![]() |
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23 |
Na een hele mooie reeks foto's en specs, zijn we aangekomen in deel 23! Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". |
Wat willen we graag |
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
|
Wat willen we liever niet |
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
|
Wat hebben we al gehad |
Een berg links naar voorgaande topics: Post hier foto's en specs van je home-cinema! Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 |
Foto's uploaden, posten, resizen, etc |
Voor de mensen met wat minder forum ervaring De benodigde webspace Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen. Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all) Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us De benodigde 'tags' De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken: [img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480). [img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster. Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt). Deze code dien je dan te gebruiken: [url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg] [img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url] Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie). Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede. |
En verder |
En verder veel plezier Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio Directe link |
Wow! wat een set, wat staat er links van je versterker voor apparatuur??Anoniem: 101556 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:56:
Hoi
Voordat deel 22 dicht gegooid gaat worden plaatst ik nog snel ff wat pictures van mijn setje.
De Advance Acoustic MAP 407
Usher CP-6311
groet L.E
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 24-07-2006 16:52 ]
Anoniem: 33810
Dit zijn reacties die ik niet kan waarderen hoor...Anoniem: 114270 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:14:
[...]
anders spam je niet zo in dit topic, van de 1000 posts zal het me niet verbazen als 500 er van jou zijn
500 is bijna 1/5 van mijn totale postcount vanaf 2001...dus als je zoiets zegt, gok reëel
Nee, deze werkt enkel in de aangegeven richting: Component > VGA. Dus het zal niet werken, of je laptop moet component uit hebben en je tv VGA inAnoniem: 32089 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:32:
[...]
Heej,
Kun je nu dus via de laptop doorverbinden naar de tv met component aansluiting?
Werkt dat een beetje en wat kost die?
Ik verwacht trouwens vanaf komende woensdag het audio gebeuren voor mijn HT...foto's zullen dan wel volgen.
Vandaag zal ik nog wat fotos (proberen te) maken van het beeld...kijken of het verschil tussen een Composite en Component kabel een beetje zichtbaar is (en de kwaliteit trachten vast te leggen voor EurEx). Ik meen het verschil met het oog wel te zien, maar dat blijft moeilijk omdat de beamer zo'n 2 seconden doet over het switchen tussen input channels.
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 24-07-2006 17:41 ]
Ik heb wat ook iets nieuws:

2x RCA kabel male>male om mijn fronts te bi-ampen.
Ook heb ik mijn zoektocht naar een mooi prefab audiomeubel maar opgegeven en besloten het door een vriend te laten maken. Op de manier kan ik gewoon het hout zelf uitkiezen en zitten er ook leuke ambachtelijke truukjes in als zwaluw staartjes enzo
2x RCA kabel male>male om mijn fronts te bi-ampen.
Ook heb ik mijn zoektocht naar een mooi prefab audiomeubel maar opgegeven en besloten het door een vriend te laten maken. Op de manier kan ik gewoon het hout zelf uitkiezen en zitten er ook leuke ambachtelijke truukjes in als zwaluw staartjes enzo
repost vanuit vorige topic, vooralsnog enige verandering speakerkabel vervangen. Van Vivanco HQ 2x2,5mm2 naar Van den Hul The Bridge. Waarschijnlijk "binnenkort" de DVD-speler vervangen voor de Sony DVP-NS92V voor de 720p/1080i upscaling (iemand interesse in een DVP-LS785V
) en ben aan het kijken voor een andere reciever (maar voorlopig niets concreets).
Overzicht

Apparatuur van boven naar beneden
Sony DCP-LS785V (DVD)

Sony STR-K840P (Reciever)

Sony RDR-HX725S (HDD)

Sony CDP-CE375 (CD)

Mycom MC3200LT (TV)

Remotes

Speakers
Eltax Univers 5.0

Eltax Atomic 8.2 Subwoofer
DIY Interlinks
Speaker: Van den Hul The Bridge met Vivanco HQ speaker terminals
Audio: Van den Hul The Bay C5 met Neutrik Profi Cinch Connectoren

Video/Digitaal: Van den Hul Compolink met Profigold Cinch Connectoren

Overzicht
Sony DCP-LS785V (DVD)
Sony STR-K840P (Reciever)
Sony RDR-HX725S (HDD)
Sony CDP-CE375 (CD)
Mycom MC3200LT (TV)
Remotes
Speakers
Eltax Univers 5.0
Eltax Atomic 8.2 Subwoofer
DIY Interlinks
Speaker: Van den Hul The Bridge met Vivanco HQ speaker terminals
Audio: Van den Hul The Bay C5 met Neutrik Profi Cinch Connectoren
Video/Digitaal: Van den Hul Compolink met Profigold Cinch Connectoren
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Heb jij een kamer van 3m bij 1m ofzo, de foto's van de speakers en de tv zijn vanuit onmogelijke hoeken genomenSmidsY schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:44:
Knipperdeknip
Aan-onderwerp: Ziet er allemaal leuk uit, ik ben stiekem wel benieuwd wat voor een geluidje er uit die Eltaxjes komt.
Het is imo altijd overbodig maar laten we nou weer niet gaan z**ken over kabels?Anoniem: 168972 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:33:
Van den Hul gebruiken bij Eltax speakers, beetje overbodig lijkt me.
Zal dadelijk eens wat nieuwe foto's posten voor de nieuwe draad
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 114270
ach, trek je van mijn mening vooral niets aanAnoniem: 33810 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:36:
[...]
Dit zijn reacties die ik niet kan waarderen hoor....
500 is bijna 1/5 van mijn totale postcount vanaf 2001...dus als je zoiets zegt, gok reëel.
sterker nog, die werkt niet eens component --> vga, dit zijn wat verwarrende termen, maar mocht dit willen werken heb je nog een transcoder nodig.[...]
Nee, deze werkt enkel in de aangegeven richting: Component > VGA. Dus het zal niet werken, of je laptop moet component uit hebben en je tv VGA in.
Ik verwacht trouwens vanaf komende woensdag het audio gebeuren voor mijn HT...foto's zullen dan wel volgen.
Vandaag zal ik nog wat fotos (proberen te) maken van het beeld...kijken of het verschil tussen een Composite en Component kabel een beetje zichtbaar is (en de kwaliteit trachten vast te leggen voor EurEx). Ik meen het verschil met het oog wel te zien, maar dat blijft moeilijk omdat de beamer zo'n 2 seconden doet over het switchen tussen input channels.
Je gaat hem gebruiken voor je beamertje neem ik aan? die ondersteunt component over vga, dat is heel wat anders dan dat hij component naar "vga-rgb-signaal" omzet.
Ach ja wat is overbodig. Ben in rustig tempo alle "dropveter" kabels aan het vervangen voor DIY kabels met als basis Van den Hul, dus zodoende komen ook de speakerkabels aan de beurt. En wat betreft deze eltax speakers, zijn bewust gekozen als tussentijdse speakers aangezien ze waarschijnlijk de beste prijs kwaliteit verhouding hebben die ik tot nu toe heb meegemaakt. Wanneer ik beschik over meer ruimte komt er vanzelf wel wat anders.Anoniem: 168972 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:33:
Van den Hul gebruiken bij Eltax speakers, beetje overbodig lijkt me.
Nou ja kamer is wel wat groter dan dat, maar het is inderdaad geen balzaalDriveSand schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:26:
[...]
Heb jij een kamer van 3m bij 1m ofzo, de foto's van de speakers en de tv zijn vanuit onmogelijke hoeken genomen
Geluid is verbazend goed en heb zelf niet het gevoel dat ze ergens te kort doen. Er is natuurlijk altijd beter, wat ik ook niet zal ontkennen, maar dat heeft dan ook zijn prijs.DriveSand schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:26:
ik ben stiekem wel benieuwd wat voor een geluidje er uit die Eltaxjes komt.
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Anoniem: 53287
'k Heb er nu een DIGN mediacenter bij staan, waar ik bij de oude opstelling geen plaats voor had
Oud:

Nieuw:

Wat is er allemaal te zien?
Philips 32" LCD (32PF5411)
Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s
Infinity center
Infinity REFERENCE 61 MKII front
Infinity REFERENCE 51 MKII rear
Oud:

Nieuw:

Wat is er allemaal te zien?
Philips 32" LCD (32PF5411)
Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s
Infinity center
Infinity REFERENCE 61 MKII front
Infinity REFERENCE 51 MKII rear
Dat doe ik toch juist wel? Ik ben van mening dat je me een beetje vals beschuldigdAnoniem: 114270 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:41:
[...]
ach, trek je van mijn mening vooral niets aan
Dat zeg ik toch ook[...]
sterker nog, die werkt niet eens component --> vga, dit zijn wat verwarrende termen, maar mocht dit willen werken heb je nog een transcoder nodig.
Je gaat hem gebruiken voor je beamertje neem ik aan? die ondersteunt component over vga, dat is heel wat anders dan dat hij component naar "vga-rgb-signaal" omzet.
En het is idd een component over vga signaal, geen component naar rgb convertor.
Maar laten we niet naar elkaar gaan flamen, maar gewoon genieten van de mooie setjes die in de tussentijd gepost zijn.
Allemaal zeer netjes mensen
Enkel de stenen in het 'meubel' van RSCosworth vind ik niet zo passen, maar dat is mijn mening maar
En nog even over dure kabels bij eltax speakers: het zal inderdaad niet zoveel uitmaken, maar wanneer je je speakers upgrade heb je kabels alvast...dat telt ook.
Ik heb die set speakers net besteld, en was niet van plan meer dan 3e/meter aan kabels uit te geven (als de bijgeleverde kabels me niet bevallen...want om eerlijk te zijn bevallen 220v stroomkabels me al best goed eigenlijk (aan mijn Eltax Concept 400, stereo)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 24-07-2006 20:18 ]
Anoniem: 135523
Heb eens gegoogled op 'DIGN mediacenter' en zien er best wel goede apparaten uit. Ben sinds ik een goeie LCD TV heb gekocht op zoek naar de 'beste' mediacenter oplossing voor mijn portemonnee om zo goed mogelijk alles af te spelen. Momenteel gebruik ik een xbox met mediacenter voor divx af te spelen, maar deze kan geen High Def materiaal aan spijtig genoeg en kan ook niet opnemen.Anoniem: 53287 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:59:
'k Heb er nu een DIGN mediacenter bij staan, waar ik bij de oude opstelling geen plaats voor had
Ik zoek dus iets om zo gemakkelijk mogelijk (de vriendin moet 'm kunnen gebruiken) filmpjes af te spelen van een 'server' en tv op te nemen. Verder moet hij ook in goede kwaliteit high def materiaal kunnen doorgeven naar m'n lcd tv (via dvi bvb).
Kan je wat van je ervaringen neerpennen met dit toestel en hoeveel heb je er precies voor betaald ?
Zo, nieuwe draad, nieuwe foto's ... Helaas nog niet al te veel veranderd. Zit nog altijd veel te krap op m'n kamertje. Deze winter komt er hopelijk schot in mijn dedicated HT-room. Nuja, genoeg gebabbeld, foto's:
Intro

Zonder Dolby Digital ben je nu eenmaal weinig deze tijd... En ik vond het een coole foto om mee te beginnen!
HT-gedeelte
Overzicht

Front side

Closer

Back side

Was'sub?

- - - - - - -
PC-gedeelte
I studied at Cambridge!

And all I got was a Thorens TD160MKII

And a trip to the Camargue

- - - - - - -
De meuk die er in moet
CD's

LP's

- - - - - - -
Wat zie je allemaal?
Home Cinema
Fronts: Celestion C3
Center: Celestion C4-C
Rear-Center: Celestion C2
Rears: Celestion CS-6
Receiver: Marantz SR-4300
Eindmonoblokken: Marantz MA-500
CD-speler: Marantz CD-72
DVD-speler: Philips DVD-700
Subwoofer: Magnat Omega 300
TV: Sony KV-C292
Bekabeling: Kimber & Monitor-Das
PC
Versterker: Cambridge Audio Azur 340C
CDspeler: Cambridge Audio Azur 340A
Platenspeler: Thorens TD-160 MKII
Phono pre-amp: Cambridge Audio 540P
Luidsprekers: Eltax Camargue Sattelite
Bekabeling: Monitor Das & Oehlbach & Furutech
(En meer dan 100 LP's en 200 cd's ...
)
Zo, dat was het dan weer, dames & heren.
Intro

Zonder Dolby Digital ben je nu eenmaal weinig deze tijd... En ik vond het een coole foto om mee te beginnen!
HT-gedeelte
Overzicht

Front side

Closer

Back side

Was'sub?

- - - - - - -
PC-gedeelte
I studied at Cambridge!

- - - - - - -
De meuk die er in moet
CD's

LP's

- - - - - - -
Wat zie je allemaal?
Home Cinema
PC
(En meer dan 100 LP's en 200 cd's ...
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Erg mooi spulTomSwinnen schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:04:
Zo, nieuwe draad, nieuwe foto's ... Helaas nog niet al te veel veranderd. Zit nog altijd veel te krap op m'n kamertje. Deze winter komt er hopelijk schot in mijn dedicated HT-room. Nuja, genoeg gebabbeld, foto's:
Intro
[afbeelding]
Zonder Dolby Digital ben je nu eenmaal weinig deze tijd... En ik vond het een coole foto om mee te beginnen!![]()
HT-gedeelte
Overzicht
[afbeelding]
Front side
[afbeelding]
Closer
[afbeelding]
Back side
[afbeelding]
Was'sub?
[afbeelding]
- - - - - - -
PC-gedeelte
I studied at Cambridge!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- - - - - - -
De meuk die er in moet
CD's
[afbeelding]
LP's
[afbeelding]
- - - - - - -
Wat zie je allemaal?
Home Cinema
PC
(En meer dan 100 LP's en 200 cd's ...)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier thuis zijn ze nog erg meegaand. En ook weinig thuisThe_Eagle schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:16:
[...]
Erg mooi spulAlleen idd veel en veel te krap bemeten...had toen ik nog thuiswoonde ook zo'n stuatie...als ik een beetje hard draaide zetten mijn pa de zekering om
Zodra er geld is gespaard gaat mijn slaapkamer veranderen in dus een dedicated HT en verandert de slaapkamer van m'n moeder in m'n slaapkamer. Zij neemt dan deze kamer voor in te slapen. En zo palmt Tom Swinnen stilaan het hele huis in
Anoniem: 101556
HoiAnoniem: 143689 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:48:
[...]
Wow! wat een set, wat staat er links van je versterker voor apparatuur??
Links van de versterker staat een cd speler en tuner van het merk Duson .
mvag L.E
Anoniem: 53287
DIGN zelf is geen apparaat...
Tis gewoon een pc-behuizing in de vorm van hifi-apparatuur....
'k Heb er zelf een amd 64 3500 in gezet, met video/tvkaart enz..
En als besturingssysteem windows xp mce
Als je een makkelijk programma wil hebben moet je dat hebben...
tis makkelijk in bediening, maar het duurt wel even voor je het e.e.a. aan de praat heb.
Tis gewoon een pc-behuizing in de vorm van hifi-apparatuur....
'k Heb er zelf een amd 64 3500 in gezet, met video/tvkaart enz..
En als besturingssysteem windows xp mce
Als je een makkelijk programma wil hebben moet je dat hebben...
tis makkelijk in bediening, maar het duurt wel even voor je het e.e.a. aan de praat heb.
Heb jij nu voor de pc een aparte speakerset? Waarom sluit je de pc niet gewoon aan op je receiver zodat je ook via de pc gewoon geluid hebt op je Celestion's ? Tenzij de pc in een aparte ruimte staat natuurlijk of mis ik nog iets anders ?TomSwinnen schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:04:
@TomSwinnen
Hoe heb je die monoblokken op de Receiver aangesloten?
En merk je verschil tussen het normaal aansluiten van de luidsprekers en met de blokken er tussen?
En merk je verschil tussen het normaal aansluiten van de luidsprekers en met de blokken er tussen?
This message was deleted
Ten eerste omdat ik dan haaks op mijn stereo zit. Voor stereo (of in games) is dat nu niet speciaal bevorderlijk voor het geluid.jos707 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 02:38:
[...]
Heb jij nu voor de pc een aparte speakerset? Waarom sluit je de pc niet gewoon aan op je receiver zodat je ook via de pc gewoon geluid hebt op je Celestion's ? Tenzij de pc in een aparte ruimte staat natuurlijk of mis ik nog iets anders ?
En ten tweede omdat binnenkort de PC & Home Cinema op een totaal aparte kamer gaan staan. En deze Cambridge set een buitenkansje was. De Eltax Camargue wordt ook al niet meer gemaakt, dus ... het was now or never. Granted, het is hier nu een beetje crowded.
(Oja, ten derde, bijna vergeten, in mijn HT kast is geen plaats meer voor een platenspeler
Gewoon met cinch op de Pre-outs van mijn Receiver. En ja, dat is een GROOT(!!) verschil. Zeker in stereo/muziek dus. De SR-4300 trekt dat niet al te mooi op z'n eentje (heb redelijk moeilijke speakers), de MA-500 hebben daar allemaal geen problemen mee.brutalbasterd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:43:
@TomSwinnen
[ Voor 5% gewijzigd door TomSwinnen op 25-07-2006 16:37 ]
Ok, kleine update
vandaag een andere center gekocht, thuisgekomen viel ie toch iets groter uit als ik verwacht had
Hij klinkt prima, klankkleur is verglijkbaar met de rest van de boxen.

De Jamo D5 CEN.

Nieuwe overzichtsfoto.

de gebruikte kabel: 2x2,5mm² OFC merkloos

vandaag een andere center gekocht, thuisgekomen viel ie toch iets groter uit als ik verwacht had
Hij klinkt prima, klankkleur is verglijkbaar met de rest van de boxen.
De Jamo D5 CEN.
Nieuwe overzichtsfoto.
de gebruikte kabel: 2x2,5mm² OFC merkloos
- NAD T 753 Surround Receiver 6 x 70 Watt
- NAD T 514 DVD/CD/MP3 speler
- Pioneer CT-W505R Dubbel casettedeck
- Supertech 63 cm CRT
- Acer AL922 19" TFT
- Sennheiser EH2200 hoofdtelefoon
- 4x Jamo 68 - 80 Watt
- 1x Jamo D5CEN - 80 Watt
- Sony Playstation 2
Zijn die DVD's onder je receiver je enige...dat lijkt me niet toch
? Of gebruik je je HT apparatuur ook voor TV en gamen (en muziek via pc)?
Wel een mooi hoekje gemaak zo, nog een koelkast erbij en je hoeft de hele dag niet meer weg
.
Wel een mooi hoekje gemaak zo, nog een koelkast erbij en je hoeft de hele dag niet meer weg
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 25-07-2006 20:08 ]
Hierbij mijn installatie voor in de slaapkamer:

Een speakerset van Mordaunt-Short, de Genie serie. Klinkt lekker in de slaapkamer om films mee te kijken, draai er niet veel muziek op.
enigste wat niet afgebeeld is, zijn de surround-speakers en de subwoofer. Sub staat in een hoekje verstopt, en de speakers hangen naast mn bed op oorhoogte.
Een A/V Reciever van Denon, de 2106. Ook voorbereid op HDTV signalen via de component aansluitingen.
Nog een wat oudere Sony breedbeeld TV, en een dvd speler van Yamaha. Deze kan ook Divx afspelen.
Is niet veel, maar meer dan voldoende voor in de slaapkamer.

Een speakerset van Mordaunt-Short, de Genie serie. Klinkt lekker in de slaapkamer om films mee te kijken, draai er niet veel muziek op.
enigste wat niet afgebeeld is, zijn de surround-speakers en de subwoofer. Sub staat in een hoekje verstopt, en de speakers hangen naast mn bed op oorhoogte.
Een A/V Reciever van Denon, de 2106. Ook voorbereid op HDTV signalen via de component aansluitingen.
Nog een wat oudere Sony breedbeeld TV, en een dvd speler van Yamaha. Deze kan ook Divx afspelen.
Is niet veel, maar meer dan voldoende voor in de slaapkamer.
Nou ja als je het correct en ondubbelzinnig wilt zeggen moet je zeggen een component video signaal over (een) DSUB (connector). Het heeft eigenlijk niks met VGA te maken, VGA is het type signaal (officieel 640x480 RGBHV), niet het connector type.Anoniem: 33810 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:15:En het is idd een component over vga signaal, geen component naar rgb convertor.
Dan zou je zeker Media Center kunnen overwegen. Ik weet niet hoe handig Media Center voor het afspelen van High Def materiaal is, maar je kan het zoiezo voor al het Standard Definition werk gebruiken (werkt echt heel relaxed). En buiten media center rest is het gewoon een doodnormale Windows XP versie, dus je kan altijd op de "normale" manier High def afspelen (ik gebruik Media Player Classic met de codecs van Theatertek 2 bijvoorbeeld).Anoniem: 135523 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:46:Ik zoek dus iets om zo gemakkelijk mogelijk (de vriendin moet 'm kunnen gebruiken) filmpjes af te spelen van een 'server' en tv op te nemen. Verder moet hij ook in goede kwaliteit high def materiaal kunnen doorgeven naar m'n lcd tv (via dvi bvb).
Je zou evt een barebone kunnen gebruiken zoals de Asus pundit. Dan heb je een goedkoop, zuinig, klein en mooi systeem om als media center te gebruiken, dat ook nog snel is (maar wel beperkt is qua plek voor HDs).
Wat iig belangrijk is voor de beeldkwaliteit is niet zozeer VGA of DVI, maar dat je de native panel resolutie draait van je (LCD) display. Soms gaat dat via DVI niet (vaak wordt 1366x768, de native panel reso van de meeste lcd tv's, niet op de DVI ingang geaccepteerd), dan zou ik zeker uitwijken naar VGA. Maar dit gaat in principe prima onder Media Center (gewoon een kwestie van de reso aanmaken met powerstrip).
[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 25-07-2006 21:15 ]
Nee op het bureau staat de restAnoniem: 33810 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:06:
Zijn die DVD's onder je receiver je enige...dat lijkt me niet toch?
ja, zo'n beetje voor alles (de 200GB Maxtor is al aardig vol aan het raken)Of gebruik je je HT apparatuur ook voor TV en gamen (en muziek via pc)?
een beetje beweging op z'n tijd is niet verkeerd.Wel een mooi hoekje gemaak zo, nog een koelkast erbij en je hoeft de hele dag niet meer weg![]()
.
Hmmz, kon niet zo gauw een goed topic vinden.
Wat betreft de JBL E250P, Ik lees van meerdere dat je tal van aansluitingen heb. Tulp/Coax normaal speaker draad en nog een paar.
Ik ken nergens een fatsoenlijke foto vinden van de achterkant, zodat ik zelf kan zien wat de aansluitingen zijn.
Of iemand zo foto kan maken van jou 250P, of aansluitingen even opnoemen?
Bedankt!
[Edit]
http://manuals.harman.com...P-E250P%20(120V)%20OM.pdf
Laat maar dus, daar staat hetdus. Gewoon via speaker draad aansluiten. Staat zelfs mooie afbeelding bij hoe de draadjes moeten hehe
[edit]
Wat zijn jullie ervaringen met de JBL?
[Edit 2]
@ Guido, sorry. Die had ik al eens gezien. maar met de PDF van JBL zelf is het mij duidelijk geworden.
Mijn excuses?
Wat betreft de JBL E250P, Ik lees van meerdere dat je tal van aansluitingen heb. Tulp/Coax normaal speaker draad en nog een paar.
Ik ken nergens een fatsoenlijke foto vinden van de achterkant, zodat ik zelf kan zien wat de aansluitingen zijn.
Bedankt!
[Edit]
http://manuals.harman.com...P-E250P%20(120V)%20OM.pdf
Laat maar dus, daar staat hetdus. Gewoon via speaker draad aansluiten. Staat zelfs mooie afbeelding bij hoe de draadjes moeten hehe
Wat zijn jullie ervaringen met de JBL?
[Edit 2]
@ Guido, sorry. Die had ik al eens gezien. maar met de PDF van JBL zelf is het mij duidelijk geworden.
Mijn excuses?
[ Voor 38% gewijzigd door R-B op 26-07-2006 14:21 ]
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
kan ik gewoon beter zoeken dan jij, of??? serieus, dit heeft 2 seconden geduurdR-B schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:09:
Hmmz, kon niet zo gauw een goed topic vinden.
Bedankt!
http://electronicssuperst...-northridgee250p_back.JPG
Zaterdagnacht besteld, dus maandag verwerkt...en dinsdag kwam de pakketdienst langs
.
Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen
.
Een preview (mn testopstelling) is hier te zien (klik voor grotere foto).

En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels
. En dit was het enige dat ik nog had liggen...en het bleek niet echt goed (de uitgangen van de receiver werken niet echt perfect op zo'n solide stuk koper, heb het met moeite werkend gekregen (de fronts tot nu toe
)).
Voor de sub gebruik ik een 'HQ' RCA-RCA kabel van 2.5 meter.
Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen

En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels
Voor de sub gebruik ik een 'HQ' RCA-RCA kabel van 2.5 meter.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 26-07-2006 23:15 ]
Altijd leuk als je zo'n boel spul in 1 keer binnenkrijgtAnoniem: 33810 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:41:
Zaterdagnacht besteld, dus maandag verwerkt...en dinsdag kwam de pakketdienst langs.
Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen.
[afbeelding]
En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels. En dit was het enige dat ik nog had liggen...en het bleek niet echt goed (de uitgangen van de receiver werken niet echt perfect op zo'n solide stuk koper, heb het met moeite werkend gekregen (de fronts tot nu toe
)).
Voor de sub gebruik ik een normale tulp kabel, en ik heb ook nog een HQ RCA-RCA liggen.
Anoniem: 48051
Hoe bevalt de Mivoc Sub je zover? Of heb je hem nog niet erg kunnen testen.
Als je hem goed opstelt dan zal 't je verbazen hoeveel laag dat ding kan produceren
Grappig, we vragen allebei om 22:52 hoe die mivoc sub bevalt
Tja, ik heb nooit een echte subwoofer gehad...alleen bij een pc speakersetje en 20cm woofers in stereozuilen. Ik heb em tot nu toe alleen met muziek 'echt' kunnen testen (2.1), voor zover ik kan beoordelen kan ik er dit over zeggen: hij gaat hard
.
Maar wanneer je oorhoogte niet gelijk is met de reflexpoort hoor je er eigenlijk vrij weinig van, pas zodra je je hoofd laat zakken tot gelijke hoogte hoor je echte bonken. Valt opzich wel mee dus, maar dit heb ik getest in een vrij grote ruimte. Mijn HT ruimte zal wat kleiner worden, dus misschien bonkt het daar meer.
Maar hard kan 'ie zeker, want de glas-in-lood ramen hoorde je meetrillen
(maar de Pioneer VSX-416 stond daarbij wel op -25 dB, volume van sub vol open met crossover maximaal (180Hz)).
?
En er stond een foutje in mijn bericht, ik had de HQ RCA-RCA* kabel gebruikt voor de sub
. Dus niet een standaard tulp kabel.
*:
Maar wanneer je oorhoogte niet gelijk is met de reflexpoort hoor je er eigenlijk vrij weinig van, pas zodra je je hoofd laat zakken tot gelijke hoogte hoor je echte bonken. Valt opzich wel mee dus, maar dit heb ik getest in een vrij grote ruimte. Mijn HT ruimte zal wat kleiner worden, dus misschien bonkt het daar meer.
Maar hard kan 'ie zeker, want de glas-in-lood ramen hoorde je meetrillen
Wat bedoel je precies met 'goed opstellen'. Is er een voorkeur qua positie tov de luister/kijkplek voor optimaal geluid? Of hangt dat ook weer van akoestiek af...en moet ik gewoon wat schuiven tot het goed klinktAnoniem: 48051 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:52:
[...]
Hoe bevalt de Mivoc Sub je zover? Of heb je hem nog niet erg kunnen testen.
Als je hem goed opstelt dan zal 't je verbazen hoeveel laag dat ding kan produceren
En er stond een foutje in mijn bericht, ik had de HQ RCA-RCA* kabel gebruikt voor de sub
*:

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 26-07-2006 23:14 ]
Anoniem: 159816
Maakt echt geen kont uit, waarschijnlijk zelfs lagere weerstand dan speakerkabel omdat het niet uit losse draadjes bestaat. Je kan zo 1500 watt door zo'n kabel jagen.Anoniem: 33810 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:41:
En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels. .
Ja, maar zoals ik ook zei...de aansluiting met de receiver was niet 100%. Dus daarvoor zijn echte kabels beter denk ik. En het zal audiotechnisch ook wel niet verantwoord zijn
. Maar ze moeten inderdaad wel 220v @ 16A aankunnen, dus dat zit wel goed
.
Nog 3 foto's van de (tijdelijke) testopstelling. Enkel de Fronts + sub doen het tot nu toe, vanwege de slechte aansluitingen dus
.

Nog 3 foto's van de (tijdelijke) testopstelling. Enkel de Fronts + sub doen het tot nu toe, vanwege de slechte aansluitingen dus

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 26-07-2006 23:26 ]
Dat durf ik niet te bevestigen. Elektronen gaan in de buitenste schil stromen, bij meer adres heb je meer buitenste schillen en stromen ze makkelijker oidAnoniem: 159816 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:15:
[...]
Maakt echt geen kont uit, waarschijnlijk zelfs lagere weerstand dan speakerkabel omdat het niet uit losse draadjes bestaat. Je kan zo 1500 watt door zo'n kabel jagen.
Anoniem: 110233
Ziet er mooi uitAnoniem: 33810 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:16:
Ja, maar zoals ik ook zei...de aansluiting met de receiver was niet 100%. Dus daarvoor zijn echte kabels beter denk ik. En het zal audiotechnisch ook wel niet verantwoord zijn. Maar ze moeten inderdaad wel 220v @ 16A aankunnen, dus dat zit wel goed
.
Nog 3 foto's van de (tijdelijke) testopstelling. Enkel de Fronts + sub doen het tot nu toe, vanwege de slechte aansluitingen dus.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
koop gewoon wat Canare 4S6 voor 1,25 per meter en je hebt prima speakerkabel! /(hifisupply verkoopt het... en nee ik ben totaal niet met hun verbonden)
Waarom gebruikt met dan niet speakerkabel als installatie draad dat jaren mee moetAnoniem: 114270 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:22:
[...]
Dat durf ik niet te bevestigen. Elektronen gaan in de buitenste schil stromen, bij meer adres heb je meer buitenste schillen en stromen ze makkelijker oid?
Omdat dat niet zo stevig/solid is?Anoniem: 159816 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:37:
[...]
Waarom gebruikt met dan niet speakerkabel als installatie draad dat jaren mee moet
Stranded draad is AFAIK vooral makkelijker in't gebruik 
Effect van elektronen die vooral aan de buitenkant 'stromen' is het skin-effect, en komt pas meetbaar voor in het MHz-gebied
Verder wil ik ook geen kabeldiscussie opwekken, ik post hierboven alleen hoe het natuurkundig gezien is. Wat mensen (denken te) horen laat ik volledig buiten beschouwing.
Effect van elektronen die vooral aan de buitenkant 'stromen' is het skin-effect, en komt pas meetbaar voor in het MHz-gebied
Verder wil ik ook geen kabeldiscussie opwekken, ik post hierboven alleen hoe het natuurkundig gezien is. Wat mensen (denken te) horen laat ik volledig buiten beschouwing.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik wil ook geen kabeldiscussie beginnen, maar wilde alleen even melden dat installatiedraad als waardeloos beschouwen me te ver gaat. Speakerkabel doet in principe hetzelfde als elke andere electriciteitkabel
Anoniem: 111211
Leuke set
Ik hoop alleen wel dat je de crossover van je sub niet altijd op 180hz hebt staan?
BTW als ik ergens speakerkabels voor nodig heb koop ik meestal bij de bouwmarkt van die standaard speakerkabels van 2.5mm
Een van de bekendste fabeltjes. Dat hele skin effect treedt alleen op bij hoogfrequentsignalen en is voor audiosignalen niet van invloed.Anoniem: 114270 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:22:
Elektronen gaan in de buitenste schil stromen, bij meer adres heb je meer buitenste schillen en stromen ze makkelijker oid?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb nog helemaal geen ervaring met crossover, maar ik meen te hebben gelezen dat 'ie rond de 100Hz moet staan? Ik vond 180 Hz bij muziek wel lekker klinken, omdat die fronts 180 echt niet mooi weergeven vind ik.Anoniem: 111211 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:32:
[...]
Leuke set
Ik hoop alleen wel dat je de crossover van je sub niet altijd op 180hz hebt staan?lijkt me niet echt de bedoeling ghehhe.
BTW als ik ergens speakerkabels voor nodig heb koop ik meestal bij de bouwmarkt van die standaard speakerkabels van 2.5mmvoldoet prima, en het kost geen drol.
En nog bedankt allemaal over kabeladvies, zal eens wat gaan rondkijken
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 27-07-2006 06:11 ]
@Slindenau: Als je je sub echt goed wilt plaatsen, is daar eigenlijk een hele simpele manier voor: Zet je sub (mbv boeken, standaards of whatever) op de plek waar je normaal luistert en je met je hoofd zit.
En dan vervolgens rond gaan lopen luisteren waar ie het beste klinkt - en daar mag ie dan staan (ook al is dat misschien een hele onlogische plaats 8:7 ).
Als je met iets midner genoegen wilt nemen, dan voldoet met een beetje bijregeling op je sub zelf eigenlijk ieder hoekje van de kamer
En dan vervolgens rond gaan lopen luisteren waar ie het beste klinkt - en daar mag ie dan staan (ook al is dat misschien een hele onlogische plaats 8:7 ).
Als je met iets midner genoegen wilt nemen, dan voldoet met een beetje bijregeling op je sub zelf eigenlijk ieder hoekje van de kamer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ze hebben mij ooit een keer verteld dat door het zo lage geluid van een sub, het bijna niet te horen waar het geluid precies vandaan komt...The_Eagle schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:18:
@Slindenau: Als je je sub echt goed wilt plaatsen, is daar eigenlijk een hele simpele manier voor: Zet je sub (mbv boeken, standaards of whatever) op de plek waar je normaal luistert en je met je hoofd zit.
Of het zo is weet ik niet?
Maar dat zou dan dus betekenen dat het niet uitmaakt waar je je sub neerzet...
Is het zo? ik vind het niet helemaal onwaarschijnlijk eigenlijk
Of geldt het alleen voor kamers van bepaald formaat?
Of bij bepaalde toonhoogten?
Meer ontopic staat mijn subje waarschijnlijk ook niet op de meest geschikte plaats,
gewoon op de grond tussen de kast waar mijn tv opstaat en het kastje daarnaast,
het klinkt wel, het zal vast beter kunnen, maar qua kamer/ meubel inrichting kwam het gewoon het beste uit zo
Leeg - Sinds 20180907
Dat had ik ook met mijn huidige subwoofer op mijn oude kamer.
Hij stond naast me tv. Je merkte gewoonweg niks van dat je de bas hoort. Toen zei iemand zet hem ergens anders. Ik gedaan. Volledig achter me bureau weggestopt in hoekje van mijn kamer.
En jawel, de bass veel beter hoorbaar
Maar, nu word de JBL E250P verwacht als sub ipv Pioneer sub. Moest flink boest geven
Hij stond naast me tv. Je merkte gewoonweg niks van dat je de bas hoort. Toen zei iemand zet hem ergens anders. Ik gedaan. Volledig achter me bureau weggestopt in hoekje van mijn kamer.
En jawel, de bass veel beter hoorbaar
Maar, nu word de JBL E250P verwacht als sub ipv Pioneer sub. Moest flink boest geven
Zolang de frequenties ruim onder de 100Hz blijven klopt dit.Chillz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:33:
Ze hebben mij ooit een keer verteld dat door het zo lage geluid van een sub, het bijna niet te horen waar het geluid precies vandaan komt...
Of het zo is weet ik niet?
Dat heeft ook niet te maken met de hoogte van de frequenties opzich. Wel met de golflengte bij die frequenties en de afmetingen van de kamer. In smalle/kleine kamers heb je te maken met nogal hinderlijke staande golven die ontstaan. Daardoor kan het zo zijn dat je op sommige plekken in je kamer het laag amper hoort. Het hangt er dan heel erg af waar je zit. Afhankelijk daarvan hoor je het laag goed of zelfs versterkt, of juist nauwelijks.Maar dat zou dan dus betekenen dat het niet uitmaakt waar je je sub neerzet...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kortom: Mijn verhaal klopt dusExirion schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:41:
[...]
Zolang de frequenties ruim onder de 100Hz blijven klopt dit.
[...]
Dat heeft ook niet te maken met de hoogte van de frequenties opzich. Wel met de golflengte bij die frequenties en de afmetingen van de kamer. In smalle/kleine kamers heb je te maken met nogal hinderlijke staande golven die ontstaan. Daardoor kan het zo zijn dat je op sommige plekken in je kamer het laag amper hoort. Het hangt er dan heel erg af waar je zit. Afhankelijk daarvan hoor je het laag goed of zelfs versterkt, of juist nauwelijks.
Cutoff-frequentie heeft er dus idd ook zijdelings mee te maken, maar feit blijft idd dat weerkaantsing waarschijnlijk een grotere invloed heeft. Of je moet van een trillende bank houden ipv geluid
Desalwelteplus: worth the try om je sub ergens anders te parkeren, zeker als de buren komen klagen dat het binnen zo trilt en jij bijna geen bas hoort
als je hem zo hoog zet gaat ie waarschijnlijk bonken, en bovendien wordt ie goed plaatsbaar. oftewel als je je sub in de rechterhoek hebt staan komt alle bas van rechts. Lijkt me niet dat je dat mooi vindAnoniem: 33810 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 06:10:
[...]
Ik heb nog helemaal geen ervaring met crossover, maar ik meen te hebben gelezen dat 'ie rond de 100Hz moet staan? Ik vond 180 Hz bij muziek wel lekker klinken, omdat die fronts 180 echt niet mooi weergeven vind ik.
En nog bedankt allemaal over kabeladvies, zal eens wat gaan rondkijken.
Bovendien moeten al je speakers nog inspelen (de conusranden zijn nog stijf, die worden steeds soepeler naarmate je ze gebruikt) en zal de bas van je Eltaxen nog wat mooier worden
Ik kan 2dehands een ongebruikte platenspeler kopen voor bij mijn HT set maar er zit een engelse stekker aan. (hij is ook daar gehaald door de verkoper). Kan ik die stekker eraf halen en er een nederlandse aanzetten? Gebruiken die engelse nog steeds 110V en wat als ik daar 220V opzet?
Het is de Rega P2. Thx.
Als ik hem koop komen er natuurlijk gelijk fotos!
Het is de Rega P2. Thx.
Bedoel je hiermee dat de crossover op 100Hz eigenlijk nog te hoog is? Wat raden jullie me dan aan, volgens de site van Eltax kunnen de fronts vanaf 45 Hz weergeven (en center vanaf 80 Hz)...maar dat is theoretisch, zal wel hoger uitvallen (wil je strak geluid) toch?Anoniem: 111211 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:54:
[...]
als je hem zo hoog zet gaat ie waarschijnlijk bonken, en bovendien wordt ie goed plaatsbaar. oftewel als je je sub in de rechterhoek hebt staan komt alle bas van rechts. Lijkt me niet dat je dat mooi vind
Bovendien moeten al je speakers nog inspelen (de conusranden zijn nog stijf, die worden steeds soepeler naarmate je ze gebruikt) en zal de bas van je Eltaxen nog wat mooier worden(ja je subwoofer gaat waarschijnlijk ook alleen nog maar beter klinken
)
Over de plaatsing van subs en de tuckjes die je uit kunt halen om hem het beste te plaatsen:
Dat werkt eigenlijk zelden erg goed. Heb je je sub op een enkele frequentie getest, kan het zijn dat ie voor een andere frequentie totaal waardeloos staat. Zo blijf schouwen natuurlijk
Verder heeft i.p.v het rondschouwen het draaien aan de faseregelaar van de subamp exact het zelfde effect. Kan je dus een zere rug besparen. Al met al is het altijd een compromis. 100% goed krijg je het alleen met actieve correctie d.m.v een DSP of een parametische EQ, en dan enkel en alleen voor de sweatspot.
Andere oplossing: neem een dipool subwoofer, dan heb je van ruimteinvloeden veel minder last, maar ook deze heeft weer zijn eigen nadelen natuurlijk
Crossover zet ik altijd per definitie op de laagste stand. Dan weet je in ieder geval dat ie niet plaatsbaar is.
En nog wat: een sub hoort niet op te vallen, je moet hem pas missen als ie uit staat. Voor bonkbass ga je maar naar de luisterruimte van een willlekeurige Mediamarkt
Dat werkt eigenlijk zelden erg goed. Heb je je sub op een enkele frequentie getest, kan het zijn dat ie voor een andere frequentie totaal waardeloos staat. Zo blijf schouwen natuurlijk
Andere oplossing: neem een dipool subwoofer, dan heb je van ruimteinvloeden veel minder last, maar ook deze heeft weer zijn eigen nadelen natuurlijk
Crossover zet ik altijd per definitie op de laagste stand. Dan weet je in ieder geval dat ie niet plaatsbaar is.
En nog wat: een sub hoort niet op te vallen, je moet hem pas missen als ie uit staat. Voor bonkbass ga je maar naar de luisterruimte van een willlekeurige Mediamarkt
[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 27-07-2006 17:52 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dat zou ik zowieso doentatata schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:35:
Ik kan 2dehands een ongebruikte platenspeler kopen voor bij mijn HT set maar er zit een engelse stekker aan. (hij is ook daar gehaald door de verkoper). Kan ik die stekker eraf halen en er een nederlandse aanzetten? Gebruiken die engelse nog steeds 110V en wat als ik daar 220V opzet?
Het is de Rega P2. Thx.
no problem...tatata schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:35:
Het is de Rega P2. Thx.
Beide 230V op 50 Hz
zie ook hier: http://users.pandora.be/worldstandards/electricity.htm
Leeg - Sinds 20180907
Hoef je geen andere stekker aan te zetten zelfs, gewoon even langs de ANWB gaan! Daar kun je voor een paar euro (onder de 5) een verloopplugje kopen om engelse apparaten in NL te gebruikentatata schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:35:
Het is de Rega P2. Thx.
Ik zet er toch liever een vaste stekker aan maar bedankt voor je tip. Dan denk ik dat ik hem koop. Nog even de orginele prijs ervan vinden want die zie ik nergens online staan. Die hifiwinkels gaan ook niet echt mee met de tijd qua geupdate internet sites.Razorfist schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:32:
[...]
Hoef je geen andere stekker aan te zetten zelfs, gewoon even langs de ANWB gaan! Daar kun je voor een paar euro (onder de 5) een verloopplugje kopen om engelse apparaten in NL te gebruiken
Mijnes is een beetje budget hè, ik kan qua fase alleen 0 of 180gr. selecterendeepspace schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:50:
Over de plaatsing van subs en de tuckjes die je uit kunt halen om hem het beste te plaatsen:
Dat werkt eigenlijk zelden erg goed. Heb je je sub op een enkele frequentie getest, kan het zijn dat ie voor een andere frequentie totaal waardeloos staat. Zo blijf schouwen natuurlijkVerder heeft i.p.v het rondschouwen het draaien aan de faseregelaar van de subamp exact het zelfde effect. Kan je dus een zere rug besparen. Al met al is het altijd een compromis. 100% goed krijg je het alleen met actieve correctie d.m.v een DSP of een parametische EQ, en dan enkel en alleen voor de sweatspot.
Laagste stand? Maar dan heb ik alleen 40-20 Hz ofzo? Dat vind ik wel wat weinig, want ik weet zeker dan de fronts zo net boven de 40 echt niet goed zullen presteren hoorAndere oplossing: neem een dipool subwoofer, dan heb je van ruimteinvloeden veel minder last, maar ook deze heeft weer zijn eigen nadelen natuurlijk
Dit merk ik nu al een beetje ja, behalve als de reflexpoort op oorhoogte zitEn nog wat: een sub hoort niet op te vallen, je moet hem pas missen als ie uit staat. Voor bonkbass ga je maar naar de luisterruimte van een willlekeurige Mediamarkt
Nee ik doelde op 180Hz, 100Hz is wel te doen. maar aangezien die Mivoc sub niet al te steil gefilterd is zou ik hem op 80Hz zetten ongeveer. Maar ik zou zeggen stel de boel gewoon in zodat jij het lekker vind klinken.Anoniem: 33810 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:49:
[...]
Bedoel je hiermee dat de crossover op 100Hz eigenlijk nog te hoog is? Wat raden jullie me dan aan, volgens de site van Eltax kunnen de fronts vanaf 45 Hz weergeven (en center vanaf 80 Hz)...maar dat is theoretisch, zal wel hoger uitvallen (wil je strak geluid) toch?
En ik denk idd niet dat je fronts 40Hz goed kunnen weergeven, maar 80Hz zal toch zeker wel lukken
Dat kun je wel zeggen met dit weer!deepspace schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:50:
...en dan enkel en alleen voor de sweatspot.
ff een opsommende bijdrage
Alles staat helaas op slaapkamer, dus kwa design en opstelling van interieur houden jullie nog foto's tegoed...
AV Receiver
Marantz SR-5500
- Volledig gescheiden versterkers voor een groot bereik
- Surround 7.1 vermogen van 7 x 90 Watt RMS
- 32-bits DSP met DD-EX, DTS-ES, DTS96/24, CSII en DPL IIx
- SRS TruSurround XT-Headphone
- Multi room/single source voor audio (RS-232C)
- 192 kHz/24-bits D/A-omzetters op alle kanalen
- Optische ingang (2x) Optische uitgang (1x)
- Digitale coax ingang (2x) Digitale coax uitgang (1x)
- Component ingang (2x) Component uitgang (1x)
- S-Video ingang (7x) Composiet ingang (7x)
- SACD ingang
- Geborsteld aluminium front (zilver)
- Gewicht: 13,2 KG
- Winnaar Digital Movie Award 2004: "Beste home cinema receiver van het jaar"
- Winnaar What Home Cinema: "Best buy - 5/5 stars"
- Toekomstige upgrade: Pioneer VSX-AX4AVi-S

IN BESTELLING:
DVD\SACD Speler
Pioneer DV-696AV-S
- Geborsteld aluminium front (Zilver)
- Formaten: DVD-Audio, SACD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW (Dual Layer),
DVD+R/+RW, SVCD, VCD, JPEG, WMA, MP3, DivX, Xvid (Subtitled)
- Uitgangen: HDMI, SCART, Component, S-Video, Coaxial, Optical\Coax
- PAL én NTSC PureCinema Progressive Scan
- Up-scaler: 720P en 1080i (Mediatek MT1389)
- Videosignaal D/A-omzetter: 108MHz/12-bit
- Gewicht: 1,7 KG
- Toekomstige upgrade: n.v.t.

Video Projector
Epson EMP-TW10H
- Echte breedbeeld projector 16:9
- Projectiepaneel: LCD (0,55")
- Native resolutie: 854 x 480
- Ingangen: Component, S-Video, Composiet, VGA, RS-232C, audio-in
- Ingang formaten: NTSC 4,43, SECAM, PAL60, PAL-N, PAL-M, PAL
- PAL én NTSC Progressive Scan
- Contrastverhouding: 800:1
- Helderheid: 1200 lumen (700 lumen in Cinema Black mode)
- Branduren lamp: 2000 uren (3000 uren in Cinema Black mode)
- Credit-card IR afstandsbediening (kan geplaatst worden in de projector)
- Geluidsniveau: <29db (23db in Cinema Black mode)
- Gewicht: 3,6 KG
- Toekomstige upgrade: Epson EMP-TW600

Luidsprekers (reden van matige setup: binnenkort eign woonhuis, ik ga hierop de luidsprekers afstemmen (ook kwa kleur en design)
- Fronts: 2x Celestion series 1
- Back: 4x Pioneer surround satellieten (DSC-303)
- Center: 2x Pioneer surround satellieten (DSC-303)
- Subwoofer: passieve Celestion series 1 subwoofer
passieve Pioneer subwoofer (DSC-303)
- Toekomstige upgrade: KEF 2x iQ9 2x iQ5 1xiQ6c Rel Quake subwoofer

Televisie
Philips CRT Matchline Design
- Matchline uitvoering
- 82cm breedbeeld 16:9 (32")
- 3x SCART
- Design meubel en glasplaat bovenop TV
- Toekomstige upgrade: Samsung LE40R71B
Alles staat helaas op slaapkamer, dus kwa design en opstelling van interieur houden jullie nog foto's tegoed...
AV Receiver
Marantz SR-5500
- Volledig gescheiden versterkers voor een groot bereik
- Surround 7.1 vermogen van 7 x 90 Watt RMS
- 32-bits DSP met DD-EX, DTS-ES, DTS96/24, CSII en DPL IIx
- SRS TruSurround XT-Headphone
- Multi room/single source voor audio (RS-232C)
- 192 kHz/24-bits D/A-omzetters op alle kanalen
- Optische ingang (2x) Optische uitgang (1x)
- Digitale coax ingang (2x) Digitale coax uitgang (1x)
- Component ingang (2x) Component uitgang (1x)
- S-Video ingang (7x) Composiet ingang (7x)
- SACD ingang
- Geborsteld aluminium front (zilver)
- Gewicht: 13,2 KG
- Winnaar Digital Movie Award 2004: "Beste home cinema receiver van het jaar"
- Winnaar What Home Cinema: "Best buy - 5/5 stars"
- Toekomstige upgrade: Pioneer VSX-AX4AVi-S

IN BESTELLING:
DVD\SACD Speler
Pioneer DV-696AV-S
- Geborsteld aluminium front (Zilver)
- Formaten: DVD-Audio, SACD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW (Dual Layer),
DVD+R/+RW, SVCD, VCD, JPEG, WMA, MP3, DivX, Xvid (Subtitled)
- Uitgangen: HDMI, SCART, Component, S-Video, Coaxial, Optical\Coax
- PAL én NTSC PureCinema Progressive Scan
- Up-scaler: 720P en 1080i (Mediatek MT1389)
- Videosignaal D/A-omzetter: 108MHz/12-bit
- Gewicht: 1,7 KG
- Toekomstige upgrade: n.v.t.

Video Projector
Epson EMP-TW10H
- Echte breedbeeld projector 16:9
- Projectiepaneel: LCD (0,55")
- Native resolutie: 854 x 480
- Ingangen: Component, S-Video, Composiet, VGA, RS-232C, audio-in
- Ingang formaten: NTSC 4,43, SECAM, PAL60, PAL-N, PAL-M, PAL
- PAL én NTSC Progressive Scan
- Contrastverhouding: 800:1
- Helderheid: 1200 lumen (700 lumen in Cinema Black mode)
- Branduren lamp: 2000 uren (3000 uren in Cinema Black mode)
- Credit-card IR afstandsbediening (kan geplaatst worden in de projector)
- Geluidsniveau: <29db (23db in Cinema Black mode)
- Gewicht: 3,6 KG
- Toekomstige upgrade: Epson EMP-TW600

Luidsprekers (reden van matige setup: binnenkort eign woonhuis, ik ga hierop de luidsprekers afstemmen (ook kwa kleur en design)
- Fronts: 2x Celestion series 1
- Back: 4x Pioneer surround satellieten (DSC-303)
- Center: 2x Pioneer surround satellieten (DSC-303)
- Subwoofer: passieve Celestion series 1 subwoofer
passieve Pioneer subwoofer (DSC-303)
- Toekomstige upgrade: KEF 2x iQ9 2x iQ5 1xiQ6c Rel Quake subwoofer

Televisie
Philips CRT Matchline Design
- Matchline uitvoering
- 82cm breedbeeld 16:9 (32")
- 3x SCART
- Design meubel en glasplaat bovenop TV
- Toekomstige upgrade: Samsung LE40R71B

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Bah, de Wharfedale Diamonds 8.4 zuiltjes die ik heb besteld komen pas over een tijdje weer binnen van de leverancier.
Ik zit nu echter heel erg te twijfelen of deze Diamonds 8.4 wel een vooruitgang zullen zijn op mijn Tannoy Mercury M3 fronts. Deze klinken heel warm en zuiver, alleen is de bas gewoon niet echt aanwezig. De grootste reden dat ik deze speakers weg wou doen is dat ze soms behoorlijk vervormen in het mid-gebied. Zware, lage instrumenten laten de speakers soms behoorlijk vervormen ook al staat het volume niet zo hard. De Tannoy Center heeft hier ook last van.
Twijfels twijfels twijfels. Opzich kan ik de Wharfedale's nog annuleren, maar misschien zijn dat toch wel weer topspeakers
Wat zouden jullie doen? Ik kom er niet uit
Ik zit nu echter heel erg te twijfelen of deze Diamonds 8.4 wel een vooruitgang zullen zijn op mijn Tannoy Mercury M3 fronts. Deze klinken heel warm en zuiver, alleen is de bas gewoon niet echt aanwezig. De grootste reden dat ik deze speakers weg wou doen is dat ze soms behoorlijk vervormen in het mid-gebied. Zware, lage instrumenten laten de speakers soms behoorlijk vervormen ook al staat het volume niet zo hard. De Tannoy Center heeft hier ook last van.
Twijfels twijfels twijfels. Opzich kan ik de Wharfedale's nog annuleren, maar misschien zijn dat toch wel weer topspeakers

Anoniem: 107284
Hmmm dan zou je voor mij aanraden de crossover op 22 Hz te zetten (REL Stadium III)? Ik heb hem op 27 Hz gezet. Dit klinkt icm de Master Concept 3 het mooiste.deepspace schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:50:
Fully agreedEn nog wat: een sub hoort niet op te vallen, je moet hem pas missen als ie uit staat. Voor bonkbass ga je maar naar de luisterruimte van een willlekeurige Mediamarkt
Kwist niet dat Sony zulke design-spelertjes heeft, ziet er wel leuk uit opzichSmidsY schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:44:
Sony DCP-LS785V (DVD)
[afbeelding]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
zie laatste reply
[ Voor 107% gewijzigd door BitchCrew op 02-08-2006 11:30 ]
Ziet er mooi uit
Daar gaat het hier toch om he
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 28-07-2006 13:36 ]
Anoniem: 123813
Mooi spul hoor! Allemaal goed onderbouwd alleen je laatste stukje over HDMI snap je niet helemaal? Ik weet niet of jouw tv full HD aankan, kan het scherm 1920x1080 aan?BitchCrew schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:21:
Heel verhaal
De VGA resolutie: 1360* 768
De HDMI staat op een resolutie dat ik via powerstrip heb toegevoegd.
Het is een 1216 * 684 resolutie. Hiermee krijg ik een zeer passend beeld.
Erg veel snap ik er niet van maar de HMDI staat op een 720p mode. Zo ben ik klaar voor de HD toekomst Ik zou nog kunnen proberen het via een 1080i aan te sturen op een custom resolutie van iets van 19xx * 1xxx , dan zou ik de full HD aankunnen
Eingelijk heb ik 2 kanalen die ik gebruik, PC en HDMI. Het pc kanaal is mijn bureaublad, mijn werkomgeving, mijn gameomgeving, surfomgeving, chat, …. Noem maar op.
Het HDMI kanaal gebruik ik enkel en alleen voor het media center gebeuren. Media center start altijd daar op.
Voilla dat was het zo'n beetje, ik zou zeggen Shoot!
Kun je ook nog wat foto's laten zien waarop je dvd films afspeelt?
Hier nog wat foto's van mijn setje, de losse onderdelen toen ik ze aan het uitpakken was. De uiteindelijke opstelling laat nog wel even op zich wachten helaas.
Elke foto is aanklikbaar voor een beeldvullende versie
.
* Eltax Universe
-Front:

-Center:

-Rear:

-Merkje op de afdekstof

* Pioneer VSX-416

* Mivoc SW1100A

Laatste foto: Een kijkje in de reflexpoort
En ja, er zit dus een deukje in een van de hoeken...jammer maar helaas. Het zal mijn pret niet drukken
.
Zoals op de foto van de achterkant te zien is zit er een zekering in, en voor de prijs van 129 euro hebben ze er zelfs een reserve zekering bij gedaan
. Toch netjes
.
Elke foto is aanklikbaar voor een beeldvullende versie
* Eltax Universe
-Front:

-Center:

-Rear:

-Merkje op de afdekstof

* Pioneer VSX-416

* Mivoc SW1100A

Laatste foto: Een kijkje in de reflexpoort
En ja, er zit dus een deukje in een van de hoeken...jammer maar helaas. Het zal mijn pret niet drukken
Zoals op de foto van de achterkant te zien is zit er een zekering in, en voor de prijs van 129 euro hebben ze er zelfs een reserve zekering bij gedaan
Leuk ding hoor die Mivoc, ik heb gisteren bij Conrad de Mivoc SW1500A besteld. Met een 15" woofer dus en net als de SW1100 een bereik van 20-180hz (geloof ik). Toch denk ik dattie wel iets lager haalt, moet toch haast wel met zo'n joekel van een woofer+kastvolume 
plaatje:

Ben benieuwd. Het ding kost "maar" 169 euro wat de goedkoopste 15" actieve sub op de markt is voor zover ik weet. Hopelijk klinkt het niet als de goedkoopste. Hoor verder wel goede dingen over Mivoc dus ik wacht het maar gewoon af.
plaatje:

Ben benieuwd. Het ding kost "maar" 169 euro wat de goedkoopste 15" actieve sub op de markt is voor zover ik weet. Hopelijk klinkt het niet als de goedkoopste. Hoor verder wel goede dingen over Mivoc dus ik wacht het maar gewoon af.
Hmm, die kast is niet vierkant...maakt dat iets uit?
En die conus is tenminste nog afgedekt met stof (maar maakt geen gebruik van downfire)...daar was bij de SW 1100A geen geld meer voor denk ik
.
En die conus is tenminste nog afgedekt met stof (maar maakt geen gebruik van downfire)...daar was bij de SW 1100A geen geld meer voor denk ik
Er zijn erg veel subwoofers op de markt die niet vierkant zijn, dus dat lijkt me geen probleem
Die stof afdekking is inderdaad wel fijn, en dat de woofer aan de zijkant zit is ook fijn. Ik zit namelijk op een accoustisch dode zolderkamer waar je zo goed als geen bas hoort. Door de woofer naar een hoek te "mikken" komt er wat meer bas uit de "dode hoek" als met een downfiring subwoofer.
Moet toch wat he op zo'n dooie kamer
Moet toch wat he op zo'n dooie kamer
Anoniem: 48051
Die Mivoc.. als je het crossoverlevel helemaal op zn min zet, dan vind ik dat ie eigenlijk te weinig doet en mijn B&W 602 S3 niet genoeg ondersteunt. Je moet gewoon even gaan luisteren ... zet je crossover rond de 120 hz en draai hem steeds verder naar beneden totdat je hoort dat je speakers het keurig kunnen overnemen.
Mivoc boemt wel, je moet hem iig niet icm een te kleine speaker gebruiken en hem teveel laten pakken. Gewoon in het laag kan ie prima mee en zeker voor het geld
Alhoewel ik en sommige andere tweakers best te spreken waren over deze sub (prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed, nette units gebruikt) ben ik toch gegaan voor een "echt" merk toen ik een ander koos. Ik heb het model wat jij nu aanprijst Neoflip, ook in mijn gedachten gehad, maar vind 't toch onprettig dat ik hem niet kan beluisteren.
Heb nu de B&W AS6 staan. Een bejaard geval dat wel. En tsja.. ben daar toch ook niet helemaal wild van... Hij gaat niet zo laag zoals ik hoopte (en ook al las in reviews her en der) maar levert toch een vrij strakke bass af. Met muziek kan hij redelijk vlot mee en is ook zeker niet slecht voor het geld wat ik er voor betaalde.. maar toch..
Subs aanschaffen blijft toch lastig hoor.
Mivoc boemt wel, je moet hem iig niet icm een te kleine speaker gebruiken en hem teveel laten pakken. Gewoon in het laag kan ie prima mee en zeker voor het geld
Alhoewel ik en sommige andere tweakers best te spreken waren over deze sub (prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed, nette units gebruikt) ben ik toch gegaan voor een "echt" merk toen ik een ander koos. Ik heb het model wat jij nu aanprijst Neoflip, ook in mijn gedachten gehad, maar vind 't toch onprettig dat ik hem niet kan beluisteren.
Heb nu de B&W AS6 staan. Een bejaard geval dat wel. En tsja.. ben daar toch ook niet helemaal wild van... Hij gaat niet zo laag zoals ik hoopte (en ook al las in reviews her en der) maar levert toch een vrij strakke bass af. Met muziek kan hij redelijk vlot mee en is ook zeker niet slecht voor het geld wat ik er voor betaalde.. maar toch..
Subs aanschaffen blijft toch lastig hoor.
Ik heb ook aan een Rel zitten denken maar die zijn toch wel aardig prijzig. Dus heb de gok maar genomen met deze Mivoc, ik post mijn bevindingen later wel.
Ik kan trouwens mijn 23" LZ55 LG lcd tv ruilen tegen een Sanyo Z1 breedbeeld beamer. Ik zit eraan te denken om dit te doen, aangezien dat hele hdtv waar ik die lcd eigenlijk voor had gekocht me toch niet zo kan boeien. Deze beamer heeft slechts 130 uur op de klok staan en heeft een resolutie van 960x540 wat ook niet echt slecht is. Ik vind 23" achteraf toch wel klein op een zolderkamer. Zit dus te denken om te ruilen en dan een projectieschermpje van 140x80cm ofzo erbij te kopen. Zou dit slim zijn of ben ik dan echt dom bezig?
Ik kan trouwens mijn 23" LZ55 LG lcd tv ruilen tegen een Sanyo Z1 breedbeeld beamer. Ik zit eraan te denken om dit te doen, aangezien dat hele hdtv waar ik die lcd eigenlijk voor had gekocht me toch niet zo kan boeien. Deze beamer heeft slechts 130 uur op de klok staan en heeft een resolutie van 960x540 wat ook niet echt slecht is. Ik vind 23" achteraf toch wel klein op een zolderkamer. Zit dus te denken om te ruilen en dan een projectieschermpje van 140x80cm ofzo erbij te kopen. Zou dit slim zijn of ben ik dan echt dom bezig?
[ Voor 5% gewijzigd door Neofloppy op 29-07-2006 12:29 ]
Anoniem: 170013
Beetje kort door de bocht niet?...Anoniem: 168972 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:27:
Wat denk je dan van een Rel sub? Rel is het subwoofer merk!
Er zijn inderdaad veel betere opties dan Rel, wat imo al lang niet meer het beste subwoofermerk is. Kijk ook eens naar SVS of BK, die verkopen subwoofers die lager en harder gaan en stukken minder kosten!
Svs is traaaaaag. En daardoor totaal niet geschikt voor muziek.
Tenminste dat was toen ik voor een subwoofer aan het shoppen was
Muzikale subs zijn inderdaad wat zeldzamer en op dat vlak zit je met REL nog steeds erg goed. Zelf heb ik een MJ Acoustics, dat merk levert ook muzikale subs voor een schappelijk bedrag. De meeste andere merken zijn prima om wat slam te leveren bij film, maar te traag om muziek netjes te ondersteunen, tenzij het om metal gaat
[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-07-2006 13:16 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat SVS niet goed uit de verf komt met muziek kan kloppen, ik heb deze alleen een keer gehoord tijdens een film, wat overigens erg indrukwekkend was (was een PB12 geloof ik). Uit ervaring kan ik zeggen dat BK wel erg muzikale subs maakt, het ontwerp is ook gelijk aan Rel en MJ. Heb zelf de BK Gemini, voor een kleine kamer echt een aanrader.

Anoniem: 110233
Dan kun je hun lagere subwoofers nemen, zoals de pb-10 en de nieuwe sb12-plus (gesloten!). De BK zijn ook erg mooi, anders kun je nog duurder bij velodyne zijn, maar wel prijzig (krijg je dan wel parametrische equilizer bij en afstandsbediening). Dit zijn wel subtiele dingen, geen bassbump en daardoor minder geschikt bij erg kleine speakertjs in mijn ogen.lowfi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:57:
Svs is traaaaaag. En daardoor totaal niet geschikt voor muziek.
Na wat maandjes sparen eindelijk eens nieuwe luidsprekers gekocht. Na half uurtje luisteren bij Hobo Hifi in Haarlem was ik eruit, het werd de Kef iQ3.
Ze staan op stands van Vogel's.

Sony TA-FE230 met een CDP-XE270 cd speler.

Films kijk ik op mijn computer.

Sony TA-FE230 met een CDP-XE270 cd speler.

Films kijk ik op mijn computer.
Mijn subwoofer kast is zelfs een soort trapezoïde.Anoniem: 33810 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:31:
Hmm, die kast is niet vierkant...maakt dat iets uit?
Enfin, over muzikale subs gesproken, Castle Acoustics hun sub is naar het schijnt zeer muzikaal.
@polu: Geen schrik dat iemand die deur opendoet en je KEF van z'n stand ramt?
[ Voor 12% gewijzigd door TomSwinnen op 29-07-2006 15:49 ]
Werd eens tijd na een jaar lang dit topic te hebben gevolgd om mijn eigen foto's to posten.
Vanaf mijn zit plek:

Projectiescherm naar beneden (Handmatig
)

De zithoek vanaf de tuindeur gezien. ( en nee je kan je hoofd haast niet stoten tegen plank waarop de projector staat )

Projector in actie ( ik weet dat foto niet veel zeggen van beeld, maar het hoort er gewoon bij vind ik )

Specs:
TV: Sony KV 28FQ86
Receiver: Yamaha RXV-357
DVD: Yamaha DVD-S557
Projector: Sanyo PLV-Z3
Projectiescherm: Proluxx (kan afmetingen even nergens vinden, ik geloof 170cm bij iets van 90cm )
Decoder: Samsung DCB-9401R voor casema TVD
Remote: Logitech Harmony 525 (heeft me nog luier gemaakt dan ik al was)
DVD en consoles via component verbonden met projector (via de receiver).
PC via s-video op tv aangesloten en via DVI-HDMI op projector, doormiddel van Nvidia profielen kan ik met de afstandbediening regelen waarnaar het signaal gestuurd moet worden.
Receiver wordt hopelijk volgend jaar vervangen, hij kan namelijk niet echt makkelijk grotere speakers aansturen. En ik maar denken dat 5x105watt vermogen wat zegt. Luistertest met zuilspeakers gaf een heel matig resultaat ( nieuwe speakers worden dan ook aangeschaft bij receiver, nog geen idee wat het allemaal haat worden ). Verder nog niet echt van plan een LCD of plasma te kopen, wacht lekker af tot HDTV wat meer is ingeburgerd en er meer technieken beschikbaar zijn ( SED, OLED en whatever er nog meer komt ).
Foto's zijn nog wat brak, heb voor het eerst een digitale camera en ik loop wat de klooien met de manual stand.
Vanaf mijn zit plek:

Projectiescherm naar beneden (Handmatig

De zithoek vanaf de tuindeur gezien. ( en nee je kan je hoofd haast niet stoten tegen plank waarop de projector staat )

Projector in actie ( ik weet dat foto niet veel zeggen van beeld, maar het hoort er gewoon bij vind ik )

Specs:
TV: Sony KV 28FQ86
Receiver: Yamaha RXV-357
DVD: Yamaha DVD-S557
Projector: Sanyo PLV-Z3
Projectiescherm: Proluxx (kan afmetingen even nergens vinden, ik geloof 170cm bij iets van 90cm )
Decoder: Samsung DCB-9401R voor casema TVD
Remote: Logitech Harmony 525 (heeft me nog luier gemaakt dan ik al was)
DVD en consoles via component verbonden met projector (via de receiver).
PC via s-video op tv aangesloten en via DVI-HDMI op projector, doormiddel van Nvidia profielen kan ik met de afstandbediening regelen waarnaar het signaal gestuurd moet worden.
Receiver wordt hopelijk volgend jaar vervangen, hij kan namelijk niet echt makkelijk grotere speakers aansturen. En ik maar denken dat 5x105watt vermogen wat zegt. Luistertest met zuilspeakers gaf een heel matig resultaat ( nieuwe speakers worden dan ook aangeschaft bij receiver, nog geen idee wat het allemaal haat worden ). Verder nog niet echt van plan een LCD of plasma te kopen, wacht lekker af tot HDTV wat meer is ingeburgerd en er meer technieken beschikbaar zijn ( SED, OLED en whatever er nog meer komt ).
Foto's zijn nog wat brak, heb voor het eerst een digitale camera en ik loop wat de klooien met de manual stand.
[ Voor 5% gewijzigd door Erik070 op 29-07-2006 18:00 . Reden: toevoeging ]
Heb je deze over laten komen uit de UK of hier gekocht?sheepdog schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:41:
Dat SVS niet goed uit de verf komt met muziek kan kloppen, ik heb deze alleen een keer gehoord tijdens een film, wat overigens erg indrukwekkend was (was een PB12 geloof ik). Uit ervaring kan ik zeggen dat BK wel erg muzikale subs maakt, het ontwerp is ook gelijk aan Rel en MJ. Heb zelf de BK Gemini, voor een kleine kamer echt een aanrader.
[afbeelding]
Hehe, even een ervaring delen
.
Heb gisteren (met een testopstelling*) even Evolution (geen commentaar
) gekeken op mijn nagelneue HT...en ik moet zeggen dat de Mivoc SW1100A me best goed bevalt
. Meteorietinslagen, explosies, gunshots...lekker laag, en omdat het een sub is die down-fired trilde de vloer ook lekker mee
.
En mn ma zat beneden, en die zei zo na de film: we hoorde wat gerommel, en dachten dat er onweer op komst was
.
*Testopstelling: 5.1 geluid verneuken tot mono (alles uit een hoek) vanwege een gebrek aan (lange) kabels.

(klikbaar)
Heb gisteren (met een testopstelling*) even Evolution (geen commentaar
En mn ma zat beneden, en die zei zo na de film: we hoorde wat gerommel, en dachten dat er onweer op komst was
*Testopstelling: 5.1 geluid verneuken tot mono (alles uit een hoek) vanwege een gebrek aan (lange) kabels.

(klikbaar)
Zo te zien probeer je wat spullen voor ons verborgen te houden, lijkt wel LEGO
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 30-07-2006 11:15 ]
Mja, dat is ook niet mijn lego
. En anders leidt het alleen maar af van de apparatuur
.
zou maar snel een schappelijke testopstelling maken
Want dit is ook weer bagger
Ik zou even een surround testopstelling maken als ik jou was, nu zit je naar 5.1 te luisteren terwijl zowat alles van voren komt.
[ Voor 6% gewijzigd door DriveSand op 30-07-2006 12:09 ]
Hé leukNeoflip schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:26:
Leuk ding hoor die Mivoc, ik heb gisteren bij Conrad de Mivoc SW1500A besteld. Met een 15" woofer dus en net als de SW1100 een bereik van 20-180hz (geloof ik). Toch denk ik dattie wel iets lager haalt, moet toch haast wel met zo'n joekel van een woofer+kastvolume
plaatje:
[afbeelding]
R-B schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:00:
zou maar snel een schappelijke testopstelling makenWant dit is ook weer bagger
DriveSand schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:09:
Ik zou even een surround testopstelling maken als ik jou was, nu zit je naar 5.1 te luisteren terwijl zowat alles van voren komt.

Maar ik heb dus een beetje geimproviseerd met een totaal van 2 meter aan stroomkabel...denk je echt dat ik voor de lol zo zit te testen
Komende dinsdag heb ik weer tijd om te gaan shoppen voor kabels, dan kan ik inderdaad in 5.1 testen
Ik heb de crossover nu nog op 80 Hz staan (via de receiver), maar ik zal eens kijken of ik met een lagere ook tevreden ben. Maar ik maak me niet zo druk om een 'bonkerige' bass, daar houd ik wel een beetje vanThe_nv40_man schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:47:
[...]
[...]
Crossover heb ik op 40 Hz en daarbij klinkt het geenzins bonkerig of goedkoop. Het intergreert juist mooi met de fronts. Bouwkwaliteit is ook zeker goed. En natuurlijk het mooie verlichte logo'tje

Alleen heeft mijn SW1100A geen verlicht logo
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 30-07-2006 14:47 ]
Cool! Neon verlichtingThe_nv40_man schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:47:
[...]
Hé leukDie heb ik dus ook. Ik zat ook met een redelijk krap budget en met toch wel wat eisen. Uiteindelijk de gok genomen en voor een stelletje Mivoc's gegaan. 2x SB 238 als fronts. 2 x RB 138 als rears. En de SW1500A dus, want ik vond het verschil met de SW1100 in prijs te klein om daarop te besparen. Alles is aangesloten op een Yamaha RX-V457. En ik moet zeggen dat ik er toch wel heel erg tevreden over ben. Crossover heb ik op 40 Hz en daarbij klinkt het geenzins bonkerig of goedkoop. Het intergreert juist mooi met de fronts. Bouwkwaliteit is ook zeker goed. En natuurlijk het mooie verlichte logo'tje
Maargoed, ik zei dus een stukje naar boven dat ik mijn 23" lcd tv kon ruilen voor een breedbeeld beamer. Ik heb dit toch maar niet gedaan, die tv ga ik wel missen voor het standaard gebruik (tv kijken dus). Misschien dat ik die breedbeeld beamer los erbij koop, voor gebruik met de xbox en films. De lcd gebruik ik dan wel voor bluray oid als dat ooit nog doorbreekt
Anoniem: 85217
Zo hier dan een pic van mijn lcd aan de muur. Ik had er eerst een erg grote kast staan. Deze is bij m'n zus gedumpt en heb er 2 kleine kastjes voor terug gehaald. De kleurencombinaties van het hout klopt niet helemaal, maar daar stoor ik mij niet aan. Heb er een vogel steun tussen hangen met hulpmiddel. Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.
Anoniem: 166216
mooie tv!Anoniem: 85217 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Zo hier dan een pic van mijn lcd aan de muur. Ik had er eerst een erg grote kast staan. Deze is bij m'n zus gedumpt en heb er 2 kleine kastjes voor terug gehaald. De kleurencombinaties van het hout klopt niet helemaal, maar daar stoor ik mij niet aan. Heb er een vogel steun tussen hangen met hulpmiddel. Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.
[afbeelding]
mag ik vragen hoeveel inch deze is?
Anoniem: 85217
DankAnoniem: 166216 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:57:
[...]
mooie tv!![]()
mag ik vragen hoeveel inch deze is?
Anoniem: 166216
whoei , ik zat zelf te denken aan een 37* of 40*
heb mezelf vrijdag een dell 37* bestelt, die is dus nog net een slag groter als die van jou.
dat is dus nog best groot
heb mezelf vrijdag een dell 37* bestelt, die is dus nog net een slag groter als die van jou.
dat is dus nog best groot
Krijgt jouw receiver het niet heel erg benauwd met al die dvd-doosjes bovenop de luchtroosters?Anoniem: 85217 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
[afbeelding]
Kan nooit bevorderlijk zijn voor de levensduur.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.