Image trekken van je volledige schijf en dat op bootable dvd zetten zodat je in een keer je hele installatie kan restoren in korte tijd
Verwijderd
Ik heb nog een vraag. volgens vista heb ik een T7100 processor kan zijn dat dit niet goed is ? Want ik had een T7700 bestelt
Ik heb de driver nog niet goed geïnstalleerd, vertel maar ik ben een leek op dit gebied.
Edit: En als het dus een T7100 is dan ga ik hem terug sturen. Heb je een programma waar je het mee kan checken ?
Ik heb de driver nog niet goed geïnstalleerd, vertel maar ik ben een leek op dit gebied.
Edit: En als het dus een T7100 is dan ga ik hem terug sturen. Heb je een programma waar je het mee kan checken ?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 22:22 ]
Download http://www.cpuid.com/cpuz.php
CPU-Z
Daarmee kom je er zo achter.
Verder hoor je bij iedere XXODD gewoon een driver cd te krijgen.
Zelfs bij de goedkoopste zitten er ze (bij mijn leveringen die ik ontvang iig) gewoon bij.
CPU-Z
Daarmee kom je er zo achter.
Verder hoor je bij iedere XXODD gewoon een driver cd te krijgen.
Zelfs bij de goedkoopste zitten er ze (bij mijn leveringen die ik ontvang iig) gewoon bij.
http://www.clevo.com.tw/d...57xRU<ype=9&submit=+GO+Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:19:
Ik heb hem de M570RU maar 1 na deel had er vista bij genomen maar heb geen vista driver cd bij geleverd. heeft iemand een oplossing ?
en/of:
http://www.rockdirect.com...d=151&size=min&show=info2
Verwijderd
Ik heb 'm binnen, ik ben er helemaal tevreden mee. Gamen gaat super, even WoW en Far Cry geprobeerd, bij allebei kunnen de settings op het allerhoogst bij een reslutie van 1920x1200 zonder haperingen op te merken. Het geluid is ook beter dan ik had verwacht. Het enige nadeel is dat de cd waar de drivers op staan het niet deed waardoor ik een tijdje aan het zoeken was naar een driver voor de videokaart, die was niet zo 123 makkelijk te vinden. Vaak waren het broken download links
.
Voor de rest (nog) niks mis mee
Voor de rest (nog) niks mis mee
ik ben nu ook op zoek naar die driver voor videokaart, waar heb je die uiteindelijk gevonden? ^^
edit: en welk besturingssysteem heb je erop?
edit: en welk besturingssysteem heb je erop?
[ Voor 20% gewijzigd door sedarko op 20-08-2007 23:05 ]
Verwijderd
Ik heb hem met een lege schijf besteld en zelf XP 32 bit erop gezet. De driver heb ik van www.laptopvideo2go.com/drivers vandaan. In mijn geval moest ik de 165.01 hebben, die is voor XP 32 bit.
De rest van de drivers heb ik van de sites die eerder genoemd zijn, alleen die van Clevo is veel te traag. Die ander is een stuk beter.
Edit: Die driver die ik gebruikt heb wilde niet zelf installeren, Nvidia kon zogenaamd geen hardware vinden. Toen heb ik de .inf handmatig geinstalleerd via apparaatbeheer, na veel klagen werd het toch geinstaleerd en volgens mijn systeem heb ik nu als graka een ''NVIDIA C51'' maargoed, alles doet het prima dus ik hou het even zo, totdat er een goede driver is die het in een keer wel goed doet.
Edit 2: Ik kijk nu toevallig in de settings van Nvidia, hij zegt dat ik als chiptype een 8800M GS heb..... lol
De rest van de drivers heb ik van de sites die eerder genoemd zijn, alleen die van Clevo is veel te traag. Die ander is een stuk beter.
Edit: Die driver die ik gebruikt heb wilde niet zelf installeren, Nvidia kon zogenaamd geen hardware vinden. Toen heb ik de .inf handmatig geinstalleerd via apparaatbeheer, na veel klagen werd het toch geinstaleerd en volgens mijn systeem heb ik nu als graka een ''NVIDIA C51'' maargoed, alles doet het prima dus ik hou het even zo, totdat er een goede driver is die het in een keer wel goed doet.
Edit 2: Ik kijk nu toevallig in de settings van Nvidia, hij zegt dat ik als chiptype een 8800M GS heb..... lol
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 23:40 ]
Verwijderd
Ik hoop dat men 8227D deze week ook geleverd wordt, maar ik heb eens bij Friesland comp gekeken en daar staat langer dan 2 weken, dus ik begin toch serieus te twijfelen.
edit1: Ik heb em van de xxodd site besteld niet bij FC (ik refereer me tot FC
)
edit2: Men dealer heeft bericht gehad dat XXODD de XNI8227D zeker deze week binnen heeft, CANT WAIT
edit1: Ik heb em van de xxodd site besteld niet bij FC (ik refereer me tot FC
edit2: Men dealer heeft bericht gehad dat XXODD de XNI8227D zeker deze week binnen heeft, CANT WAIT
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 11:59 ]
Dankje Drizzit, ik heb zelf vista 32bit erop staan (business, via school enzo) toen ik dacht de goeie drivers te hebben voor de videokaart kwamen er iedere keer stippen over het hele scherm voor een seconde en zei vista dat hij een fout had opgelost.
Maar nu heb ik van laptopvideo2go een nieuwere gedownload en die doet het perfect
Ik heb er verder nog niets op geïnstalleerd, straks even wat programma's die ik voor school nodig heb en een spelletje er op gooien.
Maar nu heb ik van laptopvideo2go een nieuwere gedownload en die doet het perfect
Ik heb er verder nog niets op geïnstalleerd, straks even wat programma's die ik voor school nodig heb en een spelletje er op gooien.
Verwijderd
En geeft jouw driver ook aan dat je er een 8800M GS in hebt zitten? Ik ben wel benieuwd naar wat nVidia nou weer zit te klooien
Pff, die van mij is er nog steeds niet. Dit terwijl ik volgens mij de eerste was die bestelling geplaatst heeft. Ik woon overigens in Leiden en Drizzit vlakbij Leiden en die heeft hem wel al. Afgelopen donderdag aan het einde van de dag een mailtje ontvangen dat de laptop onderweg is.
Maar goed, er was gisteren tussen 12 en 4 niemand thuis dus dat kan het ook zijn
Er lag echter geen briefje in de bus van een pakketdienst. Worden de laptops verzonden via TNT?
Maar goed, er was gisteren tussen 12 en 4 niemand thuis dus dat kan het ook zijn
Nee, volgens mij met http://www.packs.nu/ dat staat tenminste op de site...
hmm, afmelden duurt bij mij een eeuwigheid (na een tijdje maar gewoon op het uitknopje gedrukt) ook sinds ik de geluidsdrivers heb geinstalleerd werkt windows live messenger niet meer, bij de processen staat hij wel, maar daar kan ik hem ook niet afsluiten. Dit zullen problemen zijn die aan vista liggen denk ik, misschien had ik toch maar XP erop moeten zetten.
Verder ben ik tot nu toe erg tevreden met de laptop, iemand de tvtuner opties al geprobeerd?
Ik heb net ook een potje BF2142 gespeeld met alles op zijn hoogst, zonder problemen, echt geweldig
edit: ik denk zelfs dat ik er straks xp op ga zetten >< als vista sp1 uit is kijk ik daar dan wel weer naar. misschien is het gewoon wennen en alles goed instellen, maar ik vind het nu allemaal niet echt soepel werken. Ook werkt after effects niet (en dat heb ik nodig voor school)
Verder ben ik tot nu toe erg tevreden met de laptop, iemand de tvtuner opties al geprobeerd?
Ik heb net ook een potje BF2142 gespeeld met alles op zijn hoogst, zonder problemen, echt geweldig
edit: ik denk zelfs dat ik er straks xp op ga zetten >< als vista sp1 uit is kijk ik daar dan wel weer naar. misschien is het gewoon wennen en alles goed instellen, maar ik vind het nu allemaal niet echt soepel werken. Ook werkt after effects niet (en dat heb ik nodig voor school)
[ Voor 20% gewijzigd door sedarko op 21-08-2007 15:28 ]
Hij doet het bij mij ook niet (Vista 64bit). Op mijn pc met XP werkt de CD wel maar daar heb ik weinig aanVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:48:
[..]
Het enige nadeel is dat de cd waar de drivers op staan het niet deed waardoor ik een tijdje aan het zoeken was naar een driver voor de videokaart, die was niet zo 123 makkelijk te vinden. Vaak waren het broken download links.
[..]
ja op het cdtje staat ook dat het drivers voor xp zijn (bij mij tenminste):P ook met 64bit versies wacht ik denk ik nog even tot ze iets meer mainstream zijn. Als dat ooit gebeurt dan...
Verwijderd
Bij mij deed de CD het in meerdere PC's niet dus het was echt de CD. Windows Live Messenger heb ik nog niet geinstalleerd dus ik weet niet hoe dat gaat met de sound drivers, maar dat zal wel aan Vista liggen, zoals in 99% van dat soort gevallen

Daarom
ik heb nu een image gemaakt, dus denk dat ik straks XP ga proberen, dan kan ik altijd nog terug met de image van vista.Tot nu toe de enige echte meerwaarde die ik tot nu toe bij vista echt heb gemerkt is het uiterlijk. (misschien nog wel meer, maar het gaat al jaren goed met xp dus die paar extra maandjes tot vista wat beter is lukt ook nog wel)
Ja bij mij ook, echter ik heb de inhoud van de CD bekeken op mijn XP PC en ik zie dat er ook Vista 32/64 bit drivers op staan.sedarko schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:30:
ja op het cdtje staat ook dat het drivers voor xp zijn (bij mij tenminste):P
Ik heb het vermoeden dat de naam van cd (die is in taiwanese karakters) er iets mee te maken heeft. Via rechtermuisknop en dan verkennen kreeg ik ook op mijn laptop heel eventjes de inhoud van de cd te zien. Maar nog even verder proberen en anders eerst mijn nieuwe wireless router aan de praat zien te krijgen dan download ik de drivers wel.
Zo, XP staat er op, driver cd werkt ook voor geen meter, dus alles maar weer gaan downloaden. Hopelijk gaat het allemaal een beetje vlot.
Lukt het iemand om de drivers van de Clevo site te downloaden (aangezien de cd niet werkt en minder up-to-date is)?
http://www.clevo.com.tw/d...57xRU<ype=9&submit=+GO+
http://www.clevo.com.tw/d...57xRU<ype=9&submit=+GO+
Verwijderd
Het lukte me wel steeds, alleen ging het tergend langzaam. Het linkje dat hierboven ergens genoemd is van Rock is veel beter. Daar heb ik alles vandaan op de driver van de videokaart na.
Verwijderd
nadat mijn bestelling bij dell (inspirion 1720) voor de zoveelste keer is uitgesteld ben ik verder aan het zoeken en dan de DELL bestelling te annuleren. De Diabloo bij L4U zien er erg aantrekkelijk uit en goedkoper dan de XXODD variant bij XXODD of notebook totaal. Daarnaast is deze bij L4U op voorraad en zou ik hem dus nog voor het weekend in huis kunnen hebben (toch?). Echter heb ik nog nooit van Diabloo gehoord en kan er zo goed als niks over vinden op het net. Zijn er verschillen met XXODD. Hardware lijkt me hetzelfde, alleen een ander logootje. Maar misschien op servicegebied?
Oh, toen ik de Camera driver voor XP wilde installeren van Rockdirect kreeg ik een melding dat er een trojan in zat... Iemand anders dit ook?
In plaats van forceware 165.01 heb ik nu 163.44 (wel een beta) met 165.01 had ik namelijk het probleem dat het scherm niet meer aanging na de slaapstand. 165.01 staat ook wel bovenaan in de lijst, maar het is niet de nieuwste.
Als je dus ook dat probleem hebt zo kun je het dus oplossen.
Nu werkt hij echt geweldig.
Verwijderd
Lol, dat merkte ik toevallig gisteren ook met die slaapstand. Ik kon wel gewoon de laptop normaal afsluiten door de powerknop even in te drukken. Daarna werkte het weer maar het is niet handig. Ik ga ook maar die beta binnentrekken, thx 
Edit: Als ik op die pagina kijk die bij de driver hoort die jij aangeeft zie ik niet dat de 8700M GT ondersteund wordt, maar die driver doet het dus wel goed?
Edit: Als ik op die pagina kijk die bij de driver hoort die jij aangeeft zie ik niet dat de 8700M GT ondersteund wordt, maar die driver doet het dus wel goed?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 09:10 ]
Op het Rock forum zitten ze te springen om benchmarks voor de 8700. Heeft een van jullie al de kans gehad om de 8700 in een M570RU te testen?
Ik heb vorige week vrijdag overigens de Rock versie, de X770 binnengekregen.
Specs:
T7300 2Ghz
2GB 667Mhz (1 module)
7950GTX 512MB
100GB SATA
WUXGA scherm 1920X1400
Geen TV-kaart, wel alle andere opties als fingerprint scanner en BTooth.
Erg fijn apparaat, al zeg ik het zelf. Alle spellen tot nu toe uitgekomen zijn op max settings te draaien zonder ook maar één schokje. Hij is wel machtig groot, maar ook erg mooi om te zien, met een oranje randje en een aluminium deksel.
al met al ben ik zeer tevreden om de ervaringen met Rock. Ze leveren standaard een pan-europese 3 jarige p&r garantie, gedekt door een verzekering. Levenslange telefonische ondersteuning en een goede driver CD
Ze reageren erg snel op mail en ze hebben hun uiterste best gedaan om het systeem tijdig bij mij te leveren vóór mijn vakantie. Aanvankelijk bleek dat het type keyboard datik besteld had niet beschikbaar meer was, dus mocht ik een laptop afnemen met UK keyboard, waarna er zonder kosten een US keyboard nagestuurd werd. Deze kan ik zelf installeren.
Ik heb vorige week vrijdag overigens de Rock versie, de X770 binnengekregen.
Specs:
T7300 2Ghz
2GB 667Mhz (1 module)
7950GTX 512MB
100GB SATA
WUXGA scherm 1920X1400
Geen TV-kaart, wel alle andere opties als fingerprint scanner en BTooth.
Erg fijn apparaat, al zeg ik het zelf. Alle spellen tot nu toe uitgekomen zijn op max settings te draaien zonder ook maar één schokje. Hij is wel machtig groot, maar ook erg mooi om te zien, met een oranje randje en een aluminium deksel.
al met al ben ik zeer tevreden om de ervaringen met Rock. Ze leveren standaard een pan-europese 3 jarige p&r garantie, gedekt door een verzekering. Levenslange telefonische ondersteuning en een goede driver CD
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Verwijderd
Ik wil hem best testen, maar ik heb alleen (nog) geen 3DMarkXX dus dat zal ik eerst moeten zien te versieren. Misschien dat ik er vanmiddag ff naar kijk.
Had je eerst de mogelijke oplossing die op pagina 35 van de bijgeleverde user guide geprobeerd?sedarko schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:25:
In plaats van forceware 165.01 heb ik nu 163.44 (wel een beta) met 165.01 had ik namelijk het probleem dat het scherm niet meer aanging na de slaapstand. 165.01 staat ook wel bovenaan in de lijst, maar het is niet de nieuwste.
Ik nog niet. Misschien later op de dag/avond en anders morgen.ElCondor schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:50:
Op het Rock forum zitten ze te springen om benchmarks voor de 8700. Heeft een van jullie al de kans gehad om de 8700 in een M570RU te testen?
Voor degenen die moeite hebben met het downloaden van drivers, je kunt ze ook van onderstaande site van Sager downloaden:
http://www.sagernotebook....tion.php?information_id=7
Klik bovenin op:
NP5790
(SKU M570RU)
Je moet ook die modded INF gebruiken, het idee is dat je elke driver op elk apparaat kan gebruiken, maar dat ze maar voor sommige kaarten beschikbaar worden gemaakt, door de INF te modden kun je hem dus wel weer gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:49:
Ik zie daar niets over dat probleem staan hoor?Dlocks schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:38:
Had je eerst de mogelijke oplossing die op pagina 35 van de bijgeleverde user guide geprobeerd?
Verwijderd
ik heb niet heel veel verstand van HTPC's maar kan je via de ingebouwde tv tuner, deze laptop (diabloo, XXODD, Clevo) ook gebruiken als mediacenter en harddisc recorder? Kan je dan ook eenvoudig het digitale signaal van de UPC mediabox capturen? Want dan zou ik geen HTPC nodig hebben of een harddisc recorder voor de incidentele gevallen dat ik iets van TV zou willen opnemen.
Verwijderd
Ik heb net even mijn laptop gebenchmarked, hier zijn de scores:
3DMark05: 10109 punten
3DMark06: 4909 punten
Dit gedaan met XP Pro 32 bit SP2 en de 163.44 drivers voor de videokaart. Zie mijn sig voor de verdere specs.
Dit gedaan met XP Pro 32 bit SP2 en de 163.44 drivers voor de videokaart. Zie mijn sig voor de verdere specs.
Ik ben zelf vandaag met de tv tuner bezig geweest, maar ik ben bang dat ik je niet kan helpen met je vraag. Ik heb hierboven alleen een ouderwets coaxcabeltje, en ik heb de bijgeleverde software geprobeerd, en ook nog een open source mediacenter. Het is me echter niet gelukt om iets te krijgen op mijn laptop.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:15:
ik heb niet heel veel verstand van HTPC's maar kan je via de ingebouwde tv tuner, deze laptop (diabloo, XXODD, Clevo) ook gebruiken als mediacenter en harddisc recorder? Kan je dan ook eenvoudig het digitale signaal van de UPC mediabox capturen? Want dan zou ik geen HTPC nodig hebben of een harddisc recorder voor de incidentele gevallen dat ik iets van TV zou willen opnemen.
Als iemand dus meer weet zou ik dat graag ook willen horen
Wow, dat zijn flink zieke scores... ik haal stock 3600 met m'n 8600GT en tip maar net over de 4000 met een OC naar 650/450... Maar goed, that's the price to pay for portability eh.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:33:
Ik heb net even mijn laptop gebenchmarked, hier zijn de scores:
Verwijderd
zo wat een verschil. Na bijna 2 maanden wachten op DELL de boel geannuleerd en gisteravond laat de Diabloo 570RU besteld bij L4U. Vanochtend om 8.30 is ie in behandeling genomen, om 11.35 orderbevestiging en om 17:35 order status "gereed voor verzending". DELL eat your heart out!
Met beetje geluk heb ik hem zaterdag in huis..... (T7300, 200Gig@7200, 2x1024 RAM, 2jr pick up and return, Vista Home premium 32 bit)
weet iemand of L4U Vista voorinstalleerd of geven ze er een originele MS cd/dvd bij?
overigens staat hij nu niet meer op voorraad bij L4U dus ik heb blijkbaar geluk gehad en nog eentje van de huidige voorraad
Met beetje geluk heb ik hem zaterdag in huis..... (T7300, 200Gig@7200, 2x1024 RAM, 2jr pick up and return, Vista Home premium 32 bit)
weet iemand of L4U Vista voorinstalleerd of geven ze er een originele MS cd/dvd bij?
overigens staat hij nu niet meer op voorraad bij L4U dus ik heb blijkbaar geluk gehad en nog eentje van de huidige voorraad
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 19:06 ]
Verwijderd
Ik hoop dat mijn XNI8227d de komende week ook geleverd wordt
Hoopte al vorige week, maarja niets aan te doen
Hoopte al vorige week, maarja niets aan te doen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 19:40 ]
Verwijderd
'Petune', ik denk dat je de 8227d één dezer dagen kunt verwachten, want bij FC zijn ze nu uit voorraad leverbaar!
Verwijderd
goed opgemerktVerwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:15:
'Petune', ik denk dat je de 8227d één dezer dagen kunt verwachten, want bij FC zijn ze nu uit voorraad leverbaar!
Nu nog wachten tot ik hem effectief in mijn handen heb
Verwijderd
woensdag de m750RU besteld. Donderdag is ie bij L4U inelkaar gezet en vrijdag had ik hem al in huis! Overigens om mijn eigen vraag te beantwoorde. Komt met losse Vista DVD dus lekker zelf installeren en dus geen onnodige zut erop. Netjes alle drivers erbij en alles draait als een trein!
Overigens jammer dat er geen fingerprint reader op zit maar das slechts een leuke gadget.
Ook geen multimediaknoppen voor volume enzo zodat je met dicht deksel je audio niet even kan pauzeren of zachter zetten. das wel een gemist. Geluid is redelijk voor een laptop.
Overigens jammer dat er geen fingerprint reader op zit maar das slechts een leuke gadget.
Ook geen multimediaknoppen voor volume enzo zodat je met dicht deksel je audio niet even kan pauzeren of zachter zetten. das wel een gemist. Geluid is redelijk voor een laptop.
Verwijderd
edit: Net bericht gehad van XXODD dat mijn bestelling voor deze week gepland staat om verzonden te worden
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 19:46 ]
ik ga mijn laptop voor school gebruiken, dus mijn vragen zijn;
Hoe presteerd XXODD op gebied van bouwkwaliteit en accutijd?
Ik vind deze het leukste van de XXODD laptops: http://www.azerty.nl/prod...drw-120gb-1gb-ddr2-i.html
Hoe presteerd XXODD op gebied van bouwkwaliteit en accutijd?
Ik vind deze het leukste van de XXODD laptops: http://www.azerty.nl/prod...drw-120gb-1gb-ddr2-i.html
[ Voor 35% gewijzigd door bart0l0meus op 29-08-2007 18:11 ]
“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)
Accutijd hangt helemaal af van of je een zuipschuit 8700M GT erin wilt hebben. Bouwkwaliteit is wel veel over te zeggen:
Clevo is altijd al bouwer geweest van kleine monstertjes en al jaren bekend onder de betere tweaker (nou ja, beter als in beunt aan meer computers). Recent bouwen ze ook budgettertjes, maar ze staan vooral in midrange en highend bekend als solide bakken. Ook zijn ze extreem configureerbaar en hebben ze over het algemeen een goede fabrieksgarantie. Ze worden net als Compals en Quantas uitputtend gerebrand door winkels en ook verkocht als whitebook.
Niet altijd is de bouwkwaliteit geweldig - ik had een Clevo die door Aldi werd verkocht met een 3.06 GHz pentium 4 HT. Uitzonderlijk goede bouwkwaliteit overall, maar het moederbord en bios waren slecht uitgerust en de laptop oververhitte snel. Toch heb ik er ontzettend veel lol van gehad omdat hij niet fysiek stuk was gegaan - alle irritaties kwamen van dingen die er al in zaten en zelfs ondanks dat hij vrij heet werd en veel stroom zoop is de batterij zeer goed gebleven (2,5 uur op een pentium 4 laptop is geweldig). Je kunt hem gemakkelijk uit elkaar halen en onderdelen zijn nog steeds goed te vinden. Zelfs een vervangende videokaart en hoger resolutie scherm zijn beschikbaar voor redelijke prijzen.
Het is zoals de meeste whitebooks een hele verbetering ten opzichte van de budgettertjes - dell, acer, lage asusjes, lage toshibas. Door de configurabiliteit kun je laptops bouwen van het kaliber van een dell XPS of toshiba quosmio voor de prijs van een midranger, en later kun je onbeschaamd en goed gedocumenteerd upgrades en reparaties uitvoeren. Maar net als alle andere laptops hebben ze vaak zo hun eigenaardigheden, daarvoor moet je in de ervaringentopics zijn.
Clevo is altijd al bouwer geweest van kleine monstertjes en al jaren bekend onder de betere tweaker (nou ja, beter als in beunt aan meer computers). Recent bouwen ze ook budgettertjes, maar ze staan vooral in midrange en highend bekend als solide bakken. Ook zijn ze extreem configureerbaar en hebben ze over het algemeen een goede fabrieksgarantie. Ze worden net als Compals en Quantas uitputtend gerebrand door winkels en ook verkocht als whitebook.
Niet altijd is de bouwkwaliteit geweldig - ik had een Clevo die door Aldi werd verkocht met een 3.06 GHz pentium 4 HT. Uitzonderlijk goede bouwkwaliteit overall, maar het moederbord en bios waren slecht uitgerust en de laptop oververhitte snel. Toch heb ik er ontzettend veel lol van gehad omdat hij niet fysiek stuk was gegaan - alle irritaties kwamen van dingen die er al in zaten en zelfs ondanks dat hij vrij heet werd en veel stroom zoop is de batterij zeer goed gebleven (2,5 uur op een pentium 4 laptop is geweldig). Je kunt hem gemakkelijk uit elkaar halen en onderdelen zijn nog steeds goed te vinden. Zelfs een vervangende videokaart en hoger resolutie scherm zijn beschikbaar voor redelijke prijzen.
Het is zoals de meeste whitebooks een hele verbetering ten opzichte van de budgettertjes - dell, acer, lage asusjes, lage toshibas. Door de configurabiliteit kun je laptops bouwen van het kaliber van een dell XPS of toshiba quosmio voor de prijs van een midranger, en later kun je onbeschaamd en goed gedocumenteerd upgrades en reparaties uitvoeren. Maar net als alle andere laptops hebben ze vaak zo hun eigenaardigheden, daarvoor moet je in de ervaringentopics zijn.
oke,
maar welke zouden jullie aanraden?
http://www.azerty.nl/prod...drw-120gb-1gb-ddr2-i.html
of
http://www.azerty.nl/prod..._ID=156&TAB=specificaties
Het probleem is dat bij de XXODD geen vista zit en ik niet weet of XP er goed op zal werken.
maar welke zouden jullie aanraden?
http://www.azerty.nl/prod...drw-120gb-1gb-ddr2-i.html
of
http://www.azerty.nl/prod..._ID=156&TAB=specificaties
Het probleem is dat bij de XXODD geen vista zit en ik niet weet of XP er goed op zal werken.
“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)
Verwijderd
Bij L4U krijg je dezelfde laptop maar dan goedkoper en met vista of XP, alleen zonder XXODD logo maar met ""style note" logo terwijl ze onder de noemer "DIABLOO"worden aangeboden. Inclusief cd met alle drivers voor zowel vista als xp. Ik zie overigens ook dat de m570RU 100 euro goedkoper is dan waarvoor ik hem nog geen week geleden heb betaald. Hadden ze me wel mogen vertellen!.
PS offtopic: waarom heeft iedereen het hier over "men laptop of men bestelling" i.p.v "mijn laptop". zoals het hoort in normaal Nederlands.
PS offtopic: waarom heeft iedereen het hier over "men laptop of men bestelling" i.p.v "mijn laptop". zoals het hoort in normaal Nederlands.
Verwijderd
wil ik best doen maar dan hoor ik graag hoe of wat, gezien ik geen ervaring heb met benchmarks.Op het Rock forum zitten ze te springen om benchmarks voor de 8700. Heeft een van jullie al de kans gehad om de 8700 in een M570RU te testen?
specs: M570RU, T7300, 2x1024 RAM, Go 8700 M GT, 200GB@7200RPM;
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag een XXODD XNi570ru. Helaas erger ik me vreselijk aan de tweede fan die elke 1-2 minuten aanslaat en erg veel herrie maakt. Het lijkt wel een stofzuiger.
Nu zie ik weinig mensen in dit topic hierover klagen. Niemand dit probleem ook ervaart? Als iemand wat tips zou kunnen geven over hoe ik dit kan verhelpen dan zou dat zeer welkom zijn.
Mijn specs:
T7700
8700GT
4GB RAM
200GB 7200RPM HD
Windows Vista 64bit
Nu zie ik weinig mensen in dit topic hierover klagen. Niemand dit probleem ook ervaart? Als iemand wat tips zou kunnen geven over hoe ik dit kan verhelpen dan zou dat zeer welkom zijn.
Mijn specs:
T7700
8700GT
4GB RAM
200GB 7200RPM HD
Windows Vista 64bit
In één van de Engelstalige reviews (zie link hier ergens boven) stond ook zoiets maar uiteindelijk bleek het niet een probleem met de fan te zijn en iets wat oplosbaar was geloof ikVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:29:
Ik heb sinds vandaag een XXODD XNi570ru. Helaas erger ik me vreselijk aan de tweede fan die elke 1-2 minuten aanslaat en erg veel herrie maakt. Het lijkt wel een stofzuiger.
Mijn specs:
T7700
8700GT
4GB RAM
200GB 7200RPM HD
Windows Vista 64bit
Verwijderd
Volgens mij bedoel je dit stuk: http://forums.notebookreview.com/showthread.php?t=150747. Ik heb dezelfde vraag gepost in de reacties op die review. Het probleem wat ik ervaar is niet het probleem wat de reviewer had. De reviewer nam per ongeluk het geluid van de fans op en speelde het tegelijkertijd af. Dat heb ik nog wel even geverifieerd maar dat is bij mij niet het geval. In dezelfde thread echter is er in ieder geval nog 1 iemand die hetzelfde probleem heeft als ik (6edo).
Verwijderd
Mijn laptop is onderweg naar de dealer, morgen of dinsdag heb ik het monstertje.
Moet ik alleen nog drivers voor XP zoeken, aangezien ik er een driver CD voor vista bij krijg.
Cant wait
Moet ik alleen nog drivers voor XP zoeken, aangezien ik er een driver CD voor vista bij krijg.
Cant wait
Verwijderd
Petune, bedoel je de M570RU, bij L4U krijg je een driver CD voor zowel XP als Vista. Daarnaast heeft L4U erover om een site te lanceren vol met info en drivers. Dus hou die maar in de gaten.
Ik heb vandaag de XNi8252d T7300 besteld, hopelijk is die snel binnen.
Ik hoop dat ik hem draaiend krijg op XP.
Iemand nog slechte ervaringen met XP op XXODD laptops waar dit volgens XXODD niet ondersteunt wordt?
Ik hoop dat ik hem draaiend krijg op XP.
Iemand nog slechte ervaringen met XP op XXODD laptops waar dit volgens XXODD niet ondersteunt wordt?
Heeft iemand trouwens een idee of de XP drivers niet van de Cleva of Rock site of te halen zijn?
of met welk model de XNi8252d overeenkomt?
of met welk model de XNi8252d overeenkomt?
Ola,
ik zat al een tijdje te kijken naar de nieuwe NXi 720r 12" inch notebook van Xxodd, maar vroeg me beetje af van welke materialen hij gemaakt was en wat de batterijduur was. Heb dus even mailtje gestuurd, en kreeg onderstaand antwoord. Misschien wel interessant voor degenen die het wil weten.
--------------------
Geachte heer/mevrouw,
De 720R is van kunststof gemaakt. Binnen werk behuizing maniboard en LCD van aluminium.
Levens duur 8 cell accu zal ongeveer 190 Min zijn (4.200mAh) (getest met Mobile Mark 2005)
Met vriendelijke groet,
XXODD Support
ik zat al een tijdje te kijken naar de nieuwe NXi 720r 12" inch notebook van Xxodd, maar vroeg me beetje af van welke materialen hij gemaakt was en wat de batterijduur was. Heb dus even mailtje gestuurd, en kreeg onderstaand antwoord. Misschien wel interessant voor degenen die het wil weten.
--------------------
Geachte heer/mevrouw,
De 720R is van kunststof gemaakt. Binnen werk behuizing maniboard en LCD van aluminium.
Levens duur 8 cell accu zal ongeveer 190 Min zijn (4.200mAh) (getest met Mobile Mark 2005)
Met vriendelijke groet,
XXODD Support
Modern technology owes nature an apology.
Vergeet niet dat voor de 720R 2 verschillende accu's leverbaar zijn! 
Nu weet ik dat dit de 8Cell is (met trouwens 4400mAh ipv 4200 mAh), maar er is een ook 2400mAh 4 Cell die hier in het assortiment staat. Die haalt ... jawel de helft ong. Maar is wel een stuk lichter.
(Hoewel met de helderheid paar streepjes lager je al snel 20 minuten extra haalt)
720R is verder echt een mooie notebook.
Een klant van mij die blijft maar vertellen hoe mooi hij hem wel niet vindt...
Can't blame him, mooie en goed geprijsde (als zeg ik het zelf) notebook, verder zijn de toetsenborden verassend goed. Zeker beter dan je gemiddelde Toshiba / Asus. (Zeg ik als ThinkPad gebruiker)
Nu weet ik dat dit de 8Cell is (met trouwens 4400mAh ipv 4200 mAh), maar er is een ook 2400mAh 4 Cell die hier in het assortiment staat. Die haalt ... jawel de helft ong. Maar is wel een stuk lichter.
(Hoewel met de helderheid paar streepjes lager je al snel 20 minuten extra haalt)
720R is verder echt een mooie notebook.
Een klant van mij die blijft maar vertellen hoe mooi hij hem wel niet vindt...
Can't blame him, mooie en goed geprijsde (als zeg ik het zelf) notebook, verder zijn de toetsenborden verassend goed. Zeker beter dan je gemiddelde Toshiba / Asus. (Zeg ik als ThinkPad gebruiker)
[ Voor 53% gewijzigd door Roberto op 04-09-2007 21:23 ]
Gaat UT3 daar fatsoenlijk op lopen? Ik ben ook op zoek naar een laptop en dit ziet er wel goed uitVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:29:
Mijn specs:
T7700
8700GT
4GB RAM
200GB 7200RPM HD
Windows Vista 64bit
Heeft er iemand al ervaringen met de XXodd 670su serie? Ik lees hier voornamlijk veel over de monster versies van XXodd namelijk...
Ben waarschijnlijk van plan om de 670su aan te schaffen omdat je voor een mooie prijs heel wat krijgt. Moet hem alleen toch eerst even in het echt gaan bekijken.
Ben waarschijnlijk van plan om de 670su aan te schaffen omdat je voor een mooie prijs heel wat krijgt. Moet hem alleen toch eerst even in het echt gaan bekijken.
Hmm, de Xoddd notebooks komen van Clevo zoals in de TS staat, maar welke grote merken OEMmen nu van dit merk en hoe is de stevigheid van de Xodd notebookjes? tov. IBM'etjes bijvoorbeeld (built like a tank).
Om een paar voorbeelden te noemen:Yapser schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:55:
Hmm, de Xoddd notebooks komen van Clevo zoals in de TS staat, maar welke grote merken OEMmen nu van dit merk en hoe is de stevigheid van de Xodd notebookjes? tov. IBM'etjes bijvoorbeeld (built like a tank).
Alienware, Voodoo, WidowPC, Sager, Eurocom, Prostar, MTECH, Hypersonic, Cyber Power, IBUY Power, Falcon Northwest, ABS, ROCK, Evesham, AJP, Pointer Systems, Xxodd, Nexoc, ITC.
Promedion bestaat al een tijdje niet meer. Dat is XXODD geworden.
[ Voor 13% gewijzigd door Dlocks op 05-09-2007 01:06 ]
Aah... hm, misser..
Het is toch altijd op de één of andere manier overduidelijk of een laptop eigenlijk een Compal, Quanta of Clevo is
Het is toch altijd op de één of andere manier overduidelijk of een laptop eigenlijk een Compal, Quanta of Clevo is
Verwijderd
Helaas een eerste probleempje gevonden
Ik ben na het installeren van Vista ultimate erachter gekomen dat mijn Wlan niet geinstalleerd is. Als ik bij apparaatbeheer kijk staat deze er ook niet tussen.
edit: de software van de Wlan kan ik zonder problemen installeren maar staat nog altijd niet in apparaatbeheer ook niet bij netw verbindingen. En als de laptop opstart brand het lampje van de WLan even blauw en voor de rest niets meer.
Kan het nu zijn dat deze niet goed is aangesloten of misschien stuk is?
Ik ben na het installeren van Vista ultimate erachter gekomen dat mijn Wlan niet geinstalleerd is. Als ik bij apparaatbeheer kijk staat deze er ook niet tussen.
edit: de software van de Wlan kan ik zonder problemen installeren maar staat nog altijd niet in apparaatbeheer ook niet bij netw verbindingen. En als de laptop opstart brand het lampje van de WLan even blauw en voor de rest niets meer.
Kan het nu zijn dat deze niet goed is aangesloten of misschien stuk is?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 13:40 ]
Kun je met je FN plus een F toets je Wlan aan of uit zetten? Ik moest hem eerst aanzetten voordat ik de drivers ging installeren.
Verwijderd
Ik heb het al geprobeerd maar er gebeurt niet veel. Ik vindt het ook raar dat hij bij het opstarten wel even aanschiet. Maar ik blijf zoeken, toch bedankt. 
edit: Ik heb het al gevonden de WIFI kaart zit er niet in
edit: Ik heb het al gevonden de WIFI kaart zit er niet in
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 15:22 ]
Verwijderd
'Petune', weet je dat zeker? Volgens mij moet je het in BIOS aanzetten, heb je daar al gekeken?
Verwijderd
SCHERM
17" breedbeeld TFT-scherm met ClearView
WXGA resolutie 1440x900 (extra helder + extra brede kijkhoek)
PROCESSOR
Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET
Intel PM965 + ICM8M
VIDEO
nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB 128bit interface met TurboCache
(max. 511Mb met 1Gb RAM, max 1023Mb met >2Gb RAM)
DirectX 10.0 compatible
AUDIO
Intel High Definition audio
7.1 digitaal (SP/DIF) en 5.1 analoog
2 stereo speakers + subwoofer
Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN
2GB DDR2 667MHz (2x 1GB)
TURBO MEMORY
(optioneel)
1GB Intel Turbo Memory (NAND FLASH).
Geschikt voor Windows Vista SuperBoost, ReadyDrive, SuperFetch
HARDDISK
160GB 54 00RPM Serial-ATA
OPTISCHE SCHIJF
DVD-/+ dual layer (her)schrijver met LightScribe technologie
COMMUNICATIE
56k fax/modem
10/100Mbps LAN ethernet
Intel 4965AGN 300Mbps draadloze netwerk module (802.11 a/b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR (Enhanced Data Rate)
IN-OUT POORTEN
4x USB2.0 connector
1x DVI-I/D aansluiting (incl DVI-I > VGA. DVI-D HDCP certified)
1x koptelefoon/lijn uitgang
1x SP/DIF digitale uitgang (7.1 channel)
1x microphone ingang
1x modem RJ11
1x ethernet RJ45
1x Express Card 54 (34) slo
CARDREADER
5-in-1 Cardreader
STROOM
AC-DC adapter 110-240V 90Watt
Li-Ion batterij 6 cells 4400mAH
INVOERAPPARATEN
Keyboard met numeriek gedeelte
touchpad met scrollfunctie
INSTANT KEYS
ECO QuickKey
GARANTIES
2 jaar carry-in garantie, uitbreidbaar tot 3 jaar pick-up & return garantie
EXTRA'S (inclusief)
1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing
OPTIONEEL
Li-Ion batterij 9 Cell 6600mAH
12V Car adapter
Case Logic draagtas
AFMETINGEN
393mm (
x 280mm (D) x 22mm/33mm (H)
GEWICHT
3,5 kg
Prijs 1026.00
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1893
Iemand ervaring met FCB laptops
17" breedbeeld TFT-scherm met ClearView
WXGA resolutie 1440x900 (extra helder + extra brede kijkhoek)
PROCESSOR
Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET
Intel PM965 + ICM8M
VIDEO
nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB 128bit interface met TurboCache
(max. 511Mb met 1Gb RAM, max 1023Mb met >2Gb RAM)
DirectX 10.0 compatible
AUDIO
Intel High Definition audio
7.1 digitaal (SP/DIF) en 5.1 analoog
2 stereo speakers + subwoofer
Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN
2GB DDR2 667MHz (2x 1GB)
TURBO MEMORY
(optioneel)
1GB Intel Turbo Memory (NAND FLASH).
Geschikt voor Windows Vista SuperBoost, ReadyDrive, SuperFetch
HARDDISK
160GB 54 00RPM Serial-ATA
OPTISCHE SCHIJF
DVD-/+ dual layer (her)schrijver met LightScribe technologie
COMMUNICATIE
56k fax/modem
10/100Mbps LAN ethernet
Intel 4965AGN 300Mbps draadloze netwerk module (802.11 a/b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR (Enhanced Data Rate)
IN-OUT POORTEN
4x USB2.0 connector
1x DVI-I/D aansluiting (incl DVI-I > VGA. DVI-D HDCP certified)
1x koptelefoon/lijn uitgang
1x SP/DIF digitale uitgang (7.1 channel)
1x microphone ingang
1x modem RJ11
1x ethernet RJ45
1x Express Card 54 (34) slo
CARDREADER
5-in-1 Cardreader
STROOM
AC-DC adapter 110-240V 90Watt
Li-Ion batterij 6 cells 4400mAH
INVOERAPPARATEN
Keyboard met numeriek gedeelte
touchpad met scrollfunctie
INSTANT KEYS
ECO QuickKey
GARANTIES
2 jaar carry-in garantie, uitbreidbaar tot 3 jaar pick-up & return garantie
EXTRA'S (inclusief)
1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing
OPTIONEEL
Li-Ion batterij 9 Cell 6600mAH
12V Car adapter
Case Logic draagtas
AFMETINGEN
393mm (
GEWICHT
3,5 kg
Prijs 1026.00
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1893
Iemand ervaring met FCB laptops
[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 11:50 ]
Ziet er natuurlijk netjes uit en zijn gewoon OEMs van [insert heel groot bedrijf]. Uiteraard zelf een OSje installeren.
Overigens, welke bedrijven leveren uiteindelijk deze laptops (alsin OEM dingetjes die jezelf kan samenstellen voor hele redelijke prijs) behalve Xxodd, Laptops4u, Friesland en BTO notebooks?
Overigens, welke bedrijven leveren uiteindelijk deze laptops (alsin OEM dingetjes die jezelf kan samenstellen voor hele redelijke prijs) behalve Xxodd, Laptops4u, Friesland en BTO notebooks?
Verwijderd
Ja ik vraag me af wat beter is een fabrieks pc voor een duurdere prijs of zeg maar zo`n zelf gebouwde.
Het is inprincipe toch een voordeel dat je drivers er los en op cd bij krijg zoals ook de OS.
Geen gelul met specifieke recovery cd /os.
Tenminste dat denk ik heb zelf geen laptop ervaringen.
Is Friesland betrouwbaar en dan met name hun FCB pc`s
Dat Friesland-computers een betrouwbaar bedrijf is heb ik net kunnen lezen (shop review)
Maar lees graag wat ervaringen met hun FCb laptops
Het is inprincipe toch een voordeel dat je drivers er los en op cd bij krijg zoals ook de OS.
Geen gelul met specifieke recovery cd /os.
Tenminste dat denk ik heb zelf geen laptop ervaringen.
Is Friesland betrouwbaar en dan met name hun FCB pc`s
Dat Friesland-computers een betrouwbaar bedrijf is heb ik net kunnen lezen (shop review)
Maar lees graag wat ervaringen met hun FCb laptops
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 16:04 ]
Verwijderd
Heb ik al in gekeken WLAN staat er aan en wanneer ik Fn + F1 (voor WLAN) druk gebeurt er totaal niets.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:51:
'Petune', weet je dat zeker? Volgens mij moet je het in BIOS aanzetten, heb je daar al gekeken?
edit: Volgens de intel identification tool zit er ook geen kaartje in, xxodd heeft ondertussen al een WLAN kaartje gestuurd naar men dealer om erin te zetten. Je kan zeggen wat je wil maar over de service ben ik meer dan tevreden
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 18:28 ]
XXODD XNi720r 12"
Hoogglans wit
Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz, 4Mb)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
200GB SATA harde schijf 7200RPM
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 7.0
2 jaar pick up & return garantie
Uitgebreide pixelcontrole (8 dagen pixelgarantie)
1625,-
Vind het wel netjes voor dat ding!
Alleen jammer van de: Intel Graphics Media Accelerator X3100, max 256MB shared
DirectX 9.0 compatible (DirectX 10 driver: medio december!)
Op zich hoef ik er niet op te gamen ofzo, maar wel films en dvds kijken. Neem aan dat het niet dat hele ding vertraagd ofzo. Iemand ervaringen?
Hoogglans wit
Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz, 4Mb)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
200GB SATA harde schijf 7200RPM
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 7.0
2 jaar pick up & return garantie
Uitgebreide pixelcontrole (8 dagen pixelgarantie)
1625,-
Vind het wel netjes voor dat ding!
Alleen jammer van de: Intel Graphics Media Accelerator X3100, max 256MB shared
DirectX 9.0 compatible (DirectX 10 driver: medio december!)
Op zich hoef ik er niet op te gamen ofzo, maar wel films en dvds kijken. Neem aan dat het niet dat hele ding vertraagd ofzo. Iemand ervaringen?
[ Voor 51% gewijzigd door Executor16 op 08-09-2007 15:08 ]
heb hem in de zaak staan, het voordeel van een sterkere 3d kaart ga je pas merken bij spellen, dus wees niet bang dat films kijken hierop niet goed gaat, ook HD is geen probleem. Bedenk wel dat het scherm geen glare scherm is, dus geen glans heeft. Het is een leuk en klein apparaatje. Ga je er Vista op draaien of xp? Met xp is 2GB denk ik ruim voldoende op dit moment.
edit: ik heb trouwens van de 7 modellen die ik hier heb staan geen enkele pixelfout gehad, dus de vraag is of je daar wel extra voor moet gaan betalen, de tft's zijn van goede kwaliteit.
edit: ik heb trouwens van de 7 modellen die ik hier heb staan geen enkele pixelfout gehad, dus de vraag is of je daar wel extra voor moet gaan betalen, de tft's zijn van goede kwaliteit.
[ Voor 20% gewijzigd door Ron!n op 08-09-2007 18:50 ]
What's in the case?
Lekkere service... kaart had er vanaf het begin al in moeten zittenVerwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:35:
[...]
Heb ik al in gekeken WLAN staat er aan en wanneer ik Fn + F1 (voor WLAN) druk gebeurt er totaal niets.
edit: Volgens de intel identification tool zit er ook geen kaartje in, xxodd heeft ondertussen al een WLAN kaartje gestuurd naar men dealer om erin te zetten. Je kan zeggen wat je wil maar over de service ben ik meer dan tevreden
P.S. Wat is 'men'??? Hier hoort 'mijn' te staan... zonde die taalverloedering.
Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)
Verwijderd
sorry voor "MIJN" Belgische trekken, ik moet mezelf er ook vaak op corrigeren. Mijn excuses bij deze
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 18:43 ]
Verwijderd
http://www.friesland-comp..._lijst.php?subrubriek=313
Zijn de zelfde kasten als de Xxodd alleen wat goedkoper
Zijn de zelfde kasten als de Xxodd alleen wat goedkoper
"Bij dezen"Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:47:
sorry voor "MIJN" Belgische trekken, ik moet mezelf er ook vaak op corrigeren. Mijn excuses bij deze
Haha... genoeg geleuterd, excuses aanvaard.
Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/119/
Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)
Ik kan dit vertellen:
mijn schijf die ik in februari had gekocht is in juni/juli stuk gegaan, heb hem daarna gelijk opgestuurd, en ik kan hem op zn vroegst over 2 weken terug verwachten.
Niet echt netjes vind ik.
mijn schijf die ik in februari had gekocht is in juni/juli stuk gegaan, heb hem daarna gelijk opgestuurd, en ik kan hem op zn vroegst over 2 weken terug verwachten.
Niet echt netjes vind ik.
:j
ik heb vandaag mijn XXODD XNi8252i gekregen.
Ik ben er echt weg van! wat een ding!
het ziet er tot nu toe egt allemaal perfect uit.
XP wordt door XXODD niet officieel ondersteunt, maar ik heb xp incusief alle driver buiten de turbomemory aan de praat al heb ik wel lang gezocht naar de drivers.
XP wordt door XXODD niet officieel ondersteunt, maar ik heb xp incusief alle driver buiten de turbomemory aan de praat al heb ik wel lang gezocht naar de drivers.
fridge, ga aub naar ff naar de site van xxodd, daar staat hij van alle kanten gefotografeerd!
zou dat nog niet genoeg zijn, dan trek je ma aaqn de bel;)
zou dat nog niet genoeg zijn, dan trek je ma aaqn de bel;)
Verwijderd
ik heb een Clevo M570RU van L4U. Hij crashte nogal snel bij CPU intensieve progs. Het bleek dat binnen een minuut de CPU temperatuur tot boven de 80-90 graden komt en zelfs 100 heb ik al gezien met NHC (notebookhardwarecontrol). Dit moet toch wel bijna een fabricagefout zijn? Heb inmiddels al een mail de deur uit naar L4U, maar ben wel benieuwd of er meer zijn met dit soort ervaringen? Owja geldt zowel onder Vista als XP.
Lijkt op een slechte koelinterface. Dat is een assemblagefout, is onder andere goed gedocumenteerd voor de macbook pro c2d, acer aspire 52xx serie, etc. Vaak een kosling die scheef is gegaan, een schroef niet van is aangedraaid of gebroken is, of waar teveel koelpasta tussen is gepropt.
Verwijderd
Is inmiddels opgelost met hulp van L4U. Sukkels in china waren vergeten om het bescherm folietje tussen de heatsink en de CPU te verwijderen. En dit schijnt al bij meerdere exemplaren te zijn geconstateerd!!!
Oei, das wel het vermelden waard! Belangrijke check voor mensen die dat apparaat kopen.
dat heb ik vaker meegemaakt. Ik assembleer soms zelf, soms laat ik het preassembled komen. Je zegt btw dat het in China verkeerd is gegaan, maar ik denk eerder dat dat bij leverancier (XS2) of verkoper (jouw webshop) is gedaan, aangezien ik dacht dat ze niet geassembleerd vanuit China komen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:35:
Is inmiddels opgelost met hulp van L4U. Sukkels in china waren vergeten om het bescherm folietje tussen de heatsink en de CPU te verwijderen. En dit schijnt al bij meerdere exemplaren te zijn geconstateerd!!!
What's in the case?
XNi720r heeft standaard een 4cell accu, das wel gaar vind ik ?? bij mijn dell heb ik een 9cell die 6 uur meegaat ofzo. Is deze er niet voor de 720r ?
En zou iemand eens IRL foto's kunnen posten van de hoogglans wit lappert?
En zou iemand eens IRL foto's kunnen posten van de hoogglans wit lappert?
[ Voor 20% gewijzigd door Executor16 op 22-09-2007 05:58 ]
Zijn er hier meer mensen met constante fan op volle toeren? M'n cpu (Core Duo T2080) wordt idle 50 graden, niet bijzonder hoog vind ik, maar dan draait de fan al op volle toeren en echt een stille is het ook niet.....
Edit: het gaat trouwens om de xxodd 670su, verder mooi super ding!
Edit: het gaat trouwens om de xxodd 670su, verder mooi super ding!
[ Voor 13% gewijzigd door -LA- op 22-09-2007 13:24 ]
Verwijderd
Zijn er trouwens nog meer mensen met de M570 die problemen hebben met het aansluiten van een koptelefoon o.i.d? Als ik dat doe, dan komt de melding dat er ''iets'' is aangesloten, vervolgens zeg ik dat het een koptelefoon is, want daar wordt om gevraagd. Daarna hoor ik geen geluid meer uit de boxen, maar ook niet uit de koptelefoon. Ik heb meerdere externe apparaten geprobeerd, ook een versterker en die vervolgens op max volume gezet, ik hoor alleen maar ruis. Met deze apparaten heb ik ook alle andere poorten en te kiezen apparaten geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Google maakte me ook niet wijzer. Misschien weten mede-tweakers het?
Google maakte me ook niet wijzer. Misschien weten mede-tweakers het?
kan iemand mij vertellen of windows xp hier op draait want er word nog geen ondersteuning gegeven door de fabrikant.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:51:
Heb mijn XNI8227d binnen, vindt het prachtig apparaat. Geen spijt dat ik hem gekocht heb
kun je ook aangeven waar je welke drivers vandaan hebt gehaald? ik wil nl ook xp erop zettenbart0l0meus schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:53:
ik heb vandaag mijn XXODD XNi8252i gekregen.
Bij mijn xxodd 670su kreeg ik gewoon een driver cd voor XP, werkt in principe prima. Al zoek je nieuwere drivers moet je op de site van Clevo kijken, en voor je evntuele videokaart op http://www.laptopvideo2go.com/
Ben laatst hier op het forum dit merk tegengekomen, had er verder nog nooit van gehoord, en het ziet er heel interssant uit, al was het alleen maar omdat je hun laptops zonder OS kunt kopen. Ik zit er aan te denken om de 8615p te kopen maar nu heb ik vier vraagjes.
- Hoe zit het met de bouwkwaliteit van dit merk? Hebben we het hier over goedkoop plastic, gammele schermen en doorbuigende toetsenborden of zit alles goed en solide in elkaar. Hoe vergelijkt het zich met merken als Acer en Dell?
- Heeft iemand ervaring met de VIA VN896 Delta Chrome chipset in combinatie met Linux en compiz fusion. Volgens de paar reviews die ik heb kunnen vinden is deze chip vrij slecht maar spellen spelen was ik toch niet van plan (heb ik een desktop voor). Het zou alleen wel aardig zijn als Compiz zou werken.
- Meer in het algemeen, werken de xxodd laptops een beetje samen met Linux of is het een driver nachtmerrie?
- Ik weet dat het model waar ik het over heb nog niet op de markt is, maar hoe zit het bij, bijvoorbeeld, de 660se met de accuduur? Daar zeggen ze op hun site helaas niets over, ook een beetje jammer dat ze maar één soort accu leveren.
dank voor jullie hulp.
- Hoe zit het met de bouwkwaliteit van dit merk? Hebben we het hier over goedkoop plastic, gammele schermen en doorbuigende toetsenborden of zit alles goed en solide in elkaar. Hoe vergelijkt het zich met merken als Acer en Dell?
- Heeft iemand ervaring met de VIA VN896 Delta Chrome chipset in combinatie met Linux en compiz fusion. Volgens de paar reviews die ik heb kunnen vinden is deze chip vrij slecht maar spellen spelen was ik toch niet van plan (heb ik een desktop voor). Het zou alleen wel aardig zijn als Compiz zou werken.
- Meer in het algemeen, werken de xxodd laptops een beetje samen met Linux of is het een driver nachtmerrie?
- Ik weet dat het model waar ik het over heb nog niet op de markt is, maar hoe zit het bij, bijvoorbeeld, de 660se met de accuduur? Daar zeggen ze op hun site helaas niets over, ook een beetje jammer dat ze maar één soort accu leveren.
dank voor jullie hulp.
Ik kan zeggen dat de 660se zo'n 2 uur meegaat, ookal zegt xxodd zelf tot 3 uur.
What's in the case?
Dit topic is gesloten.