Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Je mag het wel iets beter afwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

lowfi schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:47:
Je mag het wel iets beter afwerken...
Kan er prima mee leven, dit is van dichtbij genomen.
Van afstand zie je er niks van. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
meendering schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:02:
[...]

Kan er prima mee leven, dit is van dichtbij genomen.
Van afstand zie je er niks van. :)
Je kan het mooier afwerken door langer te schuren. Ik had zelf ook dat probleem met mijn meubel. Als je echt lang schuurt en daarna verft lijkt het wel massief, maar dan moet je wel geduld hebben. Bij mijn audio/tv meubel zie je op sommige plekjes ook nog dat er 2 platen op elkaar zijn gelijmd, alleen kan je dat pas vanaf een cm of 20 zien. Ik vond het wel best na een avond en ochtend geschuurd te hebben. ;)

De DJ desk die ik deels aangepast heb is van dezelfde kwaliteit als jou meubel, niets mis mee. Voor een strak blok in de huiskamer kan je misschien iets meer tijd er in steken, maar dat is ieder z'n eigen mening. Zoals je al zij van een afstand zie je het niet. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.David op 18-08-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:37:
[...]

Je kan het mooier afwerken door langer te schuren. Ik had zelf ook dat probleem met mijn meubel. Als je echt lang schuurt en daarna verft lijkt het wel massief, maar dan moet je wel geduld hebben. Bij mijn audio/tv meubel zie je op sommige plekjes ook nog dat er 2 platen op elkaar zijn gelijmd, alleen kan je dat pas vanaf een cm of 20 zien. Ik vond het wel best na een avond en ochtend geschuurd te hebben. ;)

De DJ desk die ik deels aangepast heb is van dezelfde kwaliteit als jou meubel, niets mis mee. Voor een strak blok in de huiskamer kan je misschien iets meer tijd er in steken, maar dat is ieder z'n eigen mening. Zoals je al zij van een afstand zie je het niet. O-)
Ik denk dat eerder de verfdruppels aan de rand het 'probleem' zijn, alhoewel dat ook verergerd kan lijken door de jpeg compresie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Prachtig, digitalmind!
Foto's van mijn nieuwe frontspeakers komen binnenkort, 2x Mission M34i beuken, net nieuw O+

[ Voor 25% gewijzigd door BARO op 18-08-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 12:31
digitalmind schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:57:
Aangezien hier behalve cinema sets, ook wel stereo sets voor alleen muziek voorbij komen (en als ik het nog goed herinner het stereo set topic een tijd geleden geopend en daarna weer gesloten was) gooi ik deze plaatjes van mijn luister setup hier dan ook maar.

Mijn stiekeme trots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ja, koptelefoons. :)
Source:
NAD C521i als transport voor een gemodde Zhaolu 1.3.

Versterkers:
Eddie Current EC-01 voor de Beyer
Mapletree Ear+ HD voor de Grado

Koptelefoons:
Grado RS-1
Beyer Dynamic DT770/250
Is t gewoon laat of staat er echt vanaf 1450 euro?

http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=17293

K hoop dat het een andere soort munteenheid is, anders ben je ziek bezig met je geld :+

[ Voor 4% gewijzigd door JSTPS op 19-08-2006 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Het is laat. ;) Deel de prijs maar door ongeveer 10, dan zit je in de buurt van de prijzen bij (Duitse) webshops...

Maar, waarom zou juist hij dan ziek bezig zijn met zijn geld? Zoek voor de grap de prijzen van de speakers en versterkers die hier voorbij komen eens op. Waarom zou je dat niet uitgeven aan een hoofdtelefoon?

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Zag meerdere zeer mooie opstellingen. Helaas woon ik op een flatje en heb die mogelijkheden wat minder. Maar ik mag niet klagen over mijn set.
Deze bestaat uit:

Philips Plasma 42PF9966/12
Denon AVR-3806
Philips DVD DVP720SA
JVC CD-wisselaarXLF-216
Pioneer CD-brander PDR-509
Front Speakers: Lyric LS-3 front
Surround Speakers: Motion
PC Asus Pundit (barebone pc met standaard DVI) + 1x 250 Gb + 1x 300 Gb HD

Krijg het helaas niet voor elkaar om fotootjes te uploaden. Heb me gehouden aan de maximale afmetingen en Kb's. Iemand ideeën?

Groeten van Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:56:
[...]

Is t gewoon laat of staat er echt vanaf 1450 euro?

http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=17293

K hoop dat het een andere soort munteenheid is, anders ben je ziek bezig met je geld :+
Haha, nee, zoals DeeD2K2 al zei is de DT770 ongeveer 1/10e van dat. Grappig trouwens dat je juist die opzocht, ipv de Grado. ;)
Maar alle gekheid op een stokje, ik denk dat je toch wel in de buurt van 5 keer zoveel uit moet geven aan een gelijkwaardige speaker set. Natuurlijk lever je met hoofdtelefoons wat in in soundstage en comfort, maar detail en snelheid is veel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door digitalmind op 19-08-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed mijn mijn setje, heb wel alles in de kleur ( Black-Ash ) :*)

2x KEF Q5, 2x KEF IQ3, 1x KEF Q9C, 1x REL Q150e

1x Pioneer VSX 2014i
1x Pioneer DVR-230-S

Afbeelding 1
Afbeelding 2

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:22:

1x Pioneer VSX 2014i
1x Pioneer DVR-230-S

[afbeelding]
[afbeelding]
Ja leuk, maar product foto's hoeven we niet. Foto's van de thuis situatie daarintegen zijn wel gewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:22:

1x Pioneer VSX 2014i
1x Pioneer DVR-230-S

Afbeelding 1
Afbeelding 2
Zo als je ziet heb ik het veranderd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
digitalmind schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:20:
[...]

Haha, nee, zoals DeeD2K2 al zei is de DT770 ongeveer 1/10e van dat. Grappig trouwens dat je juist die opzocht, ipv de Grado. ;)
Maar alle gekheid op een stokje, ik denk dat je toch wel in de buurt van 5 keer zoveel uit moet geven aan een gelijkwaardige speaker set. Natuurlijk lever je met hoofdtelefoons wat in in soundstage en comfort, maar detail en snelheid is veel beter.
Ik heb ook die andere opgezocht hoor :P Die waren rond de 800 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:20:
[...]

Zo als je ziet heb ik het veranderd :9
Heu? Bijna, nu nog foto's van thuis. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Laatst online: 21:05

Offtrack

Ondertitel

Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
[afbeelding]
Het resultaat! Met mijn nieuwe speakers _/-\o_ B&W CM7. Ik had 4X B&W 604 S2 en een LCR6 S2, maar die heb ik ingeruild voor deze. Alles voor de vrouw he O-) . Nee hoor die andere dingen waren gewoon te groot. Het lege vak in het midden is natuurlijk voor de center.
Haha wat grappig! Ik heb net ongeveer z'n grotere broertje gebouwd:
(links en rechts onder komen nog deurtjes)
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/eersteideethmb.jpg
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:

De center B&W CMC komt pas over 2 weken binnen die hadden ze niet op voorraad.

Alle specificaties....

Yamaha DSP-A2
Yamaha DVD-S796
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492
Ipods

Bekabeling
Van den Hul Optical
Van den Hul CS 122 Hybrid (speakers)
Ultra Link

Speakers
B&W CM serie (CM7 CMC CM1)
Atacama stands

Mijn plannen voor de toekomst zijn een mooie bank en een plat scherm. Daarna vervang ik mijn Yamaha setje. Als ik mijn center binnen heb post ik nog wel een paar foto's. Pfff ik denk dat ik nu maar ga slapen :z
Supermooi hoor, al genoeg gezegd maar nog maar een keertje. Ik ga toevallig ook binnenkort naar die speakers luisteren, ben benieuwd, zelfde kleur ook die mijn "vrouwtje" ook zo mooi vindt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:26:
[...]

Supermooi hoor, al genoeg gezegd maar nog maar een keertje. Ik ga toevallig ook binnenkort naar die speakers luisteren, ben benieuwd, zelfde kleur ook die mijn "vrouwtje" ook zo mooi vindt!!
Ga jij je speakers nu ook alweer dumpen? :P

Net als ik nooit tevreden...

Helaas moeten die van mij weg om wat geld in het laatje te krijgen :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
[b][message=26324080,noline]
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/95.jpg
8) _/-\o_ :9~
Prachtige speaker, waarom staat ie niet op de site vav BW? Daar hebben ze alleen de CM1 afgebeeld staan. Hoe duur waren deze? Ik zie ook geen gaatjes voor de fronts, zijn die er uberhaupt niet? Ben je niet bang dat er ooit iemand met zn vngers aan zit? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

PHiXioN schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

Prachtige speaker, waarom staat ie niet op de site vav BW? Daar hebben ze alleen de CM1 afgebeeld staan. Hoe duur waren deze? Ik zie ook geen gaatjes voor de fronts, zijn die er uberhaupt niet? Ben je niet bang dat er ooit iemand met zn vngers aan zit? :/
Bij de CM1 zijn de frontjes magnetisch. Dat zal ook voor z'n grotere broers gelden, denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
PHiXioN schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

Volgens mij waren deze 600 euro per speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:56:
[...]

Volgens mij waren deze 600 euro per speaker.
Aangezien ik zelf 2 x DM601's heb was ik van plan om dit ooit met DM603 en LCR600 uit te breiden, maar als het verschil inderdaad 200 euro is dan spaar ik liever door en worden het deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
De frontjes zijn inderdaad magnetisch... Ze komen vanzelf op de juiste plaats. Ik heb ze er echter zelf niet op, omdat ik wel hou van een beetje bling bling :*) . Wat betreft vingers aan de speakers: :( }) .

Ik heb voor het hele setje een schijtprijs betaald _O- . Ik had dus de 4 x 604 S2 + LCR S2. Deze heb ik mogen inruilen voor........ € 2100,-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 7(8)7 .
Ik moest nog € 1100,- bijbetalen en kreeg nog als cadeau 2 x inruil Magnat speakers en een versterker voor mijn DJ booth.

CM1 € 400 per stuk
CM7 € 800 per stuk
CMC € 800

Totaal: € 3200,-

De kleuren zijn te zien op de site van B&W. De kleur die wij hebben gekozen is Wenge. Dit komt overeen met koloniaal, neigend naar donker bruin. *O* Erg vrouw vriendelijk idd ^)

Verder heb je nog Kersen en Leenbakker Beuken! -O- .
Offtrack schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Haha wat grappig! Ik heb net ongeveer z'n grotere broertje gebouwd:
(links en rechts onder komen nog deurtjes)
[afbeelding]
(klikbaar)
Jij hebt ook een mooi meubel gemaakt! Heb jij voor de dikte ook platen op elkaar gelijmt? En inderdaad als je iets in je hoofd hebt en je kan het niet vinden, kan je het beter zelf doen. :7 .

[ Voor 34% gewijzigd door Mr.David op 20-08-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ik was vergeten commentaar op het meubel te geven. Ook zeker goed gedaan, past er mooi bij. Ik heb zelf ook rond gekeken naar dit soort meubels in de winkel, en vaak lijkt het alsof ontwerpers die AV-meubels maken geen idee hebben van wat er allemaal in moet komen te staan. Glasplaten die 10 cd uit elkaar staan of meubels waar alleen een tv en een dvd-speler op passen.. 8)7 |:(

Dan heb je wel een merk als spectral, maar dan heb je een meubel dat even duur is als de zooi die erin staat.

p.s. als je de speakers nog online registreert krijg je misschien ook zo'n mooie B&W parker pen die ik 2 dagen geleden in de post vond. >:)

[ Voor 25% gewijzigd door PHiXioN op 20-08-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:57:
[...]

Ga jij je speakers nu ook alweer dumpen? :P

Net als ik nooit tevreden...

Helaas moeten die van mij weg om wat geld in het laatje te krijgen :)
Tja, helaas is de economische situatie een beetje verandert thuis, en vind mijn vriendin het uberhaupt geen idee om 5 speakers met "puist" zoals zij het noemt in huis te hebben (b&w 800 serie). Dus maar "downgraden" en aangezien het b&w geluid mij nog steeds enorm aanstaat zijn dit natuurlijk wel een optie, alhoewel de CM serie altijd zeer gemixde reviews heeft gekregen (vroeger en nu.. niet dat reviews alles zeggen).
PHiXioN schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:14:
Ik was vergeten commentaar op het meubel te geven. Ook zeker goed gedaan, past er mooi bij. Ik heb zelf ook rond gekeken naar dit soort meubels in de winkel, en vaak lijkt het alsof ontwerpers die AV-meubels maken geen idee hebben van wat er allemaal in moet komen te staan. Glasplaten die 10 cd uit elkaar staan of meubels waar alleen een tv en een dvd-speler op passen.. 8)7 |:(

Dan heb je wel een merk als spectral, maar dan heb je een meubel dat even duur is als de zooi die erin staat.

p.s. als je de speakers nog online registreert krijg je misschien ook zo'n mooie B&W parker pen die ik 2 dagen geleden in de post vond. >:)
Ik zoek nu al een aantal maanden naar een betaalbare meubel, maar kan echt niks vinden dat a)betaalbaar b) al mijn spullen kwijt kan c) niet te hoog en lekker breed.. maar dat de meeste mensen dit willen is nog nie bij de fabrikanten doorgedrongen denk ik. Ga misschien gewoon maar zelf wat hout kopen en een meubelmaker/timmerman het in elkaar laten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Mr.David schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:58:
Jij hebt ook een mooi meubel gemaakt! Heb jij voor de dikte ook platen op elkaar gelijmt? En inderdaad als je iets in je hoofd hebt en je kan het niet vinden, kan je het beter zelf doen. :7 .
Ja, ik heb ook de platen verlijmd, maar 18+22mm, zodat ik precies 4 cm zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4135.JPG

Alvast een hint naar wat er van de week gaat komen :) Als dat klaar is, dan is mijn kamer af. Dan maak ik ook nog even een mooie shoot met alles er op en eraan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 20-08-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
PHiXioN schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:14:

Ah... Dat moet ik dan maar snel doen dan! Thanx
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:41:
[...]

Tja, helaas is de economische situatie een beetje verandert thuis, en vind mijn vriendin het uberhaupt geen idee om 5 speakers met "puist" zoals zij het noemt in huis te hebben (b&w 800 serie). Dus maar "downgraden" en aangezien het b&w geluid mij nog steeds enorm aanstaat zijn dit natuurlijk wel een optie, alhoewel de CM serie altijd zeer gemixde reviews heeft gekregen (vroeger en nu.. niet dat reviews alles zeggen).

[...]

Ik zoek nu al een aantal maanden naar een betaalbare meubel, maar kan echt niks vinden dat a)betaalbaar b) al mijn spullen kwijt kan c) niet te hoog en lekker breed.. maar dat de meeste mensen dit willen is nog nie bij de fabrikanten doorgedrongen denk ik. Ga misschien gewoon maar zelf wat hout kopen en een meubelmaker/timmerman het in elkaar laten zetten...
Ik en mijn vriendin willen altijd al de 804 en de 805 alleen kan ik die helaas nog niet betalen. }:| Ik denk dat ik de aankomende jaren deze speakers hou. Eerst een andere TV, versterker en DVDspeler daarna zie ik wel weer.

Meubels zijn drama... :'( Gewoon zelf doen. Tekening maken (meten is weten) en in 1 dag staat je meubel! Dan een dagje schilderen en klaar... d:)b Je hoeft echt niet handig te zijn of ervaring te hebben. Ik had zelf ook nog nooit iets gemaakt van hout, gewoon logisch nadenken dan komt alles goed. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mr David

Kleine tip over de nautilus serie van B&W.
Je kunt beter de 803 dan de 804 nemen of 4 x 805 omdat de 805 beter is dan de 804
de 804 is de wat mindere speaker in de nautilus serie .
Heb zelf meerdere malen deze speaker vergeleken ook met blind kiezen (met een bril waar je niet door heen kan kijken ) kwam ik elk keer tot de conclusie dat de 804 minder presteerde dan de 805.

Nogmaals het is maar een tip .

Mvag L.E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet state-of-the-art maar wel een behoorlijk geluid ;)

Afbeeldingslocatie: http://arne.bluearena.com/pics/1683t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arne.bluearena.com/pics/1682t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arne.bluearena.com/pics/1681t.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:39:
Mijn pauper opstelling heeft maar 2 speakers, mag dat nog doorgaan voor home cinema? of kan ik de pics beter achterwege laten? ;)
who gives a fuck dat het maar 2 speakers zijn. Ik zeg altijd maar zo: beter 2 goede speakers dan 5 slechte :P

Maar ik zou zeggen kom maar op dan met die pauper plaatjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:48:
[...]

who gives a fuck dat het maar 2 speakers zijn. Ik zeg altijd maar zo: beter 2 goede speakers dan 5 slechte :P

Maar ik zou zeggen kom maar op dan met die pauper plaatjes :P
check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:35:
@ Mr David

Je kunt beter de 803 dan de 804 nemen of 4 x 805 omdat de 805 beter is dan de 804
Heb zelf meerdere malen deze speaker vergeleken ook met blind kiezen (met een bril waar je niet door heen kan kijken ) kwam ik elk keer tot de conclusie dat de 804 minder presteerde dan de 805.

Mvag L.E
Blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik deel deze mening absoluut niet.
B&W zegt zelf dat de kevlar konus is ontworpen om midden tonen zo goed mogelijk weer te geven. Ik kan me goed voorstellen dat bij redelijk volumes het midden slechter wordt door grote bewegingen van de conus ten behoeve van de lage tonen in de 805s. Hier heeft de 804s geen last van. Tevens is de ophanging van de lage/midden toner van de 805s niet optimaal vergeleken met de ophanging van diezelfde midden toner in de 804s. Of je dit hoort? Tja, dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Ik vond persoonlijk de 805s prachtig klinken maar te weinig bas hebben. Size does matter.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ik zie het grote broertje van de mijne. :)

Hoe krijg je eigenlijk stands op die dingen? Ik zit geen gaatjes bij mn 601's, dus moeten die dan geboord worden (mooi niet bij mij in elk geval)? Of bevestig je die dingen op een andere manier? Dat vroeg ik me eerlijk gezegd af. Ik heb nu nog geen plek om ze op stands te zetten, maar wellicht in de toekomst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

PHiXioN schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:17:
[...]

Hoe krijg je eigenlijk stands op die dingen? Ik zit geen gaatjes bij mn 601's, dus moeten die dan geboord worden (mooi niet bij mij in elk geval)? Of bevestig je die dingen op een andere manier? Dat vroeg ik me eerlijk gezegd af. Ik heb nu nog geen plek om ze op stands te zetten, maar wellicht in de toekomst wel.
je wil je luidsprekers vast maken aan de stands? Heb ik niet gedaan, ze staan er bij mij gewoon los op (heb ook 602's). Ik ga mooi niet in die dingen zitten boren zeg.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:07:
[...]

Blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik deel deze mening absoluut niet.
B&W zegt zelf dat de kevlar konus is ontworpen om midden tonen zo goed mogelijk weer te geven. Ik kan me goed voorstellen dat bij redelijk volumes het midden slechter wordt door grote bewegingen van de conus ten behoeve van de lage tonen in de 805s. Hier heeft de 804s geen last van. Tevens is de ophanging van de lage/midden toner van de 805s niet optimaal vergeleken met de ophanging van diezelfde midden toner in de 804s. Of je dit hoort? Tja, dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Ik vond persoonlijk de 805s prachtig klinken maar te weinig bas hebben. Size does matter.
De 805's te weinig bas...? De 805's hebben echt een heerlijke (mid) bas, wellicht iets te weinig sublaag maar daar is de subwoofer wel weer voor. Ik heb zel wel redelijk dicht bij de muur staan moet ik erbij zeggen. Ik heb trouwens de 804's niet beluisterd, was bang dat ik er mee weg zou lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Teaser:

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4148.JPG
Lamp

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4151.JPG
Speaker

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4155.JPG
Kabelzooi

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4156.JPG
DVD speler

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4160.JPG
Lamp (achterkant)

Meer vanmiddag / vanavond :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Weet iemand of de Wharfedale Diamond 8 en 9 serie veel van elkaar verschillen qua klank? Ik heb 2 Diamond 8.4 speakers maar kan nergens meer een 8 serie center vinden. Wil dus misschien een Diamond 9 center erbij halen maar die moet dan natuurlijk wel overeenkomen qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:17:
[...]

Ik ben er zeer tevreden mee.. denk dat ik ze pas over 30 jaar van de hand doe als het niet later is ;)

Ik had deze speakers een jaar of 2 terug al beluisterd en pas een maand of 3 geleden aangeschaft. Vond vooral het hoog erg mooi, bij gitaarpartijen e.d. komt dat mooi naar voren. In diverse reviews komt de serie er ook vrij goed uit.
Ze staan er los op, de stands hebben wel gaten maar de speakers niet (en daar ga ik niet in boren). Bepaalde speakers zullen wel voorgeboord zijn zodat je ze aan de stands kunt bevestigen. Maar eigenlijk is dat niet nodig. Met het gewicht staan ze er stevig op. De filtjes eronder zorgen wel dat het niet gaat vibreren.

De stands op zich zijn wel een beetje wiebelig maar bij normaal gebruik kan er weinig mee gebeuren. :)
proller schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:05:
Teaser:

[afbeelding]
Speaker

Meer vanmiddag / vanavond :*)

Is dat een electrostaat of een 'gewone' speaker?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:21:
Is dat een electrostaat of een 'gewone' speaker?
Is net een el-cheapo satteliet of een tv-speaker :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Zo, vandaag, een jaar nadat we in ons nieuwe huis zitten, heb ik eindelijk mijn kamer verder af kunnen maken. Natuurlijk direct pics geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4187.JPG
Overzichtje van de home cinema.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4189.JPG
Overzicht van de andere kant, en mijn minikantoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4191.JPG
TV, 5.1 speakers, decoder, dvd speler en versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4196.JPG
Minikantoor met fotostudio (ribbon photo printer), Sony TFT, Medion tobo en Logitech MX7 muis.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4197.JPG
Zijkant bureau.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4198.JPG
DVD en rommelhoekje, magazines, telefoons, Tom Tom...

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4199.JPG
Spreekt voor zich.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4185.JPG
Mijn nieuwe zelf ontworpen hanglamp. Bovenin 2x TL, onder 3 dimbare spots, op remote!

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4186.JPG
Lekker film kijken. *flits*

Specs:

TV: Philips 26PF8946 26" LCD
Speakers: Bose AM6.III 5.1
Decoder: UPC ding
DVD speler: Sony DVP-NS400D
Versterker: Sony STR-DE497 DD/DTS/5.1
Alles verbonden met Profigold kabels
Lamp: Eigen ontwerp
AV meubel: Eigen ontwerp
Bank: Oude van ons oude huis (wordt dus nog vervangen door iets moois)
Posters: LOTR en PotC, van PosterSale

Da war et ;) Ben er wel blij mee eigenlijk. Slaapkamer wordt zo een beetje kantoor en woonkamer in één _/-\o_ Nu nog een koelkast :P

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 20-08-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Nounou, ziet dat er even netjes uit. Ik dacht trouwens dat Bose alleen maar van die dubbele speakertjes had. Waar heb je de subwoofer staan? Oh ja, om niet volledig uit de toon te vallen en toch wat te zeuren, is het niet een beetje te wit zo? Krijg er bijna zo'n wachtkamergevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Iets wat op de foto's slecht te zien is, is het complete overzicht (heb (nog) geen camera met groothoeklens). Alles is gebroken wit, de meubels zijn grijs, alleen op de foto's komt dat niet tot zijn recht. De posters aan de muur geven ook kleur (alhoewel dit nu wat sobere posters zijn). Tevens zijn de luxaflex dicht, als die open zijn krijg je meer kleur in de kamer hoor. Scheelt een berg. Maar anders kwam mijn nieuwe lamp niet tot zijn recht ;)

En Bose maakt dus ook enkele cubes, scheelt danb ook de helft in prijs ;) En voor de slaapkamer goed genoeg.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4200.JPG
Raampjes

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4201.JPG
Sfeer zonder flits

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4202.JPG
Sub + PStwo

@ hieronder:

Ik had planten, maar die gingen dood :P Ik had ook vissen, die gingen ook dood. Check ook die 2 vaasjes op het av meubel ;) Verder wil ik tussen mijn bank en mijn rommelplanken nog een mooie grote groene plant met grote bladen neerzetten, maar heb geen idee of dat zal staan. En het is en blijft een slaapkamer he, geen woonkamer ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Nik op 20-08-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
[off-topic] Wat planten neerzetten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

proller schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:41:

En het is en blijft een slaapkamer he, geen woonkamer ;)
Als je je slaapkamer al zo 'geupdate' hebt... Waar blijven de pic's van je woonkamer dan?? :P

Verder strakke slaap/movie/werk-plek hoor, erg netjes geworden. d:)b

En wat is het toch met zelf gemaakte AV-meubels hierzo... Kom ik straks met me gemodde TV-meubeltje van klasse 'Leenbakker' aankakken, voelt gelijk stuk minder goed... -O- :+

[ Voor 31% gewijzigd door Silentpuma op 20-08-2006 20:16 ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 20:59
Hoe groot is deze kamer wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Silentpuma schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:09:
[...]

Als je je slaapkamer al zo 'geupdate' hebt... Waar blijven de pic's van je woonkamer dan?? :P

Verder strakke slaap/movie/werk-plek hoor, erg netjes geworden. d:)b

En wat is het toch met zelf gemaakte AV-meubels hierzo... Kom ik straks met me gemodde TV-meubeltje van klasse 'Leenbakker' aankakken, voelt gelijk stuk minder goed... -O- :+
Woonkamer foto's (en de rest van het huis) wil ik best uploaden, maar dan naar de HK.

Zelf je meubels bouwen is gewoon hot, zeker omdat je het dan zo kan indelen zoals jij wil. Voorla omdat er op de markt niets te krijgen is (of heel duur is), is zelfbouw populair :P

Bedankt voor je compliment :)
BlaCKErrOR schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:15:
[...]

Hoe groot is deze kamer wel ?
6.5 meter bij 3 meter en een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:16:
[...]

Mooi setje hoor! Maar de AVR240 ziet er net iets anders uit:
[afbeelding]
HK site
Je hebt helemaal gelijk ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Omg Proller, strakke set! Erg netjes ingericht ook :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:35:
@ Mr David

Mvag L.E
Nog een tip van mij, deze schijnt nog beter te klinken... vraag maar aan Justin Timberlake. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/Model_Nautilus/detail_large_one.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
PHiXioN schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 01:22:
[...]

Nog een tip van mij, deze schijnt nog beter te klinken... vraag maar aan Justin Timberlake. :P

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/images/icons/fotos/791-a.jpg

Ja, en volgens mij klinken deze nog wat gedetaileerder in de lagere tonen :+

De nieuwe Magnats Vintage 990 overschrijdt de grenzen van de conventionele luidsprekers, na een ontwikkelingsperiode van 30 jaar ontstond de extravagante en duurste luidspreker van Magnat tot dusver. De nieuwe Vintage zal voor een verkoopprijs van 20.000 EUR verkrijgbaar zijn.
Deze speaker moet voor de ultieme high-end ervaring gaan zorgen. De nieuwe superspeaker Vintage 990 is een actieve 4-weg staande luidspreker, die de ware schoonheid van muziekweergave op het allerhoogste niveau moet gaan garanderen. Vintage betekent in het Engels ''goede kwaliteit''. Dat dit kenmerk aan de wieg staat van deze Magnat speaker, wordt reeds duidelijk bij de weergave van de bas, immers voor de meer voelbare dan hoorbare lage tonen zorgt een enorme 60 cm. grote woofer. Dit met een frequentiebereik van 10 Hz tot maximaal 60 Herz. Deze woofer wordt aangestuurd door een 1500 Watt geïntegreerde eindtrap.

Een speaker die zoveel kwaliteit in zichzelf verenigt, kan zich niet in de standaardmaten passen. De speaker met een hoogte van bijna 2 meter en een gewicht van 250 KILO benodigd voor een optimaal muziekgenot een minimale luisterafstand van drie meter.

[ Voor 58% gewijzigd door JSTPS op 21-08-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Nu nog iemand met een foto van de Avalon Sentinel en we hebben de jaarlijkse: "Kijk toch eens wat een coole speakers er bestaan als je teveel geld hebt en absoluut geen smaak voor design" posts ook weer gehad. :P

Als het dan toch geld mag kosten, doe mij dan maar de Celestion A3 of de Celestion Kingston. Het moet allemaal niet té zot gaan worden, vind ik. Of Ayon Audio, dat mag ook. Prachtdingen, die speakers.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Magnat...

20.000 euro en dan nog dat lelijke logo op de stofkap over de spreekspoel, blergh. Net als Sjonny ze heeft liggen in de hoedenplank van z'n golf /no offence. ;)

Mooie sets komen er voorbij, proller d:)b

:w iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

:w Play! Hoe gaat' ie trouwens? :P

Ontopic: StudioLab luidsprekers toch besteld. Is iets voor deze week. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

62,5 cm woofer :? Dat is 24.5"! En daarbij is het ding ook nog eens spuglelijk :r

Ik weet dan ook vrijwel zeker dat ie het geld niet waard is...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
deepspace schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:00:
62,5 cm woofer :? Dat is 24.5"! En daarbij is het ding ook nog eens spuglelijk :r

He meneertje! Niet mijn speakers afkraken he :N _O- _O- Je weet dat ik het niet echt bedoel he :+

[ Voor 6% gewijzigd door JSTPS op 21-08-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

ik vind et ook niks hoor :P

Sja ach, waarschijnlijk verzinnen ze weer wat nieuws, ze moeten wat...
Maar als mensen dat gels ervoor overhebben, moet ze dat maar doen. :>

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Spuuglelijk, ok. Maar klinken doet het wel, hoor. Magnat weet heus wel waar ze mee bezig zijn. Het ding is enorm strak in het laag en klinkt voor de rest ook zeker goed, als je aan het shoppen bent voor een hi-end speaker kan je deze ook zeker eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS

Heb je ooit wel eens een goede auto sub gezien voor een paar duizend euries? Die dingen zijn kleiner dan mijn sub maar daar komt wel effe 100 keer zoveel uit :X

EDIT: Ik heb het over m'n z-340 he, dus niet over een normale speakerset :P Gewoon even vergeleken. Ik zeg ook niet dat die dingen mooi klinken maarja daar zijn de andere speakertjes voor :P

[ Voor 18% gewijzigd door JSTPS op 21-08-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
SOEDARKMASTER schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:04:
[...]
Heb je ooit wel eens een goede auto sub gezien voor een paar duizend euries? Die dingen zijn kleiner dan mijn sub maar daar komt wel effe 100 keer zoveel uit :X
Rendement is wat anders dan kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
SOEDARKMASTER schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:04:
[...]

Moet het hard gaan dan? Koop PA... Als ik 20.000 Euro neertel voor een luidsprekerset, dan verwacht ik ook enige afwerking.

Btw, WTF heb je 1500 Watt vermogen voor nodig? :X

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Barry|IA schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:37:
[...]

Moet het hard gaan dan? Koop PA... Als ik 20.000 Euro neertel voor een luidsprekerset, dan verwacht ik ook enige afwerking.

je buren weg te blazen....

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:37

vanDaal

-ismeereentje

proller schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:14:
Zo, vandaag, een jaar nadat we in ons nieuwe huis zitten, heb ik eindelijk mijn kamer verder af kunnen maken. Natuurlijk direct pics geschoten:

[afbeelding]
Netjes! Hoe heb je die kabel naar je LCD zo goed weggewerkt? Via de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[...]

Om een woofer van +60cm strak aan te sturen? Moet maar eens weten wat voor vermogen aan eindamps er in de topsubwoofers zitten tegenwoordig.

Afwerking, afwerking... Ga je op basis van een foto zeggen dat die luidspreker niet goed afgewerkt is? Dat je het design niet mooi vindt, oke, maar om te zeggen dat het een slecht afgewerkte luidspreker is.

Ik vind de B&W Nautilus een afschuwelijk ding maar is hij daarom lelijk afgewerkt?
De Vintage 990 is bijvoorbeeld al veel knapper in donker hout en met een afdekking over de woofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/magnat_2050.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:50:
Om een woofer van +60cm strak aan te sturen? Moet maar eens weten wat voor vermogen aan eindamps er in de topsubwoofers zitten tegenwoordig.
Als een gemiddelde 18" PA woofer 98 dB rendement kan halen, kan een 24" versie dat ook. Dan heb je maar een paar watt nodig voor flink wat geluid.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Laatst online: 12-09 15:20
Die magnats zijn het toppunt van decadentie. Magnat toch een budget speler in de markt van luidsprekers probeert z'n imago op te vijzelen.

Maar dat neemt niet weg dat deze luidsprekers een aardige muur van geluid produceren. Ik heb deze luidsprekers een keer gehoord, al van ver... wel te verstaan. Ik liep op een audiobeurs en je hoorde de heletijd een diepe zware dreun door het halve gebouw. Op een gegeven moment maar eens opzoek gegaan. In een kamer van Magnat stonden deze reuzen te stampen. Ze zijn belachelijk groot, ik geloof wel een meter of 2 hoog. En de bass die er uit komt als het volume openstaat is gigantisch. De kamer werd wel angstvallig door menig audiofiel gemeden moet ik zeggen. Dat neemt echter niet weg dat het best imposant was om deze luidsprekers in actie te zien/ horen/ voelen.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
[...]

Daar heb ik het niet over, ik had het erover dat jij zei dat het MAAR 24 inch was en dat je dat klein vond. Ik reageerde daarop en zei dat de sub niet gigantisch hoeft te zijn om goed geluid te geven.

Heb je trouwens ooit geluisterd naar die subs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 21:49

Exigence

dnkroz

SOEDARKMASTER schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:49:
[...]

Daar heb ik het niet over, ik had het erover dat jij zei dat het MAAR 24 inch was en dat je dat klein vond.
Heeft hij dat gezegd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

brutalbasterd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:44:
Die magnats zijn het toppunt van decadentie. Magnat toch een budget speler in de markt van luidsprekers probeert z'n imago op te vijzelen.
Ondanks dat Magnat vaak wat goedkoper is dan de concurrenten, vind ik het toch niet echt een budgetmerk. Vroeger leverden ze kwalitatief goede producten af. Volgens mij was het de laatste jaren ietsje minder, maar tegenwoordig zijn ze best weer goed op weg. De Quantum 5 serie klonk mij zeer goed in de oren namelijk, niks mis mee, al helemaal niet voor de prijs. Alleen jammer dat de 505 een beetje erg lomp is, maar goed.

Ik ben het wel met je eens dat dit meer een publiciteitsstunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 02:45:
Die Magnat...

20.000 euro en dan nog dat lelijke logo op de stofkap over de spreekspoel, blergh. Net als Sjonny ze heeft liggen in de hoedenplank van z'n golf /no offence. ;)

Mooie sets komen er voorbij, proller d:)b

:w iedereen
Vind ze wel meevallen qua design. Grote jopen zijn het wel! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031010/ina1_24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 08:56
Ik wil toch ook wel eens showen wat ik allemaal heb staan hier. Helaas is de camera hier van thuis niet al te best dus heb ik aardig wat moeten Photoshoppen.
De specs van mijn set:Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gruns121/Allesklein.jpg
Totaal plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gruns121/Stereoklein.jpg
JVC Receiver :) .

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gruns121/Rechterklein.jpg
Rechter Eltax speaker.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gruns121/Linksklein.jpg
En de linker Eltax speaker.

Ik heb de receiver en de speakers 2de hands gekocht. De geluidskaart en geluidskabel zijn nieuw gekocht. Ik dit setje al een tijdje en was een upgrade van een oude Technics versterker en Jamo E310 speakers. Ook de onboard geluidskaart is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Draai links en rechts even om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

brutalbasterd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:44:
Wat een arrogante uitspraak. Sorry, maar daar kan ik echt niet mee om. Het is zo een beetje een vies-audiofiel toontje dat er achter zit. "Het is maar budget, dus pwah, als ze een Hi-end proberen te maken, is het een imago/publiciteitsstunt". En dat wordt maar weer bewezen doordat de kamer waar deze staan te spelen inderdaad gemeden wordt door audiofielen. Zo een houding was de reden waarom ik het bij Audioforum afgestapt ben. Bij kabels van 3000 euro de meter en rainbowfolie (en het intrekken van vrijheid tot mening, ander verhaal) trek ik de lijn van het absurde en het elitaire snobisme. Dag deed ik met het handje.

Enfin, ik dwaal af. Het is datzelfde soort luchtje dat rond de JBL Ti(K) hangt, de Eltax Camargue, ... en ik kan er nog wel een heel deel verzinnen. Ga nou toch eens gewoon af op het geluid van zo een luidsprekers in plaats van op het (vaak onterechte) budget-aura van de merknaam. Dit is overigens niet persoonlijk bedoeld, hoor, brutal, maar gewoon een algemene uitspraak. :)

Het blijkt vaak wel een leuke knuppel in audio-hokken te zijn als je zegt dat je B&W helemaal niets vindt. Mag ik dan net de gelukkige zijn die dat inderdaad zo vindt. Qua prijs/kwaliteit loopt B&W enorm achter op andere merken, imo. En zoals eerder gezegd vind ik de Nautilus spuug-lelijk en belachelijk geprijsd (granted, dat is die Magnat ook), terwijl het voor vele 'audiofielen' het Nirwana is. Naajaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:27:
[...]
Als een gemiddelde 18" PA woofer 98 dB rendement kan halen, kan een 24" versie dat ook. Dan heb je maar een paar watt nodig voor flink wat geluid.
Nu zit jij zelfs PA met Hifi te vergelijken, en rendement met kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:37:
[...]

Het blijkt vaak wel een leuke knuppel in audio-hokken te zijn als je zegt dat je B&W helemaal niets vindt. Mag ik dan net de gelukkige zijn die dat inderdaad zo vindt. Qua prijs/kwaliteit loopt B&W enorm achter op andere merken, imo. En zoals eerder gezegd vind ik de Nautilus spuug-lelijk en belachelijk geprijsd (granted, dat is die Magnat ook), terwijl het voor vele 'audiofielen' het Nirwana is. Naajaa...
Wat vind jij dan goede merken op gebied van prijs/kwaliteit? Niet dat ik voor B&W ben ofzo hoor, meer aangezien ik niet zo veel weet van Hifi speakers ben ik wel benieuwd welke merken veel bieden voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Neoflip schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:47:
[...]
Wat vind jij dan goede merken op gebied van prijs/kwaliteit? Niet dat ik voor B&W ben ofzo hoor, meer aangezien ik niet zo veel weet van Hifi speakers ben ik wel benieuwd welke merken veel bieden voor hun geld.
Grappig voorbeeld, maar: Eltax, bvb. Heb al veel goede ervaringen met het merk en heb hier ooit eens een "onderzoek" gepost naar m'n Eltax Camargue, waar de kosten voor de componenten apart ongeveer gelijk waren aan de kosten van de luidspreker. En daar zit dan nog de winst in voor de verkoper, de werkuren, etc.. Dat kan tellen als prijs/kwaliteit.

Verder ben ik een grote fan van Franse en Engelse makelijk. Vooral Engelse dan. De oude pioniers (Celestion, Wharfedale, Tannoy, ... ) en de relatieve nieuwkomers (Monitor Audio, Castle Acoustics, Mordaunt-Short, Quad, Mission ... ). B&W is in mijn ogen een Engelsman die zijn roots deels verloren is. Spijtig genoeg, want vroeger deden ze heel mooie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:54:
[...]

Grappig voorbeeld, maar: Eltax, bvb. Heb al veel goede ervaringen met het merk en heb hier ooit eens een "onderzoek" gepost naar m'n Eltax Camargue, waar de kosten voor de componenten apart ongeveer gelijk waren aan de kosten van de luidspreker. En daar zit dan nog de winst in voor de verkoper, de werkuren, etc.. Dat kan tellen als prijs/kwaliteit.

Verder ben ik een grote fan van Franse en Engelse makelijk. Vooral Engelse dan. De oude pioniers (Celestion, Wharfedale, Tannoy, ... ) en de relatieve nieuwkomers (Monitor Audio, Castle Acoustics, Mordaunt-Short, Quad, Mission ... ). B&W is in mijn ogen een Engelsman die zijn roots deels verloren is. Spijtig genoeg, want vroeger deden ze heel mooie dingen.
Je vergeet infinity >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Liever in m'n auto dan in m'n huis, eerlijk gezegd. :P
En daarenboven zit Infinity bij de Harman groep. Die is zo Amerikaans als McDonalds. :P

[ Voor 18% gewijzigd door TomSwinnen op 21-08-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:54:
[...]

Wel stom dan dat veel mensen bij voorbaat al denken van "Eltax, pff, low budget prut". Volgens mij zegt budget dan niet zo veel als ik jouw verhaal zo lees. Goedkoop spul kan dus ook wel goed zijn (net als bij de Aldi ;) ).

Ik heb zelf niet zo heel veel merken gehad en gehoord, ik heb zelf Tannoy Mercury speakers die ik erg fijn vind klinken alleen missen die aardig wat middentonen. Deze worden dus vervangen door Wharfedale's (die ik al binnen had maar 1tje was kapot geleverd). Ik heb ook 2 B&W's DM302's die tevens erg fijn klinken, dit is echter al een vrij oud model speaker maar ik was wel gelijk verkocht in de winkel door het warme zuivere geluid. Die Wharfedale's moet ik dus nog afwachten hoe ze klinken, aangezien bij 1 van de speakers de tweeter stuk was bij aankomst. De andere speaker, die wel goed is, klinkt wel erg zuiver (mooie volle bassen en middentonen en fijne hoge tonen weergave) maar met 2 speakers klinkt het natuurlijk 10x beter :P Voor 129 euro per stuk vind ik het echt niet gek in ieder geval.

Vroeger had ik spul van Jamo, voor het geld leuk spul maar klonk vrij schel naar mijn mening. Een kameraad heeft alles van Mission op een Yamaha versterker, klinkt ook heel erg mooi. Die speakers waren ook niet eens zo gek duur voor wat ze bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Neoflip schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:27:
[...]
Wel stom dan dat veel mensen bij voorbaat al denken van "Eltax, pff, low budget prut". Volgens mij zegt budget dan niet zo veel als ik jouw verhaal zo lees. Goedkoop spul kan dus ook wel goed zijn (net als bij de Aldi ;) ).
...
Die mensen hebben meestal nog nooit een Eltax gehoord. Laat staan de Camargue. Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00031586.jpg

Dat is even 'low budget prul' voor luidsprekers als een Lexus 'low budget prul' is voor auto's. :P
Budget zegt inderdaad weinig, of toch niet alles. Sommige extreem dure spullen zijn ook extreem prachtig. Ik denk dan aan een erg mooie buizenamp of dergelijk. Maar niet alles met een groot prijskaartje heeft een groot geluid (bekend voorbeeld: Bose).

Voor zover ik kan zien heb je trouwens al wel heel wat goeds gehoord, je kan je alleen nog maar meer verruimen met verschillende apparatuur te beluisteren in de tijd, goed bezig. Ik heb onderhand al heel wat gehoord, een ongelofelijke aankoop/verkoop freak zijnde en een tijd geschreven te hebben voor een audio e-blad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:34:
[...]

Die mensen hebben meestal nog nooit een Eltax gehoord. Laat staan de Camargue. Dit dus:
[afbeelding]

Dat is even 'low budget prul' voor luidsprekers als een Lexus 'low budget prul' is voor auto's. :P
Budget zegt inderdaad weinig, of toch niet alles. Sommige extreem dure spullen zijn ook extreem prachtig. Ik denk dan aan een erg mooie buizenamp of dergelijk. Maar niet alles met een groot prijskaartje heeft een groot geluid (bekend voorbeeld: Bose).

Voor zover ik kan zien heb je trouwens al wel heel wat goeds gehoord, je kan je alleen nog maar meer verruimen met verschillende apparatuur te beluisteren in de tijd, goed bezig. Ik heb onderhand al heel wat gehoord, een ongelofelijke aankoop/verkoop freak zijnde en een tijd geschreven te hebben voor een audio e-blad. :)
Wow, die speakers zien er ECHT mooi uit :9~

ik zou ook wel wat meer ervaringen met speakers en hifi apparatuur willen opbouwen, maar mn budget laat dit voorlopig niet meer toe. Na 3 jaar werken heb ik besloten om weer naar school te gaan dus doei centjes ;( Naja, een goede opleiding zorgt misschien voor een goede baan = veel $$$ en dan tegen die tijd gewoon wat vaker nieuwe speakers aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Neoflip schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:39:
[...]

Wow, die speakers zien er ECHT mooi uit :9~

ik zou ook wel wat meer ervaringen met speakers en hifi apparatuur willen opbouwen, maar mn budget laat dit voorlopig niet meer toe. Na 3 jaar werken heb ik besloten om weer naar school te gaan dus doei centjes ;( Naja, een goede opleiding zorgt misschien voor een goede baan = veel $$$ en dan tegen die tijd gewoon wat vaker nieuwe speakers aanschaffen :P
Ervaring met apparatuur hoeft niet bepaald te betekenen dat je veel geld moet hebben. Spring af en toe een audiowinkel binnen, de eerste paar keer doe je alsof je iets wilt kopen en dan leg je een contact met de dealer, misschien wordt het zelfs een vriend en dan kan je af en toe lekker gaan luisteren naar wat nieuws. Ik word zo onderhand bij een paar dealers als welgekomen. Bij Accurate te Haacht ben ik zelfs altijd welkom als vriend voor een toffe babbel.

En verder, doel eens rond op rommelmarkten en 2dehands-sites. Ik heb hopen "kick-ass" Vintage apparatuur gehad (en heb nog steeds) voor een appel en een ei. Zo leer je ook merken kennen en hun geschiedenis. Is ongelofelijk leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Ervaring met apparatuur hoeft niet bepaald te betekenen dat je veel geld moet hebben. Spring af en toe een audiowinkel binnen, de eerste paar keer doe je alsof je iets wilt kopen en dan leg je een contact met de dealer, misschien wordt het zelfs een vriend en dan kan je af en toe lekker gaan luisteren naar wat nieuws. Ik word zo onderhand bij een paar dealers als welgekomen. Bij Accurate te Haacht ben ik zelfs altijd welkom als vriend voor een toffe babbel.

En verder, doel eens rond op rommelmarkten en 2dehands-sites. Ik heb hopen "kick-ass" Vintage apparatuur gehad (en heb nog steeds) voor een appel en een ei. Zo leer je ook merken kennen en hun geschiedenis. Is ongelofelijk leuk. :)
Goede tips ja, ook om nog eens leuk te hobbyen tijdens de opleiding ;) Ik zie trouwens dat besthomecinema.nl Klipsch F1 en F2 speakers in de aanbieding hebben. Is dat wat voor het geld? Zie http://www.besthomecinema...ewItem.asp?idProduct=5466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Neoflip schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:49:
[...]
Goede tips ja, ook om nog eens leuk te hobbyen tijdens de opleiding ;) Ik zie trouwens dat besthomecinema.nl Klipsch F1 en F2 speakers in de aanbieding hebben. Is dat wat voor het geld? Zie http://www.besthomecinema...ewItem.asp?idProduct=5466
Ben zelf niet zo bekend bij Klipsch, de enige Klipsch die ergens hoog in m'n boekje staat is natuurlijk de overbekende Klipschhorn:
Afbeeldingslocatie: http://www.hiendcentre.ru/upimg/Klipsch/Heritage/klipschhorn.jpg

Maar naar dat ik het zo hoor, doet Klipsch het erg goed tegenwoordig. Hun PC-setjes zijn trouwens onder het beste wat er op dat gebied te krijgen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:53:
[...]

Ben zelf niet zo bekend bij Klipsch, de enige Klipsch die ergens hoog in m'n boekje staat is natuurlijk de overbekende Klipschhorn:
[afbeelding]

Maar naar dat ik het zo hoor, doet Klipsch het erg goed tegenwoordig. Hun PC-setjes zijn trouwens onder het beste wat er op dat gebied te krijgen valt.
Okey, die Klipschhorn ken ik trouwens niet :o Maargoed :D Hopelijk heeft iemand hier ervaring met die Klipsch F1/F2/F3. Wil wel eens weten of dat iets is voor het geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
De wharfedales Diamond 8.4, dat zijn pas prijs/kwaliteit speakers.
En nu voor MAAR 129 euro per stuk, jongens echt waar ga luisteren naar die speakers je zult zo ongelovelijk versteld staan.
Ik heb ze zelf al bijna 3 jaar, en nog steeds vind ik ze vaak beter klinken dan andere luidsprekers die soms wel 3x zoveel kosten.
Enige grote probleem is dat er maar heel weinig winkels tegenwoordig zijn die nog wharfedale verkopen.
En nog een pluspunt, ze zien er ook nog eens prachtig uit.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000065USS.01._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
sjaak88 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:41:
En nu voor MAAR 129 euro per stuk, jongens echt waar ga luisteren naar die speakers je zult zo ongelovelijk versteld staan.
Ik heb ze zelf al bijna 3 jaar, en nog steeds vind ik ze vaak beter klinken dan andere luidsprekers die soms wel 3x zoveel kosten.
Enige grote probleem is dat er maar heel weinig winkels tegenwoordig zijn die nog wharfedale verkopen.

[afbeelding]
Die had ik dus ook besteld, thuisgekregen en aangesloten. 1 ervan schetterde als een verkouden kanarie, de andere klonk als een nachtegaal met een fluwelen keeltje ;) De kanarie dus opgestuurd, hopelijk krijg ik er een 2e nachtegaaltje voor weer.

Ik vind die beukenkleur trouwens niet zo heel geweldig, dat zilveren frontje lijkt een beetje plastic-achtig (in ieder geval op de foto). Voor die 129 euro aanbieding is echter alleen de zwarte versie te krijgen, wat opzich niet zo erg is. Ik vind het zelf ook een stuk mooier :P Maar smaken verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:14:

[afbeelding]

[afbeelding]
Overzicht van de andere kant, en mijn minikantoor.

[afbeelding]
TV, 5.1 speakers, decoder, dvd speler en versterker.

[afbeelding]
Minikantoor met fotostudio (ribbon photo printer), Sony TFT, Medion tobo en Logitech MX7 muis.

[afbeelding]
Zijkant bureau.

[afbeelding]
DVD en rommelhoekje, magazines, telefoons, Tom Tom...

[afbeelding]
Spreekt voor zich.

[afbeelding]
Mijn nieuwe zelf ontworpen hanglamp. Bovenin 2x TL, onder 3 dimbare spots, op remote!

[afbeelding]
Lekker film kijken. *flits*

Specs:

TV: Philips 26PF8946 26" LCD
Speakers: Bose AM6.III 5.1
Decoder: UPC ding
DVD speler: Sony DVP-NS400D
Versterker: Sony STR-DE497 DD/DTS/5.1
Alles verbonden met Profigold kabels
Lamp: Eigen ontwerp
AV meubel: Eigen ontwerp
Bank: Oude van ons oude huis (wordt dus nog vervangen door iets moois)
Posters: LOTR en PotC, van PosterSale

Da war et ;) Ben er wel blij mee eigenlijk. Slaapkamer wordt zo een beetje kantoor en woonkamer in één _/-\o_ Nu nog een koelkast :P
Volgens mij is je favoriete kleur....Zwart????? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[afbeelding]
Smaken verschillen nu eenmaal :+
Maar je hebt voor de rest wel gelijk, hoor. Wharfedale is terug de goede weg op aan het gaan. Tijdje zeer slecht bezig geweest, dan denk ik aan reeksen zoals de Valdus en meer recent de Zaldek (wat een aarslelijke reeks), maar over hun nieuwe Diamonds heb ik nog niemand negatief horen praten. En toch ben ook ik weer voor iets anders gegaan. In de tijd dat ik mijn Mission M70's had gekocht, had ik deze verkozen boven de Wharfedale Diamond 8.2 (en ook andere luidsprekers, natuurlijk), meen ik mij te herinneren. Zo zie je maar, smaken verschillen. Zo heb ik, een grote fan van Mission en Celestion, recent ook een onbekend Frans merk (Studio Lab) verkozen boven de Mission M32/Celestion F15, deze waren duurder maar net ietsje minder goed. Nog steeds zeer goed waar voor het geld, maar toch ... Zo zie je maar, altijd luisteren!

(Maar diep in m'n hart blijft Celestion toch dé luidsprekerfabrikant in mijn leven. O+ )

Valt overigens wel mee, hoor, de verkooppunten voor Wharfedale. Ik kan er alvast heel wat opnoemen in België. Celestion, DIE moet je maar eens proberen te vinden. :P

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 21-08-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

[afbeelding]
Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in deze luidsprekers, zeker voor die prijs. Omdat ik er gelijk een 5.0, of misschien 5.1 set van wil maken, kan ik er gelijk de wharfedale 8.1's bij halen als rearspeakers. Het probleem is dat ik de Wharfedale 8.center nergens meer te koop kan vinden. Iemand een idee waar die nog te koop zijn?

Is anders een centerspeaker uit de Wharfedale 9-serie een alternatief? Zou dat een gelijkmatig klankbeeld opleveren?

Een subwoofer lijkt me niet direct noodzakelijk bij deze set, of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

vanDaal schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:44:
[...]

Netjes! Hoe heb je die kabel naar je LCD zo goed weggewerkt? Via de muur?
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/100_4124.JPG

Zo dus :) Alles zit in de muur, van coax tot audio, stroom, en speakerkabels :)
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:35:
[...]

Volgens mij is je favoriete kleur....Zwart????? :P
Zou je denken :9

[ Voor 22% gewijzigd door Nik op 21-08-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mikey5times schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:52:
[...]
Is anders een centerspeaker uit de Wharfedale 9-serie een alternatief? Zou dat een gelijkmatig klankbeeld opleveren?
Hoewel dat opvolgende reeksen vaak een gelijkaardig klankbeeld hebben, zou ik het toch niet riskeren, of toch niet zonder eens te kunnen luisteren.

Een subwoofer is in een homecinema opstelling altijd een welgekome toevoeging, vind ik persoonlijk. Tenzij de Diamonds 20 - 25 Hz kunnen, zou ik ze niet vertrouwen met sublaag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mikey5times schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:52:
[...]

Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in deze luidsprekers, zeker voor die prijs. Omdat ik er gelijk een 5.0, of misschien 5.1 set van wil maken, kan ik er gelijk de wharfedale 8.1's bij halen als rearspeakers. Het probleem is dat ik de Wharfedale 8.center nergens meer te koop kan vinden. Iemand een idee waar die nog te koop zijn?

Voor films is een subwoofer wel erg belangrijk omdat in films veel meer onnatuurlijk laag zit, wat deze speakers niet halen (qua frequentie). Mijn fronts gaan zeer laag, maar ook met muziek vind ik mijn subwoofer een mooie aanvulling omdat deze het laag nog strakker maakt.
Je zou in eerste instantie een 5.0 kunnen kopen en dan later een subwoofer erbij testen om te horen of je het een aanvulling vind of niet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:50:
[...]

Met het rendament van zo'n woofer heb je echt geen 1500 Watt nodig om het spulletje onder controle te houden. Daarnaast heeft groter meestal minder nodig.
Afwerking, afwerking... Ga je op basis van een foto zeggen dat die luidspreker niet goed afgewerkt is? Dat je het design niet mooi vindt, oke, maar om te zeggen dat het een slecht afgewerkte luidspreker is.
Nee, op basis van meerdere foto's en in vergelijking met meerdere luidsprekers in die prijsklasse. Ik vind de afwerking van de luidsprekers zelf gewoon erg slecht. De units zien er gewoon cheap uit. Ieder zijn smaak natuurlijk, maar voor 20.000 euro verwacht ik meer :)
Ik vind de B&W Nautilus een afschuwelijk ding maar is hij daarom lelijk afgewerkt?
De Vintage 990 is bijvoorbeeld al veel knapper in donker hout en met een afdekking over de woofer:
[afbeelding]
Tja, smaak he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:00:
Een subwoofer is in een homecinema opstelling altijd een welgekome toevoeging, vind ik persoonlijk. Tenzij de Diamonds 20 - 25 Hz kunnen, zou ik ze niet vertrouwen met sublaag. ;)
Freq. resonse zegt lang niet alles. Een sub kan doorgaans meer lucht verplaatsen en vervormt minder in de lage regionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:39:
Nee, op basis van meerdere foto's en in vergelijking met meerdere luidsprekers in die prijsklasse. Ik vind de afwerking van de luidsprekers zelf gewoon erg slecht. De units zien er gewoon cheap uit. Ieder zijn smaak natuurlijk, maar voor 20.000 euro verwacht ik meer :)
Volgens mij verwar jij afwerking met smaak, denk ik. De units zien er cheap uit, wat is dat nou voor bs? :/ Sorry, hoor, maar die units zien er gewoon perfect normaal uit, zelfs voor een hi-end speaker. De subwoofer unit, met dat logotje erop is een kwestie van smaak. Vind dat je heus op basis van een paar foto's geen oordeel kan vellen over de afwerking. En dan nog, wie weet zit de 20.000 euro gewoon grotendeels in het geluid? Zoals het eigenlijk hoort. En niet in een designbehuizing die lijkt op een slakkenhuis en die geen normale mens in z'n huis wilt.

Nou ja, wat zitten we te lullen, zowel jij als ik hebben geen 20.000 euro. En als ik ze had, zou ik ze in godsnaam niet in luidsprekers steken. :P

[ Voor 11% gewijzigd door TomSwinnen op 21-08-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Overigens komen (door het bot genomen) grotere woofers lager, maar tegen meer energie.
Een woofer die 10Hz kan weergeven gaat inderdaad onmenselijke hoeveelheden vermogen zuipen, aangezien lagere tonen nou eenmaal meer energie kosten, en 10Hz toch wel vrij laag is :P
In de P.A.-wereld hebben subs inderdaad hogere rendementen, maar daar speelt een 'sub' wel vanaf 40Hz, 30 als je een enorm goede set hebt (en een top meestal maar tot 15-17kHz)
De rest is in P.A. domweg niet belangrijk genoeg om rendement voor op te offeren. Het blijft altijd een tradeoff tussen lineairiteit en rendement.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

10 Hertz !!!!!!! Dat hoor je niet meer hoor dat voel je >:) >:) .

Trouwens wat moet je met een set die de 10 Hertz haalt daar heb je een giga luisterkamer voor nodig om die druk kwijt te kunnen .
Laat staan de ( Danoontje )power (rrrrrrrrrrrrrrrrrr) :X :X die ze nodig hebben om volledig onder controle te laten staan van de Versterker.

In mijn huiskamer van 5 x 5 is de 34 Hertz ( volgens de specificatie van de fabrikant)
al erg moeilijk om dat behoorlijk te laten klinken laat staan 10 Hertz .

Mvag L.E

Hier nog een foto van mijn speakertjes ;) .

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/2416/ploixg1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:41:

10 Hertz !!!!!!! Dat hoor je niet meer hoor dat voel je >:) >:) .

Trouwens wat moet je met een set die de 10 Hertz haalt daar heb je een giga luisterkamer voor nodig om die druk kwijt te kunnen .
Druk? Volgens mij verwar je decibel met golflengte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Marcel

Idd ik heb het een beetje verwisselt blij dat we elkaar kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Valt overigens wel mee, hoor, de verkooppunten voor Wharfedale. Ik kan er alvast heel wat opnoemen in België. Celestion, DIE moet je maar eens proberen te vinden. :P
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die even naar belgië gaan om daar de wharfedales te kunnen beluisteren.
Ik had het niet zozeer om ze te kunnen kopen, maar te beluisteren.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.