Nou hij hangt ook niet op het oog recht
Slindenau waar blijven de beamer pix?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Vergeet ook vooral de Quad L-Sub niet. Prima voor muziek.
Mooi zitten? Barcelona chair!
Verwijderd
Mooie tv en meubel, maar hangt hij niet heel erg hoog??Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Zo hier dan een pic van mijn lcd aan de muur. Ik had er eerst een erg grote kast staan. Deze is bij m'n zus gedumpt en heb er 2 kleine kastjes voor terug gehaald. De kleurencombinaties van het hout klopt niet helemaal, maar daar stoor ik mij niet aan. Heb er een vogel steun tussen hangen met hulpmiddel. Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.
[afbeelding]
Verwijderd
Heeft m'n moeder ook last van, daar is dezelfde tv als die van jou (wel 40") ook opgehangen met een vogel's en een hoop aansluitingen (oa VGA) zijn hierdoor niet meer te gebruiken. Ligt dit nou aan vogel's of aan sony dat één van de twee niet slim heeft nagedacht ?Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.
Verwijderd
Mja dat heb ik dus geprobeert, maar de resultaten waren niet echt lovend voor het beeldVerwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:47:
[...]
Slindenau waar blijven de beamer pix?![]()
Verwijderd
Dat hij op het oog niet recht hangt komt omdat je hem ook naar links en rechts kunt draaien. Dus als hij ook maar iets naar links of rechts hangt en je kijkt naar de lijn waar het schuine gedeelte van het plafond begint dan is net alsof hij heel scheef hangt ja.Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:47:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 01:46 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 16:30 ]
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd hoe die jou bevalt. Laat het ons wetenExirion schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:26:
Kleine update weer; een nieuwe universele remote
[afbeelding]
Denk dat ik deze samen met m'n RU760 ga gebruiken ipv m'n TV-remote. Ben wel benieuwd hoe ie gaat bevallen.
Helaas, zwart is gewoon wit van het doek. Een beamer kan nooit zwart beamen.Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Bovendien zijn de hedendaagse beamers helemaal niet zo duur meer en ze presteren buitengewoon goed !!!. Zwart is echt zwart en de kleuren fantastisch !!
Verwijderd
Of er moet een techniek worden uitgevonden die fotonen lokaal vernietigtbaquelappe schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:31:
[...]
Helaas, zwart is gewoon wit van het doek. Een beamer kan nooit zwart beamen.
Ik zie dat je je fronts met de woofers naar buiten hebt staan. Heb je ook geluisterd met de woofers aan de binnenkant? Zo ja, wat is jouw mening daarover. Zelf heb ik de 908 als fronts en heb de woofers aan de binnenkant. Ik vind zelf het laag matig overkomen als de woofers naar buiten staan.Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Speakers: Mordaunt-Short Declaration 500 THX-select
Verwijderd
Wel, maar heb je een iets brutere lamp nodig die gewoon je projectiescherm wegschroeitbaquelappe schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:31:
[...]
Helaas, zwart is gewoon wit van het doek. Een beamer kan nooit zwart beamen.
Doe jij die dingen betatesten ofzo?Exirion schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:26:
Kleine update weer; een nieuwe universele remote
[afbeelding]
Denk dat ik deze samen met m'n RU760 ga gebruiken ipv m'n TV-remote. Ben wel benieuwd hoe ie gaat bevallen.
Verwijderd
Hallo Fido, het is bekend dat het in sommige ruimtes kan helpen om de woofers naar binnen te plaatsen.Fido schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:35:
[...]
Ik zie dat je je fronts met de woofers naar buiten hebt staan. Heb je ook geluisterd met de woofers aan de binnenkant? Zo ja, wat is jouw mening daarover. Zelf heb ik de 908 als fronts en heb de woofers aan de binnenkant. Ik vind zelf het laag matig overkomen als de woofers naar buiten staan.
Dit vind ik een interessante discussie. Ik ben benieuwd naar je bronnen, zou je die kunnen opzoeken? Ik twijfel ook of ik nog één keer een über DVD-speler zal aanschaffen met upscaling (Denon 3930 is de eerste kandidaat), of dat het de moeite niet waard is; de eerste berichten over Toshiba's HD-DVD speler zijn dat deze standaard DVDs ook erg mooi upscaled, en ik begrijp van jou dat je interne scaler van je PJ het ook niet al te shabby doet (er moet ergens gescaled worden). Aan de andere kant dicteert logica dat de uitstekende scalers in de laatste generatie DVD-spelers in theorie een veel mooier plaatje moeten leveren dan de goedkopere scalers in de gemiddelde sub-2000 euro PJ...Inmiddels aan het twijfelen geslagen of de DV 9600 er wel moet gaan komen, of ik toch voor HD ga aangezien men beweert dat een opschalende dvd speler er niet veel mooier uit ziet dan standaard dvd
Heb een review gevonden waarin dit werd beweerd door iemand met dezelfde beamer als ik heb.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ehm... je kunt ze gewoon in de winkel kopen hoorsphere schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:41:
Doe jij die dingen betatesten ofzo?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb dezelfde projector en ik gebruik een upscaling OPPO DV-971H (met dvi-->hdmi) en het beeld is toch erg goed; ik heb het echter enkel vergeleken met een xbox (die deed het nog op 640x480 op component en vga) en een pc op native resolutie (1280x720 op vga en dvi). Het resultaat is veel beter en de speler koste ook niet de hoofdprijs (€225 in NL).Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Inmiddels aan het twijfelen geslagen of de DV 9600 er wel moet gaan komen, of ik toch voor HD ga aangezien men beweert dat een opschalende dvd speler er niet veel mooier uit ziet dan standaard dvd
Heb een review gevonden waarin dit werd beweerd door iemand met dezelfde beamer als ik heb.
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
Verwijderd
Mooie kamer vooral. Ruim ingericht... top.Rtificial schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:30:
Mijn opstelling dan ook maar even.
* BenQ DV3250 32" LCD HD-TV
* Finepass DVB-S 40GB PVR
* Xbox XBMC Media Centre
* Philips FR966 DD/DTS Receiver
* JBL 5.1 surroundspeakers
Fotooke van t scherm:
[afbeelding]
En eentje van de opstelling:
[afbeelding]
Links en rechts van de TV op staanders de front-speakers, in het meubel de center-speaker, rechts naast het meubel de sub, en buiten beeld de rear-speakers.
Verwijderd
Is een grove 60 m2 dus wel ruim jaVerwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:47:
[...]
Mooie kamer vooral. Ruim ingericht... top.
euhmVerwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:36:
[...]
Ziet er mooi uitmaar wat voor tv en overige apparatuur heb je staan?
Daar gaat het hier toch om he
wel via HDMI kannik tot 1920 x 1080 gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:48:
[...]
Mooi spul hoor! Allemaal goed onderbouwd alleen je laatste stukje over HDMI snap je niet helemaal? Ik weet niet of jouw tv full HD aankan, kan het scherm 1920x1080 aan?
Kun je ook nog wat foto's laten zien waarop je dvd films afspeelt?
[ Voor 4% gewijzigd door BitchCrew op 01-08-2006 14:25 ]
Hiervoor heb ik aan de installatie een REL subwoofer toegevoegd.Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 02:36:
[...]
De 908 en de 502 lijken veel op elkaar, maar het laag loopt op de 502 dieper door.
Ik heb de Onkyo TX-SR601 welke in 5.1 85 Watt per kanaal uit kan sturen. In stereo doet hij 110 Watt per kanaal. Verder is de opstelling en de ruimte zeker niet ideaal. Maargoed, ik ben nog niet zo gek om m'n huis er om te verbouwen.Bass vreet tevens vermogen aan een versterker en ik weet niet wat voor een versterker jij gebruikt om je 908 aan te sturen, maar uiteindeljik is bij jou de ruimte wellicht doorslaggevend,
Verwijderd
Je hebt het alleen over je htpc en je tv? of heb ik weer ergens overheen gelezenBitchCrew schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:07:
[...]
euhm
pc, tv, surround.
wat wil je nog meer?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 16:19 ]
Verwijderd
Foto's daarvan misschienBitchCrew schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:07:
[...]
euhm
pc, tv, surround.
wat wil je nog meer?
Verwijderd
Hij zal het allicht wat warmer krijgen. Maar ik heb gevoeld en de warmte zit grotendeels boven het achterste gedeelte van de receiver. En daar ligt niets op.Marcel schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:03:
[...]
Krijgt jouw receiver het niet heel erg benauwd met al die dvd-doosjes bovenop de luchtroosters?
Kan nooit bevorderlijk zijn voor de levensduur.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 19:17 ]
Ik twijfel lekker meeDr. Strangelove schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:24:
[...]
Dit vind ik een interessante discussie. Ik ben benieuwd naar je bronnen, zou je die kunnen opzoeken? Ik twijfel ook of ik nog één keer een über DVD-speler zal aanschaffen met upscaling (Denon 3930 is de eerste kandidaat), of dat het de moeite niet waard is; de eerste berichten over Toshiba's HD-DVD speler zijn dat deze standaard DVDs ook erg mooi upscaled, en ik begrijp van jou dat je interne scaler van je PJ het ook niet al te shabby doet (er moet ergens gescaled worden). Aan de andere kant dicteert logica dat de uitstekende scalers in de laatste generatie DVD-spelers in theorie een veel mooier plaatje moeten leveren dan de goedkopere scalers in de gemiddelde sub-2000 euro PJ...
Verwijderd
Ik heb een poging gewaagd, maar veel beter dan dit lukt me nu niet. Dit is dus met de MP620 (1024*768). Het beeld is ongeveer 2.3mtr breed, dus dan is een pixel ongeveer 4mm2.Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:47:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 22:36 ]
Verwijderd
Je hebt echt een leuke set en leuke woonkamer maar is het misschien mogelijk wat meer foto;s van je tv in gebruik te plaatsen?Rtificial schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:30:
Mijn opstelling dan ook maar even.
* BenQ DV3250 32" LCD HD-TV
* Finepass DVB-S 40GB PVR
* Xbox XBMC Media Centre
* Philips FR966 DD/DTS Receiver
* JBL 5.1 surroundspeakers
Fotooke van t scherm:
[afbeelding]
En eentje van de opstelling:
[afbeelding]
Links en rechts van de TV op staanders de front-speakers, in het meubel de center-speaker, rechts naast het meubel de sub, en buiten beeld de rear-speakers.
[ Voor 3% gewijzigd door biowolf op 01-08-2006 23:29 ]
1337
Jawel, heb nog wel 2 praktijkfotootjes, andere verzoekjes kan uiteraard ook wel.Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:40:
[...]
Je hebt echt een leuke set en leuke woonkamer maar is het misschien mogelijk wat meer foto;s van je tv in gebruik te plaatsen?
[ Voor 98% gewijzigd door BitchCrew op 02-08-2006 11:52 ]
Verwijderd
Nou ik wou dat ik zo'n beeld hadVerwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:34:
[...]
Ik heb een poging gewaagd, maar veel beter dan dit lukt me nu niet. Dit is dus met de MP620 (1024*768). Het beeld is ongeveer 2.3mtr breed, dus dan is een pixel ongeveer 4mm2.
Met voldoende kijkafstand merk je daar niks van, en op deze foto's merk je het waarschijnlijk niet omdat ze onscherp zijn.
De digicam heeft wel wat ruis toegevoegd, want in het echt ziet het er wel een stukje beter uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Goude tip, zet de pod NIET op de subwoofer, niet voor de trillingen, maar de kabeltjes in die dikke kabel kunnen niet goed tegen de hitte van de koelvinnen van de versterker. Heb zo 2 keer mijn Z-680 moeten omruilen (film kijken zonder de center is niet leuk, je hoort ontploffingen en muziek, maar geen spraak). Nu staat de pod op een apart kistje en geen last meer van.
merci voor de tip kan me veel miserie besparen, heb hem ondertussen al andere plaats gegeven ;-)Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:34:
[...]
Goude tip, zet de pod NIET op de subwoofer, niet voor de trillingen, maar de kabeltjes in die dikke kabel kunnen niet goed tegen de hitte van de koelvinnen van de versterker. Heb zo 2 keer mijn Z-680 moeten omruilen (film kijken zonder de center is niet leuk, je hoort ontploffingen en muziek, maar geen spraak). Nu staat de pod op een apart kistje en geen last meer van.
Als de kwaliteit zo goed is, ben ik ook wel benieuwd waar je die op aangesloten hebt qua receiver en waar je ze vandaan hebtZandBak schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:14:
Wou ff melden dat ik de Onkyo SKS-HT-530 heb gekocht!!
En wow wat een geluid en kwaliteit voor 248 euro.... 7.1 en ze zijn echt gigantisch..
morgen foto's als alle kabels zijn weggewerkt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nice! Ik heb bijna precies hetzelfde..polu schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:25:
Na wat maandjes sparen eindelijk eens nieuwe luidsprekers gekocht. Na half uurtje luisteren bij Hobo Hifi in Haarlem was ik eruit, het werd de Kef iQ3.Ze staan op stands van Vogel's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Sony TA-FE230 met een CDP-XE270 cd speler.
[afbeelding]
Films kijk ik op mijn computer.
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Dat is echt een goede tv. De eerste die ik hier zie met deze Benq 32 inch lcd tv. Ik hoop dat er meer zullen volgenRtificial schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:23:
[...]
Jawel, heb nog wel 2 praktijkfotootjes, andere verzoekjes kan uiteraard ook wel.
Ik moet het beeld overigens nog calibreren, maar kan nergens kleurenfilters vinden
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door JSTPS op 02-08-2006 20:06 ]
Verwijderd
Ik heb helaas geen mogenlijkheid tot het afspelen van HD materiaal...enkel als ik het via mn laptop zou doen...maar daar krijg ik weer geen 5.1 DD/DTS uitVerwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:29:
[...]
Nou ik wou dat ik zo'n beeld hadheb een oude k*tprojector die maximaal 640x480 doet
![]()
Heb je al eens high definition afgespeeld op dat ding? die lage dvd resolutie doet je beamer iig geen eer aan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 23:34 ]
Verwijderd
Dan nog heb je geen hd, je beamer is toh maar 1024x768Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:32:
[...]
Ik heb helaas geen mogenlijkheid tot het afspelen van HD materiaal...enkel als ik het via mn laptop zou doen...maar daar krijg ik weer geen 5.1 DD/DTS uit.
En via een stand alone dvd speler gaat dat ook niet lukken, want de beamer heeft geen HDMI ingang. Daarnaast heb ik net 3 weken een nieuwe dvd speler, zonder HDMI, dus een nieuwe zit er voorlopig ook niet in.
Maar ik zal eens kijken of ik dat open source HD filmpje "Elephant" (toch?) nog eens kan kijken op de beamer, enkel voor het beeld.
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 01:31 ]
Ik ben inderdaad ook erg tevreden over de TV, maar heb niet heel vergelijkingsmateriaal.SOEDARKMASTER schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:05:
[...]
Dat is echt een goede tv. De eerste die ik hier zie met deze Benq 32 inch lcd tv. Ik hoop dat er meer zullen volgen
(deze tv is in verschillende tests als beste uit de test gekomen)
Maar dat is volgens mij bij een boel tv's, dat de kleuren niet helemaal kloppen.Rtificial schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:41:
[...]
Ik ben inderdaad ook erg tevreden over de TV, maar heb niet heel vergelijkingsmateriaal.
Het enige dat me een beetje tegenvalt is de calibratie van de component-poorten. Die moet ik toch zeker kleurtechnisch behoorlijk gaan bijstellen. De enorme massa groen is er nu uit, en ziet er goed uit, maar daardoor heb ik wel het vermoeden dat er nog een boel finetuning te doen is.
Dat klopt, en vaak zijn de showroommodellen in winkels ook niet goed ingesteld, dus kan je niet goed vergelijken qua beeldkwaliteit. Vaak lijkt het beeld ook erg uitgesmeerd en korrelig op de schermen in dat soort winkels, correct me if I'm wrong, maar volgens mij komt dat door het aantal toestellen dat op dezelfde bron wordt aangesloten of de lengte van de hoeveelheid kabel.SOEDARKMASTER schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:33:
[...]
Maar dat is volgens mij bij een boel tv's, dat de kleuren niet helemaal kloppen.
Het goede van die benq van jou zijn ook de tv uitzendingen. Hij heeft bijna nooit storing, en de rest van de lcd tv's had dat toen wel. (op 1 type van samsung na dan)
Verwijderd
Nou, nee. die 1024x768 is 4:3, 720p is 16:9. Als je projectortje dus 16:9 weergeeft, knalt hij gewoon een "paar" pixels eraf:Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 01:29:
Klopt, maar bij 720p (1280 × 720) kan ik wel kijken zonder al te veel beeldcompressie.
Full HD gaat inderdaad niet lukken nee.
Net zoals bij de mediamarkt. Daar zijn ook echt minimaal 100 lcd tv's aangesloten, en zelfs de beste schermen zien er daar onscherp (korrelig) uit. Ik weet ook niet waar het door komt. Het kan waar zijn wat jij zegtPHiXioN schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:04:
[...]
Dat klopt, en vaak zijn de showroommodellen in winkels ook niet goed ingesteld, dus kan je niet goed vergelijken qua beeldkwaliteit. Vaak lijkt het beeld ook erg uitgesmeerd en korrelig op de schermen in dat soort winkels, correct me if I'm wrong, maar volgens mij komt dat door het aantal toestellen dat op dezelfde bron wordt aangesloten of de lengte van de hoeveelheid kabel.
Hmm dat wordt dus terugsturenDr. Strangelove schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:13:
Krakende tweeter is niet goed. Inspelen, als je er al in gelooft, zorgt slechts voor een geleidelijke en subtiele verandering van het geluid en beperkt zich eigenlijk alleen tot de drivers, omdat het rubber van de ophanging wat minder stug zou worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Neofloppy op 03-08-2006 18:45 ]
ehhhh..HOI
Verwijderd
Ohja, ik zag even over het hoofd dat de verhouding (16:9) idd behouden blijftVerwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:49:
[...]
Nou, nee. die 1024x768 is 4:3, 720p is 16:9. Als je projectortje dus 16:9 weergeeft, knalt hij gewoon een "paar" pixels eraf:
Ofwel, de maximale horizontale resolutie is 1024 vs 1280, en de verticale resolutie is (1024*9)/16 = 576 vs 720
Een behoorlijk verschil dus
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Verwijderd
Je zou natuurlijk ook kunnen lezen:Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:18:
Inderdaad heel stijlvol ingericht...maar...maar, waar is je sub![]()
?
Heb je bewust voor geen sub gekozen, of zie ik deze gewoon over het hoofd?
Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub
Dat vind zn vriendin niet goed, dan loopt er zo'n draadje over de vloer waar je constant achter haaktVerwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:25:
Deze had ik ook gepositioneerd zoals jij dat nu hebt (achter de luisterplek) en ben er toch (jaja zelf!!) achtergekomen dat het geheel (en dan vooral het geluid dat richting rears gaat) ruimtelijker klinkt als je deze links en rechts van de luisterplek opstelt....
[ Voor 96% gewijzigd door Shiver23 op 05-08-2006 19:14 ]
PSN: Shiver23
PSN: Shiver23
Abbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:
Ben net verhuisd, dus andere opstelling (en pics)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor staat de Sharp LC 26GA3E met B&W's 603 S3 en LCR 60. Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub. Het zaakje wordt aangestuurd door Denon's DVD 2910 en AVR 3805 plus een JVC CD speler van m'n vriendin.
Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is de plaatsting van de center; deze staat te laag bij de grond. Een andere manier wil niet, misschien later eens kijken voor een ander meubel waarin hij wat hoger kan komen te staan.
Ben nog steeds erg tevreden met m'n spulEnige waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe DVD spelers van Denon (met name de 3930 met Realta chip) die binnenkort uitkomen.
Verwijderd
Ik ben van de plaatjes-kijken-generatiejadjong schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:20:
[...]
Je zou natuurlijk ook kunnen lezen:
[...]
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
[ Voor 7% gewijzigd door vectrex op 05-08-2006 22:40 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Avvd op 06-08-2006 02:05 ]
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Verwijderd
Blijft een mooie set, mede door inrichting, kleur en meubelgebruik voor een beperkt budget in principe! Je speakers staan trouwens volgens mij gewoon prima (20 graden achter je luisterplek volgens THX ), misschien dat naast je beter klinkt doordat je je rears wat beter hoort, maar echt goed afgesteld hoor je je rears zowieso maar heel weinig (minder dan de meeste mensen zouden willen vaak, net als bij subwoofers).Abbadon schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:47:
Ben ik idd het plaatje v.d. sub vergeten (had 'm wel upgeload):
[afbeelding]
't Is om precies te zijn de Elac SUB 101 ESP. Komt nog van m'n vorige surround set. Hoewel ik al een jaar geleden het plan opgevat heb deze te vervangen door een beter bij de speakers passend exemplaar is her er nog steeds niet van gekomen, hij doet het eigenlijk best prima
De rears kan ik helaas niet naast de bank plaatsen, maar dit vind ik eigenlijk ook prima klinken. Ik zal ze nog eens minder ver naar binnen richten, moet toch nog het een en ander proberen want het spul heb ik woensdag pas aangesloten.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
nice setup, de mijne is exact hetzelfde op het feit dat ik alles net een klasse goedkoper/lager heb dan jij na.Abbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor staat de Sharp LC 26GA3E met B&W's 603 S3 en LCR 60. Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub. Het zaakje wordt aangestuurd door Denon's DVD 2910 en AVR 3805 plus een JVC CD speler van m'n vriendin.
Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is de plaatsting van de center; deze staat te laag bij de grond. Een andere manier wil niet, misschien later eens kijken voor een ander meubel waarin hij wat hoger kan komen te staan.
Ben nog steeds erg tevreden met m'n spulEnige waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe DVD spelers van Denon (met name de 3930 met Realta chip) die binnenkort uitkomen.
This too shall pass
Volgens mij zou ik wel een stijve nek krijgen van het omhoog kijken.Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !
Projector, Hitachi-PJ-TX 200 HD-ready
Scherm, Projecta pro-cinema 117x200 High-Contrast-S white
[afbeelding]
Inmiddels aan het twijfelen geslagen of de DV 9600 er wel moet gaan komen, of ik toch voor HD ga aangezien men beweert dat een opschalende dvd speler er niet veel mooier uit ziet dan standaard dvd
Welke afstandsbediening heb je daar op tafel liggen? Het ziet eruit als iets universeels, en hij ziet er nog mooi uit ook. Ik zoek zelf zo'n ding, die logitech harmony vindt ik afschuwelijk. Uitgezonderd de 550 en die is weer in nl niet te krijgenAbbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:
KNIP
bedankt, dikke pech dus, me receiver is nog niet aan vervanging toeDomino schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:30:
Dat is de AB die hoort bij de Denon receiver.
[afbeelding]
Wilde effe zeggen, dat het er zeer goed uitziet!Abbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga je helemaal gelijk geven; in films komt soms bijna alles door de center en dan merk ik het verschil wel tussen de LCR60 en m'n beide fronts. Echter, plaatsing telt ook mee; de LCR600 is een joekel en ik zou serieus niet weten hoe ik dat moet oplossen. Natuurlijk zijn er genoeg manieren maar het is en blijft ook de woonkamer (waar ook m'n vriendin wat te zeggen heeftSharky schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 02:41:
[...]
nice setup, de mijne is exact hetzelfde op het feit dat ik alles net een klasse goedkoper/lager heb dan jij na.
Alleen vreemd dat je zulk mooi spul hebt en dan vervolgens een LCR60 als center, voor iets meer geld had je een LCR600 gehad. Het verschil is enorm groot. Ik heb ooit 's Master and Commander gekeken bij iemand die een LCR600 heeft en dat was echt te gruwelijk, wist niet dat er zo veel gebruik werd gemaakt van de center. Later heb ik een LCR60 geluisterd in een winkel en ik ben blij dat ik die nooit gekocht heb (wat ik bijna ooit had gedaan). Als ik eerlijk ben vind ik hem niet echt tussen al dat mooie spul passen.
[ Voor 11% gewijzigd door Abbadon op 08-08-2006 12:32 ]
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !
Verwijderd
Erg smaakvol ingericht....Abbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:31:
Niet mijn setje, maar vast wel interessant kijk-en-kwijl voer voor mensen:
http://my.hifi.nl/index.php?user=1613
[ Voor 33% gewijzigd door Exigence op 08-08-2006 21:30 ]
Verwijderd
Is dat een zwart/wit tv?Exigence schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:04:
Ben m´n kamer aan het omgooien, dus nu ook een chill/muziek/film hoekje![]()
Alvast een beginnetje:
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 08-08-2006 22:32 ]
Whatever.
Erg mooi zo met die spots. Wil ook zoiets gaan doen in mijn nieuwe kamer, maar hoe heb je deze lichtbak opgehangen en waar heb je de kabels gelaten?Exigence schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:04:
Ben m´n kamer aan het omgooien, dus nu ook een chill/muziek/film hoekje![]()
Alvast een beginnetje:
[afbeelding]
Die zitten met 6 schroeven in het plavond vastgeschroefd. Om de schroeven zitten nog afstandsbusjes, zodat de plaat niet strak tegen het plavond aanligtRobbie T schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:22:
[...]
Erg mooi zo met die spots. Wil ook zoiets gaan doen in mijn nieuwe kamer, maar hoe heb je deze lichtbak opgehangen en waar heb je de kabels gelaten?
Verwijderd
Psychologisch effect wellichttatata schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:
Theofilter en Supra blok en kabel.
[afbeelding]
Het verschil vind ik vrij lastig te horen. Iets luider, helderder, minder breed. Het is niet super duidelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 19:04 ]
Heb je die DAC nog gemod? Je schijnt dat ding met een setje eenvoudige mods nog aardig wat te kunnen opleukentatata schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:
M audio SuperDac 24/96.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem nu op de Jack uitgang met converter via cinch interlink (bettercable) op mijn receiver aangesloten. Vanaf de DVD speler gaat een Apogee Wyde Eye naar de Dac.
De bas is duidelijk strakker, het geluid is iets minder een brij en het klinkt meer laidback (of ieg is het geluidsbeeld iets naar achter geplaatst). Kleine verschillen die waarschijnlijk minder snel luister moe maken.
Verwijderd
Vette stands gek. (heb ik ook)Spacejam schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:28:
Mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]
2 actema nexus 7 stands
en morgen komt mijn onkyo tx-sr603e binnen en dan is mijn set voorlopig weer compleet
[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 10-08-2006 18:24 ]
Oeh niceSpacejam schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:20:
Vandaag eindelijk mijn nieuwe reciever binnen gekregen:
beide klikbaar
[afbeelding]
De reciever (normaal gesproken zie je de lcd niet zitten maar dit komt door de flits)
[afbeelding]
totaalplaatje
het is echt een supergrote vooruitgang tegenover mijn oude philips prologic reciever (eindelijk dolby digital). het geluid is nou veel mooier
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 37% gewijzigd door Avvd op 10-08-2006 19:20 ]
2 x de helft
Wat bedoel je eigenlijk met: de buren zijn ook blij want ze staan regelmatig voor de deur.MJVR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:51:
Moet nog wat kabeltjes beter wegwerken en een oplossing zoek voor de CD's, DVD's en VHS banden maar het is toch al aardig op orde.
Pics zijn clickable.
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Wand met TV is voorzetwand met hierin meeste kabels uit zicht verwerkt. Monitor etc. staan op de bar die vanuit de keuken de huiskamer in komt. VGA aansluiting etc zijn ingebouwd in de barwand. Computer zelf is weggewerkt in hoek van de barwand.
Spec's:
Video JVC HR-S6850 Super VHS (vijf jaar oud, gekocht voor afspelen oude Miami Vice afleveringen)
Receiver Pioneer VSX 915
HD-recorder Pioneer DVR 530-H
Speakers Klipsch Quintet II incl woofer
TV (LCD) Philips 42PF7621
Na wat afstellen tevreden met het geluid. Buren ook want die staan regelmatig voor de deur
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq