[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.576 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

MensionXL schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:41:
[...]

Zul je echt het verschil tussen 15 en 25 ms merken? |:(
ik had hiervoor adsl lite van wanadoo en mijn ping was 13 ms. toen adsl family 4 mbit en ik ging naar 24 ms en dat kon/kan ik wel degelijk merken, tijdens het surfen alleen al. misschien merk jij het niet, maar ik merk het wel degelijk. (stoor mij er niet aan overigens) toen de upgrade naar 20 mbit en mijn ping schoot naar 30 ms.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 04-09-2006 18:01 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
hebben meer mensen since donderdag dat het internet er uitknalt per dag??

je zit online te game of op ts dan doet internet het ineens niet meer, ongeveer 20 sec later werkt het ineens weer.

livebox lampjes blijven gewoon branden alleen het connectivitie lampje gaat uit.

heb orange adsl familie woon in ijsselstein.
en heb dit nog nooit gehad.

het ligt niet aan mijn bekabeling of instellingen, maten van mij in ijsselstein hebben precies het zelfde op precies het zelfde moment.

[ Voor 28% gewijzigd door jorisw86 op 04-09-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Heb vandaag ff 2 verschillende wireless PCMCIA kaarten gekocht en geen van beiden werken. Ik heb eerst de Belkin gekocht die volgens de topicstart zou moeten werken. Het power ledje ging daar niet eens aan. Daarna kocht ik een Asus WL107G die volgens de verkoper in zijn livebox wel werkte. Volgens andere mensen hier op het forum werkte het bij hun ook.
Ik installeerde em als volgt:
Ik haalde eerst de stroom van de livebox waarna ik de kaart in de livebox stak. Stroom erop en het powerledje van de kaart ging branden. Het lampje van wireless op de livebox brandde echter niet. In de livebox instellingen zei hij dat er geen wireless kaart in de livebox zit.
Wat is er nou het probleem. Al 2 kaarten werken niet bij mij. Kent er iemand een merk die zeker weten in de livebox zal werken?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
vr6-only schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:00:
[...]

ik had hiervoor adsl lite van wanadoo en mijn ping was 13 ms. toen adsl family 4 mbit en ik ging naar 24 ms en dat kon/kan ik wel degelijk merken, tijdens het surfen alleen al. misschien merk jij het niet, maar ik merk het wel degelijk. (stoor mij er niet aan overigens) toen de upgrade naar 20 mbit en mijn ping schoot naar 30 ms.
Lol, dat is één van de meest belachelijke dingen die ik de laatste tijd heb gehoord, het verschil tussen 13 ms en 24 ms kunnen merken tijdens het surfen _o- :/

Dat je het verschil merkt tussen providers kan best, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk aan iets anders gelegen hebben dan die 11 ms meer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Hahn schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:28:
[...]

Lol, dat is één van de meest belachelijke dingen die ik de laatste tijd heb gehoord, het verschil tussen 13 ms en 24 ms kunnen merken tijdens het surfen _o- :/

Dat je het verschil merkt tussen providers kan best, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk aan iets anders gelegen hebben dan die 11 ms meer.
Ik vind het verschil in latency in relatie tot surfen ook een beetje gebrabbel. Mijn voorgaande verbinding had een strakke response van 10ms en zit nu rond 34/35ms. Zit echt geen merkbaar verschil in en technisch gezien ligt het trager laden van websites vrijwel nooit aan latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hahn schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:28:
[...]

ik merk het verschil tussen een 500 euro dure speaker set en 600 euro dure speakers set ook niet, maar een audiofiel wel.

wat jij doet is mij uitmaken voor een leugenaar. dat jij het niet merkt, moet je niet aan mij verwijten.

al vanaf het eerste moment dat ik ging surfen op een adsl family lijn merkte ik al dat het trager ging. ik praat niet over een inbelverbinding maar ik vond dat iets niet klopte en toen ik wat tests ging uitvoeren, zag ik dat mijn ping hoger was. (ik let daar nou eenmaal op) en nee het zit echt niet tussen mijn oren |:(

diegene die een aantal posts terug aangeeft dat je prima online kan gamen met een ping van 40-50 ms zal ook finaal uitgelachen worden door een fanatieke online gamer (met alle respect, maar even een voorbeeld) misschien kan het ook wel, ik weet het niet. ik game niet online (of offline wat dat betreft) maar als je van een 20 ms in game naar 50 gaat, dan merk je dat echt wel.

[ Voor 33% gewijzigd door vr6-only op 04-09-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Wat ik wel narigheid vind is dat de webspace van Orange al bij een paar hits over een datalimiet sukkelt waarna de gebruiker een melding krijgt dat het plaatje/bestand na middernacht weer beschikbaar is.

Diep triest. Voorbeeld: ik poste vanmorgen 2 plaatjes van nota bene 6KB per stuk op een publiek forum en 's-middags deden ze het al niet meer :'(

Ik probeer nu via de Orange helpdesk duidelijkheid te krijgen wat de limiet precies is (nog geen reactie gehad)...

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-09-2006 19:18 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
vr6-only schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:14:
[...]

ik merk het verschil tussen een 500 euro dure speaker set en 600 euro dure speakers set ook niet, maar een audiofiel wel.
Is niet te vergelijken.
wat jij doet is mij uitmaken voor een leugenaar. dat jij het niet merkt, moet je niet aan mij verwijten.
Ik zei dat het waarschijnlijk ergens anders aan ligt, want 11 ms verschil merk je écht niet.
al vanaf het eerste moment dat ik ging surfen op een adsl family lijn merkte ik al dat het trager ging. ik praat niet over een inbelverbinding maar ik vond dat iets niet klopte en toen ik wat tests ging uitvoeren, zag ik dat mijn ping hoger was.
Dus jij denkt bij het eerste wat je tegenkomt wat iets minder is dat dat maar gelijk dé oorzaak moet zijn? Dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hahn schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:18:
[...]
Is niet te vergelijken.

[...]
Ik zei dat het waarschijnlijk ergens anders aan ligt, want 11 ms verschil merk je écht niet.
[...]
Dus jij denkt bij het eerste wat je tegenkomt wat iets minder is dat dat maar gelijk dé oorzaak moet zijn? Dan weet ik genoeg.
ik heb hier ook een zakelijk dsl lijn liggen (ouders) en mijn laptop naast mij is via wifi verbonden en is slomer dan mijn pc. waarom laad een zoeksearch via google naar plaatjes trager op de pc of het openen van een foto trager op mijn pc?

als ik ze verwissel, dan zijn de resultaten ook omgedraaid.

het is een 1.5 mbit zakelijk adsl van KPN met een ping van 14 ms (via UTP 9 ms)

ps. ik wil wel een aantal tests uitvoeren met verschillende routers, standalone modems, kabels, netwerkkaarten etc. heb genoeg arsenaal. maar aan de livebox ligt het niet (want ik had in het begin de livebox niet eens aangesloten omdat ie zo instabiel was) kabels zijn gloedje nieuw en lopen ongehinderd door het gehele huis (tijdens de renovering laten aanleggen) netwerkkaart. geen idee, kan ik proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door vr6-only op 04-09-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat het internet uit meer dan alleen downloadsnelheden en pings bestaat. Ik zeg alleen dat het hoogstwaarschijnlijk niet (alleen) aan je ping ligt, niet dat Orange even goed/snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hahn schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:28:
Omdat het internet uit meer dan alleen downloadsnelheden en pings bestaat. Ik zeg alleen dat het hoogstwaarschijnlijk niet (alleen) aan je ping ligt, niet dat Orange even goed/snel is.
dat weet ik en jij kan gelijk hebben. maar ik denk persoonlijk dat het hoogstwaarschijnlijk aan de latency ligt (routing van Orange's netwerk is niet top, dat is wat ik hoorde tijdens mijn KPN stage van een Geotronics monteur (installateurs van Orange DSLAM's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Nog een paar vraagjes:

1. De standaard livebox is geen multiPC modem toch? Dus om meerdere pc's (met draad) aan te sluiten heb ik een switch nodig? (zo ja, is mijn speedtouch 510 daarvoor te gebruiken?)

2. Orange adverteert met Internet + Vaste telefonie, Als ik de startpost lees begrijp ik dat het gewoon om VoIP gaat?

3. Hoe lang duurt het ongeveer totdat je internet via orange hebt vanaf het moment van aanvraag?

4. Heeft iemand hier zijn abonnement besteld via adsl.nl? Zo'n gratis philips DECT telefoon is wel leuk...

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door SaN op 04-09-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
1. Je kan standaard 2 pc's via ethernet aansluiten (en 1 via wifi als je dat erbij neemt)
2. Nee, het gaat niet om VoIP maar gewoon om vaste telefonie
3. Orange zegt meestal dat het 3 tot 4 weken kan duren, maar vaak is het al binnen 2 weken geregeld
4. Geen idee :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 04-09-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bedankt voor je snelle antwoord, maar toch begrijp ik dan deze 2 dingetjes niet helemaal uit de startpost:

1:Quote:
Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?

* Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y) Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Het lijkt er hier toch sterk op alsof het gaat om voip? :?

edit: Ik vind dit net: http://www.orange.nl/mijn...aste_telefonie/telefonie/ toch vodsl/voip?

2: quote uit sp (beschrijving livebox: 2x ethernet: 1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)

Op die digitale uitbreidingspoort kun je dus gewoon een 2e pc aansluiten?

Trouwens nog 1 vraag. Heb ik voor de vaste telefonie van orange ook de livebox nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door SaN op 04-09-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
jorisw86 schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:04:

je zit online te game of op ts dan doet internet het ineens niet meer, ongeveer 20 sec later werkt het ineens weer.

livebox lampjes blijven gewoon branden alleen het connectivitie lampje gaat uit.

het ligt niet aan mijn bekabeling of instellingen, maten van mij in ijsselstein hebben precies het zelfde op precies het zelfde moment.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
sander-sp schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:21:
Bedankt voor je snelle antwoord, maar toch begrijp ik dan deze 2 dingetjes niet helemaal uit de startpost:

1:Quote:
Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?

* Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y) Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Het lijkt er hier toch sterk op alsof het gaat om voip? :?

edit: Ik vind net dit: http://www.orange.nl/mijn...aste_telefonie/telefonie/
Ik weet ook niet precies waarom er daar over VoIP wordt gepraat, maar digitale telefonie is wat anders dan VoIP.
2: quote uit sp (beschrijving livebox: 2x ethernet: 1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)

Op die digitale uitbreidingspoort kun je dus gewoon een 2e pc aansluiten?
Yup.
Trouwens nog 1 vraag. Heb ik voor de vaste telefonie van orange ook de livebox nodig?
Als je digitale telefonie erbij neemt dan moet je inderdaad de Livebox gebruiken, als je dat niet neemt zou je een andere modem kunnen gebruiken (maar dat werkt ook niet altijd).
Hier nergens last van. Zal waarschijnlijk een probleem bij jouw centrale zijn, dus je kan denk ik beter contact opnemen met Orange zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 04-09-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Is het telefoonabonnement dat Orange aanbied anders dan het abonnement wat bv. tiscali aanbied? Namelijk VoDSL (hiermee kun je dus ook gewoon bellen als de pc uit is, dit gaat ook via het modem) Ik heb hier nogal wat klachten over gelezen namelijk, vandaar dat ik er zo over door dram. In ieder geval bedankt voor de antwoorden tot nu toe, het helpt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat zal waarschijnlijk hetzelfde zijn ja, digitale telefonie van Orange werkt ook als alleen de modem aanstaat (en de PC niet). Verder zou ik niet kunnen zeggen of het goede kwaliteit is of niet, want ik heb het zelf niet, omdat die €2 per maand goedkoper (eerste jaar €12 per maand) me het risico op veel gekloot en slechtere kwaliteit niet waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Voor 2 euro per maand zou ik het ook niet doen, maar bij mij scheelt het geloof ik toch wel iets meer... We zitten nu bij Tele2. Waar ga jij vanuit als je zegt 2 euro meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KPN abonnement kost €18 per maand, Orange Family met digitale telefonie is €40 per maand na het eerste jaar. Orange Family (zonder telefonie) kost €24 na het eerste jaar. €40 - €24 = €16. En €16 is €2 minder dan €18 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ok, dat klopt. Maar dan reken je je telefoontikken niet mee. Die heb je bij orange nauwelijks, en bij KPN betaal je het volle pond... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ligt er dus een beetje aan of je veel belt of het (veel) voordeliger is om digitale telefonie te nemen. Hier was dat dus niet het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redyak schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:34:
[...]

G992_1_A die is anders bij alle anderen NL G992_5_A zit daar niet je probleem?
Erg scherp...dank hiervoor. Zal morgen de HD weer bellen, en dit voorleggen aan hun. Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MrJayMan schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:15:
Wat ik wel narigheid vind is dat de webspace van Orange al bij een paar hits over een datalimiet sukkelt waarna de gebruiker een melding krijgt dat het plaatje/bestand na middernacht weer beschikbaar is.

Diep triest. Voorbeeld: ik poste vanmorgen 2 plaatjes van nota bene 6KB per stuk op een publiek forum en 's-middags deden ze het al niet meer :'(

Ik probeer nu via de Orange helpdesk duidelijkheid te krijgen wat de limiet precies is (nog geen reactie gehad)...
Tja, ze zullen je gewoon vertellen dat het datalimiet bereikt was en meer dan dat verwacht ik niet. Het limiet is dacht ik iets van 50mb per dag, wat niks voorstelt. Je kan dan beter gewoon goedkope hosting nemen, want dan ben je in ieder geval van veel gezeik af en heb je veel meer mogelijkheden qua hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
vr6-only schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:30:
[...]

dat weet ik en jij kan gelijk hebben. maar ik denk persoonlijk dat het hoogstwaarschijnlijk aan de latency ligt (routing van Orange's netwerk is niet top, dat is wat ik hoorde tijdens mijn KPN stage van een Geotronics monteur (installateurs van Orange DSLAM's)
Getronics onderhoudt en installeert inderdaad de DSLAM's van Orange. Het Orange netwerk is volgens mij ook niet van de bovenste plank. KPN haalt lagere latency op hun ADSL2+ netwerk. Persoonlijk kan mij dat echt heel weinig interesseren. Voor mij is de stabiliteit en de uiteindelijk snelheid belangrijk. Ik heb WoW via mijn verbinding zonder problemen kunnen spelen terwijl de P2P connecties gewoon bezig waren zonder probleem.Dat voor een betere prijs dan bij KPN. Als het zo doorgaat, dan blijf ik nog wel even hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
Gaat na 4 dagen online nog steeds goed.
Zit in dc+ alleen al aan 15Gb.
Moet ik me zorgen maken over deze grote hoeveelheid data?
Zal de 1ste maand al over de 100Gb uitstijgen.
Zijn hier gebruikers die veel meer downloaden zonder problemen?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Ik heb vandaag ook de Linksys uit de startpost geprobeerd te laten werken in de livebox maar dat werkt ook al niet. Powerled gaat wel aan maar de livebox herkent em weer niet.

Wie heeft er ervaring met een losse wireless router op de livebox aansluiten? Welke dingen moet je hiervoor instellen? Werkt dit wel goed, want de verkoper bij PCL Computers zei dat dat niet goed werkt 2 routers achter elkaar.

Alvast bedankt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belbudget is er 12 september..

Zojuist Orange aangevraagd.. De brief stuur ik dus volgende week terug.

Dan nog 3 weekjes dus dat komt goed :)

Chello is ook al opgezegd...

Orange here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Ikke en het werkt goed.

Had eerste een 'normale' opstelling. Livebox als router (wan ip: 82.xx - lan ip: 192.168.1.1) en daarachter een linksys wrt54g ('wan' ip: 192.168.1.10 - lan ip: 192.168.12.1). De pc's zitten allemaal achter de linksys, dus die zaten in de 192.168.12.x range.

Daarna linksys lan ip veranderd naar 192.168.1.2, toen werkte ook nog alles (wel de dhcp range van livebox en linksys gescheiden gehouden).

Nu livebox als bridge ingesteld en nog steeds geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Laatst online: 22-02 15:17
De ingebouwde firewall in de livebox kan ik deze uitschakelen!? ik zou graag gewoon Zonealarm willen gebruiken ipv iets anders, werk er al 1,5 jaar mee en maar 1 probleem mee gehad dus goed zat :)
Hoe zet ik deze uit? hier heb ik wel de optie om poorten open te zetten zoals ik al voor uTorrent heb gedaan, moet ik dan gewoon alle poorten open zetten? (van 0 tot 99999) ??

http://img369.imageshack.us/img369/6408/naamloosow1.jpg

Gr Ssilverhaze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Amiet01 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:40:
Ik heb vandaag ook de Linksys uit de startpost geprobeerd te laten werken in de livebox maar dat werkt ook al niet. Powerled gaat wel aan maar de livebox herkent em weer niet.

Wie heeft er ervaring met een losse wireless router op de livebox aansluiten? Welke dingen moet je hiervoor instellen? Werkt dit wel goed, want de verkoper bij PCL Computers zei dat dat niet goed werkt 2 routers achter elkaar.

Alvast bedankt.
Een router achter de Livebox werkt prima. Het is inderdaad niet verstandig om 2 appaten die als routers opereren achter elkaar aan te sluiten. Het kan in principe geen kwaad, maar soms kunnen er problemen ontstaan. Je kan de Livebox dan het beste bridgen (zie Wanadoo Livebox als bridge) en vervolgens de router erachter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
berns schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:19:
Gaat na 4 dagen online nog steeds goed.
Zit in dc+ alleen al aan 15Gb.
Moet ik me zorgen maken over deze grote hoeveelheid data?
Zal de 1ste maand al over de 100Gb uitstijgen.
Zijn hier gebruikers die veel meer downloaden zonder problemen?
Thnx
Dat is geen enkel probleem. Wanadoo/Orange staat er allang om bekend, dat ze nooit op de vingers tikken voor wat betreft de hoeveelheid dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Utorrent gebruik gaat het browsen van website's in eens veel trager. Sluit ik het weer, dan gaat het gelijk weer normaal. Ik weet niet of dit wel aan orange/ de livebox licht, maar ik moest wel een port forwarden.

Voor de rest nu 2 maanden super verbinding gehad, 0,0% downtime :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat sites met stylesheet niet werken als je ze hem op je Orange homepage zet? De site werkt op mijn eigen server prima!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:28:
Als ik Utorrent gebruik gaat het browsen van website's in eens veel trager. Sluit ik het weer, dan gaat het gelijk weer normaal. Ik weet niet of dit wel aan orange/ de livebox licht, maar ik moest wel een port forwarden.

Voor de rest nu 2 maanden super verbinding gehad, 0,0% downtime :*)
Ik had précies hetzelfde. Nu gebruik ik BitLord en heb ik nergens last van. Ook andere bittorent programma's zoals Azureus hebben nergens last van, alleen uTorrent. Blijkbaar is dat een probleempje tussen Orange (Livebox?) en uTorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee zal het eens proberen, thnx. Op zich wel jammer want ik vind utorrent zeer goed ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Televisie via het internet durft Orange voorlopig nog niet aan.

Nederlanders zijn nog te afwachtend, zei directeur Jean-Jacques de Pins van de internetdivisie van het bedrijf. De Pins vraagt zich af of internettelevisie bij KPN wel winstgevend is.
Volgens de directeur heeft Orange tijd genoeg om internettelevisie te introduceren. Waarschijnlijk komt het telecombedrijf daar volgend jaar mee.
bah :( ik huil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:54:
Ik heb een hoop doorgelezen maar ben volgens mij dit nog niet tegen gekomen.

Ik heb Orange sinds zondag aangesloten en de internetverbinding is ok (download 1,5MB/s)

Maar als ik aan het gamen ben dan heb ik zomaar een connection lost te pakken en zit ik in eens in de lobby te staren (speel alleen maar GTR/GTL/rFactor) :(

Orange onderstaande mail gestuurd,

Ik speel veel online en nu verlies ik steeds verbinding met verschillende servers waar ik op ben ingelogd. Ik krijg dan de melding te zien dat de connection lost is. Dat houdt dus in dat Orange mij geen stabiele (constante) verbinding geeft.
Met mijn vorige provider heb ik op dezelfde servers gespeeld en heb er nog nooit last van gehad....dat was xs4all _/-\o_

Krijg ik het antwoord,

We kunnen op dit moment helaas geen oplossing bieden voor het probleem dat u bij ons heeft gemeld. We doen er alles aan om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Zodra er meer informatie is over dit onderwerp, brengen we u meteen op de hoogte. Bedankt voor uw geduld.

Wat moet ik hier nu mee :?

Zijn er meer gamers die connection lost hebben of ben ik 1 van de weinige en moet ik misschien het probleem bij mezelf zoeken.
De ene avond is er niks aan de hand en een andere avond verlies ik 5 keer verbinding met een server.

Ik word er niet goed van en dit is voor mij een reden om weer pleite te gaan bij Orange want zo kan je niet gamen....
Heb ik ook echt super irritant lekker BF2 aan het doen.. en rond 20:30 begint het gezeur.. There is a problem with your connection.. Teamspeak is geen reet meer van te verstaan omdat er alleen nog maar gestotter voorbij komt.

Heb een vraag online gesteld aan Orange, netjes uitgelegd dat het overdag goed werkt, maar rond negen uur is de kwaliteit ver te zoeken.

Wat denk je: Hoe lang is de kabel, welke software versie etc..... Als dat overdag allemaal geen probleem is!!!! dan is dat in de avond ook geen probleem!!!!. Maar ja afwachten wat ze nu gaan doen, want ik ben dus niet de enige.

Kan ik trouwens nog weg ivm overname door Orange, of ben ik dan nu inmiddels te laat (bij wijziging voorwaarde, wat volgens mij gebeurd is (weet niet zeker) kan je je contract opzeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF bellen, weet je meer.

Gisteravond de Helpdesk gebeld. Uitgelegd dat het probleem niet in de LB zit.

Het werd weer doorgegeven aan de TD, ze gaan er werk van maken. Krijg vanzelf een telefoontje op het moment dat ze meer weten. Ook deze Helpdeskmedewerker was het met mij eens dat de intrainwaardes niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:12:
FF bellen, weet je meer.

Gisteravond de Helpdesk gebeld. Uitgelegd dat het probleem niet in de LB zit.

Het werd weer doorgegeven aan de TD, ze gaan er werk van maken. Krijg vanzelf een telefoontje op het moment dat ze meer weten. Ook deze Helpdeskmedewerker was het met mij eens dat de intrainwaardes niet goed zijn.
intrainwaardes??

Dacht gisteravond even te bellen, vragen ze opeen klantnr voordat je ver kan... zit met krukken en had geen zin om weer kwartier bezig te zijn naar beneden en dan weer naar boven.
Vanavond leg ik alles klaar en rond 21:00 maar bellen, want dan gaat het vast weer mis

PS gebruik je LB? ik gebruik een Netgear ADSL 2 modem, 1000x beter dan LB, maar geven ze dan support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder bellen als ik jou was...

Openingstijden:De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van negen uur 's ochtends tot negen uur 's avonds. Op zaterdag en zondag is de klantenservice bereikbaar van tien uur 's ochtends tot vier uur 's middags.

En ik gebruik gewoon de LB ja. Daar zit het probleem ook niet in, heb verder ook echt geen problemen met Internet of Telefonie. Snelheid is alleen een beetje aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14
Hebben meer mensen er last van dat het zolang duurt voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat (Zowel eerst bij KPN als nu bellen via Orange).
Als wij bellen hoor je een tijdje een stilte voordat je de telefoon hoort overgaan.Maar bij gebeld worden is het irritanter. Iemand die ons belt hoort de telefoon 6 keer overgaan, daarna schakelt hij over op de Orange voicemail. Maar wij horen zelf maar de telefoon 3 keer overgaan, waardoor we soms echt moeten rennen om de telefoon nog op te kunnen pakken... Waar kan dit aan liggen? De manier van aansluiten van de livebox misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Blue-Bird schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:54:
Hebben meer mensen er last van dat het zolang duurt voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat (Zowel eerst bij KPN als nu bellen via Orange).
Als wij bellen hoor je een tijdje een stilte voordat je de telefoon hoort overgaan.Maar bij gebeld worden is het irritanter. Iemand die ons belt hoort de telefoon 6 keer overgaan, daarna schakelt hij over op de Orange voicemail. Maar wij horen zelf maar de telefoon 3 keer overgaan, waardoor we soms echt moeten rennen om de telefoon nog op te kunnen pakken... Waar kan dit aan liggen? De manier van aansluiten van de livebox misschien?
De eerste 2/3 keer heeft ie nodig om te verbinden :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
jorisw86 schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:04:

iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Contact opnemen met Orange, zal waarschijnlijk aan de centrale waar jij bij zit liggen. Het is in ieder geval niet iets landelijks, want ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
heb ik gedaan volgens hun ligt het bij mij spul.

wat al 5 jaar perfect werkt.

kon het uitzoeken zeiden ze.

heb erna weer gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn die normaal kon doen.

krijg van hem een neiuwe livebox nummer 4 al.

en ze hebben de lijn getest er is iets niet goed hier.

ze gaan de centrale ook na lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe is het mogelijk om via DHCP iedere keer hetzelfde IP adres uit te delen aan mijn PC's?
Ik wil dus een 'vast' IP adres, maar dit adres moet wel gewoon via DHCP aan m'n PC's toegekend worden aan de hand van het MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
In de startpost staat een tutorial die gewerkt heeft.
Of het met de huidige 026 firmware werkt weet ik niet. (Niet getest.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:33:
Ik zou eerder bellen als ik jou was...

Openingstijden:De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van negen uur 's ochtends tot negen uur 's avonds. Op zaterdag en zondag is de klantenservice bereikbaar van tien uur 's ochtends tot vier uur 's middags.

En ik gebruik gewoon de LB ja. Daar zit het probleem ook niet in, heb verder ook echt geen problemen met Internet of Telefonie. Snelheid is alleen een beetje aan de lage kant.
Kreeg een onwillende helpdesk medewerkster aan de lijn.

Zou aan de website liggen die ik wil bezsoeken.. jajajajajajja ga toch weg meisje (nette vertaling van wat ik op dat moment dacht).
Na lang door zeuren wilde ze de 'opmerking' (Opmerking???? hij doet het gewoon niet) doorgeven.
Ze wilde niet eens iets na meten o.i.d. heb online ook een vraag lopen en denk dat ik daar nu eindelijk iemand technisch aan de haak heb geslagen (http://eresponse.orange.nl)

Trouwens weer rond 21:00 eerste dipje (stotterende Teamspeak bij multiplayer game) en om 21:30 was het onmogelijk om verder te gaan, ping bleef laag, maar veel lag in mn online gamepje en werd uiteindelijk gekicked, omdat connection lost was.

Wel slim van Orange om iets te schedulen wat om 21:00 begint, want na 21:00 is de helpdesk niet meer bereikbaar. heel goed ingeplanned (moet wel haast zoiets zijn omdat het elke dag rond 21:00 begint)

• compie
  • Niet online
Is het mogelijk om een portforward te maken van bijvoorbeeld poort 40021 extern naar een poort 21 intern op het netwerk? Dus dat het externe poortnummer anders is dan het interne poortnummer. Met m'n oude speedtouch modem kon dat makkelijk. In de livebox kon ik zo snel niet vinden hoe het moet.

Verwijderd

ik las hier op het forum dat in de livebox een ingebouwde firewall zit?
staat dat ergens in de handleiding dan?

ik heb gelezen dat de firewall die bij windows xp geleverd zit, best wel goed is ( bron PC World.com)

heb ik dan momenteel 2 firewalls die tegelijk werken ??

en heeft iemand de gratis zoneAlarm en werk die beter dan die van windows xp en waarom ?

Verwijderd

Mannen,

Ik zit ongeveer 2,5 km van de centrale vandaan, zijn dit dan reele waardes ?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7544 Kb
Afname Dichtbij : 39.9 db
Ver weg : 17.2 db
SNR-marge Dichtbij : 5 db
Ver weg : 10 db
HEC-teller 7063
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1280
ES-teller van 1 dag 0

Op de ste gaf hij een snelheid aan van 8-15mbit. Ik hoopte natuurlijk op 15 maar verwachte rond de 11mbit uit te komen. Nu kom ik nog niet eens aan de 8mbit.

(de livebox zit op 20cm van het isra punt af!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:27:
Mannen,

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7544 Kb
HEC-teller 7063
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1280
ES-teller van 1 dag 0

Op de ste gaf hij een snelheid aan van 8-15mbit. Ik hoopte natuurlijk op 15 maar verwachte rond de 11mbit uit te komen. Nu kom ik nog niet eens aan de 8mbit.

Die waardes etc weet ik niet of dat normaal is, maar de snelheid kan wel kloppen.
In startpost staat een klein grafiekje met afstand en snelheid en met 2,5 km zit je onder de 10 Mbit.

Ik zit op 1600 meter afstand en bij mij is downstream +/-10500kb

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:25:

ik heb gelezen dat de firewall die bij windows xp geleverd zit, best wel goed is ( bron PC World.com)

en heeft iemand de gratis zoneAlarm en werk die beter dan die van windows xp en waarom ?
zie handleiding pagina 46 'werken in het menu[geavanceerd]'

voor de andere vragen kun je de search rechtsboven de pagina gebruiken met als trefwoord; firewall

:)

[ Voor 14% gewijzigd door Lanfear28 op 07-09-2006 09:48 ]

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:25:
Als je naar de webinterface gaat. 192.168.1.1, dan zie je daar het tabblad Firewall, daar vind je alles wat het ding kan. Nooit naar gekeken overigens, staat in principe wel goed ingesteld.
Eigenlijk een beetje offtopic :/ , maar... 2 firewalls tegelijk dat klopt, maar is geen probleem zolang je maar begrijpt dat je dan 2 firewalls moet instellen om verkeer van bijvoorbeeld MSN door te laten.
Firewalls doen eigenlijk allemaal hetzelfde, verkeer stoppen. De beste, zijn waarschijnlijk die varianten die jij begrijpt en kunt instellen. :*)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• compie
  • Niet online
Als ik naar
advanced setup -> firewall -> nat -> NAT public address
ga dan staat daar dit:

"No NAT public IP address available"

Wat houd dat in? Zou daar niet gewoon mijn public internet address moeten staan?

Internet connection status: "Your IP address is : 85.149.x.x"

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:53:
Trouwens weer rond 21:00 eerste dipje (stotterende Teamspeak bij multiplayer game) en om 21:30 was het onmogelijk om verder te gaan, ping bleef laag, maar veel lag in mn online gamepje en werd uiteindelijk gekicked, omdat connection lost was.

Wel slim van Orange om iets te schedulen wat om 21:00 begint, want na 21:00 is de helpdesk niet meer bereikbaar. heel goed ingeplanned (moet wel haast zoiets zijn omdat het elke dag rond 21:00 begint)
Hahaha, onderhoud om 21:00! Ja, dat zal echt de reden geweest zijn van je probleem, echt waar. Nee, wat ik denk: om 21:00 houdt de helpdesk er mee op, en hangen ze allemaal tegelijkertijd de telefoon op. Dat creeert zo'n piek in het internetverkeer op het Orange netwerk (alle calldata wordt op dat moment natuurlijk verstuurd), dat alle klanten hiervan hinder ondervinden.

Dit alles in het kader van het liefdadigheidsprogramma "Bullshit for Bullshit". :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:18:
[...]

Hahaha, onderhoud om 21:00! Ja, dat zal echt de reden geweest zijn van je probleem, echt waar. Nee, wat ik denk: om 21:00 houdt de helpdesk er mee op, en hangen ze allemaal tegelijkertijd de telefoon op. Dat creeert zo'n piek in het internetverkeer op het Orange netwerk (alle calldata wordt op dat moment natuurlijk verstuurd), dat alle klanten hiervan hinder ondervinden.

Dit alles in het kader van het liefdadigheidsprogramma "Bullshit for Bullshit". :)
reden GEWEEST?? het is nog steeds elke avond rond 21:00 begint het weer.
Waarschiijnlijk hebben ze opeens te veel lijnen gebundeld, maar ja voor ze dat toegeven en veranderen, ben je wel even verder... ik heb nog een paar avondjes geduld en dan hoop ik dat ik via de eresponse wat verder kom anders moet ik toch elke keer bellen tot ze er gek van worden, meestal wordt er dan pas echt iets bedacht om het op te lossen....

Ennuh als ze nou een of andere server om 21:00 een backup oid laten beginnen waardoor de performance van die machine verdwijnt en dus iedereen er last van heeft. maar omdat niet iedereen op dat moment een onlonie game probeert te spelen, ervaren ze het anders

• compie
  • Niet online
Lizard schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:35:
In de startpost staat een tutorial die gewerkt heeft.
Of het met de huidige 026 firmware werkt weet ik niet. (Niet getest.)
Kan er iemand laten weten of het met de huidige firmware nog werkt?

Software information

Name F@st3202
Software version 3202WNLB_222026
Reference 3202WNLB_222026

Zie [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:35:
reden GEWEEST?? het is nog steeds elke avond rond 21:00 begint het weer.
Waarschiijnlijk hebben ze opeens te veel lijnen gebundeld, maar ja voor ze dat toegeven en veranderen, ben je wel even verder... ik heb nog een paar avondjes geduld en dan hoop ik dat ik via de eresponse wat verder kom anders moet ik toch elke keer bellen tot ze er gek van worden, meestal wordt er dan pas echt iets bedacht om het op te lossen....

Ennuh als ze nou een of andere server om 21:00 een backup oid laten beginnen waardoor de performance van die machine verdwijnt en dus iedereen er last van heeft. maar omdat niet iedereen op dat moment een onlonie game probeert te spelen, ervaren ze het anders
Mja, sorry, maar bovenstaande is gewoon de kok hebben horen fluiten, maar niet weten waar de lepel hangt. Punt is, je ervaart een hapering, en je weet simpelweg niet waar die vandaan komt. Misschien doet je PC wel elke dag om 21:00 een update van het een of ander. Misschien is het inderdaad wel de gameserver aan de andere kant. Misschien komt de tram wel langs iedere dag om 21:00 waardoor er zoveel overspraak op je lijn ontstaat dat je geen traffic meer kan krijgen.

Dan kan je wel gaan gokken waar het ligt, maar gezien je wilde speculaties heb je werkelijk geen enkel benul. Als je nou eens zou gaan meten, en onderzoeken waar het probleem zit, dan kon je misschien wat nuttigs erover zeggen. Zo maar in het rond gooien dat Orange dingen aan het doen is, daar heeft niemand wat aan, denk je ook niet?

• berns
Ik vermeld nog even mijn stats. Ik wil nog even aantonen dat je best ver weg van ISRA kan zitten
Deze zijn niet veranderd door de LB 18 meter van het ISRA te plaatsen (wel via utp kabel)
Ik zit op 1100 meter

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16444 Kb
Afname Dichtbij : 23.5 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 25317
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 767
ES-teller van 1 dag 0

de teller staat al zeker op 40GB op 6 dagen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:42:
[...]

Mja, sorry, maar bovenstaande is gewoon de kok hebben horen fluiten, maar niet weten waar de lepel hangt. Punt is, je ervaart een hapering, en je weet simpelweg niet waar die vandaan komt. Misschien doet je PC wel elke dag om 21:00 een update van het een of ander. Misschien is het inderdaad wel de gameserver aan de andere kant. Misschien komt de tram wel langs iedere dag om 21:00 waardoor er zoveel overspraak op je lijn ontstaat dat je geen traffic meer kan krijgen.

Dan kan je wel gaan gokken waar het ligt, maar gezien je wilde speculaties heb je werkelijk geen enkel benul. Als je nou eens zou gaan meten, en onderzoeken waar het probleem zit, dan kon je misschien wat nuttigs erover zeggen. Zo maar in het rond gooien dat Orange dingen aan het doen is, daar heeft niemand wat aan, denk je ook niet?
Nee je hebt helemaal gelijk. Het kan echt van alles zijn, maar als ik nou weet dat elke pc die je op dat moment aan dat modem hangt geen verbinding krijgt en zo wel dan stotteren (wel/niet/wel/niet) en het is niet alleen om 9 uur. Het is vanaf 9 uur.
Rond 9 uur begint het en zeker tot 22:30 blijft het zo. volgende ochtend is alles weer ok.
Als het van het weekend nog is dan zal ik eens kijken wanneer het weer werkt (welke tijd)

Probleem is nu doorgezet naar specialist (online helpen ze je beter en sneller)

PS
normaal gesproken kan ik gewoon met 600 kb/s downloaden en update mn virusscanner elk uur en dan nog kan ik zonder lag spelen. Online game is niet meer dan coordinaten heen en weer sturen. (dus internet verkeer stelt niets voor) En op momenten dat virusscanner lekker bezig is merk ik daar helemaal niets van

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 15:55 ]

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:27:
Mannen,

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7544 Kb
HEC-teller 7063
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1280
ES-teller van 1 dag 0

Je moet die waarde dischtbij delen door 13,81 dan zit je verder dan 2,5 maar jouw waardes zijn beter dan die van mij en ik zit dichterbij. Maar ach 3 medewerkers van Orange zeggen het is niet goed en de vierde zegt , meneer alles is goed en onder 4mbit doen we niks .

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korsten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 19:36
hallo mede orange family gebruikers,

sinds donderdag 31 augustus jongst leden heb ik problemen met mijn verbinding, ik heb vandaag vernomen dat 2 van mijn vrieden die zelfde problemen hebben.
ik weet ook al dat alleen gebruikers in ijsselstein er last van hebben.
deze problemen houden in dat ik tussen de 20 minuten en 2 uur een disconnect krijg. deze duurt ongeveer 5 tot 10 seconden.

ik zou graag willen weten of er nog meer gebruikers hier last van hebben.
ik heb hiervoor een speciaal mail adres geopend: adsl_problemen@orange.nl zouden alle gebruikers die hier last van hebben dit willen melden dan kan ik binnen kort een betere en grotere melding doen naar orange. ik zal tevens periodiek hier een update plaatsen van hoeveel mensen zich hebben gemeld.

bijvoorbaaat dank

Richard Korsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
  • Laatst online: 01-06 15:35
Hoi,

Ik heb voor een kennis met Orange Basis (gewoon ADSl) een linksys WAG200G gekocht om een draadloos netwerkje op te zetten.
Heb toevallig thuis ook orange (dan wel famaily ADSL2), maar goed. Verbinding tussen PC <--> en linksys is geen probleem, maar ik krijg de linksys niet aan het internet geknoopt.

Heb settins van de orange site gehaald:
- VPi/ VCi 8/35
- EthoA Ethernet over ATM
- Encapsultation RFC 1483 Bridgede IP LLC
- WAN IP adress automatic

Nu kan ik echter niet al deze settings in mijn linksys kwijt.
De setings in de linksys zijn:
- Encapsultation : RFC 1483 Bridged
- Multiplexing: LLC (andere optie is VC)
- Qos: UBR (zegt me niets, andere opties VC en VPR geloof ik)
- Pcr rate (is grijs kan ik niet invullen)
- Scr rate (is grijs kan ik niet invullen)
- Virtual circuit VPi 8 (handmatig ingesteld, kan ook auto)
- Virtual circuit VPi 35 (handmatig ingesteld, kan ook auto)

De setting "EthoA Ethernet over ATM" kan ik niet in de linksys plaatsen, is dit misschien het probleem, zo ja wat doe ik er aan?

Kan het nog zo zijn dat mijn ADSL2 aansluiting een probleem geeft met de linksys of niet (hoop ik niet anders zit ik straks weer bij mijn kennis te kloten, in plaats van lekker thuis achter mijn eigen bureautje).

Ik weet dat ik een nieuwe firmware moet draaien om op alle sites te kunnen komen, maar dat is hierbij denk ik niet van belang aangezien ik heelmaal geen ADSL verbinding krijg.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Meer mensen in omgeving Leiden momenteel (vrijdagochtend) geen Internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
dit orange gedoe gaat weld e foute kant op zo te zien, toen het wanadoo heette ging het nog goed. het zou me neit verbazen dat nadat orange het opgeocht heeft ze de beslissing hebben genomen om en verhouding te veranderen en dat we nu een lijn verdeling van 1:50 hebben ofzo.

wel triest. de vraag is namelijk n hoe verre je orange hierop kan anspreken. ze zeggen dan wel maximaal haalbaar 20mbit. maar als je zoveel verdeling geeft op een lijn is het gewoon neit realistisch om te zeggen 20 mbit max. nee tuurlijk lukt het dan niet. en dat heeft dan neits met de factoren extern te maken maar puur met het feit dat orange meer geld wil verdienen, en dat zijn factoren waar zij zelf welw at aan kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je verzint zelf wat de oorzaak van deze problemen kan zijn, en vervolgens ga je er nog eens op in ook :? Denk je niet dat je een beetje op de zaken vooruit loopt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:22
Weet iemand of de Asus AM604G i.c.m. Orange Family zonder telefonie werkt? Ik heb al gezocht maar verder dan wat Franse sites kom ik niet.

http://www.asus.com/produ...=0&model=1107&modelmenu=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand gisteren het journaal gezien ??? Orange levert de slechtste dgitale telefonie aan van nederland. Er is een onderzoek geweest onder een groot aantal Nederland die digitaal bellen. Dt waren (zo ongeveer) de resultaten:

1. Casema
2. UPC
3. @home
4. Tiscali
5. Tele2
6. Orange

Ik merk er in ieder geval niets van, ben zeer tevreden over de telefoonlijn, tot nu toe dan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Vandaag is volgens Orange mijn lijn geleverd.
Ik heb het pakket met Livebox nog niet ontvangen (ik ben vandaag nog niet thuis geweest), maar als ze het pakket nog niet hebben geprobeert te leveren, dan bel ik ze op om in iedergeval nog niet te beginnen met de facturatie.

Ik hoop dat ik alles een beetje aan de praat ga krijgen. Ook ik heb een Linksys Wireless router die ik erachter wil hangen, maar ik kan de Livebox niet bridgen vanwege de telefonie.
Ik ga het hopelijk vanavond nog uitproberen, anders wordt het morgen.
(Vanavond in iedergeval wel alle pc's overbrengen naar het huis.)

Eens kijken of de TopCom CT1+ DECT telefoons het een beetje goed doen op deze lijn.
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of Orange telefonie nu nummerweergave ondersteund. De telefoon doet dit in iedergeval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Laatst online: 05-09 15:36
Ik heb nu een iets mindere ervaring met de heldesk te pakken. De dame in kwestie is er van overtuigd dat ik spyware en virussen heb: zelfs op een vers geïnstalleerde en volledig gepatchte computer.

Af en toe vliegt mijn verbinding eruit. De livebox is gewoon te benaderen, maar Internetverkeer is onmogelijk. Dit duurt dan ongeveer een minuut en met een beetje geluk komt de verbinding vanzelf weer op. Soms is de enige oplossing om het modem uit te schakelen (stekker eruit) en hem weer opnieuw aan te zetten.

Het viel mij op dat het probleem alléén speelde tijdens het "gewone" browsen. Zorg ik ervoor dat er constant data over de internetlijn gaat (bijv P2P of een audiostream), dan bleef de verbinding keurig werken.

Na een week aanklooien heb ik toch maar orange eens gebeld. Versienummer van de firmware gecheckt etc. De reden dat de verbinding soms weg zou vallen, zou aan mijn computer liggen. Ik zou spyware en virussen hebben die mijn verbinding soms weg zou laten vallen. Alle computers in het netwerk zijn voorzien van Kaspersky met de laatste virusdefinities, volledige gepatchte versies van WinXP, we browsen met Firefox en de computers worden regelmatig gecheckt op spyware. Zelfs een vers geïnstalleerde laptop vertoont problemen (uiteraard voorzien van virusscanner etc).

Om te checken of het het misschien aan de switch ligt, heb ik die er een keer tussenuit gehaald zodat de computer direct verbinding heeft met de livebox. Zelfs dan treedt het probleem op.

Het probleem zou volgens de dame van de helpdesk toch écht aan mijn computer liggen, want ze kon zien dat het niet aan hun lag. Ik moest maar "een paar uur online radio 538 luisteren om te kijken of het echt helpt". Aangeven dat ik dat al meermaals heb geprobeerd kon haar niet op andere gedachten brengen.

Ik heb het gesprek vervolgens afgebroken en aangegeven dat ik het nog wel even aan zou zien en anders terug zou bellen.

Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen met de verbinding?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:16:
Ik hoop dat ik alles een beetje aan de praat ga krijgen. Ook ik heb een Linksys Wireless router die ik erachter wil hangen, maar ik kan de Livebox niet bridgen vanwege de telefonie.
Ik ga het hopelijk vanavond nog uitproberen, anders wordt het morgen.
Ik heb mijn Asus wl500g gewoon ingesteld als bridge en dat werkt uiteraard perfect.
Gewoon bij System setup -> Operation Mode
Access Point kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Nu heb ik een nieuwe install van windows gedaan...en nu schommelt mijn Mbps in windows tussen de 11 en 48 normaal stond ie altijd netjes op 54 Mbps...heb even TCP/IP optimizer gedraait maar geen resultaat. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is de reg knop gebruikt van de Livebox.
Mijn pc is de 2e pc in huis...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds vandaag maak ik gebruik van een Linksys WAG200G router, wat prima werkt. Alleen heb ik 1 probleem: ik train in op de volgende waardes:
Afbeeldingslocatie: http://sitevanalex.no-ip.info/rick/published/wag200g_dslstatus2.png

Dit terwijl ik op mijn Orange Livebox het volgende te zien kreeg:
Upstream: 1020 Kb
Downstream: 18412 Kb
Afname dichtbij: 23.5 dB
Afname ver weg: 6.9 dB
SNR-marge dichtbij: 6 dB
SNR-marge ver weg: 12 dB

Ik heb al geprobeerd om de Modulation Mode op ADSL2 of ADSL2+ te zetten, dat hielp echter niet. Bij ADSL2 werkt het totaal niet en ADSL2+ krijg ik 6845 kbps te zien als downstream.

Weet iemand of ik iets verkeerd heb ingesteld of hoe ik weer aan de 15000+ Kb kan komen via mijn Linksys WAG200G? Het apparaat kan namelijk tot 25 Mbps aan, zoals ze groot op de verpakking promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:17

Paladin

Play Ball!

OK ik zit sinds gister ook bij orange, en heb mijn router oude linksys met nog wireless 11b er achter hangen, lijn traint zover ik weet in rond de 15mbit, niet slecht zeg ik zelf.

Had nog wel x aantal vraagjes, ik heb nu de dhcp functionaliteit van mijn router uit gezet, is het mogelijk als je livebox op 192.168.1.x hangt en je router op 10.x.x.x. dat je router dan toch dhcp kan versturen?

vraag 2: eigenlijk niet het juiste topic, maar wat is de beste router op het moment in samenwerking met orange family die ook witreless G of hoger ondersteund? of kan ik beter voor een losse switch en wireless accec point gaan?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

MooDyBLueS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:29:
Sinds vandaag maak ik gebruik van een Linksys WAG200G router, wat prima werkt. Alleen heb ik 1 probleem: ik train in op de volgende waardes:
[afbeelding]

Dit terwijl ik op mijn Orange Livebox het volgende te zien kreeg:

Ik heb al geprobeerd om de Modulation Mode op ADSL2 of ADSL2+ te zetten, dat hielp echter niet. Bij ADSL2 werkt het totaal niet en ADSL2+ krijg ik 6845 kbps te zien als downstream.

Weet iemand of ik iets verkeerd heb ingesteld of hoe ik weer aan de 15000+ Kb kan komen via mijn Linksys WAG200G? Het apparaat kan namelijk tot 25 Mbps aan, zoals ze groot op de verpakking promoten.
Ik weet niet wat jij ziet maar ik zie het niet downstraem 18412 is 18 mbit, dus adsl2 ingetraind, ADSL1 gaat maar tot 8 en leuke datdat apparaat 35 kan maar orange maar 20 max. plaatje kwam niet op sorry. PLAATJE LAAT NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zie PNG staan misschien even omzetten in een jpeg met hoge compressie?

[ Voor 5% gewijzigd door redyak op 09-09-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Paladin schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:23:
OK ik zit sinds gister ook bij orange, en heb mijn router oude linksys met nog wireless 11b er achter hangen, lijn traint zover ik weet in rond de 15mbit, niet slecht zeg ik zelf.

Had nog wel x aantal vraagjes, ik heb nu de dhcp functionaliteit van mijn router uit gezet, is het mogelijk als je livebox op 192.168.1.x hangt en je router op 10.x.x.x. dat je router dan toch dhcp kan versturen?

vraag 2: eigenlijk niet het juiste topic, maar wat is de beste router op het moment in samenwerking met orange family die ook witreless G of hoger ondersteund? of kan ik beter voor een losse switch en wireless accec point gaan?
Ik draai ook 2 subnets. LB-Dratek Vigor Router-PC
192.168.1.1.deelt 1.10 uit aan mijn router en die geeft de 7.x serie uit aan mijn PC's werkt goed. Ik heb gisteren ook het Brigde script gebruikt,werkt ook.

Voorwat betreft je 2de vraag, Draytek is goed en kan portforwarden van intern naar extern met andere poorten, dus bextern 2000 moet naar intern 3000. Afhankelijk van je geld en tokomst zou ik een router kopen. Straks ga je naar een andere provider en die levert alleen maar een modem zonder router functionaliteit dan zit je met een switch die niet kan NATTEN en FIrewallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:17

Paladin

Play Ball!

redyak schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:06:
[...]

Ik draai ook 2 subnets. LB-Dratek Vigor Router-PC
192.168.1.1.deelt 1.10 uit aan mijn router en die geeft de 7.x serie uit aan mijn PC's werkt goed. Ik heb gisteren ook het Brigde script gebruikt,werkt ook.

Voorwat betreft je 2de vraag, Draytek is goed en kan portforwarden van intern naar extern met andere poorten, dus bextern 2000 moet naar intern 3000. Afhankelijk van je geld en tokomst zou ik een router kopen. Straks ga je naar een andere provider en die levert alleen maar een modem zonder router functionaliteit dan zit je met een switch die niet kan NATTEN en FIrewallen.
maare staat jou router nu ook gewoon op dhcp dan? want dat ging gister met mijn linksys router niet helemaal goed geloof ik....

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hmm... server is niet helemaal lekker, vandaar dat het plaatje niet toont. Anyhow, hier dan maar even de tekst-versie:

Linksys WAG200G v1.00.09:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 6540 kbps
Upstream Rate: 752 kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 23 db
Upstream Line Attenuation: 4 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
---
Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Up

Orange Livebox:

Er moet toch iets fout zijn in/met de Linksys gateway, want ik haal dus verreweg de met de Livebox behaalde 18412 Kb niet. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MooDyBLueS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:35:
Hmm... server is niet helemaal lekker, vandaar dat het plaatje niet toont. Anyhow, hier dan maar even de tekst-versie:

Linksys WAG200G v1.00.09:
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 6540 kbps
Upstream Rate: 752 kbps
Downstream Line Attenuation: 23 db
Upstream Line Attenuation: 4 db
---
Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Up

Orange Livebox:

Er moet toch iets fout zijn in/met de Linksys gateway, want ik haal dus verreweg de met de Livebox behaalde 18412 Kb niet. Heeft iemand een idee?
Zet de DSL modulation mode eens op ADSL2+. Bij multimode maakt hij zelf de modulatie uit. Kan zijn dat hij op ADSL moduleert ipv ADSL2+. Het is goed mogelijk, aangezien de intrainwaarden nog in dat gebied liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 09-09-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nou dan is het toch logisch dat het aan Orange ligt als je maten het ook hebben? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:43:
[...]

Zet de DSL modulation mode eens op ADSL2+. Bij multimode maakt hij zelf de modulatie uit. Kan zijn dat hij op ADSL moduleert ipv ADSL2+. Het is goed mogelijk, aangezien de intrainwaarden nog in dat gebied liggen.
Dat heb ik al geprobeerd, het werkt allemaal niet. ADSL2 geeft geeneens verbinding en ADSL2+ komt op 6000+ Kb uit, nog lager dan automatische modulatie.

Vreemd genoeg krijg ik nu ineens maar 6500 Kb te zien ipv de 8000+ van eerst. Ook zijn ineens mijn dB waardes veranderd. Het schijnt dus behoorlijk te fluctueren, maar ook maar iets in de buurt van de Livebox-waardes komen, ho maar.

Sterker nog: de verbinding knalt er zelfs af en toe uit, ook bij de telefoon. Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
MooDyBLueS schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:09:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd, het werkt allemaal niet. ADSL2 geeft geeneens verbinding en ADSL2+ komt op 6000+ Kb uit, nog lager dan automatische modulatie.

Vreemd genoeg krijg ik nu ineens maar 6500 Kb te zien ipv de 8000+ van eerst. Ook zijn ineens mijn dB waardes veranderd. Het schijnt dus behoorlijk te fluctueren, maar ook maar iets in de buurt van de Livebox-waardes komen, ho maar.

Sterker nog: de verbinding knalt er zelfs af en toe uit, ook bij de telefoon. Echt bizar.
Misschien de ISRA connectie + splitter bekijken ( ik ga ervan uit dat er geen splitter in je linksys zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bedankt! Ik was dus vergeten dat de splitter wel voor de telefoon gebruikt dient te worden, anders stoort deze op de lijn van het router. Nu heb ik dus de ISRA gesplitst door de beide draden (voor modem en phone) aan de hoofdaansluiting te koppelen, vervolgens loopt er een kabel naar de Linksys en eentje naar de splitter, waar mijn telefoons achter hangen.

Nu haal ik de volgende waardes:

DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 14816 kbps
Upstream Rate: 806 kbps
Downstream Line Attenuation: 32 db
Upstream Line Attenuation: 6 db

Nog niet zo goed als met de Livebox, maar ik kan er vrede mee hebben.

Nu dit zo goed als opgelost is, rest mij nog 1 vraag: In Day of Defeat: Source en Counterstrike: Source haal ik een ping van ~45-55ms en een latency die nog iets hoger ligt. Kan ik dit op de een of andere manier omlaag brengen? Ik heb namelijk al gekeken naar QoS (Quality of Service), maar ik kan maar 3 losse poorten opgeven, terwijl de servers veel meer varieren, 27015, 27045, etc...
Of is hier een andere oplossing voor? Met mijn vorige Casema Cable abonnement behaalde ik pings van ~10-15ms en ik ben nu echt merkbaar trager in online games, wat me ontzettend irriteert. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 13:46

danplo

The Force is strong with me

Ik had voorheen Versatel 20mbit en haalde ik met hun modem en verbinding max download van 1,6 mb/sec.
Nu ben ik daar weggegaan en zit ik nu bij Orange, maar met hun zelfde 20mbit haal ik nu een max download van 1,3 mb/sec ??
Hoe komt dit of hoe is dit mogenlijk dat er toch 300 kb/sec verschil in zit ??
Versatel en Orange allebij draadloos en goede verbinding op de desktop en laptop.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hoe heb je die snelheid getest? Uit ervaring weet ik dat websites als www.speedtest.nl niet betrouwbaar zijn voor ADSL2(+) internet. Ik haal daar ook slechts 1000 KB/s. Als ik wil testen, download ik vaak een groot bestand van de Microsoft website (Vista RC1 bijv.) via GetRight of een andere downloadmanager. Op die manier kan ik meerdere gelijktijdige verbindingen openzetten en als ik dat op 4 verbindingen zet, weet ik zeker dat ik op de max zit.

Ik haal bijvoorbeeld met de Livebox een snelheid van 1.9~2.0 MByte/s via de Microsoft website, gewoon het dubbele van wat speedtest mij doet geloven. Download ik het zonder download manager, dan blijf ik op 1.5 Mbyte/s steken. Ik train met de Livebox in op 18.500 KByte/s, maar gebruik nu een Linksys router die helaas maar op 14.500 KByte/s traint. Maar daar kan ik wel mee leven tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Paladin schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:28:
[...]

maare staat jou router nu ook gewoon op dhcp dan? want dat ging gister met mijn linksys router niet helemaal goed geloof ik....
Ja alles draait op DHCP. Inmiddels heb ik het "bridge" script gebruikt, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
danplo schreef op zondag 10 september 2006 @ 02:48:
Ik had voorheen Versatel 20mbit en haalde ik met hun modem en verbinding max download van 1,6 mb/sec.
Nu ben ik daar weggegaan en zit ik nu bij Orange, maar met hun zelfde 20mbit haal ik nu een max download van 1,3 mb/sec ??
Hoe komt dit of hoe is dit mogenlijk dat er toch 300 kb/sec verschil in zit ??
Versatel en Orange allebij draadloos en goede verbinding op de desktop en laptop.
Een kennis van mij heeft een abo bij Versatel die op 31oktober afloopt en ze zou willen overstappen op Orange, hoe heb jij dat gedaan? nog problemen te verwachten?
Wanneer zou ze Orange moeten aanvragen en Versatel opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem,

mijn pc is verbonden met de livebox dmv een smc wireless network card (54mbps). Signal strength is vaak zo'n 50% en link quality zo'n 80%. Ondanks de 50% strength is mijn verbinding toch vaak goed. Mijn snelheid schommelt tussen de 11 en 24 mbps.

Na een tijdje, soms 10min, soms half uur, valt de verbinding weg en kan ik geen wireless verbindingen meer vinden. Dat is raar want hier om mij heen zijn er nogal wat en normaal gesproken zie ik ze allemaal. Ik kan blijven refreshen/repairen/ipconfig enz. De verbindning doet het pas weer wanneer ik reboot 8)7 8)7 .

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:55:
Ik zit met het volgende probleem,

mijn pc is verbonden met de livebox dmv een smc wireless network card (54mbps). Signal strength is vaak zo'n 50% en link quality zo'n 80%. Ondanks de 50% strength is mijn verbinding toch vaak goed. Mijn snelheid schommelt tussen de 11 en 24 mbps.

Na een tijdje, soms 10min, soms half uur, valt de verbinding weg en kan ik geen wireless verbindingen meer vinden. Dat is raar want hier om mij heen zijn er nogal wat en normaal gesproken zie ik ze allemaal. Ik kan blijven refreshen/repairen/ipconfig enz. De verbindning doet het pas weer wanneer ik reboot 8)7 8)7 .

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is??
Heb jij het ook met een netwerkkabel geprobeerd, om te zien waar het precies aan ligt? Als hij daar ook zo reageert, weet je zeker dat het aan de Livebox ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met netwerkkabel heb ik geen enkel probleem. Ik weet dan ook niet of het aan de livebox of aan de pc ligt. Ik denk het laatste aangezien hij het weer wel doet na een reboot.. is er niets op de pc dat kan "vollopen" door mijn wireless kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm. ik ben nu toch van mening dat het probleem ergens in de router functie van de livebox schuilt.
Elke keer wanneer het internet niet werkt, is er wel een wireless verbinding aanwezig. De signal strength is dat "very good" en de snelheid zo'n 24mbps.

Doe ik een repair connection, dat krijg ik weer zeer snel verbinding, echter hij blijft dan hangen op "renewing your ip adress".Ook in EZ ConnectG van SMC staat er achter de network adresses (ip,dns,gateway) telkens niets. Vaste ip adressen invullen voorkomt wel dat hij blijft hangen op "renewing your ip adress" maar zorgt niet voor een werkende verbinding.

Misschien kleine voetnoot: we maken met 3 mensen gebruik van de wireless verbinding, maar volgens mij mag dit geen belemmering zijn..

Is dit duidelijk omschreven zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Gebeurt het ook wanneer je een statisch ip adres invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, staat hierboven beschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
oeps, overheen gelezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:05:
hmm. ik ben nu toch van mening dat het probleem ergens in de router functie van de livebox schuilt.
Elke keer wanneer het internet niet werkt, is er wel een wireless verbinding aanwezig. De signal strength is dat "very good" en de snelheid zo'n 24mbps.

Doe ik een repair connection, dat krijg ik weer zeer snel verbinding, echter hij blijft dan hangen op "renewing your ip adress".Ook in EZ ConnectG van SMC staat er achter de network adresses (ip,dns,gateway) telkens niets. Vaste ip adressen invullen voorkomt wel dat hij blijft hangen op "renewing your ip adress" maar zorgt niet voor een werkende verbinding.

Misschien kleine voetnoot: we maken met 3 mensen gebruik van de wireless verbinding, maar volgens mij mag dit geen belemmering zijn..

Is dit duidelijk omschreven zo?
Ik ken dit probleem en het is een probleem van de Livebox. Hij deed bij mij precies hetzelfde en ik moest heb dan rebooten, om alles weer aan de praat te krijgen. Op de Livebox was te zien dat hij nog data verwerkte. Ik denk dat de DHCP server op dat moment gewoon niet meer goed functioneert. Heb nooit een echte reden of patroon achterhaald. Het andere modem wat ik heb staan, geeft dit soort symptonen niet. Vandaar mijn vorige vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is dit probleem al vaker ter sprake gekomen? zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand een oplossing kunnen vinden? ik heb namelijk alles behalve veel data transfer, draai geen p2p programma's of andere gein.. er moeten dan toch meer mensen met dit probleem te maken hebben?

zou ik bijvoorbeeld een andere firmware kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Het is me gelukt om mijn WRT54GX achter de LiveBox te hangen.
Ik heb nu via mijn Router internet op zowel UTP als WiFi.
Het lukte me eerst niet om het IP-adres van de router (192.168.1.1 net als de LB) op 192.168.2.1 te zetten, maar vanavond toen ik alles aansloot stond deze ineens op het nieuwe IP-adres.
Hierna kreeg ik meteen op mijn computer de internet verbinding binnen. Daarna gerotzooit om alles via WiFi in elkaar te zetten. Dit is nu ook gelukt.
Dit alles zonder te bridgen. Als er mensen nog interesse hebben in screenshots van de verschillende pagina's op de WRT54GX, dan zal ik deze morgen avond proberen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik mag momenteel de mindere kanten van een goedkoop abonnement ervaren. Afgelopen vrijdagnacht (tussen 2 en 3 uur) is om onbekende redenen het ADSL signaal van mijn lijn afgegooid (wat je kunt zien aan een knipperend @-lampje). Om 12 uur de helpdesk duidelijk weten te maken dat er echt iets mis aan hun kant was (waarom vragen ze je om je modem te pingen als je aangeeft dat de console van de Livebox laat zien dat Internet niet geactiveerd is??). De melding was doodleuk dat het doorgegeven werd aan een andere afdeling en dat die over een dag of 3 weleens zouden gaan kijken. Ik heb inmiddels dus nog steeds geen Internet en we gaan dag 4 al in. Redelijk triest eerlijk gezegd.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.