Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.080 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:04:
[...]

Hij hangt alleen niet helemaal waterpas.
Nou hij hangt ook niet op het oog recht :)

Slindenau waar blijven de beamer pix? :o O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

lowfi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:52:
Ik ben tevreden met mijn Rel storm 5 ;)
Vergeet ook vooral de Quad L-Sub niet. Prima voor muziek.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Zo hier dan een pic van mijn lcd aan de muur. Ik had er eerst een erg grote kast staan. Deze is bij m'n zus gedumpt en heb er 2 kleine kastjes voor terug gehaald. De kleurencombinaties van het hout klopt niet helemaal, maar daar stoor ik mij niet aan. Heb er een vogel steun tussen hangen met hulpmiddel. Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.

[afbeelding]
Mooie tv en meubel, maar hangt hij niet heel erg hoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.
Heeft m'n moeder ook last van, daar is dezelfde tv als die van jou (wel 40") ook opgehangen met een vogel's en een hoop aansluitingen (oa VGA) zijn hierdoor niet meer te gebruiken. Ligt dit nou aan vogel's of aan sony dat één van de twee niet slim heeft nagedacht ?

Bij mij thuis heb 'k de tv in de slaapkamer (26" philips lcd) ook opgehangen met een vogel's en hier kan gewoon alles netjes blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:47:
[...]

Mja dat heb ik dus geprobeert, maar de resultaten waren niet echt lovend voor het beeld ;). Als ik die fotos zou posten schrik je je rot.

Conclusie: in een donkere ruimte kan ik geen goede foto's produceren :D.

Maar ik zal het nog een paar keertjes proberen...misschien met wat meer omgevingslicht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat hij op het oog niet recht hangt komt omdat je hem ook naar links en rechts kunt draaien. Dus als hij ook maar iets naar links of rechts hangt en je kijkt naar de lijn waar het schuine gedeelte van het plafond begint dan is net alsof hij heel scheef hangt ja.

Ik theorie hangt die misschien te hoog maar ik vind het fijn kijken zo. Schuine gedeelte begint bij 1.40 ongeveer. Mijn lcd's van de pc hangen ook op deze hoogte.

Hoewel mijn pc nu ff op mijn sony lcd is aangesloten hehe.(vga) Morgen denk ik dvi kabel kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Kleine update weer; een nieuwe universele remote :P

Afbeeldingslocatie: http://www.philips.at/assets/Downloadablefile/at-ge_news06_ce_SRU9600_1s-15917.jpg

Denk dat ik deze samen met m'n RU760 ga gebruiken ipv m'n TV-remote. Ben wel benieuwd hoe ie gaat bevallen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !

Setup momenteel

Receiver : Marantz SR 9600 THX Ultra II 7x 140 watt RMS en HDMI video Switching + video Upconversion naar 1080p
Speakers: Mordaunt-Short Declaration 500 THX-select + 2 extra ms-506 Dipole's voor 7.1 ipv 5.1
deze set wordt niet meer gemaakt, heel erg zonde , speaker van het jaar geweest van 2002 in de what hifi, maar gelukkig heb ik nog een set weten te bemachtigen, waarvan de fronts mooi in de slaapkamer komen te staan.
Dvd speler: komt binnenkort, Marantz DV 9600, momenteel nog even Toshiba SD-510E
Breedbeeld tv voor het standaard kijkwerk, Panasonic 82 cm pf10f 100 hz.

Projector, Hitachi-PJ-TX 200 HD-ready
Scherm, Projecta pro-cinema 117x200 High-Contrast-S white

Afbeeldingslocatie: http://i72.imagethrust.com/i/193783/setup004.jpg

Inmiddels aan het twijfelen geslagen of de DV 9600 er wel moet gaan komen, of ik toch voor HD ga aangezien men beweert dat een opschalende dvd speler er niet veel mooier uit ziet dan standaard dvd

Heb een review gevonden waarin dit werd beweerd door iemand met dezelfde beamer als ik heb.

Afijn bovenstaande set is zowel geschikt voor Muziek als voor Film, de 2 actieve fronts klinken met muziek super vlot en muzikaal terwijl ze met film wolven in schaapskleren zijn en echt los kunnen barsten als de betreffende soundtrack daar om vraagt.

Gisteren met een vriend V for Vendetta gekeken in vol ornaat... deze film kan erg veel in je losmaken door de bijzonder geslaagde monologen en we kregen dan ook beiden kippevel van het hele gebeuren. Voor mijn belevenis zit ik nu aan de top van het door mij betaalbare kwa geluid, wellicht dat er ooit nog wat nieuws komt, maar ik ben voorlopig echt tevreden want het niveau van de bioscoop is op zijn minst gehaald en in mijn belevenis vaak overtroffen. En wat het beeld aangaat, SIZE DOES MATTER !!. Beeld kan wel erg mooi en strak zijn op een plasma of watever, maar het kan nooit zo veel indruk op je maken als een groot beeld. Dus ik kan echt iedereen aanraden voor een beamer te gaan als je die mogelijkheid hebt. Bovendien zijn de hedendaagse beamers helemaal niet zo duur meer en ze presteren buitengewoon goed !!!. Zwart is echt zwart en de kleuren fantastisch !!

Film kijken is meer dan herrie luisteren en kogeltjes ontwijken.

Een film wordt nog altijd gedragen door de emoties die het in je los maakt en dan zijn top-speakers en versterking echt een must, want het is het geluid wat de emotie in je aanwakkert, vervolgens wordt dat door het beeld versterkt. Maar de kwaliteit van het beeld is hierin ondergeschikt aan de kwaliteit van het geluid, bij beeld gaat het echt op de eerste plaats om de grootte, dat is hetgene wat je overweldigd. Sinds ik de beamer heb is het niet meer even een dvd'tje kijken.. op het moment dat je aan het beleven bent dan vergeet je na zo'n 10 min al dat je een dvd aan het kijken bent en gaat helemaal op in de film.

Verder mooi spul in dit topic, ga zo door ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:26:

[afbeelding]

Denk dat ik deze samen met m'n RU760 ga gebruiken ipv m'n TV-remote. Ben wel benieuwd hoe ie gaat bevallen.
Ik ben ook benieuwd hoe die jou bevalt. Laat het ons weten :) Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken en vond de logitech 525 niet echt goed gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Bovendien zijn de hedendaagse beamers helemaal niet zo duur meer en ze presteren buitengewoon goed !!!. Zwart is echt zwart en de kleuren fantastisch !!
Helaas, zwart is gewoon wit van het doek. Een beamer kan nooit zwart beamen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:31:
[...]

Of er moet een techniek worden uitgevonden die fotonen lokaal vernietigt >:). Maar dat zal niet al te verantwoord zijn denk ik :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 21:42

Fido

C:\> park

Speakers: Mordaunt-Short Declaration 500 THX-select
Ik zie dat je je fronts met de woofers naar buiten hebt staan. Heb je ook geluisterd met de woofers aan de binnenkant? Zo ja, wat is jouw mening daarover. Zelf heb ik de 908 als fronts en heb de woofers aan de binnenkant. Ik vind zelf het laag matig overkomen als de woofers naar buiten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:31:
[...]

Wel, maar heb je een iets brutere lamp nodig die gewoon je projectiescherm wegschroeit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:19

sphere

Debian abuser

Exirion schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:26:

[afbeelding]

Doe jij die dingen betatesten ofzo?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fido schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:35:
[...]

Ik zie dat je je fronts met de woofers naar buiten hebt staan. Heb je ook geluisterd met de woofers aan de binnenkant? Zo ja, wat is jouw mening daarover. Zelf heb ik de 908 als fronts en heb de woofers aan de binnenkant. Ik vind zelf het laag matig overkomen als de woofers naar buiten staan.
Hallo Fido, het is bekend dat het in sommige ruimtes kan helpen om de woofers naar binnen te plaatsen.

Verder is het zo dat de mijn speakers actief versterkt zijn en dat is wel heel wat anders dan bij standaard speakers natuurlijk. De 908 en de 502 lijken veel op elkaar, maar het laag loopt op de 502 dieper door. Ik moet toegeven dat ik het niet heb geprobeerd om ze om te draaien, maar de bassweergave is op deze manier voor mij in muziek fenomenaal... de laagste tonen in cd's hoor je prima, maar op een manier dat je niet zou beweren dat een subwoofer op dat moment meespeelt. De bass vult alles aan maar klinkt niet actief. Op het moment dat er films worden gedraaid, dan gedragen de subwoofers zich ineens compleet anders en bij explosies e.d. klinken ze zoals ik het zou verwachten :) Zoals je ook kunt zien heb ik een rechthoekige luisterruimte waarin ik ze precies heb opgesteld zoals MS het adviseert ( en elke 5.1 opstelling zou moeten staan voor optimale prestaties).

Verder kan je ook nog een eind komen met het notch-filter om de klankkleur van de bas af te stellen op de ruimte.

Bass vreet tevens vermogen aan een versterker en ik weet niet wat voor een versterker jij gebruikt om je 908 aan te sturen, maar uiteindeljik is bij jou de ruimte wellicht doorslaggevend, maar het kan zijn dat je versterker moeite heeft om de 908en te laten "knallen" in je ruimte ? In de manual van MS werd trouwens ook nog wel gezegd dat het in sommige situaties kan helpen om de woofers naar binnen te plaatsen. Zoals het nu klinkt ben ik erg happy en als ik nu een nog zwaardere bass response zou krijgen dan zou dit absoluut niet meer muzikaal te noemen zijn, dus ik laat het zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13
Inmiddels aan het twijfelen geslagen of de DV 9600 er wel moet gaan komen, of ik toch voor HD ga aangezien men beweert dat een opschalende dvd speler er niet veel mooier uit ziet dan standaard dvd

Heb een review gevonden waarin dit werd beweerd door iemand met dezelfde beamer als ik heb.
Dit vind ik een interessante discussie. Ik ben benieuwd naar je bronnen, zou je die kunnen opzoeken? Ik twijfel ook of ik nog één keer een über DVD-speler zal aanschaffen met upscaling (Denon 3930 is de eerste kandidaat), of dat het de moeite niet waard is; de eerste berichten over Toshiba's HD-DVD speler zijn dat deze standaard DVDs ook erg mooi upscaled, en ik begrijp van jou dat je interne scaler van je PJ het ook niet al te shabby doet (er moet ergens gescaled worden). Aan de andere kant dicteert logica dat de uitstekende scalers in de laatste generatie DVD-spelers in theorie een veel mooier plaatje moeten leveren dan de goedkopere scalers in de gemiddelde sub-2000 euro PJ...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:52

Exirion

Gadgetfetisjist

sphere schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:41:
Doe jij die dingen betatesten ofzo?
Ehm... je kunt ze gewoon in de winkel kopen hoor ;)

De eerste indruk van de SRU 9600 is redelijk positief maar er zijn wel dingen die absoluut beter zouden kunnen. Het is een Plug and Play RC, in die zin dat je geen codes van apparaten hoeft op te zoeken. Net als bij de RU760 kan ie scannen welk apparaat je waarschijnlijk hebt. Het probleem is alleen dat dit een tijdrovend en rommelig proces kan zijn als je bijvoorbeeld een Philips TV hebt en door 42 mogelijkheden heen moet lopen :{ Ik voer liever handmatig een code in.

Verder is de afwerking dik in orde, en als het eenmaal geinstalleerd is werkt het vrij aardig. Wel vind ik de plaatsing/afmetingen van de jog dial en de toetsjes ertussen niet optimaal. Met een beetje grote handen druk je al snel verkeerd, of bedien je de jog dial per ongeluk ipv de knoppen. En de RC is in z'n geheel zo groot dat je wel aardig grote handen moet hebben om 'm lekker in de hand te laten liggen.

Verder valt het tegen dat bij veel apparaten knoppen op het display staan die totaal niks met het apparaat te maken (bijvoorbeeld play/record/pause e.d. op een Arcam versterker). Je kunt geen knoppen verwijderen of toevoegen; je kunt wel wat opties toevoegen die naderhand met de jog dial te selecteren zijn.

Laat ik het zo zeggen: voor de 100 euro die het ding bij de grotere ketens kost (Block, BCC, etc) zou ik 'm niet weer kopen. Ook zou ik niet durven zeggen dat ie beter is dan de RU760. Voor de 55 euro die ik nu betaald heb is het wel de moeite waard, en ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is. Waarschijnlijk ben ik er volgende week een stuk positiever over ;) De eerste keer dat ik met een Logitech RC speelde was m'n indruk nog minder positief.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06

TdV

Ik heb dezelfde projector en ik gebruik een upscaling OPPO DV-971H (met dvi-->hdmi) en het beeld is toch erg goed; ik heb het echter enkel vergeleken met een xbox (die deed het nog op 640x480 op component en vga) en een pc op native resolutie (1280x720 op vga en dvi). Het resultaat is veel beter en de speler koste ook niet de hoofdprijs (€225 in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Mijn opstelling dan ook maar even.

* BenQ DV3250 32" LCD HD-TV
* Finepass DVB-S 40GB PVR
* Xbox XBMC Media Centre
* Philips FR966 DD/DTS Receiver
* JBL 5.1 surroundspeakers

Fotooke van t scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.neder-belg.be/images/100_2040.jpg

En eentje van de opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.neder-belg.be/images/028.jpg

Links en rechts van de TV op staanders de front-speakers, in het meubel de center-speaker, rechts naast het meubel de sub, en buiten beeld de rear-speakers.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rtificial schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:30:

* Xbox XBMC Media Centre

Fotooke van t scherm:

[afbeelding]

[afbeelding]

Links en rechts van de TV op staanders de front-speakers, in het meubel de center-speaker, rechts naast het meubel de sub, en buiten beeld de rear-speakers.
Mooie kamer vooral. Ruim ingericht... top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn slaapkamer:

Specs van HTPC:
Kast: MCE Kast (opnieuw gespoten, was zwart nu zilver met zwarte effecten en komt nog LCD'tje in)
Moederbord: Asus A8N-VM
Proccesor: AMD Athlon64 3200+ (2GHz, socket 939)
Geheugen: 512MB PC3200 Elixyer (moet nog een reepje bij in voor DC)
Grafische kaart: Onboard nVidia Geforce6100
DVD Brander Lite-on 16x
Monitor: Philips 107G5 (Mirai komt einde van de vakantie, dan word de hele kamer verbouwd)
TV Kaart: Hauppauge PVR-150MCE
Operating System: Windows Mediacenter 2005 NL
Extra: MCE Remote + Ontvanger

Specs van Notebook:
Merk/Type: MSI MegaBook M635
Proccesor: AMD Turion64 MT-30
Moederbord: MSI met ATi chipset
Geheugen: 1024MB PC3200 Kingston (1x1024MB)
Geluid: Creative Audigy2ZS Notebook (Super ding!)
Grafisch: ATi X700 Mobility
Monitor: 15,4" Widesreen (1280x800)

Versterker: Pioneer SA-508 , specs weet ik niet aangezien elke pagina wat anders zegt.
Equalizer: Pioneer CA-100, idem als hierboven
Speakers: Technics SB-3170

Pics!
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/21mdtso.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/21mdu2o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/21mdu6x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/21mdu88.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/21mdua0.jpg

Excuus voor de wat donkere foto's

Wat moet er nog gebeuren?
-Nieuwe monitor
-Nieuwe/andere front speakers (iemand een idee?)
-Tafel voor: HTPC, Versterker, Equalizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:47:
[...]

Mooie kamer vooral. Ruim ingericht... top.
Is een grove 60 m2 dus wel ruim ja ;)

Merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:36:
[...]

Ziet er mooi uit :) maar wat voor tv en overige apparatuur heb je staan?
Daar gaat het hier toch om he :9
euhm
pc, tv, surround.
wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:48:
[...]

Mooi spul hoor! Allemaal goed onderbouwd alleen je laatste stukje over HDMI snap je niet helemaal? Ik weet niet of jouw tv full HD aankan, kan het scherm 1920x1080 aan?

Kun je ook nog wat foto's laten zien waarop je dvd films afspeelt?
wel via HDMI kannik tot 1920 x 1080 gaan.
maar da is alleen i en niet p
dus 720 p en 1080i lukt. full hd dus niet.

ik heb filmpics maar vind cam kabel even niet :p

[ Voor 4% gewijzigd door BitchCrew op 01-08-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 21:42

Fido

C:\> park

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 02:36:
[...]
De 908 en de 502 lijken veel op elkaar, maar het laag loopt op de 502 dieper door.
Hiervoor heb ik aan de installatie een REL subwoofer toegevoegd.
Bass vreet tevens vermogen aan een versterker en ik weet niet wat voor een versterker jij gebruikt om je 908 aan te sturen, maar uiteindeljik is bij jou de ruimte wellicht doorslaggevend,
Ik heb de Onkyo TX-SR601 welke in 5.1 85 Watt per kanaal uit kan sturen. In stereo doet hij 110 Watt per kanaal. Verder is de opstelling en de ruimte zeker niet ideaal. Maargoed, ik ben nog niet zo gek om m'n huis er om te verbouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitchCrew schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:07:
[...]

euhm
pc, tv, surround.
wat wil je nog meer?
Je hebt het alleen over je htpc en je tv? of heb ik weer ergens overheen gelezen :P

edit:
my bad, ik zie het nu wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitchCrew schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:07:
[...]

euhm
pc, tv, surround.
wat wil je nog meer?
Foto's daarvan misschien :9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:03:
[...]

Krijgt jouw receiver het niet heel erg benauwd met al die dvd-doosjes bovenop de luchtroosters?
Kan nooit bevorderlijk zijn voor de levensduur.
Hij zal het allicht wat warmer krijgen. Maar ik heb gevoeld en de warmte zit grotendeels boven het achterste gedeelte van de receiver. En daar ligt niets op.

Nu heb ik zelf nog een vraagje. Zondag even aan het prutsen geweest hier. Pc aangesloten op m'n lcd met vga. Maarja het blijft analoog. Nu heb ik op mijn videokaart ook een dvi uitgang zitten binnenkort wil ik een dvi -> hdmi dus pc -> lcd kabel kopen van oehlbach 3 of 5 meter. Pc moet als mediacenter gaan dienen. Ook ben ik benieuwd hoe andere mensen met een mediacenter hun geluid hebben aangesloten.

Als ik nu via de dvdrom van m'n pc een dvd ga kijken of vanaf de hardeschijf gaat toch alles digitaal? Ik heb zelf het gevoel dat ik wat over het hoofd zie. Misschien kwa bekabeling in mijn pc zelf, kwaliteit van m'n dvdrom of hdd, kwaliteit van videokaart met dvi uitgang. Of maakt dit alles niets uit? Ben er wel benieuwd naar voor weer een kleine investering in de bekabeling te doen. De lengte 3 of 5 meter zal niet uitmaken neem ik aan?

En wat dit moet gaan kosten? Zelf wel een 5m kabel gezien dvi -> hdmi voor € 14,95 maar dat was merk hemelvaart. € 190,- voor 4 meter Monster.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-07 12:07
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:24:
[...]

Dit vind ik een interessante discussie. Ik ben benieuwd naar je bronnen, zou je die kunnen opzoeken? Ik twijfel ook of ik nog één keer een über DVD-speler zal aanschaffen met upscaling (Denon 3930 is de eerste kandidaat), of dat het de moeite niet waard is; de eerste berichten over Toshiba's HD-DVD speler zijn dat deze standaard DVDs ook erg mooi upscaled, en ik begrijp van jou dat je interne scaler van je PJ het ook niet al te shabby doet (er moet ergens gescaled worden). Aan de andere kant dicteert logica dat de uitstekende scalers in de laatste generatie DVD-spelers in theorie een veel mooier plaatje moeten leveren dan de goedkopere scalers in de gemiddelde sub-2000 euro PJ...
Ik twijfel lekker mee :D Ben ook in de markt voor een nieuwe dvd spelert omdat ik ben niet echt tevreden meer ben met een 1 of ander harman kardon ding en ik verwacht dat de "echte" merken pas over ruim een jaar hd/br spelers gaan aanbieden. Ongetwijfeld zal denon de eerste zijn en dat is niet echt mijn merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb een poging gewaagd, maar veel beter dan dit lukt me nu niet. Dit is dus met de MP620 (1024*768). Het beeld is ongeveer 2.3mtr breed, dus dan is een pixel ongeveer 4mm2.
Met voldoende kijkafstand merk je daar niks van, en op deze foto's merk je het waarschijnlijk niet omdat ze onscherp zijn :+.
De digicam heeft wel wat ruis toegevoegd, want in het echt ziet het er wel een stukje beter uit :D.
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_20thcf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_ia1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_ia3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_ia2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rtificial schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:30:

* Xbox XBMC Media Centre

Fotooke van t scherm:

[afbeelding]

[afbeelding]

Je hebt echt een leuke set en leuke woonkamer maar is het misschien mogelijk wat meer foto;s van je tv in gebruik te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:14
K even een kleine update hier

Wat had ik tot nu toe
Marantz SR4600
Klipsch RB-81
Klipsch RC-61
Mordaunt-short 309W

Wat is daarbij gekomen
Een meter of 40 Van Den Hul kabel
2 Klipsch RB-5II

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/media/Photos/RB5_life_large.jpg

En 2 Stands.

Foto's binnenkort

[ Voor 3% gewijzigd door biowolf op 01-08-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Wou ff melden dat ik de Onkyo SKS-HT-530 heb gekocht!!
En wow wat een geluid en kwaliteit voor 248 euro.... 7.1 en ze zijn echt gigantisch..

morgen foto's als alle kabels zijn weggewerkt

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:40:
[...]

Je hebt echt een leuke set en leuke woonkamer maar is het misschien mogelijk wat meer foto;s van je tv in gebruik te plaatsen?
Jawel, heb nog wel 2 praktijkfotootjes, andere verzoekjes kan uiteraard ook wel.

Ik moet het beeld overigens nog calibreren, maar kan nergens kleurenfilters vinden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.neder-belg.be/images/tv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.neder-belg.be/images/tv1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
Mijn Home Cinema bestaat uit een htpc, lcd tv en surround systeem.

HTPC :

Moederbord:
ASUS A8N-SLI Premium,NF4 ,939
Een zeer goed moederbord met een heatpipe die de chipset passief koelt.
Zeer veel aansluitingen en uitbreidingmogelijkheden.

GPU:
ASUS EN7900GT TOP
Een high end videokaart die toch niet overdreven veel kost en die goede prestaties levert.

CPU:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 64bit,dual-core,Skt 939
Dual core is voor mij een must in een nieuw systeem, Amd heeft altijd mijn voorkeur gehad en is zeker die keuze waard.

Opslag:
SEAGATE 80Gb S-ATA150 7200RPM 8Mb
Maxtor HD DiamondMax 10 300GB SATAII 7200rpm 16MB
Maxtor 250GB 16Mb 7200rpm
De 80 gb bevat het besturingssysteem en alles wat daar bij hoort. De 300 GB word gebruikt voor Muziek, Films, Foto’s op te zetten. En tenslotte de 250 gb wordt voor andere zaken gebruikt zoals downloads, applicaties, drivers, back-ups, enz.
Dus een duidelijke scheiding van alles, Momenteel heb ik hiermee genoeg, maar ik kan aannemen dat het zeer snel vol zal staan ;-)

Geheugen:
Twinmos 2Gb DDR-400 Dual Channel Kit
Dual channel, 2gb ram is toch binnenkort voor vista een nodig iets, 2 * 1024 ipv 4 * 512 omdat je later nog extra kunt bijsteken.

PSU:
Super Flower 550 Watt Power Supply
Ik was erg bang voor de voeding keuze, dit is toch een zeer belangrijk onderdeel. 550 watt lijk me voldoende om toch nog genoeg uitbreidingen te doen qua harde schijven, geheugen enz zelfs een 2de videokaart.
Deze psu heeft een grote Fan dat hem goed stil maakt en kan in 3 standen gezet worden wat ook weer heel veel lawaai scheelt en verbruik

Optisch Station:
BenQ DW1655
Eerst had ik een Asus DVD rw, maar deze had een ander, zeg maar raar, design en kon niet uit de kast deftig. BenQ is zeker goed merk. Aan het geluid moet ik nog iets doen door de snelheid te verlagen.

Koelers:
Zalman CNPS7700-Cu
Zalman VF900-Cu
Standaard koelers zijn niet zo intressant voor een stil systeem en een koel systeem, daarom 2 mooie Zalmans die alles goed stabiel houden. De bloemkool hangt mee over de heatpipe en het geheugen en koelt die mee.

TV-Kaart:
WinTV-PVR-150 MCE
Wel ja, geen enkele kaart is perfect, maar deze wordt zeer veel gebruikt.

Behuizing:
Silverstone LC17S
Ik wou toch een stijlvolle behuizing die degelijk is, het systeem koel kan houden en wou daar niet al te veel geld insteken, eenvoud op zen mooist.

Bediening:
Logitech® Cordless Desktop® S 510 Media Remote
Logitech® Cordless Rumblepad™ 2 Vibration Feedback Gamepad
Ik ben linkshandig, ook met muis dus veel keuzes heb je niet in draadloze omgevingen. En draadloos is wel een must. Omdat ik toch graag eens een race game speel, of voetbal is een gamepad een tof iets.

Besturing Systeem:
Windows Media center 2005
Windows leek me het beste, misschien dat ik wel later alles probeer op te zetten met een Linux variant maar voorlopig biedt MCE alles wat ik wens.

Geluidsysteem

Logitech® Z-5500 Digital
Dit 5.1 systeem is echt wel een topper kwa sound. Meer vind ik niet nodig

Totaal RMS-vermogen: 505 watt RMS
Satellieten: 317 watt RMS (vóór 2 x 62 W; achter 2 x 62 W; midden 69 W)
Subwoofer: 188 watt RMS
Totaal piekvermogen: 1010 watt

Ondersteunde digitale formaten:
Dolby Digital
DTS en DTS 96/24

LCD - TV :

Samsung LE40R72B

Technische kenmerken:
Beeldscherm LCD, WXGA
Schermdiagonaal 101 cm
Resolutie beeld 1366x768 pixels
Contrastwaarde 5000 :1
Lichtopbrengst 500 cd/m²
Responstijd 8 ms
Beeldkwaliteit Digital Natural Image
TV Tuner Geïntegreerd
HDTV Ready Ja
HDMI/DVI Connector HDMI
PC-ingang Ja
Dual screen Picture in picture
Bijgeleverd meubel Voet
Aantal scartaansl. 2
Aansluitingen achteraan 2 Scarts + AV
Teletekst (aantal pag.) 1000
Muziekvermogen 20 Watt
Kijkhoek 178 °
Standaard PAL / SECAM / NTSC (comp)
Norm BG/DK/I/LL'
Kleur Zwart
Beeldformaat 16/9
Luidsprekers Ja, geïntegreerd
Geluid Stereo
S-VHS aansluiting Ja
Maten met voet (h x b x d) 71.3x99.2x32.6 cm
Maten ( h x b x d ) 65,9 x 99,2 x 8,7 cm
Gewicht 22,8 kg

Als je een htpc hebt, vind ik het een normale keuze dat je voor lcd kiest ( als je geen projector wilt natuurlijk ) Zeker niet als je ook om het gaming aspect mikt.
37 “ was een absoluut minimum, toch ben ik voor een 40” gegaan.
Lang heb ik gezocht getwijfeld en rondgekeken, maar uiteindelijk moet je een beslissing nemen, ik heb voor dit model gekozen en heb daar nog geen seconde spijt over gehad, ik ben er zeer tevreden over.

Even over de opzet van alles. Er zijn 2 modes voor dit systeem.
De gpu heeft 2 * DVI uitgangen.

a. ( PC ) DVI – VGA ( TV )
b. ( PC ) DVI – HDMI ( TV )

Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card. (This will result in a blank screen being displayed)

Ik vond dit een leuke uitdaging om dit aan de praat te krijgen, volgens samsung zou je geen pc via hdmi aan je tv mogen hangen omdat dit geen beeld zou geven. Dat lukt wel maar je beeld goedkrijgen is een paar ander mouwen oO

De VGA resolutie: 1360* 768
De HDMI staat op een resolutie dat ik via powerstrip heb toegevoegd.
Het is een 1216 * 684 resolutie. Hiermee krijg ik een zeer passend beeld.

Erg veel snap ik er niet van maar de HMDI staat op een 720p mode. Zo ben ik klaar voor de HD toekomst Ik zou nog kunnen proberen het via een 1080i aan te sturen op een custom resolutie van iets van 19xx * 1xxx , dan zou ik de full HD aankunnen
Eingelijk heb ik 2 kanalen die ik gebruik, PC en HDMI. Het pc kanaal is mijn bureaublad, mijn werkomgeving, mijn gameomgeving, surfomgeving, chat, …. Noem maar op.
Het HDMI kanaal gebruik ik enkel en alleen voor het media center gebeuren. Media center start altijd daar op.

Foto's van Alles tesamen
HTPC:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/2IMS/HT/TV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/2IMS/HT/Surround.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/2IMS/HT/Sub_Control.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/2IMS/HT/seat.JPG

[ Voor 98% gewijzigd door BitchCrew op 02-08-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:34:
[...]

Ik heb een poging gewaagd, maar veel beter dan dit lukt me nu niet. Dit is dus met de MP620 (1024*768). Het beeld is ongeveer 2.3mtr breed, dus dan is een pixel ongeveer 4mm2.
Met voldoende kijkafstand merk je daar niks van, en op deze foto's merk je het waarschijnlijk niet omdat ze onscherp zijn :+.
De digicam heeft wel wat ruis toegevoegd, want in het echt ziet het er wel een stukje beter uit :D.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou ik wou dat ik zo'n beeld had :P heb een oude k*tprojector die maximaal 640x480 doet :P :D
Heb je al eens high definition afgespeeld op dat ding? die lage dvd resolutie doet je beamer iig geen eer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goude tip, zet de pod NIET op de subwoofer, niet voor de trillingen, maar de kabeltjes in die dikke kabel kunnen niet goed tegen de hitte van de koelvinnen van de versterker. Heb zo 2 keer mijn Z-680 moeten omruilen (film kijken zonder de center is niet leuk, je hoort ontploffingen en muziek, maar geen spraak). Nu staat de pod op een apart kistje en geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:34:
[...]

Goude tip, zet de pod NIET op de subwoofer, niet voor de trillingen, maar de kabeltjes in die dikke kabel kunnen niet goed tegen de hitte van de koelvinnen van de versterker. Heb zo 2 keer mijn Z-680 moeten omruilen (film kijken zonder de center is niet leuk, je hoort ontploffingen en muziek, maar geen spraak). Nu staat de pod op een apart kistje en geen last meer van.
merci voor de tip kan me veel miserie besparen, heb hem ondertussen al andere plaats gegeven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZandBak schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:14:
Wou ff melden dat ik de Onkyo SKS-HT-530 heb gekocht!!
En wow wat een geluid en kwaliteit voor 248 euro.... 7.1 en ze zijn echt gigantisch..

morgen foto's als alle kabels zijn weggewerkt
Als de kwaliteit zo goed is, ben ik ook wel benieuwd waar je die op aangesloten hebt qua receiver en waar je ze vandaan hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 16:12
polu schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:25:
Na wat maandjes sparen eindelijk eens nieuwe luidsprekers gekocht. Na half uurtje luisteren bij Hobo Hifi in Haarlem was ik eruit, het werd de Kef iQ3. :) Ze staan op stands van Vogel's.

[afbeelding]
[afbeelding]

Sony TA-FE230 met een CDP-XE270 cd speler.

[afbeelding]

Films kijk ik op mijn computer. :)
Nice! Ik heb bijna precies hetzelfde..
Ik heb 2 Darkapple Kef iQ3's aangesloten om een Kenwood KA-7090R. En die zit weer aangsloten op een creative geluidskaartje waardoor ik de films gewoon 2.0 op mn computer kan kijken met een heel behoorlijk geluid.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gudohartog/foto's/DSC04651.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gudohartog/foto's/DSC04653.JPG

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:49
Rtificial schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:23:
[...]

Jawel, heb nog wel 2 praktijkfotootjes, andere verzoekjes kan uiteraard ook wel.

Ik moet het beeld overigens nog calibreren, maar kan nergens kleurenfilters vinden :(

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is echt een goede tv. De eerste die ik hier zie met deze Benq 32 inch lcd tv. Ik hoop dat er meer zullen volgen ;)

(deze tv is in verschillende tests als beste uit de test gekomen)

[ Voor 5% gewijzigd door JSTPS op 02-08-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:29:
[...]

Nou ik wou dat ik zo'n beeld had :P heb een oude k*tprojector die maximaal 640x480 doet :P :D
Heb je al eens high definition afgespeeld op dat ding? die lage dvd resolutie doet je beamer iig geen eer aan :)
Ik heb helaas geen mogenlijkheid tot het afspelen van HD materiaal...enkel als ik het via mn laptop zou doen...maar daar krijg ik weer geen 5.1 DD/DTS uit ;).
En via een stand alone dvd speler gaat dat ook niet lukken, want de beamer heeft geen HDMI ingang. Daarnaast heb ik net 3 weken een nieuwe dvd speler, zonder HDMI, dus een nieuwe zit er voorlopig ook niet in ;).
Maar ik zal eens kijken of ik dat open source HD filmpje "Elephant" (toch?) nog eens kan kijken op de beamer, enkel voor het beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:32:
[...]

Ik heb helaas geen mogenlijkheid tot het afspelen van HD materiaal...enkel als ik het via mn laptop zou doen...maar daar krijg ik weer geen 5.1 DD/DTS uit ;).
En via een stand alone dvd speler gaat dat ook niet lukken, want de beamer heeft geen HDMI ingang. Daarnaast heb ik net 3 weken een nieuwe dvd speler, zonder HDMI, dus een nieuwe zit er voorlopig ook niet in ;).
Maar ik zal eens kijken of ik dat open source HD filmpje "Elephant" (toch?) nog eens kan kijken op de beamer, enkel voor het beeld.
Dan nog heb je geen hd, je beamer is toh maar 1024x768 :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar bij 720p (1280 × 720) kan ik wel kijken zonder al te veel beeldcompressie.
Full HD gaat inderdaad niet lukken nee :+.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:05:
[...]

Dat is echt een goede tv. De eerste die ik hier zie met deze Benq 32 inch lcd tv. Ik hoop dat er meer zullen volgen ;)

(deze tv is in verschillende tests als beste uit de test gekomen)
Ik ben inderdaad ook erg tevreden over de TV, maar heb niet heel vergelijkingsmateriaal.

Het enige dat me een beetje tegenvalt is de calibratie van de component-poorten. Die moet ik toch zeker kleurtechnisch behoorlijk gaan bijstellen. De enorme massa groen is er nu uit, en ziet er goed uit, maar daardoor heb ik wel het vermoeden dat er nog een boel finetuning te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Rtificial schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:41:
[...]

Ik ben inderdaad ook erg tevreden over de TV, maar heb niet heel vergelijkingsmateriaal.

Het enige dat me een beetje tegenvalt is de calibratie van de component-poorten. Die moet ik toch zeker kleurtechnisch behoorlijk gaan bijstellen. De enorme massa groen is er nu uit, en ziet er goed uit, maar daardoor heb ik wel het vermoeden dat er nog een boel finetuning te doen is.
Maar dat is volgens mij bij een boel tv's, dat de kleuren niet helemaal kloppen.

Het goede van die benq van jou zijn ook de tv uitzendingen. Hij heeft bijna nooit storing, en de rest van de lcd tv's had dat toen wel. (op 1 type van samsung na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 23:20
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:33:
[...]

Maar dat is volgens mij bij een boel tv's, dat de kleuren niet helemaal kloppen.

Het goede van die benq van jou zijn ook de tv uitzendingen. Hij heeft bijna nooit storing, en de rest van de lcd tv's had dat toen wel. (op 1 type van samsung na dan)
Dat klopt, en vaak zijn de showroommodellen in winkels ook niet goed ingesteld, dus kan je niet goed vergelijken qua beeldkwaliteit. Vaak lijkt het beeld ook erg uitgesmeerd en korrelig op de schermen in dat soort winkels, correct me if I'm wrong, maar volgens mij komt dat door het aantal toestellen dat op dezelfde bron wordt aangesloten of de lengte van de hoeveelheid kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
of Jim sta op en dat is de slechte post kwa beeld.
En je kijkt er al snel met je neus op.

Mijn beeld was thuis niet zo mooi door slechte kabel enz, maar media center heeft dat echt beter gemaakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 01:29:
Klopt, maar bij 720p (1280 × 720) kan ik wel kijken zonder al te veel beeldcompressie.
Full HD gaat inderdaad niet lukken nee :+.
Nou, nee. die 1024x768 is 4:3, 720p is 16:9. Als je projectortje dus 16:9 weergeeft, knalt hij gewoon een "paar" pixels eraf:

Ofwel, de maximale horizontale resolutie is 1024 vs 1280, en de verticale resolutie is (1024*9)/16 = 576 vs 720

Een behoorlijk verschil dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
PHiXioN schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:04:
[...]

Dat klopt, en vaak zijn de showroommodellen in winkels ook niet goed ingesteld, dus kan je niet goed vergelijken qua beeldkwaliteit. Vaak lijkt het beeld ook erg uitgesmeerd en korrelig op de schermen in dat soort winkels, correct me if I'm wrong, maar volgens mij komt dat door het aantal toestellen dat op dezelfde bron wordt aangesloten of de lengte van de hoeveelheid kabel.
Net zoals bij de mediamarkt. Daar zijn ook echt minimaal 100 lcd tv's aangesloten, en zelfs de beste schermen zien er daar onscherp (korrelig) uit. Ik weet ook niet waar het door komt. Het kan waar zijn wat jij zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 15:15
Vandaag de Wharfedale Diamond 8.4 speakers ontvangen. Volgens mij is bij 1 van de speakers de tweeter half kapot, deze kraakt enorm zodra het volume iets hoger is, bij de andere speaker is het geluid wel goed (kraakt dus niet).

Is de tweeter van die ene echt stuk of zou die gewoon ingespeeld moeten worden :X Lijkt me toch erg sterk, als die andere speaker wel goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Krakende tweeter is niet goed. Inspelen, als je er al in gelooft, zorgt slechts voor een geleidelijke en subtiele verandering van het geluid en beperkt zich eigenlijk alleen tot de drivers, omdat het rubber van de ophanging wat minder stug zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 10:08
Ik heb ook de surround set voor mijn spul gekocht, al mijn speakers worden op dit moment gemodificeerd... kleine aanpassingen, maar het scheint veel uit te maken :P

Er zijn ook een paar wijzigingen geweest op mijn set, zo zijn de ugly stoeptegels vervangen door marmer en zijn we verhuisd, dus ik heb een andere kamer. Ik zal fotos maken zo snel als ze binnen zijn, om jullie niet te lang in spanning te laten:p

Btw. De DM 601 en LCR 600 gaan mijn home cinema afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 15:15
Dr. Strangelove schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:13:
Krakende tweeter is niet goed. Inspelen, als je er al in gelooft, zorgt slechts voor een geleidelijke en subtiele verandering van het geluid en beperkt zich eigenlijk alleen tot de drivers, omdat het rubber van de ophanging wat minder stug zou worden.
Hmm dat wordt dus terugsturen :( Tenzij de winkel een losse tweeter op wil sturen maar dat zal wel niet. Klotezooi, 3 weken gewacht op deze speakers en nu dit weer :X

edit: het is niet echt gekraak maar een zwaar resonantie achtig geluid, een harde nagalm in de tweeter, zeer irritant dus. Met veel muziek valt het niet op, maar met piano's is het echt erg ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Neofloppy op 03-08-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 22:10
Wat blijft die houtkleur van die kef'jes hierboven toch mooi..brrrr

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:49:
[...]

Nou, nee. die 1024x768 is 4:3, 720p is 16:9. Als je projectortje dus 16:9 weergeeft, knalt hij gewoon een "paar" pixels eraf:

Ofwel, de maximale horizontale resolutie is 1024 vs 1280, en de verticale resolutie is (1024*9)/16 = 576 vs 720

Een behoorlijk verschil dus
Ohja, ik zag even over het hoofd dat de verhouding (16:9) idd behouden blijft ;). Maar mijn beamer is ook niet bedoelt voor HD, het is een van de laagste modellen uit de "multifunctionele" reeks van BenQ.
Maar laat ik het zo stellen: de resolutie 1024*768 is eigenlijk helemaal niet handig; voor normaal dvd formaat moet er (redelijk veel) ge-upscaled worden en bij HD materiaal juist andersom. Ik heb deze resolutie eigenlijk alleen vanwegen de grootte van het geprojecteerde beeld...anders kan je echt pixels tellen (bij 800*600, uit eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:13
Ben net verhuisd, dus andere opstelling (en pics) :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htt1_f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htt1_r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htt1_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htt1_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htt1_d.jpg

Voor staat de Sharp LC 26GA3E met B&W's 603 S3 en LCR 60. Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub. Het zaakje wordt aangestuurd door Denon's DVD 2910 en AVR 3805 plus een JVC CD speler van m'n vriendin.

Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is de plaatsting van de center; deze staat te laag bij de grond. Een andere manier wil niet, misschien later eens kijken voor een ander meubel waarin hij wat hoger kan komen te staan.

Ben nog steeds erg tevreden met m'n spul :) Enige waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe DVD spelers van Denon (met name de 3930 met Realta chip) die binnenkort uitkomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, heel! smaakvol ingericht, mooi spul ook!

Even opmerking wat betreft de plaatsing van de rears.

Deze had ik ook gepositioneerd zoals jij dat nu hebt (achter de luisterplek) en ben er toch (jaja zelf!!) achtergekomen dat het geheel (en dan vooral het geluid dat richting rears gaat) ruimtelijker klinkt als je deze links en rechts van de luisterplek opstelt....
Uiteraard moet ook de inrichting daaraan meewerken maar het is maar een opmerking :)

Is het niet mogelijk om je Sharp iets naar achteren te plaatsen en de center VOOR de sharp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad heel stijlvol ingericht...maar...maar, waar is je sub :+ ;)?

Heb je bewust voor geen sub gekozen, of zie ik deze gewoon over het hoofd :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:18:
Inderdaad heel stijlvol ingericht...maar...maar, waar is je sub :+ ;)?

Heb je bewust voor geen sub gekozen, of zie ik deze gewoon over het hoofd :)?
Je zou natuurlijk ook kunnen lezen:
Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 25-07 14:25
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:25:
Deze had ik ook gepositioneerd zoals jij dat nu hebt (achter de luisterplek) en ben er toch (jaja zelf!!) achtergekomen dat het geheel (en dan vooral het geluid dat richting rears gaat) ruimtelijker klinkt als je deze links en rechts van de luisterplek opstelt....
Dat vind zn vriendin niet goed, dan loopt er zo'n draadje over de vloer waar je constant achter haakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Shiver23 op 05-08-2006 19:14 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb zelf mijn rears ook ongeveer zo staan. Nog iets verder achter de bank. Kan ze helaas niet anders kwijt, maar voor het geluid is het inderdaad niet ideaal. Door ze juist iets naar buiten de richten ipv naar de luisterplek is bij mij het ruimtelijke effect wel groter geworden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 24-07 23:20
Abbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor staat de Sharp LC 26GA3E met B&W's 603 S3 en LCR 60. Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub. Het zaakje wordt aangestuurd door Denon's DVD 2910 en AVR 3805 plus een JVC CD speler van m'n vriendin.

Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is de plaatsting van de center; deze staat te laag bij de grond. Een andere manier wil niet, misschien later eens kijken voor een ander meubel waarin hij wat hoger kan komen te staan.

Ben nog steeds erg tevreden met m'n spul :) Enige waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe DVD spelers van Denon (met name de 3930 met Realta chip) die binnenkort uitkomen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Meer foto's!!! Zo moet mijn set-up er ooit ook uit gaan zien, ben al halverwege. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:20:
[...]

Je zou natuurlijk ook kunnen lezen:

[...]
Ik ben van de plaatjes-kijken-generatie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 10:59
Audio-spul fabrikanten mogen, wat mij betreft, wel eens wat meer aandacht gaan besteden aan de kwaliteit van de gehele behuizing.
Niet iedereen heeft zijn dure investeringen weggestopt in een kast.

Alleen een glimmend aluminium frontje is toch een beetje karig.

Wel mooi spul hoor Abbadon ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zie in de kast achter de bank ook een mooie collectie staan bij Abbadon, maar dat is meer iets voor een ander topic. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door vectrex op 05-08-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Foto's (allen klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/1.jpg
Het meubel + de linker front speaker

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/7.jpg
De linkerfront speaker + sub

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/3.jpg
De componenten

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/4.jpg
De achterspeakers

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/5.jpg
close-up achterspeaker

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/6.jpg
Overzichtfoto

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/panorama.jpg
een poging tot een panorama foto

Speakers:
2x magnat motion 88 als front
1x magnat motion c210 als center
2x magnat monitor 220 als achterspeakers
1x magnat motion sub 300A als subwoofer

Componenten:
Reciever: Philips FR752 prologic reciever :r
Cd-speler: Philips CDC752 5 cd-wisselaar
DVD-speler: LG DVX-161 (Divx support :) )
mediaserver: Philips SL400i

TV:
een samsung CW21M63N

met het set ben ik tot nu toe zeer tevreden op de reciever na maar als het goed is komt er volgende week Deze in het zilver :*) binnen en ook 2 zwarte actema nexus 7 stands voor mijn achterspeakers :)
ik weet dat de magnat boxen niet fantastisch zijn maar voor mij geven ze voldoende geluid ik ben tenslotte ook pas 18 :) dus volgens mij heb ik al een redelijke set bij elkaar.

volgende week komen er nog 2 foto's van de nieuwe reciever en de stands als het dan binnen is :)

offtopic:
ik was net nog even op de onkyo site aan het kijken zag al de opvolger van de 603 het is toch jammer dat ze het uiterlijk zo veranderen de 603 is een stuk mooier (naar mijn mening) toch jammer. en als ik het zo bekijk heeft hij alleen als extra hdmi extra voor een meerprijs van 60 euro

[ Voor 10% gewijzigd door Avvd op 06-08-2006 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ben ik idd het plaatje v.d. sub vergeten (had 'm wel upgeload 8)7 ):

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htt1_s.jpg

't Is om precies te zijn de Elac SUB 101 ESP. Komt nog van m'n vorige surround set. Hoewel ik al een jaar geleden het plan opgevat heb deze te vervangen door een beter bij de speakers passend exemplaar is her er nog steeds niet van gekomen, hij doet het eigenlijk best prima :)

De rears kan ik helaas niet naast de bank plaatsen, maar dit vind ik eigenlijk ook prima klinken. Ik zal ze nog eens minder ver naar binnen richten, moet toch nog het een en ander proberen want het spul heb ik woensdag pas aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

laat ik ook maar weer is een update doen.. :)
er ligt inmiddels nieuwe zeil. nieuw behang. en me plavon is geverfd.

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/6973/smallhhqr6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/1923/smallhtxc3.jpg

Nad 320BEE
Nad 512 cd-speler
philips tuner, en philips luidsprekers.

ik ben nu aan het sparen voor nieuwe speakers, waarschijnlijk Kef Q5 of Q7.. ;)

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:47:
Ben ik idd het plaatje v.d. sub vergeten (had 'm wel upgeload 8)7 ):

[afbeelding]

't Is om precies te zijn de Elac SUB 101 ESP. Komt nog van m'n vorige surround set. Hoewel ik al een jaar geleden het plan opgevat heb deze te vervangen door een beter bij de speakers passend exemplaar is her er nog steeds niet van gekomen, hij doet het eigenlijk best prima :)

De rears kan ik helaas niet naast de bank plaatsen, maar dit vind ik eigenlijk ook prima klinken. Ik zal ze nog eens minder ver naar binnen richten, moet toch nog het een en ander proberen want het spul heb ik woensdag pas aangesloten.
Blijft een mooie set, mede door inrichting, kleur en meubelgebruik voor een beperkt budget in principe! Je speakers staan trouwens volgens mij gewoon prima (20 graden achter je luisterplek volgens THX ), misschien dat naast je beter klinkt doordat je je rears wat beter hoort, maar echt goed afgesteld hoor je je rears zowieso maar heel weinig (minder dan de meeste mensen zouden willen vaak, net als bij subwoofers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind zelf rears wat verder naar de zijkant prettiger dan helemaal achter je klinken en ik zet mijn rears ook iets harder dan wat uit metingen zou moeten. Ik vind dat met films eigenlijk wel mooi :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42

Sharky

Skamn Dippy!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nice setup, de mijne is exact hetzelfde op het feit dat ik alles net een klasse goedkoper/lager heb dan jij na.
Alleen vreemd dat je zulk mooi spul hebt en dan vervolgens een LCR60 als center, voor iets meer geld had je een LCR600 gehad. Het verschil is enorm groot. Ik heb ooit 's Master and Commander gekeken bij iemand die een LCR600 heeft en dat was echt te gruwelijk, wist niet dat er zo veel gebruik werd gemaakt van de center. Later heb ik een LCR60 geluisterd in een winkel en ik ben blij dat ik die nooit gekocht heb (wat ik bijna ooit had gedaan). Als ik eerlijk ben vind ik hem niet echt tussen al dat mooie spul passen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !

Projector, Hitachi-PJ-TX 200 HD-ready
Scherm, Projecta pro-cinema 117x200 High-Contrast-S white

[afbeelding]

Volgens mij zou ik wel een stijve nek krijgen van het omhoog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 23-07 10:42

KNIP

Welke afstandsbediening heb je daar op tafel liggen? Het ziet eruit als iets universeels, en hij ziet er nog mooi uit ook. Ik zoek zelf zo'n ding, die logitech harmony vindt ik afschuwelijk. Uitgezonderd de 550 en die is weer in nl niet te krijgen 8)7 Maar als het iets universeels is wil je me dan ff type/merk doorgeven kan ik hem is aan een nadere inspectie onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:01
Dat is de AB die hoort bij de Denon receiver.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiophile.no/Vedlegg/Publisering/Bilder/Denon%20AVR3805-remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 23-07 10:42
Domino schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:30:
Dat is de AB die hoort bij de Denon receiver.

[afbeelding]
bedankt, dikke pech dus, me receiver is nog niet aan vervanging toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 15:26

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wilde effe zeggen, dat het er zeer goed uitziet!

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Sharky schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 02:41:
[...]

nice setup, de mijne is exact hetzelfde op het feit dat ik alles net een klasse goedkoper/lager heb dan jij na.
Alleen vreemd dat je zulk mooi spul hebt en dan vervolgens een LCR60 als center, voor iets meer geld had je een LCR600 gehad. Het verschil is enorm groot. Ik heb ooit 's Master and Commander gekeken bij iemand die een LCR600 heeft en dat was echt te gruwelijk, wist niet dat er zo veel gebruik werd gemaakt van de center. Later heb ik een LCR60 geluisterd in een winkel en ik ben blij dat ik die nooit gekocht heb (wat ik bijna ooit had gedaan). Als ik eerlijk ben vind ik hem niet echt tussen al dat mooie spul passen.
Ik ga je helemaal gelijk geven; in films komt soms bijna alles door de center en dan merk ik het verschil wel tussen de LCR60 en m'n beide fronts. Echter, plaatsing telt ook mee; de LCR600 is een joekel en ik zou serieus niet weten hoe ik dat moet oplossen. Natuurlijk zijn er genoeg manieren maar het is en blijft ook de woonkamer (waar ook m'n vriendin wat te zeggen heeft :+ ). Als ik een meer dedicated ruimte zou hebben zou ik ook absoluut de stap 60 -> 600 nemen :)

Wat ik overigens nog wel eens wil testen is hoe het zal klinken zónder center, dan moeten m'n beide fronts dat werk dus geheel doen. Maar of het daar beter van wordt?

[edit]
En iedereen bedankt voor de opmerkingen :) Ik had voor de verhuizing naar m'n vriendin d'r huis nog twijfels of het allemaal wel goed zou passen en niet té overheersend zou worden maar dat valt ons beide heel erg mee. Over zo'n anderhalf jaar willen we gezamelijk voor wat groters gaan, maar voor het zover is gaat dit toch best prima lukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Abbadon op 08-08-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Darkman, ik ben ook van plan binnen afzienbare termijn een projector aan te schaffen en ik ben op zoek naar wat userervaringen van o.a. de TX200. Zou je mij een mailtje kunnen droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg smaakvol ingericht.... :)

Mijn complimenten voor je mooie setup... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet mijn setje, maar vast wel interessant kijk-en-kwijl voer voor mensen:

http://my.hifi.nl/index.php?user=1613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:31:
Niet mijn setje, maar vast wel interessant kijk-en-kwijl voer voor mensen:

http://my.hifi.nl/index.php?user=1613
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 22:11

Exigence

dnkroz

Ben m´n kamer aan het omgooien, dus nu ook een chill/muziek/film hoekje :)

Alvast een beginnetje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/hoekje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/hoekje2.jpg

Ja, d´r komt een andere tv aan ;) Deze is tijdelijk, en hier heb je een vergrootglas voor nodig :P Er moet nog vanalles aan gebeuren, komt nog een andere DVD speler, en waarschijnlijk een satelliet reciever bij. Nog wat relaxete kussens, voetensteunen, een ander meubel en een barretje en ik ben tevreden :P Morgen even shoppen voor accesoires :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die lampen is wel netjes, heb je die kant en klaar gekocht? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Nee dat is zo gemaakt :) Vier spotjes in een plaat, en daar op de hoeken en in het midden 6 kokertjes tussen, voor de afstand :) Ik kan er eventueel ook nog wel sfeerverlichting bovenop doen, dan krijg je een mooi zacht licht :)

Het is allemaal niet zo groot, maar dat komt omdat dit m´n slaapkamer is ;) Ondanks dat kan ik deze nog wel indelen in 3 ruimtes :D Een slaapgedeelte, een relaxhoek en een studeerhoek :9~ Morgen verder met klussen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Exigence op 08-08-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:04:

Alvast een beginnetje:
[afbeelding]
Is dat een zwart/wit tv? }:O Erg mooi gedaan met die spots, brengt mij weer op ideeen... Ik had van die stoelen een bank gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen is zojuist begonnen met een Home Cinema....

Vorige week heb ik de versterker aangeschaft, ben nu nog bezig met het inrichten.
Hier een plaatje van de setup, versterker staat inmiddels naast de tv.
Hij werd nl. wel aardig warm.... :o
Ben een vierkante mdf box aan het maken, daar komt hij om te staan. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/2972/img1111sxz7.jpg

Van boven naar onderen:
Panasonic 28PM11 70cm 100Hz breedbeeld
Panasonic S27 DVD speler
Denon DCD-625II CD speler
Marantz SR 5500 AV Surround receiver ( 7 x 90 Watt)

Heb de DVD/CD aangesloten met een Coaciale kabel van Audioquest, de VDM-Xr

Speakers die ik momenteel gebruik zijn 2 Missions, type 762
Werken nog prima, houd ze erbij. Eind van deze maand ga ik even kijken naar Wharfedale/Kef/Misson speakers.
Maybe als de financiën het toestaan een sub erbij.....

Zal te kijken naar de Wharfedale Diamond serie, erg strak. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 08-08-2006 22:32 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik had nog beloofd nieuwe pics te plaatsen omdat ik een nieuwe platenspeler heb gekocht.

We hebben de volgende apparatuur:

NAD T512 dvd speler
NAD T742 receiver
Rega P2, RMB250, Rega Super Bias
NAD PP2 phonoamp
5 * minipod speaker
Tannoy MX 10 Sub
Apogee Wyde Eye interlink
4 mm^2 Monitor das hifi speaker cable

Ik vind het geluid van de NAD en de minipods prima matchen. De NAD heeft genoeg power voor de kleine speakers. Het geluid zou wat helderder met scherpere kantjes van mij mogen. Andere speakerkabel en nieuwe componenten zullen daar vast voor gaan zorgen. Ik houd totaal niet van een sweetspot waar maar een iemand kan zitten en genieten dus de fronts staan vast iets te wijd. De center op deze positie is zeker af te raden, helaas kan het niet anders. Graag wil ik de officiele center maar deze kost 429,- en deze pods kon ik voor 150,- krijgen. De keuze was dus snel gemaakt. De officiele sub kost in Nederland 799,- en de tannoy kon ik nieuw voor 300 krijgen en heeft veel meer power, om 2 redenen hebben wij dus de tannoy gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/8343/imag01865fs.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/1415/imag00034np.th.jpg
Ooit komt er nog wat op de muur boven de TV.

Afbeeldingslocatie: http://img322.imageshack.us/img322/775/imag00020ht.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img322.imageshack.us/img322/9200/imag00012ls.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/92/imag01848zy.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5891/imag01859ei.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/7259/imag01879sj.th.jpg

Theofilter en Supra blok en kabel.
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/2293/supra0zc.th.jpg

Het verschil vind ik vrij lastig te horen. Iets luider, helderder, minder breed. Het is niet super duidelijk.

M audio SuperDac 24/96.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imagevenue.com/loc193/th_14076_Picture_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img40.imagevenue.com/loc15/th_14083_Picture_003.jpg

Ik heb hem nu op de Jack uitgang met converter via cinch interlink (bettercable) op mijn receiver aangesloten. Vanaf de DVD speler gaat een Apogee Wyde Eye naar de Dac.
De bas is duidelijk strakker, het geluid is iets minder een brij en het klinkt meer laidback (of ieg is het geluidsbeeld iets naar achter geplaatst). Kleine verschillen die waarschijnlijk minder snel luister moe maken.

Rega P2

Afbeeldingslocatie: http://img103.imagevenue.com/loc495/th_36596_rega_495lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img18.imagevenue.com/loc397/th_36617_rega2_397lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img14.imagevenue.com/loc340/th_36622_rega3_340lo.jpg

De oude Dual deed het niet meer zo goed. Marleen en ik houden van plaatjes draaien dus het was tijd voor een update. Tweedehands konden we deze P2 overnemen en hij klinkt erg lekker. Nu alleen nog hem goed afstellen!

Thats it. We moeten zeer zeker wat aan de akoestiek doen, graag met een paar mooie schilderijen maar dat kost zo enorm veel. Projector willen we al een tijdje en zal ook nog wel een tijdje duren ($$).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Mijn nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/8.jpg

2 actema nexus 7 stands :)

en morgen komt mijn onkyo tx-sr603e binnen en dan is mijn set voorlopig weer compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 23:30
Exigence schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:04:

Alvast een beginnetje:
[afbeelding]
Erg mooi zo met die spots. Wil ook zoiets gaan doen in mijn nieuwe kamer, maar hoe heb je deze lichtbak opgehangen en waar heb je de kabels gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Robbie T schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:22:
[...]

Erg mooi zo met die spots. Wil ook zoiets gaan doen in mijn nieuwe kamer, maar hoe heb je deze lichtbak opgehangen en waar heb je de kabels gelaten?
Die zitten met 6 schroeven in het plavond vastgeschroefd. Om de schroeven zitten nog afstandsbusjes, zodat de plaat niet strak tegen het plavond aanligt :) De kabels gaan via het plavond naar buiten deze kamer (daar is de zolder), waar de trafo en dergelijke hangt (als je door de deur links stapt, dan hangt het rechts aan de muur.). Het zit aangesloten op de dimmer en de schakelaar aan de linkerkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:

Theofilter en Supra blok en kabel.
[afbeelding]

Het verschil vind ik vrij lastig te horen. Iets luider, helderder, minder breed. Het is niet super duidelijk.
Psychologisch effect wellicht :')?

Verder een hele mooie set...maar kan die center echt niet op/onder de tv? Je kan toch een meubel kopen waar je tv in kan, en de center op :)?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:19

sphere

Debian abuser

tatata schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:
M audio SuperDac 24/96.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb hem nu op de Jack uitgang met converter via cinch interlink (bettercable) op mijn receiver aangesloten. Vanaf de DVD speler gaat een Apogee Wyde Eye naar de Dac.
De bas is duidelijk strakker, het geluid is iets minder een brij en het klinkt meer laidback (of ieg is het geluidsbeeld iets naar achter geplaatst). Kleine verschillen die waarschijnlijk minder snel luister moe maken.
Heb je die DAC nog gemod? Je schijnt dat ding met een setje eenvoudige mods nog aardig wat te kunnen opleuken :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Spacejam schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:28:
Mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]

2 actema nexus 7 stands :)

en morgen komt mijn onkyo tx-sr603e binnen en dan is mijn set voorlopig weer compleet
Vette stands gek. (heb ik ook)

• Avvd
  • Niet online
Vandaag eindelijk mijn nieuwe reciever binnen gekregen :*) :

beide klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/9.jpg
De reciever (normaal gesproken zie je de lcd niet zitten maar dit komt door de flits)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/10.jpg
totaalplaatje

het is echt een supergrote vooruitgang tegenover mijn oude philips prologic reciever (eindelijk dolby digital). het geluid is nou veel mooier _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 10-08-2006 18:24 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Spacejam schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:20:
Vandaag eindelijk mijn nieuwe reciever binnen gekregen :*) :

beide klikbaar

[afbeelding]
De reciever (normaal gesproken zie je de lcd niet zitten maar dit komt door de flits)

[afbeelding]
totaalplaatje

het is echt een supergrote vooruitgang tegenover mijn oude philips prologic reciever (eindelijk dolby digital). het geluid is nou veel mooier _/-\o_
Oeh nice :9~
Wat precies, waar en quanta costda :?
En waar heb je ze op aangesloten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Avvd
  • Niet online
Hier en hier staat de rest van mijn set. ze zijn aangesloten op een magnat motion speakset. De speakers worden door vele hier als slecht gezien maar voor mij voldoen ze perfect en vooral nou met de nieuwe reciever

verder is het een onkyo TX-SR603E de reciever kost 398 euro bij pick2pay.nl ongeveer 200 euro goedkoper dan bij andere winkels, opzich best vreemd maar ze hadden er veel op voorraad zeiden ze dus misschien hebben ze er een hoop ingekocht. Maar hij is gewoon helemaal netjes ongeopend aangekomen dus het klopt wel gewoon allemaal bij die winkel en ze hebben ook een goede shopsurvey

[ Voor 37% gewijzigd door Avvd op 10-08-2006 19:20 ]

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07 17:57

MJVR

This rent is for space!

Moet nog wat kabeltjes beter wegwerken en een oplossing zoek voor de CD's, DVD's en VHS banden maar het is toch al aardig op orde.

Pics zijn clickable.

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/742/dsc00285zc3.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/746/dsc00299xw7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/9596/dsc00316kr9.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/1153/dsc00330mp8.th.jpg

Wand met TV is voorzetwand met hierin meeste kabels uit zicht verwerkt. Monitor etc. staan op de bar die vanuit de keuken de huiskamer in komt. VGA aansluiting etc zijn ingebouwd in de barwand. Computer zelf is weggewerkt in hoek van de barwand.

Spec's:
Video JVC HR-S6850 Super VHS (vijf jaar oud, gekocht voor afspelen oude Miami Vice afleveringen)
Receiver Pioneer VSX 915
HD-recorder Pioneer DVR 530-H
Speakers Klipsch Quintet II incl woofer
TV (LCD) Philips 42PF7621

Na wat afstellen tevreden met het geluid. Buren ook want die staan regelmatig voor de deur :)

2 x de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
MJVR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:51:
Moet nog wat kabeltjes beter wegwerken en een oplossing zoek voor de CD's, DVD's en VHS banden maar het is toch al aardig op orde.

Pics zijn clickable.

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Wand met TV is voorzetwand met hierin meeste kabels uit zicht verwerkt. Monitor etc. staan op de bar die vanuit de keuken de huiskamer in komt. VGA aansluiting etc zijn ingebouwd in de barwand. Computer zelf is weggewerkt in hoek van de barwand.

Spec's:
Video JVC HR-S6850 Super VHS (vijf jaar oud, gekocht voor afspelen oude Miami Vice afleveringen)
Receiver Pioneer VSX 915
HD-recorder Pioneer DVR 530-H
Speakers Klipsch Quintet II incl woofer
TV (LCD) Philips 42PF7621

Na wat afstellen tevreden met het geluid. Buren ook want die staan regelmatig voor de deur :)
Wat bedoel je eigenlijk met: de buren zijn ook blij want ze staan regelmatig voor de deur.

Bedoel je nu van: ze vinden het geluid mooi en willen het ook komen beluisteren
OF
Ze komen klagen over de veel te harde bass in jouw huis? :+
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.