Ik heb dus net Ubuntu geinstalleerd maar ik heb nu een aantal vraagjes:
- De ATI driver die in de Ubuntu repositories zit, is versie: 8.25.18
Is het onverstandig om de nieuwste versie er handmatig overheen te installeren? Wordt deze dan nog wel ge-update als er daarna een nieuwere versie uitkomt in de repositories?
- Hoe verhoog ik mijn beeld frequentie (refresh rate), als deze niet standaard in het menu staat? Hier wil het maximaal gaan tot 60Hz, terwijl ik in Windows zeker 85hz kan halen op mijn resolutie van 1280x1024. Ook weet ik niet hoe ik drivers voor mijn Iiyama Vision Master Pro 400 kan installeren.
- Hoe pas ik de resolutie aan van het opstart en afsluitscherm? En hoe zorg ik ervoor dat deze gelijk loopt met mijn Desktop resolutie....?
- Ik heb na mijn installatie van Ubuntu, de eerste dag 192MB aan updates binnen gehaald. Daarna 1 keer Automatix gedraaid en de extra repositories hiervan laten staan. Ik ga dit niet herhalen, toekomstige updates komen gewoon binnen via de Update Manager neem ik aan. Maar ik heb in de afgelopen 2 dagen geen updates gezien. Is dit normaal? Ik dacht dat Ubuntu juist regelmatig, zelfs dagelijks updates heeft.... zeker als je 'alle' repositories actief heb staan in de sources.list. Klopt het dat er de afgelopen 2 dagen geen updates zijn geweest?
- De installatie van Xgl (in het Xgl / Compiz topic) ziet er enigzins complex uit vergeleken met die van SLED10... daar werd het standaard geinstalleerd. Aangezien Xgl redelijk onstabiel is en volgens velen een verkeerde opzet gebruikt, met als gevolg dat bijvoorbeeld andere 3D applicaties niet meer werken. Is het aannemelijk dat ik overstap op AIGLX zodra dit beschikbaar is.... mijn vraag daarom: Is het de-installeren van Xgl ook zo ingewikkeld en zijn daar ook howto's voor?
Verder ben ik erg tevreden met mijn Ubuntu installatie, maar dat was ik ook met SLED10 ... ik ben juist overgestapt omdat die updates zoveel beter leken te zijn. In een kale VMWare installatie bleven ze dagelijks binnenkomen.
[
Voor 11% gewijzigd door
rickiii op 13-08-2006 21:47
]