XXODD ervaringen?

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.395 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:02
Yousif schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:23:
Ik ben van plan de XNi660SE van xxodd aan te schaffen.
[knip]

Dat zou volgens mij genoeg moeten zijn om een game op te spelen.
En heb je gekeken naar de grafische kaart?
Video: VIA VN896 Delta Chrome TM Pro (DirectX9) 3D/2D graphics 256MB shared video. (geschikt voor alle versies van Windows Vista, Aero functie wordt echter niet gebruikt!)
Dat zegt mij helemaal niets. Is toch wel erg belangrijk om even uit te zoeken wat de perfomance is van bovenstaande aangezien je spellen wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mag ik dan toch nog even aandacht vragen voor mij vraag een aantal posts terug?
Ik kan er op dit forum of het internet geen sluitende info over terugvinden:
Zal XP draaien op Santa Rosa??

Om toch nog even op de posts van Yousif te reageren:
Wat voor spellen denk je te gaan spelen?
Deze VIA Chip, daar ga je spijt van krijgen. Ik heb een tijd geleden een laptop gekocht met hele aardige specs, maar met een Trident (bestaan die nog?) chip erin. Achteraf was dat de stomste keuze die ik wat de laptop betreft gemaakt heb omdat er al wat Go en Mobiles te krijgen waren, toen.
Ondanks dat een echte Geforce of ATi met non-shared memory een stuk duurde is, denk ik dat je er zoveel meer performance winst uit zult halen, dat het zonde zou zijn om voor deze VIA te gaan.

Laat weten welke keuze je maakt, zou ik zeggen, en post je ervaringen in dit topic, natuurlijk. ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nu ik zo op het internet aan het kijken ben, lijkt mij de kans klein dat er heel binnenkort een M570RU van XXODD op de markt komt. Het ziet er naar uit alsof ze aan het wachten zijn op de 8800GTX welke dit jaar nog zou uitkomen, maar die zit er nog niet aan te komen voor 3e/4e kwartaal.
Dat is wel spijtig, want ik heb een nieuwe laptop nodig vóór begin augustus, eigenlijk.

Als XXODD wel een M570RU had uit willen brengen, dan had dat al lang gekund met een 8700GT erin.

Wat zijn volgens jullie de kansen dat dit gebeurd? Ik zou het wel fijn vinden om het ding in Nederland te bestellen. Ik heb nu bijvoorbeeld op een site in Engeland zitten kijken en daar is de versie met de 8700 wel beschikbaar, maar best duur nog, plus je kunt niet in euro's (iDeal :P ) betalen en de verzendkosten komen er ook nog eens bij :(
Een M570RU met een 8700GT aan boord is nog niet in Nederland te krijgen?

Wat zijn de prestatieverschillen tussen een 8700 (DX10) en een 8800 (ook DX10)?

-sorry, had edit moeten doen :( -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedarko
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03-2023
Ik weet niet of je Rockdirect bedoelt, maar daar kun je hem al wel configureren enzo. Er staat echter wel onderaan dat ze hem pas 16 juli kunnen leveren. Ik heb het vermoeden dat ze rond die datum bij XXODD ook meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja idd, dat is um. Hmmm, jammer dat ze geen pre-order doen bij XXODD. Dat zou een hele hoop kopers nu al trekken denk ik. Overal op het internet zie je dat er best veel vraag is naar dit model.

Iemand nog enig idee of het verschil tussen een 8800 en een 8700 groot is? En kan ik de 8700 wellicht later nog vervangen voor een 8800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
sedarko schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:10:
Ik weet niet of je Rockdirect bedoelt, maar daar kun je hem al wel configureren enzo. Er staat echter wel onderaan dat ze hem pas 16 juli kunnen leveren. Ik heb het vermoeden dat ze rond die datum bij XXODD ook meer weten.
Hmm, die kleine lettertjes (16 juli) had ik op rockdirect nog niet gezien. Op sites van andere Clevo laptops aanbieders ben ik die datum al vaker tegengekomen. Dus hopelijk dat we in Nederland rond die datum deze laptop ook op de sites van de verschillende Clevo laptop aanbieders te zien gaan krijgen.
ElCondor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:20:
Ja idd, dat is um. Hmmm, jammer dat ze geen pre-order doen bij XXODD. Dat zou een hele hoop kopers nu al trekken denk ik. Overal op het internet zie je dat er best veel vraag is naar dit model.

Iemand nog enig idee of het verschil tussen een 8800 en een 8700 groot is? En kan ik de 8700 wellicht later nog vervangen voor een 8800?
Bij de desktop versie van deze twee kaarten is het verschil redelijk groot. Of dit bij de mobile versie ook het geval zal zijn is nog even afwachten. Zodra de 8800 uit is dan kun je benchmarks bekijken/vergelijken op http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Het later aanschaffen van een 8800 is mogelijk. Zal je denk wel rond de 600 euro gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En? Wat verwedden we eronder dat de M570RU na het weekeinde in Nederland aangeboden gaat worden? :P
Als ik XXODD was, dan zou ik nog even wachten tot de Geforce 8800 ook daadwerkelijk leverbaar is, wat jullie? Ik hoop echter van niet, want ik kan die laptop écht voor eind juli wel gebruiken ;) en dan zet ik er later wel een 8800 in als dat nodig zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik denk ook dat het maandag 16 juli gaat worden. En dan met een keuze optie voor de 8700 en de 7950GTX. En later zal daar de 8800 bij komen.

Ik denk dat ik niet ga wachten op de 8800. Dus moet ik gaan kiezen tussen de 8700 en de 7950. Wordt nog moeilijk. Ofwel gaan voor een kaart met DirectX10 ondersteuning die op dit moment een stuk langzamer is dan de 7950. En dan maar hopen ofwel de gok nemen dat toekomstige driver updates ervoor zullen zorgen dat de 8700 zich wat betreft performance zal kunnen meten met de 7950. Of dit risico gewoon niet nemen en gaan voor de snelste kaart oftewel de 7950 (wellicht nog goedkoper ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

DILEMMA! :o
Ik zit met hetzelfde probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Hmm, ik denk dat er zelfs geen 8700 in zal zitten:
Sager NP5790 (M570RU) will have 2 color ID options on the frame trim color. Orange and White. Currently the Orange is finalized and will be shipped first around Early July. The White trim version is currently set to be shipping mid August. Sager has planned to carry both color trims as soon as the 2nd version is ready and available.

Sager has received our first shipment of NP5790 (M570RU) earlier this week (7/6); the unit has passed basic verification and functionality testing. It’s doing great in both performance and stability testing as well. Sager anticipate to begin shipping late next week with nVIDIA GeForce Go 7950 GTX w/512MB Video Configuration.

nVIDIA GeForce 8700M GT w/512MB is still on schedule to entering mass production stage at Clevo in late July, therefore it is still on schedule to be released early August.
Bron: http://www.xoticpc.com/product_info.php/products_id/2023

En om de keuze nog wat makkelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://xoticpc.com/laptop/5790/87007950chart1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Dlocks op 13-07-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat is in het overzicht het verschil tussen 3DMark 2006 en 2005? Waarom is het verschil in 2005 hoge dan in 2006?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Vooralsnog niks op XXODD terug te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
En op de site van Mitracom ook niet. Het is niet te hopen dat ze tot ergens half augustus gaan wachten op de versie met een GeForce 8700M GT.

Wat betreft het verschil tussen 3DMark 2006 en 2005, ik heb geen idee.

-edit-

Lijkt erop dat XXODD gaat wachten totdat de laptop met de 8700M GT leverbaar is. Zat even te spelen met URL's en kwam al snel uit op:
http://www.xxodd.nl/producten/notebooks/xni570ru/specs.php

De pagina is nog niet helemaal af maar je ziet wel al de specs van de nieuwe Clevo laptop staan. Bij video staal alleen 8700M GT. Deze laptop zal pas ergens in augustus leverbaar zijn. Dus nog een maand wachten. Misschien dat het binnenkort wel al mogelijk is om een pre-order te doen.

[ Voor 54% gewijzigd door Dlocks op 16-07-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat is erg slecht nieuws. Ik heb hem voor die tijd nodig. Welke andere leveranciers lopen geen vertraging op bij levering?
Ik wist trouwens niet dat de 8700 ook vertraging had.

Ik zou al genoegen nemen met een 7950 om later te upgraden naar een 8700/8800 als hij maar op tijd geleverd zou worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Potverdikkie,

ik lees net op het Rock Forum dat de X770 waarschijnlijk vanaf volgende week geleverd kan worden.
Welliswaar met de 7950, maar dan wel met de oranje bies. Ik denk dat ik hem toch maar daar ga bestellen dan. Jammer dat XXODD ze niet hier beschikbaar stelt met die specs. Er zijn er genoeg die er nu al voor zouden gaan en dan later upgraden denk ik. Ik zit daar serieus aan te denken in ieder geval.

Draadje op het Rock Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik had het ook gelezen op het Rock Forum. Ik zou overigens sowieso niet gaan voor de 8700. Wat mij betreft is het of de 8800 of de 7950. De 8800 is er nog niet (en geen idee wat de meerprijs zal zijn) dus voor mij wordt het ook de 7950.

Volgende probleem is waar te bestellen? Aan de ene kant lees ik alleen maar goede dingen over Rock Direct en heb je pick-up-and-return garantie. Als ik naar de verkoopprijs kijk van dit model en van oudere modellen zitten ze ongeveer op dezelfde prijs als andere aanbieders in het buitenland. En de oudere modellen zitten op dezelfde prijs als de oude modellen bij XXODD. Het zal je op zijn hoogst een paar tientjes schelen en dat is niet zoveel op zo een groot bedrag.

Desondanks zou ik hem gevoelsmatig toch liever in Nederland willen kopen. Aangezien ik al ruim een half jaar aan het wachten ben op deze laptop zit ik er toch aan te denken om wederom nog een maandje te wachten :(

Voordeel van wachten is dat er in de tussentijd wellicht wat reviews zullen komen. Van de vorige versie weet ik uit reviews dat bijvoorbeeld het geluid en de kwaliteit van het beeldscherm zo een beetje het beste is wat er te krijgen is/was. Ik ben erg benieuwd of dat bij de opvolger ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmm, dat Rock ziet er betrouwbaar genoeg uit. Zeker als je de hele schare fans ziet.
Daar ben ik dus niet bang voor.
Ik wacht nog tot volgende week op XXODD (salaris ;) ) en dan wordt het een Rock, denk ik. Moet ik alleen met CC gaan zitten hannesen. Dat was makkelijker geweest aan binnen NL kopen, je kunt nu steeds vaker met iDeal betalen. Helaas kan ik niet veel langer wachten. Ik heb hem voor de derde week van augustus nodig ivm een feestje waar ik moet draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

OMFG:

Check dit

MET oranje bies! w00t!

-edit-
Wat NIET tussen de specs staat:
Vingerafdruk herkenning
Geforce 7950 Grafische kaart.
als ze hem écht alleen gaan leveren met een 8700, dan denk ik dat ze toch een paar klanten mis gaan lopen. Volgens de discussies op het internet is de 7950 toch net wat superieurder dan de 8700. Veel mensen zullen dan liever wachten op de 8800, en dan nog is het de vraag of de 8800 geschikt is voor deze machine. Plus dat de 8700 nog steeds niet in het wild is gezien en de 7950 al lang en breed bewezen goed presteerd.
De verwachting is dat de 8700 op DX9 gebied eenvoudigweg niet krachtig genoeg is, en dat het op DX10 gebied wel kan draaien, maar vermoedelijk niet op de hoogst mogelijke resoluties en effecten.

Dat is wel vervelend.
als de pagina officiëel online gaat, toch maar eens even bellen dan.

[ Voor 94% gewijzigd door ElCondor op 19-07-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Dus het zit er nu toch echt aan te komen :)

Inderdaad nog even afwachten wat ze nu precies met die grafische kaart gaan doen.

Ik zie overigens staan dat ze dit model leveren inclusief:
Interne mini-pci Hybride TV-Tuner (DVB-T TV/Radio en analoog TV),
incl. afstandsbediening, opnamefunctie/Teletext/EPG (kabelTV-aansluiting en incl. DVB-T antenne)
Op zich leuk, maar persoonlijk heb ik er niets aan en zou ik liever zien dat je dit optioneel tegen een meerprijs zou kunnen bestellen. Aan de andere kant die paar tientjes extra die je nu moet betalen voor bovenstaande valt ook wel weer mee op het totaalbedrag.

Ik ben erg benieuwd wat de verschillende uitvoeringen moeten gaan kosten.

--edit--
Hij zal bij xxodd half of eind augustus binnenkomen. Dit heb ik gehoord van iemand die vandaag contact heeft gehad met de importeur (xs2.nl). Dit komt wel ongeveer overeen met de leverdatum die op het forum van rockdirect te lezen is: http://www.rockforum.co.u...0&postorder=asc&start=900 (de laatste reactie helemaal onderaan)

[ Voor 20% gewijzigd door Dlocks op 19-07-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb toch maar besloten om voor een Rock te gaan.
Vooral gezien XXODD geen 7950 levert.
Ik vind het jammer, want ik had graag hier in Nederland besteld, maar ik hoef geen 8700, luisterend naar het commentaar op het internet. DX9 gaat het voorlopig nog wel even volhouden en de kaart doet het daar gewoon goed in en de 8700 stukken minder als ik de ervaringen en benchmarks moet geloven.
Plus er is geen enkele garantie dat de 8700 straks met de introductie van DX10 de 8700 voldoende power gaat hebben om alles op full settings te spelen. Een verspilling van geld, als je het mij vraagt en blijven wachten op de 8800 is dan weer zo jammer. Dat kan met een 7950 erin altijd nog.
Je moet op een gegeven moment een besluit nemen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik zit er ook hard aan te denken om hem bij Rock te kopen aangezien ik ook geen 8700 wil. Ik lees overigens net op rockforum:
ElCondor wrote:

Ben,

could you tell me the following: If I were to order X770 with Orange trimming this week, what time would it be delivered? I would opt for the 7950 and not for the 8700, as I do not need the extra DX10 power at the moment.

I would need it before the 18th of august.

Many thanks for your information
Antwoord:
Hi,

For new orders with orange trim and 7950GTX graphics you should easily have the machine before 18th August. We would actually hope to deliver the notebook approx. 2 weeks after the order date

Hope this helps

Ben
Klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb hem dan ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Met welke config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat ik al zei: Oranje bies, 7950GTX (toch?) 2 GB RAM, 100GB HD, WUXGA Scherm, T7300 2.0Ghz.

Verder zo min mogelijk poespas erbij. Dat richt ik het liefst allemaal zelf in.
In totaal zo'n 2300 euri.
Daar gaat me vakantie :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: 2300 voor een laptop 8)7 8)7 Naja je zal er vast heeeel goed over nagedacht hebben :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hey een xxodd topic :)

XXODD heeft best leuke en betaalbare systemen alleen ze douwen er echt alleen maar troep in!
Ben zelf als computerwinkel een 3 tot 4 maanden dealer geweest, meegedaan met krantje..
Allemaal heel leuk totdat je die complete systemen en notebooks binnen krijgt.

Dan weer defecte geheugen modules, dan weer verrotte voedingen, echt.. niets dan ellende!
Van alle bestelde complete systemen en notebooks ben ik bij 2/3de bezig geweest
om deze te repararen.

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

@Thyss:
:') Maar dan heb je ook wel wat hè? En mooie vormgeving kost ook wat.. Ach ja, als je het geld ervoor hebt, dan heb je het er wel voor over (wat zeg ik nu??) ;)
@Woohoo:
Tsja maar ik heb hem niet bij XXODD gekocht hè? Now did I?

[ Voor 19% gewijzigd door ElCondor op 20-07-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

XS2 is de leverancier van XXODD (pro-medion voorheen).
Daar zal uiteindelijk jou notebook toch vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Nee daar zal hij niet vandaan komen want hij heeft deze Clevo laptop in engeland besteld bij rockdirect.

XS2 is in Nederland inderdaad de importeur van de Clevo laptops die door XXODD worden verkocht onder de naam XXODD. XS2 is echter niet de importeur voor rockdirect in Engeland.

Overigens gebruiken Alienware, Sager, Voodoo, WidowPC ook deze barebones van Clevo.

Hoelang geleden was je overigens dealer van XXODD notebooks? Ben wel benieuwd om welk(e) model(len) het ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afgelopen winter, alle xxodd modellen van zowel notebooks als desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Plus dat RockDirect er een drie jaars garantie, standaard, bij doet. Ik heb de optie met 8 dagen pixel garantie ook genomen, Om mijn investering extra te beschermen.
Je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

W00t! Ik heb bevestiging van mijn bestelling. De 8ste van augustus zal hij verscheept worden, volgens het formulier. Ik heb nog even nagebeld, en de salesrep aan de telefoon zei dat het mogelijk de 30ste juli zou kunnen worden. Ik hoop dat ik hem vóór de 18e binnen heb.

Weet iemand hoeveel tijd eroverheen gaat tussen moment van verscheping en aankomst?

Kan bijna niet wachten!

[ Voor 12% gewijzigd door ElCondor op 23-07-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Zo, dat schiet lekker op :)
Ik heb geen idee hoeveel tijd het versturen zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook wanneer de XNI570ru bij XXODD te koop is ? (exacte datum misschien) Ik wil dit model vet graag, maar ga hem niet uit het buitenland laten verschepen. Heb al te slechten ervaringen met Nederlandse bedrijven. Misschien weet niemand waar dit model te koop is want hoeft niet perse van XXODD maar wel in Nederland. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Voorlopig niet. Het probleem is dat XXODD dit model wil aanbieden met de Geforce 8700 grafische chip. Deze is nog niet leverbaar. XXODD heeft hem in ieder geval nog niet en eerder zal de machine niet verkrijgbaar zijn bij XXODD. Ik durf niet te zeggen of andere leveranciers in Nederland de machine wel met de, bijna verkrijgbare, Geforce 7950 aan zullen gaan bieden.
De 8700 zal, volgens geruchten op verschillende fora, pas ergens eind augustus beschikbaar zijn en de 7950 hopelijk eind juli.
Ik heb wel gelezen in dit draadje dat de Clevo M570RU machines in Nederland door één importeur geleverd worden. Dus wellicht zal in heel Nederland geen machine leverbaar zijn met een 7950. Mitracom, een andere leverancier, levert ze in ieder geval ook niet (correct me if I'm wrong).

Wat ik wel leuk vind is dat ze bij XXODD wel de oranje bies erop hebben laten zitten. Bij Rock, waar ik hem besteld heb, hebben ze deze verwijderd, behalve bij de eerste lading. Deze heb ik dan ook specifiek besteld aangezien die dus al wel te bestellen was, en de 8700 uitegruste machines nog niet. Die met een 8700 aan boord en latere lichtingen zullen bij Rock geen oranje bies meer hebben, maar een witte bies, wat de machine, naar mijn idee, een stuk minder opvallend en exclusief maakt. Maar goed, smaken verschillen.
Dlocks schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:52:
Zo, dat schiet lekker op :)
Ik heb geen idee hoeveel tijd het versturen zal kosten.
Ik heb net een mail gekregen van Rock dat verscheping naar Nederland zo'n 3-5 werkdagen in beslag zal nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door ElCondor op 23-07-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Bijna verkrijgbare 7950? Bedoel je dan iets anders dan de 7950GTX want die videokaart is echt al meer dan een halfjaar verkrijgbaar (sinds oktober vorig jaar, om precies te zijn). In vele laptops, zeker modellen van Rock en Eurocom (allemaal Clevo's). De 8700 is nu alleen verkrijgbaar in Toshiba laptops, vanaf vandaag ook in Compals, Clevo's, Quanta's. En dan heb je zo ongeveer wel 99% van de laptops op de wereld.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
De Clevo M570RU laptops met een 7950GTX zijn wat later. Men zegt dat dit komt door vertraging in de levering van de 7950GTX. Ik kan mij voorstellen dat de laatste tijd wereldwijd veel orders zijn binnen gekomen voor Clevo M570RU laptops met een 7950GTX (omdat de 8700 nog niet leverbaar was/is en de prestaties tegenvallen). Misschien dat daardoor de 7950GTX op dit moment minder goed leverbaar is?
Weet iemand ook wanneer de XNI570ru bij XXODD te koop is ?
De importeur wist het afgelopen donderdag ook nog niet. Ze denken half of eind augustus maar is niet zeker. Tevens is er over de verkoopprijzen ook nog niets bekend.

Maar zoals te lezen is in dit topic, je kunt het ook kopen op http://www.rockdirect.com...ok.php?pName=XTREME%20770

[ Voor 31% gewijzigd door Dlocks op 23-07-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jawel, ik bedoel inderdaad de 7950. In de M570RU is hij alleen nog niet leverbaar. Wat daar nu precies de reden voor is durf ik niet te zeggen. Ik weet in ieder geval wel dat Rock er op dit moment nog op aan het wachten is en de verwachting is dat machines met de 7950 ergens eind juli of begin augustus te leveren is.
De M570RU met een 8700 zal pas eind augustus leverbaar zijn bij Rock. Bij XXODD is daar nog helemaal niets over losgelaten. Maar dat zal ongeveer een zelfde tijdvak zijn, lijkt me. Er is al wel een mooie pagina bij XXODD te bewonderen met de specs en een gallery. Zie verder terug in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ah, zo. Tsja, ik denk dat het alleen voor mensen met écht teveel geld is om een laptopvideokaart van dat kaliber te kopen (of is de prijs van de M570RU het waard om te wachten t.o.v. bijvoorbeeld de eurocom divine?). Ik denk dat ik al ongeveer de zwaarste te verantwoorden config heb met een 8600M GT - genoeg om nog even mee te gaan en fatsoenlijk alles op te kunnen doen, maar nog wel met een prijs die binnen de perken blijft. Een laptopvideokaart haalt het toch by far nooit bij een desktopper, en binnenkort komen er ongetwijfeld expresscard-externe-videokaarten om de broodnodige mobiele grafische kracht te produceren.

Maar weer ontopic: vriend van me heeft een laag modelletje xxodd gekocht en zal binnenkort waarschijnlijk wel wat posten. De levertijd is in ieder geval subliem; een weekje. Voor built-to-order is dat heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Da's knap, toen ik mailde om te vragen hoe lang het zou duren om de XNi570U samen te stellen met een bepaalde config (de voorloper van de RU) werd gesproken over twee weken.

Ik hoop niet dat je vriend teleurgesteld gaat worden, zoals al vele M570RU fans op dit moment. Welk model heeft hij besteld, als ik het vragen mag?

Overigens zijn de meningen erg verdeeld over de 'goede' prestaties van de 8700 ten opzichte van de 7950 en latere DX10 kaarten zoals de 8800.
De 8700 is toch geclassificeerd als een low end DX10 kaart, welke op DX9 ook niet de beste prestaties neer zal zetten. Dat zal toch echt de 7950 zijn met een bus van 256bits, ipv 128 van de 8700. Ook op DX10 gebied, waar de 7950 dan weer niet op mee kan concurreren, is het nog maar zeer de vraag of de 8700 zijn mannetje zal staan. Het vermoeden is dat de kaart op het DX10 platform maar middelmatig zal presteren en je beter zou wachten op de 8800.
Vandaar dat ik gekozen heb voor de 7950, aangezien DX9 nog wel een tijdje te gaan zal hebben.
Met betrekking tot het verschil tussen desktop en laptop chips, daar zul je wel gelijk in hebben, maar het verschil tussen de 8700 en de 7950 zal wat dat betreft evenredig uitvallen, lijkt me.

By the way: Duitse review

[ Voor 3% gewijzigd door ElCondor op 23-07-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nou nou... low-end...

Ze worden als midrangers in de markt gezet :-). Als je low-end wilt kun je beter een intel X3100 oid nemen: geen 3d-kracht maar prima videodecoder e.d.

In principe wilde ik eigenlijk een 7900GS omdat die goed geprijsd was en zeer goede scores neerzette in de benchmarks. Nu is de 8600M GT even snel, goedkoper en waarschijnlijk in de toekomst met betere drivers een betere keuze. Bovendien verbruikt-ie minder en heeft ie allerlei leuke extra kleine features zoals weer een nieuwe powermizer, hdcp, etc.

Mn vriend heeft overigens geen RU gekocht, maar een XNI660SE, budgettertje dus. Als je geen grafische kracht nodig hebt is dat echt één van de mooiste keuzes van het moment (alleen acer kan het goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Fair enough, daar heb je gelijk in. Het is inderdaad een mid range kaart.
Maar goed, ik had zoiets, als ik het geld er dan toch voor heb, dan gooi ik die 100 euri extra er nog even tegenaan zodat ik toch voorlopig nog even vooruit kan met mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Je kunt nu een pre-order plaatsen op xxodd:
http://www.xxodd.nl/produ...oks/xni570ru/prodpage.php (zie rechterkant)

NB: Deze link communiceren ze nog niet dus officieel is deze pagina er nog niet!

17" WUXGA resolutie 1920x1200
Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache
nVIDIA GeForce Go 8700GT 512MB GDDR3
160GB 7200RPM Serial-ATA
2GB DDR2 667MHz (1x 2GB)
Interne mini-pci Hybride TV-Tuner (DVB-T TV/Radio en analoog TV)
Windows Vista Home Premium
3 jaar pick-up & return garantie
Pixelgarantie

XXODD Prijs: € 2533,06 inclusief BTW
RockDirect Prijs: € 2508,81 inclusief BTW

Zelfde config maar dan met:
Intel Core 2 Duo T7700 2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache
4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)

XXODD Prijs: € 2881,94 inclusief BTW
RockDirect Prijs: € 2927,11 inclusief BTW

Zelfde config maar dan met:
Intel Core 2 Duo T7300 2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache
2GB DDR2 667MHz (1x 2GB)

XXODD Prijs: € 2462,94 inclusief BTW
RockDirect Prijs: € 2285,52 inclusief BTW

Bij RockDirect komen er volgens mij nog wel verzendkosten bij.

Al met al scheelt het allemaal niet zo veel tenzij je voor de T7300 gaat.

- Bij RockDirect kun je kiezen om geen interne tv-tuner te nemen. Bij alle modellen gaat er dan 132,47 EUR vanaf.
- Bij XXODD kun je kiezen om i.p.v 3 jaar pick-up & return garantie de 2 jaar carry-in garantie te nemen. Bij alle modellen gaat er dan 110,92 EUR vanaf.

--edit--
Bij XXODD zie ik bij de specs "Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR (Enhanced Data Rate)." staan (zit er standaard bij). Is dat hezelfde als de optionele "Interlink ExpressCard Media Remote for Bluetooth" bij RockDirect voor 52,09 euro? Zo ja, dan komt er bij alle RockDirect modellen nog 52,09 euro bij om de specs gelijk op te laten gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Dlocks op 24-07-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nee, die media expresskaart is een kaart met een remote controller erbij om de PC op afstand als mediacenter te kunnen gebruiken. Icm de TV-Tuner waarschijnlijk.
Overigens zie ik dat de TV Tuner er bij XXODD direct bij zit en bij Rock niet. Op zich vind ik dat geen probleem
Bij XXODD kun je de 7950, zoals verwacht niet krijgen (erg jammer) en bij Rock wel.
Verder is de EDR BlueTooth de standaard BT implementatie in deze PC, dus deze is bij Rock ook gewoon aanwezig.
De garantie, naar mijn idee, is bij Rock beter geregeld. De Pixelgarantie is duurder, maar duurt ook langer en de P&R garantie is min of meer gelijk aan die bij XXODD met een pan european dekking van Rock. Erg fijn moet ik zeggen. En die zit er standaard bij.

Inderdaad scheelt het niet veel, toch denk ik dat Rock net wat voordeliger uit de bus komt met de secundaire voorwaarden.

Als ik mijn configuratie, die ik bij Rock heb besteld voor €2300,- INCLUSIEF verzendkosten bij XXODD aanvraag, dan kom ik bij XXODD op €2403,94 uit. Dat is dan met de TV antenne inbegrepen en de mediaremote. Dan betaal ik bij XXODD dus een kleine 100 euro meer voor die twee extra's en een grotere HD (ik heb een 100GB 7200rpm schijf besteld). Niet slecht. Het blijft alleen jammer van de Geforce 7950. :P

[ Voor 19% gewijzigd door ElCondor op 25-07-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Probeer het eens bij eurocom.ca?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'ELCondor', deze was misschien ook nog interessant geweest, zie:

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1787

Maar ja, deze heeft geen oranje bies : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Gheh, dit is inderdaad het vorige model.
Deze is echter niet op het Santa Rosa platform en daar ga ik dus voor.
Ik heb serieus overwogen om deze te kiezen, maar vond het Santa Rosa platform toch net wat interessanter. Deze valt dus af, maar bedankt voor de tip ;)

Ohw ja, en die oranje bies hè? Die doet het hem :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem volgende week de XXODD XNi570ru bestelen met een T7700 en 200 GB harden schijf. :D

@ElCondor: Wat voor processor heb jij in je RockDirect ?

Edit: En denk ook nog aan 4Gig ram maar weet dat nog niet zeker, anders wordt het 2 Gig.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik ga voor de T7500. Als ik op http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html naar bencmarks kijk van de T7700 versus de T7500 vind ik dat die meerprijs van een kleine 200 euro niet waard. ElCondor heeft overigens de T7300 (zie vorige pagina).

En ik denk dat ik toch voor XXODD versie met de 8700 ga (in tegenstelling tot wat ik eerder van plan was). En dan de T7500, 200GB 7200RPM, 4GB geheugen. Dat wil zeggen, als ik voor een 17" laptop ga.

Ik heb net in een winkel nog maar eens een keer naar 17" laptops gekeken en ze zijn wel erg groot en zit dan toch weer te denken aan een 15.4". Nadeel is de de 8600 in 15.4" versies en dat ik dan nog apart een extern scherm zal moeten kopen (heb voor mijn werk minimaal 17" nodig). Moeilijk moeilijk moeilijk :)

Weet iemand overigens of wat het verschil in performance tussen een 200GB 7200RPM en een 250GB 5400RPM harde schijf is? Van de week heb ik gelezen dat een grotere schijf met een lagere RMP toch sneller of even snel kan zijn als een kleinere schijf met een hogere RPM. Dit omdat de seektime op een schijf met meer data korter is. De leeskop hoeft relatief gezien kleinere afstanden af te leggen omdat de data op de schijf compater is o.i.d. Iemand enig idee?

Als de 250GB 5400RPM even snel is als de 200GB 7200RPM dan ga ik natuurlijk voor de 250GB versie (is nog goedkoper ook).

[ Voor 36% gewijzigd door Dlocks op 26-07-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
--oeps, had ook kunnen editten--
Ik geloof dat ik het nu weet. Bij een 5400RPM harde schijf kan het kopieren van grote bestanden sneller gaan dan bij een 200GB 7200RPM harde schijf. Bij een 200GB 7200RPM is echter de seektime weer sneller waardoor windows sneller zal booten, applicaties sneller opstarten, virus scan sneller gaat etc. etc. Aangezien ik toch niet vaak grote bestanden hoef te verplaatsen is in mijn geval de 7200RPM de beste keus.

Voor de liefhebbers http://www23.tomshardware.com/storage25.html

[ Voor 9% gewijzigd door Dlocks op 26-07-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:06:
Ik ga hem volgende week de XXODD XNi570ru bestelen met een T7700 en 200 GB harden schijf. :D

@ElCondor: Wat voor processor heb jij in je RockDirect ?

Edit: En denk ook nog aan 4Gig ram maar weet dat nog niet zeker, anders wordt het 2 Gig.
Ik heb inderdaad de T7300 gedaan om eigenlijk dezelfde reden als Dlocks, de meerprijs voor die paar Ghz meer is het mij niet waard. Kan er later eventueel nog voor kiezen om het te uppen en ik denk dat geheugen (2 GB in mij geval) de processor voldoende speelruimte geeft. Al helemaal in combinatie met een 7200 HD.

Ohwwww, ik kan niet wachten. 8)7 Nog steeds leveringsproblemen bij Rock, though. In Amerika is hij al wel geleverd. Sager is ze al aan het uitdelen in ieder geval. Op Notebookreview.com staan in het forum een aantal kleine reviews. 8)

Zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog een vraag ik wil Windows vista er op draaien maar welke kan ik het beste kopen home premium of ultimate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Laatst online: 15-07 14:52
Ik heb in februari een 31b externe hdd van 500GB van xxodd gekocht. Die is nu helemaal naar de kl**tjes.
Xxodd even mailen dus. Dat heb ik afgelopen weekend gedaan.
Nog steeds geen reactie gehad.
T vervelende is dat al m'n data erop stond...
K denk dat ik ze zometeen toch maar even ga bellen. :( :(

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier goede ervaringen, als ik mail dan heb ik vrijwel altijd binnen de 2uur een antwoord :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jeanpaul145 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:55:
[...]

Ik heb in februari een 31b externe hdd van 500GB van xxodd gekocht. Die is nu helemaal naar de kl**tjes.
Xxodd even mailen dus. Dat heb ik afgelopen weekend gedaan.
Nog steeds geen reactie gehad.
T vervelende is dat al m'n data erop stond...
K denk dat ik ze zometeen toch maar even ga bellen. :( :(
Dat is nog binnen een jaar. Ik neem aan dat er netjes een replacement komt.
Even bellen is het beste dan ja, wellicht hebben ze je mailtje ergens gemist. Is niet netjes, maar ja, het kan niet allemaal perfect gaan.
Vervelend van je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:49:
En dan nog een vraag ik wil Windows vista er op draaien maar welke kan ik het beste kopen home premium of ultimate ?
Dat hangt af van wat je zelf wil ofwel nodig hebt. Op onderstaande pagina kun je goed de verschillen zien:
http://www.microsoft.com/...ista/editions/choose.mspx

Persoonlijk ga ik voor Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
ElCondor schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:35:
[...]

Dat is nog binnen een jaar. Ik neem aan dat er netjes een replacement komt.
Even bellen is het beste dan ja, wellicht hebben ze je mailtje ergens gemist. Is niet netjes, maar ja, het kan niet allemaal perfect gaan.
Vervelend van je data.
Ik heb ze zonet gebeld, en de schijf wordt naar hun zeggen inderdaad vervangen.
Maar als de interne schijf kapot is ben ik inderdaad al mn data kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je beter een apple macbook pro kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:18:
kan je beter een apple macbook pro kopen
Dat is ronduit spam. De mensen hier kopen bijvoorbeeld een XXODD of Compal IFL90 om goedkoop aan goede prestaties te komen. De macbook pro is gigántisch duur (je betaalt ongeveer 1000 euro extra voor het appel-logootje) dus is geen optie voor tweakers.

Ik heb het vergeleken - dezelfde specs kosten vrij consequent ongeveer 1000-1250 euro extra op een macbook pro. Bovendien kun je een macbook pro niet zonder besturingssysteem krijgen en zijn replacement parts reeeeteduur en onverkrijgbaar, waar je Clevo en Compal onderdelen voor next-to-nothing kunt bestellen bij elke grote spare parts dealer. [link kwijt, weet iemand nog die nederlandse site waar je reserve-onderdelen]. En net als bij dell betaal je je blauw aan extra garantie of kleine aanpassingen aan je configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
ssj3gohan schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:47:
[...]

Dat is ronduit spam. De mensen hier kopen bijvoorbeeld een XXODD of Compal IFL90 om goedkoop aan goede prestaties te komen. De macbook pro is gigántisch duur (je betaalt ongeveer 1000 euro extra voor het appel-logootje) dus is geen optie voor tweakers.

Ik heb het vergeleken - dezelfde specs kosten vrij consequent ongeveer 1000-1250 euro extra op een macbook pro. Bovendien kun je een macbook pro niet zonder besturingssysteem krijgen en zijn replacement parts reeeeteduur en onverkrijgbaar, waar je Clevo en Compal onderdelen voor next-to-nothing kunt bestellen bij elke grote spare parts dealer. [link kwijt, weet iemand nog die nederlandse site waar je reserve-onderdelen]. En net als bij dell betaal je je blauw aan extra garantie of kleine aanpassingen aan je configuratie.
offtopic:
Nou ja, voor die 1000-1250 e extra krijg je ook wel een redelijk mooi uiterlijk (smaken verschillen enzo) maar in wezen heb je gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Jeanpaul145 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:50:
[...]

offtopic:
Nou ja, voor die 1000-1250 e extra krijg je ook wel een redelijk mooi uiterlijk (smaken verschillen enzo) maar in wezen heb je gewoon gelijk.
offtopic:
klopt, en hij is tenminste 300 gram lichter, een centimeter dunner, heeft een geweldige power connector, een behóórlijk duur en tot in de puntjes uitgewerkt besturingssysteem (marktwaarde van OS X is vergelijkbaar met vista ultimate, ware het niet dat hij alleen OEM wordt meegeleverd), en de meeste mensen ervaren Apple als een goed en positief merk, het heeft 'appeal'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje.

Ik zie dat je bij XXODD (werkgeheugen) kunt kiezen voor 2 modules van 1Gb ram of 1 module van 2Gb ram, ik zou graag willen weten welk verschil hierin zit (jah ik weet het 1 module of 2 modules :D, een ander verschil)

Ik ga mij de XNI8227d aanschaffen in week 34

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Bij mij altijd super alleen ben ik van de week ergens achter gekomen waar ik niet zo happy mee ben...
zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1235328 gaat dus over een XXODD laptop...

heb een mail gestuurd tot op heden nog geen antwoord ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:00:
Nog een vraagje.

Ik zie dat je bij XXODD (werkgeheugen) kunt kiezen voor 2 modules van 1Gb ram of 1 module van 2Gb ram, ik zou graag willen weten welk verschil hierin zit (jah ik weet het 1 module of 2 modules :D, een ander verschil)

Ik ga mij de XNI8227d aanschaffen in week 34
Als je één module van 2gb neemt, kun je er later nog wat geheugen bij zetten. Sterk aan te raden.

Over dat 'probleempje' hierboven: de 2200BG is een echt heel oude, archaïsche wireless kaart. Hij is inmiddels aan zijn vijfde (!!!) levensjaar toe. Als je wireless neemt, geef dan vooral die 15 euro extra uit aan een 4965ABGN. Daar heb je echt ultraveel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
ssj3gohan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:34:
[...]

Als je één module van 2gb neemt, kun je er later nog wat geheugen bij zetten. Sterk aan te raden.

Over dat 'probleempje' hierboven: de 2200BG is een echt heel oude, archaïsche wireless kaart. Hij is inmiddels aan zijn vijfde (!!!) levensjaar toe. Als je wireless neemt, geef dan vooral die 15 euro extra uit aan een 4965ABGN. Daar heb je echt ultraveel waar voor je geld.
Ik had toen ik de laptop kocht geen mogelijkheid een andere kaart te kiezen, er rest mij dus nu niks dan een extra kaartje te kopen? want vervangen gaat niet vrees ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zou dat toch even in de specs van de laptop opzoeken. Als het een mini-PCI kaartje is, dan is het goed mogelijk dat hij vervangen kan worden. Als het echt geïntegreerd zit op het moederbord, dan heb je pecht, denk ik.

Er zijn geruchten dat Rock de X770 gaat leveren vanaf donderdag of vrijdag. De laptops zouden dan de week hierop in de bus moeten liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friesland-Computers heeft de 570RU ook toegevoegd, zie:

http://www.frieslandcompu...p_zoeken.php?zoeken=570ru

Ben benieuwd of zij hem ook met de 7950GTX kunnen leveren, ben bang van niet : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik zag het. Overigens erg groot prijsverschil met xxodd.nl. Ben benieuwd of die verkoopprijzen op Friesland-Computers definitief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Zo, bestelling geplaatst op frieslandcomputers:

XNi570ru
17" breedbeeld TFT-scherm met ClearView WUXGA resolutie 1920x1200
Intel Core 2 Duo T7700 (2,4GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
nVIDIA GeForce Go 8700GT 512MB GDDR3 128bit
4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
200GB 7200RPM Serial-ATA
pixel garantie

Prijs: 2.552,00 incl. BTW

Bij XXODD zou dit 2819,94 incl. BTW gekost hebben voor precies dezelfde specificaties. Dus een kleine 300 euro duurder.

Ben benieuwd of ik hem daadwerkelijk in week 32 (volgende week) ga krijgen. Ik ga er maar vanuit dat het langer gaat duren :P

[ Voor 11% gewijzigd door Dlocks op 02-08-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook ik heb net een order geplaatst (maar dan bij XXODD)

XNI8227d
17" breedbeeld TFT-scherm met ClearView WXGA resolutie 1440x900
Intel Core 2 Duo T7300 (2,0GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB
2GB DDR2 667MHz (1x 2GB) "voor eventuele latere uitbreiding"
1GB Intel Turbo Memory
120GB 5400RPM Serial-ATA
2jaar carry-in
pixelgarantie

1260 euro incl. Btw

Alleen spijtig dat het beestje pas in week 34 leverbaar is, maar ik wacht wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Bij Rock moeten vandaag de spullen binnenkomen, één weekje om te testen en images te bouwen en dan de week erop moet hij bij mij op de stoep staan.

Can't wait! :*) _/-\o_ 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedarko
Is er iemand die weet waarom de prijzen bij frieslandcomputers zoveel lager zijn dan bij xxodd zelf? Namelijk erg interessant maar is het wel te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sedarko schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:59:
Is er iemand die weet waarom de prijzen bij frieslandcomputers zoveel lager zijn dan bij xxodd zelf? Namelijk erg interessant maar is het wel te vertrouwen?
Ja snap ik ook niet maar ik heb ze gemailt hier over als ik het weet post ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik vroeg dat ook afgelopen week aan frieslandcomputers en zij vertelden mij dat het precies dezelfde laptops zijn. Hoe het kan dat ze zoveel goedkoper zijn heb ik geen antwoord op gekregen.

Wat ik denk dat ze deze laptops als promotie voor inkoopsprijs verkopen en pas verdienen als je er iets bij koopt of als je later daar nog eens iets koopt. En het is natuurlijk ook goede reclame.

De importeur (XS2) zit overigens in Friesland. Misschien is frieslandcomputers en XS2 wel van dezelfde eigenaar. Maar misschien ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook bestelt bij frieslandcomputers:

XNi570ru
17" breedbeeld TFT-scherm met ClearView WUXGA resolutie 1920x1200
Intel Core 2 Duo T7700 (2,4GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
nVIDIA GeForce Go 8700GT 512MB GDDR3 128bit
4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
200GB 7200RPM Serial-ATA
pixel garantie

Prijs: 2.552,00 incl. BTW

En Vista er bij hij word woensdag verwacht.

En ik had gevraagd waarom ze hem voor 300 euro goedkoper konden aanbieden dit was hun antwoord:

Beste,

Wij krijgen van onze leverancier een minimale winstmarge door, hier mogen wij niet onder gaan zitten. Wij kunnen de M570RU dus goedkoop aanbieden, omdat wij een scherpe winstmarge hanteren.
Denk er wel om, het gaat hier om een introductieprijs, dus de prijs gaat binnenkort omhoog.

Ik kan niet wachten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Dat is precies dezelfde config als ik die ik heb uitgekozen :)

Woensdag binnen bij frieslandcomputers, dan zal die misschien rond vrijdag / maandag al afgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lijkt dit aanbod dan? Betaal ik teveel of te weinig?

XNi8227dNA

Intel Core 2 Duo T7100 (1.8Ghz, 800mhz Fsb, 2Mb cache)
Nvidia GeForce Go 8600M GS met 256Mb ram (128Bit interface + TC mogelijkheid)
Intel High-def audio (7.1 SP/DIF) 2 speakers + ingebouwde subwoofer.
2Gb DDR 2 667Mhz Dualchannel.
120Gb 5400rpm S-ATA.
DVD duallayer + Lightscribe.
Intel 4965 A/B/G/N (300Mbps) wireless + Bluetooth ClassII 2.0 EDR. (high-speed)
4x USB2.0 connector (Hier zou u evt. uw externe digitale tv ontvanger op kunnen aansluiten)
1x DVI-I aansluiting (Voor DVI-Analoog(vga) en DVI-Digitaal incl.HDCP) / DVI-D ideaal voor hoge resolutie op LCD-TV: 1080i (1920x1080)
1x koptelefoon/lijn uitgang
1x SP/DIF digitale uitgang (7.1 channel)
1x microphone ingang
1x modem RJ11
1x ethernet RJ45
1x Express Card 54 (34) slot
1.3 Megapixel webcam

2 Jaar garantie

voor 1074 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Dlocks schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:13:
De importeur (XS2) zit overigens in Friesland. Misschien is frieslandcomputers en XS2 wel van dezelfde eigenaar. Maar misschien ook niet :)
XS2 zit in [url=http://xs2.nl/pages/page.aspx?p=180&mid=7]Weesp[url], ligt niet echt in Friesland ofzo. En ga er maar niet vanuit dat ze naast hun eigen retailkanaal (xxodd.nl) nog een andere weg zullen nemen. Frieslandcomputers kan natuurlijk gewoon tegen bijvoorbeeld 7% marge verkopen, xxodd.nl zit zo rond de 12-15%.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ja klopt, mijn fout. Topografie is niet mijn sterkste kant.

Ik denk overigens dat Frieslandcomputers op dit moment op ca 0% tot 2% marge verkoopt (goede reclame). Frieslandcomputers is 10% goedkoper dan XXODD. Met de lage marges (inkoop / verkoop) in de computer branche kan het dus bijna niet anders dan dat Frieslandcomputers tijdelijk als promotie op 0% tot 2% zit. XXODD zelf zit dan tussen de 10% / 12% marge.
Hoe lijkt dit aanbod dan? Betaal ik teveel of te weinig?
Bedoel je of je het ergens anders misschien goekoper kan krijgen?

[ Voor 14% gewijzigd door Dlocks op 07-08-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via notebooktoaal heb ik nu XNi8227dNA (bijna) besteld. is fractie duurder dan Friesland. Maar goed. Ziet er ook erg mooi uit en heb goed advies gekregen. Friesland bood nl. bij dezelfde config zoals beschreven in mijn vorige post voor 1054.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 13:03 . Reden: overbodige info weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:32:
Dat is precies dezelfde config als ik die ik heb uitgekozen :)

Woensdag binnen bij frieslandcomputers, dan zal die misschien rond vrijdag / maandag al afgeleverd worden.
Ze hebben problemen ofzo en hij zal volgende week uitgeleverd worden aan de klanten. ;(
Zijn er al mensen met een xxodd M570RU die uit geleverd hebben ? zo ja, zou ik graag foto's zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zoek op notebookreviews.com. Daar zijn al een heleboel foto's en reviews te vinden. Zoek op de M570RU of een Sager. Daar ben ik ff het type nummer van vergeten, maar dat is te vinden op sager.com. Het schijnt dat hij er gelikt uit ziet.
Na heel veel vertraging bij Rock lijkt het erop dat mijn x770, de M570RU geleverd door Rock ergens volgend weekeinde of de maandag erop geleverd gaat worden... *zucht* about time. Ik zal wat foto's en zo posten voor mensen die geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Is er hier iemand die de M570RU al besteld, dan wel, in zijn/haar bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedarko
Ik heb hem zondagavond besteld, bij frieslandcomputers, ik verwacht hem nu heel snel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook op zondag besteld (bij Friesland Computers). Gelijk het geld overgemaakt inclusief verzendkosten. Ik kreeg gisteren een mail dat ze nog wachten op de ''bezels die op de optical geplaatst moeten worden'' want die werden er voor hun niet bij geleverd. Dus ik ga er vanuit dat de rest van de spullen al klaarliggen. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bij laptops4u hebben ze nu de Diabloo M570RU
http://www.laptops4u.nl/categorie/diabloo-373.html

Afbeeldingslocatie: http://www.laptops4u.nl/var/images/m570ru_l4u.jpg

Helaas geen HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nee, maar hij kan dat wel leveren via de DVI uitgang.
Ik blijf het een juweeltje vinden. Rock levert de normale batches uit met zilveren rand. Zooo jammer, maar ja, smaak...
Ik krijg hem nog met Oranje rand, dat was de eerste lading die ze binnenkregen.

-edit-
L4U levert de 7950 ook al niet... :(

[ Voor 8% gewijzigd door ElCondor op 15-08-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Het is inderdaad wachten op de bezels. Die zouden na het weekend komen. Als ik het goed begrijp is een bezel die oranje rand?

Maar goed, we moeten dus nog even geduld hebben.

Ik zie overigens dat op L4U de levertijd onbekend is. Ik hoop dat dit geen slecht teken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zei Frieslandcomputers dat die bezels (wat het dan ook zijn mag :X ) na het weekend geleverd zouden worden? Bij mij was daar niets over gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedarko
daar heb ik ook niets over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ik vroeg vorige week donderdag aan FL wanneer de bezels verwacht werden en toen kreeg ik als antwoord dat ze die als het goed is na het weekend binnen zouden krijgen. Dus lijkt mij dat ze deze week binnenkomen (dat is de verwachting, geen garantie). Gisteren waren de bezels er iniedergeval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wel, ik heb vandaag te horen gekregen dat hij op de post is gegaan. Dat zou betekenen dat ik hem vrijdag of maandag in huis heb.

Bezels, ja, dat kan de oranje rand zijn.
Overigens is het feit dat XP niet geleverd wordt in Nederland met deze laptop is voor mij de belangrijkste reden om hem niet hier aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
bezel kan zo veel zijn :D

je hebt een LCD bezel, das de rand om je scherm
je hebt een ODD bezel, das de kapje op je dvd drive
Als die oranje rand een bezel is hoop ik dat hij aardig wat bevestig punten heeft anders pleurt hij er na een tijdje gewoon af...

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt het wel irritant, ik heb bestelt bij Frieslandcomputers omdat ze week 32 zouden leveren. En ik ben bang dat het week 34 wordt ;(

Verwijderd

@ Dlocks, onderaan de pagina staat een link naar L4U, de notebooks zijn nu direct uit voorraad leverbaar 8)

Verwijderd

Net een mailtje gehad van Friesland Computers dat mijn bestelling verzonden is, binnen 2 a 3 werkdagen kan ik hem verwachten (ik woon vlakbij Leiden). :9~

• sedarko
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:44:
Net een mailtje gehad van Friesland Computers dat mijn bestelling verzonden is, binnen 2 a 3 werkdagen kan ik hem verwachten (ik woon vlakbij Leiden). :9~
ja, dat mailtje heb ik ook gehad :D:D

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Ik wil binnenkort een vervanger aanschaffen voor mijn 3 jaar oude laptop. Ik speel af en toe eens WoW, dat draait met mijn radeon 9700 mobility al wel redelijk maar beter zou mooi zijn. Wil misschien in de toekomst ook nog wel eens andere spellen gaan proberen dus een redelijke grafische kaart is een pre.

Ik zit te denken om een XXODD aan te schaffen. Ik zag op www.notebooktotaal.nl alle modellen staan die ook op www.xxodd.nl staan, maar daar zijn ze wat goedkoper. En ik hoorde ook dat ze best goede service hebben… dus de winkel staat al vast voor mij… maar welk model is beter als ik veel games ga spelen? De XNi570RU of de XNi570u3? Volgens mij is de 1e sneller dankzij de 3d Kaart toch? Als iemand mij kan helpen… graag :)

[Signature]

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
@ Woest;

't zijn allebei snelheidmonsters, maar ik zou voor de eerste gaan met oog op de toekomst (dx10 kaart en een nieuwere cpu met hoger fsb) en de mogelijkheid een 7.200rpm hdd te kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Storm316 op 16-08-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem de M570RU maar 1 na deel had er vista bij genomen maar heb geen vista driver cd bij geleverd. heeft iemand een oplossing ? ;(
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.