Wireless - SISO, MIMO gamen onmogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Al enige tijd ben ik aan het zoeken naar een oplossing voor mijn wireless probleem op mijn laptop.
Nl elke 2minuten als ik game heb ik ongeveer 2-3 sec een totale freeze (ligt niet aan de verbindingsterkte want die is oke (ook naast de router) verder is het met een lan kabel niet en op mijn vaste pc met wireless heb ik ook geen problemen)

Dus nu uiteindelijk een mail gestuurd naar Intel met volgend antwoord:
...
The Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection is a SISO (single input single output) card and not a MIMO (multiple input multiple output) card and it was not designed for online gaming.

To learn more about the difference between SISO and MIMO, please check the following page:
http://www.intel.com/support/wireless/sb/cs-025345.htm
..
Is er dan helemaal geen oplossing mogelijk behalve een ander netwerk kaartje te kopen?
Verder open ik dit topic als resource aangezien er misschien wel meer mensen hiermee rond lopen.
Zelf was ik niet eens op de hoogte dat er verschillen waren :)

Dus mijn vraag, niets meer wat ik nu nog hoef te proberen aangezien het gewoon niet mogelijk is?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Kickje :)
Ik moet dus gewoon een nieuwe wireless kaart aanschaffen??? of zijn er omwegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteaRic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 09:39
Gebruik je windows ingebouwde wireless functie? Deze geeft inderdaad lag spikes om de zoveel minuten. Dit kan meestal verholpen worden door 3th party software te gebruiken die je kaart ondersteund. Ga naar de site van de chipset fabrikant van je kaart, daar staan meestal wel de drivers/utilities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
SteaRic schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:41:
Gebruik je windows ingebouwde wireless functie? Deze geeft inderdaad lag spikes om de zoveel minuten. Dit kan meestal verholpen worden door 3th party software te gebruiken die je kaart ondersteund. Ga naar de site van de chipset fabrikant van je kaart, daar staan meestal wel de drivers/utilities.
Heb ik reeds gedaan, maar maakt geen verschil uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Nog een subtiel kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het lijkt mij puur komen door het feit dat je dus als het ware op half duplex zit te werken. De tegenwoordige NIC's kunnen allemaal full-duplex aan. Dus tegelijkertijd ontvangen en versturen.

Jou Wireless kaart kan dat niet, ( ik denk die van mij ook niet) maar blijkbaar is dat dus wel handig als je veel data ontvangt en verstuurd tijdens zo'n game. Als jij net aan het versturen bent, en het spel wacht op een reply van de server dan wcht het spel dus..

Of het nu echt opgelost is met een andere Netwerkkaart zou ik je niet kunnen vertellen. Ik speel geen spellen via een wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteaRic heeft gelijk. Probleem wordt veroorzaakt doordat Windows iedere minuut (!!!) scant welke draadloze netwerken er op dat moment beschikbaar zijn. Tijdens dit scannen is de verbinding ongeveer twee seconden niet bruikbaar. De oplossing is geen gebruik te maken van Windows Zero Configuration (WZC), maar een aparte tool/utility van de leverancier van de kaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:10:
SteaRic heeft gelijk. Probleem wordt veroorzaakt doordat Windows iedere minuut (!!!) scant welke draadloze netwerken er op dat moment beschikbaar zijn. Tijdens dit scannen is de verbinding ongeveer twee seconden niet bruikbaar. De oplossing is geen gebruik te maken van Windows Zero Configuration (WZC), maar een aparte tool/utility van de leverancier van de kaart te gebruiken.
Zoals ik aangaf heb ik dit reeds gedaan zonder verschil...
Verder zit mijn vaste pc op het zelfde netwerk (draadloos) en heeft hier geen last van, ik denk dus echt dat het een nieuw kaartje zal worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

zoals genoemd, is een MIMO beter uiteraard, maar waarom in godnaam wireless gamen ? mag hopen dat je dan WoW ofzo speelt, een FPS raad ik niet aan met wireless (of je moet er goed tegen je verlies kunnen)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
CrankyGamerOG schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:29:
zoals genoemd, is een MIMO beter uiteraard, maar waarom in godnaam wireless gamen ? mag hopen dat je dan WoW ofzo speelt, een FPS raad ik niet aan met wireless (of je moet er goed tegen je verlies kunnen)
Nou ja zeg... FPS gaat prima, ik schiet iedereen het snot voor de ogen :-)\

Edit: En ik kan niet goed tegen mijn verlies.

[ Voor 6% gewijzigd door peterh op 10-09-2007 15:09 ]

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Pagina: 1