Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu precies een week geleden dat ik mijn laptop heb besteld, en dat ik betaald heb.

Ik ga nu eerts eens bellen, want ik zou een mailtje krijgen met een document. (wat versta ik onder document?)
Hierin zou een klantnr moeten staan wat ik nog niet heb na 1week.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:10:
Dat heb je mooi geregeld schrnz! In Duitsland gekocht dus? Kzag die promotie daar ook staan. Maar stoort het duits toetsebord je dan niet? Chaoske, kzit in hetzelfde schuitje als u. Elke dag die prijs checken totdat die eens fatsoenlijk daalt. Hopelijk weer binnekort een dikke promotie zoals 'dubbel geheugen gratis'... Maar ik geef het allemaal nog 2 weken, mss anderhalf, dan zakt die prijs wel een stuk ! Nog even geduld dus ! Weet er trouwens iemand als het veel verschil maakt op het gebied van games om geheugen met 553Mhz of 677Mhz te kopen? Dat scheelt ook weer 70€ !

Thx, en tot de volgende !!!!
-Tox-
Mij stoort het niet, ik ben bekend met de Duitse toetsenborden.Werken voor mij net zo gemakkelijk als een Nederlandse.En voor die prijs O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:51:

PS: ik wil hem ook wel via Duitsland bestellen, maar het moet een Duits leveradres zijn :(
Ik wil je best helpen, maar dan zal je hem wel in Düsseldorf moeten kome afhalen op mijn vader bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:36:
Het is nu precies een week geleden dat ik mijn laptop heb besteld, en dat ik betaald heb.

Ik ga nu eerts eens bellen, want ik zou een mailtje krijgen met een document. (wat versta ik onder document?)
Hierin zou een klantnr moeten staan wat ik nog niet heb na 1week.

Tim
Nou, Nou

Ik heb vanmiddag dell gebeld. Ik heb 29aug. het geld overgemaakt naar dell via de sns bank.
Zei hebben nog niks ontvangen. Wel vreemd na zoveel dagen.

Krijg ik net rond etenstijd (ong.1uur) nadat ik gebeld heb de volgende mail gehad:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dell betalingsherinnering

Geachte Heer / Mevrouw,

Tot op heden hebben wij volgens onze administratie nog geen vooruitbetaling ontvangen.

Als u de betaling minder dan 4 dagen geleden naar ons heeft overgemaakt hoeft u naar aanleiding van deze e-mail geen actie te ondernemen.

Heeft u onverhoopt nog geen betaling verricht dan verzoeken wij u vriendelijk de betaling zo spoedig mogelijk in orde te maken onder vermelding van uw betalingsreferentie.

Neemt u alstublieft de volgende gegevens over bij de betaling:

Bedrijfsnaam : Dell B.V.

Bankrekeningnummer : 26.60.65.694 (als u betaalt van een bankrekening)

Postbank rekeningnummer : 50.33.667 (als u betaalt van een Postbankrekening)

Plaats: : Amsterdam

Totaalbedrag : € 2,021.35

Betalingsreferentie : 0000000000000000

------------------------------------------------------------------------------------------

Beetje vreemd vinden jullie niet?

Morgen maar weer bellen ;(

Ik ben zo niet echt tevreden over dell |:(

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg het nog maar een keer: ook het wuxga scherm kan erg slecht zijn!!
schijnbaar moet je gewoon geluk hebben om een goed scherm te krijgen maar nogmaals ook het dure scherm kan errug slecht zijn (eigen ervaring!!!)

doe er je voordeel mee...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je eens uitleggen over dat wUXGA scherm wat je eigen ervaring is?

thx!

*Edit: vanaf vandaag --> Gratis van 1024MB naar 2048MB - bij bestelling online. (+ gratis transport)

Prijs is nu € 1.558 voor een
Core2Duo 2.0 Ghz - 2GB Ram - 120 GB - WXGA+ - Geforce 7900 GS

Truelife erbij = 1740 € (180 € extra )

Actie duurt tot 12/09. Ik denk dat ik nog tot na 12/09 wacht om hem te bestellen.. niet zeker, though.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:37
Ik heb al eerder gepost in dit topic maar helaas nog geen antwoord gehad. Kan iemand mij vertellen wat Mediacenter is en hoe ik de 9cell batterij bestel. Via de NL-site lukt me dit niet, via US weer wel....

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:16:

thx!
quote]

onzettende lichlekkage onderin het scherm en een zeer beperkte kijkhoek
bovendien moet je echt met de juiste kleuren werken om een goed leesbaar scherm te krijgen.
je moet kleuren als achtergron gaan gebruiken die je niet gewend bent anders kun je als je bv een tekening aan het maken bent niet zien wat je doet
slecht scherm!!
ik heb mijn precision m90 ervoor retour gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:58:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:16:

thx!
quote]

onzettende lichlekkage onderin het scherm en een zeer beperkte kijkhoek
bovendien moet je echt met de juiste kleuren werken om een goed leesbaar scherm te krijgen.
je moet kleuren als achtergron gaan gebruiken die je niet gewend bent anders kun je als je bv een tekening aan het maken bent niet zien wat je doet
slecht scherm!!
ik heb mijn precision m90 ervoor retour gestuurd
Mijn laptop is er compleet voor retour gegaan en geld terug gevangen zoals sommigen hier ook wel weten.

Ik heb alleen nu geen vertrouwen er meer in, ik durf gewoon niet weer een Dell-laptop te bestellen eigenlijk... zeker niet als je dit leest. En een goed scherm vind ik erg belangrijk.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben zelf van plan een 9400 aan te schaffen het liefst deze week nog ik ben alleen op zoek naar een waardebon voor die 5% korting.

Ik heb ze opgebeld en ze erover lastig gevallen of ze niet gewoon 5% korting konden geven op mijn factuurbedrag maar dat wilde ze echt niet doen dus dan maar hier proberen of iemand nog een geldige waardebon heeft...

Wil deze aanschaffen:

core 2 duo 2.0 GHz
17" 1920 x 1200 met Truelife
2048 MB geheugen (gratis upgrade actie nu..)
120 GB 5400 rpm harde schijf
7900 GS
9 CELL batterij
en kom dan op 1760,- uit zonder verzendkosten want ze hebben nu ook een gratis verzenden actie.
Maar die extra 5% korting zou wel fijn zijn dus...

Ik had alleen een vraagje;
ik koop hem met heel duidelijk in gedachte dat ik hem zonder problemen kan retourneren en mijn volledige geld terug krijg (afgezien van de verzendkosten van het retourneren, maar dat vind ik het wel waard). Zo staat het ook op de dell site, maar ik vroeg me af of er in de praktijk nog een hoop mitsen en maaren aan zitten of een addertje onder het gras, of dat het echt zo makkelijk en snel gaat om je geld terug te krijgen en het product te retourneren. Wil niet in de situatie komen dat ze hem dalijk niet terug willen nemen..

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:14:
[...]

Mijn laptop is er compleet voor retour gegaan en geld terug gevangen zoals sommigen hier ook wel weten.

Ik heb alleen nu geen vertrouwen er meer in, ik durf gewoon niet weer een Dell-laptop te bestellen eigenlijk... zeker niet als je dit leest. En een goed scherm vind ik erg belangrijk.
dan heb ik 2 vraagjes:
- het is dus duidelijk een probleem met de Dell schermen, of geeft WXGA+ dit probleem niet? (bleeding toch wel?)
- andere optie van merk die voor deze prijs dit biedt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulmadejong schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:31:
Ik heb al eerder gepost in dit topic maar helaas nog geen antwoord gehad. Kan iemand mij vertellen wat Mediacenter is en hoe ik de 9cell batterij bestel. Via de NL-site lukt me dit niet, via US weer wel....
Media Center verschilt niet heel veel van XP.Ik zelf ga een clean install doen als ik mijn laptop krijg.
De 9cell batterij kun je gewoon bestellen in de configurator, bij Accessoires, Batterij > 9cell 80 WHr batterij [meerprijs € 35,70

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:53:
[...]

dan heb ik 2 vraagjes:
- het is dus duidelijk een probleem met de Dell schermen, of geeft WXGA+ dit probleem niet? (bleeding toch wel?)
- andere optie van merk die voor deze prijs dit biedt? :?
Ik had een WXGA+ scherm, zie de 2 foto's in de startpost. Een WUXGA+ heeft wel een erg hoge resolutie, maar de kwaliteit van het scherm op zich zelf schijnt al beter te zijn.

Verdere merk/productvergelijkingen heb ik nog niet gedaan.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

als ik het goed begrijp had je dus een WXGA+ scherm die compleet de mist ingegaan is qua prestaties.

je zou dus voor een WUXGA scherm opteren..

genoteerd, thx ;)

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Heeft het nut om te upgraden van 2GB 533 MHz naar 2GB 667MHz?

Verwijderd

sommige mensen willen het gewoon niet lezen maar de dell schermen zijn slecht!!!!
allemaal!
en met geluk kun je een iets minder slecht scherm krijgen maar meer niet
en ik snap niet dat zo een bedrijf daar niets aan doet.........
als je langs bijvoorbeeld een toshiba notebook zet dan weet je niet wat je ziet
wat wel weer jammer is want verder zijn de dell notebooks super

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:28:
sommige mensen willen het gewoon niet lezen maar de dell schermen zijn slecht!!!!
allemaal!
muld1529 heeft hier wel een beetje gelijk in.
Helaas is er erg veel licht lekkage onder in de schermen, ook bij de WUXGA. Het lijkt er inderdaad op dat dat je geluk moet hebben met die dingen. Als ik die plaatjes bekijk waarin dit te zien is is mijn scherm toch gelukkig stukken beter, maar er is zeker licht lekkage. Bovendien is het scherm op zijn best op zijn native resolutie (1920x1200) dit is voor sommige mensen al weer veel te klein. Op lagere resolutie is het weer blokkerig merk ik.
Wat ik wel mis maar nooit iemand hierover hoor is de toetsenbord, met zoveel ruimte hadden ze best een volwaardig toetsenbord (numeriek blok) kunnen inbouwen zoals bv sommige hp laptops dat hebben. Ik gebruik het tegenwoordig in combo met een Logitech G15 gaming toetsenbord, lekker veel programeerbare toetsen.

Los hiervan ben ik zeer teverden met mijn laptop.

Verwijderd

Ik heb genoeg reviews over de dell's gelezen maar er wordt nergens echt gezegd dat de schermen slecht zijn. Licht lekkage is er altijd wel een beetje (moet nog een scherm vinden dat het niet heeft) en er zijn genoeg mensen die verder wel tevreden zijn met hun scherm. Hoe verklaren jullie dat dan?

En ik heb genoeg toshiba's gezien in de winkels en ik vind die schermen echt een beetje mat, maar die hebben misschien wel minder licht lekkage. Mijn punt is dus dat zoiets heel erg persoonlijk is en wat voor de ene mooi is is voor de andere misschien weer niet mooi..

Voor mij is het scherm best belangrijk maar het blijft gewoon rottig dat je de dell niet kunt zien voordat je hem bestelt. Ik overweeg nu om een acer aspire 9512 te nemen die een 17" 1440x900 scherm heeft met twee lampen en 400nits brightness. Maar ook deze is niet te zien nog in de winkels (staat zelfs nog niet op de nl acer site) dus een keuze is moeilijk om te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 16:24 ]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:16

Gamer

mobile

weet iemand met welke bios die Meroms standaard werken ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 20:46
allemaal!
ik wil hier toch even op inhaken want ik vind het niet een eerlijke opmerking.
het is waar dat dell meer dan normaal problemen heeft met hun schermen.
maar ikzelf heb een versie die prima in orde is, geen irriterende bleeding en een goeie inkijk hoek.

op school hebben 4 jongens bij mij in de klas een toshiba, en allen hebben een bagger scherm dat zo mat is als gerecycled grijs toilet papier.
dus kom nou aub niet aan met dat dell slechte schermen heeft, en als je dan tóch zoiets wilt mededelen, neem dan vooral niet toshiba schermen als maatstaaf.

zo, ben ik ff mn ei kwijt :(

Verwijderd

Ik sta nu echt wel twijfelachtig tov Dell...

Rest dan de vraag:

welk merk biedt een 17" Core (2) Duo aan met 1GB DDR, 120 GB HD & Geforce 7600 - specs voor een goeie 1500 € , waar het scherm wel prima kwaliteit is?

Verwijderd

allemaal!
Heb onlangs ook een Dell Inspiron 9400 aangeschaft met WUXGA scherm zo uit het doos had ik heel lichtjes onderin ook bleeding. In de bios heb ik de brightnes op 4 gezet, stond op maximaal (8). Hup bleeding weg en zwart is gewoon diep zwart nergens nada bleeding :P .
God allemachtig wat een prachtscherm heb ik. Als ik het vergelijk met mn Samsung en Philips lcd monitoren, dan is de Dell scherm toch stukken mooier....
En je kan gewoon normaal kijken hoor, scherm is niet donker ofzo...

Als ik zo al de berichtjes leest van muld1529 lijkt het net een anti Dell campagne werkt hij voor de concurrent ofzo? sorry maar als je eenmaal niet tevreden bent koop dan gewoon een ander merk...Toshiba bijvoorbeeld

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 22:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:11:
[...]

Heb onlangs ook een Dell Inspiron 9400 aangeschaft met WUXGA scherm zo uit het doos had ik heel lichtjes onderin ook bleeding. In de bios heb ik de brightnes op 4 gezet, stond op maximaal (8). Hup bleeding weg en zwart is gewoon diep zwart nergens nada bleeding :P .
God allemachtig wat een prachtscherm heb ik. Als ik het vergelijk met mn Samsung en Philips lcd monitoren, dan is de Dell scherm toch stukken mooier....
En je kan gewoon normaal kijken hoor, scherm is niet donker ofzo...
hier hetzelfde geval.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er zijn ook veel meer DELL problemen bekend, er worden dan ook ENORM veel meer DELL's verkocht dan welke andere computerproducent dan ook (van vergelijkbare kwaliteit !!!!!!!!
Dus natuurlijk is er veel kritiek als je veel klanten hebt, je hoort er eenvoudigweg ook vaker van.

Lees eens de forums over videokaarten, je vindt nooit 100 tevreden mensen, zelfs niet als je bijv.
een leuke kaart als 7900 GTX hebt. Er zijn altijd mensen die altijd wat te wensen, zeiken, zeuren hebben, dat hou je altijd.

Maarre, die 9400 met 7800 Dual core 2, 2 gig en 17" voor rond de 1500 is gewoon een hele goede aanbieding, je vindt er niet veel voor hetzelfde geld denk ik. Wie ze wel vindt laat me weten, ik heb mn nieuwe DELL nog niet besteld namelijk

Verwijderd

Op mijn zoektocht naar een degelijke 17" C2D laptop heb ik ook dit tegengekomen van Asus (voor 1500 €):

• Intel Core 2 Duo T5600 (1.83Ghz; 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
• 120Gb S-ATA harddisk 5400RPM
• 2048Mb DDR2 667 (2 x 1024)
• 8* DVD+/-RW Dual Layer
• ATI Mobility Radeon X1600 256Mb VGA (512MB Hypermemory)
• Interne Hybryde TV Tuner (Digitaal + Analoog)+ Remote Control
• 1 x EPP/ECP Parallel port, 1 x Headphone-out jack /SPDIF, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 5 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video composite), 1 x VGA out, 1 x Express Card, 1 x SIR-115.2Kbps supported, 1 x CIR for remove control, 1 x DVI Port
• 17" WXGA TFT (1440 x 900) Color Shine
• Windows XP MediaCenter
• Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
• 405 x 314 x 38.2 mm (W x D x H); 4.0 Kg
• 2 jaar pick up & return garantie
• Gratis Draagtas, Optische Muis en Remote Control

--> voor 200 € minder heb je: geen WUXGA, geen 7600 GS, geen 2.0 Ghz C2D. Wel TV-tuner :)

Is maar ter info.. (mijn budget reikt voorlopig niet tot 1760 € spijtiggenoeg voor Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als je probeert anderen te waarschuwen voor iets wat je zelf hebt ervaren dan ben je anti-dell??
nee hoor ik zou de eerste zijn die weer een dell notebook besteld zodra men bekend zou maken iets aan het scherm probleem te doen.
als je goed leest dan vermeld ik dat ook.

IK had gewoon een super slecht scherm bij een notebook van 3000 euro en dat kan niet vind ik.
en vergelijken doe ik dan met een produkt dat ik ook ken en dat is toevallig toshiba
dan weet ik niet welke toshiba's jullie zien maar die ik zie die hebben perfect beeld
maar nogmaals ook ik vind dell een betere machine ( op het scherm na!!)
en er zijn echt meerdere reviews van de schermen te vinden die ook aangeven dat het scherm erg slecht is.
maar genoeg over die schermen
nooit zeggen dat je niet gewaarschuwd bent als je straks een notebook thuis krijgt.......
de groeten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Professionele reactie zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over professioneel hebben, wat een kinderachtige reacties zeg.

Vergeet niet dat dit nog steeds een technisch forum is waarbij je ervaringen kunt uitwisselen en niet alleen bedoeld om je verlanglijstje aan iedereen mee te delen.

Als je je hoofd nou eens uit de kont van Dell haalt, en de moeite had genomen om deze topic door te lezen had je gezien hoeveel mensen al met een brak scherm zaten opgescheept. Daarbij het probleem van het refund van je geld, waar je vele weken op moest wachten. Als iemand je hiervoor waarschuwt zou je dat best op prijs mogen stellen ipv achteraf te kankeren als jij toevallig met een brak scherm zit opgezadeld.

Deze topic veranderd steeds meer in een “kijk eens wat voor pats machine ik ga kopen” met enorme nadruk op de prijs. En eerlijk is eerlijk wij hebben allemaal een Dell gekocht met als voornaamste de prijs in het achterhoofd. We willen niet te veel betalen, prima maar we willen ook niet met problemen zitten na een duur aankoop. En mocht je toch problemen hebben of niet tevreden zijn lees je hier gelukkig nog de ervaringen van deze mensen en hoe zij het opgelost hebben.

Mede door ervaringen van deze mensen heb ik in een mailtje naar onze Dell accountmanager laten bevestigen dat indien ik niet tevreden zou zijn over het scherm dat hij er persoonlijk zorg voor zou dragen dat dit zonder problemen zou worden afgehandeld/teruggenomen. Gelukkig heb ik hier geen gebruik van hoeven te maken.

Mijn scherm viel reuze mee en ik ben zeer tevreden met mijn laptop.
Fijn voor ons, maar ga nou niet zitten katten op mensen die met problemen zaten opgezadeld en proberen hier anderen voor te waarschuwen, ook die reacties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Met jou ben ik het eens....

Ik had een vraag over de videokaart, ik heb een de inspiron 9400 besteld met de 7900gs. Ik zat er aan te denken om eventueel een andere kaart erin te doen, kan zoiets?

Bvd.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 20:03
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:01:

Ik had een vraag over de videokaart, ik heb een de inspiron 9400 besteld met de 7900gs. Ik zat er aan te denken om eventueel een andere kaart erin te doen, kan zoiets?

Bvd.

Tim
Ja dat is mogelijk volgens een andere tweaker.. Hij had er toen een 7800 ingestopt die hij op ebay gekocht had, dus het zou mogelijk moeten zijn.. Ik denk dat ik er ook een andere kaart ingooi met de komst van vista.

[ Voor 22% gewijzigd door thecompany op 08-09-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

idd, perfect mogelijk.
wel moest ik de steun van het toetsenbord desolderen om de kaart erin te krijgen (dubbel heatpipes ipv enkele).

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:43:

Vergeet niet dat dit nog steeds een technisch forum is waarbij je ervaringen kunt uitwisselen en niet alleen bedoeld om je verlanglijstje aan iedereen mee te delen.

Als je je hoofd nou eens uit de kont van Dell haalt, en de moeite had genomen om deze topic door te lezen had je gezien hoeveel mensen al met een brak scherm zaten opgescheept. Daarbij het probleem van het refund van je geld, waar je vele weken op moest wachten. Als iemand je hiervoor waarschuwt zou je dat best op prijs mogen stellen ipv achteraf te kankeren als jij toevallig met een brak scherm zit opgezadeld.

Deze topic veranderd steeds meer in een “kijk eens wat voor pats machine ik ga kopen” met enorme nadruk op de prijs. En eerlijk is eerlijk wij hebben allemaal een Dell gekocht met als voornaamste de prijs in het achterhoofd. We willen niet te veel betalen, prima maar we willen ook niet met problemen zitten na een duur aankoop. En mocht je toch problemen hebben of niet tevreden zijn lees je hier gelukkig nog de ervaringen van deze mensen en hoe zij het opgelost hebben.

Mede door ervaringen van deze mensen heb ik in een mailtje naar onze Dell accountmanager laten bevestigen dat indien ik niet tevreden zou zijn over het scherm dat hij er persoonlijk zorg voor zou dragen dat dit zonder problemen zou worden afgehandeld/teruggenomen. Gelukkig heb ik hier geen gebruik van hoeven te maken.

Fijn voor ons, maar ga nou niet zitten katten op mensen die met problemen zaten opgezadeld en proberen hier anderen voor te waarschuwen, ook die reacties zijn welkom.
WUXGA of WXGA+ scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb een XPS M1710 met WUXGA (kleinere heb je niet). Ik heb geïnformeerd bij Dell naar de gebruikte schermen in beide series, deze vertelden mij dat dit hetzelfde scherm was als de WUXGA dat ze in de 9400 serie gebruiken. Twee collega's van mij hebben de 9400 serie ook met WUXGA aangeschaft mede omdat we hier dus gelezen hadden dat de meeste problemen met de goedkopere WXGA schermen optrad.

Nou kunnen verkopers je natuurlijk van alles wijsmaken maar Ik moet zeggen dat ik inderdaad geen verschil zie in de XPS scherm en de 9400 series scherm met WUXGA als deze naast elkaar staan.
Ze hebben allen lichte licht lekkage onderaan maar dat valt reuze mee. Van de WXGA weet ik het niet omdat ze eerlijk gezegd het risico niet wilden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:01:

Bvd.

Tim
Mocht je dit idd besluiten hoor ik het graag, ben zeker geintresseerd in je 7900GS dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:38:
Ik zelf heb een XPS M1710 met WUXGA (kleinere heb je niet). Ik heb geïnformeerd bij Dell naar de gebruikte schermen in beide series, deze vertelden mij dat dit hetzelfde scherm was als de WUXGA dat ze in de 9400 serie gebruiken. Twee collega's van mij hebben de 9400 serie ook met WUXGA aangeschaft mede omdat we hier dus gelezen hadden dat de meeste problemen met de goedkopere WXGA schermen optrad.

Nou kunnen verkopers je natuurlijk van alles wijsmaken maar Ik moet zeggen dat ik inderdaad geen verschil zie in de XPS scherm en de 9400 series scherm met WUXGA als deze naast elkaar staan.
Ze hebben allen lichte licht lekkage onderaan maar dat valt reuze mee. Van de WXGA weet ik het niet omdat ze eerlijk gezegd het risico niet wilden nemen.
Nog een laatste vraagje dan:
Sommigen spreken over de extra belasting van je ogen wanneer je naar een WUXGA kijkt omdat de resolutie nog eens kleiner is... ervaring mee?

En is er hier IEMAND die tevreden is van zijn WXGA+ scherm? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik ben best tevreden met het WXGA. Redelijke licht-bleeding onderaan inderdaad, maar dat wist ik van tevoren, en ik stoor me er niet aan. Ik zou inderdaad lijp worden van de hogere resolutie van het WUXGA scherm, dus ook dat is prima zo (op mijn 1440x900 met de vorige VGA = 7800GS kan ik nu net lekker Most Wanted full screen draaien ;P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:42:

Sommigen spreken over de extra belasting van je ogen wanneer je naar een WUXGA kijkt omdat de resolutie nog eens kleiner is... ervaring mee?
Sja als je 't scherm op 96 dpi laat staan is het klein ja.
Maargoed, in Windows kan je de dpi instelling hoger zetten zodat fonts en vensters wat beter gerenderd worden. Alleen websites blijven een beetje matig, aangezien vrijwel elke website met pixels werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 20:03
Ik ben zeer tevreden over mijn WXGA scherm.. Mijn broer heeft een WUXGA maar dit is voor mij te klein en er zit zon lelijke spiegel achter.. Voor gamen zou ik het wel handig vinden omdat mijn max resolutie 1024x768 is (voor spellen die geen 1440 ondersteunen) Ik heb weinig last van bleeding, misschien als het stikdonker is en ik een donkere film aan het kijken ben maar films kijk ik op mijn MCE dus dit is ook geen probleem.. Toen ik het scherm voor de eerste keer zag was het echt een verademing ten opzichte van mijn 19 inch crt.. Zoveel scherper en helderder.. Al met al: Ik ben heel tevreden over mijn WXGA scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mijn dell keuze twijfelde ik erg tussen de 9400 en de 6400, maar de mobiliteit gaf de doorslag. de 9400 is toch wel erg groot en log voor een laptop. wel mooie specs (waaronder een goede videokaart die te kiezen is), maar toch maar de 6400 gekozen, die is wat kleiner en mobieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, blij om hier de positieve stemmen te horen over een WXGA+ scherm... waarvoor dank :)

Ik ben nu minder bang om een Inspiron met WXGA+ te bestellen, hoewel ik die "truelife" (brightview/x-black/alles wat spiegelt) aantrekkelijk vindt.. ook al kan je er volgens sommigen je haar in doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
er zit een knopje MediaDirect op de laptop.. is deze anders te programeren? aangezien hij bij mij nu niet werkt omdat ik alle zooi van dell eraf gegooit heb.

Verder heb ik ook het 1400 scherm... en ik ben er zeer tevreden over.. hij heeft inderdaad wel ietsjes last van lichtlekkage onderaan, maar ik stoor me er niet zo aan... niet echt iets om me meteen heel druk over te maken..

en nog een vraagje..

Ik heb nu 1024 mb 667 mhz ddr2 erin zitten.. kan ik ergens 2 gig 667 ddr kopen (ik heb nu 2x512)? zo jah waar? EN kan ik dat in m'n laptop zetten.. en zo ja.. hoe gaat die laptop open 8)7. ik heb vrij veel ervaring met onderdelen van gewone desktops, maar is het moeilijk om van een laptop het geheugen te vervangen?

[ Voor 30% gewijzigd door Boyd op 09-09-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraag over die hogere resoluties:

een 15.4" scherm met een resolutie van 1650x1050 is dat even goed leesbaar als
een 17" scherm met een resolutie van 1920x1200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:17
Weet iemand hoe gevoelig een DVI connector is, zekers als deze DVI connector op de laptop naar LCD-TV intensief gebruikt gaat worden? Kan die DVI connector er tegen als er bv 2jaar lang, 2x per week die plug er in/uit gaat?
Of is het dan aan te raden om een DVI verloop stukje erop te zetten zodat de DVI connector op de laptop 'met rust' gelaten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:12:
ik had een vraag over die hogere resoluties:

een 15.4" scherm met een resolutie van 1650x1050 is dat even goed leesbaar als
een 17" scherm met een resolutie van 1920x1200 ?
dat zal ongeveer op hetzelfde neerkomen, maar je kan dit zelf natuurlijk altijd nog aanpassen bij je configuraties, dus je kan altijd je gewenste instellingen kiezen!!! ik vindt 17" iig veel te groot voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik zit er ook aan te denken om deze laptop aan te schaffen. Echter lijkt 1920x1200 mij toch te klein voor dit formaat scherm. Dus dan zou ik toch voor 1440x900 moeten gaan. Als er dus bij levering geen goed scherm in te zitten is het dan makkelijk om hem te laten vervangen? Ze halen hem neem ik aan zelf op met UPS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Metal schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:34:
Ik zit er ook aan te denken om deze laptop aan te schaffen. Echter lijkt 1920x1200 mij toch te klein voor dit formaat scherm. Dus dan zou ik toch voor 1440x900 moeten gaan. Als er dus bij levering geen goed scherm in te zitten is het dan makkelijk om hem te laten vervangen? Ze halen hem neem ik aan zelf op met UPS? :)
Er komt een mannetje van dell je scherm vervangen volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:43:

ik geef je voor de 100% gelijk , ik ben zelfs ( al jaren ) uiterst tevreden over dell , vorig jaar was mijn tft stuk gegaan van mijn dimension setje, 16 maanden oud dus 4 maanden voorbij de garantie, en ze kwamen zonder problemen of enkel gezeur een nieuwe brengen , dat vindt ik pas service .
Ook ben ik zeer tevreden over mijn inspiron 9400, het is maar net hoe je de zaken aanpakt , een dikke pluim voor de jongens bij Dell ( al dat negatieve werd mij een beetje teveel , daarom ff off-topic , mijn excuses hiervoor ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb trouwens een WUXGA scherm , en perfecto .
En die 7900GS heb ik ook wel oren naar !!!!!!!!!!!!!!!!!! >:) , let me know

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet eventjes de volledige topic in sneltempo doorgelezen (jawel deel I en II)

heb mijn dell inspiron 9400 vorige week (3 Sept.) besteld en donderdag de betalingsbevestiging gekregen. Nu zit ie nog steeds in pré productie. Heb effies gebeld en de telefoon operator wist me te vertellen dat de Internal W-LAN 54Mbps kaarten op zijn. Maandag moet ik al naar school en heb hem echt wel nodig. Hopelijk steken ze er wat vaart achter. (mijn complimenten aan de klantenservice van dell)

Zijn er hier nog mensen die deze laptop gebruiken voor grafische doeleinden? Ik ga hem gebruiken voor photoshop, lightwave, maya, flash en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik wil een inkoopaktie starten voor de speciale adapter kabels voor composite uit, SPDIF en S-Video. Deze zijn geschikt voor de 6400 en de 9400. Ik weet nog niet hoe ik dat precies kan gaan doen. Bestellen van de adapter kabels is geen probleem, maar hoe ik anderen er dan blij mee kan maken weet ik niet. Nieuw topic openen misschien? Speciale website? Misschien hebben jullie een sugestie. De kabeltjes komen denk op ongeveer 12 euro inclusief verzendkosten binnen Nederland. Dat is een stuk goedkoper dan bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha laptop zit in productie ! vraag me wel af hoe ze dat daar doen bij dell, als ik kijk om 21:00 dan staat het nog op "pre productie" en nu na 24:00 staat ie plots in productie. Rare jongens die van dell !
even mn specificaties doorgeven:

Inspiron 9400 Core 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive
Primary 53 Watt/Hour, 6 CELL Battery
256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS
Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module
Dutch - Genuine Windows XP Pro SP2

wel spijtig dat ik hem heb besteld net voor de "gratis dubbel geheugen" actie.
Ik had al gehoord van de "bleeding" bij de dell WXGA schermen maar heb liever wat bleeding dan zot te worden van zo een spiegelscherm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gekozen voor de 9cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja was ik vergeten, maar kon de bestelling niet meer wijzigen alleen maar annuleren en daar had ik geen zin in. gewoon appart bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Weten jullie wat het verschil is tussen:
1: Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
2: Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (with media)

Krijg je bij keuze 2 een gewone xp media center cd meegeleverd ipv de versie vol met Dell shit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:56:
Weten jullie wat het verschil is tussen:
1: Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
2: Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (with media)

Krijg je bij keuze 2 een gewone xp media center cd meegeleverd ipv de versie vol met Dell shit? :?
bij die 2e optie krijg je de cd erbij, bij de eerste alleen een recovery partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
maar die media cd is dus niet een kale windows, die hoop had ik wel.
als je die installt krijg je gwn weer die meuk erop.

dat je het ff weet
weet niet of het die 6 euro waard is want bij mij ligt ie ergens in de kast bij de doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Technattic schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:46:
Ik wil een inkoopaktie starten voor de speciale adapter kabels voor composite uit, SPDIF en S-Video. Deze zijn geschikt voor de 6400 en de 9400. Ik weet nog niet hoe ik dat precies kan gaan doen. Bestellen van de adapter kabels is geen probleem, maar hoe ik anderen er dan blij mee kan maken weet ik niet. Nieuw topic openen misschien? Speciale website? Misschien hebben jullie een sugestie. De kabeltjes komen denk op ongeveer 12 euro inclusief verzendkosten binnen Nederland. Dat is een stuk goedkoper dan bij Dell.
hey, ik hoop dat je dat gaat lukken, zon inkoopactie.
ik heb er wel interesse in en als ik het zo hoor zijn er meerderen in ge interesseerd.
zeker voor dat bedrag.

keep us posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inkoopacties kan je o.a. doen op samenkopen.net.
Ik weet niet of 't bij deze laptop ook kan, maar op m'n I8600 gebruik ik een tv out kabeltje van een Nvidia videokaart (Gainward 6600). Composiet werkt iig prima. Spdif en s-video kan ik hier niet testen, heb geen apparaten die dat ondersteunen. Gewone s-video naar composiet kabeltjes werken niet.

• Technattic
Ik wil dus een inkoopaktie starten voor de SPDIF/SVIDEO/COMPOSITE adapter kabel. Het gaat om een originele Dell adapter kabel.

Foto van de kabel kun je hier vinden: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Ik heb op www.samenkopen.net een item neergezet, maar deze is om een of andere reden nog niet goed gekeurd. De kabel gaat maximaal 12 euro kosten incl verzendkosten. Wil iedereen die hier interesse heeft mij even een email sturen? j.taverne@gmail.com. Dan kan ik vast gaan bestellen.

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:35
Technattic schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:20:
Ik wil dus een inkoopaktie starten voor de SPDIF/SVIDEO/COMPOSITE adapter kabel. Het gaat om een originele Dell adapter kabel.
Ik heb je net een mail gestuurd dat ik interesse heb, dus je hebt in elk geval al één iemand op je lijst. :P

Verwijderd

Ik heb mijn Inspiron 9400 besteld met 2x 256, dit wil ik uitbreiden naar 2x512 of 2x 1024, kan ik via het klepje van het geheugen bij beide dimmetjes?

• Gamer

Gamer

mobile

jazeker.
er is hier ergens een online manual te vinden.

Verwijderd

Even kort (her-)vragen om heel zeker te zijn:

Het 17"-scherm WXGA+ scherm, is mat, juist? Dus geen "Brightview" / ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Mijn Inspiron 9400 is nu in pre-productie. Verwachte leverdatum 29 september. Zal wel komen vanwege de slechte leverbaarheid van de processor. :)

Verwijderd

heb em gister binnen gekregen :D :D :D
dalik maar ff frisse install doen, staat me ene troep op :S
maarre mooi ding klein beetje leaking volges mij links onderin maar nie hinderlijk

Verwijderd

Heb je een WXGA+ scherm? Heeft dat scherm Brightview of niet (zo'n glasplaat ervoor zoals 90% van de huidige laptops heeft..)?

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:52:
Heb je een WXGA+ scherm? Heeft dat scherm Brightview of niet (zo'n glasplaat ervoor zoals 90% van de huidige laptops heeft..)?
Alleen de 1920x1200 versie heeft dat, en het heet 'true-life', het zorgt ervoor dat het zwart beter uitkomt. Met helaas vrij veel spiegeling als bijwerking. :)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:11
Ik ben van plan een t7200 / 1 Gb ram / 7900 gs aan te schaffen.

Een vraagje mbt clean install.

Als ik die dell drivercd bestel, gewone winxp pro (gewoon een eigen van mij) cd erin gooi, windows installeer, windows activeer met de dell xp-pro code, en drivers alles van de dell drivercd bestel, zou het dan moeten werken, of moet ik meer doen voor een fresh install?

en heeft iemand nog een promocode?? ik wil nl 3 systemen bestellen... lijkt me wel fijn om dan 5% off te hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door caspervc op 16-09-2006 22:15 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het wuxga scherm idd redelijk wat spiegeling..
heb ook clean installgedaan dus, drivers enzo is ff wat prutsen maar valt verder wel mee
zat idd 3G dell recovery partitie in, ook maar delled
batterij tijd ook wel oke net film gekeke van bijna 2 uur in bed vol op de batterij leeft nu nog
1 ding als tip, neem een 7,2 k rpm schijf
heb 5400 maar vind het aardig traag was gister wat files van ene partitie naar andere aan het verplaatsen, ding zo traag als de pest :(
cpu temp van rond de <45 idle en 55 alsie bezig is ook normaal?
hd is 44 en gpu rond de 60
klinkt wel ok toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik zit te denken om die 9400 van dell te gaan bestellen. Ze hebben een leuke actie nu.

Wat ik me afvraag, kan je met die laptop (met die ati x1400) een beetje in max en photoshop overweg? Ik wil hem vooral gaan gebruiken als werk station onderweg en bij klanten. moet simpel 3d scenes aankunnen (tot 100.000 polygonen oid)

iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn insperion 9400 enkele dagen geledn ghad..........

Bevalt uitstekend... enkele spellen die ik doe (sims2 en commandos first strike, draaaien op max reso! was ook wel te verwachten

Ik heb vrijwel geen last van bleeding van het scherm

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
BESTELD!

9400 X-treme Multi Media N09947
42 Inspiron 9400 Core 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 1
43 17" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display 1
44 Free x tra large carry case 1
45 No Snap Cover Option 1
46 Dutch - System Documentation 1
47 European - Power Cord 1
48 Microsoft Vista Capable Logo Label 1
49 No Resource CD 1
50 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) 1
51 No Floppy Drive Option 1
52 100GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive 1
53 Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 1
54 DVD Cyberlink Decoder Software (No Media) 1
55 Record Now and My DVD Software (No Media) 1
56 90W AC Adapter 1
57 Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell) 1
58 Extra Large Black/Grey Nylon Carry Case 1
59 256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS 1
60 Dutch - Modem Cable and Adapter 1
61 Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Core 2 Duo Processors 1
62 US Intl - (QWERTY) - Internal Keyboard 1
63 Software Drivers 1
64 Dutch - Genuine Windows XP Home SP2 1
65 Dutch - Genuine Windows XP Home SP2 Backup Media 1
66 Dutch - Microsoft Works 8.5 1
67 Dutch - Corel Photo Album6 Trial Edition 1
68 Dutch - Corel Paint Shop ProX Trial Edition 1
69 Dell Support 3.2 1
70 English - Ghost 10 - 90 Day Trial 1
71 Network Assist - 90 Day Trial 1
72 English - Adobe Reader 8.5.8 1
73 European - Triple ISP with No Media 1
74 Dell Media Experience 3.0 Basic- Inspiron 1
75 Dutch - McAfee Security Centre 90 day Trial Version 1
76 No Warranty Upgrade 1
77 Base warranty 1
78 1Y CAR (Collect and Return ) 1
79 PROMO - Exploring the Internet e-Learning Lite Pack, 60-day, En/Fr/De/es/It - Go to www.learndell.com/euro to register 1
80 Inspiron Order - Netherlands 1

Dit samen met 2 andere notebooks, waarvan deze voor ca €1500 !

NU kan het grote wachten beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de duitse site dan neem ik aan???

• caspervc
nee, gewoon in nld

Samen met 2 andere inspirions, en flink wat lopen lullen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 15:56:
hoi, ik zit te denken om die 9400 van dell te gaan bestellen. Ze hebben een leuke actie nu.

Wat ik me afvraag, kan je met die laptop (met die ati x1400) een beetje in max en photoshop overweg? Ik wil hem vooral gaan gebruiken als werk station onderweg en bij klanten. moet simpel 3d scenes aankunnen (tot 100.000 polygonen oid)

iemand ervaring hiermee?
Ik weet niet hoe vaak jij op de weg zit naar klanten?

Ik neem dat ding af en toe mee voor studie doeleinden (virtuele netwerken).

Maar als je hem vaak meeneemt soliciteer je volgens mij naar een hernia!

Verwijderd

een vraagje
heb tel. een offerte aangevragen bij dell, nou staat daarboven op de offerte dat deze 30 dagen geldig is.
Is het nu zo dat ik kan wachten op volgende week (misschien een leukere actie) of de week daarop om de offerte voor accoord terug testuren??

grt alex

• Satch
  • Niet online
Ik heb ook m'n 9400 binnen. Bevalt erg goed, alleen zie ik toch aardig wat bleeding onderaan het scherm. Morgen Dell maar even bellen. :)

• caspervc
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:18:
een vraagje
heb tel. een offerte aangevragen bij dell, nou staat daarboven op de offerte dat deze 30 dagen geldig is.
Is het nu zo dat ik kan wachten op volgende week (misschien een leukere actie) of de week daarop om de offerte voor accoord terug testuren??

grt alex
Nee, dit kan niet

Offerte was volgens mijn verkoper geldig tot de laastste dag vd actie.

• Satch
  • Niet online
Volgende week wordt als het goed is mijn scherm vervangen vanwege de bleeding :)
Echter heb ik nogal een dom vraagje:
Ik krijg met geen mogelijkheid het geluid van de line in of microfoon over de speakers afgespeeld..
Alleen tijdens het geluidshardware testen hoor ik het wel. Opnemen kan ik het ook dus het is echt een instellings probleem, of het moet gewoon echt niet kunnen..

Iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf gebruik de headphones ingang altijd die ervoor zit, maar ik zal eens testen met de line in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wil je niet doen, zoek op google naar Coolbit.
Dit is een register bestandje die ervoor zorgd dat er meer instellingen in Nvidia control panel komen te staan.
Zo kan je hem automatisch naar de optimale snelheid laten overclocken of zelf nog iets hoger gaan dit wordt iedere keer gechecked op problemen.

Ben zelf zeer tevreden over de laptop speel alle spellen op max resolutie met alles aan.
Laatst de beta drivers van nvidia gedownload hd films speel ik nu hardwarematig af met powerdvd, alleen het overclocken werkt niet met deze drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ff 3dmark05 laten lopen op 1920x1280
4237 3dmakrs 05
lijkt weinig of ben ik verkeerd? :S

t7200 7900GS 2048 667mhz

6403 op standaard resolutie.. is dit wel ok? :S

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:35:
[...]

Dit wil je niet doen, zoek op google naar Coolbit.
Dit is een register bestandje die ervoor zorgd dat er meer instellingen in Nvidia control panel komen te staan.
Zo kan je hem automatisch naar de optimale snelheid laten overclocken of zelf nog iets hoger gaan dit wordt iedere keer gechecked op problemen.

Ben zelf zeer tevreden over de laptop speel alle spellen op max resolutie met alles aan.
Laatst de beta drivers van nvidia gedownload hd films speel ik nu hardwarematig af met powerdvd, alleen het overclocken werkt niet met deze drivers.
Oke , kzal de link weghalen in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso nogal link om elke keer de firmware te flashen. Als 't fout gaat is je videokaart stuk en als je te hoge settings erin flashed kan het gebeuren dat je beeld onleesbaar wordt (van de artifacts of gewoon niet eens aanspringt). Als bij coolbits of elke andere sw oplossing het scherm uitgaat is 't geen ramp, gewoon resetten en 't werkt weer.

Verwijderd

Ik wil ook een dell inspiron 9400 gaan bestellen.
Dit is m'n configuratie tot nu toe:

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) LCD-SCHERM 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
GEHEUGEN 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
HARDE SCHIJF 80GB (5,400 rpm)
GRAFISCHE KAART Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB shared system memory bewerken
HOOFDBATTERIJ 6 Cell 53 WHr batterij

Ik wil m gaan gebruiken voor autocad, photoshop, office, en natuurlijk ook wat gamen. Heb vooral voor deze gekozen om het 17" scherm. Ben nog aan het twijfelen tussen de Intel media accelerator 950 en de Radeon x1400 256 MB. Scheelt me 107 euro als ik voor de i.m.a. ga. Kan iemand van jullie mij vertellen of je met de intel media accelerator ook fatsoenlijk games kan spelen? of moet ik dan toch voor de radeon gaan? De Geforce keuze gaat voor mij iets teveel kosten.

Wat ik trouwens ook zag bij dell vandaag is dat als ik i.p.v. een T5500 1,66 GHz, een T5600 1,83 GHz processor kies, dat dit een minderprijs van 95,20 is?? foutje?

Groeten

Verwijderd

als je iets geleyen had had je geyien dat je met zo'n specs redleijk weinig kunt, games zeker niet
1 gig geheugen voor die andere apps, ook twijfelachtig
koop een kleinere laptop en ebetre dingen erin heb je meer aan lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een tipje voor diegene die een DELL willen aanschaffen (bedoel een computer :):))
ik heb hem nog niet hier zien staan, als het wel zo is is dit een reminder
log in met www.dell.nl/epp Als je dan de comp. kiest die je moet hebben en hem verder samenstelt dan zie je op het eind dat een bepaalde korting staan, ik geloof dat 1300 euro iets van 6%
word het bedrag hoger dan past ook het kortings percentage aan
neem de telefoon en laat de comp nog een keer samenstellen door de verkoper.
Noem aan het eind de naam van een bedrijf die DELL computers gebruikt op kantoor.
dat is genoeg want ze vragen verder nergens naar
En voila je hebt een korting van 6%
Doe er je voordeel mee

groetjes

• Technattic
Ik heb wat kabeltjes over. Ze zijn nieuw en handig als je S-Video, Composite en SPDIF aansluitingen op je Inspiron wilt hebben. Neem even contact met me op via mijn MSN email adres als je nog interesse hebt..

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:16:
even een tipje voor diegene die een DELL willen aanschaffen (bedoel een computer :):))
log in met www.dell.nl/epp Als je dan de comp. kiest die je moet hebben en hem verder samenstelt dan zie je op het eind dat een bepaalde korting staan, ik geloof dat 1300 euro iets van 6%
Noem aan het eind de naam van een bedrijf die DELL computers gebruikt op kantoor.
Doe er je voordeel mee

groetjes
Spijtig dat dit voor België niet bestaat, 6% is leuk meegenomen, goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 06:22
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:16:
Doe er je voordeel mee

groetjes
vanaf 1600 euro (ex-btw dan) is de korting 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb gisteren een Inspiron 9400 besteld:

Windows® XP Media Center Edition 2005
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.00 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®
160GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
9 Cell 80 WHr batterij

Dit allemaal voor ongeveer €1800
Dit is toch zeker wel een Vista Premium Ready notebook? En heeft het Dual Channel?
Nog een aantal dagen wachten...

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PradaBrada schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:10:
Ik heb gisteren een Inspiron 9400 besteld:

160GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
9 Cell 80 WHr batterij

Dit allemaal voor ongeveer €1800
Dit is toch zeker wel een Vista Premium Ready notebook? En heeft het Dual Channel?
Nog een aantal dagen wachten...
windows vista capable durf ik wel voor 99 % ja op te zeggen. dat andere weet ik niet, maarvolgens mij is antwoord ook ja. mooie config trouwens!! maar dat mag ook wel voordie prijs!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandeweek een 9400 besteld met alle toeters en bellen.
Dus ook de 9 cells batterij. Wat ik me nu afvraag is of deze terwijl hij groter is
dan de 6 cells batterij past in hetzelfde compartement in de notebook. Of steekt hij uit?

Iemand?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:17:
Hallo,

Ik heb vandeweek een 9400 besteld met alle toeters en bellen.
Dus ook de 9 cells batterij. Wat ik me nu afvraag is of deze terwijl hij groter is
dan de 6 cells batterij past in hetzelfde compartement in de notebook. Of steekt hij uit?

Iemand?

Bedankt!
hij steekt niet uit, die 6 cell accu is gewoon maar haf vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:42:
windows vista capable durf ik wel voor 99 % ja op te zeggen. dat andere weet ik niet, maarvolgens mij is antwoord ook ja. mooie config trouwens!! maar dat mag ook wel voordie prijs!!!!
Volgens mij is er nog wel een groot verschil tussen Windows Vista Capable en Windows Vista Premium Ready.

WVC is een machine al snel, lees hier het verschil tussen de twee

Heeft een Inspirion 9400 overigens een docking mogelijkheid? Ik vind nergens een docking station tijdens de bestel procedure dus ik gok mara van niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 05-10-2006 08:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb nu zo'n video-adapter kabeltje binnen, maar krijg met geen mogelijkheid geluid uit de s/pdif die erop zit. Zijn er hier al mensen die dit wel gelukt is (dus digitaal audio signaal naar bijv. je versterker?), en moest daar nog iets speciaals voor gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed tip van Dutchbull van die 6% oftwel inloggen op

http://www.dell.nl/epp

Voor 1656 Euro de volgende config besteld:

100GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
9 Cell 80 WHr batterij

Nice and very much thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb vandaag eindelijk mn order bevestiging gekregen..
verwachte leverdatum:15-11-2006!!!!
Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Hij zit nu trouwens in preproductie, en mijn config zit een paar posts terug.

Ik wou nog effe zeggen dat hij wel Vista Premium Ready is, het enige is dat ik geen tv-tuner kaart heb ervoor.
Weet iemand hier trouwens een goede site waar ik die kan kopen?
En als tas denk ik nog aan de Belkin Stone Street XXL voor 17" notebooks.
Wat voor tassen gebruiken jullie? (dat ben ik hier nog niet tegengekomen)

Edit: ''Verzonden donderdag, oktober 12, 2006
Doorgaans bereiken bestellingen hun bestemming binnen 2-5 werkdagen na de werkelijke verzenddatum.''
Blijkbaar ontvang ik mijn Inspiron nog voor volgende week woensdag
edit: ik ontvang hem maandag :*) , maar het is hier niet echt actief, niet?

Nog ff wachten...

[ Voor 22% gewijzigd door PradaBrada op 15-10-2006 02:34 ]

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste