Vergeet niet dat de 8615P het laagste model uit de serie is.Ook al Bezet schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:39:
Ben laatst hier op het forum dit merk tegengekomen, had er verder nog nooit van gehoord, en het ziet er heel interssant uit, al was het alleen maar omdat je hun laptops zonder OS kunt kopen. Ik zit er aan te denken om de 8615p te kopen maar nu heb ik vier vraagjes.
- Hoe zit het met de bouwkwaliteit van dit merk? Hebben we het hier over goedkoop plastic, gammele schermen en doorbuigende toetsenborden of zit alles goed en solide in elkaar. Hoe vergelijkt het zich met merken als Acer en Dell?
- Heeft iemand ervaring met de VIA VN896 Delta Chrome chipset in combinatie met Linux en compiz fusion. Volgens de paar reviews die ik heb kunnen vinden is deze chip vrij slecht maar spellen spelen was ik toch niet van plan (heb ik een desktop voor). Het zou alleen wel aardig zijn als Compiz zou werken.
- Meer in het algemeen, werken de xxodd laptops een beetje samen met Linux of is het een driver nachtmerrie?
- Ik weet dat het model waar ik het over heb nog niet op de markt is, maar hoe zit het bij, bijvoorbeeld, de 660se met de accuduur? Daar zeggen ze op hun site helaas niets over, ook een beetje jammer dat ze maar één soort accu leveren.
dank voor jullie hulp.
De 8615P met een Celeron-M die ik lever (dc configuratie nog niet geleverd van dit model) gaat tussen de 2:15 en 2:50 uur mee.
Compiz ben ik niet mee bekend.
Drivernachtmerrie? Hoezo! Zit vrij normale hardware in.
De 8615P is wel een plastic model, maar steviger dan je zou verwachten voor het geld.
Ze leveren overigs twee soorten accu's. (Ik weet niet hoe het bij andere winkels zit.)
Namelijk de 6Cell 4400mAh (Standaard)
En de 4Cells 2250mAh (Zo staat hij hier in iedergeval) á 65 euro ret.
En hier even wat foto's van de XNi8615p en een vergelijkingsfoto
[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 25-09-2007 21:05 ]