I was born intelligent - education ruined me
Ik heb verder geen ervaringen met Centric, maar geef mij eens een aantal redenen waarom je niet binnen een half jaar je 270,m 290 en ITIL zou halen?Falcon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:30:
Het is meer een streven, maar dit verschilt denk ik per regio ook. Daarnaast moet je gewoon een goede reden hebben als je het niet haalt. En dit kan per werknemer verschillen.
Volgens mij moet je echt iets zeer ellendigs meemaken, want: 270 = 1 maand, 290 = 1 maand, en dan nog 4 maanden voor je ITIL

Maar goed, ieder zijn eigen leertempo uiteraard... maar volgens mij is het makkelijk te halen en moet je het alleen maar als zeer positief punt zien dat ze dit van je verlangen...!
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Nou ik kan je vertellen als jij klussen er tussen heb zitten van 40 uur in de week..plus elke dag 3 uur reistijd, dat je dan 's avonds echt geen behoefte hebt om je boekie te pakken en dus in de weekend dit doet.Cis schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:21:
[...]
Ik heb verder geen ervaringen met Centric, maar geef mij eens een aantal redenen waarom je niet binnen een half jaar je 270,m 290 en ITIL zou halen?
Volgens mij moet je echt iets zeer ellendigs meemaken, want: 270 = 1 maand, 290 = 1 maand, en dan nog 4 maanden voor je ITIL
Maar goed, ieder zijn eigen leertempo uiteraard... maar volgens mij is het makkelijk te halen en moet je het alleen maar als zeer positief punt zien dat ze dit van je verlangen...!
En dan nog maar niet spreken over dat sommige onder ons kids hebben, die ook weleens aandacht willen hebben.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Als jij altijd 40 uur werk en dan ook nog eens 3 uur reistijd hebt dan doe jij iets niet goedFalcon schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:00:
[...]
Nou ik kan je vertellen als jij klussen er tussen heb zitten van 40 uur in de week..plus elke dag 3 uur reistijd, dat je dan 's avonds echt geen behoefte hebt om je boekie te pakken en dus in de weekend dit doet.
En dan nog maar niet spreken over dat sommige onder ons kids hebben, die ook weleens aandacht willen hebben.
Heeft Centric geen reistijd compensatie dan? Enneh..een uurtje per avond moet toch wel te pakken zijn om te studeren, althans als je verder wilt komen in de ICT is dat toch wel noodzakelijk zowat
Helemaal met TVM eens. Geld toch voor iedere baan, als je verder/hogerop wil moet je er zelf ook wat in investeren.TheVMaster schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:10:
[...]
..........................................
Enneh..een uurtje per avond moet toch wel te pakken zijn om te studeren, althans als je verder wilt komen in de ICT is dat toch wel noodzakelijk zowat
Reistijd compensatie wordt door geld terug betaald.TheVMaster schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:10:
[...]
Als jij altijd 40 uur werk en dan ook nog eens 3 uur reistijd hebt dan doe jij iets niet goed![]()
Heeft Centric geen reistijd compensatie dan? Enneh..een uurtje per avond moet toch wel te pakken zijn om te studeren, althans als je verder wilt komen in de ICT is dat toch wel noodzakelijk zowat
Dat geldt idd voor iedree baan. Op zich is het ook wel fijn als men zeg maar 'studie'-dagen beschikbaar steld, maar als je hogerop wilt is zelf tijd investeren de snelste manier denk ik-TAZZ- schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:24:
[...]
Helemaal met TVM eens. Geld toch voor iedere baan, als je verder/hogerop wil moet je er zelf ook wat in investeren.
Verwijderd
Dat is niet in alle gevallen waar zoals bij mij. Ik kon meteen de eerste dag al aan de slag op een klus.[
op de bank dus
Is het salaris nu zo slecht bij centric? Wat ik toen begreep toen ik op zoek was naar een andere baan wel, maar wat ik nu zo lees is het nou niet echt om over naar huis te schrijvenISaFeeliN schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:30:
Ik heb in 2006 bij Centric (Gouda) gesolliciteerd, waar ze destijds een Quality Assurance afdeling wilde opzetten, waar ik onderdeel van zou worden. Wat gegevens op een rijtje:
Waar ik bij Centric op uitkwam na 3 gesprekken was 2500,- bruto. Dat heb ik telefonisch nog kunnen opkrikken naar 2750,- maar meer zat er niet in.
Elect a clown, expect a circus.
Tsjah, als je een auto hebt waar je een eigen bijdrage voor moet betalen, dat samen met de bijtelling van je salaris afgaat blijft er ook maar weinig over-TAZZ- schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:30:
Centric is niet de best betalende werkgever maar zeker niet de slechts betalende. Salarissen zijn gemiddeld tot boven-gemiddeld. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg goed en ook lease regeling zit inmiddels in de lift (+ 60,-).
* Slasher blijft maar zitten waar hij zit
60 euro bovenop de 510? Dan begint het eindelijk iets te worden-TAZZ- schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:30:
Centric is niet de best betalende werkgever maar zeker niet de slechts betalende. Salarissen zijn gemiddeld tot boven-gemiddeld. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg goed en ook lease regeling zit inmiddels in de lift (+ 60,-).
Heb net te horen gekregen dat ik ook een klus heb voor ongeveer 2 weken dus kan meteen aan de slag.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:48:
[...]
Dat is niet in alle gevallen waar zoals bij mij. Ik kon meteen de eerste dag al aan de slag op een klus.
Je moet dus geen luxe VW oid te verwachtenTheVMaster schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:42:
[...]
60 euro bovenop de 510? Dan begint het eindelijk iets te worden
Ben soms wel eens benieuwd wat ik bij een bedrijf als centric zou kunnen gaan verdienen. Ben alleen bang dat ze mijn salaris en toekomstperspectief daarin niet kunnen matchen
[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 13-04-2007 12:48 ]
oogjes open, snaveltjes dicht
Werk ook sinds kort bij centric bevalt mij tot nu toe heel goed, vind het wel vreemd dat jij 3 jaar jonger bent als mij en voor dezelfde functie 200 per maand meer verdient dan mij???
Ach..toen ik bij Centric werkte zat er een verschil van 500 euri (bruto) tussen een collega en mezelf (zelfde functie/ervaring/leeftijd)Misluct schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:02:
@endless
Werk ook sinds kort bij centric bevalt mij tot nu toe heel goed, vind het wel vreemd dat jij 3 jaar jonger bent als mij en voor dezelfde functie 200 per maand meer verdient dan mij???
Verwijderd
ze betalen bij MIS nu 1000euro netto per aangebrachte nieuwe medewerker die zijn proeftijd van 3maanden uitzit.
verders mijn ervaringen met centric;
toen ik van het MBO niv 4 afkwam gesolliciteerd, en werd niet aangenomen.
Via Xcent (dochteronderneming) wel bij centric kunnen komen, en werk er nu al een aantal jaren met plezier.
Begin salaris was niet geweldig, maar hier kan je zeker zelf wat aan doen, door inzet te tonen bij werkgevers en diplomering.
aankomende periode ga ik er weer ruim op vooruit (paar honderd euro bruto), en dat is met name te danken aan de inzet.
Alleen het jammere is dat je pas vanaf Support Specialst 1 (MCSE) een auto van de zaak kan krijgen.
Ik heb nu nog een project auto en daarbuiten me prive auto omdat ik niet weet wanneer ik mijn projectauto mag inleveren (was nog van een vorig project)
Er zijn veel mensen die van Centric zijn weggegaan naar oa. Axioma Group omdat daar het geboden salaris incl met auto v/d zaak en gelijk een vast contract is.
Jammer dat centric zijn opgeleiden mensen laat weglopen naar de concurrent omdat die gewoon meer te bieden hebben, en dat ze nu allerlei schoolverlaters aan het aantrekken zijn om die op te leiden (en vervolgens kiezen zij natuurlijk voor de concurrent voor een beter salaris)
Ja maar die 1000 euro verdienen als je via forums gaat vragen om dat te doen gaat niet lukken,ze zijn niet gek;) heb al mensen van centric gezien die op forums advertenties posten,zou daar wel op letten;)Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:16:
Mocht iemand nou gaan solliciteren bij centric, misschien wel handig om mensen van dit topic aan te spreken en als referentie gebruiken, kan je een hele leuke winst aan overhouden
ze betalen bij MIS nu 1000euro netto per aangebrachte nieuwe medewerker die zijn proeftijd van 3maanden uitzit.
verders mijn ervaringen met centric;
toen ik van het MBO niv 4 afkwam gesolliciteerd, en werd niet aangenomen.
Via Xcent (dochteronderneming) wel bij centric kunnen komen, en werk er nu al een aantal jaren met plezier.
Begin salaris was niet geweldig, maar hier kan je zeker zelf wat aan doen, door inzet te tonen bij werkgevers en diplomering.
aankomende periode ga ik er weer ruim op vooruit (paar honderd euro bruto), en dat is met name te danken aan de inzet.
Alleen het jammere is dat je pas vanaf Support Specialst 1 (MCSE) een auto van de zaak kan krijgen.
Ik heb nu nog een project auto en daarbuiten me prive auto omdat ik niet weet wanneer ik mijn projectauto mag inleveren (was nog van een vorig project)
Er zijn veel mensen die van Centric zijn weggegaan naar oa. Axioma Group omdat daar het geboden salaris incl met auto v/d zaak en gelijk een vast contract is.
Jammer dat centric zijn opgeleiden mensen laat weglopen naar de concurrent omdat die gewoon meer te bieden hebben, en dat ze nu allerlei schoolverlaters aan het aantrekken zijn om die op te leiden (en vervolgens kiezen zij natuurlijk voor de concurrent voor een beter salaris)
En gras is bij de buren altijd groener;)
Centric staat in de top 10 van nederland toch 7de en als niet beurs genoteerd bedrijf zijn ze de grootste.
Dus is wel een stabiel bedrijf onthoud dat ook.
En de leaseregeling wordt in de toekomst misschien anders zijn ze mee bezig.
Toevallig weer kwartaalmeeting gehad.
Winstuitkering gaan ze ook naar kijken om vanaf nu uit te keren, en willen zich meer op het personeel richten.
Verwijderd
Waarom zou dat niet lukken?? In NONL hadden we een collega die een hele website opgezet had om CVs te krijgen die hij vervolgens aanmelde bij Centric. @TVM:FidoDido schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:33:
[...]
Ja maar die 1000 euro verdienen als je via forums gaat vragen om dat te doen gaat niet lukken,ze zijn niet gek;) heb al mensen van centric gezien die op forums advertenties posten,zou daar wel op letten;)

Big LOL-TAZZ- schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:56:
[...]
Waarom zou dat niet lukken?? In NONL hadden we een collega die een hele website opgezet had om CVs te krijgen die hij vervolgens aanmelde bij Centric. @TVM:Hij heeft er goed geld aan verdiend. Zelfde truc heeft hij overigens uitgehaald bij zijn nieuwe werkgever wat hem uiteindelijk een weekend in de Masserati van de baas opleverde.
Die website draait nog steeds btw
Verwijderd
Hoewel ik op zich best tevreden ben over Centric als werkgever, heb ik toch kritische opmerkingen over bovenstaande. Ik kan me best voorstellen dat je genoegen neemt met die uitleg tijdens een kwartaalmeeting indien je tussen de 1 en 3 jaar daar werkt. Ik werk er echter al meer dan 10 jaar en dan ga je toch patronen zien:Toevallig weer kwartaalmeeting gehad.
Winstuitkering gaan ze ook naar kijken om vanaf nu uit te keren, en willen zich meer op het personeel richten.
1) De winstuitkering is nooit, inderdaad nooit, uitgekeerd. Of het nu extreem goed gaat in de IT-branche, of extreem slecht. Beide gevallen heb ik meegemaakt en ook in goede tijden is er nooit een winstuitkering. De berekening is altijd dusdanig dat het net niet kan. Helaas, helaas volgend jaar beter. Ja ja. Ik zou willen dat die regeling afgeschaft werd, zodat het management er ook niks meer over zegt. Dat is veel eerlijker. Waarom zo'n regeling als je nooit uitkeert? Alleen maar om een mooi verhaal te kunnen houden (waar je dus doorheen doorprikt als je daar langer werkt).
2) Steeds als er veel vraag is naar IT'ers komt de "medewerker centraal" te staan. Je kunt daar de klok op gelijk zetten. Er zijn dan extraatjes die echter weer afgepakt worden als het slechter gaat. Zo werkt het nu eenmaal, waarschijnlijk ook bij andere detacheerders. Als oude rot kun je er echter niets aan doen dat je licht cynisch wordt als je het voor de tigste keer voorbij ziet komen...
Oh ja, had ik al gezegd dat ik best tevreden ben met Centric als werkgever? Het is inderdaad een stabiel bedrijf, zonder gekke fratsen (ontslagen, salarisverlagingen) als het slechter gaat.
Bij de laatste kwartaal-meeting werd gemeld dat deze regeling eruit gaat en in plaats komt met wat anders. Dit is door OR bevestigd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:26:
[...]
Hoewel ik op zich best tevreden ben over Centric als werkgever, heb ik toch kritische opmerkingen over bovenstaande. Ik kan me best voorstellen dat je genoegen neemt met die uitleg tijdens een kwartaalmeeting indien je tussen de 1 en 3 jaar daar werkt. Ik werk er echter al meer dan 10 jaar en dan ga je toch patronen zien:
1) De winstuitkering is nooit, inderdaad nooit, uitgekeerd. Of het nu extreem goed gaat in de IT-branche, of extreem slecht. Beide gevallen heb ik meegemaakt en ook in goede tijden is er nooit een winstuitkering. De berekening is altijd dusdanig dat het net niet kan. Helaas, helaas volgend jaar beter. Ja ja. Ik zou willen dat die regeling afgeschaft werd, zodat het management er ook niks meer over zegt. Dat is veel eerlijker. Waarom zo'n regeling als je nooit uitkeert? Alleen maar om een mooi verhaal te kunnen houden (waar je dus doorheen doorprikt als je daar langer werkt).
Das in iedergeval "iets"... of het ook dat werkelijk wat "wordt" is natuurlijk de vraag!
Of ook nog gekeken gaat worden naar 2006 daar werd "nee" op gezegt en OR "Zijn we over onderhandelen"
Zal tijd worden. Die regeling zoals hij er nu ligt is natuurlijk een lachertjeFalcon schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:05:
[...]
Bij de laatste kwartaal-meeting werd gemeld dat deze regeling eruit gaat en in plaats komt met wat anders. Dit is door OR bevestigd.
Das in iedergeval "iets"... of het ook dat werkelijk wat "wordt" is natuurlijk de vraag!
Of ook nog gekeken gaat worden naar 2006 daar werd "nee" op gezegt en OR "Zijn we over onderhandelen"
Hoog inzetten bij sollicitatiegesprekken kan dus schijnbaar helpen..Misluct schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:02:
@endless
Ik ga per juli trouwens naar 1600,- bruto.
Ik heb het v/d week nog over die 1000,- netto gehad..FidoDido schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:33:
[...]
Ja maar die 1000 euro verdienen als je via forums gaat vragen om dat te doen gaat niet lukken,ze zijn niet gek;) heb al mensen van centric gezien die op forums advertenties posten,zou daar wel op letten;)
Centric staat in de top 10 van nederland toch 7de en als niet beurs genoteerd bedrijf zijn ze de grootste.
Dus is wel een stabiel bedrijf onthoud dat ook.
En de leaseregeling wordt in de toekomst misschien anders zijn ze mee bezig.
Toevallig weer kwartaalmeeting gehad.
Ik mag een best wervingssite beginnen, maar dan moeten het wel serieuse werkzoekende zijn die ik aanmeld, en ik ben bang dat mocht het na de maand proeftijd (dan heb die 1000,- al binnen) fout gaan met een bepaalde medewerker die ik heb aangemeld dat ze mij dan gaan aankijken.
Ben trouwens wel serieus bezig in vrienden- en kennisenkring..
Winstuitkering hebben ze het idd bij ons (ZN) ook over gehad..
Bij ons zijn daar vragen over gesteld die meegenomen zijn naar de andere kwartaalpresentatie's.
Ik heb ook wel ideeen voor eventueele alternatieven, dus die gaan straks op de mail richting directie..
Ik zit nu overigens op de bank voor de 7e dag, maar ik kan wel lekker leren voor min 70-290 examen dat ik morgenmiddag heb. Dus het komt goed uit.
Daarom ben ik inderdaad ook selectief met het aanbrengen van mensen.endless schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:05:
[...]
Ik heb het v/d week nog over die 1000,- netto gehad..
Ik mag een best wervingssite beginnen, maar dan moeten het wel serieuse werkzoekende zijn die ik aanmeld, en ik ben bang dat mocht het na de maand proeftijd (dan heb die 1000,- al binnen) fout gaan met een bepaalde medewerker die ik heb aangemeld dat ze mij dan gaan aankijken.
Ben trouwens wel serieus bezig in vrienden- en kennisenkring..
[ Voor 100% gewijzigd door mistaoutlaw op 20-04-2007 19:56 . Reden: never mind ]
I was born intelligent - education ruined me
Ach...dat ben ik ook geweest-TAZZ- schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:31:
[...]
Daarom ben ik inderdaad ook selectief met het aanbrengen van mensen.
Ehh..Endless -> www.ikwerkbijcentric.nl is nog vrij
Verwijderd
Eh..ik zou zeggen sollicitereeeeeen...Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:52:
Ik verdien bij me huidige werkgever nu 2100 bruto + auto van de zaak. Ik heb mijn msca en CCNA. Is het mogelijk om bij centric meer te gaan verdienen? Heb nog niet veel ervaring op Windows beheer maar wel al me certificaat gehaald.
Verwijderd
Leren in het OLC??? Hebben ze geen MOHAA meer??]endless schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:05:[/b]
Ik zit nu overigens op de bank voor de 7e dag, maar ik kan wel lekker leren voor min 70-290 examen dat ik morgenmiddag heb. Dus het komt goed uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 15:48 ]
Verwijderd
In Eindhoven hadden we/ hebben ze Medal of honor (MOHAA) een FPS-Game op de server staan. Kan me niet herinneren dat ik daar echt heb kunnen studeren.-TAZZ- schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:48:
MOHAA ??? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Wat moet dat zijn?
Of jij hebt niet in EHV gezeten want anders zou je dat wel weten lijkt me.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:06 ]
Nope hard-core NONL-erVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:50:
[...]
In Eindhoven hadden we/ hebben ze Medal of honor (MOHAA) een FPS-Game op de server staan. Kan me niet herinneren dat ik daar echt heb kunnen studeren.
Verwijderd
Aha....dat verklaart het een en ander. Heb een beetje op je site zitten kijken en herken niemand.
Ik heb daar geregeld op de bank gezeten en we speelden eigenlijk best veel MOHAA. Ik vond dat wel lachen. Zeker om die over het paard getilde, die zichzelf zo goed vond, met een noorse/zweedse naam af te knallen.
Maar om niet teveel offtopic te geraken, thuis had ik veel beter kunnen studeren. Er is daar geen klimaat van kennis delen en daar de mogelijkheden toe krijgen.
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:43:
[...]
Leren in het OLC??? Hebben ze geen MOHAA meer??
Ik zit in Eindhoven..Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:50:
[...]
In Eindhoven hadden we/ hebben ze Medal of honor (MOHAA) een FPS-Game op de server staan. Kan me niet herinneren dat ik daar echt heb kunnen studeren.
Maar er zit tegenwoordig een OLC Coördinator bij (Charles) en ik weet zeker dat hij niet blij gaat zijn als wij MOHAA gaan spelen.
"We" krijgen overigens wel nieuwe hardware voor in het OLC, erg lekker hardware!
Hij is nog steeds vrij idd..TheVMaster schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:52:
[...]
Ach...dat ben ik ook geweestmaar dat levert zo weinig CV's (en dus bonussen) op
Ehh..Endless -> www.ikwerkbijcentric.nl is nog vrijEhh..ohwnee...die was gekaapt zodra ik het domein had opgedoekt
Misschien ga ik dat wel doen..
'k had toendertij dook werkenbijcentric.nl, maar die is tegenwoordig alweer in de lucht zie ik als Centric-promo-siteendless schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:54:
[...]
[...]
Ik zit in Eindhoven..
Maar er zit tegenwoordig een OLC Coördinator bij (Charles) en ik weet zeker dat hij niet blij gaat zijn als wij MOHAA gaan spelen.
"We" krijgen overigens wel nieuwe hardware voor in het OLC, erg lekker hardware!![]()
[...]
Hij is nog steeds vrij idd..
Misschien ga ik dat wel doen..
LOL
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoeveel ik dan bij centric zou gaan verdienen en krijg je ook een auto van de zaak bij centric? Toch maar eens een c.v opsturen denk ;-)
't licht eraakunt en hoeveel ervaring je hebtVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:27:
[...]
Heeft iemand een idee hoeveel ik dan bij centric zou gaan verdienen en krijg je ook een auto van de zaak bij centric? Toch maar eens een c.v opsturen denk ;-)
Hmm.. Het lijkt of een andere collega gewoon hetzelfde grapje uithaald.. Dit is geen officieele centric site in ieder geval..TheVMaster schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:12:
[...]
'k had toendertij dook werkenbijcentric.nl, maar die is tegenwoordig alweer in de lucht zie ik als Centric-promo-site![]()
LOL
Wat voor ervaring heb je?Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:27:
[...]
Heb je certificaten?
Je wordt op bovenstaande punten ingedeeld, als je specialist zou worden mag je een leasebak uitzoeken, als je engineer (of trainee) wordt dan heb je kans op een huurauto (als je geen eigen vervoer hebt, of het is ver rijden) of een projectauto (Leasebak uit de poule).
Dat had ik ook al gezien...maar eh..gebruik van Centric logo's ...oeiw.....daar zijn ze niet blij mee (weet ik uit ervaringendless schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:35:
[...]
Hmm.. Het lijkt of een andere collega gewoon hetzelfde grapje uithaald.. Dit is geen officieele centric site in ieder geval..

[...]
Wat voor ervaring heb je?
Heb je certificaten?
Je wordt op bovenstaande punten ingedeeld, als je specialist zou worden mag je een leasebak uitzoeken, als je engineer (of trainee) wordt dan heb je kans op een huurauto (als je geen eigen vervoer hebt, of het is ver rijden) of een projectauto (Leasebak uit de poule).
Verwijderd
Ik heb 2 jaar werkervaring als netwerkbeheerder en en nog niet zoveel ervaring op systeembeheer. Ik heb wel pas mijn MCSA gehaald. Momenteel heb ik een leaseauto van de zaak dus dat moet ik uiteraard blijven houden. Ook verdien ik nu 2100 bruto daar wil ik ook niet onder gaan zitten. Het punt is dat ik me nu meer met systeembeheer wil bezig gaan houden vandaar....endless schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:35:
[...]
Hmm.. Het lijkt of een andere collega gewoon hetzelfde grapje uithaald.. Dit is geen officieele centric site in ieder geval..
[...]
Wat voor ervaring heb je?
Heb je certificaten?
Add me op MSN, zie m`n profielVerwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:36:
[...]
Ik heb 2 jaar werkervaring als netwerkbeheerder en en nog niet zoveel ervaring op systeembeheer. Ik heb wel pas mijn MCSA gehaald. Momenteel heb ik een leaseauto van de zaak dus dat moet ik uiteraard blijven houden. Ook verdien ik nu 2100 bruto daar wil ik ook niet onder gaan zitten. Het punt is dat ik me nu meer met systeembeheer wil bezig gaan houden vandaar....
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Dat moet je natuurlijk nog maar afwachten
Inderdaad, heb er nu afgelopen maand twee op sollicitatie gestuurd maar beiden zijn niet aangenomen, 1 daarvan omdat Centric het niet wilde en de ander omdat die jongen zelf niet wilde.TheVMaster schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:45:
[...]
Dat moet je natuurlijk nog maar afwachten
Helaas van die €1000,00 maar gelukkig krijg ik ook gewoon m`n salaris nog, je meld die mensen toch aan als "vrienden" dienst en omdat je hen ook een leuke, goede en stabiele baan gunt

PS: Volgens mij is http://www.ikwerkbijcentric.nl weer geclaimt
[ Voor 18% gewijzigd door W.Wezz op 25-04-2007 22:36 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Die gast van werkenbijcentric.nl is ook neit echt ehh..goed. Heb hem vorige week een e-mail gestuurd en hij antwoord niet eens
Probeer het eens naar webmaster@ikwerkbijcentric.nlTheVMaster schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:21:
iddWessel hmm...wie heet er hier wessel.
Die gast van werkenbijcentric.nl is ook neit echt ehh..goed. Heb hem vorige week een e-mail gestuurd en hij antwoord niet eens
Goed lezenW.Wezz schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:08:
[...]
Probeer het eens naar webmaster@ikwerkbijcentric.nl
Maar goed..jou website is ook origineel
shit ik had die domeinnem nooit weg moeten doen

Verwijderd
Er wordt op een informele manier een profiel geschetst over het bedrijf welke misschien wel niet in lijn is met de visie van het bedrijf zelf.
Daarnaast wordt op deze specifieke website gerefereerd naar een klant van centric plus een algemene indruk van de opdracht die daar uitgevoerd wordt.
Op basis van mijn mijn eigen werkomgeving kan ik vermelden dat sommige bedrijven het niet op prijs stellen als ze openlijk gerelateerd worden aan bepaalde dienstverleners waar ze zaken mee doen. Dit kan allerlei oorzaken hebben... Denk aan concurrentiegevoelige informatie (Met wie doet bedrijf X zaken? Daar moeten we eens gaan lobbyen...), beursgevoelige informatie (bedrijf A komt over de vloer van bedrijf X.. ging bedrijf A niet bijna failliet? Wat stom dat bedrijf X zich inlaat met bedrijf A.)
Je kunt het vergezocht vinden maar dit soort praktijken is aan de orde van de dag. Grote bedrijven willen vaak niet als referentie opgegeven worden.
Natuurlijk is het een leuke manier voor de eigenaar van het domein om een informeel profiel te schetsen van het bedrijf waar hij voor werkt... Denk echter wel goed na wat je er wel en niet op moet zetten...
De site begint met "Deze website is in het leven geroepen om nieuwe enthousiaste ICT Professionals bij Centric binnen te halen."
Is dat het doel van de website? Mensen binnen halen? Is dit niet het doel van de HRM / recruitment afdeling van Centric?
No offence voor de bedenker van de website.. Op zich best een leuk initiatief... maar let een beetje op hoe je je profileert..
Oh ja... een grammatica check alvorens het online droppen van de website zou positief zijn voor het beeld wat je schetst van jezelf (en indirect (misschien onterecht) Centric medewerkers)..
Klopt helemaal, en daarnaast staan er logo`s op welke er absoluut niet op mogen.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:29:
Je moet jezelf natuurlijk ten alle tijden afvragen of jouw werkgever blij is met een dergelijke website als www.werkenbijcentric.nl
Er wordt op een informele manier een profiel geschetst over het bedrijf welke misschien wel niet in lijn is met de visie van het bedrijf zelf.
Daarnaast wordt op deze specifieke website gerefereerd naar een klant van centric plus een algemene indruk van de opdracht die daar uitgevoerd wordt.
Op basis van mijn mijn eigen werkomgeving kan ik vermelden dat sommige bedrijven het niet op prijs stellen als ze openlijk gerelateerd worden aan bepaalde dienstverleners waar ze zaken mee doen. Dit kan allerlei oorzaken hebben... Denk aan concurrentiegevoelige informatie (Met wie doet bedrijf X zaken? Daar moeten we eens gaan lobbyen...), beursgevoelige informatie (bedrijf A komt over de vloer van bedrijf X.. ging bedrijf A niet bijna failliet? Wat stom dat bedrijf X zich inlaat met bedrijf A.)
Je kunt het vergezocht vinden maar dit soort praktijken is aan de orde van de dag. Grote bedrijven willen vaak niet als referentie opgegeven worden.
Natuurlijk is het een leuke manier voor de eigenaar van het domein om een informeel profiel te schetsen van het bedrijf waar hij voor werkt... Denk echter wel goed na wat je er wel en niet op moet zetten...
De site begint met "Deze website is in het leven geroepen om nieuwe enthousiaste ICT Professionals bij Centric binnen te halen."
Is dat het doel van de website? Mensen binnen halen? Is dit niet het doel van de HRM / recruitment afdeling van Centric?
No offence voor de bedenker van de website.. Op zich best een leuk initiatief... maar let een beetje op hoe je je profileert..
Oh ja... een grammatica check alvorens het online droppen van de website zou positief zijn voor het beeld wat je schetst van jezelf (en indirect (misschien onterecht) Centric medewerkers)..
Omdat ik zelf ook een persoonlijke webpagina op wil zetten heb ik aan de Manager Operations navraag gedaan ofdat ik daar dan ook een logo van Centric op mag plaatsen, formeel mag het NIET, ook al werk je bij het bedrijf en is het om je trots te laten zien aan de rest van de wereld.
Ach....zowel ikwerkbijcentric.nl als werkenbijcentric.nl waren zijn 2 jaar geleden al door ondergetekende geregistreerd en ik heb toen ook behoorlijk gedoe gehad met de directie die niet echt gecharmeerd was van mijn website.W.Wezz schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:50:
[...]
Klopt helemaal, en daarnaast staan er logo`s op welke er absoluut niet op mogen.
Omdat ik zelf ook een persoonlijke webpagina op wil zetten heb ik aan de Manager Operations navraag gedaan ofdat ik daar dan ook een logo van Centric op mag plaatsen, formeel mag het NIET, ook al werk je bij het bedrijf en is het om je trots te laten zien aan de rest van de wereld.
Pas toen ze hoorden dat mijn websites ze 40 cv's per week opleverden werd hij gedoogd
'k kan me ook niet voorstellen dat de directie ('k kan natuurlijk niet voor de directie van Centric spreken
lol 'k vraag me af of de MO van de regio's afweten van het bestaan van werkenbijcentric.nl
De layout zoals ik hem online had (ook beetje persoonlijke site over m'n werk) konden ze wel waarderen (althans in de regio Noord-OostW.Wezz schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:50:
[...]
Klopt helemaal, en daarnaast staan er logo`s op welke er absoluut niet op mogen.
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 26-04-2007 11:00 ]
Misschien kan je het domein wel kopen van de eigenaarTheVMaster schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:46:
[...]
shit ik had die domeinnem nooit weg moeten doen
We gaan naar Aqua Best, iets met een Barbecue, en een Thrill & Adventure activiteit.
Wat doen de andere regio's?
Zal eens een balletje opgooien bij m`n FM
Wederom een halfjaar contract, mijn 3e ondertussen dus.
Ik dacht dat ik me wel genoeg bewezen had om een vast contract te krijgen.
Naja, wel 200,- euro per maand erbovenop! Dus dat is wel lekker!
Tja..da's typisch Centric (sorry dat ik het zeg) maar als je maar goed je best blijft doen dan komen ze vanzelf wel met een jaarcontractendless schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:
Hmm.. Ik heb vrijdag mijn nieuwe contract gekregen.
Misschien een rare vraag, maar heb je deze ongenoegen ook laten blijken en heb je hier ook een antwoord op gekregen?endless schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:59:
Hmm.. Ik heb vrijdag mijn nieuwe contract gekregen.
Vooral in deze tijden lijkt het mij niet meer dan normaal dat je een "vast" contract kan krijgen. Ik weet niet of je al een handtekening hebt gezet, maar ik zou dit toch nog bespreekbaar maken en niet over je heen laten lopen.
Door certificaten die je hebt behaald of door nieuw contract?
Ben wel ff nieuwschierig hier naar en welke regio zit je?
Want krijg zelf met MCSA behalen er 175 bij.
Verwijderd
Lijkt mij ook ja. Maar weet wel dat Centric in die zin anders in elkaar steekt omdat het beleid door hoofdzakelijk een persoon/individu wordt voorgeschreven. Destijds werd de persoon omschreven (door direkteur Luierink) als iemand waarvan je nooit zeker weet wat ie nu van plan is. Vond het destijds ook al vreemd dat goeie professionals (mezelf in deze buiten beschouwing latende) zover gedreven werden dat ze onderhand met een trauma het bedrijf verlaten hebben. Ik snapte daar destijds niets van. Nu nog niet trouwens.Falcon schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:29:
[...]
Misschien een rare vraag, maar heb je deze ongenoegen ook laten blijken en heb je hier ook een antwoord op gekregen?
Vooral in deze tijden lijkt het mij niet meer dan normaal dat je een "vast" contract kan krijgen. Ik weet niet of je al een handtekening hebt gezet, maar ik zou dit toch nog bespreekbaar maken en niet over je heen laten lopen.
Want uh, hebben jullie Centriccers nu onderhand al eens wat extra's gekregen?? Je weet wel, wat er de voorgaande jaren niet was omdat men zo nodig bedrijfjes moest opkopen.
En nog ff, je ongenoegen uiten moet je voorzichtig mee zijn daar.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 15:09 ]
Erg vreemd inderdaad om door zo'n gegeven je bedrijfsbeleid vorm te geven, natuurlijk weet je niet wat mensen van plan zijn, maar je kan het als bedrijf wel sturen, door bijvoorbeeld goeie arbeidsvoorwaarden te scheppen. Want het werkt natuurlijk ook andersom. Als een bedrijf te lang wacht met vaste contracten, dan zullen er toch een hoop mensen (zeker in deze tijden) naar de concurrent kijken.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:03:
Destijds werd de persoon omschreven (door direkteur Luierink) als iemand waarvan je nooit zeker weet wat ie nu van plan is.
Als bij een sollicitatie bij een detacherings bureau me alleen tijdelijke contracten en geen direct uitzicht op een vast contract wordt gegeven, dan zou ik in de eerste plaats denken dat het slecht gaat met het bedrijf, en ze moeite hebben met het vinden van klanten en opdrachten.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit is het laatste (3e zoals ik hierboven al gezegd had) tijdelijke contract wat ze mogen geven..TheVMaster schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:00:
[...]
Tja..da's typisch Centric (sorry dat ik het zeg) maar als je maar goed je best blijft doen dan komen ze vanzelf wel met een jaarcontract(of met een vast contract natuurlijk
)
Toch ben ik ervan overtuigd dat ik genoeg heb laten zien dat ik het wél kan.
Dat ze me soms niet kunnen plaatsen omdat ze geen projecten hebben waar ik om vraag is niet mijn probleem.
Ik heb nog geen tijd gehad om hierover te praten.. En uiteraard nog geen handtekening gezet.Falcon schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:29:
[...]
Misschien een rare vraag, maar heb je deze ongenoegen ook laten blijken en heb je hier ook een antwoord op gekregen?
Ik kreeg het gewoon in een dichte envelop zonder bespreking enzo.
Ik zit een jaar bij centric, en ben door certificaten SE2 geworden.FidoDido schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:02:
200 euro erbij?
Door certificaten die je hebt behaald of door nieuw contract?
Ben wel ff nieuwschierig hier naar en welke regio zit je?
Want krijg zelf met MCSA behalen er 175 bij.
Alleen 70-291 nog en een half jaar ervaring, dan word ik SE3 of specialist geloof ik.
Ik heb ook gewoon redelijk hard onderhandeld met wat ik wou hebben.
Ik zit overigens in Zuid Nederland.
Anders had ik dit half jaar ff doorgeleerd was ik ook van SE2 naar specialist gegaan
Verwijderd
Heb er ruim 7 jaar gewerkt en denk er met dubbele gevoelens aan terug.
Zo kreeg ik er 200 euro bruto bij toen ik mijn mcse heb gehaald. Terwijl ik nu van ex-collega's hoor dat zij dat al krijgen voor hun mcsa.
Verder staat het volgende in de personeelgids bij de functiebeschrijvingen en FUWA tabellen voor de functie support engineer (SE):
"In de professionele organisatie is de functie van Support Engineer maximaal voor twee jaar te vervullen door medewerkers.
Na deze twee jaar is de overgang naar de functiefamilie van specialisten noodzakelijk ". .
Dit terwijl ik dus 6 jaar support engineer ben geweest. Daarna werd ik pas System specialist.
Misschien ook een beetje mn eigen schuld, het duurde lang voordat ik wakker werd, en dat kwam mede door deze draad op tweakers.Ik was na 4 jaar al mcsa en had voor NT ook de core certificaten gehaald dus daar lag het ook niet aan
De hoofdreden dat ik weg ben gegaan is dat ik genoeg had van 2e lijns en verhuisklussen na 7 jaar . Ik wilde naar systeembeheer toegroeien en had de afspraak met mn fieldmanmager dat ik mijn mcse zou halen, zij zouden zorgen voor een project als systeembeheerder, of assistent- systeembeheerder.
Na een half jaar gewacht te hebben met alleen maar irritante klusjes zoals kabels trekken en pc's verhuizen vond ik het welletjes en heb mn cv op monsterboard gezet, met veel succes; na 2 weken heb ik hem er af gehaald omdat ik te veel reacties kreeg.
Een ander leuk voorbeeld is dat er een workshop was over een bepaald onderwerp. Na de workshop kon je aangeven of je een cursus wilde doen. Je moest echter wel MCSA zijn om de cursus te mogen volgen. Ik was de enige van alle aanwezigen op de workshop die MCSA gecertificeerd was.
Ik de volgende dag bij mn field manager aangegeven dat ik de cursus wel wilde volgen, kreeg ik te horen dat de cursus vol zat. Een week later hoorde ik van een collega die nog geen mcsa was dat hij de cursus wel mocht doen. Ik voelde me me toen wel genaaid. ik mn fieldmanager gebeld om mn beklag te doen, en uiteindelijk mocht ik de cursus wel doen. Het zijn van die kleine dingen, maar toch. Wat ook leuk is is als je aangeeft dat je weg wil bij een project, en na veel zeuren je ook eindelijk weg bent, dat je toch weer 2 keer terug geplaatst wordt bij die klant en dan te horen krijgt dat je niet gemotiveerd bent. Is toch logisch dat je motivatie een beetje weg zakt?
Of het verlengen van een project met een paar maanden zonder eerst met jou te overleggen. Het betreffende project zou een maand duren, uiteindelijk zat ik er 5 maanden.
Dus na al die zaken werd het voor mij tijd om weg te gaan. Ze vinden het wel jammer bij centric, ook omdat ik bijna nooit ziek was en altijd goede beoordelingen had. Maar helaas, mijn besluit stond vast.
Nu hoor ik van een collega die support engineer is en zijn mcsa heeft gehaald dat hij van SE2 naar System Specialist gaat groeien gaat groeien. Ik zei al dat hij eerst SE3 zal worden. We zullen het zien, ik gun het hem zeker wel, maar ken centric. eerst zien dan geloven.
Verder zijn er ook goeie dingen bij centric, ik heb altijd leuk contact gehad met de fieldmanagers en ook de regio managers op kantoor zijn erg sympatiek. De sfeer is informeel en relaxed. De opleidingsmogelijkheden zijn goed, je mag zoveel examens doen als je wilt, je vraagt gewoon een
voucher aan. Verder worden boeken vergoedt en cursussen zijn ook mogelijk. Wel het lieft s avonds.
Het is jammer van de minpunten, want er gaan nu praatjes de ronde dat centric alleen voor beginners is, certificaten halen en wegwezen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Er zijn nog veel meer goed dingen en ook slechte dingen die ik kan opnoemen, misschien volgen die later nog.
Feit is wel dat ik na een week bij mijn nieuwe werkgever nu wel op een klus zit als systeembeheerder........
Ben eigenlijk wel benieuwd of dit gaat gebeuren.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:58:
Nu hoor ik van een collega die support engineer is en zijn mcsa heeft gehaald dat hij van SE2 naar System Specialist gaat groeien gaat groeien. Ik zei al dat hij eerst SE3 zal worden. We zullen het zien, ik gun het hem zeker wel, maar ken centric. eerst zien dan geloven.
Want ik heb express wat langzamer geleerd omdat mij is gezegd dat ik van SE2 geen specialist kon worden, als hij dat wel kan ga ik ff mijn beklag doen. Wordt aankomende maand SE3 maar wou zelf specialist worden maar wordt gezegd dat dat absoluut niet mogelijk was!
Zijn er mensen die deze stap wel al hebben gemaakt, wil het graag even weten.
Zo ziet mijn situatie er nu uit:
Oud:
Leeftijd: 20
Opleiding: MBO niveau 4
Werkgever: Centric
Werkervaring: 0 jaar
Huidige functie: Support Engineer 1
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering (bruto): winstuitkering (Niet gekregen)
GSM: Nee
Auto: Ja (Project Auto)Lease is vanaf specialist pas mogelijk(Peugote 206) + Tankpas
Secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve verzekering, 80,- onkostenvergoeding
Maand salaris (bruto): €1300,-
Werk nu een jaar bij Centric en ga aankomende maand het volgende verdienen
Nieuw:
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO niveau 4, ITIL Foundation, 70-270,70-271,70-272,70-290,70-291(MCSA), Kennis Product Beheer ICT.
Werkgever: Centric
Werkervaring: 1 jaar
Huidige functie: Support Engineer 3
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering (bruto): winstuitkering (Niet gekregen)
GSM: Nee
Auto: Ja (Project Auto)Lease is vanaf specialist pas mogelijk (Heb nu een nieuwe Opel Corsa) + Tankpas
Secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve verzekering, 80,- onkostenvergoeding
Werkweek: 40 uur
Maand salaris (bruto): €1700,-
Net Cursus Itil Support en Restore achter de rug nog examen doen en daarna Prince II en dan wordt ik specialist. Ben nu uiteraard SE2 maar dit is ff situatie hoe ik begon bij centric en hoe het er volgende maand eruit ziet
[ Voor 46% gewijzigd door FidoDido op 28-06-2007 07:56 ]
Verwijderd
zo hoort het ook volgens de personeelgids, ik heb er alleen 7 jaar over gedaan:)
heb ook collega''s die zijn support engineer 1 zitten ook al jaren bij centric.
LOL Ach...als ze zelf tevreden zijn, waarom zouden ze zich dan ook ontwikkelen enzoFidoDido schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:15:
ben pas 21 dus leer wat ik leren kan
heb ook collega''s die zijn support engineer 1 zitten ook al jaren bij centric.
Je kunt wel degelijk van SE2 naar specialist gaan.FidoDido schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:42:
SE3 want je kan van SE2 niet opeens specialist worden.
Anders had ik dit half jaar ff doorgeleerd was ik ook van SE2 naar specialist gegaan
SE3 is (schijnbaar) alleen functie waar je zelf voor kiest, mocht je jezelf willen gaan professionaliseren in netwerken ofzo, dan kun je - mits je genoeg certificaten en ervaring hebt - van SE2 naar netwerk-specialist gaan.
Ik vind overigens het stukje uit de personeelsgids wel interessant, want (ik zit in het OLC) er zit een collega naast me die al 10 jaar SE2 is.. Die heeft echter weer geen (of weinig) certificaten.
Owja, je bent goed bezig geweest met je certificaten Fido!
Heb je ooit al één van je pluimen gebruikt?
Verwijderd
Tevens is mij altijd verteld dat je pas een lease-auto krijgt als je system specialist bent of hoger.
Daaronder krijg je of alleen een projectauto of niets. Nu hoor ik van een ex-collega dat alle mcse'rs sowieso een lease-auto krijgen.
Ik ga hier is ff over informeren, want als dat zo is dan zitten ze dus te liegen tegen mij en wordt ik tegengehouden in me studie!
En pluimen had ik er nog 3 of 4 liggen heb er 3 gebruikt
Verwijderd
Zitten ze te liegen tegen jou? Dat moet je je niet persoonlijk aantrekken hoor. Ies bedrijfscultuur.FidoDido schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:08:
Tegen mij is gezegd dat dat absoluut niet kon.
Ik ga hier is ff over informeren, want als dat zo is dan zitten ze dus te liegen tegen mij en wordt ik tegengehouden in me studie!
Ik zit op dit moment op een klus (naja, nu heb ik weekend) in Amersfoort, en heb een collega uit regio A'dam, en die heeft het uitgebreid uitgelegd.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:34:
Voor mij is het nieuw dat je van SE2 naar specialist kan gaan. Ik hoor van iemand dat hij van SE1 naar system specialist kon gaan, maar het zou "voordeliger zijn om eerst SE3 te worden.
Tevens is mij altijd verteld dat je pas een lease-auto krijgt als je system specialist bent of hoger.
Daaronder krijg je of alleen een projectauto of niets. Nu hoor ik van een ex-collega dat alle mcse'rs sowieso een lease-auto krijgen.
Het lijkt alsof het in iedere regio anders werkt zo een beetje, want mijn Field (regio ZNL) wist mij ook te vertellen dat je niet zomaar van SE2 naar specialist kunt gaan.
Enne.. Bij ons wordt je over het algemeen ook specialist als je MCSE bent.
En wordt je SE3 als je MSCA bent.
Zal ook wel in iedere regio anders lopen..

Ik heb overigens ook een leaseauto terwijl ik nog (één maand) SE1 ben, maar die heb ik uit de poule gekregen omdat ik in een dorp woon waar geen openbaar vervoer is.
Hmm.. Zie bovenstaand dus!FidoDido schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:08:
Tegen mij is gezegd dat dat absoluut niet kon.
Ik moet eens serieus mijn pluimen gaan opmaken..
Naja, wat is liegen hè.. Als het in de ene regio wel kan, en in de andere niet, dan hoeft het niet persé liegen te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:06:
[...]
Zitten ze te liegen tegen jou? Dat moet je je niet persoonlijk aantrekken hoor. Ies bedrijfscultuur.
Dat klopt dus ook zo lekker
Maar er is geen enkele richtlijn van wat nou waar is, de 1 doet het zo de ander weer zo.
vind wel prima, beetje opleiden en dan als je er klaar voor bent verder gaan, ervaring opdoen.
Het is meer opleiden en dan juiste moment weggaan, zo werd er wel naar gekeken.
Amersfoort zou lekker dichtbij zijn voor mij
Verwijderd
Bij Centric zou ik moeten beginnen op de helpdesk 1e lijns. Na een bijbaan van een jaar bij een helpdesk is dat niet iets waarvoor ik sta te springen. Bij de andere gesprekken ging het vooral om echte junior functies, al dan niet met een traineeship. Heb nu meerdere 1e gesprekken gehad en een 2e gesprek, qua salaris zat iedereen rond de €2000. Toen Centric mij vanmorgen vroeg aan welk salaris ik zat te denken heb ik ook iets in die geest genoemd. Trillend moest ze toch vertellen dat het bij €1500 wel op hield. Geen eigen auto, jammer, moet je maar met het OV naar de klant.
Deze ervaringen komen jullie wel bekend voor?
Nogal ja....hehe een afgestuurd HBO-er die dan mag beginnen op de helpdeskVerwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:35:
Na mijn afstuderen (BI) ben ik mij zelf nu volop aan het oriënteren in de ICT-markt. In dat kader heb ik vanmorgen een erg relaxed en leuk gesprek gehad met een fieldmanager bij Centric. Na een aantal bedrijven hebben bezocht had ik al een aardige gedachte over de startsalarissen en de functies.
Bij Centric zou ik moeten beginnen op de helpdesk 1e lijns. Na een bijbaan van een jaar bij een helpdesk is dat niet iets waarvoor ik sta te springen. Bij de andere gesprekken ging het vooral om echte junior functies, al dan niet met een traineeship. Heb nu meerdere 1e gesprekken gehad en een 2e gesprek, qua salaris zat iedereen rond de €2000. Toen Centric mij vanmorgen vroeg aan welk salaris ik zat te denken heb ik ook iets in die geest genoemd. Trillend moest ze toch vertellen dat het bij €1500 wel op hield. Geen eigen auto, jammer, moet je maar met het OV naar de klant.
Haha... krenticVerwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:35:
Na mijn afstuderen (BI) ben ik mij zelf nu volop aan het oriënteren in de ICT-markt. In dat kader heb ik vanmorgen een erg relaxed en leuk gesprek gehad met een fieldmanager bij Centric. Na een aantal bedrijven hebben bezocht had ik al een aardige gedachte over de startsalarissen en de functies.
in al die jaren nooit veranderd... werkelijk een heel erg krenterig bedrijf
Verwijderd
Ze bood me doorgroeimogelijkheden die volgens haar "zeer interessant waren". Was een ontzettend leuk vrouwtje, maar iets zei mij dat ik haar niet op d'r blauwe ogen moest vertrouwen.TheVMaster schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:42:
[...]
Nogal ja....hehe een afgestuurd HBO-er die dan mag beginnen op de helpdesk
Tja...je zou toch verwachten dat ze na al die jaren wat slimmer zouden worden...dus mensen met goeie papieren ook een goed salaris betalen etc...Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:20:
[...]
Ze bood me doorgroeimogelijkheden die volgens haar "zeer interessant waren". Was een ontzettend leuk vrouwtje, maar iets zei mij dat ik haar niet op d'r blauwe ogen moest vertrouwen.
Verwijderd
Aan de andere kant, Centric is wel een partij waar als je hard werkt en je certificaten haald je er ook voor beloond wordt.
[ Voor 32% gewijzigd door Valderrama op 06-07-2007 13:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
Mijn vorige klus liep af, vragen ze of ik een kennis lijst wil invullen, doe ik dat.
Vervolgens krijg ik een opdracht om bij een klant aan de slag te gaan, als intern systeembeheer.
Kom ik daar, blijkt dat helpdesk werk te zijn, met de nadruk op werkplek beheer (muis stuk, etc).
Heb al 6 jaar ervaring in de IT (internationaal gewerkt), gewerkt met een complexe AD omgeving ben druk bezig met mijn MCSE te halen gaat soepel, 1 per maand) en om dan iemand van mijn kaliber dit te laten doen???
Dit was best oke geweest voor mijn jongere jaren, niet na alles wat ik geleerd heb en alles er omheen. Raak hier best wel gedemotiveerd van en wordt er ook totaal niet vrolijk van.
Heb dit uiteraard mijn werkgever gesproken en dit aangegeven.
Die denkt dat de klant wat anders onder systeembeheer verstaat dan wij. Dat lijkt me duidelijk. Maar dat ik toch maar m'n best moet doen op de klus voor de komende 6 maanden.
Heb best hart voor de zaak, maar dit gaat me gewoon te ver.
Iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet? En hoe dit op te lossen is?
Bij de klant heb ik hier uiteraard niks over laten merken, maar ben d'r echt niet blij mee.
zijn zat bedrijven die je wel serieus nemen..
Verwijderd
1e klus was wel leuk, alleen jammer dat ze nu dus niet luisteren.
Verwijderd
Dat is ook de reden waarom ik weg ben gegaan.
Nadat ik mijn mcse had gehaald heb ik eerst nog een half jaar de hele dag pc's en laptops moeten imagen, lopende band-werk dus, toen werd het tijd om mijn heil ergens anders te zoeken.
Verwijderd
Ik ga ze nog maar eens mailen/bellen volgende week en hopelijk komen we er dan goed uit.

Da's makkelijk geld verdienenVerwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:13:
[...]
Dit was best oke geweest voor mijn jongere jaren, niet na alles wat ik geleerd heb en alles er omheen. Raak hier best wel gedemotiveerd van en wordt er ook totaal niet vrolijk van.
[...]
[ Voor 81% gewijzigd door PcDealer op 06-07-2007 16:55 ]
Hier nog even het broertje...PcDealer schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:52:
Mijn broertje heeft contact voor onbepaalde tijd
[...]
Da's makkelijk geld verdienenNee, het is niet leuk als je capaciteiten niet boven de 20% worden benut. Is ook wel erg duur voor jouw werkgever: kosten/baten...
Laat ik te beginnen met het begrip "onderhandelen". Ik krijg van veel mensen de indruk dat ze alleen maar ja en amen zeggen tegen de fieldmanager en z'n ongenoegen uiten tegen de verkeerde mensen.
Deze personen kunnen niets aan je situatie veranderen, maar je moet sterk in je schoenen blijven staan tegenover je fieldmanager en vertellen wat je echt wilt en als jij je beloftes houd dan doet Centric (en elk ander bedrijf), dit dus ook.
Ik ben 24 jaar, heb rond 2000 2 jaar in computerwinkels gewerkt en ik ben daarna het leger in gegaan, sinds 1 januari werk ik bij centric en gaf tijdens dat gesprek aan wat ik graag wilde gaan verdienen.
Het is wat minder geworden dan ik had gevraagd, maar er valt mee te leven.
Er zijn kansen om je papieren te halen in je eigen tijd en als je dat goed aanpakt dan wordt je daarvoor beloond.
Inmiddels heb ik de laatste gedeeltes van mijn MBO opleiding afgerond en ITIL + MCDST voor Centric.
Mede hierdoor en mijn beloftes aan het begin van het jaar heb ik mijn contract voor onbepaalde tijd gekregen (ja gekregen, want ik heb het zelf niet eens aangekaart bij Centric).
Mocht ik voor 1 januari 2008 mijn 70-270 van MCSA halen dan wordt ik zeer zeker SE-2 en met de overige 2 modules van MCSA SE-3. Als ik deze 3 certificaten binnen een jaar haal (dus op 1 juli 2008) wordt ik SE-3 in 1,5 jaar tijd (het totaal bedrag wat ik op dat moment extra heb ten opzichte van nu is ongeveer 250 euro meer, maar daar valt natuurlijk over te onderhandelen).
Vanaf dat moment kan ik me gaan specialiseren in een richting waar ik graag op zou willen.
p.s. mocht je geen auto hebben of de reistijd naar je project is te lang dan kun je een huurauto aanvragen, het is niet geheel hetzelfde als een lease auto. Het grootste verschil is dat je een lease auto uit mag zoeken en met een huur auto wordt er een voor je gepakt die beschikbaar is en je kunt dan geen opties toevoegen
Groetjes,
Het broertje van
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Da's een makkie: Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional, toch?
[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 06-07-2007 18:55 ]
Verwijderd
De kosten van m'n werkgever kan me nu echt geen ene moer schelen.PcDealer schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:52:
Mijn broertje heeft contact voor onbepaalde tijd
[...]
Da's makkelijk geld verdienenNee, het is niet leuk als je capaciteiten niet boven de 20% worden benut. Is ook wel erg duur voor jouw werkgever: kosten/baten...
Daar merk ik toch niks van. Het gaat mij erom dat ik gewoon plezier in mijn werk heb, en die heb ik nu dus niet.
Als ze echt niet luisteren ga ik gewoon tegen de klant zelf wel zeuren dat ik niet op mijn plek zit. Dan forceer ik op die manier wel wat. Maar echter als uiterste noodmiddel, ik wilde verstandhouding met mijn werkgever niet verzieken namelijk.
Je kunt ook gewoon aangeven dat je een gesprekje wilt met je fieldmanager en je management op je huidige project.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:34:
[...]
De kosten van m'n werkgever kan me nu echt geen ene moer schelen.
Daar merk ik toch niks van. Het gaat mij erom dat ik gewoon plezier in mijn werk heb, en die heb ik nu dus niet.
Als ze echt niet luisteren ga ik gewoon tegen de klant zelf wel zeuren dat ik niet op mijn plek zit. Dan forceer ik op die manier wel wat. Maar echter als uiterste noodmiddel, ik wilde verstandhouding met mijn werkgever niet verzieken namelijk.
Daar leg je even alles uit, dat je er meer van had verwacht, dat je niet verwacht dat je nog langer dan 2 weken gemotiveerd kunt werken, en toch wil gaan stoppen op je huidige project.
Centric is degene die kan zorgen voor iemand anders op jouw plaats (SE1-tjes genoeg volgens mij?), en het management op jouw project is blij dat jij de waarheid zegt, want ze willen een wél gemotiveerde medewerker.
Verwijderd

En ze willen dus dat ik hier 6mnd blijf zitten.
Ga volgende week anders na werktijd wel langs op kantoor, dat werkt denk ik beter dan telefoon/e-mail.
Verwijderd
Ben je wel voor 1700 afgewerkt dan? 1 minuut over die tijd en ze zijn al pleite hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:17:
Dat heb ik dus al aangegeven.
En ze willen dus dat ik hier 6mnd blijf zitten.
Ga volgende week anders na werktijd wel langs op kantoor, dat werkt denk ik beter dan telefoon/e-mail.
En ik kan je voorspellen dat, als zij al aangegeven hebben dat je daar 6 maanden moet blijven, dat ook precies is wat er gaat gebeuren. Ik zou voorzichtig zijn met het zeuren naar de klant, heb ik ook gedaan en dat pakt nooit goed uit. Als je frustraties voelt, moet je nagaan of die terecht/realistisch-gestoeld zijn. Is het antwoord daarop ja, dan even uit zien te vinden of zij je wel serieus nemen. Als zij je bv steeds maar laten wachten op een antwoord, die je per mail/telefoon gesteld hebt, of zelfs helemaal niet/ontwijkend antwoorden, kun je ervan uitgaan dat ze zeer zeker niet op jouw wensen zullen ingaan. Zeuren naar de klant gaat je iig ontslag opleveren of (een voor jou) onwerkbare/zeer onprettige situatie. Je bent nl supervervangbaar als 1e-lijner en dat zul je weten ook.
PS
Welke regio zit je?
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 18:51 ]
Vorige week telefoon van mijn FM met de mededeling dat ik per 1-7 ben gepromoveerd naar TC2 met 200,- salarisverhoging. Niet om gezeurd oid, gewoon een leuk cadeautje van Centric ............
Not bad, not bad at all.
[ Voor 4% gewijzigd door -TAZZ- op 09-07-2007 08:44 ]
Dit topic is gesloten.