Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:13:

Ik heb dit nog niet heel erg lang maar het is een hele grote vooruitgang ten opzichte van mijn vorige creative inspire 5700 set ;)
Het begin is er! Voor je het weet staat er een complete set..

(dat is het voor en/of nadeel van deze "ziekte" >:) )

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hier een foto van mijn set:)
[afbeelding]

Je ziet:
Receiver: Denon Avr-1906
Speakers: 2x JBL E60 en 1 x jamo center 40
Samsung 710T en Creative Slix barebone met audigy 2

Verder in het kastje onder het bureau:
Philips Cd140 cdspeler, een een samsung all-in-one waarvan ik de casette speler soms gebruik.

Aangesloten:
Pc via optical aangesloten
Speakers bi-amp aangesloten

Voor films en muziek gebruik ik dus de slix pc en voor een cdtje de cd speler. Ik gebruik geen surround speakers. Ik heb er hier nog een paar van jamo, maar die zijn niet super en de voor-luidsprekers geven ook al erg ruim geluid in films.
Subwoofer heb ik niet echt nodig aangezien de voor-luidsprekers al aardig wat bass produceren, soms met films zoveel dat het frontje wat voor de speaker normaal zit gaat trillen.

Ik heb dit nog niet heel erg lang maar het is een hele grote vooruitgang ten opzichte van mijn vorige creative inspire 5700 set ;)
Mooie set. Ben je niet bang tegen die front aan te trappen als je achter je pc zit?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46
Als ik geen film kijk staat het tafeltje iets verder naar achteren geschoven waardoor ik er geen last van heb, mijn bureau is ook best diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik moest ook eerst 2x kijken voordat ik het doorhad, aangezien mij ook opviel dat er wat weinig beenruimte over zou blijven met deze opstelling. Maar je kunt wel duidelijk zien (aan de zwarte poten onder het bureau) dat het toch wel vrij diep is.

Mooie speakers btw! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een foto van mijn set:)
[afbeelding]

Je ziet:
Receiver: Denon Avr-1906
Speakers: 2x JBL E60 en 1 x jamo center 40
Samsung 710T en Creative Slix barebone met audigy 2

Verder in het kastje onder het bureau:
Philips Cd140 cdspeler, een een samsung all-in-one waarvan ik de casette speler soms gebruik.

Aangesloten:
Pc via optical aangesloten
Speakers bi-amp aangesloten

Voor films en muziek gebruik ik dus de slix pc en voor een cdtje de cd speler. Ik gebruik geen surround speakers. Ik heb er hier nog een paar van jamo, maar die zijn niet super en de voor-luidsprekers geven ook al erg ruim geluid in films.
Subwoofer heb ik niet echt nodig aangezien de voor-luidsprekers al aardig wat bass produceren, soms met films zoveel dat het frontje wat voor de speaker normaal zit gaat trillen.

hehe die Samsung 710T was mijn eerste stereo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen zit ff te neuzen naar ophang mogelijkheden voor mn as 902i rears.
Kan helaas geen pics of info vinden van de achterkant van de speaker.
Ben iets wat huiverig om zomaar schroeven in de speakers te jassen. :/

Zag deze houders:
Afbeeldingslocatie: http://vogels.ma.informationstore.net/informationstore/b/b0000091.jpg?expires=20060829003831&secretname=InformationStore&id=&ticket=86cce83de9d7eb3195b174175bc8feb8&f=d.exe

Afbeeldingslocatie: http://vogels.ma.informationstore.net/informationstore/b/b0000831.jpg?expires=20060829003958&secretname=InformationStore&id=&ticket=115a254a6f1e2daaf0fd9498b56cdcd5&f=d.exe

Wat is wijs?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijs? Plankje aan de muur, daar speakertjes op zetten.
Wijzer? Géén gaatjes in je speakers maken!
Wijst? Grote speakers kopen!!

8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Receiver: Sony STR DE635

Modbreak:Zie de topicwaarschuwing, foto's niet breder dan 600px maken, dit leest echt super irritant

binnen nu en een half jaar hoop ik een nieuwe receiver(7.1?) te kopen (H&K, Denon, Onkyo of Pioneer) en evt. een groter scherm. Het scherm staat meestal 90 graden gedraaid i.v.m. office applicaties. Als ik een film wil kijken, draai ik deze terug.

[ Voor 54% gewijzigd door JvS op 29-08-2006 11:56 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Tip voor betere foto's.

Aangezien dit een topic is voor het showen van je HT spulletjes wil je natuurlijk dat ze zo mooi mogelijk voor de dag komen. Helaas zitten er nogal wat brakke foto's in het topic.

De meest gemaakte fout die ik tegekom is het gebruik van de flits. Doe het niet! Als je camera de mogelijkheid heeft, gebruik dan eliever een wat langere sluitertijd. Als de foto's bewogen zijn, maak ze dan niet uit de losse hand maar gebruik een statief of zet de camera ergens op.

Een stukje terug staan wat foto's die met een Canon G3 en een 350D zijn gemaakt. De poster verontschuldigd zich voor de kwaliteit, maar ik garandeer je dat je met die camera's bijzonder fraaie foto's kan maken, ook als er weinig licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schandalig schoone Audi :) Op dit moment mijn favoriete Duitse automerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:39:
Fijn dat je 't even mededeelt :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, een poster van een schone Audi naast je HT maakt je HT af. Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:31
meendering schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:40:
* Sjoewe zit ff te neuzen naar ophang mogelijkheden voor mn as 902i rears.
Kan helaas geen pics of info vinden van de achterkant van de speaker.
Ben iets wat huiverig om zomaar schroeven in de speakers te jassen. :/

Zag deze houders:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is wijs?
Ik heb mn Wharfedales ook opgehangen met Vogels beugels, tja het was wel met schroeven, maar ze hangen nu prima, iedere dag plezier van. O+

Afbeeldingslocatie: http://audiofuhrer.de/images/werk1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 23:10
Weet iemand hoe je bij de Mordaunt-Short Avant serie's de drivers er uit haalt? Je hebt aan de achter kant imbusschroef dingen zitten, ik had ze allemaal los gedraait. Maar ik zie geen mogelijkheid om er iets uit te halen oid. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Modbreak:1: je mag wel wat vriendelijker reageren
2: Als je maar 1 dingetje zegt, hoef je niet een heel bericht te quoten

[ Voor 90% gewijzigd door JvS op 29-08-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:50:
Tja, een poster van een schone Audi naast je HT maakt je HT af. Hehe
Thanx.. A8 is über! Neem een kijkje in het AUDI-torium
Film die je op mn scherm zietzag is Transporter 2. Die is helemaal :P _/-\o_
Ik zet straks weer wat nieuwe foto's online met daglicht en een breedte van 600, aangezien men al moeilijk doet bij 640.

Receiver: Sony STR DE635
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/Receiver.JPG
Ik hoop binnen nu en 6 maanden een (7.1?) receiver aan te schaffen met DTS(H&K, Denon, Pioneer, Onkyo).

Speakers: Tannoy Mercury serie

Front: mX3-M
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/Front.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/Front2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/FrontOpen.JPG
Kom heerlijk geluid uit. De EQ heb ik ingesteld dat er iets meer Bass(+5dB, 200Hz), Mid(+2dB, 1,2kHz) en Treb(+5dB, 3,1kHz) uit komt. icm mijn receiver klinkt het geluid dan minder dof.

sub: mX-sub10
Afbeeldingslocatie: http://www.stereo.ru/images/profile/7705/img_med0.jpg
Staat achter de kast/bed verstopt in een hoekje. Crossover staat iets over de helft en volume op 1/3. Volume van de sub wordt verder geregeld vanuit de receiver.

Center: mXC-M
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/Center.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/CenterOpen.JPG

Rear: mX1-M
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/Rear.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/RearOpen.JPG
stands zijn van IKEA; €20 per paar

Zithoek: bankje van De Bij
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/Bank.JPG

Beeld: Inspiron 8600 met S/PDIF icm AGNeovo F-419(DVI)
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/tannoy/Beeld.JPG
Ik wil binnenkort een een nieuw scherm en notebook kopen. 19" is al 3 jaar oud. Een 24" Dell zou leuk staan. Notebookscherm is een WSXGA+.
Het Externe scherm staat 90 graden gedraaid voor office applicaties. Als ik een film kijk, draai ik deze weer terug.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:39:
Hehe... Ik zal eraan denken als ik vanmiddag in m'n Sportback stap >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn thuis bioscoop/bed

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i232/LanVlam/Kijkhoek.jpg

Het is een Samsung LE32M61B Lcd tv + Kiss dvd/divx/alles player type kan je zien op tv :-)
Heb er een split level airco boven gehangen. De speaker set is de Logitech Z-5500 Digital
Ik heb daarin andere kortere tulp kabels gesoldeerd en die zijn gewoon in de muur te steken.
(tulp ingemetseld) Ik lig zelf op een Tempur matras + kussens (nasaschuim) van 2000 euro en ik moet zeggen dat ligt echt super met film kijken.

Dit zijn mijn Dvd's ongeveer 700 stuks.

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i232/LanVlam/Dvdrek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:35:
[...]

Hehe... Ik zal eraan denken als ik vanmiddag in m'n Sportback stap >:)
Hij bedoelt waarschijnlijk alles dikker dan de a3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:03:
[...]

Ik heb mn Wharfedales ook opgehangen met Vogels beugels, tja het was wel met schroeven, maar ze hangen nu prima, iedere dag plezier van. O+

[afbeelding]
Stijlvol, mooie poster ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:44:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk alles dikker dan de a3
Het is misschien niet de grootste bak die Audi maakt, maar het rijdt er niet minder om. :*) Ik ben al lang blij dat ik het me kan veroorloven. Bovendien, bij de aanschaf van zo een groot bakbeest blijft er natuuurlijk minder geld over voor HT!

Anyway, genoeg over auto's... laten we het weer fijn over onze thuisbioscoopjes hebben :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Synthdood, bouw gewoon een HomeCar-Cinema in je A3 SB. Is hier al een topic voor?
Edit: betere foto's zo? Tips over foto's maken van HiFi mogen hier vast wel geplaatst worden.

[ Voor 35% gewijzigd door timovd op 29-08-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:36:

[afbeelding]

Het is een Samsung LE32M61B Lcd tv + Kiss dvd/divx/alles player type kan je zien op tv :-)
Heb er een split level airco boven gehangen. De speaker set is de Logitech Z-5500 Digital
Ik heb daarin andere kortere tulp kabels gesoldeerd en die zijn gewoon in de muur te steken.
(tulp ingemetseld) Ik lig zelf op een Tempur matras + kussens (nasaschuim) van 2000 euro en ik moet zeggen dat ligt echt super met film kijken.

[afbeelding]
fucking hell wat een dvd's 8) Trouwens over dat bed, Lig zelf ook altijd op m'n electrische bed als ik film kijk, en dat is idd superchill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:36:

[afbeelding]

[afbeelding]
Is het met jouw budget geen goed idee om is naar een receiver en gewone vloerstaanders/boekenplankspeakers te gaan kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Metal schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:40:
[...]

Is het met jouw budget geen goed idee om is naar een receiver en gewone vloerstaanders/boekenplankspeakers te gaan kijken? :)
Dat dacht ik ook al, ja. Zo een knappe TV, een bed van 2000 euro, en dan een Logitech setje. Talk about bottlenecking. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:42:
[...]

Dat dacht ik ook al, ja. Zo een knappe TV, een bed van 2000 euro, en dan een Logitech setje. Talk about bottlenecking. :P
Dan heb je vast die setjes nooit gehoord? Ze gaan echt super hard en zuiver (in mijn oren :-) )
De sub is 185watt rms. Ik heb aardige buren maar alsnog zou ik hem nooit te hard zetten.
Het klinkt echt super en zou zo snel niet anders willen. 5 Speakers een receiver + actieve sub kost evenveel dan alles wat ik nu bij elkaar heb en ik ga dan niets merken als verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:53:
[...]
Dan heb je vast die setjes nooit gehoord? Ze gaan echt super hard en zuiver (in mijn oren :-) )
De sub is 185watt rms. Ik heb aardige buren maar alsnog zou ik hem nooit te hard zetten.
Het klinkt echt super en zou zo snel niet anders willen. 5 Speakers een receiver + actieve sub kost evenveel dan alles wat ik nu bij elkaar heb en ik ga dan niets merken als verschil.
Verkeerde post, in het verkeerde forum. :+ Maar ik zeg niets, het is dat je er tevreden mee bent hé :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

*boenk boenk* *brom rommelderommel* *boenk boenk boenk*

Jah, heerlijk strak en zuiver :P
De sub is 185watt rms.
Uh-huh :P
Ik heb aardige buren maar alsnog zou ik hem nooit te hard zetten.
Geloof me, dat wil je ook niet :+
Voor het geld doet 't wat 't moet doen, maar een beetje redelijke 5.1 setup (die inderdaad wel meer kost) is toch wel een wereld van verschil met dit soort spul.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Maar jij hebt dan vast ook nog nooit een ECHTE goede 5.1 set gehoord ;)

Ik heb die logitech set wel gehoord en ja het klopt dat het hard kan en veel power heeft maar een knappe Mission, Kef of B&W set speelt dit natuurlijk helemaal weg :P

Maar ik hoef er niet naar te luisteren en ben blij dat jij voldoende vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:54:
[...]
Ik denk dat, als hij dat zou willen, hij alvast welkom is bij de meeste bezoekers van dit topic. Spijtig dat hij van NL is, want hier is hij alvast welkom. Kan zelfs vergelijken tussen een paar (stereo of HT)setjes, onder een tas koffie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wij geven om geluid, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet! Die gast heeft een vette tv en een vet bed. De meeste hier hebben een vette stereo/surround set, een crappy tv (ook jij Tom...) en een slecht bed (slaapbank :X ).

Ieder zijn prioriteit :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:00:
[...]

Ik denk dat, als hij dat zou willen, hij alvast welkom is bij de meeste bezoekers van dit topic. Spijtig dat hij van NL is, want hier is hij alvast welkom. Kan zelfs vergelijken tussen een paar (stereo of HT)setjes, onder een tas koffie. ;)
...toch geen plastic tas hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Nog een sneak peak:

Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/ucd/UcD_rear.jpg

*O*

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Achterkant van je nieuwe UcD behuizing? Mooie dingen, wel aan de prijs helaas.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Balanced I/O?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Yep, all the way uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:54:
[...]

Ik heb die logitech set wel gehoord en ja het klopt dat het hard kan en veel power heeft maar een knappe Mission, Kef of B&W set speelt dit natuurlijk helemaal weg :P

Maar ik hoef er niet naar te luisteren en ben blij dat jij voldoende vindt :)
Een Kef of B&W set in 5.1 kost je dan ook minimaal 1600 euro, er vanuit gaande dat je niet eens een echte center speaker hebt. Wil je dat wel en ook nog vloerstanders als fronts ben je nog ongeveer 1000 euro extra kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:53
PHiXioN schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:57:
[...]

Een Kef of B&W set in 5.1 kost je dan ook minimaal 1600 euro, er vanuit gaande dat je niet eens een echte center speaker hebt. Wil je dat wel en ook nog vloerstanders als fronts ben je nog ongeveer 1000 euro extra kwijt.
Dat is dan ook alweer helemaal de andere kant op he? :P Ik heb de infinity oreus met stands voor de fronts voor in totaal 1200 euro gekocht. Klinkt voor mij goed genoeg. Als je het vergelijkt met een pc setje (logitech) dan is dat toch wel ANDERS zullen we maar zeggen. Ik vind het gewoon een fake sound hebben die goedkope speakertjes net zoals die bij m'n pc staan. (ook logitech) Maar voor mij m'n pc gebruik ik ook meer de cx300 sennheiser. Veel beter geluid bij games dan welke logitech dan ook. Maarja, nog altijd liever op de 360 beneden met de oreus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:06:
Wij geven om geluid, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet! Die gast heeft een vette tv en een vet bed. De meeste hier hebben een vette stereo/surround set, een crappy tv (ook jij Tom...) en een slecht bed (slaapbank :X ).

Dikke care wat voor bed ik heb, ik slaap toch wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:09:
[...]

Dikke care wat voor bed ik heb, ik slaap toch wel :D
Als je maar een beetje verend matras hebt, met een zacht kussen. Dat is genoeg. maximaal 400 euro, en dan heb je 1600 euro over om een prachtige surround set te kopen :9

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat we het nu zelfs over bedden gaan hebben 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:41:
[...]

Als je maar een beetje verend matras hebt, met een zacht kussen. Dat is genoeg. maximaal 400 euro, en dan heb je 1600 euro over om een prachtige surround set te kopen :9

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat we het nu zelfs over bedden gaan hebben 7(8)7
LOL :D die rekensom had ik ook al gemaakt!

ontopic:
Natuurlijk geef ik weer een voorbeeld van het uiterste met die B&W set maar je kan ook wel goede KEF boekenkast modellen krijgen en dan ben je heus geen 1600,- of 1200,- kwijt. Zal altijd nog veel beter klinken dan Logitech :p
Maar ik hou op want nu krijg je constant dat heen en weer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En waarmee ga je het zaakje dan aansturen? Van tulp naar XLR heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:59:En waarmee ga je het zaakje dan aansturen? Van tulp naar XLR heeft weinig zin.
Wat dacht je van XLR -> XLR. Als ik zeg All the way, dan bedoel ik all the way. Vanaf DAC van CD speler tot amp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:57:
Wat dacht je van XLR -> XLR. Als ik zeg All the way, dan bedoel ik all the way. Vanaf DAC van CD speler tot amp!
En de DAC van je CD-speler spuugt een gebalanceerd signaal uit? Ben benieuwd welke CD-speler je dan gebruikt of wat voor modificatie je gaat uitvoeren :) Gebalanceerde outputs worden heel vaak gegenereerd door omzetters (van bijvoorbeeld Burr Brown) die van een ongebalanceerd signaal een gebalanceerd signaal maken. Die omzetters worden ook in studioapparatuur vaak gebruikt. Zelfs de higher-end merken gebruiken echte gebalanceerde circuits alleen in dure modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:07:
En de DAC van je CD-speler spuugt een gebalanceerd signaal uit?
De meeste DAC's doen dat hoor :) Alleen wordt het zelden uitgevoerd. Check maar ff wat datasheets, ook van BB!
Ben benieuwd welke CD-speler je dan gebruikt of wat voor modificatie je gaat uitvoeren :)
Dan moet je ff zoeken naar mijn topic hierover :)
Die omzetters worden ook in studioapparatuur vaak gebruikt. Zelfs de higher-end merken gebruiken echte gebalanceerde circuits alleen in dure modellen.
Nee, ik ga geen omzetters gebruiken, alleen in de pre-amp voor de niet-gebalanceerde bronnen. De rest wordt opgebouwd uit echte gebalanceerde circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:12:
Nee, ik ga geen omzetters gebruiken, alleen in de pre-amp voor de niet-gebalanceerde bronnen. De rest wordt opgebouwd uit echte gebalanceerde circuits.
Nice, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:06:

Mja, maar dan moet je niet afkomen met het zinnetje onder je icoon "Money is no issue", right? Dat is bij mij wel zo. Als ik geld had, was die tv ook al lang weg en hing er een beamer in de plaats, hoor.

En ik heb een heel goed bed. :P
Trouwens, wat zit je mij nou te focussen? Ik heb niks gezegd, ik zei toch zolang je er maar tevreden mee bent, hé? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n Logitech set is natuurlijk niets als je veel zuivere muziek wil luisteren maar voor films alleen is het een ideale uitkomst als je een leuke dvd speler hebt om zonder te veel fratsen toch DD en DTS decoding wil incl speakers. Mijn vader heeft de hele bende van B&O en ik hoor wel bij muziek dat het zuiverder is maar kwa films kijken red ik me aardig. Heb ik deze kamer ook niet genoeg ruimte over voor zuilspeakers bijv.

Edit ( Ik heb een paar B&O Beolab Penta III speakers op de kop weten te tikken dan kan ik even kijken of het een stuk mooier gaat klinken) Zag bij de buren TE KOOP in de tuin staan dus die gaan toch al verhuizen :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Pak je er nou toch nét een merk uit dat je heus niet als referentie moet gaan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou, hierbij mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://puntslash.nl/~mike/pics/htset/IMG_6259-tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://puntslash.nl/~mike/pics/htset/IMG_6265-tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://puntslash.nl/~mike/pics/htset/IMG_6268-tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://puntslash.nl/~mike/pics/htset/IMG_6270-tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://puntslash.nl/~mike/pics/htset/IMG_6272-tn.jpg

TV: LG 32LP1R
Mediacenter: Acer Aspire Living Centre L250
Receiver: Sony STR-DE495
Speakers: Sony, 160W

De RVS-koof moet nog onder de TV gemonteerd worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Puntslash op 30-08-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Mooi en overzichtelijk! Jammer van die kabels maar daar is zo een wit gootje overheen geplaats. ;)
Kan je ook een foto maken van de achterkant, dus de rearspeakers en de bank waar je op zit. Even een idee krijgen hoe de gehele opstelling eruit ziet. :)

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
Mooie setup :Y)...

[geheel offtopic, maar moet het je toch vragen-tag..]... Krijg jij het bij MCE2005 voor elkaar om "mijn video's" in een _list_ weer te geven, en niet in die standaard?

Ik heb nogal veel "home video's ;)", en dan zijn die preview's erg storend.. een list is dan veel netter (zeker als het om complete series gaat)

[/geheel offtopic, maar moest het je toch vragen-tag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Niet online
Yotta schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:41:
Mooi en overzichtelijk! Jammer van die kabels maar daar is zo een wit gootje overheen geplaats. ;)
Kan je ook een foto maken van de achterkant, dus de rearspeakers en de bank waar je op zit. Even een idee krijgen hoe de gehele opstelling eruit ziet. :)
F5 is your friend :)
Die RVS koof komt dus onder de TV
SyS_ErroR schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:46:
[...]

Mooie setup :Y)...

[geheel offtopic, maar moet het je toch vragen-tag..]... Krijg jij het bij MCE2005 voor elkaar om "mijn video's" in een _list_ weer te geven, en niet in die standaard?

Ik heb nogal veel "home video's ;)", en dan zijn die preview's erg storend.. een list is dan veel netter (zeker als het om complete series gaat)

[/geheel offtopic, maar moest het je toch vragen-tag]
Hetzelfde probleem heb ik ook, weet er ook geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Staan jouw speakers nu gewoon in de hoek? Dat kan gewoon niet goed zijn voor het geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
wat voor speakers zijn dat? Zien eruit als JBL E100.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Rainesh schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:38:
wat voor speakers zijn dat? Zien eruit als JBL E100.
Zijn Sony's, ff lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

mn bestelde speakers waren binnen... *O*

Morgenmiddag ga ik ze afhalen..... kan niet wachten. :)
Net even een rekensom gemaakt van de speaker kabels.

Achter speakers hebben beide 14m nodig, voor speakers 3m beide en center speaker 2m.
Kom dus uit op 38m speaker kabel.
Ze zouden me matsen. Probeer wel Van den Hul kabel te regelen icm bananestekkers.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:49:
Zo'n Logitech set is natuurlijk niets als je veel zuivere muziek wil luisteren maar voor films alleen is het een ideale uitkomst als je een leuke dvd speler hebt om zonder te veel fratsen toch DD en DTS decoding wil incl speakers. Mijn vader heeft de hele bende van B&O en ik hoor wel bij muziek dat het zuiverder is maar kwa films kijken red ik me aardig. Heb ik deze kamer ook niet genoeg ruimte over voor zuilspeakers bijv.

Edit ( Ik heb een paar B&O Beolab Penta III speakers op de kop weten te tikken dan kan ik even kijken of het een stuk mooier gaat klinken) Zag bij de buren TE KOOP in de tuin staan dus die gaan toch al verhuizen :-)
Je hoeft niet meteen gigantische zuil speakers te hebben voor goed geluid :P Er zijn ook nog home cinema setjes voor rond de 1000 euro zoals de infinity oreus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:05:
[...]
Je hoeft niet meteen gigantische zuil speakers te hebben voor goed geluid :P Er zijn ook nog home cinema setjes voor rond de 1000 euro zoals de infinity oreus >:)
Die niet beter klinken als een TV-speaker :+
Niet altijd je eigen speakers gaan aanprijzen, er is altijd wel beters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
Mensen, mensen... Houd eens op met zo snel te posten :P
Ik wil hier ook nog m'n nieuwe setje kunnen posten voordat we bij deel 24 zijn, maar ik moet nog'n maandje wachten op m'n volgende loon :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Na al die tijd rondneuzen op dit forum, maar vooral dit gedeelte toch maar ff geregistreerd. Nu dat ik gister mijn oude philips stereo versterker had verkocht kon ik vandaag voor mijn nieuwe gaan. Heb gekozen voor een panasonic receiver omdat dit een demo toestel was en er een flinke hap van de prijs was gegaan.

De front speakers zijn eltax'en, dit ook door mijn studenten budget en mijn meerdere geld vragende hobby's :p. Maar ze zijn voor mij voorlopig voldoende...

overige apparatuur:
tv: samsung 72cm
pc: sound komt vanaf Asus A8n-e zit coax en optische s/pdif connector op

nu foto's zeggen miss meer als woorden:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas1337/ht/ht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas1337/ht/ht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas1337/ht/ht3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas1337/ht/ht4.jpg

nabije toekomst: zoek nog een dvd speler, was aan het denken aan philips 3040. Als iemand hier opmerkingen of andere sugesties heeft mag dat altijd ;)

en in de verdere toekomst 2 achter speakers, center en actieve sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
TomSwinnen schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:09:
[...]

Die niet beter klinken als een TV-speaker :+
Niet altijd je eigen speakers gaan aanprijzen, er is altijd wel beters :)
Jij valse rat >:)

Je had het gewoon verkeerd begrepen toen :P Ik had het helemaal niet over m'n tv speakers dat haalde jij eruit ;)

Maar over dat speakers aanprijzen, ik gaf een voorbeeld van een goede home cinema set die niet te veel ruimte innam. (niet gesproken over hoeveel ruimte je vrij hebt in je portemonnee als je deze set heb gekocht :D )

Verwijderd

Puntslash schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:35:
Nou, hierbij mijn setje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er erg strak uit die hele muur met al dat moois :*) :9~
Bevalt het een beetje zo een Acer Aspire Living Centre?
Zelf ben ik nog opzoek naar een Media Center... maar weetniet of ik er goed aan doe om een kant en klare te kopen als Acer of Kiss systeem of een systeem zelf bouwen. :)

• Puntslash
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:05:
[...]

Ziet er erg strak uit die hele muur met al dat moois :*) :9~
Bevalt het een beetje zo een Acer Aspire Living Centre?
Zelf ben ik nog opzoek naar een Media Center... maar weetniet of ik er goed aan doe om een kant en klare te kopen als Acer of Kiss systeem of een systeem zelf bouwen. :)
Ja die Acer bevalt me echt prima. Voor zo ver ik weet is dat ook de enige die net zo diep is al bijvoorbeeld een dvd-speler.

• Puntslash
  • Niet online
TomSwinnen schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:13:
Staan jouw speakers nu gewoon in de hoek? Dat kan gewoon niet goed zijn voor het geluid :)
Ik ben geen audiofiel maar heb toch wel mijn eisen en ik moet zeggen dat het prima gaat..

• TomSwinnen

TomSwinnen

Puntslash schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:44:
[...]
Ik ben geen audiofiel maar heb toch wel mijn eisen en ik moet zeggen dat het prima gaat..
Probeer ze toch gewoon eens iets minder in de hoek, eventueel beetje toe-in te zetten, al was het maar gewoon voor eens te testen :)

Verwijderd

TomSwinnen schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:52:
[...]

Probeer ze toch gewoon eens iets minder in de hoek, eventueel beetje toe-in te zetten, al was het maar gewoon voor eens te testen :)
Naja zoals ik 't zie heeft hij zijn kamer niet echt de ruimte voor een goede HT opstelling. Maar het is idd zonde om alles zo weggedrukt in een hoek te zetten.

Verwijderd

Puntslash schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:35:
Nou, hierbij mijn setje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Waar heb je die leuke zitzakjes vandaan die voor de tv staan? :-)
Sorry dat het een beetje offtopic is maargoed haha...
Die Media Center kan die een beetje games aan? of is het meer voor opnemen afspelen van DVD's/muziek etc?

• Puntslash
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:32:
[...]
Waar heb je die leuke zitzakjes vandaan die voor de tv staan? :-)
Sorry dat het een beetje offtopic is maargoed haha...
Die Media Center kan die een beetje games aan? of is het meer voor opnemen afspelen van DVD's/muziek etc?
Hehe, die heeft mijn vriendin gekocht bij ik geloof Karwei ofzo. Waren niet eens duur.
Ik speel geen games, maar bekijk de specs van dat apparaat maar eens.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
Puntslash schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:58:
[...]

Hehe, die heeft mijn vriendin gekocht bij ik geloof Karwei ofzo. Waren niet eens duur.
Ik speel geen games, maar bekijk de specs van dat apparaat maar eens.
Onboard need i say more :P

Verwijderd

Modbreak:Komop nou, dit zijn plaatjes van 1200 pixels breed van 250Kbyte per stuk... Hoe moeilijk is het lezen van die roodblauwe waarschuwing en een beetje logisch nadenken nou...

[ Voor 95% gewijzigd door JvS op 01-09-2006 10:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:41:

En om nog even op het onderwerp Audi terug te komen, hier mag ik als ik mijn rijbewijs heb chauffeur van mijn vader in spelen :P :

[afbeelding]
grapjas :P tochwel hopelijk met het Bang & Olufsen speakerpakketje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fourtitude.com/news/uploads/Audi_News/bang_and_olufsen_audi_a8.jpg

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de spullen vandaag afgehaald. :)
Alles is nu aangesloten met:
Center + Fronts 'Van den Hul The Clearwater' kabels
Rear surround 'Van den Hul Skyline' kabels

Ben de fronts nu aan het inspelen, heb ze volgens de handleiding opgesteld.
Speakers tegenover elkaar (10cm tussenruimte), 1 speaker uit fase (- en + omgekeerd)
Speel de versterker nu op een normaal niveuau -40
Klink wel erg raar zeg, denk dat de speakers elkaar lekker bezighouden nu. Het geluid golft echt. :+
Dit laat ik 36uur aan staan (radio Q-Music, voldoende verschillende muzieksoorten)

Ben ik goed bezig?

Whatever.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hoe vaak ga je nog "infinity oreus" in dit topic posten? :X
meendering schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:45:

Speakers tegenover elkaar (10cm tussenruimte), 1 speaker uit fase (- en + omgekeerd)
Klink wel erg raar zeg, denk dat de speakers elkaar lekker bezighouden nu. Het geluid golft echt. :+
Dit laat ik 36uur aan staan (radio Q-Music, voldoende verschillende muzieksoorten)

Ben ik goed bezig?
Haha, goed bezig ja! In ieder geval volgens de handleiding ;) Morgen hoop ik hetzelfde proces te kunnen starten met mijn fronts... ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Devster op 31-08-2006 22:41 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heheh.... klote is het wel dat het 36u moet... :/
Maarja daarvoor heb je wel wat... dus laat ik het maar doorgaan.

Weet iemand nog een goede testdvd op de installatie te testen?

Whatever.

• JSTPS
Devster schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:39:
[...]

Hoe vaak ga je nog "infinity oreus" in dit topic posten? :X

[...]

Haha, goed bezig ja! In ieder geval volgens de handleiding ;) Morgen hoop ik hetzelfde proces te kunnen starten met mijn fronts... ;)
INFINITY OREUS INFINITY OREUS :+

Verwijderd

Nope, helaas zit er Bose in. Bang en Olufson is niet leverbaar op de a6. Ik heb het systeem in het echt wel eens mogen bewonderen, erg mooi design en de geluidoutput is verbluffend voor een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:54:
Nope, helaas zit er Bose in. Bang en Olufson is niet leverbaar op de a6. Ik heb het systeem in het echt wel eens mogen bewonderen, erg mooi design en de geluidoutput is verbluffend voor een auto.
Helaas Bose ... nou.. ik heb een keer een mooie Bose set mogen bewonderen.. maar zohey wat een geluid :).

overigens vind ik de Logitech setjes ( de Z-5400 ) beter klinken als de Z-5500 vooral de bas van de Z5400.. ik zie hier meer mensen met dit setje ;).
Logitech zijn wel leuke setjes voor DVD en TV maar echte audiofielen hebben zulke dingen zoals hier

groetjes,
yori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik goed bezig?
Je hebt vast goed spul, daar twijfel ik niet aan maar waarom de speakers 36 uur met verschillende muzieksoorten moeten inspelen is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
Inspelen is puur zodat de ophanging van de speakers soepeler wordt. Die is af fabriek nog wat stijf in de meeste gevallen :)
Met verschillende muziek is AFAIK puur zodat het hele frequentiespectrum gebruikt wordt, maar lijkt mij op zich ook lichtelijk loos :P
Die 36 uur zijn gewoon een mooie tijd om de speakers voor 99% op hun uiteindelijke soepelheid te krijgen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

_O-
Sorry maar inspelen doe je toch gewoon al gaandeweg? Je zet gewoon wat muziek op, eventueel als achtergrond en hopla. Speakers tegenover elkaar, uit fase, enz... :/ Dat geloven ze in de fabriek volgens mij zelf niet, dat zetten ze zomaar in de handleiding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:43:
_O-
Sorry maar inspelen doe je toch gewoon al gaandeweg? Je zet gewoon wat muziek op, eventueel als achtergrond en hopla. Speakers tegenover elkaar, uit fase, enz... :/ Dat geloven ze in de fabriek volgens mij zelf niet, dat zetten ze zomaar in de handleiding. :P
Als je effe nadenk over wat er gebeurt is dat heel logisch. Het geluid zal zich uitdoven met als resultaat dat je het inspelen amper zal horen. Meer is er niet aan. Het is verder geen speciaale voodoo ofzo ;)

Maar als je toch muziek op zet, kun je ze natuurlijk ook prima op de luisterplek zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:52:
[...]
Maar als je toch muziek op zet, kun je ze natuurlijk ook prima op de luisterplek zetten :)
Daar doelde ik dus op, ja. Al die speciale opstellingen, terwijl je de dingen toch gekocht hebt om naar te luisteren... of mis ik wat? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Vandaag mijn nieuwe center binnen gekregen uit Duitsland (minder dan de helft van wat hij hier moet kosten).
Quadral Argentum Base. Ben zeer blij omdat mijn vorige center veel te klein was voor de rest. Ben hem nu even aan het inspelen. Oftewel, gewoon muziek luisteren :)
Ik wil hem nog wel iets anders plaatsen. Waarschijnlijk op een plankje dat hij niet op de tv staat, maar er net iets achter hangt. Vind hem nu namelijk nogal aanwezig.

Er zit alleen een metalen rooster bij wat niet echt past..... 8)7 Kijken hoe we dat weer op gaan lossen.
Even snel fototjes gemaakt met mijn mobiel.
Center
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/cine1.JPG
Dichterbij
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/cine2.JPG
Als het rooster hier zit...
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/cine3.JPG
...past het hier niet meer.
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/cine4.JPG
Overzichtje vanaf de bank
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/cine5.JPG
En mijn subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/cine6.JPG
Achter (x2)
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/cine7.JPG

Specs heb ik al vaker gegeven, maar zal nog ff snel opsommen:
Denon 2106 receiver
Pioneer 380
Samsung HDTV ontvanger
PS2 console
JVC P37 28" (ook 1080i)
Logitech 525 AB
Quadral speakers (v: Odin, a: Merin, c: Argentum base en Sub 300)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry foutje

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 20:24 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Shiver23 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:00:
Vandaag mijn nieuwe center binnen gekregen uit Duitsland (minder dan de helft van wat hij hier moet kosten).
Quadral Argentum Base. Ben zeer blij omdat mijn vorige center veel te klein was voor de rest. Ben hem nu even aan het inspelen. Oftewel, gewoon muziek luisteren :)
Ik wil hem nog wel iets anders plaatsen. Waarschijnlijk op een plankje dat hij niet op de tv staat, maar er net iets achter hangt. Vind hem nu namelijk nogal aanwezig.

Er zit alleen een metalen rooster bij wat niet echt past..... 8)7 Kijken hoe we dat weer op gaan lossen.
Even snel fototjes gemaakt met mijn mobiel.
Center
[afbeelding]
Dichterbij
[afbeelding]
Als het rooster hier zit...
[afbeelding]
...past het hier niet meer.
[afbeelding]
Overzichtje vanaf de bank
[afbeelding]
En mijn subwoofer
[afbeelding]
Achter (x2)
[afbeelding]

Specs heb ik al vaker gegeven, maar zal nog ff snel opsommen:
Denon 2106 receiver
Pioneer 380
Samsung HDTV ontvanger
PS2 console
JVC P37 28" (ook 1080i)
Logitech 525 AB
Quadral speakers (v: Odin, a: Merin, c: Argentum base en Sub 300)
Monsterlijke SUB en een best grote center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Had eerst een veel kleinere center maar dat klonk voor geen meter erbij. Deze moet nog ingespeeld worden maar mist ook nog wat laag vergeleken met mijn fronts. Qua plaatsing ga ik hem wat meer achter de tv plaatsen, dus wat verder uit het zicht. Hopelijk ziet het er dan wat minder massaal uit....
Hier plaatje van de oude center (te koop ;))
Afbeeldingslocatie: http://jjstok.googlepages.com/1.JPG

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

[...]

Als je effe nadenk over wat er gebeurt is dat heel logisch. Het geluid zal zich uitdoven met als resultaat dat je het inspelen amper zal horen. Meer is er niet aan. Het is verder geen speciaale voodoo ofzo ;)

als het mono is wel ja

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Dat werkt dus niet. Doordat golflengtes verschillend zijn zullen sommige frequenties elkaar opheffen, maar ook versterken en een groot deel zal je weinig van merken. Als je deze manier van inspelen wil laten werken moet je frequentie afhankelijk gaan delayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Hier een site voor echte HT Junkies 24 pagina's met HT's uit Zweden Denenmarken en andere
veel kijk plezier alvast

Mvag L.E

http://www.minhembio.com/galleri/lista/popular30

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:03:
Hoi

Hier een site voor echte HT Junkies 24 pagina's met HT's uit Zweden Denenmarken en andere
veel kijk plezier alvast

Mvag L.E

Hehe, erg gaaf.
Altijd leuk om te kijken naar andere home cinema sets.
De ene is nog vetter dan de andere.!
Thnx

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Shiver23 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:25:
Had eerst een veel kleinere center maar dat klonk voor geen meter erbij. Deze moet nog ingespeeld worden maar mist ook nog wat laag vergeleken met mijn fronts. Qua plaatsing ga ik hem wat meer achter de tv plaatsen, dus wat verder uit het zicht. Hopelijk ziet het er dan wat minder massaal uit....
Hier plaatje van de oude center (te koop ;))
[afbeelding]
Die is wel erg klein ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Na hier lange tijd slechts meegelezen te hebben post ik ook mijn setup.

Op de overview van de huiskamer zie je links in de hoek een Gamma magazijnstelling met daarin alle apparatuur (handig!). Dan 2 Magnat M8 zuilen, met daartussen het beeld van de 3M 8649 beamer en een Hepta center ace. Rechts in de hoek de Twilight Zone flipperkast.

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/763/tn/HT001Large.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/765/tn/HT003Large.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/766/tn/HT005Large.jpg

In het rack zie je een legacy VHS afspeel device, met daarop de UPC digitale tv ontvanger, de Sony 32FX65 CRT breedbeeld tv, de Yamaha RX-V1600 en een Sony RDR-HX710 DVD/HD recorder. De HTPC is een Shuttle SB51G met P4 2.8GHz, 768Mb en een ATI videokaartje. Alle apparatuur, op de VHS na, is via SP/DIF aangesloten.

De Yamaha receiver doet aan conversie van de videosignalen, dus zowel het RGB signaal van de UPC doos, het composiet signaal van de video als het component signaal van de DVD gaan allemaal als component naar de beamer. De spotjesrail aan het plafond zit daar alleen maar om geleiding te bieden voor bovengenoemde component kabel en een 10m VGA kabel.

Op de derde foto zie je het lounge meubilair alsmede de tafel met daarop alle afstandsbedieningen en het Trust 2.4GHz keyboard met muispointer (ideaal ding, haalt makkelijk 10 meter!). Als je goed kijkt zie je nog een flard van de achterspeakers (Magnat Project 5.1).

To do: Achterspeakers vervangen door nog 2x Magnat M8, of alle speakers vervangen door B&W of iets vergelijkbaars. Enkele videokabels vervangen door dikkere. Voorspeakers bi-wiren. Beamer vervangen door HD/720p breedbeeld exemplaar. Ramen verduisterbaar maken. Een paar kilo afvallen (zie crosstrainer).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Ziet eruit als een leuk stulpje, iets vertelt me dat de binnenshuisarchitectuur niet door een vrouw is gedaan... aangezien het nogal... practisch is ingericht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
SeatRider schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:13:

Op de overview van de huiskamer zie je links in de hoek een Gamma magazijnstelling met daarin alle apparatuur (handig!). Dan 2 Magnat M8 zuilen, met daartussen het beeld van de 3M 8649 beamer en een Hepta center ace. Rechts in de hoek de Twilight Zone flipperkast.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

In het rack zie je een legacy VHS afspeel device, met daarop de UPC digitale tv ontvanger, de Sony 32FX65 CRT breedbeeld tv, de Yamaha RX-V1600 en een Sony RDR-HX710 DVD/HD recorder. De HTPC is een Shuttle SB51G met P4 2.8GHz, 768Mb en een ATI videokaartje. Alle apparatuur, op de VHS na, is via SP/DIF aangesloten.

De Yamaha receiver doet aan conversie van de videosignalen, dus zowel het RGB signaal van de UPC doos, het composiet signaal van de video als het component signaal van de DVD gaan allemaal als component naar de beamer. De spotjesrail aan het plafond zit daar alleen maar om geleiding te bieden voor bovengenoemde component kabel en een 10m VGA kabel.

Op de derde foto zie je het lounge meubilair alsmede de tafel met daarop alle afstandsbedieningen en het Trust 2.4GHz keyboard met muispointer (ideaal ding, haalt makkelijk 10 meter!). Als je goed kijkt zie je nog een flard van de achterspeakers (Magnat Project 5.1).

To do: Achterspeakers vervangen door nog 2x Magnat M8, of alle speakers vervangen door B&W of iets vergelijkbaars. Enkele videokabels vervangen door dikkere. Voorspeakers bi-wiren. Beamer vervangen door HD/720p breedbeeld exemplaar. Ramen verduisterbaar maken. Een paar kilo afvallen (zie crosstrainer).
Ziet er leuk uit... EN praktisch !

eventjes offtopic.. Wat kost nou zon flipperkast? Ben altijd van plan geweest zon ding aan te schaffen. (of een voetbaltafel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:03:
Hoi

veel kijk plezier alvast

Mvag L.E

O.M.G. De een nog mooier (en vooral duurder) dan de ander. Leuk hoor maar budgettair gezien voorlopig even niet haalbaar :-)

[ Voor 15% gewijzigd door OcNewB op 02-09-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Nou inderdaad, daar zit leuk spul tussen 8)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
SeatRider schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:13:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Dus zo post jij altijd op tweakers. Op een scherm van 2 bij 2 meter :+ Ik doe het nog lekker ouderwets op een 17 inch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Mooi, die kelders bij sommige WTF? :O

Als ik later eigen huis heb moet er echt zo een kamer komen :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga nog even foto's schieten van mn home cinema.
Heb net al een aantal geschoten, maar deze komen niet mooi uit de verf.
Het is te donker buiten, dus moet ik alles met flits doen. Da's niets.

Wou eerst mn rears ophangen, ik denk dat ik daar maar vanaf stap. Er zit een bass-reflex poort in de achterkant. Die zit precies in het midden, dus niet ideaal om op de hangen. :/
Zet ze nu op speakerstands, alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat de juiste hoogte is?

Whatever.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.