Na een google en spitten door GoT geen concreet probleem in deze trend eerder gezien...
Ik heb al enige tijd zo'n livebox en die werkt keurig, ook VoIP.
Nou wil ik ook graag een fax gaan aansluiten op de KPN lijn, dus dat ik faxen kan ontvangen/verzenden op de KPN-lijn en bellen en gebeld worden op de Wanadoo lijn.
Nu had ik gedacht dit te kunnen doen (aangezien de LB maar 1 telport heeft) door de LB achter aan splitter te zetten. (ook ooit iets over gelezen op GoT)
Nu is de situatie als volgt:
ISRA -> Splitter ->ADSL port van splitter -> LB -> Telefoon
-> Tel port van splitter -> Fax
De LB traint keurig in op 16,5 mbit (slechts 300 k lager als voorheen

) en alles werkt prima.
Totdat er een fax binnenkomt, dan valt namelijk de VoIP-lijn weg, en die blijft ook weg. Ik heb een Philips DECT211 toestel en die geeft gewoon een dode lijn. Dus je hoort hetzelfde als wanneer je het telefoontoestel helemaal niet aansluit. Na een reboot van de Livebox werkt alles weer.
Nou vind ik het raar dat de LB beinvloed wordt door de analoge lijn, die splitter scheidt het frequentiegebied van de analoge lijn toch af van het digitale gedeelte voor ADSL

. Hoe kan het dan dat als ik een fax binnenkrijg, voordat de de fax opneemt toch 2x de telefoon overgaat die op de VoIP-lijn hangt??
En dan de hamvraag, heeft iemand op GoT het wel voor elkaar gekregen, en zoja hoe?