[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.575 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31
Cableguy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:36:
Kan iemand bij wie torrent correct werkt (NAT test en groene smileys') eens uitleggen hoe zijn instellingen staan. Liefst met screenshots.
Ik heb echt enorm veel uitgezocht, maar het werkt bij mij nog steeds niet. DL speed is te laag, nat test error, gele smileys.
in je livebox gewoon naar firewall gaan en dan poortforwarde

NaamGeactiveerdProtocolVan poortTot poortLokaal IP-adresNaam interface
torrentJaTCP47744774192.168.1.100mer0

en dan de goede poort instellen in je client
ik zelf gebruik utorrent werkt prefect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:23:
Achja, dat krijg je he HArdcore !
Als je als klant meer weet dan de mensen daar, ik zit hier nog geen 1800 meter van de "Glaskast af"
Zou dus gewoon de 20 Mbit moeten kunnen halen.
Maar ze vertelde mij wel dat het ook ligt aan de hoeveelheid mensen in de wijk die ook deze soort verbinding hebben. ( wellicht zijn dat er hier veel )
Maarja das dan geen fijn antwoord.

Balen wel, dat ik dus net de ondergrens haal van mijn verbinding. ( al mijn vrienden lachen mij uit om dat in de 1MB/s niet haal :'(
Mwah, wat dat aan gaat zitten we in hetzelfde schuitje. Ik ga vanavond maar eens bellen denk ik zo, eens zien wat ze gaan roepen. Kan me trouwens niet voorstellen dat mijn halve wijk via Orange bezig is, trouwens, dat zou 's nachts een verschil moeten opleveren, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:22:
Ben Vista RC1 van de Microsoft server aan het halen, zo kan ik gelijk ook even goed mijn lijn testen. En wat komen er heerlijke cijfers uit!!

[afbeelding]

*O* 2mb!! *O*

Ik wist wel dat Orange het inzich had :)
Vista is toch niet meer te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Livebox opnieuw geinstalleerd:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4820 Kb
Afname Dichtbij : 33.5 (dB)
Ver weg : 12.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Not good.

Net gebeld met de Helpdesk van Orange.

Conclusie, ik zit 1842mtr bij de centrale vandaan. Ik moet minimaal 9MB kunnen halen, dat was de overigens vriendelijke helpdeskmedewerker, met mij eens. Deze intrain-waardes zijn niet goed. Hij zuo het doorgeven aan de TD. Het zou opgelost kunnen worden met een simpele reset van een poort, maar het kon ook iets ingewikkelders zijn.

Mocht het een moeilijk probleem zijn, dan nemen zij contact met mij op.
Als ik binnen 7 dagen GEEN verbetering zie, dan moet ik even contact opnemen. That's all.

Nu hoop ik op een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:51:
[...]

Kost me zo 20euro, een belletje plegen met ze.. ik stuur liever een mail.. als iemand het adres heeft?
Hoe kan ik de Orange helpdesk bereiken?
Lizard: zou je in de topicstart aan kunnen geven dat de 'Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG' het niet doet?

-edit typotje
Done, toegevoegd.
ernst schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:18:
[...]

Wanadoo heeft toch geen eigen netwerk? (dacht ik :) )
Jawel.
De abbonementen die geleverd werden zijn de volgende:
Orange via KPN (de bestaande KPN Go, Lite, Basic en Plus verbindingen)
Orange via BBNed (ADSL Direct)
Orange via het eigen netwerk (Family)

Voor nieuwe abbonees levert Orange alleen nog maar via het eigen netwerk.
Vandaar dat de postcode check nu aangeeft dat Orange ADSL niet leverbaar is in een plaats terwijl je wel een 'oud' abbonement hebt. Betekent dus dat Orange daar geen dekking heeft op het eigen netwerk.

[ Voor 28% gewijzigd door Lizard op 30-08-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:04:
De Livebox opnieuw geinstalleerd:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4820 Kb
Afname Dichtbij : 33.5 (dB)
Ver weg : 12.5 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Not good.

Net gebeld met de Helpdesk van Orange.
Maar wanneer je intrained op zo'n lage waarde, ga je dan gelijk gillend rondrennen en bellen, of reset je de Livebox ook wel eens een paar keer (dus gewoon Opnieuw opstarten via Livebox Configuration)? Want de ene keer train ik ook hoger in dan de andere keer.

[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 30-08-2006 20:11 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhhh....heb dat ding net opnieuw geinstalleerd...hoe vers wil je het hebben? :/

En ja, ik heb hem 's avonds wel 6x een reset gegeven, maakt geen flaus aus...nou ja...10kb misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat het een 'verse' installatie is betekend nog niet dat je zo snel mogelijk intrained... Maar als je al wel eerder hebt gereset zonder resultaat, dan mag je mij negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Ik heb de laatste paar weken regelmatig last met telefonie bij het Orange ADSL Family abo dat als ik bel alles gewoon stil blijft na het draaien van het nummer of dat ik continu een ingesprek toon krijg na het draaien (terwijl ik zeker weet dat het nummer dat ik draai niet in gesprek is op dat moment). De helpdesk komt niet verder dan modem resetten en/of de stroom eraf halen.

Hebben meer mensen hier last van de afgelopen paar weken? Elke keer de modem resetten als ik wil bellen is natuurlijk geen lange termijn oplossing... :-/

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem resetten, schei uit .. word er helemaal krankie van.. ze hadden beter een klein (soft)resetknopje er op kunnen maken (op de bovenkant)m weet niet hoe lang dit nog gaat duren - maar iedere keer dat stekkertje aan de onderkant eruit halen.. omijngod.....

Daytek's Vigor 2800VG - > dat is nou nog is een modem/router (wat een ding is dat zeg..)
http://www.draytek.nl/pages/producten/2800/main.htm << jaja, das nog is wat anders dan een broadcommetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:09:
Modem resetten, schei uit .. word er helemaal krankie van.. ze hadden beter een klein (soft)resetknopje er op kunnen maken (op de bovenkant)m weet niet hoe lang dit nog gaat duren - maar iedere keer dat stekkertje aan de onderkant eruit halen.. omijngod.....

Daytek's Vigor 2800VG - > dat is nou nog is een modem/router (wat een ding is dat zeg..)
http://www.draytek.nl/pages/producten/2800/main.htm << jaja, das nog is wat anders dan een broadcommetje.
:s gewoon telnetten naar je modem en dan reboot [enter] klaar en als dat niet werkt dan rop je toch stekker uit stopcontact en niet dat kleine kut stekkertje uit modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Inloggen op 192.168.1.1 » Opslaan / Reset / Opnieuw Opstarten tabblad » Opnieuw starten knop. Hoef je ook niet hele tijd aan het stekkertje te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 30-08-2006 23:29 ]

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb nog altijd last van mijn zoveel uurlijkse uitval van internet. Het heeft echt iets met de livebox te maken want met de speedtouch had ik het niet. Ik heb de laatste dagen een overzicht gemaakt van uitval data maar aangezien ik niet de hele dag internet wil dit niet zeggen dat internet er niet vaker uit heeft gelegen. Ik ga het nog eens proberen met ip adressen in de pc's zelf toewijzen ipv via de dhcp server. Die ligt er volgens mij uit. Draaien van utorrent op een server heeft ook geen invloed want vaak genoeg draai ik die niet en dan ligt internet er toch weer uit.

Hier een overzichtje van de tijden, misschien dat iemand er wel een regelmaat in ziet?
Vandaag was echt een dieptepunt. Enters scheiden de dagen.

22.19
0.09

16.35

23.32

12.11
17.39
19.30

15.37

11.31
18.49
0.20

11.19
14.50
16.41
20.25
22.08
23.57

Ik heb nog een ander iets: Ik heb die server draaien met utorrent. Maar zodra een vriend zijn laptop aansluit ook met utorrent waarbij ik een andere poort forward dan blijft die poort niet bereikbaar. Hij downloadt verder wel maar niet ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 31-08-2006 00:14 ]

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

Voor degene die zich afvroegen (waaronder ik) wat de nieuwe actie van Orange in September zou worden: Het is dezelfde actie als voorheen en loopt nu tot en met 30 September. Link

Of ik moet ergens overheen gelezen hebben. :o

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Verwijderd

@Hahn & Valor: als mijn modem crash0red, dan valt er uberhaubt geen verbinding meer mee te maken (verbinding repareren of wat dan ook), alleen een (soft)reset (stroom er af, en weer op..) werkt dan nog (getest met meerdere systemen, meerdere switches, accesspoints.. ellende geloof me.. : ' )

En de stekkerdoos waar het adaptertje in zit kan ik er niet zomaar uit trekken.., kheb orange gemailed.. hoop dat hier snel een oplossing voor gevonden kan worden

@redfish: heb jij ook last van 'spontane' lockups van het modem, nee toch?

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 16:06

mjhzenden

... vooral stilte ...

Ik heb verleden week ook Orange Family aangevraagd. Nu weet ik dat je KPN niet op hoeft te zeggen, maar je huidige ADSL toch wel? Met behoud van lijn dan. Ik zit nu nog bij XS4ALL en heb ze gisteren gebeld. De vriendelijke meneer die ik aan de lijn kreeg heeft mij verteld dat ik niks hoef te doen. Op het moment dat Orange de lijn wil overnemen van XS4ALL stoppen ze het abonnement automatisch, toch wel goeie service _/-\o_

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat werken. Lees toch overwegend goeie verhalen erover, nog even een paar weekjes wachten :P

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 01:57:
@Hahn & Valor: als mijn modem crash0red, dan valt er uberhaubt geen verbinding meer mee te maken (verbinding repareren of wat dan ook), alleen een (soft)reset (stroom er af, en weer op..) werkt dan nog (getest met meerdere systemen, meerdere switches, accesspoints.. ellende geloof me.. : ' )

En de stekkerdoos waar het adaptertje in zit kan ik er niet zomaar uit trekken.., kheb orange gemailed.. hoop dat hier snel een oplossing voor gevonden kan worden

@redfish: heb jij ook last van 'spontane' lockups van het modem, nee toch?
Ehm....volgens mij zit er aan de rechterkant van de livebox aan de onderkant gewoon een reset knopje.

Kort indrukken is een gewone reset, en lang indrukken is een factory reset. (ik kan me ook vergissen)

Kijk maar eens aan de onderkant, of lees even de gebruiksaanwijzing (Blz 12)

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Verwijderd

@TifKag: het is toch echt ff wat makkelijker om je stekkertje eruit/erin te steken
dan om dat *verzonken* knopje in te drukken (tenzij je lange nagels hebt..)

Ik kan me herinneren dat die surfboard modems leuk een knopje aan de voorkant hadden,dat werkt een stuk makkelijker.

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Kan iemand mij vertellen wat op dit moment ongeveer de wachtijd is tussen aanvragen en kunnen gebruiken van Orange, toen ik een halfjaar geleden Wanadoo aanvroeg was het 2 weken maar dat zal ondertussen wel wat langer zijn?

Alvast bedankt.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• Hahn
Reken maar op zo'n 4 weken, dan kan het altijd nog meevallen. Zelf geven ze aan dat het tot zo'n 4 weken kan duren, maar meestal is het wel gebeurd in 2 á 3 weken.

Verwijderd

Onlangs zelf Orange aangevraagd. 7 augustus besteld en 20 augustus in de lucht. Met een week of twee kan het dus ook. Een eerdere aanvraag die ik bij Orange deed had een vergelijkbare oplevertijd. Al met al hebben ze dit dus goed voor elkaar, als je het mij vraagt.

Na een maand of 9 ervaring met de ADSL2 verbinding van Orange kan ik eigenlijk geen enkel puntje van kritiek vinden. Op 1600 meter van de centrale 15 mbit, op 1950 meter van de centrale 13 mbit. Altijd een snelle en constante verbinding. Beide verbindingen met een accespoint voor het wireless gedeelte. Chapeau Orange.

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Dan wacht ik nog even met aanvragen omdat ik pas rond eind Oktober klaar ben met klussen en in m'n huis ga wonen (785m van de wijkcentrale :))

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:33:
Onlangs zelf Orange aangevraagd. 7 augustus besteld en 20 augustus in de lucht. Met een week of twee kan het dus ook. Een eerdere aanvraag die ik bij Orange deed had een vergelijkbare oplevertijd. Al met al hebben ze dit dus goed voor elkaar, als je het mij vraagt.

Na een maand of 9 ervaring met de ADSL2 verbinding van Orange kan ik eigenlijk geen enkel puntje van kritiek vinden. Op 1600 meter van de centrale 15 mbit, op 1950 meter van de centrale 13 mbit. Altijd een snelle en constante verbinding. Beide verbindingen met een accespoint voor het wireless gedeelte. Chapeau Orange.
13Mbit op die afstand, klinkt gunstig als ze het kunnen fixen voor me...

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Is het de moeite waard om een Orange Family abbonement aan te vragen via adsl.nl aangezien je daar een gratis Philips dect telefooon krijgt? Of is het een hoop meer gedoe voor een gaar telefoontje?

Verwijderd

Mijn vraag:
Sinds een week werkt bij ons de Orange Family, lekker snel en het gaat bekabeld 1800kb/sec.
Maaaar, als ik boven op mijn pc'tje wireless zit, haal ik maar een schamele 480kb..? Daarvoor heb ik het niet genomen, iemand een idee of dit de max is met het wirelesskaartje wat erbij zit? Of kan ik dit op een of andere manier sneller maken?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
TCP Optimizer, dongle aansluiten op een USB2 poort. Wifi in de livebox op een ander kanaal zetten.

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
uit vorige topics heb ik begrepen dat de sluimerstand/slaapstand van de verbinding niet uit teschakelen is in de Livebox.

Gebruik van een speedtouch 5xx modem was een oplossing. Kleeft er aan het gebruik van een speedtouch 546 nog nadelen behalve dat telefonie via wanadoo niet meer werkt. ( dat heb ik toch niet )

met betrekking tot snelheid enzo...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Verwijderd

Lizard schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:53:
TCP Optimizer, dongle aansluiten op een USB2 poort. Wifi in de livebox op een ander kanaal zetten.
ander kanaal heb ik al gedaan, dit werkt niet. dongle op USB 2 zit ie al, en in mijn laptop zit ook een 54mbit, maar download ook maar met 350 kb. ik ga eens kijken naar dat TCP optimizer.
wat is eigelijk de max up van zo'n kaartje die je erbij krijgt? en kan je er niet zo'n 140mbit kaartje instoppen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 18:50 ]

Verwijderd

met de TCP optimizer haal ik er 990kb uit, dat is toch alweer2 keer zo snel als eerst! :) superbedankt!
ik ga eens verder kijken,ik MOEt er meer dan een MB uithalen haha, voor de pwn-factor!

Verwijderd

wie kan me uitleggen wat betekent TCP Optimizer,
hoe doe je dat dan?

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:17:
wie kan me uitleggen wat betekent TCP Optimizer,
hoe doe je dat dan?
ff googlen, eerste hit -> http://www.speedguide.net/downloads.php

Verwijderd

Hmmm, ietsjes beter vanavond, maar nog niet tevreden, nog een paar x resetten.

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 5184 Kb
Afname Dichtbij : 26.0 (dB)
Ver weg : 16.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 6 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

• Valor

Valor

yummie spam

Hebben er mensen nog meer last van dat portforwards voor de poorten 21,80 gewoon niet werken???

• redyak
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

De livebox in 1,5 week binnen en in 10 minuten aangesloten, even wachten op alle updates en gelijk werken aan mijn bestaande netwerk met een draytek 2200Voip router.
Poortjes opgezet die ik nodig had en werken maar.

Het enige wat ik niet kan vinden en wie kan mij helpen?
De draytek hing voorheen aan de casema modem en heeft een vinkoptie (disable ping requests from internet) alsdus geschiede bij www.grc.com.
Echter nu met de Livebox lukt dit dus niet ik kan er niets over vinden in relatie met de livebox, iemand een idee?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Valor schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:55:
Hebben er mensen nog meer last van dat portforwards voor de poorten 21,80 gewoon niet werken???
Nope, werken allebei prima hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Willem2 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:06:
[...]

Nope, werken allebei prima hier...
Ik heb een nieuwe modem gekregen en moest dus de portforwards instellen. Net zo gedaan als bij me oude modem maar komt gewoon niks door. Als ik me modem scan krijg ik ook gewoon filtered op port 21 en 80 terwijl er echt een portmapping staat. Ik volg er echt niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen de laatste maand last van dat de telefoon van de LB eruit ligt, led brandt wel gewoon, en alleen het spanningsloos maken van de LB helpt om te kunnen bellen en gebeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:01:
Hebben meer mensen de laatste maand last van dat de telefoon van de LB eruit ligt, led brandt wel gewoon, en alleen het spanningsloos maken van de LB helpt om te kunnen bellen en gebeld te worden.
Je bedoelt dat je de telefoon opneemt en geen kiestoon hebt? Hebben wij heel af en toe, als ik dan met mijn mobiel ons nummer bel is het weer opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:01:
Zoals ik op de vorige pagina meld, heb ik een soortgelijk probleem: vast naar mobiel blijft alles stil na het draaien van nummer, vast naar vast krijg ik in gesprek toon (terwijl dat 100% zeker niet het geval is), regelmatig niet bereikbaar (gaat wel over maar de telefoon in huis blijft stil...). Bij mij werkt zowel resetten als spanning eraf, maar ik vind Orange VOIP telefonie echt ruk.

Als het zo doorgaat ben ik weer weg bi Orange aan het eind van mijn contract. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:29:
[...]

Zoals ik op de vorige pagina meld, heb ik een soortgelijk probleem: vast naar mobiel blijft alles stil na het draaien van nummer, vast naar vast krijg ik in gesprek toon (terwijl dat 100% zeker niet het geval is), regelmatig niet bereikbaar (gaat wel over maar de telefoon in huis blijft stil...). Bij mij werkt zowel resetten als spanning eraf, maar ik vind Orange VOIP telefonie echt ruk.

Als het zo doorgaat ben ik weer weg bi Orange aan het eind van mijn contract. :(
Ik heb dat zelfde hier dus ook, maar volgens mij vanaf de laatste firmware update, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet, want je hebt het zelf niet in gaten. Je hoort het van anderen en als je zelf naar huis belt en er neemt niemand op, terwijl er zeker iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:12:
[...]

Je bedoelt dat je de telefoon opneemt en geen kiestoon hebt? Hebben wij heel af en toe, als ik dan met mijn mobiel ons nummer bel is het weer opgelost!
Als je belt naar huis, naar de LB dus, gaat de telefoon gewoon over, alleen thuis horen ze niks overgaan. Het maakt niet uit of je belt met een vaste of mobiele telefoon naar de LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
De actie van september houdt in dat men geen KPN nummer/abbonement nodig heeft voor het aanvragen van Orange ADSL. Dat is dus de technische verandering hoor ik net van de verkoopafdeling. En ik maar hopen op een verandering met heel wat meer impact.

Teleurstellend. Nou toch maar even Orange gaan aanvragen. 20 euro per maand meer betalen bij Tele2 is ook geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enver schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:30:
De actie van september houdt in dat men geen KPN nummer/abbonement nodig heeft voor het aanvragen van Orange ADSL. Dat is dus de technische verandering hoor ik net van de verkoopafdeling. En ik maar hopen op een verandering met heel wat meer impact.

Teleurstellend. Nou toch maar even Orange gaan aanvragen. 20 euro per maand meer betalen bij Tele2 is ook geen pretje.
Maar je moet wel 9,95 betalen om de koperlijn te leasen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Enver schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:30:

Is het nu ook mogelijk om over te stappen van de kabel met nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
InfoTracer schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:44:
[...]

in je livebox gewoon naar firewall gaan en dan poortforwarde

NaamGeactiveerdProtocolVan poortTot poortLokaal IP-adresNaam interface
torrentJaTCP47744774192.168.1.100mer0

en dan de goede poort instellen in je client
ik zelf gebruik utorrent werkt prefect
Bedankt, ik dacht wel dat ik het goed had ingestelt. Bij mij werkt het dus niet goed bij dezelfde instellingen. Althans zeer sloom, en de NAT test geeft een error. Ik blijf doorstoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Na een google en spitten door GoT geen concreet probleem in deze trend eerder gezien...

Ik heb al enige tijd zo'n livebox en die werkt keurig, ook VoIP.
Nou wil ik ook graag een fax gaan aansluiten op de KPN lijn, dus dat ik faxen kan ontvangen/verzenden op de KPN-lijn en bellen en gebeld worden op de Wanadoo lijn.
Nu had ik gedacht dit te kunnen doen (aangezien de LB maar 1 telport heeft) door de LB achter aan splitter te zetten. (ook ooit iets over gelezen op GoT)

Nu is de situatie als volgt:

ISRA -> Splitter ->ADSL port van splitter -> LB -> Telefoon
-> Tel port van splitter -> Fax

De LB traint keurig in op 16,5 mbit (slechts 300 k lager als voorheen :*) ) en alles werkt prima.
Totdat er een fax binnenkomt, dan valt namelijk de VoIP-lijn weg, en die blijft ook weg. Ik heb een Philips DECT211 toestel en die geeft gewoon een dode lijn. Dus je hoort hetzelfde als wanneer je het telefoontoestel helemaal niet aansluit. Na een reboot van de Livebox werkt alles weer.

Nou vind ik het raar dat de LB beinvloed wordt door de analoge lijn, die splitter scheidt het frequentiegebied van de analoge lijn toch af van het digitale gedeelte voor ADSL :? . Hoe kan het dan dat als ik een fax binnenkrijg, voordat de de fax opneemt toch 2x de telefoon overgaat die op de VoIP-lijn hangt??

En dan de hamvraag, heeft iemand op GoT het wel voor elkaar gekregen, en zoja hoe? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
Ergens van de wanadoo site:
"Wanadoo Telefonie ondersteunt geen data of fax oproepen "

Probeer jewandoo nr. te faxen of op je kpn nr.? Je zou aan de adslsplitter op je kpn nr een fax kunnen hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Nee op het KPN-nummer natuurlijk, ik begrijp dat Wanadoo dat via VoIP niet ondersteund.
Ik heb dus via een splitter de fax op de KPN-lijn hangen. Zodra iemand mij faxt, dan valt de VoIP uit en moet ik de LB resetten. Ook gaat de telefoon 2x over op de LB terwijl ie binnenkomt op de analoge lijn?? beats me }:O

Dus ondanks dat er een splitter aanzit, gaat er toch een analoog signaal naar de LB...

EDIT ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://img302.imageshack.us/img302/9933/aansluitsituatiegb6.th.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Dogmatix op 01-09-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Dogmatix schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:20:
Nee op het KPN-nummer natuurlijk, ik begrijp dat Wanadoo dat via VoIP niet ondersteund.
Ik heb dus via een splitter de fax op de KPN-lijn hangen. Zodra iemand mij faxt, dan valt de VoIP uit en moet ik de LB resetten. Ook gaat de telefoon 2x over op de LB terwijl ie binnenkomt op de analoge lijn?? beats me }:O

Dus ondanks dat er een splitter aanzit, gaat er toch een analoog signaal naar de LB...

EDIT ter verduidelijking:
[afbeelding]
je zegt dus dat je orange hebt met telefonie !Ik zou dan het aansluiten zoals in het boekje staat.
SplitterKPN eruit (zit splitter in de LB).
Phone line splitsen en daar de fax ook op zetten. Dat zit je standaard nu doe je ADSL 1 techniek combineren met ADSL 2 techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7008 Kb
Afname Dichtbij : 39.2 (dB)
Ver weg : 16.1 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 13
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Dit mijn statistiek, nu zie ik hierboven iemand met 26 db voor afnamedichtbij met 5000kb en ik zit op 7000 kb. Dus dat lijkt wel goed. Maar orange geeft zelf aan tussen de 8-15 mbit. Is er iets mis, moet ik hierover gaan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Hoi,

Ik zal misschien wel de zoveelste zijn, maar heb toch een aantal vragen, voordat ik me in het "Orange telefonie-ADSL-en-Livebox"-gedoe ga storten... Graag jullie meningen en reacties.

Ik heb momenteel al een paar jaar een Orange ADSL Family abonnement. Hierbij heb ik destijds een "mooie" rode "Speedtouch ADSL Modem" gekregen. Alles netjes geinstalleerd, bekabeling in de meterkast aangepast en alles draait prima. Sinds een paar weken heb ik een mooie Asus laptop met een ingebouwde gigabit wireless kaart.
Nu wil ik graag een draadloos netwerkje thuis aanleggen; laptop draadloos en vaste PC verbonden met kabeltje en de ADSL lijn verdelen...

Nu heb ik begrepen (digibeet dat ik ben) dat je daarvoor een (draadloze) router nodig heb. Maar nu heb ik ook weer gelezen dat niet alle ADSL modems met een router overweg kunnen. Via Orange kwam ik op de Livebox. Met deze zou je thuis een draadloos netwerk kunnen opzetten. Doe ik dat telefoonpakket er ook bij, ben ik meteen van de KPN af...

Tot zo ver m'n gedachtengang, nu de vragen: :? :? :?

- Moet ik de Livebox gaan gebruiken als basis voor een (klein) draadloos netwerkje in huis? Of moet ik de Livebox links laten liggen en eerst zelf met een router in de weer gaan?
- Ik las ook dat je bij het draadloze netwerk via de Livebox een USB-hupje in je laptop moet schuiven. Is dat zo? Ik wil niet vanalles uit de laptop zien steken... Ik heb toch al een prima draadloze kaart in de laptop zitten?
- Is het telefonie-pakket de moeite waard en kwalitatief goed?
- Bespaar je uiteindelijk echt t.o.v. het KPN abonnement (ik bel voornamelijk binnen de regio)?

Wat een zooi vragen... :z
Dank voor het i.i.g. lezen van mijn stukje! :*)

Hoop snel wat reacties te mogen verwachten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

denbosch75 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:27:
- Moet ik de Livebox gaan gebruiken als basis voor een (klein) draadloos netwerkje in huis? Of moet ik de Livebox links laten liggen en eerst zelf met een router in de weer gaan?
- Ik las ook dat je bij het draadloze netwerk via de Livebox een USB-hupje in je laptop moet schuiven. Is dat zo? Ik wil niet vanalles uit de laptop zien steken... Ik heb toch al een prima draadloze kaart in de laptop zitten?
- Is het telefonie-pakket de moeite waard en kwalitatief goed?
- Bespaar je uiteindelijk echt t.o.v. het KPN abonnement (ik bel voornamelijk binnen de regio)?
1. moet niet, kan wel
2. nee, moet alleen als je nog geen wifi hebt op je laptop/pc
3. als het werkt is het goed, maar ben er zelf tot op heden niet erg kapot van (werkt nogal eens niet of flinke echo)
4. nee, als je KPN opzegt brengt wanadoo je 9.50€ in rekening voor het leasen van de lijn. Kun je net zo goed KPN belbudget aanhouden (9.67€). Deze regel zou achterhaalt kunnen zijn, want er doen geruchten de ronde dat je ook zonder KPN lijn Orange aan kunt gaan vragen. Hoe het dan met de lease kosten van KPN zit weet ik niet.

Ow ja, 1gigabit wireless bestaat niet voor consumenten op dit moment... :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Willem2 op 01-09-2006 21:54 . Reden: grammar... :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Willem2 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:53:
[...]

3. als het werkt is het goed, maar ben er zelf tot op heden niet erg kapot van (werkt nogal eens niet of flinke echo)
Echo's zitten niet op het VoIP netwerk maar hebben meestal te maken met de gebruikte Telecom apparatuur, of de locatie waar deze geplaatst is. (bv: een telefoontoestel geplaatst direct naast het modem).

Uitval telefonie kan idd voorkomen meestal icm met bepaalde downloadclients. Ik moest eens noodgedwongen 2 maand het huis uit en heb toen alle pc's meegenomen, diegene die toen achterbleef heeft in die maanden erg intensief getelefoneerd maar geen computers kunnen gebruiken en heeft in die 2 mnd geen tel. uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Lanfear28 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:36:
[...]

Echo's zitten niet op het VoIP netwerk maar hebben meestal te maken met de gebruikte Telecom apparatuur, of de locatie waar deze geplaatst is. (bv: een telefoontoestel geplaatst direct naast het modem).

Uitval telefonie kan idd voorkomen meestal icm met bepaalde downloadclients. Ik moest eens noodgedwongen 2 maand het huis uit en heb toen alle pc's meegenomen, diegene die toen achterbleef heeft in die maanden erg intensief getelefoneerd maar geen computers kunnen gebruiken en heeft in die 2 mnd geen tel. uitval gehad.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. De telefoon staat bijna 10 meter vanaf de modem en heeft in de 6 zes jaar dat ik hem icm KPN heb gebruikt nog nooit een echo gegeven.

Dat verhaal van de download clients ken ik maar ook als ik een paar dagen niets download gaat het fout. En dan nog: ik heb toch internet MET telefonie? Dan moeten het niet een keuze tussen het één of het ander gaan worden. Maar goed; een vriend van mij heeft VOIP van Versatel en beweert dat dat uitstekend werkt. Dus zit naar mijn idee het probleem bij modem en/of Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
[quote]Willem2 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:42:
[...]
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. De telefoon staat bijna 10 meter vanaf de modem en heeft in de 6 zes jaar dat ik hem icm KPN heb gebruikt nog nooit een echo gegeven..
Ik zeg ook niet dat dat altijd de reden is maar meestal. (het zou evengoed iets tussen je isra en de LB kunnen zijn of je tsl icm voip of de gebruikte kabels)
Dat verhaal van de download clients ken ik maar ook als ik een paar dagen niets download gaat het fout. En dan nog: ik heb toch internet MET telefonie? Dan moeten het niet een keuze tussen het één of het ander gaan worden
Klopt, maar het heeft vaak te maken met je client op de juiste manier instellen.
Maar goed; een vriend van mij heeft VOIP van Versatel en beweert dat dat uitstekend werkt. Dus zit naar mijn idee het probleem bij modem en/of Orange.
Is nog geen garantie dat Versatel bij jouw thuis ook goed zal werken. (zie voorgaande verhaal over gebruikte app en kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 17:53

Speedmaster

Make my day...

Willem2 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:42:
[...]

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. De telefoon staat bijna 10 meter vanaf de modem en heeft in de 6 zes jaar dat ik hem icm KPN heb gebruikt nog nooit een echo gegeven.
Gek he, zou het kunnen zijn dat er nu andere techniek wordt gebruikt waardoor de kans op echo wel mogelijk is...... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:13:
[...]

Gek he, zou het kunnen zijn dat er nu andere techniek wordt gebruikt waardoor de kans op echo wel mogelijk is...... |:( |:( |:(
True, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Die telefoon werkt puur en alleen als handset, het hele VOIP gebeuren gebeurt in de modem en bij Orange. Daar komt bij dat het een Siemens DECT is en dat schijnen nou juiste DE telefoons te zijn (naast Philips en nog een merk) waarvan Orange zelf zegt dat je die het beste kunt nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Lanfear28 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:59:
[...]
Klopt, maar het heeft vaak te maken met je client op de juiste manier instellen.
Ben ik met je eens. Maar helaas ben ik daarvoor wel aangewezen op Orange... Kabels en aasluitingen van/naar ISRA punt en modem zijn allemaal zo kort & netjes als maar kan. Over internet hoor je me dan ook niet klagen, want dat werkt zonder uitzondering als een tierelier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het begin van dit topic staat een aantal kaartjes PCM kaartjes die werken in de LB. Zijn er inmiddels al meer kaarten die werken? Misschien dat de versie 3 van de Linxys nu wel werkt door de nieuwe firmware..?

En, wat is de max up van het kaartje wat erbij wordt geleverd. Met de kabel haal ik 1800Kb/s maar met wireless haal ik maar 1mb/s. Ligt dat aan het kaartje of ligt dat eraan dat de livebox niet sneller kan doorgeven wireless? Dus, wanneer ik een betere PCM kaart koop, zou ik dan sneller wireless kunnen internetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen, ben gister gebeld door Orange. Ze denken dat het aan mijn LB ligt. Dus sturen ze een nieuwe. Tot op heden geen kwaad woord over de HD van Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
Ik lees bij iedereen hier lage CRC-fouten, maar bij mij zijn die veel hoger:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19216 Kb
Afname Dichtbij : 18.7 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 784143
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 26003
ES-teller van 1 dag 0

De LB staat nu 7 dagen achtereen aan. Dit schijnt te maken te hebben met de hoge intrain-waarden die ik heb (minder dan een km van de centrale >:) ). Zijn er hier meer met zulke grote hoeveelheden CRC-fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:15:
in het begin van dit topic staat een aantal kaartjes PCM kaartjes die werken in de LB. Zijn er inmiddels al meer kaarten die werken? Misschien dat de versie 3 van de Linxys nu wel werkt door de nieuwe firmware..?

En, wat is de max up van het kaartje wat erbij wordt geleverd. Met de kabel haal ik 1800Kb/s maar met wireless haal ik maar 1mb/s. Ligt dat aan het kaartje of ligt dat eraan dat de livebox niet sneller kan doorgeven wireless? Dus, wanneer ik een betere PCM kaart koop, zou ik dan sneller wireless kunnen internetten of niet?
nope, ligt aan WIFI. schakel de beveiliging uit en je haalt er meer uit. maar dat is niet zo verstandig.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:39:
[...]

nope, ligt aan WIFI. schakel de beveiliging uit en je haalt er meer uit. maar dat is niet zo verstandig.
kan ik het niet met een ander kaartje proberen? misschien is die lynxus, of hoe je het ook schrijft, beter? of moet ik toch maar een kabel naar boven leggen als ik snel wil internetten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
Hier na 2 weken aanvraag, up and running.
Zit op 1100m v/d centrale en haal reg. 1.5-1.8Mb sec
zijn deze cijfers ok?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16100 Kb
Afname Dichtbij : 23.4 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:54:
[...]

kan ik het niet met een ander kaartje proberen? misschien is die lynxus, of hoe je het ook schrijft, beter? of moet ik toch maar een kabel naar boven leggen als ik snel wil internetten..?
Als vooral degelijk en snellere WiFi van belang is zou ik het WiFi gedeelte van die LB zowiezo links laten liggen en gewoon een goede wireless AP of router achter de LB hangen. Hier heb ik ook een Linksys WRT54GL achter de LB en een WPC54Gv3 in de laptop en die combo trekt dus 3MB/sec up en down en dat is mét WPA2 encryptie. Dus het kan echt wel....

[ Voor 3% gewijzigd door BN op 02-09-2006 16:46 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
berns schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:05:
Hier na 2 weken aanvraag, up and running.
Zit op 1100m v/d centrale en haal reg. 1.5-1.8Mb sec
zijn deze cijfers ok?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 16100 Kb
Afname Dichtbij : 23.4 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Best netjes :) Ik zit niet eens 800 meter van de centrale af volgens verschillende testen en ik train altijd in tussen de 14 en de 17 Mbit (en haal zo'n 1700 KB/s max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowaar net een nieuwe Livebox ontvangen.

Het is een "oude" van Wanadoo. Ding aangesloten en geinstalleerd.

Na 3x een reset te hebben gegeven, is dit het resultaat.

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1056 Kb
DownStream 5440 Kb
Afname Dichtbij : 25.5 (dB)
Ver weg : 16.5 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Hoe zit het btw met de kabels die er standard bijgeleverd worden? Die moeten in principe gewoon goed zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteraard.., dat zijn ook de kabels die je moet gebruiken

maar het ziet er bedroevend uit, zit je wel direct op het ISRA punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Zijn er hier veel gamers met een orange family abonnement? Ik ben van plan om een 20mbit abo te nemen, maar ik ben bang voor slechte multiplayer ervaringen en hoge pingtijden... Zou tweakadsl bijvoorbeeld beter zijn, of zijn alle ADSL2+ abonnementen 1 pot nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik speel vrij geregeld een potje Fear Combat of UT2004 en m'n ping is best aardig. Het is geen wereldschokkend geweldige ping, maar er valt goed mee te spelen, meestal zo rond de 40 á 50. En het belangrijkste is wel dat ie stabiel blijft, geen gare uitschieters of iets dergelijks.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 02-09-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Hmm 40 á 50 is toch best hoog, ik heb nu XS4all. Daarmee zit ik meestal op een ping van <10. Maar als je zegt dat ut2004 aardig te spelen is moet het toch wel goed zijn. Is er trouwens een manier waarop je dit kan testen? Ik zou dan UT2004 of ET wel is willen spelen met een ping van 30 á 50, is er een manier om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

sander-sp schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:09:
Hmm 40 á 50 is toch best hoog, ik heb nu XS4all. Daarmee zit ik meestal op een ping van <10. Maar als je zegt dat ut2004 aardig te spelen is moet het toch wel goed zijn. Is er trouwens een manier waarop je dit kan testen? Ik zou dan UT2004 of ET wel is willen spelen met een ping van 30 á 50, is er een manier om dat te doen?
tijdens het gamen kan je iets gaan downloaden via bittorrent. je verbinding wordt dan een stuk trager en je pingtijden worden een stuk hoger. zo kan je het effect zien.
sander-sp schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:55:
Zou tweakadsl bijvoorbeeld beter zijn, of zijn alle ADSL2+ abonnementen 1 pot nat?
heb hier voor 2 maanden lang een proef abonnement genomen naast Orange ADSL bij Tweakdsl.
verbinding liep via babyxl met een bandbreedte van 16 mbit en mijn ping was voor 2 maanden lang netjes 12 ms tegenover 30 ms van Orange adsl. dat beviel mij dus erg goed en daarom zal ik het ook nemen wanneer mijn contract bij Orange verlopen is. daarnaast leveren zij meer service, daarom stap ik over.

[ Voor 32% gewijzigd door vr6-only op 03-09-2006 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ok, dan ga ik waarschijnlijk ook voor tweakdsl. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
sander-sp schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:09:
Met m'n vorige verbinding (Zonnet ADSL, via KPN) had ik altijd een ping van zo'n 30. En een ping onder de 80~100 is goed genoeg voor welk spel dan ook. Lager is beter, maar een ping van 50 is ook nog heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sander-sp schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:58:
Ok, dan ga ik waarschijnlijk ook voor tweakdsl. Bedankt!
Ik heb Wanadoo Family gehad, en heb nu (omdat Wanadoo geen ADSL2+ levert in HI Ambacht) TweakDSL via BBNed, ADSL2+. Mn ping is een stuk lager tijdens het online gamen, dus mijn zegen heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hahn schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:00:
[...]

Met m'n vorige verbinding (Zonnet ADSL, via KPN) had ik altijd een ping van zo'n 30. En een ping onder de 80~100 is goed genoeg voor welk spel dan ook. Lager is beter, maar een ping van 50 is ook nog heel goed te doen.
Ik haal toch echt deze waardes als ik ping naar een nederlandse server:
Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/9733/pingxg1.jpg
En ingame ligt het zo'n 10ms hoger maar dat is te wijten aan hoever de server van je weg is en over welk netwerk het gaat. :)

Intrainwaardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18356 Kb
Afname Dichtbij : 20.7 (dB)
Ver weg : 5.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 1686
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 272
ES-teller van 1 dag 0

1km van de centrale af en 20meter tel kabel vanaf het ISRA punt naar de Livebox.

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 03-09-2006 11:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:46:
uiteraard.., dat zijn ook de kabels die je moet gebruiken

maar het ziet er bedroevend uit, zit je wel direct op het ISRA punt?
Ehhh, LB staat in de huiskamer daar waar de lijnen de kamer ingaan. De meterkast staat in de gang, zal een meter of 7 verderop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MensionXL schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:59:
[...]

Ik haal toch echt deze waardes als ik ping naar een nederlandse server:
[afbeelding]
En ingame ligt het zo'n 10ms hoger maar dat is te wijten aan hoever de server van je weg is en over welk netwerk het gaat. :)

Intrainwaardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18356 Kb

1km van de centrale af en 20meter tel kabel vanaf het ISRA punt naar de Livebox.
Ik had het dan ook alleen maar over ingame pings, welke inderdaad heel erg afhangen van de server. Als ik ping naar demon.nl dan komt het op zo'n 30 ms (bij Zonnet was het 12-16 ms).

Ik zit zo'n 800 meter van de centrale af en tussen het ISRA punt en de Livebox zit denk ik ongeveer 10 meter kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

. (bericht verwijderd)

[ Voor 94% gewijzigd door Tallguy op 03-09-2006 16:39 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Muse schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:45:
De snelheid is de laatste week echt dramatisch. Overdag zou ik het niet weten, want dan ben ik niet thuis, maar ik haal nu 's avonds nog geeneens 1 MB/s. Dat terwijl de livebox op 18200 intraint en ik voorheen ook gewoon 1,8~1,9 MB/s haalde...
Ben zelf ook een halve mbit naar beneden gegaan, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je fanatiek gamer bent(counterstrike of andere shooter waarbij ping heel belangrijk is) raad ik orange niet aan. Ik erger me regelmatig aan de ping, alleen midden in de nacht valt er nog behoorlijk te csen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hahn schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:34:
[...]
Ik had het dan ook alleen maar over ingame pings, welke inderdaad heel erg afhangen van de server. Als ik ping naar demon.nl dan komt het op zo'n 30 ms (bij Zonnet was het 12-16 ms).

Ik zit zo'n 800 meter van de centrale af en tussen het ISRA punt en de Livebox zit denk ik ongeveer 10 meter kabel.
Hoe kan het dan eigenlijk dat ik 5ms minder heb? Daar snap ik niks van... :o

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:04
m-kay schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:59:
Hier in Ede heb ik sinds een paar dagen last van een telefoonverbinding die wegvalt. Je krijgt geen Orange-kiestoon, maar óók geen KPN-kiestoon. Alleen een harde reset van de Livebox schijnt iets uit te halen. Meer mensen hier last van (firmware 3202WNLB_222026)?
Yep hier ook al sinds een tijdje het irri eraan is alleen dat je dit pas merkt als je zelf wilt bellen en goed luistert anders kies je gewoon het nummer dat je wilt bellen en denkt waarom gaat ie niet over ;-).

Ook hier helpt alleen een harde reset en dan is het weer goed voor een paar dagen.

Gr. Wingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke thread! Ik blijf echter met wat vragen zitten. :?

Ik begrijp dat ik Orange ook zonder KPN kan nemen. Dan betaal ik net iets meer als een belbudget aansluiting maar heb ik 1 rekening i.p.v. 2. Ideaal. :)

Hoe lang duurt het echter voordat KPN aansluit en hoelang duurt het voordat Orange dit aansluit?Hanteert Orange dezelfde aansluitkosten als KPN of vallen die hoger uit bij Orange ?

Of is het kaal-koper, line-sharing verhaal alleen geldig wanneer ik orange met telefonie neem. Ik bedoel, ben ik aangewezen op 2 rekeningen 1 voor belbudget en 1 voor Family wannneer ik alleen Family ADSL bij ze afneem.

Hoe lang duurt de volledige aansluiting na aanvragen ? Is dit 6 weken of vier weken dit i.v.m. opzeg van Chello.

Op de Orange website kan je het aanvragen echter je kan niet aanvinken dat je nog geen lijn hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ok, ik begrijp dat je gewoon wat hogere pingtijden krijgt als je overstapt van adsl naar adsl2. Ik begrijp ook dat deze waarden acceptabel kunnen blijven. 20-35 is voor mij acceptabel, hoger zeker niet. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat ze deze pingtijden halen bij orange?

Ik wil ook wel weten of er hier mensen zijn met een orange family abonnement, en een payserver. Halen jullie ook daadwerkelijk 2,2/2,5 mb/s?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
sander-sp schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:10:
Ok, ik begrijp dat je gewoon wat hogere pingtijden krijgt als je overstapt van adsl naar adsl2. Ik begrijp ook dat deze waarden acceptabel kunnen blijven. 20-35 is voor mij acceptabel, hoger zeker niet. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat ze deze pingtijden halen bij orange?

Ik wil ook wel weten of er hier mensen zijn met een orange family abonnement, en een payserver. Halen jullie ook daadwerkelijk 2,2/2,5 mb/s?

Alvast bedankt!
1. Yup
2. Dunno, wel 2,11 MB bij bbned testsite

P.S. De snelheid is 's avonds weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
sander-sp schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:10:

Alvast bedankt!
Ping zelf 25~60 naar EU servers, Orange is niet aan te raden als je een fanatieke gamer bent.

2,5mb/s ga je denk ik niet halen, met een beetje mazzel haal je 2mb/s~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamphuis schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:54:
Als je fanatiek gamer bent(counterstrike of andere shooter waarbij ping heel belangrijk is) raad ik orange niet aan. Ik erger me regelmatig aan de ping, alleen midden in de nacht valt er nog behoorlijk te csen
Hier in almere buiten geen last van Te hoge ping overdag rond de 30/50 met Ut2k4 ,ut 99 en ,source
Battlefield 2 , Cod2, ook rond deze waarden

en s`nachts lager 20/40 zo goed als gelijk dus.....

en downloaden gaat ook lekker snel 1,6, 1.9 mb Per Sec
ik vergelijk het met me oude aansluiting 20 euro goedkoper en dubbel zo snel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:27:
Leuke thread! Ik blijf echter met wat vragen zitten. :?

Ik begrijp dat ik Orange ook zonder KPN kan nemen. Dan betaal ik net iets meer als een belbudget aansluiting maar heb ik 1 rekening i.p.v. 2. Ideaal. :)

Hoe lang duurt het echter voordat KPN aansluit en hoelang duurt het voordat Orange dit aansluit?Hanteert Orange dezelfde aansluitkosten als KPN of vallen die hoger uit bij Orange ?

Of is het kaal-koper, line-sharing verhaal alleen geldig wanneer ik orange met telefonie neem. Ik bedoel, ben ik aangewezen op 2 rekeningen 1 voor belbudget en 1 voor Family wannneer ik alleen Family ADSL bij ze afneem.

Hoe lang duurt de volledige aansluiting na aanvragen ? Is dit 6 weken of vier weken dit i.v.m. opzeg van Chello.

Op de Orange website kan je het aanvragen echter je kan niet aanvinken dat je nog geen lijn hebt. :+
Het is nog niet mogelijk om Orange de lijn voor jou te laten aansluiten.
Heb je nog geen aangesloten telefoon van KPN in je huis, dan moet je deze bij KPN aanvragen hierna zit je in iedergeval 1 jaar vast aan een KPN rekening. Na dit jaar kun je dan door Orange je lijn over laten nemen. Als je dus Orange ADSL + Telefonie neemt, heb je in die periode 2 telefoonnummers waarop je te bereiken zou kunnen zijn.
Overigens bovenstaande is niet duurder dan alles bij Orange.
Ikzelf had namelijk hetzelfde probleem, maar achteraf hou ik lekker de KPN lijn voor het geval Orange of de Eneco voor je Elektra uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 01:36:
[...]

Hier in almere buiten geen last van Te hoge ping overdag rond de 30/50 met Ut2k4 ,ut 99 en ,source
Battlefield 2 , Cod2, ook rond deze waarden

en s`nachts lager 20/40 zo goed als gelijk dus.....

en downloaden gaat ook lekker snel 1,6, 1.9 mb Per Sec
ik vergelijk het met me oude aansluiting 20 euro goedkoper en dubbel zo snel
Alleen is mijn ping 2x zo hoog in vergelijking met de tegenstander, komt gewoon niets aan :( ( kan ook psychisch zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Arunia schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:13:
[...]

Het is nog niet mogelijk om Orange de lijn voor jou te laten aansluiten.
Heb je nog geen aangesloten telefoon van KPN in je huis, dan moet je deze bij KPN aanvragen hierna zit je in iedergeval 1 jaar vast aan een KPN rekening. Na dit jaar kun je dan door Orange je lijn over laten nemen. Als je dus Orange ADSL + Telefonie neemt, heb je in die periode 2 telefoonnummers waarop je te bereiken zou kunnen zijn.
Overigens bovenstaande is niet duurder dan alles bij Orange.
Ikzelf had namelijk hetzelfde probleem, maar achteraf hou ik lekker de KPN lijn voor het geval Orange of de Eneco voor je Elektra uitvallen.
'KPN budget' abonnement hoef je niet één jaar aan te houden hoor, kun je meteen laten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Mij werd bij zowel Orange als KPN verteld dat je wanneer je net je lijn laat aansluiten (bijvoorbeeld als je net een huis hebt gekocht) deze 1 jaar moet aanhouden (standaard termijn).
Als ik het nu zo zie, dan vind ik dat ook erg vreemd, maar aangezien ik dit ook van Orange hoorde heb ik hier op vertrouwd. Achteraf gezien vind ik het ook wel handiger om 2 lijnen te hebben in geval van nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bedankt voor alle reacties over ping en downloadsnelheid. Ik ben op zoek naar een provider die internet en telefonie samen aanbied, en een aardige ping heeft (20-35). Ik kwam eerst op Orange, maar ben door de hoge pingtijden gaan kijken naar Tweakdsl. Die leveren een iets betere ping als ik het goed begrijp, en binnen de limieten van adsl2, maar hebben een bagger elefoon aansluiting. Zijn er andere opties? (geen versatel of tele2) Zo niet ga ik waarschijnlijk toch orange maar proberen, ik game toch meestal 's nachts...

[ Voor 13% gewijzigd door SaN op 04-09-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:04:
Zowaar net een nieuwe Livebox ontvangen.

Het is een "oude" van Wanadoo. Ding aangesloten en geinstalleerd.

Na 3x een reset te hebben gegeven, is dit het resultaat.

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1056 Kb
DownStream 5440 Kb
Afname Dichtbij : 25.5 (dB)
Ver weg : 16.5 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Hoe zit het btw met de kabels die er standard bijgeleverd worden? Die moeten in principe gewoon goed zijn???
G992_1_A die is anders bij alle anderen NL G992_5_A zit daar niet je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

sander-sp schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:44:
Bedankt voor alle reacties over ping en downloadsnelheid. Ik ben op zoek naar een provider die internet en telefonie samen aanbied, en een aardige ping heeft (20-35). Ik kwam eerst op Orange, maar ben door de hoge pingtijden gaan kijken naar Tweakdsl. Die leveren een iets betere ping als ik het goed begrijp, en binnen de limieten van adsl2, maar hebben een bagger elefoon aansluiting. Zijn er andere opties? (geen versatel of tele2) Zo niet ga ik waarschijnlijk toch orange maar proberen, ik game toch meestal 's nachts...
probeer tiscali is. tweakdsl levert verbindingen via tiscali en bbned netwerk. beiden prima leveranciers met lage pingtijden.

www.bbned.nl kan je een overzicht krijgen van alle providers die via bbned Internet leveren. zeker de moeite waard als je een nieuwe provider zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Arunia schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:23:
Mij werd bij zowel Orange als KPN verteld dat je wanneer je net je lijn laat aansluiten (bijvoorbeeld als je net een huis hebt gekocht) deze 1 jaar moet aanhouden (standaard termijn).
Als ik het nu zo zie, dan vind ik dat ook erg vreemd, maar aangezien ik dit ook van Orange hoorde heb ik hier op vertrouwd. Achteraf gezien vind ik het ook wel handiger om 2 lijnen te hebben in geval van nood.
Ik kreeg ook geen eenduidig antwoord in dit topic en heb toen Orange gebeld. Zij vertelden mij dat ik het KPN abonnement direct kon laten overnemen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:09:
[...]

probeer tiscali is. tweakdsl levert verbindingen via tiscali en bbned netwerk. beiden prima leveranciers met lage pingtijden.

www.bbned.nl kan je een overzicht krijgen van alle providers die via bbned Internet leveren. zeker de moeite waard als je een nieuwe provider zoekt.
Zul je echt het verschil tussen 15 en 25 ms merken? |:(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:44:
Speel nog steeds redelijk vaak quake3. Ping op de xs4all servers is goed te doen komt niet boven de 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

MensionXL schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:41:
[...]

Zul je echt het verschil tussen 15 en 25 ms merken? |:(
Ik heb niet gezegd dat ik het verschil van ping tussen de 15 en de 25 merk, ik zeg dat hij onder de 35 moet blijven. En daarboven merk ik het met enemy territory en ut2004 zeker wel. Het bericht hierboven dat de pingtijden van diegene altijd onder de 35 blijven is dus gunstig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de overstap maken naar Orange ADSL Family, maar net als vele hier zit ik met wat vragen..

Op het moment telefoneer ik via Twinner en internet ik via @home.

Wanneer ik het goed begrepen heb, neemt Orange mijn Twinner-abbo over?

Ook lees ik continu dat jullie het hebben over hoever je v/d centrale zit..
Ik neem aan dat Twinner mijn centrale is/blijft wanneer Orange dit overneemt?

Hoe kom je er in meters achter hoever je v/e centrale zit?
------------------------------------------------------
Nog een quote:

bjk

'Dus een potje gamen kan niet langer dan 2 uurtjes achter elkaar?'.

Hahn

'Als jij spellen online speelt zonder ook maar wat te versturen of te ontvangen, dan wel ja'.

Ik wil met mijn xbox360 uren online kunnen gamen, maar wat houdt dat 'versturen en ontvangen' eigenlijk in?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.