What if the prophecy was true? What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?
Nou, ik heb een Realtek 8139 met de standaard XP drivers, datum 2001. Werkt prima. Je zou een andere netwerkkaart kunnen proberen, kost 10~15 euro volgens mij. Maar het klinkt mij als een broodje aap in de oren...Ecinreb schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:45:
Ik heb sinds vandaag livebox in huis en tijdens het instaleren kreeg ik een foutmelding(Installatie niet voltooid fout 2). Na een paar keer de klantenservice gebeld te hebben werd mij verteld dat ik nieuwe drivers voor mijn netwerkkaart moest downloaden. Ik heb Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter, maar kan geen nieuwere drivers vinden, en deze kaart werkt wel met @home. Kan iemand mij misschien helpen??
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Zijn geen verschillende.dangerpaki schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:53:
[...]
EDIT: werkt een gewone ADSL (1) splitter ook gewoon voor ADSL2+ ???
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
verwijder hem eens via start, deze computer, rechtermuis eigenschappen, hardware, apparaatbeheer,netwerkadapter, realtek, installatie ongedaan maken. Daarna de pc opnieuw opstarten en ff wachten tot de driver opnieuw is geinstalleerd.Ecinreb schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:45:
Ik heb sinds vandaag livebox in huis en tijdens het instaleren kreeg ik een foutmelding(Installatie niet voltooid fout 2). Na een paar keer de klantenservice gebeld te hebben werd mij verteld dat ik nieuwe drivers voor mijn netwerkkaart moest downloaden. Ik heb Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter, maar kan geen nieuwere drivers vinden, en deze kaart werkt wel met @home. Kan iemand mij misschien helpen??
wij hebben al een lange tijd wanadoo/orange family ADSL. In eerste instantie hadden wij de livebox aangesloten met een apparte router toen haalde ik dik 2mb/sec makkelijk met newsleecher. Nu is het zo dat ik mijn PC verplaatst heb naar een ander gedeelte van de kamer met dezelfde kabel die ik eerst had. Nu hebben we een linksyss adsl/modem router aangesloten en nu heb ik een intrainspeed van slechts 18000kbs en upload van 820kbs.
Wat zou ik nog kunnen veranderen om een snellere lijn te krijgen? Het huis waar ik momenteel woon in Groningen is van 1930 ofzo dus al wat ouder. En kan het misschien aan mijn CAT-5 lijn liggen? of moet ik evt CAT-6 kopen?
Ik zou graag mijn oude speed weer halen
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
nou ik weet odnerhand wel dus dat je NIET zonder livebox kunt bestellen beetje shitty vind ik. aangezien er tijdens de bestelling staat we raden je een livebox aan maar dna kan je neit zonder bestellen.dangerpaki schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:53:
[...]
bedankt
ik weet inderdaad dat de postcodecheck neit veel voorstelt. daarom gaf ik daarnaast ook aan dat mijn adsl verbinding 600kb/s haalt van de 640kb/s max (wat van dezelfde centrale komt) om zo'n idee te geven van de qualiteit en afstand van de bekabeling.
dus livebox neit zo stabiel met torrents? hmm misschien toch effe ander modempje overwegen dan.
zat zelf aan deze te denken.. goedkoop maar denk dat het toch een goede is :Linksys ADSL2MUE, ADSL 2
iemand ervaringen met deze modem icm adsl van orange 20mbit??? dan zou ik graag jullie reacties hebben voor ik voer ga op het kopen van deze.
heb niet veel poespas nodig als het maar stabiel is, telefonie gaat trouwens niet door
EDIT: werkt een gewone ADSL (1) splitter ook gewoon voor ADSL2+ ???
EDIT2: is ADSL family trouwens te bestellen zonder een livebox. ik neem aan van wel, maar kan er neits over vinden
ik weet ook dat splitters neit uitmaken.
ik wil aalleen nog graag wetne of mensen ervaring hebben met de linksys adsl2mue modem? iemand die deze gebruikt icm orange adsl familly??
Anoniem: 185882
Er zitten meer dan dertien fouten in je vijf kleine regeltjes tekst.
Snelheid is prima en verbinding met livebox/linksysje is (nog steeds)stabiel.
Laat ik dan maar ook even een positief berichtje achterlaten.Anoniem: 49872 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:33:
Na alle probleemmeldingen hier, wil ik toch maar even melden dat ADSL en telefonie bij mij vlekkeloos werken.
Ik haal 15 mbit down en 1 mbit up. De verbinding heeft er nog nooit uitgelegen terwijl ik achter de computer zat (bijna iedere avond). Momenteel is mijn Livebox 364 uur onafgebroken online.
.
Na alle horrostories die ik heer lees, had ik toch een klein beetje mijn twijfels over het wel of niet nemen van orange. Maar die prijs kon ik toch niet laten lopen.
Heb sinds maandag Orange ADSL 20 Mbit , zonder telefonie. Afstand tot centrale iets meer dan 500 meter.Gebruik mijn eigen Speedtouch 546 modem, (ik vind die livebox te lelijk voor woorden). mijn intrain waardes:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:991 / 19.579
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]:3,60 / 55,82
Output Power (Up/Down) [dBm]:12,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:6,0 / 17,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:8,5 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote):TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote):0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):0 / 0
Loss of Link (Remote):0 Error Seconds (Local/Remote):105 / 0
FEC Errors (Up/Down):0 / 45.264
CRC Errors (Up/Down):0 / 135
HEC Errors (Up/Down):0 / 107
Trek bij de Eweka news server, zo'n 18-19 MB per seconde.
en de lijn is opgeleverd in 18 dagen.
Nee, ik ben tot nu to zeer tevreden
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Een vriend van me had dit ook. En bij de helpdesk hadden ze toen gezegd dat ie de rooie en de blauwe ader moest omdraaien.Anoniem: 16683 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:06:
[...]
Hé, dat heb ik ook, van die spooktelefoontjes.
Ik dacht dat het aan mijn telefoontoestel lag, ik had het namelijk ook al toen ik nog ADSL had bij Planet Internet, al gebeurde het toen wel iets minder vaak.
Zou dit specifieke probleem er aan kunnen liggen dat de telefoon (een oude 'Chicago' DECT van KPN) er niet goed tegen kan om achter een splitter (in de livebox zit de splitter geïntegreerd meen ik) te zitten?
Het hielp ook nog

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Anoniem: 16683
Dat lijkt inderdaad te werkenLaryx schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:06:
[...]
Een vriend van me had dit ook. En bij de helpdesk hadden ze toen gezegd dat ie de rooie en de blauwe ader moest omdraaien.
Het hielp ook nog![]()
Nu was het zo dat bij het herstarten van de Livebox voorheen altijd de telefoon een paar keer ging met van die 'spooktelefoontjes' maar nu bleef ie helemaal stil!
(En de telefoon heeft nog een kiestoon en ik kan ermee bellen en gebeld worden
Goeie tip dus ook al lijkt het inderdaad:

Hey, intressant! Waar zitten deze draadjes die je moet omdraaien?Laryx schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:06:
[...]
Een vriend van me had dit ook. En bij de helpdesk hadden ze toen gezegd dat ie de rooie en de blauwe ader moest omdraaien.
Het hielp ook nog![]()
Anoniem: 16683
Ik heb ze bij mijn ISRA punt (punt waar de telefoonlijn binnenkomt in je huis) omgedraaid. Dat is bij mij de enige plaats waar ik überhaupt toegang heb tot de draadjes van de telefoonlijn.lordsnow schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:39:
[...]
Hey, intressant! Waar zitten deze draadjes die je moet omdraaien?
niemand enig nidee?knny schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:19:
ff een vraag...
wij hebben al een lange tijd wanadoo/orange family ADSL. In eerste instantie hadden wij de livebox aangesloten met een apparte router toen haalde ik dik 2mb/sec makkelijk met newsleecher. Nu is het zo dat ik mijn PC verplaatst heb naar een ander gedeelte van de kamer met dezelfde kabel die ik eerst had. Nu hebben we een linksyss adsl/modem router aangesloten en nu heb ik een intrainspeed van slechts 18000kbs en upload van 820kbs.
Wat zou ik nog kunnen veranderen om een snellere lijn te krijgen? Het huis waar ik momenteel woon in Groningen is van 1930 ofzo dus al wat ouder. En kan het misschien aan mijn CAT-5 lijn liggen? of moet ik evt CAT-6 kopen?
Ik zou graag mijn oude speed weer halen

Probeer het eens met de livebox, andere merken modems trainen vaak lager in.
Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?
Anoniem: 145883
Zijn er meer mensen wiens LB overleed na de update van vorige week?
Als ik vantevoren had geweten hoeveel gedoe ik zou krijgen met Orange, was ik naar een andere provider gegaan.
Dat ze maar snel de wijziginen ongedaan maken.
De snelheden zijn in elkaar geklapt. Een file downloaden met begrensde upload via bittorrent (waar dit normaal totaal geen probleem was) gaat nu met zelfs 1/4 van het maximaal aantal connections totaal verkeerd. Wwebsites zijn niet meer te openen, afbeeldingen laden niet meer etc.
Had ik al vermeld dat de snelheid in het algemeen WAARDELOOS is sinds de upgrade.
Van 17mbps intrain waarde naar 11mbps momenteel. En in de praktijk valt dit nog lager uit.
Wat wil je nou? sneller dan wat je nu al hebt lijkt me vrijwel onmogelijk tenzij je direct naast de centrale woont.
De upload is ietwat lager omdat je modem die je nu gebruikt geen 1mbps in combinatie met wanadoo ondersteunt.
Dus dan zul je toch de livebox moeten aansluiten.
in ieder geval mooi dat we waarschijnlijk nu erachter zijn hoe de spooktelefoontjes te ontwijken zijn. (blauwe en rode ader omdraaien) misschien is dit erg handig om in de startpost te zetten.
ik heb zelf mijn bestelling gisteren gedaan. hopen dat het snel en goed afgehandeld wordt en dat ze iets aan de firmware gedaan hebben tegen de tijd dat ik mijn modem krijg. want heb echt geen zin om een onstabiele modem om de 5 minuten te gaan resetten.
wat ik jammer vond was dat ik niet zonder LB kom bestellen.
btw: heeft iemad gemerkt of het omdraaien van de blauwe en rode ader ook een hogere intrain waarde geeft?? wat ik begrijp is dat de problemen met spooktelefoontjes vooral zijn begonnen na de nieuwe firmware. en zo ook de lagere intrainwaardes. als de spooktelefoontjes opgelost kan worden door omdraaien van de twee aders misschien zo ook de lagere intrainwaardes??? (je weet maar nooit wat deze gasten met de firmware hebben gefokt, zeker met zo'n ingebouwde splitter kan er veel mis gaan als die ook nog eens onder invloed van firmware zou staan)
Dus bijvoorbeeld als ik samen met m'n vriendin op ieder een eigen PC UT2004 wil spelen online, dat ik dan geen poorten forward naar een pc, maar gewoon globaal. Ik heb die mogelijkheid nog niet kunnen vinden.
Of moet ik dan een poort forwarden naar het netwerk zelf? Dus 192.168.1.0.
Als ik niet in het Livebox menu kom dan is er niet zoveel aan de hand, heel erg vaag dus
The devil is in the details.
Anoniem: 39835
Mijn verbinding is sinds kort ook instabiel, regelmatig ligt het internet eruit. Het lijkt wel door azureus te komen, wat voorheen geen problemen gaf... Erg jammer, want hiervoor had ik uptimes van +600u!Anoniem: 145883 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:48:
Ik lees hier negatieve ervaringen met de livebox na de update, ik zal er eentje aan toevoegen. Sinds vorige week vrijdag doet mijn LB helemaal niks meer. Geen brandende lampjes en geen enkele reactie na een reset. Ik heb vrijdag gebeld met de helpdesk en mij is beloofd dat ik binnen drie werkdagen een nieuwe LB zou kunnen verwachten. Gister was er echter nog niks, met de helpdesk gebeld: 'O, er is iets fout gegaan bij de technische dienst, ik plaats de bestelling opnieuw.'![]()
Zijn er meer mensen wiens LB overleed na de update van vorige week?
Als ik vantevoren had geweten hoeveel gedoe ik zou krijgen met Orange, was ik naar een andere provider gegaan.
En hoe stel jij dan voor dat de server op het Internet weet naar welke pc dat pakket moet terwijl ze hetzelfde (internet) IP adres hebben en naar dezelfde poort gestuurd worden??Arunia schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:31:
Is het mogelijk om in de LiveBox gewoon globaal poorten open te zetten?
Dus bijvoorbeeld als ik samen met m'n vriendin op ieder een eigen PC UT2004 wil spelen online, dat ik dan geen poorten forward naar een pc, maar gewoon globaal. Ik heb die mogelijkheid nog niet kunnen vinden.
Of moet ik dan een poort forwarden naar het netwerk zelf? Dus 192.168.1.0.
Kortom, kan dus niet en gaat ook nooit kunnen met NAT.
heb wel eens vaker hier klachten gelezen met azureus. Ikzelf gebruik Utorrent en heb sinds de nieuwe firmware nog niet hoeven rebooten. Het is dus niet per definitie de firmware die problemen geeft.Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:01:
[...]
Mijn verbinding is sinds kort ook instabiel, regelmatig ligt het internet eruit. Het lijkt wel door azureus te komen, wat voorheen geen problemen gaf... Erg jammer, want hiervoor had ik uptimes van +600u!
En leuk om te horen dat de truc met de blauwe en rode ader ook daadwerkelijk werkt bij jullie
Inderdaad, voorheen gebruikte in ook azereus en had daar erg veel problemen mee. Het was ook een zwaar programma vond ik. Sinds een tijd gebruik ik Utorrent met volle tevredenheid. Ik heb dan ook geen enkel probleem gehad met de nieuwe firmware, niet eens een rebootLaryx schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:21:
[...]
heb wel eens vaker hier klachten gelezen met azureus. Ikzelf gebruik Utorrent en heb sinds de nieuwe firmware nog niet hoeven rebooten. Het is dus niet per definitie de firmware die problemen geeft.
En leuk om te horen dat de truc met de blauwe en rode ader ook daadwerkelijk werkt bij jullie
Dat snap ik ook wel, maar hoe zou ik dat dan wel moeten regelen via NAT?martdj schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:17:
[...]
En hoe stel jij dan voor dat de server op het Internet weet naar welke pc dat pakket moet terwijl ze hetzelfde (internet) IP adres hebben en naar dezelfde poort gestuurd worden??
Kortom, kan dus niet en gaat ook nooit kunnen met NAT.
Ik kan niet een zelfde poort 2x gebruiken en naar een andere pc sturen.
Voorheen had ik maar 1 pc die dit soort dingen moest doen. Daarnaast bijvoorbeeld het spel GuildWars geeft geen problemen, maar je kunt er wel poorten voor open zetten.
Ik neem aan dat het wel mogelijk moet zijn om bijvoorbeeld 2 pc's achter de LiveBox te zetten (nu met gedegradeerde Linksys Wireless) en dan beide het zelfde programma (in mijn voorbeeld dus Unreal Tournament 2004) welke bepaalde poorten nodig heeft om online te kunnen spelen. Daarnaast wordt er volgens mij meer informatie meegegeven met IP-packets waardoor de server de juiste pc wel kan vinden ook als deze op eenzelfde netwerk staat. Ik wil in iedergeval gewoon die poorten open hebben staan, of dat nu met of zonder NAT is maakt me niet uit. Daarnaast wil ik natuurlijk niet mijn gehele netwerk open hebben op alle poorten. Is dit te doen in de LB of hoe zou je dat aan moeten pakken in de LB zodat ik dus bovenstaande aan de praat krijg. Als ik in NAT de juiste poorten instel zodat het naar een pc gestuurd wordt, dan krijgt die andere pc niet dat packet.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
[ Voor 38% gewijzigd door Lekkere Loempia op 06-10-2006 18:17 ]
Sinds een paar weken had ik last van een crashende Livebox kort nadat ik eMule startte.
Na veel proberen is het nu opgelost. Ik weet niet of het aan de Livebox ligt of aan wat ik heb uitgespookt. Ik heb niets gewijzigd aan de Livebox. Hieronder de (mogelijk belangrijke) instellingen voor eMule (Xtreme) die ik nu gebruik (overigens alleen Kademlia).
Bij Connection:
upload capacity & limit: 160kb/s
upload slot speed: 5kb/s
Max connections: 50
Hard limit: 300
(global sourcelimit automatisch bepaald)
Bij Extended:
Max new connections / 5 secs: 25
Max hald open connections: 66
Queue size: 3000
De overige settings heb ik niet gewijzigd of zijn zeker niet van invloed.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Iemand ervaring hiermee of die werkt met de LB?
Als die niet werkt,kun je die Sagem dongles ook los kopen of zijn ze alleen te verkrijgen(huren) via Orange?
[ Voor 28% gewijzigd door Bluto op 06-10-2006 21:46 ]
Ik heb net Orange in huis gehaald...en hoogste wat ik tot nu toe via meerdere snelheidstests heb behaald is ongeveer 5900kbit.... dit is NIET 20000kbit
Moet ik ervan uitgaan dat de bedrading hier zo beroerd is dat het lijkt alsof ik 3 kilometer van de centrale zit?
Is hier wat aan te doen?
(getrainde down is 17mbit, maar afname Dichtbij laat waarde 20.3dB zien btw, afstand tot centrale is 968 meter)
[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 07-10-2006 10:14 . Reden: Let even op je taalgebruik volgende keer. ]
Elke 80211g compatible ontvanger werkt.Bluto schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:44:
Wil een Sitecom WL-011v2 gaan gebruiken ipv de sagem USB dongle voor mijn 2e pc(laptop)
Iemand ervaring hiermee of die werkt met de LB?
Als die niet werkt,kun je die Sagem dongles ook los kopen of zijn ze alleen te verkrijgen(huren) via Orange?
Wep key invullen op PC en op reg knopje op de LB drukken.
1 a 2 paginas bekijken was al genoeg geweest maar goed.shnazzle schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:14:
Ok, voor diegenen die dit elke dag volgen heb ik een vraag die vast al gesteld is...maar ik heb geen zin om door 12 delen van dit topic te bladeren![]()
Ik heb net Orange in huis gehaald...en hoogste wat ik tot nu toe via meerdere snelheidstests heb behaald is ongeveer 5900kbit.... dit is NIET 20000kbit![]()
Moet ik ervan uitgaan dat de bedrading hier zo beroerd is dat het lijkt alsof ik 3 kilometer van de centrale zit?
Is hier wat aan te doen?
(getrainde down is 17mbit, maar afname Dichtbij laat waarde 20.3dB zien btw, afstand tot centrale is 968 meter)
Het probleem is denk ik de mannier waarop je test. Doe de 100 mb test via http://speedtest.bbned.nl en kijk eens wat je daar haalt.
[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 07-10-2006 10:14 ]
Anoniem: 7175
Router achter de LB zonder de LB als bridge in te stellen dus echt router-router...
Voorheen ging dat wel maar blijkbaar werkt het vaste ipnr opgeven niet meer en voor zover mijn geheugen me niet in de steek heeft gelaten werkt dat niet meer na de laatste firmware?
Ik wil dus nat achter nat, ik weet dat dat vragen om moeilijkheden is maar ik heb dat werkend gehad.
Iemand hier die een eigen router gebruikt als router achter de LB (helaas met telefonie) en nog ff wil posten hoe dat te doen?
Is het absoluut noodzakelijk een lan poort op de 2e router te gebruiken?
Damn, wilde dat mijn geheugen niet zo brak was.
Overigens werkt het "lomp" in de zin van zonder aanpassing ook ware het niet dat de LB na minuten tot enkele uren vast loopt.
Momenteel een testje met mijn draytek dhcp uit.
Mac adres is in de LB opgegeven om zo een statisch nummer toe te wijzen.
Als ie nu een etmaal niet meer vastloopt...
Het blijft een brak ding die LB
Maarre, iemand ook een router achter de LB?
Mot ook nog even opfrissen hoe ik voor dat statische ipnr voor de draytek weer alle poortjes open moet zetten.
Maar ja, als de LB met de huidige firmware geen statische ipnr's meer ondersteund.
Mag ik dan ff zeggen

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 07-10-2006 04:53 ]
Misschien moet je die tcp-ip optimiser installeren (staat op de 3de pagina).Laryx schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:58:
[...]
1 a 2 paginas bekijken was al genoeg geweest maar goed.
Het probleem is denk ik de mannier waarop je test. Doe de 100 mb test via http://speedtest.bbned.nl en kijk eens wat je daar haalt.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 07-10-2006 10:14 ]
Werkt,moest dus nog eerst op reg drukken op de livebox.Laryx schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:57:
[...]
Elke 80211g compatible ontvanger werkt.
Wep key invullen op PC en op reg knopje op de LB drukken.
Bedankt!!
Daar tegenover staat wel dat de snelheid hier top is. Heb vanochtend Windows Vista RC2 binnen gehengeld met 1700 kb/s (via de browser).
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Van mij mag er snel een degelijke oplossing komen!
Lekker!
Nog meer mensen met een dode lijn / knipperende livebox?
Check.. bij mij ook vanaf vanochtend 10 uur. Stekker eruit, minuutje wachten, er weer in en hij doet het weer (fingers crossed voor de rest van weekend) maar het blijft irritant.Martijn schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:23:
Lekker weer, vanaf vanochtend 10 uur lijn dood. Livebox blijft knipperen... Bij Orange niet veel bekend, enkel dat ze het vandaag al iets meer gehoord hadden. Ook fijn dat ze er zoveel haast achter zetten, dit weekend hoefde ik er niet meer op te rekenen... pfeww...
Nog meer mensen met een dode lijn / knipperende livebox?
Poort 8080 werkt ook heb ik net gemerkt. Ik ben ook benieuwd wanneer dit weer gewoon gaat werken. Gisteren heb ik het al aan de helpdesk doorgegeven. Ik heb alleen nog geen respons terug gehad.Napsju schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:48:
Hier ook problemen met mijnpostbank. Echter heb ik de ontdenkking van de dag gedaan: Het werkt namelijk wel via de proxy van Wanadoo: proxy.wanadoo.nl / poort 3128.
Hier werkt er dus helemaal niks meer, resetten van livebox of uit en aan zetten heeft allemaal geen enkele zin... Beetje met GPRS te internetten nu, maar die MB's beginnen ook al op te raken...Compunologist schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:40:
[...]
Check.. bij mij ook vanaf vanochtend 10 uur. Stekker eruit, minuutje wachten, er weer in en hij doet het weer (fingers crossed voor de rest van weekend) maar het blijft irritant.
Uhm. misschien een hele domme vraag, maar hoe gebruik ik deze workaround?Napsju schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:48:
Hier ook problemen met mijnpostbank. Echter heb ik de ontdenkking van de dag gedaan: Het werkt namelijk wel via de proxy van Wanadoo: proxy.wanadoo.nl / poort 3128.
Van mij mag er snel een degelijke oplossing komen!
Flickr PSN ID= cheironnl
Bij IE Extra-> Internet Opties -> en dan verbindingen
zou iemand mij kunnen vertellen wat de ervaringen zijn van 3rd party modems op de 20mbit lijn???
qua vergelijking met lb. dus intrainwaardes, stabiliteit etcetc
Anoniem: 192117
Ik heb exact hetzelfde. Ook als ik de test doe via die losse sites. Maximaal 600 KB...shnazzle schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:14:
Ok, voor diegenen die dit elke dag volgen heb ik een vraag die vast al gesteld is...maar ik heb geen zin om door 12 delen van dit topic te bladeren![]()
Ik heb net Orange in huis gehaald...en hoogste wat ik tot nu toe via meerdere snelheidstests heb behaald is ongeveer 5900kbit.... dit is NIET 20000kbit![]()
Is hier wat aan te doen?
Heb via een losse download wel eens de 800 KB gehaald maar dat is echt het absolute maximum geweest...
Ik heb met de Orange Helpdesk gebeld en het enige wat ze konden zeggen was dat ze wel vaker in de eerste week de snelheid afknijpen en dat ik maar moest bellen als het probleem er volgende week nog was..
Beetje vreemd verhaal..
De Orange test zelf geeft aan dat ik continu rond de 20 Mbit moet zitten en dat ik maar 500 meter van de Centrale afzit..
Ik moet nog maar even afwachten hoe het volgende week is, maar vrees het ergste...
Nu moet ik wel zeggen dat ik een Afname dichtbij van 21.4dB heb, dus wellicht ligt het aan mijn koper.. morgen ga ik de box verplaatsen naar het ISRA punt, benieuwd of dat scheelt..
Mijn Livebox staat letterlijk naast het ISRA punt...Lijkt dus weinig verschil te maken...oZy schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:11:
shnazzle, Cerebral32, hier nog 1. Vol goede moed mijn verse Orange verbinding aan het testen maar exact hetzelfde probleem, livebox traint op 16mbit maar download max 600 kb/s.
Nu moet ik wel zeggen dat ik een Afname dichtbij van 21.4dB heb, dus wellicht ligt het aan mijn koper.. morgen ga ik de box verplaatsen naar het ISRA punt, benieuwd of dat scheelt..
Denk dat we maar even af moeten wachten en kijken hoe dicht hun opmerking van "In het begin knijpen we de snelheid nog wel eens" bij de waarheid ligt...Kan me er zelf weinig bij voorstellen..
Ik lijk alles optimaal te hebben...getraind op 20 Mbit, maar 500 meter bij de Centrale vandaan (wat relatief gezien echt dichtbij is) en Livebox vlakbij het ISRA punt..
Laten we elkaar op de hoogte houden
Uit welke regio komen jullie ?
Ik woon zelf in Utrecht..
P.S. Mijn modemgegevens zijn als volgt:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 1.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 166
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0
Dat lijkt dus prima ALS ie dat ook daadwerkelijk zou doen
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 192117 op 08-10-2006 01:45 ]
Anoniem: 128328
Een pcmcia card of een wireless router.
Kan iemand mij adviseren (voor- en nadelen) wat ik het best kan doen gelet op bereik/compatibiliteit en behoudt van functionaliteit?
Want ik heb namelijk gelezen dat als ik een wireless router achter mijn livebox zet ik de livebox als bridge in moet stellen en daardoor het automatisch updaten en mijn telefonie niet meer werkt, is dit waar?
Alvast bedankt voor alle hulp.
Anoniem: 7175
De reset moest persé via de webinterface gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 08-10-2006 02:38 ]
Anoniem: 192117 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:28:
Nog 1 vraagje aan de mensen met dit snelheidsprobleem na net te zijn aangesloten..
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 166
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0
[ Voor 84% gewijzigd door vr6-only op 08-10-2006 04:16 ]
It ain't stupid if it works!
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 18193 Kbps
Upstream Rate: 821 Kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 17
Upstream Line Attenuation: 6
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
ik haal dit
Ik woon in Utrecht (Voordorp), train in op +/- 15Mbit en haal dit ook echt.Anoniem: 192117 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:28:
Nog 1 vraagje aan de mensen met dit snelheidsprobleem na net te zijn aangesloten..
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
ES-teller van 1 dag 0
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Ik ben me op dit moment ook aan het oriënteren op Orange Family. Ik gebruik nu al 5 jaar @Home, maar de laatste tijd valt de snelheid erg tegen. Tevens is Orange Family een stuk voordeliger.
Op dit moment ziet mijn @Home netwerk er zo uit:
Modem --> Hub --> Kabel naar PC van me pa en een kabel naar de router ---> Draadloos naar nog 4 andere PC's
Als ik nu Orange krijg is het denk ik niet meer mogelijk om de hub te hanteren, dus moet iedereen op de router worden aangesloten. Weet iemand of dit goed samen gaat de Livebox en een router? Mijn router is een Linksys WRT54GL. Moet ik deze nog op een speciale manier instellen zodat hij alleen nog maar het signaal van de Livebox verdeelt en verder niks doet. Iemand hier ervaringen mee? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wat nieuwe info. Ik ben naar de bbned speedtest site gegaan en toen had ik opeens enorme download snelheden...die ik niet op andere speed test sites behaal
speedtest.nl = 705.2 KByte/sec (=5642 kbps)
bbned speedtest = "Your current bandwidth reading is: 14.41 Mbps which means you can download at 1.8 MB/sec. from our servers. "
....redelijk verschil dus. En dit heb ik getest terwijl ik via Skype bestanden aan het ontvangen was.
Mijn data nogmaals :
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17220 Kb
Afname Dichtbij : 20.3 (dB)
Ver weg : 5.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 689
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 109
ES-teller van 1 dag 0
Hele hoge afname vind ik...
Ik woon trouwens in Leiden
Een vriend van me woont in Wassenaar en heeft hetzelfde probleem...eigenlijk nog erger dan ik.
Dus nu dat het wel met bbned test werkt...weet ik niet waar ik sta

The devil is in the details.
Waarom niet gewoon switch aansluiten aan livebox en daar alle PCs in proppen die niet draadloos zijn. Dus... Livebox --> Switch --> bedrade PCs en Livebox --> Draadloze PCsRazer schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:48:
Beste Orange gebruikers,
Ik ben me op dit moment ook aan het oriënteren op Orange Family. Ik gebruik nu al 5 jaar @Home, maar de laatste tijd valt de snelheid erg tegen. Tevens is Orange Family een stuk voordeliger.
Op dit moment ziet mijn @Home netwerk er zo uit:
Modem --> Hub --> Kabel naar PC van me pa en een kabel naar de router ---> Draadloos naar nog 4 andere PC's
Als ik nu Orange krijg is het denk ik niet meer mogelijk om de hub te hanteren, dus moet iedereen op de router worden aangesloten. Weet iemand of dit goed samen gaat de Livebox en een router? Mijn router is een Linksys WRT54GL. Moet ik deze nog op een speciale manier instellen zodat hij alleen nog maar het signaal van de Livebox verdeelt en verder niks doet. Iemand hier ervaringen mee? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Of mis ik iets?
Nou, draadloze router staat op zolder en de livebox komt in de muurkast te hangen. Vanaf de muurkast gaat er een kabel naar de HUB en vanaf daar een kabel naar boven naar de router. Deze kabels liggen er allemaal al en het zou het makkelijkste zijn om dit zo te laten. Want met de situatie hier in huis is het niet echt makkelijk om die kabels weer om te leggen.shnazzle schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:17:
[...]
Waarom niet gewoon switch aansluiten aan livebox en daar alle PCs in proppen die niet draadloos zijn. Dus... Livebox --> Switch --> bedrade PCs en Livebox --> Draadloze PCs
Of mis ik iets?
Dus het makkelijkste zou gewoon zijn als de Livebox op de HUB kan en vanaf de HUB één kabeltje naar de router en één kabeltje naar PC van me pa die bij de HUB staat.
"Hoi,
wat ik zie is dat veel telco's hun ANP systeem (nog) niet hebben aangepast. Automatic Network Provisioning system. Dat is een systeem wat jou verbinding opleverd van aanvraag tot een werkende verbinding. Bij veel telco's is dat systeem nog niet volledig aangepast voor adsl2+. Dus zal jouw verbinding nog op een aantal punten geknepen worden. In jouw geval heeft de DSLAM/ASAM een correcte profiel van 20mbit maar een MGX of een 10K verder in het pad kan nog een "wide open" adsl1 profiel hebben waardoor je "lage" download snelheden hebt. Waarom dat zo is, is omdat het ANP systeem meestal een aantal jaar geleden is opgezet en niet zo makkelijk is om om te zetten. Dus zullen ze (denk ik) handmatig een aantal aanpassing doen. Intern loopt er vast wel een provisionings storing voor jouw verbinding of worden die in bulken gedaan en communiceren ze naar klanten die klaagen dat het een week duurt. Werkwijze is speculatie, maar het technische niet."
Wellicht een betere verklaring..Ik heb geen idee..
Ik kom zelfs op die BBned site niet boven de 5.5 Mbit uit namelijk...
Your current bandwidth reading is:
5.40 Mbps (ATM line rate)
which means you can download at 602 KB/sec. from our servers.
De upload lijkt wel prima te werken, het is bij mij dus met name de downloadsnelheid die totaal niet klopt...
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 192117 op 08-10-2006 18:22 ]
Sinds ik een nieuwe ADSL Gateway heb gekocht, ben ik van de 300 KB/s limiet af van de Linksys WAG200G. Advies dus: koop dit apparaat niet, want hoewel hij ADSL2+ geschikt is en gewoon bij mij op 17000/700 Kbps intrainde, kwam hij met werkelijke downloads nooit boven de 300 KB/s uit. Linksys verklaarde telefonisch wel met een firmware upgrade bezig te zijn, maar op mijn vraag waarom dat zo lang moet duren en waarom andere modellen (WAG300N) en merken het wel snel voor elkaar krijgen, kreeg ik een vaag antwoord.Anoniem: 192117 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:28:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 166
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0
Nu heb ik de Linksys WAG300N, wat in principe dezelfde modem/router is (met als extra pre-802.11n), maar dankzij de nieuwere firmware werkt deze tenminste wel goed:
Downstream Rate: 17408 Kbps
Upstream Rate: 1021 Kbps
Nu heb ik al met GetRight de laatste Windows Vista RC2 zitten downloaden met 1,9~2,1 MB/s continue.
Ter info: ik zit ook in Utrecht (Overvecht).
Dit is dus waarom ik die BBned test doorgaf. Speedtest.nl geeft geen goede indicatie van een ADSL 2+ lijn! Dat mag wat mij betreft overigens ook in de startpost. De enige mannier is om deze snelheid te testen is een uncapped FTP of usenet account.shnazzle schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:11:
Bedankt voor het alsnog reageren ondanks mijn luiheid...
Wat nieuwe info. Ik ben naar de bbned speedtest site gegaan en toen had ik opeens enorme download snelheden...die ik niet op andere speed test sites behaal![]()
speedtest.nl = 705.2 KByte/sec (=5642 kbps)
bbned speedtest = "Your current bandwidth reading is: 14.41 Mbps which means you can download at 1.8 MB/sec. from our servers. "
....redelijk verschil dus. En dit heb ik getest terwijl ik via Skype bestanden aan het ontvangen was.
Mijn data nogmaals :
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17220 Kb
Afname Dichtbij : 20.3 (dB)
Ver weg : 5.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 689
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 109
ES-teller van 1 dag 0
Hele hoge afname vind ik...
Ik woon trouwens in Leiden
Een vriend van me woont in Wassenaar en heeft hetzelfde probleem...eigenlijk nog erger dan ik.
Dus nu dat het wel met bbned test werkt...weet ik niet waar ik sta
Je snelheid is dus prima. Ik zou overigens de 100mb test doen op speedtest.bbned.nl dan download je ook daadwerkelijk een file. Als die ook zo rond de 2mb/s zit dan is je verbinding dik in orde.
Moet kunnen lijkt meRazer schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:55:
[...]
Nou, draadloze router staat op zolder en de livebox komt in de muurkast te hangen. Vanaf de muurkast gaat er een kabel naar de HUB en vanaf daar een kabel naar boven naar de router. Deze kabels liggen er allemaal al en het zou het makkelijkste zijn om dit zo te laten. Want met de situatie hier in huis is het niet echt makkelijk om die kabels weer om te leggen.
Dus het makkelijkste zou gewoon zijn als de Livebox op de HUB kan en vanaf de HUB één kabeltje naar de router en één kabeltje naar PC van me pa die bij de HUB staat.
Vreemd. Ik heb hier ook een WAG200G staan en die werkt zonder problemen. Kom altijd boven die snelheid uit.MooDyBLueS schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:01:
[...]
Sinds ik een nieuwe ADSL Gateway heb gekocht, ben ik van de 300 KB/s limiet af van de Linksys WAG200G. Advies dus: koop dit apparaat niet, want hoewel hij ADSL2+ geschikt is en gewoon bij mij op 17000/700 Kbps intrainde, kwam hij met werkelijke downloads nooit boven de 300 KB/s uit. Linksys verklaarde telefonisch wel met een firmware upgrade bezig te zijn, maar op mijn vraag waarom dat zo lang moet duren en waarom andere modellen (WAG300N) en merken het wel snel voor elkaar krijgen, kreeg ik een vaag antwoord.
Nu heb ik de Linksys WAG300N, wat in principe dezelfde modem/router is (met als extra pre-802.11n), maar dankzij de nieuwere firmware werkt deze tenminste wel goed:
Downstream Rate: 17408 Kbps
Upstream Rate: 1021 Kbps
Nu heb ik al met GetRight de laatste Windows Vista RC2 zitten downloaden met 1,9~2,1 MB/s continue.
Ter info: ik zit ook in Utrecht (Overvecht).
# 1239826 - 09/10/2006 17:29 Bewerken Antwoord Citaat Snel antwoord
Ok, allemaal gezeik weer..
Heb ze weer aan de lijn gehad en moet nu mijn oude speedtouch modem aansluiten om te kijken of die de volle 8 Mbit haalt, om te checken of de Livebox niet kaduuk is..
Zo niet, dan zou het aan het koper in de grond liggen en dan ben ik dus zwaar de lul...
Enig idee waar ik de Orange config files voor de Speedtouch 510 modem kan downloaden ? Deze is benodigd om mijn oude modem goed in te stellen...
Thanks !
Hier kan je mee uit de voeten: http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#wanadooAnoniem: 192117 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:35:
Re: Orange family 20 Mbit/s [Re: badre]
# 1239826 - 09/10/2006 17:29 Bewerken Antwoord Citaat Snel antwoord
Ok, allemaal gezeik weer..
Heb ze weer aan de lijn gehad en moet nu mijn oude speedtouch modem aansluiten om te kijken of die de volle 8 Mbit haalt, om te checken of de Livebox niet kaduuk is..
Zo niet, dan zou het aan het koper in de grond liggen en dan ben ik dus zwaar de lul...
Enig idee waar ik de config files voor de Speedtouch modem kan downloaden ? Deze is benodigd om mijn oude modem goed in te stellen...
Thanks !
Kan dit eventueel ook een verklaring zijn ? Of zou ik dan alsnog boven de 6 Mbit uit moeten komen ?
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 192117 op 09-10-2006 20:24 ]
Ik heb laatst ook nieuwe netwerkkaart erin gepropt dankzij tip van hier. Kwam niet boven 800 k/sec uit. Haal nu goede snelheden. (800 k/sec is ca. 10 Mbit)Anoniem: 192117 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:45:
Ik besef me opeens iets heel stoms...Ik heb volgens mij een 10Mbit netwerkkaart ipv een 10/100 Mbit kaart..
Kan dit eventueel ook een verklaring zijn ? Of zou ik dan alsnog boven de 6 Mbit uit moeten komen ?
800 KB is omgerekend 6.4 Mbit...dus vandaar dat dat me nog wat laag lijkt voor een 10 Mbit kaart, maar zal sowieso voor de zekerheid morgen eens een 10/100 kaartje halen en kijken wat ie dan doet...Talisker_NL schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:07:
[...]
Ik heb laatst ook nieuwe netwerkkaart erin gepropt dankzij tip van hier. Kwam niet boven 800 k/sec uit. Haal nu goede snelheden. (800 k/sec is ca. 10 Mbit)
Hehe X marks the spot, Realtek it isLizard schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:25:
Mja als dat 10 Mbit kaartje een goedkoop realtek kaartje kan het zelfs lastig worden om daar de max uit te halen.
Morgen dus heel snel een 10/100 halen...
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]
Anoniem: 31228

Heb ik bij KPN genoeg aan het goedkoopste BelBudget Abonnement?
Ik kom op de site verschillende prijsopgaves tegen, wat is correct?
23,95 en na 1 jaar 29,95
29,95 en na 1 jaar 39,95
En ik lees ook dat als ik KPN zelf wil behouden dat het Orange bedrag 5,- lager wordt?
Ik zie door de bomen het bos niet meer, help... Ik wil graag over, maar wil weten voor welk bedrag
/\/\arcel
wanneer betaal je 39.95? als je KPN opzegt, want dan betaal je nog de lijnkosten. doe je inprincipe nu ook, maar je hebt wel een telefoonsignaal erop zitten.
gewoon belbudget nemen en Orange adsl + telefonie, met behoud van KPN.
It ain't stupid if it works!
Is het mogelijk om op de Livebox (Sagem) de poort van de configuratie pagina te veranderen in iets anders dan poort 80 ?
Ik heb namelijk een webserver draaien en van binnen het eigen netwerk gaat ie naar de configuratie pagina van de Livebox.
Ik kan wel proxy.orange.nl:8080 gebruiken, maar als ik dat niet telkens aan en uit hoef te zetten zou natuurlijk veel prettiger zijn.
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Hiervoor werkte het de ene keer wel, de andere keer weer niet.
Ik ben in iedergeval erg tevreden over de internet verbinding. Tot nog toe geen echte problemen ondervonden. Vanavond eens de LB resetten om te kijken of ik andere intrain waardes krijg.
begrijp ik het goed dat ik met dit Orange abo NIKS meer aan KPN betaal, dus ook niet de ADSL kosten??
Eventueel. Ik heb net uitgelegd gekregen dat als je je KPN analoge telefoonlijn wilt aanhouden je aan een KPN BelBudget abo genoeg hebt. Die kost je 9,95 per maand uit m'n hoofd.ForrestX schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:27:
Ik betaal nu nog € 25,- aan ADSL aan KPN en € 29,95 aan Planet..maw mijn internet nu kost zo'n € 55,-...(+ mijn vaste tel abo...)
begrijp ik het goed dat ik met dit Orange abo NIKS meer aan KPN betaal, dus ook niet de ADSL kosten??
Maar nu de ADSL kant. Je kan inderdaad ook kiezen KPN helemaal op te zeggen. Orange moet dan wel de lijn (het draadje zelf) huren van KPN, maar dat is in je abonnementbedrag opgenomen. Dus je betaalt alleen aan orange, klaar.
Reden om wel de analoge KPN lijn aan te houden is voor mij dat ik eerst wil ervaren of er nog kinderziektes zijn bij Orange Telefonie. En het gevoel altijd 112 te kunnen bereiken.
same here...heb hier al een aantal maal gevraagd om ervaringen met de vaste telefonie in dit pakket, maar niemand schijnt die te hebben of te willen posten...Anoniem: 31228 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:36:
[...]
=tekst=
Reden om wel de analoge KPN lijn aan te houden is voor mij dat ik eerst wil ervaren of er nog kinderziektes zijn bij Orange Telefonie. En het gevoel altijd 112 te kunnen bereiken.
Met mijn KPN telefoon abo heb ik niet zoveel moeite....wel met de dubble kosten die ik nu voormijn internet (KPN+Planet) betaal...daar wil ik vooral vanaf...en dat ben ik blijkbaar met dit abo...
Ik snap overigens het prijsverschil niet...Ik betaal nu zoals gezegd 25 aan KPN en 29 aan Planet...en bij Orange de helft
Ben ik een dief van mijn eiegen portomonaie? Dit lijkt bijna to good to be true...
[ Voor 8% gewijzigd door ForrestX op 10-10-2006 09:46 ]
Pas gewoon je hosts file aan dan heb je geen last meer van die Livebox....FlowDesign schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:23:
Vraagje:
Is het mogelijk om op de Livebox (Sagem) de poort van de configuratie pagina te veranderen in iets anders dan poort 80 ?
Ik heb namelijk een webserver draaien en van binnen het eigen netwerk gaat ie naar de configuratie pagina van de Livebox.
Ik kan wel proxy.orange.nl:8080 gebruiken, maar als ik dat niet telkens aan en uit hoef te zetten zou natuurlijk veel prettiger zijn.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Tja, die vraag kun je alleen zelf beantwoorden....ForrestX schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:43:
[...]
same here...heb hier al een aantal maal gevraagd om ervaringen met de vaste telefonie in dit pakket, maar niemand schijnt die te hebben of te willen posten...
Met mijn KPN telefoon abo heb ik niet zoveel moeite....wel met de dubble kosten die ik nu voormijn internet (KPN+Planet) betaal...daar wil ik vooral vanaf...en dat ben ik blijkbaar met dit abo...
Ik snap overigens het prijsverschil niet...Ik betaal nu zoals gezegd 25 aan KPN en 29 aan Planet...en bij Orange de helftvoor een snellere verbinding (6 Mbits bij Planet vs 20 Mbits bij Orange)
Ben ik een dief van mijn eiegen portomonaie? Dit lijkt bijna to good to be true...
Ik vond van wel en moet nog steeds zeggen dat ik iedere maand met veel plezier "Bill" binnenlaat. We hebben een hoop lol samen als we aan KPN terugdenken. Echt een fijne vent die "Bill".
Telefonie is hier trouwens al weer geruime tijd gewoon stabiel.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
waar je wel rekening mee moet houden als je Orange je lijn over laat nemen. Is dat, mocht je ooit van provider willen wisselen, opnieuw KPN aansluitkosten (á 50€ geloof ik) moet betalen.
Houd je gewoon je KPN belbudget ernaast dan hoeft dit niet.
Dus de lijn laten overnemen door Orange heeft weinig voordelen
+ geen rekening meer van KPN
- Als orange telefonie niet werkt kan je niet meer bellen, met een KPN lijn erachter kan je altijd nog via KPN bellen
- Hogere kosten (10€ orange tov €9,67 voor KPN belbuget)

Bel je veel via de vaste lijn, dan wordt het natuurlijk interessant.
Maar als ik arts of zo zou zijn en ik moest altijd bereikbaar zijin zou ik bij KPN blijven.
Wel met een starttarief van E 0,04 per gesprek, maar ja, verhaaltje kniesoor hehe...-ET- schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:42:
Ik vergeet natuurlijk de belangrijkste pro van Orange en dat is gratis bellen naar vaste nummers in nederland
En ik heb net van de afdeling verkoop begrepen dat als ze dit gratis bellen ooit afschaffen en je bent al klant, dat je dan het recht hebt op te zeggen.
Deze jongen gaat hard richting kiezen voor Orange...
Anoniem: 117242
Je zou newszilla6 (wel IPv6) kunnen gebruiken om aan te vullen. Trucje met extra draadjes?Anoniem: 150806 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:57:
Kwaliteit redelijk, heb wel altijd pars nodig om te repareren, maar ik krijg het altijd wel compleet.
Retentie is bagger, gemiddeld 3 tot 5 dagen.
Snelheid ruim 300 kbit/s, wel door een trucje met extra draadjes. DVD binnen in 6 à 8 uur.
Snelheidsprobleem opgelost na het installeren van een nieuwe 10/100 Ethernetkaart
Thanks voor alle hulp !!
Dat kan ook maar dan ziet mijn site er heel anders uit omdat er nog steeds dingen zijn die naar de domeinnaam verwijzen. Maar dat ligt denk ik aan de Wordpress instellingen.BN schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:09:
[...]
Pas gewoon je hosts file aan dan heb je geen last meer van die Livebox....
Waar test je dat?Anoniem: 192117 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:58:
Your current bandwidth reading is: 16.38 Mbps which means you can download at 2.05 MB/sec. from our servers.
Snelheidsprobleem opgelost na het installeren van een nieuwe 10/100 Ethernetkaart
Thanks voor alle hulp !!
En telefonie werkt hier al 3 maand probleemloos
[ Voor 19% gewijzigd door metoo op 10-10-2006 19:29 ]
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Heb je 2 aansluitingen gekoppeld?gdew schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:55:
Your current bandwidth reading is: 29.74 Mbps which means you can download at 3.72 MB/sec. from our servers.
En telefonie werkt hier al 3 maand probleemloos
enige BT apparaat dat ik heb is mijn V3i waarmee ik af en toe outlook sync....heeft draadloos dan toegevoegde waarde??
nevermind..BT zit standaard in de LB..draadloos kun je latijd bij bestellen las ik net...
[ Voor 24% gewijzigd door ForrestX op 10-10-2006 21:37 ]
Nee, niet, het geeft denk ik de betrouwbaarheid van de test weer

Your current bandwidth reading is: 12.63 Mbps which means you can download at 1.58 MB/sec. from our servers.
Ik heb wel een erg fluctuerende lijn.
[ Voor 25% gewijzigd door metoo op 10-10-2006 23:07 ]
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Handig via google, dan vindt je er straks 1 in de USA of nog erger ergens in Azie... gaat vast rap.Triple-D schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:41:
Deze tests zijn m.i. niet betrouwbaar. Zoek gewoon een 100mb.bin bestand op met google, downlaod deze en kijk hoe snel dat gaat. Dat zal een veel betere schatting zijn van je max download snelheid.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
wat dacht je van 'alleen pagina's uit Nederland' aanvinken?bjck schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:44:
[...]
Handig via google, dan vindt je er straks 1 in de USA of nog erger ergens in Azie... gaat vast rap.
ook offtopic: dit is post 999 in dit draadje, wie durft?
Dit topic is gesloten.