GF Go 7900 + TV-out = verkeerd/raar beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 19:53
Hardware:
Ik heb hier een Dell XPS m1710 laptop met een GeForce Go! 7900GS welke een breedbeeld scherm heeft van 1920x1200 pixels (16:10), en een oude Nokia ITT DIGIVISION Tv (4:3)

Probleem:
Als ik de TV-Out aan zet is het beeld op de TV fout, slechts een deel van de framebuffer wordt weergegeven, en onderin het beeld (ongeveer 1/3 van het beeld) bevinden zich zwart/witte lijnen met daardoorheen willekeurige kleuren. Het deel van de desktop wat wel zichtbaar is is goed van kleur en scherpte. foto van de TV en screenshot van de desktop

Wat heb ik al geprobeerd:
Google - Niet veel gevonden (maar ik weet niet goed hoe dit te omschrijven) wel 1 reactie op een forum van iemand die volgens mij precies het zelfde probleem heeft, maar geen oplossing (http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=9616 , een na laatste post)
Gezocht op de Dell site onder support / knowledge base - niets te vinden
Gezocht op de Dell forums - niets te vinden
GoT - Idem
Nieuwste NVidia drivers geinstalleerd van NVidia.com - Ik had al de laatste, maar heb ze nog maar eens geinstalleerd maar dat maakt geen verschil.
Ik heb allerlei verschillende combinaties van resoluties voor beeldscherm en tv, maar dat maakt ook geen verschil. Zelfs als allebei de schermen 800x600 staan is het beeld op de tv het zelfde (ongeveer, je kunt dan de hele achtergrond zien iig).
TVTool - Deze werkt niet helemaal correct. Hij zet wel TVout aan, maar het beeld is hetzelfde als via windows, alleen is het deel van het scherm dat eerst zwart/witte balken had nu helemaal zwart. Helaas krijg ik hierna slechts met de grootste moeite de backlight van de monitor weer aan, dus met TVTool ga ik niet meer spelen :+
Ik heb een andere TV geprobeerd (JVC, redelijk nieuw (maar ook 4:3)). Helaas heb ik geen breedbeeld TV terbeschikking, ik weet echter ook niet of dit verschil zou maken.
Uiteindelijk blijft het (zichtbare) deel van de desktop altijd breedbeeld ookal is de desktop op de TVout 4:3 (1024x768 / 800x600) (zie screenshot)

Ik weet niet wat het probleem zou kunnen zijn, of wat ik nog meer kan proberen. Ik geloof niet dat ik verder nog veel kan instellen. Het NVidia control panel is _veel_ minder uitgebreid dan de 'echte' control panel voor desktop kaarten (zie screenshot). Ook de TV-Out wizard is geen hulp: je mag kiezen uit "PAL-B" of "PAL-G", hierna wordt de TV-out geactiveerd en meer doet de wizard niet.

Vraag:
Wie o wie vertelt mij hoe ik mijn TV-out aan de praat krijg?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik weet het niet zeker of het kan, maar kan je ook gewoon alleende TV gebruiken en deze dus als primair zetten zonder je laptop scherm. Als het vervolgens dan nog steeds raar beeld oplevert, weet je iig zeker dat het niet aan het feit ligt dat je twee schermen aanstuurt met verschllende verhoudingen of reso's.

Er is trouwens een tooltje bij Guru3d om hidden features te tonen voor Geforce kaarten, misschien kan jij dan de extra missende opties alsnog tevoorschijn toveren?

[ Voor 21% gewijzigd door Carel op 16-08-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03

MaDLiVe

.-Observer-.

coolbits 2.0 moet je hebben om de extra opties in het nvidia panel te unlocken. Vind het een vreemd probleem en ben het zelf verder niet tegengekomen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
carel, bedoelde jij ook coolbits? Ik heb deze inmiddels geinstalleerd (geimporteerd is mss een beter woord aangezien het registry entries zijn). Ook ben ik er achter dat het ontbreken van de opties een fout van mijn kant was, een instelling waar ik 10x overheen heb gekeken. Je moet bij "Configuratiescherm-gebruikersinterface" de "Klassieke" instellingen kiezen. :X

Ik heb geprobeerd om alleen de TV out aan te zetten door de TV de primary monitor te maken en vervolgens de bij de nu secundaire Monitor "extend my windows desktop onto this monitor" uit te zetten. Dit leidt tot het zelfde resultaat als met TVTool: "breedbeeld", uitgerekt en in de bovenste helft van de TV, maar zonder de zwart/witte balken. (Maar de LCD gaat gelukkig hierna wel weer aan :D). Foto hiervan

Toen heb ik dual-view aangezet met het NVidiacontrolpanel, hetgeen weer leid tot het originele probleem. Ik heb toen geprobeerd een custom-resolution op te geven, namelijk 720x576@50hz. Toen was nog maar de helft van de TV gevuld met beeld en de andere helft met balken. Foto hiervan

Om eens gek te doen/testen heb ik ook even rotatie aangezet, dit ziet er ook vreemd uit, de zwarte balken worden nu vervangen door een ander deel van de desktop. Foto hiervan

Tenslotte heb ik geprobeerd een filmpje af te spelen (met de Windows MediaPlayer). Ik weet niet precies hoe dit werkt met overlay etc (ik heb hier nog niets aan ingesteld) maar je ziet het filmpje op de andere monitor altijd in fullscreen. Dus als WMP op de monitor is zie je op de TV fullscreen en andersom. Op de TV is het beeld echter maar de helft van het scherm en de onderste helft waar normaal de balken zijn knippert afwisselend met een kopie van de video en de achtergrond met 2 groene balken. Ik heb geprobeert hier ook een foto van te maken maar het knippert erg snel, dus je ziet 2 frames door elkaar op de foto. Foto hiervan

--edit
MaDLiVe schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:44:
Vind het een vreemd probleem en ben het zelf verder niet tegengekomen.
Bedoel je hiermee dat jij ook een XPS m1710 en/of GeForce Go! 7900GS hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Da Fox op 16-08-2006 18:37 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Da Fox
eeeeeeeen*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Heeft niemand meer een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Ik heb inmiddels ook een email naar Dell support gestuurd maar wacht ook van hun kant nog op antwoord.
Wel raar dat als je je support form (welke geheel nederlands is) in het nederlands invult en opstuurt, je een mail krijgt met de melding dat je dat eigenlijk in het Engels had moeten doen...

Is er niemand hier met een Dell XPS of andere laptop met dezelfde videokaart die soortgelijke problemen ondervind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shady
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 14:46
Probeer anders eens een wat oudere driver? Ik heb ook weleens drivers meegemaakt van nvidia welke ineens een gesloopte tv-out hadden. Terugstappen naar werkende driver hielp dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:43

db87

Mach 2 GT modded

[b][message=26315588,noline]Ik heb toen geprobeerd een custom-resolution op te geven, namelijk 720x576@50hz. Toen was nog maar de helft van de TV gevuld met beeld en de andere helft met balken. Foto hiervan
60Hz al geprobeerd?

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Cold Shady: Ik heb de ForceWare drivers versie 84.21, 84.43, 91.33 geprobeerd, helaas geven deze allemaal de melding dat er geen ondersteunde hardware kan worden gevonden bij de installatie.
Als ik ook zoek op de nvidia site lijkt het wel alsof dit (84.63) de enigste drivers zijn met ondersteuning voor de GO7900GS :s

db87
: Jep, maakt geen verschil helaas :( (had ik ook niet verwacht)

• Da Fox
Wellicht kan iemand anders die ook een Go 7900 GS heeft mij nog andere drivers aanwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
aarde aan tweakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.revivalgemeente.nl/images/Vergeetmijniet.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb verder geen idee hoe je het moet oplossen, is de Nvidia support of forum wellicht geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blij zijn dat iemand hetzelfde probleem heeft, weet niemand blijkbaar het antwoord!
Ik heb ook een Dell XPS M1710 en een oude Audiosonic tv (4:3) en Precies dezelfde balken!
TV Tool gaf bij mij ook rare dingen en bepaald geen oplossing.

Mocht iemand nog iets weten, ik ga dit topic in de gaten houden!

Verwijderd

Hoera!

De 84.21 drivers werken!

Zoals in de thread te lezen was gaf dat voor iemand de oplossing, dus ik denk ik ga het toch maar even proberen.

Je gaf aan dat je ze niet kon installeren, nou dat is op zich niks vreemds (wel vreemd dat de tweakers hier dat niet even zeiden!). Eigenlijk kun je alle normale drivers ook gewoon op je laptop installeren maar dat wordt niet officieel ondersteund door nVidia. Dit doe je door de driver uit te laten pakken en dan de nv4_disp.inf te vervangen door een modded inf. Hier te downloaden voor de 84.21 drivers.

Ik ben m'n gare balk in elk geval kwijt hiermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoonweg de drivers van de dell site gebruiken, jij hebt een gs veronderstel ik?

http://support.euro.dell....t=1&libid=6&fileid=167482

Ik heb een GTX en had EXACT hetzelfde probleem met de nvidia drivers, gewoon de drivers vanop de dell site gebruiken (ze zijn toch even oud), en alles is opgelost.

MVG Bayron.
Pagina: 1