Nou ik denk dat hij Barend heet
Nu even mijn verhaal over Centric, ik ben 3 jaar geleden na mijn school begonnen bij Centric. toen ter tijd ging ik er voor €1300 per maand werken. Ik verdiende minder als bij mijn bijbaantje op een kippenslachterij maargoed ik moest toch wat.
De opdracht was leuk, ik kon bij de Rabobank in Zeist aan de slag. Vanaf dag 1 had ik eigenlijk al geen field manager ik was wel door iemand aangenomen maar die had het te druk om mij te begeleiden. Pas na 4 maanden had ik mijn eerste gesprek met een nieuwe Fieldmanager van Centric. Dit was meer een kennismakingsgesprek dus werd er inhoudelijk niet echt veel besproken. In de tussentijd had ik al van veel mensen gehoord dat het allemaal niet echt lekker liep bij Centric. Ik wilde mij niet laten leiden door emoties van anderen dus ik probeerde een zo objectief mogelijk beeld van Centric te vormen.
Toen brak de tijd aan dat mijn half jaar contract bijna afliep. Tot mijn grote verbazing kreeg ik deze via de post opgestuurd met het verzoek de brief binnen 2 weken op te sturen, dus dit heb ik toen maar gedaan.
Na mijn contractverlenging ging ik gewoon verder bij de Rabobank, inmiddels zat ik in Utrecht. Ik zag mijn fieldmanager daar regelmatig maar inhoudelijke gesprekken hadden we bijna nooit, het ging altijd over koetjes en kalfjes. Als ik een keer een vraag had en ik mailde mijn manager dan duurde het weken voordat ik reactie kreeg.
Het beeld dat mij door m'n collega's werd voorgehouden begon steeds meer te lijken op de situatie waar ik mezelf in bevond. Ik voelde me echt een nummer en ik had het idee dat het niet uitmaakte of ik mijn werk nou goed of slecht deed. Inmiddels had ik ook een paar projecten gedaan binnen de Rabobank. De managers van de bank waren heel tevreden met me en dat kreeg ik via Centric te horen.
Zelf probeerde ik wel verder te leren. Ik had inmiddels mijn ITIL en 70-270(Windows XP) behaald.
Maar vanuit de organisatie werd er totaal niets gedaan aan enige loopbaan begeleiding. Ook concrete toezeggingen werden er nooit gedaan. Na 1.5 jaar kreeg ik mijn eerste loonsverhoging, ik ging naar €1500,-

.
Inmiddels begon ik het echt zat te worden bij Centric, afspraken werden niet nagekomen communicatie verliep slecht men was wazig over uitdagende opdrachten. Ik zag het dus al gebeuren dat ik de komende jaren 1e lijns werk moest blijven doen en hier had ik totaal geen zin in. De economie ging inmiddels steeds beter lopen en het aantal IT banen begon ook weer te groeien. Inmiddels had ik mijn Windows 2003 Server ook behaald.
Ik begon dus te zoeken naar een nieuwe baan met leukere opdrachten. Na mislukte gesprekken bij Brunel en Peak-IT kwam ik bij een redelijk klein detacherings bedrijf terecht. Zij boden mij een contract aan met een lease auto(bij Centric had ik een project auto), een hoger salaris en ze waren veel duidelijker over de opdrachten die ik zou krijgen en de trainingen die ik kan gaan volgen.
Centric had hier op 1 of andere manier lucht van gekregen en nodigden mij uit voor een gesprek. In dat gesprek heb ik mijn ongenoegen geuit over de gang van zaken. Ook heb ik vertelt wat ik zou gaan verdienen en dat ik een vaste lease auto zou krijgen. Ik had dit gesprek met een fieldmanager en manager operations.
Men zou zich gaan beraden en de week erna mocht ik weer op gesprek komen.
Dus een week later kwam ik weer op gesprek. Deze keer had ik een gesprek met mijn eigen field manager en de manager operations was ook weer aanwezig. Toen kwamen ze met het bod. Ik zou €100,- per maand minder verliezen en ook geen lease auto krijgen. Ik kon het echt niet geloven dat ze mijn zo'n bod deden. Ik heb ook gelijk de dag erna m'n contract opgezegd.
Inmiddels werk ik alweer meer dan een jaar bij mijn huidige werkgever. Mijn salaris is bijna het dubbele vergeleken met het salaris dat ik verdiende bij Centric 3 jaar geleden. Ik doe leuk werk en werk in een informele sfeer met leuke collega's.
Conclusie:
Ik zou Centric nooit aan iemand aanraden tenzij er echt niets anders te vinden is. Het is een bedrijf dat je klein probeert te houden. Ook als je aangeeft dat je verder wilt dan servicedesk werk. Dat komt na mijn idee omdat ze veel 1e lijns werk hebben. Verder behandelen ze je echt als een nummer, als ze jou nodig hebben dan weten ze je te vinden maar als jij hun nodig hebt dan zijn ze te druk met van alles en nog wat.