 ook, maar dan komt de tweede HDD in de plaats van de DVD drive, niet handig dus. Net zo als de M570 heeft deze notebook een WUXGA scherm, dus 1920 x 1200 pixels.

Hier alvast een linkje naar een Duitse website die deze notebook kan leveren.

Je komt deze notebook ook tegen op de Nederlands web site van Fujitsu-Siemens. Probeer je vervolgens er achter te komen hoeveel het apparaat kost, dan wordt het lachen. Na uren bellen met leveranciers, distributeurs en F-S zelf kom je er dan uiteindelijk achter dat ze het ding niet leveren in Nederland. De Xi 1546 (Nividia, WXGA) wordt wel geleverd, maar bijvoorbeeld de 1547 (WUXGA, ATI X1800, HD-DVD drive) ook niet terwijl die ook op de web site staat.

Ten einde raad heb ik nu maar een mailtje gestuurd naar Fujitsu-Siemens Duitsland, met de vraag waar ik een 1554 kan kopen met internationaal toestenbord en Engelse Windows. Duitse exemplaren hebben namelijk een Duits toetsenbord (!!) en Duitse Windows (logisch). Ik heb na twee dagen nog geen antwoord, en beschouw dat maar als een hoopvol teken. Wellicht dat hun marketing afdeling begrijpt dat ze een probleem hebben.

P.S.
HDCP is niet iets waar ik echt op zit te wachten (ik wordt doodziek van al die afschermingspraktijken van de amusement & electronica industrie) , maar als je straks geen HD-DVD of Blue-Ray af kunt spelen op HDTV formaat, dan is dat ook sneu van je mooie scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door grunnsat op 13-01-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Pfff, zojuist bij Mitracom het systeem uit mijn signature besteld.
Nu begint het lange (max 10 dagen) wachten tot ik hem heb.

Ik zal mijn ervaringen posten als ik er een tijdje mee gespeeld heb.

Ook dit is een Clevo M570U laptop.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 09:11

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb sinds september de Xni540. Is een prettige 14inch laptop voor een leuke prijs.
Als ik een asus of acer had moeten kopen met dezelfde specs( T2500, 1GB DDR2 80GB hdd ) zou ik 300 tot 400 euro meer kwijt geweest!!

Garantie zit ook wel goed. Ze zitten in Weesp. dus dat is goed te bereizen voor een student:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben wel geintresseerd in de xni812di.
Zit alleen een beetje tegen de X1600 aan te hikken terwijl er al een X1700 is (ff sneller en zuininger).

Nou ja, heb geen haast. Mitracom ook maar in de gaten houden ;)

De Dell insperion 9400 ziet er ook wel intressant uit (met aktieprijs), lees alleen over een slecht scherm en ik denk dat de 7900GS een beetje teveel van het goede is voor ons. (wordt ook erg warm als ik het zo lees)

[edit]
Overigens, de Asus G2PC-7R001C met een 7200rpm HD (kan bij bv laptops4U) is ook intressant.
X1700 ipv de X1600 en incl tas, muis en webcam. Wel weer 200 euro duurder en een mindere accu.

mhhh, lastig allemaal :+

[ Voor 54% gewijzigd door hjs op 07-03-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Baaaalen... net terug van vakantie, dus klaar om mijn laptop te ontvangen, blijkt dat er een barst in de behuizing zat toen Mitracom hem binnen kreeg. Mitracom gaat een nieuwe 'barebook' bestellen.

Afwachten dus maar weer. :-(

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212371

peterh schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:55:
Baaaalen... net terug van vakantie, dus klaar om mijn laptop te ontvangen, blijkt dat er een barst in de behuizing zat toen Mitracom hem binnen kreeg. Mitracom gaat een nieuwe 'barebook' bestellen.

Afwachten dus maar weer. :-(
Wat raar ik verkoop zelf xxodd notebooks en wij hebben nog nooit een notebook met een barst in de behuizing gehad, ze zullen hem wel hebben laten vallen, controlleer je HDD maar op fouten als je hem binnen krijgt. Je kan natuurlijk ook op www.xxodd.nl bestellen, dan had je hem allang kunnen ophalen bij een dealer bij jouw in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21411

[
Ik ben wel geintresseerd in de xni812di.
Zojuist binnen gekregen. Even windows XP erop zetten nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Ik heb hem binnen... ik heb de harddisk helemaal gecheckdisked, geen fouten gevonden.
Hij loopt als een trein alle games met full details no problemo :-).
Ik heb er eventjes Vista op gehad, maar er weer vlug af gehaald. De drivers voor de 7950GTX Go zijn nog niet zo lekker.
Nu met XP er op doet alles het vlekkeloos. Ik vind wel dat je de ventilator ietwat te veel hoort.
Ik heb daarover straks een mailtje gestuurd, nu even afwachten hoe goed de service is en of ze me netjes terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171551

Even iets off-topic (eigenlijk ook weer niet, want ik ga een XXODD aanschaffen :P ):

Ik lees dat enkele van jullie zelf XP erop zetten. Ik vroeg me af of XP fatsoenlijk hardware herkent en zoniet, of dit makkelijk op te lossen is. Wat laptops betreft ben ik een grote n00b. Dus vraag maar ff, want ik wil niet dat ik dalijk mijn laptop krijg en eigen XP erop zet en dat ie dan mijn 7950 GTX niet herkent (bij wijze van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:23

steveman

Comfortabel ten onder

Anoniem: 171551 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:34:
Even iets off-topic (eigenlijk ook weer niet, want ik ga een XXODD aanschaffen :P ):

Ik lees dat enkele van jullie zelf XP erop zetten. Ik vroeg me af of XP fatsoenlijk hardware herkent en zoniet, of dit makkelijk op te lossen is. Wat laptops betreft ben ik een grote n00b. Dus vraag maar ff, want ik wil niet dat ik dalijk mijn laptop krijg en eigen XP erop zet en dat ie dan mijn 7950 GTX niet herkent (bij wijze van).
Ik kan me haast niet voorstellen dat je er geen driver cdtje of url bij krijgt. Moet geen probleem zijn lijkt me!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik heb sinds kort ook een XXODD notebook, de MD570A met een M770 CPU en een 7900GTX Go. Ik moet zeggen dat het me aangenaam verrast heeft. Ik speel nu Oblivion erop en ook Call of Duty 2 en moet echt zeggen super... Voor de gein ook op 1920x1200 ingesteld en tot mijn verassing beide spellen nog speelbaar (begin van beide spellen) 8)7, moet nog wel ff verder komen in de spelen zelf want ik kan het eigenlijk niet geloven dat dit beestje beter presteert dan menig gamecomputertje van mijn collega's... :P

Mocht ik meer te weten komen zal ik dat hier wel even meedelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
De 7950 GTX wordt standaard niet herkent door XP. NVidia heeft zelfs geen drivers op hun site staan. Ik heb nu de drivers geinstalleerd die mee geleverd zijn op het cd'tje. Ze werken prima, maar ik had liever dat NVidia ook de 7950 GTX Go maar eens ging supporten.

(of ik heb er heel erg langs gekeken :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zijn er geen alternatieve drivers voor die kaart?
Zoals Omega bv bij ATI meer support geeft voor laptop kaarten?

Er staat wel iets over laptop ;)
http://www.omegadrivers.net/nvidia.php

mhh omega mag je wel vergeten
Released on04/06/2005 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 18-03-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:40
voor nvidia kan je terecht bij www.laptopvideo2go.com. Je moet eventjes op het forum van die site kijken. Neem de nieuwste versie, pak deze uit en download het inf bestand van die site. gooi deze in de map waar je net al die dingen hebt uitgepakt, en installeren maar. (in het inf bestand komen alle namen voor van videokaarten die herkend worden, de mensen op dat forum voegen zelf de GO versies toe, zodat jij de nieuwste drivers kan installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176497

Ik ben zeer geinterresseerd in de XNi812DI T7200 .
Ik geloof dat enkele hem hier al in het bezit hebben.
Kan iemand mij over de streep trekken of juist niet.........
Omdat ik weinig gebruikerservaringen kan vinden stel ik de vraag maar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 176497 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:14:
Ik ben zeer geinterresseerd in de XNi812DI T7200 .
Ik geloof dat enkele hem hier al in het bezit hebben.
Kan iemand mij over de streep trekken of juist niet.........
Omdat ik weinig gebruikerservaringen kan vinden stel ik de vraag maar hier.
Je weet dat er over een maand een nieuwe chipset van Intel uitkomt voor de laptops
en dat er ook een T7200 en T7500 verschijnt?

Voor mij is dat reden om de koop even uit te stellen.
nieuws: 'Introductie vernieuwd Centrino-platform op 9 mei'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo mensen,

Ik hoop dat dit een van mijn laatste posts is i.v.m. het aanschaffen van mijn nieuwe laptop. Heb al een paar keer een topic geopend en ben nooit echt ver gekomen in mijn keuze. Nu weet ik voor 99% zeker welke ik ga pakken -> de xni570u3 van XXODD. Deze met de volgende specificaties:
-17 inch scherm
-Intel Core 2 Duo T7200
-2 GB DDR2 667 MHz
-100 GB @ 7200 rpm
-nVidia GeForce Go 7950 GTX

Het lijkt me een mooi rijtje, alleen vraag ik me het volgende af:
-iedereen heeft het over het energieverbruik en de warmteafvoer en dat je daar rekening mee moet houden; wat moet ik met zo’n reacties?
-en is een 17 inch echt veel groter dan een 15? i.v.m. de portabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Punt 2. loop eens een winkel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ik kunnen verwachten :P dat is het nou juist, wil vandaag bestellen (zonder eerst naar de winkel te gaan) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Je hebt EXACT dezelfde Xxodd beschreven als dat ik eergisteren besteld heb.

De beste manier om een indruk te krijgen van de grootte van de laptop, is toch door eventjes naar de winkel te gaan. De levertijd bedraagt toch 2 weken, dus die ene dag die je daarmee verliest maakt dan ook niks uit.
Op de site van Xxodd kun je een dealer-overzicht zien. Bel er een aantal bij jou in de buurt, en vraag of ze zo'n ding in de winkel hebben staan. Kun je 'm in het 'echt' bekijken!

De energieconsumptie bepaalt de batterijduur. Het is een zware (zowel qua gewicht als configuratie) laptop, dus verwacht geen batterijcapaciteit van meerdere uren. Dat ding is een heuse desktopvervanger, dus niet iets wat je dagelijks op je schoot neemt in de trein (tenminste,..dat ga IK niet er mee doen).

Qua warmteontwikkeling weet ik nog niet wat 'ie doet. In het ergste geval maken de ventilatoren wat lawaai, maar in enkele reviews las ik weer dat men positief verrast bleek over de geluidsproductie van deze ventilatoren. Dus dat zal wel snor zitten, en heeft mij in ieder geval niet weerhouden om 'm te bestellen. Mocht er sprake zijn van een flinke warme luchtstroom, dan weet ik in ieder geval dat ik daar voortaan mijn kopje koffie plaats (dan blijft de koffie langer warm...snappie :*) ).

Off-topic: By the way...ken iemand een dockingstation voor dit type laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door Deegroller op 22-03-2007 14:03 ]

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Warmte afvoer is eigenlijk meer een geluids-issue. Bij mij staat meestal een ventilator zachtjes te zoemen, zelfs als ik niets doe. De laptop wordt niet te heet doordat de ventilators hun werk goed doen.
Bij mij (Mitracom apparaat = Clevo M570U = xxodd xni570U3) hebben de ventilatoren nog behoorlijk wat capaciteit over. Als ik heb zitten gamen en ik druk Fn+F2 (ventilators naar max) gaan ze altijd nog harder blazen wat mij de indicatie geeft dat de laptop in automatische mode dus nog niet maximaal aan het koelen is.

Betreffende de resolutie:
15,4 versus 17 maakt best veel verschil. Ik gebruik WSXGA+ (1680x1050) op 17 inch en dan is alles prima te lezen. Collega van me heeft dezelfde resolutie op 15,4 inch en dan worden alle lettertjes wel erg klein vind ik. Ik heb ook gekeken naar WUXGA+ (1920x1200) maar dan krijg ik pijn aan mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje Deegroller! :P

Ik bel morgen de 2 dealers bij mij in de buurt, hoop dat ze 'm in de shop hebben. Hou niet van ondingen (te grote dingen), maar als ie een mooi uiterlijk heeft (op foto's krijg je vaak een vertekend beeld) dan pak ik 'm toch! :*)

Verder is het voor mij niet echt een desktop-vervanger (omdat ik nog een kanon op mijn bureau heb staan), maar meer een verlengstuk voor als ik ga lannen bij een maat (dit gebeurt (bijna) elk weekend btw). Ben het gesleep een beetje zat. Dus vandaar deze stap. :P

2 weken zei je? Das mooi, over 3 weken ben ik jarig..probeer ik het zo te draaien dat ik die pas op mijn verjaardag bij de dealer kan ophalen. En dan heel verrast kijken, wat ik mezelf voor een cadeau heb gekocht. ;)

PS: laat even iets weten als je 'm hebt, en als er grote minpunten zijn, dan kan ik die van mij misschien nog cancelen. Just kidding :9 ...heb je die via de xxodd-site besteld? en zoja, die accesoire wat je erbij kunt kiezen, is die gratis? vast niet he? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik bel morgen de 2 dealers bij mij in de buurt, hoop dat ze 'm in de shop hebben.
Ik geef je weinig kans. Maar om een idee te krijgen van hoe 'groot' een 17" laptop is kun je natuurlijk ook gewoon een computer winkel inlopen en een willekeurige 17" laptop vergelijken met een willekeurige 15,4" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176497

hjs schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 06:21:
[...]

Je weet dat er over een maand een nieuwe chipset van Intel uitkomt voor de laptops
en dat er ook een T7200 en T7500 verschijnt?

Voor mij is dat reden om de koop even uit te stellen.
Ja ik had het inderdaad al gelezen. Thx
Ik vraag me werkelijk af of het voor mij de moeite waard is om nog te wachten.
Voor de dingen die ik er mee wil gaan doen is deze al geweldig.
Ik game eigenlijk alleen op mijn 360 en zware video/dan wel foto bewerk programma's gebruik ik ook alleen op amateur niveau.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of de XNi812DI T7200 icm 2gb ram echt zo prettig werkt als ik denk dat hij zal doen.
Kortom bezitters van dit model, wat zijn jullie ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Anoniem: 171551 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:40:
...heb je die via de xxodd-site besteld? en zoja, die accesoire wat je erbij kunt kiezen, is die gratis? vast niet he? 8)7
Ja..ik heb m bij xxodd.nl besteld. Helaas geen telefoonnummer op de site, maar men reageert zeer snel op vragen via de site of per mail.

Accessoires gratis? Nee...de tas is wel gratis. Die zit er bij. (Ben benieuwd of het wat is...ik heb ergens gelezen dat het niet veel soeps is..maar goed. Ik zal mijn bevindingen tzt posten). Maar de losse accessoires die je erbij kunt bestellen (luxere tas, auto-adapter, extra batterij) zijn gewoon los te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Deegroller schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:16:
[...]
de tas is wel gratis. Die zit er bij. (Ben benieuwd of het wat is...ik heb ergens gelezen dat het niet veel soeps is..
Is inderdaad niet veel soeps. Hij past, heeft een handvat en een voorvakje en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Ik heb die dingen in het verleden verkocht (werk nu niet meer in een winkel ;))
XXODD (voorheen Promedion) is een dochter van XS2 (hardware groothandel).

Over het algemeen goede apparaten. Ik meen voornamelijk ASUS apparatuur, dus wel in orde.
Vond ze zelf enkel nogal duur in verhouding tot bijvoorbeeld een kant en klare ASUS laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me nog afvroeg is: wat houdt een uitgebreide pixelcontrole eigenlijk in?
En wat heb je als je dat niet doet? Ik wil geen dode pixels hebben. Is dit de manier om het te voorkomen, door zo'n extra check te laten doen. En mocht ik hier niet voor kiezen, kan ik de laptop dan retourneren als er dode pixels zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Anoniem: 171551 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:22:
Wat ik me nog afvroeg is: wat houdt een uitgebreide pixelcontrole eigenlijk in?
En wat heb je als je dat niet doet? Ik wil geen dode pixels hebben. Is dit de manier om het te voorkomen, door zo'n extra check te laten doen. En mocht ik hier niet voor kiezen, kan ik de laptop dan retourneren als er dode pixels zijn?
Houdt heel simpel in dat ze de monitor even bekijken, en dat jij vervolgens een bepaalde periode 0pixel garantie krijgt (uit mn hoofd een maandje... |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke. En als ik dit dus niet doe, dan heb ik kans dat ik een laptop in handen krijg waar wel dode pixels op voorkomen? En kan ik 'm dan nog wel retourneren en een nieuwe krijgen, of werkt dat zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Laatst online: 28-05 07:27

Glewellyn

is er ook weer.

highking schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:29:
[...]

Houdt heel simpel in dat ze de monitor even bekijken, en dat jij vervolgens een bepaalde periode 0pixel garantie krijgt (uit mn hoofd een maandje... |:()
Het is maar 8 dagen, maar dan heb je in ieder geval geen dode pixels.

Oh ja, ik heb dus ook zo'n XXODD laptop. Hij is nu zo'n 2 weken oud en ik ben heel tevreden.
Anoniem: 171551 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:20:
Oke. En als ik dit dus niet doe, dan heb ik kans dat ik een laptop in handen krijg waar wel dode pixels op voorkomen? En kan ik 'm dan nog wel retourneren en een nieuwe krijgen, of werkt dat zo niet?
Als je die garantie niet kiest kan je je laptop alleen ruilen als je meer dan een bepaald aantal dode (sub)pixels hebt.

Uit de algemene voorwaarden van XXODD:
Garantie op TFT-schermen:
Hier volgt eerst een uitleg over het fenomeen "dode pixels":Het produceren van een TFT-scherm is zeer gecompliceerd. Indien u rekening houdt met het feit dat een TFT-scherm bijvoorbeeld een resolutie heeft van 1024x768 pixels, dan betekent dit dat het TFT-scherm dus 786.432 pixels heeft. Echter, elke pixel bestaat uit drie (groen, rood, blauw) subpixels, dus bestaat het TFT-scherm dan uit 786.432 x 3 = 2.359.296 subpixels. Indien er dus sprake is van een TFT-scherm met nog hogere resoluties zoals 1280x1024, 1400x1050 of zelfs 1600x1200 dan neemt dus ook het aantal (sub)pixels toe.

Een XXODD notebook of TFT-PC wordt geleverd met een garantienorm voor het TFT-scherm volgens ISO 13406-2 foutklasse II.
Dit betekent dat het TFT-scherm het volgende aantal defecte (sub)pixels mag hebben:
2 pixels die continue oplichten of,
2 pixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven) of,
5 subpixels die continue (groen, rood, blauw) oplichten of,
5 subpixels die continue niet oplichten (dus zwart blijven).

ISO 13406-2 foutklasse II is de op een na zwaarste norm m.b.t. TFT-schermen.
In ieder geval zou ik ervoor kiezen die pixelgarantie te nemenen het kost maar iets van 35 euro op een totaal van 2500 ofzo. Het zou me verder niet verbazen als ze laptops die niet door de pixelcontrole komen versturen naar mensen zonder die extra garantie. Een laptopscherm is toch best duur en dat scheelt ze een berg geld.

[ Voor 79% gewijzigd door Glewellyn op 27-03-2007 10:33 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx. Dus als ik 'm (met die garantie) binnen 8 dagen terugstuur (en ik heb maar 1 dode pixel), dan krijg ik een nieuwe terug? :P

Ik ben toch weer aan het twijfelen geraakt. Een kennis van mij vertelde me zijn ervaringen met XXODD (eigenlijk Promedion). En die waren niet helemaal je-van-het. Hij had 3 jaar geleden een laptop gekocht (promedion) en als minpunten noemde hij op:
- warmteafvoer;
- geluid;
- op een bepaald moment scheur bij het scharnierpunt van het scherm.

Hier schrok ik nogal van, omdat ik 1 dag verwijderd was van bestellen. Nou kan het nu anders zijn (na 3 jaar later: beter product), en/of hij kan er nonchelant mee om zijn gegaan?

In ieder geval, sta ik nu voor een dilemma. Ik zou graag ervaringen willen hebben m.b.t. de bovenstaande punten voor de xni570u3. Daarnaast vind ik het belangrijk om de garantie goed voor elkaar te hebben. Weet iemand hoe dit geregeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Glewellyn schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:26:
[...]
... Het zou me verder niet verbazen als ze laptops die niet door de pixelcontrole komen versturen naar mensen zonder die extra garantie.
Ik weet toevallig dat een grote webshop ook op deze manier werkt. Hier worden TFT-schermen, die niet door de pixelcontrole komen, op voorraad gehouden. Als jij zo'n scherm besteld, en de levertijd is 1 dag, dan kun je er gif op innemen dat je defecte pixels zult hebben. Bij Xxodd zou dat ook zo kunnen zijn.

Ik heb bij mijn bestelling in ieder geval die paar euro's uitgegeven voor die controle. Zo'n ding gaat toch een aantal jaren mee, en ik kijk er gemiddeld 5 dagen per week na. Ik zou me dood ergeren als ik dagelijks tegen een hoopje defecte puntjes zou aankijken!
Anoniem: 171551 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:39:Daarnaast vind ik het belangrijk om de garantie goed voor elkaar te hebben. Weet iemand hoe dit geregeld is?
Kies voor een paar euro's extra voor 2 jaar ON-SITE garantie. Dan komen ze m bij je thuis ophalen als er iets mee aan de hand mocht zijn. Heb je tenminste, in geval van defecten, geen gedoe met het verzekerd en onbeschadigd verzenden.

Daarnaast zou ik dus kiezen voor die pixelcontrole. Normaliter werkt het zo: Ze kijken, bij het assembleren van je laptop, het scherm na op fouten. Je hebt dan in ieder geval gegarandeerd een foutloos scherm. Omdat sommige pixel-problemen zich na enkele branduren zich pas voordoen, krijg je nog 8 dagen de tijd om te bekijken of er zich binnen die week nog pixelproblemen voordoen (zeer kleine kans, maar toch fijn dat je die zekerheid hebt!). Mocht dat zo zijn, kun je direct van je ON-SITE garantie gebruik maken, zodat je niet zelf hoeft te gaan klooien met dozen en postzegels.

Maar...tip-van-de-week...bel even met de dealer van jou keuze. Deze kan je precies vertellen hoe het zit! Bij zo een dure aanschaf, mag je immers best wat service/informatie verwachten van de verkopende partij. Mailen naar XXODD werkt ook erg goed. Ze geven zeer snel antwoord op je vragen (tenminste dat is mijn ervaring van vorige week!)

[ Voor 45% gewijzigd door Deegroller op 27-03-2007 10:49 . Reden: typo's + reactie op nieuwe/gelijktijdige post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Anoniem: 171551 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:39:
Thnx. Dus als ik 'm (met die garantie) binnen 8 dagen terugstuur (en ik heb maar 1 dode pixel), dan krijg ik een nieuwe terug? :P
...
Ja.. maar lees ook de algemene voorwaarden voor de extra pixelgarantie even door, op subpixels wordt geen garantie gegeven.
Ik ben toch weer aan het twijfelen geraakt. Een kennis van mij vertelde me zijn ervaringen met XXODD (eigenlijk Promedion). En die waren niet helemaal je-van-het. Hij had 3 jaar geleden een laptop gekocht (promedion) en als minpunten noemde hij op:
- warmteafvoer;
- geluid;
- op een bepaald moment scheur bij het scharnierpunt van het scherm.

Hier schrok ik nogal van, omdat ik 1 dag verwijderd was van bestellen. Nou kan het nu anders zijn (na 3 jaar later: beter product), en/of hij kan er nonchelant mee om zijn gegaan?
...
Het ligt er helemaal aan wat je doet, als je flink aan het gamen bent met je Core 2 Duo en je 7950GTX dan wordt zo'n machine behoorlijk warm en zal de fan ook echt flink blazen om de warmte af te voeren, en dat hoor je best wel.

Geluid, nu weet ik niet of je daarmee het fangeluid bedoelt of de geluidskaart, de geluidskaart produceert prima geluid, de ingebouwde speakers... tja het blijft een laptop.

Scheuren op het scharnierpunt lijkt me het gevolg van lomp gedrag, in ieder geval ken ik een XXODD van iets meer dan een jaar oud waarmee echt helemaal niets aan de hand was. Wel was bij die vriend de backlight uitgevallen, maar met de 3jr pickup en return werd dat echt netjes opgelost.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje voor de reacties mensen!

Ik denk dat ik 'm wel ga bestellen. Ik pak me daarbij de extra pixelcontrole en 2 jaar pick-up & return. Ik ben niet van plan om een OS erbij te pakken, omdat ik hier nog een versie heb liggen. Ik ga er min of meer van uit, dat ik makkelijk XP erop kan knallen en dat ik met de bijgeleverde drivers vrij snel kan gamen of niet?

Verder nog iemand die met de Go 7950 GTX in deze laptop, spellen als Supreme Commander o.i.d. heeft geprobeerd? Zoja, maakt ie veel lawaai of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Anoniem: 171551 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:57:
Dankje voor de reacties mensen!

Ik denk dat ik 'm wel ga bestellen. Ik pak me daarbij de extra pixelcontrole en 2 jaar pick-up & return. Ik ben niet van plan om een OS erbij te pakken, omdat ik hier nog een versie heb liggen. Ik ga er min of meer van uit, dat ik makkelijk XP erop kan knallen en dat ik met de bijgeleverde drivers vrij snel kan gamen of niet?

Verder nog iemand die met de Go 7950 GTX in deze laptop, spellen als Supreme Commander o.i.d. heeft geprobeerd? Zoja, maakt ie veel lawaai of valt het mee?
Ga er maar vanuit dat hij flink gaat blazen, dat deed hij in ieder geval behoorlijk tijdens UT2004 en Titan Quest gisteren. :)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Dat was ik ook van plan. Echter naar aanleiding van dit artikel:
heb ik besloten om te wachten tot eind mei. Dat komt Intel met nieuwe processors die o.a:
1. Hogere klok (t/m 2,4GHz)
2. Snellere bus (800MHz)
3. Zuiniger met energie
4. Ca 100 dollar goedkoper

En als je het artikel leest zul je nog meer voordelen tegenkomen. Nadeel is dat Mei pas over een maand of twee is en als je pech hebt deze processors dan pas ergens in Juni beschikbaar zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Dlocks schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:20:
[...]
Dat was ik ook van plan. Echter naar aanleiding van dit artikel:
heb ik besloten om te wachten tot eind mei. Dat komt Intel met nieuwe processors die o.a:
1. Hogere klok (t/m 2,4GHz)
2. Snellere bus (800MHz)
3. Zuiniger met energie
4. Ca 100 dollar goedkoper

En als je het artikel leest zul je nog meer voordelen tegenkomen. Nadeel is dat Mei map over een maand of twee is en als je pech hebt deze processors dan pas ergens in Juni beschikbaar zullen zijn :)
En tegen welke prijs?

* Glewellyn moet leren lezen

[ Voor 3% gewijzigd door Glewellyn op 27-03-2007 12:30 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En wie weet is tegen die tijd de nVidia 8xxx serie uit voor de laptop, dus dx10 ondersteuning ;)
BTO (n4all) verwacht de nieuwe chipset eind mei in productie te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ziet er goed uit. Alleen kan ik echt niet meer wachten!!! Vind het wel goed zo :P

Staat 'flink blazen' gelijk aan heel veel meer geluidsproductie. Ik kan wel wat geluid verdragen, zolang ik het niet door mijn koptelefoon hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Anoniem: 171551 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:53:
Ja ziet er goed uit. Alleen kan ik echt niet meer wachten!!! Vind het wel goed zo :P

Staat 'flink blazen' gelijk aan heel veel meer geluidsproductie. Ik kan wel wat geluid verdragen, zolang ik het niet door mijn koptelefoon hoor :*)
Ik heb net een potje C&C gespeeld, en de geluidsproductie is niet zo erg dat je het door je koptelefoon heen hoort hoor :)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig maar!! :*)

Heb je XP of Vista erop gezet? En geen problemen met de GTX (drivers)?

[Off-topic] Een C&C-addict? Als het goed is kan ik 'm morgen spelen! (Can't wait!!!)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 171551 op 28-03-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165457

Ik heb sinds december 2005 een Promedion (17inch,1 core en 7800gtx). Ik heb het wuxga scherm 1920x1200 pixels en ik vind de resolutie persoonlijk wel erg hoog voor bijvoorbeeld webbrowsing, 1680x1050 oid zou ideaal zijn. Verder zou ik ook niet snel meer een spiegelend scherm nemen.

Nog iets over de kwaliteit: ik heb tot op heden 1 mankement met mijn laptop (al sinds een paar maanden), mijn koptelefoon uitgang staat altijd op maximaal volume (dit laat ik op een goed moment repareren). Ik gebruik het weinig, heb een usb headset en luister nooit muziek via mijn laptop.
Het toetsenbord is lekker breed, maar het voelt duidelijk niet zo degelijk aan als mijn NEC.
Ook werd bluetooth bij mij niet lekker, vaak kan hij mijn apparaten niet vinden.

De tas heb ik nooit veel gebruikt, ik heb meteen een samsonite gekocht (rugzak) waar hij goed inpast en de prijs viel ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Anoniem: 171551 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:28:
Hallo mensen,

Ik hoop dat dit een van mijn laatste posts is i.v.m. het aanschaffen van mijn nieuwe laptop. Heb al een paar keer een topic geopend en ben nooit echt ver gekomen in mijn keuze. Nu weet ik voor 99% zeker welke ik ga pakken -> de xni570u3 van XXODD. Deze met de volgende specificaties:
-17 inch scherm
-Intel Core 2 Duo T7200
-2 GB DDR2 667 MHz
-100 GB @ 7200 rpm
-nVidia GeForce Go 7950 GTX

Het lijkt me een mooi rijtje, alleen vraag ik me het volgende af:
-iedereen heeft het over het energieverbruik en de warmteafvoer en dat je daar rekening mee moet houden; wat moet ik met zo’n reacties?
-en is een 17 inch echt veel groter dan een 15? i.v.m. de portabiliteit.
Ik bezit de Xxodd XNi570u3 nu zo'n 2 weken en ben er zeer over te spreken. Qua configuratie is-ie hetzelfde als jij in je lijstje hebt staan.

Bij mij draait Windows Vista Ultimate (NL) er soepel op, vooral ook omdat ik mijn Xbox 360 er als extender bij gebruik (hiervoor moet je óf Windows Vista Premium óf Windows Vista Ultimate hebben).

Enig nadeel was, dat ik bijna 4 weken op de laptop heb moeten wachten, omdat Xxodd (of het bedrijf dat ze importeert) ze niet op voorraad had. Waar Xxodd wél aan moet werken, is hun service, en dan bedoel ik met name de bereikbaarheid. Ze maken mooi spul en kunnen het verkopen als de beste, maar op (wat diepergaande) vragen (erna/achteraf) geven ze nooit of nauwelijks antwoord. Zo staat er op de site vermeld dat je gratis een proefversie krijgt van het nieuwe Office 2007 pakket, maar deze zat er niet bij. Daarnaast werd Nero Express 6 erbij geleverd, maar deze werkt helemaal niet op een Vista-configuratie (gelukkig had ik zelf al de nieuwste versie van Nero 7, die wél werkt). Ook de driver-cd bevat alleen maar drivers voor Windows XP en kun je dus eigenlijk in een hoek gooien. Gelukkig zijn op de site van Xxodd (www.xxodd.nl) wél alle drivers te downloaden.., ook voor Vista (puik werk dus).

Uiteindelijk heb ik 'm bij een dealer besteld die me constant op de hoogte hield en er een mooie prijs van maakte (De Greef Computers uit Den Bosch: www.degreef.nl).

Om even je 3 vragen m.b.t. het energieverbruik, de warmte-afvoer en het beeldscherm te beantwoorden:

Deze laptop is een krachtpatser als je 'm vergelijkt met andere laptops op dit moment. Het is dan ook logisch dat de 'zware' hardware wat meer van je laptopje verlangt qua energie dan een standaard-laptop (het is ook eigenlijk geen laptop, want lang kun je 'm niet op je schoot houden). Ik heb het getest en bij normaal gebruik gaat de accu bijna 2 uur mee.

Voor wat betreft de warmte-afvoer: dit valt reuze mee. Tja, na verloop van tijd (als je 'm enige uurtjes aan hebt staan) wordt-ie wel wat warmer, maar in verhouding tot andere 'zwaardere' laptops merk ik geen verschil (de meegeleverde adapter wordt trouwens wel erg warm, maar dit blijkt normaal te zijn, aan de sticker te lezen op de voedingsadapter). Het is eerder het geluid dat de ventilatoren maken, dat opvalt. Het is nu niet zo dat je nauwelijks iets hoort, maar echt veel geluid produceert de 570u3 nu ook weer niet (je kan de ventilatoren zelfs nog harder laten blazen via het indrukken van een toetscombinatie).

Het 17-inch beeldscherm is een verademing op zich. Ik heb dan ook de duurste versie: WUXGA+ (1920x1200). Let op: het is ook breedbeeld hè, dus je kan er genoeg op kwijt/zien. Het is wél ff wennen aan de wat kleine lettertjes als je de hoogste resolutie gebruikt (wil ik ook, want je moet er natuurlijk wel het meeste uithalen). Enig minpuntje is dat als je achter je een groot raam hebt zitten en de zon schijnt naar binnen, je nauwelijks nog iets kunt zien op het scherm.

Ook las ik een en ander over evt. dode pixels en de garantie daarop. Ikzelf heb deze extra dode-pixel-garantie niet genomen, omdat ik 'm eerst draaiende wilde zien bij de dealer. Als ik er dán nl. niet mee eens zou zijn, zou ik er gewoonweg niet voor gaan betalen. Vergeet niet: als koper heb je meer rechten dan je denkt. Je koopt in de winkel toch ook geen trui vol met gaten?! Indien een koper het niet eens is met een bestelling of aangekocht product heeft hij altijd het recht dit binnen een bepaalde tijd te retourneren, te ruilen of zelf geld terug te vragen (dat zijn nl. wettelijke regels die bóven de regels van de onderneming staan).

Vergeet trouwens niet dat je er ook een laptoptas bij krijgt hè.., gratis welteverstaan! Oké, het is een standaardtas.., maar toch.

Als laatste punt wil ik opmerken dat je/men kan blijven wachten op steeds weer een snellere, koelere, goedkopere, etc. laptop (ik las in dit topic 'processor'), maar dan koop je uiteindelijk nooit iets. Wat vandaag besteld wordt, is over een maand alweer oud.

Samengevat krijgt de Xxodd XNi570u3 van mij als cijfer een kleine 9.
Het is op het moment gewoon een van de beste kracht-notebooks die er bestaan; het kan natuurlijk áltijd beter, sneller, koeler, etc. (lees: levertijd, service achteraf)...

GrtZ,
SvdM

[ Voor 33% gewijzigd door svdm op 30-03-2007 00:47 . Reden: Enkele toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje voor je reactie!!! Ik ben nu heel wat wijzer!!

Die dealer van je ziet er ook goed uit. Is ook niet zo gek ver weg, en volgens mij wel wat goedkoper dan via de site van xxodd.

Ik ga me nu eens heel goed bedenken wat ik wil. Vind het nogal een investering om zo 1-2-3 te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Anoniem: 171551 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:04:
Gelukkig maar!! :*)

Heb je XP of Vista erop gezet? En geen problemen met de GTX (drivers)?

[Off-topic] Een C&C-addict? Als het goed is kan ik 'm morgen spelen! (Can't wait!!!)
Net als svdm draai ik Vista Ultimate. Op de site van XXODD staan alle drivers, ook die van de videokaart. Zelf heb ik echter andere drivers gebruikt voor meer informatie moet je even kijken op http://www.laptopvideo2go.com/ . Dan heb je wat nieuwere drivers.

[off-topic]Nee, niet echt een addict, ik speel meestal de single-player campaigns uit en dan heb ik het wel weer gezien[/off-topic]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Mijn ervaring met Vista is niet zo heel goed.
Ik heb die drivers er allemaal op gezet, maar een aantal games deed het niet echt lekker. Ook 3DMark2005 draait niet.
Ik zal het over een tijdje nog eens proberen

Met XP er op loopt alles als een zonnetje.

Is er trouwens nog een reden waarom iedereen een xxodd besteld die hetzelfde is als de Mitracom, alleen duurder? Tot nu toe (een paar weken in bezit) ben ik heel tevreden met mijn keuze. Als ik vragen heb wordt ik netjes terug gebeld met prima uitleg e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door peterh op 30-03-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97942

'Peterh'. Welke config heb jij? En mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt, aangezien je zegt dat Mitracom goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja peterh!! Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben toch ff zelf gaan kijken bij Mitracom. Of ik heb iets aan mijn ogen (vast niet, net nieuwe lenzen) of ik kan het echt niet goedkoper vinden. Ja wel goedkoper, maar dan ontbreekt er weer iets. Zoals 2 gb intern! 20 mogelijkheden van specs, en geen een die een T7200 heeft met 2 gb intern. Volgens mij hebben ze iets tegen die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Is er trouwens nog een reden waarom iedereen een xxodd besteld die hetzelfde is als de Mitracom,
Misschien omdat je op http://www.laptopwarenhuis.nl/shop/group/350/ door de bomen het bos niet meer ziet? Ik kan die site echt niet volgen. Uitermate onduidelijk :) Maar in mei wil ik een laptop bij XXODD kopen. Wat ik dan ga doen is Mitracom ofwel laptopwarenhuis even mailen met de specs met de vraag wat het bij hun kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dan zou ik je aanraden ze te bellen en te vragen naar ene Peter.
Die gaat daar over de hardware en de service etc.
Zelf heb ik dat met een vriend ook laatst proberen te vragen via email wat de meerprijzen zijn van 2GB en een 7200rpm etc maar dat kregen we via de mail echt _niet_ los.
Moet hem trouwens nog wel eens opbellen dan (bijna helemaal vergeten) want toen ik mijn nummer achter liet omdat hij er niet was die middag ben ik niet terug gebeld.
Via de mail afgesproken dat we zouden bellen maar dat is er dus bij in geschoten had een drukke tijd met school.
Dus de beste kans maak je door te bellen en te vragen naar Peter.
Laat ook even weten wat jij hebt los gekregen, ik zal er ook nog aan proberen te denken :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110340

ik heb nu sinds bijna een jaar de xxodd M570b (pentium M 2.0ghz, 2GB, geforce go 7800gtx, 120gb 7200rpm) maar na een tijdje (2-3maanden na aankoop) bleek dus dat de videokaart maar op halve kracht de benchmarks draaide, na wat onderzoek van mijn kant, bleek dat de temperatuur van de GPU erg hoog werd (115+ graden), ik had de laptop aan het begin van de zomervakantie RMA gestuurd, maar kreeg hem pas rond oktober terug van XXODD. er bleek nog wat 'folie tussen de contacten' van de videokaart te zitten :X ...

maar goed, hij werkt nu goed, en voor de rest is het een superlaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Anoniem: 110340 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:29:
ik heb nu sinds bijna een jaar de xxodd M570b (pentium M 2.0ghz, 2GB, geforce go 7800gtx, 120gb 7200rpm) maar na een tijdje (2-3maanden na aankoop) bleek dus dat de videokaart maar op halve kracht de benchmarks draaide, na wat onderzoek van mijn kant, bleek dat de temperatuur van de GPU erg hoog werd (115+ graden), ik had de laptop aan het begin van de zomervakantie RMA gestuurd, maar kreeg hem pas rond oktober terug van XXODD. er bleek nog wat 'folie tussen de contacten' van de videokaart te zitten :X ...
Heb hier dezelfde alleen dan een pentium m2.26ghz en een gefroce 7900gtx, werkt super tot nu toe! Ook onder vista, ik had problemen met de drivers onder vista dus mailtje gestuurd naar XXODD, vriendelijk mailtje terug gekregen met het verzoek mijn adresgegevens te geven zodat ze een cdtje konden op sturen. Dit gedaan en na een halve week een zelf gebrand cdtje in de bus met drivers voor Vista (terwijl ik hem in de XP tijd heb gekocht)
Hoefde niets te betalen, super service dus...

Kan me niet voorstellen dat hp of iets dit ook doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Anoniem: 97942 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:47:
'Peterh'. Welke config heb jij? En mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt, aangezien je zegt dat Mitracom goedkoper is?
Ik heb met name voor Mitracom gekozen omdat ze de 1680x1050 resolutie konden leveren.
Specs:
- Intel Core 2 duo T7200
- 1Gb Corsair DDRII RAM
- 1680x1050 WSXGA+ scherm
- 80 Gb 5400 rpm schijf
- GeForce Go 7950 GTX 512 Mb

€ 1980,-
Bij xxodd kost dezelfde config ongeveer € 2066,-
Dan heb je wel 1920x1200, maar dat wilde ik dus juist niet.
Ze hebben er bij mij ook één geheugen module in gezet zodat ik bij een upgrade niets weg hoef te gooien.
Dit is ook de nieuwste revisie van het mobo waarin 4 gig gezet kan worden.

- Meerprijs bluetooth = € 39,95
- Meerprijs 2 Gb i.p.v. 1 Gb = € 124,95
- Meerprijs TV tuner = € 124,95

Het scheelt dus allemaal niet zo veel, maar ik vond het juist prettig dat ik zo veel keuze had uit alle varianten.

Add: en omdat de levering wat vertraagd was kwamen ze hem persoonlijk brengen, dat was wel erg handig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door peterh op 02-04-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
psychoclown schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:50:
Dan zou ik je aanraden ze te bellen en te vragen naar ene Peter.
De overeenkomst van naam is overigens puur toeval voor het geval mensen denken dat ik ergens belang bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214664

Hallo mensen,

Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende xxodd laptop.
Linkje:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1665

Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?

Groetjes,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Anoniem: 214664 schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:29:
[...]
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende xxodd laptop.
Linkje:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1665

Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?
[...]
Zie de post van Dlocks. Jouw laptop is dezelfde als de Clevo M570U. Dlocks geeft een paar mooie links met reviews van dit apparaat. Ik heb 'm zelf (alleen met 2GB geheugen) vorige week gekocht bij XXODD. Als ik 'm ontvang zal ik je mijn bevindingen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooral @ svdm: heb vandaag met degreef.nl gemaild. Gevraagd of ik de laptop bij afhalen mocht bekijken op mankementen (min of meer wat jij ook gedaan hebt) en dat was prima (binnen 1 uur teruggemaild). Ik vroeg me wel af of je toen een aanbetaling hebt gedaan? En zoja, hoeveel dit was?

Ik denk dat ik 'm morgen/overmorgen bestel. Volgens hun kwam eind deze week een nieuwe lading xxodd binnen welke volgende week geleverd kunnen worden :P Dus heb ik 'm ook aardig snel moet ik zeggen.

@Deegroller: waarschijnlijk heb jij jou laptop dus ook eind deze week/volgende week :P had gehoopt dat je um eerder had, zodat ik een extra review had! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 171551 op 02-04-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

peterh schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:43:
[...]

De overeenkomst van naam is overigens puur toeval voor het geval mensen denken dat ik ergens belang bij heb.
Hehe ik had het niet eens door joh :P Zag je naam wel steeds maar dacht er niet zo bij na ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Anoniem: 171551 schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:53:
Vooral @ svdm: heb vandaag met degreef.nl gemaild. Gevraagd of ik de laptop bij afhalen mocht bekijken op mankementen (min of meer wat jij ook gedaan hebt) en dat was prima (binnen 1 uur teruggemaild). Ik vroeg me wel af of je toen een aanbetaling hebt gedaan? En zoja, hoeveel dit was?
Sorry voor mijn late reactie, maar ik heb destijds wél een aanbetaling gedaan ja. Dit wordt echter alleen door De Greef gevraagd zodat ze wat zekerheid hebben dat je de computer ook daadwerkelijk bij hen komt afnemen, omdat de systemen min-of-meer op maat worden gemaakt (indien je wilt).

Ik ben, na een maand intensief gebruik, nog steeds erg tevreden over de laptop. Wat me wél opviel is dat-ie wel erg warm wordt als de buitentemperatuur boven de 25 graden komt (op mijn kamertje, pal in de zon en onder een platdak is het dan nauwelijkst te harden).

Ik heb daarom half april voor ongeveer € 40,00 een notebookcooler aangeschaft, en wel de Zalman ZM-NC1000. Deze werkt werkelijk perfect en zorgt ervoor dat mijn polsen (als ze op de laptop steunen om te typen) niet meer verbranden! ;)
De laptop komt natuurlijk iets hoger te staan en ietwat gekanteld, wat het typen trouwens bevorderd (het toetsenbord wordt nl. meer naar je toe gericht).
Je sluit de koeler gewoon aan op een van je USB-poorten van je laptop en je kan zelfs de snelheid aanpassen; tevens krijg je er gratis een 2-ports-USB-hub bij.

De specs van de koeler zijn als volgt:

- Materials: Pure Aluminum, ABS
- Weight: 1,195 g
- Dimensions: 308 (L) x 330 (W) x 40 (H) mm
- Noise: 18.0 dBA ~ 25.5 dBA
- Input Voltage: 5 V (connects with notebook USB-port)
- Fans: 2 hypro centrifugal fans (1,100 rpm ~ 1,500 rpm)

Foto's en een review van deze koeler i.c.m. de laptop zijn te bezichtigen op:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3620

Groet,
SvdM

[ Voor 38% gewijzigd door svdm op 30-04-2007 10:40 . Reden: aanvulling info notebookcooler ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Zo ik ben dit topic ooit in november gestart om wat onderzoek vooraf te doen en ben inmiddels alweer ruim 5 maanden ( dec. '06) de gelukkige eigenaar van zo'n "Clevo 570U" maar dan met een Advance naam (= laptops.nl) erop (ipv 1 van de andere namen welke eigenlijk allemaal hetzelfde zijn) Ik heb eigenlijk verzuimd om nog een beetje feedback te geven. Dus bij deze...
Zie de shopsurvey voor mijn shop beoordeling... de service en informatie achteraf is bij hun zeer goed verlopen. Enkel op hun site staan wel wat foutjes op qua configs etc. ( bijv verkeerde schermresolutie bij de benaming etc.) Maar goed als je belt heb je direct contact en staan ze je snel en adequaat te woord.

Heb een nu dan ook een T5600, 1 Gb 667 Mhz, 1x 80 Gb 7200 rpm met een 7950 GTX 512 Mb @ 1920x1200 WUXGA schermresolutie en ik moet toegeven... alles maar dan ook echt alles loopt als een trein ... in alle hoogst denkbare instellingen maar ja ook niet gek natuurlijk.... 8)7 Heb wel een 3 jr C&R maar hoop dat niet nodig te hebben. Bijkomend is dat je gedurende deze 3 jaar je de machine 1x p/jr mag komen brengen en dan maken ze hem helemaal schoon van stof en vuil etc van binnen en van buiten.
Ook is er nog de ruimte om wat geheugen oid bij te prikken om een beetje bij te blijven over een jaar of wat.

Ik zie dat deze machine eindelijk wat meer is gaan leven hier en dat meerdere het overwegen of zelfs ook al hebben aangeschaft.
Wil je een desktop vervanger.. dan heb je hier echt wat aan... enkel de ventilator slaat na een minuut of wat aan en die gaat niet meer uit... dit ivm videokaart. Kan ook nog op max gezet worden met Fn-F2 maar dan loeit er ook wel wat hoor... _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Co_2J op 30-04-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141799

Okay ik gooi even weer wat actie in dit topic als er hier ooit is nog iemand naar terug keert.

Het is tijd vor ene nieuwe laptop voor mij en ik mag andermans geld uitgeven (maakt het altijd wat leuker)

Ik ben geen gamer maar een ontwerper, voornamelijk bezig met wat adobe me bied om het zomaar te verwoorden.

Ik overweeg dus een Xps 1710 of een xxodd XNi570u3 aan te schaffen, beide +/- met dezelfde specs, ik heb best veel van dit topic gelezen en ook van dat van de xps bij xxodd schijnt de service nog al te verschillen ik lees bij mensen dat hij slecht is terwijl een ander zegt dat hij perfect is. Van dell is de service vrijwel uitsteknd.

Ik weet ckers dat mensen hier deze keuze ook hebben moeten overwegen, grootste nadeel van de XNi570u3 is dat deze het maar 2 uur volhoud en de xps 3.5 uur op accu, en de xps ook minder warm wordt en dat bij de XNi570u3 al snel lastig word.

De xps is weer wat minder omdat hij gewoon spuuglelijk is qua vormgeving en wat wel zeer positief is is het volledige toetsenbord op de XNi570u3 en het uitermate helder beeldscherm.

Beide gevene mijn de volgende specs voor dezelfde prijs ongeveer

2.33Ghz
2047 667mhz
Go7950GTX 512MB
100 gb 7200 rpm
Dus wie kan mijn dat laate voordeeltje of min puntje geven, WIE DURFt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 141799 op 03-06-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Deze maand komt XXODD met de opvolger van de XNi570u3 welke ook verkocht zal worden door Mitracom. De XXODD en Mitracom laptops worden gemaakt door Clevo . Dus ik zou sowieso nog een weekje of twee wachten.

Copy paste uit ander topic Dlocks in "Het intel santa rosa / centrino pro topi..."

------------------------------
Er is inmiddels meer info over de Clevo M570RU welke in Nederland netzoals de vorige modellen o.a verkocht zal gaan worden door XXODD en Mitracom.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/21143.jpg
Klik voor groter plaatje

Description:
High-end notebook based on mobile Core 2 Duo FSB800 processor platform code named "Santa Rosa"
  • Intel Core 2 Duo FSB800 processors up to 2.4GHz with 4M L2 cache
  • Modular, upgradeable VGA technology; 512MB Nvidia GeForce Go 7950GTX or GeForce Go 8800GTX; MXM-HE
  • Integrated TPM and Built-in Fingerprint recognition device
  • RAID 0/1 support with 2 physical hard drives; up to 400GB HDDs
  • Wireless N 802.11n support
  • DVI port with Dual-Link support
  • HDTV support with optional TV tuner
  • Ports: 4xUSB 2.0; 1xSerial; 1xS/PDIF out 7.1CH; 1xFireWire; 1xRF-in; 1xTV out; 1xCIR for TV remote; 1xMic-in; 1xLine-in; 1xHeadphone; 1x DVI-DL
Display:
17.1-inch WUXGA with 1920-by-1200 pixels resolution; Widescreen or WXGA 1280x800

Meer specificaties:
http://www.eurocom.com/pr...ctfuture.cfm?model_id=189

Meer plaatjes: (20 stuks)
http://www.eurocom.com/gallery/189/index.html

Van Mitracom heb ik echter gehoord dat ze de oranje rand niet mooi vonden (vind ik wel mooi overigens) en dat ze Clevo verzocht hebben om een model zonder oranje rand te leveren. Het zou dus kunnen zijn dat de M570RU er in Nederland anders uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de info.

Ik denk niet dat ik daar op ga wachten trouwens dat is me net iets te mooi en aangezien daar echt het nieuwste van het nieuwste in kmt zal hij wel dik over de 3000 hene gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
De kans is zeer groot dat de verkoopprijs gelijk zal zijn aan de huidige (verouderde) generatie en misschien zelfs iets goekoper zal zijn.

De nieuwe Santa Rosa processoren (in dit geval de C2D T7700) is ongeveer ongeveer 100 dollar goedkoper dan de oude C2D T7600 die jij nu wil hebben. Daarnaast is de C2D T7700:
1. Sneller
2. Zuiniger
3. (en goedkoper)

Ik kan je aanraden om onderstaande even te lezen zodat je kunt zien welke voordelen het Santa Rosa platform allemaal heeft te bieden:
Het intel santa rosa / centrino pro topic

Persoonlijk zou ik sowieso nog even 1 a 2 weekjes afwachten om te zien wat de verkoopprijs bij XXODD en Mitracom zal zijn van de M570RU. Aan de andere kant zou de introductie van deze nieuwe versie ook uitgesteld kunnen worden en dat deze dan pas ergens in juli leverbaar zal zijn. Dan moet je dus langer wachten en ik kan mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dlocks op 04-06-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm Dat maakt het allemaal wel intersaant, ik denk dat ik toch maar even een weekje of twee wacht, ik heb zoiezo xxxodd gemaild over wat hun mij ter informatie kunne nbieden i.v.m. die notebook

Iedt nvm. deze laptop heeft maar een 17 inch WXGA-scherm met max reso van maar 1280 bij 800. ik heb wel een wuxga nodig scheelt echt super veel, zij nbroetje de D900C heeft wel een Wuxga, maar die komt over ene paar maandjes pas in NL

en butien dit was de GeForce Go 8800 nog niet aan publieke vrijgeving toe, clevo maakte hier een fout in om dat al aan te geven. dus i kvrees dat de directx 10 notebooks nog wel een maandje of 2 weg zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 141799 op 04-06-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
De M570RU komt ook met een WUXGA versie:
17.1-inch WUXGA with 1920-by-1200 pixels resolution; Widescreen or WXGA 1280x800

Wat betreft de GeForce Go 8800, ik heb begrepen dat die pas in jullie beschikbaar zal zijn. Je kunt echter ook kiezen voor een GeForce Go 7950GTX.

Ik ben benieuwd of je een reactie krijgt van XXODD. Ik heb ca 2 maanden geleden een mail verzonden naar XXODD met dezelfde vraag. Het enige wat ze los wilden laten was dat er inderdaad nieuwe modellen aan zaten te komen maar ze wilden niet zeggen op welke datum.

Mitracom heb ik het ook gevraagd en die lieten weten dat waarschijnlijk in Mei (vorige maand) het nieuwe model zou komen maar dat dit vertraging op zou kunnen lopen omdat ze de oranje rand van weg wilden hebben en er dus een nieuwe kast gemaakt moest worden.

[ Voor 87% gewijzigd door Dlocks op 04-06-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kreeg hetzellfde terug als wat ij kreeg: (snelle service btw, stuurde mailtje half uur terug.)

Geachte heer van Oosterhout,

De verwachting is dat wij in de loop van deze maand inderdaad enkele nieuwe modellen zullen verwachten. Prijzen zijn helaas tot op heden niet bekend. Wij verwachten dat deze tegelijk bekend worden gemaakt als met de release.

Met vriendelijke groet,

Sales, Xxodd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225018

Hoi

Ik ben van plan de XNI812DI van XXODD te kopen, ik heb meen ik al een paar "reviews" over de laptop een paar pages terug gezien. Nu ik ben nog altijd aan het rondsnuffelen maar ben zo goed als zeker dat het em wordt.
met volgende specs:
- intel core duo T7200
- 2GB DDR2
- 120GB hdd of 160GB nog niet zeker
- geen OS (zet er XP PRO op)
- 2 jaar pick up and return + pixelcontrole

Ik kan me nog niet volledig over halen om hem te bestellen :P . Ik weet dat er dus al reacties zijn geweest maar ik zou nog wat meningen/ervaringen willen over dit beestje.
En ik heb zelf ook een mailtje naar XXODD gestuurd en ze zijn erg snel in het reageren vind ik. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet niet hoeveel die kost, maar anders kun je eens kijken naar 'n Santa Rosa laptopje!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de specs die ik gekozen heb kost hij ongeveer 1342,61euro, zal eens rondneuzen naar SR notebooks maar heb nog nooit van deze gehoord wel van XXODD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm denk dat je 't niet helemaal begrijpt ;) Santa Rosa is geen merk!
Santa Rosa is 'n nieuwe chipset van Intel, met snellere/ andere/ energie-zuinigere processoren ;)
Voor 1350,- kun je veeel betere laptops kopen, waar ook nog is veel betere videokaarten inzitten!

Voor de rest is er genoeg te vinden via Google en via GoT, dus dat kun je zelf denk wel af ;) Succes!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh jah srry ik zag het juist al toen ik aan het googlen was :)

En heb je enige voorstellen, ik heb altijd een desktop gebruikt dus van laptops weet ik niet veel :D
En heb al heel wat forums afgeschuimt, zoveel dat ik er niet meer uit raak ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 225018 op 02-07-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:45

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb een mailtje gestuurd naar XXODD met de vraag wanneer ze de nieuwe machines binnenkrijgen.
Ik hoop morgen antwoord te krijgen. Als hij inderdaad niet duurder is dan de 530U, dan is-tie de mijne ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Het antwoord van XXODD was begin juni dat ze in de loop van de maand juni zouden komen. Ze zijn er nu nog steeds niet.

Bij Mitracom (die precies dezelfde Clevo laptops als XXODD verkoopt) hetzelfde verhaal. Eind mei begin juni zouden ze met de nieuwe modellen komen. Ondertussen nog niets te zien.

Bij aanbieders in het buitenland zijn de nieuwe modellen van Clevo overigens wel al te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat klopt inderdaad, maar op een aantal van de bovengenoemde sites staat inmiddels al wel een release datum genoemd, namelijk 15 juli. Ik heb XXODD dan ook gevraagd of zij kunnen bevestigen dat deze datum klopt.

Keep your fingers crossed.

-edit-

Drat, mee dat ik dit zit te tikken krijg ik antwoord van XXODD binnen.
Ze kunnen nog niets bevestigen. Slim, dan kan ook niemand klagen over uitgestelde release data. ;)

Ohw well, gewoon afwachten dus...

Ik heb het geld toch ook pas volgende maand.

[ Voor 35% gewijzigd door ElCondor op 04-07-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik wacht ook nog even met geduld af. Misschien dat ze wel gelijk met een model komen waarin een GeForce 8800 inzit (zou begin juli uitkomen) i.p.v de langzamere 8700.

Overigens is het model met de Geforce 8700 al sinds 12 juni te koop bij RockDirect.com (directe deeplink naar laptop).

Ze zitten in de UK en bieden standaard 3 jaar pick-up-and-return garantie in heel europa en een optionele 30 day Zero Dead Pixel Guarantee voor € 37,05. Als het nieuwe model ook in NL beschikbaar is dan ga ik even de prijzen vergelijken van RockDirect.com, XXODD.nl en Mitracom.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nog een klein vraagje trouwens:
Gaat XP nu wel of niet draaien op dit nieuw uit te geven systeem van XXODD? Ik las in een andere draad dat XP moeilijk zou zijn in combinatie met het Santa Rosa platform. Is dat inderdaad het geval? Zo ja, waar is hier meer informatie over te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Bescheiden schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 19:28
Ik ben van plan de XNi660SE van xxodd aan te schaffen.
Met de volgende specificaties:
Intel Core 2 Duo T7200 (2,00 GHz) + € 205,88
2GB DDR2 667MHz geheugen + € 45,37
160GB 5400rpm SATA harddisk + € 33,61
Windows Vista Home Premium Nederlands + € 82,35

Dat zou volgens mij genoeg moeten zijn om een game op te spelen.

In de stad hier is er een xxodd dealer het is nogal een klein winkeltje, je kunt er laptops laten bestellen, of laten maken naar eigen hardware keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Weet niet hoeveel die laptop je gaat kosten Yousif, maar ik denk wel aardig wat!
Zodoende raad ik je aan om eens naar de op Santa Rosa gebaseerde laptops te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 19:28
CLB schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:32:
Weet niet hoeveel die laptop je gaat kosten Yousif, maar ik denk wel aardig wat!
Zodoende raad ik je aan om eens naar de op Santa Rosa gebaseerde laptops te kijken!
In totaal kost hij 1042,- waarvan ik dus denk dat het best goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja dan is 't inderdaad wel 'n erg mooie deal!

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.