[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 10:37
Ik heb nu ongeveer een maand adsl family met telefonie. De internetverbinding werkt goed maar de telefoonverbinding voor geen meter. Ik heb alles aangesloten met de bijgeleverde kabels, maar de telefoonverbinding valt om de paar uur uit. Ik heb dan geen kiestoon meer, maar alleen een ruis en we zijn ook niet meer bereikbaar. Als ik dan de stroom van de livebox eraf en er weer op zet werkt het weer, maar na een tijdje is het weer hetzelfde verhaal. Ik dacht dat het eerst kwam door torrent programma's of p2p programma's maar dat heb ik nu al uitgesloten. Als alle pc's uit staan komt het probleem nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

TheJackal schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:05:
Ik heb nu ongeveer een maand adsl family met telefonie. De internetverbinding werkt goed maar de telefoonverbinding voor geen meter. Ik heb alles aangesloten met de bijgeleverde kabels, maar de telefoonverbinding valt om de paar uur uit. Ik heb dan geen kiestoon meer, maar alleen een ruis en we zijn ook niet meer bereikbaar. Als ik dan de stroom van de livebox eraf en er weer op zet werkt het weer, maar na een tijdje is het weer hetzelfde verhaal. Ik dacht dat het eerst kwam door torrent programma's of p2p programma's maar dat heb ik nu al uitgesloten. Als alle pc's uit staan komt het probleem nog steeds voor.
Als je de modem correct dus vlakbij het ISRA-punt is aangesloten dan ligt het probleem waarschijnlijk aan je Livebox. De enige optie is een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06 11:28

InSanex

serenity now!

Ok, ik ging al uit van allerlei afknijp theorieen, maar ik moet eerlijk even mededelen dat ik het e.a
met wat andere kabels heb geprobeerd en ik nu aan deze waarden zit :
Status: Up
Downstream Rate: 20479 Kbps
Upstream Rate: 942 Kbps
Blijft raar dat het eerst wel op volle snelheid werkte in de oude set-up, en opeens niet meer, maargoed,
problem solved en het lag dus gewoon aan MEZELF 8)

update :
Helaas, de verbinding is weer zo gammel als wat, krijg nog wel de juiste waardes vanuit het modem, alleen eweka blijft op de 14mbit hangen, nog niet slecht, maar het ging 6mbit harder. ;(

[ Voor 19% gewijzigd door InSanex op 09-08-2006 14:29 ]

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183692

bjck schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:54:
Of je nu 13Mbit haalt of dat je modem ook een lijnsnelheid van 13Mbit geeft is wel belangrijk.

Bij de tweede kan je verder zoeken intern misschien omdat het dan alleen jou lijn betreft. Als je modem een lijnsnelheid van 19Mbit geeft en je haalt daarvan 13Mbit kan het nog bij je computer/netwerk liggen of bij Wanadoo natuurlijk. Dat zou dan kunnen duiden op een overvol netwerk gedeelte bij je ISP.
Intrainsnelheid modem eerst 18.600, downloaden via usenet 19 mb/s. Verbindingsnelheid nu 12.800, downlaoden max 13mb/s.

Netwerk dus duidelijk overvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

compie schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:47:

Ik weet nog niet wat mijn contractuele verplichtingen zijn, maar ik neem aan dat de minimale contractduur van BelBudget 1 jaar is. Klopt dat?
Ja dat klopt. Tijdens het eerste jaar van een KPN telefonie contract kun je niet opzeggen en dus ook niet laten opzeggen door een andere partij (Orange in dit geval).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51383

Misschien voor in de volgende topicstart:

Letop: na een jaar wordt het 'bellen zonder KPN' 15,95 ipv de huidige 9,95, niet erg aantrekkelijk tov KPN dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 22:15
Belbudget is toch sowieso goedkoper dan die 9,95 p/maand. Waarom zou je het dan opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184868

NIEUWE VRAAG

Ik maak al enige maanden gebruik van ADSL family, eerst van Wanadoo, nu dus van Orange.
Ik draai ook al die tijd al een eigen server thuis. Daarvoor heb ik poort 80 geforward naar een statisch IP adres op mijn LAN.

Tot enkele weken geleden ging dit perfect, Livebox was stabiel, hoefde nooit opnieuw op te starten, mijn servertje altijd bereikbaar. Sinds een paar weken is mijn server plots niet meer te benaderen van buitenaf. LiveBox herstarten bied soelaas, maar slechts voor enkele uren. Het lijkt wel of die port-forward niet meer actief is. Dan maar een tijdschakelaar erop die dat ding elke nacht even spanning eraf- spanning erop zet om te herstarten. Al die tijd kan ikzelf wel gewoon blijven internetten, het probleeem zit em echt in de benadering van buitenaf.

Bij het inloggen in de router viel me op dat er een nieuwe firmware uit was (oranje kleurtjes overal)
Wellicht dat het daarmee te maken heeft.LiveBox is inmiddels 1x omgeruild, hetzelfde probleem treed echter op.

Orange helpdesk opnieuw gebeld, de belangrijkste quotes van de 2e lijns medewerker:
- Het draaien van servers is toegestaan maar wordt niet ondersteund
- Doorzetten naar de 3e lijn heeft geen zin, die nemen dit niet eens in behandeling....
- Als je als consument 'slim' genoeg bent om een eigen webserver te draaien, dan verwachten we dat je ook slim genoeg bent om dit soort problemen op te lossen.
- Als u mij een lijstje stuurt van applicaties die u heeft draaien kijk ik er even naar, er is wellicht een proces dat verbinding probeerd te maken met een 'vreemde' server, dat programma kunt u dan beter niet gebruiken. Symantec is zo'n voorbeeld.
- U hebt in dit geval een beetje 'pech' mijnheer, er is niets dat Orange voor u kan doen
- Ik wil in mijn vrije tijd wel even kijken, maar dat is op basis van No-Cure No-Pay.
- Mocht het aan de firmware versie van de LiveBox liggen dan zal dit probleem een bekend bijverschijnsel zijn om andere veiligheidslekken op te lossen.

Op mijn opmerking: 'Ik zou dus beter af zijn bij een andere Internet Service Provider?' werd bevestigend geantwoord. Hoewel die andere ISP ook geen ondersteuning zouden leveren op het draaien van een eigen server.

Mensen, wat moet ik hiermee? Ik stap niet graag over naar een andere ISP,
heeft iemand dezelfde ervaringen als ik? Is er een onafhankelijke instantie waar ik mijn beklag over kan doen?

De LiveBox functioneerd in mijn ogen niet zoals je als consument mag verwachten. Maanden heeft het geheel gedraait, er verandert iets, en het werkt niet meer. Plots is er geen ondersteuning meer voor en weg ben je als consument? P.s. de vele gesprekken met een 0,20 cent p/min nummer maken deze klachten er ook niet leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
compie schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:57:
[...]

Bedankt voor de tip.
Is het wel mogelijk om de KPN BelBudget meteen te laten overnemen door Orange, of kan dat pas na 1 jaar?
Dat kan meteen. Het gaat er alleen maar om dat je een KPN nummer en lijn hebt.

Anoniem: 26353

InSanex schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:59:
Ok, ik ging al uit van allerlei afknijp theorieen, maar ik moet eerlijk even mededelen dat ik het e.a
met wat andere kabels heb geprobeerd en ik nu aan deze waarden zit :

[...]

Blijft raar dat het eerst wel op volle snelheid werkte in de oude set-up, en opeens niet meer, maargoed,
problem solved en het lag dus gewoon aan MEZELF 8)

update :
Helaas, de verbinding is weer zo gammel als wat, krijg nog wel de juiste waardes vanuit het modem, alleen eweka blijft op de 14mbit hangen, nog niet slecht, maar het ging 6mbit harder. ;(
Bij mij geldt het hetzelfde.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Crest schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:14:
[...]

Dat kan meteen. Het gaat er alleen maar om dat je een KPN nummer en lijn hebt.
Als je nog contractuele verplichtingen hebt bij KPN, dus als de KPN-lijn nog geen jaar bestaat, betaal je in dat geval wel een afkoopsom voor de resterende maanden. Daarom is het op z'n minst niet verstandig, tenzij je echt zo min mogelijk met KPN te maken wilt hebben (iets wat ik op m'n werk steeds vaker hoor van klanten :X )

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MrHmmm
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
Binnenkort verhuis ik naar Woerden en wil ik overstappen naar Orange ADSL family + telefonie.
Mijn snelheid zal niet wereldschokkend zijn, maar daar kan ik mee leven. Blij dat ik dan van KPN afben, dat wel.

Waar ik wel nieuwschierig naar ben is de kwaliteit van het newsgroup gebeuren. Ik heb tweakers en google uitgepluisd maar geen goede en uitsluitende informatie gevonden.
Wat me duidelijk is geworden... newsserver zou news.orange.nl moeten zijn.
Compleetheid is prima, retentie wat beroerder.
Op de site van casema staat aangegeven dat Orange gebruik maakt van hun kabel en dat er dan een andere nieuwserver wordt gebruikt, welke is echter niet duidelijk.

Mijn vraag... is de newsserver gebruikt bij orange-family nogsteeds gecapt op 50 kb/sec (geloof ik) zoals dit voorheen bij wanadoo het geval was?
Zo niet... op welke snelheid is deze ongeveer te gebruiken?

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik ben nu een week in het bezit van de livebox, ik moet zeggen dat ik het een stabiele verbinding vind. Overdag, het weekend, in de avond, maakt allemaal niet uit. Een bestand downloaden op bbned geeft altijd dezelfde snelheden, altijd 1.9 - 1.10 MB. Volgens diverse sites zit ik zo'n 2. km van de centrale. Of zou het nog iets sneller moeten kunnen?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 10860 Kb
Afname Dichtbij : 35.6 (dB)
Ver weg : 14.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 3025
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 548
ES-teller van 1 dag 0

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:11
Een paar weken geleden heb ik Orange Family aangevraagd en Zonnet Basic opgezegd. Ik heb de Livebox onderhand al binnen, alleen staat er op de Orange site dat m'n verbinding 16 augustus (volgende week woensdag) zal worden omgezet. Alleen loopt m'n Zonnet verbinding nog tot 1 oktober. Kan ik nu pas vanaf 1 oktober van Orange gebruik maken, of betaal ik 1 maand dubbel?

The devil is in the details.

Anoniem: 49872

Ik heb Orange ADSL family met telefonie aangevraagd (telefonie was gratis omdat ik al Orange mobiel abonnee ben). Ik krijg volgende week mijn hele pakketje binnen. Ik heb toch maar gekozen voor de WIFI variant, maar nu krijg ik straks maar één usb dongle, terwijl ik natuurlijk twee pc's aan wil sluiten. Ik heb wel een vraag uitstaan voor een extra dongle, maar nog geen antwoord van Orange. Kost dat nog iets extra?

Als me dat weer een paar euro per maand gaat kosten, kan ik er dus beter zelf eentje aanschaffen. Moet ik dan nog op een merk letten? Of eentje die het in ieder geval doen met de bovengenoemde met de Livebox werkende PCMCIA kaartjes?

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 22:15
Anoniem: 49872 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:10:
Ik heb Orange ADSL family met telefonie aangevraagd (telefonie was gratis omdat ik al Orange mobiel abonnee ben). Ik krijg volgende week mijn hele pakketje binnen. Ik heb toch maar gekozen voor de WIFI variant, maar nu krijg ik straks maar één usb dongle, terwijl ik natuurlijk twee pc's aan wil sluiten. Ik heb wel een vraag uitstaan voor een extra dongle, maar nog geen antwoord van Orange. Kost dat nog iets extra?

Als me dat weer een paar euro per maand gaat kosten, kan ik er dus beter zelf eentje aanschaffen. Moet ik dan nog op een merk letten? Of eentje die het in ieder geval doen met de bovengenoemde met de Livebox werkende PCMCIA kaartjes?
De dongle maakt niet uit. Zolang die maar wifi ondersteund ;) Ik raad je er een te kopen van 54 Mbit (ik weet niet of ze nog 11Mbit verkopen, maar snelheid gaat verloren nl.). Kijk gewoon naar een goedkope, die zal het prima doen.

Ik kan geen connectie maken met de newsserver. Ik had ergens gelezen dat er een probleem was. Ik heb gezocht, maar niets gevonden (ik heb geen zin om 12 delen volledig te lezen).

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Hahn schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:30:
Een paar weken geleden heb ik Orange Family aangevraagd en Zonnet Basic opgezegd. Ik heb de Livebox onderhand al binnen, alleen staat er op de Orange site dat m'n verbinding 16 augustus (volgende week woensdag) zal worden omgezet. Alleen loopt m'n Zonnet verbinding nog tot 1 oktober. Kan ik nu pas vanaf 1 oktober van Orange gebruik maken, of betaal ik 1 maand dubbel?
Je betaalt dan 1 maand dubbel.

• Hahn
Lizard schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:24:
[...]

Je betaalt dan 1 maand dubbel.
Beetje raar dat ze geen rekening houden met wanneer m'n huidige abonnement afloopt, maarja ik hoef het gelukkig niet te betalen :+ Bedankt voor het antwoord :)

• Lizard

• Hahn
Wat staat daar :? Ik zie er niks staan over dat zij (Orange) wel of niet rekening houden met vorige abonnement aflopen of iets dergelijks. Nadat we een bevestiging hadden van Orange hebben we Zonnet opgezegd (zoals werd aangeraden), maar ik dacht dat er wel rekening zou worden gehouden met het aflopen van m'n huidige abonnement.

Anoniem: 48508

Ik heb EXACT hetzelfde probleem.
Ik heb thuis een Debian bak staan met daarop ssh. Netjes op de Livebox de port laten forwarden, getest vanaf een externe provider en alles gaat top! Ik in mijn nopjes naar mijn werk, ff kijken of ik er op kan.... niet dus :s
Thuis aangekomen, laptop aan het wireless en kijken of ik nu wel bij mijn bak kan....ja hoor, geen probleem. Ik weer aanloggen bij de externe provider en je kunt het al raden: werken!
Situatie lijkt dus als volgt:
Zodra je thuis gebruik maakt van Internet (= verkeer richting Internet genereren) werkt alles prima. Doe je dit een tijd niet (ping open zetten naar de livebox mocht helaas niet baten), dan gaat de livebox moeilijk doen (standby?) en kan je er van buiten niet meer in. Als je vervolgens weer vanuit het interne netwerk gaat Internetten werkt het wel allemaal weer.

Ik heb ook contact gehad met de Orange helpdesk (volgens keuzemenu Wanadoo maar dat zal allemaal hetzelfde zijn) maar verder dan "heeft u het modem al gereset?" kwamen die helaas op dat moment ook niet. Zagen ook niks bijzonders op de lijn dus helaas werd ik naar huis gestuurd met de dooddoener: reset uw Livebox naar de fabrieksinstellingen.

Ik ga vandaag/morgen maar eens kijken wat er gaat gebeuren als ik een ip op het Internet blijf pingen.
Zodra ik meer weet zal ik mijn bevindingen wel weer ff posten.

Gosat schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:00:
[...]

De dongle maakt niet uit. Zolang die maar wifi ondersteund ;) Ik raad je er een te kopen van 54 Mbit (ik weet niet of ze nog 11Mbit verkopen, maar snelheid gaat verloren nl.). Kijk gewoon naar een goedkope, die zal het prima doen.

Ik kan geen connectie maken met de newsserver. Ik had ergens gelezen dat er een probleem was. Ik heb gezocht, maar niets gevonden (ik heb geen zin om 12 delen volledig te lezen).
Ok thanks! Ja, 54 mbit stond al op mijn netvlies. Dat wordt dus gewoon een sweex ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48508 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:30:
[...]
Ik heb EXACT hetzelfde probleem.
Ik heb thuis een Debian bak staan met daarop ssh. Netjes op de Livebox de port laten forwarden, getest vanaf een externe provider en alles gaat top! Ik in mijn nopjes naar mijn werk, ff kijken of ik er op kan.... niet dus :s
[...]
Zodra je thuis gebruik maakt van Internet (= verkeer richting Internet genereren) werkt alles prima. Doe je dit een tijd niet (ping open zetten naar de livebox mocht helaas niet baten), dan gaat de livebox moeilijk doen (standby?) en kan je er van buiten niet meer in. Als je vervolgens weer vanuit het interne netwerk gaat Internetten werkt het wel allemaal weer.
Goed, ik ben dus niet de enige :( . Mocht je betere ervaringen hebben / krijgen met de Orange helpdesk dan hoor ik het graag. Dat externe pingen heb ik al gedaan, vanaf een andere internet bak met een freeware server monitor om de 30sec. Kwam dus uit datie maar een paar uur op bleef.

Als ik jouw verklaring zo lees, wanneer je dus intern internet, dat het wel een tijdje goed gaat, zou ik kunnen controleren met een klein stukje HTML:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
<meta http-equiv="refresh" content="60">
</head>
<body>
<iframe src="http://www.nu.nl" name="tag" width=640 height="480" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0"></iframe>
</body>
</html>

Deze refresh elke 60 sec de pagina van nu.nl automatisch. Aanzetten op de server en... probleem opgelost????? Ik ga het vanaf direct proberen. Kgeef morgen een update!
Ben benieuwd naar jouw ervaringen...

edit:
01:05 p.s. Harde reset ook geprobeerd, mocht helaas niet baten

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 184868 op 11-08-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nog een simpel vraagje van mijn kant: als ik alleen Orange Family heb, en dus geen Telefonie, zal ik dan iets merken (qua snelheid) wanneer ik de Livebox vrij ver van het ISRA-punt (waar de kabels dus binnen komen) aansluit? Tussen het ISRA-punt en het punt waar ik de modem aan wil sluiten zit ongeveer 8 meter kabel gok ik.

M'n huidige verbinding traint gewoon in op 6 Mbit en haalt ook een strakke 640 KB/s down en heeft een lage ping, maar zal ik er wat van merken als de snelheden in de hogere regionen komen (wanneer ik dus Orange krijg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb er al eerder over gepost maar nog geen reacties ontvangen en aangezien het nu met enige regelmaat voorkomt lijkt het toch iets structureels.

Het komt een aantal keer per dag voor dat ik een openstaande verbinding heb, bijvoorbeeld een pokerprogramma of zelfs Internet Explorer. Op een gegeven moment werkt de rest van internet dan niet meer. Soms alleen op mijn pc niet, soms op alle pc's in het netwerk van 3 of 4 niet. De openstaande verbinding blijft wel gewoon keurig werken. Ik vind dit echt heel vreemd. Zo had ik net dat ik in het openstaande window van Internet Explorer kon blijven browsen terwijl alle nieuwe windows geen krimp gaven en niks deden. Ook aanmelden met msn werkt dan niet. De livebox zelf is ook niet bereikbaar via het interne ip. Netwerk onderling de pc's werkt wel gewoon.

Weet iemand soms iets van een beperking in de livebox. Of is het inderdaad iets met standby zoals in een vorige post is beschreven? Misschien iets in hun netwerk?

Ik heb wel de ip en macadressen vast laten leggen via telnet. Meer mensen die dit ook hebben en andere problemen hebben ervaren (zodat het topic weer wat meer ervaringen wordt en niet vragen)?

Verder werkt alles toppie, ook telefonie. Ben zeer tevreden.

Oh en kun je met de laatste firmware ook al meer dan die vroegere 8 poorten open zeten?

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 11-08-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, ach, gedeelde smart is dan tenminste nog halve smart nietwaar? Als ik verder contact heb gehad met Orange zal ik dat zeker laten weten.
Harde reset helpt inderdaad helemaal geen drol. Die had ik gisteren al gedaan en na een tijdje was
het precies hetzelfde feestje.

Maaaarrrrr..... mijn "1-ping-per-minuut" naar Google.com (zij mijn zoekopdrachten opslaan, ik van harte gebruik maken van hun aanwezigheid) heeft ogenschijnlijk resultaat gehad! Ik ben gisteren om 23:30 gestopt met zelf te Internetten en het enige dat nog communiceerde met het Internet is mijn server met ping geweest. En ik kan er momenteel nog steeds bij! :) Als ie het weekeinde door gaat komen dan beschouw ik dit als een werkende workaround maar ik ga sowieso wel Orange even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47

Dido

heforshe

Dan kun je misschien het nuttige met het aangename verenigen en een timeserver gebruiken om je systeemtijd iedere minut (of paar minuten) te updaten? :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dido schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:19:
Dan kun je misschien het nuttige met het aangename verenigen en een timeserver gebruiken om je systeemtijd iedere minut (of paar minuten) te updaten? :P
Jup, dat was al wel de gedachte. ntpdate staat er reeds op (apt :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonkiebib
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
firmware: 222026

lijkt wel of je nu meer dan 8 ports kan forwarden, in de standaard firewall.

Iemand opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb een mogelijk antwoord van een Orange medewerker. Het wordt nog doorgeschoten naar de technische afdeling maar de situatie lijkt als volgt:
De Livebox sluit na 2 uur alle openstaande poorten op de externe interface af. Dit ivm met telefonie en iets van beveiliging. De details kon hij helaas ook niet vertellen.
De Orange-medewerker wist mij ook te vertellen dat dit waarschijnlijk ook wel zo zal blijven daar men bij Wanadoo/Orange het gebruik van servers niet kan ondersteunen en men eigenlijk verwacht dat mensen die dit toch doen wel genoeg verstand hebben om dit te omzeilen.
Mocht er trouwens een enthousiaste Livebox hacker zijn, er schijnt wel een manier te zijn om deze "feature" meer definitief te omzeilen maar daar mocht helaas niks over gezegd worden.
Hoe dan ook, ik krijg hopenlijk nog terugkoppeling en heb aangegeven dat dit toch niet echt past bij de verwachtingen die een consument mag hebben van dit product.
Tot dat ze er iets aan doen (wat ik betwijfel) lijkt mij op dit moment dit gedoe te voorkomen door in ieder geval 1x per uur data naar het grote boze Internet te versturen.
Dit is te bereiken door bijvoorbeeld je tijd te synchroniseren met een server op Internet, het zoeken van updates voor je virusscanner, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Even een reactie op het KPN BelBudget abonnement: Orange kan dit direct overnemen. Je hoeft dus niet eerst een jaar bij KPN te zitten voordat dit mogelijk is.

Ik heb internet en telefonie via de kabel maar wil graag overstappen naar Orange Family. De Orange helpdesk vertelde me dat ik een lijn bij KPN moest aanvragen en dat ie dan meteen kon worden overgenomen.
Ze konden me geen oplossing bieden voor het nummerbehoud probleem. Het enige wat mogelijk zou zijn is dat KPN mijn huidige nummer wil overnemen en dat Orange dat vervolgens overneemt van KPN. Alleen kan ik ADSL pas aanvragen als het nummer is overgenomen naar mijn pstn lijn. Dus dan zou ik een maand geen verbinding hebben met internet (aangezien Telefonie en Internet bij Casema meteen een jaar worden verlengd na afloopdatum, zou ik als alternatief hebben: 11 maanden twee internetverbindingen).

Iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

MrHmmm schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:13:
Mijn vraag... is de newsserver gebruikt bij orange-family nogsteeds gecapt op 50 kb/sec (geloof ik) zoals dit voorheen bij wanadoo het geval was?
Zo niet... op welke snelheid is deze ongeveer te gebruiken?
Helaas is dat nog steeds zo. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48508 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:38:
Nou, ik heb een mogelijk antwoord van een Orange medewerker. Het wordt nog doorgeschoten naar de technische afdeling maar de situatie lijkt als volgt:
De Livebox sluit na 2 uur alle openstaande poorten op de externe interface af. Dit ivm met telefonie .
Dan is er i.i.g. een makkelijke workaround! Ik heb vandaag die html code met auto-refresh aan laten staan en inderdaad is de website de hele dag bereikbaar.
Gelukkig geen andere ISP! Thnx voor je info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Is er ergens een lijst met modemrouters anders dan de LiveBox waarvan bekend is dat ze wel of juist niet werken met Family? (afgezien van het handjevol exemplaren op de Orange site)

Die LiveBox zit me namelijk niet echt lekker want het lijkt erop dat ik zou moeten herbedraden. Of kun je de LiveBox achter een bestaande splitter hangen, hoewel het een ingebouwde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Dat is mogelijk, let er wel op dat als je Orange telefonie hebt dat dat dan alleen werkt met telefoons die op de livebox zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

In de handleiding staat in ieder geval dat je NIET een splitter voor de LB moet hebben. Maar of dat puur met de telefonie te maken heeft weet ik niet. Ik zou het in ieder geval niet doen.

Die 2 uur timeout van openstaande verbindingen kan ik me op zich wel iets in vinden met het voorgaande beschreven 'probleem'. Ik weet alleen niet of het inderdaad 2 uur is. Moet ik eens in de gaten houden. Ik ga alleen niet elke 2 uur time server aanroepen ofzo. Ik snap best dat het ivm telefonie is, omdat zij niet op onnodige kosten worden gejaagd door dagenlange openstaande verbindingen, maar doe het dan alleen op de telefonie en niet op internet zoals ik op dit moment heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180404

ik kreeg woensdag mijn livebox al na 13 dagen bestelling binnen, lekker vlot dus en mijn snelheid gemeten met speedtest.bbned was 11 mb maar op mijn scherm was de overdrachtsnelheid 1,63 KB dus13mb met binnenhalen van een pakketje van 30MB

donderdag varieerde de snelheid down van 2,7 tot 10mb dus veel verschil op 1 dag

ik heb de live box vandaag uitgedaan en dan weer opnieuw

met www.speedtest.nl download 765KB =6Mb

zit 1275 meter van de centrale in groningen en volgens orange online testje met postcode zou ik tussen 8 en 15 Mb moeten halen.

Waarom is de snelheid nu ineens een stuk minder?

de upload is maar 57 KB =462 kps en de ping 33

Als er veel mensen zijn die ook veel lagere snelheid hebben zouden we dan bij Orange daar iets aan kunnen doen gezamelijk?
Zijn er meer mensen die de afgelopen dagen lagere snelheid hadden dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
REDFISH schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:42:
In de handleiding staat in ieder geval dat je NIET een splitter voor de LB moet hebben. Maar of dat puur met de telefonie te maken heeft weet ik niet. Ik zou het in ieder geval niet doen.

Die 2 uur timeout van openstaande verbindingen kan ik me op zich wel iets in vinden met het voorgaande beschreven 'probleem'. Ik weet alleen niet of het inderdaad 2 uur is. Moet ik eens in de gaten houden. Ik ga alleen niet elke 2 uur time server aanroepen ofzo. Ik snap best dat het ivm telefonie is, omdat zij niet op onnodige kosten worden gejaagd door dagenlange openstaande verbindingen, maar doe het dan alleen op de telefonie en niet op internet zoals ik op dit moment heb.
Dus een potje gamen kan niet langer dan 2 uurtjes achter elkaar?
Anoniem: 180404 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:09:
ik kreeg woensdag mijn livebox al na 13 dagen bestelling binnen, lekker vlot dus en mijn snelheid gemeten met speedtest.bbned was 11 mb maar op mijn scherm was de overdrachtsnelheid 1,63 KB dus13mb met binnenhalen van een pakketje van 30MB

donderdag varieerde de snelheid down van 2,7 tot 10mb dus veel verschil op 1 dag

ik heb de live box vandaag uitgedaan en dan weer opnieuw

met www.speedtest.nl download 765KB =6Mb

zit 1275 meter van de centrale in groningen en volgens orange online testje met postcode zou ik tussen 8 en 15 Mb moeten halen.

Waarom is de snelheid nu ineens een stuk minder?

de upload is maar 57 KB =462 kps en de ping 33

Als er veel mensen zijn die ook veel lagere snelheid hebben zouden we dan bij Orange daar iets aan kunnen doen gezamelijk?
Zijn er meer mensen die de afgelopen dagen lagere snelheid hadden dan anders?
Zoek eerst uit wat je echte snelheid is. Want speedtest.nl werkt alleen correct als je virusscanner je borwser niet vertraagd, je firewall dat niet doet, je PC optimaal loopt en je ingelogd bent met het juiste abonnement gekozen (grotere file krijg je dan ter test).

Test liever op een 100MB file ergens vandaan zoals http://test.leaseweb.nl/ ofzo welke snelheid je ziet gemiddeld. Die grafische browsertest dingen zijn te afhankelijk van teveel dingen.

En als het dan verschillend is kijk dan in je Livebox of je lijnsnelheid nog steeds hetzelfde is. Want als die anders/lager is even je bekabeling nakijken als eerst. Is die hetzelfde dan is het Wanadoo netwerk blijkbaar trager in de piektijden dan de niet piektijden.....

[ Voor 95% gewijzigd door bjck op 12-08-2006 00:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1.
heeft iemand ook een email adres van orange of nog liever een vast telefoon nummer?

ik heb alleen mobiel en dan vrees ik dat dat 0900 nummer duur word als ik zo de geluiden hoor over de klantenservice...
2.
heb woensdag een sagem modem met Wanadoo Logo erop gekregen, dacht dat je er 1 kreeg met Orange logo of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in brief van 28 juli van Orange staat:

wij verwachten dat u binnen 4 weken gebruik kunt maken van uw adsl abonnement..
u ontvangt per brief bericht over de oplevering.

die brief heb ik nooit gekregen, staan er belangrijke dingen in om te bewaren?
zat ook niet bij de modem verpakt die ik kreeg woensdag 9-8-2006..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bjck schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:10:
[...]

Dus een potje gamen kan niet langer dan 2 uurtjes achter elkaar?
Als jij spellen online speelt zonder ook maar wat te versturen of te ontvangen, dan wel ja :P
Anoniem: 180404 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:14:
1.
heeft iemand ook een email adres van orange of nog liever een vast telefoon nummer?

ik heb alleen mobiel en dan vrees ik dat dat 0900 nummer duur word als ik zo de geluiden hoor over de klantenservice...
2.
heb woensdag een sagem modem met Wanadoo Logo erop gekregen, dacht dat je er 1 kreeg met Orange logo of niet ?
Ik heb gisteren ook een Livebox met Wanadoo logo erop ontvangen, denk niet dat het logo veel uit zal maken ;)
Anoniem: 180404 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:22:
in brief van 28 juli van Orange staat:

wij verwachten dat u binnen 4 weken gebruik kunt maken van uw adsl abonnement..
u ontvangt per brief bericht over de oplevering.

die brief heb ik nooit gekregen, staan er belangrijke dingen in om te bewaren?
zat ook niet bij de modem verpakt die ik kreeg woensdag 9-8-2006..
Die brief krijg je amper een week voordat je verbinding opgeleverd wordt, bij mij kwam ie ook pas ná dat ik de modem binnenkreeg. En er staat niks in wat je niet online kan vinden. Alleen de datum van oplevering (kan je online ook vinden), hoe lang het ongeveer zal duren (een uurtje) en dat het aan te raden is om je huidige verbinding zelf ook op te zeggen, staan in die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Want speedtest.nl werkt alleen correct als je virusscanner je borwser niet vertraagd, je firewall dat niet doet, je PC optimaal loopt en je ingelogd bent met het juiste abonnement gekozen (grotere file krijg je dan ter test).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een proef versie van Norton die over 20 dagen afloopt.en daar zit een firewall bij.

Zijn er dan virus scanners die de browser niet vertragen en welke zijn dat?

Mijn PC dual core is 2 maanden oud en woensdag deed het 13 MB down en nu 6mb down met dezelfde test.
en gister soms 2,7 MB down opvallend vind ik de lage upload die steeds 53 a 57 KB is.
wat zou ik dan kunnen doen?
Ben ook geen computer expert.
Ben het met je eens dat er verschillende speedtesten zijn en als ik die vlakachter mekaar gebruik
er enorme verschillen zijn, welke is dan de beste, de betrouwbaarste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als je 28 juli een brief kreeg van Orange dat binnen 4 weken je ADSL zou krijgen, heb je het nu al dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aan something missing

heb bij Dixons 27 juli besteld , kreeg 3 dagen later brief van Orange gedateerd 28 juli en woensdag 9 aug dus na 12 dagen kwam het pakket al en aansluiting ging meteen goed...download 13 mb
maar gister download 2,7 a 10 mb en zonet getest met test.leaseweb.nl

Telecity2 network 1,49 MB per sec
Schuberg Phillis network1,46 MB
EASYNET. network 1,45 MB
RedBus network 1,24 MB overdrachtsnelheid

dus van 10 mb tot 12 mb alle achtermekaar getest op http://test.leaseweb.nl

zijn er ook upload en ping testen te vinden op internet? andere dan
speedtest.nl die blijkbaar niet erg betrouwbaar is !

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 180404 op 12-08-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb ook al het pakket, maar bij mij wordt de verbinding was volgende week woensdag opgeleverd :P

En bij speedtests zou je natuurlijk eventueel even je virusscanner uit kunnen zetten, als je vermoedt dat die teveel invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
Ik heb sinds gisteren Orange en ik heb niets dan lof over de snelheid en de manier waarop Organge me aangesloten heeft (en de overstap vanaf Tweakdsl). Ik heb nu mijn Linksys WRT54G verbonden met de Livebox en mijn wireless werkt allemaal. Ik had al eerder in deze thread op voorhand advies gevraagd hoe dit aan te sluiten en duidelijke tips gekregen. Echter, er is volgens mij veel veranderd in de Livebox sindsdien: zo kan ik nergens vinden waar ik DHCP kan uitzetten, een statisch IP adres aan de Livebox kan toedienen, etc. Is dit misschien verborgen gemaakt?

Ik heb ook een wireless Axis IP Camera en een D-Link DSM-320 en ik wilde mijn Linksys blijven gebruiken om porten te forwarden, etc. maar moet het nu allemaal via de Livebox doen.... en dat lukt me niet echt en is een drama! Eigenlijk heb ik niet veel zin om daar nog veel tijd in te steken. Mijn vraag: kan ik Kan ik die Livebox gewoon weglaten en vervangen door een nieuw aan te schaffen Linksys WAG200G? Deze dus:
http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

Ik neem aan dat daar alles weer een stuk makkelijker mee gaat omdat ik dan niet 2 aparaten hebben die elkaar bijten. Is dit mogelijk en/of moet ik nog ergens rekening mee houden? Of hebben jullie tips hoe ik TOCH mijn Livebox zo kan aanpassen dat ik DHCP kan uitzetten, een statisch IP adres aan de Livebox kan toedienen, etc?

[ Voor 3% gewijzigd door tslh op 12-08-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

DHCP server LB kun je uitzetten via telnet. Daarna forward je alle poorten TCP/UDP van je LB naar je WRT54G. Deze laat je DHCP doen voor je clients en alle overige portforwards zoals je gewend was.
Werkt prima hier met WRT54GL achter LB, geen issues....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
tslh schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:54:
Ik heb sinds gisteren Orange en ik heb niets dan lof over de snelheid en de manier waarop Organge me aangesloten heeft (en de overstap vanaf Tweakdsl). Ik heb nu mijn Linksys WRT54G verbonden met de Livebox en mijn wireless werkt allemaal. Ik had al eerder in deze thread op voorhand advies gevraagd hoe dit aan te sluiten en duidelijke tips gekregen. Echter, er is volgens mij veel veranderd in de Livebox sindsdien: zo kan ik nergens vinden waar ik DHCP kan uitzetten, een statisch IP adres aan de Livebox kan toedienen, etc. Is dit misschien verborgen gemaakt?

Ik heb ook een wireless Axis IP Camera en een D-Link DSM-320 en ik wilde mijn Linksys blijven gebruiken om porten te forwarden, etc. maar moet het nu allemaal via de Livebox doen.... en dat lukt me niet echt en is een drama! Eigenlijk heb ik niet veel zin om daar nog veel tijd in te steken. Mijn vraag: kan ik Kan ik die Livebox gewoon weglaten en vervangen door een nieuw aan te schaffen Linksys WAG200G? Deze dus:
http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

Ik neem aan dat daar alles weer een stuk makkelijker mee gaat omdat ik dan niet 2 aparaten hebben die elkaar bijten. Is dit mogelijk en/of moet ik nog ergens rekening mee houden? Of hebben jullie tips hoe ik TOCH mijn Livebox zo kan aanpassen dat ik DHCP kan uitzetten, een statisch IP adres aan de Livebox kan toedienen, etc?
Over de kwestie DHCP van de Livebox kun je nog even kijken naar Wanadoo Livebox als bridge. Je kan de Linksys WAG200G gewoon op de lijn aansluiten. Ik heb er ook één staan en dat werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06 11:28

InSanex

serenity now!

Tenzij je natuurlijk de Voip optie gebruikt, dan heb je vrij weinig aan de wag :)

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28948

Nog ff een simpel vraagje... Als je Orange Family met draadloos livebox neemt, met hoeveel computers kan je dan tegelijk draadloos internetten met de geleverde wlan kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 180404 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:12:
aan something missing

heb bij Dixons 27 juli besteld , kreeg 3 dagen later brief van Orange gedateerd 28 juli en woensdag 9 aug dus na 12 dagen kwam het pakket al en aansluiting ging meteen goed...download 13 mb
maar gister download 2,7 a 10 mb en zonet getest met test.leaseweb.nl

Telecity2 network 1,49 MB per sec
Schuberg Phillis network1,46 MB
EASYNET. network 1,45 MB
RedBus network 1,24 MB overdrachtsnelheid

dus van 10 mb tot 12 mb alle achtermekaar getest op http://test.leaseweb.nl

zijn er ook upload en ping testen te vinden op internet? andere dan
speedtest.nl die blijkbaar niet erg betrouwbaar is !
Je haalt 1.45MB/s wat overeen komt met een 15Mbit DSL verbinding. Op DSL verlies je 10% ruim en effectief haal je dus door een 15Mbit lijn zo'n 1.45MB/s aan doorvoer inderdaad (12Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bjck schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:41:
[...]

Je haalt 1.45MB/s wat overeen komt met een 15Mbit DSL verbinding. Op DSL verlies je 10% ruim en effectief haal je dus door een 15Mbit lijn zo'n 1.45MB/s aan doorvoer inderdaad (12Mbit).
Alleen is ADSL Family 20 Mbit, wat dus 2560 KB/s maximaal is. Haal daar 10% vanaf en je komt op 2304 KB/s (2.25 MB/s). Dat is toch een aardig groot verschil met 1.45 MB/s.

Niet dat ik zal klagen wanneer ik meer dan 1 MB/s zal halen, maar toch, kan best begrijpen dat mensen het raar vinden dat ze amper 12 Mbit halen terwijl ze een 20 Mbit verbinding hebben (ookal is die snelheid nooit gegarandeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Op snelheidscontrole.orange.nl staat dit:
Dit resultaat geeft een ruwe indicatie van de snelheid van Orange ADSL Family op jouw adres. Welke snelheid je werkelijk haalt is afhankelijk van meerdere factoren, zoals de afstand tussen je huis en de telefooncentrale en de apparatuur die je gebruikt. Orange kan de snelheid niet garanderen.
Ook hier staat het vrij duidelijk uitgelegd: http://www.orange.nl/adsl/adsl_eigenschappen_family.html

[ Voor 12% gewijzigd door Lizard op 12-08-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hahn schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:47:
[...]

Alleen is ADSL Family 20 Mbit, wat dus 2560 KB/s maximaal is. Haal daar 10% vanaf en je komt op 2304 KB/s (2.25 MB/s). Dat is toch een aardig groot verschil met 1.45 MB/s.

Niet dat ik zal klagen wanneer ik meer dan 1 MB/s zal halen, maar toch, kan best begrijpen dat mensen het raar vinden dat ze amper 12 Mbit halen terwijl ze een 20 Mbit verbinding hebben (ookal is die snelheid nooit gegarandeerd).
Het is zelfs 13.nogwat % dat er vanaf gaat. En dat is in optimale situatie qua packetsize en PC performance etc.

Veel mensen hebben het wel door dat die 20Mbps niet gegarandeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn ervaring is dat er van speedtest.nl geen ene meter klopt, bij de meeste mirrors download ik al gauw met het 3 dubbele (1,48 MB is het hoogste dat ik haal, meestal bij servers die snel zijn rond de 1MB, maar bij speedtest is het snelste wat ik heb gehaald 600kB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 09:53

darkfader

h4x0r

Wij hebben de voicemail maar weer aangezet omdat we telefonisch niet bereikbaar waren (maar uitgaand wel). Door die vervelende firmware bugs gaat ie het dus na een tijdje minder goed doen.
En ik zet nu even een expect-scriptje in m'n crontab om de livebox elke dag te resetten. Helaas niet erg betrouwbaar omdat de telnet interface het soms ook niet doet.
edit:
Oops... dit kan natuurlijk ook door te posten naar http://192.168.1.1/SubmitRebootInfo

[ Voor 12% gewijzigd door darkfader op 17-08-2006 04:26 ]

b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Speedtest is crap. Dat moet onderhand toch wel bekend zijn. Speedtest.bbned.nl voor een 100MByte bin file. Daar zie je je echte snelheid.

Ik speel vaker MMORPG en dan ben ik gewoon 12 uur ofzo per dag verbonden (niet de hele dag spelen) dat gaat prima. Maar er zijn momenten dat ik dan toch niet kan surfen of aanmelden op msn. Ik weet ook niet of dit elke 2 uur zit, want ik zit nu eenmaal niet de hele dag te browsen, dus misschien treedt het vaker op.

Ik draai ook een webserver alleen heb ik de poorten nog niet naar buiten openstaan en geforward naar de server (ISP switch, nieuw IP, DNS server geregel, domeinnaam etc bla bla). Zijn er al mensen geweest die het probleem van niet benaderen na zoveel tijd hebben opgelost? En ondersteunt de livebox internal looping zodat je als je www.mijndomein.nl intypt je gewoon doorverwezen wordt naar je server ip naar de livebox bijvoorbeeld of helemaal niet? Ik vind dit een beetje complex iets, en kreeg het in de speedtouch zelf ook nooit geregeld (misschien kon het niet). Alleen op de linux bak werkte dit standaard out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:09
Volgens mij word Internal loopback niet ondersteund, ik heb hier ook al eens op gezocht. Dit mist echt wel een beetje aan de livebox..

Verder moet ik zeggen (laat ik het niet te hard zeggen :P ) dat ik de laatste tijd geen problemen meer heb met de livebox, en alles als een trein loopt :)
code:
1
U bent verbonden gedurende :    350:23 uur

[ Voor 9% gewijzigd door Enfer op 13-08-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
Ach jah het hoogste wat ik op Speedtest.nl wel eens ooit heb gehaald is 16MB/sec, keihard :P Met mijn oude @Home verbinding.. Toch knap vond ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog maar even een hopelijk niet al te domme vraag.

Hoeveel WLAN adapters kan ik eigenlijk met mijn livebox laten communiceren? En is het hoe dan ook trager dan via de utp-kabel? Zelfs als ik 54 mbit adapters neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 17:21
REDFISH schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:42:
Ik snap ook niet wat iedereen zit te zeuren over een ping van 30 of 20 of 40. Vroeger was je al blij als je onder de 100 zat en daar was al perfect mee te spelen.
Eind vorige eeuw was ik idd blij met een ping van 35ms, als je een paar jaar later opeens weer van 15ms naar 35ms is dat toch een achteruitgang (en merkbaar). Let wel, dit is de ping van een server in de buurt, hoe verder weg hoe hoger de ping. En dan kun je bij een snellere provider uit meer speelbare servers kiezen onder de 100ms als met Wanadoo (omdat hun “basisping” al een stuk hoger zit). Dat maakt met populaire games als CS niet uit, servers genoeg in de buurt, maar met de niet zo veel gespeelde games hou je dus wel minder speelbare servers over. Het gaat natuurlijk wel om snelle actiegames, voor poker bv. maakt het weinig uit.
REDFISH schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:03:
Speedtest is crap. Dat moet onderhand toch wel bekend zijn. Speedtest.bbned.nl voor een 100MByte bin file. Daar zie je je echte snelheid.
Ik speel vaker MMORPG en dan ben ik gewoon 12 uur ofzo per dag verbonden (niet de hele dag spelen) dat gaat prima. Maar er zijn momenten dat ik dan toch niet kan surfen of aanmelden op msn. Ik weet ook niet of dit elke 2 uur zit, want ik zit nu eenmaal niet de hele dag te browsen, dus misschien treedt het vaker op.
Waarom zou speedtest zo slecht zijn voor de gemiddelde gebruiker? Het is leuk om te weten hoe snel een 100MB bestand binnen komt, maar veel gebruikers zullen toch voornamelijk internetpagina’s openen en messenger/mail gebruiken wat dus ook uit kleine pakketjes data bestaat. Bij mij zitten ze meestal beide tussen de 900 en 1000KB.

Ik had trouwens het zelfde probleem met mijn verbinding, ik kon rustig blijven gamen maar een internet pagina of messenger viel na een bepaalde tijd spelen dan niet meer te openen. Sinds ik een aantal DNS servers vast heb gezet ben ik van dit probleem af, misschien dat dat bij jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm.. ik kan niet bellen op dit moment :?

"Excuus... de gevraagde service is momenteel niet beschikbaar" :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Azures icm Orange? Namelijk als hij een tijdje lekker bezig is, dan valt geregeld de verbinding weg en een halve minuut later is hij weer terug. Dat gaat de hele avond zo door. Ik heb dat steeds vaker, en ik begin toch wel te denken dat de liveboc de stress rate niet aankan, of azures is niet helemaal 100%. Iemand de nodige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 12:59
Ik heb net een week of 2 orange van een overstap uit @home.

Ik heb @home 3 jaar gehad en nooit echt problemen gehad en WAS er tevreden mee, maar omdat ze niet echt met de markt mee gaan ben ik weg gegaan.

Ik moet wel even ventileren dat ik de configuratie mogelijkheden van de LB toch maar echt onvriendelijk/bagger vind..

Daarnaast wil ik even melden dat de Belkin F5D7010 ook netjes werkt in de LB. Ik weet niet of deze in NL verkocht worden aangezien ik, destijds, al mijn WIFI spullen uit de VS meegenomen heb.

Bij deze mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DaannO schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:23:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Azures icm Orange? Namelijk als hij een tijdje lekker bezig is, dan valt geregeld de verbinding weg en een halve minuut later is hij weer terug. Dat gaat de hele avond zo door. Ik heb dat steeds vaker, en ik begin toch wel te denken dat de liveboc de stress rate niet aankan, of azures is niet helemaal 100%. Iemand de nodige ervaring hiermee?
Dat probleem heeft REDFISH ook hoogst waarschijnlijk.

De livebox kan op meerdere fronten de boel hier blokkeren:

• Z'n maximaal aantal NAT sessies (open connecties) is bereikt door de torrentclient. Een nieuwe openen (dus surfen bijvoobeeld) lukt dan niet tot er weer een plaatsje vrij is.
• Z'n maximaal aantal incomplete TCP verbindingen is bereikt door de torrent client. Die kan bijvoorbeeld 8 verbindingen tegelijk proberen op te zetten waar geen antwoord op komt van de andere kant, dan moet je wel wachten tot die weer in een time-out zijn beland en vrijkomen. Dit zou meer een Firewall probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

bjck schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:40:
[...]

• Z'n maximaal aantal NAT sessies (open connecties) is bereikt door de torrentclient. Een nieuwe openen (dus surfen bijvoobeeld) lukt dan niet tot er weer een plaatsje vrij is.
• Z'n maximaal aantal incomplete TCP verbindingen is bereikt door de torrent client. Die kan bijvoorbeeld 8 verbindingen tegelijk proberen op te zetten waar geen antwoord op komt van de andere kant, dan moet je wel wachten tot die weer in een time-out zijn beland en vrijkomen. Dit zou meer een Firewall probleem zijn.
Blegh same here, maar dan met Bitcomet;
Ik probeer een file naar 1 iemand te versturen via bittorrent op 110kB/sec, dan knikkert ie hem eruit, zet ik hem op 80kB/sec max dan doet ie het ineens wel :? Beide kanten hebben orange family. Livebox loopt zo'n 2x per dag vast sinds ik terug ben van vakantie (= nieuwe update ook voor LB merkte ik) sindsdien is het een drama met die bak.
bonkiebib schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:09:
firmware: 222026

lijkt wel of je nu meer dan 8 ports kan forwarden, in de standaard firewall.

Iemand opgevallen?
Idd, ben blij toe; ik werd gek van die 8port beperking. :Y

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 14-08-2006 11:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

Zojuist achter gekomen dat de telefoon er uit lag. Er kon niet naar en van mijn huis gebeld worden, telefoon gaat gewoon over, maar er wordt niet opgenomen omdat deze ook niet overgaat.
Na de LB spanningsloos gemaakt te hebben, werkt de telefoon weer. Maar ja voor hoelang ben ik al niet bereikbaar geweest?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 26353 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:09:
Zojuist achter gekomen dat de telefoon er uit lag. Er kon niet naar en van mijn huis gebeld worden, telefoon gaat gewoon over, maar er wordt niet opgenomen omdat deze ook niet overgaat.
Na de LB spanningsloos gemaakt te hebben, werkt de telefoon weer. Maar ja voor hoelang ben ik al niet bereikbaar geweest?????
Rot voor je, maar wij kunnen ook niet weten hoe lang je niet bereikbaar bent geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 26353 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:09:
pwned :')

Tja meestal controleer ik 's avonds of 's ochtends of alles nog werkt door ff te kijken of ik de orange kiestoon hoor.
Nog nooit problemen gehad met niet bereikbaar kunnen zijn dus als je dat ook aanhoudt dan kan er in principe niks mis gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 14-08-2006 13:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
bjck schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:40:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik ga even hiermee aan de slag, en dan laat ik wel weten hoe het probleem bij mij verlopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

mjl

Ugh

Anoniem: 184868 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:59:
[...]

Goed, ik ben dus niet de enige :( . Mocht je betere ervaringen hebben / krijgen met de Orange helpdesk dan hoor ik het graag. Dat externe pingen heb ik al gedaan, vanaf een andere internet bak met een freeware server monitor om de 30sec. Kwam dus uit datie maar een paar uur op bleef.

Als ik jouw verklaring zo lees, wanneer je dus intern internet, dat het wel een tijdje goed gaat, zou ik kunnen controleren met een klein stukje HTML:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
<meta http-equiv="refresh" content="60">
</head>
<body>
<iframe src="http://www.nu.nl" name="tag" width=640 height="480" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0"></iframe>
</body>
</html>

Deze refresh elke 60 sec de pagina van nu.nl automatisch. Aanzetten op de server en... probleem opgelost????? Ik ga het vanaf direct proberen. Kgeef morgen een update!
Ben benieuwd naar jouw ervaringen...

edit:
01:05 p.s. Harde reset ook geprobeerd, mocht helaas niet baten
En werkt het nou een beetje ?

Als het aan een firmware update ligt kun je toch gewoon de fw terug zetten ?? of wordt dit remote door orange gedaan zonder dat je er zelf weet van hebt ......

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik kon nooit faxen versturen via mijn orange nummer, maar vandaag heb ik 3 faxen probleemloos verstuurd zonder *33* ervoor te hoeven zetten. Weet iemand of ze dit recentelijk gefixed hebben of is het puur toeval geweest dat het nu wel werkt. Dit vraag ik omdat ik omdat het niet kunnen versturen van faxen over voip voor mij een reden was om nog niet bij KPN weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124507

Lanfear28 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:22:
Ik kon nooit faxen versturen via mijn orange nummer, maar vandaag heb ik 3 faxen probleemloos verstuurd zonder *33* ervoor te hoeven zetten. Weet iemand of ze dit recentelijk gefixed hebben of is het puur toeval geweest dat het nu wel werkt. Dit vraag ik omdat ik omdat het niet kunnen versturen van faxen over voip voor mij een reden was om nog niet bij KPN weg te gaan.
Je moet eens proberen of een brochure oid doorkomt. Fax over VoIP is gewoon niet betrouwbaar. Maw: geen packetloss, niet veel delay en ook weinig jitter in je RTP stream. Dat zijn de voorwaarden voor het goed overkomen van een fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:57
Goed, ik word helemaal niet goed. Zelfs tweakers en draadloos internet gaan niet samen oftewel uit antwoorden her en is is geen draad aan vast te knopen... (nee gek, heh, het ging toch ook om draadloos :P ) Ik snap nog steeds niet wat het probleem is met dat wireless en de Livebox. Waarom, waarom staat er in de topicstart dat er in ieder geval 5 wireless kaartjes compatible zijn?? Wat is dat toch voor onzin?

Die Livebox is toch gewoon net als elk andere modem/router en heeft toch standaard een draadloos accespoint? Die je ZELF aan en uit kan zetten? En die gewoon volgens die 802.11g/b standaard communiceert? Oftewel elke wireless adapter die ook 802.11g/b ondersteunt kan er toch mee communiceren?

Ikzelf raak in verwarring omdat die rare lui van Wanadoo/Orange iets zeggen van: voor 2,95 per maand kun je ook draadloos internetten. Als ik het dan goed begrijp krijg je dan alleen zo'n draadloze adapter in bruikleen, net zoals je met het modem doet toch? Je hoeft toch niet extra te betalen om met je eigen Wifi- kaartje te laten connecten?

Mocht inderdaad het accesspoint door Orange worden bediend dmv wel of niet 2,95 per maand te dokken, dan lach ik me rot voor zoiets belachelijks en dat zou absoluut een reden zijn hen niet te nemen dan.

Graag ook alleen antwoorden als je begrijpt wat ik bedoel, dus niet zo'n standaard verhaaltje zonder dat je zelf het principe achter draadloos internet begrijpt ;) No offence, maar ik zie het genoeg langskomen in dit topic.

edit: thx Big4SMK :) Dat is duidelijk. Wel vind ik het een enorm sukkelig modem daardoor, maar ik weet wat ik dus verwachten kan. Wellicht mag ik het modem van Versatel/Tele2 houden, dan ga ik die gewoon gebruiken als het mij lukt verbinding te krijgen. Telefonie gebruiken we toch niet. Wellicht iemand dat modem van Versatel 20MB al geprobeerd?

edit2: Via de huidige link naar de Livebox op de Orange ADSL pagina is dit trouwens nu wel duidelijk. Zo stond het ten tijde van Wanadoo geloof k nog niet beschreven.

[ Voor 33% gewijzigd door dinkelover op 14-08-2006 20:14 . Reden: toevoeging en bedankje ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32
dinkelover schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:58:
Goed, ik word helemaal niet goed. Zelfs tweakers en draadloos internet gaan niet samen oftewel uit antwoorden her en is is geen draad aan vast te knopen... (nee gek, heh, het ging toch ook om draadloos :P ) Ik snap nog steeds niet wat het probleem is met dat wireless en de Livebox. Waarom, waarom staat er in de topicstart dat er in ieder geval 5 wireless kaartjes compatible zijn?? Wat is dat toch voor onzin?

Die Livebox is toch gewoon net als elk andere modem/router en heeft toch standaard een draadloos accespoint? Die je ZELF aan en uit kan zetten? En die gewoon volgens die 802.11g/b standaard communiceert? Oftewel elke wireless adapter die ook 802.11g/b ondersteunt kan er toch mee communiceren?

Ikzelf raak in verwarring omdat die rare lui van Wanadoo/Orange iets zeggen van: voor 2,95 per maand kun je ook draadloos internetten. Als ik het dan goed begrijp krijg je dan alleen zo'n draadloze adapter in bruikleen, net zoals je met het modem doet toch? Je hoeft toch niet extra te betalen om met je eigen Wifi- kaartje te laten connecten?

Mocht inderdaad het accesspoint door Orange worden bediend dmv wel of niet 2,95 per maand te dokken, dan lach ik me rot voor zoiets belachelijks en dat zou absoluut een reden zijn hen niet te nemen dan.

Graag ook alleen antwoorden als je begrijpt wat ik bedoel, dus niet zo'n standaard verhaaltje zonder dat je zelf het principe achter draadloos internet begrijpt ;) No offence, maar ik zie het genoeg langskomen in dit topic.
Het is heel simpel, in de livebox zit een pcmcia aansluiting. Daar kun je desgewenst een wlan kaartje instampen (mits deze compatible is, zie topic start). Je kan echter ook 2,95 per maand aan Orange betalen, en dan krijg je een compatible kaartje in bruikleen.
Een standaard livebox kan dus NIET wireless bereikt worden.

Misschien ten overvloede: de compatibiliteits lijst is dus voor kaartjes die IN de livebox geduwt kunnen worden, en dus niet voor welke kaartjes met de livebox kunnen communiceren. Als je eenmaal een compatible kaartje in je livebox hebt kun je idd met ELKE 802.11g/b kaart praten.

[ Voor 6% gewijzigd door Big4SMK op 14-08-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 09:53

darkfader

h4x0r

Als het aan een firmware update ligt kun je toch gewoon de fw terug zetten ?? of wordt dit remote door orange gedaan zonder dat je er zelf weet van hebt ......
Dit gaat geheel automatisch en dit kun je (normaal gesproken) niet veranderen.

b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Anoniem: 124507 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:29:
[...]

Je moet eens proberen of een brochure oid doorkomt. Fax over VoIP is gewoon niet betrouwbaar. Maw: geen packetloss, niet veel delay en ook weinig jitter in je RTP stream. Dat zijn de voorwaarden voor het goed overkomen van een fax.
Ook een brochure faxen gaat helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Lanfear28 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:43:
[...]

Ook een brochure faxen gaat helemaal goed.
Zou het niet hiermee te maken kunnen hebben?
vr6-only in "[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Laatst online: 20-08-2024
Volgens de afstandscheck (allebei ongeveer zelfde afstand) zit ik op +-2000 m. van de centrale. Als ik dat nakijk op het snelheid/afstand schema kom ik op 10/12 Mbit uit. Ik heb nu 8Mbit Tiscali en wil best 20Mbit voor €20 hebben van Orange, maar volgens deze gegevens gaat dat niet. Ik heb nu een zeer constante maximale snelheid en wil dat wel behouden. Hoe betrouwbaar is die afstandscheck? Die pingtest wordt ik niet wijs uit:

Out BGP (port 119, 23, 80, 3128, etc)

2 ae4.j3.iad.scnet.net (66.225.244.161) 9.630 ms 9.385 ms 9.958 ms
3 ge0-2-0.j1.iad.scnet.net (64.202.119.170) 9.938 ms 9.357 ms 9.959 ms
4 tge2-1.ar1.iad1.us.nlayer.net (69.31.31.138) 9.158 ms 9.933 ms 9.689 ms
5 ae0-14.was10.ip.tiscali.net (69.31.30.18) 9.913 ms 9.598 ms 9.947 ms
6 so-1-1-0.ams22.ip.tiscali.net (213.200.81.218) 82.414 ms 82.489 ms 82.276 ms
7 tiscali-nl-gw.ip.tiscali.net (213.200.75.2) 82.253 ms 82.152 ms 82.374 ms
8 vpn70-tisadsl.bcsw3.asd-inx.net.tiscali.nl (195.241.3.82) 83.005 ms 82.754 ms 82.524 ms

Wat is wijsheid? Voor €34.95 heb ik 12Mbit bij Tiscali, en dat tot nu toe vrij betrouwbaar. Ga ik erop vooruit met Orange? Zoals ik het nu zie haal ik 10Mbit voor €20 met Orange. Allesbehalve 20Mbit maar vanwege de lage prijs nog steeds gunstiger dan Tiscali (en de andere aanbieders)
Keuzes keuzes keuzes.....

[ Voor 5% gewijzigd door koekeeghan op 15-08-2006 00:51 . Reden: aanvulling ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De maximale snelheid die je zult halen bij Orange zal (als het goed is) niet al te veel afwijken van die van Tiscali, aangezien je nog steeds via dezelfde centrale wordt verbonden. Dus ik zou gewoon lekker €15 per maand uitsparen, want het heeft weinig nut om een slomere verbinding (qua maximum snelheid, 12 Mbit vs 20 Mbit) voor meer geld te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137259

We hebben nu xs4all met isdn 1.
per 28 augustus gaat de ADSL eraf zodat we van isdn naar anoloog kunnen. Wat ook weer 5 werkdagen duurt.

Waarneer moet ik orange aanvragen, zodat ik zo snel mogelijk weer internet heb?

Hoe lang duurt dat ongeveer?

En we hebben nu wifi met allemaal SMC apperatuur, is het slim om een livebox met draadloos te doen of er een apparte router aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29216

Ik sta op het punt om het adsl family + telefonie abonnement af te sluiten, maar ik lees hier wat geruchten over een actie die in september van start zou gaan. Is het nu verstandiger om deze actie af te wachten? Is er misschien al meer informatie bekend over wat deze actie precies in gaat houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 137259 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:58:
We hebben nu xs4all met isdn 1.
per 28 augustus gaat de ADSL eraf zodat we van isdn naar anoloog kunnen. Wat ook weer 5 werkdagen duurt.

Waarneer moet ik orange aanvragen, zodat ik zo snel mogelijk weer internet heb?

Hoe lang duurt dat ongeveer?

En we hebben nu wifi met allemaal SMC apperatuur, is het slim om een livebox met draadloos te doen of er een apparte router aan te hangen?
Je kan Orange pas aanvragen als de analoge lijn gereed is. Doe het niet ervoor, want dat wijzen ze de aanvraag af. Dat had ik ook gehad, maar was snel gecorrigeerd, nadat mijn lijn was opgeleverd en had alsnog binnen 2,5 week internet. Je kan het best een aparte wireless router eraan hangen, want dat is meer betrouwbaar dan de wireless kaart in de Livebox. Voor op langere afstand is de snelheid bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145883

Ik heb een aantal weken geleden ADSL Family aangevraagd, livebox netjes gekregen en de verbinding werd gisteren opgeleverd. Het @ lampje blijft echter knipperen en ik heb geen verbinding. Orange gebeld: blijkt dat ik een 'oude livebox' heb gekregen en dat een firmware update niet werkt. Moet nu vijf werkdagen op een nieuwe livebox wachten... :'(

Kan ik die firmware niet zelf via het netwerk updaten? Dan hoef ik niet op dat nieuwe apparaat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183692 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

Intrainsnelheid modem eerst 18.600, downloaden via usenet 19 mb/s. Verbindingsnelheid nu 12.800, downlaoden max 13mb/s.

Netwerk dus duidelijk overvol.
Ik heb Orange een fax gestuurd over de plotselinge verlaging van de intrainsnelheid. Ze kunnen en volgens mij willen er niets aan doen. Ze ondernemen pas stappen als je onder de 4mb/s komt.
Verder heeft het volgens Orange te maken met de volgende factoren:
  • Het aantal aangesloten personen op de centrale
  • kwaliteit van het netwerk
  • kwaliteit van de lijn
Ik zelf heb sterk het idee dat Orange gewoon het max aantal klanten op het voor mij geldende kastje heeft aangesloten waardoor de bandbreedte gedeeld moet worden. Persoonlijk wel jammer vindt ik, al is 13 mb/s natuurlijk ook een prima waarde voor de 27 euri die ik per maand betaal (het eerste jaar) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146

Weet iemand ook waar je kunt kijken of het ombouwen van adsl centrales in de planning ligt? Op dit moment is hier namelijk alleen ADSL1 beschikbaar maar ik wou graag naar Orange ADSL Family (ADSL 2) maar niemand kan mij vertellen wanneer dat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Anoniem: 116146 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:41:
Weet iemand ook waar je kunt kijken of het ombouwen van adsl centrales in de planning ligt? Op dit moment is hier namelijk alleen ADSL1 beschikbaar maar ik wou graag naar Orange ADSL Family (ADSL 2) maar niemand kan mij vertellen wanneer dat beschikbaar is.
Kan nog wel ff duren denk ik:
[url]http://http://www.webwereld.nl/articles/41800/orange[/url]

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Tiscali biedt ook een 20Mbit abonnement, maar dat kost €60. Maar volgens deze gegevens kunnen ze die snelheid nooit waarmaken. Als ik dus teken voor 20Mbit en 12 Mbit effectief krijg zou dat oplichterij zijn. Hoe zit dat? Dan kunnen ze mij dat 20Mbit abonnement toch nooit waarmaken? Toch heb ik een bod van ze gehad hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
koekeeghan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:38:
Tiscali biedt ook een 20Mbit abonnement, maar dat kost €60. Maar volgens deze gegevens kunnen ze die snelheid nooit waarmaken. Als ik dus teken voor 20Mbit en 12 Mbit effectief krijg zou dat oplichterij zijn. Hoe zit dat? Dan kunnen ze mij dat 20Mbit abonnement toch nooit waarmaken? Toch heb ik een bod van ze gehad hiervoor.
Tjah, in de ideale situatie kun jij die 20Mbit wel halen, maar aangezien bijna niemand in die situatie zit halen de meeste dat niet. Overigens is het dan geen oplichterij omdat ze jouw geen 20Mbit beloven als het goed is, maar maximaal 20Mbit.
Maar goed, met 16 - 18Mbit/sec mag je vind ik nog heel blij zijn hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
koekeeghan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:38:
Ze beweren nergens dat je 20 Mbit ook zult halen, het is namelijk een maximum snelheid. Als er op de snelheidswijzer van je auto als maximum 300 km/u staat, ga je dan ook zeuren als je maar 250 km/u haalt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Nee, ze beweren inderdaad niet dat ze 20Mbit geven. Maar volgens mij kan ik op mijn afstand van 2Km max. 12Mbit halen, en dat is de snelheid van een goedkoper abonnement. Dus slaat het nergens op om mij een duurder abonnement aan te bieden dat effectief (waarschijnlijk) de snelheid haalt als dat van een lager abonnement.

En even wat anders. Hoe kan Orange een 20Mbit abo aanbieden voor €20 terwijl Tiscali €60 rekent? Vult Tiscali dan gewoon de zakken of is Orange spotgoedkoop?

[ Voor 20% gewijzigd door koekeeghan op 15-08-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
koekeeghan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:52:
Nee, ze beweren inderdaad niet dat ze 20Mbit geven. Maar volgens mij kan ik op mijn afstand van 2Km max. 12Mbit halen, en dat is de snelheid van een goedkoper abonnement. Dus slaat het nergens op om mij een duurder abonnement aan te bieden dat effectief (waarschijnlijk) de snelheid haalt als dat van een lager abonnement.
Waarom zou je überhaupt bij Tiscali blijven als hun 8 Mbit verbinding al evenveel (of meer?) kost dan Orange 20 Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ja, ik ga zowiezo iets anders nemen nu. Het enige dat mij doet twijfelen bij Orange is dat het abonnement weer met 12 maanden verlengd wordt als je niet tijdig opzegt. Kortom je zit er telkens met periodes van 12 maanden aan vast. Terwijl de meeste abonnementen na een jaar maandelijks opzegbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
koekeeghan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:03:
Ja, ik ga zowiezo iets anders nemen nu. Het enige dat mij doet twijfelen bij Orange is dat het abonnement weer met 12 maanden verlengd wordt als je niet tijdig opzegt. Kortom je zit er telkens met periodes van 12 maanden aan vast. Terwijl de meeste abonnementen na een jaar maandelijks opzegbaar zijn.
Volgens mij valt dat vies tegen, ik kom niet vaak tegen dat je een internetabonnement maandelijks kan opzeggen. Vrijwel altijd wordt het elke keer stilzwijgend met een jaar verlengd. Maar gewoon op tijd opzeggen (meer dan een maand vantevoren) en dan is er niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
koekeeghan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:52:

En even wat anders. Hoe kan Orange een 20Mbit abo aanbieden voor €20 terwijl Tiscali €60 rekent? Vult Tiscali dan gewoon de zakken of is Orange spotgoedkoop?
2KM is ook inderdaad een grote afstand. Je zou misschien eens kunnen kijken bij buren die ook ADSL hebben, wat daar de snelheid is.

Verder XS4All bied ook hetzelfde abbo aan voor 99,95/maand. Die prijzen komen gewoon, om hoeveel klanten er zijn en of het bedrijf snel winst wil maken of over een langere tijd..
Hahn schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:54:
[...]

Waarom zou je überhaupt bij Tiscali blijven als hun 8 Mbit verbinding al evenveel (of meer?) kost dan Orange 20 Mbit?
Omdat Orange nogal een hoge ping heeft over het algemeen, misschien heeft Tiscali wel een lagere ping. Is handiger voor Gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met IPv6 in de tegenwoordige firmware?
Ik zou graag weer een IPv6 tunnel opzetten, maar dat is me vroeger niet gelukt (zoals velen). Indien iemand hier wat over weet, hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alex3305 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:07:
[...]

2KM is ook inderdaad een grote afstand. Je zou misschien eens kunnen kijken bij buren die ook ADSL hebben, wat daar de snelheid is.

Verder XS4All bied ook hetzelfde abbo aan voor 99,95/maand. Die prijzen komen gewoon, om hoeveel klanten er zijn en of het bedrijf snel winst wil maken of over een langere tijd..

[...]

Omdat Orange nogal een hoge ping heeft over het algemeen, misschien heeft Tiscali wel een lagere ping. Is handiger voor Gamers.
Het rara vindt ik nog steeds, eerst heb ik dirie maanden dik 19 MB/S, nu ineens 13 MB/S als intrainwaarde. Het kan dus wel, maar ze vertikken het gewoon. Zodra Oarnge ziet dat je lekker veel download zoals ik via usenet (eweka) doen ze gwoon iets aan je snelheid. Volgend jaar ben ik dus weer weg!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
T schijnt dat die firnware upgrade van laatst de waardes strakker heeft gezet ivm packet loss ofziets d8 ik hier ergens gelezen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Uit de startpost;
- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)
Ik heb tijdje geleden de WiFi kaart voor de Livebox besteld, geinstalleerd en inmiddels mijn DS Lite en een laptop aan het draadloze netwerk gehangen.

Maar nu lees ik pas over dat knopje (zag het toevallig in een ubuntu guide voorbij komen). Ik heb dat hele REG knopje nog nooit aangeraakt en toch 2 prima werkende apparaten via de WiFi.

Boeit dit, moet ik het alsnog doen, is het er inmiddels uit-ge-update oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dutch_Razor schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:17:
T schijnt dat die firnware upgrade van laatst de waardes strakker heeft gezet ivm packet loss ofziets d8 ik hier ergens gelezen te hebben...
Kan wel ja, ik train nu ook op 17mbit ipv 18/19 in.

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.