Probleem is dat het moederbord het ook moet ondersteunen, dat is vaak niet het geval (alhoewel het steeds meer standaard wordt). Weet niet hoe het met deze laptop zit.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:52:
[...]
Dit is een heel handige site waar je dat kan opzoeken.
Tests in 3DMark06
De NVIDIA GeForce 8700M GT krijgt gemiddeld 4630 punten.
De NVIDIA GeForce 8600M GT krijgt gemiddeld 3244 punten.
De NVIDIA GeForce 8600M GS krijgt gemiddeld 2484 punten.
Het verschil is bijna het dubbele![]()
Ik heb bij XXODD en andere laptop aanbieders gekeken en het valt mij op dat een Core2Duo @ 800MHz FSB vaak samen gaat met 667MHz DDR2. Is het niet beter om hierbij 800MHz DDR2 te hebben? Ik dacht altijd: "Beter te snel geheugen, dan te snel FSB". Weet iemand cijfers van de invloed van DDR2 @ 800MHz ipv 667MHz bij zulke snelle processors?
Verwijderd
Wat een specs!!
En da's idd een stuk goedkoper dan XXODD.
Maar ja bijna 2400 voor een laptop, vind ik toch iets te

Santa rosa ondersteunt GEEN 800 MHz geheugen. Klaar.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:18:
[...]
Probleem is dat het moederbord het ook moet ondersteunen, dat is vaak niet het geval (alhoewel het steeds meer standaard wordt). Weet niet hoe het met deze laptop zit.
Pas de volgende generatie (45nm) zal 800 en 1066 MHz geheugen ondersteunen, waarbij de laatste variant alleen in de 'extreme' varianten kan.
64 bit drivers staan op de DVD die je erbij hebt gekregen.Michiel86 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:32:
jippei ik heb vandaag mijn xxodd xni m570ru binnen. wilde er alleen xp pro 64bit opzitten kan alleen niet alle benodigde drivers vinden.
heeft iemand deze drivers toevallig, als ik de 32 bit versie van xp ga gebruiken kan ik niet mijn volledige 4 gb werkgeheugen aansprekenen anders moet ik toch echt aan de vista waar ik niet zo heel veel zin in heb
alvast bedankt
Je kunt ze ook dowloaden op onderstaande sites:
http://www.clevo.com.tw/e...57xRU<ype=9&submit=+GO+
http://www.sagernotebook....tion.php?information_id=7 Klik bovenin op: NP5790 (SKU M570RU)
--EDIT--
Oh wacht, je zoekt 64bit drivers voor XP. Bovenstaande is voor Vista. Voor XP zal je denk op de websites van de fabrikanten van de verschillende onderdelen moeten zoeken.
Overigens draait Vista 64bit perfect op deze laptop. Ik zou echt niet willen downgraden van Vista 64bit naar XP 64 bit.
[ Voor 15% gewijzigd door Dlocks op 25-10-2007 15:23 ]
Kan één van de XNi8252i eigenaars me vertellen hoe lang het ding draait op een volle accu? Maakt die eco knop nog wat uit?
Verwijderd
Ik heb net mijn witte XXODD 720R opgehaald, en ik ben er heel tevreden mee! Iedereen die een snelle, compacte laptop zoekt kan ik deze aanraden. Hij is erg licht en heel stil!
Ubuntu 7.10 werkte zonder problemen, ik hoefde alleen mijn WPA key in te voeren en ik had draadloos internet. Widescreen beeld en geluid werkten meteen. Alleen de webcam heb ik nog niet werkend.
Enigste minpunt is het erg kleine toetsenbord. Voor typwerk moet er een extern toetsenbord aangesloten worden. Ook het ontbreken van een pgUp, pgDown, Home en End toetsen is bij het internetten vervelend. Hiervoor moet de Fn toets + pijltjestoetsen gebruikt worden.
[update]
Ook XP geinstalleerd, werkt als een trein met bijgeleverde driver CD! En ook XP werkt razendsnel.
Ubuntu 7.10 werkte zonder problemen, ik hoefde alleen mijn WPA key in te voeren en ik had draadloos internet. Widescreen beeld en geluid werkten meteen. Alleen de webcam heb ik nog niet werkend.
Enigste minpunt is het erg kleine toetsenbord. Voor typwerk moet er een extern toetsenbord aangesloten worden. Ook het ontbreken van een pgUp, pgDown, Home en End toetsen is bij het internetten vervelend. Hiervoor moet de Fn toets + pijltjestoetsen gebruikt worden.
[update]
Ook XP geinstalleerd, werkt als een trein met bijgeleverde driver CD! En ook XP werkt razendsnel.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 00:33 ]
Verwijderd
Systeem zegt 3 1/2 uur zonder eco en 4 1/4 met eco.Ook al Bezet schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:47:
Kan één van de XNi8252i eigenaars me vertellen hoe lang het ding draait op een volle accu? Maakt die eco knop nog wat uit?
Clevo heeft een bios update voor de m72r, maar je moet een serienummer opgeven om aan te tonen dat het echt een Clevo is denk ik en niet een XXODD of Friesland Computers systeem bijvoorbeeld.
Ik ga wel proberen om anders het bios op eigen risico te verkrijgen of iets dergelijks want verder maakt het natuurlijk geen bal uit wat voor "merk" de laptop is want het bios zal wel hetzelfde zijn.
Ik heb nu wel eerst Friesland Computers gevraagd of zij die nieuwe bios kunnen regelen. Bij de friesland versie kan ik trouwens niet in het bios aangeven hoeveel vga geheugen ik wil gebruiken voor de x3100. Kan de XXODD dat bijvoorbeeld wel?
Ik ga wel proberen om anders het bios op eigen risico te verkrijgen of iets dergelijks want verder maakt het natuurlijk geen bal uit wat voor "merk" de laptop is want het bios zal wel hetzelfde zijn.
Ik heb nu wel eerst Friesland Computers gevraagd of zij die nieuwe bios kunnen regelen. Bij de friesland versie kan ik trouwens niet in het bios aangeven hoeveel vga geheugen ik wil gebruiken voor de x3100. Kan de XXODD dat bijvoorbeeld wel?
Zie je het niet zitten om die drivers eens te uppen?xiD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:33:
[...]
Ik heb inmiddels een VGA driver gevonden via http://laptopvideo2go.com/ inderdaad de 8600GS M ofzo. Hij werkt perfect alleen krijg ik na het booten steeds de melding van Nvidia Control center dat de kaart terug geclockt is omdat hij niet voldoende spanning zou krijgen.
[edit]
De LANdriver staat hier
Ik heb XXODD (xs2) gevraagd of ze XP drivers hadden, in eerste instantie niet maar later hebben ze die toch via de post verstuurd. Alle drivers die ik heb zijn bij elkaar 135mb daarvan werkt alleen de VGA driver niet. Ik wil ze wel voor je uploaden dan moet je hier maar even reageren.
Verwijderd
Ik ben ook van plan om de xni8252d aan te schaffen, alleen dat je er alleen vista op kunt draaien zint me niet. is er iemand hier die wel ervaring heeft met het erop zetten van xp 64 bit op een xodd? en of alle drivers dan goed reageren??shadowrazor schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:18:
[...]
Zie je het niet zitten om die drivers eens te uppen?
Ik heb op de xni8252d windows xp x64 geinstalleerd, en de drivers van intel werken. Alleen vindt ik die voor de geluidskaart niet
hier staan ook drivers, maar het is een erg trage verbinding:
http://www.hasee.com/cn/Q...gindex=3&id=12&prodid=466
hier staan ook drivers, maar het is een erg trage verbinding:
http://www.hasee.com/cn/Q...gindex=3&id=12&prodid=466
[ Voor 40% gewijzigd door shadowrazor op 01-11-2007 10:58 ]
Ik heb hier ook een 8252i met de aanbieding opgehaald.
Op de downloads bij xxodd.nl staan de XP (32b) drivers.
Leuke apparaat voor een erg leuk prijsje.
Alleen na aankoop even jammer te ontdekken dat het geluid veel zachter is dan op mijn vorige noteboek.
Nu heb ik 1 probleempje, het systeem reageert niet op het dichtklappen van het notebook.
Bij energy instellingen bijv ingesteld om dan de hybernate te activeren, of om uit te gaan.
Mijns inziens een defecte schakelaar rechtsonder t scherm, volgens dealer XP dingen.
Andere gebruikers hier wel ervaring mee?
8252i (evt met XP) waarbij de laptop wel reageerd op t dichtklappen?
Op de downloads bij xxodd.nl staan de XP (32b) drivers.
Leuke apparaat voor een erg leuk prijsje.
Alleen na aankoop even jammer te ontdekken dat het geluid veel zachter is dan op mijn vorige noteboek.
Nu heb ik 1 probleempje, het systeem reageert niet op het dichtklappen van het notebook.
Bij energy instellingen bijv ingesteld om dan de hybernate te activeren, of om uit te gaan.
Mijns inziens een defecte schakelaar rechtsonder t scherm, volgens dealer XP dingen.
Bij mij werkt dichtklappen van het scherm wel op xp, op vista werkte het eveneens. Ik heb wel het probleem dat als ik de laptop op standby zet, hij erna niet meer uit standby wil komen met gevolg dat ik het volledig opnieuw moet opstarten. (bij 8252d)wierni schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:57:
Verwijderd
Hey iedereen, ik heb een vraag.
Ik ben van plan het 12 inch exemplaar te kopen van xxodd en deze dan een beetje aan te passen.
Alleen ben ik heel benieuwd hoe scherp en helder het beeldscherm is. Ik kan namelijk niks vinden over de kwaliteit van het scherm.
Heb zelf namelijk nu een Acer wat ik niet echt een goed beeldscherm vind.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Ik ben van plan het 12 inch exemplaar te kopen van xxodd en deze dan een beetje aan te passen.
Alleen ben ik heel benieuwd hoe scherp en helder het beeldscherm is. Ik kan namelijk niks vinden over de kwaliteit van het scherm.
Heb zelf namelijk nu een Acer wat ik niet echt een goed beeldscherm vind.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Gewoon goed en scherp.
De resolutie van 1280x800 en de grote van het beeldscherm zorgen daar wel voor.
Verder is hij gewoon lekker helder en natuurlijk niet glanzend.
De resolutie van 1280x800 en de grote van het beeldscherm zorgen daar wel voor.
[ Voor 1% gewijzigd door Roberto op 04-11-2007 13:23 . Reden: Typo :) ]
Verwijderd
Resolutie is 1280*800 om precies te zien, en hij is inderdaad goed helder en gelukkig genoeg non-glare.Roberto schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:09:
Gewoon goed en scherp.
De resolutie van 1280x786 en de grote van het beeldscherm zorgen daar wel voor.
ik heb hem ook en ben niet heel entousiast over het scherm. Ik vind hem nogal flets... vooral als je iets van boven op je scherm kijkt is het scherm flets... de oplossing is om je scherm wat verder schuin te zetten... Voor de rest is het scherm wel goed, maar ik vind het toch merkwaardig
Zaterdag de 8252i bij de verkoper opgehaald. Zowel XP als Ubuntu lijken er (na wat problemen met het goed krijgen van de resolutie) goed op te draaien.
Dat is bij de meeste notebooks zosavale schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:45:
ik heb hem ook en ben niet heel entousiast over het scherm. Ik vind hem nogal flets... vooral als je iets van boven op je scherm kijkt is het scherm flets... de oplossing is om je scherm wat verder schuin te zetten... Voor de rest is het scherm wel goed, maar ik vind het toch merkwaardig
Wil je echt een scherm met een uber inkijkhoek moet je naar S-IPS kijken. (Flexview)
Of de nieuwe Superview schermen van Lenovo (nja, BOE Hydis eigenlijk)
Kan even niet op de naam van de technieken komen, maargoed, in het kort: In mijn ervaring is het niet eens zo slecht.
Overigens erg raar dar die resolutie zo extreem laag is momenteel...
vorig jaar een xxodd gekocht (17') met 1920*1200 toendertijd hadden de 15' en ook resoluties van 1280+
kosten besparingen of wat is de reden hiervoor? 1280 vind ik gewoon veel te laag...
vorig jaar een xxodd gekocht (17') met 1920*1200 toendertijd hadden de 15' en ook resoluties van 1280+
kosten besparingen of wat is de reden hiervoor? 1280 vind ik gewoon veel te laag...
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Verwijderd
Ik vind 1280x800 voor een 12 incher toch wel aardig hoor. Zag het vandaag op school en is eigenlijk perfect. Ga je nog hoger dan word het voor veel mensen niet meer leesbaar lijkt mij.
Voor een 12' er gaat het nog perfect inderdaad echter voor een 15 of zelfs 17 vind ik het toch maar erg krapjes..Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:08:
Ik vind 1280x800 voor een 12 incher toch wel aardig hoor. Zag het vandaag op school en is eigenlijk perfect. Ga je nog hoger dan word het voor veel mensen niet meer leesbaar lijkt mij.
De hoge resolutie 15" / 15.4" panel zijn vaak nog van het niet glanzende type.
(WSXGA+ is vaak gezien bij de 15.4" modellen) Omdat XXODD voornamelijk (zoals 99% van de fabrikanten) glanzende schermen verkoopt heb je dus minder keuze als gebruiker. Tenzij je wilt wat de gemiddelde gebruiker wil: Een glanzend scherm met niet (quote) te kleiner letters.
Glanzende WXGA schermen dus.
Sommige fabrikanten van schermen zijn echter al bezig met glanzende high-res panelen.
(Even in het algemeen, niet meteen voor XXODD)
De 17" modellen (570 serie daargelaten) zijn verder gewoon 1440x900.
(WSXGA+ is vaak gezien bij de 15.4" modellen) Omdat XXODD voornamelijk (zoals 99% van de fabrikanten) glanzende schermen verkoopt heb je dus minder keuze als gebruiker. Tenzij je wilt wat de gemiddelde gebruiker wil: Een glanzend scherm met niet (quote) te kleiner letters.
Glanzende WXGA schermen dus.
Sommige fabrikanten van schermen zijn echter al bezig met glanzende high-res panelen.
(Even in het algemeen, niet meteen voor XXODD)
De 17" modellen (570 serie daargelaten) zijn verder gewoon 1440x900.
[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 05-11-2007 20:40 ]
Verwijderd
Tja, als ik mijn XNi8252i naast m'n thinkpad UXGA flexview 1600x1200 zet, is de XXODD om te janken. Maar ja, you get what you pay for......
Verwijderd
Ik haat eerlijk gezegd glanzend. Snap niet wat mensen er mooi aan vinden (of snap ik bovenstaande discussie niet?).
Verwijderd
Zo jammer dat je die dingen niet even in de winkel kan zien, ben toch wel heel erg benieuwd naar de kwaliteit van het beeldscherm. Vooral omdat ik nu een Acer heb wat ik echt heel slecht vind.
Morgen even langs een dealer om te kijken of ze zowaar een xxodd hebben staan al lijkt mij die kans erg klein...
Morgen even langs een dealer om te kijken of ze zowaar een xxodd hebben staan al lijkt mij die kans erg klein...
Er staat op de XXODD site een lijst van verkopers, moet je gewoon even bij de dichtstbijzijnde langs gaan. Of even bellen om te vragen of ze het model dat jij wilt überhaupt hebben.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:48:
Zo jammer dat je die dingen niet even in de winkel kan zien, ben toch wel heel erg benieuwd naar de kwaliteit van het beeldscherm. Vooral omdat ik nu een Acer heb wat ik echt heel slecht vind.
Ik zal morgen wel even wat foto's van een 720r die hier staat schieten.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:48:
Wat wil je zoal zien?
Let wel op dat er dus enkel in de 720r en 720s zon niet glanzend scherm zit.
(Van alle andere modellen heb ik ook wel foto's, maar die zijn dus glanzend)
[ Voor 85% gewijzigd door Roberto op 06-11-2007 13:46 ]
Verwijderd
Zou geweldig zijn!
Gaat mij vooral om het beeldscherm eigenlijk. Misschien een foto van bovenaf als die dicht is?
Alvast bedankt.
Gaat mij vooral om het beeldscherm eigenlijk. Misschien een foto van bovenaf als die dicht is?
Alvast bedankt.
Als je toch bezig bent, kun je dan alsjeblieft ook wat echte kiekjes van een 570ru posten? Het gaat me niet alleen om het scherm maar ook gewoon om te zien hoe het ding er op echte foto's in plaats van in een studio met photoshop uitziet :-).Roberto schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:42:
[...]
Ik zal morgen wel even wat foto's van een 720r die hier staat schieten.
Wat wil je zoal zien?
Let wel op dat er dus enkel in de 720r en 720s zon niet glanzend scherm zit.
(Van alle andere modellen heb ik ook wel foto's, maar die zijn dus glanzend)
Bij dezenVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:34:
Zou geweldig zijn!
Alvast bedankt.
hier klikken.
Zie vooral de laatste foto, samen met de foto daarvoor. Groot verschil tussen normale en hoge schermstand.
Zou het met alle plezier voor je doen, helaas heb ik hier (momenteel) geen 570 series staan. Die zijn al naar de klanten verzonden.ISG1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:37:
[...]
Als je toch bezig bent, kun je dan alsjeblieft ook wat echte kiekjes van een 570ru posten? Het gaat me niet alleen om het scherm maar ook gewoon om te zien hoe het ding er op echte foto's in plaats van in een studio met photoshop uitziet :-).
Wanneer ze weer binnenkomen zal ik aan je denken
Heb wel foto's van de 670su en 8227d indien je die wilt zien.
[Ervaringen] Glanzende LaptopschermenVerwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:23:
Ik haat eerlijk gezegd glanzend. Snap niet wat mensen er mooi aan vinden
(of snap ik bovenstaande discussie niet?).
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Woensdag mn XXODD 8227d besteld, zou binnen een weekje geleverd worden...
Heb lang getwijfeld tussen deze en de asus f3sv-193c... Tis deze geworden...
Ben benieuwd!!!!
Heb lang getwijfeld tussen deze en de asus f3sv-193c... Tis deze geworden...
Ben benieuwd!!!!
Morgen krijg ik een 570RU binnen, ik kan an sich wel met de dSLR wat foto's voor je schietenISG1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:37:
Als je toch bezig bent, kun je dan alsjeblieft ook wat echte kiekjes van een 570ru posten? Het gaat me niet alleen om het scherm maar ook gewoon om te zien hoe het ding er op echte foto's in plaats van in een studio met photoshop uitziet :-).
Klinkt goed, mooie kiekjes zullen het worden!DaMarcus schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:18:
[...]
Morgen krijg ik een 570RU binnen, ik kan an sich wel met de dSLR wat foto's voor je schieten
Als je hem een beetje gestress-test hebt met games ofzo, kun je daar dan ook iets over zeggen?
Heb je 'm al besteld joh, was me ontgaanDaMarcus schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:18:
Morgen krijg ik een 570RU binnen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Prima, hier de games waarmee ik vandaag wil gaan stresstesten.ISG1 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:11:
[...]
Klinkt goed, mooie kiekjes zullen het worden!
Als je hem een beetje gestress-test hebt met games ofzo, kun je daar dan ook iets over zeggen?
- Call of Duty 2
- Call of Duty 4
- Counterstrike: Source
- Crysis
- Test Drive Unlimited
- Bioshock
De 8700M GT is leuk, maar achteraf gezien had ik toch beter een 7950Go GTX kunnen bestellen. Een 8700M GT heeft een 128-bits bus welke hard nekt i.c.m. AA en AF. De 7950Go GTX is wat dat betreft een snellere kaart.
Nu is het eigenlijk wachten tot de 8800M GT uitkomt om die erin te plaatsen
[ Voor 4% gewijzigd door DaMarcus op 12-11-2007 08:04 ]
Verwijderd
Ik heb de 720R besteld. Met wat eigen aanpassingen. De foto's (thx daarvoor!) gaven de doorslag. Ik heb de witte besteld en als het goed is eind van deze week binnen
.
M570RU is gisteren aan het eind van de middag afgeleverd, wat een notebook
Zonder OS geleverd dus heb ik Vista Ultimate x86 geinstalled. Drivers geìnstalleerd en ook CoD 2. 1920x1200, 4x AA en alles op High met DX7-mode levert ruim 80FPS. DX9-mode geeft problemen, maar ik moet de 1.3 patch nog installeren.
CoD 4 test ik vanmiddag (zit weer op school), maar de 1920x1200 resolutie is zalig
Zonder OS geleverd dus heb ik Vista Ultimate x86 geinstalled. Drivers geìnstalleerd en ook CoD 2. 1920x1200, 4x AA en alles op High met DX7-mode levert ruim 80FPS. DX9-mode geeft problemen, maar ik moet de 1.3 patch nog installeren.
CoD 4 test ik vanmiddag (zit weer op school), maar de 1920x1200 resolutie is zalig
XXODD heeft gewoon 17" laptops met 1920*1200 dus ik snap je punt niet helemaal.Sjoerd schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:23:
Overigens erg raar dar die resolutie zo extreem laag is momenteel...
Dat klinkt als een goed apparaat. Hoe gingen de andere games die je hebt uitgeprobeerd?DaMarcus schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:28:
M570RU is gisteren aan het eind van de middag afgeleverd, wat een notebook![]()
Je zegt dat je de kaart uiteindelijk gaat verwisselen met een 8800, moet ik hieruit opnemen dat deze laptop zo'n mmx slot heeft (ik heb ook wat gelezen :-) )? En waar in Nederland kun je dat soort laptop upgrades krijgen?
Het punt is dat die 15' resoluties nu zo extreem laag zijn ,vorig jaar waren er een paar met 1600 of 1400 als ik het goed herrinerDlocks schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:19:
[...]
XXODD heeft gewoon 17" laptops met 1920*1200 dus ik snap je punt niet helemaal.
Overigens heb ik zelf nu een 17' 1920*1200 sinds gisteren in 1x een dode pixel

Vanwege drukte heb ik alleen nog maar GTR2 geprobeerd @ 1920x1200, precieze settings weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar ga er maar vanuit dat zo'n beetje alles op High stond.ISG1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 06:49:
Dat klinkt als een goed apparaat. Hoe gingen de andere games die je hebt uitgeprobeerd?
Je zegt dat je de kaart uiteindelijk gaat verwisselen met een 8800, moet ik hieruit opnemen dat deze laptop zo'n mmx slot heeft (ik heb ook wat gelezen :-) )? En waar in Nederland kun je dat soort laptop upgrades krijgen?
De notebook heeft inderdaad een MXM-slot. Deze MXM-kaarten zijn niet zomaar verkrijgbaar in de winkel, ik bestel hem ook weer via-via. Echter kan ik nog niks zeggen wanneer ik hem zelf kan verwachten en welk prijskaartje eraan hangt.
Toegegeven, de 8700M GT is snel maar 30FPS vind ik net iets te weinig voor CoD2. Ik had dan wel alles @ High, 1920x1200 en DX9-mode. DX7-mode geeft wel een ruime 70 / 80 FPS.
De 8700M GT is wel een OC-monster als ik onderstaande screenshot mag geloven:

Speeds
- Core: 770MHz
- Shaders: 1800MHz
- Memory: 975MHz
Verwijderd
nog even lastig doen over de drivers:P
ik heb een vista ultimate x64 draaien nu op 8252d. Gister gekregen, er staat dus een standaard vga drivertje op. alleen de frekkin nvidia drivers doen moeilijk over mijn 8600GS 256mb. krjg melding dat de uninstaller 32 bit is blabla ma.w. incompatible met mijn vista. iemand oplossingen slash ervaringen slash tips?? met drivers en forceware voor vista x64?
ik heb een vista ultimate x64 draaien nu op 8252d. Gister gekregen, er staat dus een standaard vga drivertje op. alleen de frekkin nvidia drivers doen moeilijk over mijn 8600GS 256mb. krjg melding dat de uninstaller 32 bit is blabla ma.w. incompatible met mijn vista. iemand oplossingen slash ervaringen slash tips?? met drivers en forceware voor vista x64?
Iemand ook al de xxodd site gezien
die 17' met 1x8800 of die duurste van 3000+ met 2*8700 en 3*sata schijven sick
Even wachten en dan komen er hopelijk nieuwe 15' en bij ook

Even wachten en dan komen er hopelijk nieuwe 15' en bij ook
Nieuwe reeks, mooi zo! Welke is nou beter, dual 8700 of 8800?
[ Voor 46% gewijzigd door ISG1 op 19-11-2007 21:30 ]
Leuk die XXODD XNi901c-GT 17" maar is die niet erg overkill? De Xni570ru-GTX (met 8800M GTX) is al erg netjes
De 8800.ISG1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:20:
Nieuwe reeks, mooi zo! Welke is nou beter, dual 8700 of 8800?
Beste mensen, ik ben nu sinds een paar weken eigenaar van een 570RU laptop, hier heb ik windows vista Ultimade op gezet.
3 dingen doen het niet..
1) Msn instaleren doet hij (zonder foutmelding) en verdwijnt in het "niets" ook het aanklikken erna van de snelkoppeling.
Heb al verschillende versies geprobeerd, maar ik krijg rechtsonder wel een melding dat windows hem blokkeert maar krijg deze niet weg.
2) Installatie van de intel robson wordt geweigerd, na het activeren in het bios krijg ik tijdens het opstarten een blauw scherm en start automatisch weer op.
3) Het afsluiten van de laptop gaat vaak alleen door de aan/uitknop ingedrukt te houden, het beste reageert hij vaak met eerst afmelden (andere gebruiker) en dan afsluiten.
Iemand met bovenstaande dezelfde ervaring?
Heb geprobeerd hier een oplossing voor te vinden maar lukte me niet, hopelijk misschien iemand hier...
bvd,
Henkel
3 dingen doen het niet..
1) Msn instaleren doet hij (zonder foutmelding) en verdwijnt in het "niets" ook het aanklikken erna van de snelkoppeling.
Heb al verschillende versies geprobeerd, maar ik krijg rechtsonder wel een melding dat windows hem blokkeert maar krijg deze niet weg.
2) Installatie van de intel robson wordt geweigerd, na het activeren in het bios krijg ik tijdens het opstarten een blauw scherm en start automatisch weer op.
3) Het afsluiten van de laptop gaat vaak alleen door de aan/uitknop ingedrukt te houden, het beste reageert hij vaak met eerst afmelden (andere gebruiker) en dan afsluiten.
Heb geprobeerd hier een oplossing voor te vinden maar lukte me niet, hopelijk misschien iemand hier...
bvd,
Henkel
Verwijderd
Sinds een week of 6 heb ik de XNi8252i. Hele fijne, snelle laptop. Maar....Ik heb er een paar DVD-tjes mee gebrand en de brander lijkt nu al overleden te zijn...Ieder type schijfje wordt meteen uitgeworpen en hij geeft de melding dat ik een schijf moet plaatsen. Geen idee wat er mis kan zijn.
Dat wordt dus waarschijnlijk garantie-werk
maar ja, dan moet hij weer opgestuurd worden etc. en ik kan die verrekte laptop niet missen!!!
Eerst zelf nog maar een oplossing proberen te vinden.
Dat wordt dus waarschijnlijk garantie-werk
Eerst zelf nog maar een oplossing proberen te vinden.
Iemand al n bios voor de m720r waarbij dat iritante batterij piep probleem is opgelost?
Kan je misschien foto's maken van de witte 720R, want ik ben ook aan het kijken voor deze laptop en ben benieuwd naar de kleuren. ThnxVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:44:
Ik heb de 720R besteld. Met wat eigen aanpassingen. De foto's (thx daarvoor!) gaven de doorslag. Ik heb de witte besteld en als het goed is eind van deze week binnen.
motabeatz.com
Verwijderd
Ik wil een nieuwe portable laptop (12-13") kopen. Ik zat aan een macbook te denken maar omdat het os x draait twijfel ik hieraan. xxodd is het enige merk tot zover die een portable laptop met vergelijkbare specs als de macbook voor ongeveer dezelfde prijs levert.
Hoe zit het met de robuustheid en de betrouwbaarheid van zo een ding? Ik ben van plan om hem namelijk langer dan 4 jaar te gaan gebruiken
Hoe zit het met de robuustheid en de betrouwbaarheid van zo een ding? Ik ben van plan om hem namelijk langer dan 4 jaar te gaan gebruiken
Staat je laptop op een laptop cooler en dus een beetje schuin? Zo ja dan moet je het even proberen als je laptop helemaal plat op tafel staat.hij geeft de melding dat ik een schijf moet plaatsen. Geen idee wat er mis kan zijn
Verwijderd
De nieuwe macbooks zijn 100% identiek van binnen aan de 720r-serie van XXODD (santa rosa platform, x3100, core2duo etc). Voor robuustheid zou ik wel voor een macbook gaan, die voelt gewoon solide aan, de xxodd wat minder. Daarentegen draai ik wel OSX op mijn XXODDVerwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:34:
Ik wil een nieuwe portable laptop (12-13") kopen. Ik zat aan een macbook te denken maar omdat het os x draait twijfel ik hieraan. xxodd is het enige merk tot zover die een portable laptop met vergelijkbare specs als de macbook voor ongeveer dezelfde prijs levert.
[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 2 is ook niet onaardig,
en als je gewoon de X3100 kiest, is die ook nog is betaalbaar
EDIT: Oo ik zie dat Wilcoholic al 'n IBM Thinkpad T61 heeft besteld...
en als je gewoon de X3100 kiest, is die ook nog is betaalbaar
EDIT: Oo ik zie dat Wilcoholic al 'n IBM Thinkpad T61 heeft besteld...
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 24-11-2007 12:51 ]
helemaal identiek? heb je dingen als de dvd/cd brander / webcam / bluetooth al eens geprobeerd?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:44:
[...]
De nieuwe macbooks zijn 100% identiek van binnen aan de 720r-serie van XXODD (santa rosa platform, x3100, core2duo etc). Voor robuustheid zou ik wel voor een macbook gaan, die voelt gewoon solide aan, de xxodd wat minder. Daarentegen draai ik wel OSX op mijn XXODD.
Verwijderd
Van binnen, dus webcam zal anders zijn, dvd/cd brander maakt niet zoveel uit, bluetooth weet ik niet.savale schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:15:
[...]
helemaal identiek? heb je dingen als de dvd/cd brander / webcam / bluetooth al eens geprobeerd?
Verwijderd
Hallo allemaal..
Ik heb een tijdje geleden mn Xni8227d binnengekregen. Wat een apparaat! Ben er behoorlijk tevreden over, maar ja dat Vista he... Grrrrrrr
Overigens, ik vind het bios zo "beperkt"... Of ligt dat aan mij?
Tis zon Phoenix Bios, en iedere keer dat flauwe schermpje met "Press a key to continue" blablabla daar word ik niet blij van
. Dat moet toch uit te schakelen zijn (overigens, een key indrukken is niet nodig, even later gaat ie toch door...)
Enneh, ik las dat de xxodd's Clevo-machines zijn? Of andersoort? Wie weet welke machine dit is om drivers / bios updates bij elkaar te sprokkelen... Linux draait er overigens als een bezetene op, na wat patchen.
--edit:
Owww en als ik hier toch al advies aan het vragen ben: hoe zit dat met die Intel Turbo Mem??? Dat zit erin, en begrijpen doe ik het niet helemaal denk ik... Iedere uitleg is welkom...
groetjes
Appie
Ik heb een tijdje geleden mn Xni8227d binnengekregen. Wat een apparaat! Ben er behoorlijk tevreden over, maar ja dat Vista he... Grrrrrrr
Overigens, ik vind het bios zo "beperkt"... Of ligt dat aan mij?
Tis zon Phoenix Bios, en iedere keer dat flauwe schermpje met "Press a key to continue" blablabla daar word ik niet blij van

Enneh, ik las dat de xxodd's Clevo-machines zijn? Of andersoort? Wie weet welke machine dit is om drivers / bios updates bij elkaar te sprokkelen... Linux draait er overigens als een bezetene op, na wat patchen.
--edit:
Owww en als ik hier toch al advies aan het vragen ben: hoe zit dat met die Intel Turbo Mem??? Dat zit erin, en begrijpen doe ik het niet helemaal denk ik... Iedere uitleg is welkom...
groetjes
Appie
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 15:38 ]
Turbo Memory
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Turbo_Memory
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Turbo_Memory
That's the way the cookie crumbles.
Die beantwoord helaas mijn vraag niet...

Haha nee sorry, dat was het antwoord op AppieD, die wou weten wat TM is.Von Henkel schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:38:
[...]
Die beantwoord helaas mijn vraag niet...
Antwoord op jouw vraag weet ik niet, ik zou het gewoon voorleggen bij Xxodd
That's the way the cookie crumbles.
Verwijderd
Ik was van plan om een 720sr te kopen (in het geel
), maar deze heeft een SiS Mirage nog wat GPU, en als ik het goed heb is deze kaart totaal niet geschikt voor spellen, voor geen meter. Ik ben dan ook van plan om hem te gebruiken voor inventor, CAD etc, kan deze GPU daarmee overweg?
- Intel Core 2 Duo T5250 (1,5GHz, 667MHz, 2Mb)
- 2Gb DDR2 667mhz
- 7200rpm 120GB
geen OS etc, voor een beste prijs van 852,00!
- 2Gb DDR2 667mhz
- 7200rpm 120GB
Verwijderd
Waarom niet de betere 720r met een intel x3100 waar je die programmas gegarandeerd soepel op draaitVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:21:
Ik was van plan om een 720sr te kopen (in het geel), maar deze heeft een SiS Mirage nog wat GPU, en als ik het goed heb is deze kaart totaal niet geschikt voor spellen, voor geen meter. Ik ben dan ook van plan om hem te gebruiken voor inventor, CAD etc, kan deze GPU daarmee overweg?
- 2Gb DDR2 667mhz
- 7200rpm 120GB
Verwijderd
Mmm, omdat mijn budget het liefst 850,00 euro is, maargoed ik kan er overheen maar dan duurt het weer langer voordat ik em kan kopen, maar dat geldt voor alles.
Als ik die 720r met x3100 neem kosten dezelfde specs 932,00. 80 euro meer dus.
Verwijderd
En zeker de moeite waard voor de graphics, want die zijn echt een stuk beter.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:05:
Mmm, omdat mijn budget het liefst 850,00 euro is, maargoed ik kan er overheen maar dan duurt het weer langer voordat ik em kan kopen, maar dat geldt voor alles.
XXODD XNi8252dp 15" (8600M)
* Intel Core 2 Duo T7700 (2,4GHz, 800MHz, 4Mb)
* 4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
* 160GB SATA harde schijf 5400RPM
* 1GB Intel Turbo Memory module
* Geen converter
* geen 32GB Flash Drive
* Windows Vista Home Premium (32bit)
* Geen Office 2007 applicatiesoftware
* Geen BullGuard Internet Security 7.0
* 2 jaar pick up & return garantie
* Uitgebreide pixelcontrole (8 dagen pixelgarantie)
€1.306,99
Dit valt toch reuze mee voor een laptop van dit kaliber? Of mis ik iets?
* Geen converter
* geen 32GB Flash Drive
€1.306,99
Wat voor 8600 kaartje? GS of GT? En ik zou zeker 'n 7200rpm'er nemen hoor!
Heb je zo'n proc, heb je zoveel RAM en dan wordt de HD helemaal de bottleneck!
EDIT: En wat is de resolutie?
Heb je zo'n proc, heb je zoveel RAM en dan wordt de HD helemaal de bottleneck!
EDIT: En wat is de resolutie?
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 28-11-2007 22:59 ]
Het is de 8600M GS en inderdaad, ik ben die HDD ff uit het oog verloren
Scheelt zo'n euri of veertig
Resolutie 1280x800
[ Voor 8% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 28-11-2007 22:59 ]
GS is wel aanzienlijk 'slechter' dan de GT heh...
1280x800 pixels vind ik persoonlijk ook wat weinig en helemaal voor zo'n config..
Voor de rest vind ik 3,5kg voor 'n 15,4 incher wel erg veel
Ik zou voor 1300,- wel soortgelijke laptops kunnen samenstellen..
Misschien wat minder RAM en wat minder proc qua specificaties.. maar 'n T7500 is genoeg imho
1170,- --> T7250/ 2GB 667MHz RAM/ 160GB 7200rpm/ 8600M GT 512MB/ 14,1" 1440x900
1210,- --> T7250/ 2GB 667MHz RAM/ 160GB 7200rpm/ 8600M GT 512MB/ 15,4" 1680x1050
Windows moet je er dan nog los bijkopen! Kost daar 130,- bij andere webshops zo'n 90,-
Wat zijn je doeleinden?
EDIT @ Hieronder:
Ahja dan is 'n GS wel genoeg
Weet niet wat jij onder 'workstation' verstaat?
Als je gaat Autocadden en Photoshoppen zou ik geen 1280x800 schermpje nemen!
Voor de rest is het een zeer mooie config dan (als je toch genoeg hebt aan 'n GS), maar wel ff 7200rpm fixen!
1280x800 pixels vind ik persoonlijk ook wat weinig en helemaal voor zo'n config..
Misschien wat minder RAM en wat minder proc qua specificaties.. maar 'n T7500 is genoeg imho
1170,- --> T7250/ 2GB 667MHz RAM/ 160GB 7200rpm/ 8600M GT 512MB/ 14,1" 1440x900
1210,- --> T7250/ 2GB 667MHz RAM/ 160GB 7200rpm/ 8600M GT 512MB/ 15,4" 1680x1050
Windows moet je er dan nog los bijkopen! Kost daar 130,- bij andere webshops zo'n 90,-
Wat zijn je doeleinden?
EDIT @ Hieronder:
Ahja dan is 'n GS wel genoeg
Als je gaat Autocadden en Photoshoppen zou ik geen 1280x800 schermpje nemen!
Voor de rest is het een zeer mooie config dan (als je toch genoeg hebt aan 'n GS), maar wel ff 7200rpm fixen!
[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 28-11-2007 23:09 ]
Ik wil vooral vlot multitasken, het apparaat moet eigenlijk de functie van 'n workstation innemenCLB schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:00:
GS is wel aanzienlijk 'slechter' dan de GT heh...
Misschien wat minder RAM en wat minder proc qua specificaties.. maar 'n T7500 is genoeg imho![]()
Wat zijn je doeleinden?
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1926Nikolas schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:56:
* Geen converter
* geen 32GB Flash Drive
€1.306,99
Zou alleen nog even informeren wat de meer prijs voor de T7700 is.
Verwijderd
okVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:40:
[...]
En zeker de moeite waard voor de graphics, want die zijn echt een stuk beter.
Is het verschil met 1gb en 2gb trouwens nog de moeite waard? Merkbaar in CAD en Inventor enzo?
Verwijderd
Nikolas,Nikolas schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:56:
* Geen converter
* geen 32GB Flash Drive
€1.306,99
Ik zie dat je voor 4GB geheugen gaat, en voor Vista32.... Realiseer je je dat je met een 32bits OS daar geen gebruik van maakt??? Want dan heb je een berg geheugen waar je niks mee doet he!
Tis maar even een stukje info..
Verwijderd
+- 3068 MB gebruik je, 1 GB valt dus af. Ik heb er zelf ook voor gekozen, en dan met oog op de toekomst.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:08:
[...]
Nikolas,
Ik zie dat je voor 4GB geheugen gaat, en voor Vista32.... Realiseer je je dat je met een 32bits OS daar geen gebruik van maakt??? Want dan heb je een berg geheugen waar je niks mee doet he!
Tis maar even een stukje info..
Msn 9.0 werkt nu met installatie....probleem opgelost.Von Henkel schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:06:
Beste mensen, ik ben nu sinds een paar weken eigenaar van een 570RU laptop, hier heb ik windows vista Ultimade op gezet.
3 dingen doen het niet..
Heb geprobeerd hier een oplossing voor te vinden maar lukte me niet, hopelijk misschien iemand hier...![]()
bvd,
Henkel
Afsluiten laptop werkt ook met instal van de laatste Nvidea driver.
Alleen het robson verhaal werkt nog niet....
Verwijderd
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
Heeft het nog nut om deze extra in mijn XNi8252i te prikken:
2 gb RAM geinstalleerd, C2dD t7250 met Vista Ultimate??
BVD!
BVD!
Verwijderd
Voor de duidelijkheid (die link is nl alleen vandaag geldig) 't gaat over 1 gig extra, 3 ipv 2 dus........Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:59:
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
BVD!
Het ligt eraan of je ook 3GB nodig hebt. Ik weet niet voor welke gebruikersdoeleinden je je notebook gebruikt, maar als je alleen IE en Office gebruikt, is het zinloos om 3GB te hebben. Daarentegen als je gamet en Photoshop gebruikt, is 3GB wel zinvol.
Normaal kun je in laptops maar 2 reepjes stoppen, dus ik denk dat je al 2 keer 1 gb erin hebt.
Daarom kiezen de meeste ook tijdens de aankoop 2 keer 2 gb, dus als je perse 3 gb wilt zal 1 reep vervangen moeten worden door 2 gb.
Daarom kiezen de meeste ook tijdens de aankoop 2 keer 2 gb, dus als je perse 3 gb wilt zal 1 reep vervangen moeten worden door 2 gb.
Verwijderd
Tuurlijk heeft het zin, prestatiewinst zal je altijd hebben, maar of je het echt gaat merken? Ik heb 4GB (waarvan dus 3 wordt gebruikt), maar gebruik dan ook programma's als Maya, SolidWorks en Photoshop tegelijktijdig, en dan is het zeker aan te raden.Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:14:
[...]
Voor de duidelijkheid (die link is nl alleen vandaag geldig) 't gaat over 1 gig extra, 3 ipv 2 dus........
Verwijderd
Ahaa, bedankt voor de (snelle!) reacties. Misschien dat ik dan ooit nog een 1 gig stickie zal vervangen door een 2, ik zal er voorlopig weinig van merken met mijn huidige proggies....
Bedankt
Bedankt
Hallo allemaal,
Ook ik ben na het zoeken uitgekomen bij XXODD en Dell.
Dell XPS M met (Bijna)de zelfde specs word dat wel duurder
Ik zou graag advies willen omdat ik toch neig naar XXODD
XXODD XNi8227d 17"
17" breedbeeld TFT-scherm met ClearView
WXGA resolutie 1440x900 (extra helder + extra brede kijkhoek)
Intel Core 2 Duo T7800 (2,6GHz, 800MHz, 4Mb)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
200GB SATA harde schijf 7200RPM
1GB Intel Turbo Memory module
geen 32GB Flash Drive
Geen converter
Geen operating systeem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 7.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole (Misschien moet ik die wel nemen)
Totaal: €1.572,99
Dell XPS M1530
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7700 (2.40 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
200 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
15,4-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife™
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Base Warranty - 1 Year Hardware Support, Next Business Day
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive, including SW
Primary 6-cell Lithium-Ion Battery (56 WHr)
Totaal: € 1.929,01
Een van deze moet een desktop vervanger worden.
Doe ik hier goed aan?
Wat ik doe:
Internet, msn, office, games, webcam, foto editten en soms video.
Muziek maken (Cubase Nuendo) -> Vandaar veel geheugen plus ook voor de toekomst.
Dell is duurder en 15 inch. wel santa rosa dacht ik.
Oh, en als laatste graag zou ik ook Full HD films willen kunnen bekijken, al weet ik niet of deze resolutie wel genoeg is.
De XXODD video kaart is prima voor HDCP en 1080P uit naar een HD lcd TV volgens de specs.
Ik ben het meeste met audio en video bezig, daarna pas gaming, al zou ik graag Crysis willen proberen indien mogelijk.
Ik had 1500 in gedachten.
Hopelijk kan iemand me vertellen of een van deze configuraties het geld waard is.
XXODD XNi8227d 17"
geen 32GB Flash Drive
Geen converter
Geen operating systeem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 7.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole (Misschien moet ik die wel nemen)
Totaal: €1.572,99
Dell XPS M1530
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7700 (2.40 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
15,4-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife™
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Base Warranty - 1 Year Hardware Support, Next Business Day
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive, including SW
Primary 6-cell Lithium-Ion Battery (56 WHr)
Totaal: € 1.929,01
Een van deze moet een desktop vervanger worden.
Doe ik hier goed aan?
Wat ik doe:
Internet, msn, office, games, webcam, foto editten en soms video.
Muziek maken (Cubase Nuendo) -> Vandaar veel geheugen plus ook voor de toekomst.
Dell is duurder en 15 inch. wel santa rosa dacht ik.
Oh, en als laatste graag zou ik ook Full HD films willen kunnen bekijken, al weet ik niet of deze resolutie wel genoeg is.
De XXODD video kaart is prima voor HDCP en 1080P uit naar een HD lcd TV volgens de specs.
Ik ben het meeste met audio en video bezig, daarna pas gaming, al zou ik graag Crysis willen proberen indien mogelijk.
Ik had 1500 in gedachten.
Hopelijk kan iemand me vertellen of een van deze configuraties het geld waard is.
[ Voor 62% gewijzigd door maartn op 05-12-2007 05:56 ]
Iemand al n nieuwere bios voor de m720r. Heb nog niets van Friesland gehoord. Bij Clevo willen ze een serial hebben (dan zien ze dus dat het een friesland systeem is?)
Verwijderd
Ik ga 'm aanvragen, serial staat gewoon onderop naast het Clevo nummer dus dat lijkt me geen probleem.savale schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:03:
Iemand al n nieuwere bios voor de m720r. Heb nog niets van Friesland gehoord. Bij Clevo willen ze een serial hebben (dan zien ze dus dat het een friesland systeem is?)
Ok ben benieuwd! Ik probeer het ook wel. Laat maar even weten of het je gelukt is
Verwijderd
Fonk,Fonk_ schreef op woensdag 05 december 2007 @ 05:04:
Hallo allemaal,
XXODD XNi8227d 17"
...... etc....
Ik heb sinds kort de xxodd 8227d en ik ben nog steeds behoorlijk onder de indruk van de prestaties.
Ik heb eigenlijk maar 1 minpuntje, en dat is het lastige vinden van drivers, updates. De CD die erbij komt heeft wel drivers maar alleen voor Vista. Ik wil eigenlijk XP erop gaan zetten... (Linux draait overigens na wat tweaken als een trein!)
Verder, een nadeeltje is (omdat je met cubase enzo wil gaan werken, ga ik er vanuit dat je ook apparatuur eraan wil hangen) er zit geen firewire aansluiting op, want op veel muziek componenten toch de standaard is. (in video land ook overigens)
Maar das volgens mij wel op te lossen door aparte kaartjes / converters, ofzo.. daar moet ik me ook nog in gaan verdiepen, het is ook mijn doel om voor studio doeleinden in te zetten.
--edit:
Ja idd santa rosa.. en er zit een HDMI aansluiting op en hij zou full HD aan moeten kunnen. (heb geen HD tv, dus niet geprobeerd)
Success met je keuze...
Ap
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 16:24 ]
Appie dank je voor je reactie.
Ja idd hij heeft alleen USB 2.0 geen normale 1394 FW.
Ik wil een M-Audio geluidskaart er bij kopen, maar dit zal dan extern moeten.
Als het idd zonde voor het geld is kan ik misschien beter een desktop kopen.
Ik heb nu een oude Celeron 1800 1 Gig Ram en dat al 5 jaar (kan je nagaan?)
Oke ik ben wel een software tweakers dus alles draait er op.
Toen dacht ik men zegt vaak een laptop kan je niet updaten toch? Maar als ik eerlijk ben heb ik in de 4 jaar geen updates gedaan bij mijn oude pc.
Oke, enige was de video kaart en geheugen. Maar meer niet.
Daarom denk ik dat een laptop perfect is met een snelle cpu en ram en goede video kaart 8600 kan ook HD decoderen wat ik belangrijker vind als media center dan een 8800 GTX bijv.
Ik hoop maar 1 ding dat als ik een laptop koop er een mogellijkheid bestaat om mijn 'normale' HDD's uit de PC te halen en extern te gebruiken (bijv in een apart USB doosje) Weet niet of dat al bestaat ?
Wat ik dus wil kopen is:
Een snelle laptop die tot bijna alles in staat is voor zowel audio als video ( Full HD )
Scherm is aan de kleine kant qua resolutie geloof niet dat dit full hd is wel ?
En:
2 TB NAS server in de huiskamer : )
Voor backup en media.
Dell is een goed merk, vooral de externe LCD schermen uit de 2007 serie. Wilde eerst ook een Dell laptop maar dat kost met de specs van XXODD bijna de helft meer en dan exclusief BTW.
Ja idd hij heeft alleen USB 2.0 geen normale 1394 FW.
Ik wil een M-Audio geluidskaart er bij kopen, maar dit zal dan extern moeten.
Als het idd zonde voor het geld is kan ik misschien beter een desktop kopen.
Ik heb nu een oude Celeron 1800 1 Gig Ram en dat al 5 jaar (kan je nagaan?)
Oke ik ben wel een software tweakers dus alles draait er op.
Toen dacht ik men zegt vaak een laptop kan je niet updaten toch? Maar als ik eerlijk ben heb ik in de 4 jaar geen updates gedaan bij mijn oude pc.
Oke, enige was de video kaart en geheugen. Maar meer niet.
Daarom denk ik dat een laptop perfect is met een snelle cpu en ram en goede video kaart 8600 kan ook HD decoderen wat ik belangrijker vind als media center dan een 8800 GTX bijv.
Ik hoop maar 1 ding dat als ik een laptop koop er een mogellijkheid bestaat om mijn 'normale' HDD's uit de PC te halen en extern te gebruiken (bijv in een apart USB doosje) Weet niet of dat al bestaat ?
Wat ik dus wil kopen is:
Een snelle laptop die tot bijna alles in staat is voor zowel audio als video ( Full HD )
Scherm is aan de kleine kant qua resolutie geloof niet dat dit full hd is wel ?
En:
2 TB NAS server in de huiskamer : )
Voor backup en media.
Dell is een goed merk, vooral de externe LCD schermen uit de 2007 serie. Wilde eerst ook een Dell laptop maar dat kost met de specs van XXODD bijna de helft meer en dan exclusief BTW.
Heet 'Externe HD-behuizing'Fonk_ schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:58:
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 05-12-2007 19:02 ]
Ik was gisteren op m'n werk en had geen serial bij de hand. Ik heb ze verteld dat ik geen clevo heb maar een zogenaamde "style note", maar daar lijken ze niet moeilijk over te doen. Vanavond maar even het serienummer sturen.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:08:
[...]
Ik ga 'm aanvragen, serial staat gewoon onderop naast het Clevo nummer dus dat lijkt me geen probleem.
Of was jij wel al zo slim om meteen het serienummer te geven?
Verwijderd
'Fonk_', heb je ook al eens naar de Compal IFL90 (VBI-model) gekeken? Deze heeft namelijk zeer goede specs en is ook redelijk scherp geprijsd, zie bijv.:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1890
Wil je trouwens een 15,4" of een 17" scherm?
Heel aardig van je! Thnx! Had een topic open maar mocht niet, al heb ik zoveel research gedaan de hele dag al dat ik door de bomen het bos soms niet meer zie hehe
Clevo, Acer, Mitra, BTO zoveel.
Het gaat toch om veel geld dus ik zet hier de post wel even neer.
Ik ben er wel achter dat het geen UXGA is. Dat is jammer bij de Dell (Die kan geen Full HD aan)
Hier is me post:
----------------------
Beste Tweakers,
Graag zou ik mijn huidige Desktop willen vervangen voor een goed, betrouwbaar en snelle notebook /laptop waar ik later een groot 20+ scherm op ga aansluiten voor Full HD
Ik draai nu Windows Server 2003 (Test versie) en gebruik normaal XP Pro.
Misschien wil ik Vista er bij kopen 64 BIT
Driver problemen bij Dell of XXODD heb ik nog geen weet van.
Wat ik er vooral mee doe:
Video stream en soms bewerken
Audio muziek maken met Nuendo /Cubase
Gamen. Als Crysis draait op een 8600 GT of GS zou top zijn.
8800 is me te duur.
Maar muziek maken is meer wat ik er mee doe.
(moet nog een M-audio kaart er bij kopen, hopelijk is er een goede externe USB optie)
Mijn keuze is gevallen op deze twee producten:
quote:
Dell XPS M1530 15.4"
Intel Core 2 Duo T7700 (2.40 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
4.096 MB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
nVIDIA GeForce 8600M GT <-----------
Handige media remote.
Inderdaad is dit een mooie toevoeging voor Film besturing
€ 1.929,01 Incl BTW
quote:
XXODD XNi8227d 17"
nVIDIA GeForce 8600M GS <-----------
1GB Intel Turbo Memory module <-----------
802.11 a/b/g/n <-----------
DVI Port <-----------
(Dell heeft wel HDMI maar alleen VGA \ Zag geen DVI. Dit is wel belangrijk voor mijn externe scherm dat Full HD moet worden)
€1.572,99 Incl BTW
*Moeilijk* Ik weet dat Dell gewoon perfect is, ook de schermen zijn vaak erg goed.
Voor dus bijna 2.000 euro mis ik de volgende onderdelen bij Dell die wel bij XXODD zitten :
Intel Core 2 Duo T7800 (2,6GHz, 800MHz, 4Mb) (Snelste beschikbaar)
802.11 a/b/g/n
DVI port
SPDIF Uit.
(Heeft Dell ook niet dacht ik?. Dit is wel belangrijk voor me. Maar zit natuurlijk later wel op de M-audio die ik nog moet zoeken)
Dus, is het bijna 2.000 euro waard wat Dell hier bied of ziet nu XXODD er beter uit die ook goedkoper is en met een 17" - scherm.
Dit (moet) een desktop vervanger worden. Mijn oude PC gaat weg.
Als iemand mij weet te overtuigen ga ik de koop aan.
---------------------------------------------------------------------------
Ik ben dus aan het kijken of het lager kan dan 2000 euro.
Clevo, Acer, Mitra, BTO zoveel.
Het gaat toch om veel geld dus ik zet hier de post wel even neer.
Ik ben er wel achter dat het geen UXGA is. Dat is jammer bij de Dell (Die kan geen Full HD aan)
Hier is me post:
----------------------
Beste Tweakers,
Graag zou ik mijn huidige Desktop willen vervangen voor een goed, betrouwbaar en snelle notebook /laptop waar ik later een groot 20+ scherm op ga aansluiten voor Full HD
Ik draai nu Windows Server 2003 (Test versie) en gebruik normaal XP Pro.
Misschien wil ik Vista er bij kopen 64 BIT
Driver problemen bij Dell of XXODD heb ik nog geen weet van.
Wat ik er vooral mee doe:
Video stream en soms bewerken
Audio muziek maken met Nuendo /Cubase
Gamen. Als Crysis draait op een 8600 GT of GS zou top zijn.
8800 is me te duur.
Maar muziek maken is meer wat ik er mee doe.
(moet nog een M-audio kaart er bij kopen, hopelijk is er een goede externe USB optie)
Mijn keuze is gevallen op deze twee producten:
quote:
Dell XPS M1530 15.4"
Intel Core 2 Duo T7700 (2.40 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
4.096 MB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
nVIDIA GeForce 8600M GT <-----------
Handige media remote.
Inderdaad is dit een mooie toevoeging voor Film besturing
€ 1.929,01 Incl BTW
quote:
XXODD XNi8227d 17"
nVIDIA GeForce 8600M GS <-----------
1GB Intel Turbo Memory module <-----------
802.11 a/b/g/n <-----------
DVI Port <-----------
(Dell heeft wel HDMI maar alleen VGA \ Zag geen DVI. Dit is wel belangrijk voor mijn externe scherm dat Full HD moet worden)
€1.572,99 Incl BTW
*Moeilijk* Ik weet dat Dell gewoon perfect is, ook de schermen zijn vaak erg goed.
Voor dus bijna 2.000 euro mis ik de volgende onderdelen bij Dell die wel bij XXODD zitten :
Intel Core 2 Duo T7800 (2,6GHz, 800MHz, 4Mb) (Snelste beschikbaar)
802.11 a/b/g/n
DVI port
SPDIF Uit.
(Heeft Dell ook niet dacht ik?. Dit is wel belangrijk voor me. Maar zit natuurlijk later wel op de M-audio die ik nog moet zoeken)
Dus, is het bijna 2.000 euro waard wat Dell hier bied of ziet nu XXODD er beter uit die ook goedkoper is en met een 17" - scherm.
Dit (moet) een desktop vervanger worden. Mijn oude PC gaat weg.
Als iemand mij weet te overtuigen ga ik de koop aan.
---------------------------------------------------------------------------
Ik ben dus aan het kijken of het lager kan dan 2000 euro.
Liefst 17. en een Blue Ray later.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:10:
'Fonk_', heb je ook al eens naar de Compal IFL90 (VBI-model) gekeken? Deze heeft namelijk zeer goede specs en is ook redelijk scherp geprijsd, zie bijv.:
Het word me enige PC, vandaar.
Hmmz Clevo gaat mij geen bios geven helaas
Toch Friesland Computers nog even spammen.
Verwijderd
Mij ook niet. Jammer.savale schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:55:
Hmmz Clevo gaat mij geen bios geven helaasToch Friesland Computers nog even spammen.
Jij hebt een xxodd he? Probeer het eens via hun. Ik heb Friesland namelijk even een mail gestuurd, hopelijk gaan ze er nu achteraan.
Verwijderd
Ik heb gemerkt dat xxodd XP-drivers voor de 8227d op de website heeft gezet.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:22:
[...]
Fonk,
Ik heb sinds kort de xxodd 8227d en ik ben nog steeds behoorlijk onder de indruk van de prestaties.
Ik heb eigenlijk maar 1 minpuntje, en dat is het lastige vinden van drivers, updates. De CD die erbij komt heeft wel drivers maar alleen voor Vista. Ik wil eigenlijk XP erop gaan zetten... (Linux draait overigens na wat tweaken als een trein!)
...
De links van de drivers werken bij mij niet, dus ik download de drivers via deze link .
edit:
De drivers werken perfect
Verwijderd
@ Fonk_
de dell die jij bijelkaar selecteerd kan veel goedkoper.
neem 1 GB ipv 4 GB scheelt tog weer euro of 300.
neem dan bij sallandautomatisering.nl een set van 2 x 2GB van kingston voor 70 euro.
verkoop je 2 x512 gb en je komt uit op ongeveer 55 euro voor 4 GB.
idem met 200GB. teveel verschil met 160GB. Koop lkkr de 160GB en bespaar 110 euro. Koop een externe HDD van 500GB voor al je multimedia en je bent nog goedkoper uit. wel minder handig om mee te nemen, maar zoals je aangaf moet het een desktopvervanger worden.
en is T7700 nou werkelijk 250 euro meer waard? een berekening leert mij dat die maar 20% sneller is. Dus ja, voor je games heb je daar niet veel aan.
mijn advies; als je voor de Dell gaat en je selecteerd zoals ik heb aangegeven kom je samen met de bonnen uit op maar 1025 euro!!!!!
ok je hebt geen 17 inch en minder als wat je eigenlijk in gedachte hebt, maar dat is tog wel zeker bijna 1000 minder.
met die duizend kan je lekker een mooie TV scherm kopen en heb je alsnog grotere dan 17 inch.
De xodd is idd neit duur, maar hij ziet er ook niet zo mooi uit als de nieuwe XPS (vind de rest van de dell serie maar heel lelijk)
en wat voor VD kaart zit er in de XODD dan?
want die in de dell , de GT is de beste van de 8600 serie.
draait jou spel vast en zeker wel.
de dell die jij bijelkaar selecteerd kan veel goedkoper.
neem 1 GB ipv 4 GB scheelt tog weer euro of 300.
neem dan bij sallandautomatisering.nl een set van 2 x 2GB van kingston voor 70 euro.
verkoop je 2 x512 gb en je komt uit op ongeveer 55 euro voor 4 GB.
idem met 200GB. teveel verschil met 160GB. Koop lkkr de 160GB en bespaar 110 euro. Koop een externe HDD van 500GB voor al je multimedia en je bent nog goedkoper uit. wel minder handig om mee te nemen, maar zoals je aangaf moet het een desktopvervanger worden.
en is T7700 nou werkelijk 250 euro meer waard? een berekening leert mij dat die maar 20% sneller is. Dus ja, voor je games heb je daar niet veel aan.
mijn advies; als je voor de Dell gaat en je selecteerd zoals ik heb aangegeven kom je samen met de bonnen uit op maar 1025 euro!!!!!
ok je hebt geen 17 inch en minder als wat je eigenlijk in gedachte hebt, maar dat is tog wel zeker bijna 1000 minder.
met die duizend kan je lekker een mooie TV scherm kopen en heb je alsnog grotere dan 17 inch.
De xodd is idd neit duur, maar hij ziet er ook niet zo mooi uit als de nieuwe XPS (vind de rest van de dell serie maar heel lelijk)
en wat voor VD kaart zit er in de XODD dan?
want die in de dell , de GT is de beste van de 8600 serie.
draait jou spel vast en zeker wel.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 23:49 ]
Dit topic is gesloten.