[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl... te laat dit topic gaan lezen. Ik had de wifi set dus al besteld bij Orange. Livebox opgehangen in de meterkast en wat blijkt... baggersignaal met dat standaard Orange setje op de computerkamer. :( Low of very low.

Ik kan een paar dingen doen.
1) Livebox naar boven halen, maar da's weer lastig met de telefoon beneden.
2) Proberen een UTP kabel vanuit de meterkast naar de computerkamer te trekken. Is een optie, maar dan moet ik wel een trekveer ergens scoren en dat wordt nog aardig tobben ben ik bang. Maar dan zou ik dus gewoon bedraad kunnen aansluiten.
3) Een wireless access point aansluiten op de Livebox.

Optie 3 heeft mijn voorkeur. Maar goed, dat access point komt ook in de meterkast te staan, dus heeft dat zin? Nu had ik wel gelezen dat die pcmcia kaart en de bijgeleverde usb-dongle van Orange vrij crappy zijn, maar trek ik het met een goed access point wel? Ik moet door een (gewapend) betonnen vloer heen en een gipswandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Probeer anders eerst een PCI wlan kaartje, ik heb nu al een paar keer gehad dat de USB wlan van wanadoo niet zo'n sterk bereik heeft maar intern pci kaartje op dezelfde plek wel gewoon goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

keldon schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:13:
Uit de startpost;

[...]

Ik heb tijdje geleden de WiFi kaart voor de Livebox besteld, geinstalleerd en inmiddels mijn DS Lite en een laptop aan het draadloze netwerk gehangen.

Maar nu lees ik pas over dat knopje (zag het toevallig in een ubuntu guide voorbij komen). Ik heb dat hele REG knopje nog nooit aangeraakt en toch 2 prima werkende apparaten via de WiFi.

Boeit dit, moet ik het alsnog doen, is het er inmiddels uit-ge-update oid?
Als het nu al werkt boeit het niet he? :) Bij mij dezelfde situatie; wireless werkt zonder dat knopje aan te raken. Dat knopje indrukken heeft bij mij alleen nut als ik mijn mobiele telefoon wil pairen met bluetooth aan de modem.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:06:
Probeer anders eerst een PCI wlan kaartje, ik heb nu al een paar keer gehad dat de USB wlan van wanadoo niet zo'n sterk bereik heeft maar intern pci kaartje op dezelfde plek wel gewoon goed werkt!
Ja, dat is het proberen nog wel waard, alleen kost me dat wel 30 euro voor een pci kaartje, terwijl ik niet weet of het ook gaat werken. Ach, ik kan hem altijd weer inruilen voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:59:
Ik sta op het punt om het adsl family + telefonie abonnement af te sluiten, maar ik lees hier wat geruchten over een actie die in september van start zou gaan. Is het nu verstandiger om deze actie af te wachten? Is er misschien al meer informatie bekend over wat deze actie precies in gaat houden?
Ik kan zelf niets over eventuele acties vinden en de klantenservice van Orange kan mij ook niks vertellen, zijn er mensen die meer weten al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Laatst online: 09-09 02:22
Mijn ervaringen met een WAG54GS-EU ipv de standaard Livebox:

Ik had een Livebox en een Linksys WRT54G. Hiermee behaalde ik bij downloaden uit de nieuwsgroepen van Eweka draadloos een snelheid van ongeveer 1800kbps. Omdat het forwarden van poorten me niet goed lukte heb ik besloten deze combinatie te vervangen door een Linksys WAG54GS-EU. Na vervanging haalde ik draadloos minder dan 500kbps! Het draadloze signaal is een stuk minder dan met de WRT54G wat dan volgens mij ook (mede) de oorzaak is. De afstand tussen router en PC is ongeveer 8 meter op dezelfde etage met alleen een dunne muur ertussen.

Ik gebruikte WEP als encryptie met de meest recente firmware op de WAG54.

Settings:
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Gisteren heb ik WEP encryptie uitgezet en nu schommelt de performance rond de 1000kbps en als ik een gewone ethernet kabel gebruik kom ik op 1800 Kbps. Ik heb nu een aantal opties waar ik advies over wil vragen:

1. Plaatsen van externe antennes aan mijn netwerkkaart om het signaal te verbeteren. Volgens mij kan ik de anterne van de WAG54GS niet vervangen en moet ik dit op de Linksys Wireless kaartjes doen. Wat zijn goede antennes?
2. WAG54GS verkopen, een ADSL2+ modem-only kopen en verder met de WRT54. Iemand tips over een modem dat ZEKER goed werkt met Orange?
3. Kijken of het zin heeft mijn WRT54 te bridgen met de WAG54 en alleen het modemgedeelte gebruiken van de WAG54. Kan dit en bijt dit elkaar niet (of minder) dan met de Livebox?
4. Alsnog een all in one oplossing kopen zoals de WAG200G waar hopelijk een betere antenne opzit: iemand hier tips over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Volgens mij zou optie 3 prima moeten werken. Proberen kan geen kwaad toch?

Alleen krijg je dan niet je oude portforwarding probleem terug? Of zat dat meer in de livebox dan in de WRT?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

De buurman heeft nu ADSL Starter en, aangezien dat 35 euro pm kost, een overstap naar Orange ADSL Family voor 23.95 pm aangevraagd. Weet iemand hoe lang het ongeveer gaat duren tot er een livebox en daadwerkelijk de nieuwe verbinding is ??

En rest nog steeds:
mjl schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:42:
[..bla bla refresh van html file-tje..]

En werkt het nou een beetje ?

Als het aan een firmware update ligt kun je toch gewoon de fw terug zetten ?? of wordt dit remote door orange gedaan zonder dat je er zelf weet/controle van/over hebt ......

[ Voor 44% gewijzigd door mjl op 16-08-2006 14:22 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:19:
Weet iemand hoe lang het ongeveer gaat duren tot er een livebox en daadwerkelijk de nieuwe verbinding is ??
Bij mij 2 augustus aangevraagd, nieuwe verbinding wordt op 18 augustus geleverd. Zeg maar 2,5 week dus, vond ik verrassend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Bij mij 2 augustus aangevraagd, nieuwe verbinding wordt op 18 augustus geleverd. Zeg maar 2,5 week dus, vond ik verrassend snel.
Bij mij was het exact dezelfde periode. Dus misschien een aardig gemiddelde :)

De port forwards die ik met de webinterface van de livebox had gemaakt, bleven bij mij bestaan na firmware update.

[ Voor 15% gewijzigd door Helsie op 16-08-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij aangevraagd in winkel van Dixons op 28 juli

woensdag 9 aug aangesloten dus al na 12 dagen.

download 1,4 -1,6 MB per sec met http://test.leaseweb.nl gemeten download 100MByte.bin

zit 1275 meter van kpn centrale.
ben tevreden want voor 20 euro krijg je nergens deze snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Net (paar uur geleden) aangesloten op Orange ADSL Family, modem trained in op 1020 Kbit upload (vrijwel perfect dus) en 16908 Kbit download. Download is dus wat aan de lage kant, maar bij tests haal ik rond de 1.6-1.7 MB/s, dus daar ben ik wel tevreden mee :)
Ik zit zo'n ~800 meter van de centrale af (ene test zegt 757 meter, andere 789 meter ofzo).

Zijn die updates trouwens regelmatig en dan ook op een vast moment? Of heb je soms 5 updates per week op verschillende tijdstippen en andere keren weer geen updates voor meerdere weken?

En weet iemand ook hoe je die 'W' (Wanadoo Livebox) kan uitschakelen? Want nu gaat ie constant aan en uit :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 16-08-2006 17:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Laatst online: 09-09 02:22
Hahn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:46:
Net (paar uur geleden) aangesloten op Orange ADSL Family, modem trained in op 1020 Kbit upload (vrijwel perfect dus) en 16908 Kbit download. Download is dus wat aan de lage kant, maar bij tests haal ik rond de 1.6-1.7 MB/s, dus daar ben ik wel tevreden mee :)
Ik zit zo'n ~800 meter van de centrale af (ene test zegt 757 meter, andere 789 meter ofzo).

Zijn die updates trouwens regelmatig en dan ook op een vast moment? Of heb je soms 5 updates per week op verschillende tijdstippen en andere keren weer geen updates voor meerdere weken?

En weet iemand ook hoe je die 'W' (Wanadoo Livebox) kan uitschakelen? Want nu gaat ie constant aan en uit :P
Onderop zit een knopje voor die W. 2 keer snel indrukken en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
tslh schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:31:
[...]

Onderop zit een knopje voor die W. 2 keer snel indrukken en klaar...
Ik vroeg me al af waar dat knopje (staat een lampje boven) voor was :D Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCiENTiST
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 18:03
Hallo allemaal, ik zit met een probleem met mijn ADSL aansluiting en ik hoopte dat jullie misschien een oplossing weten :)

Ik heb vandaag mijn livebox (non-wireless, orange familie zonder telefonie) binnen gekregen, dus ik ben snel begonnen met aansluiten en installeren. Alleen nou heb ik het volgende probleem, mijn computer komt niet verder dan "Acquiring Network Address" als ik de netwerkkabel of de usb kabel aansluit. De orange bijgeleverde software uninstallen, reinstallen, mijn computer opnieuw opstarten, of de livebox opnieuw opstarten heeft nog weinig effect gehad :(

Op de livebox brand 1 ledje, namelijk die van de @

Iemand enig idee waarom ik geen ip adres krijg van de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heb je de UTP-kabel al op je computer aangesloten voordat dat in beeld komt? Want er wordt expliciet, meerdere keren, gezegd dat je dat niet moet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCiENTiST
Hahn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:21:
Heb je de UTP-kabel al op je computer aangesloten voordat dat in beeld komt? Want er wordt expliciet, meerdere keren, gezegd dat je dat niet moet doen :P
Ik heb beide geprobeerd. Het maakt niet uit of ik em pas indoe tijdens de installatie, of van tevoren, in beide gevallen krijg ik zo'n irritant animated icoontje in mn tray met "acquiring network address" :(
En vervolgens in de installatie "kon geen verbinding met de livebox krijgen" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Weet je wel zeker dat je verbinding al is opgeleverd? Want normaal gesproken krijg je de Livebox al voordat dat gebeurd is.

En heb je eventueel een andere computer waarop je het kan uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCiENTiST
Hahn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:25:
Weet je wel zeker dat je verbinding al is opgeleverd? Want normaal gesproken krijg je de Livebox al voordat dat gebeurd is.

En heb je eventueel een andere computer waarop je het kan uitproberen?
Ik heb helaas geen andere computer hier.
En als ik kijk op www.orange.nl/adslstatus staat er
Uw ADSL-verbinding is opgeleverd, en het installatiepakket is reeds aan u verstuurd. De facturatie van uw ADSL abonnement loopt, of zal binnen enkele dagen van start gaan.
Ook heeft de livebox volgens mij een aantal updates gedownload, de vijf leds knipperden namelijk snel tegelijk gedurende 5min en daarna restartte hij, net toen ik hem voor het eerst aangesloten had.

edit:
ok het werkt nu, ik heb mn ip, dns en gateway hard ingesteld op 192.168.1.2, en 192.168.1.1. lijkt er dus op dat de dhcp van de modem niet goed werkte oid. maarja het werkt nu, tijd voor een speedtestje :) en thanks voor jullie hulp ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SCiENTiST op 16-08-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Vraagje over de voicemail, als er gebeld word springt hij na 2 keer overgaan al naar de voicemail. Is er een manier om dit langer te laten duren?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

tslh schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:29:
Mijn ervaringen met een WAG54GS-EU ipv de standaard Livebox:

<snip>

iemand hier tips over?
Zou waarsch toch die LB nog eens een kans geven. Heb hier een LB met een WRT54GL erachter met WPA2 encryptie en die knalt draadloos gewoon de volle mep (tegen de 2 MB/sec dus, vanaf bijv EWEKA). Wat betreft port forwardings laat ik de LB alle TCP en UDP verkeer forwarden naar de WRT54GL en die laat ik verder alle specifieke forwards regelen. LB is niet zo makkelijk in te stellen met meerdere port forwards...de WRT54GL wel!
Setup is erg stabiel en ook voor mijn draadloze LAN is de WRT54GL erg snel met een ruime 3 MB/sec van de server hier....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Scientist schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:17:
Hallo allemaal, ik zit met een probleem met mijn ADSL aansluiting en ik hoopte dat jullie misschien een oplossing weten :)

Ik heb vandaag mijn livebox (non-wireless, orange familie zonder telefonie) binnen gekregen, dus ik ben snel begonnen met aansluiten en installeren. Alleen nou heb ik het volgende probleem, mijn computer komt niet verder dan "Acquiring Network Address" als ik de netwerkkabel of de usb kabel aansluit. De orange bijgeleverde software uninstallen, reinstallen, mijn computer opnieuw opstarten, of de livebox opnieuw opstarten heeft nog weinig effect gehad :(

Op de livebox brand 1 ledje, namelijk die van de @

Iemand enig idee waarom ik geen ip adres krijg van de livebox?
Even een harde reset gegeven, geen software installeren en wachten totdat het @ lampje weer constant brandt. Je hebt de software in principe helemaal niet nodig. De Livebox configureert zichzelf.

Verwijderd

Heb me modem al binnen me adsl lijn is geleverd maar heb nog geen bevestigingsbrief binnen.
Hoe lang duurt het voordat je die binnen krijg zonder die brief kan je niet internet op toch. :? :? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:42:
Heb me modem al binnen me adsl lijn is geleverd maar heb nog geen bevestigingsbrief binnen.
Hoe lang duurt het voordat je die binnen krijg zonder die brief kan je niet internet op toch. :? :? :?
Als je alle gegevens maar hebt zoals login naam en wachtwoord lijkt me dit geen probleem. Login is volgens mij je e-mail adres en wachtwoord heb je zelf uitgezocht.

• thamoosio
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Ik wilde ff melden dat de Belkin F5D7010 802.11g PCMCIA kaart in ieder geval NIET werkt op de LB.

Bij voorbaat sorry..

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
thamoosio schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:20:
Ik wilde ff melden dat de Belkin F5D7010 802.11g PCMCIA kaart in ieder geval NIET werkt op de LB.
uit mijn eerdere bericht kan ik je vertellen dat die het bij mij WEL doet. En perfect zelfs. Ik heb er zelfs 2 in gebruik in 2 LB's

[ Voor 5% gewijzigd door oNNoZeLe op 17-08-2006 10:42 ]

• Hahn
Is het trouwens normaal dat je iets in de Livebox hoort schakelen wanneer je gebeld wordt? Ik heb niet eens digitale telefonie, maar wanneer de telefoon overgaat dan hoor ik iets schakelen en wanneer ik ophang schakelt ie nog een keer.

Verder geen last ervan, want ik merk niks aan m'n verbinding of iets dergelijks :)

• -ET-
  • Laatst online: 08:55

-ET-

Phone Home

Dat is bij mij ook (wel telefonie) maar zover ik heb begrepen is dat volkomen normaal

• Hahn
-ET- schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:10:
Dat is bij mij ook (wel telefonie) maar zover ik heb begrepen is dat volkomen normaal
Het leek me niet zo gek dat het normaal was wanneer je ook telefonie had, maar dat heb ik dus niet eens :P

• Laryx
  • Laatst online: 06-05 16:26
Hahn schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

Het leek me niet zo gek dat het normaal was wanneer je ook telefonie had, maar dat heb ik dus niet eens :P
Klopt wel hoor,
De Livebox schakelt dit normale gesprek door.
Ook al heb je geen telefonie de hardware zit erin.
Ik merk ook dat het langer duurt om naar buiten te bellen. Niet erg storend ofzo.
Vind je het wel irritant kun je er een ADSL splitter voor zetten.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bij mij hoor je het soms ook als er NIET gebeld wordt. Hij staat naast me op het bureau dus ik hoor alles uit dat ding :).

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

oNNoZeLe schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:41:
[...]

uit mijn eerdere bericht kan ik je vertellen dat die het bij mij WEL doet. En perfect zelfs. Ik heb er zelfs 2 in gebruik in 2 LB's
hij geeft bij mij aan: Geen WiFi kaart aanwezig in de Livebox

heb je nog speciale handelingen verricht?

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

thamoosio schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:17:
[...]

Zeker weten dat je PCMCIA kaartje goed in de Livebox zit? Ik kreeg hem er namelijk niet goed in zonder de LB open te schroeven. Het zilveren stripje waar de contactpunten van het kaartje onder moeten was lichtjes verbogen, waardoor ik hem er niet goed ingeduwd kreeg.

Als ie er goed inzit, gaat het rode ledje bovenop branden.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
[...]

Je kunt een hoop in de startpost vinden

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Gisteren ook aangesloten, zeer soepel verlopen allemaal.
1900KB/s met een Eweka account. _/-\o_
Na 5 jaar een te dure Planet aansluiting ben ik nu heel erg tevreden.

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd

Ik heb een hoop doorgelezen maar ben volgens mij dit nog niet tegen gekomen.

Ik heb Orange sinds zondag aangesloten en de internetverbinding is ok (download 1,5MB/s)

Maar als ik aan het gamen ben dan heb ik zomaar een connection lost te pakken en zit ik in eens in de lobby te staren (speel alleen maar GTR/GTL/rFactor) :(

Orange onderstaande mail gestuurd,

Ik speel veel online en nu verlies ik steeds verbinding met verschillende servers waar ik op ben ingelogd. Ik krijg dan de melding te zien dat de connection lost is. Dat houdt dus in dat Orange mij geen stabiele (constante) verbinding geeft.
Met mijn vorige provider heb ik op dezelfde servers gespeeld en heb er nog nooit last van gehad....dat was xs4all _/-\o_

Krijg ik het antwoord,

We kunnen op dit moment helaas geen oplossing bieden voor het probleem dat u bij ons heeft gemeld. We doen er alles aan om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Zodra er meer informatie is over dit onderwerp, brengen we u meteen op de hoogte. Bedankt voor uw geduld.

Wat moet ik hier nu mee :?

Zijn er meer gamers die connection lost hebben of ben ik 1 van de weinige en moet ik misschien het probleem bij mezelf zoeken.
De ene avond is er niks aan de hand en een andere avond verlies ik 5 keer verbinding met een server.

Ik word er niet goed van en dit is voor mij een reden om weer pleite te gaan bij Orange want zo kan je niet gamen....

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:22:
[...]

Zeker weten dat je PCMCIA kaartje goed in de Livebox zit? Ik kreeg hem er namelijk niet goed in zonder de LB open te schroeven. Het zilveren stripje waar de contactpunten van het kaartje onder moeten was lichtjes verbogen, waardoor ik hem er niet goed ingeduwd kreeg.

net nagekeken, het lijkt goed te zitten. Ik heb geen torx bij de hand die past, dus ik kan het apparaat niet openschroeven. Het rode @-je brand in ieder geval niet.

ik heb overigens nog iets. Mijn normale telefoon (KPN lijn) krijgt een kiestoon via de livebox, maar ik kan niets bellen. Ik krijg de "nummer onbekend" 3tonige piep in mijn oor. Als mensen mij bellen, dan krijgen ze ook dit signaal. Als ik de livebox weghaal is er niets aan de hand. :?

Bij voorbaat sorry..

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:32

Speedmaster

Make my day...

thamoosio schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:26:
[...]

ik heb overigens nog iets. Mijn normale telefoon (KPN lijn) krijgt een kiestoon via de livebox, maar ik kan niets bellen. Ik krijg de "nummer onbekend" 3tonige piep in mijn oor. Als mensen mij bellen, dan krijgen ze ook dit signaal. Als ik de livebox weghaal is er niets aan de hand. :?
:| :| Lijkt er op dat je toch eens moet kijken hoe je de LB hebt aangesloten...?? :| :|
Als alles klopt dan zou je LB weleens bagger kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
[...]

Ik kan alleen aangeven dat ik 2 verschillende/dezelfde (2 stuks) LB's heb waar beide de F5D7010 meteen werkte.

Daarnaast, na wat zoekwerk, MOET ie volgens mij werken omdat de F5D7011 en F5D7010 dezelfde BCM chip hebben, dus zijn nagenoeg technisch gelijk.. pls hit me if is an wrong..

Suc6 verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister bij dynabyte zo'n TOPCOM Butler 4012 DECT/VOIP (draadloos) toestel gekocht voor 34,95 (in de aanbieding, bij mediamarkt ook in de aanbieding.. voor 70euro)

Maar nou vraag ik mij af of het ook mogelijk is om het toestel direct op m'n router aan te sluiten - voor de duidelijkheid - ik neem geen telefonie diensten van Orange (ik heb echt alleen een inet abbo bij ze)
via programma's als Skype/Voipbuster enzo kan ik het toestel wel gebruiken (aangesloten via usb) maarja.. dan moet ik dus m'n computer aan laten staan

Is het mogelijk om het toestel rechtstreeks via het routertje te gebruiken (niet via PSTN dus, lijkt mij.. ?) mischien via iets als SIP? : /

-edit: Een vriend van me uit Engeland stuurt me vandaag een Cisco Aeronet kaartje op, ik zal even kijken of die doet in het routertje..
-kheb het al met een 'Engenius NL-3054CB Plus' geprobeerd, maar die doet het niet.
'No wireless card found'

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Tuut-Tuut schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:00:
[...]

:| :| Lijkt er op dat je toch eens moet kijken hoe je de LB hebt aangesloten...?? :| :|
Als alles klopt dan zou je LB weleens bagger kunnen zijn
sja, echt lastig is het niet lijkt me. isra -> line in, en de telefoon in het daarvoor bestemde (en enige overgebleven) "phone" gaatje.

@Onnozele: er wordt hierboven een screenshot gegeven, met een compleet ander menu dan ik heb. (de homepage van de modem..) zou dit van invloed kunnen zijn? dat ik een andere versie heb van het modem? of heeft dit gewoon met de firmware te maken..

maargoed. voordat ik verder ga zoeken eerst maar eens kijken of ie wel goed zit. op naar de bouwmarkt..

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ok ik ben er nu zat van.
Gisteren heb ik mijn Alcatel Speedtouch 516 binnen gekregen, om mijn Livebox de deur uit te kunnen doen. Maar na talloze vergeefse pogingen, vele zoektochten in dit topic (en de vele delen :() en GoT en Google, heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.

Namelijk; ik krijg het niet aan de praat! Ik ben alle VCI/VPI instellingen op Bridged al lansgeweest en alleen op 8/32 krijg ik internet, maar dan is het routed! Mijn pc krijgt dan het publieke IP adres, en dat wil ik niet.

Wie heeft ook Family icm Speedtouch 516? Wil diegene zijn instellingen hier even posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Bij ons doet telefonie het gewoon niet, als we ons eigen Orange nummer bellen dan krijgen we de "Dit nummer bestaat niet/is niet beschikbaar" toon, en naar buiten bellen gaat ook al niet :(

Iemand hier misschien een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

^^ spanning een tijdje van de Lb halen? helpdesk bellen?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
pEeDy16 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:48:
Ok ik ben er nu zat van.
Gisteren heb ik mijn Alcatel Speedtouch 516 binnen gekregen, om mijn Livebox de deur uit te kunnen doen. Maar na talloze vergeefse pogingen, vele zoektochten in dit topic (en de vele delen :() en GoT en Google, heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.

Namelijk; ik krijg het niet aan de praat! Ik ben alle VCI/VPI instellingen op Bridged al lansgeweest en alleen op 8/32 krijg ik internet, maar dan is het routed! Mijn pc krijgt dan het publieke IP adres, en dat wil ik niet.

Wie heeft ook Family icm Speedtouch 516? Wil diegene zijn instellingen hier even posten?
Ik heb nog even wat gegevens verzameld.
DSL Connection
Link Information

Uptime: 0 days, 0:00:44

Modulation: G.992.5 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 995 / 20.381

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Internet
Connection Information

Type: Bridge

Uptime: 0 days, 0:01:13

Data Transferred (Sent/Received) [KB/B]: 3,83 / 0
Ethernet-adapter LAN:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-02-44-93-9F-30
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.64
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 18 augustus 2006 13:13:44
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 19 augustus 2006 13:13:44
Device:
Name SpeedTouch 5x6
Serial # 0619DTLPR

Device Configuration:
Region World
Provider Basic
Service Bridge
Description Bridged Connection.

Bridged Internet Connection:
VPI/VCI 8.35

LAN Settings:
DHCP Server enabled

Access Control:
User Name Administrator
Password ********
Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ADSL Family.

Waarom krijg ik een factuur van KPN waarin gesprekskosten berekend worden O-) ?

Waarom krijg ik een factuur van Orange waarin gesprekskosten berekend worden 8)7 ?

We bellen gewoon via het Orange lijntje...

Helpdesk btw nog niet gebeld, nog geen tijd voor gehad. Maar misschien dat het eerder is voorgekomen bij 1 van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Wel op je kiestoon letten hè voor je belt. Als je LB niet wil gaat ie automatisch over KPN...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik. Punt is alleen, we bellen niet veel, en de keren dat ik gebeld ben op mijn mob. door thuis, was het altijd het Orange nr.

Dit verklaard daarnaast nog niet waarom ik gesprekskosten moet betalen aan Orange. Kan het nergesn terugvinden op de site... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Laatst online: 09-09 18:37
Kan iemand me vertellen of je bij Orange een vast IP adres hebt? M.a.w. het adres dat ik vandaag van de DHCP server krijg is dat hetzelfde als het IP adres dat ik over een week krijg?

En wordt upstream verkeer gefilterd, of kan ik gewoon een SMTP (mail)server thuis hebben draaien?

24 euro voor 20Mb/s is wel heel aantrekkelijk als ik dat met m'n huidige abonnement bij Demon vergelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pyotr schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:41:
Kan iemand me vertellen of je bij Orange een vast IP adres hebt? M.a.w. het adres dat ik vandaag van de DHCP server krijg is dat hetzelfde als het IP adres dat ik over een week krijg?

En wordt upstream verkeer gefilterd, of kan ik gewoon een SMTP (mail)server thuis hebben draaien?

24 euro voor 20Mb/s is wel heel aantrekkelijk als ik dat met m'n huidige abonnement bij Demon vergelijk ;)
Ja, ik heb al bijna 1 jaar hetzelfde ip. :Y (Ben sinds de zomervakantie lid en dat is NU!)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 19-08-2006 12:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 08-09 14:09
pyotr schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:41:

Ja. IP adres blijft gelijk, of iig ik heb net zoals MensionXL al heel erg lang hetzelfde ip.

Ik heb een mailserver lopen, geen problemen :z

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:57:
Dat begrijp ik. Punt is alleen, we bellen niet veel, en de keren dat ik gebeld ben op mijn mob. door thuis, was het altijd het Orange nr.

Dit verklaard daarnaast nog niet waarom ik gesprekskosten moet betalen aan Orange. Kan het nergesn terugvinden op de site... :/
Bellen NAAR mobiel kost altijd geld. Staat duidelijk op de site:
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/tarieven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Voor hij /zij die het weten wil...

Dit werkt sinds 5 minuten geleden bij mij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
      --------------------
      | Livebox          | 
      | IP: 85.144.1.999 | 
      | DHCP Range:      | 
      | 192.168.1.x      | 
      -------------------- 
              |
              |
              V
      --------------------      
      | Sitecom WL-114   |
      | IP: 192.168.1.10 |
      | DHCP Range:      | ---> Wireless & Wired clients
      | 192.168.123.x    |
      --------------------
              |
              |
              V
------------------------------      
| KTI KF-8MDS 8 ports Switch | ---> Wired clients  
------------------------------
Die gare switch vond ik bij m'n broertje. Die kwam op zich wel van pas want nu kon de Sitecom wirelesss router van de 3e verdieping naar de begane grond zodat we op de 1e verdieping een betere draadloze beter verbinding hebben. De switch staat nu op de 3e verdieping ipv de Sitecom.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter informatie voor andere Orange klanten die problemen ondervinden bij de oplevering van hun adsl-verbinding:

Omdat ik de adsl-verbdinding niet aan de praat kreeg (knipperend @ lampje) belde ik de helpdesk. Een vriendelijke mevrouw vertelde mij dat ik een livebox met een verouderde firmware (018) had ontvangen waardoor de verbinding niet werkte. Oplossing: binnen 3 werkdagen werd mij een nieuwe livebox opgestuurd.

De nieuwe LB bleek echter dezelfde firmware te hebben als die ik al had. Helpdesk gebeld, en er zou weer een nieuwe LB worden opgestuurd. Omdat ik hier weinig vertrouwen in had, heb ik diezelfde dag nogmaals met de helpdesk gebeld en dit keer kreeg ik een andere medewerker die iets meer verstand van zaken had. Een nieuwe LB sturen had geen nut, volgens hem, omdat deze zichzelf zou moeten updaten bij een werkende adsl verbinding.

Nu, een week verder, zijn er tests uitgevoerd en komt er maandag of dinsdag een monteur die mijn aansluiting en die in de centrale gaat checken. :'(

Laat je dus niet een nieuwe LB aanpraten door de helpdesk. En bel, ingeval van twijfel, nogmaals de helpdesk zodat je een 'second opinion' kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, bij mij had KPN de verkeerde lijn te pakken.. er komen 2 verbindingen ons huis binnen
en degene die op de wandcontactdoos aangesloten stond, dat was nou net de verbindinding die bij KPN niet staat aangesloten . (Ik heb zelf de draadjes even omgewisseld, wit/oranje genomen ipv rood/blauw, eindelijk line-sync - en een goed werkende verb.)

code:
1
2
3
4
5
6
Upstream    1024 Kb
DownStream  19944 Kb
Afname  Dichtbij : 6.9 (dB)
Ver weg : 0.8 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 16 (dB)

ik mag niet klagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is (qua up- en downstream) bijna perfect, ik train in op 1020 Kb up en net onder de 17000 Kb down, dus je mag niet klagen nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:34:
Vaag, bij mij had KPN de verkeerde lijn te pakken.. er komen 2 verbindingen ons huis binnen
en degene die op de wandcontactdoos aangesloten stond, dat was nou net de verbindinding die bij KPN niet staat aangesloten . (Ik heb zelf de draadjes even omgewisseld, wit/oranje genomen ipv rood/blauw, eindelijk line-sync - en een goed werkende verb.)

code:
1
2
3
4
5
6
Upstream    1024 Kb
DownStream  19944 Kb
Afname  Dichtbij : 6.9 (dB)
Ver weg : 0.8 (dB)
Ver weg : 16 (dB)

ik mag niet klagen toch?
Dat was nog eens een tip. Ik heb de wit/oranje draadjes aangesloten en ik heb een verbinding: _/-\o_

code:
1
2
3
4
5
6
Upstream    952 Kb
DownStream  12724 Kb
Afname  Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 13.7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)

Hij is iets trager dan die van jou, maar dat zal met de drukte te maken hebben (groningen centrum)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Orange ADSL Family besteld. Kan iemand mij vertellen of de Belkin Wireless Pre-N Router F5D8230-4 op de Livebox aangesloten kan worden? Of zal ik toch zo'n wlan kaartje moeten kopen? Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio

thamoosio

Ja-haaaaaa

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:22:
[...]

opengeschroefd, nagekeken, zilveren pinnetjes nog een beetje naar beneden gebogen voor "extra" contact zekerheid.. maar niks hoor.

ik denk dat ik maar een AP ga halen.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij valt de verbinding toch wel één keer per dag weg.
De rode lampjes @ en >> en het groene lampje voor het netwerk branden normaal.
Pas als ik het modem reset ben ik weer online.

Zijn er meer met dit probleem? En wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

Dat was nog eens een tip. Ik heb de wit/oranje draadjes aangesloten en ik heb een verbinding: _/-\o_

code:
1
2
3
4
5
6
Upstream    952 Kb
DownStream  12724 Kb
Afname  Dichtbij : 30.0 (dB)

Hij is iets trager dan die van jou, maar dat zal met de drukte te maken hebben (groningen centrum)?
Niet met drukte, want dat is hier helemaal onafhankelijk van. Dit is de snelheid over jouw koperlijn tussen jouw modem en de poort op de centrale waar jouw lijn aan hangt.

Afstand (lengte van de lijn) naar de centrale voor je adres is langer gewoon waardoor de maximale snelheid afneemt. Kijk maar eens naar het verschil in 'Afname Dichtbij' wat bij jou hoger is en dus een langere lijn aanduidt.

Overigens pakt KPN alleen het tweede aderpaar (oranje+wit) als de eerste bezet is (nog). Een vorige bewoner kan bijvoorbeeld zijn/haar ADSL nog niet hebben verhuisd of opgezegd. Of wel opgezegd/verhuist doorgegeven aan de ISP, maar nog niet verwerkt bijvoorbeeld.

Het hoeft dan al niet meer te werken, de ISP kan die persoon bijvoorbeeld wel dicht gezet hebben wegens wanbetaling bijvoorbeeld. Dan doet de lijn het niet, maar fysiek en administratief is hij er wel op het eerste aderpaar (blauw & rood meestal, kans in oude situaties andere kleuren hebben).

Wel apart is dat jullie beide dus een KPN lijn hebben aangevraagd en op die lijn Orange. Maar nooit gecontroleerd hebben of er wel een kiestoon was van de KPN lijn met het juiste nummer. Als je die niet hebt werkt je ADSL ook niet omdat je lijn niet goed is gekoppeld ergens of je simpelweg op de verkeerde lijn zit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 19-08-2006 17:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:01:
[...]

Wel apart is dat jullie beide dus een KPN lijn hebben aangevraagd en op die lijn Orange. Maar nooit gecontroleerd hebben of er wel een kiestoon was van de KPN lijn met het juiste nummer. Als je die niet hebt werkt je ADSL ook niet omdat je lijn niet goed is gekoppeld ergens of je simpelweg op de verkeerde lijn zit ;)
Ik heb het wel gecontroleerd, en ik had een kiestoon. Heb het niet weer geprobeerd, zal zo eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upstream 952 Kb
DownStream 12724 Kb
Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)

waar kun je toch deze bovenstaande gegevens vinden?
ik zie als ik naar orange menu ga en dan naar adsl en dan naar informatie
een oranje balk waarin staat
upload 1020 en upload 15600
maar ik zie nergens in menu vinden afname ver weg en snr marge ..
Kan ik ergens vinden wat dat betekent afname,ver weg,etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geavanceerd » Statistieken » ADSL Statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
aan GJZ

ik woon in de oosterpoort in groningen 1275 meter van de kpn centrale die is eind zuiderdiep/minerva

waar zit jij in het centrum of hoeveel meter van de centrale?

Ken iemand die woont in centrum afstand 500 meter en haalt 20.000 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Ik zit er aan te denken om een ADSL Family abo te bestellen. In de FAQ staat dat er meer dan 8 servers gebruikt kunnen worden, betekent dit ook dat je met meer dan 8 mensen tegelijkertijd kan internetten? Ik woon namelijk in een studentenhuis met 10 man, en ik heb bij een eerder abo van InterNLnet meegemaakt dat dit niet mogelijk is, wat erg vervelend is moet ik zeggen. Bij de Orange shop in de stad heb ik dit ook nagevraagd, zij vertelden mij dat het niet wordt aangeraden om met meer dan 3 mensen tegelijk op het internet te zitten omdat internet dan wel erg traag wordt... :? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dat doe krijg ik een pop up en moet mijn email adres invullen en mijn wachtwoord

mijn pasword bestaat uit 1 cijfer en grote en kleine letters, vul ik de grote letters in dan krijg ik in een gele pop up de waarschuwing dat de caps lock aanstaat.

ik kan met geen mogelijkheid inloggen bij geadvanceerd.

waarom moet je trouwens daar weer inloggen, ik ben toch al automatisch ingelogd als ik de computer aanzet?

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

Ik had al een donkerbruin vermoeden.., fijn dat je nu ook van je nieuwe verbinding gebruik kan maken.

Over de snelheid van je verbinding hoef je je echt geen zorgen te maken, ik heb (naast het testen..) nog nooit meegemaakt dat ik meer dan 1MB/s verbruikte (zooit torrents aan/ of met een download van een 'grote' server..), als je een testje wilt doen, kan je ook ff anoniem inloggen op nluug.nl en dan uit de pub/distro een klein iso bestandje trekken.. geeft wel een redelijke indicatie..)

Is het mogelijk om een SIP server in te stellen in de LB, en daarmee dan VOIP te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:55:

als ik dat doe krijg ik een pop up en moet mijn email adres invullen en mijn wachtwoord

mijn pasword bestaat uit 1 cijfer en grote en kleine letters, vul ik de grote letters in dan krijg ik in een gele pop up de waarschuwing dat de caps lock aanstaat.

ik kan met geen mogelijkheid inloggen bij geadvanceerd.

waarom moet je trouwens daar weer inloggen, ik ben toch al automatisch ingelogd als ik de computer aanzet?

Wie weet de oplossing?
Je moet niet inloggen met die gegevens... Standaard is de username en paswoord allebei 'admin' daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-kay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2024

m-kay

kaas & aapjes

Hier in Ede heb ik sinds een paar dagen last van een telefoonverbinding die wegvalt. Je krijgt geen Orange-kiestoon, maar óók geen KPN-kiestoon. Alleen een harde reset van de Livebox schijnt iets uit te halen. Meer mensen hier last van (firmware 3202WNLB_222026)?

I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan Hahn,

bedankt voor je hulp.
laat je gewoon dat op admin of is het veiliger om dat te veranderen?
staat dit in de installatie handleiding van livebox of op www.orange.nl ?
Heb het nl door iemand laten installeren, want ik ben a-technies
en begrijp dan ook niet wat dichtbij en verweg hier betekent.

en waar staat SNR marge voor? En CRC fouten??
Ik zit 1275 meter van de centrale maar ben even kwijt de link waar je dit kon intypen.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15676 Kb
Afname Dichtbij : 25.2 (dB)
Ver weg : 8.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 75981
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7537
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
HGJ schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:34:
Ik zit er aan te denken om een ADSL Family abo te bestellen. In de FAQ staat dat er meer dan 8 servers gebruikt kunnen worden, betekent dit ook dat je met meer dan 8 mensen tegelijkertijd kan internetten? Ik woon namelijk in een studentenhuis met 10 man, en ik heb bij een eerder abo van InterNLnet meegemaakt dat dit niet mogelijk is, wat erg vervelend is moet ik zeggen. Bij de Orange shop in de stad heb ik dit ook nagevraagd, zij vertelden mij dat het niet wordt aangeraden om met meer dan 3 mensen tegelijk op het internet te zitten omdat internet dan wel erg traag wordt... :? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Zijn er nog meer mensen met +5 gebruikers? Wat zijn de ervaringen?
Als de LB als router gebruikt wordt is het aantal gebruikers ook goed zichtbaar voor orange?
( hoewel ze dat ook kunnen zien met andere router)
Wij willen ook orange en zitten nu met 7 op chello classic, wat goed gaat maar duur.
3x LAN
4x WLAN

4 personen zijn lichte gebruikers, beetje surfen en emailen.
1 superzware gebruiker ( ik, vooral snachts dc++ 20-50GB/maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HGJ schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:34:
8 servers wordt bedoelt dat je 8 porten kan doormappen wat niet meer van toepassing is, nu kan je oneindig portjes doormappen.
En maximaal 3 mensen? Tja? beetje bullshit als je het mij vraagt, wat vergt nou weer een beetje site'tjes bezoeken? toch geen 6mbit? Met 20mbit waarvan je er zeg maar 17 overhoudt, kan je makkelijk met zn 10'en van internetten, mits je niet torrents gaat downloaden met een dwaze 300 connecties per torrent :P Dus het ligt meer aan de mensen die je in huis hebt ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:32:
ik woon in de oosterpoort in groningen 1275 meter van de kpn centrale die is eind zuiderdiep/minerva

waar zit jij in het centrum of hoeveel meter van de centrale?
Ik woon in de hortusbuurt en volgens de test van http://pcdb.bbned.nl/ zit ik 990 meter van de centrale af. Ik ben blij dat de verbinding eindelik werkt, en met die snelheid kan ik prima leven. Ik had hiervoor een @home verbinding voor 47,95 per maand die in de piekuren niet boven de 80 kB/s uitkwam.

Nu alleen nog even uitvogelen ik mn LB kan koppelen aan mijn linksys WRT, kan ik eindelijk QoS (Quality of Service) gebruiken met mijn stabiele verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:14
Ik wil voor vrienden Orange ADSL Family zonder telefonie bestellen, op dit moment wordt er bij hun thuis geen gebruik gemaakt van de telefoonlijn!

Als ik het goed heb begrepen moet ik dus voor hun het KPN BelBudget abbo aanvragen a 9.57 euro per maand, en daarboven komt dus de 19.95 euro voor Orange Family en dan zouden ze dus klaar zijn en kunnen internetten? Dus voor 30 euro per maand zijn ze klaar?

Ze willen geen gebruik maken van de vaste telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:44:
[...]

Bellen NAAR mobiel kost altijd geld. Staat duidelijk op de site:
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/tarieven/
Dat weet ik, maar wij bellen NAAR mobiele telefoons alleen met onze eigen mobiele telefoontjes...

De rekening gaat echt over lokale en interlokale gesprekken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Danielson schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:56:
Ik wil voor vrienden Orange ADSL Family zonder telefonie bestellen, op dit moment wordt er bij hun thuis geen gebruik gemaakt van de telefoonlijn!

Als ik het goed heb begrepen moet ik dus voor hun het KPN BelBudget abbo aanvragen a 9.57 euro per maand, en daarboven komt dus de 19.95 euro voor Orange Family en dan zouden ze dus klaar zijn en kunnen internetten? Dus voor 30 euro per maand zijn ze klaar?

Ze willen geen gebruik maken van de vaste telefoon!
Dat heb je goed begrepen :). Eerst KPN aanvragen en als de lijn gereed is, kan je Orange ADSL aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aangezien ik der net nog met amper 20 KB/s kon downloaden heb ik m'n Livebox een reset gegeven, maar nu trained ie een stuk lager in... Toen ik 'm net had trainde ie in op 17 Mbit, dat werd al snel 16.5 Mbit en nu trained ie nog maar net in op 14 Mbit...

Ik hoop niet dat dat te maken heeft met hoeveel ik heb gedownload, want de laatste paar dagen heb ik inderdaad wel vrij veel gedownload (zeker voor mijn doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Misschien had ik mijn vorige vraag wat betere moeten toelichten. Het gaat erom dat we met 10 mensen tegelijkertijd het internet op willen. Bij de vorige provider kregen we slechts 8 ip-adressen toegewezen (klopt dit verhaal?) Bij Orange zouden we er minimaal 16 willen hebben. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Je krijgt maar 1 ip adres. Als je een router hebt kunnen er wel meerdere mensen tegelijk het net op.
Maar meerdere publieke ip adressen lijkt me niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
HGJ schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:21:
Misschien had ik mijn vorige vraag wat betere moeten toelichten. Het gaat erom dat we met 10 mensen tegelijkertijd het internet op willen. Bij de vorige provider kregen we slechts 8 ip-adressen toegewezen (klopt dit verhaal?) Bij Orange zouden we er minimaal 16 willen hebben. Weet iemand of dit mogelijk is?
Jij hebt het over ip adressen in het lokale netwerk neem ik aan. Dat regelt de modem/router gewoon voor jou en de rest. Er is vrijwel geen enkele ISP die meer dan 1 ip adres vrij geeft, vrijwel alleen zakelijke providers. Met 10 mensen moet makkelijk lukken. Zorg er wel voor dat de router de lijn aankan. Sommige verouderde routers kunnen minder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Hoe kom ik er eigenlijk achter of een PCMCIA kaart niet werkt op de Livebox. Brand het WiFi-lampje op de Livebox dan niet, of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DaannO schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:23:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Azures icm Orange? Namelijk als hij een tijdje lekker bezig is, dan valt geregeld de verbinding weg en een halve minuut later is hij weer terug. Dat gaat de hele avond zo door. Ik heb dat steeds vaker, en ik begin toch wel te denken dat de liveboc de stress rate niet aankan, of azures is niet helemaal 100%. Iemand de nodige ervaring hiermee?
bjck schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:40:
[...]

Dat probleem heeft REDFISH ook hoogst waarschijnlijk.

De livebox kan op meerdere fronten de boel hier blokkeren:

• Z'n maximaal aantal NAT sessies (open connecties) is bereikt door de torrentclient. Een nieuwe openen (dus surfen bijvoobeeld) lukt dan niet tot er weer een plaatsje vrij is.
• Z'n maximaal aantal incomplete TCP verbindingen is bereikt door de torrent client. Die kan bijvoorbeeld 8 verbindingen tegelijk proberen op te zetten waar geen antwoord op komt van de andere kant, dan moet je wel wachten tot die weer in een time-out zijn beland en vrijkomen. Dit zou meer een Firewall probleem zijn.
Nog even terugkomend op deze vraag.

Ik heb azures eraf gegooid en ben utorrent gaan gebruiken. Het probleem is sinds dien niet meer voorgekomen. Ik denk dat het te maken had met de extenise auto speed. Echter zeker weten doe ik het niet. Het is dus raadzaam om azures niet te gebruiken, echter kan dit probleem ook gewoon bij mij liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de livebox met een pcmia kaartje en ben opzich best tevreden.
Alleen kom ik met een test niet boven de 850 kb/s uit.

Nu heb ik hier nog een goede linksys wireless staan,zou dat nog veel in snelheid kunnen schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 18:57
Ik heb op het moment erg veel problemen met de verbinding. Statstieken:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 256 Kb
DownStream 2280 Kb
Afname Dichtbij : 33.1 (dB)
Ver weg : 12.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
HEC-teller 20210
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2976
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb sinds vorig jaar december geen probs gehad met de verbinding of de LB(down14000/up1024). Ligt dit aan de software of gewoon aan de lijn :( Ik ga morgen maar even bellen, want de verbinding ligt er steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Vraagje namens mij. Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin en moet zodoende daar een internetaansluiting hebben. Er moet immersch ook nog een beetje generd worden boven het andere :) Ik ga van een boerendorpje de stad in. Dus meer perspectieven boven @Home en KPN.

Heb altijd @Home Breedband gehad en haal nu zo'n 1MB/s. Dus nix te klagen daarover.
Nu kom ik dus in Zwolle te wonen en sta dus in twijfel om Orange Family aan te schaffen.

Echter volgens de afstandscheck van TuDelft en Speedtest ga ik 2300 meter van de tel. centrale wonen (Zuid... rand van de stad). Met ADSL2+ niet echt een aanrader volgens mij. Haal ik nog een beetje snelheden met de Orange 20 mb variant?? Hopelijk toch nog zo'n 1MB/s. Of wordt dit drastisch minder zodat ik toch bij mijn oude vertrouwde @Home Intensief 8000 zal blijven waardoor ik wel iets extra betaal maar wel gewoon 8000 kbit/s blijf houden.

Verder een vraag over de telefonie. Welk protocol wordt gebruikt? We hebben nu FSK waardoor ik geen nr. melding heb op die fucking kut DECTs van Philips. (Tijd voor een Siemens.. ik weet het). Wordt bij Orange het goede oude vertrouwde DTMF protocol gebruikt of ook hier FSK?

Ow ja... tot hoelang is die actie van Orange m.b.t. ADSL Family incl. telefonie van 29,95 nog geldig? Kan het niet echt op de site vinden.

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 7% gewijzigd door thestiffmeister op 22-08-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

op 2300 m haal je 1 MB wel hoor. ik woon op 2.7 KM (echte KPN meting) en haal 1.23 MB/s volgens newsleecher.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gosat schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:21:
Ik heb op het moment erg veel problemen met de verbinding. Statstieken:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 256 Kb
DownStream 2280 Kb
Afname Dichtbij : 33.1 (dB)
Ver weg : 12.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
HEC-teller 20210
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2976
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb sinds vorig jaar december geen probs gehad met de verbinding of de LB(down14000/up1024). Ligt dit aan de software of gewoon aan de lijn :( Ik ga morgen maar even bellen, want de verbinding ligt er steeds uit.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb sinds september 2005 de Livebox en nooit enig probleem ondervonden.
Op het moment (sinds 2 wkn) erg veel problemen met de verbinding, erg traag en soms geen verbinding.
Statistieken:
ADSL statistieken

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 356 Kb
DownStream 2232 Kb
Afname Dichtbij : 31.0 (dB)
Ver weg : 10.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 30 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 383
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Ik ben benieuwd of bij jou het probleem al is verholpen, ik heb gisteren Orange gebeld en ze zeiden dat ze er mee aan de slag gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Vraagje:

Ik heb Orange Family al een jaar maar begin 2006 krijg ik om de elke 10 minuten te zien dat er 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten. Meteen daarna krijg ik weer dat ik een verbinding heb. Zijn er meer mensen met dezelfde probleem??

Weet er misschien iemand een oplossing ervoor??? Heb ook bij de helpdesk gevraagd maar die weten het niet:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
thestiffmeister schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:03:
Vraagje namens mij. Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin en moet zodoende daar een internetaansluiting hebben. Er moet immersch ook nog een beetje generd worden boven het andere :) Ik ga van een boerendorpje de stad in. Dus meer perspectieven boven @Home en KPN.

Heb altijd @Home Breedband gehad en haal nu zo'n 1MB/s. Dus nix te klagen daarover.
Nu kom ik dus in Zwolle te wonen en sta dus in twijfel om Orange Family aan te schaffen.

Echter volgens de afstandscheck van TuDelft en Speedtest ga ik 2300 meter van de tel. centrale wonen (Zuid... rand van de stad). Met ADSL2+ niet echt een aanrader volgens mij. Haal ik nog een beetje snelheden met de Orange 20 mb variant?? Hopelijk toch nog zo'n 1MB/s. Of wordt dit drastisch minder zodat ik toch bij mijn oude vertrouwde @Home Intensief 8000 zal blijven waardoor ik wel iets extra betaal maar wel gewoon 8000 kbit/s blijf houden.

Verder een vraag over de telefonie. Welk protocol wordt gebruikt? We hebben nu FSK waardoor ik geen nr. melding heb op die fucking kut DECTs van Philips. (Tijd voor een Siemens.. ik weet het). Wordt bij Orange het goede oude vertrouwde DTMF protocol gebruikt of ook hier FSK?

Ow ja... tot hoelang is die actie van Orange m.b.t. ADSL Family incl. telefonie van 29,95 nog geldig? Kan het niet echt op de site vinden.

Bij voorbaat dank :)
Op 2300 meter is de snelheid nog goed te doen. Orange gebruikt voor VOIP telefonie het H323 protocol. Nummerweergave bieden ze wel aan, maar werkt niet op elk toestel. Bij Orange is het altijd gissen tot wanneer een actie loopt, want ze melden het vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MrJames schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:01:
Vraagje:

Ik heb Orange Family al een jaar maar begin 2006 krijg ik om de elke 10 minuten te zien dat er 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten. Meteen daarna krijg ik weer dat ik een verbinding heb. Zijn er meer mensen met dezelfde probleem??

Weet er misschien iemand een oplossing ervoor??? Heb ook bij de helpdesk gevraagd maar die weten het niet:S
Heb dit probleem bij een kennis van mij gezien. Ethernetpoort op de Livebox was niet in orde. Deze wordt vervangen en de verbinding leefde weer lang en gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:08:
[...]

Heb dit probleem bij een kennis van mij gezien. Ethernetpoort op de Livebox was niet in orde. Deze wordt vervangen en de verbinding leefde weer lang en gelukkig ;)
Bedankt :)

Het is nogal iritant als je zit te leechen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Vraagje:

1. Hoe weet ik of een PCMCIA kaart wel of niet werkt in de Livebox?
2. Welke PCMCIA kaart raden jullie aan, naast de vijf eerder genoemde kaarten op de eerste pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen!!,

Ben van plan om Orange ADSL Family te laten aansluiten maar voordat ik het wil doen heb ik een aantal vragen. Ik heb deze topic eens helemaal doorgenomen de reacties van mensen gelezen etc.
  • Ik woon op een afstand van 643 meter naar het centraal. Hoe zal ongeveer het snelheid zijn ?
  • Kan ik ook na het aansluiten van Orange ADSL Family mijn router erop aansluiten ? (Sitecom WL-517)
  • Is de kwaliteit van de verbinding wel goed ?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.. Alvast bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:48:
Hey mensen!!,

Ben van plan om Orange ADSL Family te laten aansluiten maar voordat ik het wil doen heb ik een aantal vragen. Ik heb deze topic eens helemaal doorgenomen de reacties van mensen gelezen etc.
  • Ik woon op een afstand van 643 meter naar het centraal. Hoe zal ongeveer het snelheid zijn ?
  • Kan ik ook na het aansluiten van Orange ADSL Family mijn router erop aansluiten ? (Sitecom WL-517)
  • Is de kwaliteit van de verbinding wel goed ?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.. Alvast bedankt :>
Ik ben zeer tevreden. Ik woon op een afstand van 2000 meter, via newsservers(eweka) haal ik ongeveer 2000 kb/s. Verder bij mij in rotterdam heb ik maar 1 storing in 1 jaar gehad.

In de modem(Livebox) van Orange zit er al een router. Via je modem kan je 2 pc's aansluiten. Of je achter een router nog een router kan aansluiten weet ik niet :? :?

Verder een prima Provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Is het mogelijk om met een ander ADSL-modem dan de LiveBox gebruik te maken van Orange ADSL Family?

Ik zit namelijk te wachten op een tweede livebox aangezien de eerste verpakking compleet kapot geragd was. Nu heb ik nog een Zyxel adslmodem/router liggen van mijn vroegere Tiscali ADSL verbinding. Zou het mogelijk zijn deze tijdelijk te gebruiken voor Orange?
Wat zou ik dan aan de instellingen moeten veranderen?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:45
Lees de startpost :)

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI 8 / 35
ATM QoS Type UBR

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

the_nowhereman schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:30:

VPI / VCI 8 / 35
ATM QoS Type UBR

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mijn excuses ik zie het nu net ook staan :>

Ik ga het vanavond meteen proberen!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
the_nowhereman schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:30:

VPI / VCI 8 / 35
ATM QoS Type UBR

Zelfs met de Speedtouch 516 krijg ik het niet aan de praat (zie 2 pagina's terug).. nog steeds geen oplossing :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:32

Speedmaster

Make my day...

pEeDy16 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:40:
[...]

Zelfs met de Speedtouch 516 krijg ik het niet aan de praat (zie 2 pagina's terug).. nog steeds geen oplossing :'(
Deze al geprobeerd???
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.