[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189695

Welk modem/router van draytek werk goed iplv de livebox, is hier ervaring mee.
Ik heb drie computer en maar twee aansluitingen, ik heb in het verleden meerdere Vigor gehad en ben daar tevreden over. Is de LB iets speciaals of is een ander modem mogelijk om te gebruiken.

Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Anoniem: 189695 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:41:
Welk modem/router van draytek werk goed iplv de livebox, is hier ervaring mee.
Ik heb drie computer en maar twee aansluitingen, ik heb in het verleden meerdere Vigor gehad en ben daar tevreden over. Is de LB iets speciaals of is een ander modem mogelijk om te gebruiken.

Dick
De LB gwoon bridgen en je drayteks blijven gebruiken, tien keer makkelijker en meer opties.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
Triple-D schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:14:
[...]

Heb ik wel gedaan, maar dan nog zie ik geen opties. Hij kan de livebox wel vinden.
Het apparaat wat je wil pairen moet wel het PAN profile ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 13:20

Willem2

Ω is futile

Triple-D schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:33:
Heeft iemand het op dot moment voor elkaar om via bluetooth verbinding te maken met de livebox? Het wil me maar niet lukken.
Van computer naar livebox wel (een wopping1Mbit verbinding ;) ), maar van mobiel naar livebox niet. Ik denk dat mijn Sony Ericsson (w800i) dat gewoon niet ondersteunt. Wel jammer, maar geen drama.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24719

Mag ik even de aandacht vragen voor het volgende topic:

Wanadoo Livebox als bridge

Ik zit momenteel redelijk vast met het aan de praat krijgen van VoIP in bridged modus en ben benieuwd of iemand nog een goed idee heeft.. dit is natuurlijk een Orange topic dus er lezen vast een hoop livebox experts mee.. Er is veel mogelijk met de livebox en ik denk dat het moet kunnen!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 24719 op 26-09-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dan heb ik ook even een vraag. Ik heb hier Orange Family.

Maar ik kan niet op de volgende site komen:

www.oppodigital.com (maakt de bekende OPDV-971H -E dvd spelers)
Het ligt niet aan de dns server, http://128.242.116.8 werkt ook niet.

Ik krijg geen ping respons terug, maar iemand met XS4ALL lukt het wel gewoon op de website te komen.

Anderen hier met family die er ook niet op kunnen komen ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
Vaag, hier doet www.oppodigital.com het inderdaad ook niet (Orange Family dus).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Oke.. morgen dus maar ff bellen (ik verwacht dat dit nog wel ff gaat duren, aangezien het dus waarschijnlijk aan de routering ligt ergens diep in het buitenlandje)

edit:
Bestaan er toevallig websites waar je via een intern browser op de site kan surfen via de verbinding van die website ?

[ Voor 28% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-09-2006 23:20 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Tutti-frutti schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:05:
Dan heb ik ook even een vraag. Ik heb hier Orange Family.

Maar ik kan niet op de volgende site komen:

www.oppodigital.com (maakt de bekende OPDV-971H -E dvd spelers)
Het ligt niet aan de dns server, http://128.242.116.8 werkt ook niet.

Ik krijg geen ping respons terug, maar iemand met XS4ALL lukt het wel gewoon op de website te komen.

Anderen hier met family die er ook niet op kunnen komen ?
Ik kan er ook niet op komen.

Anoniem: 185619

Arunia schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:19:
Internet zelf draait goed alhoewel ik een lage download/upload krijg wanneer ik de snelheid test op http://www.speedtest.nl. Daarentegen download de Updatesite van Microsoft weer ontzettend snel (deze site geeft voor mij een stuk betere indicatie).
Wat je ook doet, gebruik geen speedtest !!! De waarden die deze site weergeeft zijn over het algemeen alles behalve betrouwbaar. ga naar speedtest.bbned.nl en download de 100mb bin file, dit geeft een betere indicatie. Overigens zijn er meer sites die zo'n grote bin aanbieden.

• lldmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10-2006
Tutti-frutti schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:15:
Bestaan er toevallig websites waar je via een intern browser op de site kan surfen via de verbinding van die website ?
ja, google maar is op "anonymous proxy" ofzo. De meeste graties diensten zijn echter wel vrij traag, hebben een bandbreedte limiet en je kan meestal niet naar alles sites.
http://www.the-cloak.com/ is bijvoorbeeld zo'n site.
misschien is torpark meer wat je zoekt?

[ Voor 6% gewijzigd door lldmer op 27-09-2006 08:16 ]

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
lldmer schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:14:
[...]

ja, google maar is op "anonymous proxy" ofzo. De meeste graties diensten zijn echter wel vrij traag, hebben een bandbreedte limiet en je kan meestal niet naar alles sites.
Beetje offtopic maar:
als je anonymous/secure wilt surfen, moet je hier eens kijken: http://tor.eff.org/index.html.en Werkt goed, enige nadeel is de snelheid, maar dat heb je overal (terwijl deze bij tor vaak nog wel het snelste is)

Edit: torpark is hetzelfde principe, je download daar alleen een iets andere clien tool. Had daar overheen gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door evolnick op 27-09-2006 09:31 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

lldmer schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:14:
[...]

Die eerste werkt inderdaad perfect, Thanks!

4015Wp west (Dordrecht)

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

De livebox kon bij mij gewoon verbinding maken met een oude T630 sony ericsson. Niet dat die phone ook maar iets ondersteunde dat de livebox ook ondersteunde maar goed :) De verbinding was er.

Ik heb ook het idee dat de intrain waarden iets lager worden blijkbaar inderdaad om de variabiliteit van de verbinding wat te reduceren. Eerst zat ik op 13Mbit, toen op 12,8 en nu rond de 12.3. op zich niet al te erg.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 13:20

Willem2

Ω is futile

Ik zie trouwens net dat ik sinds de xxx34 update ook een nieuwe VCC entry erbij heb gekregen (naast de extra range in de DHCP lijst):

Selectie VPI VCI Type(Data/Voice) Encapsulatie Interface IP-adres
8 35 Data(aal5) MER mer0 85.148.x.x
33 86 Data(aal5) Geen eth0 Geen

Lijst met VCC-kwaliteit

VPI VCI Type flux Service type Service type PCR SCR Burst-grootte
8 35 Data UBR 2800 2800 45 500000
33 86 Data ??? 3276892 1296124236 1397509972 1547850319

Iemand enig idee?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:51
Ik heb sinds gisteren orange family internet + livebox. Zoals zovelen gebruik ik volop P2P, torrentprogjes etc...

Als eerste al het port forward gedoe ingesteld. Leek prima te werken totdat ik er achter kwam dat als ik een torrentprogje aanzet, de snelheid dramatisch zakt tot soms wel onder de 200KByte/sec.
(edit: ik kom er net achter dat het qua algemene snelheid niet uitmaakt of ik nou wel of niet de ports geforward heb voor torrentprog)

Sowieso is in 't algemeen de snelheid die ik kan bereiken niet al te hoog (komt amper boven m'n oude chello classic verbinding uit terwijl ik had gehoopt op verdubbeling maar alla... ) maar dit probleem vindt ik heel vreemd.

Ben nog aan't testen met andere p2p programma's maar wordt er niet echt wijzer van... het lijkt iets teveel invloed te hebben als ik er 1 aanzet (direkt 100 of 200 KByte/sec minder), dit heb ik bij kabel nooit gemerkt maar wie weet is dat normaal bij ADSL. Op zich kan ik met een vermindering van een paar 100 KByte/sec wel leven, maar die utorrent is echt kompleet dodelijk voor de snelheid.

Heb de helpdesk gebeld en men was zeer voorkomend, maar een oplossing voor dit probleem zie ik niet echt van hun vandaan komen.

Weet iemand wat er aan de hand is?

[ Voor 11% gewijzigd door nodog op 28-09-2006 01:17 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 08:34

mjl

Ugh

mjl schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:40:
Als het goed is heb ik een volgende hostname:

s<nummer>.adsl.wanadoo.nl

Hoe kom ik achter <nummer> ? 'k heb al even gezocht maar kan het nergens terugvinden ...
Lekkere Loempia schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:32:
[...]

- Bepaal eerst wat jouw ip adres is: ga naar www.mijnip.nl
- Open de opdrachtprompt: Start --> Alle Programma's --> Bureau-Accessiores
- Vul het volgende als commando in: tracert 85.123.132.22 (maar dan jouw eigen ip adres).
En dan ??

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Tracing route to 85.149.148.66 over a maximum of 30 hops

1 .... bla bla enz.
  6     2 ms     2 ms     2 ms  G5-2.dr4-asd4.nl.euro.net [194.134.162.26]
  7     6 ms     6 ms     6 ms  V644.ar1-Cl-C.nl.euro.net [194.134.154.10]
  8    32 ms    94 ms   209 ms  85.149.148.66

Trace complete.

Of doen ze niet meer aan hostnames nu het "orange" is ?

[ Voor 29% gewijzigd door mjl op 28-09-2006 08:45 ]

-------

• Lekkere Loempia
mjl schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:42:
[...]

En dan ??

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to 85.149.148.66 over a maximum of 30 hops

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  gw129.net.uu.nl [131.211.0.129]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  sw-uithofwest.net.uu.nl [131.211.0.65]
  3     2 ms     2 ms     2 ms  V1-10-1.1555.XSR01.Amsterdam1a.surf.net [145.145.16.165]
  4     2 ms     3 ms     2 ms  ZA-500.XSR03.Amsterdam2A.surf.net [145.145.80.22]
  5     2 ms     2 ms     2 ms  ams-ix.euro.net [195.69.144.70]
  6     2 ms     2 ms     2 ms  G5-2.dr4-asd4.nl.euro.net [194.134.162.26]
  7     6 ms     6 ms     6 ms  V644.ar1-Cl-C.nl.euro.net [194.134.154.10]
  8    32 ms    94 ms   209 ms  85.149.148.66

Trace complete.
Je hebt het niet op dezelfde verbinding gedaan als van het ip adres. Never mind. Gebruik dan het volgende commando: nslookup 85.149.148.66. Dan moet je het zeker te zien krijgen, ongeacht waar jij het uitvoert.

• mjl

mjl

Ugh

Lekkere Loempia schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:46:
[...]

Je hebt het niet op dezelfde verbinding gedaan als van het ip adres. Never mind. Gebruik dan het volgende commando: nslookup 85.149.148.66. Dan moet je het zeker te zien krijgen, ongeacht waar jij het uitvoert.
Als ik het thuis doe is het 1 hop en daar komt ook geen domeinnaam tevoorschijn

met dit nslookup commando:

code:
1
*** www-n.chem.uu.nl can't find 85.149.148.66: Non-existent domain

Lijkt er dus op dat er (nog) geen domein aan gekoppeld is ? Dan maar hopen dat het IP vast blijft staan.

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 28-09-2006 10:20 ]

-------

• mjl

mjl

Ugh

Nog geen last van gehad, ik heb utorrent (wel een oudere versie 1.4 of 1.5) en download daarmee tot wel 1 MByte/sec. Gewoon surfen en E-mail gaat dan nog prima.

Mischien moet je het aantal verbindingen in de settings van het torrent programma wat terug draaien, wellicht wordt de livebox wat overbelast mbt het opzetten van verbindingen, was 1 van de redenen om van Demon naar een ander over te stappen omdat het "oude" modem het p2p geraas niet aan kon en ik geen nieuwe van ze kreeg.
nodog schreef op donderdag 28 september 2006 @ 01:09:
Ik heb sinds gisteren orange family internet + livebox. Zoals zovelen gebruik ik volop P2P, torrentprogjes etc...

Als eerste al het port forward gedoe ingesteld. Leek prima te werken totdat ik er achter kwam dat als ik een torrentprogje aanzet, de snelheid dramatisch zakt tot soms wel onder de 200KByte/sec.
(edit: ik kom er net achter dat het qua algemene snelheid niet uitmaakt of ik nou wel of niet de ports geforward heb voor torrentprog)

Sowieso is in 't algemeen de snelheid die ik kan bereiken niet al te hoog (komt amper boven m'n oude chello classic verbinding uit terwijl ik had gehoopt op verdubbeling maar alla... ) maar dit probleem vindt ik heel vreemd.

Ben nog aan't testen met andere p2p programma's maar wordt er niet echt wijzer van... het lijkt iets teveel invloed te hebben als ik er 1 aanzet (direkt 100 of 200 KByte/sec minder), dit heb ik bij kabel nooit gemerkt maar wie weet is dat normaal bij ADSL. Op zich kan ik met een vermindering van een paar 100 KByte/sec wel leven, maar die utorrent is echt kompleet dodelijk voor de snelheid.

Heb de helpdesk gebeld en men was zeer voorkomend, maar een oplossing voor dit probleem zie ik niet echt van hun vandaan komen.

Weet iemand wat er aan de hand is?

-------

• nodog
Thx, het lijkt idd te helpen. Eerst zakte m'n snelheid enorm in op het moment dat ik Utorrent aanzette. Heb net de hoeveelheid verbindingen verminderd en hou nu redelijke algemene snelheid over.

Voor juichen is het te vroeg. eerst maar eventjes afwachten wat er gebeurd. Toen ik gisteren Azureus opstartte duurde het bijvoorbeeld een poosje voordat de snelheid helemaal inzakte.

edit: wat is een doorsnee hoeveelheid connections? Ik heb nu het aantal enorm verlaagd (ongeveer faktor 10) in vergelijking met de standaardaantallen en merk nog steeds flink snelheidsverlies (van 1000KByte/sec naar onder de 500)

m'n huidige instellingen in Utorrent:
-global max of connections: 60
-max nr of connected peers per upload: 30
-nr of upload slots per torrent: 5

nog een edit: na minder dan een half uurtje aanstaan gaat het weer precies dezelfde kant op qua snelheid... duikt nu onder de 350KByte/sec. (nog maar een laatste edit: lijkt wel stabiel op die 350 te blijven hangen overigens)

[ Voor 50% gewijzigd door nodog op 28-09-2006 11:32 ]

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Ik heb nu sinds een week dat de livebox een beetje kuren heeft. Ik moet ongeveer dagelijks het ding resetten om weer een werkende verbinding te krijgen. Ook merk ik dat het allemaal wat langzamer gaat. In het Wanadoo tijdperk haalde ik snelheden tot 1.65MB/sec, en nu schommelt het een beetje rond de 1.2 MB/sec

Moet ik nu een firmware update doen of iets dergelijks? Ik heb uberhaupt nog nooit de livebox benaderd voor instellingen of wat dan ook. Het ding werkte gewoon meteen uit de box.

All that you know, is at an end

• Lekkere Loempia
mjl schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:19:
[...]

Als ik het thuis doe is het 1 hop en daar komt ook geen domeinnaam tevoorschijn

met dit nslookup commando:

code:
1
*** www-n.chem.uu.nl can't find 85.149.148.66: Non-existent domain

Lijkt er dus op dat er (nog) geen domein aan gekoppeld is ? Dan maar hopen dat het IP vast blijft staan.
Probeer nog eens http://snoopmyip.com/

• Lekkere Loempia
Svenergy schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:32:
Ik heb nu sinds een week dat de livebox een beetje kuren heeft. Ik moet ongeveer dagelijks het ding resetten om weer een werkende verbinding te krijgen. Ook merk ik dat het allemaal wat langzamer gaat. In het Wanadoo tijdperk haalde ik snelheden tot 1.65MB/sec, en nu schommelt het een beetje rond de 1.2 MB/sec

Moet ik nu een firmware update doen of iets dergelijks? Ik heb uberhaupt nog nooit de livebox benaderd voor instellingen of wat dan ook. Het ding werkte gewoon meteen uit de box.
Livebox een harde reset geven en vervolgens kijken of hij zichzelf update. Als na de reset de kuren blijven, dan is de Lviebox gewoon brak. Dan moet je even Orange bellen voor een nieuw exemplaar.

Anoniem: 90320

Ik maak gebruik van Orange ADSL Family zonder Orange Telefonie. Wij bellen dus nog via KPN. In eerste instantie had ik onze telefoons direct aangesloten op de Livebox, zonder extra splitter. Maar toen liep ik aan tegen een probleem met de KPN dienst Direct Doorschakelen via *21.

Wanneer je *21 instelt hoor je normaliter een onderbroken kiestoon wanneer je de hoorn van de haak neemt. Dit is een indicatie dat *21 actief is, zodat je niet vergeet om de doorschakeling weer op te heffen wanneer je thuis komt. Maar met de Livebox werkt dit niet meer. De kiestoon is ononderbroken, alsof er helemaal geen *21 doorschakeling aktief is. Heel verwarrend natuurlijk.

Blijkbaar genereert de Livebox een eigen kiestoon. Naar mijn mening is het dan een bug in de software: bij *21 zou de Livebox een onderbroken kiestoon moeten genereren.

Ik heb het probleem opgelost door een externe splitter voor de Livebox te plaatsen. Volgens de handleiding bij de Livebox is dit niet de bedoeling maar volgens de helpdesk is het geen punt. Alleen wanneer je ook van Orange Telefonie gebruik maakt moet je de externe splitter weghalen. Er zijn namelijk gevallen bekend van mensen die dachten dat ze goedkoop via Orange belden terwijl ze nog op KPN zaten via de externe splitter.

Overigens losde die externe splitter nog een ander probleem op. Toen ik de telefoons nog zonder externe splitter op de Livebox had aangesloten gebeurde het namelijk twee keer dat de telefoonlijn compleet dood was, totdat ik de Livebox resette. Met die externe splitter kan de Livebox in de fik vliegen (bij wijze van spreken), maar je kunt dan nog steeds via KPN bellen.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ok kan iemand mij vertellen hoe ik porten forward op de livebox? Ik heb een SWEEX router na mijn livebox en heb low ID bij eMule. Moet dit bij firewall--NAT of bij firewall-toegang of firewall-Policies... Is het trouwens om de SWEEX een static IP te geven in plaats van dynamisch (in verband met de lease-tijd?) Moet ik ook op de SWEEX mijn poorten blijven forwarden? Dit is toch gewoon een switch geworden nu?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• nodog
nodog schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:44:
edit: wat is een doorsnee hoeveelheid connections? Ik heb nu het aantal enorm verlaagd (ongeveer faktor 10) in vergelijking met de standaardaantallen en merk nog steeds flink snelheidsverlies (van 1000KByte/sec naar onder de 500)

m'n huidige instellingen in Utorrent:
-global max of connections: 60
-max nr of connected peers per upload: 30
-nr of upload slots per torrent: 5
Ondertussen nog wat meer getest en wat rondgevraagd.

Als de torrentclient weinig uitvoert is er niet veel aan de hand. Als er echter enkele tientallen connecties zijn gaat de algemene snelheid dramatisch omlaag, zelfs als de torrents binnen zijn en je alleen aan het uploaden bent.

Momenteel ben ik niks aan't dlden, een paar torrents aan't uploaden (waaronder 2 behoorlijk aktieve, ik tel in totaal 45 connecties) en m'n downloadsnelheid ligt net tegen de 300KByte/sec. Dat heb ik dus met kabel nog nooit meegemaakt, dat een paar tientallen connecties je dldsnelheid dusdanig negatief beinvloeden.

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo,

Probleempje: wij hebben sindskort ADSL Family 20MBit en we halen op de PC beneden rond de 1mb/s maar op mijn pc boven max. 500kB/s...

Ik zit rechtstreeks in de Livebox en de PC beneden ook.

Iemand enig idee hoe dit kan? Bedankt :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:55

vr6-only

Blub Blub

gebruik is TCP optimizer op je pc boven. hoe en wat staat hier ergens wel uitgelegd.
kijk verder of je netwerkkaart niet op 10 mbit staat.

tcp optimizer. www.google.nl

It ain't stupid if it works!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Uhm, het is een 10mbit kaartje, maar dat is die van beneden ook.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hebben jullie misschien ook last van trage verbinding de laatste 2 dagen?

Bij mij is het wel erg triest, gewoonlijks haal ik 1.7mb/s nu amper 700k/s. Niks aan m'n settings of soft/hardware is veranderd.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Terryb47 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:34:
Hebben jullie misschien ook last van trage verbinding de laatste 2 dagen?

Bij mij is het wel erg triest, gewoonlijks haal ik 1.7mb/s nu amper 700k/s. Niks aan m'n settings of soft/hardware is veranderd.
Nee, m'n ADSL-snelheid is nog steeds op peil. Ik baal echter wel van het telefoniegedeelte. Nadat de gesprekskwaliteit de afgelopen maanden steeds beter werd - tot op niveau goed-zeer goed
- gaat het nu hard achteruit. Eerst dat gedonder na die - gedwongen firmware-update :X - met dat niet tot stand kunnen brengen van de verbinding. Nu kan ik weer bellen/gebeld worden maar is de gesprekskwaliteit een stuk minder en ook de voicemail-to-e-mail wav-jes die bij mij binnenkomen zijn nu van een stuk mindere kwaliteit. (Ligt trouwens niet aan de sampling/codec, die is gelijk gebleven) Kortom, waar blijft die pagina met uitgebreide technische details over het ach en wee van het telefoniegedeelte + verontschuldiging/schadevergoedingen voor alle ongemak?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 13:35
Heb wel last van een veel lagere intrain waarde als normaal.
Normaal gesproken was het rond de 17mb
Nu nog maar 13mb.

savonds zakt de snelheid inderdaad ook in elkaar. Soms niet meer dan 400KB/s

Achja, was te verwachten na de overname....
Zit er nu wel weer een jaar aanvast.... misschien toch beter kunnen opzeggen. Maarja, wat zijn de alternatieven?

Het ene jaar was het pret, nu wordt het minder.... Maar ik heb goede hoop dat het misschien toch wel weer verbeterd wordt.
Orange moet wel gaan investeren anders wordt het alleen maar erger.

[ Voor 26% gewijzigd door KBDE op 28-09-2006 23:30 ]

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 11:39

Aragornwj

Blerf

Ja idd. Normaal train ik op de 19 a 20 mbit in (zit op 500 meter van de centrale), De afgelopen dagen moet ik elke dag een aantal keer mijn modem resetten. Ik begin dan op 14 mbit en na een uur of 3 eindigt ie op 5 a 6 mbit..

Ik snap het niet gezien de hele vorige week ik op 200 kbit na 20 mbit haalde, en dat zonder een modem-reset

[ Voor 7% gewijzigd door Aragornwj op 28-09-2006 22:40 ]

MEEHH!!!!

• Lekkere Loempia
Ik merk dat er nu tal van berichten staan van zoveel gebruikers, dat hun intrain waarden teruggezakt zijn. Ook bij mij heb ik wat snelheid in moeten leveren, zo'n 1 mbit aan downstream. Ook zie ik steeds vaker latency die te hoog is, om te gamen. Orange mag nu wel eens het netwerk een chek-up geven en verbeteringen aanbrengen. Dit begint namelijk op structurele problemen te lijken.

• jegertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05-2021
Hoi, ik heb nou ongeveer 3 weken orange family zonder telefonie, nadat het normale ADSL van KPN te duur werd voor m'n ouders, en mij de hogere snelheid van orange me wel wat leek.
Na een hoop gekloot met draadjes enzo werkte het gebeuren wel, (er zat een centrale voor de telefoon tussen het ISRA punt en de telefoon/splitter) maar we hadden last van een ENORME brom op de telefoonlijn. Ook viel de snelheid nogal tegen. Een vriend van me heeft hetzelfde als mij, woont bij mij in de buurt. Die haalt gewoon 1,3 mb/sec, terwijl ik het met de helft moet doen, ongeveer 650 kb/sec.
Dit haalde ik ook ongeveer wel met ADSL van KPN.
Nou heb ik vanavond die k*t telefooncentrale ertussenuit gegooid, en nu is gelukkig die enorme brom op de lijn weg.
Internet is alleen nog steeds niet echt snel.

Dit zijn m'n ADSL statistieken:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5956 Kb
Afname Dichtbij : 46.3 (dB)
Ver weg : 20.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 425
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55
ES-teller van 1 dag 0

Volgens het berekenen van de afstand tot de centrale zou ik op 3,3 km zitten.
Ik heb ook al geprobeerd de LB direct op het ISRA punt aan te sluiten, maar dat resulteerde ook niet echt in een hogere snelheid. Ook MTU op 1500 gezet.
Ik moet wel zeggen dat de hele telefoonlijn hier nogal gaar is, ik woon namelijk in een oude boerderij van 350 jaar oud.

Dus, wat kan het probleem zijn dat ik niet echt hoge snelheden haal, is het gewoon de afstand tot de centrale of is er iets anders aan de hand?
M'n vader heeft al een nieuwe LB geregeld omdat er zo'n brom op de lijn zat, maargoed dat is nu opgelost.

3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jegertje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:59:
Hoi, ik heb nou ongeveer 3 weken orange family zonder telefonie..etc.
Afstand, kan je verder niets aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Lekkere Loempia schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:49:
Ik merk dat er nu tal van berichten staan van zoveel gebruikers, dat hun intrain waarden teruggezakt zijn. Ook bij mij heb ik wat snelheid in moeten leveren, zo'n 1 mbit aan downstream. Ook zie ik steeds vaker latency die te hoog is, om te gamen. Orange mag nu wel eens het netwerk een chek-up geven en verbeteringen aanbrengen. Dit begint namelijk op structurele problemen te lijken.
helaas moeten we het hiermee doen. blijkbaar vind de technische dienst van Orange dit prima en moederbedrijf Frace telecom wilt niets meer investeren in Orange DSL Nederland BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
vr6-only schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:48:
[...]

helaas moeten we het hiermee doen. blijkbaar vind de technische dienst van Orange dit prima en
moederbedrijf Frace telecom wilt niets meer investeren in Orange DSL Nederland BV.
Indeed dat is inderdaad wat ik ook direct had vernomen na de overname door orange.
Ze sluiten telkens meer mensen aan totdat het hele netwerk in puin ligt.
Maar goed, dan zullen ze snel genoeg merken dat de klanten ook net zo snel weer weg zijn als dat ze gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161467

Ik kom van SpeedXS vandaan, eigenlijk was ik zeer, zeer tevreden over deze ADSL2+ verbinding _/-\o_ alleen ze deden geen VOIP. Mijn vader heeft al geruime tijd internet en bellen via wanadoo/orange en het bevalt hem goed. Dus ik dacht. Hup overstappen. lekker met 13 a 14 MB downloaden maar helaas. Ik haal bij http://www.speedtest.nl niet meer dan 342.9 KByte/sec = 2743 kbps. Ook als ik bij ftp://ftp.orange.nl/pub/test een file van 100MB download haal ik maar 500KB/Sec.
Dat is toch echt om te huilen. Telefoon werkt overigens wel goed. Dit zijn mijn gegevens van de livebox.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13520 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 13.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 41107
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3918
ES-teller van 1 dag 0

Edit: Heb nu TCP Optimizer gebruikt en alles gaat nu een stuk sneller! Het lag natuurlijk niet aan een brakke switch want anders had ik dat ook wel gemerkt met mijn andere provider.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 161467 op 29-09-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Speedtest is onbetrouwbaar. Ik snap niet dat mensen nog steeds speedtest blijven gebruiken.
Verder trained je Livebox op 13 Mbit in.
Dus ik zou toch echt je instellingen controleren. full/half duplex, 10/100 mbit kaartje, zit er een brakke switch tussen. Probeer ook eens tcp-optimizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zo gek is 13.5Mbit niet. Ik zit op 800 meter van de centrale af en ik train in tussen de 14 en 17 Mbit. Echter als ik boven de 15 Mbit intrain dan kan ik er donder op zeggen dat binnen een paar uur tijd ik duizenden (hec-)errors heb en internet dus niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02
ik zit te twijfelen tussen wanadoo family of surfsnel *surfnet adsl 10mbit/1mbit) .. ik woon t550 mtr van de centrale.. ik heb het gevoel dat surfnet kwalitatief beter internet is.. lagere overboeking?

weet iemand de overboeking van family ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16683

Om aan te geven dat het niet alleen kommer en kwel is met Orange Family ADSL zal ik mijn verbindingsspecificaties ook maar eens posten:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20292 Kb
Afname Dichtbij : 3.7 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Speedtest levert bij mij inderdaad ook niet zulke hele hoge snelheden op.
Het downloaden van een 100MB bestand bij http://speedtest.bbned.nl daarentegen levert toch een downloadsnelheid van bijna 2MB/s op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Anoniem: 16683 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:32:
Om aan te geven dat het niet alleen kommer en kwel is met Orange Family ADSL zal ik mijn verbindingsspecificaties ook maar eens posten:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20292 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Het downloaden van een 100MB bestand bij http://speedtest.bbned.nl daarentegen levert toch een downloadsnelheid van bijna 2MB/s op.
Is je huis soms tegen de centrale aangebouwd ;)

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TifKag schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:36:
[...]
Is je huis soms tegen de centrale aangebouwd ;)
Hahaha, ja dat klopt. De KPN wijkcentrale staat letterlijk op de binnenplaats achter mijn huis >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:58
ik deel hier orange family zonde telefonie op een netwerk met 8 man, maar op het moment als iemand ook maar een klein beetje begint te uploaden als is het maar 20 kb/s dan stort de download snelheid van 16 mbit in elkaar tot 0.5mbit ik vind vrij raar, weet iemand of der iets te doen is met de instellingen zodat download en upload niet rechtevenredig met elkaar verbonden zijn. dus ipv of snelle download of snelle upload gewoon alle 2 tegelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 16683 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:37:
[...]

Hahaha, ja dat klopt. De KPN wijkcentrale staat letterlijk op de binnenplaats achter mijn huis >:) .
Ben jij echt één van de weinige in Nederland, die zo'n lijn als deze zo volledig kan benutten. Lucky bastard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 12:39
Sinds 7 september overgestapt van Tele 20MBit naar Orange. Zoals je hier kan lezen werkte het absoluut niet naar behoren, eigenlijk werkte het niet. Inmiddels heb ik via een monteur, die ze op dat probleem hebben gestuurd vorige week dinsdag, een nieuwe LiveBox gekregen. Bleek dus inderdaad een defect daarin te zijn. Sindsdien gaat het stukken beter. 1509 m van de centrale (KPN meting anderhalf jaar geleden):

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18392 Kb
Afname Dichtbij : 21.6 (dB)
Ver weg : 6.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Soms traint ie zelfs tegen de 20.000 in, daar kan en wil ik dan ook niet over klagen want 2,0 Mb/s haalt ie dus wel af en toe. Echter de latency is net zo waardeloos als bij Tele2. De wijkcentale zit al op 24 ms, die direct daarna (backbones enz) op 30+ oftewel ik kan online niet lager dan 37 ping, wat exact hetzelfde was als bij Tele2. Wellicht ligt dat dan toch aan de 40 jaar oude koperdraden achter het ISRA punt. Monteur had het over een ".... '58" aansluiting. Echter nu het probleem: daar waar Tele2 al slecht was qua packetloss/choke is het bij Orange rampzalig. Ik weet de betekenis van die choke niet precies, maar het is verdomd lastig schieten, dat kan ik je wel vertellen. Constant zo'n lag hupje achteruit en verdomde irritant in een FPS. Resetten enz helpt niets, overdag is het wel iets beter dan 's avonds.

Echter vraag ik me nu af of dit te wijten is aan de brakheid van de LB, of dat dat aan het "kaartje" in de centrale ligt icm slechtere apparatuur van Orange. Oftewel zou het vervangen van de LB door een eigen beter modem nut hebben op dat probleem? :? Ik heb bijna spijt dat ik ben overgegaan, enige pluspunt is de halvering van de maandlasten :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Hoge pings ligt aan de gebruikte apparatuur van orange.... heeft dus niks met de bekabeling oid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MstE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 02:47
Dit is misschien een interressante link1 link2.
Hier staan een aantal kaarten met de zelfde chipset als de "wanadoo"-wifikaart.

(Deze info komt mss een beetje laat, maar beter laat dan nooit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:50
dinkelover schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:06:
Sinds 7 september overgestapt van Tele 20MBit naar Orange. Zoals je hier kan lezen werkte het absoluut niet naar behoren, eigenlijk werkte het niet. Inmiddels heb ik via een monteur, die ze op dat probleem hebben gestuurd vorige week dinsdag, een nieuwe LiveBox gekregen. Bleek dus inderdaad een defect daarin te zijn. Sindsdien gaat het stukken beter. 1509 m van de centrale (KPN meting anderhalf jaar geleden):

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18392 Kb
Afname Dichtbij : 21.6 (dB)
Ver weg : 6.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Soms traint ie zelfs tegen de 20.000 in, daar kan en wil ik dan ook niet over klagen want 2,0 Mb/s haalt ie dus wel af en toe. Echter de latency is net zo waardeloos als bij Tele2. De wijkcentale zit al op 24 ms, die direct daarna (backbones enz) op 30+ oftewel ik kan online niet lager dan 37 ping, wat exact hetzelfde was als bij Tele2. Wellicht ligt dat dan toch aan de 40 jaar oude koperdraden achter het ISRA punt. Monteur had het over een ".... '58" aansluiting. Echter nu het probleem: daar waar Tele2 al slecht was qua packetloss/choke is het bij Orange rampzalig. Ik weet de betekenis van die choke niet precies, maar het is verdomd lastig schieten, dat kan ik je wel vertellen. Constant zo'n lag hupje achteruit en verdomde irritant in een FPS. Resetten enz helpt niets, overdag is het wel iets beter dan 's avonds.

Echter vraag ik me nu af of dit te wijten is aan de brakheid van de LB, of dat dat aan het "kaartje" in de centrale ligt icm slechtere apparatuur van Orange. Oftewel zou het vervangen van de LB door een eigen beter modem nut hebben op dat probleem? :? Ik heb bijna spijt dat ik ben overgegaan, enige pluspunt is de halvering van de maandlasten :)
Die latency is niet tot de centrale, maar tot je default-gateway die jij bedoelt. Die hoeft helemaal niet in de telefooncentrale te staan maar kan ook in Amsterdam staan allemaal bij elkaar vanaf alle regio's met glasvezel. Of per regio een knooppunt met de gatway(s) bij elkaar bijvoorbeeld, maar dat is verder niet heel belangrijk opzich.

Latency komt niet door het koper, maar door de instellingen die zowel Orange als Tele2 gebruiken voor het ADSL2+ signaal. Ze hebben een vrij forse errorcorrectie ingebouwd om stabiliteit beter te waarborgen op zo veel mogelijk lijnen. En dat geeft extra latency...

Je kan ADSL2+ ook gewoon met 8ms over een lijn doen, maar dat gaat op niet heel veel lijnen en zeker niet op langere lijnen lang goed ;)

Aansluiting waar monteur het over had is een 'stap 58' aansluiting. Dan heb je per huizenblok zo'n driehoekkig kastje tegen de muur hangen met een slotje daarop. In plaats van een kabel langs de huizen met aftakkingen per huis/aansluiting zit er dan een soort doorlus-systeem tussen die kastjes naar de aansluitingen. Zo'n systeem is niet optimaal omdat je veel meer koppelingen hebt in een lijn dan in de andere, maar als je aan het begin van zo'n systeem zit maakt het weinig uit opzich.

Heeft ook niets met je latency te maken overigens.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Laryx
  • Laatst online: 06-05 16:26
zit op ruim 600 meter van de wijkcentrale en train in tussen de 17 en 18,5 mbit.
In mijn ervaring test je echt niet goed alsje tests veel lager uitkomen dan je intrainwaardes.
Gbruik een download accelartor en die TC optimizer en doe bijvoorbeeld de 100 mb bin test die hier genoemd wordt. Al die speedtest sites deden het prima in de tijd dat 4mbit 80 euro koste maar nu klopt er niks van. Ik krijg daar nu 600 kb/s terwijl ik wel met 2mb kan downloaden.

Na een jaar nog steeds geen spijt dat ik over ben gegaan van XS4all (al was het maar voor de kosten) al hoop ik wel dat de snelheid blijft. Zou iedereen die een stuk lager intraint aan kunnen geven waar ze wonen (niet je complete adres ofzo 8)7 ) Misschien zit het wel in een bepaalde regio.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:39
Goedemiddag tweakers, ik zit te twijfelen om orange adsl aan te schaffen i.c.m een adsl2+ router (Suggesties?) in plaats van die brakke livebox die je bijna elke dag moet resetten, dan hoop ik dat ik geen/minder problemen heb.

De afstand van mijn huis naar centrale is wel redelijk:

bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1678 meter.

Speedtest:1787 meter

Ik wil Orange adsl voornamelijk gebruiken om te downloaden..

Is het al-met-al aan te raden met de setup die ik zonet heb opgesteld ?

Mvg Kapert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Laryx schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:58:
zit op ruim 600 meter van de wijkcentrale en train in tussen de 17 en 18,5 mbit.
In mijn ervaring test je echt niet goed alsje tests veel lager uitkomen dan je intrainwaardes.
Gbruik een download accelartor en die TC optimizer en doe bijvoorbeeld de 100 mb bin test die hier genoemd wordt. Al die speedtest sites deden het prima in de tijd dat 4mbit 80 euro koste maar nu klopt er niks van. Ik krijg daar nu 600 kb/s terwijl ik wel met 2mb kan downloaden.

Na een jaar nog steeds geen spijt dat ik over ben gegaan van XS4all (al was het maar voor de kosten) al hoop ik wel dat de snelheid blijft. Zou iedereen die een stuk lager intraint aan kunnen geven waar ze wonen (niet je complete adres ofzo 8)7 ) Misschien zit het wel in een bepaalde regio.
True true, maar ik heb dus het probleem dat op het moment er met bijvoorbeeld 40 kb/s wordt geupload mijn download snelheid lijkt gecapped te worden op 100 kb/s een erg vreemde situatie. en zo gauw als het uploaden stopt kan ik weer op volle snelheid downloaden.
Andere mensen ook bekend met dit probleem, en heeft iemand er toevallig een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
kapert schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:38:
Goedemiddag tweakers, ik zit te twijfelen om orange adsl aan te schaffen i.c.m een adsl2+ router (Suggesties?) in plaats van die brakke livebox die je bijna elke dag moet resetten, dan hoop ik dat ik geen/minder problemen heb.

De afstand van mijn huis naar centrale is wel redelijk:

bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1678 meter.

Speedtest:1787 meter

Ik wil Orange adsl voornamelijk gebruiken om te downloaden..

Is het al-met-al aan te raden met de setup die ik zonet heb opgesteld ?

Mvg Kapert
Hmm mijn linksys trained veel minder hoog in dan de Livebox en ik heb wel vaker gelezen dat veel andere modems ook niet zo hoog intrainen als de livebox zelf bij Orange.
Persoonlijk heb ik het probleem niet dat ik steeds moet resetten. tevens als je zaken als telefonie gebruikt moet je de Livebox gebruiken anders werkt het niet. Ik lees dat je het nog niet hebt en kan je allkeen maar aanraden om het eerst gewoon met de Livebox te proberen via ethernet. Ik download als een tierelier daarmee, je kunt dan altijd nog een andere modem router kopen als het je niet bevalt.
Alleen vraag ik me af hoe hoog je intraint op die afstand ben bang dat dat niet veel hoger is dan 10mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Dauthi schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:02:
[...]

True true, maar ik heb dus het probleem dat op het moment er met bijvoorbeeld 40 kb/s wordt geupload mijn download snelheid lijkt gecapped te worden op 100 kb/s een erg vreemde situatie. en zo gauw als het uploaden stopt kan ik weer op volle snelheid downloaden.
Andere mensen ook bekend met dit probleem, en heeft iemand er toevallig een oplossing voor?
Bizar.... staat je netwerkkaart wel op full duplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Laryx schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:09:
[...]

Bizar.... staat je netwerkkaart wel op full duplex?
half duplex (werkt beter voor mij), maar het is of een livebox probleem of een orange probleem. Want als iemand anders op het netwerk een beetje upload gebeurt precies hetzelfde. Het lijkt wel alsof de livebox of orange het gewoon capped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb op dit moment een 10Mbit lijntje van SpeedXS. Mijn download snelheid is maximaal 800kbps. Ook ligt de verbinding er af en toe uit, voor zo'n 30 seconde. Dit ligt helaas niet aan het modem maar aan de ADSL2+ verbinding. Ik zit volgens BBned zo'n 3,6 km van de centrale af, terwijl ik via de online centrale checks maximaal 1400+/- meter van de centrale af zit. Helaas bied Orange geen ADSL aan op mijn postcode. Tevens kan ik ze niet eens ff mailen. Om te vragen hoe het nu zit met het dekkingsgebied. Zou graag een Orange Family 20Mbit abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 16:35

KhaZ

Alfa Romeo

Is er hier iemand die ervaring heeft met het overstappen van:

KPN ISDN + Wanadoo of vergelijkbaar Basic abbo (4Mbit)

Naar:

KPN PSTN (analoog) + Orange Family

Hoe lang duurde dit, en wat was je aanpak? Een extra telefoonlijn erbij nemen, en daarop 20Mbit bestellen? Hoe gaat dit dan in de meterkast, is het mogelijk? Of wachten totdat ISDN is afgesloten, Analoog aangesloten, en dan pas 20Mbit aanvragen?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
KhaZ schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:24:
Is er hier iemand die ervaring heeft met het overstappen van:

KPN ISDN + Wanadoo of vergelijkbaar Basic abbo (4Mbit)

Naar:

KPN PSTN (analoog) + Orange Family

Hoe lang duurde dit, en wat was je aanpak? Een extra telefoonlijn erbij nemen, en daarop 20Mbit bestellen? Hoe gaat dit dan in de meterkast, is het mogelijk? Of wachten totdat ISDN is afgesloten, Analoog aangesloten, en dan pas 20Mbit aanvragen?
Je moet bij KPN eerst de lijn van ISDN naar analoog omzetten. Wanneer de analoge lijn gereed is, kan jij Orange ADSL Family aanvragen. Duurt in zijn geheel best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

En helemaal vooraan moet ik m'n huidige ADSL abbo ook nog opzeggen..

Ik las op de Orange website, dat er binnenkort nieuws komt om toch 20Mbit te krijgen via ISDN.. toevallig een insider die hier meer over weet? Dan hoef ik namelijk alleen van abbo te veranderen..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lekkere Loempia schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

Je moet bij KPN eerst de lijn van ISDN naar analoog omzetten. Wanneer de analoge lijn gereed is, kan jij Orange ADSL Family aanvragen. Duurt in zijn geheel best lang.
Misschien is kabel een betere optie? :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

[quote]blup schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:08:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222026
Referentie 3202WNLB_222026

Is dit nou de nieuwste?

"t lijkt erop dat mijn Livebox blijft proberen te updaten wat constant te lijkt falen.. :[/quote]

BLUB zou je contact met mij willen opnemen? need you!
gerdesign@gerdesign.nl

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
gerdesign schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:02:
[quote]blup schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:08:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222026
Referentie 3202WNLB_222026

Is dit nou de nieuwste?

"t lijkt erop dat mijn Livebox blijft proberen te updaten wat constant te lijkt falen.. :[/quote]

BLUB zou je contact met mij willen opnemen? need you!
gerdesign@gerdesign.nl

thx
Hallo,

Hier hetzelfde, wat ik ook doe, de livebox blijft op versie 26 staan.
Ge-reset / harde reset, stekker eruit + update vanuit livebox webpage (zoeken naar opdate's ), geen resultaat.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Maak je geen zorgen, hij update vanzelf wel een keer. Sinds ik die laatste firmware erop heb crasht m'n Livebox vaker dan in de eerste 3 maanden dat ik em heb. Dus wees blij dat je nog die ouwe hebt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Anoniem: 185619 schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:33:
IS IEDEREEN WEL WAKKER ???

Is het jullie opgevallen dat nu na de twee laatste upgrades de downstream alleen maar naar beneden is gegaan. ik trainde in op 8,5mb en haal nu net de 7mb. Als ik het hier zo lees is er niemand die een snellere downstream heeft gekregen de laatste maanden, kunnen we daar niet met z'n allen wat aan doen ? Het is toch vreemd dat Orange steeds meer bandbreedte wegsnoept bij zijn gebruikers.

:X
De mijne traint anders nog steeds in op 20468MBit met softwareversie 3202WNLB_222034. Het lijkt me dus sterk dat Orange bandbreedte wegsnoept hoor. We hebben nu wel steeds vaker dat die @#$%! wanadoo telefonie het niet doet :(

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Lekkere Loempia schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Na me iets meer ingelezen te hebben, lijkt me 't beste om een extra analoge lijn aan te schaffen, en daarop Orange Family aan te vragen, en daarna ISDN + Orange Basic ADSL op te zeggen. Daarna nog het nummer van ISDN terugzetten naar analoge lijn.

Vraag 1: Aan het eind van de rit, bij het "terugzetten" van het huidige ISDN telefoonnummer (het hoofdnummer) naar de nieuwe analoge lijn, werkt Orange Family dan nog wel? Het lijkt me dat als je het telefoonnummer van een lijn veranderd, het internet niet meer werkt?

Vraag 2: Er komt zoals gebruikelijk 1 blauwe kabel uit de grond de meterkast in, deze gaat een KPN kastje in. Daarachter zit splitter, ISDN kastje etc. Dit is nu onze ISDN lijn. Bij het aanvragen van de nieuwe, analoge lijn, komt er dan een monteur langs om de blauwe kabel te splitsen, en wat kastjes te plaatsen, hoe gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Ik heb een bluetooth printer adapter gekregen. Zou het mogelijk zijn om de Livebox rechtstreeks met de printer te verbinden via BT om zo vanaf iedere comp. via het netwerk te printen? Dan heeft namelijk niet iedere Pc een BT dongle o.i.d. nodig.

Helaas heb ik de livebox nog niet (morgen aanvragen) dus kan ik het nog niet proberen, maar ik ben wel erg benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30142

Compunologist schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:35:
[...]

Nee, m'n ADSL-snelheid is nog steeds op peil. Ik baal echter wel van het telefoniegedeelte. Nadat de gesprekskwaliteit de afgelopen maanden steeds beter werd - tot op niveau goed-zeer goed
- gaat het nu hard achteruit. Eerst dat gedonder na die - gedwongen firmware-update :X - met dat niet tot stand kunnen brengen van de verbinding. Nu kan ik weer bellen/gebeld worden maar is de gesprekskwaliteit een stuk minder en ook de voicemail-to-e-mail wav-jes die bij mij binnenkomen zijn nu van een stuk mindere kwaliteit. (Ligt trouwens niet aan de sampling/codec, die is gelijk gebleven) Kortom, waar blijft die pagina met uitgebreide technische details over het ach en wee van het telefoniegedeelte + verontschuldiging/schadevergoedingen voor alle ongemak?
Ik hoorde dat een reset van de Livebox het probleem kan verhelpen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik heb een gok gewaagd en heb vanochtend telefonie aangevraagd met behoud van KPN.
Tot nu toe verloopt alles soepel. Ik heb alles nog niet grondig getest.

Even torrents erop los laten om te kijken wat voor een effect dat heeft op de telefoonverkeer.

Edit:

FTP upload
Torrent

Upload wordt netjes gecapt wanneer ik bel/gebelt wordt. goo QoS :+
Had niet verwacht dat het zo goed zou werken, niets geen echo, happeringen etc.

[ Voor 37% gewijzigd door vr6-only op 02-10-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Is het bekend waarom sommigen een paar keer per dag hun livebox moeten resetten?

De helpdesk zei mij dat het aan m'n firewall lag (Sygate), maar welk signaal wordt er dan tussen de livebox en mijn computer geblokkeerd?

Ook merk ik dat de intrainwaarden nogal verschillen - 16000 <-> 10000 - tussen de resets in. Heeft dat een oorzaak?

Iets anders: kunnen jullie met meer accounts (emailadressen) inloggen op euronet? (maya.euronet.nl)
De snelheid van euronet lijkt ook wel gezakt van 15 naar 5 Kbps.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 787 op 02-10-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 787 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:36:
Is het bekend waarom sommigen een paar keer per dag hun livebox moeten resetten?

De helpdesk zei mij dat het aan m'n firewall lag (Sygate), maar welk signaal wordt er dan tussen de livebox en mijn computer geblokkeerd?

Ook merk ik dat de intrainwaarden nogal verschillen - 16000 <-> 10000 - tussen de resets in. Heeft dat een oorzaak?

Iets anders: kunnen jullie met meer accounts (emailadressen) inloggen op euronet? (maya.euronet.nl)
De snelheid van euronet lijkt ook wel gezakt van 15 naar 5 Kbps.
De helpdesk......... |:( :'( . De pc heeft geen invloed op het functioneren van de Livebox. Alleen als je grote hoeveelheden P2P doorheen jaagt, willen wat modems eruit vliegen. De Livebox staat erom bekend, dat deze zonder regelmaat en duidelijke oorzaak eruit klapt. Meestal kan een harde reset veel goedmaken, maar soms kan het apparaat zelf ook niet meer goed functioneren. Het ligt in ieder geval niet aan de firewall, anders zou jij gewoon structureel geen websites kunnen opvragen, totdat je hem zelf uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb het bij kennisen wel meegemaakt dat de firewaal net te streng stond afgesteld waardoor de dhcp request van de pc naar de livebox geblokkeerd werd. Resultaat geen internet meer.
Toen ik dat aangepast had geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 787 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:36:

Normaal gesproken moet ik zo ongeveer om de 2 á 3 dagen Livebox resetten anders werkt het te brak, maar vandaag zit ie al helemaal te kutten. In 3 uur tijd is internet er al zeker zo'n 5 keer uitgeklapt en dan kan ik niks anders doen dan de stekker uit het stopcontact halen en het er weer in doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegertje
  • Laatst online: 19-05-2021
Anoniem: 16683 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:32:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20292 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Damn, had ik dat maar... :9

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5956 Kb
Afname Dichtbij : 46.3 (dB)
Ver weg : 20.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 425
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55
ES-teller van 1 dag 0

ik moet het doen met een centrale op 3,3 km afstand 8)7

3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21
Tot op heden nog steeds geen echte problemen met de LiveBox gehad.
Reset heb ik eigenlijk niet meer gedaan na de eerste week.
Wel moet ik nog steeds tijd zien te vinden om te kijken hoe ik alle poorten nu open kan zetten waardoor mijn Linksys WRT54GX NAT/firewall kan instellen.
Bovenstaande of de Linksys op Bridge modus zetten zodat ik hem alleen gebruik om WiFi door te sluisen naar de LB.
Hopelijk vanavond tijd hiervoor. Heb namelijk ook de bridge instelling op de Linksys nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Weet iemand naar welk adres ik moet emailen als ik problemen heb met de Livebox? Want ik kan echt niet langer dan 2 of 3 dagen internetten zonder 'm te resetten, want dan komen de (CRC)errors er per 10.000'en bij, loopt alles traag als stront en vliegen de time-outs me om de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Via deze webform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30
Kheb het nu eindelijk voor elkaar om via Telnet een andere IP reeks te maken.

Dankzij dit - heb ik al ook tijden niet meer te hoeven resetten.
En ook kan ook lekker VPN-en....

Al met al - kben tevreden - want de snelheid is ook nog lekker.

Enige wat ik niet begrijp; vanaf dag 1 had ik al spam......
Maar ik ben bang dat ik het email adres van iemand anders (die waarschijnlijk met wanadoo/orange gestopt is) heb overgenomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Wat betekent het nou als alle lampjes op de LB branden? Bij mij ligt internet en telefoon er dan uit. Ik zat achter de pc en ineens hoor ik een klik zoals je ook hoort als je telefoon binnen krijgt (alleen dan zijn het er 2) en toen brandde alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Misschien dat je Livebox aan het updaten is. 10 minuten geleden had ik ook ineens weer dat m'n internet er weer uit lag. Je ziet niks aan de lampjes, die branden gewoon zoals het hoort, maar ik heb geen internet meer. Dus dan moet ik weer stekker uit het stopcontact halen om het weer werkend te krijgen...

edit:
En nog niet eens 1 minuut nadat ik dit postte weer... Eerst maar eens kijken of het niet aan m'n firewall ligt. Ligt niet aan firewall, ondertussen alweer 3 of 4 disconnects verder |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 03-10-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Vreemd, ik kon vandaag geen email meer versturen. Als uitgaande SMTP server had ik smtp.orange.nl in gebruik. Ingaande IMAP server was van m'n werk. Werkte voor geen meter, en volgens de helpdesk viel dat niet onder support, blablabla...

Het gekke is dat als ik als SMTP server mail.wanadoo.nl invoer, het opeens wel werkt. Heeeeel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:14:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Na me iets meer ingelezen te hebben, lijkt me 't beste om een extra analoge lijn aan te schaffen, en daarop Orange Family aan te vragen, en daarna ISDN + Orange Basic ADSL op te zeggen. Daarna nog het nummer van ISDN terugzetten naar analoge lijn.

Vraag 1: Aan het eind van de rit, bij het "terugzetten" van het huidige ISDN telefoonnummer (het hoofdnummer) naar de nieuwe analoge lijn, werkt Orange Family dan nog wel? Het lijkt me dat als je het telefoonnummer van een lijn veranderd, het internet niet meer werkt?

Vraag 2: Er komt zoals gebruikelijk 1 blauwe kabel uit de grond de meterkast in, deze gaat een KPN kastje in. Daarachter zit splitter, ISDN kastje etc. Dit is nu onze ISDN lijn. Bij het aanvragen van de nieuwe, analoge lijn, komt er dan een monteur langs om de blauwe kabel te splitsen, en wat kastjes te plaatsen, hoe gaat dit?
Weet niemand hier een antwoord op? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
KhaZ schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:31:
[...]

Weet niemand hier een antwoord op? ;(
Eerst adsl opzeggen, daarna isdn remigreren naar analoog en vragen aan KPN of ze de nt1 willen verwijderen (als het gratis is natuurlijk) anders zelf doen en dan vanaf je israpunt (bovenkant eerste rechthoekige doosje op de blauwe kabel) straks doorlussen met een 2 aderige kabel naar je Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Beschrijving klopt. Wij hebben het ook zo gedaan. omzetten van kpn naar analoog duurt 2 weken, dus je zit gewoon zonder internet. Bij kpn zeggen ze wel dat ze adsl service hebben, maar bij orange kun je daar geen gebruik van maken. Je zult dus echt moeten wachten tot je een analoge lijn hebt. Wel kun je als je bericht hebt over oplevering van de lijn meestal al internetten met een compatible modem zonder dat je de livebox al hebt.

NT1 kun je zelf van de muur halen en de huiscentrale. Allemaal vrij gemakkelijk, staat in de handleiding van kpn -> analoog. Met een ronde telefoonkabel kun je eventueel vanaf je isra punt naar een andere plek aanleggen om zo je livebox ergens anders te zetten. Dit levert verder vrijwel geen signaalverlies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Bedankt voor de antwoorden, top.

Alleen was ik van plan om een 2e telefoonlijn aan te vragen bij KPN, dit is dus geen goed plan?

Dus het wordt dan: ADSL opzeggen -> ISDN omzetten naar analoog -> Orange Family aanvragen. Bij elkaar dus zo'n 6 weken? Of kan dit korter?

Tevens kort vraagje: het ISRA punt is dus het kleine vierkante doosje na het langwerpige rechthoekige doosje waar de blauwe kabel inkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182077

kamphuis schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:33:
[...]

Afstand, kan je verder niets aan doen
ik heb hetzelfde probleem, hoe groot is de kans dat ik KPN zo ver krijg om me op een andere centrale te zetten.

Vreemd is wel dat ik dus eerst intrainde op 7,5 Mbit maar na 2 dagen haalde ik alleen nog maar 5 Mbit...dus een grotere snelheid is wel mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 182077 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:41:
[...]

ik heb hetzelfde probleem, hoe groot is de kans dat ik KPN zo ver krijg om me op een andere centrale te zetten.
Die kans is 0,0. Sowieso komt het maar weinig voor dat een andere centrale dichterbij zou staan, maar het komt voor. Als een oude wijk op centrale A is aangesloten, maar later centrale B is gebouwd kan die iets dichterbij staan.

Maar ze gaan nooit zonder reden kabels vanaf een wijk naar een andere centrale graven. Hooguit als er een kwaliteits probleem is in die aders door bijvoorbeeld schade bij graafwerkzaamheden, maar kwaliteits problemen zodat analoge telefonie niet meer zou werken gaat het dan om. Niet omdat DSL geen 10Mbit haalt maar 5Mbit.
Vreemd is wel dat ik dus eerst intrainde op 7,5 Mbit maar na 2 dagen haalde ik alleen nog maar 5 Mbit...dus een grotere snelheid is wel mogelijk...
Een beetje verstoring op je lijn ergens door waardoor je modem zakt, heel normaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
KhaZ schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:36:
Tevens kort vraagje: het ISRA punt is dus het kleine vierkante doosje na het langwerpige rechthoekige doosje waar de blauwe kabel inkomt?
Nee, dat vierkante doosje is waarschijnlijk je isdn S0bus. Deze kan je straks verwijderen. Het rechthoekige doosje is je isra.

zie ook:Livebox handleiding.

[ Voor 32% gewijzigd door Lanfear28 op 04-10-2006 11:03 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182077

bjck schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:49:
[...]

Die kans is 0,0. Sowieso komt het maar weinig voor dat een andere centrale dichterbij zou staan, maar het komt voor. Als een oude wijk op centrale A is aangesloten, maar later centrale B is gebouwd kan die iets dichterbij staan.

Maar ze gaan nooit zonder reden kabels vanaf een wijk naar een andere centrale graven. Hooguit als er een kwaliteits probleem is in die aders door bijvoorbeeld schade bij graafwerkzaamheden, maar kwaliteits problemen zodat analoge telefonie niet meer zou werken gaat het dan om. Niet omdat DSL geen 10Mbit haalt maar 5Mbit..
als ze moeten gaan graven houdt het al op ja, ik dacht dat ze misschien dmv "routering" mij op een andere centrale zouden kunnen zetten....
[...]

Een beetje verstoring op je lijn ergens door waardoor je modem zakt, heel normaal.
aangezien ik in een nieuwbouwwijk woon dacht ik dat het niet aan de bekabeling zou kunnen liggen omdat deze dus nieuw gelegd is 2 jaar geleden

maar in iedergeval bedankt voor de info!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185619

Apie! schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:22:
[...]

De mijne traint anders nog steeds in op 20468MBit met softwareversie 3202WNLB_222034. Het lijkt me dus sterk dat Orange bandbreedte wegsnoept hoor. We hebben nu wel steeds vaker dat die @#$%! wanadoo telefonie het niet doet :(
Hummm bij mij nog steeds niet terug op het oude niveau ...

Maar telefonie is ook een drama, we krijgen spook telefoontjes, we worden gebeld door een anoniem nummer (zonder nummerweergave of sterretjes), als we opnemen horen we niets. Mensen hebben ook last van echo's als ze ons bellen, en wij echo-en er ook lekker op los.

Ik heb spijt van telefonie, ADSL is prima maar bellen is echt slecht, KPN was een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185619 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:53:
[...]

Hummm bij mij nog steeds niet terug op het oude niveau ...

Maar telefonie is ook een drama, we krijgen spook telefoontjes, we worden gebeld door een anoniem nummer (zonder nummerweergave of sterretjes), als we opnemen horen we niets. Mensen hebben ook last van echo's als ze ons bellen, en wij echo-en er ook lekker op los.

Ik heb spijt van telefonie, ADSL is prima maar bellen is echt slecht, KPN was een stuk beter.
Hé, dat heb ik ook, van die spooktelefoontjes.

Ik dacht dat het aan mijn telefoontoestel lag, ik had het namelijk ook al toen ik nog ADSL had bij Planet Internet, al gebeurde het toen wel iets minder vaak.

Zou dit specifieke probleem er aan kunnen liggen dat de telefoon (een oude 'Chicago' DECT van KPN) er niet goed tegen kan om achter een splitter (in de livebox zit de splitter geïntegreerd meen ik) te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ik moet de Livebox ook om de zovel dagen resetten (stekker er uit en dan er weer in ....) Varierend van kinpperend @ lampje tot alle lampjes branden continu ...

Ik ga eens kijken of er een scriptje is die de livebox automagisch laat rebooten om elke 12 of 24 uur ....

Mocht iemand al zoiets hebben hoor ik het graag !!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

mjl schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:38:
Ik moet de Livebox ook om de zovel dagen resetten (stekker er uit en dan er weer in ....) Varierend van kinpperend @ lampje tot alle lampjes branden continu ...
Sinds een week (waarschijnlijk dus na een update) heb ik nu consequent last van de livebox die crasht wanneer ik emule opstart (p2p programma jeweetwel).

Ik heb al geprobeerd om de instellingen wat 'lichter' te maken, maar zelfs het maximum aantal connecties op 20 helpt niets. Na 20 seconden ongeveer hangt de livebox. Meestal doet'ie zelf een reset, maar vaak ook hangt'ie compleet en is stekker in/uit het enige dat nog helpt. Voorheen totaal geen problemen, emule werkte perfect.

Iemand suggesties zodat emule toch nog te gebruiken is icm met de livebox?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 17:29
hello people...

ik zit te denken om adsl + telefonie te nemen.

maar ik wil wel weten wat ik ongeveer ga halen qua snelheid.
volgens de postcode chck zit ik op 1429 meter van de centrale.

echter ik heb een adsl verbinding op het moment van speedlinq waarbij ik met een 5mbit lijn ongeveer 600kb/s haal met torrents. nou vind ik dit zelf wel goed op een adsl verbinding waarbij ik max 640 kb/s kan halen.

zou iemand mij ongeveer kunnen vertellen wat ik waarschijnlijk aan snelheid zal halen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

dangerpaki schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:20:
hello people...

ik zit te denken om adsl + telefonie te nemen.

maar ik wil wel weten wat ik ongeveer ga halen qua snelheid.
volgens de postcode chck zit ik op 1429 meter van de centrale.

echter ik heb een adsl verbinding op het moment van speedlinq waarbij ik met een 5mbit lijn ongeveer 600kb/s haal met torrents. nou vind ik dit zelf wel goed op een adsl verbinding waarbij ik max 640 kb/s kan halen.

zou iemand mij ongeveer kunnen vertellen wat ik waarschijnlijk aan snelheid zal halen?

alvast bedankt
Als je je een beetje ingelezen had, had je kunnen zien dat de postcodecheck weinig voorsteld.
De afstand die daar te zien is, is hemelsbreed.
In werkelijkheid zal de afstand groter worden, omdat de kabel nu eenmaal een aantal bochten en omleidingen zal maken, het zou kunnen dat je daardoor op een afstand van 2000-2100 meter uitkomt.
Daardoor zal niemand je kunnen zeggen wat voor snelheid je gaat halen (alleen een schatting).
Ik schat dat je ongeveer op een snelheid van zo rond de 12 - 14 Mbit (kan iets lager of hoger zijn) uit zult komen.
Ook is hier al verschillende keren gemeld, dat de Livebox nou niet echt stabiel is, als het op torrent downloads aankomt.

Succes met je keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door TifKag436 op 04-10-2006 14:42 ]

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49872

Na alle probleemmeldingen hier, wil ik toch maar even melden dat ADSL en telefonie bij mij vlekkeloos werken.

Ik haal 15 mbit down en 1 mbit up. De verbinding heeft er nog nooit uitgelegen terwijl ik achter de computer zat (bijna iedere avond). Momenteel is mijn Livebox 364 uur onafgebroken online.

Ik hoef de Livebox nooit te resetten en heb geen problemen met p2p programma's als eMule en bittorrent. Overigens heb ik er alleen een switch tussen zitten en geen extra router. Dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn van veel problemen hier. Een router in de Livebox en een aparte router is een dubbele firewall. Moet kunnen natuurlijk, maar kan best dat de Livebox daar gewoon wat problemen mee heeft. Als je je Livebox telkens moet resetten, lijkt het me dat er gewoon iets goed mis is. Of met je configuratie of gewoon met de Livebox.

Telefonie gaat prima. Geen echo of spooktelefoontjes, maar kraakhelder geluid.

Kortom: of ik heb mazzel of sommigen hier hebben pech.

Enige waar ik ontevreden over ben is de standaard wireless voorziening van Orange. Die is echt prut. Mijn signaal moet één betonnen vloer door en totaal 6 meter afleggen en dat blijkt al teveel voor het usb dongletje.

Tot slot nog een tip: Neem geen antivirus, antispam of wat dan ook van Orange. Je betaalt namelijk per pc (antivirus) en per e-mailadres (antispam). Dat is nergens duidelijk te lezen! Misschien een idee om het in de startpost op te nemen? Zeker voor de antispam vind ik het een belachelijke actie. Stel je hebt 3 e-mailadressen, dan betaal je dus 3 euro per maand om het spamfilter actief te hebben op alle drie de adressen. Alles bij elkaar is het veel voordeliger om een alles in één pakket aan te schaffen (hoewel die ook vrij duur zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 17:29
TifKag schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

Als je je een beetje ingelezen had, had je kunnen zien dat de postcodecheck weinig voorsteld.
De afstand die daar te zien is, is hemelsbreed.
In werkelijkheid zal de afstand groter worden, omdat de kabel nu eenmaal een aantal bochten en omleidingen zal maken, het zou kunnen dat je daardoor op een afstand van 2000-2100 meter uitkomt.
Daardoor zal niemand je kunnen zeggen wat voor snelheid je gaat halen (alleen een schatting).
Ik schat dat je ongeveer op een snelheid van zo rond de 12 - 14 Mbit (kan iets lager of hoger zijn) uit zult komen.
Ook is hier al verschillende keren gemeld, dat de Livebox nou niet echt stabiel is, als het op torrent downloads aankomt.

Succes met je keuze.
bedankt
ik weet inderdaad dat de postcodecheck neit veel voorstelt. daarom gaf ik daarnaast ook aan dat mijn adsl verbinding 600kb/s haalt van de 640kb/s max (wat van dezelfde centrale komt) om zo'n idee te geven van de qualiteit en afstand van de bekabeling.

dus livebox neit zo stabiel met torrents? hmm misschien toch effe ander modempje overwegen dan.
zat zelf aan deze te denken.. goedkoop maar denk dat het toch een goede is :Linksys ADSL2MUE, ADSL 2

iemand ervaringen met deze modem icm adsl van orange 20mbit??? dan zou ik graag jullie reacties hebben voor ik voer ga op het kopen van deze.

heb niet veel poespas nodig als het maar stabiel is, telefonie gaat trouwens niet door

EDIT: werkt een gewone ADSL (1) splitter ook gewoon voor ADSL2+ ???
EDIT2: is ADSL family trouwens te bestellen zonder een livebox. ik neem aan van wel, maar kan er neits over vinden

[ Voor 13% gewijzigd door dangerpaki op 04-10-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-02 14:56
hey,
ik heb sinds kort hele lage snelheden (van 19 kb tot 90 kb/s download snelheid. normaal gaat et dan 1300 kb/s...
dus als ik zit te spelen (couter strike source bijvoorbeeld) dan zit ik me soms rot te laggen!! is er nou iets wat je kunt doen aan die lage snelheid?
ik heb al TCP optimizer gedaan en ik heb geen spyware of wat dan ook op mijn pc...
dus ik hoop dat iemand mij kan helpe....
Thnx
of heeft iemand het niet gemerkt dat de dl snelheid de laatste tijd wat langzamer is?

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.