Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 18.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:10:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een goede rugzak.. Ik heb voor mijn inspiron 8200 een laptop tas gehad en die beviel me totaal niet! Op dell.nl hebben ze wel een rugzak voor de inspiron 9400 maar die was ik vergeten te bestellen..
Ik zal nog even verder gaan zoeken..
Ik doe mijn 9400 in een Lapstation van Jansport past ie precies in.
Draagt heel comfi.

http://www.jansport.com/international/eu/products/K310.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovenin dit topic wordt geschreven dat de lichtlekkage alleen bij 1440x990 schermen voorkomt, ik had een WUXGA (1920 x 1200) en ik hoefde thuis de lampen savonds niet meer aan te maken!!

waarom doet dell hier niets aan???
als ik de garantie kreeg dat ik een dell notebook kreeg zonder dit euvel zou ik er meteen vandaag nog een bestellen.

ik had de m90, een super notebook afgezien van dat superslechte scherm.
echt zonde van zo'n goede laptop.

en als je beide topics naleest dan zie je dat dit al lange tijd speelt en vaak voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me zeggen hoe het zit met die waardebon bij dell als je iets besteld?
Het lukt maar nie bij mij.....

stel dat ik de inspiron 9400 of 6400 neem......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:11:
kan iemand me zeggen hoe het zit met die waardebon bij dell als je iets besteld?
Het lukt maar nie bij mij.....

stel dat ik de inspiron 9400 of 6400 neem......
gewoon --> ?Q7S30HKQRGXVZ invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dat doe krijg ik: ?Q7S30HKQRGXVZ

Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Nu 5% korting op uw order!
Vervalt maandag 30 oktober 2006 Details bekijken Waardebon verwijderen

tligt wschl. aan mij hoor, maar ik weet niet wat ik verkeerd doe? kan me iemand helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk heeft dell het "misbruik" van de waardebonnen door en probeert er op deze manier wat aan te doen. Zelf had ik het vandaag ook nog bij iemand waarvoor ik iets zou samenstellegeprobeerd maar helaas werkte geen van alle codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iets aan te doen zodat we wel nog met waardebonnen kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 17:03
ik ben bang voor je dat het feestje dan niet doorgaat.

zowieso waren de acties 2 weken geleden veel beter dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop niet dat ze de waardebonnen gaan afschaffen, voor jullie allemaal. Persoonlijk zal ik er zelf weinig van merken, aangezien wij grootschalig reseller zijn van Dell. Gelukkig hebben wij een aardige sales manager, die af en toe de prijzen nogal erg aantrekkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 14-09 16:54
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:08:
is er iets aan te doen zodat we wel nog met waardebonnen kunnen werken?
En als je onder Consumenten even een account aanmaakt dan zou je de kortingsbon
wel moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:17:
[...]

En als je onder Consumenten even een account aanmaakt dan zou je de kortingsbon
wel moeten kunnen gebruiken.
nope hoor, dan nog werkt het niet........werkt het bij iemand wel nog? Dan ben ik zeker dat het aan mij ligt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:19:
[...]

nope hoor, dan nog werkt het niet........werkt het bij iemand wel nog? Dan ben ik zeker dat het aan mij ligt:)
Zit je toevallig onder kleine ondernemingen te kijken?
Selecteer een laptop onder consumenten, waarschijnlijk werkt ie dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Gamer

mobile

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:35:
als ik dat doe krijg ik: ?Q7S30HKQRGXVZ

Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Nu 5% korting op uw order!
Vervalt maandag 30 oktober 2006 Details bekijken Waardebon verwijderen

tligt wschl. aan mij hoor, maar ik weet niet wat ik verkeerd doe? kan me iemand helpen
op de Belgische site werken deze bonnen niet.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamer schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:24:
[...]

op de Belgische site werken deze bonnen niet.
aha, daarom werkt het niet:)
Bestaan er waardebonnummers voor belgië?
Kan iemand die geven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:27:
[...]
aha, daarom werkt het niet:)
Bestaan er waardebonnummers voor belgië?
Kan iemand die geven aub?
Toen ik de mijne kocht heb ik denk ik het ganse internet afgezocht naar die bonnetjes, maar niet te vinden.
nee dus.

misschien even bellen ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Zoals ik hier veel lees en zelf ook heb meegemaakt met een desktop, zit het helemaal vol met dell troep en software..

Ik heb een 9400 besteld met xp home.

Ik heb hier nog een cd van windows xp pro, kan ik die gewoon installeren? Of gaat dat niet ivm met codes e.d.?
En ik lees dat drivers enzo allemaal op de dellsite gedownload kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
nou een xp home key mengen met een xp pro cd gaat nooit werken.

dat zijn andere serie codes, kun je vergeten.

enne over de drivers, je kan ze allemaal downloaden op dell.nl.
echter heb ik vanalles geinstalleerd maar heb ik nog steeds 3 onbekende apparaten bij apparaatbeheer.
er staat 3 keer base systeem-apparaat met een vraagteken.

weet iemand wat dit kan zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door boblelie op 20-08-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
maar die xp pro cd.. hoort bij m'n desktop ... daarop staat nog een code.. als ik dus die pro ook installeer op m'n inspiron, met de code van m'n desktop.. gaat het dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:11:
maar die xp pro cd.. hoort bij m'n desktop ... daarop staat nog een code.. als ik dus die pro ook installeer op m'n inspiron, met de code van m'n desktop.. gaat het dan werken?
tuurlijk gaat dat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
ok.. want wist niet zeker of je die cd maar voor 1 pc kon gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan 'm wel installeren, maar ik vermoed dat ie moeilijk gaat doen bij het activeren als je hem op je desktop al geactiveerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
ow sorry, ik begreep je even verkeerd.

maar je hebt een licentie gekocht voor gebruik van windows xp pro op één pc tegelijk.
dus officieel mag je het wel op je laptop zetten, maar dan moet je het van je gewone desktop afhalen.

in de praktijk heeft het geen grote gevolgen hoor, je kan gewoon updaten etc. er kan alleen een conflict komen met je desktop, dat microsoft gaat lopen zeiken dat je windows "dubbel" gebruikt, zeg maar.

no big deal, gewoon doen.

correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te denken aan deze config:

Processor Intel® Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Grafische Kaart 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Harde Schijf 80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
Batterij 9 Cell 80 WHr batterij
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

dit alles voor maar €1440,-

voor het goedkope scherm gegaan omdat dat toch aardig wat geld scheelt en ik las dat bij het dure scherm het bleeding probleem ook wel voorkomt.

iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwny
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-05 16:35
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:17:

Processor Intel® Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

voor het goedkope scherm gegaan omdat dat toch aardig wat geld scheelt en ik las dat bij het dure scherm het bleeding probleem ook wel voorkomt.

iemand nog advies?
Ik heb gisteren exact dezelfde configuratie besteld maar dat kostte mij 1522 euro....(al heb ik er wel een cd van Windows bij besteld maar dat geen 82 euro schelen ;) )
Ook zag ik dat je nu het 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) wel kunt bestellen iets wat gisteravond niet kon. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Pwny op 21-08-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Pwny schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:57:
[...]

Ik heb gisteren exact dezelfde configuratie besteld maar dat kostte mij 1522 euro....(al heb ik er wel een cd van Windows bij besteld maar dat geen 82 euro schelen ;) )
Ook zag ik dat je nu het 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) wel kunt bestellen iets wat gisteravond niet kon. :?
jah, dat zag ik ook inderdaad.. gister kon je die 1920*1200 niet bestellen, en nu staat ie er wel tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:17:

iemand nog advies?
gezien het feit dat jij zo overdreven goedkoop uit bent voor zo'n goed systeem, zou ik toch overwegen om de 1920 versie alsnog te nemen. het is prachtig en alle spellen van tegenwoordig heb ik op de native reso kunne draaien op max.
om maar niet te spreken over de ruimte die je hebt in windows schermen, en de scherpte....

maar hey, just my 2 cents.

EDIT:

ohja het schijnt dat bleeding veel vaker voorkomt op de 1440 versie dan de 1920 versie.
en ikzelf heb zo goed als puur zwart beeld als het donker is in de ruimte waar ik zit. geen (opvallende) bleeding dus.

[ Voor 9% gewijzigd door boblelie op 21-08-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bobje_2

Thx ik zal er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
maar om nou even terug te komen op mijn vraag van een paar dagen geleden,

ik kan er maar niet achter komen welke apparaten in apparaatbeheer nog niet herkend zijn.
er staat nog 3 x een base systeem-apparaat als overig apparaat.

maar ik heb naar mijn weten alle drivers erop gezet die van belang zijn.
alleen het modem niet, en die staat zelfs uit in de bios.

iemand enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobje_2 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:09:
maar om nou even terug te komen op mijn vraag van een paar dagen geleden,

ik kan er maar niet achter komen welke apparaten in apparaatbeheer nog niet herkend zijn.
er staat nog 3 x een base systeem-apparaat als overig apparaat.

maar ik heb naar mijn weten alle drivers erop gezet die van belang zijn.
alleen het modem niet, en die staat zelfs uit in de bios.

iemand enig idee wat dat kan zijn?
Ik had dit zelfde probleem.

Heb je je ricoh cardreader al geinstalleerd?
Scheelde bij mij ook een aantal vraagtekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

laptop geupgrade met ADATA ram, werkt perfect.
dit ter info :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Hallo fijne mensen!

Ik volg al vele jaren met veel plezier de verschillende topics op GoT maar nu is het dan toch echt tijd om maar eens een post te plaatsen!

Ik ga dit jaar studeren en heb daarvoor een laptop nodig. Nu is een Inspiron 9400 wel een beetje overkill natuurlijk (ga Technische Informatica doen) maar hij kan dan tevens ook mijn huidige desktop vervangen.
Nu heb ik al een boel gelezen hier maar hoe sommige mensen bepaalde configuraties voor elkaar krijgen met van die mooie prijzen is voor mij een raadsel! Daarom wil ik mijn configuratie even laten 'keuren' voor dat ik hem definitief bestel want misschien weet iemand nog een slim manniertje om wat van de o zo belangrijke prijs af te krijgen!

Goed, mijn config:

Processor: Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) Operating System: Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
Geheugen: 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Grafisch: 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
HD: 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Bluetooth: Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
Batterij: 9 Cell 80 WHr batterij
LCD Scherm: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®

en dit gewoon met 1 Jaar Collect & Return service. Voor de rest dus alles standaard; geen tas of andere kleur cover oid.

Dit allemaal voor de prijs van € 1.670,76. Nu gaat hier weer 5% van af vanwege de befaamde waardebon die hier ergens te vinden is ;) Dan kom ik op € 1.587,22. Hier weer die vervelende leveringskosten bij opgeteld kom ik op een totaal van € 1.676,47

Wat ik ook probeer, ik krijg die prijs niet naar beneden. Ik heb deze prijs dan ook via de 'kleine consument naar consument" truuk. En mbv de kortingsbon natuurlijk...
Mocht iemand nog een goede tip hebben: Let me know!

P.S. Zoals mijn systeem nu is, is het in mijn ogen helemaal de bom! Alleen die 5400 rpm van de harde schijf is mij een beetje een doorn in het oog. Maar ik weet niet of een 7200 rpm HD het nodige verschil maakt. Wat zijn de meningen hierover?

Dank jullie allemaal alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
r0_ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:05:
Hallo fijne mensen!

Ik volg al vele jaren met veel plezier de verschillende topics op GoT maar nu is het dan toch echt tijd om maar eens een post te plaatsen!

Ik ga dit jaar studeren en heb daarvoor een laptop nodig. Nu is een Inspiron 9400 wel een beetje overkill natuurlijk (ga Technische Informatica doen) maar hij kan dan tevens ook mijn huidige desktop vervangen.
Nu heb ik al een boel gelezen hier maar hoe sommige mensen bepaalde configuraties voor elkaar krijgen met van die mooie prijzen is voor mij een raadsel! Daarom wil ik mijn configuratie even laten 'keuren' voor dat ik hem definitief bestel want misschien weet iemand nog een slim manniertje om wat van de o zo belangrijke prijs af te krijgen!

Goed, mijn config:

Processor: Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) Operating System: Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
LCD Scherm: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®

en dit gewoon met 1 Jaar Collect & Return service. Voor de rest dus alles standaard; geen tas of andere kleur cover oid.

Dit allemaal voor de prijs van € 1.670,76. Nu gaat hier weer 5% van af vanwege de befaamde waardebon die hier ergens te vinden is ;) Dan kom ik op € 1.587,22. Hier weer die vervelende leveringskosten bij opgeteld kom ik op een totaal van € 1.676,47

Wat ik ook probeer, ik krijg die prijs niet naar beneden. Ik heb deze prijs dan ook via de 'kleine consument naar consument" truuk. En mbv de kortingsbon natuurlijk...

P.S. Zoals mijn systeem nu is, is het in mijn ogen helemaal de bom! Alleen die 5400 rpm van de harde schijf is mij een beetje een doorn in het oog. Maar ik weet niet of een 7200 rpm HD het nodige verschil maakt. Wat zijn de meningen hierover?

ik heb de 100 gig 5400 toeren versie vanwege een upgrade van 80 gig 5400.
ik wou eigenlijk de 80 gig 7200 toeren maar door die actie ging dat dus niet meer.
en een 100 gig van 7200 kostte me 100 euro ofso meer.

niet gedaan uiteraard en was de juiste keus. je merkt er geen zak van dus ik zou gewoon de 5400 versie nemen.

een vriend van me heeft een 4200 rpm schijffie en die is dus wél rete traag he. daar wil je echt niet op werken.

je kunt het volgende doen: óf je koopt de 120 gig 5400 rpm en laat het zo, het verschil is niet merkbaar naar mijn mening.
óf je neemt de 80 of 100 gig 7200 rpm (als die nog te bestellen zijn) en koopt er nog een externe schijf los bij.
2,5" is zo duur, en vooral bij dell. dus ikzelf zou voor die 80 gig 7200 rpm gaan.
scheelt je een gigantische bak met geld en dan koop je gewoon een externe 300 gig ofso.
die zijn btw ook nog een 7200 toeren :) precies wat jij zoekt :P
en ook niet onbelangrijk, je hebt voor het zelfde geld ook nog eens veel meer gigs.

verhaaltje van hierboven geldt ook op de vraag hoe je goedkoper uit kunt zijn, gewoon een andere hdd nemen.
voor de rest mag je in principe niet klagen want je hebt voor een relatief laag bedrag een super pc onder je arm.
als je echt een desktop vervanger wilt die op de toekomst is voorbereid, moet je nergens meer in gaan snijden, evt kun je nog een t2400 nemen ipv een t2500. maar dat zou ik niet doen.
prima systeempje zo.

oh en trouwens,
welkom op GOT 8)

[ Voor 8% gewijzigd door boblelie op 23-08-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 21:53
Hallo fijne mensen!

Goed, mijn config:

Ik denk niet dat je nog veel van die super prijs af kunt halen.. Ik heb mijn systeem met het mindere scherm en 1.83 ghz voor 1650!! Je moet hier heel tevreden mee zijn, deze specs krijg je nergens anders voor die prijs!

@ P.S. Ik heb ook de 5400 en die bevalt me prima.. Ik verwerk heel veel data over de schijf en het gaat allemaal supersnel en het grote voordeel is dat hij superstil is...

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
wel grappig wat je allemaal met die prijzen kan klooien, had het zelf alleen niet echt in de gaten en kwam er dus net te laat achter.
En nu hebben ze **** ook nog eens 120gb hardeschijf i.p.v. 3 jaar knaken mccafee wat ik nu heb.

Ik heb nu deze:

Intel® CoreT Duo Processor T2400 (1.83GHz, 2Mb L2 Cache, 667MHz FSB)
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®
60GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Nylon Zwart/Grijs Draagtas X-Large
9 Cell 80 WHr batterij
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module

Voor 1383,-

Maar als ik het goed had gedaan had ik voor 200 euro extra een Geforce 7900 videokaart, 2gb geheugen en 120gb HD gehad maarja volgende keer beter als die komt hehe :'( ;)

• JJFS
Kan iemand mij trouwens advies geven wat het snelste en goed werkende geheugen is voor deze laptop, ik ben namelijk aan het kijken naar 2 x 1Gb 667Mhz geheugen.
Cas4 is het snelste ?

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
@ P.S. Ik heb ook de 5400 en die bevalt me prima.. Ik verwerk heel veel data over de schijf en het gaat allemaal supersnel en het grote voordeel is dat hij superstil is...
weet iemand of de 7200rpm variant veel herrie maakt??

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

• thecompany
ydegart schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:09:
[...]

weet iemand of de 7200rpm variant veel herrie maakt??
Ik weet wel dat de harde schijf in mijn pc die ook op 7200 rpm draait veel lawaai maakt.. Hoe het met laptops is weet ik niet..

• Gamer

Gamer

mobile

JJFS schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:26:
Kan iemand mij trouwens advies geven wat het snelste en goed werkende geheugen is voor deze laptop, ik ben namelijk aan het kijken naar 2 x 1Gb 667Mhz geheugen.
Cas4 is het snelste ?
Cas 4 is idd het snelste, maar dat doet niet veel uit hoor.
heb eens de test gedaan met cas 4-4-4-12 en 5-5-5-15 en had maar een kleine verbetering.
De hoeveelheid ram is belangrijker bij Core Duo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik heb een herinstallatie van windows gedaan... volgensmij heb ik alle drivers weer, behalve m'n beeldscherm...

ik heb een: 17 inch, WXGA+ 1440*900
ik heb de driver van m'n videokaart geinstalleerd, en k kan de resolutie niet hoger doen dan 1152*xxx

op de dell site staat nog iets van beeldschermen, 1707cp ofzo.. en daarvan 10 soorten.. welke moet ik hebben? of vergeet ik iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Gamer schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:48:
[...]

Cas 4 is idd het snelste, maar dat doet niet veel uit hoor.
heb eens de test gedaan met cas 4-4-4-12 en 5-5-5-15 en had maar een kleine verbetering.
De hoeveelheid ram is belangrijker bij Core Duo :)
Dus dit geheugen: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) is prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
pc5300 zal prima werken naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraaagje over het overklokken van een videokaart.....

Hoe kan je een videokaart overklokken (een 7900gs in de inspiron 9400) en heeft dit veel nut

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heel simpel: Niet doen. Het kan met o.a. RivaTuner, maar op reguliere speeds zit de koeling in je laptop al zo'n beetje op zijn max. Dwz, je zult veel eerder koelingsproblemen hebben dan dat je tegen de max van chip en mem aanzit. Onderklokken daarentegen is natuurlijk handig, scheelt je accutijd als je niet aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh dat valt me tegen.... ikd acht dat dit wel zoukunnen.

En ruimte voor een betere kaart is er zeker niet in de inspiron 9400.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik deze topic doorlees zie ik dat ik de laptop die ik vanoochtend besteld heb voor 1902 euro ook kan krijgen voor 1664!! Weet iemand hoe ik een bestelling kan annuleren??

Tim :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemaild naar dell-recycling@omnico.com, ik hoop dat dit goed is en dat ik vandaag nog reactieterug krijg vanwegen de aanbieding...

Weet iemand ook toevallig of dit soort codes erook zijn voor de xps?

Tim Zwarteveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de startpost eens ;). Die config die je hebt geselecteerd kan je ook voor ongeveer 1500-1550 configureren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wel dat als je de E-Code gebruikt je op die I 9400 geen Mediacenter kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:38:
Ik zie wel dat als je de E-Code gebruikt je op die I 9400 geen Mediacenter kan krijgen..
Maar je bent wel 200/300 euro goedkoper uit.. Ik zou het wel weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

TimoTio: Bel met Dell om te cancellen, is het makkelijkst. Sowiezo, zolang je niet betaald doen ze niets met je bestelling. MediaCenter ipv iets anders -> Bellen, kun je altijd voor enkel het prijsverschil dingen aanpassen op aanbiedingen. Verder: als je een dikkere vga kaart wilt (ehm, die 7900GS trekt best veel hoor ;P) moet je voor de XPS M1710 gaan met de 512MB 7900GTX upgrade, maar die zit dan ook meteen een stuk hoger qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat ik 149 euro goedkoper uit zou zijn, ik laat het hierbij ook qua mediacenter en die kaart. alsk een andere laptop zou willen, (dezemoet van mezelf 3jaar mee) koopt mn pa um vast wel want die interseert video helemaal niks...

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht het niet lukken met codes, of geen zin hebben om te kloten je kan ook bellen naar dell en zeggen dat je dezelfde als ik(vraag naar kemperman of ord nr: 614212196) heb wil tenminste werkte bij een kennis.

Mijn config:

Orderaantal Artikelomschrijving Aantal artikelen
1 9400 Gold N08943 200-40375
1 Inspiron 9400 Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 210-16304
1 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife 230-10052
1 Free 1024 to 2048 MB (2*1024) 236-10090
1 No Snap Cover Option 320-10110
1 No Resource CD 340-13279
1 European - Power Cord 340-13282
1 Dutch - System Documentation 340-13288
1 Microsoft Vista Capable Logo Label 340-13529
1 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) 370-12184
1 No Floppy Drive Option 385-10276
1 80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive 400-12236
1 Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 429-11676
1 DVD Cyberlink Decoder Software (No Media) 429-12116
1 Record Now and My DVD Software (No Media) 429-12148
1 90W AC Adapter 450-10998
1 Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell) 451-10202
1 No Carrycase 460-10041
1 256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS 490-10546
1 Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version 510-10138
1 Dutch - Modem Cable and Adapter 530-10759
1 Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors 555-10660
1 European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module 555-10664
1 US Intl (QWERTY) - Internal Keyboard 583-11061
1 Software Drivers 613-10287
1 Dutch - Genuine Windows XP Home SP2 619-10548
1 PC Restore recovery system by Symantec 620-10450
1 Dutch - Microsoft Works 8.5 630-11003
1 English - Adobe Reader 8.5.8 640-10395
1 No Dell Support 640-10409
1 Dutch - Corel Photo Album6 Trial Edition 640-10427
1 Dutch - Corel Paint Shop ProX Trial Edition 640-10428
1 European - Triple ISP with No Media 640-10462
1 Dell Media Experience 3.0 Basic- Inspiron 640-10486
1 No Ghost 10 Option 640-10511
1 Network Assist - 90 Day Trial 640-10524
1 Dutch - McAfee Security Centre 90 day Trial Version 650-10377
1 1Y CAR (Collect and Return ) 680-10295
1 Base warranty 680-10296
1 No Warranty Upgrade 680-11635
1 PROMO MS Windows XP Beginner - 60-day license - En/Fr/De/Es/It - Go to www.learndell.com/euro to register 706-10482
1 Inspiron Order - Netherlands 800-10144
1 Dell Internet Order. 815-10000
1 Road Freight Charge Per Unit 1-10 unit 990-10010
1 Imaging Promotion - FREE Dell Photo All-in-One Printer 924 (Order with System) 210-15407
1 Dell 924 English/Danish/Dutch/Finnish/Norwegian/Swedish Owners Manual & Driver CD Kit 340-13074
1 Dell 924 English/Danish/Dutch/Finnish/Norwegian/Swedish Placemat 340-13088
1 220V 725/810/924/944 Printer Power Cord: Euro 450-10903
1 No Printer Cable Selected 470-10470
1 No Additional Printer Ink Cartridge Selected 592-10070
1 924 Driver for Inspiron 613-10258
1 Base warranty 680-11887
1 1Y NBD (Next Business Day) Exchange 680-11888
1 Dell 924/944 Printer Order - Netherlands 800-10607

Totaal 1.612,21

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 12:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah... ik laat het hierbij. ik hebnog 2 vragen.
1. weet iemand of ik de 7900gs kan overklokken? en heeft dit nut?
2. past een 7900gtx in de 9400?

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vannochtend de 9400 (N08947) besteld.

-T2500
-Media Center
-2048ddr2 667 Mhz
-Gforce 7900Gs update later mogelijk??
-120 Gb Hd
-17" ultrasharp wide screen (1920 x 1200)
-9 Cell 80 Whr batterij
-Carbon Fibre

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:58:
Ik heb vannochtend de 9400 (N08947) besteld.

-T2500
-Media Center
-2048ddr2 667 Mhz
-Gforce 7900Gs update later mogelijk??
-120 Gb Hd
-17" ultrasharp wide screen (1920 x 1200)
-9 Cell 80 Whr batterij
-Carbon Fibre

Tim
Beste TimoTio welkom op GoT lees nog eens Algemene gedragsregels (Netiquette) door om te weten wat we van jou op het forum verwachten :)

Gebruik als je achter elkaar wilt posten de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif want jouw manier van posten maakt het er niet leesbaarder op.
Verder zijn veel van de vragen die je stelt al eens eerder gesteld, die staan al dan niet in de startpost. In ieder geval succes binnenkort met je laptop en let een beetje op hoe je hier post ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik zal erop letten. Sorry voor het vele posten maar ik Ht beetje haast hierover...

Gr. Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Beste 9400 gebruikers,

Ik heb deze ook besteld! Wat een ding hoop hem over een paar dagen binnen te hebben.

Overal lees ik dat hij als desktop vervanger kan dienen. Misschien wel een goed idee gezien mijn 'slome' desktop.

Opzich zou ik er alles aan kunnen sluiten die nu aan mijn desktop zit.
Het enige wat me nog niet duidelijk is zijn deze zaken :

1) Zit er een SPDIF uitgang op die je naar een externe versteker kan sturen (geluid)

en wat ik na wat googelen tegen kwam is een case voor je 'normale' harddisk. Dus een soort van bakje waar een standaard drive in kan.
Nu vroeg ik mij af of dit ook mogenlijk is voor een pci audio kaart.

alles is te replacen op mijn sound blaster audigy 2 na (denk ik)
Tenzij er een mogelijkheid is om die pci kaart te gebruiken samen met de laptop (wat ik dus denk dat onmogelijk is)

Maar dan koop ik wel een m-audio externe firewire er bij.

deze zat ik aan te denken :

http://www.thomann.de/de/...ophile_audiointerface.htm

beetje offtopic: ik las dat Firewire beter was dan USB. Zeker omdat m-audio maar usb 1.0 heeft.

Anyway was een hoop geld hoop dat alles aan te sluiten is. VGA etc is duidelijk :)

scherm is TrueLife overgens en Geforce 7900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit gewoon een audio output op en er bestaan van die kastjes maar die zijn belachelijk duur dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Net de film The Sentinel gezien, en wel grappig detail: je ziet er een 9400 in gebruikt worden :) (Al gaat het heel snel..)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vandaag... Nieuwe DualCore...4mb Cache inplaats van 2mb... Gister nog de T2500 besteld.
Straks maar even bellen of ze in mijn bestelling de Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache) in mijn bestelling willen verwerken.

Ik heb gebeldt..kan niet 8)7

Tim

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
als het goed is mag je hem binnen een aantal dagen annuleren.

Gewoon doen en nieuwe bestellen

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meerprijs is wel best wel veel :/
vanaf t2400 naar de t7200 is 270 euro bijna..
vind dit eigenlijk best veel.
had verdomme voor gister moeten bestellebn nu is dat geheugen weer veels te duur :@
(vind het voordeel van de merom geen 270 euro waard eerlijk gezegd) weet nie wat de meerprijs is vanaf de t2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:48:
Vanaf vandaag... Nieuwe DualCore...4mb Cache inplaats van 2mb... Gister nog de T2500 besteld.
Straks maar even bellen of ze in mijn bestelling de Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache) in mijn bestelling willen verwerken.

Ik heb gebeldt..kan niet 8)7

Tim
Gewoon annuleren inderdaad. Dat mag je gewoon doen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat het erbij met dell. alst niet bevalt kijkenwe wel verder....

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net dit besteld bij de duitse dell (en via bedrijf) :D

Prozessor
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Betriebssystem
Original Windows® XP Professional, SP2
Service
1 Jahr Abhol und Reparatur Service
LCD Bildschirm
Arbeitsspeicher
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Festplatte
120GB SATA Festplatte (5,400 U./Min.)
Optisches Laufwerk
8 X DVD+/-RW Laufwerk (intern)
Grafikkarte
256MB NVIDIA® GeForce™ GO 7900 GS
ANDERE OPTIONEN
Futuristic
Futuristic Order Flag SKU
Wireless Netzwerk
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) für Duo Prozessor
Bluetooth
None
Akku
Lithium Ionen Akku mit 80 WHr (9 Cell)
Maus
Dell™ optische USB 2-Tasten Scroll Maus, schwarz
Diskettenlaufwerk und Speichermedien
ohne
Farbauswahl
Carbon-Faser

rest alles standaard alles nog driver cd derbij :P
en natuurlijk qwerty tb dus geen rare duitse praktijken verder

prijs ex btw 1434 euro :D :D :D
verzending was gratis (actie)
met btw (MwSt in et duits 17%) 1663,44

naja blijft mooie prijs voor dit vond ik zo :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Kun je het zeker voor doen. Ik wacht tot ze op, ik meen notebookreview forums vergelijkende foto's tussen de core duo en core2 duo varianten posten, en overweeg dan (mits de verschillen niet significant blijken) om mijn T2400 ook door een T7200 te vervangen. Lijkt me een prettige upgrade voor mijn lappie.

• boblelie
hey mensen,

ik baal dr nog steeds een btje van dat ik geen surround set kan aansluiten op me 9400.
het kan natuurlijk wel maar dan maakt ie van 2.0 5.1 en dat is dus alsnog stereo.
nu las ik in de startpost van de dell 6400 dat op de s-video aansluiting spdif verstopt zit.
is dit ook het geval op de 9400?

want als ik het goed heb begrepen (weet nog steeds niet precies wat spdif nou is) heb je dan digitaal 5.1 over maar 2 aders lopen. en dat zou ideaal zijn, gezien het feit dat me 5.1 set spdif ondersteunt.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Als je het juiste kabeltje vind (want hij heeft inderdaad dezelfde pinout als de 6400 zover mij bekend) hoor ik het graag, wil hier ook graag hem via spdif aan kunnen sluiten op mijn versterker :)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Kippenijzer schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:06:
Als je het juiste kabeltje vind (want hij heeft inderdaad dezelfde pinout als de 6400 zover mij bekend) hoor ik het graag, wil hier ook graag hem via spdif aan kunnen sluiten op mijn versterker :)
Ik hier thuis een Inspiron 8100. Hierop zit ook een s-video aansluiting. Bij de laptop werd een dergelijke kabel voor na s-video/comp en spdif gewoon meegeleverd.
Tegenwoordig niet meer standaard?

• boblelie
wezep schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:21:
[...]

Ik hier thuis een Inspiron 8100. Hierop zit ook een s-video aansluiting. Bij de laptop werd een dergelijke kabel voor na s-video/comp en spdif gewoon meegeleverd.
Tegenwoordig niet meer standaard?
tis net zo standaard als die lekkere chick die ik erbij kreeg.

zat er dus niet bij.

heeft iemand hier miss een kabel om dat uit te testen? want zelf zon kabel kopen en de schaar erin zetten is ook een duur geintje als het niet zeker is dat het werkt bij de 9400.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:28:
net dit besteld bij de duitse dell (en via bedrijf) :D

Prozessor
Betriebssystem
Original Windows® XP Professional, SP2
Service
1 Jahr Abhol und Reparatur Service
LCD Bildschirm
Arbeitsspeicher
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Festplatte
120GB SATA Festplatte (5,400 U./Min.)
Optisches Laufwerk
8 X DVD+/-RW Laufwerk (intern)
Grafikkarte
256MB NVIDIA® GeForce™ GO 7900 GS
ANDERE OPTIONEN
Futuristic
Futuristic Order Flag SKU
Wireless Netzwerk
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) für Duo Prozessor
Bluetooth
None
Akku
Lithium Ionen Akku mit 80 WHr (9 Cell)
Maus
Dell™ optische USB 2-Tasten Scroll Maus, schwarz
Diskettenlaufwerk und Speichermedien
ohne
Farbauswahl
Carbon-Faser

rest alles standaard alles nog driver cd derbij :P
en natuurlijk qwerty tb dus geen rare duitse praktijken verder

prijs ex btw 1434 euro :D :D :D
verzending was gratis (actie)
met btw (MwSt in et duits 17%) 1663,44

naja blijft mooie prijs voor dit vond ik zo :*)
Hoe kom jij aan zo'n prijs
als ik +- hetzelfde systeem via de duitse site samenstel:

Inspiron 9400 Deluxe (N09946)
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB), Original Windows® XP Media Center Edition 2005

Preis: 2.244,40 €
- 150,00 €
inkl. MwSt. und Versand
ANDERE OPTIONEN
Prozessor
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB) ändern
Betriebssystem
Original Windows® XP Media Center Edition 2005 ändern
Service
1 Jahr Abhol und Reparatur Service ändern
LCD Bildschirm
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® ändern
Arbeitsspeicher
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) ändern
Festplatte
120GB SATA Festplatte (5,400 U./Min.) ändern
Optisches Laufwerk
8 X DVD+/-RW Laufwerk (intern) ändern
Grafikkarte
256MB NVIDIA® GeForce™ GO 7900 GS ändern
ANDERE OPTIONEN
Futuristic
Futuristic Order Flag SKU ändern
ANDERE OPTIONEN
Wireless Netzwerk
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) für Duo Prozessor ändern
Bluetooth
None ändern
Notebooktasche
Ohne ändern
Akku
Lithium Ionen Akku mit 80 WHr (9 Cell) ändern

Dus 2.094 € incl btw, dat geeft 1738 euro...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 15:37 ]

Verwijderd

goeie evalua code pakke

Inspiron 9400 Premium Class (N09943) (weet de rest van het stuk niet)
lukt het zo niet dan bij die max 200 euro reclame klikken en dan de goeie selecteren
die zitte goed verstopt daar, kwam er pas achter nadat ik offerte voor xps had laten maken :p

(en wel via kleine ondernemingen doen hè)

Verwijderd

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op tweakers.net, en vind dit een geweldige site ! Vandaar dat ik het inspiron 9400 forum al even in de gaten hou aangezien ik er zelf ook een wil aanschaffen. Ik heb speciaal gewacht op de komst van de core 2 duo, en het is zover ! Graag zou ik een 2gig, 2048ram, 120hd, WUXGA-scherm, 7900GS kopen, maar de prijs ligt op het moment hoog volgens mij. Ik snap niet hoe sommigen van jullie aan zo een mooie prijs komen. De huidige promotie bij Dell: 100€ korting en 91€ op verzendingskosten. Is dit de moeite waard of nog even wachten op volgende promotie?
Ook als ik bij kleine ondernemingen dezelfde laptop samenstel kom ik slechts maar aan een verschil van 10-20 €... Is dit normaal?

Alvast bedankt, en ik hoop dat ik niet te veel tegen de regels ben in gegaan met mijn post!
Corrigeer me maar ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:40:
goeie evalua code pakke

Inspiron 9400 Premium Class (N09943) (weet de rest van het stuk niet)
lukt het zo niet dan bij die max 200 euro reclame klikken en dan de goeie selecteren
die zitte goed verstopt daar, kwam er pas achter nadat ik offerte voor xps had laten maken :p

(en wel via kleine ondernemingen doen hè)
wow, scheelt inderdaad een hoop geld!!
alleen dat querty toetstenbord ...
en bezorgen ze gratis naar Belgie/Nederland ook?

Verwijderd

heb naar duitsland laten leveren dus geen prob voor mij :p
mara denk niet dat ze naar buitenland leveren, ieder land eigen dell. Ik heb ook gwoon qwerty toetsenbord, gwoon ff belle :)
(je moet wel redelijk duits kunnen en geluk hebbe met wie je eraan krijgt, krege eerst een man, verstond der bar weinig van erna, meid, klonk al stuk beter verstaanbaar)

succes iig

en toxic dat waren id ook mijn specs, dubbel geheugen moet je eigenlijk op w88 anders betaal je je scheef 300 euro enzo :/ en de rest van de trucs moet je onderhand wel kenne als je hier rond hebt gelezen ;)
en voor onder de 1600 wod het lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt alvast voor je reply... Zou je voor mij deze laptop eens willen configureren en zeggen op welke prijs je op het moment uitkomt? Dan ben ik alvast zeker as'k nu al teveel betaal. Het bedrijf waar mijn vader werkt, werkt ook met Dell. Ik heb hem de configuratie meegegeven en zo gaan zij eens horen achter de prijs die zij betalen... We shall see ! Het leuke is dat ik er toch een nodig heb, dus ben ik zeker dat ik er een mag kopen :D Dit is echt een periode vol spanning tot die prijs eens daalt!

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor duitsland:

gewoon bij e value: E-Value Code
DEBSDONL-N09943

invullen dan heb je voor 1580 een t7200/2gb(667)/1920X1200 scherm/120gb schijf

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe bolt dat van Duitsland? Kunnen ze dat zomaar verzenden naar België? Zoja, bel ik vandaag nog !!! Wat een enorm prijsverschil... Ik kwam met 1.5 gig op 1700€uros uit !!!

Bedankt dude !! Laat me snel iets weten !!!

EXTRA -> Ik ging net op de duitse site, en wat zag ik daar !!! 1500€ voor heel het zooitje : T7200, 2048 ; 7900gs, 120HD, WUXGA

Ik werd gek! Maar nu zit ik nog met de vraag dat er een korting is van 200€ als ik die online bestel. Zou ik bellen om alles zéker juist te hebben, of zou ik gewoon via site riskeren. Nogmaals, leveren ze in België???

Greetz !!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat ze naar buitenland leveren, had eerst in nederland gebeld of ik via duits bedrijf kon bestellen (btw enzo) ging, maar ze vroeger of afleveradres in nl was...
maar denk als je duitse belt en dan naar buitenland wil leveren.. twijfelachtig
proober het uit zou ik zeggen!!! :P
en denk eraan je krijgt een DUITS toetsenboard qwertz dus!! en met äöüß etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt ! Dan toch nog maar even wachten tot de prijs hier zakt :'(
Hopen dat die ook tot de 1500 gaat ! Opt moment 1900... is me wat te veel !!!

Edit: Opt moment 1820 incl btw en verzendingskosten... Ze gaan in ieder geval de goeie kant uit !

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel hier nu toch met die negatieve comments over het scherm.

Ik heb voor 1500 euro volgende specs (100 euro boven m'n budget :'( )

17" Wide Screen WXGA+(1440x900) (grote twijfel hier over *truelife* !)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS (iets té goed voor wat ik nodig heb eigenlijk :P dus mss iets minder hier zoeken)
9 Cell Battery
1 year collect in return ipv 3 (twijfel ook..)

Zijn er nog andere merken die binnen dit budget (1400 tops) die beter presteren dan dell?

*edit: en de core 2 Duo is dus al beschikbaar??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! Ik zou eigenlijk zéker voor het WUXGA scherm gaan.
Motivatie : - WXGA scherm heeft soms last van 'bleeding' en dooie pixels.
- Resolutie van WUXGA is veel beter voor games, films,...
- Kwaliteit vh scherm ligt ook een stuk hoger.

Verder een goede keuze, ben zelf aan het wachten op prijsdaling. Waarom neem je geen 2048 ram? Daar kan je later mss spijt van krijgen, vooral als je 2x512 neemt... Slots vol, en bij upgrade 512 mb foetsie... De kosten zitten inderdaad voor het grootste stuk tegen, maar wacht nog 2 weken... Core 2 Duo is pas uit, en prijzen dalen 100% gegarandeerd ! Beetje economisch denken -> Opt moment een overgrote vraag naar dit soort product, het aanbod kan niet volgen ->prijs blijft hoog of stijgt zelfs sommige dagen. Na 2 weken zal de vraag al een pak minder zijn -> eventuele overproductie tot gevolg wat leidt tot prijsdalingen

Zo simpel is het ! Wacht nog 2 weken, de prijs kan toch alleen maar dalen, tenzij je de laptop nu nodig hebt, maar het zou verdomme jammer zijn. Wie weet komt er ook nog een nieuwe promotie opt gebied van geheugen of HD ?!? We shall see !

Alvast veel succes met je verdere keuze :*)
Greetz, Tox...

Ps: heb zelf nog een vraagje ! Hoe zit het met het verschil tussen geheugen dat 533Mhz heeft en hetgene dat 667 heeft? Uiteraard is het 2de sneller, maar merk je dat verschil echt?
Thx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 2 weekjes op m'n honger stillen dan ;) thx voor de motivatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Ik volg dit topic nu al een poosje en zit hard te twijfelen of ik nu mijn 3 jaar oude (LIDL) Targa laptop (AMD 2500XP en ATI 9600 mobile) ga vervangen of nog een klein jaartje wacht en vlak voor mijn stage een nieuwe laptop aanschaf. Voornaamste reden om nu te kopen is het feit dat ik m'n garantie nu kwijt ben en nog wat voor de laptop kan krijgen. Ook de lage resolutie van het scherm begint zwaar te irriteren. Is het prestatie niveau het waard als ik bijv. een Core 2 Duo aanschaf? En als ik zo de Dell site dagelijks check varieren de prijzen nogal veel. Ook lukt het mij niet een 9cell batterij te selecteren. Iemand die daar een tip voor heeft?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik heb nu een week m'n 9400 met de volgende specs:

T2400 duo 1.83 ghz
1024 mb 667 RAM
100 gb 5400 rpm
ATI X1400 256 mb videokaart
17 inch, 1440*900

Dit voor 1450 euro inclusief btw en inclusief verzendkosten.

Op het forum zijn een heleboel slechte reacties te lezen over bleeding bij het gewone scherm... er is idd bleeding.. maar het is niet echt storend... je ziet het eigenlijk alleen als je een donkere film aan het kijken bent, en dan nog is het niet storend.. alleen onderaan tot aan de bovenkant van je startbalk zegmaar, is bleeding te vinden.. prima scherm dus nog...

Verder zit er in de laptop zelf ook al goed en vrij hard geluid vind ik... ik ben er wel tevreden mee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:06:
Ik heb nu een week m'n 9400 met de volgende specs:

T2400 duo 1.83 ghz
1024 mb 667 RAM
100 gb 5400 rpm
ATI X1400 256 mb videokaart
17 inch, 1440*900

Dit voor 1450 euro inclusief btw en inclusief verzendkosten.

Op het forum zijn een heleboel slechte reacties te lezen over bleeding bij het gewone scherm... er is idd bleeding.. maar het is niet echt storend... je ziet het eigenlijk alleen als je een donkere film aan het kijken bent, en dan nog is het niet storend.. alleen onderaan tot aan de bovenkant van je startbalk zegmaar, is bleeding te vinden.. prima scherm dus nog...

Verder zit er in de laptop zelf ook al goed en vrij hard geluid vind ik... ik ben er wel tevreden mee:)
blijkbaar niet van die codes gehoord?

voor die prijs had je een t2500/2gb(667)/80gb(7,2)of120gb(5 2)/7900gs kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:14:
[...]

blijkbaar niet van die codes gehoord?

voor die prijs had je een t2500/2gb(667)/80gb(7,2)of120gb(5 2)/7900gs kunnen hebben
nah overdrijven is ook een vak he,

een paar weken geleden heb ik mn 9400 ook gekregen, die was toen 1660,11 euro

zie sig voor specs

k heb dan wel de 1920 versie ipv de 1440, maja die is dan ook superieur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobje_2 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:35:
[...]

nah overdrijven is ook een vak he,

een paar weken geleden heb ik mn 9400 ook gekregen, die was toen 1660,11 euro

zie sig voor specs

k heb dan wel de 1920 versie ipv de 1440, maja die is dan ook superieur >:)
ik heb hetzelfde systeem dat jij hebt alleen dan ipv de 100gb(5,2k) een 80gb(7,2k) en ik kwam uit op 1611 euro dus zonder WUXGA scherm zou het ongeveer 1450 geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lars hoe zit het met je laptop qua games? Ik ben op het moment nog aan het wachten totdat de prijs wat daalt... Vooral de 2048ram geeft de doorslag. Ik wil ook persé het WUXGA scherm. Maar maakt 553 of 667 Mhz veel uit qua games?? Iemand al ervaring hiermee?

Alvast bedankt... Voor de geïntereseerden -> 2 gig, 2048(667), WUXGA, 120gig, 7900GS op het moment voor 1948.31, khou de prijs nauwlettend in de gaten. Iemand die het goedkoper kan krijgen in België, laat me iets weten !!!

Greetz,
Tox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Dinsdagochtend mijn laptop besteld en die avond ook betaald.

Ik heb een mailtje gehad met de bevesteging, en daarin staat dat ik nog een mailtje zou krijgen met een document met mijn klantnr e.d.

Ik kan dus wel mijn bestelling bekijken d.m.v mijn IR-nr. en email. Hij zegt alleen nog steeds dat er niks wordt verwerkt.

Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:23:
Ik heb Dinsdagochtend mijn laptop besteld en die avond ook betaald.

Ik heb een mailtje gehad met de bevesteging, en daarin staat dat ik nog een mailtje zou krijgen met een document met mijn klantnr e.d.

Ik kan dus wel mijn bestelling bekijken d.m.v mijn IR-nr. en email. Hij zegt alleen nog steeds dat er niks wordt verwerkt.

Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Tim
duurt meestal een week voordat je je laptop binnen hebt nadat zij het geld ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:08:
[...]

duurt meestal een week voordat je je laptop binnen hebt nadat zij het geld ontvangen hebben.
OKe, dan ga ik ervanuit dat ik de laptop begin volgende week krijg :D

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke processor is nou beter / sneller?
de T7200 of de T2500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7200 zonder twijfel ! Zit immers core 2 duo in, opt moment het van het! Als je van plan bent er een te kopen, wacht nog een paar weekjes, die prijs is opt moment te hoog. Daalt nog gegarandeert ! In sommige toepassingen is de core 2 duo zelfs 2.4x zo snel dan de gewone pentium M, dus tis zeker te moeite waard nog wat te wachten !

Greetz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie , maar de laptop is inmiddels besteld.

Voor 1499 euro heb ik gekocht:

T7200 Core2Duo
2 GB 667Mhz
7900GS Go
1920x1200
120 GB SATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja via Duitsland...

€ 1.948,31 kom ik uit als ik jou systeem wil bestellen in België

Lijkt me wel interessant, want mijn max. budget is < 1500 €... nog ff wachten zeker..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je mooi geregeld schrnz! In Duitsland gekocht dus? Kzag die promotie daar ook staan. Maar stoort het duits toetsebord je dan niet? Chaoske, kzit in hetzelfde schuitje als u. Elke dag die prijs checken totdat die eens fatsoenlijk daalt. Hopelijk weer binnekort een dikke promotie zoals 'dubbel geheugen gratis'... Maar ik geef het allemaal nog 2 weken, mss anderhalf, dan zakt die prijs wel een stuk ! Nog even geduld dus ! Weet er trouwens iemand als het veel verschil maakt op het gebied van games om geheugen met 553Mhz of 677Mhz te kopen? Dat scheelt ook weer 70€ !

Thx, en tot de volgende !!!!
-Tox-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd toxic, we zitten inderdaad in hetzelfde schuitje...

Ik kan nog tot eind september (lees: vanaf 18/09 beginnen lessen, maar kan het pijnlijk proberen te rekken tot 01/10 denk ik).

We lezen het hier wel van elkaar wanneer de prijs daalt of er een ander merk dan Dell komt met soortgelijke specificaties... (want ze zitten wel een duidelijk stuk voor op de rest qua Core2Duo heb ik de indruk)

Ook ga ik nog eens gaan kijken in de winkel zelf wat het verschil nu is tussen WXGA+ en WUXGA (blijkbaar zit er op de 2de veel meer weerspiegeling, wat niet wil zeggen dat ik hem niet meer wil want hij is mooier qua kleuren in films in normale omgeving.. :P)

PS: ik wil hem ook wel via Duitsland bestellen, maar het moet een Duits leveradres zijn :(

brute pech voorlopig ! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, maar in duitsland zit je wel met dat klote toetsebord ö,ü,... Als je bij dell een scherm kiest, neem dan het wuxga. De weerspiegeling kan wat tegenvallen, maar dit is een kleiner nadeel dan de grote hoeveelheid klachten van bleeding of zelfs dode pixels! Ben op het moment aan een vriend aan het vragen die in een bedrijf werkt, als hij de laptop niet goedkoper kan krijgen. Ik stuur nu de specs door, en khoop morgen al een reply te krijgen ! Khou je up to date

Greetz,
Tox
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste