XXODD ervaringen?

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 124.137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Ook al Bezet schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:39:
Ben laatst hier op het forum dit merk tegengekomen, had er verder nog nooit van gehoord, en het ziet er heel interssant uit, al was het alleen maar omdat je hun laptops zonder OS kunt kopen. Ik zit er aan te denken om de 8615p te kopen maar nu heb ik vier vraagjes.

- Hoe zit het met de bouwkwaliteit van dit merk? Hebben we het hier over goedkoop plastic, gammele schermen en doorbuigende toetsenborden of zit alles goed en solide in elkaar. Hoe vergelijkt het zich met merken als Acer en Dell?

- Heeft iemand ervaring met de VIA VN896 Delta Chrome chipset in combinatie met Linux en compiz fusion. Volgens de paar reviews die ik heb kunnen vinden is deze chip vrij slecht maar spellen spelen was ik toch niet van plan (heb ik een desktop voor). Het zou alleen wel aardig zijn als Compiz zou werken.

- Meer in het algemeen, werken de xxodd laptops een beetje samen met Linux of is het een driver nachtmerrie?

- Ik weet dat het model waar ik het over heb nog niet op de markt is, maar hoe zit het bij, bijvoorbeeld, de 660se met de accuduur? Daar zeggen ze op hun site helaas niets over, ook een beetje jammer dat ze maar één soort accu leveren.

dank voor jullie hulp.
Vergeet niet dat de 8615P het laagste model uit de serie is.
De 8615P met een Celeron-M die ik lever (dc configuratie nog niet geleverd van dit model) gaat tussen de 2:15 en 2:50 uur mee.

Compiz ben ik niet mee bekend.

Drivernachtmerrie? Hoezo! Zit vrij normale hardware in.

De 8615P is wel een plastic model, maar steviger dan je zou verwachten voor het geld.

Ze leveren overigs twee soorten accu's. (Ik weet niet hoe het bij andere winkels zit.)
Namelijk de 6Cell 4400mAh (Standaard)
En de 4Cells 2250mAh (Zo staat hij hier in iedergeval) á 65 euro ret.

En hier even wat foto's van de XNi8615p en een vergelijkingsfoto

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 25-09-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234421

peterh schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:26:
[...]

Lekkere service... kaart had er vanaf het begin al in moeten zitten :)

P.S. Wat is 'men'??? Hier hoort 'mijn' te staan... zonde die taalverloedering.
Inkoper XXODD zegt: Er is op dit moment een tekort aan Intel WLAN ABGN modules. Intel heeft een verkeerde forecast gemaakt. Enkele notebooks zijn hierdoor per ongeluk zonder Wlan module afgeleverd. Intel Wlan modules worden nl niet in Azie in het notebook gestopt! Iedereen heeft nu zijn wlanmodules ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[
Roberto schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:27:
[...]
Vergeet niet dat de 8615P het laagste model uit de serie is.
De 8615P met een Celeron-M die ik lever (dc configuratie nog niet geleverd van dit model) gaat tussen de 2:15 en 2:50 uur mee.
Compiz ben ik niet mee bekend.
Drivernachtmerrie? Hoezo! Zit vrij normale hardware in.
De 8615P is wel een plastic model, maar steviger dan je zou verwachten voor het geld.
Ze leveren overigs twee soorten accu's. (Ik weet niet hoe het bij andere winkels zit.)
Namelijk de 6Cell 4400mAh
En de 4Cells 2250mAh (Zo staat hij hier in iedergeval) á 65 euro ret.

InkoperXXODD zegt: op dit moment heeft de 8615P altijd een 6cell batterij. Aleen de eerste leveringen hadden eenn 4 cell batterij

En hier even wat foto's van de XNi8615p en een vergelijkingsfoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225018

Anoniem: 234421 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:08:
[...]

Inkoper XXODD zegt: Er is op dit moment een tekort aan Intel WLAN ABGN modules. Intel heeft een verkeerde forecast gemaakt. Enkele notebooks zijn hierdoor per ongeluk zonder Wlan module afgeleverd. Intel Wlan modules worden nl niet in Azie in het notebook gestopt! Iedereen heeft nu zijn wlanmodules ontvangen.
inderdaad ik heb mijn WLan kaartje snel ontvangen en ik zie dit dus als een zeer goede service, ook al had het er van de eerste keer in moeten zitten. ;) Ik ben tevreden, meer hoeft er niet gezegt te worden. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 225018 op 25-09-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote: Meer in het algemeen, werken de xxodd laptops een beetje samen met Linux of is het een driver nachtmerrie?

Reactie XXODD: Ik heb Ubuntu op de 8615P geïnstalleerd..dit werkt zonder problemen..echter ondersteunen wij alleen Microsoft..sorry..

Quote: Ik weet dat het model waar ik het over heb nog niet op de markt is, maar hoe zit het bij, bijvoorbeeld, de 660se met de accuduur? Daar zeggen ze op hun site helaas niets over, ook een beetje jammer dat ze maar één soort accu leveren.

Reactie XXODD: Tot enkel maanden geleden vermeldde ik altijd de accuduur van het btreffende notebook, echter doordat er zoveel verschillende configuraties mogelijk zijn is het niet meer mogelijk om dit te vermelden…processoren, harddisk, soort gebruik van het notebook hebben allemaal invloed op de accuduur. Indien ik het wel zou vermelden, dan zijn er klnaten die mij aan die minimale accuduur houden…..sorry

Namelijk de 6Cell 4400mAh
En de 4Cells 2250mAh (Zo staat hij hier in iedergeval) á 65 euro ret

Reactie XXODD: De 8615P notebook heeft in de eerste zendingen een 4cell batterij gehad. Echter zit er nu standaar een 6cell batterij in.

Quote: Zijn de zelfde kasten als de Xxodd alleen wat goedkoper

Reactie XXODD: XS2 Europe BV in Weesp (bij Amsterdam)
is de importeur, asssembleur en distributeur van XXODD notebooks en Desktopsystemen.
Naast deze activiteit zijn wij ook distributeur voor de Benelux van Benq, MSI, Hitachi harddisks, A-data geheugen, PQI-geheugen, Tatung TV’s en Hitachi TV’s. On inkoopkantoor in Taiwan (waar ik meestal zit.....) verzorgt de inkoop van de XXODD notebooks.
XXODD is dus een geregistreerde merknaam van XS2 Europe BV. Indien XS2 een notebook compleet met haar eigen componenten bouwt, en zelf deze notebooks getest heeft, dan komt er een XXODD logo op. XXODD werkt zeer nauw samen met Intel en Microsoft.
Bij een XXODD notebook staat XS2 Europe BV dus voor de 2 jaar afgegeven garantie, tevens is het dan mogelijk om bijv. 1 jaar, 2jaar of 3jaar pick-up&return garantie af te geven.
XS2 Europe BV levert echter ook notebook barebones aan een beperkt aantal wederverkopers
(dit is het notebook met scherm, maar zonder harddisk, zonder geheugen, zonder optical, zonder Operating System, zonder CPU) in de Benelux.
Deze afnemers van XS2 Europe BV brengen deze barebones omgetoverd in een compleet notebook onder hun eigen naam op de markt..,,,,,echter weten wij van XXODD niet wat daar in zit, en bemoeien wij ons niet met de door deze bedrijven geadverteerde eindgebruikersprijs en hun garantieafhandeling.(Garantieafhandeling door XXODD is dan alleen geldig op de kale notebook..de barebone dus en kan alleen via het bedrijf lopen waar u dat notebook zonder XXODD merk heeft gekocht.) Naast XXODD en de bedrijven die barebones bij XS2 kopen is er nog een nederlands bedrijf die deze modellen weer bij een Duitse of Engelse distributeur koopt en dan ook onder een eigen-label op de markt brengen...in dit geval wordt er natuurlijk geen enkele garantie door XS2/XXODD afgegeven)

Quote: ik heb een Clevo M570RU van L4U. Hij crashte nogal snel bij CPU intensieve progs. Het bleek dat binnen een minuut de CPU temperatuur tot boven de 80-90 graden komt en zelfs 100 heb ik al gezien met NHC (notebookhardwarecontrol). Dit moet toch wel bijna een fabricagefout zijn? Heb inmiddels al een mail de deur uit naar L4U, maar ben wel benieuwd of er meer zijn met dit soort ervaringen? Owja geldt zowel onder Vista als XP
Is inmiddels opgelost met hulp van L4U. Sukkels in china waren vergeten om het bescherm folietje tussen de heatsink en de CPU te verwijderen. En dit schijnt al bij meerdere exemplaren te zijn geconstateerd!!!

Reactie van XXODD: In China wordt altijd beschermfolie op de heatsink gedaan. Indien wij bij XXODD een notebook assembleren, dan wordt dit verwijderd. Niet verwijderen kan er voor zorgen dat de processor het begeeft. Degene die de barebone (kaal notebook zonder processor/geheugen/cpu) heeft gekocht en dit voor u heeft geassembleerd diende hier op te letten.

Quote:
XNi720r heeft standaard een 4cell accu, das wel gaar vind ik ?? bij mijn dell heb ik een 9cell die 6 uur meegaat ofzo. Is deze er niet voor de 720r ?

Reactie van XXODD: XNI720r heeft eigenlijk wel als optie een 8cell betterij, deze steekt een beetje uit het notebook, enn maakt het notebook zwaarder. Dat is echter niet de reden waarom ze niet verkrijgbaar zijn. Op dit moment zijn er in Taiwan/China de volgende tekorten:
1: batterij cellen
2: PCB’s (moederborden)
3: Intel WLAN modules voor 80211ABGN
Bovenstaande tekorten KUNNEN een vertraging in de levertijd van een bepaald type notebook creeren, of een zeer lange levertijd van een bepaalde batterij…in dit geval dus de 8cell batterij van de XNi720R………..ik verwacht dat ze wel weer binnen gaan komen..echter de levertijd bedraagt echter meer dan 2,5maanden…vandaar tijdelijk van de website gehaald....

Heb mijn XNI8227d binnen, vindt het prachtig apparaat. Geen spijt dat ik hem gekocht heb
kan iemand mij vertellen of windows xp hier op draait want er word nog geen ondersteuning gegeven door de fabrikant.

Reactie XXODD:
prijstechnisch is de 8227d onverslaanbaar....persoonlijk vindt ik dit een van de beste keuzes.....veel waar voor je geld!!
De volgende modellen van fabrikant C:
720S, 720R, 660SE, 660SU, 670SU, M570RU hebben een driverCD voor XP en voor Vista
Deze fabrikant ondersteund dus XP en Vista.
De volgende modellen van fabrikant M:
8615P, 8252i, 8252d, 8227d, 8222j hebben een driverCd voor alleen maar Vista.
Deze fabrikant ondersteund dus alleen Vista.

Quote: XXODD XNi720r 12"
Alleen jammer van de: Intel Graphics Media Accelerator X3100, max 256MB shared
DirectX 9.0 compatible (DirectX 10 driver: medio december!)
Op zich hoef ik er niet op te gamen ofzo, maar wel films en dvds kijken. Neem aan dat het niet dat hele ding vertraagd ofzo. Iemand ervaringen?

Reactie XXODD: films en DVD’s zijn totaaaaaaaaal geen probleem……kan ook nog optisch naar je versterker voor 5.1 geluid.

Quote: Heeft iemand trouwens een idee of de XP drivers niet van de Clevo of Rock site of te halen zijn? of met welk model de XNi8252d overeenkomt?
Reactie XXODD: Model 8252d wordt niet door Clevo gemaakt. Deze andere fabrikant levert ook niet aan Rock. Model 8252d is eigenlijk alleen voor Vista……

Quote: Ik heb sinds vandaag een XXODD XNi570ru. Helaas erger ik me vreselijk aan de tweede fan die elke 1-2 minuten aanslaat en erg veel herrie maakt. Het lijkt wel een stofzuiger.
Nu zie ik weinig mensen in dit topic hierover klagen. Niemand dit probleem ook ervaart? Als iemand wat tips zou kunnen geven over hoe ik dit kan verhelpen dan zou dat zeer welkom zijn.

Reactie XXODD: Ik stuur dit bericht vertaald in het engels naar de R&D afdeling in Taiwan en vraag om een BIOS-update.,…..indien dat mogelijk is en geregeld is, dan laat ik dat op deze site weten.

Quote: Op het Rock forum zitten ze te springen om benchmarks voor de 8700. Heeft een van jullie al de kans gehad om de 8700 in een M570RU te testen?

Reactie XXODD: De M570RU is getest in de PCMagazine en is getest naast nog meer 17” notebooks. De XXODD XNi570RU is “keuze van de redactie” en laat alle andere systemen ver achter zich…. Klinkt arrogant, maar lees de test maar, ligt nl nu in de winkel…..is dus niet de PCM, maar de PCmagazine..en testen zijn uitgevoerd door PClabs. Dus onafhankelijk getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een redelijke lap tekst geplaatst. Echter door mijn drukke baan(tijdgebrek) kom ik niet vaak op forums..dus als je reageert, dan kan het 'heellang duren voordat ik zou reageren, excuses hiervoor.Ik zal wel proberen om hier wat vaker te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Heb van 't weekend een XNi720r besteld met de volgende specificaties:

* Hoogglans zwart
* Intel Core 2 Duo T7700 (2,4GHz, 800MHz, 4Mb)
* 4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB) (ja, windows 32bit alloceert maar 3GB maar ben ooit nog eens van plan naar 64 bit over te stappen)
* 200GB SATA harde schijf 7200RPM
* Geen OS of andere software (gratis via TUDelft)

Totaal € 1528 inclusief een tas. Zodra de 8 cell weer leverbaar is bestel ik die, tenzij ik met 4 cell genoeg vooruit kom. Ga deze laptop voornamelijk gebruiken voor studie en dan bedoel ik eigenlijk tijdens colleges en practica. Gamen doe ik niet op een potje PES6 af en toe na, dus die X3100 zal het niet te warm krijgen. Was eerst van plan om een BTO 15w25+ te kopen vanwege de graka en schermresolutie, maar ik wil iets extreem draagbaars en daar voldoet deze wel aan. Foto's volgen zodra die binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 00:45
ik had dan 1x 2GB geplaatst, aangezien de 2GB modules op dit moment in verhouding erg duur zijn.
wel een prachtig notebook, ben benieuwd wat je ervan vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ron!n op 25-09-2007 22:50 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 98248 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:45:
Heb van 't weekend een XNi720r besteld met de volgende specificaties:

* Hoogglans zwart
* Intel Core 2 Duo T7700 (2,4GHz, 800MHz, 4Mb)
* 4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB) (ja, windows 32bit alloceert maar 3GB maar ben ooit nog eens van plan naar 64 bit over te stappen)
* 200GB SATA harde schijf 7200RPM
* Geen OS of andere software (gratis via TUDelft)

Totaal € 1528 inclusief een tas. Zodra de 8 cell weer leverbaar is bestel ik die, tenzij ik met 4 cell genoeg vooruit kom. Ga deze laptop voornamelijk gebruiken voor studie en dan bedoel ik eigenlijk tijdens colleges en practica. Gamen doe ik niet op een potje PES6 af en toe na, dus die X3100 zal het niet te warm krijgen. Was eerst van plan om een BTO 15w25+ te kopen vanwege de graka en schermresolutie, maar ik wil iets extreem draagbaars en daar voldoet deze wel aan. Foto's volgen zodra die binnen is!
Relaxed systeem hoor :) precies wat ik ook zoek ongeveer. Alleen twijfel ik nog tussen de zwarte en witte. Daarnaast wist ik niet dat er maar 3gb werkt in een 32bit OS. Is dit zowel in xp pro als vista ultimate?

Ben benieuwd hoelang je erop moet wachten, en idd beter post je pics :D

Executor16 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:28:
[...]

Relaxed systeem hoor :) precies wat ik ook zoek ongeveer. Alleen twijfel ik nog tussen de zwarte en witte. Daarnaast wist ik niet dat er maar 3gb werkt in een 32bit OS. Is dit zowel in xp pro als vista ultimate?

Ben benieuwd hoelang je erop moet wachten, en idd beter post je pics :D
Dit is in zowel Vista als XP (allebei 32 bit), de 64-bitters gaan theoretisch tot 32GB dacht ik.

Met een beetje zoeken heb ik trouwens een fotocollectie van de Sager NP7250 (= XXODD XNi720r) gevonden:

http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157602076605231/

en deze:

http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=829

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 26-09-2007 15:47 ]

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 98248 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:00:
[...]

Dit is in zowel Vista als XP (allebei 32 bit), de 64-bitters gaan theoretisch tot 32GB dacht ik.

Met een beetje zoeken heb ik trouwens een fotocollectie van de Sager NP7250 (= XXODD XNi720r) gevonden:

http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157602076605231/

en deze:

http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=829
Lol ik wist niet eens dat die sager dezelfde was :D maar goed, ik vind het wel een vet ding. Hoe lang was de levertijd? en hoelang doe je ongeveer met die 4cell accu bij normaal gebruik.. dus gewoon wireless wel aan en een beetje internetten etc.

Vind het trouwens ook vaag dat ie helemaal niet in de pricewatch staat. Zijn die dingen zo onbekend ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 26-09-2007 17:10 ]

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 21:10
Bedankt voor de informatie iedereen, het er uit als een interessant merk (maar die naam...)
Compiz Fusion is overigens een programma dat, bijvoorbeeld, je desktops als een kubus kan laten zien. Enigzins te vergelijken met Aero dus.

EDIT: updateje, heb het even op het Compiz forum gevraagd en helaas: Geen enkele VIA chipset ondersteunt Compiz, de drivers schijnen gewoon te brak te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Ook al Bezet op 26-09-2007 18:22 ]

• Roberto
Ah, duidelijk.
Meer een gadget dus.

Maargoed, het is dan ook geen game notebook.
Dan zou je bijv. naar de 660Su kunnen kijken met een nVidia 8400 en T2080 cpu. Het lijkt mij dat die kaart wel ondersteund is?

Kost 709 euro, wel dus aardig wat meer dan de 8615p, maar dat is de prijs voor 3D performance.

• Executor16
  • Niet online
lol ik keek nog ff naar de pics op http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=197&e=3

las ik effe ppoxx.. d8 echt wtf is dat, maar das ondersteboven :)

En nog meer foto's gevonden:

http://www.tsleg.com/m72r/photos.php

• Executor16
  • Niet online
is dat dezelfde als op xxodd.nl

want het toetsenbord heeft een andere indeling

Executor16 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:25:
[...]

is dat dezelfde als op xxodd.nl

want het toetsenbord heeft een andere indeling
Ja, is van een Fransman. Ging mij meer om de behuizing etc.

XXODD XNi720r
= Clevo M72r
= Sager NP7250
= CLASUS COLOUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wat ik me afvraag is dit:

Security Kensington® Lock
(Factory Option) TPM
(Factory Option) Fingerprint

komt van de Clevo site.. Die fingerprint is ook te zien op afbeeldingen op xxodd.nl, maar komt niet terug in de specs. Zit het er nou wel of niet op?

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 28-09-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201342

mijn m570RU van L4U heeft geen fingerprintreader. Zou ziets later nog in te bouwen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205145

ik ben ook van plan om een xxodd configuratie te kopen maar dan met 15,4" scherm
ik wil er vooral mee beelbdewerken en video bewerken (denk aan photoshop en premiere)
ook wil ik de laatste games er op kunnen draaien. op het moment speel ik company of heroes, C&C3 op mijn tosh a100-683. niet op full specs en dat wil ik eigenlijk wel.

in de configuraties heb ik alle config op het volgende geselecteerd:
Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz, 4Mb)
2GB DDR2 667MHz geheugen (2x 1GB)
160GB SATA harde schijf 7200RPM
Windows Vista Home Basic (32bit)
verder heeft elke seire andere eigenschappen:
XXODD XNi8252i met de bovenstaande config:€ 1.140,00
XXODD XNi8222j met de bovenstaande config:€ 1.274,00
+1GB Intel Turbo Memory module
XXODD XNi8252d met de bovenstaande config:€ 1.264,00
+1GB Intel Turbo Memory module
vooral de laatste 2 series interesseren me omdat de XXODD XNi8222j mediaknoppen heeft. wat dan precies het verschil is met de XXODD XNi8252d weet ik niet zo

als ik besluit xp erop te zetten (dan bestel je laptop zonder vista) dan heb ik waarschijnlijk de 1GB Intel Turbo Memory module niet nodig en dat scheelt 34 euro en 90 euro voor vista

was eigenlijk van plan een dell inspiron 1520 te halen met ongeveer dezelfde configuraties die kost 1380.

door een hoop aanbod en configs kom ik er niet meer uit. ik heb namelijk geen verstand van de verschillende onderdelen (hoe ze met elkaar werken enzo met evt. bottlenecks enzo) moet ik sommige onderdelen opkrikken of kan ik beter niet voor de xxodd gaan en bijvoorbeeld voor de dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
Ik heb zojuist de M570RU besteld bij friesland-computers.

T7500
8700M GT
2GB
100GB 7200rpm
Vista HP 64bit
3 jaar pickup&return garantie

Wat de bestelling betreft en heel snelle en correcte afhandeling en meer dan 250 euro goedkoper als vergelijkbare config bij xxodd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1800 euro kost hij dan ook. verder presteerd 8700M GT niet veel beter dan de 8600M GS. ik heb toch liefer een 15,4" dan een 17 omdat ihij dan mobiel blijft. 100GB vind ik toch te weinig... ik heb nu op mijn tosh 120GB en dat is net te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn huidige xxodd (actiemodel destijds m570b) heeft volgende specs:

17” breedbeeld TFT-scherm ClearView
WUXGA resolutie 1920x1200 (extra helder + extra brede kijkhoek)
Intel Pentium-M 780 (2,26 GHz)
2GB DDR2 633MHz
Intel 915PM + ICH6M chipset
nVIDIA GeForce Go7900GTX 256MB
Intel Azalia High Defi nition Audio met virtuele 8 kanalen analoog
uitgangen (7.1)
2 ingebouwde stereo speakers + subwoofer met SRS WOW Surround Sound
Audio DJ-buttons (speelt ook CD/MP3 als de XNi570B uit staat)
100GB (Serial ATA 150MB/sec)
DVD-/+ dual layer (her)schrijver inclusief software
4-in-1 Cardreader voor Memory Stick(Pro), Secure Digital, MMC
...

Nu ben ik veel bezig met photoshop en dergelijke zaken, en twijfel dan ook erg of ik geen nieuwe laptop zal aanschaffen (met name de cpu dan...) maar ga ik dat verschil erg merken?
Anders is het mss handiger om het geld bij te houden en een gedeelte te investeren in een 200gb hdd van 7200rpm en een nieuwe accu bv.

Wat is jullie mening? (verder een top dingetje!) :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar met die specs kun je makkelijk ps-en toch? ik heb er anders geen moeite mee hoor mijn mijn tosh... en de specs daarvan ligt echt onder de jouwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Heb het idee dat alles eeuwen duurt :) mss is de harddisk dan gewoon de vertragende factor? en is het wel de moeite om deze te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je een 5400rpm of lager hebt wel misschien ik vind 7200rpm toch fijner... gaat naar mijn iedee echt sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Momenteel is het een 100gb 5400rpm, mss toch maar enkel mijn hardeschijf vervangen en dan over een jaartje een nieuwe laptop kopen.
Echter vind ik mijn batterijduur ook niet veel, het is een 8cells batterij maar na 2uur is het gebeurd (altijd al geweest) ook met energie zuinige instellingen, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Sjoerd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:07:
Anders is het mss handiger om het geld bij te houden en een gedeelte te investeren in een 200gb hdd van 7200rpm en een nieuwe accu bv.

Wat is jullie mening? (verder een top dingetje!) :)
Ja die CPU die je al hebt is prima voor Photoshop.

Een 200GB 7200rpm Hitachi 7K200 of Seagate 7200.2 ga je zeker merken. Die zijn echt stukken sneller dan de vorige generatie HD's. Zie Storagereview.com (alleen de 7K200 200GB wordt daar getest, de seagate 200GB helaas niet)

Je zou er ook nog 3GB in kunnen zetten. Afhankelijk van wat je precies met Photoshop doet kan dat veel snelheidswinst opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja intern geheugen kan indd ook helpen. zo heb ik geleerd dat ps een grafische programma is en bijv illustrator werkt met vectors. illustrator vergt in dus in meer processor kracht. mocht je je intern geugen willen uitbreiden heb ik geleerd dat je op de doorvoersnelheid van het geheugen moet letten. want dat scheelt soms meer dan alleen meer geheugen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Denk dat het een hd upgrade gaat worden dan :) , geheugen tekort kom ik niet heel snel te zitten aangezien ik niet zo vaak meerdere programma's tegelijk heb open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Sjoerd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:07:
geheugen tekort kom ik niet heel snel te zitten aangezien ik niet zo vaak meerdere programma's tegelijk heb open staan.
Daar heb je niet meerdere programma's voor nodig, 1 foto in photoshop kan genoeg zijn.
Maarja jij zult zelf wel weten of ie soms gaat swappen met Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

potver, de 8600 gt is een lachertje tegenover de 7600gt. in de xxodd XNi8252 series gaat de 8600gs. die blijkt dan equavalent aan de ati x1600. als de gt versie al zuigt...
wat moet ik dan wel niet denken van de gs versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

GT gaat heel goed hoor... equivalent aan een 7900gs maar dan met meer features en een (flink) stukje zuiniger. De GS is een gigantisch verschil met de GT, die is eigenlijk de naam (het cijfer?) 8600 niet waardig. Totaal scheef in vergelijking met eerdere gs/gt productdifferentiaties.

Een 8600M GT haalt gemiddeld zo'n 3500 3dmark06'jes, een 7600 ruwweg 2700. Prop ddr3 in je 8600, overklok hem 30% en je zit dik over de 4000. Op een lager verbruiksprofiel (wel zo handig in een laptop).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey ik vraag me eigenlijk af (mocht ik toch vista erop zetten), het ready boost systeem zuigt, dus we zetten in het mobo turbo memory van 1gb. hoe zit dat dan? worden je usb sticks die je in je laptop douwt ook gebruikt voor readyboost? want ik zet dat liever uit zeg maar. maar betekent dat dat hij de turbo memory dan ook uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:59
Ik ga voor deze config:

xxodd 720r

t7700
200gb 7200rpm
4gb ram
12" tas

prijs 1301,- Geen geld voor wat je krijgt imo! Oef wel moeilijk kiezen die kleur! Zit te denken aan zwart of wit. Wit lijkt me wel handig als er wat minder licht is, maar aan de andere kant wordt het wel sneller vies/lelijk... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
savale schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:25:
Ik ga voor deze config:

xxodd 720r

t7700
200gb 7200rpm
4gb ram
12" tas

prijs 1301,- Geen geld voor wat je krijgt imo! Oef wel moeilijk kiezen die kleur! Zit te denken aan zwart of wit. Wit lijkt me wel handig als er wat minder licht is, maar aan de andere kant wordt het wel sneller vies/lelijk... Iemand tips?
waar stel je die samen dan, volgens mij kom je op veel meer uit bij xxodd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
en en en? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is binnen, maar ik voel me wel erg opgelicht door XXODD.nl . Ruim 200 euro verschil!!

Foto's komen binnenkort, heb het druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 98248 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:35:
[...]

Hij is binnen, maar ik voel me wel erg opgelicht door XXODD.nl . Ruim 200 euro verschil!!

Beetje vreemd is het inderdaad wel! Maar is de kleur zwart mooi? Hij is helemaal glanzend toch? Ik ga denk ik toch voor de zwarte versie...

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 03-10-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

savale schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:39:
[...]

Beetje vreemd is het inderdaad wel! Maar is de kleur zwart mooi? Hij is helemaal glanzend toch? Ik ga denk ik toch voor de zwarte versie...
Zeer mooi, maar je ziet vingers erg snel. Is jouw prijs overigens inc of ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 98248 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Zeer mooi, maar je ziet vingers erg snel. Is jouw prijs overigens inc of ex btw?
incl. :) ai wit is ook zoo mooi... Echt moeilijk kiezen. graag een foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dat is dan alleen geen XXODD maar een Friensland computer systeem.
Dus ook geen XXODD Garantie.

Ik heb de kleuren allemaal al eens in mijn handen gehad, en in het echt komen ze er nog mooier uit.
Vooral blauw ziet er goed uit. (op de foto's lijkt hij paars)
Anoniem: 98248 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:35:
[...]

Daarom bestellen ook veel mensen niet direct via de XXODD site maar via de resellers. (Zoals ons bijv.) Voordeel is dan ook dat bijv. wij extra garantie leveren of diensten.

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 03-10-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
hebben ze via resellers dan ook een ander naamplaatje achterop het scherm bijvoorbeeld? Niet dat dat me veel uitmaakt maar ben benieuwd in hoevere een reseller hem nog aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Trouwens ik zat eerst te denken aan de msi pr-200 maar deze heeft voor hetzelfde bedrag een veel betere config! Uiteindelijk heb ik gekozen voor de witte omdat je op wit wat minder snel de vingerafdrukken ziet denk ik en aangezien ik hem met draaien/optreden weleens in minder belichte situaties zal gebruiken helpt het ook om de toetsen wat makkelijker te vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Naamplaatje maakt mij ook geen zak uit, als die bij frieslandcomputers 300 euro goedkoper is ga ik wel met de trein daar naartoe, heb toch een OV-jaarkaart :) en d'r woont een bekende, kan ik daar ook gelijk op visite :D

edit: Mijn mailtje is verstuurd. Hopelijk ook een mooie prijs, dan ga ik er gelijk 1 halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Executor16 op 03-10-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
goede keus! Hopelijk gaan ze die intel vga driver ook een beetje verbeteren dan ik er ook af en toe nog eens n spelletje op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ga denk ik toch lever voor de xxodd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 205145 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:00:
ga denk ik toch lever voor de xxodd...
het is ook gewoon xxodd hoor volgens mij, heb mailtje gekregen van frieslandcomputers, er staat ook gewoon in dat ze 2 jaar pick up & return garantie geven van xxodd. Het was wel een erg kort mailtje met weinig info. Ook is de 200gb 7200rpm moeilijk leverbaar, de 160gb is er dan weer wel, maar daar kreeg ik geen prijs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201342

over naamplaatjes. De mijn komt van laptops4U en daar staat geen XXODD op maar "STYLE-NOTE" oom het bios bootscherm geeft dat aan. Echter ze worden verkocht onder de naam "DIABLOO" welke elders nergens meer terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
-edit- Ik kom hier later op terug.

[ Voor 99% gewijzigd door Roberto op 04-10-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Hoe zit het precies met de stevigheid van de behuizing tegenwoordig (heb een jaar geleden een m570b gekocht, maar gisteren heeft de dvd driver het begeven, er vielen stukjes uit???) anyway die behuizing vond ik toch niet altijd even stevig?

Hoe is dit tegenwoordig bij de 15' modellen? vergelijkbaar met acer? of eerder asus, fuiji, lenovo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind mijn 12" redelijk goed gebouwd. Jammergenoeg geen aluminium. Wel jammer is dat de bovenkant (dus achterkant van het scherm) niet erg stevig is, je kan het dus een beetje induwen maar daar hebben wel meer notebooks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 98248 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:57:
Ik vind mijn 12" redelijk goed gebouwd. Jammergenoeg geen aluminium. Wel jammer is dat de bovenkant (dus achterkant van het scherm) niet erg stevig is, je kan het dus een beetje induwen maar daar hebben wel meer notebooks last van.
maak is mooie pics man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140163

Hoi iedereen
Ik zat te denken om deze bij Friesland computers te kopen, zit een ander jasje omheen dan de XXODD en stapje terug met videokaart maar al met al toch een verdomt mooie configuratie voor dat geld.
Heeft iemand ervaring met deze comp. en eigenlijk ben ik ook opzoek naar meer pictures van deze laptop,

FCB 17W25+ TV 8600GT
T7500, 2Gb 667Mhz, 120Gb 7200RPM, Nvidia 8600M GT 512 Mb...... 1.480 euro's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Even nog een vraagje ben in het bezit van een m 570b met een standaard 1.3 megapixel webcam, iemand enig idee welke chip hierin zit of welke type nummer het is?

Ik zoek hier namelijk een linux driver voor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoerd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:41:
Even nog een vraagje ben in het bezit van een m 570b met een standaard 1.3 megapixel webcam, iemand enig idee welke chip hierin zit of welke type nummer het is?

Ik zoek hier namelijk een linux driver voor... :)
Dit geeft Windows apparaatbeheer aan, misschien heb je er wat aan:

USB\VID_0402&PID_5602\5&34016262&0&2

0180600A
DN_DRIVER_LOADED
DN_STARTED
DN_DISABLEABLE
DN_REMOVABLE
DN_NT_ENUMERATOR
DN_NT_DRIVER

oem3.inf:CamM5603D.Section:CamM5603D.Device:6.32.0.2:usb\vid_0402&pid_5602

Hier vind je er hopelijk iets meer over: cam m5603 op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Bedankt! Helaas blijkt dus dat er nog geen drivers voor bestaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235583

hey hey iedereen ik heb een 660se zonder OS gekocht,en ik moet eerlijk zeggen hij valt me wel een beetje tegen hoor.
Ten eerste de batterij gaat niet zolang mee,en als je naar de fotos kijkt op de website van xxodd ziet hij er echt cool uit maar in het echt is ie best simpel,maar verder is hij wel goed hoor behalve dat ik er geen geluid uit krijg,bij het instaleren van mijn audiodriver zegt hij cant find HD audio device ofzo,wie weet wat er aan de hand kan zijn???????en trouwens ik krijg ook gen leven uit de ingebouwde camera.WIE KAN ME HELPEN??????????

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 235583 op 06-10-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je hem zonder os koopt leveren ze toch gewoon wel een driver cd of dvd? lijkt me logisch... misschien moet je ff nog eens door je doos heen gaan, als hij niet meegeleverd is zou je contact op kunnen nemen met de verkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Sjoerd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:42:
Bedankt! Helaas blijkt dus dat er nog geen drivers voor bestaan :(
Die zijn wel degelijk in ontwikkeling. Ik heb met die chip weleens een beeldje gezien, maar helaas nog buggy as #@!$. Zoek maar eens op m5603c in Sourcefourge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
savale schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

Die zijn wel degelijk in ontwikkeling. Ik heb met die chip weleens een beeldje gezien, maar helaas nog buggy as #@!$. Zoek maar eens op m5603c in Sourcefourge...
dan kwam ik inderdaad hierop uit: http://sourceforge.net/projects/m560x-driver/

echter vind ik hier geen download linkje van de (tijdelijke buggy) drivers of iets :) verder lijkt er ook niet echt veel activiteit te zijn...

Kan je vertellen waar jij je buggie drivertje vandaan had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Sjoerd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:47:
[...]

dan kwam ik inderdaad hierop uit: http://sourceforge.net/projects/m560x-driver/

echter vind ik hier geen download linkje van de (tijdelijke buggy) drivers of iets :) verder lijkt er ook niet echt veel activiteit te zijn...

Kan je vertellen waar jij je buggie drivertje vandaan had?
Code staat in de svn. Er lijkt echter weinig ontwikkeling in te zijn (of ik kijk niet naar de juiste branch). Maar ik zou zeggen probeer deze eens te compileren:

http://m560x-driver.svn.s.../branches/m5603c-mt9v011/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234724

Laptops4u verkoop alle zelfbouw notebooks onder de naam Diabloo ok bijv de MSI GX700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom bij Friesland computers toch goed koper uit dan bij .notebooktotaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er allee nog niet uit of ik ga voor de MSI GX700 020nl of de XXODD 8227d.

Voordeel van de MSI GX700 is het WSXGA scherm bij de XXODD de CPU prijs en de MSI GX700 schijnt niet zo stevig te zijn (schanieren beeldscherm)

Ik kan alleen geen beslissing maken. hoeveel plezier beleef ik meer aan een WSXGA scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 234724 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:09:
Kom bij Friesland computers toch goed koper uit dan bij .notebooktotaal.nl
Ja, maar dan zijn geen XXODD systemen, en zonder XXODD garantie of support.
Als je bij Friesland koopt, koop je een friesland pc, met garantie die door friesland moet worden afgehandeld.

Goedkoop kan dus in een geval van garantie duurkoop worden.

Zie anders mijn eerdere bericht:

Alleen systemen die compleet afgeassembleerd vanaf XXODD worden geleverd mogen XXODD heten.

Er zijn bedrijven die barebones inkopen (kale systemen) en deze zelf af assembleren.
Dit houdt echter het volgende in:

• Geen XXODD garantie of support. (Bij defect dus bij verkooppunt aankloppen!) Mocht verkooppunt ophouden met bestaan is er geen garantie over de door verkooppunt geplaatste onderdelen.
• Geen controle over de kwaliteit van de onderdelen door XXODD. (XXODD weet immers niet welke componenten verkooppunt gebruikt als alternatief)
• Mag de naam XXODD niet dragen, of aanwezig zijn op het systeem danwel verkocht worden onder deze naam. (Dus ook de onsite garantie zal niet door XXODD worden verzorgd)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 09-10-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roberto schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:34:
[...]

Ja, maar dan zijn geen XXODD systemen, en zonder XXODD garantie of support.
Als je bij Friesland koopt, koop je een friesland pc, met garantie die door friesland moet worden afgehandeld.

Goedkoop kan dus in een geval van garantie duurkoop worden.

Zie anders mijn eerdere bericht:

Alleen systemen die compleet afgeassembleerd vanaf XXODD worden geleverd mogen XXODD heten.

Er zijn bedrijven die barebones inkopen (kale systemen) en deze zelf af assembleren.
Dit houdt echter het volgende in:

• Geen XXODD garantie of support. (Bij defect dus bij verkooppunt aankloppen!) Mocht verkooppunt ophouden met bestaan is er geen garantie over de door verkooppunt geplaatste onderdelen.
• Geen controle over de kwaliteit van de onderdelen door XXODD. (XXODD weet immers niet welke componenten verkooppunt gebruikt als alternatief)
• Mag de naam XXODD niet dragen, of aanwezig zijn op het systeem danwel verkocht worden onder deze naam. (Dus ook de onsite garantie zal niet door XXODD worden verzorgd)
Aangezien je winkel ook XXODD verkoopt, kan je mij vertellen of jullie aan 8cell batterijen kunnnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBim
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 18:28
Nou eh ...

Of er nou XXODD of whatever opstaat. Het zijn naar mijn idee allemaal Clevo's. Op die site kun je ook drivers downloaden.

En ik denk dat XXODD wel op mag gaan passen voordat Friesland Computers & Laptops4U ze een eind weg concureert. Gezeur over garantie: komt tijd, komt raad. Het is altijd een verhaal van als dit, als dat, als zus, dan zo ... Als je ballen hebt, dan moet je dat laten zien, en het risico nemen dat je een blauwtje kan lopen.

Overigens staat op de site van Friesland Computers dat ze in het 1e jaar een directe omruil garantie bieden.

[ Voor 16% gewijzigd door MrBim op 09-10-2007 22:04 ]

MrBim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
En ik denk dat XXODD wel op mag gaan passen voordat Friesland Computers & Laptops4U ze een eind weg concureert.
Ach dan komen die laptops uiteindelijk ook bij xxodd vandaan, is wat lagere marge maar geen kosten aan support. xxodd.nl=xs2=enige leverancier in benelux (dus alle winkels die xxodd producten verkopen kopen in via xxodd).

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Zo gisteren de witte 720r ontvangen.

Specs: t7700 / 4gb / 200gb 7200rpm / 4cell accu.

Na het openmaken viel me direct op dat er geen fingerprintreader in zat. (stond achteraf ook niet in de specs, maar ging er vanuit dat dat standaard was). Voor de rest alles gecheckt en alles was volgens specs. Het scherm is vrij flets, maar dat komt denk ik omdat ik een glare scherm gewend ben.
De behuizing voelt eigenlijk wel heel stevig aan, beter dan ik had verwacht. Het toetsenbord is heerlijk. Alleen het toetsje van de . (punt) is wat klein.
Meteen vista 32 bit erop geinstalleerd en ik werd aangenaam verrast door de snelheid van het systeem. de 7200rpm harddisk lijkt hier ook een steentje aan bij te dragen, want de opstartijden zijn erg ok.
Helaas zag ik wel een hotpixel (blauw) midden op mijn scherm. Zonder pixelgarantie zal daar wel geen garantie opzitten. gelukkig hielp een beetje masseren. De pixel is gewoon weer normaal :)
Wat me verder opviel is dat de fan vrij snel begint te loeien om de warmte af te voeren. De processor wordt zo rond de 55 graden stressed dus dat is wel netjes. Pas echter wel op dat je hem niet per ongeluk aan laat staan in je tas of dat je hem op een kussen legt. Temps van 75 graden heb ik namelijk ook al voorbij zien komen...
De accuduur is wel echt een minpuntje met de 4 cell accu. Brightness wat omlaag / wifi aan / beetje internetten en de accu is met 1 uur en 45 minuten leeg.
Nog even gekeken of ik het voltage wat terug kon zetten, maar rmclock wilde niet echt meewerken. Een kleine undervolt (1,100v in plaats van 1,175v) zorgte helaas ook al vrij snel voor een crash dus ik verwacht er niet veel uit te kunnen halen. Verder kreeg ik het idle voltage niet omlaag met rmclock dus daar valt nog even geen winst te behalen.
de videokaart: Aero doet het prima, maar gamen is toch echt nog crap. Even 3dmark06 draaien met de laatste intel driver zorgte voor een score van slechts 586 punten...
Hopelijk gaat intel hier nog aan werken!

edit: hmmmz misschein was die 0.850v (multi 6x) tot 1,175v (multi 12x) al een undervolt op de één of andere manier of deze bron klopt niet met de default voltages: 1.0375 - 1.3 V (bron: http://en.wikipedia.org/w...el_Core_2_microprocessors)
Iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 10-10-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die van mij geundervolt met behulp van RMClock, scheelt ongeveer 4 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 98248 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:57:
Ik heb die van mij geundervolt met behulp van RMClock, scheelt ongeveer 4 graden.
Vertel er eens wat meer over. Wat is je processor / vcore bij een multi van 6x en 12x? (origineel & undervolt waarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Hallo
Ik ben op het moment tevreden bezitter van de XNi8252d T7500.
Alleen een paar kleine puntjes;
ik vind dat de fan soms te veel herrie maakt en de cpu is ook redelijk warm (50 idle 70+ stressed) wordt
Ik heb nog niet gevonden hoe ik met de hoofdtelefoon muziek kan luisteren zonder dat er muziek komt uit de laptop speakers.
Ik heb hem draaien op XP en kan nog geen ethernet driver vinden.
Is er iemand met ongeveer hetzelfde model die weet welke ethernet chip erin zit zodat ik de driver voor XP kan opzoeen?

Grtz Bart

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 09:57
hoi
ik heb een xxodd xni 570ru besteld (2,6ghz core 2duo, 4gb ram, 200gb 7200tpm HD) :*)
en aangezien hij zonder OS wordt geleverd zit ik te twijfelen tussen xp pro (64bit) en vista Ultimate/Enterprise. ik wil op mn laptopje beetje gamen, render 3d tekenen enz. wat raden jullie aan, volgens http://www.tomshardware.com/2007/01/29/xp-vs-vista/ zijn de benchmarks van vista vs xp vrij triest. maar de videokaart die erin zit ondesteunt directx 10 waar je in xp weer niks aan hebt

ervaringen van mensen met deze laptop en OS iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBim
Michiel86 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:04:
Niet specifiek met die laptop. Wel met een ACER 8215 T7200 & X1600M in combinatie met Vista Business. CS:S draaide, Arma ook, maar Battlefield 2 niet. Met geen mogelijkheid. Ik vind Vista niet slecht, maar XP prettiger. Ik houd het voorlopig bij XP

Heb zelf een M570RU besteld bij FC en ga kijken of ik XP en Vista naast elkaar kan draaien.

MrBim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel86
MrBim schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:23:
[...]
Heb zelf een M570RU besteld bij FC en ga kijken of ik XP en Vista naast elkaar kan draaien.
heb ik zelf ook aan gedacht maar ik praktijk gebruik je over het algemeen toch maar 1 van de 2 operating systems

Ben eigenlijk ook benieuw hoe lang vista zo slecht blijft presteren. in die benchmarktest van tomsharware zag je dat het ondermaats presteren vooral te danken was aan het ontbreken van support aan OpenGL ben benieuwd of deze prestatieverval op de korte termijn op te lossen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Laatst online: 05-05 23:06

xiD

12345

Ik heb op hier nu een XXODD XNi8252i laptop, waarop normaal gesproken alleen Vista draaid. Nu heb ik alle XP drivers gehad van XXODD op cd en die werken allemaal, behalve de VGA driver.

Ik krijg steeds de melding 'The system does not meet the minimum requirements for installing the software'. Ik heb de drivers van de cd natuurlijk geprobeerd, de orginele vista drivers en intel drivers gedownload.

Nu staat op de XXODD website, bij de specificaties van de laptop, dat er de volgende videokaart in zit; Intel Graphics Media Accelerator X3100, max 256MB shared DirectX 9.0 compatible

Heeft iemand enig idee welke drivers ik hiervoor kan gebruiken?

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
ik heb de XNi8252d dus alleen met de 8600GS en daar was de driver voor XP na flink zoeken wel te vinden dus ik zou eg goed googlen!
Kun jij mij misschien helpen met de LAN driver?
die kan ik nergens vinden, kun jij misschien kijken wat voor lan kaart erin zit?

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:25
bart0l0meus schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:39:
ik heb de XNi8252d dus alleen met de 8600GS en daar was de driver voor XP na flink zoeken wel te vinden dus ik zou eg goed googlen!
die kan ik nergens vinden, kun jij misschien kijken wat voor lan kaart erin zit?
Voor je videokaart had je ook naar de welbekende site http://laptopvideo2go.com/ kunnen gaan.... ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236328

xiD schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:19:
Ik heb op hier nu een XXODD XNi8252i laptop, waarop normaal gesproken alleen Vista draaid. Nu heb ik alle XP drivers gehad van XXODD op cd en die werken allemaal, behalve de VGA driver.

Ik krijg steeds de melding 'The system does not meet the minimum requirements for installing the software'. Ik heb de drivers van de cd natuurlijk geprobeerd, de orginele vista drivers en intel drivers gedownload.

Nu staat op de XXODD website, bij de specificaties van de laptop, dat er de volgende videokaart in zit; Intel Graphics Media Accelerator X3100, max 256MB shared DirectX 9.0 compatible

Heeft iemand enig idee welke drivers ik hiervoor kan gebruiken?
Ik heb zojuist ook de XNi8252i (specs. op xxodd site) gekocht en daar stond bij dat de driver cd alleen voor vista is. Heb je deze cd er speciaal bij gevraagd? (zou je me willen mailen als ik ze via jou kan krijgen?) En als ik jou probleem op kan lossen dan reageer ik hier in deze thread.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 236328 op 13-10-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235572

Ik heb afgelopen maandag ook de XNi8252i besteld.

Bestelde specs:

Intel Core 2 Duo T7250 (2,0GHz, 800MHz, 2Mb)
2GB DDR2 667MHz geheugen (2x 1GB)
120GB SATA harde schijf 5400RPM
Geen OS / Office.
WLAN Intel 4965AGN
Geen extra dode pixel controle.

Vrijdag kon ik hem afhalen.
De behuizing voelt wat "goedkoop" aan maar verder ziet hij er OK uit.
Gelukkig geen dode pixels :*)
Vista Ultimate erop, drivers geinstalleerd met de meegeleverde DVD, en hij loopt als een trein.
Maaarrr, ze waren vergeten de mini pci erin te zetten, ik ben terug naar de dealer geweest en die gaat vandaag bellen.
Daarnaast ook nog een XXODD foutje waar ze mij niet over zullen horen: er zit een 160 GB ipv een 120 GB harddisk in ;)

Kortom, als XXODD de pci kaart snel verzend ben ik tevreden: een basic laptop met voor mij mooie specs voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Laatst online: 05-05 23:06

xiD

12345

bart0l0meus schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:39:
Ik heb inmiddels een VGA driver gevonden via http://laptopvideo2go.com/ inderdaad de 8600GS M ofzo. Hij werkt perfect alleen krijg ik na het booten steeds de melding van Nvidia Control center dat de kaart terug geclockt is omdat hij niet voldoende spanning zou krijgen.

[edit]
De LANdriver staat hier

Ik heb XXODD (xs2) gevraagd of ze XP drivers hadden, in eerste instantie niet maar later hebben ze die toch via de post verstuurd. Alle drivers die ik heb zijn bij elkaar 135mb daarvan werkt alleen de VGA driver niet. Ik wil ze wel voor je uploaden dan moet je hier maar even reageren.

[ Voor 20% gewijzigd door xiD op 15-10-2007 16:45 ]

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBim
Michiel86 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:04:
hoi
ik heb een xxodd xni 570ru besteld (2,6ghz core 2duo, 4gb ram, 200gb 7200tpm HD) :*)
en aangezien hij zonder OS wordt geleverd zit ik te twijfelen tussen xp pro (64bit) en vista Ultimate/Enterprise. ik wil op mn laptopje beetje gamen, render 3d tekenen enz. wat raden jullie aan, volgens http://www.tomshardware.com/2007/01/29/xp-vs-vista/ zijn de benchmarks van vista vs xp vrij triest. maar de videokaart die erin zit ondesteunt directx 10 waar je in xp weer niks aan hebt

Heb de M570RU binnen. Vista Business 64bit erop gezet. Voorlopig draaien CSS en Battlefield 2 als een trierelier.

Photoshop moet ik nog proberen. Programma's als RMclock werken niet...

MrBim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
relaxed xID ik ga ze nu proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16454

iemand nog een tip waar ik een 8cell accu voor de 720r vandaan zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
ze worden niet aangeleverd vanuit de producent, dus op dit moment, nergens.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36
Ik heb enkele weken geleden de 8252i gekocht, de perfecte campus laptop. Alleen is mijn dealer vergeten de wlan kaart te installeren, dus die wordt naar mij thuis opgestuurd. Volgens XXODD verlies ik mijn garantie niet als ik hem zelf installeer, anders hadden ze een technieker mogen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235572

Ik denk dat de WLAN kaarten op waren; bij mij zat ie er ook al niet in.............
Wordt naar de dealer gestuurd en die installeerd hem ook ff.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 235572 op 19-10-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel86
jippei ik heb vandaag mijn xxodd xni m570ru binnen. wilde er alleen xp pro 64bit opzitten kan alleen niet alle benodigde drivers vinden :( .

heeft iemand deze drivers toevallig, als ik de 32 bit versie van xp ga gebruiken kan ik niet mijn volledige 4 gb werkgeheugen aanspreken :'( en anders moet ik toch echt aan de vista waar ik niet zo heel veel zin in heb

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb de m720r (styenote) en heb een bios versie 1.01. Echter werkt daarin de optie niet om het gepiep uit te zetten als de accu bijna leeg is. Heeft iemand enig idee waar eventuele bios updates te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

savale schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:17:
Ik heb de m720r (styenote) en heb een bios versie 1.01. Echter werkt daarin de optie niet om het gepiep uit te zetten als de accu bijna leeg is. Heeft iemand enig idee waar eventuele bios updates te halen zijn?
Dat probleem heb ik ook, erg vervelend. Op clevo.com en sagernotebooks.com staan nog geen biosupdates op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 98248 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Dat probleem heb ik ook, erg vervelend. Op clevo.com en sagernotebooks.com staan nog geen biosupdates op.
Het valt me wel op dat er voor geen enkel model biosupdates staan dus ik denk dat even een email sturen meer zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 17:00

Masselink

Voor de dorst

Mijn nieuwe aanwinst is een laptop met Windows Vista Ultimate UK 64 Bits. Het is niet de XODD omdat dat gewoon teveel scheelde in prijs. Het nadeel van er niet kopen snap ik eigenlijk niet. Ik heb een koop overeenkomst met Friesland Computers, en als iets niet goed is, dan klop ik daar aan. Als ik hem bij XODD had besteld, dan had ik daar aangeklopt bij probelemen. Waar Friesland Computers de spullen vandaan haalt vind ik helemaal niet interessant.

Afbeeldingslocatie: http://www.frieslandcomputers.nl/images/producten/1858.jpg

SCHERM: 17" breedbeeld TFT-scherm met ClearView WUXGA resolutie 1920x1200
PROCESSOR: Intel Core 2 Duo T7800 (2,6GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET: Intel PM965 + ICM8M enhanced
VIDEO: nVIDIA GeForce Go 8700GT 512MB GDDR3, 128bit memory interface DirectX 10.0
AUDIO: Intel High Definition audio met SRS-WOW surround sound, 7.1 digitaal (SP/DIF)
2 stereo speakers + subwoofer
Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN: 4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
HARDDISK: 200GB 7200RPM Serial-ATA 16MB!!
OPTISCHE SCHIJF: DVD-/+ dual layer (her)schrijver met LightScribe technologie
COMMUNICATIE: 56k fax/modem, Gigabit LAN ethernet
Intel 4965AGN 300Mbps draadloze netwerk module (802.11 a/b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR (Enhanced Data Rate).
IN-OUT POORTEN:
1x 9 polige seriële poort
4x USB2.0 connector
1x IEEE1394 Firewire
1x CIR (infrarood voor Hybride TV-Tuner)
1x DVI-I/D aansluiting (incl DVI-I > VGA. DVI-D met HDCP)
1x S-Video
1x koptelefoon/lijn uitgang
1x Lijn ingang
1x SP/DIF digitale uitgang (7.1 channel)
1x microphone ingang
1x modem RJ11
1x ethernet RJ45
1x Express Card 54 (34) slot

CARDREADER: 7-in-1 Cardreader voor:Memory Stick(Pro, Duo), SD, Mini SD, MMC, RS-MMC
EXTRA’S (inclusief)

1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing
Luxe draagtas
Intel® 1GB Turbo Memory module ( Robson)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
wow wat een beest :P Wat kost dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Accu runtime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 17:00

Masselink

Voor de dorst

savale schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:13:
wow wat een beest :P Wat kost dat nou?
Eur. 2.379,00 zonder verzending

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISG1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik ben ook van plan om binnenkort een XXODD XNi 570ru te kopen. Aangezien het nogal een prijskaartje heeft zou ik ook graag wat ervaringen willen horen, vooral van mensen die er ook veel mee gamen. Om te gamen is het verschil tussen een 8600 en een 8700 volgens de meeste bronnen zéér groot, is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35275

[quote]xiD schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:19:

Hallo,
Ik heb een vraag over dat XXODD notebook, de XNI8252i. Ik las dat u daar de XP-drivers voor heeft.
Zou u die voor mij beschikbaar hebben? Want via de website staan er vele drivers voor dit type notebook, maar als je ze aanklikt krijg je een foutmelding.
Ik heb nu alleen de audiodriver en de cardreader-driver kunnen downloaden.
Kunt u mij verder helpen? Draait het verder wel goed onder XP?
Vriendelijke groet.

Is opgelost inmiddels!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181479

ISG1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:16:
Ik ben ook van plan om binnenkort een XXODD XNi 570ru te kopen. Aangezien het nogal een prijskaartje heeft zou ik ook graag wat ervaringen willen horen, vooral van mensen die er ook veel mee gamen. Om te gamen is het verschil tussen een 8600 en een 8700 volgens de meeste bronnen zéér groot, is dat ook zo?
Dit is een heel handige site waar je dat kan opzoeken.

Tests in 3DMark06
De NVIDIA GeForce 8700M GT krijgt gemiddeld 4630 punten.
De NVIDIA GeForce 8600M GT krijgt gemiddeld 3244 punten.
De NVIDIA GeForce 8600M GS krijgt gemiddeld 2484 punten.

Het verschil is bijna het dubbele :X

Ik heb bij XXODD en andere laptop aanbieders gekeken en het valt mij op dat een Core2Duo @ 800MHz FSB vaak samen gaat met 667MHz DDR2. Is het niet beter om hierbij 800MHz DDR2 te hebben? Ik dacht altijd: "Beter te snel geheugen, dan te snel FSB". Weet iemand cijfers van de invloed van DDR2 @ 800MHz ipv 667MHz bij zulke snelle processors?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.