Mhau,is bij de meeste een normale zaak. Heb dat soort taferelen ook bij KPN en UPC meegemaakt. Al vond ik zelf dat UPC het wel aardig deed. De lijn was dood en 2 dagen later kwam er een monteur langs om de schakelkast en naar mijn aansluiting te kijken. Hij legde ook gewoon uit wat er mis was en het was ook direct opgelost. Vooral als het een individueel probleem is, dan willen ze nog wel eens steken laten vallen. Ze hebben altijd een 1e/2e lijn constructie voor de afhandeling van problemen. Het is inderdaad vervelend, maar het is allemaal een best-effort verhaal: 'zo goed als mogelijk'.martdj schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:38:
Ik mag momenteel de mindere kanten van een goedkoop abonnement ervaren. Afgelopen vrijdagnacht (tussen 2 en 3 uur) is om onbekende redenen het ADSL signaal van mijn lijn afgegooid (wat je kunt zien aan een knipperend @-lampje). Om 12 uur de helpdesk duidelijk weten te maken dat er echt iets mis aan hun kant was (waarom vragen ze je om je modem te pingen als je aangeeft dat de console van de Livebox laat zien dat Internet niet geactiveerd is??). De melding was doodleuk dat het doorgegeven werd aan een andere afdeling en dat die over een dag of 3 weleens zouden gaan kijken. Ik heb inmiddels dus nog steeds geen Internet en we gaan dag 4 al in. Redelijk triest eerlijk gezegd.
Ik denk zelf dat het ook grotendeels met outsourcing te maken heeft en de systemen. Bij UPC kon ik direct bij mijn eerste bellletje een afspraak neerzetten voor een monteur. Het was ook een monteur van UPC zelf. Ik weet dat Orange totaal geen monteurs heeft. Het netwerk wordt onderhouden door Getronics en waarschijnlijk moeten ze daar eerst mee afspreken wat er gebeurd, voordat ze jou erover infomeren. Eerst meten ze waarschijnlijk de lijn door tot in de wijkcentrale, om te kijken of het geen probleem van de Livebox is of iets anders lokaal. Alles bij elkaar lijkt het mij voor zo'n grote organisatie een tijdrovende klus.
Als je zulke goedkope abonnementen aan wilt bieden, kan je heel moeilijk voor iedere gil een monteur sturen. Dat jaagt flink op kosten en soms is dat ook onnodig. Vanuit hun optiek begrijp ik het wel. Mijn grootste frustratie in dit soort situaties: Informeer gewoon eens wat er aan de hand is en verkoop geen lulkoek.
[ Voor 34% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-09-2006 11:26 ]