[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.578 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
martdj schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:38:
Ik mag momenteel de mindere kanten van een goedkoop abonnement ervaren. Afgelopen vrijdagnacht (tussen 2 en 3 uur) is om onbekende redenen het ADSL signaal van mijn lijn afgegooid (wat je kunt zien aan een knipperend @-lampje). Om 12 uur de helpdesk duidelijk weten te maken dat er echt iets mis aan hun kant was (waarom vragen ze je om je modem te pingen als je aangeeft dat de console van de Livebox laat zien dat Internet niet geactiveerd is??). De melding was doodleuk dat het doorgegeven werd aan een andere afdeling en dat die over een dag of 3 weleens zouden gaan kijken. Ik heb inmiddels dus nog steeds geen Internet en we gaan dag 4 al in. Redelijk triest eerlijk gezegd.
Mhau,is bij de meeste een normale zaak. Heb dat soort taferelen ook bij KPN en UPC meegemaakt. Al vond ik zelf dat UPC het wel aardig deed. De lijn was dood en 2 dagen later kwam er een monteur langs om de schakelkast en naar mijn aansluiting te kijken. Hij legde ook gewoon uit wat er mis was en het was ook direct opgelost. Vooral als het een individueel probleem is, dan willen ze nog wel eens steken laten vallen. Ze hebben altijd een 1e/2e lijn constructie voor de afhandeling van problemen. Het is inderdaad vervelend, maar het is allemaal een best-effort verhaal: 'zo goed als mogelijk'.

Ik denk zelf dat het ook grotendeels met outsourcing te maken heeft en de systemen. Bij UPC kon ik direct bij mijn eerste bellletje een afspraak neerzetten voor een monteur. Het was ook een monteur van UPC zelf. Ik weet dat Orange totaal geen monteurs heeft. Het netwerk wordt onderhouden door Getronics en waarschijnlijk moeten ze daar eerst mee afspreken wat er gebeurd, voordat ze jou erover infomeren. Eerst meten ze waarschijnlijk de lijn door tot in de wijkcentrale, om te kijken of het geen probleem van de Livebox is of iets anders lokaal. Alles bij elkaar lijkt het mij voor zo'n grote organisatie een tijdrovende klus.

Als je zulke goedkope abonnementen aan wilt bieden, kan je heel moeilijk voor iedere gil een monteur sturen. Dat jaagt flink op kosten en soms is dat ook onnodig. Vanuit hun optiek begrijp ik het wel. Mijn grootste frustratie in dit soort situaties: Informeer gewoon eens wat er aan de hand is en verkoop geen lulkoek.

[ Voor 34% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-09-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze jongen gaat lekker terug naar KPN - HETNET.
Dat gezemel met die livebox ben ik zat.
Ze beloven je een 8mbit snelheid, maar mijn huidige modem (SMC)
kan het niet aan terwijl die ook ADSL2 geschikt is.

Ze gaan maar lekker hun gang met hun eigen netwerkje.
Sinds ik van Wanadoo lite overgestapt ben naar Family is mijn ping
gezakt van 20-25 naar 45-50. En dat is voor online gamen wel essentieel.

:w Wanadoo, goed gedaan. *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met het volgende:

Sinds 1 Juli 2006 constant signaal verlies.
Livebox doet waar die zin in heeft: verbinding, gooit alles eruit, verbinding halve dag, gooit de verbinding eruit.

Heb de helpdesk gebelt, die stuurde mij een nieuwe LB.
Deze vertoonde zelfde kuren. Inmiddels helpdesk weer gebelt, en deze stuurde een monteur van cable 1. Deze heeft wat test gedaan en alles bleek te werken. de monteur was half uur weg, en de verbinding lag er weer uit. Heb elke keer verbinding wanneer ik de livebox reset. Kan dit aan torrentprogramma(Bitcomet liggen) of ligt het aan andere zaken???

HELP!!!! want orange is mij inmiddels zat, wil geen verder technisch onderzoek doen en wil het contract beëindigen. Ik als student zijnde, vind het bedrag van 28 euri voor een 20 mb/s lijn erg leuk, en kan ook geen andere aanbieders vinden voor hetzelfde bedrag, dezelfde snelheid. zit er toch over te denken aangezien ik verbinding nodig heb voor school werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mensen, 8)

Nu komt mijn verhaaltje over de ADSL-FAMILY van orange. :O
Ik heb van het begin af aan al problemen met de downstream wat nu na 2 maanden nog steeds niet is opgelost. :(
Mijn LB geeft een downstream aan van bijna 17000 KB maar dit haal ik echter nooit !. |:(
Ik heb al verschillende 100 MB bin download testen gedaan en allemaal met het eind resultaat van maar net aan 500 KB/s ..
Dus ja wat heb ik gedaan .. de helpdesk natuurlijk bellen ( hang nu om de 3 dagen met ze aan de lijn ) ..
Ze zeiden bij de helpdesk dat dit probleem in mijn huis bevind . Ik heb nu al 2 x een monteur laten komen om mijn internet volgens het boekje aan te sluiten met geen goed resultaat.
Dus ben weer aan het bellen gegaan met de helpdesk.
Toen lieten ze iemand de kabels doormeten en er werd enkele dagen daarna gebeld en ze hielden nog steeds vol dat het probleem bij mij thuis bevind.
Ik vind dit gek want heb hier 5 computers staan en allemaal 1 voor 1 zonder router direct aangesloten op de LB met een UTP Kabeltje van +/- 2 meter.
Ik heb zelfs verschillende modems gebruikt om te kijken of het aan de LB lag. Mijn internet deed het wel met een andere modem alleen de telefonie niet .. maar dat is bekend .
Dus ben weer aan bellen gegaan met de helpdesk .. en toen hadden ze mij een nieuw modem opgestuurd .. alleen het probleem is nog steeds niet verholpen...
Dus ja ik ging dus verder zoeken in mijn huis... Uiteindelijk kwam ik bij het het ISRA punt aan .. heb deze van de muur getrokken >:) en de draadtjes direct aangesloten op het contact doosje wat ik bij de LB kreeg...
Dit heeft echter ook geen goed resultaat ik ben misschien met zo'n 50 KB/s omhoog gegaan ..
En ja mijn geduld begint een beetje op te raken bij Orange... want iedere keer als ik ze bel houden ze me een beetje aan het lijntje met iedere keer een ander smoesje .. ik wil nu eigelijk wel dat dit probleem word opgelost..

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee ?
Ik zou graag mijn contract willen ontbinden bij orange maar hoe ?

P.s .

De afstand van mijn huis naar de centrale is het probleem ook niet want ik woon er nog geen 1000 meter vandaan ...

....
Sonny .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:02:

Livebox doet waar die zin in heeft: verbinding, gooit alles eruit, verbinding halve dag, gooit de verbinding eruit.****
Ongeveer hetzelfde probleem hier, zie een paar posts terug. Ik heb al geprobeerd om mijn wireless Linksys router (die nu als switch+AP draait) er tussenuit te halen, maar het probleem kwam net zo hard terug.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:02:

enz...
Ja, dit kan aan Bitcomet liggen.
Zorg dat je de instellingen weg haalt (APPnp geloof ik) in iedergeval waarmee bitcomet je
router settings mag wijzigen. Zolang jij ze goed hebt ingesteld, hoeft deze dat niet te doen.
Ik had hetzelfde probleem bij Chello en een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:12

BBrunekreeft

Dus...

Daarnet blijkbaar een firmware update binnengehaald.
Ik heb nu versie 3202WNLB_222034.
Weet iemand of er ergens een changelog is?

http://www.orange.nl/mijn_account/telefonie/firmware/ geeft nog een verhaaltje over de vorige versie (222026)

[ Voor 32% gewijzigd door BBrunekreeft op 11-09-2006 21:13 . Reden: link tegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Zal binnenkort wel ververst worden, loopt meestal een paar dagen achter.

[ Voor 11% gewijzigd door Lizard op 11-09-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net het hele topic (ja, daar ging mijn avond) doorgelezen, maar had nog een paar vraagjes.

Ik zal maar beginnen met de situatie uit te leggen:
Ik ga samen met twee vrienden ergens in een "studentenhuis" wonen wat op dit moment nog als woonhuis wordt gebruikt. De huidige bewoners hebben een kpn telefoonabbonement wat ze hebben omgezet naar hun nieuwe woning. Dit zal tussen 23 en 29 sept. gebeuren.

Wij hebben zo snel mogelijk internet nodig en we hebben besloten dat we dit via Orange willen omdat dit het snelste abbonement voor de laagste prijs is (we zitten redelijk ver van de centrale, maar als nog lijkt het een goede keuze)

Vanaf 1okt. zullen we dit huis bewonen.

Nu de vragen

- Hebben we eerst een KPN-Belbudget abbonement nodig om Orange ADSL+telefonie aan te kunnen vragen, of hoeft dit tegenwoordig niet meer als je ADSL family+telefonie neemt? Zo ja: vanaf wanneer kunnen we dit dan aanvragen (29 sept?)
- Er is de keuze tussen (even de acties van het eerste jaar niet meegerekend) ADSL family voor 23.95 per maand waar dan nog 9.67 voor Belbudget bovenopkomt. of ADSL family met telefonie voor 29.95+10 huur aan kpn (dit is het eerste jaar trouwens maar 5 euro huur). (of je die 10 euro huur nu bij kpn betaalt of aan orange boeit natuurlijk niet, maar aangezien het je het 1e jaar 5 euro scheelt per maand kun je het waarschijnlijk net zo goed over laten zetten). Komt er op neer dat je 6 euro per maand betaalt zodat je "gratis" naar vaste nummers kan bellen. Iemand enig idee of het dit waard is en of het een beetje lekker werkt?
- Je kunt de wifi optie kiezen bij orange en dan betaal je daar iets van 3 euro per maand voor. Lijkt mij veel handiger dat we zelf een oplossing maken omdat dat maar eenmalig iets kost. Kun je als je een compitabele wifi kaart in je livebox zet daar een of meerdere computers (laptops) tegelijkertijd gebruik van laten maken?

Het is dus redelijk belangrijk zo snel mogelijk alles aan te vragen, maar ik ben zelf bang dat dat pas kan als we zelf een belbudget afsluiten, wat waarschijnlijk pas kan als de oude is opgezegd. Hopelijk heb ik daarin ongelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:15:

[...]

Nu de vragen

- Hebben we eerst een KPN-Belbudget abbonement nodig om Orange ADSL+telefonie aan te kunnen vragen, of hoeft dit tegenwoordig niet meer als je ADSL family+telefonie neemt? Zo ja: vanaf wanneer kunnen we dit dan aanvragen (29 sept?)
Je hebt een KPN lijn nodig om ADSL aan te vragen.
Hangt er vanaf hoe snel KPN een lijn daar kan aansluiten.
- Er is de keuze tussen (even de acties van het eerste jaar niet meegerekend) ADSL family voor 23.95 per maand waar dan nog 9.67 voor Belbudget bovenopkomt. of ADSL family met telefonie voor 29.95+10 huur aan kpn (dit is het eerste jaar trouwens maar 5 euro huur). (of je die 10 euro huur nu bij kpn betaalt of aan orange boeit natuurlijk niet, maar aangezien het je het 1e jaar 5 euro scheelt per maand kun je het waarschijnlijk net zo goed over laten zetten). Komt er op neer dat je 6 euro per maand betaalt zodat je "gratis" naar vaste nummers kan bellen. Iemand enig idee of het dit waard is en of het een beetje lekker werkt?
Zelf heb ik geen telefonie, maar hou er rekening mee dat je het 1e jaar aan KPN vastzit.
- Je kunt de wifi optie kiezen bij orange en dan betaal je daar iets van 3 euro per maand voor. Lijkt mij veel handiger dat we zelf een oplossing maken omdat dat maar eenmalig iets kost. Kun je als je een compitabele wifi kaart in je livebox zet daar een of meerdere computers (laptops) tegelijkertijd gebruik van laten maken?
In de startpost staan meerdere wifi kaarten die samen met de livebox werken.
Het is dus redelijk belangrijk zo snel mogelijk alles aan te vragen, maar ik ben zelf bang dat dat pas kan als we zelf een belbudget afsluiten, wat waarschijnlijk pas kan als de oude is opgezegd. Hopelijk heb ik daarin ongelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:22:
[...]
Je hebt een KPN lijn nodig om ADSL aan te vragen.
Hangt er vanaf hoe snel KPN een lijn daar kan aansluiten.

[...]
Zelf heb ik geen telefonie, maar hou er rekening mee dat je het 1e jaar aan KPN vastzit.

[Kun je als je een compitabele wifi kaart in je livebox zet daar een of meerdere computers (laptops) tegelijkertijd gebruik van laten maken?]
In de startpost staan meerdere wifi kaarten die samen met de livebox werken.
<Ik bedoelde eigenlijk: Kun je er 1 of kun je er meerdere computers op aansluiten
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:48:
Met netwerkkabel heb ik geen enkel probleem. Ik weet dan ook niet of het aan de livebox of aan de pc ligt. Ik denk het laatste aangezien hij het weer wel doet na een reboot.. is er niets op de pc dat kan "vollopen" door mijn wireless kaart?
Wellicht een zoektoch starten naar andere (nieuwere) drivers. Bij heeft dat ook geholpen. Kijk eens op de website van SMC !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:05:
hmm. ik ben nu toch van mening dat het probleem ergens in de router functie van de livebox schuilt.
Elke keer wanneer het internet niet werkt, is er wel een wireless verbinding aanwezig. De signal strength is dat "very good" en de snelheid zo'n 24mbps.

Doe ik een repair connection, dat krijg ik weer zeer snel verbinding, echter hij blijft dan hangen op "renewing your ip adress".Ook in EZ ConnectG van SMC staat er achter de network adresses (ip,dns,gateway) telkens niets. Vaste ip adressen invullen voorkomt wel dat hij blijft hangen op "renewing your ip adress" maar zorgt niet voor een werkende verbinding.

Misschien kleine voetnoot: we maken met 3 mensen gebruik van de wireless verbinding, maar volgens mij mag dit geen belemmering zijn..

Is dit duidelijk omschreven zo?
Heb je de wireless zero config van winxp al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Vaarwel Tele2; niet omdat je een bagger verbinding levert, en ook niet omdat elders de technische specificaties beter zijn. Je verliest het puur op basis van centjes. Ik stap dus over naar Orange, in het eerste jaar scheelt het me al gauw 240 euro, vervolgens 120. Dat is dus in 3 jaar 360 euro. En weet je, ik wil alleen maar 20 mb, hoef er geen tv bij te hebben zoals jij het nu aanbiedt.

Maar wel neem ik telefonie erbij van Orange. Dat scheelt in vergelijking met mijn KPN abbo in één jaar tijd al minimaal 500 euro, inclusief gesprekskosten (die waren ongeveer 100 euro a 2 maanden, vrouwtje belt vaak naar vaste nummer in groningen). Tja daar doe ik het natuurlijk helemaal voor.

In één jaar tijd bespaar ik dus al snel een kleine 800 euro.

edit: Inderdaad, ik stap over van Tele2 naar Orange.

[ Voor 3% gewijzigd door Enver595 op 12-09-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Enver schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:17:
Vaarwel Orange; niet omdat je een bagger verbinding levert, en ook niet omdat elders de technische specificaties beter zijn. Je verliest het puur op basis van centjes. Ik stap dus over naar Orange, in het eerste jaar scheelt het me al gauw 240 euro, vervolgens 120. Dat is dus in 3 jaar 360 euro. En weet je, ik wil alleen maar 20 mb, hoef er geen tv bij te hebben zoals jij het nu aanbiedt.

Maar wel neem ik telefonie erbij van Orange. Dat scheelt in vergelijking met mijn KPN abbo in één jaar tijd al minimaal 500 euro, inclusief gesprekskosten (die waren ongeveer 100 euro a 2 maanden, vrouwtje belt vaak naar vaste nummer in groningen). Tja daar doe ik het natuurlijk helemaal voor.

'Vaarwel Orange' klopt denk ik niet of wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vaarwel Orange; niet omdat je een bagger verbinding levert, en ook niet omdat elders de technische specificaties beter zijn. Je verliest het puur op basis van centjes. Ik stap dus over naar Orange, in het eerste jaar scheelt het me al gauw 240 euro, vervolgens 120. Dat is dus in 3 jaar 360 euro. En weet je, ik wil alleen maar 20 mb, hoef er geen tv bij te hebben zoals jij het nu aanbiedt.

...................
Van orange naar orange overstappen? :?

Ik heb iig de keuze gemaakt om van tele2 naar orange over te stappen.
De decoder gebruik ik niet door de artifacts die het ding geeft en internet is zwaar gecapped op 1.6.
Mijn buurman met orange heeft een hogere download en icm telefonie scheelt het mij ook nog enkele tientjes :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
arjants schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:33:
[...]

Van orange naar orange overstappen? :?

Ik heb iig de keuze gemaakt om van tele2 naar orange over te stappen.
De decoder gebruik ik niet door de artifacts die het ding geeft en internet is zwaar gecapped op 1.6.
Mijn buurman met orange heeft een hogere download en icm telefonie scheelt het mij ook nog enkele tientjes :)
Hoe heb jij de overstap gedaan? nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Gaat digitale TV er aankomen? Sinds de softwareupdate heb ik 2 ip ranges:
- 192.168.1.10 tot 192.168.1.50
- 192.168.1.145 tot 192.168.1.244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:12

BBrunekreeft

Dus...

Zettie schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:07:
Nou, op http://www.orange.nl/mijn_account/telefonie/firmware/ staat nu inderdaad dat er vanaf 11 september een software update actief is, maar het is niet echt duidelijk wat er gewijzigd is. (behalve dan het vertrouwde "Hierdoor is de stabiliteit van de Livebox verder verbeterd" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
nog geen problemen gehad met mijn livebox.
of orange.

ik gebruik aleen wel utorrenr aangezien de andere bij mij wel kuren gingen vertonen.
utorrent en wat seeders is een volle lijn trekken.
ook mijn internet gaat lekker snel. _/-\o_
geen klachten hier

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Help mij a.u.b. uit het volgende probleem: :)

Ik heb een Orange ADSL Family abonnement. Nu wil ik met de Livebox zowel m'n desktop (al met ethernetkabel gedaan) als m'n laptop aan het Internet verbinden. Nu heb ik begrepen dat dit laatste het makkelijkste is door een PCMCIA 54 Mbit wireless kaart in de Livebox te steken. Ik wil natuurlijk niet die 2,95 per maand voor dat wireless setje van Orange betalen, daarom dat ik netjes dit forum volg en 4 werkende PCMCIA-kaartjes zie. Nu ben ik een paar dagen al het Internet en de binnenstad van Den Bosch aan het afstruinen, maar kan nergens de goede kaarten met de goede type-nummers vinden!!! Hier mijn bevindingen en meteen vragen:

- Asus WL-100g = Nergens meer te vinden of te krijgen. Oud model en niet meer leverbaar krijg ik overal te horen. Wel is er nu de Encore en de Deluxe versie. Hier hoor ik wisselende verhalen over op de diverse forums. Werkt ie nu wel of niet met de Livebox???

- Linksys WPC54G = Kaart is makkelijk te vinden, maar de verschillende versies kan ik er niet uit lezen. Volgens dit forum werkt alleen dit (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1) en dit (FCC ID: Q87-WPC54GV12) serienummer. Ik kan deze codes nergens op de doos vinden. Gezien blijkbaar de versie 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) nier werkt, vind ik het te riskant om te kopen! Hoe kan ik er nu achter kopen of ik de goede versie heb??? De kaart die ik in de winkel heb gevonden is de Linksys WPC54G-EU. Tsja, doet ie het in de Livebox??

- Belkin F5D7011 802.11g = Ook makkelijk gevonden, ware het niet dat ook hier het typenummer iets is gewijzigd. Nu heet de kaart F57011DF. Gaan die laatste twee letters er voor zorgen dat ie het niet in de Livebox doet???

- Sitecom de WL-100 B PCMCIA = Niet gevonden. In de winkel wisten ze me te vertellen dat dit een oud model was.

Tsja, wat kan ik nu het beste gaan kopen?
Welke doen het wel en welke doen het niet?
Wie heeft ervaring?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het meezit heb ik vanavond weer internet. Vandaag gingen ze bij ons in de wijk de centrale in volgens de zeer goed helpende helpdeskmedewerker van Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Met betrekking tot mijn eerder gemeldde probleem dat ik geen Internet meer had. Uiteindelijk heb ik maandagmiddag weer verbinding gekregen. Ruim 3 dagen zonder Internet gezeten dus. Heeft er al iemand hier ervaring met of je dan automatisch abonnementsgeld terug krijgt?

edit: Inderdaad, ik stap over van Tele2 naar Orange.
Ooit weleens van alternatieve telefoonproviders gehoord (à la 1601 en 1643)? Blijkbaar niet want anders zou je het niet over telefoonbesparingen hebben. Tenzij je die niet mag gebruiken als je Tele2 als provider hebt (weet niet hoe dat werkt). Ik weet in ieder geval wel dat als je ook nog weleens met het buitenland belt er geen enkele aanbieder zo goedkoop is als KPN i.c.m. die alternatieve providers.

[ Voor 12% gewijzigd door martdj op 12-09-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Beste Linux Tux Ik ben inmiddels 2 dagen aan het klieren om VNC aan de praat te krijgen met orange, iets wat voorheen werkte met Casema. Hierbij kwam ik op je portforward script maar deze werkt niet bij de nieuwe firmware 34. In stat 2 krijg ik een RXinterfacefout

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zettie schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:07:
zoek even op me naam in het topic :) KLIK!

[ Voor 12% gewijzigd door kamphuis op 12-09-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
denbosch75 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:39:
Help mij a.u.b. uit het volgende probleem: :)

Ik heb een Orange ADSL Family abonnement. Nu wil ik met de Livebox zowel m'n desktop (al met ethernetkabel gedaan) als m'n laptop aan het Internet verbinden. Nu heb ik begrepen dat dit laatste het makkelijkste is door een PCMCIA 54 Mbit wireless kaart in de Livebox te steken. Ik wil natuurlijk niet die 2,95 per maand voor dat wireless setje van Orange betalen, daarom dat ik netjes dit forum volg en 4 werkende PCMCIA-kaartjes zie. Nu ben ik een paar dagen al het Internet en de binnenstad van Den Bosch aan het afstruinen, maar kan nergens de goede kaarten met de goede type-nummers vinden!!! Hier mijn bevindingen en meteen vragen:

- Asus WL-100g = Nergens meer te vinden of te krijgen. Oud model en niet meer leverbaar krijg ik overal te horen. Wel is er nu de Encore en de Deluxe versie. Hier hoor ik wisselende verhalen over op de diverse forums. Werkt ie nu wel of niet met de Livebox???

- Linksys WPC54G = Kaart is makkelijk te vinden, maar de verschillende versies kan ik er niet uit lezen. Volgens dit forum werkt alleen dit (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1) en dit (FCC ID: Q87-WPC54GV12) serienummer. Ik kan deze codes nergens op de doos vinden. Gezien blijkbaar de versie 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) nier werkt, vind ik het te riskant om te kopen! Hoe kan ik er nu achter kopen of ik de goede versie heb??? De kaart die ik in de winkel heb gevonden is de Linksys WPC54G-EU. Tsja, doet ie het in de Livebox??

- Belkin F5D7011 802.11g = Ook makkelijk gevonden, ware het niet dat ook hier het typenummer iets is gewijzigd. Nu heet de kaart F57011DF. Gaan die laatste twee letters er voor zorgen dat ie het niet in de Livebox doet???

- Sitecom de WL-100 B PCMCIA = Niet gevonden. In de winkel wisten ze me te vertellen dat dit een oud model was.

Tsja, wat kan ik nu het beste gaan kopen?
Welke doen het wel en welke doen het niet?
Wie heeft ervaring?

Alvast bedankt! _/-\o_
Hai Den Bosch,

Ik heb geen antwoord voor je, maar ben ook nieuwsgierig naar het antwoord op je vraag. Wat ik er nog aan toewil voegen is: Is het volgende niet veel gemakkelijker. Ik heb achter de livebox een 3com switch zitten. Als ik daar nu een access pointje op aansluit dan werkt het ook. Graag van jullie hierop jullie antwoorden omtrend welke pcmcia kaarten momenteel te koop zijn en werken, en /of info over access point (voor- en nadelen)
ps als je iets aangeschaft hebt en het werkt, vertel dan effe waar je het gehaald hebt, omdat denbosch hier vlak bij me is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ap achter je switch kan / werkt gewoon - heb ik hier ook..

m'n modem is al 2 dagen niet meer gecrashed, ik gebruik nu geen azureus/utorrent meer...
kan het zijn dat upnp aanpassingen van die dingen je modem van 'z'n stokkie (of staartje; )' laten gaan?

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 22:43

Aragornwj

Blerf

Ik heb nu sinds een week of 2, na uitvoerig dit topic (en de voorgaande delen) doorgenomen te hebben, ook het ORange Family abo met telefonie. Nu kom ik er achter dat na een dag m'n getrainde downstream zwaaar omlaag gaat. Ik begin met ruim 19, zo goed als 20 mbit (zit 350 meter van de centrale, in den haag), maar na een dag is daar nog maar 2 mbit van over. Zijn er meer mensen met dit (mogelijk vaker voorkomende) probleem? En is er een fix voor? Zou de update van vanavond misschien helpen?

Als ik de LB btw een reboot geeft dan kom ie weer netjes op de 20 mbit terug, maar na een x aantal uur zakt ie toch in.. erg vreemd

[ Voor 12% gewijzigd door Aragornwj op 13-09-2006 00:31 ]

MEEHH!!!!

• Lizard
klinkt bijna alsof er iets voor je livebox aangesloten zit wat storing veroorzaakt.
Daardoor gaat de livebox steeds proberen een stabiele verbinding te onderhandelen.

• Aragornwj

Aragornwj

Blerf

Nja, dat is dus een rare. Er loopt 5 meter kabel vanaf het ISRA punt naar de livebox en vanuit daar een telefoon en me pc. Er zit dus, in mijn huis, niets tussen. Ik zal tzt wel een keer een nieuwe kabel trekken vanaf het ISRA punt

MEEHH!!!!

• Lizard
Misschien kortsluiting in het isra punt?

Verwijderd

Heren, wie helpt mij even.

Ik worstel al dagen met de optimale instellingen van Azureus. Hoeveel connecties is het aan te bevelen op te hebben per torrent download ? ik zit nu op 200. Verder vraag ik me af welke instellingen nog meer zinvol zijn om het maximale uit azureus te halen ?

Nat werkt prima trouwens. help me ff ? _/-\o_

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
martdj schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:59:
Met betrekking tot mijn eerder gemeldde probleem dat ik geen Internet meer had. Uiteindelijk heb ik maandagmiddag weer verbinding gekregen. Ruim 3 dagen zonder Internet gezeten dus. Heeft er al iemand hier ervaring met of je dan automatisch abonnementsgeld terug krijgt?

[...]

Ooit weleens van alternatieve telefoonproviders gehoord (à la 1601 en 1643)? Blijkbaar niet want anders zou je het niet over telefoonbesparingen hebben. Tenzij je die niet mag gebruiken als je Tele2 als provider hebt (weet niet hoe dat werkt). Ik weet in ieder geval wel dat als je ook nog weleens met het buitenland belt er geen enkele aanbieder zo goedkoop is als KPN i.c.m. die alternatieve providers.
Wel eens van gehoord maar had mn vraagtekens bij de werkelijke besparing. Met Orange blijkt dat ik echt percentueel heel veel bespaar.
Als je wilt besparen op buitenlandse gesprekken dan moet je dat doen met www.spaartelecom.nl, in mijn geval 2 cent voor het bellen met Turkije.

• martdj
redyak schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:00:
Beste Linux Tux Ik ben inmiddels 2 dagen aan het klieren om VNC aan de praat te krijgen met orange, iets wat voorheen werkte met Casema. Hierbij kwam ik op je portforward script maar deze werkt niet bij de nieuwe firmware 34. In stat 2 krijg ik een RXinterfacefout
Is toch echt niet zo moeilijk en daar heb je Linux Tux' script niet voor nodig. Gewoon een rule aanmaken in je firewall om poort 5900 - 5904 te forwarden naar je interne IP adres. Werkt prima hier.

• martdj
Enver schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:21:
[...]
Wel eens van gehoord maar had mn vraagtekens bij de werkelijke besparing. Met Orange blijkt dat ik echt percentueel heel veel bespaar.
Als je wilt besparen op buitenlandse gesprekken dan moet je dat doen met www.spaartelecom.nl, in mijn geval 2 cent voor het bellen met Turkije.
Die kende ik nog niet, maar welke provider je moet hebben ligt toch aan het land wat je wilt bellen. Bij mij gaan nogal wat gesprekken naar de UK en Zwitserland en dan kun je het beste 1643 (www.bel1643.nl) gebruiken. Na een starttarief van 7ct kun je onbeperkt doorlullen (0ct per minuut).

Verwijderd

Aragornwj schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:26:
Ik heb nu sinds een week of 2, na uitvoerig dit topic (en de voorgaande delen) doorgenomen te hebben, ook het ORange Family abo met telefonie. Nu kom ik er achter dat na een dag m'n getrainde downstream zwaaar omlaag gaat. Ik begin met ruim 19, zo goed als 20 mbit (zit 350 meter van de centrale, in den haag), maar na een dag is daar nog maar 2 mbit van over. Zijn er meer mensen met dit (mogelijk vaker voorkomende) probleem? En is er een fix voor? Zou de update van vanavond misschien helpen?

Als ik de LB btw een reboot geeft dan kom ie weer netjes op de 20 mbit terug, maar na een x aantal uur zakt ie toch in.. erg vreemd
Dit lijkt erop dat je DSL maar over een van de 2 koperdraden loopt (de 2 die het koperpaar vormen). Ik zou dit even checken (eventueel via een KPN monteur). Werkt je KPN telefonie wel?

• denbosch75
:*)
Volgens mij ben ik eruit. Volgens dit forum moet ik niet voor de PCMCIA-kaart gaan, maar de 2de lijn van de Liverbox via een ethernetkabel met een Access Point te verbinden...
Maar waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Access Point, behalve dan dat hij 54 Mbits en g-standaard aan kan??? De prijzen varieren nogal! Van 29 Euro (Belkin) tot 75 Euro (Linksys). De AP hoeft alleen maar via de Livebox (lijn 2) 1 laptop draadloos te vebinden...
Wederom bedankt voor de reacties. _/-\o_

Verwijderd

@martdj:
Geld terug zal wel niet. Zit inmiddels 7 dagen zonder inet, maar de helpdeskmedewerkster zou mij vandaag bellen. Gaat niet gebeuren, dus ik hang vanavond weer woedend aan de telefoon...begin het een beetje zat te worden nu... :|

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Voor als mensen goedkoop naar buitenland wil bellen zie link: http://www.televergelijk.nl/

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

denbosch75 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:56:
:*)
Volgens mij ben ik eruit. Volgens dit forum moet ik niet voor de PCMCIA-kaart gaan, maar de 2de lijn van de Liverbox via een ethernetkabel met een Access Point te verbinden...
Maar waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Access Point, behalve dan dat hij 54 Mbits en g-standaard aan kan??? De prijzen varieren nogal! Van 29 Euro (Belkin) tot 75 Euro (Linksys). De AP hoeft alleen maar via de Livebox (lijn 2) 1 laptop draadloos te vebinden...
Wederom bedankt voor de reacties. _/-\o_
Hoe is je situatie: waar komt de AP? Zit je in zelfde ruimte met line of sight? Vloeren, muren? Wil je in je buitenhuis kunnen verbinden? Allemaal vragen die bepalen in welke mate je belang moet hechten aan een kwalitatief beter (vaak duurder) model. Zit je bij wijze van spreken op dat ding met je laptop dan zal de zwakste zender nog goed werken. Moet je een aantal "obstakels" nemen, dan wil je wellicht een zender die je wat meer speelruimte geeft om de zendsterkte te beïnvloeden. En wellicht stoot ik nu een hoop mensen voor het hoofd die beweren dat dit enkel problemen geeft, maar overweeg ook een Router ipv een AP. Deze geeft je meer flexibiliteit (ethernetpoorten voor vaste verbiding), maar het configureren is kennelijk voor sommigen een valkuil....
Gelukkig zijn er inmiddels velen die je kunnen vertellen hoe je zonder problemen een router achter de LB plaatst.
Mijn advies? Kijk voor een Linksys WRT54GL, pak een mooie firmware (Thibor 15c bijv) en ga aan de slag.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
BBrunekreeft schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:11:
[...]
Nou, op http://www.orange.nl/mijn_account/telefonie/firmware/ staat nu inderdaad dat er vanaf 11 september een software update actief is, maar het is niet echt duidelijk wat er gewijzigd is. (behalve dan het vertrouwde "Hierdoor is de stabiliteit van de Livebox verder verbeterd" :)
Sinds deze firmware update is het bij niet meer mogelijk om bittorrent te gebruiken. Mijn internet wordt er hopeloos traag van. Ik heb het aantal connections in mijn bittorrent client en max upload snelheid enorm naar beneden gebracht in aantal. Dit mag niet baten, anderen ook dit probleem?

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Ben niet helemaal zeker of het goed gaat overkomen - maar ik probeer het;

Ik werk ook vanaf huis - en met mijn oude upc verbinding ging dat perfect via VPN.
Ik had mijn router (Netgear WPN824) een nieuwe IP reeks gegeven, waar hij mee moest werken (want anders had ik conflict met de IP reeks op mijn werk).
Nu heb ik dus Orange - en gebruik ik de WPN als bridge voor wireless. Ik heb geprobeerd met hem DHCP te laten toekennen - ging even goed - maar dan klapt het eruit. Dus heb ik hem nu als bridge werken zonder DHCP toekenning en ik heb de WPN een hoge ip (192.168.1.40) gegeven.
Maar ja - nu heb ik nog steeds het probleem dat orange de 192.168.1.1 tm 50 reeks heeft = waarmee mijn VPN conflict geeft - ik kan wel met VPN inloggen, maar meer ook niet.

Nu zag ik dat je bij oude versies van de orange modem = het mogelijk was om een IP aan een MAC adres te koppelen via Telnet - maar dat kan nu blijkbaar niet meer......
Heb ik nu dus een onmogelijke klus...... of heeft iemand mijn oplossing?

(btw - na de update kreeg ik met geen mogelijkheid connectie met het internet (WEL skype) = heb ik de WPN een totale reset gegeven - en daarna dat hogere ip adres gegeven - en voila = hij werkte weer)

Verwijderd

We hebben weer internet, gelukkig. En uiteraard zonder telefoontje van de helpdesk.

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Hey mensen, hoop dat iemand mij verder kan helpen.. heb zelf geen idee meer over namelijk.

het probleem:

Wij hebben hier adsl family, alles werkte prima tot een aantal dagen geleden. ik kreeg bijvoorbeeld tijdens het spelen van world of warcraft een ping van zo'n 1500-2000 ms, en disconnects. dit ging niet over.
toen keek ik in de modem statistieken en zag ik dit: (dit is van nu net, maar vergelijkbaar slecht als de afgelopen paar dagen)
Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 176 Kb
DownStream 9916 Kb
Afname Dichtbij : 26.6 (dB)
Ver weg : 8.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 139
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 16
ES-teller van 1 dag 0
Waar wij eerst upstream 980Kb en downstream 12000Kb hadden, is dit wel heel erg laag geworden in het geval van de upstream.
afname en snr zijn nauwelijks veranderd voor zover ik weet.

resets enzo al geprobeerd, heeft iemand enig idee ?
anders maar eens gaan bellen morgen...

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb nieuwe software op mijn Livebox (3202WNLB_222034). Ik kwam er achter doordat vanmorgen die irritante W stond te knipperen.

Helaas had ik net geen kiestoon meer en na een reset heeft hij telefonie nog niet geactiveerd. Zijn er al meer mensen met de nieuwe firmware?

[Edit]: Inmiddels een reset verder heeft hij telefonie weer gevonden en heb ik weer de Orange kiestoon.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_obb op 14-09-2006 08:51 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik heb 'm gisteren handmatig geupdate naar 222034, en dat werkt verder prima. Maar ik heb dan ook geen Telefonie bij Orange.

The devil is in the details.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik wil ook graag een Orange Family + telefonie abonnement. Heb dit enkele dagen geleden geinstalleerd bij mijn vriendin en dat ging gewoon heel makkelijk, telefoon en internet doen het perfect. :D

Ik heb nu een ADSL2+ 10Mbit verbinding van SpeedXS, maar mijn downloadsnelheid is maximaal 800kbps. Helaas is Orange Family + telefonie niet bij ons beschikbaar. ;( Iemand enig idee wat de plannen van Orange zijn om het dekkingsgebied uit te breiden. (op de site vind ik geen mail adres van Orange)

• Arunia
Dj-sannieboy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:17:
Ik wil ook graag een Orange Family + telefonie abonnement. Heb dit enkele dagen geleden geinstalleerd bij mijn vriendin en dat ging gewoon heel makkelijk, telefoon en internet doen het perfect. :D

Ik heb nu een ADSL2+ 10Mbit verbinding van SpeedXS, maar mijn downloadsnelheid is maximaal 800kbps. Helaas is Orange Family + telefonie niet bij ons beschikbaar. ;( Iemand enig idee wat de plannen van Orange zijn om het dekkingsgebied uit te breiden. (op de site vind ik geen mail adres van Orange)
Je moet dan ook bellen. In de tijd van Wannadoo was dit niet anders. Volgens mij kon je toen niet eens bellen en moest ja dan gebeld worden.

• martdj
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:31:
@martdj:
Geld terug zal wel niet. Zit inmiddels 7 dagen zonder inet, maar de helpdeskmedewerkster zou mij vandaag bellen. Gaat niet gebeuren, dus ik hang vanavond weer woedend aan de telefoon...begin het een beetje zat te worden nu... :|
Je krijgt dus wel geld terug. In mijn geval maar liefst 3,06 euro! Dat is dus een stuk minder dan de telefoonkosten naar de helpdesk, maar goed.
Ik kreeg gisteren ook een brief van Orange met daarin de tekst dat we aan de helpdesk hadden doorgegeven dat onze Internetverbinding het niet meer doet. Men zou proberen om dit binnen twee weken op te lossen en ik kreeg mijn abonnementsgeld voor de tijd dat ik geen verbinding had terug. Dit vond ik eerlijk gezegd tamelijk schokkend. Blijkbaar wordt 2 weken nog als een normale periode gezien om een probleem aan hun kant op te lossen. Ik heb een eigen domein en mailserver en twee weken geen connectie zou dus betekenen dat ik twee weken niet elektronisch bereikbaar ben. Dat is volstrekt onacceptabel. In de brief staat ook nog dat je in die twee weken gratis van de inbelnummers gebruik kunt maken (wel de telefoonkosten betalen natuurlijk). Ik heb niet eens meer een telefoonmodem en ik zal vast niet de enige zijn. Ik heb uiteindelijk "maar" 3 1/2 dag zonder Internet gezeten, maar ik vond deze brief misschien nog wel schokkender dan dat feit.

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Beste mensen,

op dit moment heb ik in enschede internet via de universiteit (buiten de campus, gewoon in het centrum), deze dienst wordt via SNT aangeboden samen met Essent.
Wegens een overvloed aan klachten, stopt SNT met het aanbieden van internet en werd ons aangeraden zo snel mogelijk over te stappen op een andere aanbieder.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik orange family tegen (ZONDER telefoon dus), 20 mbit voor te weinig geld!

Nu heb ik een aantal vragen (doh):

1. Hoe is jullie ervaring (liefst van mensen uit enschede zelf) met snelheid etc
2. Ik moet het internet straks gaan delen met 10 man... kan ik gewoon direct een switch hangen aan mijn adsl modem?
(3Com 3C16470 SuperStack3 Baseline switch 16 poort)

[ Voor 24% gewijzigd door Felke op 14-09-2006 11:17 ]

• DynamicDreams
mr_obb schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:47:
Ik heb nieuwe software op mijn Livebox (3202WNLB_222034). Ik kwam er achter doordat vanmorgen die irritante W stond te knipperen.

Helaas had ik net geen kiestoon meer en na een reset heeft hij telefonie nog niet geactiveerd. Zijn er al meer mensen met de nieuwe firmware?

[Edit]: Inmiddels een reset verder heeft hij telefonie weer gevonden en heb ik weer de Orange kiestoon.
Zelfde probleem hier. Reset was ook hier de oplossing. We konden wel gebeld worden, maar als wij het gesprek wilden opnemen werd de verbinding direct weer verbroken. Ik heb eergisteren én gisteren een reset uit moeten voeren om telefonie weer online te brengen.

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 16:32
ik had precies hetzelfde. na een reset werkt alles weer.

• redyak

redyak

Try and Fail

Hen3s schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:17:
Ben niet helemaal zeker of het goed gaat overkomen - maar ik probeer het;

Ik werk ook vanaf huis - en met mijn oude upc verbinding ging dat perfect via VPN.
Ik had mijn router (Netgear WPN824) een nieuwe IP reeks gegeven, waar hij mee moest werken (want anders had ik conflict met de IP reeks op mijn werk).
Nu heb ik dus Orange - en gebruik ik de WPN als bridge voor wireless. Ik heb geprobeerd met hem DHCP te laten toekennen - ging even goed - maar dan klapt het eruit. Dus heb ik hem nu als bridge werken zonder DHCP toekenning en ik heb de WPN een hoge ip (192.168.1.40) gegeven.
Maar ja - nu heb ik nog steeds het probleem dat orange de 192.168.1.1 tm 50 reeks heeft = waarmee mijn VPN conflict geeft - ik kan wel met VPN inloggen, maar meer ook niet.

Nu zag ik dat je bij oude versies van de orange modem = het mogelijk was om een IP aan een MAC adres te koppelen via Telnet - maar dat kan nu blijkbaar niet meer......
Heb ik nu dus een onmogelijke klus...... of heeft iemand mijn oplossing?

(btw - na de update kreeg ik met geen mogelijkheid connectie met het internet (WEL skype) = heb ik de WPN een totale reset gegeven - en daarna dat hogere ip adres gegeven - en voila = hij werkte weer)
Ik ben 2 dagen bezig geweest met RealVNC (ik weet het is geen VPN) aan de praat te krijgen met 2 routers. De nige oplossing die werkte is om de LB te Bridgen en niet mijn Draytek VOIP Router. Nu werkt het weer goed. Volgens mij zit er in de LB meer instelling dan wat ik kan zien of middels Googele heb gevonden welke dubbel Routeren met 2 router bijna onmogelijk maakt.
Ik had vroegen Casema dus kabelmodem en is volgens mij gelijk aan UPC , je moet gewoon een "dombo" apparaat hebben om alles te kunnen wat je vroeger kon.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Sinds precies een week over van Tele2 20MB naar Orange Family 20MB. Direct vanaf begin linesync en goede intrainwaardes, maar vrijwel geen internet. Gelijk gebeld, na 7 minuutjes al klaar. Ticket aangemaakt oid voor technische dienst. Echter na aantal updates is er na 7 dagen helaas nog niets gebeurd. Ticket nog open. Nu vraag ik mij dus af of iemand aan de hand van deze gegevens kan bepalen wat er nu mis is. Stats al vanaf begin:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15408 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Zoals je ziet staat de CRC-fouten hier nog op 1, daarom kan ik nu nog even op internet maar over paar minuutjes staan er duizenden tot tienduizenden en dan is het (vrijwel) weg. De enige en echt enige manier voor mij om op internet te komen is het modem, Livebox uiteraard, aantal minuten van stroom af te halen en direct bij opstarten te resetten. Alleen dan gaan die CRC fouten niet tellen vanaf het begin van de internetconnectie. Als ik gewoon herstart of reset, via modeminterface, of gewoon even van stroom haal het modem, heb ik geen internet. De CRC fouten stapelen zich dan gelijk weer op. Kan het wellicht met de warmte van de modem te maken hebben? Aangezien het minutenlang van het stroom houden zin heeft voor de duur van de connectie die ik daarna krijg? Hoe langer ik stroom eraf houdt, des te langer blijven de crc fouten vlak na het opstarten weg. Ten tijde van dit schrijven verbaas ik me alweer. Half uur van stroom geweest en ben nu al 10 minuten perfect online. En met perfect online bedoel ik dus, strak 1,5MB/s. En boem, nu ik dit zeg, crc fouten richting 2500-5000, download is gelijk gestopt en ik zal dit bericht moeten posten via GPRS of weer een half uur wachten :( (ten tijde van posten crc op 18000, zo'n 3 minuten na verlies connectie)

Zoals vorige week al ter sprake kwam met die helpdesk had ik op dat moment 40% packetloss en bovendien moest die 6,3 dB van afname verweg veel hoger. Zoekt Orange goed, oftewel niet dat ze het in de verkeerde richting zoeken en dat het toch wel de livebox is die die fouten veroorzaakt. Immers, na een week is zo'n ticket al langs verschillende technische diensten geweest, maar nog niets veranderd.

pepernooot

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
redyak schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:04:
[...]

Ik ben 2 dagen bezig geweest met RealVNC (ik weet het is geen VPN) aan de praat te krijgen met 2 routers. De nige oplossing die werkte is om de LB te Bridgen en niet mijn Draytek VOIP Router. Nu werkt het weer goed. Volgens mij zit er in de LB meer instelling dan wat ik kan zien of middels Googele heb gevonden welke dubbel Routeren met 2 router bijna onmogelijk maakt.
Ik had vroegen Casema dus kabelmodem en is volgens mij gelijk aan UPC , je moet gewoon een "dombo" apparaat hebben om alles te kunnen wat je vroeger kon.
Een punt die ik dus vergeten ben erbij te vermelden; ik heb ook telefoon via Orange - en volgens mij kun je toch niet de LB dan als bridge gebruiken?

Verwijderd

Felke schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:08:-knipje-

Nu heb ik een aantal vragen (doh):

1. Hoe is jullie ervaring (liefst van mensen uit enschede zelf) met snelheid etc
2. Ik moet het internet straks gaan delen met 10 man... kan ik gewoon direct een switch hangen aan mijn adsl modem?
(3Com 3C16470 SuperStack3 Baseline switch 16 poort)
ik kom dan niet uit enschede maargoed, ik denk dat iemand die een straat verder woont nog steeds geen zinnig woord over de snelheid zou kunnen zeggen.

linkje: http://www.internode.on.net/adsl2/graph/

en hier kan je ff bekijken hoe ver je van de centrale af zit, http://www.adslcentrale.nl/index.php
- en dan hangt het er nog van af van wat voor kwaliteit / in welke staat het koper is.
of er veel ruis op de lijn zit.

wbt. dat switchje van je .. verwacht geen problemen (heb er hier een acht poorts switch aan hangen, en zo'n linksys aptje..) werkt feilloos

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:54 ]

• Lekkere Loempia
dinkelover schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:38:
Sinds precies een week over van Tele2 20MB naar Orange Family 20MB. Direct vanaf begin linesync en goede intrainwaardes, maar vrijwel geen internet. Gelijk gebeld, na 7 minuutjes al klaar. Ticket aangemaakt oid voor technische dienst. Echter na aantal updates is er na 7 dagen helaas nog niets gebeurd. Ticket nog open. Nu vraag ik mij dus af of iemand aan de hand van deze gegevens kan bepalen wat er nu mis is. Stats al vanaf begin:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15408 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Zoals je ziet staat de CRC-fouten hier nog op 1, daarom kan ik nu nog even op internet maar over paar minuutjes staan er duizenden tot tienduizenden en dan is het (vrijwel) weg. De enige en echt enige manier voor mij om op internet te komen is het modem, Livebox uiteraard, aantal minuten van stroom af te halen en direct bij opstarten te resetten. Alleen dan gaan die CRC fouten niet tellen vanaf het begin van de internetconnectie. Als ik gewoon herstart of reset, via modeminterface, of gewoon even van stroom haal het modem, heb ik geen internet. De CRC fouten stapelen zich dan gelijk weer op. Kan het wellicht met de warmte van de modem te maken hebben? Aangezien het minutenlang van het stroom houden zin heeft voor de duur van de connectie die ik daarna krijg? Hoe langer ik stroom eraf houdt, des te langer blijven de crc fouten vlak na het opstarten weg. Ten tijde van dit schrijven verbaas ik me alweer. Half uur van stroom geweest en ben nu al 10 minuten perfect online. En met perfect online bedoel ik dus, strak 1,5MB/s. En boem, nu ik dit zeg, crc fouten richting 2500-5000, download is gelijk gestopt en ik zal dit bericht moeten posten via GPRS of weer een half uur wachten :( (ten tijde van posten crc op 18000, zo'n 3 minuten na verlies connectie)

Zoals vorige week al ter sprake kwam met die helpdesk had ik op dat moment 40% packetloss en bovendien moest die 6,3 dB van afname verweg veel hoger. Zoekt Orange goed, oftewel niet dat ze het in de verkeerde richting zoeken en dat het toch wel de livebox is die die fouten veroorzaakt. Immers, na een week is zo'n ticket al langs verschillende technische diensten geweest, maar nog niets veranderd.
De CRC fouten stapelen zich bij meerdere mensen op, maar dan kan de verbinding nog wel stabiel zijn. Wat ik mij echter afvraag of er line sync verlies optreedt. Dus dat het signaal even weg valt en dan weer opkomt. Heb jij wel eens bekeken wat er gebeurd op de Livebox, als de verbinding er daadwerkelijk eruit vliegt? Nu jij het patroon ongeveer kent, lijkt me dat handig om even te bekijken. Die Loveboxen zijn soms echt krengen, die je flink wat hoofdpijn kunnen bezorgen. Als je nog een ander ADSL 2+modem kan proberen, zou dat ook helpen denk om na te gaan waar het aan ligt.

Verwijderd

@Lekkere Loempia, t'is nu wel duidelijk dat je voor Orange werkt :P

• mroodbol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Om te bellen naar het buitenland, kijk eens op www.belslim.nl

Verwijderd

Ik bel gratis naar de meeste nummers in het buitenland via voipbuster (en alle vaste nummers in nederland), geen abbo nodig of aanmeldkosten..

heb zo'n dect hier via sip.. draadloos bellen dus.. is wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Lekkere Loempia schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:17:
[...]De CRC fouten stapelen zich bij meerdere mensen op, maar dan kan de verbinding nog wel stabiel zijn. Wat ik mij echter afvraag of er line sync verlies optreedt. Dus dat het signaal even weg valt en dan weer opkomt. Heb jij wel eens bekeken wat er gebeurd op de Livebox, als de verbinding er daadwerkelijk eruit vliegt? Nu jij het patroon ongeveer kent, lijkt me dat handig om even te bekijken. Die Loveboxen zijn soms echt krengen, die je flink wat hoofdpijn kunnen bezorgen. Als je nog een ander ADSL 2+modem kan proberen, zou dat ook helpen denk om na te gaan waar het aan ligt.
Nope, geen line sync verlies. Lampje blijft strak branden zonder ooit te gaan knipperen als er eenmaal sync is. Weet niet of het van toepassing is, maar via de interface staat ook netjes 's morgens vroeg dat de verbinding langer dan 8 uur is geweest. Ander ADSL2+ modem, tja die van Tele2 heb ik erachter gegooid en die geeft exact zelfde. Linesync ok, nooit knipperend, maar dat modem kent de inlogprocedures van Orange niet, dus die krijgt geen IP enz. Heb geprobeerd iets van gehackte firmware te vinden, omdat Tele2 alle instellingen heeft dicht getimmerd, maar zonder succes. Ken ook verder niemand die ook een Livebox hebben, dus dat testen is ook uitgesloten. Overigens ligt telefonie er ook de helft van de tijd uit, althans als ik de interface en dat 4e lampje mag geloven. Echter hebben we geen telefoontoestel om te testen 8)7 Tja, studenten heh.

En die CRC fouten, komen zo ongeveer met 50-200 per seconde erbij. Na een minuut staat ie vaak al richting 10.000.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hmm, sinds die nieuwe firmware krijg ik ook een stuk meer CRC fouten. Waar ze normaal gesproken op zo'n 1000 á 2000 zitten na een dagje, zit het aantal nu al over de 12.000, terwijl de Livebox gisteravond nog een paar keer gereboot is. Ik merk er verder vrij weinig van, af en toe reageert er niks als ik ergens op klik, maar als ik vervolgens nog een keer klik dan werkt het wel 8)7

edit:
Ook leuk, er zijn in een paar minuten tijd dus duizenden fouten erbij gekomen, nu krijg ik zelfs iets van 1000 fouten per minuut :X

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 15-09-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik ook adsl family besteld met telefonie, maar wel behoudt van mijn kpn lijn. Dit wordt rond de 20ste afgeleverd, volgens hun adslstatus internet pagina. _/-\o_ Ook heb ik nog even met Orange gebeld, want ik wil wel wireless, maar vindt hun abonnementskosten veel te hoog. 8)7
Ik was in eerste instantie van plan om zo'n pcmcia kaartje te kopen, maar Orange raadde mij aan om een wireless router te kopen ipv. zo'n kaartje.

Kan iemand mij de voor- en nadelen vertellen van pcmcia kaartje versus een wireless router?

EDIT: Orange zei dat je met een pcmcia kaart niet meer dan 11mbps haalde en dat dat dus zonde was van de 20mbps die je hebt. Is dit ook zo, of is het weer zo'n geval van een helpdesk medewerker die minder technische kennis heeft dan hij zelf denkt :) ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben ze niet gezegd waarom? heb zelf ook een wireless router apart en moet zeggen dat dat feilloos en snel werkt. pcmcia niet uitgeprobeerd.

heb tevens andere vraag:
sinds afgelopen woensdag is de kpn-stekker er uit getrokken, dus nu volledig op orange (tel+int). sinds die stekker er uit is gegaan moet ik de livebox 20x per avond resetten omdat mijn internet er uit ligt. word je ook niet echt vrolijk van!
daarnaats krijg ik mijn netwerkkaart maar niet op100 Mb snelheid. de 2e pc wel, de 1e kan alleen maar internetten op 10 Mb full duples.
het eerste staat compleet los van het tweede overigens

iemand? dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Gistermorgen stond mijn livebox met alle lampjes tegelijk aan, niks knipperde. Ik moest resetten om weer internet en telefonie te hebben. Vanmorgen was dit weer het geval. Eerst was mijn downstream 13K, na de eerste reset zo'n 12,8K en nu nog maar 12.5K. Zal wel variatie zijn dan.

Ik vraag me af of de update niet werkt of dat er iets anders aan de hand is.

Ik heb versie: 3202WNLB_222034, is dus blijkbaar de nieuwste, verder niks gemerkt, modem had zich blijkbaar na de update niet gereset. Ik hoop alleen dat dit niet elke dag het geval is. utorrent heb ik wel op een servertje vrijwel dag en nacht draaien maar dit heeft de vorige maand nog geen probleem gegeven. Ook gebruik ik geen uPnp, maar gewoon vaste ip addressen via telnet toegewezen en 1 upd en tcp portforward naar de server.

Inderdaad staat er bij de DHCP lijst een nieuwe pool van adressen. Ik weet niet of dit specifiek is voor televisie, iets wat ik wel interessant vind overigens. Het lijkt me verder ook stug dat ze die extra range hebben toegevoegd omdat er mensen waren die ongeveer 128 ip's nodig hadden in hun netwerk.

[ Voor 82% gewijzigd door REDFISH op 15-09-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:12:
hebben ze niet gezegd waarom? heb zelf ook een wireless router apart en moet zeggen dat dat feilloos en snel werkt. pcmcia niet uitgeprobeerd.

heb tevens andere vraag:
sinds afgelopen woensdag is de kpn-stekker er uit getrokken, dus nu volledig op orange (tel+int). sinds die stekker er uit is gegaan moet ik de livebox 20x per avond resetten omdat mijn internet er uit ligt. word je ook niet echt vrolijk van!
daarnaats krijg ik mijn netwerkkaart maar niet op100 Mb snelheid. de 2e pc wel, de 1e kan alleen maar internetten op 10 Mb full duples.
het eerste staat compleet los van het tweede overigens

iemand? dank!
Bij mij viel de verbinding ook de hele tijd weg, moest soms wel 5 x p.dag naar dat ding lopen om te resetten. Sinds een dag of 5 heb ik hier nu geen last meer van (ding staat 5dagen aan, 1crc fout)

Maar ik gebruik sinds een dag of 5 ook geen UPNP applicaties(utorrent/azureus) meer, het zou enig verband kunnen hebben - maar daar ben ik niet zeker van. (iemand?)
-edit t.i: ik neem alleen inet af, verb. via kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeej
  • Niet online
Klopt het dat als je nieuw in een huis komt wonen en er nog geen kpn aansluiting is, dat je dat dan eerst moet aanvragen zodat orange de lijn kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
timmeeej schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:49:
Klopt het dat als je nieuw in een huis komt wonen en er nog geen kpn aansluiting is, dat je dat dan eerst moet aanvragen zodat orange de lijn kan gebruiken?
Ja.

Ik heb sinds vandaag ook geen telefoon verbinding meer. Krijg alleen geruis als ik de hoorn op pak.
Internet werkt verder wel gewoon en hij geeft bij beide in het menu van het modem aan dat ze het gewoon doen.
Ik kan gebeld worden, maar als ik de telefoon op neem, kreeg ik niets te horen.
Ben nu nog via het internet bezig met een grote download, dus zal zo ook maar even resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

timmeeej schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:49:
Dit zou veranderen in september! Dus wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik ben zo te zien niet de enigste die om de haverklap de router mag resetten.

Internet werkt,
telefoon doet vreemd, maar ook bluetooth is niet zo stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Iblies schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:05:

Internet werkt,
Ik heb net het modem toch maar gereset, maar telefonie ligt er nu wel uit.
Ik ben thuis aan het werk, dus kan me niet permiteren dat het internet eruit ligt.
Zal straks nog maar een keer resetten.

/edit:
Wazig, nu hij een tijdje niets heeft gedaan werkt de telefoon weer wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 15-09-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Iblies schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:05:

Internet werkt,
Denk dat het toch echt aan de firmware van de LB ligt, mijn Speedtouch is gewoon online zonder enig probleem:

DSL Connection

Link Information

Uptime: 14 days, 14:19:00
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 991 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 12,29 / 13,83
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,5 / 9,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 4 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 115.713
CRC Errors (Up/Down): 0 / 79
HEC Errors (Up/Down): 0 / 4

Ik klaag ook echt niet over mijn snelheid O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 15-09-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bij jou is dan ook wel bijna alles perfect, je download is zo hoog als het maar kan en na 14 dagen heb je niet eens 100 CRC errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Hahn schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:21:
Bij jou is dan ook wel bijna alles perfect, je download is zo hoog als het maar kan en na 14 dagen heb je niet eens 100 CRC errors.
Denk dat je toch je kabels eens moet nakijken
Ik zit overigens maar 600 meter bij de centrale vandaan dus dan is deze waarde wel haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Interessante verhalen. Ik overweeg zelf ook om een Livebox aan te schaffen, alleen ik heb een bestaand netwerk wat aan elkaar geknoopt wordt door een Philips SNN6500 geintegreerde Router/Switch. Het ding heeft 1 WAN poort ("To modem" staat erboven) en 4 LAN poorten (en kan ook wireless op 108Mbps).

Hoe sluit je de Livebox op 'n Router/Switch aan ? Livebox ETH0 of 1 op de WAN van een Router/switch ? Tips, help,suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De internet verbinding gaat in de LiveBox en vanuit de LiveBox via Eth0 of 1 naar de WAN poort van je router. Daarna de forwarding goed zetten (Gateway is het adres van het modem in je router!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:39:
Vorige week heb ik ook adsl family besteld met telefonie, maar wel behoudt van mijn kpn lijn. Dit wordt rond de 20ste afgeleverd, volgens hun adslstatus internet pagina. _/-\o_ Ook heb ik nog even met Orange gebeld, want ik wil wel wireless, maar vindt hun abonnementskosten veel te hoog. 8)7
Ik was in eerste instantie van plan om zo'n pcmcia kaartje te kopen, maar Orange raadde mij aan om een wireless router te kopen ipv. zo'n kaartje.

Kan iemand mij de voor- en nadelen vertellen van pcmcia kaartje versus een wireless router?

EDIT: Orange zei dat je met een pcmcia kaart niet meer dan 11mbps haalde en dat dat dus zonde was van de 20mbps die je hebt. Is dit ook zo, of is het weer zo'n geval van een helpdesk medewerker die minder technische kennis heeft dan hij zelf denkt :) ?
Wat ik weet is dat de Livebox zowieso geen bereik heeft. 10-20 meter wordt opgegeven maar 20m haalt ie in de praktijk vaak niet eens. 11Mbps klinkt als Wifi "B", tegenwoordig is er G met 54Mbps. Ik heb zelf een Philips SNN6500 (Wifi G) en die doet met een truc wireless op 108Mbps.
Om al deze redenen is het handig om een aparte wireless router achter de LiveBox te zetten. Die dingen zijn sneller en hebben meer bereik. Op de SNN6500 kun je ook het bereik vergroten door het signaal te versterken, is een optie in de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat resetten zo'n 20x op een avond van die lb was een ramp. heb orange gisteren daarover een mail gestuurd en het eerste waar ze mee kwamen (heb vandaag al antwoord! chapeau!!!) is de vraag hoe ver weg de lb van het isra punt af stond. mocht maar max 1,5 m zijn......
mijn probleem is dat ik internetproblemen heb sinds ik helemaal over ben op orange. daarvoor geen enkele (telefoon nog via kpn) en heb de lb niet verplaatst. 'mijn moter wil niet starten' 'kunt u even checken of de asbak niet vol zit?' maw wat heeft het een nu met het ander te maken? en waarom moet die lb max 1,5m van het isra punt staan? mijn vorige providor (zonnet) had zelfs geen problemen toen het modem er 30 m van af stond. enfin, heb nu mijn pc's vaste ip adressen gegeven en ik werk al bijna 2 uur (!! jawel, een nieuw record) zonder internetproblemen. keep my fingers crossed (o;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Beste medetweakers,

Is er al iemand in geslaagd om een fax op de KPN-lijn te laten werken??
Bijvoorbeeld icm een splitter.
Je gebruikt dan dus de analoge lijn om te faxen en de VoIP-lijn om te bellen.
In mijn situatie levert dit namelijk een nogal irritant probleem op. Zodra er iemand naar mij gefaxt heeft (op de analoge lijn dus), vindt de livebox het nodig om te VoIP-lijn er uit te gooien, dus geen kiesktoon meer. Het maakt ook niet uit of er tijdens het ontvangen van de fax gebeld wordt met de VoIP-lijn of niet.
Ik heb de zaak als volgt aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://img302.imageshack.us/img302/9933/aansluitsituatiegb6.th.jpg
Is er iemand die WEL succesvol een fax aan de praat heeft gekregen? Zoja dan zou ik graag ( :9~ )willen horen hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:20:
[...]

Denk dat het toch echt aan de firmware van de LB ligt, mijn Speedtouch is gewoon online zonder enig probleem:

DSL Connection

Link Information

Uptime: 14 days, 14:19:00
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 12,29 / 13,83
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 10,5
Error Seconds (Local/Remote): 4 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 115.713
CRC Errors (Up/Down): 0 / 79

Ik klaag ook echt niet over mijn snelheid O-)
Hoe komt je tijd zo precies op 14:19:00, op de seconde afgerond? :+ Niet valsspelen he. B)

Goedkoop bellen via VoIP

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

MensionXL schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:49:
[...]

Hoe komt je tijd zo precies op 14:19:00, op de seconde afgerond? :+ Niet valsspelen he. B)
Jij je zin:

DSL Connection
Link Information
Uptime: 15 days, 8:35:38
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 12,33 / 14,72
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 10,0
Error Seconds (Local/Remote): 5 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 120.659
CRC Errors (Up/Down): 0 / 80

• Felke
Beste tweakers,

toch maar besloten om adsl + telefonie te nemen van orange. Inmiddels al besteld!
Toch lees ik hier verhalen over modem reset, telefonie dat niet werkt etc..
Zou iemand mij in het kort uit kunnen leggen wat precies het probleem is?

• DynamicDreams
Felke schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:58:
Beste tweakers,

toch maar besloten om adsl + telefonie te nemen van orange. Inmiddels al besteld!
Toch lees ik hier verhalen over modem reset, telefonie dat niet werkt etc..
Zou iemand mij in het kort uit kunnen leggen wat precies het probleem is?
Zou iemand het maar uit kunnen leggen? Ik krijg het de helpdesk van Orange niet aan hun verstand dat ik elke dag het probleem heb en dat het opgelost is na een reset. Een medewerker heeft het zelfs gepresteerd om te zeggen: "dan moet u de livebox elke dag maar een keer resetten". Ik vind Orange wel heel erg goed in het probleem bij de klant leggen (u heeft vast een virus/spyware/draadloze verbinding/slecht functionerende netwerkkaart).

Ik ga vanmiddag nog weer een poging doen om te bellen met de helpdesk.

Verwijderd

@DynamicDreams: Zo te horen is er geen ruk veranderd sinds ze overgenomen zijn door Orange.

"dan moet u de livebox elke dag maar een keer resetten"

Heb er nu al spijt van dat ik voor Orange gekozen heb.

• Felke
DynamicDreams schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:41:
[...]

Zou iemand het maar uit kunnen leggen? Ik krijg het de helpdesk van Orange niet aan hun verstand dat ik elke dag het probleem heb en dat het opgelost is na een reset. Een medewerker heeft het zelfs gepresteerd om te zeggen: "dan moet u de livebox elke dag maar een keer resetten". Ik vind Orange wel heel erg goed in het probleem bij de klant leggen (u heeft vast een virus/spyware/draadloze verbinding/slecht functionerende netwerkkaart).

Ik ga vanmiddag nog weer een poging doen om te bellen met de helpdesk.
Dus ik had toch beter tele2 met digitale tv kunnen nemen als ik het zo hoor... misschien is het nog niet te laat, de aanvraag is net de deur uit!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

bij mij is alles al maanden 1.5 jaar stabiel. p2p geen probleem.
telefonie geen probleem
internet, nog steeds supertje snel

ping: nog steeds hoog naar mijn mening.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 16-09-2006 18:17 ]

It ain't stupid if it works!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Felke schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:12:
[...]

Dus ik had toch beter tele2 met digitale tv kunnen nemen als ik het zo hoor... misschien is het nog niet te laat, de aanvraag is net de deur uit!
Denk maar niet dat de service beter is bij tele2.
Orange Family werkt hier sinds het begin optimaal (ik denk zo'n 95% van de verbindingen), er zitten gewoon wat rotte appels tussen (ook bij tele2).

[ Voor 18% gewijzigd door kamphuis op 16-09-2006 23:04 ]

Verwijderd

reactie op oud artikel geen idee hoe maar goed weg gehaald aangezien die al beantwoord was

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
Ik twijfel nog steeds om m'n Livebox draadloos te maken met een PCMCIA-kaart (Belkin F5D7011 802.11g) of met een Access Point (WRT54G en dan routerfunctie uitschakelen).
Is het bereik echt zo veel beroerder van een PCMCIA-kaartje in vergelijking met een Access Point?
En wat te doen als mijn lijn 1 voor de vaste PC wordt gebruikt en lijn 2 voor het Access Point en Orange gaat via diezelfde lijn 2 digitale televisie leveren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj

Aragornwj

Blerf

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:53:
[...]

Dit lijkt erop dat je DSL maar over een van de 2 koperdraden loopt (de 2 die het koperpaar vormen). Ik zou dit even checken (eventueel via een KPN monteur). Werkt je KPN telefonie wel?
Ja, KPN telefonie werkt prima idd. Het het ISRA punt losgehaald en vandaar nieuwe kabel getrokken naar de LB. Kabel is nu zo'n 5 meter. Vanuit de LB nog 1 meter UTP naar de pc. Nog steeds zakt m'n downstream in elkaar. Soms na een uur al, soms na 2 dagen.

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 18:37
Kan iemand me een ADSL modem aanraden om als bridge met Orange ADSL Family te gebruiken? Ik weet dat je de Livebox als bridge kunt instellen, maar ik wil graag dat de boel "stroomstoring & reset bestendig" is. Stabiliteit van de verbinding is prioriteit, en betaalbaar is ook fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Hmm ik heb net per ongeluk wat policies uit de firewall gegooid in de Live modem. Als ik nu de firewall op de Live router aan zet, werkt mijn internet niet meer. Wanneer ik deze uitzet werkt ie wel weer.

Ik ben geen genie op het gebied van routers en weet nu niet hoe ik dit moet herstellen. De policies waren volgens mij van het type eth0 en betroffen het ip adres 192.134...
Dit zegt mij niets verder.

Is dit nog te herstellen en is het erg als de firewall op de router uitgeschakeld is?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je een LB updaten, altans handmatig. Automatische updaten werkt niet bij mij. Ook heb ik problemen met de telefonie (KPN) die lijn is steeds dood. Internet werkt flitsend, 1700.

Dick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
pyotr schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:26:
Kan iemand me een ADSL modem aanraden om als bridge met Orange ADSL Family te gebruiken? Ik weet dat je de Livebox als bridge kunt instellen, maar ik wil graag dat de boel "stroomstoring & reset bestendig" is. Stabiliteit van de verbinding is prioriteit, en betaalbaar is ook fijn ;)
Misschien is een Speedtouch 516 of 546 iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen,

Bij mij werkt de nummerweergave met die gratis Philips Dect 221 telefoon niet goed, hij kapt de nummers af (naar 8). Dat toestel krijg je gratis bij je Orange family abbo !!!

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? instelling of is dat ding gewoon prut ?

(als dat zo is, wel vreemd dat ze dat dan bij je abbo leveren, dan gaan toch veel mensen klagen) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:26:
Hoe kan je een LB updaten, altans handmatig. Automatische updaten werkt niet bij mij. Ook heb ik problemen met de telefonie (KPN) die lijn is steeds dood. Internet werkt flitsend, 1700.

Dick :(
Ik heb precies hetzelfde.

:( niet leuk!

Kan nu elke dag mijn LB gaan resetten omdat ik niet meer kan bellen. Telefoon zelf belt wel, hoor je aan de tonen, er gebeurt hierna alleen niets meer....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Ik heb hem nu in Bridge stand staan en nu al een week zonder zorgen en mijn eigen netwerk gaat perfect.

Die helpdesk is gewoon drama.
Ik mail voor wat wetenswaardigheden en krijg snel antwoord.
Ik denk eens vragen of mijn snelheid wel goed is (traint in op 7000kb op 2,8 km, meeste die ik lees overall zitten rond de 10. Ik had ook minimaal 8 mbit verwacht volgens hun site)
Ik krijg antwoord dat ik moet bellen want de snelheid is te laag.
Ik bel, moet ik eerst Nura installeren en dan 1,5 uur later terug bellen.
Ik bel zeg dat ik Nuria heb gedraaid, vraag die vent waarom, nou omdat je collega dat zei :)
Vervolgens heeft hij door dat er een netwerk draait (stom, stom stom). Ik zeg nog die is goed , is 2 jaar oud en is Gigabit geschikt maar draait nu 100mbit. Maar goed hij zijn zin ik rechtstreek op de LB en wat denkje de verbinding van de telefoon valt weg door de reset.
Ik bel nog een keer , nadat ik alle testen heb gedaan zegt medewerker no4, Meneer wij doen niks on de 4mbit en 700kb download is toch prima ik doe het zelf met 800kb. Ik wordt boos, snapt ie niet waarom 8)7 8)7 .

Maar ach hiervoor Casema, goede vebinding maar duur en eerst lokkertjes en dan knijpen die lijn.
Gewoon 11 maanden wachten en we kiezen weer wat anders.

Internet is helaas nog steeds niet hetzelfde als stromend water in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
redyak schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:28:
Ik heb hem nu in Bridge stand staan en nu al een week zonder zorgen en mijn eigen netwerk gaat perfect.

Die helpdesk is gewoon drama.
Ik mail voor wat wetenswaardigheden en krijg snel antwoord.
Ik denk eens vragen of mijn snelheid wel goed is (traint in op 7000kb op 2,8 km, meeste die ik lees overall zitten rond de 10. Ik had ook minimaal 8 mbit verwacht volgens hun site)
I(
Als je deze grafiek bekijkt zie je dat je een goede snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:59:
Mannen,

Bij mij werkt de nummerweergave met die gratis Philips Dect 221 telefoon niet goed, hij kapt de nummers af (naar 8). Dat toestel krijg je gratis bij je Orange family abbo !!!

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? instelling of is dat ding gewoon prut ?

(als dat zo is, wel vreemd dat ze dat dan bij je abbo leveren, dan gaan toch veel mensen klagen) :/
Wie heeft er een oplossing voor ? Ik las eerder iets over een splitter voor je tel zetten ?????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aragornwj schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:50:
[...]

Ja, KPN telefonie werkt prima idd. Het het ISRA punt losgehaald en vandaar nieuwe kabel getrokken naar de LB. Kabel is nu zo'n 5 meter. Vanuit de LB nog 1 meter UTP naar de pc. Nog steeds zakt m'n downstream in elkaar. Soms na een uur al, soms na 2 dagen.
Oke, heb je ook de telefoon na de livebox aangesloten? Dus telefoon op de livebox?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.