Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Verwijderd
Het adsl verhaal heeft vanmorgen nog een staartje gekregen. De bovenbuurvrouw bleek geen signaal meer te hebben en had de kpn monteur gebeld. De infrastructuur van het telefoonnetwerk was dusdanig chaotisch dat het mogelijk was dat ik haar verbinding verbroken had. De monteur had ook even moeite om het netwerk te doorgronden, maar het is goed gekomen.bjck schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:01:
[...]
Overigens pakt KPN alleen het tweede aderpaar (oranje+wit) als de eerste bezet is (nog). Een vorige bewoner kan bijvoorbeeld zijn/haar ADSL nog niet hebben verhuisd of opgezegd. Of wel opgezegd/verhuist doorgegeven aan de ISP, maar nog niet verwerkt bijvoorbeeld.
Het hoeft dan al niet meer te werken, de ISP kan die persoon bijvoorbeeld wel dicht gezet hebben wegens wanbetaling bijvoorbeeld. Dan doet de lijn het niet, maar fysiek en administratief is hij er wel op het eerste aderpaar (blauw & rood meestal, kans in oude situaties andere kleuren hebben).
Kort gezegd: mijn eerste vermoeden klopte. Ik zat op de verkeerde lijn en de infrastructuur van het nertwerk deugde niet. Het voordeel is dat mijn modem nu sneller intraint dan voorheen en dat ik binnenkort een nieuw ISRA punt in huis krijg.
Dat wordt wel heel erg krap. Kan je het niet nu al aanvragen? Het duurt denk ik toch wel een paar dagen voordat ze überhaupt controleren of ze het bij je kunnen leverenRobertJ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:59:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de contracten rond zijn? Mijn telefoonlijn wordt de 25e om 13:00u door KPN opgeleverd, dan wil ik eigenlijk onmiddelijk ADSL aanvragen en zo nog binnen de aanbiedingsdatum vallen van 31augustus. Zou dat lukken met Orange?
Overigens hoef je je geen zorgen te maken over die actie, het gaat om wanneer je het besteld hebt, niet wanneer je het geleverd krijgt. Dus wanneer je (ruim) voor 31 augustus besteld, dan is er niks aan de hand.
[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 23-08-2006 10:37 ]
The devil is in the details.
Ik lees ook weinig problemen over het telefonie gebeuren. Dit gaat dus bijna altijd goed komen? Zelfde kwaliteit als KPN?
Je hoort een andere kiestoon als het gelukt is
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
welke was dat ook alweer poort 1 tot 60200 ???
weet het niet meer precies.
65535jorisw86 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:11:
om alle poorten volledig te forwarden vanuit de livebox naar 1 pc.
welke was dat ook alweer poort 1 tot 60200 ???
weet het niet meer precies.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Verwijderd
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4964 Kb
Afname Dichtbij : 33.6 (dB)
Ver weg : 12.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 6359
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1446
ES-teller van 1 dag 0
Iemand die iets hierover kan melden?
Heb je modem al eens gereset. Vaak als mijn modem laag ingetraint is dan reset ik het modem (vanuit de homepage van het modem) en dan trained hij weer op "normale" snelheid in.
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad traint de ZyXEL toch wel een stuk langzamer in dan de Livebox (9265/832 in tegenstelling tot 10460/1020 met de Livebox). De verschillen zijn voor mij echter te klein om een alternatieve oplossing te zoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 15:55 ]
Ik heb de volgende setup in gedachten:
Voip toestel <---(poort vanuit LB)-->LB<--(port forward naar server)--->Server
Vanuit de server verder naar de netwerk PC's, de server wordt gebruikt als web server, ftp server en fileserver.
Wat ik eigenlijk wil is dat de LB de signalen VOIP en data scheidt, wat betreft de data zou het mooi zijn als die zich als een dom modem gedraagt. Dus wel forwarden maar geen dhcp..
Is dit mogelijk of kan ik beter de telefonie er uit flikkeren nu het nog kan (30 dagen termijn)
Verwijderd
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4880 Kb
Afname Dichtbij : 33.7 (dB)
Ver weg : 12.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 11
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0
Kut met peren dus

Verwijderd
Ik heb sinds een dag of 4 nu, dat m'n LB het om de laten we zeggen 6uur (gemiddeld) op geeft (soms na een paar uur, soms na een uurtje of 12 aan te hebben gestaan)
vanaf de clients (welke aan een wap54g hangen..) kan ik totaal geen verbinding meer maken.
(m'n wap54g is ingesteld op dhcp, gateway 192.168.1.1) het lijkt er dus echt op alsof het apparaat vast loopt (toen er alleen een switch aan hing had ik het zelfde probleem, het ligt dus echt aan de LB lijkt mij - > Firmware 0xe200314 )
meer mensen hier mee te maken gehad?
-edit: spelvautje verwijderd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 01:01 ]
wellicht ligt het aan mijn internet connectie van het werk maar ik krijg het niet werkend zoals ik zou willen.
Ik heb alle TCP en UDP geforward naar mij belkin wifi router. Van dat ding af doe ik alles per port of groep naar een intern ip routeren.
Maar nu komt het, nummertje 80 werkt als een zonnetje.. maar de rest dus niet.. bijv. 3389/3306/22
ik zou heel graag even een portscan willen doen maarja, dat kan dan weer niet van mijn werk af. darn..
Ik ben blij als ik die LB een andere inrichting kan geven. iets wat meer geavanceerder dan dit H.T.K config.
Nu is mijn vraag kan ik deze opstelling gewoon behouden als de copperjet wordt vervangen door de livebox? Want heb weinig zin om de hele kabel wirwar dit nu netjes is weer te gaan aanpassen en doortrekken enz.
resumerend: is het dus mogelijk om achter de LiveBox een router te hangen zonder allerlei conflicten enz te krijgen?
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
dan zou het gewoon goed moeten werken.
(Statisch is volgens mij verder ook geen probleem, maar daar kan ik niet veel over zeggen.. nog niet geprobeerd)
ik zit hier met een LB -> Linksys WAP54G -> Router van s(h)itecom -> 8-poorts-Switch
m'n linksys doet geen dhcp, en me shitecoms staat ingesteld op statisch (dhcp uit), je wilt geen meerdere dhcp servers binnen 1 subnet.
Verwijderd
Nu heb ik nog een ongebruikte moden van Demon liggen met Voip aansluiting. De Zyxel 2602R. Heeft iemand ervaring met de deze modem en moet ik als ik deze wil gebruiken m'n MAC adres spoofen of de nieuwe mac doorgeven aan Orange?
Thanks
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 12:17 ]
Verwijderd
uit de topicstart/faq: 'Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt.'
Verwijderd
Die ZyXEL heb ik hier ook aan mijn Orange-lijn hangen. MAC-adres maakt Orange niets uit, dus je kunt hem er gewoon direct aanhangen. In het openingstopic staat met welke settings dat lukt. Mijn ervaring (zie boven...) is echter dat deze langzamer intraint dan de Livebox.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:13:Nu heb ik nog een ongebruikte moden van Demon liggen met Voip aansluiting. De Zyxel 2602R. Heeft iemand ervaring met de deze modem en moet ik als ik deze wil gebruiken m'n MAC adres spoofen of de nieuwe mac doorgeven aan Orange?
Verwijderd
Wat ik heb gedaan is de LB in bridge modus zetten (zie startpost, daar staat een link naar de intstructie om je LB te laten bridgen) vervolgens doet mijn Linksys WRT54-GL (met DD-WRT firmware) het routerwerk. Ik vind het persoonlijk ideaal, ben je van dat gedoe met de LB af. Het enige nadeel is dat de LB de instellingen niet opslaat waardoor je bij een reset je bridge opnieuw moet instellen.oNNoZeLe schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:41:
Ik heb alle TCP en UDP geforward naar mij belkin wifi router. Van dat ding af doe ik alles per port of groep naar een intern ip routeren.
Nu wil ik het liefst de livebox de deur uit gooien, en een Lynksys WAG200G kopen (welke over een adsl 2+ modem beschikt). Ik zag alleen bij andere modems staan dat deze gelimiteerd waren tot b.v. 14 mbps en ik kon deze gegevens van de lynksys niet vinden.
Zijn er andere tweakers die hun de lynksys rechtstreeks op de telefoonlijn hebben aangesloten? En hebben zij nu een goede stabiele en snelle lijn?
(wireless hoeft niet eens zo snel te gaan, dat is alleen voor m'n telefoon en laptop)
Verwijderd
-edit- Downloaden van www2.versatel.nl/100mb.bin bijvoorbeeld gaat maar met 25-50kb/sec, terwijl ik normaal rond de 1,6MB/sec haal

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 23:53 ]
Dat had ik begin deze week ook, maar de Livebox resetten verhielp het gewoon. Ik denk dat je gewoon even geduld uit zult moeten oefenen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:50:
Vreemd... Heb al 9 maanden wanadoo/orange, en voor t eerst kom ik niet boven de 100kb/sec. Heb t al de hele dag. Livebox geeft aan dat het is verbonden met 19392KB. Heb de LB ook al gereset en opnieuw opgestart. Ook is er niets mis met de verbinding tussen PC en de LB, aangezien ik 2 pc's heb hangen aan de LB en op beide heb ik t zelfde probleem. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
-edit- Downloaden van www2.versatel.nl/100mb.bin bijvoorbeeld gaat maar met 25-50kb/sec, terwijl ik normaal rond de 1,6MB/sec haal
Verwijderd
Trouwens met uploaden haal ik wel mn max, zo rond de 105, maar downloaden kom ik echt niet boven de 50-60 en sporadisch 90-100kb/sec...Hahn schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:00:
[...]
Dat had ik begin deze week ook, maar de Livebox resetten verhielp het gewoon. Ik denk dat je gewoon even geduld uit zult moeten oefenen.
Een 2e reset verhielp dus ook niets... Nog andere mede-tweakers met andere ideeen
Verwijderd
En haal net als HARDCORE... nog net geen 5Mbit/s terwijl dat tussen de 15 en 20 moet zijn.
Ook de upload sucks, zeg 745 Kbits/s ( dus 75%)
Alle aansluitingen gecontroleerd, en zelfs andere UTP kabels gebruikt.
Nog een vermelden dat ik geen telefoon aangesloten heb, deze PSTN aansluiting is enkel voor ADSL.
Doe eens wat traceroutes en kijk of de routering normaal eruit ziet. Ik heb wel eens meegemaakt bij andere netwerken dat de latency er hoog lag (= hoog gemiddeld ms in de statistieken).Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:06:
[...]
Trouwens met uploaden haal ik wel mn max, zo rond de 105, maar downloaden kom ik echt niet boven de 50-60 en sporadisch 90-100kb/sec...
Een 2e reset verhielp dus ook niets... Nog andere mede-tweakers met andere ideeen
Verwijderd
ping www.google.nl - average = 425msLekkere Loempia schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:41:
[...]
Doe eens wat traceroutes en kijk of de routering normaal eruit ziet. Ik heb wel eens meegemaakt bij andere netwerken dat de latency er hoog lag (= hoog gemiddeld ms in de statistieken).
ping www.altavista.com - avg. = 456ms
ping www.tweakers.net - packet loss=100%

ping www.fok.nl - average= 392ms
wow dat is wel hoog ja... toch??
Verwijderd
ping www.google.nl - average = 40msVerwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:45:
[...]
ping www.google.nl - average = 425ms
ping www.altavista.com - avg. = 456ms
ping www.tweakers.net - packet loss=100%![]()
![]()
ping www.fok.nl - average= 392ms
wow dat is wel hoog ja... toch??
ping www.altavista.com - avg. = 190ms
ping www.tweakers.net - packet loss=100% ik heb hetzelfde no worries ze accepteren geen pings
ping www.fok.nl - average= 38ms
ja jouw ping is echt bagger vertel eens wat meer...
UTP, USB of wifi ?
extra router, switch of hub ?
gebruik je de Livebox of misschien een ander modem?
wat zijn je intrain waardes?
Verwijderd
wat zijn je intrain waardes ?Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:18:
Heb vandaag LB geïnstalleerd,
En haal net als HARDCORE... nog net geen 5Mbit/s terwijl dat tussen de 15 en 20 moet zijn.
Ook de upload sucks, zeg 745 Kbits/s ( dus 75%)
Alle aansluitingen gecontroleerd, en zelfs andere UTP kabels gebruikt.
Nog een vermelden dat ik geen telefoon aangesloten heb, deze PSTN aansluiting is enkel voor ADSL.
Verwijderd
IntrainwaardesVerwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:57:
[...]
ping www.google.nl - average = 40ms
ping www.altavista.com - avg. = 190ms
ping www.tweakers.net - packet loss=100% ik heb hetzelfde no worries ze accepteren geen pings
ping www.fok.nl - average= 38ms
ja jouw ping is echt bagger vertel eens wat meer...
UTP, USB of wifi ?
extra router, switch of hub ?
gebruik je de Livebox of misschien een ander modem?
wat zijn je intrain waardes?
down=19392kb
up=1024kb
LB hangt aan een router, welke de verbinding verdeelt over 2 pc's en een laptop. Tot nu toe geen enkel probleempje gehad(9 maanden al). Wel staat mn torrentprogramma 3 dagen 24/7 aan, misschien dat ze cappen ofzo?
Verwijderd
heb mn pc direct aan de LB gehangen en mn downloadsnelheden schoten omhoog. Ik denk dat iemand anders aan mn lijn zat te trekken (wirelles), door mn WEP te hebben gehackt. Of mijn router heeft een resetje nodig
torrent= 1mb/sec Woohooo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 02:12 ]
edit: ow, net te laat.
[ Voor 10% gewijzigd door Lizard op 27-08-2006 02:13 ]
Verwijderd
Klopt, ik heb em dan ook altijd staan op 40..Lizard schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 02:12:
Op wat voor snelheid is je torrentprogramma gecapped? als je fullspeed upload dan lijdt je download snelheid daaronder.
Na wat try and error kon ik daarmee bellen en gebeld worden, dus BLIJ!!!
Ik bel/internet dus via Orange, maar de kabelhuur blijf ik rechtstreeks via KPN Belbudget aan KPN betalen. Ik koos voor nummerbehoud nummer AAA. Wel krijg je van ORANGE (ongevraagd) meteen ook een ORANGE-telefoonnummer nummer BBB. Als ik mensen met nummermelder bel dan zien ze dus BBB. Vervelend, maar kennelijk onvermijdelijk.
Heb nooit eerder voicemail en nummermelding gehad en vergeugde me er erg op dat ik dat nu allemaal had!... Mooi niet!!! Mensen die mij op AAA bellen horen geen voicemailaankondiging en ik zie op mijn schermpje alleen de aanduiding "Extern". Daarvoor doe je dus geen nummerbehoud!
Belt iemand mij op BBB dan is er wel naam/nummermelding en ook voicemail.
WIE WEET RAAD!!??
Raar is dan weer dat ik via de ORANGE-aanwijzingen netjes alle mogelijke meldteksten heb ingesproken, maar dat je bij bellen/voicemailcontact alleen de stem van de telefoniste hoort en niet mijn tekstjes. WAT DOE IK FOUT!!??
Tenslotte: Is het normaal dat ik, als ik de SIEMENS uit zijn basisstation haal, ik géén kiestoon hoor. Helemaal dood! Tot ik een verbinding maak en dan hoor je de cijferpiepjes en het loopt alles.
KENT IEMAND DIT VERSCHIJNSEL!!??
Bij voorbaat dank voor je tip(s)
tot mijn schrik kwam ik erachter dat mijn broer zonder enige moeite kon internetten via bluetooth. Vraag is, wat voor type bluetooth (zendvermogen) zit er in en/of hoe ver reikt die?
En kan ik bluetooth eventueel uitschakelen.
Mijn broer heeft overigens een samsung D800
[ Voor 3% gewijzigd door Iblies op 27-08-2006 15:55 ]
Verwijderd
het klopt je krijgt een Orange nr omdat Orange niet zomaar jouw KPN nr mag gebruiken (is eigendom van KPN) dus je belt met Orange nr (daar kan je ook op gebeld worden) maar ze kunnen je ook gewoon bellen op het KPN nr.ersy schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:48:
Hallo! Woensdag monteur geweest. ADSL deed het meteen. Helaas besloot juist nu mijn telefoontoestel kapot te gaan en kon niet worden aangesloten. Geen zin om te wachten en om de hoek een nieuw toestel gekocht: voor het eerst een DECT en wel SIEMENS Gigaset E450.
Na wat try and error kon ik daarmee bellen en gebeld worden, dus BLIJ!!!
Ik bel/internet dus via Orange, maar de kabelhuur blijf ik rechtstreeks via KPN Belbudget aan KPN betalen. Ik koos voor nummerbehoud nummer AAA. Wel krijg je van ORANGE (ongevraagd) meteen ook een ORANGE-telefoonnummer nummer BBB. Als ik mensen met nummermelder bel dan zien ze dus BBB. Vervelend, maar kennelijk onvermijdelijk.
Heb nooit eerder voicemail en nummermelding gehad en vergeugde me er erg op dat ik dat nu allemaal had!... Mooi niet!!! Mensen die mij op AAA bellen horen geen voicemailaankondiging en ik zie op mijn schermpje alleen de aanduiding "Extern". Daarvoor doe je dus geen nummerbehoud!
Belt iemand mij op BBB dan is er wel naam/nummermelding en ook voicemail.
WIE WEET RAAD!!??
Raar is dan weer dat ik via de ORANGE-aanwijzingen netjes alle mogelijke meldteksten heb ingesproken, maar dat je bij bellen/voicemailcontact alleen de stem van de telefoniste hoort en niet mijn tekstjes. WAT DOE IK FOUT!!??
Tenslotte: Is het normaal dat ik, als ik de SIEMENS uit zijn basisstation haal, ik géén kiestoon hoor. Helemaal dood! Tot ik een verbinding maak en dan hoor je de cijferpiepjes en het loopt alles.
Bij voorbaat dank voor je tip(s)
voicemail en nr melding idem dito bij orange is dat gratis bij KPN is het een betaalde dienst en dus moet je die kopen als je dat zou willen.
je hebt 2 opties
1. iedereen het Orange nr geven
2. je KPN nr laten overzetten naar Orange
bij optie 2 raak je je KPN abonnement kwijt (die zegt Orange voor je op) dan heb je nog maar 1 nr en dat is het KPN nr. let op want je betaald dan wel gewoon de lijnhuur aan Orange (en Orange betaald dat weer aan KPN)
Verwijderd
bluetooth reikt ongeveer 10 meter ver. je kan het beveiligen door een pincode in te voeren. dit doe je alsvolgt. ga naar de Livebox pagina en klik op geavanceerd (inloggen gebruikersnaam: admin wachtwoord: admin)daarna op bluetooth dan komt er een dropdown menu met de optie veiligheid daar kan je een pincode invoeren. het zendvermogen van bluetooth is erg laagIblies schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:55:
Ik heb een vraag over de livebox en bluetooth;
tot mijn schrik kwam ik erachter dat mijn broer zonder enige moeite kon internetten via bluetooth. Vraag is, wat voor type bluetooth (zendvermogen) zit er in en/of hoe ver reikt die?
En kan ik bluetooth eventueel uitschakelen.
Mijn broer heeft overigens een samsung D800
Verwijderd
geen dhcp leases meer uit geeft, en alleen nog gebruikt kan worden na een reset?
Precies zelfde gedoe bij chello gehad 3 jaar geleden. Elke dag om 18.00 moest ik de modem resetten.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:16:
Ben ik hier de enige met een modem wat om de nabij de 6uur vast loopt..
geen dhcp leases meer uit geeft, en alleen nog gebruikt kan worden na een reset?
Als het niet met een harde reset opgelost kan worden, dan moet je het modem zo snel als mogelijk om laten ruilen. Doen ze meestal niet zo moeilijk over, gewoon even de helpdesk bellen.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:16:
Ben ik hier de enige met een modem wat om de nabij de 6uur vast loopt..
Verwijderd
Intrain waardes:
down = 4913 kbps
up = 755 kbps
Testwaarden op de orange website: ( POSTCODE CHECK )
down: 10000 kbps / 20000 kbps
up: 1024 kbps
Verwijderd
Wie kan cytech en moi verder helpen??
Verwijderd
misschien een kabel niet in orde ofzo. zou dat iig eens checken als ik jou was.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:21:
[...]
Intrain waardes:
down = 4913 kbps
up = 755 kbps
Testwaarden op de orange website: ( POSTCODE CHECK )
down: 10000 kbps / 20000 kbps
up: 1024 kbps
Verwijderd
wat geeft die snelheids indicator bij jou aan ?Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:28:
Ik train wel max in qua upload, maar download is echt om te janken.
Wie kan cytech en moi verder helpen??
Verwijderd
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4764 Kb
Afname Dichtbij : 33.5 (dB)
Ver weg : 12.5 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

Ik denk dat er dan een lijnmeting uitgevoerd moet worden door Orange, om na te gaan waar het probleem precies ligt. Downstream is gewoon onder de maat.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:00:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4764 Kb
Afname Dichtbij : 33.5 (dB)
Ver weg : 12.5 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
Dat vraag ik me nou ook af. Toen ik begin augustus belde, zij de klantenservice medewerker dat in september Orange met een betere aanbieding zou komen;de aanbieding een technische verandering betrof.wian schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:31:
Ik sta op het punt om Versahel te vervangen door Orange Familie met vaste telefonie. Weet iemand al iets meer over de Orange aanbiedingen in September? Mag ook in combinatie met een mobiel Orange abo.
Waar ik aan denk;
1. TV via Orange
2. upload
3. ?????
Verwijderd
voor zover ik weet kan je zonder de Livebox geen gebruik maken van de telefonie.Executor16 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:58:
Nou ik heb dus net een laptop besteld van dell. en nu wil ik uiteraard ook wireless gaan internetten thuis. Om nou met die pcmia kaart in de livebox te gaan werken lijkt me niks. Maar wat kan ik dan het beste nemen? een router met wlan? bv. Linksys Wireless-N of Wireless-G. Die N-Serie heeft ook een adsl2+ modem zie ik. Dan kan in principe mijn livebox in de kast gooien? Of kan ik dan telefonie niet meer gebruiken? ben ff de draad kwijt wat ik nou het beste kan nemen.
dan lijkt me de relevanste oplossing om een linksys WRT54G(S) of WRT54GL of een Asus WL-566gM.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:05:
[...]
voor zover ik weet kan je zonder de Livebox geen gebruik maken van de telefonie.
Die Asus heeft iig goeie specs. Het prijsverschil is wel groot met een router van Linksys. Wat is nou aan te raden? ook kwa beveiliging?
edit: lees dus dat je in principe met alleen een accespoint ook al klaar bent aangezien de livebox zelf ook een router is. Dan zou ik dus klaar zijn met een Asus WL-300g of een Linksys WAP54G. Heb ik dit correct en zo ja welke AP zouden jullie mij aanraden? Veiligheid vind ik ook erg belangrijk btw
[ Voor 86% gewijzigd door Executor16 op 28-08-2006 02:07 ]
Heb je ook nog iets voor de problemen
a) geen eigen meldteksten bij voicemail op Orange-nummer.
b) geen kiestoon op de SIEMENS ???
ersy/Frodo groet!
Vanalles geprobeerd, maar kan er achter dat de livebox het niet meer deed.
Donderdagavond (na 19.00) de helpdesk gebeld en idd de livebox was de oorzaak dat er geen internet meer was.
Zaterdagochtend was de TNT bezorger er met de nieuwe livebox.
HULDE aan de snelheid van leveren.
Verwijderd
Heeft iemand mischien het email adres van de klantenservice/helpdesk, er staat dood leuk op de helpdeskpagina van oranange.. '..antwoord op jouw vraag te vinden. Als dat nog niet het gewenste resultaat geeft, kun je per e-mail je vraag stellen aan onze klantenservice.'Lekkere Loempia schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:12:
[...]
Als het niet met een harde reset opgelost kan worden, dan moet je het modem zo snel als mogelijk om laten ruilen. Doen ze meestal niet zo moeilijk over, gewoon even de helpdesk bellen.
en vervolgens vind je nergens een adres, of ruimte waar je je vraag kan stellen..., iemand?
Je kan beter even een belletje plegen. Mailen schiet vaak toch niet op.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:39:
[...]
Heeft iemand mischien het email adres van de klantenservice/helpdesk, er staat dood leuk op de helpdeskpagina van oranange.. '..antwoord op jouw vraag te vinden. Als dat nog niet het gewenste resultaat geeft, kun je per e-mail je vraag stellen aan onze klantenservice.'
en vervolgens vind je nergens een adres, of ruimte waar je je vraag kan stellen..., iemand?
Als je telefonie wilt gebruiken (in de toekomst), dan moet je de Livebox gebruiken. Je kan daarachter een Livebox plaatsen. Wireless N werkt alleen effectief, als je ook een wireless N kaart in de laptop hebt zitten. Vrijwel elke router kan je aanschaffen. De nieuwe Linksys zijn naar mijn ervaring niet zo betrouwbaar om eerlijk te zijn. Ik zou voor een ander merk kiezen.Executor16 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:58:
Nou ik heb dus net een laptop besteld van dell. en nu wil ik uiteraard ook wireless gaan internetten thuis. Om nou met die pcmia kaart in de livebox te gaan werken lijkt me niks. Maar wat kan ik dan het beste nemen? een router met wlan? bv. Linksys Wireless-N of Wireless-G. Die N-Serie heeft ook een adsl2+ modem zie ik. Dan kan in principe mijn livebox in de kast gooien? Of kan ik dan telefonie niet meer gebruiken? ben ff de draad kwijt wat ik nou het beste kan nemen.
Verwijderd
Alle draden gecontroleerd, en mijn meterkast opnieuw georganiseerd!
Kortom BRUUT een kabel rechtstreeks op de modem gezet, zonder tussenkost van doosjes,etc.
Waarden:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 9340 Kb
Afname Dichtbij : 37.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0
Speedtest op www.speedtest.nl
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 723.3 KByte/sec
(=5786 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 96.0 KByte/sec
(=768 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 656.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 35.0 ms
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 10:40 ]
Is het normaal dat, als ik mijn SIEMENS Gigaset E450 uit zijn basisstation haal, ik géén kiestoon hoor. Helemaal dood! Tot ik een verbinding maak via een nummerkeuze en dan hoor je de cijferpiepjes en loopt alles verder goed!.
Verwijderd
Bij een DECT telefoon is het de bedoeling dat je eerst het nummer intoetst, en daarna pas verbinding maakt !!!!!!!!!!!!ersy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:16:
Is het normaal dat, als ik mijn SIEMENS Gigaset E450 uit zijn basisstation haal, ik géén kiestoon hoor. Helemaal dood! Tot ik een verbinding maak via een nummerkeuze en dan hoor je de cijferpiepjes en loopt alles verder goed!.
Het maakt niet uit ofdat je een siemens, panasonic, philips of profoon hebt, want dat hebben ze allemaal.
Kortom hetzelfde als bij een mobiele telefoon !!!!!!!!!!!!!
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
Vlieger gaat niet op, heb zelf Profoon DECT en druk toch echt altijd eerst op het hoorntje om de kiestoon te krijgen. Weet ik gelijk of ik via Orange bel of via de KPN.TifKag schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:00:
[...]
Bij een DECT telefoon is het de bedoeling dat je eerst het nummer intoetst, en daarna pas verbinding maakt !!!!!!!!!!!!
Het maakt niet uit ofdat je een siemens, panasonic, philips of profoon hebt, want dat hebben ze allemaal.
't gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit
Dat kan met de siemens van hem dus ook, hij moet alleen even links de toets met het hoorntje lang indrukken.(bij E450 = Pagina 12)Edje Raketje schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:11:
[...]
Vlieger gaat niet op, heb zelf Profoon DECT en druk toch echt altijd eerst op het hoorntje om de kiestoon te krijgen. Weet ik gelijk of ik via Orange bel of via de KPN.
Hij vond het alleen vreemd dat hij geen kiestoon krijgt als hij het toestel van het basisstation afhaalt.(wat trouwens ook mogelijk is als hij de gebruiksaanwijzing goed doorleest = Pagina 38) Anders even Siemens bellen (070) 333 3333
Voor het voicemail probleem 0900-9515
Maar ja het is makkelijker om het hier 3x in 2 dagen te vragen, dan de gebruiksaanwijzing door te lezen

[ Voor 27% gewijzigd door TifKag436 op 28-08-2006 13:48 ]
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
dan zit ik te denken aan een Asus WL-500W (router). Iemand ervaringen hiermee icm de livebox? heb er nog niet veel over kunnen lezen op GOT.Lekkere Loempia schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:17:
[...]
Als je telefonie wilt gebruiken (in de toekomst), dan moet je de Livebox gebruiken. Je kan daarachter een Livebox plaatsen. Wireless N werkt alleen effectief, als je ook een wireless N kaart in de laptop hebt zitten. Vrijwel elke router kan je aanschaffen. De nieuwe Linksys zijn naar mijn ervaring niet zo betrouwbaar om eerlijk te zijn. Ik zou voor een ander merk kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Executor16 op 28-08-2006 14:34 ]
Verwijderd
speedtest en orange gaan niet samen. heb volle 20 mbit en kom nooit hoger dan 700 kb op hun site.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:38:
Okay,
Alle draden gecontroleerd, en mijn meterkast opnieuw georganiseerd!
Kortom BRUUT een kabel rechtstreeks op de modem gezet, zonder tussenkost van doosjes,etc.
Waarden:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 9340 Kb
Afname Dichtbij : 37.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0
Speedtest op www.speedtest.nl
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 723.3 KByte/sec
(=5786 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 96.0 KByte/sec
(=768 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 656.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 35.0 ms
test bv via ftp van uunet een 1 gb test file. haal dan ruim 2 mb/s.
in nou geval zou het wel 900 kb/s+ moeten zijn met jou train in waarde.
Verwijderd
En met mijn train inwaarde zou ik 900KB/s moeten kunnen halen, maar dat haal ik niet, sleachts 700KB/s max.
Maar dat is dan altijd nog maar 50% van de beloofde snelheid via de POSTCODE CHECK.
Dus ik ga vandaag of morgen ff met ORANGE bellen.
Ik post hun antwoord hier, voor HARDCORE
Heb ze net gebeld,
In hun systeem geeft hij aan dat ik max 9Mbit kan krijgen op mijn adres.
Maar dat betekent niet dat ik continu die bandbreedte ter beschikking heb.
Als ik van hun server download, 100MB file, dan haal ik de 700 KB/s en dat betekent maar
5600Kb/s , das dus maar 50 %
Ze kunnen niks voor mij doen, zeggen ze, kortom ik ben weer fijn genaaid! geen 20 maar 5 MBit voor veel geld
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 15:12 ]
Verwijderd
Kost me zo 20euro, een belletje plegen met ze.. ik stuur liever een mail.. als iemand het adres heeft?Lekkere Loempia schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:13:
[...]
Je kan beter even een belletje plegen. Mailen schiet vaak toch niet op.
Lizard: zou je in de topicstart aan kunnen geven dat de 'Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG' het niet doet?
-edit typotje
Verwijderd
ik denk als ik het zo lees dat je even moet bellen met de helpdesk. kan niet vanaf hier zien waarom dat niet werktersy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:30:
Legolas bedankt voor je reactie. Jammer dat er dus geen trucs bestaan om op beide nummers voicemail/nummermelding te krijgen zonder me helemaal over te moeten leveren aan Orange.
Heb je ook nog iets voor de problemen
a) geen eigen meldteksten bij voicemail op Orange-nummer.
b) geen kiestoon op de SIEMENS ???
ersy/Frodo groet!
nummermelding op beide nummers is geen probleem dan moet je KPN bellen en nr melding aan laten zetten dit kost wel geld, weet niet hoeveel. bij Orange is het gratis
de reden dat je niet dezelfde voicemail kan gebruiken op Orange en KPN nr is vrij simpel. elk nr zit bij een andere provider. makkelijkste is je nr laten overnemen door Orange dan werkt het allemaal wel en heb je weer gewoon 1 nr. ben je ook meteen van je KPN rekening af (gaat dan via Orange) klein nadeel is dat je dan niet meer via KPN kan bellen als er een keer een storing is.
NAT -> Op policies gebaseerde NAT aan gemaakt
1
2
| Diensten ID-actie Type actie Adres Verwijzen poort Status MODULEID 1 Redir Port 192.168.1.2 192.168.1.2 80 80 Geactiveerd |
Policy aan gemaakt voor de NAT alleen laat ie niks door.
1
2
3
| Sequentie Bron IP-adres Bron poort Bestemming IP-adres Bestemming poort Protocol Actie 3 * * * 80 tcp toestaan 1 NA * * * 80 |
Dacht dat ik eerst gek was dat ik iets fout deed. (Zal vast ook wel zo zijn daar niet van)
Maar als ik in standaard gewoon bij de firewall poort 80 open zet naar 192.168.1.2 komt ie ook niet door
Verwijderd
lijkt me nogal logisch aangezien het IP adres 192.168.1.10 is of heb je er een router achter hangen ofzo ?Valor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:13:
I need some help. Ik heb nieuwe livebox toegestuurd gekregen want me vorige was prut. Echter ben ik nu vrolijk mijn portforwards in me modem aan het zetten.
NAT -> Op policies gebaseerde NAT aan gemaakt
code:
1 2 Diensten ID-actie Type actie Adres Verwijzen poort Status MODULEID 1 Redir Port 192.168.1.2 192.168.1.2 80 80 Geactiveerd
Policy aan gemaakt voor de NAT alleen laat ie niks door.
code:
1 2 3 Sequentie Bron IP-adres Bron poort Bestemming IP-adres Bestemming poort Protocol Actie 3 * * * 80 tcp toestaan 1 NA * * * 80
Dacht dat ik eerst gek was dat ik iets fout deed. (Zal vast ook wel zo zijn daar niet van)
Maar als ik in standaard gewoon bij de firewall poort 80 open zet naar 192.168.1.2 komt ie ook niet doorsnap er geen reet meer van
dus ik gelijk mijn wifi modem/ livebox installeren:
krijg ik een ssid fout bij het inpluggen van usb-dongle.(8 keer geprobeerd)
dus bel ik maar de helpdesk: "je moet je livebox resetten"
geen werking nog steeds een ssid fout!
dus ik nog een keer bellen!:"heb je de pcmia kaart er wel inzitten?"

na enkele keren verder heb ik het opgegeven en zit ik nu via usb aan het internet verbonden.
heeft iemand dit meer meegemaakt een ssid foutmelding en hoe heb je dat verholpen??
overignes haal ik niet meer dan 430 kiloByte/s (www2.versatel.nl/100mb.bin) gaat dit vanzelf sneller worden of heb ik hier een probleem?
en hoe zit het met de snelheid en retentie van de nieuwsgroepen en hoeveel lijntjes kan je tegelijk openen van de orange server?
[ Voor 5% gewijzigd door voidmage op 28-08-2006 19:30 ]
Nee ip adres is niet 192.168.1.10 maar gewoon 192.168.1.2 dit het is IP van mijn server. Deze heb ik buiten range van DHCP gehouden en heeft statisch ip adres. Heeft alle tijd prima gewerkt totdat ik een nieuwe modem kregenVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:30:
[...]
lijkt me nogal logisch aangezien het IP adres 192.168.1.10 is of heb je er een router achter hangen ofzo ?
Verwijderd
zie je je eigen SSID wel ?voidmage schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:03:
vandaag was mijn orange (family) overgezet van een speedlinq(1mb)
dus ik gelijk mijn wifi modem/ livebox installeren:
krijg ik een ssid fout bij het inpluggen van usb-dongle.(8 keer geprobeerd)
dus bel ik maar de helpdesk: "je moet je livebox resetten"
geen werking nog steeds een ssid fout!
dus ik nog een keer bellen!:"heb je de pcmia kaart er wel inzitten?"ik wilde gelijk ophangen maar behield mijn geduld en zij dat ik her nog maar probeerde.(ik had de kaart er natuurlijk inzitten)
na enkele keren verder heb ik het opgegeven en zit ik nu via usb aan het internet verbonden.
heeft iemand dit meer meegemaakt een ssid foutmelding en hoe heb je dat verholpen??
overignes haal ik niet meer dan 430 kiloByte/s (www2.versatel.nl/100mb.bin) gaat dit vanzelf sneller worden of heb ik hier een probleem?
en hoe zit het met de snelheid en retentie van de nieuwsgroepen en hoeveel lijntjes kan je tegelijk openen van de orange server?
nieuwsgroepen 3 draadjes van 8 Kb per sec. retentie weet ik niet, gebruik zelf een payserver
ps. je kan beter een netwerk kabel aansluiten dat werkt wat soepeler dan USB
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 21:05 ]
Verwijderd
al die uitroep tekens zijn niet echt nodig tochTifKag schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:00:
[...]
Bij een DECT telefoon is het de bedoeling dat je eerst het nummer intoetst, en daarna pas verbinding maakt !!!!!!!!!!!!

en ik heb nog nooit een DECT vast gehad waarmee je niet met het hoorntje de kiestoon kon krijgen, weet niet waar je het vandaan haalt maar het is volgens mij niet waar
hoe bedoel je zie je je eigen ssid wel waar zou ik dat eventueel kunnen zien?Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:04:
[...]
zie je je eigen SSID wel ?
nieuwsgroepen 3 draadjes van 8 Kb per sec. retentie weet ik niet, gebruik zelf een payserver
ps. je kan beter een netwerk kabel aansluiten dat werkt wat soepeler dan USB
payserver zat ik te overwegen.
usb is alleen tijdelijk tot ik wifi heb gefixed
Verwijderd
nou de Livebox heeft een SSID Wanadoo_???? kan je die wel zien als je zoekt naar netwerken?voidmage schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:46:
[...]
hoe bedoel je zie je je eigen ssid wel waar zou ik dat eventueel kunnen zien?
payserver zat ik te overwegen.
usb is alleen tijdelijk tot ik wifi heb gefixed
dat USB tijdelijk is had ik begrepen maar dan nog zou ik voor een netwerkkabel gaan die is ervoor ontworpen USB niet die simuleert alleen maar
De status is nog steeds niet veranderd, dus zal nog een tijdje moeten afwachten.
Vorige week ook m'n nieuwe DECT telefoons CT1+ besteld van Topcom, maar hier heb ik
nog niets van vernomen.
Daarnaast heb ik al een half jaar m'n nieuwe wireless router (Linksys GX) liggen, waarbij
ik hoop dat ik de inkomende verbinding direct door kan lussen omdat ik de instellingen van
die Linksys wil gaan gebruiken en niet die van de Livebox.
Ik hoop dat het leveren snel gebeurd, dan kan ik namelijk m'n computers ook verplaatsen.
Zie mijn reply op het bericht van Edje Raketje (zonder uitroeptekens)Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:07:
[...]
en ik heb nog nooit een DECT vast gehad waarmee je niet met het hoorntje de kiestoon kon krijgen, weet niet waar je het vandaan haalt maar het is volgens mij niet waar
[ Voor 33% gewijzigd door TifKag436 op 29-08-2006 15:21 ]
waarschijnlijk door de regen wat kopenlijnen spontaan wat groener geworden..
Naarmate de weken van mijn contract verlopen daalt mijn snelheid.
ben 3 weken geleden begonnen met iets van 17.. zit nu op 13..
landgraaf, 6374
krijg nou wat.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 13116 Kb
Afname Dichtbij : 32.1 (dB)
Ver weg : 12.2 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Beste TitKag,TifKag schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:23:
[...]
Dat kan met de siemens van hem dus ook, hij moet alleen even links de toets met het hoorntje lang indrukken.(bij E450 = Pagina 12)
Hij vond het alleen vreemd dat hij geen kiestoon krijgt als hij het toestel van het basisstation afhaalt.(wat trouwens ook mogelijk is als hij de gebruiksaanwijzing goed doorleest = Pagina 38) Anders even Siemens bellen (070) 333 3333
Voor het voicemail probleem 0900-9515
Maar ja het is makkelijker om het hier 3x in 2 dagen te vragen, dan de gebruiksaanwijzing door te lezen![]()
Mooie uitroeptekens heb jij op je toetsenbord .... en zoveel!
Toch weer wat geleerd over die linkertoets lang indrukken. Bedankt>
Vreemd dat jij een andere handleiding lijkt te hebben van de E450 dan ik, want op geen van de beide door jou genoemde pagina's (12 en 38) kan ik ook maar iets aantreffen van de genoemde onderwerpen (natuurlijk sla je best veel dingen over die niet direct van belang lijken)...
En natuurlijk heb ik wel degelijk eerst de helpdesk geprobeerd! Mijn "helper" heeft echter alleen geholpen met veel minuten a 0,20 te maken, maar een oplossing? Ho maar!
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Verwijderd
2min later -> 20euro beltegoed weg
heb dat ding eergister opgewaardeerd, en verder niemand gebeld.
En ze bellen je ook niet even terug of zo he, heeft nou niemand het email adres van ze?

Ik wist wel dat Orange het inzich had
[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 29-08-2006 21:23 ]
Reset je Livebox maar eens een paar keer. Ik ga ook vaak van 17 Mbit naar 14 Mbit, om vervolgens weer naar 17 Mbit te gaan.oNNoZeLe schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:39:
nou lekker boel bij orange..
waarschijnlijk door de regen wat kopenlijnen spontaan wat groener geworden..
Naarmate de weken van mijn contract verlopen daalt mijn snelheid.
ben 3 weken geleden begonnen met iets van 17.. zit nu op 13..
landgraaf, 6374
krijg nou wat.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 13116 Kb
Afname Dichtbij : 32.1 (dB)
Ver weg : 12.2 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Dan gaan we dat maar eens proberen..Hahn schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:52:
[...]
Reset je Livebox maar eens een paar keer. Ik ga ook vaak van 17 Mbit naar 14 Mbit, om vervolgens weer naar 17 Mbit te gaan.
Gister met de RC1 download was mijn piek 980kb/s
baalde wel flink toen ik daarnet hier die 2mb zag..
Maar ik weet natuurlijk niet hoe druk het was... We gaan eens resetten..
Ja, mooi he die uitroeptekens, en ik heb ook nog andere soortenersy schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:08:
[...]
Beste TitKag,
Mooie uitroeptekens heb jij op je toetsenbord .... en zoveel!
Toch weer wat geleerd over die linkertoets lang indrukken. Bedankt>
Vreemd dat jij een andere handleiding lijkt te hebben van de E450 dan ik, want op geen van de beide door jou genoemde pagina's (12 en 38) kan ik ook maar iets aantreffen van de genoemde onderwerpen (natuurlijk sla je best veel dingen over die niet direct van belang lijken)...
En natuurlijk heb ik wel degelijk eerst de helpdesk geprobeerd! Mijn "helper" heeft echter alleen geholpen met veel minuten a 0,20 te maken, maar een oplossing? Ho maar!
De gebruiksaanwijzing die ik bedoel staat op de website van siemens nl
[ Voor 6% gewijzigd door TifKag436 op 30-08-2006 09:10 ]
Verwijderd
Wel balen cytech dat je zo wordt afgescheept btw....
In de startpost heb ik het niet gevonden.
Edit: Versatel is geloof ik ook nog een optie.
[ Voor 19% gewijzigd door ernst op 30-08-2006 15:18 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Wanadoo misschien?ernst schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:52:
is bekend welk netwerk Orange gebruikt? BBned, BabyXL of KPN?
In de startpost heb ik het niet gevonden.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Wanadoo heeft toch geen eigen netwerk? (dacht ik
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Als je als klant meer weet dan de mensen daar, ik zit hier nog geen 1800 meter van de "Glaskast af"
Zou dus gewoon de 20 Mbit moeten kunnen halen.
Maar ze vertelde mij wel dat het ook ligt aan de hoeveelheid mensen in de wijk die ook deze soort verbinding hebben. ( wellicht zijn dat er hier veel )
Maarja das dan geen fijn antwoord.
Balen wel, dat ik dus net de ondergrens haal van mijn verbinding. ( al mijn vrienden lachen mij uit om dat in de 1MB/s niet haal
Ik heb echt enorm veel uitgezocht, maar het werkt bij mij nog steeds niet. DL speed is te laag, nat test error, gele smileys.
Dit topic is gesloten.