Beide getuigen toch van een lekker geluid
?
Zeker wel
Maar ik heb dus beneden (Niet ik maar m'n ouders) de infinity oreus set staan, en kijk er 2 keer per week een dvd mee. Maar ik luister meer muziek; 50 cent, busta rhymes, eigenlijk alles door elkaar. Maar nu is mijn vraag: dringt die bass niet door in een rijtjeshuis? links en rechts van mijn huis wonen mensen, maar die hebben nog nooit geklaagt terwijl ik zelf echt weggetrilt wordt van de bass effecten van bijvoorbeeld war of the worlds. (toevallig vanmiddag gekeken
Dat heb ik al meerde malen gevraagd aan de menschen hier, er moet altijd even vermeld worden dat de buren ook blij zijn met de speakers. Zodra mensen het over hun speakers hebben worden de buren ook ineens onderwerp van gesprekSOEDARKMASTER schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:10:
[...]
Wat bedoel je eigenlijk met: de buren zijn ook blij want ze staan regelmatig voor de deur.
Bedoel je nu van: ze vinden het geluid mooi en willen het ook komen beluisteren
OF
Ze komen klagen over de veel te harde bass in jouw huis?
Inderdaad een beetje vreemd...baquelappe schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:09:
[...]
Dat heb ik al meerde malen gevraagd aan de menschen hier, er moet altijd even vermeld worden dat de buren ook blij zijn met de speakers. Zodra mensen het over hun speakers hebben worden de buren ook ineens onderwerp van gesprek
Het wordt namelijk pas echt interessant als ze van 5 huizen verderop aan de deur staan!
Even een "leuk" feitje, een vriend van me woont in een flat en heeft een subwoofer in zn kamer staan die normaal gesproken in een zwarte VW Golf met spoiler thuis hoort, en die kreeg iemand van 3 verdiepingen lager aan de deur. Trots dat ie was....
Das gewoon een kwestie van volume!SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:44:
[...]
Zeker wel
Maar ik heb dus beneden (Niet ik maar m'n ouders) de infinity oreus set staan, en kijk er 2 keer per week een dvd mee. Maar ik luister meer muziek; 50 cent, busta rhymes, eigenlijk alles door elkaar. Maar nu is mijn vraag: dringt die bass niet door in een rijtjeshuis? links en rechts van mijn huis wonen mensen, maar die hebben nog nooit geklaagt terwijl ik zelf echt weggetrilt wordt van de bass effecten van bijvoorbeeld war of the worlds. (toevallig vanmiddag gekeken) Misschien durfen de buren het niet te zeggen, maar heeft iemand anders er ervaring mee?
Ga er maar van uit dat ze het horen, muren houden minder tegen dan je ooit zou verwachten.
Mijn buren horen het ook als ik een paar platen op m'n decks gooi en ik woon toch in een vrijstaande boerderij (tussen spouwmuren met 8cm rockwool) en de buren zitten minimaal 100m verderop en d'r staan een heleboel bomen tussen. Binnen zullen ze het niet horen denk ik, enkel 's nachts misschien als het verder heel stil is, maar wel als ze in de tuin zitten
Dan heb ik nog een vraagje:
Ik heb een Hitachi PJ-TX100 hier staan en die zit met een 10m lange Dual link DVI kabel aan een HTPC geknoopt die onder het beamerscherm staat. Nu wil ik graag ook de XBOX360 daarbij leggen, maar daarvoor is de standaart Component HD-kabel niet lang genoeg.
Zijn hier standaart +/-10m verlengkabels voor te krijgen?
Kan ik zelf zo'n verlengkabel maken en hoe? (guide of uitleg)
Verwijderd
Pff met mn boekenplankspeakertjes op zolder kan ik ook genoeg volume creeeren om het beneden te kunnen horen >_>
Verwijderd
dat mensen het huizen verderop horen is naar mijn mening een kwestie van slecht afgestelde geluids installatie..
je kan namelijk van bas genieten zonder dat mensen huizen verderop komen aankloppen.. zodra jij alles op spikes zet en/of dempende matten weer daaronder doet.. is de doordringing van het geluid stukken minder maar jij hoort het nog steeds wel
ik ga binnenkort me kamer helemaal omgooien en overal spikes onderdoen en eventueel nog matten zodat mijn onder en zijburen geen last van mij hebben maar ik wel kan genieten
fotos volgen nog
je kan namelijk van bas genieten zonder dat mensen huizen verderop komen aankloppen.. zodra jij alles op spikes zet en/of dempende matten weer daaronder doet.. is de doordringing van het geluid stukken minder maar jij hoort het nog steeds wel
ik ga binnenkort me kamer helemaal omgooien en overal spikes onderdoen en eventueel nog matten zodat mijn onder en zijburen geen last van mij hebben maar ik wel kan genieten
fotos volgen nog
Tuurlijk speciaal voor Got kan er geen verschil in komen door de kabelsVerwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:00:
[...]
Psychologisch effect wellicht?
Verder een hele mooie set...maar kan die center echt niet op/onder de tv? Je kan toch een meubel kopen waar je tv in kan, en de center op?
Nee de center kan helaas nergens anders, zeker niet ideaal.
Ik heb soundevolution gemaild maar nog geen reply gehad over de kosten.sphere schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:15:
[...]
Heb je die DAC nog gemod? Je schijnt dat ding met een setje eenvoudige mods nog aardig wat te kunnen opleuken
TV.

Frontspeakers.

Achterspeakers.

HDD DVD recorder en vastloopbox.

De rest in de kast. Dat kastje met de rode lampje zitten alle aansluitingen in voor het geluid, zowel voor de pc als voor de DVD (waar ik ook tv mee kijkt, de scart van de mediabox zit in de HDD DVD.)

De specs:
TV: Samsung LE26R41B
Speakers: Logitech Z-5450 Digital
DVD recorder: Pioneer DVR-630H
Ik denk dat het voor jullie helemaal niks is wat ik heb, maar voor mij is dit meer dan voldoende
.

Frontspeakers.

Achterspeakers.

De rest in de kast. Dat kastje met de rode lampje zitten alle aansluitingen in voor het geluid, zowel voor de pc als voor de DVD (waar ik ook tv mee kijkt, de scart van de mediabox zit in de HDD DVD.)

De specs:
Ik denk dat het voor jullie helemaal niks is wat ik heb, maar voor mij is dit meer dan voldoende
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Hier mijn HT'tje dan ook nog maar eens na een aantal veranderingen.

(post alles even zonder type nummers, want anders moet ik die allemaal gaan opzoeken)
* Sony 5.1 versterker
* Kenwood CD-speler
* Deawoo DVD speler (waar een strak beeld/geluid uitkomt moet ik zeggen)
* JBL center
* Mordaunt Shorts fronts
* Mordaunt Shorts rears
* JBL subwoofer
* JVC vlakke breedbeeld tv
* Bekabeling Oehlbach

(post alles even zonder type nummers, want anders moet ik die allemaal gaan opzoeken)
* Sony 5.1 versterker
* Kenwood CD-speler
* Deawoo DVD speler (waar een strak beeld/geluid uitkomt moet ik zeggen)
* JBL center
* Mordaunt Shorts fronts
* Mordaunt Shorts rears
* JBL subwoofer
* JVC vlakke breedbeeld tv
* Bekabeling Oehlbach
Ik zit ook te kijken naar die Mordaunt Short speakers (902i), komt daar een beetje leuk geluid uit? Prijs is iig erg aantrekkelijk en ze zien er goed uit.
Beluister ze zelf in de winkel zou ik zeggen, als hij ze slecht zou vinden had ie ze niet gekocht.
Ik had voorheen een set Magnat Motion 88's (zuilen) die klonken opzich niet verkeerd, maar deze MS-speakers klinken vele malen strakker/zuiverder!diabyte schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:42:
Ik zit ook te kijken naar die Mordaunt Short speakers (902i), komt daar een beetje leuk geluid uit? Prijs is iig erg aantrekkelijk en ze zien er goed uit.
Gewoon gaan luisteren en neem vooral je eigen muziek mee voordat je een set gaat aanschaffen!
Ik heb ook wel soort van spikes onder de sub, maar de rechter buren zeggen er niet veel last van te hebben in hun eigen huis, maar toen ze op de verjaardag van hun buurman waren, 2 huizen verderop, beweerden ze de bass uit mjin huis veel harder te horen dan in hun eigen huisVerwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:25:
dat mensen het huizen verderop horen is naar mijn mening een kwestie van slecht afgestelde geluids installatie..
fotos volgen nog
EDIT: Voor de mensen met een redelijke 5.1 set raad ik echt aan om de dvd van war of the worlds te kopen voor 7.50 bij mediamarkt Arena en het geluid op maximaal te zetten. Wat je DAN overkomt, dat wil je niet weten.
[ Voor 10% gewijzigd door JSTPS op 13-08-2006 10:38 ]
Verwijderd
je kunt ook gewoon de eindscene van Scarface afspelenSOEDARKMASTER schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:04:
[...]
Ik heb ook wel soort van spikes onder de sub, maar de rechter buren zeggen er niet veel last van te hebben in hun eigen huis, maar toen ze op de verjaardag van hun buurman waren, 2 huizen verderop, beweerden ze de bass uit mjin huis veel harder te horen dan in hun eigen huisERG vreemd.
EDIT: Voor de mensen met een redelijke 5.1 set raad ik echt aan om de dvd van war of the worlds te kopen voor 7.50 bij mediamarkt Arena en het geluid op maximaal te zetten. Wat je DAN overkomt, dat wil je niet weten.
Verwijderd
Dat heb je met alles als je je geluid op max setSOEDARKMASTER schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:04:
[...]
Ik heb ook wel soort van spikes onder de sub, maar de rechter buren zeggen er niet veel last van te hebben in hun eigen huis, maar toen ze op de verjaardag van hun buurman waren, 2 huizen verderop, beweerden ze de bass uit mjin huis veel harder te horen dan in hun eigen huisERG vreemd.
laat maar
[ Voor 97% gewijzigd door Avvd op 13-08-2006 16:06 ]
Verwijderd
Dat heb je ook als je een willekeurige CD/muziekDVD van K3 erin doet en je volume vol op zetSOEDARKMASTER schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:04:
[...]
Dus het zegt waarschijnlijk meer over 'volume vol open' dan de film
Verwijderd
@MJVR
Ziet er zeer mooi uit. Zit best wel duur gerief tussen zoals je tafel. Wat ik wel jammer vind is dat je front speakers nogal hoog hangen.
Ook de bar bevordert de gezelligheid wel. Volgens mij komen de buren vooral daarvoor
Ziet er zeer mooi uit. Zit best wel duur gerief tussen zoals je tafel. Wat ik wel jammer vind is dat je front speakers nogal hoog hangen.
Ook de bar bevordert de gezelligheid wel. Volgens mij komen de buren vooral daarvoor
Ik bedoelde gewoon de mooie diepe bass van de acties die worden gemaakt bij die film. MOOIE bass
Dus geen k3 Slindenau
Verwijderd
Dat begrepen we allemaal wel natuurlijk, maar je moet toegeven dat je ook niet weet wat je overkomt als je K3 vol open zet
.
Ja, me oren gaan dr aanVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:01:
Dat begrepen we allemaal wel natuurlijk, maar je moet toegeven dat je ook niet weet wat je overkomt als je K3 vol open zet.
Verwijderd
Ik snap helemaal niks van je opstellingDenizz schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:46:
TV.
[afbeelding]
Frontspeakers.
[afbeelding]
Achterspeakers.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De specs:
Ik denk dat het voor jullie helemaal niks is wat ik heb, maar voor mij is dit meer dan voldoende.
ik snao u verwarring, zijn tv staat ergens op een toch hoge kast. zijn speakers weet ik waar die staan, ze staan toch per 2 dus das al iets 
Je moet eens proberen het mooi op te stellen volgens hoogte en de 5.1 normen ;-)
Je moet eens proberen het mooi op te stellen volgens hoogte en de 5.1 normen ;-)
Verwijderd
Misschien staat hun huis dan op spikes??[b][message=26294268,noline]
Na een lange tijd post ik dan ook maar weer eens! Er heeft een upgrade plaatsgevonden die jullie waarschijnlijk allang niet meer verwacht hadden!

Front; met een andere tv! (dat was de upgrade
) Mijn oude vertrouwde nokia tv, heeft uiteindelijk toch het veld moeten ruimen toen ik dit apparaatje op de kop kon tikken op marktplaats..
De voorspeakers zijn de alom bekende Kef Q5's

tadaa
Het is een redelijk eenvoudige Aristona 70cm breedbeeld tv. Het model, de menu's en ook de afstandsbediening zijn mijns inziens gewoon philips.

De gebruikte apparatuur, hier is niks veranderd.. Onderaan zie je de Denon AVR-2105, daarboven een Marantz CD7300, een Marantz DV6400 en een Musical Fidelity X10-D. Rechts hiervan zie je twee Vincent SP996, die de eindversterking voor de voorspeakers voor hun rekening nemen.

De luister/kijk positie. Hier zijn ook de achterspeakers en de subwoofer te zien.

Nog een overzichtje

De sub naast de bank

De sub er even tussen weg getrokken; het is een REL Strata III. Ik ben er zelf erg blij mee, de buren iets minder..
Voor de liefhebber;
De voorspeakers gebruiken Van den Hul The Teatrack hybrid kabels, de achterspeakers bi-wired ofc draad. Als interlinks gebruik ik Van den Hul The Source hybrid, D-102 III hybrid, optocoupler en digicoupler.
Gemineye

Front; met een andere tv! (dat was de upgrade

tadaa

De gebruikte apparatuur, hier is niks veranderd.. Onderaan zie je de Denon AVR-2105, daarboven een Marantz CD7300, een Marantz DV6400 en een Musical Fidelity X10-D. Rechts hiervan zie je twee Vincent SP996, die de eindversterking voor de voorspeakers voor hun rekening nemen.

De luister/kijk positie. Hier zijn ook de achterspeakers en de subwoofer te zien.

Nog een overzichtje

De sub naast de bank

De sub er even tussen weg getrokken; het is een REL Strata III. Ik ben er zelf erg blij mee, de buren iets minder..
Voor de liefhebber;
De voorspeakers gebruiken Van den Hul The Teatrack hybrid kabels, de achterspeakers bi-wired ofc draad. Als interlinks gebruik ik Van den Hul The Source hybrid, D-102 III hybrid, optocoupler en digicoupler.
Gemineye
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Verwijderd
Nou ken ik jou helemaal niet dus ik had sowieso niet een upgrade van je verwachtGemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:55:
Na een lange tijd post ik dan ook maar weer eens! Er heeft een upgrade plaatsgevonden die jullie waarschijnlijk allang niet meer verwacht hadden!
ontopic
Leuk spul! Misschien hoef ik je het helemaal niet te vertellen maar die rechtsachterspeaker staat toch compleet verkeerd?!?!! De subwoofer helemaal in de verdrukking en dan ook nog eens pal voor die speaker! Ondanks de beperkte ruimte zou ik toch een beetje gaan schuiven want die speaker moet echt wat 'lucht' hebben.[afbeelding]
Front; met een andere tv! (dat was de upgrade) Mijn oude vertrouwde nokia tv, heeft uiteindelijk toch het veld moeten ruimen toen ik dit apparaatje op de kop kon tikken op marktplaats..
[afbeelding]
tadaaHet is een redelijk eenvoudige Aristona 70cm breedbeeld tv. Het model, de menu's en ook de afstandsbediening zijn mijns inziens gewoon philips.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog een overzichtje
[afbeelding]
De sub naast de bank
[afbeelding]
Voor de liefhebber;
Gemineye
Dit zul je zelf ook wel weten maar het viel me toch op
Ik zie btw ook geen centerspeaker. Of staat die verdekt opgesteld??
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 15:03 ]
Pf, n00bVerwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:00:
[...]
Nou ken ik jou helemaal niet dus ik had sowieso niet een upgrade van je verwacht(flauw)
Dit heeft vooral te maken met het feit dat hier ook een vrouw rondloopt die zich mijn vriendin mag noemen..ontopic
[...]
Leuk spul! Misschien hoef ik je het helemaal niet te vertellen maar die rechtsachterspeaker staat toch compleet verkeerd?!?!! De subwoofer helemaal in de verdrukking en dan ook nog eens pal voor die speaker! Ondanks de beperkte ruimte zou ik toch een beetje gaan schuiven want die speaker moet echt wat 'lucht' hebben.
Dit zul je zelf ook wel weten maar het viel me toch opEr lijkt nog aardig wat ruimte links van je bankstel te zitten dus ik zou het hele zooitje wat meer de ruimte in schuiven zodat de speaker los komt en de sub misschien anders neergezet kan worden. Misschien kan de sub zelfs wel linksvoor je tv?
Dat de subwoofer in de verdrukking staat maakt niet zo heel veel uit, want hij staat vrij zacht (ook ivm de buren) Het is bovendien een closed-box downward firing systeem, wat behoorlijk plaatsingsvriendelijk is. Dit lijkt mij niet het grootste probleem
Dat die speaker meer ruimte zou moeten hebben is correct
Klankmatig is het grootste probleem op dit moment dat de opstelling 'schuin' is. De bank staat iets verder naar links dan de tv, en dus staan de speakers ook niet recht achter elkaar.
desondanks kan ik er wel mee leven
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Die TV is inderdaad een hele verbetering! Net als je 'HT Ruimte'Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:55:
[afbeelding]
Front; met een andere tv! (dat was de upgrade) Mijn oude vertrouwde nokia tv, heeft uiteindelijk toch het veld moeten ruimen toen ik dit apparaatje op de kop kon tikken op marktplaats..
[afbeelding]
tadaaHet is een redelijk eenvoudige Aristona 70cm breedbeeld tv. Het model, de menu's en ook de afstandsbediening zijn mijns inziens gewoon philips.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog een overzichtje
[afbeelding]
De sub naast de bank
[afbeelding]
Voor de liefhebber;
Gemineye
Ik kan me nog herinneren dat jij op zo'n zolder (?) kamer zat met een schuine wand en een hele gare tv
Mijn eigen set gaat binnenkort een downgrade te verwerken krijgen, helaas.
Vanwege mijn nieuwe passie motorrijden gaan de fronts, de Paradigm Reference Studio 20, eruit om zo wat liquide middelen te krijgen. Misschien gaat de SVS ook nog weg maar daar twijfel ik nog over... Die is namelijk heel erg verslavend bij films
\_Specs_/
Ik heb inderdaad geen centerspeaker. Vind ik op dit moment ook onzin. De voorspeakers staan dusdanig dicht bij elkaar dat een center daar eigenlijk niks aan toe voegt. Ook uit esthetisch oogpunt vind een center op dit moment een beetje overkill.Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:00:
[...]Ik zie btw ook geen centerspeaker. Of staat die verdekt opgesteld??
Ik gebruik het systeem vooral voor muziek DVD's, en bij muziek vind ik een fantoom-center erg prettig. Het systeem is keurig in staat om een fantoom-center weer te geven. Een fysieke center biedt volgens mij vooral bij films klankmatige voordelen. Vooral wanneer mensen niet recht voor de speakers zitten, biedt een fysieke center een beter geluid.
Maar dat geldt voor mij eigenlijk nooit, en de eventuele visite neemt het maar voor lief.
Verwijderd
Ja zoiets dacht ik al hehe .. Vrouwen ook altijd! spelbrekersGemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:11:
Dit heeft vooral te maken met het feit dat hier ook een vrouw rondloopt die zich mijn vriendin mag noemen..En die meent dan ook iets te zeggen te hebben hoe het geheel wordt neergezet. Uit het eindresultaat mag dan wel geconcludeerd worden dat zij mijn passie voor audio niet geheel deelt.
Dat de subwoofer in de verdrukking staat maakt niet zo heel veel uit, want hij staat vrij zacht (ook ivm de buren) Het is bovendien een closed-box downward firing systeem, wat behoorlijk plaatsingsvriendelijk is. Dit lijkt mij niet het grootste probleem
Dat die speaker meer ruimte zou moeten hebben is correct
Klankmatig is het grootste probleem op dit moment dat de opstelling 'schuin' is. De bank staat iets verder naar links dan de tv, en dus staan de speakers ook niet recht achter elkaar.
desondanks kan ik er wel mee leven
Je kan het klankprobleem dan eigenlijk niet verhelpen tenzij je de kamer grandioos anders gaat indeling (in de lengte ofzo) maar aangezien je vriendin al moeite heeft met dat hoekje naast de bank zal dat er wel niet inzitten
Jammer maar het klinkt er vast niet veel minder door want die speakers en componenten zien er goed uit. Thanks for sharing
Nou het was geen zolderkamer, maar die kamer was inderdaad nogal kut.. Voordeel was daar wel dat ik het geluid wat harder kon zetten ivm vrijstaand wonen. Nu heb ik een ruimte die klankmatig veel beter is, maar nu heb ik burenZiegoM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:17:
Die TV is inderdaad een hele verbetering! Net als je 'HT Ruimte'
Ik kan me nog herinneren dat jij op zo'n zolder (?) kamer zat met een schuine wand en een hele gare tv
De tv is inderdaad een hele vooruitgang
De oude tv is overigens te koop! Wie biedt?
Verwijderd
oei oei...dat is een gevaarlijke opmerking! Een centerspeaker die niks toevoegt?? Ik spreek uit eigen ervaring dat zo'n center HEEEEL wat kan toevoegen ondanks een krappe opstelling. M'n pa heeft namelijk een complete B&W 5.1 set met een super goeie center van B&W en dat voegt ontzettend veel toe, vooral met DTS en DD opnames. Onze kamer is ook redelijk krap (ok iets minder dan de jouwe) maar je hoort die center constant ondanks dat er 4 enorme speakers omheen staan (2x 603 en 2x 604)Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:17:
[...]
Ik heb inderdaad geen centerspeaker. Vind ik op dit moment ook onzin. De voorspeakers staan dusdanig dicht bij elkaar dat een center daar eigenlijk niks aan toe voegt. Ook uit esthetisch oogpunt vind een center op dit moment een beetje overkill.
Ik gebruik het systeem vooral voor muziek DVD's, en bij muziek vind ik een fantoom-center erg prettig. Het systeem is keurig in staat om een fantoom-center weer te geven. Een fysieke center biedt volgens mij vooral bij films klankmatige voordelen. Vooral wanneer mensen niet recht voor de speakers zitten, biedt een fysieke center een beter geluid.
Maar dat geldt voor mij eigenlijk nooit, en de eventuele visite neemt het maar voor lief.
Ook hier ga jij natuurlijk zeggen dat je dat wel weet en dat er eigenlijk geen ruimte voor is
Anyway, your choice
vergis ik me nu heel erg, maar uit uw center speaker komt toch voornamelijk het gebabbel ?
Ik heb hier al een KEF q9c gehad, en die heb ik weer weg gedaan. Ook ivm vriendin die hem niet mooi vond (hoewel ik dat wel met haar eens was), maar het voegde gewoon eigenlijk niks toe.Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:24:
[...]
oei oei...dat is een gevaarlijke opmerking! Een centerspeaker die niks toevoegt?? Ik spreek uit eigen ervaring dat zo'n center HEEEEL wat kan toevoegen ondanks een krappe opstelling. M'n pa heeft namelijk een complete B&W 5.1 set met een super goeie center van B&W en dat voegt ontzettend veel toe, vooral met DTS en DD opnames. Onze kamer is ook redelijk krap (ok iets minder dan de jouwe) maar je hoort die center constant ondanks dat er 4 enorme speakers omheen staan (2x 603 en 2x 604)
Ook hier ga jij natuurlijk zeggen dat je dat wel weet en dat er eigenlijk geen ruimte voor isIk vind het toch een gemiste kans want als je een goede center koopt dan krijg je er echt weer een dimensie bij. Je hebt al prachtige speakers + sub, dan snap ik niet waarom er geen center meer van af kan
Anyway, your choice
Misschien wil ik nog eens de q10c proberen, maar ik verwacht geen wereldschokkende veranderingen gezien mijn ervaringen met de q9c.
Naar mijn ervaring is een goede versterker goed in staat een fysieke center te vervangen door dit geluid over de voorspeakers te mengen. Ik besef wel dat je dan wel enigszins recht voor de speakers moet zitten.
Ja, bij films wel. Sterker nog; bij films komt het grootste deel van het geluid uit de center. Maar als je geen center aangesloten hebt, kan je je versterker zo instellen dat hij dat geluid over de normale voorkanalen weergeeft.BitchCrew schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:29:
vergis ik me nu heel erg, maar uit uw center speaker komt toch voornamelijk het gebabbel ?
Verwijderd
Uit een center komt met films inderdaad ook gebabbel ja. Ik zit natuurlijk niet constant naar te luisteren maar het voegt echt iets extra's toe. Valt moeilijk te omschrijven maar ook bij muziek kun je horen dat het kanaal apart aangestuurd wordt. Ik zou zeggen: kom luisteren dan zul je horen dat een goede center echt van toegevoegde waarde is (en dan bedoel ik niet een lullig satteliet speakertje waar je alleen stemmen uit hoort).BitchCrew schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:29:
Verwijderd
Nee nou ja, ik had het ook meer over deze center speaker:Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:31:
[...]
Ik heb hier al een KEF q9c gehad, en die heb ik weer weg gedaan. Ook ivm vriendin die hem niet mooi vond (hoewel ik dat wel met haar eens was), maar het voegde gewoon eigenlijk niks toe.
Misschien wil ik nog eens de q10c proberen, maar ik verwacht geen wereldschokkende veranderingen gezien mijn ervaringen met de q9c.
Naar mijn ervaring is een goede versterker goed in staat een fysieke center te vervangen door dit geluid over de voorspeakers te mengen. Ik besef wel dat je dan wel enigszins recht voor de speakers moet zitten.

Ik kan alleen maar zeggen dat hij een belangrijk onderdeel uitmaakt van het geheel maar je zal er ongetwijfeld ook wel zonder kunnen
Een center is m.i. vitaal in zowel film als multi-channel muziek. Zelfs met speakers die een goed stereobeeld neer kunnen zetten ga je het verschil duidelijk merken wanneer er veel informatie over de fronts én de center wordt gestuurd. De discussie wordt helemaal plat geslagen wanneer je in je ruimte mensen hebt die niet in de sweet spot zitten.Naar mijn ervaring is een goede versterker goed in staat een fysieke center te vervangen door dit geluid over de voorspeakers te mengen. Ik besef wel dat je dan wel enigszins recht voor de speakers moet zitten.
Waarbij ik wel de kanttekening maak dat je beter geen center hebt dan een slechte of niet matchende center; ik heb een paar maanden met een el-cheapo Sony kreng gedraaid en dat was gewoon een verslechtering t.o.v. phantom mode. Nu ik een center uit dezelfde serie heb (lelijk ding trouwens) wil ik echter niet meer zonder.
[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-08-2006 15:43 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Een center kan veel toevoegen, maar in een opstelling zoals hierboven voegt het weinig toe. Ik heb ook jaren zonder center films gekeken en pas sinds ik een ruime opstelling heb (3-4 meter tussen de fronts) kreeg ik problemen met de plaatsing van de stemmen. En dat overigens alleen als ik niet op de sweetspot zat.Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:24:
[...]
oei oei...dat is een gevaarlijke opmerking! Een centerspeaker die niks toevoegt?? Ik spreek uit eigen ervaring dat zo'n center HEEEEL wat kan toevoegen ondanks een krappe opstelling. M'n pa heeft namelijk een complete B&W 5.1 set met een super goeie center van B&W en dat voegt ontzettend veel toe, vooral met DTS en DD opnames. Onze kamer is ook redelijk krap (ok iets minder dan de jouwe) maar je hoort die center constant ondanks dat er 4 enorme speakers omheen staan (2x 603 en 2x 604)
Ook hier ga jij natuurlijk zeggen dat je dat wel weet en dat er eigenlijk geen ruimte voor isIk vind het toch een gemiste kans want als je een goede center koopt dan krijg je er echt weer een dimensie bij. Je hebt al prachtige speakers + sub, dan snap ik niet waarom er geen center meer van af kan
Anyway, your choice
Ik kijk vaak films met meerdere mensen (niemand op de sweetspot maar er langs) en de center zorgt er dan goed voor dat de stemmen daadwerkelijk uit het midden komen.
\_Specs_/
ZiegoM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:43:
[...]
Een center kan veel toevoegen, maar in een opstelling zoals hierboven voegt het weinig toe. Ik heb ook jaren zonder center films gekeken en pas sinds ik een ruime opstelling heb (3-4 meter tussen de fronts) kreeg ik problemen met de plaatsing van de stemmen. En dat overigens alleen als ik niet op de sweetspot zat.
Ik kijk vaak films met meerdere mensen (niemand op de sweetspot maar er langs) en de center zorgt er dan goed voor dat de stemmen daadwerkelijk uit het midden komen.
Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:55:
het is een REL Strata III. Ik ben er zelf erg blij mee, de buren iets minder..

Verwijderd
Precies, ik zeg ook niet dat je er niet zonder kunt maar het kan wel degelijk veel toevoegen. Zijn opstelling is inderdaad krapjes maar hier bij ons klinkt die B&W center fantastisch en dat heeft alles te maken met de opstelling en de kwaliteit van de center.ZiegoM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:43:
[...]
Een center kan veel toevoegen, maar in een opstelling zoals hierboven voegt het weinig toe. Ik heb ook jaren zonder center films gekeken en pas sinds ik een ruime opstelling heb (3-4 meter tussen de fronts) kreeg ik problemen met de plaatsing van de stemmen. En dat overigens alleen als ik niet op de sweetspot zat.
Thnx. Frontspeakers hangen op 1,85 m1 en had achteraf gezien wel wat lager gekund. Volgende keer beterVerwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:00:
@MJVR
Omtrent de buren kan ik melden dat ze echt blij zijn met m'n nieuwe opstelling in vergelijking met de oude. Ze komen dan ook regelmatig op visite en dat er een bar is met veelal genoeg drank zal daaraan ook wel een grondslag hebben. Enige uitzondering zijn de onderburen maar die hebben de neiging zo'n beetje overal moeilijk over te doen helaas.
P.S. Die tafel (Le Corbusier) incl. stoelen zijn inderdaad behoorlijk prijzig. Bijkomend geluk dat het een cadeau was.
2 x de helft
Subwoofer?? Hier heet dat gewoon hond.Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:55:
[afbeelding]
Woei! Ik heb nieuwe luidsprekers gekocht..: Mordaunt-Short 908!
Voor 400euro 2e hands met ook nog bijhorende center. Ik ga ze gebruiken voor 2.0 setup, dus geen idee wat ik met de center ga doen. Wil namelijk TV op computer aansluiten en 5.1 set op pc voor films. Hier voor had ik Eltac Concept 400 dingen, echt groot verschil met deze luidsprekers. Deze zijn veel zuiverder, en niet zon dreunende bass. Ben er erg blij mee. Alleen heb nu problemen met mijn versterker het rechter kanaal doet het perfect, maar het linker kanaal klinkt helemaal nergens naar. Gewoon geen hoge tonen en hele slechte bass.. Het is een erg oude versterker, Luxman L-3 is hij nu officieel overleden? of is het mayb nog fixable? M'n vader heeft ook nog een Marantz PM-80 die is overigens ook kapot maar hij zei dat die nog wel te maken is. Misschien moet ik dat anders maar proberen.
Volgens mij ligt ie nu heel laag bij de grond te woefen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:28:
[...]
Hehe... omg.
Blaft jullie hond subsonisch laag dan?
hieromtrent kan ik melden dat onze hond geen subsonische tonen weergeeft, godzijdank..
hij is wel lief
hij is wel lief
Verwijderd
Mijn hond kan heel vreemd piepen als ie moet gapenGemineye schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:00:
hieromtrent kan ik melden dat onze hond geen subsonische tonen weergeeft, godzijdank..
hij is wel lief
Grappig, ik heb echt zo ongeveer dezelfde configuratie besteld bij Conrad. Moet zeggen dat die Eltax speakers me niet tegenvallen voor dat geld; het is geen top of the bill, maar hey, voor dat bedragVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:41:
Zaterdagnacht besteld, dus maandag verwerkt...en dinsdag kwam de pakketdienst langs.
Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen.
Een preview (mn testopstelling) is hier te zien (klik voor grotere foto).
[afbeelding]
En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels. En dit was het enige dat ik nog had liggen...en het bleek niet echt goed (de uitgangen van de receiver werken niet echt perfect op zo'n solide stuk koper, heb het met moeite werkend gekregen (de fronts tot nu toe
)).
Voor de sub gebruik ik een 'HQ' RCA-RCA kabel van 2.5 meter.
Samen met die Mivoc sub hangen ze aan m'n Denon PMA-925R versterker met Philips CD/DVD speler. Omdat deze versterker vier speakers uitgangen heeft (geen surround, maar A &
Versterker + CD Speler:

Eltax speakers:

Mivoc, aangesloten via high power:

Ik denk dat ik dan kijkende naar wat ik er in totaal voor heb uitgegeven (iets meer dan €300) een best aardige set bijelkaar heb geraapt
HENG HENG
Verwijderd
Leuk om te zien
. Hoe bevalt die sub bij jou? Ik vind het toch wel een mooi ding voor 130 euro, vooral bij Ice Age en Finding Nemo
klonk het laag vrij bruut
.
En die speakers, zijn dat de Eltax Concept 500? Die ga ik misschien volgend jaar ook kopen, omdat die eltax Universe toch een beetje slapjes is
(de center doet het aardig met stemmen, maar muziek mag wel wat voller...dus die front zuilen wil ik gaan vervangen). Als het niet de Concept 500 serie is, mag ik vragen welke dan
?
Voor meer plaatjes etc. van mijn HT kan ik je nog doorverwijzen naar mn topic op dvd.nl
.
En die speakers, zijn dat de Eltax Concept 500? Die ga ik misschien volgend jaar ook kopen, omdat die eltax Universe toch een beetje slapjes is
Voor meer plaatjes etc. van mijn HT kan ik je nog doorverwijzen naar mn topic op dvd.nl
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 16:32 ]
Speakers zijn inderdaad Eltax concept 500. Erg goeie prijs/kwaliteit verhouding, ik had niet verwacht dat het geluid zo goed zo zijn.
De sub had ik er bij genomen omdat dat zeker bij films gewoon een wat bruter effect geeft, achteraf gezien eigenlijk helemaal niet nodig, want die Eltax speakers geven zelf al meer dan voldoende laag.
Op m'n versterker heb ik het laag er bijna helemaal uitgedraaid, en dan de cut-off op de Mivoc wat hoger gezet; laatstelijk een middagje zitten testen en inregelen, daarbij uitgevonden dat er inderdaad bruut veel laag uit komt
Al met al zeer geslaagde koop
Knappe receiver overigens die Pioneer. Ik ben juist weer teruggegaan naar 2.1 omdat ik surround voor muziek toch niet je van het vond (luister meer CD dan dat ik film kijk). Radio luisterde ik evenmin al naar, dus was een losse versterker eigenlijk het meest voor de hand liggend. Deze Denon kon ik vrij goedkoop krijgen, en hij levert meer dan voldoende power.
De sub had ik er bij genomen omdat dat zeker bij films gewoon een wat bruter effect geeft, achteraf gezien eigenlijk helemaal niet nodig, want die Eltax speakers geven zelf al meer dan voldoende laag.
Op m'n versterker heb ik het laag er bijna helemaal uitgedraaid, en dan de cut-off op de Mivoc wat hoger gezet; laatstelijk een middagje zitten testen en inregelen, daarbij uitgevonden dat er inderdaad bruut veel laag uit komt
Al met al zeer geslaagde koop
Knappe receiver overigens die Pioneer. Ik ben juist weer teruggegaan naar 2.1 omdat ik surround voor muziek toch niet je van het vond (luister meer CD dan dat ik film kijk). Radio luisterde ik evenmin al naar, dus was een losse versterker eigenlijk het meest voor de hand liggend. Deze Denon kon ik vrij goedkoop krijgen, en hij levert meer dan voldoende power.
[ Voor 23% gewijzigd door Spacecowboy op 15-08-2006 17:02 ]
HENG HENG
Ik heb ze destijds bij de Aldi gekocht onder de naam Tangent Avantgarde 200. En deze raad ik af als up-grade. Dat is het namelijk niet snel, tenzij je de speakertjes van een mini-setje ermee vervangt.
Ik heb ze zelf ook en zou je het liefst vervangen, want als de muziek wat complexer wordt, wordt het al snel een rommeltje wat je hoort. Daarbij klinken ze vrij schel en is het midden gebrekkig. Ik zal eens proberen of ik ze met een up-grade van de (goedkope) interne bekabeling en condensatoren wat aan kan doen, maar het liefst schaf ik dus nieuwe speakers aan (ware het niet dat ik er nu geen geld voor heb).
Ik heb ze zelf ook en zou je het liefst vervangen, want als de muziek wat complexer wordt, wordt het al snel een rommeltje wat je hoort. Daarbij klinken ze vrij schel en is het midden gebrekkig. Ik zal eens proberen of ik ze met een up-grade van de (goedkope) interne bekabeling en condensatoren wat aan kan doen, maar het liefst schaf ik dus nieuwe speakers aan (ware het niet dat ik er nu geen geld voor heb).
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Bedoel je die concept 500 of die universe? Van wat je beschrijft heb ik in ieder geval geen last; midden meer dan voldoende; hoog misschien iets té, maar door wat aan de treble te draaien heb ik daar ook geen last meer van.DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:57:
Ik heb ze destijds bij de Aldi gekocht onder de naam Tangent Avantgarde 200. En deze raad ik af als up-grade. Dat is het namelijk niet snel, tenzij je de speakertjes van een mini-setje ermee vervangt.
Geluidsbeleving is uiteraard altijd een subjectief geheel... Wat de een mooi vind, vind de ander doffe ellende...
HENG HENG
Ik bedoel de speakers die jij hebt staan. Behalve dat die van mij grijs zijn, is het uiterlijk ervan precies het zelfde. Het kan zijn dat Eltax en Lifetec wat met namen aan het goochelen zijn.
Om te kunnen oordelen of zo ook echt het zelfde zijn, zou ik de drivers, de aansluit terminal of het filter moeten zien...
Misschien leuk om te lezen: HIFI.NL :: Aldi luidsprekers!? door René van Es.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Het zijn inderdaad dezelfde speakers.DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:17:
Ik bedoel de speakers die jij hebt staan. Behalve dat die van mij grijs zijn, is het uiterlijk ervan precies het zelfde. Het kan zijn dat Eltax en Lifetec wat met namen aan het goochelen zijn.Om te kunnen oordelen of zo ook echt het zelfde zijn, zou ik de drivers, de aansluit terminal of het filter moeten zien...
Ik moet er wel bijzeggen dat ik deze speakers niet heb gekocht met het idee een high-end systeem aan te schaffen. Als ik het vergelijk met mijn vorige set (samsung gecombineerde DVD-speler/receiver. Dat ding kon alleen ultra laag of ultra hoog...) is het geluid prima in orde. Uiteraard speelde ook het beschikbare budget mee, dus dan moet je gewoon een compromis maken.
Stond bij mij ook in de handleiding; ik moest er wel even om lachen, want dat zijn het gewoon niet... Dat hoor ik zelfs als non-audiofielMedion zegt in de handleiding: “Het zijn werkelijk één van de beste Hi-Fi luidsprekers op de markt”. De vervoeging van het werkwoord “zijn” is net zo fout als de stelling!
[ Voor 15% gewijzigd door Spacecowboy op 15-08-2006 17:45 ]
HENG HENG
Verwijderd
Hmm, nu ik jou review lees zie ik dat er in die Concept 500 'slechts' 2x130mm drivers zitten...dan denk ik dat ik toch voor de Concept 400 ga (met 2x200mm drivers). Dit zal toch zeker wel een verschil maken met de zuilen uit de Eltax Universe, zeker omdat ik die beide sets nu al in bezit heb en weet hoe het klinkt.DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:57:
Persoonlijk ben ik er wel van overtuigd dat de Concept 400 zuilen een wereld van verschil zullen maken tov de zuilen die bij de 5.0 Universe set zitten...die heb jij misschien nooit gehoord, maar zonder de sub uit de 5.1 opstelling komt daar vrij mager geluid uit
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.Spacecowboy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:55:
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 18:13 ]
Daarom raad ik slindenau ook af deze te kopen als hij een up-grade wil. Zoals ook al op HIFI.NL gezegd wordt, kan je beter nog even doorsparen en/of op koopjesjacht gaan bij "echte" merken. Daar heb je veel meer plezier van omdat de stap vooruit veel groter is.Spacecowboy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:31:
Ik moet er wel bijzeggen dat ik deze speakers niet heb gekocht met het idee een high-end systeem aan te schaffen. Als ik het vergelijk met mijn vorige set (samsung gecombineerde DVD-speler/receiver. Dat ding kon alleen ultra laag of ultra hoog...) is het geluid prima in orde. Uiteraard speelde ook het beschikbare budget mee, dus dan moet je gewoon een compromis maken.
Ze staan bij mij immers ook nog wat aangeeft dat ik er wel plezier aan heb, maar genieten kan ik er niet van...
Hifi.nl....
LOL! Echt de referentie ooit wat mij betreft. Jammer dat dat forum daar niet meer open is. Wat een ongelooflijke onzinsite is dat zeg!
LOL! Echt de referentie ooit wat mij betreft. Jammer dat dat forum daar niet meer open is. Wat een ongelooflijke onzinsite is dat zeg!
Nickname does not reflect reality
Onderbouw jouw mening eens, want deze reactie is lastig serieus te nemen zonder serieuze onderbouwing.Brad Pitt schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:06:
Hifi.nl....

Een site die artikelen als deze:Daklem schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:28:
[...]
Onderbouw jouw mening eens, want deze reactie is lastig serieus te nemen zonder serieuze onderbouwing.
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2646
serieus publiceert kan ik ook niet meer serieus nemen.
\_Specs_/
Hier dus precies andersom. Die keer dat ik film kijk red ik dat ook wel met stereo. Als ik straks afgestudeerd ben koop ik wel een fatsoenlijke 5.1 receiver erbij voor video.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58:
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.
Voor wat betreft dat artikel op hifi.nl lees ik gewoon een stukje waarin iemand zijn mening geeft over bepaalde speakers. Ik zie daar het probleem niet zo inBrad Pitt schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:06:
Hifi.nl....
Zoals ik hiervoor al zeiDeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:01:
[...]
Daarom raad ik slindenau ook af deze te kopen als hij een up-grade wil. Zoals ook al op HIFI.NL gezegd wordt, kan je beter nog even doorsparen en/of op koopjesjacht gaan bij "echte" merken. Daar heb je veel meer plezier van omdat de stap vooruit veel groter is.
Ze staan bij mij immers ook nog wat aangeeft dat ik er wel plezier aan heb, maar genieten kan ik er niet van...
HENG HENG
Verwijderd
ZiegoM schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:40:
[...]
Een site die artikelen als deze:
Die dingen zijn amper groter dan een lucifer...biostabiel anyonePrijzen:
Basic: 200 euro
Silver: 360 euro
Gold: 900 euro
Gold Special: 900 euro
Platinum: 1650 euro
Idd zonde van je geld, kan je net zo goed een drol op tafel leggen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:10:
[...]
![]()
[...]
Die dingen zijn amper groter dan een lucifer...biostabiel anyone?
Sterker nog... Je hoort verschil vanachter DUBBEL GLAS! Kom op mensen, laat me niet lachen. Zeg dan gewoon dat die hele site gewoon betaalde reclame-onzin is. Geen weldenkend mens kan dit soort lariekoek toch serieus nemen. Van een site met dit soort onzin is meteen élke review niet meer geloofwaardig.
Ook zo mooi: élke maar dan ook echt élke verandering is een verbetering. Of je nu een ander meubeltje koopt (hoorbaar), een matje onder je cd-speler legt (hoorbaar), je cd's schuin afsijdt (hoorbaar), de zijkant van de cd's een kleurtje geeft (hoorbaar), een houten blokje op je luidspreker plakt (!!!) (hoorbaar), het maakt allemaal niet uit.
Zo'n beetje elke fabrikant van welk produkt dan ook heeft dus incompetente mensen in dienst. Ik bedoel, waarom zien we nu niet op elke luidspreker een houten blokje???
Jammer dat er nog altijd (manipuleerbare) mensen zijn die dit soort meuk geloven.
Ook zo mooi: élke maar dan ook echt élke verandering is een verbetering. Of je nu een ander meubeltje koopt (hoorbaar), een matje onder je cd-speler legt (hoorbaar), je cd's schuin afsijdt (hoorbaar), de zijkant van de cd's een kleurtje geeft (hoorbaar), een houten blokje op je luidspreker plakt (!!!) (hoorbaar), het maakt allemaal niet uit.
Zo'n beetje elke fabrikant van welk produkt dan ook heeft dus incompetente mensen in dienst. Ik bedoel, waarom zien we nu niet op elke luidspreker een houten blokje???
Jammer dat er nog altijd (manipuleerbare) mensen zijn die dit soort meuk geloven.
Nickname does not reflect reality
Hmm, als beginnend HT-liefhebber klinkt dit onderwerp me wat vaag in de oren. Ik volg dit topic nu een tijdje en zie regelmatig langskomen dat je beter een aparte stereo-reciever kan hebben als je muziek wilt luisteren omdat een surround-reciever 'minder goed geluid geeft'?Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58:
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.
Binnenkort ga ik op mezelf wonen \o/ en heb (na erg veel zoek werk
Btw, als straks alles klaar is zal ik nog wel een paar foto's posten van het geheel, ben benieuwd wat julle ervan vinden.
Use the Search Luke...
Eind van deze maand ga ik op zoek naar een setje speakers.
Denk dat ik de oude speakers meeneem en ter plaatse even laat aansluiten, zo kan ik de klanken van speakers vergelijken.
Ik heb een oog op Wharfedale Diamond 8/9 speakers.
Denk dat ik de oude speakers meeneem en ter plaatse even laat aansluiten, zo kan ik de klanken van speakers vergelijken.
Whatever.
Verwijderd
Dat heb ik inderdaad ook vaak gelezen, en ik kan het deels wel begrijpen...een dedicated 2.0 set kan zich volledig concentreren op twee kanalen, en een 5(/6/7).1 moet veel meer 'kunnen'. Dan kan ik best inzien dat er een beetje 'ingeleverd' wordt op elk kanaal.Silentpuma schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:51:
[...]
Hmm, als beginnend HT-liefhebber klinkt dit onderwerp me wat vaag in de oren. Ik volg dit topic nu een tijdje en zie regelmatig langskomen dat je beter een aparte stereo-reciever kan hebben als je muziek wilt luisteren omdat een surround-reciever 'minder goed geluid geeft'?
[...]
Ik heb al ontdekt dat mijn reciever een optie heeft om het geluid Straigt, dus zonder effecten, te versterken en als 2.1 af te spelen. Wat ik me dan afvraag, waarom zou je dan nog een aparte stereoversterker willen hebben voor het afspelen van stereo-materiaal?Niet dat ik daar nog geld voor (over)heb, maar dat vroeg ik me gewoon af
Btw, als straks alles klaar is zal ik nog wel een paar foto's posten van het geheel, ben benieuwd wat julle ervan vinden.
Er zullen natuurlijk wel duurdere modellen zijn die het zowel goed doen in stereo en surround, en anders kan je ook nog 2 monoblokken gebruiken naast je surround receiver als een 'hybride' systeem
Maar ik heb er zelf nog niet echt veel van gemerkt, en ik denk dat voor ons 'niet-audiofielen' het allemaal niet zoveel uitmaakt
Veel plezier iig met je setje, nieuw speelgoed is altijd leuk
Vergeet ook deze niet: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2118ZiegoM schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:40:
[...]
Een site die artikelen als deze:
De favorieten van Exirion zijn die kabellifts volgens mij.
Sowieso lopen er op die site en het htforum een paar mensen rond die audiofiel verwarren met audiomaan. Je kan ze herkennen aan het feit dat ze als eerste wegspurten zodra het woord "dubbelblind" valt.
Waar ik in mijn reply op doelde is het feit dat mijn samsung DVD-speler/receiver gewoon stereo minder goed trok. Aangezien ik erg graag muziek luister en bijna nooit fims kijk, lijkt mij een upgrade richting 2.0 (of 2.1) logischer dan een nieuwe 5.1 receiver kopen die toevallig ook stereo kan afspelen. Achteraf gezien is het geluid van mijn huidige set ook stukken beter dan dat van mijn vorige Samsung, en niet te vergeten, budget speelt hier ook een (teSilentpuma schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:51:
[...]
Hmm, als beginnend HT-liefhebber klinkt dit onderwerp me wat vaag in de oren. Ik volg dit topic nu een tijdje en zie regelmatig langskomen dat je beter een aparte stereo-reciever kan hebben als je muziek wilt luisteren omdat een surround-reciever 'minder goed geluid geeft'?

HENG HENG
Samsung is dan ook niet echt een gerenomeerd hi-fi bedrijf, een goede x.1 reciever zal ook in stereo goed klinken (met goede muzikale speakers! (B&W, KEF, Dali, Quad etc. welke je eigen voorkeur heeft)) of je moet wel een heel erge purist zijn. Mijn marantz sr4600 gebruik ik in stereo en klinkt voor mij prima. Bij goede opnames is het dynamisch bereik gewoon goed.
[ Voor 13% gewijzigd door PHiXioN op 16-08-2006 10:21 ]
Als je voornamelijk 2-kanaals muziek luistert, ben je inderdaad beter af met een stereo-amp.
Is eigenlijk heel eenvoudig: Bij een stereo-amp gaan alle kosten zitten in 2 kanalen, bij een 5-kanaals amp in 5.
Als je zowel films als muziek luistert, ga ik ervanuit dat je met het 'compromis' van'n goede 5.1-receiver alsnog prima zit.
Is eigenlijk heel eenvoudig: Bij een stereo-amp gaan alle kosten zitten in 2 kanalen, bij een 5-kanaals amp in 5.
Als je zowel films als muziek luistert, ga ik ervanuit dat je met het 'compromis' van'n goede 5.1-receiver alsnog prima zit.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Of een gewone receiver met een prima eindversterker/2x monoblok erachterWormaap schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:00:
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
[ Voor 74% gewijzigd door JvS op 16-08-2006 17:17 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dan zal ik even wat laten zien wat ik gekocht heb 

Het was nogal een toestand, de 1 zei dat het wel paste op mijn speakers de ander weer niet.
Maar uit eindelijk is het allemaal goed gegaan.
Helaas wel 2 weken moeten wachten omdat het niet op voorraad was.
Mja ik moest ook zonodig 2 setjes hebben
Verder zien de stands er erg goed uit moet ik zeggen.
Je kan ook wel zienen voelen dat het kwaliteit is.
Maar dat mag ook wel voor die prijs.
De voet is lekker zwaar.
Netjes rubbertjes en spikes bij geleverd. (voor ieder wat wils)
Ik ben er in iedere geval blij mee.

Het was nogal een toestand, de 1 zei dat het wel paste op mijn speakers de ander weer niet.
De voet is lekker zwaar.
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Mooie stands. Heb je een pci van hoe ze "in het wild" staan?
HENG HENG
Verwijderd
Zo zijn de H/K speakers een stuk mooier. Maar waarom worden er spikes bij geleverd? Lijkt me niet dat die speakers onwijs resoneren?TLM schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:34:
Dan zal ik even wat laten zien wat ik gekocht heb
[afbeelding]
De voet is lekker zwaar.
Euhm geloof het of niet.Spacecowboy schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:05:
Mooie stands. Heb je een pci van hoe ze "in het wild" staan?
Ik heb ze vast gekocht voor later.
Ik had nu een best leuke aanbieding voor 95 euro per paar. Dus ik kon ze gewoon niet laten staan voor dat geld. Toen ik mijn setje kocht waren ze nog 150 euro per paar.
Zeker, die speakers komen zo echt meer tot hun recht.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:06:
[...]
Zo zijn de H/K speakers een stuk mooier. Maar waarom worden er spikes bij geleverd? Lijkt me niet dat die speakers onwijs resoneren?
Ik heb ze nu nog aan de muur hangen. Maar dat vind ik 3x niks.
En zo ver gaat mijn kennis over speakers en spikes niet
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Sinds vorige week donderdag staat dit in onze huiskamer te pronken:

Harman/Kardon AVR240
Daar komen deze week nog deze bij (de zwarte):

Mordaunt Short Avant 906i
Bedoeling is om uit te bouwen naar 5.1 met de 905i center, 309i sub en twee 903i bipole speakers.
Harman/Kardon AVR240

Bedoeling is om uit te bouwen naar 5.1 met de 905i center, 309i sub en twee 903i bipole speakers.
[ Voor 10% gewijzigd door Devster op 20-08-2006 21:59 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Nou na een hele tijd niets meer gepost te hebben ga ik jullie een aantal updates geven...
Ik heb sinds feb '06 een nieuw huisje samen met mijn vriendin. Na heel veel verbouwingen en eindelijk vakantie van mijn drukke baan kon ik weer eens wat aan mijn audio doen. Hier het resultaat...
Ik ben begonnen met het maken van een DJ meubel. Alle audio spullen lagen nog bij mijn ouders en die wilde ik nu toch echt wel in mijn eigen huis hebben, maar dan moet het wel netjes in een 'dj-booth'.
Na wat gezocht te hebben op het internet kwam ik een 2de hands meubel tegen van DJ furniture op marktplaats. Heel mooi en handig, maar de Technics zijn niet verzonken (wat ik altijd al wilde
) en er is geen ruimte voor cd spelers...
Samen met mijn vriendin ben ik aan de slag gegaan en dit is het resultaat.

uhmmm... Alle kabels zijn inmiddels vervangen door Ultra link kabels. Speakertjes moeten nog opgehangen worden.

Dit is de PC (soms met de laptop) waar alle mixen live worden opgenomen. Als je in het meubel kijkt zie je de externe geluidskaart. (vorige foto)
Wij hadden de smaak te pakken (geen geld meer voor echte meubels
) dus zijn we gelijk begonnen aan een audio meubel. Ik wilde een laag blok waar mijn 'setje' en center in zou passen. Weer 2 mdf platen gehaald en op elkaar gelijmd, zodat je een dikke plaar krijgt. duhhh....

Moet je dat oude meubel zien.
(waar de tv op staat)

Nee dit is geen regen dit is stof....

Het resultaat! Met mijn nieuwe speakers
B&W CM7. Ik had 4X B&W 604 S2 en een LCR6 S2, maar die heb ik ingeruild voor deze. Alles voor de vrouw he
. Nee hoor die andere dingen waren gewoon te groot. Het lege vak in het midden is natuurlijk voor de center.

Nou dit kastje heeft dus een nieuw leven gevonden als keuken kastje

Let niet op de lelijke kringloop bank er komt een nieuwe lounge hoekbank!

De B&W CM1 als rears op Atacama stands.

Als je goed kijkt zie je dat ik gaten in de poten heb geboord om de kabels weg te werken. De buizen zijn hol van binnen dus zo kan je ze wegwerken. De kabels zijn te min voor de CM1's, maar die had ik al onder de vloer door gelegd vervangen gaat dus niet zo makkelijk.

Daar is het oude setje... in de slaapkamer. Nu kan ik ook harde politie DVD's
vanuit mijn luie bed bekijken.
De center B&W CMC komt pas over 2 weken binnen die hadden ze niet op voorraad.
Alle specificaties....
Yamaha DSP-A2
Yamaha DVD-S796
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492
Ipods
Bekabeling
Van den Hul Optical
Van den Hul CS 122 Hybrid (speakers)
Ultra Link
Speakers
B&W CM serie (CM7 CMC CM1)
Atacama stands
Mijn plannen voor de toekomst zijn een mooie bank en een plat scherm. Daarna vervang ik mijn Yamaha setje. Als ik mijn center binnen heb post ik nog wel een paar foto's. Pfff ik denk dat ik nu maar ga slapen
Ik heb sinds feb '06 een nieuw huisje samen met mijn vriendin. Na heel veel verbouwingen en eindelijk vakantie van mijn drukke baan kon ik weer eens wat aan mijn audio doen. Hier het resultaat...

Ik ben begonnen met het maken van een DJ meubel. Alle audio spullen lagen nog bij mijn ouders en die wilde ik nu toch echt wel in mijn eigen huis hebben, maar dan moet het wel netjes in een 'dj-booth'.
Na wat gezocht te hebben op het internet kwam ik een 2de hands meubel tegen van DJ furniture op marktplaats. Heel mooi en handig, maar de Technics zijn niet verzonken (wat ik altijd al wilde

uhmmm... Alle kabels zijn inmiddels vervangen door Ultra link kabels. Speakertjes moeten nog opgehangen worden.

Dit is de PC (soms met de laptop) waar alle mixen live worden opgenomen. Als je in het meubel kijkt zie je de externe geluidskaart. (vorige foto)
Wij hadden de smaak te pakken (geen geld meer voor echte meubels

Moet je dat oude meubel zien.

Het resultaat! Met mijn nieuwe speakers

Nou dit kastje heeft dus een nieuw leven gevonden als keuken kastje

De B&W CM1 als rears op Atacama stands.

Als je goed kijkt zie je dat ik gaten in de poten heb geboord om de kabels weg te werken. De buizen zijn hol van binnen dus zo kan je ze wegwerken. De kabels zijn te min voor de CM1's, maar die had ik al onder de vloer door gelegd vervangen gaat dus niet zo makkelijk.

Daar is het oude setje... in de slaapkamer. Nu kan ik ook harde politie DVD's
Alle specificaties....
Yamaha DSP-A2
Yamaha DVD-S796
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492
Ipods
Bekabeling
Van den Hul Optical
Ultra Link
Speakers
Atacama stands
Mijn plannen voor de toekomst zijn een mooie bank en een plat scherm. Daarna vervang ik mijn Yamaha setje. Als ik mijn center binnen heb post ik nog wel een paar foto's. Pfff ik denk dat ik nu maar ga slapen

Verwijderd
Mooi setje hoor! Maar de AVR240 ziet er net iets anders uit:Devster schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:11:
Sinds vorige week donderdag staat dit in onze huiskamer te pronken:
[afbeelding]
Harman/Kardon AVR240
[afbeelding]

HK site
Wat een super tv meubel, lastig om te maken? Ik ben al een tijdje opzoek naar zoiets, maar meubels in de winkel zijn óf net niet goed, óf simpel weg te duur. En ik weet niet of ik handig ben met hout, dus..Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
......
Wij hadden de smaak te pakken (geen geld meer voor echte meubels) dus zijn we gelijk begonnen aan een audio meubel. Ik wilde een laag blok waar mijn 'setje' en center in zou passen. Weer 2 mdf platen gehaald en op elkaar gelijmd, zodat je een dikke plaar krijgt. duhhh....
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Het resultaat! Met mijn nieuwe speakersB&W CM7. Ik had 4X B&W 604 S2 en een LCR6 S2, maar die heb ik ingeruild voor deze. Alles voor de vrouw he
. Nee hoor die andere dingen waren gewoon te groot. Het lege vak in het midden is natuurlijk voor de center.
.......
Verwijderd
Dat had ik nou precies ook..
Ziet er heeel erg mooi uit... precies zoals ik 't zou willen hebben, strak en mooi afgewerkt
In de winkel betaal je al gauw 230 euro voor (Ikea) Ik heb de handigheid wel (en anders heb ik wel hulp
) dus ben erg benieuwd naar het aantal uren en kosten totaal
Ziet er heeel erg mooi uit... precies zoals ik 't zou willen hebben, strak en mooi afgewerkt
In de winkel betaal je al gauw 230 euro voor (Ikea) Ik heb de handigheid wel (en anders heb ik wel hulp
Je hebt het meubelmaken wel te pakken. Mooi werk.
Ook een strakke setup. Heb je ook nog plannen voor een andere tv?
Die valt nu een beetje in het niet bij de rest van de setup.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Ik weet uit eigen ervaring dat het maken van het meubel niet veel tijd kost, alleen het aanbrengen van de grondverf en de laklaag daarintegen wel.. Ik ben twee weken in de weer geweest, om er twee lagen grondverf en een drietal lagen hoogglans lak er op aan te brengen..
Woon nu tijdelijk weer bij mijn ouders, dus mijn audio rack staat op zolder en mijn tvmeubel is met één extra laag verhoogt.. Gezien het feit dat het schuren en aflakken me te veel tijd kost, heb ik die laag maar gewoon onbewerkt gelaten..
Woon nu tijdelijk weer bij mijn ouders, dus mijn audio rack staat op zolder en mijn tvmeubel is met één extra laag verhoogt.. Gezien het feit dat het schuren en aflakken me te veel tijd kost, heb ik die laag maar gewoon onbewerkt gelaten..
Denk je wel goed om de hitte productie van je mengpaneel? Ofwel: zorg wel voor goed ventilatie, anders is hij binnen de kortste keren kapotMr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
Verder wel netjes opgezet dat meubel.
't Enige dat ik altijd mis bij zulke meubels is een verzonken plint onder de meubel, zodat ik niet steeds met m'n voeten er tegenaan kom.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Wat een fucking mooie set en spullenMr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
Nou na een hele tijd niets meer gepost te hebben ga ik jullie een aantal updates geven...
Ik ben jaloers.
Bij de IKEA hebben ze dit niet. Dat meubel is te klein er passen geen audio componenten in. Ik ben er ook al 10x gewest tijdens de verbouwing. Ik kan zo een meubel gewoon niet vinden, dan dus maar zelf.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:37:
Dat had ik nou precies ook..
In de winkel betaal je al gauw 230 euro voor (Ikea) Ik heb de handigheid wel (en anders heb ik wel hulp) dus ben erg benieuwd naar het aantal uren en kosten totaal
Het meubel had ik in 1 dag in elkaar incl. het ritje naar de bouwmarkt. Het is echt simpel, 2 mdf platen a 22mm gratis op maat LATEN zagen. Als je thuiskomt van de bouwmarkt schuren en op elkaar lijmen. Na 1,5 uur drogen in elkaar schroeven (en lijmen) en shroefgaten vullen. Het hele geval moet je dan helemaal glad schuren (klote werk). Als laatst grondverf en de hoogglans. Totaal 2 dagen. De kosten 2x 22mm mdf plaat €46,- houtlijm €7,95 6x pootje €18,- = €71,95 ex verf.
Ja ik wil nog een mooie plasma of LCD, maar daar moet ik nog mee wachten. Ik ben nu weer ff blut.rimave schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:48:
[...]
Je hebt het meubelmaken wel te pakken. Mooi werk.
Ook een strakke setup. Heb je ook nog plannen voor een andere tv?
Die valt nu een beetje in het niet bij de rest van de setup.
Er zitten gaten aan de achterkant van het meubel, maar er moeten inderdaad nog 2 fannetjes in. Er is daar genoeg frisse lucht te krijgen,omdat het meubel ongeveer 7cm van de muur staat door het cd rek iets wat uitsteekt. Anders zouden de cd spelers namenlijk teveel boven het mengpaneel hangen.momania schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:54:
[...]
Denk je wel goed om de hitte productie van je mengpaneel? Ofwel: zorg wel voor goed ventilatie, anders is hij binnen de kortste keren kapot
Verder wel netjes opgezet dat meubel.
't Enige dat ik altijd mis bij zulke meubels is een verzonken plint onder de meubel, zodat ik niet steeds met m'n voeten er tegenaan kom.
Op mijn tv in de slaapkamer zekerSjoewe schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44:
[...]
Wat een fucking mooie set en spullen
Ik ben jaloers.
Ik ben ook altijd jaloers als ik in dit topic kijk... zoveel mooie spullen

[quote]Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
Speakers
Atacama stands
En ik vond onze vorige infinity's al te groot. Deze zijn gewoon BRUUT
Speakers
Atacama stands
En ik vond onze vorige infinity's al te groot. Deze zijn gewoon BRUUT
[ Voor 84% gewijzigd door JSTPS op 18-08-2006 12:12 ]
Waar zit volgens jou het verschil tussen de 600s2 en de CM serie. Is dit echt type afhankelijk? Of zijn er echt grote verschillen tussen de twee lijnen?Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
Nou na een hele tijd niets meer gepost te hebben ga ik jullie een aantal updates geven...![]()
Ik heb sinds feb '06 een nieuw huisje samen met mijn vriendin. Na heel veel verbouwingen en eindelijk vakantie van mijn drukke baan kon ik weer eens wat aan mijn audio doen. Hier het resultaat...![]()
Ik ben begonnen met het maken van een DJ meubel. Alle audio spullen lagen nog bij mijn ouders en die wilde ik nu toch echt wel in mijn eigen huis hebben, maar dan moet het wel netjes in een 'dj-booth'.![]()
Na wat gezocht te hebben op het internet kwam ik een 2de hands meubel tegen van DJ furniture op marktplaats. Heel mooi en handig, maar de Technics zijn niet verzonken (wat ik altijd al wilde) en er is geen ruimte voor cd spelers...
Samen met mijn vriendin ben ik aan de slag gegaan en dit is het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hadden de smaak te pakken (geen geld meer voor echte meubels) dus zijn we gelijk begonnen aan een audio meubel. Ik wilde een laag blok waar mijn 'setje' en center in zou passen. Weer 2 mdf platen gehaald en op elkaar gelijmd, zodat je een dikke plaar krijgt. duhhh....
![]()
[afbeelding]
Moet je dat oude meubel zien.(waar de tv op staat)
[afbeelding]
[afbeelding]
Het resultaat! Met mijn nieuwe speakersB&W CM7. Ik had 4X B&W 604 S2 en een LCR6 S2, maar die heb ik ingeruild voor deze. Alles voor de vrouw he
[afbeelding]
Nou dit kastje heeft dus een nieuw leven gevonden als keuken kastje![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
De B&W CM1 als rears op Atacama stands.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Daar is het oude setje... in de slaapkamer. Nu kan ik ook harde politie DVD'svanuit mijn luie bed bekijken.
Alle specificaties....
Yamaha DSP-A2
Yamaha DVD-S796
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492
Ipods
Bekabeling
Van den Hul Optical
Ultra Link
Speakers
Atacama stands
Ik heb ze eigenlijk nooit in dezelfde ruimte met dezelfde kabels vergeleken, maar wat ik zo hoor is dat de CM serie wat meer open geluid heeft. Hij is beter in het hoog en mid en daardoor hoor je meer detail. Het lijkt of mijn 604en altijd nog in een laagje plastic zaten verpakt, maar dan moet ik wel zeggen dat ik ook kabels heb vervangen. Je moet het gewoon een x met je eigen oren horen...jappo112 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:31:
[...]
Waar zit volgens jou het verschil tussen de 600s2 en de CM serie. Is dit echt type afhankelijk? Of zijn er echt grote verschillen tussen de twee lijnen?
Aangezien hier behalve cinema sets, ook wel stereo sets voor alleen muziek voorbij komen (en als ik het nog goed herinner het stereo set topic een tijd geleden geopend en daarna weer gesloten was) gooi ik deze plaatjes van mijn luister setup hier dan ook maar.
Mijn stiekeme trots:

Ja, koptelefoons.
Source:
NAD C521i als transport voor een gemodde Zhaolu 1.3.
Versterkers:
Eddie Current EC-01 voor de Beyer
Mapletree Ear+ HD voor de Grado
Koptelefoons:
Grado RS-1
Beyer Dynamic DT770/250
Mijn stiekeme trots:

Ja, koptelefoons.
Source:
NAD C521i als transport voor een gemodde Zhaolu 1.3.
Versterkers:
Eddie Current EC-01 voor de Beyer
Mapletree Ear+ HD voor de Grado
Koptelefoons:
Grado RS-1
Beyer Dynamic DT770/250
Leuk om te zien dat ook hier gebruikers ronddwalen die hoofdtelefoongebruik (erg) serieus nemen. Mooie verzameling digitalmind!
Verwijderd
Ik heb de oude CM's , maar die nieuwe. ontzettend mooi, ik kan er niet aan beginnen ook ivm binnenkort een nieuwe DV-868AVi van pioneer, maar als ik een aardige geld prijs zou winnen wist ik het wel, schitterende speakers, complimenten hoor!!!!!!!! ben er echt even stil van, wat een design
Ben wel benieuwd naar de nieuwe CM serie; de oude vond ik erg tegenvallen in het hoog, het laag was wel erg mooi. Ze zijn wel erg bling geworden, de oude zijn qua looks toch wat strakker.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik vraag me af of die Diamond 8 en 9 serie veel verschillen qua klank.meendering schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:04:
Eind van deze maand ga ik op zoek naar een setje speakers.
Ik heb namelijk 2 Diamond 8.4 zuilen maar moet er nog een keer een center bij hebben. Nu wordt de diamond 8 center niet meer gemaakt maar die van de 9 serie wel. Ik vraag me dus af of het geluid een beetje gelijk aan elkaar blijft.
Jammer genoeg zijn er geen winkels meer die veel Wharfedale spul hebben staan, niet hier in de buurt (overijssel) in ieder geval
DeeD2k2 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:33:
Leuk om te zien dat ook hier gebruikers ronddwalen die hoofdtelefoongebruik (erg) serieus nemen. Mooie verzameling digitalmind!
Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met het zoeken naar de juiste hoofdtelefoon voor mij, en denk dat ik hem met de RS-1 heb gevonden. Ik was oorspronkelijk op zoek naar een RS-2, maar die kon ik niet makkelijk in goede staat vinden, en toen besloot ik maar om het budget overboord te gooien en toch voor de RS-1 te gaan. Zeer energiek geluid dat erg gedetaileerd is, gewoon een enorm leuk geluid waar je niet stil bij kan zitten. Soms na een paar uur wat vermoeiend, maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Zeker in combinatie met de Mapletree is het een erg goede setup waar ik vooral oudere rock op luister.
De DT770/250 en EC-01 is vooral voor electronica bedoeld. Enorme bass (qua volume en extensie) en sprankelend hoog. Het middengebied is terughoudend wat juist goed uitkomt voor elektronische muziek. Wel is de EC-01 erg krachtig, eigenlijk te krachtig voor de 250ohm versie DT770 die ik heb. Mijn standaard volume is slechts 2/20, en ik luister niet bepaald zachtjes. Ik ben dan ook opzoek naar een oude 600ohm versie om wat meer controle over het volume te hebben.
Qua verzameling is het niet zo veel meer... een maand geleden had ik ook nog een Grado SR-325i, een Sennheiser HD-580, een Audio Technica A700, en nog een Firestone versterker en Firestone USB dac.
Wel denk ik er nog over om een draaitafel toe te voegen en een betere cd speler, maar voorlopig ben ik wel tevreden. Tuurlijk, als ik ooit een Grado PS-1, HP-1, of HP-2 tegenkom en ik kan hem dan ook nog betalen (voorlopig niet, de huidige marktwaarde voor die drie is ongeveer $1300), dan zal de RS-1 wel vervangen worden.
Voor het geld is deze setup qua geluidskwaliteit niet te vergelijken met een speaker setup die hetzelfde zou moeten kosten. Wel zit je natuurlijk met een hoofdtelefoon op je hoofd en is soundstage nooit zo indrukwekkend als met speakers, maar de voordelen waren voor mij groot genoeg om het bij hoofdtelefoons te houden.
[ Voor 13% gewijzigd door digitalmind op 18-08-2006 20:57 ]
@Mr.David, strakke meubels zeg! Goed bezig!
Ook ik ben afgelopen week even aan het klussen geweest.
Heb voor mn HT versterker een bak gemaakt, wou eerst een heel meubel maken, maar dat was me ietsje teveel werk en heb er helaas niet de ruimte voor.
Dus heb ik een kist gemaakt van 22m MDF (hxbxd) 30 x 48 x 48 cm
Geverft in de kleur kiezel.
Ziet hieronder het resultaat:

Hij staat naast mn tv meubel. Daar was geen ruimte meer, wil er binnenkort een center speaker inparkeren.
Ook ik ben afgelopen week even aan het klussen geweest.
Heb voor mn HT versterker een bak gemaakt, wou eerst een heel meubel maken, maar dat was me ietsje teveel werk en heb er helaas niet de ruimte voor.
Dus heb ik een kist gemaakt van 22m MDF (hxbxd) 30 x 48 x 48 cm
Geverft in de kleur kiezel.
Ziet hieronder het resultaat:

Hij staat naast mn tv meubel. Daar was geen ruimte meer, wil er binnenkort een center speaker inparkeren.
Whatever.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.