Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.119 views sinds 30-01-2008

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:53:
[...]

Meneertje.... }:O

Ik had het erover dat de muziek via tmf veel mooier klinkt dan op m'n illegale cd. Allebei beluisterd met m'n infinity oreus. De mp3's op de cd waren 192khz. Ik vroeg me af hoe ik legale goede kwaliteit liedjes kon kopen zonder 5 euro per liedje te betalen.
de mp3's zullen wel 192 kbps geweest zijn ipv kHz ;-) want qua afspeel frequentie zitten die een pak lager 44,1 kHz ... en afh. van sampling bij opname zijde nog een groot deel van de frequenties kwijt

leen effe ergens een legaal gepersde cd ipv met mp3's een installatie te testen op kwaliteit ;)
en dan gewoon de uitverkoop in't oog houden eh :+

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Bibliotheken verhuren vaak cd's, er zit vaak voor ieder wat wils bij.

Gebruik trouwens vergelijk.nl of kelkoo als je een cd zoekt, vaak is er een aanbieder die toch wel een goede prijs heeft, zeker bij populaire releases.

Verwijderd

PHiXioN schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:43:
Bibliotheken verhuren vaak cd's, er zit vaak voor ieder wat wils bij.
Een van mijn grootste bronnen voor complete IAFF/Wav cd's zonder enige kwaliteit verlies. Mp3's luister ik niet eens meer naar. Maar wat wil je dan ook. We hebben nu 25mb adsl2+ connectie, Bittorrents en genoeg hardeschrijf ruimte wat ook nog eens geen klap kost per GB... Dus wie wil er nog ingodsnaam K*T kwaliteit mp3's terwijl IAFF/Wav om de hoek ligt?

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Meneertje.... }:O

Ik had het erover dat de muziek via tmf veel mooier klinkt dan op m'n illegale cd. Allebei beluisterd met m'n infinity oreus. De mp3's op de cd waren 192khz. Ik vroeg me af hoe ik legale goede kwaliteit liedjes kon kopen zonder 5 euro per liedje te betalen.
Simpel, koop een CD, daar staan tegenwoordig nog steeds zo'n 10-20 nummer op voor 5-10 euro.

Dan ben je zeker geen 5 euro per nummer kwijt.

Vroeger (2-3) jaar geleden luisterde ik ook alleen naar mp3's. Daarna ben ik weer eens wat originele cd'tjes gaan luisteren. Er ging een wereld voor me open. Ik doe niet meer aan mp3, klinkt gewoon belabberd!

Verder, als je die cd ook wilt beluisteren achter je computer zou je hem kunnen rippen naar .FLAC etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Double J op 24-08-2006 09:01 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:53
Bij m'n pc boxjes hoor ik het verschil niet eens tussen echte cd of mp3.

T is de logitech z-340. Dan snap je t wel >:)

• JSTPS
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:29:
[...]

Een van mijn grootste bronnen voor complete IAFF/Wav cd's zonder enige kwaliteit verlies. Mp3's luister ik niet eens meer naar. Maar wat wil je dan ook. We hebben nu 25mb adsl2+ connectie, Bittorrents en genoeg hardeschrijf ruimte wat ook nog eens geen klap kost per GB... Dus wie wil er nog ingodsnaam K*T kwaliteit mp3's terwijl IAFF/Wav om de hoek ligt?
Waar haal jij die wav cd's vandaan?
Ik dacht te lezen bij de bibliotheek... ;) En anders is het een warez request, wat niet toegestaan is.

[ Voor 10% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-08-2006 14:07 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:00:
Maar ik luisterde toenet een liedje op tmf, en daarna het liedje op de cd van mij op dezelfde boxen (infinity oreus) En op tmf klonk het echt veel mooier. Allebei was het helder, maar op de cd klonk het liedje blikkerig 8)7 .
Wat ik tot nu toe van jou hier heb gelezen geeft me de indruk dat het jou alleen maar om hakken en beuken gaat met een dreunende bass. Als je daarvan houdt kan ik me voorstellen dat je radio en TV soms beter vindt klinken omdat daar een zooi (multi-band) compressie overheen wordt gegooid die het geluid flink verkracht. Jij zult het geluid misschien 'voller' noemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Nogmaals: Warez requests zijn niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-08-2006 14:11 ]

Verwijderd

Die ge-compress-de takke herrie van TMF/ MTV is toch niet om aan te horen... Dynamiek/accentloos.

Overigens.. bitrate van een mp3 geeft slechts in indicatie weer van de kwalitieit. Als de bron slecht is kan je het wel met 256 kbps opnemen.. het blijft poep.

Heb vaak genoeg films gezien waarbij het Dolby Digital beter klonk dan het DTS signaal.

• JSTPS
Exirion schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:14:
[...]

Wat ik tot nu toe van jou hier heb gelezen geeft me de indruk dat het jou alleen maar om hakken en beuken gaat met een dreunende bass. Als je daarvan houdt kan ik me voorstellen dat je radio en TV soms beter vindt klinken omdat daar een zooi (multi-band) compressie overheen wordt gegooid die het geluid flink verkracht. Jij zult het geluid misschien 'voller' noemen.
Ik luister ook rustigere liedjes hoor ;) Maar ook vooral met liedjes waar de bass een grote rol speelt, hoor je snel verschil met echte kwaliteit en mp3's. De bass is meer boemerig met de neppe mp3's.

Zoals neyo met sexy love, dat klinkt gewoon blikkerig met de neppe cd. Komt het op tmf, dan klinkt het liedje opeens veel warmer en voller. De neppe cd klinkt gewoon leeg.

(Dit allemaal met de infinity oreus)

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:41:
[...]

Ik luister ook rustigere liedjes hoor ;) Maar ook vooral met liedjes waar de bass een grote rol speelt, hoor je snel verschil met echte kwaliteit en mp3's. De bass is meer boemerig met de neppe mp3's.

Zoals neyo met sexy love, dat klinkt gewoon blikkerig met de neppe cd. Komt het op tmf, dan klinkt het liedje opeens veel warmer en voller. De neppe cd klinkt gewoon leeg.

Het klinkt idd wel voller of warmer, maar de lage "instrumenten" zijn niet eens meer van elkaar te onderscheiden. Al het laag is 1 grote rommel. Ik heb hetzelfde nummer ook in 192 KHZ MP3 en klinkt toch stukken duidelijker / helderder en ja iets minder "wollig" op CD dan op TMF :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:41:

Ik denk dat het voor jou een tijd wordt om eens de grote GOT mp3 test op te zoeken en eens een sample CD'tje te downloaden...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JSTPS
deepspace schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat het voor jou een tijd wordt om eens de grote GOT mp3 test op te zoeken en eens een sample CD'tje te downloaden...
Hoezo? wat is dat dan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Dan linken ze je door en daar kun je een test downloaden, alleen die test staat er dan weer niet :(
Iemand die sample cd ofzo nog heeft en nog eens zou kunnen delen ??

Inventaris | WhatPulse

• JSTPS
appel22 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:20:
[...]

Dan linken ze je door en daar kun je een test downloaden, alleen die test staat er dan weer niet :(
Daar keek ik ook al naar ja, hebben we nu dus helemaal niks aan.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

CD's rippen van de Bib is ook illegaal, trouwens. :P
Ik doe nog aan mp3's trouwens, puur omdat ze zo beschikbaar zijn. Veel van mijn muzieksmaak moet geïmporteerd worden uit Amerika, Rusland, e.d. dus dan luister ik liever eens voor, alvorens te bestellen. Ik heb overigens daardoor een uitzonderlijk groot deel van mijn mp3's legaal op CD, zoals het hoort. :)

Trouwens, dat blikkerige dat ligt aan de muziek die je luistert. :p TMFmuziek is veelal zo plat en dimensieloos gemixed, dat het altijd blikkerig klinkt, zelfs (eigenlijk zeker en vast) op een goede set.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
CD's rippen van de bieb valt gewoon onder een thuiskopie, en is (in Nederland dan toch :P) volkomen legaal *O*

De rest van je verhaal ben ik't wel mee eens :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wormaap schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:15:
CD's rippen van de bieb valt gewoon onder een thuiskopie, en is (in Nederland dan toch :P) volkomen legaal *O*
Bij ons niet, dan. Je mag die kopie houden tot zolang je het origineel van de Bib hebt/mag houden, daarna moet je ook de kopie vernietigen of je bent stout bezig. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

TomSwinnen schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:22:
[...]

Bij ons niet, dan. Je mag die kopie houden tot zolang je het origineel van de Bib hebt/mag houden, daarna moet je ook de kopie vernietigen of je bent stout bezig. :P
In de huurprijs van de bieb zit al een bepaalde heffing zodat je deze mag kopieeren. Althans, bij ons.

PSN: Shiver23

• Visgek82
  • Laatst online: 23:07
appel22 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:20:
[...]

Dit is een vergelijkingstest tussen *goed* geripte en gecomprimeerde mp3's , waar bijna iedereen die zegt wel even het verschil te horen tussen Wav en Mp3 op z'n bekkie gaat. altijd leuk , zulke tests :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Verwijderd

Gaan jullie hier nu discussieren over geripte MP3'tjes vs CD's :'( ?

• JSTPS
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:23:
hahahaa, t komt allemaal door mij *O*

• Visgek82
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:23:
Hehe.. nee hoor, ik was al weer weg :)

Ik probeerde alleen uit te leggen waar dat topic voor dient. voor de rest niets :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Verwijderd

@Wimpie007

Ziet er leuk uit d:)b (heb zelf ook deze set maar dan de DVD22). :9~
2 vraagjes;

1) Ik zie dat je de center speaker op de LCD hebt liggen. Ik wil dit zelf ook doen met mijn center op mijn Panasonic PV60E. Mijn vraag is eigenlijk, kan dit geen kwaad voor de TV of de center speaker :?

2) Lijkt het nou zo of zijn de letters op jouw versterker nou blauw verlicht of gewoon wit.
Als het blauw is, HOE DOE JE DAT???? })

Natuurlijk staat het een ieder vrij ook te reageren op mijn vragen ;) :*) _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 16:49 ]

Verwijderd

Jah idd... kunnen ons nou beetje richten op wat hoger niveau? Zullen we gewoon op de zwarte lijst: MP3, Kabels, LCD vs Plasma en Magnat zetten en verder onze hanen gedraag bij ons houden en lekker fotos posten :P?

Ik heb vandaag samen met mijn vader de keuze en prijs rond de projectie rond gekregen en morgen dus naar de winkel op de hele handel te bestellen. En niet zo zeer bezig geweest met de kabelgoten aan te maken. Maarjah morgen weer een dag :). Liever de tijd om rustig aan informatief ergens iets over te weten dan gauw iets kopen en de fout in te gaan.

Projectie:
  • Sanyo PLV-Z4 projector
  • Oray HCM 16:9 Electric 108inch (2.74m) Projection screen
  • Oray scherm, micro pantographe en verduistering trigger die reageert op de afstandsb. van Sanyo
  • Oray auto micro pantographe. Zodat de projector in het plafond zit als het niet gebruikt wordt
    Afbeeldingslocatie: http://www.avance-video.com/images/ph_shakespeare_2.jpg
    Niet precies de we willen hebben, kan er geen plaatje van vinden.
  • Yuv component kabel alla 15meter, prijsreactie -> :/ 8)7 :X
Audio:
  • Denon AVC-A1
  • Denon DVD3800
  • Audiolab luidsprekers
  • En 84meter kabelmeuk voor audio alleen :X
  • En nog iets speciaals wat jullie wel op het eind zien :)
@ Scuz

Ik zal voor optie 1 gaan. Ook is dat misschien onverstandige keuze kwa later zorg bij evt nieuwe scherm of nieuwe center.... het staat verdomt lekker :9 , ik hou gewoon van geintergreerde spullen.

@ B Force

Klopt. Ben op vakantie bij me ouders in zuid frankrijk :) (Ook hun kosten trouwens :+). Heerlijk weer en ben hier mee bezig, audio in de auto te vervangen plus nog eens een klein simpel DIY projectje... en het is heerlijk weer... dus msn? nee dankje :P
BTW. Ik heb je musicfile klaar en al. Ik stuur heb zo snel mogelijk op je G-mail account ok?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 17:30 ]

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
you bastard !!!, beetje mooie spullen bouwen :P

Nou ben zeer benieuwd wat het wordt, het zal wel leuk worden :P
Kunnen we ook langs komen ? :d

offtopic:
ben je daarom niet meer zoveel op msn, of heeft dat een andere reden ? :P

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 24-08-2006 17:26 ]

One World Concepts

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:48:
@Wimpie007

2) Lijkt het nou zo of zijn de letters op jouw versterker nou blauw verlicht of gewoon wit.

Natuurlijk staat het een ieder vrij ook te reageren op mijn vragen ;) :*) _/-\o_
Blauw, heb jij wit verlichten letters dan????

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:59:
spullen
• Oray auto micro pantographe. Zodat de projector in het plafond zit als het niet gebruikt wordt
[afbeelding]
Niet precies de we willen hebben, kan er geen plaatje van vinden.
Wat een maf ding. Kan je de kabels ook in dat ding geleiden of hangt dat er maar een beetje los buiten? Heb je een heel hoog plafond dat je dit hebt gekocht? Vind het namelijk stuk lelijker dan een normale sealing mount eigenlijk. Maar wie ben ik...

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Het is een betje lichtblauw/wittig. Niet zo blauw als de knop en ledje.
Ja volgens mij kan een speaker op een LCD geen kwaad toch? Is magnetisch afgeschermt en volgens mij maakt magnetisch sowieso niet uit voor een LCD TV
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:48:
@Wimpie007

Ziet er leuk uit d:)b (heb zelf ook deze set maar dan de DVD22). :9~
2 vraagjes;

1) Ik zie dat je de center speaker op de LCD hebt liggen. Ik wil dit zelf ook doen met mijn center op mijn Panasonic PV60E. Mijn vraag is eigenlijk, kan dit geen kwaad voor de TV of de center speaker :?

Verwijderd

@markmg

ja ik heb gewoon witte letters :'(
zou het een instelling zijn
zal zo wie zo binnenkort een foto posten als alles helemaal klaar is (bijna *O* )

@wimpie007
ja geloof ook die center speakers magnetisch zijn afgeschermd
(ik ga het gewoon ff uitproberen :Y )

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Visgek24 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:20:
[...]

Dit is een vergelijkingstest tussen *goed* geripte en gecomprimeerde mp3's , waar bijna iedereen die zegt wel even het verschil te horen tussen Wav en Mp3 op z'n bekkie gaat. altijd leuk , zulke tests :)
Ja en daarom wou ik die eens eventjes luistere, wie o wie deelt deze test. Ik zal deze een appel schenken :P...

Inventaris | WhatPulse

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mauce, ben je en bioscoop aan het bouwen oid?
Is het niet een beetje een overkill? Is het in je eigen huis?

Whatever.

• TomSwinnen

TomSwinnen

meendering schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:53:
Home theater? Ring a bell?
Het is toch éigenlijk de bedoeling van een bioscoop in je huis te bouwen. :p
Van zodra er hier genoeg gespaard is, komt er ook een volledige dedicated room. :)

Verwijderd

TomSwinnen schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:22:
[...]

Home theater? Ring a bell?
Het is toch de éigenlijk de bedoeling van een bioscoop in je huis te bouwen. :p
Van zodra er hier genoeg gespaard is, komt er ook een volledige dedicated room. :)
Inderdaad, er niks overkill aan het maken van een eigen bioscoopje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:37:
[...]

Wat een maf ding. Kan je de kabels ook in dat ding geleiden of hangt dat er maar een beetje los buiten? Heb je een heel hoog plafond dat je dit hebt gekocht? Vind het namelijk stuk lelijker dan een normale sealing mount eigenlijk. Maar wie ben ik...
Kabels kan je natuurlijk geleiden :) . Idd hoog plafond gehalte. 3.40m hoog. Probleem echter is dat er dus balken van 30cm over dwars door de ruimte lopen... een beamer zomaar ophangen aan het plafond kan dus niet zomaar omdat het dan evt tegen de volgende balken aan projecteerd. Ik kan hem dan wel nog lager hangen maar dan is het kwa uiterlijk/zichtbaarheid niet echt vrouw (lees moeder) vriendelijk. En omdat het scherm getriggerd is, waarom dan niet gelijk goed doen en de projector dan ook weg werken in het plafond tussen twee lig balken?
Het is btw niet deze hoor. Het is om het uit teleggen wat een pantographe is voor homecinema doeleinden. Die Orsay model kan in totaal 60cm zakken wat precies genoeg is om de ideaal kijkhoogte van het doek tehalen zonder enige keystone correctie tegebruiken wat weer tegoede komt in de contrast/helderheids optique en resolutie :) . En als je film kijkt, kijk je niet naar je projector maar naar je scherm ;).
meendering schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:53:
Idd, niet echt een bioscoop maar een dedicated homecinema ruimte voor me ouders/familie en gasten die bij me ouders op bezoek komen (bed&breakfast). Deze ruimte is vrij gekomen na een grondige renovatie en me vader vond het eens tijd om een mooie homecinema ruimte te krijgen met een kleine bar en openhaard voor de mooie (winter) avonden.
Tja en overkill? Vraag aan me vader, het is zijn geld en zijn wensen. En als ik de opdracht krijg iets temaken/bedenken en het moet zo strak mogelijk en dat dan pas de budget aan te pas komt dan doe ik het ook goed :).
Ik schat dat ik en de aannemer die nog de muren moet stuuken/afwerken (hoe schrijf je dat in het nederlands... ben frans), trekgoten en stekker/bananenplug dozen plaatsen, openhaard etc etc minimaal 3maand (zeg eind oktober, begin november) nodig hebben. Dan is de inrichting klaar, alle audio binnen en alles goed afgestelt met een meetmicrofoon/berekencomputer (i love babelfish vertalingen) zodat er geen echo, staande reflectie en early/late reflections zijn in de ruimte :) .
In iedere geval wordt dit totaal niet mijn eerste HT-bouw/ontwerp project. Heb al veel meerdere projecten gemaakt voor mensen. Het is namelijk mijn (bij)baan in paris.

Dus in korte woorden... Dit project gaat lang duren, maar ik wil het dan ook echt goed doen, want het blijft voor me ouders O+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:00:
Hier wat plaatjes van mijn HT.
Sta open voor vragen en suggesties... :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer info & pics @ htforum.nl
WAUW! helemaal mijn stijl...

Maareh, dat ikea kastje; heb je daar gewoon zelf pootjes onder gezet?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Vanwege een upgrade van mijn huidige set heb ik de volgende producten in de aanbieding:

Modbreak:Voor verkoop hebben we Vraag & Aanbod. Dat doen we hier dus niet.

Zodra ik mijn nieuwe set compleet heb zal ik deze hier zeker posten, ik zal alvast een hint geven: Kef...

[ Voor 57% gewijzigd door DeeD2k2 op 25-08-2006 19:05 ]

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Kan je ze al evengoed gewoon nieuw kopen. :P
Idem voor de center.

En "2 jaar, net ingespeeld dus"...? Ofwel zijn Mordaunt Shorts hun drivers gemaakt van titanium ofwel heb je er nooit mee gespeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:03:
[...]

WAUW! helemaal mijn stijl...

Maareh, dat ikea kastje; heb je daar gewoon zelf pootjes onder gezet?
THNX :)

Heb idd zelf pootjes gezet onder t kastje.. (ook IKEA) :Y)

Probeer deze week nog een paar foto's te maken in het donker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:59:
Audio:
  • Denon AVC-A1
  • Denon DVD3800
  • Audiolab luidsprekers
  • En 84meter kabelmeuk voor audio alleen :X
  • En nog iets speciaals wat jullie wel op het eind zien :)
Welke audiolab speakers heb je? Hoe vindt je ze klinken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
TomSwinnen schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:31:
[...]

Idem voor de center.
Of doe een goed bod.
In de winkel (Stassen) zijn ze 122,- per stuk, dus ik dacht 150,- voor de 2 is wel een mooie vraagprijs. (ik heb er zelf 125 per stuk voor betaald)
De center is bij Stassen 166,-

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ze zijn er! Ze zijn er! Joepie!
De StudioLab SLB 102.2 staan te pronken op m'n fitnesskamer!

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/studiolab3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/studiolab2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/studiolab1.jpg

Meer info: http://www.mosquito-groupe.com/englishversion/base.html
Ze zijn super O+
En dat voor die prijs (op eBay voor E99/paar _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:31:
[...]

Idem voor de center.

En "2 jaar, net ingespeeld dus"...? Ofwel zijn Mordaunt Shorts hun drivers gemaakt van titanium ofwel heb je er nooit mee gespeeld. :P
Ten eerste is het niet de bedoeling om goederen te koop aan te bieden hier. Het topic heet nog altijd: Post hier je foto's.....

Ten tweede is 150,- te veel want zoals iemand anders al zei dan kun je net zo goed nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ziet er mooi uit! Wel vaag: 3.8 Khz crossover frequentie voor een 17 cm woofertje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

TomSwinnen schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:47:
Ze zijn super O+
Ja? Ik zie ze helemaal niet op Ebay? Alleen op gare Franstalige sites. In het vorige topic waren ze nog 200E het paar...

[ Voor 8% gewijzigd door sphere op 25-08-2006 16:37 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
TomSwinnen schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:47:
Ze zijn er! Ze zijn er! Joepie!
De StudioLab SLB 102.2 staan te pronken op m'n fitnesskamer!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer info: http://www.mosquito-groupe.com/englishversion/base.html
Ze zijn super O+
Mijn vader heeft die volgens mij ook voor zijn rears (en een centre), bij hem zat er echter geen dempings materiaal in :? |:( . (wel meer merken vergeten dat, waaronder magnat vaak).

Voorderest klinken ze best aardig :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:15:
[...]

Welke audiolab speakers heb je? Hoe vindt je ze klinken??
Ik heb niks hier... In paris heb ik net een tijdje geleden genelec 804* serie gekocht voor studio gebruik, waardoor financieelproject om een oude amerikaanse auto te kopen direct van de baan was geschoven :+

Mijn vader heeft als front en rear de Donia staan en daar tussen in de Forto en in als center weer een Donia (liggend ontwerp). Dat alles in mat 3d korrel zwart. De Donia's worden helaas niet meer gemaakt. Ze stonden net boven de Axis als referentie punt. We moesten er wel toendertijd (deze set is 4jaar geleden gekocht) 3maanden op wachten. Audiolab maakt alleen luidspreakers nu op bestelling als het om de Donia en Axis gaat. En als je ook nog eens de kleur anders wilt (alles is beschikbaar bij hun tot stofdoek aan toe) kan je nog langer gaan wachten dan normaal.

Ingeval heb ik ze samen met mijn vader gekozen op toendertijd denon avc-a10se en denon 1500dvd. Wat luisterdagen gehad. Verschillende luisterkamers gehad met minder/duurdere luidsprekers en deze kwamen toch naar onze zinnen kwa cinema en muziek gebruik (denk daarbij aan Pink Floyd, Deep Purple, Rollingstone's, Eric Clapton, Johny guitare Watson, Johny lee Hooker etc etc etc etc, het beter gitaar werk zeg maar) het beste uit. Enorme strak in hoog en mid. Laag (stopt rond 30hz +/- Wel lekker punchy (geen sjappie kijkshop) strak maar soms beetje vaag, blubber wat bij jazz/blues nummers erg erg lekker doet :) . In mijn zinnen een heerlijk luidspreker met enorme prestatie voor niet al teveel geld.
We hebben wel daarnaast voor het laag in cinema setup een REL Stadium III bij gekocht. Voor de extra power zegt me pa :+

PS: Ik ga nu de fotos uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo * Harmen is vandaag naar een winkel geweest.
Heb daar even uitgebried speakers beluisterd.

Heb uiteindelijk gekozen voor de volgende combi:

Mordaunt-Short 906i
Afbeeldingslocatie: http://i.mall.cz/2374741/140/200/1

Mordaunt-Short 902i
Afbeeldingslocatie: http://www.pult.ru/upload/images_pub/9940.jpg

Mordaunt-Short 905i
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/ms/ms905i/ms905i.jpg
www.mardauntshort.com

Ze klonken zeer goed, transparant en zien er ook nog eens erg strak uit.
Heb gekozen voor Calvados kleur.

Verwacht ze eind volgende week, zal dan even plaatjes posten. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

sphere schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:26:
[...]

Ja? Ik zie ze helemaal niet op Ebay? Alleen op gare Franstalige sites. In het vorige topic waren ze nog 200E het paar...
Particulier. Had er nog 2 paar staan voor 99eur/paar.
In de winkel waren ze inderdaad 200/paar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:14:
Zo /me is vandaag naar een winkel geweest.

Mordaunt-Short 906i
[afbeelding]

Mordaunt-Short 902i
[afbeelding]

Mordaunt-Short 905i
[afbeelding]
www.mardauntshort.com

Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen :) . Heerlijk beginner/gevorderde set die bij een goeie versterking als een fluweel zachte streeling aan het oor zal op doen :9 .

Laat je foto's zien als het allemaal staat en aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal idd foto's plaatsen alles al up and running is. :P
Rears ga ik ophangen, weet nog niet precies op welke hoogte.
Ik het boekje van Marantz stond dat je ze het beste tussen 70cm en 100cm boven je oren kan plaatsen.
Weet iemand nog simpele beugels?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:27:
[...]

Speakers zijn de 604's van B&W, de achterspeakers 601 en bij mijn pc de 602...
Ook wat betreft de TV zat je bij het rechte eind... ;)

[...]

TFT is als 2e beeldscherm.
Heb een 12" touchscreen @ bureau als afstandsbediening.
En een een logitech 885 als normale afstandsbediening.

[afbeelding]

(Zal nog wel een keertje een foto maken van het touchscreen)
ik ben erg benieuwd naar die 12"touch screen afstandsbediening.. je kamer ziet er gelikt uit. verder nog een tip. of de tv hoger, of je projectiescherm wat lager maken ;-)

tip twee is over ikea...: denk bij ikea aan dat ze NOOIT goeie maten hebben en dus ALTIJD rare afwijkende maten.
standaard afmeingen voor apparatuur doen ze in zweden niet aan. zoals ook voor beddengoed, bedden en matrassen.... dus dan zl je er aan moeten wennen, eens ikea altijd ikea... of je wilt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zo * Devster is vandaag naar een winkel geweest.

Mordaunt-Short 906i

Mordaunt-Short 902i

Mordaunt-Short 905i

Mooie set, ik verwacht komende week mijn 906i's en wil ook gaan uitbouwen naar een soortgelijke set. Bij welke winkel heb je geluisterd?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Devster, heb ze geluisterd bij Hificorner in Groningen.
Onder het genot van een kopje koffie natuurlijk. :)
Welke kleur heb jij besteld?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

meendering schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:13:
@Devster, heb ze geluisterd bij Hificorner in Groningen.
Onder het genot van een kopje koffie natuurlijk. :)
Welke kleur heb jij besteld?
@meendering: In het zwart, bij Foka in Rotterdam. Ik ben benieuwd hoe de hele set klinkt, maar ik ben voorlopig niet in Groningen ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo /me is vandaag naar een winkel geweest.

Mordaunt-Short 906i
[afbeelding]

Mordaunt-Short 902i
[afbeelding]

Mordaunt-Short 905i
[afbeelding]
www.mardauntshort.com

Mooie speakers, ze lijken qua voorkant erg op de Dyn-audio speakers die ik eens beluisterd heb, die waren vooral in het hoog ontzettend 'crispy'.. m.a.w. ze klonken ontzettend lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:23:
[...]
Mooie speakers, ze lijken qua voorkant erg op de Dyn-audio speakers die ik eens beluisterd heb, die waren vooral in het hoog ontzettend 'crispy'.. m.a.w. ze klonken ontzettend lekker. :)
Dynaudio en MordauntShort is nog wel een wereld van verschil, zowel qua klank als qua uiterlijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:45:
[...]

Dynaudio en MordauntShort is nog wel een wereld van verschil, zowel qua klank als qua uiterlijk. :p
Ze deden me er wat aan denken qua uiterlijk maar ik zie idd dat de dynaudio speaker er idd net iets anders uitziet. Of het moet een lichtgrijze uitvoering geweest zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.defitechnique.com/images/pages/dynaudio/air15xx.jpg

Deze zal het geweest zijn.. Had ze bijna gekocht, de keuze tussen de B&W 602/s3 en deze was wel erg moeilijk. Uiteindelijk maar besloten om voor de B&W te gaan omdat deze naar mijn mening iets meer allround is :)

In de audiozaak waar ze de dynaudio's hadden staan hadden ze de B&W speaker niet. Toen stelde de verkoper een iets doffer klinkende speakerset op (weet zo niet meer van welk merk) en zei 'zo klinken de B&W's ongeveer'. Dat vond ik dus een vergelijking van 3x niks. :P

maar was toch zeer onder de indruk van dat 'speakertje' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zou ik moeten kiezen tussen DynAudio en B&W, was al gauw voor de eerste gegaan, hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Ze deden me er wat aan denken qua uiterlijk maar ik zie idd dat de dynaudio speaker er idd net iets anders uitziet. Of het moet een lichtgrijze uitvoering geweest zijn.

[afbeelding]

Deze zal het geweest zijn.. Had ze bijna gekocht, de keuze tussen de B&W 602/s3 en deze was wel erg moeilijk. Uiteindelijk maar besloten om voor de B&W te gaan omdat deze naar mijn mening iets meer allround is :)
Lijkt me sterk dat je deze speaker in een Hifizaak gezien hebt; dit zijn near-field actieve studiomonitors met idioot veel features en een bijbehorend prijskaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Marcel schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:12:
[...]

Lijkt me sterk dat je deze speaker in een Hifizaak gezien hebt; dit zijn near-field actieve studiomonitors met idioot veel features en een bijbehorend prijskaartje...
Ook al. :P
Maar ze lijken wel hard op hun gewone Hifi-range, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:12:
[...]

Het was natuurlijk de gewone uitvoering, zonder display..

Ze staan bij Studio Rispens in Drachten, verkochten altijd Tannoy maar hebben nu Dyn Audio als 2e merk. De Tannoy Kingdoms zijn er ook te beluisteren, maar die wil ik niet beluisteren want dat is zoiets als in een ferrari rijden en vervolgens weer in een golf stappen. ;)
TomSwinnen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:01:
Zou ik moeten kiezen tussen DynAudio en B&W, was al gauw voor de eerste gegaan, hoor :P
Breng me nu niet aan het twijfelen, ik weet zeker dat ik met de 602/s3 een goede keus gemaakt heb :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:29:
[...]
Ze staan bij Studio Rispens in Drachten, verkochten altijd Tannoy maar hebben nu Dyn Audio als 2e merk. De Tannoy Kingdoms zijn er ook te beluisteren, maar die wil ik niet beluisteren want dat is zoiets als in een ferrari rijden en vervolgens weer in een golf stappen. ;)
Tannoy Kingdoms O+
Dat zijn echt luidsprekers die je in een donkere kamer verlicht met een paar kaarsen zet, om vervolgens in een grote Engelse divan naar wegdroom muziek te luisteren met een goede Schotse whisky in de hand. :9

Ooit! Maar dan zou ik nog eerder voor de Westminster Royal gaan ofzo... als we toch excentriek bezig zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 26-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:22:
[...]

Ik heb niks hier... In paris heb ik net een tijdje geleden genelec 804* serie gekocht voor studio gebruik, waardoor financieelproject om een oude amerikaanse auto te kopen direct van de baan was geschoven :+

Mijn vader heeft als front en rear de Donia staan en daar tussen in de Forto en in als center weer een Donia (liggend ontwerp). Dat alles in mat 3d korrel zwart. De Donia's worden helaas niet meer gemaakt. Ze stonden net boven de Axis als referentie punt. We moesten er wel toendertijd (deze set is 4jaar geleden gekocht) 3maanden op wachten. Audiolab maakt alleen luidspreakers nu op bestelling als het om de Donia en Axis gaat. En als je ook nog eens de kleur anders wilt (alles is beschikbaar bij hun tot stofdoek aan toe) kan je nog langer gaan wachten dan normaal.

Ingeval heb ik ze samen met mijn vader gekozen op toendertijd denon avc-a10se en denon 1500dvd. Wat luisterdagen gehad. Verschillende luisterkamers gehad met minder/duurdere luidsprekers en deze kwamen toch naar onze zinnen kwa cinema en muziek gebruik (denk daarbij aan Pink Floyd, Deep Purple, Rollingstone's, Eric Clapton, Johny guitare Watson, Johny lee Hooker etc etc etc etc, het beter gitaar werk zeg maar) het beste uit. Enorme strak in hoog en mid. Laag (stopt rond 30hz +/- Wel lekker punchy (geen sjappie kijkshop) strak maar soms beetje vaag, blubber wat bij jazz/blues nummers erg erg lekker doet :) . In mijn zinnen een heerlijk luidspreker met enorme prestatie voor niet al teveel geld.
We hebben wel daarnaast voor het laag in cinema setup een REL Stadium III bij gekocht. Voor de extra power zegt me pa :+

PS: Ik ga nu de fotos uploaden.
Die sub is echt ziek. Wie betaalt er nou 2000 euro voor een sub voor net dat beetje extra laag?
Volgens mij zijn jullie wel audiogek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:15:
[...]
Volgens mij zijn jullie wel audiogek ;)
Anders kwamen we hier niet posten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
TomSwinnen schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:20:
[...]

Anders kwamen we hier niet posten :p
Ik post hier ook maar ben nie echt audiogek ;) Waarschijnlijk omdat k nog maar 15 ben. T komt nog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

DIY sub:

Peerless XLS 10
Passive Radiator
Conrad Amp 150 w

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/4272/picture041fq5.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/5541/picture044ae7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/7273/picture039th0.th.jpg
:9~

[ Voor 16% gewijzigd door Shva op 26-08-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:36:
[...]
Ik post hier ook maar ben nie echt audiogek ;) Waarschijnlijk omdat k nog maar 15 ben. T komt nog >:)
Wellicht. Ik ben pas rond die leeftijd begonnen. Daarna ging het erg snel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shva schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:00:
DIY sub:

Peerless XLS 10
Passive Radiator
Conrad Amp 150 w

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:9~
Is dat niet een beetje te veel van het goeie? Oogt mij op een vrij kleine kamer :+
offtopic:
en je plakband ligt onder je verwarming, als je die kwijt was. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:29:
[...]

Is dat niet een beetje te veel van het goeie? Oogt mij op een vrij kleine kamer :+
offtopic:
Hahahahahaah, dat laatste zinnetje _/-\o_ k ging weer helemaal stuk ;)

Ik heb nu trouwens een cd gemaak van de laatste cd van neyo en t-pain. Sorry, maar k heb ze allebei illegaal gedownload :X . Ze hadden allebei een variabele bitrate, en voila! Het klinkt zoals het hoort te klinken :*) Totaal niet meer blikkerig of iets dergelijks. De bitrate varieerde van 128 tot 320. Perfect dus O-)

EDIT: natuurlijk niet op m'n pc speakertjes getest, maar op infinity oreus.

[ Voor 35% gewijzigd door JSTPS op 26-08-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:29:
[...]

offtopic:
There's no such thing as overkill >:)

Deze sub klinkt een stuk beter als mijn vorige bonkdoos, de z-5500 sub...

Deze sub voegt mooi laag toe aan muziek, (met veel eq-en met KX drivers :))

in films klinkt hij nog wat zwabberig alleen, dan hebben mijn kx drivers helaas geen invloed... :(

(komt door dolby digital)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje een Magnat sub gehad. Daar kwam een behoorlijk beheerste bass uit, maar ben van de subwoofers afgestapt wat muziek betreft. Ik bleef het ding maar aan het bijregelen. Bij het ene nummer kon er net even wat meer ondersteuning in en met het andere mocht de knop weer naar beneden omdat het overheerste. Hij stond trouwens vaker uit dan aan.

Kortom.. zeer onhandig.

Bij films is het een aanwinst, maar met muziek doe ik het liever zonder, mocht iemand er nog belang bij hebben dan mag degene ook meteen een stofdoek meenemen want hij staat inmiddels alweer een jaar op zolder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik zou bij films mijn Magnat alvast niet willen missen. Bijregelen is overigens geen probleem, heb afstandbediening.

Bij stereo gaat hij resoluut af. Dan gaat de versterker ook op Source Direct, trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:31:
Ik heb een tijdje een Magnat sub gehad. Daar kwam een behoorlijk beheerste bass uit, maar ben van de subwoofers afgestapt wat muziek betreft. Ik bleef het ding maar aan het bijregelen. Bij het ene nummer kon er net even wat meer ondersteuning in en met het andere mocht de knop weer naar beneden omdat het overheerste. Hij stond trouwens vaker uit dan aan.

Kortom.. zeer onhandig.

Bij films is het een aanwinst, maar met muziek doe ik het liever zonder, mocht iemand er nog belang bij hebben dan mag degene ook meteen een stofdoek meenemen want hij staat inmiddels alweer een jaar op zolder.
Bij muziek staat mijn sub ook meestal uit (behalve bij de muziek rond het genre: Hardcore en HipHop) En bij films wil ik hem niet missen :+ Mijn Dali Concept Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Beetje moderne sub heeft een zooi presets die je ook zelf kan instellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Laatst online: 23:12

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik zit met een kleine vraag.

M'n huidige spul nu:

- Philips 28PW5407/01 breedbeeld tv
- Philips dvd 612
- Creative inspire 5500
- UPC mediabox :)

Nou ben ik van plan om sowieso het volgende te gaan vervangen:

- Als nieuwe dvd speler een Yamaha DVD-S557
- In de verre toekomst m'n TV vervangen voor de Samsung WS-32Z409 CRT HDTV, dit ondermeer afhankelijk van eventuele verbeteringen die Samsung nog gaat doorvoeren.

Nu mijn vraag aan jullie, ik overweeg om mijn surroundset te vervangen door een beter systeem. Dit om de volgende redenen:

- ik wil geen snoepdoosjes meer aan de muur hebben hangen :)
- ik gebruik m'n huidige veels te grote stereo-toren alleen nog maar voor het beluisteren van de radio, dit kan makkelijk door een receiver overgenomen worden.
- de creative decoder heeft geen DTS-decoder aanboord.
- een echte receiver + speakers ziet er veel mooier uit
- ik kan zelf m'n speakers uitzoeken, en zo beoordelen. ik zit dus niet vast aan die standaard creative dingen.

Ik heb al meerdere malen geluisterd naar de Yamaha RX-V459 reciever in combinatie met de standaard yamaha speakers (NS-P125) + yamaha subwoofer. Ik vond dit werkelijk prachtig klinken.

na deze lange inleiding nu mijn vraag, waar een verkoper natuurlijk altijd "ja" op zal antwoorden. Mijn zolderkamer is 3,5x4m, een totale oppervlakte van 14m2 dus. Is het dan geen overkill om een veel duurder set aan te schaffen met veel meer vermogen???

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Roland_EM25 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:25:
Ik zit met een kleine vraag.

M'n huidige spul nu:

- Philips 28PW5407/01 breedbeeld tv
- Philips dvd 612
- Creative inspire 5500
- UPC mediabox :)

Nou ben ik van plan om sowieso het volgende te gaan vervangen:

- Als nieuwe dvd speler een Yamaha DVD-S557
- In de verre toekomst m'n TV vervangen voor de Samsung WS-32Z409 CRT HDTV, dit ondermeer afhankelijk van eventuele verbeteringen die Samsung nog gaat doorvoeren.

Nu mijn vraag aan jullie, ik overweeg om mijn surroundset te vervangen door een beter systeem. Dit om de volgende redenen:

- ik wil geen snoepdoosjes meer aan de muur hebben hangen :)
- ik gebruik m'n huidige veels te grote stereo-toren alleen nog maar voor het beluisteren van de radio, dit kan makkelijk door een receiver overgenomen worden.
- de creative decoder heeft geen DTS-decoder aanboord.
- een echte receiver + speakers ziet er veel mooier uit
- ik kan zelf m'n speakers uitzoeken, en zo beoordelen. ik zit dus niet vast aan die standaard creative dingen.

Ik heb al meerdere malen geluisterd naar de Yamaha RX-V459 reciever in combinatie met de standaard yamaha speakers (NS-P125) + yamaha subwoofer. Ik vond dit werkelijk prachtig klinken.

na deze lange inleiding nu mijn vraag, waar een verkoper natuurlijk altijd "ja" op zal antwoorden. Mijn zolderkamer is 3,5x4m, een totale oppervlakte van 14m2 dus. Is het dan geen overkill om een veel duurder set aan te schaffen met veel meer vermogen???

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Het zal er zeker op vooruit gaan. Zoals iemand anders al eerder zei kan je beter 2 goede speakers hebben dan 5 slechte. Je kan met een goede reciever beginnen en 2 goede speakers, en dan zodra het budget het toelaat uitbreiden tot meer. Of in ieder geval 2 front speakers en een center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of twee fatsoenlijke fronts en even wat elcheapo surround speakers verzamelen (en met een ghostcenter draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaPlaya's homecinema systeem, bestaande uit een set Reference 3A Master 5 speakers, een Meridian 508 cd speler, een Sony TAN9000ES en TAE9000ES, een goedkope TV, een Pioneer DVD speler, een Philips videorecorder, Chario Syntar 200T surround speakers, een Xbox, Xbox360, Gamecube, PS2 en Dreamcast.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/431/431bd6d8f2c118d0b5da957fcc63c8fa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/e3a/e3a59b7f6f07205ef360d4c9bbc701a4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/f47/f473fd9fb3aa111396a911c671283281.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/980/980ddd498322303279cd14c53b61274d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/a33/a3307c99b488d1e7ff432449c199a6e4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/7c5/7c520b60b77c5fe9ae650669ad47f29b.jpg

Surround speaker (heb ik er twee van).
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/98f/98fb33158b02afee53ad8d0ba890a84c.jpg

MediaPlaya's stereo systeem op zolder, bestaande uit Elac 213 4pi speakers, een Meridian 508 cd speler, een Sphinx Phono stage, een Quad 34 voorversterker en een Quad 306 eindversterker. Ook zien we een iPod video 30GB.

Wat staat er nu nog niet op deze foto's: 1800 cd's, een kast vol dvd's, en kasten vol met games en boeken en tijdschriften. Die komen zogauw ik weer mag uploaden!

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/900/90076816eed763bf0640dd0adc3bf1c2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/391/391d6dc350dd2ee7b636cc132552625f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/b40/b407b1e4aa55aca8b2dab2e71c6bbd37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/01d/01d876f582913077125a222c83bdfd7e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/561/561fb6c0485b3265e6ba7d5893deb87c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/621/621de17402c2081e911ec4da451a7e53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/97e/97e6b68992164370c85d56cf3def004f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/dea/dea239842a254ea91f5ef5ccfc9dd50c.jpg?ts=1156672780

Slecht afgewerkte modificatie van de Elac 213 4pi speakers, maar wél WBT! (en niet zelf gedaan, dit was al zo.)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/9ea/9ea5c19611018b3cbfd1d816fed86415.jpg

Sharkwire op de Van den Hul c122 kabel!

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/dcc/dccc26f39dfb585d5a2b61d1d1afbdd0.jpg

Geen foto's van de kamer en zo want die mocht ik blijkbaar niet meer uploaden met mijn free account. Komen morgen dan wel. :)

EDIT: uitleg toegevoegd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
En wat zijn dat nou allemaal voor knappe spulletjes? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 19:10
Mooie set's MediaPlaya! Ben nu wel erg benieuwd wat (stereo) beter klinkt... Wat voor front's zijn dat trouwens in je home-cineme opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wie heeft er ervaringen met bipole luidspreakers? Deze levert Mordaunt-Short nl. ook.
902i vs. 903i?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:23:
Wie heeft er ervaringen met bipole luidspreakers? Deze levert Mordaunt-Short nl. ook.
902i vs. 903i?
Dipole heeft voornamelijk bij films een groot voordeel, als je veel muziek in 5.1 luistert is het weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nander schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:21:
Mooie set's MediaPlaya! Ben nu wel erg benieuwd wat (stereo) beter klinkt... Wat voor front's zijn dat trouwens in je home-cineme opstelling?
Stereo klinkt op zolder beter. Ik denk dat dat gedeeltelijk met de akoestiek te maken heeft, want de componenten zijn toch wel redelijk gelijkwaardig. De fronts zijn de Reference 3A Master 5. Vrij zeldzaam in Nederland denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

Stereo klinkt op zolder beter. Ik denk dat dat gedeeltelijk met de akoestiek te maken heeft, want de componenten zijn toch wel redelijk gelijkwaardig. De fronts zijn de Reference 3A Master 5. Vrij zeldzaam in Nederland denk ik...
Ja, zijn dat geen zelfbouwspeakers?

Edit: Dat het trouwens mooier klinkt met een schuin dak kan ik bijna niet geloven :) Maar die Quad set zal wel een stuk mooier klinken dan die sony versterkers.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:44:
[...]

Ja, zijn dat geen zelfbouwspeakers?

Edit: Dat het trouwens mooier klinkt met een schuin dak kan ik bijna niet geloven :) Maar die Quad set zal wel een stuk mooier klinken dan die sony versterkers.
NEE, dat zijn geen zelfbouwspeakers! :) Zoek maar eens wat op internet. Deze speakers zijn een jaar of 12 oud en kostten toendertijd een kleine 10.000 gulden de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:54:
[...]

NEE, dat zijn geen zelfbouwspeakers! :) Zoek maar eens wat op internet. Deze speakers zijn een jaar of 12 oud en kostten toendertijd een kleine 10.000 gulden de set.
Ik kan er eigenlijk niets over vinden, maar als jij het zegt :). Ze zijn wel erg oud ja, want reference 3a gebruikt niet meer van die kleine woofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Die piramides in de hoeken, zijn die voor de akoestiek of voor de sier? ;)
Mooie set trouwens, niet erg alledaags.

edit:
Aan sneeuwbal hierboven: Die Quads zullen heel goed klinken ongetwijfeld, maar ik zou niet AL te neerbuigend doen over die Sony die hij heeft staan ;) is wel een topmodelletje

[ Voor 45% gewijzigd door Blamm op 27-08-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je ps2 heel moooi :) hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sony was inderdaad destijds de top van de ES surround lijn. Ik ben nog steeds op zoek naar de bijbehorende cd speler en dvd speler...

Die piramides zijn zelfbouw subwoofers. :)

De 3A's hebben inwendige woofers, twee per kast, daarom kan de kast zo slank blijven.

Wat betreft die PS2... dat bespaart weer geld voor een fliptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 14-09 14:41
Na een topic of 10 te hebben geghost wordt het maar weereens tijd dat ik wat foto's post van de upgrades vanaf toen. Toen was het nog niet veel, LCD monitor met 2 Kef Q1's en een HK amp. Maar nu, iets van een jaar later is het opeens helemaal af. Ben er zelf eigenlijk ook best van verbaasd :P.

De HK amp had ik gekocht met de latere surround setup in gedachte. Ik heb ook even gedraaid met 4x Kef Q1 en mijn DHZ sub. Vervolgens 2 jamo speakers aangeschaft omdat ik eigenlijk niet meer zonder de Kefs achter mijn PC wil zitten. Dus heb ik daar toen voor een zacht prijsje van 199€ een PM4400 amp voor gekocht. De subwoofer is verhuisd naar het HT gedeelte. Nog voordat ik mijn TV kocht zag ik in februari dit jaar nog de Kef Q10c bij Correct voor 149€, en die kon ik natuurlijk niet laten liggen dus die heb ik meteen gehaald. Vervolgens nog een leuke Oehlbach kabel op de kop getikt voor bij mijn TV om hem aan te koppelen aan mijn HTPC en ik kon gaan :P.

Excuses voor de brakke fotos alvast. Zijn gemaakt met een Powershot G3 en een EOS350D, ookal zou je het niet zeggen gezien de kwaliteit. Foto's maken is in ieder geval niet mijn ding :|.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5888_thumb.jpg
Marantz PM4400.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5903_thumb.jpg
Workstation met X2 3800+, 2gb DDR 500, Audigy 4 (:r) en 7800gt, alles watergekoeld. Je ziet hier ook de Kef Q1s en onderin de DHZ sub, die aan de HT set is gekoppeld. Sub met dank aan Barry voor de amp. d:)b. Die kreukels in de poster zie ik trouwens voor het eerst op deze foto. Zijn normaal niet te zien, zal wel komen door de flits.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5886_thumb.jpg
Eigenlijk kan ik het wel meteen vertellen; alles in mijn kamer is IKEA, van lamp tot kast tot de lijsten met filmposters die je hier ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5447_thumb.jpg
Harman Kardon AVR1550 5.1 amp.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5455_thumb.jpg
HTPC met AMD 64 3000+, X1300 Pro en Aureon Space 7.1.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5419_thumb.jpg
Zithoek in de avond met relaxte IKEA stoel 8). Hier zijn ook de rears te zien. Jamo E500, voor 10€ per stuk uit Duitsland gehaald. Hier kosten ze namelijk 70€/stuk. Waar het prijsverschil vandaan komt weet ik niet, iemand een idee? :? Ze voldoen in ieder geval zeer goed en zijn veel beter dan de gemiddelde sat uit een HC-set van JVC of Sony. Komt denk ik mede door de houten behuizing en omdat het 2-weg is.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5452_thumb.jpg
Zithoek overdag.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5454_thumb.jpg
Vanuit de luie stoel. TV is de Samsung LE37R72B, 37" dus. Erg goede TV voor de prijs naar mijn mening, anders had ik hem natuurlijk niet gekocht. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5896_thumb.jpg
Nogmaals TV.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5909_thumb.jpg
Kef Q10, meesterlijk ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5898_thumb.jpg
Overzichtje met X360 *O* , deels gehad voor mijn 21ste verjaardag. Had vorig jaar nog te goed namelijk, omdat ik niets wist was het er toen niet van gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/kamer/IMG_5396_thumb.jpg
Gebruikelijke foto hier, de ABs. Niet veel nodig gelukkig. Gebruik voornamelijk de HTPC AB, aangezien ik véél series kijk en dus veel browsen en selecten e.d.

En uiteraard het upgradevirus :P. Gelukkig ben ik er vrij goed tegen bestand, en blijft het enkel bij willen en niet bij kopen :). Een leuke verandering zou zijn dat de AVR1550 vervangen wordt door een Cambridge Azur 540R maar eigenlijk is dat totaal niet nodig dus doe ik het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 28-08-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Ziet er netjes uit!!
maar wat is er aan de hand met de Kef Q10C?? Het lijkt of er rook uitkomt...
Matchen de Q1's goed met de center?

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ewoutb schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:57:
[...]

Ziet er netjes uit!!
maar wat is er aan de hand met de Kef Q10C?? Het lijkt of er rook uitkomt...
Matchen de Q1's goed met de center?
Dat aluminium van die tweeter reageert niet zo fijn op de flits, helaas. Ik vindt ze persoonlijk wel goed matchen. Eigenlijk is de center natuurlijk iets te zwaar voor de Q1's en ik denk dat ze bij Kef meer een Q6c of Q9c in gedachte hadden, voor bij de Q1's. Maar gezien de prijs heb ik deze gewoon gekocht. Ik ben er erg blij mee en het klinkt eigenlijk exact hetzelfde als een Q1 voor zover ik weet, alleen kan hij een stuk lager. Het laag van de Q10c is in ieder geval beter dan een Q1. Alleen heb ik het volume van de speaker wat omlaag moeten draaien want anders vielen de fronts wat weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 28-08-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05

iop

iop tha man schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:58:
[afbeelding]
Woofer en front

[afbeelding]
Overview

[afbeelding]
Pioneer reciever + Kiss

[afbeelding]

[afbeelding]
Grundig Tvtje en NES met center JBL erop

[afbeelding]
Overview frontside

[afbeelding]
R-front

[afbeelding]
Rear JBL

Specs:
Pioneer VSX- C300
Kiss DP-558 80 GB
JBL surround 5.1 (kan type niet vinden) met echte LIFE front speakers.
Grundig TV
Nintendo nes
geen reacties?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit, veel cd's trouwens :) . Denk trouwens dat je geen reacties hebt gekregen omdat je toen als laatste een reply gaf op pagina 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:49:
[...]

ziet er goed uit, veel cd's trouwens :) . Denk trouwens dat je geen reacties hebt gekregen omdat je toen als laatste een reply gaf op pagina 20.
Veel cd's, waar? :p
Nog nooit een grote CD-collectie gezien, zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14

EraZor

Don't mention the war

Roet schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:59:
....
[afbeelding]
Harman Kardon AVR1550 5.1 amp.
.
ff kort vraagje: hoe heb jij bij je AVR de groene letters aan de linkerkant (surround modi) uitgezet? Ik kreeg dat met mijn avr2000 niet voor elkaar.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
EraZor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:25:
[...]

ff kort vraagje: hoe heb jij bij je AVR de groene letters aan de linkerkant (surround modi) uitgezet? Ik kreeg dat met mijn avr2000 niet voor elkaar.... :?
Vrij simpel. De AVR1550 heeft die groene letters niet :P, de modi staan onder de input-type in een horizontale rij en ze zijn lichtblauw net als de rest. En voor zover ik weet kunnen die groene letters bij de AVR2000 niet uit, pas vanaf de AVRx130 kun je de display aanpassen (dimmen in ieder geval).

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 28-08-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 21:46
Hier een foto van mijn set:)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~michel.geluk/dsc_7181k.jpg

Je ziet:
Receiver: Denon Avr-1906
Speakers: 2x JBL E60 en 1 x jamo center 40
Samsung 710T en Creative Slix barebone met audigy 2

Verder in het kastje onder het bureau:
Philips Cd140 cdspeler, een een samsung all-in-one waarvan ik de casette speler soms gebruik.

Aangesloten:
Pc via optical aangesloten
Speakers bi-amp aangesloten

Voor films en muziek gebruik ik dus de slix pc en voor een cdtje de cd speler. Ik gebruik geen surround speakers. Ik heb er hier nog een paar van jamo, maar die zijn niet super en de voor-luidsprekers geven ook al erg ruim geluid in films.
Subwoofer heb ik niet echt nodig aangezien de voor-luidsprekers al aardig wat bass produceren, soms met films zoveel dat het frontje wat voor de speaker normaal zit gaat trillen.

Ik heb dit nog niet heel erg lang maar het is een hele grote vooruitgang ten opzichte van mijn vorige creative inspire 5700 set ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.