Yay!! Eindelijk zijn de korte momenten van geen internet verleden tijd. Leve de livebox update. Na die 2 ochtenden dat alles er even uitlag en een reset nodig was, totaal geen problemen meer met internet. Wel heb ik een beetje zeik met poorten forwarden omdat de livebox standaard ook poorten ondervangt, dus ik kreeg ftp op poort 21 niet aan de praat voor de buitenwereld. Iemand tips?
nm

[ Voor 90% gewijzigd door Nijn op 18-09-2006 13:59 ]
Verwijderd
Ik heb laatst volgens mij een update gehad want hij was even offline na meer dan 600 uur online geweest te zijn! Nu zijn alle bolletjes weer groen bij Azureus!, super relax, want dat was het enige wat nog niet echt goed werkte
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met resetten van de livebox??? eventueel via msn? method_izzi@hotmail.com
groet,
Wouter
groet,
Wouter
Of je leest gewoon ff de TS door of de help pagina's van Orange zelf?Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:02:
Kan iemand mij helpen met resetten van de livebox??? eventueel via msn? method_izzi@hotmail.com
groet,
Wouter
Verwijderd
Ik heb nu maandje orange 20/mbit maar wil andere modem welke moden raden jullie mij aan.
Moet wel draaidloos en multi zijn 4 pc.
Ik heb een Zyxel 2602hwr en dat werkt prima.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:56:
Ik heb nu maandje orange 20/mbit maar wil andere modem welke moden raden jullie mij aan.
Met de livebox haal ik 1,2mb en met de Zyxel 1,15mb dus dat scheelt niet zoveel.
Verwijderd
Zou iemand iets meer kunnen vertellen over de volgorde van de te volgen stappen bij de installatie ? De manual van de LB vermeldt nl nix over de situatie wanneer je 'm wilt aansluiten en installeren via een bestaand netwerk wat al aan elkaar geknoopt zit via een router/switch.Volgens mij werkt het zo (am I right ?):Arunia schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:17:
De internet verbinding gaat in de LiveBox en vanuit de LiveBox via Eth0 of 1 naar de WAN poort van je router. Daarna de forwarding goed zetten (Gateway is het adres van het modem in je router!)
1 Telefoonkabel in de Line ingang van de Livebox
2 Evt telefoon op de Phone ingang van de Livebox
3 Ethernetkabel in ETH0 of 1 pluggen (nog niet in de router)
4 Livebox software installeren op een van de PCs in het netwerk
5 Livebox aanzetten en wachten tot ADSL netwerk is gevonden
6 Ethernet kabel nu aansluiten op de WAN poort van de router/switch. Nu zou de PC de Livebox via de Router moeten kunnen vinden ?
7 Rest van de procedure volgen
8 Forwarding goedzetten ==> Wat is dat, ik bedoel forwarding en hoe doe je dat ?
Ik ben geen genie op dit gebied.
Groeten en alvast bedankt !
Ikzelf zou stap 4 overslaan, maar dan moet je wel verstand hebben van routers en ADSL modems.
Sinds deze week ook het Family pakket, en na het eerst ontvangen van een defect modem (alle lampjes bleven continue branden) vervolgens een goede gekregen.
Ik heb nog niet alle voorgaande topics doorgelezen, maar volgens mij is mijn snelheid iets te laag voor mij afstand tot de centrale (1800 meter - 5622BE is mij PC). Zeker weten doe ik dat niet, in principe ben ik al reuze blij met de 700 tot 800 KB die ik nu haal, tis namelijk aardig wat snelheid voor die 23 euro. Niet te vergeten mij 100 KB up.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7608 Kb
Afname Dichtbij : 41.0 (dB)
Ver weg : 17.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 9924
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1171
ES-teller van 1 dag 0
Ik hoop dat ik in de voorgaande delen nog wat snelheids-improvement-tips tegenkom, maar ik ben er bang voor..
Ik heb nog niet alle voorgaande topics doorgelezen, maar volgens mij is mijn snelheid iets te laag voor mij afstand tot de centrale (1800 meter - 5622BE is mij PC). Zeker weten doe ik dat niet, in principe ben ik al reuze blij met de 700 tot 800 KB die ik nu haal, tis namelijk aardig wat snelheid voor die 23 euro. Niet te vergeten mij 100 KB up.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7608 Kb
Ver weg : 17.3 (dB)
HEC-teller 9924
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1171
ES-teller van 1 dag 0
Ik hoop dat ik in de voorgaande delen nog wat snelheids-improvement-tips tegenkom, maar ik ben er bang voor..
[ Voor 6% gewijzigd door TRG op 19-09-2006 15:36 ]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Verwijderd
Bij mij de volgende configuratie:
inet- lb - sweex wireless router (wan-in) - wireless pci
Ping:
naar sweex 1ms
naar lb 2ms
naar willekeurige site: 28ms.
de line strength en line quality van wireless is very good (80%).
snelheid, download en train uitstekend, echter:
Bij elke site die ik open in internet explorer zit ik 15 seconden te wachten. ping en download zijn goed maar toch deze vertraging.. iemand enig idee?
Ping:
naar sweex 1ms
naar lb 2ms
Bij elke site die ik open in internet explorer zit ik 15 seconden te wachten. ping en download zijn goed maar toch deze vertraging.. iemand enig idee?
Verwijderd
proxy ?Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:43:
Bij mij de volgende configuratie:
Ping:
naar sweex 1ms
naar lb 2ms
klik in internet explorer op extra ==> internet opties ==> verbindingen ==> LAN instellingen
alles uitvinken, als IE auto. proxy opzoeken aanstaat duurt het inderdaad langer
Ik heb momenteel een Linksys WAG200G en die werkt ook prima.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:56:
Verwijderd
nee, geen proxy, die staat leeg.. misschien nog een andere optie?Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:40:
[...]
proxy ?
klik in internet explorer op extra ==> internet opties ==> verbindingen ==> LAN instellingen
alles uitvinken, als IE auto. proxy opzoeken aanstaat duurt het inderdaad langer
als er een proxy ingesteld staat deze ook uitvinken
afname dichtbij / 13.8 = ruw geschatte afstandTRG schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:35:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7608 Kb
maak van die 1800 meter dus maar 3000 meter
[ Voor 20% gewijzigd door kamphuis op 20-09-2006 02:13 ]
Hmm, de disconnects overdag zijn opgelost, maar vanmorgen was toch weer het geval dat telefoon niks deed en internet ook niet. Blijft toch maar irritant.
Verwijderd
Iemand enig idee wat hier aan de hand is:
Heb Orange Family en heb over het algemeen op gameservers een ping van 30 a 50.
Nu host ik sinds enige tijd zelf (weer) een gameserver en iedereen die connect heeft een ping beginnend op 100.
Hiervoor heb ik Demon gehad en daar lagen de pings een stuk lager.
Demon situatie:
Zyxel -> Linksys router -> Servers/Pc's
Orange situatie:
Livebox -> 24 poorts switch (bayman) -> Servers/Pc's
De servers en pc's zijn gelijk gebleven wat betreft configuratie. Uiteraard ben ik me bewust dat ik van veel factoren afhankelijk ben (afstand centrale, locatie van de gamers, aantal hops etc etc etc )
Maar qua netwerk zou het allemaal sneller moeten zijn, maar valt me wel op dat destijds met demon de pings op de LAN lager waren dan nu met de config van Orange ( demon - 5ms / Orange - tussen 10 en 15)
Is de deelverhouding misschien anders? zitten er meer hops tussen? (mijn afstand tot de centrale is fysiek 218m met weerstands nacalculatie kom ik op 350m)
Als er nog info benodigd is, geef het even aan dan edit ik mijn post...
Zou iemand me hier iets over kunnen zeggen?
Nu host ik sinds enige tijd zelf (weer) een gameserver en iedereen die connect heeft een ping beginnend op 100.
Demon situatie:
Orange situatie:
De servers en pc's zijn gelijk gebleven wat betreft configuratie. Uiteraard ben ik me bewust dat ik van veel factoren afhankelijk ben (afstand centrale, locatie van de gamers, aantal hops etc etc etc )
Maar qua netwerk zou het allemaal sneller moeten zijn, maar valt me wel op dat destijds met demon de pings op de LAN lager waren dan nu met de config van Orange ( demon - 5ms / Orange - tussen 10 en 15)
Is de deelverhouding misschien anders? zitten er meer hops tussen? (mijn afstand tot de centrale is fysiek 218m met weerstands nacalculatie kom ik op 350m)
Ik heb geprobeert mijn telefoon via bluetooth met de livebox te verbinden. Ik heb dit hele topic doorgekeken en via google gezocht, maar kon geen antwoord vinden.
Ik kan de twee wel pairen (livebox configuration geeft m'n telefoon's mac-address en de telefoon herkent de livebox), maar m'n PC herkent de telefoon nergens. Heb het geprobeert met Toshiba Bluetooth Stack maar krijg dan steeds een bluetooth is not ready melding als ik op new connection klik. Is het mogelijk om mbv de livebox een programma als Nokia PC Suite via bluetooth te laten connecten met m'n telefoon (6230i)?
Alvast bedankt.
Ik kan de twee wel pairen (livebox configuration geeft m'n telefoon's mac-address en de telefoon herkent de livebox), maar m'n PC herkent de telefoon nergens. Heb het geprobeert met Toshiba Bluetooth Stack maar krijg dan steeds een bluetooth is not ready melding als ik op new connection klik. Is het mogelijk om mbv de livebox een programma als Nokia PC Suite via bluetooth te laten connecten met m'n telefoon (6230i)?
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Aemstel op 20-09-2006 18:20 ]
Ik heb op dit moment exact hetzelfde nadat het maanden perfect heeft gewerkt.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:08:
[...]
Ik heb precies hetzelfde.
niet leuk!
Kan nu elke dag mijn LB gaan resetten omdat ik niet meer kan bellen. Telefoon zelf belt wel, hoor je aan de tonen, er gebeurt hierna alleen niets meer.......
Kortom:
1 Ik heb een kiestoon
2 Telefoon gaat over (na enige tijd weliswaar)
3 Vervolgens niets en een ingesprektoon.
Na een reset werkt het weer even.
Ik heb precies hetzelfde hier, nummer bellen en daarna in gesprek, welk nummer je ook belt. Na een reset is het voor even goed, maar is weer snel terug. Volgens mij ligt het aan de nieuwe Firmware ( 3202WNLB_222034). Erg irritant!
Ter toevoeging : Sinds de 222034 Firmware traint het modem ook lager in. Bij de vorige Firmware versies zat ik altijd rond de 17100 kb, nu op 16700 kb. Ik weet, het is niet veel, maar toch.Pierre_nr1 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:15:
Ik heb precies hetzelfde hier, nummer bellen en daarna in gesprek, welk nummer je ook belt. Na een reset is het voor even goed, maar is weer snel terug. Volgens mij ligt het aan de nieuwe Firmware ( 3202WNLB_222034). Erg irritant!
Ik heb net een storingsmelding gedaan. Hoop dat iedereen die er last van heeft hetzelfde doet want op de storingspagina van Orange staat niets (behalve dan dat stukje van de vertraagde e-mail).Pierre_nr1 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:15:
Mijn livebox blijft nou constant updaten.. Heel irritant, ik heb volgens dat ding nu
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222026
Referentie 3202WNLB_222026
Volgens mij faalt de update constant ofzo..
Naam F@st3202
[ Voor 12% gewijzigd door blup op 20-09-2006 20:24 ]
Verwijderd
Van de klantenservice van Orange wordt je ook nie veel wijzer...
Ik zit sins december vorig jaar bij wanadoo/orange in het begin perfecte verbinding
1024/18500
Ik heb geloof ik nu al een half jaar last van een tragere verbinding,
vooral de upload snelheid die is gehalveerd.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 508 Kb
DownStream 12052 Kb
Afname Dichtbij : 23.0 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Sinds een maand nog een probleem erbij,
geen telefonie meer erg irritant want mijn kpn abbo is ook opgezegt.
En het enige wat ze bij de klantenservice telkens zeggen is,
dat het bij technisedienst ligt....
en natuurlijk het hele verhaal afstand LB blabla
Ik heb ook al een andere LB gehad maar precies het zelfde probleem.
Volgens mij moeten ze gewoon iets resetten in de wijkcentralen,
maarvolgens hun gaat dat niet zomakkelijk.
Ik zit sins december vorig jaar bij wanadoo/orange in het begin perfecte verbinding
1024/18500
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 508 Kb
DownStream 12052 Kb
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
en natuurlijk het hele verhaal afstand LB blabla

Stekker eruit, minuutje wachten, stekker weer erin en dan nog 's een half uurtje laten uitrazen? Dan nog 's kijken?blup schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:24:
Mijn livebox blijft nou constant updaten.. Heel irritant, ik heb volgens dat ding nu
Naam F@st3202
Mijn software gegevens:
- Naam F@st3202
- Software versie 3202WNLB_222034
- Referentie 3202WNLB_222034
Ik heb sinds 1,5 week nu Orange Family en het bevalt me prima!!
Telefoon doet het goed en mijn ADSL verbinding is er nog geen 1 keer uitgevallen.
Dit zijn de spec's:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 10560 Kb
Afname Dichtbij : 35.6 (dB)
Ver weg : 14.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 5371
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 816
ES-teller van 1 dag 0
Niet slecht toch
Telefoon doet het goed en mijn ADSL verbinding is er nog geen 1 keer uitgevallen.
Dit zijn de spec's:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 10560 Kb
Afname Dichtbij : 35.6 (dB)
Ver weg : 14.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
HEC-teller 5371
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 816
ES-teller van 1 dag 0
Niet slecht toch
Vandaag is mijn Orange Family opgeleverd.
Hiervoor had ik versatel/tele2 met een leuke dl van 1500.
Mijn orange modem (zelfde centrale) traint veel lager in, op:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9280 Kb
Afname Dichtbij : 29.4 (dB)
Ver weg : 10.4 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 647
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 122
ES-teller van 1 dag 0
Tevens ligt mijn telefoon eruit, ik krijg geen kiestoon maar als ik naar mijn nummer bel gaat hij wel over.
Neem je dan op dan hoor je de andere kant niet en zij mij ook niet
Hiervoor had ik versatel/tele2 met een leuke dl van 1500.
Mijn orange modem (zelfde centrale) traint veel lager in, op:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9280 Kb
Afname Dichtbij : 29.4 (dB)
Ver weg : 10.4 (dB)
HEC-teller 647
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 122
ES-teller van 1 dag 0
Tevens ligt mijn telefoon eruit, ik krijg geen kiestoon maar als ik naar mijn nummer bel gaat hij wel over.
Neem je dan op dan hoor je de andere kant niet en zij mij ook niet
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Orange (wanadoo) heeft sowieso een hogere latency (ping) dan Demon had via BBned of BaByXL (Tiscali). En Orange heeft hele andere backbone connecties naar nationale en internationale andere netwerken dan Demon heeft wellicht. Je pakketjes kunnen een andere (en langere) route nemen wellicht.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:08:
Iemand enig idee wat hier aan de hand is:
Demon situatie:
Orange situatie:
Upload zo beroerd doet denken aan een verstoring van je signaal. Je download is ook iets gezakt wat dat bevestigd... Heb je de LB echt direct bij je hoofd aansluiting aangesloten? Verleng kabels gebruikt die ergens langs lopen kunnen dit veroorzaken. Geen apparatuur zoals draadloze deurbellen in de buurt hangen van je LB of de telefoonlijn (iets dat kan zenden)?Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:29:
Van de klantenservice van Orange wordt je ook nie veel wijzer...
1024/18500
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 508 Kb
DownStream 12052 Kb
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
en natuurlijk het hele verhaal afstand LB blabla![]()
Hoofdaansluitpunt (ISRA) en direct met kabeltje naar je modem. Soms als je van die varkensneus stekkers gebruikt wil het wel eens slecht contact maken die dingen. Beetje aan rommellen soms
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Sja heb al zo veel aanlopen rommellenbjck schreef op donderdag 21 september 2006 @ 02:00:
Upload zo beroerd doet denken aan een verstoring van je signaal. Je download is ook iets gezakt wat dat bevestigd... Heb je de LB echt direct bij je hoofd aansluiting aangesloten? Verleng kabels gebruikt die ergens langs lopen kunnen dit veroorzaken. Geen apparatuur zoals draadloze deurbellen in de buurt hangen van je LB of de telefoonlijn (iets dat kan zenden)?
Hoofdaansluitpunt (ISRA) en direct met kabeltje naar je modem. Soms als je van die varkensneus stekkers gebruikt wil het wel eens slecht contact maken die dingen. Beetje aan rommellen soms
Draadje van hoofdaansluitpunt naar LB heb ik meerdere maalen veranderd,
rj11 rechtstreeks op mn ISRA punt zelfs er op gesoldeert maar maakt allemaal niks uit.
Digitenne en dect telefoon ook allemaal uitgedaan maar dat heeft geen enkele invloed.
Maarja het heeft altijd goed gewerkt.(half jaar geleden)
De snelheid maakt me niet zoveel uit maar dat ik niet kan bellen...
Ik ga maar weer eens de klantenservice bellen
Ik blijf erbij dat hun wat moeten ressetten en ik niet.....
Verwijderd
Gelukkig telefoon doet het weer 
Ik had ongevraagd een nieuwe LB gehad,
maar niet gebruikt omdat er niks mis met mijn oude LB was.
Heb die nieuwe weer aangesloten en mijn telefoon werkt weer,
niet meteen maar 2uur later (maar goed dat ik hem niet terug heb gestuurd
Orange heeft het mac adres van mijn nieuwe LB gebruikt voor mn telnr.
Vandaar dat het niet werkten
Ik had ongevraagd een nieuwe LB gehad,
maar niet gebruikt omdat er niks mis met mijn oude LB was.
Heb die nieuwe weer aangesloten en mijn telefoon werkt weer,
niet meteen maar 2uur later (maar goed dat ik hem niet terug heb gestuurd
Orange heeft het mac adres van mijn nieuwe LB gebruikt voor mn telnr.
Vandaar dat het niet werkten
Verwijderd
Hoe zet het met de stabiliteit van ADSL Family?
Want ik wil er graag naar overstappen als het gewoon goed werkt. Zit nu bij casema maar dit lijkt nergens op al die disconnects daar wil ik dus vanaf....
En is het ook mogelijk om ADSL Family te nemen zonder een KPN aansluiting te nemen? (misschien domme vraag, maar heb niet echt veel verstand van ADSL)
Want ik wil er graag naar overstappen als het gewoon goed werkt. Zit nu bij casema maar dit lijkt nergens op al die disconnects daar wil ik dus vanaf....
En is het ook mogelijk om ADSL Family te nemen zonder een KPN aansluiting te nemen? (misschien domme vraag, maar heb niet echt veel verstand van ADSL)
Verwijderd
Bij mij is het stabiel, hoge snelheid, je ping is wel hoog rond 35-50 met gamen.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:49:
Het ligt natuurlijk ook aan de afstand naar de centrale.
Ik ben ook van de kabel over gegaan op adsl en het is een hele grote verbetering.
En sins kort is het ook mogelijk zonder kpn abbo,
maar je heb wel een analoge lijn nodig van kpn.
Je betaald dan maandelijkse kosten rechtstreeks aan orange,
dus maakt dat nie veel uit.
sinds juni 2005 online via Orange's eigen netwerk (daarvoor zat ik ook bij wanadoo maar via het kpn netwerk) en heb geen enkele storing gehad.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:49:
administratie heeft nog nooit gefaald bij mij (afkloppen) de livebox is ook al een tijd stabiel.
heb geen telefonie erbij want er zitten simpel weg teveel bugs in en dat geldt voor alle providers.
je hebt tijdens het aanvragen van adsl wel een actieve kpn lijn nodig! wanneer het opgeleverd is niet meer. wat je best kunt doen is. KPN belbudget aanvragen en adsl family+ telefonie (met kpn dus en niet volledig bij orange) waarom?
je bent altijd bereikbaar op je betrouwbare kpn telefonie. maar je belt voordelig via orange.
als je volledig overstapt op orange, dan moet je huur betalen aan kpn. wat iets van 30 cent goedkoper is dan een belbudget abonnement.
situatie dus:
1 Orange adsl+ telefonie = afgerond 40 euro (kpn kosten meegerekend)
2 Orange adsl + telefonie zonder kpn = afgerond 40 euro (kpn kosten meegerekend)
1: voordelig bellen en bevalt het niet, dan kan je makkelijk een andere adsl provider uitzoeken en hoef je niet weer aansluit kosten te betalen aan kpn.
betrouwbare telefoon lijn van kpn. mocht Orange wegvallen, dan kan je nog altijd bellen en gebeld worden.
2: voordelig bellen, maar wil je overstappen naar een andere adsl provider. dan moet je weer kpn aanvragen.
mocht de adsl verbinding wegvallen, dan kan je ook niet meer bellen of gebeld worden.
[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 21-09-2006 19:22 ]
It ain't stupid if it works!
Ik probeerde me net aan te melden, maar ik krijg te horen dat je als Versatel abonnee niet kunt overstappen naar Orange, maar dat je eerst terug moet naar KPN. Dit is toch onzin? Ik heb hier eerder berichten gelezen van mensen die van Versahel/Tele2 zijn overgestapt naar Orange, of hebben die eerst telefonie van KPN aangevraagd? Graag jullie reactie!
denbosch75 schreef op zondag 17 september 2006 @ 07:55:
Ik twijfel nog steeds om m'n Livebox draadloos te maken met een PCMCIA-kaart (Belkin F5D7011 802.11g) of met een Access Point (WRT54G en dan routerfunctie uitschakelen).
Is het bereik echt zo veel beroerder van een PCMCIA-kaartje in vergelijking met een Access Point?
En wat te doen als mijn lijn 1 voor de vaste PC wordt gebruikt en lijn 2 voor het Access Point en Orange gaat via diezelfde lijn 2 digitale televisie leveren??
Ik zou zelf voor een access point of router gaan. Dit is wel iets duurder, maar je hebt meer voordelen:denbosch75 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:14:
[...]
Sorry, maar heeft iemand antwoord op de bovenstaande vragen? Ik heb er helaas nog geen eractie op gezien...
- met meerdere tegelijk draadloos internetten (kan dacht ik niet met een pcmcia kaart, dat is een 1op1 connectie)
- je kunt de access point/router hergebruiken bij een overstap naar andere provider, met een pcmcia kaartje is dat vaak niet het geval.
- een access point/router kun je meestal beter tweaken (vooral linksys linux met andere firmware)
- Het bereik is wel beter met een access point/router (al dan niet door tweaks)
Ik zou dan wel kiezen voor een modem/router die ook VOIP ondersteunt, kun je weer goedkoop bellen via internet en toch bereikbaar zijn op je kpn nummer (mocht je die hebben).
De livebox heeft 2 ethernet uitgangen, uitgang 1 voor je pc, uitgang 2 heb je ongebruikt en dan heb je nog je draadloze 'uitgang'. Dus daar heb je geen problemen mee.En wat te doen als mijn lijn 1 voor de vaste PC wordt gebruikt en lijn 2 voor het Access Point en Orange gaat via diezelfde lijn 2 digitale televisie leveren??
Weet iemand waar ik een splitter kan aanschaffen die het ADSL-signaal en het analoge telefonie-signaal ECHT afscheidt?
Ik heb namelijk nu een splitter voor de LB, maar de analoge telefoonlijn gaat gewoon nog naar de livebox. Als ik mezelf bel op de KPN-lijn, gaat dus blijkbaar het analoge gedeelte van de lijn gewoon via de ADSL-poort van de splitter naar de LB. En dat geeft problemen als iemand mij een fax stuurt (die op de PHONE-uitgang van de splitter zit, de LB gooit dan namelijk de VoIP-lijn eruit).
Ik denk dat het probleem is opgelost met een splitter die ECHT helemaal split, dus een filter voor het analoge gedeelte en een voor het digitale gedeelte.
De meeste splitters scheiden alleen het analoge gedeelte af naar je telefoon, en sturen dan het volledige signaal (met analoog dus) naar je adsl-modem. Dit omdat alle ADSL-modems aan het begin een scheidingsfilter hebben, en het dus geen biet uitmaakt of analoog erbij zit of niet!
Behalve als je een fax probeert aan te sluiten op de analoge lijn... Dus, weet iemand een soort ADSL-speciaalzaak waar ze zo'n splitter hebben, ik heb me al helemaal suf ge-googled. Ik heb wel wat schema's gevonden voor de constructie van zo'n ding, maar daar kan ik niet zoveel mee.
Alle hulp is welkom!
Ik heb namelijk nu een splitter voor de LB, maar de analoge telefoonlijn gaat gewoon nog naar de livebox. Als ik mezelf bel op de KPN-lijn, gaat dus blijkbaar het analoge gedeelte van de lijn gewoon via de ADSL-poort van de splitter naar de LB. En dat geeft problemen als iemand mij een fax stuurt (die op de PHONE-uitgang van de splitter zit, de LB gooit dan namelijk de VoIP-lijn eruit).
Ik denk dat het probleem is opgelost met een splitter die ECHT helemaal split, dus een filter voor het analoge gedeelte en een voor het digitale gedeelte.
De meeste splitters scheiden alleen het analoge gedeelte af naar je telefoon, en sturen dan het volledige signaal (met analoog dus) naar je adsl-modem. Dit omdat alle ADSL-modems aan het begin een scheidingsfilter hebben, en het dus geen biet uitmaakt of analoog erbij zit of niet!
Behalve als je een fax probeert aan te sluiten op de analoge lijn... Dus, weet iemand een soort ADSL-speciaalzaak waar ze zo'n splitter hebben, ik heb me al helemaal suf ge-googled. Ik heb wel wat schema's gevonden voor de constructie van zo'n ding, maar daar kan ik niet zoveel mee.
Alle hulp is welkom!
Even kijken of ik het goed begrijpo. Als ik voor de Linksys WRT54G Router/AP ga, wordt die via een ethernetkabeltje met de lijn 1 van de Livebox verbonden.evolnick schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:41:
[...]
Ik zou zelf voor een access point of router gaan. Dit is wel iets duurder, maar je hebt meer voordelen:Je kunt ook kiezen voor een ADSL 2+ modem/draadloze router ineen. Dan hoef je de livebox niet meer te gebruiken. Dit kan alleen als je geen telefonie van orange hebt.
- met meerdere tegelijk draadloos internetten (kan dacht ik niet met een pcmcia kaart, dat is een 1op1 connectie)
- je kunt de access point/router hergebruiken bij een overstap naar andere provider, met een pcmcia kaartje is dat vaak niet het geval.
- een access point/router kun je meestal beter tweaken (vooral linksys linux met andere firmware)
- Het bereik is wel beter met een access point/router (al dan niet door tweaks)
Ik zou dan wel kiezen voor een modem/router die ook VOIP ondersteunt, kun je weer goedkoop bellen via internet en toch bereikbaar zijn op je kpn nummer (mocht je die hebben).
[...]
De livebox heeft 2 ethernet uitgangen, uitgang 1 voor je pc, uitgang 2 heb je ongebruikt en dan heb je nog je draadloze 'uitgang'. Dus daar heb je geen problemen mee.
Kan ik dan vanuit die router (linksys) zowel de vaste kabel naar m'n vaste PC, als m'n laptop draadloos aansluiten??
Jadenbosch75 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:40:
[...]
Kan ik dan vanuit die router (linksys) zowel de vaste kabel naar m'n vaste PC, als m'n laptop draadloos aansluiten??
Hi Den bosch,denbosch75 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:40:
[...]
Even kijken of ik het goed begrijpo. Als ik voor de Linksys WRT54G Router/AP ga, wordt die via een ethernetkabeltje met de lijn 1 van de Livebox verbonden.
Ik ben er ook uit, maar ga voor de WRT54GL, hier zijn er heel veel tevreden mee (tweakers netwerk forum), en er is ook alternatieve software voor dat ding, zodat je alle kanten met dat ding op kunt.
Suc6 met zoeken.
Deze stemt niet overeen met de grafiek hier op de voorpagina van dit forum en als ik deze volg zou ik op 5mbit moeten intrainen. Dat doet hij dus niet. Deze grafiek is erg negatief of ik heb dan toich erge mazzel:-)dolby schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:37:
[...]
Als je deze grafiek bekijkt zie je dat je een goede snelheid hebt.
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Iemand ooit het probleem gehad dat internet niet goed in combinatie werkt met telefonie ?
Want wanneer ik internet en er komt een telefoon binnen, dan kapt mijn internet gewoon af en moet ik weer wachten en opnieuw verbinding maken met internet - wat ERG lang duurt.
Het ligt denk ik niet aan de splitter, aangezien deze al is vervangen.
Wat daarnaast ook speelt is dat wanneer je telefoneert, dat deze ontzettend ruist.
Maar wanneer je het modem/internet kabel eruit trekt uit de splitter, dat de ruis dan weggaat.
Want wanneer ik internet en er komt een telefoon binnen, dan kapt mijn internet gewoon af en moet ik weer wachten en opnieuw verbinding maken met internet - wat ERG lang duurt.
Wat daarnaast ook speelt is dat wanneer je telefoneert, dat deze ontzettend ruist.
Maar wanneer je het modem/internet kabel eruit trekt uit de splitter, dat de ruis dan weggaat.
Kijk dat is eigenlijk ook de optie die ik zou willen doen: dus oude vertrouwde telefoonlijn metvr6-only schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:15:
[...]
wat je best kunt doen is. KPN belbudget aanvragen en adsl family+ telefonie (met kpn dus en niet volledig bij orange) waarom? je bent altijd bereikbaar op je betrouwbare kpn telefonie. maar je belt voordelig via orange.
het orginele nummer en ADSL + Telefoon met nieuw Orange nummer.
Echter kan dat dan ook via een telefoontoestel???
Of moet ik dan een toestel aansluiten op de KPN lijn voor eventuele inkomend
gesprekken op mijn oude behouden telefoonnummer, en een toestel op de orange live box.
Want dat wil ik dan namelijk weer niet. Het mooiste is natuurlijk dat ik een toestel
kan gebruiken voor beide lijnen.
Wie kan mij vertellen hoe dat zit.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Klinkt toch echt als verkeerd aangesloten, je weet zeker dat er voor je splitter niet nog een aftakking zit naar een telefoon..???ZOMERZON schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:31:
Iemand ooit het probleem gehad dat internet niet goed in combinatie werkt met telefonie ?
Verwijderd
Heb er vandaag van 3 uur tot ca. 11 uur (was niet thuis toen) uitgelegen in Hoofddorp, er stond niks op orange.nl over storingen of werkzaamheden, terwijl ook andere mensen in Hoofddorp er last van hadden...
Als je KPN houdt en je sluit alles aan volgens het boekje heb je één toestel, waarop je de inkomende gesprekken via KPN ontvangt en waarop je uitgaande gesprekken via Orange gaan. De splitter die dat regelt zit in de LB. Wil je uitbellen via KPN dan kies je *33*voor het nummer.Marinus-Roro schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:09:
[...]
Kijk dat is eigenlijk ook de optie die ik zou willen doen: dus oude vertrouwde telefoonlijn met
het orginele nummer en ADSL + Telefoon met nieuw Orange nummer.
Echter kan dat dan ook via een telefoontoestel???
Of moet ik dan een toestel aansluiten op de KPN lijn voor eventuele inkomend
gesprekken op mijn oude behouden telefoonnummer, en een toestel op de orange live box.
Want dat wil ik dan namelijk weer niet. Het mooiste is natuurlijk dat ik een toestel
kan gebruiken voor beide lijnen.
Wie kan mij vertellen hoe dat zit.
Echter de LB is beetje flaky, dus als ie dusdanig vastloopt dat ie echt niet meer wil ben je in gesprek op je KPN nummer....
Mogelijk kun je dit omzeilen met de Tiscali truuc: de AX521
Dit kastje brengt in feite 2 lijnen samen op één toestel. Wat je nu kunt doen is ADSL splitter voor de LB plaatsen. Telefoonlijn uit splitter én telefoonlijn uit LB in de AX521, van hieruit lijntje naar je toestel. Als nu de LB weer vastloopt omzeil je die omdat je binnekomende KPN niet meer door de LB loopt...
Weet niet of het echt werkt, kwam ineens in me op, omdat ik die AX521 laatst bij mijn ouders (Tiscali) geplaatst heb.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Dat was al een keer gechecked namelijk.Tuut-Tuut schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 01:02:
[...]
Klinkt toch echt als verkeerd aangesloten, je weet zeker dat er voor je splitter niet nog een aftakking zit naar een telefoon..???
Door KPN voor de telefoonlijn en ook door iemand van Wanadoo die ook de splitter en bekabeling ging checken....
beide zeggen dat de lijnen gewoon goed zijn e.d.
en toch heb ik nog steeds problemen ermee
Verwijderd
Sinds kort heb ik mijn family abbo met telefonie (kpn lijn behouden) en gisteren ging ik eens de snelheid testen met de volgende website: http://www.isp-services.nl/noc/netwerk/speedtest. Komt mijn snelheid iets boven de 300 KB/sec.
Dus ik de statistieken van mijn modem naar voren gehaald:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 120 Kb
DownStream 8060 Kb
Afname Dichtbij : 45.8 (dB)
Ver weg : 45.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 69752
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1745
ES-teller van 1 dag 0
Volgens de diverse websites, zit ik zo'n 1100 meter van de centrale en met de reverse traceroute heb ik ook al achterhaald dat ik daadwerkelijk op deze centrale zit.
Nu zit ik dus met de volgende vragen:
1. Uiteraard zijn de getallen bij up- en downstream verkeerd, wat kan ik hieraan doen?
2. Met een downstream van 8060Kb had ik toch nog verwacht zo rond de 1000KB/sec te downloaden, dus wat kan er nog meer verkeerd gaan?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 120 Kb
DownStream 8060 Kb
HEC-teller 69752
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1745
ES-teller van 1 dag 0
Volgens de diverse websites, zit ik zo'n 1100 meter van de centrale en met de reverse traceroute heb ik ook al achterhaald dat ik daadwerkelijk op deze centrale zit.
1. Uiteraard zijn de getallen bij up- en downstream verkeerd, wat kan ik hieraan doen?
2. Met een downstream van 8060Kb had ik toch nog verwacht zo rond de 1000KB/sec te downloaden, dus wat kan er nog meer verkeerd gaan?
heb je tcp ip optimizer al gedraaid, en herstart?
u`ll be amazed
wat je waardes betreft (Upstream 120 Kb
DownStream 8060 Kb ) zou ik de ISRA connectie even controleren, vervangen
Zit zelf op 1080m en had meestal 16500
Laatste dagen iets minder
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15940 Kb
Afname Dichtbij : 23.6 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
HEC-teller 1606
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 171
ES-teller van 1 dag 0
Zit ongeveer 20m utp kabel tussen ISRA en LB
Deze geeft 1.35-1.5 Mb /sec hier http://speedtest.bbned.nl/
Ik gebruik een 2de Wl-500g bridged en gebruik de Lan poorten ipv een wireless adapter
u`ll be amazed
wat je waardes betreft (Upstream 120 Kb
DownStream 8060 Kb ) zou ik de ISRA connectie even controleren, vervangen
Zit zelf op 1080m en had meestal 16500
Laatste dagen iets minder
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15940 Kb
Afname Dichtbij : 23.6 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
HEC-teller 1606
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 171
ES-teller van 1 dag 0
Zit ongeveer 20m utp kabel tussen ISRA en LB
Deze geeft 1.35-1.5 Mb /sec hier http://speedtest.bbned.nl/
Ik gebruik een 2de Wl-500g bridged en gebruik de Lan poorten ipv een wireless adapter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:01:
Sinds kort heb ik mijn family abbo met telefonie (kpn lijn behouden) en gisteren ging ik eens de snelheid testen met de volgende website: http://www.isp-services.nl/noc/netwerk/speedtest. Komt mijn snelheid iets boven de 300 KB/sec.![]()
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 120 Kb
DownStream 8060 Kb
HEC-teller 69752
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1745
ES-teller van 1 dag 0
[ Voor 22% gewijzigd door berns op 23-09-2006 12:04 ]
Ik begin me een beetje bekocht te voelen de laatste tijd. In het begin trainede ik in op 15mbit. Laatste tijd was het rond de 11mbit... kijk ik nu weer, staat dat ding op een schamele 8,7mbit. Ik kan net zo goed weer terug naar m'n vorige provider gaan, over een paar maand heb ik 1mbit ADSL2 als het zo doorgaat.
Verwijderd
Even een vraag: Ik ben al een aantal maanden in het bezit van Orange Family + telefonie. Mijn pc is via een gewone kabel aan de livebox verbonden. Nu ben ik van plan een laptop aan te schaffen waarop ik graag draadloos internet wil. Hoe is dit het meest eenvoudig te realiseren en welke netwerkkaart heb ik hiervoor nodig?
Zit er al wireless in je LB of moet je die ook nog aanschaffen?Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:07:
Even een vraag: Ik ben al een aantal maanden in het bezit van Orange Family + telefonie. Mijn pc is via een gewone kabel aan de livebox verbonden. Nu ben ik van plan een laptop aan te schaffen waarop ik graag draadloos internet wil. Hoe is dit het meest eenvoudig te realiseren en welke netwerkkaart heb ik hiervoor nodig?
Ik heb sinds een weekje orange.
hiervoor Chello classic, daarmee downloade ik met 9 mbit.
Nu haal ik met ADSL van Orange family + telefonie het volgende:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5700 Kb
Afname Dichtbij : 38.5 (dB)
Ver weg : 15.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 552
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 82
ES-teller van 1 dag 0
Zit wel wat verder van de centrale af maar dit is toch wel erg laag.
TCP optimizer geinstalleerd en uitgevoerd, en nu zit ik iets boven de 500 download.
via Eweka usenet.
Pc zit direct aan de livebox via UTP kabeltje van ong. 10 meter.
Zijn er mogelijkheden of moet ik nu 12 maanden wachten tot ik een nieuw abbonnementje kan aanschaffen!?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5700 Kb
HEC-teller 552
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 82
ES-teller van 1 dag 0
TCP optimizer geinstalleerd en uitgevoerd, en nu zit ik iets boven de 500 download.
via Eweka usenet.
Zijn er mogelijkheden of moet ik nu 12 maanden wachten tot ik een nieuw abbonnementje kan aanschaffen!?
respect tha DON Don's SPECS
wellicht al 100x gevraagd, maar 30 pagina's info doorlezen voor deze vraag is me iets teveel....
Ik heb nu KPN telfonie + ADSL en als provider Planet.
Nu wil ik in principe wel naar Orange ADSL family (zonder bellen) voor 19,95 geloof ik, maar betekent dit ook dat ik niks meer aan KPN betaal voor het ADSL gedeelte?? (Bij KPN resteert dus alleen de kosten voor telefonie)
als dat zo is ben ik dus 2 jaar genaaid door 25 euro aan Planet en 25 aan KPN te betalen voor ADSL wat bij Orange bij elkaar 19,95 kost...
als dat zo is...snel overstappen dus!!
vaste telefonie wordt afgeraden??
Ik heb nu KPN telfonie + ADSL en als provider Planet.
Nu wil ik in principe wel naar Orange ADSL family (zonder bellen) voor 19,95 geloof ik, maar betekent dit ook dat ik niks meer aan KPN betaal voor het ADSL gedeelte?? (Bij KPN resteert dus alleen de kosten voor telefonie)
als dat zo is ben ik dus 2 jaar genaaid door 25 euro aan Planet en 25 aan KPN te betalen voor ADSL wat bij Orange bij elkaar 19,95 kost...
als dat zo is...snel overstappen dus!!
vaste telefonie wordt afgeraden??
Klopt helemaal wat je zegt, maar let wel op bij Planet wanneer je overstapt want je zit in een jaarcontract dat steeds opnieuw met een jaar verlengd wordt. Het kan dus zijn dat je nog 11 maanden aan Planet vast zit. Dan zou je wel kunnen overstappen, maar dan moet je planet nog wel hun deel betalen voor die periode ook al ben je al overgestapt.
Het KPN deel, wat je dus bij Orange niet hebt, is wel per maand opzegbaar en stopt vanzelf als je bent overgestapt.
Het KPN deel, wat je dus bij Orange niet hebt, is wel per maand opzegbaar en stopt vanzelf als je bent overgestapt.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
urm, startpost lezen? Staat er allemaal in...Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:07:
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Zonet maar weer gechecked in het 'kortst' mogelijke setup waarbij ik met nieuwe en zo min mogelijk aantal meterskabel het geheel heb getest.... ligt dus niet aan de kabels als ik het zo zie.ZOMERZON schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:59:
[...]
Dat was al een keer gechecked namelijk.
Door KPN voor de telefoonlijn en ook door iemand van Wanadoo die ook de splitter en bekabeling ging checken....
beide zeggen dat de lijnen gewoon goed zijn e.d.
en toch heb ik nog steeds problemen ermee
voor de splitter zie ik dat er alleen 2 draden zijn geconnect aan de wanddoos.
klopt dit ?
Hoezo splitter? in de livebox zit zelf een splitter.
we maken geen gebruik van livebox hier maar van een splitter dat naar een dect telefoon gaat en naar een Thomson speedtouch 516 v6Lizard schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:09:
Hoezo splitter? in de livebox zit zelf een splitter.
Verwijderd
Kan je mij aangeven waar precies. Is alles wat geschreven is nog actueel?Willem2 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:14:
[...]
urm, startpost lezen? Staat er allemaal in...
Ik heb het al eerder gevraagd, maar geen antwoord op gekregen:
Weet iemand waarom ik met mijn Linksys WAG200G wel op 18500 Kb intrain, maar nooit boven de 320 Kbyte/s uitkom met downloaden? Hierbij heb ik allerlei servers en download managers geprobeerd, evenals BitTorrent, maar alles blijft op 320 Kbyte/s steken.
Linksys helpdesk zegt: "Dan moet je eens een firmware upgrade doen."
Ik: "Dat heb ik dus zojuist gedaan, maar zonder verbetering."
Linksys: "Oh, nou... dan zul je moeten wachten tot de volgende firmware upgrade."
Ik: "En wanneer gaat die er komen?"
Linksys: "Dat weet ik niet, misschien een paar weken, maar het kan ook zomaar 2 maanden duren."
Ik: "Dus jullie doen er voorlopig niks aan, want zo moeilijk kan het niet zijn als Zyxel, SMC en Vygor het wel allemaal lukt. Is er nog en andere mogelijkheid?"
Linksys: "Dan moet je de Wireless-N gateway kopen."
Dat is natuurlijk belachelijk, sinds wanneer heeft het pre-N protocol wat met je internetverbinding te maken? Die gasten bij Linksys snappen er de ballen van. En er is no-way dat ik 100 euro meer ga neerleggen voor de WAG300N, als die het al wel zou doen.
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Daarnaast: de ping die Orange Family heeft is echt belachelijk hoog, ik ga daar eens een flinke klachtbrief over naar Orange schrijven. Ze geven namelijk aan dat Orange Family de ideale ADSL-verbinding is voor het hele gezin die download, veel surft en gamed. Dat is het dus niet!
Ik word een beetje schijtziek van de 50-60ms pings in CsS en DoDS, waar ik voorheen met kabelinternet nog wel gewoon 5-10ms haalde.
Nog even en ik laat mijn opgezegde Casema abonnement gewoon doorlopen (loop in november af, lijn heb ik dus nog). Dan zie ik wel hoe ik van de ADSL lijn afkom, maar Orange zal niet blij worden met mij in ieder geval.
Weet iemand waarom ik met mijn Linksys WAG200G wel op 18500 Kb intrain, maar nooit boven de 320 Kbyte/s uitkom met downloaden? Hierbij heb ik allerlei servers en download managers geprobeerd, evenals BitTorrent, maar alles blijft op 320 Kbyte/s steken.
Linksys helpdesk zegt: "Dan moet je eens een firmware upgrade doen."
Ik: "Dat heb ik dus zojuist gedaan, maar zonder verbetering."
Linksys: "Oh, nou... dan zul je moeten wachten tot de volgende firmware upgrade."
Ik: "En wanneer gaat die er komen?"
Linksys: "Dat weet ik niet, misschien een paar weken, maar het kan ook zomaar 2 maanden duren."
Ik: "Dus jullie doen er voorlopig niks aan, want zo moeilijk kan het niet zijn als Zyxel, SMC en Vygor het wel allemaal lukt. Is er nog en andere mogelijkheid?"
Linksys: "Dan moet je de Wireless-N gateway kopen."
Dat is natuurlijk belachelijk, sinds wanneer heeft het pre-N protocol wat met je internetverbinding te maken? Die gasten bij Linksys snappen er de ballen van. En er is no-way dat ik 100 euro meer ga neerleggen voor de WAG300N, als die het al wel zou doen.
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Daarnaast: de ping die Orange Family heeft is echt belachelijk hoog, ik ga daar eens een flinke klachtbrief over naar Orange schrijven. Ze geven namelijk aan dat Orange Family de ideale ADSL-verbinding is voor het hele gezin die download, veel surft en gamed. Dat is het dus niet!
Ik word een beetje schijtziek van de 50-60ms pings in CsS en DoDS, waar ik voorheen met kabelinternet nog wel gewoon 5-10ms haalde.
Nog even en ik laat mijn opgezegde Casema abonnement gewoon doorlopen (loop in november af, lijn heb ik dus nog). Dan zie ik wel hoe ik van de ADSL lijn afkom, maar Orange zal niet blij worden met mij in ieder geval.
Verwijderd
Zelfde hier... in December 2005 had ik nog 16 mbit, nu nog maar 9rippance schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:37:
Ik begin me een beetje bekocht te voelen de laatste tijd. In het begin trainede ik in op 15mbit. Laatste tijd was het rond de 11mbit... kijk ik nu weer, staat dat ding op een schamele 8,7mbit. Ik kan net zo goed weer terug naar m'n vorige provider gaan, over een paar maand heb ik 1mbit ADSL2 als het zo doorgaat.
Dan zit je telefoon voor je splitter, of je splitter is kapot.ZOMERZON schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:31:
Test: Hang eens een telefoon aan je splitter
[ Voor 3% gewijzigd door kamphuis op 24-09-2006 20:29 ]
Verwijderd
Anyone??Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:40:
[...]
Kan je mij aangeven waar precies. Is alles wat geschreven is nog actueel?
Splitter is al eens vervangen (3x al !)kamphuis schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:28:
[...]
Dan zit je telefoon voor je splitter, of je splitter is kapot.
Test: Hang eens een telefoon aan je splitter
anyway...... alleen telefoon aan splitter pluggen werkt natuurlijk gewoon.
maar als ik zowel internet + telefoon aansluit dan werkt die combinatie niet echt lekker
klopt het dat er maar 2 draadjes zijn aangesloten aan de wandcontactdoos ?
Hoi mensen sinds vandaag ben ik van mijn speedtouch 510 + wrt54g router overgestapt op een livebox(+telefonie over orange lite (kpn is alleen mogelijk)). Nu heb ik alleen een paar nare eigenschappen ondekt, 1 wpa aes is niet in te stellen (zag op internet dat dat bij eerdere firmwares wel was klopt dat?) en nu ik de wrt over had dacht ik leuk wds bridge aanleggen en een beter bereik maar dat blijkt ook al niet te kunnen... nu is mijn vraag zit er nog een beetje vooruitgang in nieuwe firmwares qua features of is het altijd al zo karig geweest en moet ik vooral niks zinnigs verwachten. Het rare is dat als je via telnet wlan --> Ls je wel ergens wds aes enz. vermeld zie staan alleen is dit uitgeschakeld ofzo? ik krijg het igg niet werkend!(maar ben dan ook geen console wonder)
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Andere speedtouch en splitter heeft ook geen zin dus.....ZOMERZON schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:12:
[...]
Splitter is al eens vervangen (3x al !)
anyway...... alleen telefoon aan splitter pluggen werkt natuurlijk gewoon.
maar als ik zowel internet + telefoon aansluit dan werkt die combinatie niet echt lekker
klopt het dat er maar 2 draadjes zijn aangesloten aan de wandcontactdoos ?
Verder nog opties waar het aan kan liggen ?
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik na een aantal dagen last krijg van snelheidsverlies.
Normaal train ik in op 11000 kbit dus haal ik ongeveer 1,1 mb/s download.
Nu is het vaak na 4 of 5 dagen dat mijn ping hoger is, en de snelheid veel meer fluctueert. Packetloss waarschijnlijk ook. Als ik dan mijn modempje reset (gewoon via webbrowser) is het allemaal weer in orde. Op zich is het dus niet heel erg, maar wel vervelend.
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Of ligt het gewoon nog aan de firmware. Ik heb 3202WNLB_222034.
Normaal train ik in op 11000 kbit dus haal ik ongeveer 1,1 mb/s download.
Nu is het vaak na 4 of 5 dagen dat mijn ping hoger is, en de snelheid veel meer fluctueert. Packetloss waarschijnlijk ook. Als ik dan mijn modempje reset (gewoon via webbrowser) is het allemaal weer in orde. Op zich is het dus niet heel erg, maar wel vervelend.
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Of ligt het gewoon nog aan de firmware. Ik heb 3202WNLB_222034.
Misschien een domme vraag, maar ik zit met hetvolgende;
Heb in mijn PC een ethernetcard zitten die ingesteld is op half-duplex en verbinding op 10,0 Mbps.
In full-duplex werkt de connectie naar Livebox niet.
De modem traint in op 12400 kb. Dat zit wel goed. Ik kom echter bij downloaden, bittorentgebruik nooit boven 800 k/sec. Zou toch moeten kunnen dacht ik ?
Nu dan de vraag; levert het qua snelheid wat op als ik er een andere ethernetcard, die met 100 Mbps (of hoger ??) verbindt, in prop ?
Heb in mijn PC een ethernetcard zitten die ingesteld is op half-duplex en verbinding op 10,0 Mbps.
De modem traint in op 12400 kb. Dat zit wel goed. Ik kom echter bij downloaden, bittorentgebruik nooit boven 800 k/sec. Zou toch moeten kunnen dacht ik ?
Nu dan de vraag; levert het qua snelheid wat op als ik er een andere ethernetcard, die met 100 Mbps (of hoger ??) verbindt, in prop ?
10Mbit is ca. 800kB/s. Als je nou een andere netwerkkaart erin prikt zou je meer kans hebben op hogere snelheid. Maar de intrainwaarden van je modem veranderen er niet door.Talisker_NL schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:14:Heb in mijn PC een ethernetcard zitten die ingesteld is op half-duplex en verbinding op 10,0 Mbps.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Verwijderd
IS IEDEREEN WEL WAKKER ???
Is het jullie opgevallen dat nu na de twee laatste upgrades de downstream alleen maar naar beneden is gegaan. ik trainde in op 8,5mb en haal nu net de 7mb. Als ik het hier zo lees is er niemand die een snellere downstream heeft gekregen de laatste maanden, kunnen we daar niet met z'n allen wat aan doen ? Het is toch vreemd dat Orange steeds meer bandbreedte wegsnoept bij zijn gebruikers.
Is het jullie opgevallen dat nu na de twee laatste upgrades de downstream alleen maar naar beneden is gegaan. ik trainde in op 8,5mb en haal nu net de 7mb. Als ik het hier zo lees is er niemand die een snellere downstream heeft gekregen de laatste maanden, kunnen we daar niet met z'n allen wat aan doen ? Het is toch vreemd dat Orange steeds meer bandbreedte wegsnoept bij zijn gebruikers.

Is dit bedraad of wireless verbinding met je router? Als het nou een wireless verbinding is zou ik op je laptop eens TCP optimizer gebruiken... dit verhielp op mijn laptop ook alle problemen met de snelheid.
http://www.speedguide.net/downloads.php
Als het bedraad is, heb ik even geen idee. Succes
[ Voor 4% gewijzigd door Vince22 op 25-09-2006 11:07 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
ik heb precies hetzelfde probleem...sinds 2 weken OrangeDonCorleone schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:56:
Ik heb sinds een weekje orange.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5700 Kb
HEC-teller 552
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 82
ES-teller van 1 dag 0
via Eweka usenet.
Via de speedtest op de Orange site zelf haalde ik altijd tussen de 12 Mbit en de 15 Mbit en nu is mijn werkelijke snelheid 5500 Kb ofzo...
Van Orange kreeg ik te horen dat ik 4,5 km van de centrale afzit en dit dus mijn maximale snelheid is.
De speedmeter op de Orange site houdt geen rekening met de afstand dus vandaar dat het kan dat ik nu andere waardes krijg als met de speedmeter maar ik had de kleine lettertjes moeten lezen..
Dus hier moet ik maar mee leven want bij KPN vragen of ze me op een centrale kunnen zetten die dichterbij is was geen optie...
Tja...dan ben je uitgepoept...
Vreemd is dat de eerste 2 keer kon intrainen op 7500 KB en daarna kwam ik niet meer boven de 5500 Kb uit....
Upload is wel goed.
Ik vraag me ook af wat ik nu hieraan kan doen want de helpdesk helpt me niet verder...aangetekende brief ?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 11:32 ]
Inderdaad, en jij zit 4,5 km van de centrale, ik zit er 2,5 km vandaan. Dan zou mijn downstream toch sneller moeten zijn......Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:30:
[...]
ik heb precies hetzelfde probleem...sinds 2 weken Orange
Via de speedtest op de Orange site zelf haalde ik altijd tussen de 12 Mbit en de 15 Mbit en nu is mijn werkelijke snelheid 5500 Kb ofzo...
Van Orange kreeg ik te horen dat ik 4,5 km van de centrale afzit en dit dus mijn maximale snelheid is.
De speedmeter op de Orange site houdt geen rekening met de afstand dus vandaar dat het kan dat ik nu andere waardes krijg als met de speedmeter maar ik had de kleine lettertjes moeten lezen..
Dus hier moet ik maar mee leven want bij KPN vragen of ze me op een centrale kunnen zetten die dichterbij is was geen optie...
Tja...dan ben je uitgepoept...
Vreemd is dat de eerste 2 keer kon intrainen op 7500 KB en daarna kwam ik niet meer boven de 5500 Kb uit....
Upload is wel goed.
Ik vraag me ook af wat ik nu hieraan kan doen want de helpdesk helpt me niet verder...aangetekende brief ?
respect tha DON Don's SPECS
Als het goed is heb ik een volgende hostname:
s<nummer>.adsl.wanadoo.nl
Hoe kom ik achter <nummer> ? 'k heb al even gezocht maar kan het nergens terugvinden ...
Hoe kom ik achter <nummer> ? 'k heb al even gezocht maar kan het nergens terugvinden ...
-------
Hoe gaat het met verhuizen? De ADSL verbinding staat op mijn naam en nu ga ik binnenkort verhuizen... Ik woon nu nog thuis dus het is aangesloten op het tel. nummer van mijn ouders. Ik neem straks een ander nummer aangezien in het nr van ouders niet mee kan nemen.
Hoe gaat het nu met mijn ADSL lijn? Pech gehad gewoon doorbetalen op mijn ouders nummer en zelf een nieuwe aanvragen? Of zijn hier regelingen voor?
Hoe gaat het nu met mijn ADSL lijn? Pech gehad gewoon doorbetalen op mijn ouders nummer en zelf een nieuwe aanvragen? Of zijn hier regelingen voor?
I intend to live forever. So far, so good.
- Bepaal eerst wat jouw ip adres is: ga naar www.mijnip.nlmjl schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:40:
Als het goed is heb ik een volgende hostname:
- Open de opdrachtprompt: Start --> Alle Programma's --> Bureau-Accessiores
- Vul het volgende als commando in: tracert 85.123.132.22 (maar dan jouw eigen ip adres).
Staat op de Orange website: http://eresponse.orange.n...W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=IkWilbert schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:00:
Hoe gaat het met verhuizen? De ADSL verbinding staat op mijn naam en nu ga ik binnenkort verhuizen... Ik woon nu nog thuis dus het is aangesloten op het tel. nummer van mijn ouders. Ik neem straks een ander nummer aangezien in het nr van ouders niet mee kan nemen.
Let wel op het feit, dat jij 50 euro moet ophoesten voor de verhuizing.
Sinds de upgrade ligt zowel internet als telefonie er ongeveer elke 2 dagen uit. Ik moet dan resetten. Dit vind ik zeer irritant. Ik had eerst last van enkel de internetverbinding die soms 10 keer op 1 dag even 2 - 10 minuten wegviel maar telefoneren kon toen wel nog gewoon. Nu lijkt het gewoon of de livebox 'hangt'. Het @ en telefoon lampje branden, maar de >> doen niks meer.
In het overzicht met octects ontvangen stond vroeger wel eens -2 miljard ontvangen. Duidelijk een geval van integer overflow. maar de LB bleef wel gewoon werken. Ik weet niet of ze dit nu gefixt hebben.
Meer mensen hier problemen mee?
In het overzicht met octects ontvangen stond vroeger wel eens -2 miljard ontvangen. Duidelijk een geval van integer overflow. maar de LB bleef wel gewoon werken. Ik weet niet of ze dit nu gefixt hebben.
Meer mensen hier problemen mee?
[ Voor 19% gewijzigd door REDFISH op 25-09-2006 17:46 ]
Ik moet wel zo ongeveer na 2 dagen de livebox resetten, omdat internet anders best brak werkt. Dan zie je ook dat de foutenteller ineens een hele berg fouten erbij heeft gekregen (in de tienduizenden, terwijl de eerste dag je er misschien 1000 krijgt).
The devil is in the details.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16100 Kb
Afname Dichtbij : 26.5 (dB)
Ver weg : 9.1 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Goed of niet
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16100 Kb
Afname Dichtbij : 26.5 (dB)
Ver weg : 9.1 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Goed of niet
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Tijdens het installeren van mijn livebox van Orange vraagt ie op een gegeven moment om de USB wireless adapter te plaatsen.Na een seconde of 20 geeft ie een SSID fout en wegklikken heeft als gevolg dat de hele installatie stopt.
Livebox zit goed aangesloten op het ISRA punt want via de UTP kabel heb ik wel connectie.(uiteraard zit de PCMCIA kaart in de livebox tijdens de wireless installatie)
Gebruik XP Pro en heb mijn Norton anti virus uitstaan evenals de firewall.
Iemand een idee wat de fout kan zijn?
(Mijn vraag staat ook in netwerken,weet niet of dat het juiste subforum is.)
Livebox zit goed aangesloten op het ISRA punt want via de UTP kabel heb ik wel connectie.(uiteraard zit de PCMCIA kaart in de livebox tijdens de wireless installatie)
Gebruik XP Pro en heb mijn Norton anti virus uitstaan evenals de firewall.
Iemand een idee wat de fout kan zijn?
(Mijn vraag staat ook in netwerken,weet niet of dat het juiste subforum is.)
Ben 't zat, internet doet het niet zodra een telefoon binnenkomt en dan nog moet je 30 min. wachten totdat je weer verbinding hebt.
Snelheid is ook niet echt om naar huis te schrijven.
Ze mogen gedag zeggen tegen een 'klant'
Tenzij, iemand me kan vertellen hoe ik het probleem kan fixen.
Heb al 3x de splitter en speedtouch laten vervangen en ook aan de kabels ligt het niet aan !
Snelheid is ook niet echt om naar huis te schrijven.
Ze mogen gedag zeggen tegen een 'klant'
Tenzij, iemand me kan vertellen hoe ik het probleem kan fixen.
Heb al 3x de splitter en speedtouch laten vervangen en ook aan de kabels ligt het niet aan !
Naam F@st3202
Is dit nou de nieuwste?
"t lijkt erop dat mijn Livebox blijft proberen te updaten wat constant te lijkt falen.. :\
Is dit nou de nieuwste?
"t lijkt erop dat mijn Livebox blijft proberen te updaten wat constant te lijkt falen.. :\
Hadden wij ook. Bleek een foutje in de centrale aan de KPN-kant. Toen was ook de upload slechts 350kbps en een hoge CRC teller.ZOMERZON schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:02:
Ben 't zat, internet doet het niet zodra een telefoon binnenkomt en dan nog moet je 30 min. wachten totdat je weer verbinding hebt.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
me download is 1640 kbps en me upload is 335 kbpsWEBsel schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:20:
[...]
Hadden wij ook. Bleek een foutje in de centrale aan de KPN-kant. Toen was ook de upload slechts 350kbps en een hoge CRC teller.
vreemde is namelijk dat de kpn meneertje ooit is langsgekomen en heeft gezegd dat er niets aan de hand was aan hun kant
wat heb jij toen gedaan?
Volgens mij gaan ze er hier van uit dat je het nummer ook meeneemt.... ik ga dus verhuizen en kan het nummer niet meenemen waarop de lijn is aangelosten (is van mijn ouders). Het ADSL staat wel op mijn naam maar is dus aangesloten op het nummer van mijn ouders.Lekkere Loempia schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:37:
[...]
Staat op de Orange website: http://eresponse.orange.n...W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=
Let wel op het feit, dat jij 50 euro moet ophoesten voor de verhuizing.
Iemand hier ervaring mee???
I intend to live forever. So far, so good.
Ik ga binnenkort ook dit abbo (zonder telefoon) aanvragen. Nu zit ik te twijfelen.
De actie is nu:
1. Gedurende deze actieperiode voor Orange ADSL Family, dan betaal je het gehele eerste jaar i.p.v. € 23,95 slechts € 19,95 per maand.
2. Er worden tijdens de actieperiode geen aansluitkosten van € 74,95 in rekening gebracht.
Deze actie loopt tot 30 september, maar me gevoel zegt dat ze dan heus wel weer met een nieuwe actie aankomen. Als die beter is als de huidige is dat natuurlijk balen.
Weet iemand toevallig of / wat voor een actie er hierna gaat komen?
Dit las ik nog op page 2
Ik zou graag weten hoe hij aan die extra draadjes komt.
De actie is nu:
1. Gedurende deze actieperiode voor Orange ADSL Family, dan betaal je het gehele eerste jaar i.p.v. € 23,95 slechts € 19,95 per maand.
2. Er worden tijdens de actieperiode geen aansluitkosten van € 74,95 in rekening gebracht.
Deze actie loopt tot 30 september, maar me gevoel zegt dat ze dan heus wel weer met een nieuwe actie aankomen. Als die beter is als de huidige is dat natuurlijk balen.
Dit las ik nog op page 2
Maar helaas heeft chai geen mail adres in zijn profiel staan.Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:57:
[...]
Kwaliteit redelijk, heb wel altijd pars nodig om te repareren, maar ik krijg het altijd wel compleet.
Retentie is bagger, gemiddeld 3 tot 5 dagen.
Snelheid ruim 300 kbit/s, wel door een trucje met extra draadjes. DVD binnen in 6 à 8 uur.
Ik heb ook de laatste firmware (xxx34) en hij staat al maanden op een intrain waarde van 15mbit, ook na de laatste update. Wat wel zou kunnen is dat de modem steeds voorzichtiger intraint op verbindingen waar veel storing op de lijn zit; misschien om VOIP problemen op te lossen?Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:33:
IS IEDEREEN WEL WAKKER ???
Als je nog lager dan die 7mbit uitkomt, zou ik er eens een ADSL1 modem aanhangen; kijken of die wel intraint op 8mbit en dat stabiel aanhoudt. Heb je een goede aanwijzing dat het in de modem/firmware zit en dat Orange niet in de centrale loopt te k*tten.
*zucht*
Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?
Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
De ASUS WL-100g
De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
Belkin F5D7011 802.11g
Sitecom de WL-100 B PCMCIA
Die Asus kaart doet het bij mij prima, ook met de laatste firmware update van de livebox.
Ik weet niet of er een nieuwe actie komt, maar denk dat ze gewoon doorgaan met deze actie dan weer.My-life schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:11:
Ik ga binnenkort ook dit abbo (zonder telefoon) aanvragen. Nu zit ik te twijfelen.
De actie is nu:
Dit las ik nog op page 2
[...]
Maar helaas heeft chai geen mail adres in zijn profiel staan.
Voor meer draadjes moet je meerdere emailadressen gebruiken. Per server een ander mail adres gebruiken en 1-tje zonder inlog gegevens gebruiken.
Ik heb sinds het begin eigenlijk haast geen problemen gehad. Denk hooguit de eerste week alleen (heb de verbinding ook nog niet langer dan een maand).
Wat me wel opviel is dat de download van 15Mbit naar 12Mbit is gegaan, upload is hetzelfde gebleven (1Mbit).
Daarnaast is het me nog niet gelukt om NAT aan de praat te krijgen van LiveBox naar Linksys. Ik heb wel alle poorten doorgestuurd van LB naar Linksys en in de LS de juiste poorten ingesteld, maar dit mocht niet baten.
Overigens geldt dit probleem voor BitComet.
Ik zal binnenkort eens kijken of het werkt wanneer ik de mijn pc direct op de LB hang.
Wat ik me afvraag is het volgende. Moet ik bij NAT op de LB nu het IP-adres van de LS opgeven of die van de pc? Ik neem aan die van de LS waarna deze die weer doorstuurt naar het ip van de pc.
Anders moet ik toch maar eens kijken hoe ik de LS kan bridgen zodat alles verder via de LB loopt (ik gebruik de LS voor Wireless WRTGX2).
Internet zelf draait goed alhoewel ik een lage download/upload krijg wanneer ik de snelheid test op http://www.speedtest.nl. Daarentegen download de Updatesite van Microsoft weer ontzettend snel (deze site geeft voor mij een stuk betere indicatie).
Wat me wel opviel is dat de download van 15Mbit naar 12Mbit is gegaan, upload is hetzelfde gebleven (1Mbit).
Daarnaast is het me nog niet gelukt om NAT aan de praat te krijgen van LiveBox naar Linksys. Ik heb wel alle poorten doorgestuurd van LB naar Linksys en in de LS de juiste poorten ingesteld, maar dit mocht niet baten.
Overigens geldt dit probleem voor BitComet.
Ik zal binnenkort eens kijken of het werkt wanneer ik de mijn pc direct op de LB hang.
Wat ik me afvraag is het volgende. Moet ik bij NAT op de LB nu het IP-adres van de LS opgeven of die van de pc? Ik neem aan die van de LS waarna deze die weer doorstuurt naar het ip van de pc.
Anders moet ik toch maar eens kijken hoe ik de LS kan bridgen zodat alles verder via de LB loopt (ik gebruik de LS voor Wireless WRTGX2).
Internet zelf draait goed alhoewel ik een lage download/upload krijg wanneer ik de snelheid test op http://www.speedtest.nl. Daarentegen download de Updatesite van Microsoft weer ontzettend snel (deze site geeft voor mij een stuk betere indicatie).
Ik kwam het volgend artikel tegen: Orange lanceert gsm-/wifi-telefoon. Klinkt wel interessant, alleen jammer dat de Livebox weer een vereiste is.
Dus bijv. de eerste zonder inlog gegevens en de tweede met het (hoofd-) e-mail adres en het wachtwoord?evolnick schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:05:
[...]
Ik weet niet of er een nieuwe actie komt, maar denk dat ze gewoon doorgaan met deze actie dan weer.
Voor meer draadjes moet je meerdere emailadressen gebruiken. Per server een ander mail adres gebruiken en 1-tje zonder inlog gegevens gebruiken.
Ik heb nu nog even Orange Cable en daar lukt het me niet bij...
Ik denk dat ik nog even de volgende actie afwacht. Het is wel een risico, maar volgens mij is de aanbieding altijd nog zo geweest. Dus die zal nog wel even blijven.
[ Voor 4% gewijzigd door My-life op 26-09-2006 10:58 ]
Verwijderd
Ik geniet net 3 weken van een buitengewoon matige verbinding van Orange. Het betreft hier het Orange Family pakket met Telefonie.
De internetverbinding zelf is matig. Getrained op 10 Mbit, red ik deze snelheid niet tot nooit met 1 verbinding van 1 server (mijn vorige provider, Planet, op 6 Mbit was hier zelfs sneller mee). Alleen in het geval dat er van een Nederlandse (snelle) server gedownload wordt, of wanneer er 4 verbindingen tegelijk geopend worden, kan de maximale snelheid bereikt worden.
Gaming is hier als uitermate droevig te bestempelen. Waarbij ik voorheen een continue ping van 20 ms heb (server in UK), haal ik nu een tijd van 60-70, op sommige dagen zelfs 100+ ms.
Qua email heb ik het probleem dat ontvangstbevestigingen niet bij mij afgeleverd worden en foutmeldingen ook niet (bijv. het verkeerd invullen van een emailadres); behoorlijk storend.
Bij de telefonie duurde het even voordat deze geactiveerd was op mijn telefoonnummer (overstappen van KPN naar Orange). Nu deze eindelijk geactiveerd is, werkt deze prima. Variatie in de kiestoon, maar alles werkt nog hetzelfde. Helaas is hier het probleem dat iedere paar dagen het modem reset moet worden omdat de telefonie uit is gevallen.
De helpdesk is ook dramatisch te noemen. E0,20 per minuut (mobiel nog duurder als je telefonie het (weer) niet doet) en altijd een wachttijd. Mijn probleem betreffende de telefonie ligt al >3 weken bij de technische dienst (weg te rotten?).
Belofte dat ik zeker binnen 10 werkdagen opgebeld zal worden door de technische dienst zijn deze niet nagekomen.
Het ergste nog is dat ik pas na 2 maanden een problematische verbinding hebben, weer terug mag gaan naar KPN (terwijl deze vanaf oplevering niet goed heeft gewerkt).
Voor iedereen die overweegt om Orange te nemen, hoop ik dat U nogmaals stilstaat bij de beslissing.
De internetverbinding zelf is matig. Getrained op 10 Mbit, red ik deze snelheid niet tot nooit met 1 verbinding van 1 server (mijn vorige provider, Planet, op 6 Mbit was hier zelfs sneller mee). Alleen in het geval dat er van een Nederlandse (snelle) server gedownload wordt, of wanneer er 4 verbindingen tegelijk geopend worden, kan de maximale snelheid bereikt worden.
Gaming is hier als uitermate droevig te bestempelen. Waarbij ik voorheen een continue ping van 20 ms heb (server in UK), haal ik nu een tijd van 60-70, op sommige dagen zelfs 100+ ms.
Qua email heb ik het probleem dat ontvangstbevestigingen niet bij mij afgeleverd worden en foutmeldingen ook niet (bijv. het verkeerd invullen van een emailadres); behoorlijk storend.
Bij de telefonie duurde het even voordat deze geactiveerd was op mijn telefoonnummer (overstappen van KPN naar Orange). Nu deze eindelijk geactiveerd is, werkt deze prima. Variatie in de kiestoon, maar alles werkt nog hetzelfde. Helaas is hier het probleem dat iedere paar dagen het modem reset moet worden omdat de telefonie uit is gevallen.
De helpdesk is ook dramatisch te noemen. E0,20 per minuut (mobiel nog duurder als je telefonie het (weer) niet doet) en altijd een wachttijd. Mijn probleem betreffende de telefonie ligt al >3 weken bij de technische dienst (weg te rotten?).
Belofte dat ik zeker binnen 10 werkdagen opgebeld zal worden door de technische dienst zijn deze niet nagekomen.
Het ergste nog is dat ik pas na 2 maanden een problematische verbinding hebben, weer terug mag gaan naar KPN (terwijl deze vanaf oplevering niet goed heeft gewerkt).
Voor iedereen die overweegt om Orange te nemen, hoop ik dat U nogmaals stilstaat bij de beslissing.
Rottig om te zeggen is dat dit verschilt per klant.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:26:
...Lap tekst...
Ikzelf heb vrij weinig problemen net als een groot aantal anderen.
Daarnaast zijn er net als u anderen die ook veel problemen hebben.
[ Voor 74% gewijzigd door Arunia op 26-09-2006 11:33 ]
Heeft iemand het op dot moment voor elkaar om via bluetooth verbinding te maken met de livebox? Het wil me maar niet lukken.
Verwijderd
Druk eens op de reg knop...Triple-D schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:33:
Heeft iemand het op dot moment voor elkaar om via bluetooth verbinding te maken met de livebox? Het wil me maar niet lukken.
Heb ik wel gedaan, maar dan nog zie ik geen opties. Hij kan de livebox wel vinden.
Dit topic is gesloten.