zo, gisteravond Ubuntu 6.06 LTS geinstalleerd als Dual boot naast Windows XP. Tot nu toe alles kunnen doen onder Ubuntu, wat ik eerlijk gezegt niet verwachte. Er zijn echter wel wat probleempjes, maar die zouden weleens met elkaar te maken kunnen hebben.
1. Ik kan geen resolutie instellen hoger dan 1024x768
2. "Een mooie Eye-candy die mogelijk is in Ubuntu is het laten "wiebelen" van je vensters bij vergroting, verkleining of verplaatsing en het laten plaatsen van je bureaubladen op een kubus die je desgewenst kan ronddraaien." heb ik geinstalleerd zoals beschreven maar ik vind er niets van terug.
3a. fgrlxinfo levert niets op, fglrxinfo wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| mark@amd3200:~$ fgrlxinfo
bash: fgrlxinfo: command not found
mark@amd3200:~$ fglrxinfo
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.4.1) |
3b. ati drivers geinstalleerd zoals beschreven, maar aticonfig --initial geeft volgende foutmelding:
code:
1
2
3
| mark@amd3200:~$ aticonfig --initial
Found fglrx primary device section
Nothing to do, terminating. |
Er lijkt dus iets mis te zijn met die videokaart driver. Ik heb een Radeon 9500! Via google heb ik wel wat gevonden, het zou te maken kunnen hebben met de kernel update die hij automatisch heeft doorgevoerd toen ik de 1e keer UBUNTU opstartte. Ik kom er iig niet verder mee, plz help!
edit: Firefox 2.0rc3 zou ik er ook graag op hebben, echter hier is weinig info over te vinden. Ik heb de tar.gz van mozzilla.org maar dat schiet ook niet echt op!
[
Voor 13% gewijzigd door
borgdaville op 22-10-2006 09:39
]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...