Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.134 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 21:53
Wormaap schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:49:
Overigens komen (door het bot genomen) grotere woofers lager, maar tegen meer energie.
Een woofer die 10Hz kan weergeven gaat inderdaad onmenselijke hoeveelheden vermogen zuipen, aangezien lagere tonen nou eenmaal meer energie kosten, en 10Hz toch wel vrij laag is :P
In de P.A.-wereld hebben subs inderdaad hogere rendementen, maar daar speelt een 'sub' wel vanaf 40Hz, 30 als je een enorm goede set hebt (en een top meestal maar tot 15-17kHz)
De rest is in P.A. domweg niet belangrijk genoeg om rendement voor op te offeren. Het blijft altijd een tradeoff tussen lineairiteit en rendement.
Dit is niet juist. Meeste "fatsoenlijke" setups waar ik mee heb gewerkt lopen door tot soms wel 15 Hz. De aanname dat er onder de 40 niets meer zit is onzin. Sterker nog, er is een fabrikant wel 40 Hz al LPF voor hun subs gebruikt in combinatie met bepaalde toppen.
De aanname dat een top maar tot 15-17 kHz zou lopen is ook onjuist. Een goed systeem laat je doorlopen tot 22 kHz. Daar begin je met filteren. Op deze wijze pak je alles tot 20 kHz en heb je geen ultrasoon signaal wat je drivers kan vernagellen of wat je amps toch niet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 17:28
Tom weet het weer beter.
Ik heb absoluut niet geschreven dat deze luidsprekers "slecht" zijn. Voor 20000 euro moet je wel wat neer kunnen zetten lijkt mij. Maar het verschil tussen de goedkoopste luidsprekers van magnat en deze mastodonten vind ik vrij onverklaarbaar. Vandaar de opmerking decandent.

Er is op ieder luidsprekermerk wel iets aan te merken. Ze maken niet voor iedereen de juiste producten. Veel mensen zullen ontzettend blij zijn met een setje budget luisprekers, terwijl anderen nog iets te zeuren hebben over hun B&W 801's. Over persoonlijke smaak valt maar weer eens niet te twisten.
Mijn smaak is in iedergeval niet de boven genoemde magnats. Beter gezegd het maakt mij helemaal niet uit hoe iets er uitziet, als de geluidskwaliteit maar naar mijn smaak is (of budget).

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:34
Na de hele avond bezig geweest om mijn spul op te hangen enzo zal ik hier morgen ook eens wat foto's posten na alles tijdenlang te hebben gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:27: :/ Sorry, hoor, maar die units zien er gewoon perfect normaal uit, zelfs voor een hi-end speaker.
Geperse alu korf voor een mid is verre van highend. Daar hoort gewoon een nette massief gegoten, en stromingsvrije korf op te zitten. En ja, het ziet er cheap uit, ook al zal het dan misschien niet zijn.

De tweeter hebben ze overigens van Scanspeak geleent ;) Konden zelf niks beters bedenken :P

Verder verwacht ik dat die mega subwoofer meer problemen geeft dan dat ie goed maakt.
En dan nog, wie weet zit de 20.000 euro gewoon grotendeels in het geluid? Zoals het eigenlijk hoort. En niet in een designbehuizing die lijkt op een slakkenhuis en die geen normale mens in z'n huis wilt.
De behuizing waar jij op doelt heeft alles met geluids!
En als ik ze had, zou ik ze in godsnaam niet in luidsprekers steken. :P
Goede keuze ;)

Like I said, it's not worth it!

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 22-08-2006 02:03 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

brutalbasterd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:49:
Tom weet het weer beter.
Ik heb absoluut niet geschreven dat deze luidsprekers "slecht" zijn. Voor 20000 euro moet je wel wat neer kunnen zetten lijkt mij. Maar het verschil tussen de goedkoopste luidsprekers van magnat en deze mastodonten vind ik vrij onverklaarbaar. Vandaar de opmerking decandent.
Tom weet het altijd beter, ik ben audiofiel, die weten het altijd beter... O-)
Laten we het eerst over de definitie van decadent hebben, Vandale geeft me:
1. ontaard, verworden
2. zeer verfijnd, maar innerlijk krachteloos

Die tweede heeft hier al duidelijk geen toepassing. De eerste dan, waarom zou Magnat haar ware aard verliezen als ze een schot doen naar de Hi-end markt? Dat noemen ze gewoon slimme marketing. Snap je ook wel als je in een bedrijf werkt, neem ik aan. Het Hi-end segment zit in de lift, dus speelt men daar op in. Of mag alleen een Hi-end bedrijf Hi-end luidsprekers maken? Dan moet je ook neerkijken op een bedrijf als B&W die het lagere segment probeert te plezieren?

Ik claim trouwens niet dat je de luidsprekers slecht vond, maar decadentie is hier niet van toepassing.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

sjaak88 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:18:
[...]
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die even naar belgië gaan om daar de wharfedales te kunnen beluisteren.
Ik had het niet zozeer om ze te kunnen kopen, maar te beluisteren.
Als er in België verkooppunten zijn (daar kan je meestal ook luisteren, hoor, als het een goede verkoper is) dan zijn er in Nederland ook, hoor. Qua invoerders gesproken zit de Benelux vaak onder één hoedje.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:56:
[...]
Geperse alu korf voor een mid is verre van highend. Daar hoort gewoon een nette massief gegoten, en stromingsvrije korf op te zitten. En ja, het ziet er cheap uit, ook al zal het dan misschien niet zijn.
En geperst papier is ook goedkoop. Maar toch nog veel gebruikt, zelfs in Hi-end. Het moet niet altijd Kevlar en Diamant zijn wat de klok slaat, om de Hi-end stempel te krijgen, imo.
De tweeter hebben ze overigens van Scanspeak geleent ;) Konden zelf niks beters bedenken :P
Net zoals de meeste Hi-enders hun drivers ergens anders gaan halen... ?! :/
Verder verwacht ik dat die mega subwoofer meer problemen geeft dan dat ie goed maakt.
And that is... why? Zo een claim, dan verwacht ik dat je hem eerst moet gehoord hebben. :)
De behuizing waar jij op doelt heeft alles met geluids!
Yup. Dat weet ik ook wel dat B&W daar een mooi verhaaltje rond spint. Maar als het zo een uitzonderlijk goede behuizing is, waarom zijn er dan geen andere fabrikanten die experimenteren met dit soort behuizingen? En kom nou niet af met copyright, overal wordt er gekopieërd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 17:28
Hallo Tom,

Ik heb de van Dale niet nodig om het woord decadent op de juiste manier te gebruiken.

"Snap je ook wel als je in een bedrijf werkt, neem ik aan."
Dit soort denigrerende persoonlijke opmerkingen mag je ook wel voor je houden. Ik heb b.v. geen tijd om 3 posts in 15 minuten op dit forum te zetten.

Maar nu houd ik op met het getouwtrek.

[ Voor 6% gewijzigd door brutalbasterd op 22-08-2006 10:36 ]

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30

Exirion

Gadgetfetisjist

brutalbasterd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:10:
Maar nu houdt ik op met het getouwtrek.
* Exirion is ook een betweterige audiofiel O-)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

brutalbasterd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:10:
Hallo Tom,

Ik heb de van Dale niet nodig om het woord decadent op de juiste manier te gebruiken.

"Snap je ook wel als je in een bedrijf werkt, neem ik aan."
Dit soort denigrerende persoonlijke opmerkingen mag je ook wel voor je houden. Ik heb b.v. geen tijd om 3 posts in 15 minuten op dit forum te zetten.

Maar nu houd ik op met het getouwtrek.
Je hebt echt helemaal naast m'n post gelezen. Die opmerking was bijvoorbeeld helemaal niet denigrerend of persoonlijk bedoeld. "Als (bij voorwaarde dat) iemand in een bedrijf werkt, weet dan dat ... ", gewoon, een algemene stelling.

En over mijn post-aantal moet je niet beginnen zeuren, want dat is gewoon op de man spelen dat je doet. En dat hoeft helemaal niet. Het is gewoon een discussie, geen ruzie (of getouwtrek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:01
En dat allemaal omdat ik voor de grap speakertjes van 20.000 euro heb gepost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:35:
En dat allemaal omdat ik voor de grap speakertjes van 20.000 euro heb gepost >:)
Eentje voor bij op de lijst dus:
"Bose", "Kabels", "Magnat Vintage 990", ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als we dan toch lekker offtopic aan het betweteren zijn :P.
Wormaap schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:49:
Overigens komen (door het bot genomen) grotere woofers lager, maar tegen meer energie.Een woofer die 10Hz kan weergeven gaat inderdaad onmenselijke hoeveelheden vermogen zuipen, aangezien lagere tonen nou eenmaal meer energie kosten, en 10Hz toch wel vrij laag is :P
Je bewijst een stelling dat lage tonen veel vermogen kosten omdat lage tonen nu eenmaal veel vermogen kosten 8)7. Dat is simpelweg niet zo. 100db op 500Hz kost (grofweg) net zoveel vermogen als 100db op 20Hz, als de luidspreker even gevoelig is (zegmaar in de +/- 3db range). Het is alleen wel zo dat mensen onder de 35hz een stuk minder gevoelig zijn voor hoge volumes, dus laag vaak harder opgenomen is (drums en basgitaren gaan hard en in electronische muziek is het helemaal lekker om laag harder in te mixen, als je dat niet doet klinkt het vrij kaal) en dus er in laag meer geluidsdruk is en dat kost inderdaad meer vermogen, maar dat is dus puur omdat het harder staat, niet omdat het lage tonen zijn.

110db op 35hz is ook een stuk beter te trekken dan 110 db op 500Hz (dan wordt je gek, van 35hz ook, maar minder snel :P).

In de P.A.-wereld hebben subs inderdaad hogere rendementen, maar daar speelt een 'sub' wel vanaf 40Hz, 30 als je een enorm goede set hebt (en een top meestal maar tot 15-17kHz)
De rest is in P.A. domweg niet belangrijk genoeg om rendement voor op te offeren. Het blijft altijd een tradeoff tussen lineairiteit en rendement.[/quote]

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 22-08-2006 13:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
TomSwinnen schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:38:
[...]

Eentje voor bij op de lijst dus:
"Bose", "Kabels", "Magnat Vintage 990", ... :p
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
jappo112 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:40:
[...]

Dit is niet juist. Meeste "fatsoenlijke" setups waar ik mee heb gewerkt lopen door tot soms wel 15 Hz. De aanname dat er onder de 40 niets meer zit is onzin. Sterker nog, er is een fabrikant wel 40 Hz al LPF voor hun subs gebruikt in combinatie met bepaalde toppen.
De aanname dat een top maar tot 15-17 kHz zou lopen is ook onjuist. Een goed systeem laat je doorlopen tot 22 kHz. Daar begin je met filteren. Op deze wijze pak je alles tot 20 kHz en heb je geen ultrasoon signaal wat je drivers kan vernagellen of wat je amps toch niet pakken.
Audio Performance Sub7: 27Hz (2x18" monster)
HK Audio CTA 118: 42Hz (De Cohedra-lijn gaat zelfs 'maar' tot 47Hz op +/- 3dB)
Dynacord Cobra Sub: 30Hz (Da's dan wel op +/- 10dB)
Meyer M3D Sub: 42 Hz.

Moet ik nog doorgaan? Dit zijn toch wel allemaal vrij redelijke systemen dacht ik zo.
Dat er onder de 40Hz nog genoeg zit, hoef je me echt niet te vertellen, en in een HiFi-set vind ik't zelf ook niet bepaald overbodig om ze te horen. In een live-situatie voegt't echter weinig tot niets toe.
Liever een sub die 140dB haalt, dan een die 120dB haalt en 10 Hz lager komt :P
Ik zou dan ook graag zien waar jij (in de P.A. dus, in HiFi geloof ik je meteen) een sub vindt die 15Hz doet.
Ik heb het vermoeden dat we het over 2 geheel verschillende 'werelden' hebben, jij lijkt't over HiFi te hebben, terwijl ik inging op de eerder genoemde P.A.-woofers.

@JvS: Ik geef toe, dat stukje was misschien wat érg kort door de bocht :P
Rephrase: Het fatsoenlijk hoorbaar reproduceren van sublaag kost een scheut vermogen waar je u tegen zegt, door de lage gevoeligheid van onze oren in die range, en het feit dat de subs die zo laag komen vaak erg ongevoelig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 22-08-2006 19:24 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:53:
En geperst papier is ook goedkoop. Maar toch nog veel gebruikt, zelfs in Hi-end. Het moet niet altijd Kevlar en Diamant zijn wat de klok slaat, om de Hi-end stempel te krijgen, imo.
Dat papier gebruikt wordt heeft een goede reden, anders dan een geperste korf. De vergelijking gaat totaal niet op.
Net zoals de meeste Hi-enders hun drivers ergens anders gaan halen... ?! :/
Correct. Daarom zijn ze het allemaal niet waard ;)
And that is... why? Zo een claim, dan verwacht ik dat je hem eerst moet gehoord hebben. :)
Dat menbraan moet machtig sterk zijn om geen resonanties te hebben, en ook nog eens goed gedempt. Dat maakt het zwaar, en inefficient. Misschien daarom wel die dikke amp... In ieder geval is dat ver weg van de ideaale subwoofer, die een zo laag mogelijke Fs heeft, met een zo klein mogelijke Mms (en natuurlijk een zo groot mogelijke Xmax). Neem dan liever twee 18" woofers, een aan iedere kant. Ben je ook nog eens een keer van alle kwade kastinvloeden af vanwegen de impulscompensatie.
Yup. Dat weet ik ook wel dat B&W daar een mooi verhaaltje rond spint. Maar als het zo een uitzonderlijk goede behuizing is, waarom zijn er dan geen andere fabrikanten die experimenteren met dit soort behuizingen? En kom nou niet af met copyright, overal wordt er gekopieërd. :P
Ik vrees toch echt dat ze daar een patent op hebben :P

Wat betreft de 10 Hz: die zijn al lang door alle apperatuur wegefilterd door al die seriecaps.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 22-08-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Na lange tijd gekeken te hebben word het maar eens tijd om mijn setje te posten.

Sorry voor de brakke kwaliteit foto's!

Totaaloverzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema1.jpg

De digitale ontvanger, de ps2 en de home cinema:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema2.jpg

Home Cinema:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema3.jpg

Home Cinema:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema12.jpg

Close-up Home Cinema:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema11.jpg

Close-up Televisie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema4.jpg

De Televisie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema5.jpg

Voorkant van de subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema6.jpg

Achterkant van de subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema7.jpg

Onderkant van de subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema8.jpg

Digitale Ontvanger en Playstation 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-net.com/fctwente1965/Tweakers/HomeCinema13.jpg

Wat zien wij hier?

- Home Cinema: JBL DSC1000
- LCD-TV: LG 32LC2R
- Digitale Ontvanger: Thomson DSI 4300
- Boxen: JBL: SCS200.5/230
- Game Console: Sony Playstation 2

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 22-08-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zo'n vette set verdiend toch eigenlijk ook een vette opstelling :+

Voor de rest erg netjes :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
De speakertjes van je JBL zien er wel erg klein uit, maar de sub voegt waarschijnlijk veel toe (zoals een trillende grond dankzij de uitgang onderin >:) )

Verder vind ik een 360 NOG mooier staan daar, helemaal met die tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Barry|IA schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:32:
Zo'n vette set verdiend toch eigenlijk ook een vette opstelling :+

Voor de rest erg netjes :)
Ben er ook wel een paar uur mee bezig geweest voordat ik eindelijk alles in deze opstelling had.
En dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:00:
De speakertjes van je JBL zien er wel erg klein uit, maar de sub voegt waarschijnlijk veel toe (zoals een trillende grond dankzij de uitgang onderin >:) )

Verder vind ik een 360 NOG mooier staan daar, helemaal met die tv.
Ja, de speakers zijn denk ik zo'n 30 cm hoog?? Maar het geluid wat er uit klinkt hardstikke mooi.
En de uitgang onderin is inderdaad een leuke toevoeging >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Robbie T schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:04:
[...]

Ben er ook wel een paar uur mee bezig geweest voordat ik eindelijk alles in deze opstelling had.
En dankje.
Ik doelde meer op die PS2 en die centerspeaker. Maar probeer je sub eens in een hoek te zetten, dan heb je nog meer winst :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:06

R-B

Blokkert

Heb zelf sinds gister de JBL e250p eindelijk staan..

Jezus wat een verschil met mijn oude pioneer zeg!!! (Wat wil je met 12" woofer, kast zo groot als ik weet niet wat!! )
Alleen nog even een nette kabel halen. Nu zo een smal-cheap kabeltjes nog tussen. Kan wat beter natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door R-B op 22-08-2006 22:20 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Barry|IA schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:17:
[...]

Ik doelde meer op die PS2 en die centerspeaker. Maar probeer je sub eens in een hoek te zetten, dan heb je nog meer winst :)
Ja, ik heb er over zitten denken om nog een extra beugel voor de ps2 te kopen maar om nog een keer 40 euro daarvoor uit te gaan geven vond ik een beetje overdreven..(ben maar een arme student ;) , temeer omdat ik het niet meer zoveel gebruik.

en de center wou ik eerst nog boven de tv hangen, maar ach vond het wel goed zo eigenlijk..

De sub in een hoek is niet mogelijk of hij komt tussen mijn kast en de muur en dat lijkt mij ook niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 21:53
Wormaap schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:22:
[...]

Audio Performance Sub7: 27Hz (2x18" monster)
HK Audio CTA 118: 42Hz (De Cohedra-lijn gaat zelfs 'maar' tot 47Hz op +/- 3dB)
Dynacord Cobra Sub: 30Hz (Da's dan wel op +/- 10dB)
Meyer M3D Sub: 42 Hz.

Moet ik nog doorgaan? Dit zijn toch wel allemaal vrij redelijke systemen dacht ik zo.
Dat er onder de 40Hz nog genoeg zit, hoef je me echt niet te vertellen, en in een HiFi-set vind ik't zelf ook niet bepaald overbodig om ze te horen. In een live-situatie voegt't echter weinig tot niets toe.
Liever een sub die 140dB haalt, dan een die 120dB haalt en 10 Hz lager komt :P
Ik zou dan ook graag zien waar jij (in de P.A. dus, in HiFi geloof ik je meteen) een sub vindt die 15Hz doet.
Ik heb het vermoeden dat we het over 2 geheel verschillende 'werelden' hebben, jij lijkt't over HiFi te hebben, terwijl ik inging op de eerder genoemde P.A.-woofers.

@JvS: Ik geef toe, dat stukje was misschien wat érg kort door de bocht :P
Rephrase: Het fatsoenlijk hoorbaar reproduceren van sublaag kost een scheut vermogen waar je u tegen zegt, door de lage gevoeligheid van onze oren in die range, en het feit dat de subs die zo laag komen vaak erg ongevoelig zijn.
Ik haal niet twee werelden door elkaar. Ik ben namelijk werkzaam in de branche waar we het over hebben. De HPF van een SB218 zit op 25 Hz. Bij een infrabass zit deze op 15 Hz. Van een TSW721 zit deze officieel op de 15, meestal wordt deze opgedraaid naar de 25 Hz. Het reden dat de meeste systemen niet zo diep gaan heeft te maken met de filterpunten en hoeveel drivers (4 weg, 5 weg) er gebruikt worden. Daarnaast is het bouwen van een fatsoenlijke sub ook nog steeds lastig voor een hoop fabrikanten.
De aanmame dat echt sublaaf/infralaag niets uitmaakt bij live weergave is echt onzin. Ik nodig je uit om een keer te komen luisteren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Robbie T schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:46:
Na lange tijd gekeken te hebben word het maar eens tijd om mijn setje te posten.
Ziet er netjes uit kerel, lekker ruimtebesparend zo'n kolom met plateautjes. Daar hebben anderen (waaronder ik) een hele kast voor nodig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Robbie T schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

Ja, ik heb er over zitten denken om nog een extra beugel voor de ps2 te kopen maar om nog een keer 40 euro daarvoor uit te gaan geven vond ik een beetje overdreven..(ben maar een arme student ;) , temeer omdat ik het niet meer zoveel gebruik.

en de center wou ik eerst nog boven de tv hangen, maar ach vond het wel goed zo eigenlijk..

De sub in een hoek is niet mogelijk of hij komt tussen mijn kast en de muur en dat lijkt mij ook niet zo handig.
Je bent een arme student maar je hebt wel een HD tv van 1000 euries. wat klopt hier niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:46:
[...]

Je bent een arme student maar je hebt wel een HD tv van 1000 euries. wat klopt hier niet ;)
Hetgeen dat ik de hele zomer heb gewerkt en dus geld had..maar het dus net zo hard weer heb uitgegeven en nu weer arm ben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
DriveSand schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

Ziet er netjes uit kerel, lekker ruimtebesparend zo'n kolom met plateautjes. Daar hebben anderen (waaronder ik) een hele kast voor nodig :P.
Ach jah, heb niet zo'n hele grote kamer dus het is dit of nog minder ruimte in de rest van de kamer;)
En vind het er zelf niet lelijk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06
Hey luitjes dit is mijn eerste Home Cinema post.

Specs:

Harman/Kardon AVR235
Harman Kardon DVD27
Harman/Kardon HKTS8
Mycom 32inch LCD

Setje klinkt erg goed. Moet nu nog even 2 zuilen kopen voor front. Rear hangen ze aan de muur.

De situatie voor de Harman en met LCD nog op de voet:
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/7355/1101026yu8.jpg

De nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/9193/1111101pz8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/6346/1111125bf9.jpg
De HK achter melkglas :P
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/1713/1111127iz3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/3536/1111128py0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/3255/1111130oi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/2223/1111131wf4.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door wimpie007 op 23-08-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Iedereen tegenwoordig in dit forum toch altijd met die harman kardon versterkers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Hehe :P, Lang getwijfeld maar toch maar gekocht. Nu beetje spijt dat ik niet de iets zwaardere 335 en HKTS11 gekocht heb.
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:26:
Iedereen tegenwoordig in dit forum toch altijd met die harman kardon versterkers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
wimpie007 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:31:
Hehe :P, Lang getwijfeld maar toch maar gekocht. Nu beetje spijt dat ik niet de iets zwaardere 335 en HKTS11 gekocht heb.

[...]
Hoezo, vind je die andere zo veel beter klinken?

Ik heb een infinity oreus set met een kenwood versterker, maar nu is mijn vraag:

Gaat dit wel goed samen? Ik heb namelijk nog nooit met een andere versterker getest.

[ Voor 22% gewijzigd door JSTPS op 23-08-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Nou veel beter niet, maar gaat wel harder en de HKTS11 heeft zwaardere basskist(200W) en 2 ipv 1 middentoon speakers)
Wat bedoel je gaat wel samen? Jouw Kenwoon en die infinity of mijn setje?

[ Voor 24% gewijzigd door wimpie007 op 23-08-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
wimpie007 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:35:
Nou veel beter niet, maar gaat wel harder en de HKTS11 heeft zwaardere basskist(200W) en 2 ipv 1 middentoon speakers)
Wat bedoel je gaat wel samen? Jouw Kenwoon en die infinity of mijn setje?
Ik bedoel eigenlijk:

Ik heb nu een half jaar die infinity oreus set met een kenwood versterker die overigens wel erg goed was getest en (de versterker bedoel ik maar de speakers natuurlijk ook ;) ) maar ik weet niet zeker of dat wel goed uitpakt met een kenwood versterker. Sommige mensen zeggen dat de infinity oreus een moeilijk setje is en niet bij de eerste beste versterker zich van z'n beste kant laat zien. Ik heb nooit getest met andere versterkers, en misschien klinkt het met een andere versterker wel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Mis je iets? Vind je je set niet goed klinken? Ik denk dat je van je set moet genieten en je niet moet afvragen of het beter zou klinken als dit of als dat. Als je écht ontevreden bent kun je verder gaan kijken, maar ga niet af op wat "sommige mensen zeggen", die zeggen namelijk zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:05:
[...]

Ja, de speakers zijn denk ik zo'n 30 cm hoog?? Maar het geluid wat er uit klinkt hardstikke mooi.
En de uitgang onderin is inderdaad een leuke toevoeging >:)
Bij een sub wil ik liever geen trillende grond :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:27:
[...]

Volgens mij verwar jij afwerking met smaak, denk ik. De units zien er cheap uit, wat is dat nou voor bs? :/ Sorry, hoor, maar die units zien er gewoon perfect normaal uit, zelfs voor een hi-end speaker. De subwoofer unit, met dat logotje erop is een kwestie van smaak. Vind dat je heus op basis van een paar foto's geen oordeel kan vellen over de afwerking. En dan nog, wie weet zit de 20.000 euro gewoon grotendeels in het geluid? Zoals het eigenlijk hoort. En niet in een designbehuizing die lijkt op een slakkenhuis en die geen normale mens in z'n huis wilt.

Nou ja, wat zitten we te lullen, zowel jij als ik hebben geen 20.000 euro. En als ik ze had, zou ik ze in godsnaam niet in luidsprekers steken. :P
Dit is precies waar je tegen aanloopt wanneer een merk buiten hun imago producten op de markt brengen. Als ik het in het debiele trek kun je het vergelijken met Lada die een auto in de Ferrari klasse uitbrengt; niemand gelooft dat de ervaring en research & development van Lada goed genoeg is om een fatsoenlijke auto in dat segment uit te brengen.

Magnat heeft geen goed imago wat betreft echt dure speakers dus niemand gelooft op basis van de foto's en een oppervlakkige indruk dat ze hun prijs waar kunnen maken. Ik maak me er ook schuldig aan, ondanks dat ik die speaker nog nooit gehoord heb. Wanneer Kharma of Avalon zo'n speaker uit zou brengen begin ik pas te fantaseren over hoe goed dat wel niet moet klinken. Bij deze speaker heb ik echt het idee dat het een prestige project was van één of andere geflipte Magnat manager die wat leuks wilde proberen.

Dat zal wel zo blijven want ik kan én geen speaker van 20.000 euro op waarde schatten, én ik heb geen idee waar je die monster Magnat kan beluisteren. Maarja, ik kan er allicht over lullen op een forum als deze. ;)

offtopic:
Hi Tom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:23
@Wimpie007: als je je set achter melkglas hebt staan, werkt dan je afstandsbediening nog? Ben ook op zoek naar een nieuwe kast met glazen deurtjes, maar kom verdacht veel melkglas tegen en ben wel benieuwd of dan de a.b. nog gewoon functioneert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:31:
De HKTS11 met je huidige AV235 voldoet ook al prima denk ik zo. De AV235 kan dat 5.1 setje makkelijk aan toch?

Maar ja H&K verkoopt alles in van die setjes, dus bij de HKTS11 zal wel een AV335 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:10:
[...]

Bij een sub wil ik liever geen trillende grond :/ :X
Als je een beetje bass hebt gaat de grond vanzelf trillen. Vooral bij de iets lagere tonen.

Ooit in de bioscoop geweest?

Vaak geeft het trillen van de bank ook net dat beetje extra's mee in films. Je leeft je iets meer in de film, net als met de xbox 360. Bij condemned als je dan wordt geslagen, schrik je meestal maar met de vibratie aan, schrik je nog sneller :P

[ Voor 29% gewijzigd door JSTPS op 23-08-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 00:11
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:36:
[...]

Als je een beetje bass hebt gaat de grond vanzelf trillen. Vooral bij de iets lagere tonen.

Vaak geeft het trillen van de bank ook net dat beetje extra's mee in films. Je leeft je iets meer in de film, net als met de xbox 360. Bij condemned als je dan wordt geslagen, schrik je meestal maar met de vibratie aan, schrik je nog sneller :P
Dan moet je een buttkicker kopen. :D

http://www.thebuttkicker.com/hometheater_home.html

Afbeeldingslocatie: http://www.thebuttkicker.com/images/BK2drawingLFE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:46:

Sorry voor de brakke kwaliteit foto's!

Totaaloverzicht:
[afbeelding]

De digitale ontvanger, de ps2 en de home cinema:
[afbeelding]

Home Cinema:
[afbeelding]

Home Cinema:
[afbeelding]

Close-up Home Cinema:
[afbeelding]

Close-up Televisie:
[afbeelding]

De Televisie:
[afbeelding]

Voorkant van de subwoofer:
[afbeelding]

Achterkant van de subwoofer:
[afbeelding]

Onderkant van de subwoofer:
[afbeelding]

Digitale Ontvanger en Playstation 2:
[afbeelding]

Wat zien wij hier?

- Home Cinema: JBL DSC1000
- LCD-TV: LG 32LC2R
- Digitale Ontvanger: Thomson DSI 4300
- Boxen: JBL: SCS200.5/230
- Game Console: Sony Playstation 2
En nu nog een fatsoenlijke digitale camera! :P

j/k

leuk setje alleen vind ik de opstelling niet zo geweldig. Zal wel zijn vanwege ruimtegebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik geloof dat we eens gescheiden topics moeten krijgen voor fanatieke (semi) high-end stereo draaiers en mensen die zo hard mogelijk willen knallen en beuken onder het genot van een filmpje :) Voor de eerste groep dreigt de boel hier een beetje onder te sneeuwen de laatste tijd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Maar het is toch ook het home-cinema topic? Daar hoeven toch geen high-end stereo opstellingen bij te staan? Meestal is dit namelijk voor muziek.

Hoop volgende week mijn nieuwe center binnen te hebben zodat ik weer van 4.1 naar 5.1 kan. Mijn vorige center was veel te klein voor de rest van mijn set. Als alles compleet is zal ik weer wat foto's plaatsen.

[ Voor 42% gewijzigd door Shiver23 op 23-08-2006 11:41 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Shiver23 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:40:
Maar het is toch ook het home-cinema topic? Daar hoeven toch geen high-end stereo opstellingen bij te staan?
Je hebt opzich gelijk, maar tot nu toe is dat wel altijd zo geweest. De laatste tijd lijkt het echter een beetje te veranderen dus pleit ik voor een apart topic waarin stereo meer aandacht krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Best leuk ding, die Buttkicker. Leuk voor bij een full-blown home-cinema, achterwege laten in een kamer die nog voor iets anders moet dienen. Ook door de prijs. Heb nog stukje review gevonden van mij erover:
In de derde ruimte kreeg ik rillingen. Neen, niet van het geluid maar Audeo had voor de gelegenheid een Buttkicker set meegebracht. Een zware ‘Matrix’ en we waren vertrokken voor heel wat bibberen en beven. Een waardevolle toevoeging aan elke actievolle home-cinema. Wellicht iets minder handig bij een romantische film, maar de Buttkicker heeft gelukkig ook een uit-knop. Nog even een kleine scoop: Buttkicker komt binnenkort met nieuwe producten voor de gamers onder ons. Wat het juist zal zijn, wachten we nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 21:12

iop

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0114.jpg
Woofer en front

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0113.jpg
Overview

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0112.jpg
Pioneer reciever + Kiss

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0109.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0108.jpg
Grundig Tvtje en NES met center JBL erop

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0107.jpg
Overview frontside

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0106.jpg
R-front

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jopberentsen/pics-got/SP_A0105.jpg
Rear JBL

Specs:
Pioneer VSX- C300
Kiss DP-558 80 GB
JBL surround 5.1 (kan type niet vinden) met echte LIFE front speakers.
Grundig TV
Nintendo nes

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit topic is gewoon voor alle sets die mensen willen laten zien. In90% van de gevallen is dat HC.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Ik heb 'nog' niet zo'n grote kamer dus heb ik pc/tv een beetje gecombineerd (A). Dit is nu tijdelijk mijn Home Cinema oplossing :P Voor gamen en desktopwerk is het scherm een b'tje te, hiervoor komt binnenkort een 205bw dan maak ik maar wat meer ruimte :9 maarja tot dan heb ik dit 32" schermpje er staan :)
Klik op de foto's om ze op de originele grootte te bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://downloads.sfclan.nl/tweakers/posts/bureau_klein.jpg
Scherm + PC (dvd speler) + Speakers

Afbeeldingslocatie: http://downloads.sfclan.nl/tweakers/posts/subwoofer_klein.jpg
Subwoofer :)

Wat zie je hier..

Scherm - Samsung LE-32 M51BS (32" LCD TV)
Audioset - Logitech Z-5400 5.1
DVD Speler - PC

[ Voor 37% gewijzigd door appel22 op 14-09-2006 09:53 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:50:
[...]

En nu nog een fatsoenlijke digitale camera! :P

j/k

leuk setje alleen vind ik de opstelling niet zo geweldig. Zal wel zijn vanwege ruimtegebrek?
De opstelling is ook niet geweldig.
Heb een kamer van 3 * 3 waarin ik ook nog een bureau, een bed en een kast kwijt moet;).
Heb nog wel een nis in mijn kamer waar mijn bureau instaat, maar die is verder net groot genoeg voor mijn bureau dus daar kan ik verder ook weinig mee.

We gaan gelukkig uitbouwen en straks zal mijn kamer iets van 5 * 5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

JvS schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:58:
Dit topic is gewoon voor alle sets die mensen willen laten zien. In90% van de gevallen is dat HC.
En van een 100 euro opstelling tot één van 10.000 euro, het past wat mij betreft allemaal. Dat de in verhouding goedkopere setjes vaker voorbij komen is logisch en er is helemaal niks mis mee. Ik vind budget net zo interessant als high end (enge term :| ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:36:
[...]

Met een beetje spikes worden resonanties toch wel ernstig verminderd. En net of een bioscoop het toppunt van hifi homecinema is (en ja ik ga regelmatig naar metropolis in antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:20:

Specs:

Harman/Kardon AVR235
Harman Kardon DVD27
Harman/Kardon HKTS8
Mycom 32inch LCD
Ziet er leuk uit d:)b (heb zelf ook deze set maar dan de DVD22). :9~
2 vraagjes;

1) Ik zie dat je de center speaker op de LCD hebt liggen. Ik wil dit zelf ook doen met mijn center op mijn Panasonic PV60E. Mijn vraag is eigenlijk, kan dit geen kwaad voor de TV of de center speaker :?

2) Lijkt het nou zo of zijn de letters op jouw versterker nou blauw verlicht of gewoon wit.
Als het blauw is, HOE DOE JE DAT???? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DriveSand schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:15:
[...]

En van een 100 euro opstelling tot één van 10.000 euro, het past wat mij betreft allemaal. Dat de in verhouding goedkopere setjes vaker voorbij komen is logisch en er is helemaal niks mis mee. Ik vind budget net zo interessant als high end (enge term :| ).
Das waar, maar de laatste tijd zijn er veel discussies over bepaalde sets of speakers. Terwijl het eingelijk meer een show topic is, met hier en daar wat opmerkingen/kleine discussies over sets of apparatuur in de sets.

De discussies die er nu vaak zijn, zijn van redelijk "hoog" niveau en ze duren pagina's lang.
Wat ik mezelf kan voorstellen, is dat dit wel mensen afschrikt hun setup te posten, aangezien ze toch een wat minder "goed" set hebben (is relatief natuurlijk :P)

Ik maak mezelf soms ook schuldig aan zulke discussies, maar soms laat ik ze ook links liggen. Eigenlijk moeten mensen zelf gewoon meer posten en wellicht is het beter om over die dingen te discuseren in een ander topic (verzoek ? ).
Maargoed het is en blijft een moeilijk punt, want soms voegt het ook weleens wat toe aan het topic.

Ik ga iig binnekort mijn nieuwe DIY center afmaken (hoop ik :P) en alles afstellen en verbouwen. Dan zal ik ook weer eens wat posten (is alweer een tijd geleden :P )

[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 23-08-2006 13:44 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appel22 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:24:
Ik heb 'nog' niet zo'n grote kamer dus heb ik pc/tv een beetje gecombineerd (A). Dit is nu tijdelijk mijn Home Cinema oplossing :P Voor gamen en desktopwerk is het scherm een b'tje te, hiervoor komt binnenkort een 205bw dan maak ik maar wat meer ruimte :9 maarja tot dan heb ik dit 32" schermpje er staan :)
Klik op de foto's om ze op de originele grootte te bekijken.

[afbeelding]
Scherm + PC (dvd speler) + Speakers

[afbeelding]
Subwoofer :)

Wat zie je hier..

Scherm - Samsung LE-32 M51BS (32" LCD TV)
Audioset - Logitech Z-5400 5.1
DVD Speler - PC
vet scherm heb je daar staan zeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

@ appel, welke resolutie draai jij nou?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
R-B schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:22:
@ appel, welke resolutie draai jij nou?
Ik draai op 1366 x 768, wel een lage resolutie voor mij, maar met films kijken is het echt super. Ben wel blij dat ik straks die Samsung 205BW heb met een resolutie van 1680 x 1050 kan draaien en deze "gewoon" als tv :).

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ja ik da8 al, heb zelf de 41 serie als tv hangen. Daarop heb ik ook die reso als secundair scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat plaatjes van mijn HT.
Sta open voor vragen en suggesties... :)

Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/7187/ht001dp9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/9702/ht003pi9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/7599/ht002xp0.jpg

Meer info & pics @ htforum.nl

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:00:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo dat ziet er mooi uit!
Mooi ook dat contrast zo met die donkere muur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Oef, dat ziet er erg strak uit. Staat daar nu nog een TFTje rechts onderin de kast?
Waar is dat voor?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:56:
Oef, dat ziet er erg strak uit. Staat daar nu nog een TFTje rechts onderin de kast?
Waar is dat voor?
TFT is voor Radio/MP3.
Stuk zuiniger dan de plasma... beter milieu begind bij jezelf... :Y)
(denk tijdelijk, maar had m toch nog liggen.. Misschien dat de TFT naar de slaapkamer gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44
Staan je speakers nou niet op spikes? Heb je daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg strak, en mooie kleuren qua inrichting. Ik vind je bank - kleed - muren zeer goed gekozen qua contrast !

Nog een +punt:
Eindelijk weer is iemand met een Sony amp ;) (alhoewel je hem wel gaat vervangen lees ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zag je dat? opeens wordt het scherm 2x zo groot :/ :/ :*)
Ziet er erg strak uit die TV en dat meubeltje is van de IKEA toch?
Ik heb die ook in het zwart (zwartbruin volgens IKEA) maar dan zonder pootjes!
Een nadeel die vakjes 40cm breed en dus te klein voor bijna elke dvd speler :)

Een zeer gelikte (goed uitziende) woonkamer heb je :*) :*) :*) :9~
Nog speciaal gekozen voor die grijze muur achter de tv? vraag me af of het rustiger kijkt als een witte of gekleurde muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjosh schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:24:
Staan je speakers nou niet op spikes? Heb je daar een reden voor?
Speakers staan wel op spikes, kun je alleen niet zien @ foto... ;)
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:26:
Erg strak, en mooie kleuren qua inrichting. Ik vind je bank - kleed - muren zeer goed gekozen qua contrast !

Nog een +punt:
Eindelijk weer is iemand met een Sony amp ;) (alhoewel je hem wel gaat vervangen lees ik :P)
Hele fijne versterker, wel een beetje aggresief hoog... (daar wen je aan) :+
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:35:
[...]

Zag je dat? opeens wordt het scherm 2x zo groot :/ :/ :*)
Ziet er erg strak uit die TV en dat meubeltje is van de IKEA toch?
Ik heb die ook in het zwart (zwartbruin volgens IKEA) maar dan zonder pootjes!
Een nadeel die vakjes 40cm breed en dus te klein voor bijna elke dvd speler :)

Een zeer gelikte (goed uitziende) woonkamer heb je :*) :*) :*) :9~
Nog speciaal gekozen voor die grijze muur achter de tv? vraag me af of het rustiger kijkt als een witte of gekleurde muur :)
Meubel is idd IKEA, en de vakjes zijn te smal... |:( ;)

De grijze muur heb ik speciaal gekozen, zo min mogelijk dingen die de aandacht af kunnen leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Erg knap, Oeloe. Beetje te klinisch, voor mij mag het best wat gezelliger maar wel erg strak en mooie app.

Semi-offtopic: Heb me vandaag wat geamuseerd met wallpapers van Celestion te maken. Die bestaan namelijk niet (of in heel kleine mate) op het net. Moesten er nog Celestion freaks zijn buiten ik. ;)

Resolutie van de full-screen is 1280 * 1024. Verkleinen moet je zelf maar doen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/Celestion001th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/Celestion002th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/Celestion003th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/Celestion004th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/Celestion005th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/Celestion007th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/Celestion008th.jpg

(Trouwens, alle foto's komen van luidsprekers die ik zelf in bezit heb. Maar niet alle foto's zijn m'n eigen foto's. :) )

[ Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 23-08-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

LOL _/-\o_ mijn vader heeft exact dezelfde tv en speakers! Zijn dat de 604's of de 603's?? Kan de grootte niet goed beoordelen op de foto. En volgens mij zie ik de Panasonic 42PV60, klopt?

Hij heeft voor 2x 604 en achter 2x 603, B&W center en ook subwoofer...super set. Mooie kamer bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is dat zilvere tft achtige scherm dat voor het rechtervak van de kast hangt?? :)
Is dat je touchscreen-afstandsbediening voor al je app.? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:01:
[...]

LOL _/-\o_ mijn vader heeft exact dezelfde tv en speakers! Zijn dat de 604's of de 603's?? Kan de grootte niet goed beoordelen op de foto. En volgens mij zie ik de Panasonic 42PV60, klopt?

Hij heeft voor 2x 604 en achter 2x 603, B&W center en ook subwoofer...super set. Mooie kamer bij jou ook.
Speakers zijn de 604's van B&W, de achterspeakers 601 en bij mijn pc de 602...
Ook wat betreft de TV zat je bij het rechte eind... ;)
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:10:
[...]

Wat is dat zilvere tft achtige scherm dat voor het rechtervak van de kast hangt?? :)
Is dat je touchscreen-afstandsbediening voor al je app.? :P
TFT is als 2e beeldscherm.
Heb een 12" touchscreen @ bureau als afstandsbediening.
En een een logitech 885 als normale afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.fr/images/av/20050428/Harmony880-2.jpg

(Zal nog wel een keertje een foto maken van het touchscreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:28:
[...]

Met een beetje spikes worden resonanties toch wel ernstig verminderd. En net of een bioscoop het toppunt van hifi homecinema is (en ja ik ga regelmatig naar metropolis in antwerpen.
Nee, in de bios klinkt het geluid niet al te mooi, dat weet ik. Maar ze hebben wel een krachtige bass staan, en om nou een beetje te trillen op je stoel (Als het moet dan he) kan ook geen kwaad. Ik zit dan NOG meer in de film.

Maar ik heb wel spikes onder m'n sub, al zijn ze niet zo groot. Ik vind die harde tril bij de bass wel matchen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:00:
Semi-offtopic: Heb me vandaag wat geamuseerd met wallpapers van Celestion te maken. Die bestaan namelijk niet (of in heel kleine mate) op het net. Moesten er nog Celestion freaks zijn buiten ik. ;)

knip
offtopic:
ik vind behoorlijk dat je hier veel spamd. overigens mooi gemaakt

Ik heb de Panasonic Tx32PX30 besteld (net optijd, werd dag erna 40¤ duurder), Jehp het is geen LCD tv, maar daar heb ik nu toch geen intresse in. Plus dat het nog niet klaar is en ik er geen geld in wil steken.)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:50:
[...]
offtopic:
ik vind behoorlijk dat je hier veel spamd. overigens mooi gemaakt
Nou bedankt.
* TomSwinnen doet :w. Later allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: lekker bezig geweest, ziet er goed uit.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:41:
Iets wat op de foto's slecht te zien is, is het complete overzicht (heb (nog) geen camera met groothoeklens). Alles is gebroken wit, de meubels zijn grijs, alleen op de foto's komt dat niet tot zijn recht. De posters aan de muur geven ook kleur (alhoewel dit nu wat sobere posters zijn). Tevens zijn de luxaflex dicht, als die open zijn krijg je meer kleur in de kamer hoor. Scheelt een berg. Maar anders kwam mijn nieuwe lamp niet tot zijn recht ;)

En Bose maakt dus ook enkele cubes, scheelt danb ook de helft in prijs ;) En voor de slaapkamer goed genoeg.

Pics:

[afbeelding]
Raampjes

[afbeelding]
Sfeer zonder flits

[afbeelding]
Sub + PStwo

@ hieronder:

Ik had planten, maar die gingen dood :P Ik had ook vissen, die gingen ook dood. Check ook die 2 vaasjes op het av meubel ;) Verder wil ik tussen mijn bank en mijn rommelplanken nog een mooie grote groene plant met grote bladen neerzetten, maar heb geen idee of dat zal staan. En het is en blijft een slaapkamer he, geen woonkamer ;)
:o Zoooo das mooi! Erg mooi! Geeft mij weer ideeen, wil weten hoe je die planken(waar je hoesjes opstaan) heb gemaakt(of gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

IKEA zo'n 13 euro per plank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:14:
Zo, vandaag, een jaar nadat we in ons nieuwe huis zitten, heb ik eindelijk mijn kamer verder af kunnen maken. Natuurlijk direct pics geschoten:

*knip plaatjes*

Da war et ;) Ben er wel blij mee eigenlijk. Slaapkamer wordt zo een beetje kantoor en woonkamer in één _/-\o_ Nu nog een koelkast :P
Gave kamer, erg mooie inrichting... 8)
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:41:
*knip*

Mvag L.E

Hier nog een foto van mijn speakertjes ;) .

[afbeelding]
Nice... _/-\o_
wimpie007 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:20:

*knipperdeknip*
Mooie meubels, leuk sfeertje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreed thx }:O (8,95 inmiddels)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort écht een keer piccie's maar eerst ff dit:

wat vinden jullie:

Situatie 1: met scherm en center zoals het nu hangt maar met fatsoenlijk meubel (welke nog gebouwd moet worden).
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/7439/btt4.jpg

Situatie 2: zelfde componenten alleen dan met het scherm omhoog en de center staant op het meubel.
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/6553/alr8.jpg

Enige info: meubel circa 46 cm hoog en bij de 2e situatie hangt het scherm op de theoretisch juiste hoogt (1/3 onder ooghoogte, 2/3 boven ooghoogte), nu hangt het op oog-zithoogte gezien zegmaar 50/50.

Spui jullie mening a.u.b. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 30-09 11:41
Situatie 2, maar dan met de Center óp de "plank" boven de TV. Ik denk dat (naast het beter staat)dat ook iets beter klink dan wanneer het van 'laag' komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz... ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld, de "plank" die jij noemt is een nis.... rechter staander is een schoorsteen en bij de verbouw van het huis is door de vorige bewoner is er links 1 bijgezet en tussen deels gevuld. Hierdoor is dus de "nis" ontstaan :P

maare... speaker in de nis? dat betekend dat het midden van de conus op (om maar ff precies te zijn) 1500 mm komt te staan.... is dat niet erg hoog aangezien oorhoogte +/- 40 cm lager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 30-09 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:10:
maare... speaker in de nis? dat betekend dat het midden van de conus op (om maar ff precies te zijn) 1500 mm komt te staan.... is dat niet erg hoog aangezien oorhoogte +/- 40 cm lager is?
Hmm das idd redelijk hoog ja, is beetje moeilijk in te schatten vanaf hier, maar dan zou ik voor de Situatie 2 die jij al had gaan. Goede kijkhoogte, en dan zal het geluid ook wel goed zitten onder de TV, aangezien die nis zoveel hoger is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben [NL] op 23-08-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
Mijn set op dit moment:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/phreaky/StereoSetup.jpg

TV: LG32LP1R (LCD) 32"

CD/DVD: Pioneer DV-490V-s http://www.pioneer.nl/nl/...d=12405&taxonomy_id=42-84

Receiver: Pioneer VSX-916-s http://www.pioneer.nl/nl/...d=12383&taxonomy_id=42-98

Speakers: 2 x Mordaunt-Short 904i

Console: Xbox 360

Ik wil de set binnenkort uitbreiden met de Mordaunt-Short 905i (center), 2x de 902i (rear) en uiteraard de 309i subwoofer. Voor het echte 5.1 geweld. Weer een bioscoop bezoeker minder ;)

Bekabeling: PROFIGOLD component (x2), digital coax, digital optical (x2), coax (tuner/tv), stereo RCA (x2)

Speakerbekabeling: Van den Hul - Clearwater

[ Voor 11% gewijzigd door et36s op 23-08-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Je tv zo laag is niks, kijk die van mij, die lijt best hoog te hangen, maar zit net boven ooghoogte (zodat je een beetje omhoog kijkt, maar zeker niet omlaag). Dus situatie 2 lijkt me beter, ook kwa geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
We zijn hier allemaal natuurlijk audiofreaks ;) . Maar ik luisterde toenet een liedje op tmf, en daarna het liedje op de cd van mij op dezelfde boxen (infinity oreus) En op tmf klonk het echt veel mooier. Allebei was het helder, maar op de cd klonk het liedje blikkerig 8)7 .

Waar halen jullie je liedjes vandaan? Ik wil namelijk niet die 1000 euro weggooien met blikkerig geluid. (Ik speel er ook spellen op de 360 mee, en kijk dvd's maar je snapt het wel :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me toch een instelling die ergens verkeerd moet staan ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je Infinity setje slechter klinkt als je TV... heb je niet een of andere 3D fake sound ala SRS WoW ofzo aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hier alvast een voorproefje van de versterker die over een week of twee bij mij thuis zal komen te staan:

Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/UcD-kast.jpg

Naam: Voodooless A400

De rest laat ik nog effe in het duister >:) happy Googleing d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 23-08-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57
Jou kennende zal het wel een UcD400 versterker worden. Ga je hem dubbel mono uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linchpin schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:47:
Jou kennende zal het wel een UcD400 versterker worden. Ga je hem dubbel mono uitvoeren?
100 procent zeker een ucd tjek naam van plaatje maar ;)

morgen naar me kamer inrichting komen en dan in loop van volgende week misschien van mijn kant nieuwe fotos!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Linchpin schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:47:
Damn, you've got me O-)

Het wordt inderdaad een UcD400, dubbel mono, met twee maal 400VA trafo, en een speciaal ontwikkelde voeding met zeer zeldzame voedingscaps. XLR ingangen en speakon uitgangen.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 23-08-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
jappo112 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:35:
[...]

Ik haal niet twee werelden door elkaar. Ik ben namelijk werkzaam in de branche waar we het over hebben. De HPF van een SB218 zit op 25 Hz. Bij een infrabass zit deze op 15 Hz. Van een TSW721 zit deze officieel op de 15, meestal wordt deze opgedraaid naar de 25 Hz. Het reden dat de meeste systemen niet zo diep gaan heeft te maken met de filterpunten en hoeveel drivers (4 weg, 5 weg) er gebruikt worden. Daarnaast is het bouwen van een fatsoenlijke sub ook nog steeds lastig voor een hoop fabrikanten.
De aanmame dat echt sublaaf/infralaag niets uitmaakt bij live weergave is echt onzin. Ik nodig je uit om een keer te komen luisteren :) .
Sorry dat ik hier nogeens op inga, en ik heb ook absoluut geen behoefte om wijsneuzerig te gaan doen :P
Mijn aanname dat je 't dooreen haalde was puur gemaakt afgaande op de frequenties, die ik voor P.A. wel érg laag vond, my bad, excuses :P
Als ik zo naar de specsheets van die speakers kijk, zie ik dat de Infrabass 218 inderdaad erg laag gaat, maar op +/-3dB nog 'maar' 25Hz haalt. De TSW218 op +/-4dB 35Hz en de SB218 28Hz op +/-3dB.
Nu geven de fabrikanten hier en daar waardes op onder het motto 'useable' op +/-10dB, en ook op -10dB zal't nog een flinke schop in je maag geven natuurlijk, en om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit'n linearray bewust zo laag horen spelen, dus of die -10dB daadwerkelijk 'useable' is kan ik domweg geen onderbouwde uitspraak over doen.

Oh, en als die uitnodiging om te luisteren serieus bedoeld was, en het qua afstand een beetje te doen is, zou ik't zeker niet verkeerd vinden om daar op in te gaan. Ik heb namelijk geen enkel probleem ermee om mijn ongelijk toe te geven als het aangetoond wordt :P

Edit: Overigens hoop ik over een maandje of anderhalf hier zelf een setje te kunnen posten, in plaats van alleen maar meepraten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 23-08-2006 22:59 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ja werkt nog steeds perfect, die HK afstandsbedieningen penetreren alles haha!
mikekiwi schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:07:
[...]

@Wimpie007: als je je set achter melkglas hebt staan, werkt dan je afstandsbediening nog? Ben ook op zoek naar een nieuwe kast met glazen deurtjes, maar kom verdacht veel melkglas tegen en ben wel benieuwd of dan de a.b. nog gewoon functioneert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
De HKTS8 is een 6.1 setje en de versterker kan dat setje prima aan. Alleen de de HKTS11 gaat nog net een slag harder
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:13:
[...]

De HKTS11 met je huidige AV235 voldoet ook al prima denk ik zo. De AV235 kan dat 5.1 setje makkelijk aan toch?

Maar ja H&K verkoopt alles in van die setjes, dus bij de HKTS11 zal wel een AV335 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:52:
[...]

Damn, you've got me O-)

Het wordt inderdaad een UcD400, dubbel mono, met twee maal 400VA trafo, en een speciaal ontwikkelde voeding met zeer zeldzame voedingscaps. XLR ingangen en speakon uitgangen.
Die zin zit vol pure geilheid :+ :9

Morgen maar eens foto's maken van een nieuw homecinema project van me. Me vader heeft een oude schuur opgeknapt. De vloer ligt er in. Nu nog de muren afwerken en nieuwe ramen er in... Dus alle kabels in de muur wegwerken voor de luidsprekers, projector en auto-scherm + auto verduistering. Nu komt het klootgedeelte... de muur bestaat uit pure natuursteen en ook nog niet eens egaal ofzo, nee verschillende uitstekende ronde keien (wel weer mooi tegen reflectie) :/ -O- niet tof voor een frees en wordt dus handwerk... en laat nou de ruimte 18 bij 8,5 zijn. Iemand interesse in wat weekend werk :P?
Morgen de foto's dus met een photoshopje. Audio spullen zijn binnen. Nu nog plus minus 80meter audio kabel :X, nieuw openstructuur scherm (center staat er achter) en projector voor minimaal 4meter breed 16/9 projectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:13

sphere

Debian abuser

Niet miepen, genoeg mensen dromen van zo'n ruimte. Vergeet je geen verwarming aan te leggen, best koud in de winter in Frankrijk O-)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

sphere schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:51:
Niet miepen, genoeg mensen dromen van zo'n ruimte. Vergeet je geen verwarming aan te leggen, best koud in de winter in Frankrijk O-)
Verwarming?.... Openhaard zal je bedoelen :P. En zo koud wordt het ook weer niet in zuid Frankrijk (avignon).

Ingeval jij miept niet dus sta je al op de ochtend rooster ingedeelt :) !

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:00:
We zijn hier allemaal natuurlijk audiofreaks ;) . Maar ik luisterde toenet een liedje op tmf, en daarna het liedje op de cd van mij op dezelfde boxen (infinity oreus) En op tmf klonk het echt veel mooier. Allebei was het helder, maar op de cd klonk het liedje blikkerig 8)7 .

Waar halen jullie je liedjes vandaan? Ik wil namelijk niet die 1000 euro weggooien met blikkerig geluid. (Ik speel er ook spellen op de 360 mee, en kijk dvd's maar je snapt het wel :9 )
euuuh...moeten wij raden HOE jij je muziek via TMF luistert ??? Via je tv, via je mp3 speler, via je videorecorder?? We moeten natuurlijk wel weten hoe jij je geluid op TMF afspeelt. Ook zeg je niks over die zogenaamde cd waar dat liedje op stond. Was het een brakke mp3? Hoeveel Hz was die mp3? Was het een originele cd? etc.etc.etc.etc.etc.etc.

Komop, denk ff na voor je post :)

• JSTPS
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:07:
[...]

euuuh...moeten wij raden HOE jij je muziek via TMF luistert ??? Via je tv, via je mp3 speler, via je videorecorder?? We moeten natuurlijk wel weten hoe jij je geluid op TMF afspeelt. Ook zeg je niks over die zogenaamde cd waar dat liedje op stond. Was het een brakke mp3? Hoeveel Hz was die mp3? Was het een originele cd? etc.etc.etc.etc.etc.etc.

Komop, denk ff na voor je post :)
Meneertje.... }:O

Ik had het erover dat de muziek via tmf veel mooier klinkt dan op m'n illegale cd. Allebei beluisterd met m'n infinity oreus. De mp3's op de cd waren 192khz. Ik vroeg me af hoe ik legale goede kwaliteit liedjes kon kopen zonder 5 euro per liedje te betalen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.