ehm, IMAP server ergens draaien, mail in outlook naar IMAP server slepen, en in Thunderbird weer uitlezen? 
Kijk eens in Ximian Evolution, misschien zit het daar in.
Kijk eens in Ximian Evolution, misschien zit het daar in.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
apt-get install build-essentialSpike1506 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:20:
Ok ik heb dus geprobeerd om VMplayer te installeren, kom alleen telkens bij het probleem dat hij me c++ compiler niet kan vinden, heb g++ geinstalleerd... dus daar zou het niet aan kunnen liggen, en heb niet iets bruikbaars kunnen vinden op google.. (misschien zoek ik verkeerd?)
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
cd /proc/acpi cat info
sudo /etc/init.d/acpid stop sudo /etc/init.d/acpi-support stop sudo /etc/init.d/apmd stop
Bedankt voor de goeie tips, maar het bovenstaande heeft helaas niet geholpen.MBV schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:15:
...Om uit te sluiten dat het aan je OS ligt, kan je de services voor ACPI en APM stoppen:
sudo /etc/init.d/acpid stop sudo /etc/init.d/acpi-support stop sudo /etc/init.d/apmd stop
Als het dan nog steeds gebeurt, zal het wel aan je bios liggen. vervang stop door start om weer 'normaal' te werken
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Netwerk herstarten werkt niet... Hij krijgt geen DHCP offers maar wel packets... Ook ndiswrapper met Windows drivers.. werkt niet... Linux houdt niet van mij_DH schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:47:
[...]
Die 255.255.255.255 is op zich niet erg. Je PC geeft daarmee aan dat deze nog geen ip adres weet van een dhcp server (van bijv. een vorig request) en hij vervolgens heel het subnet broadcast op zoek naar een.
Doe eerst eens eenipconfig eth1
zegt regel 4 dan: UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
Zo ja, doe dan het volgende:
kill -9 `/var/run/dhclient.eth1.pid` /etc/init.d/networking
dan moet je een IP adres hebben. Anders draait er geen dhcp server.
Weet je zeker dat er een dhcp server draait op het lan waar die interface aan zit?Dutchmega schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:39:
[...]
Netwerk herstarten werkt niet... Hij krijgt geen DHCP offers maar wel packets... Ook ndiswrapper met Windows drivers.. werkt niet... Linux houdt niet van mij
virusscanner draai ik zelf in ieder geval niet. Linux is een stuk minder vatbaar voor (en er zijn er absoluut minder) viri.Legion schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:17:
Nu moet ik nog gaan kijken naar goede spyware/virus scanners en een goede firewall om te draaien, want daar weet ik voor linux niks vanaf.
easyubuntuMediaspelers moet ik nog codecs voor downloaden kwam ik achter... maar daar heb ik ff snel iets over gelezen in de OP, dat zal het probleem ook niet zijn.
Euuuh niks? Na een standaard installatie even de updates installeren (krijg je netjes melding van) en je bent klaar.Ik vraag me alleen af waar ik allemaal aan moet denken om vanaf een verse instal een veilige, stabiele, complete en up-to-date systeem te krijgen. Ook mbt hardware support.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Echte minimale eisen zijn er niet. Meer MHz en geheugen zijn altijd beter. De installere vraag echter wel min 192 Mb RAM.Legion schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:48:
Ik zit ook nog met een paar andere vragen.
Waar kan ik de minimale systeemeisen vinden?
Ja hoor er is zelfs een verise voor AMD64's en een voor meerdere core's /cpu'sHoe is de hardware support? Draait het bv goed op nieuwere cpu's e.d?
jaIs dit ook te installeren op een USB stick?
jaIs het ook mogelijk om de kernel zelf te compilen? (Nog geen idee hoe ofzo, maar klinkt gewoon stoer om te doen en je kernel precies aan te passen aan je pc zodat deze heel efficient is)
6.06 staat voor "De ubuntu van 2006 maand 06" Edgy (6.10) is nog niet af en dus lang niet zo stabiel als dapper (6.06)En ik lees net dat de volgende versie eraan zit te komen. Heeft het dus nut om 6.06 te installen?
En wat zijn de verschillen tussen 6.06 en de aankomende versie "Edgy Eft" (die waarschijnlijk 6.10 gaat worden, zoals ik begrepen heb uit de manier van nummering)?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2006 03:31 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Kijken of je raid adapter ondersteund wordt. Als het een el-cheapo onboard ding is dat hoogstwaarschijnlijk niet. In dat geval moet je eens gaan kijken naar de software raid oplossingen van linux.Refragmental schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:20:
Ik wil Ubuntu op m'n hoofdsysteem installeren.
Ik weet echter niet hoe.
Heb namelijk als primaire HDD een raid 0 opstelling.
Ik gebruik de onboard "Silicon Image 3114R RAID controller". Die zit standaard op de A8N-SLI Premium.IorGie schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:23:
[...]
Kijken of je raid adapter ondersteund wordt. Als het een el-cheapo onboard ding is dat hoogstwaarschijnlijk niet. In dat geval moet je eens gaan kijken naar de software raid oplossingen van linux.
Sommige versies van Newsleecher met wijn op schijnt aardig te werken (maar niet allemaal, maar 3.5 zou vrij goed moeten werken geloof ik).Zanniebal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:26:
Wat voor nieuwsleecher gebruiken jullie?
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2006 17:20 ]
Okee, thnx .. ga ik dat ook even uitproberen.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:18:
[...]
Sommige versies van Newsleecher met wijn op schijnt aardig te werken (maar niet allemaal, maar 3.5 zou vrij goed moeten werken geloof ik).
[ Voor 84% gewijzigd door Dutchmega op 17-10-2006 22:18 ]
Ikzelf gebruik Pan, een gtk2 client die wel goed werkt. Volgens hun site is er ondersteuning voor NZB:Zanniebal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:26:
Eentje die vreselijk makelijk te installeren is en NZB support heeft. Want ' Sabnzbd ' vind ik best moeilijk om te installeren
It supports offline reading, scoring and killfiles, yEnc, NZB, and multiserver.
Jaaa thnx! .. deze is ook standaard vanuit ubuntu te installerenMithras86 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:42:
[...]
Ikzelf gebruik Pan, een gtk2 client die wel goed werkt. Volgens hun site is er ondersteuning voor NZB:
[...]
Hoeft ook niet, als de maker ervan ervoor zou zorgen dat er een linux binary beschikbaar zou zijn die onder GCC ofzo gecompiled is, dat zou al aardig wat schelenZanniebal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:30:
[...]
Okee, thnx .. ga ik dat ook even uitproberen.
Nog mooier zou zijn een echte voor linux geschreven downloader
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 17-10-2006 22:54 ]
Verwijderd
vogelaarke135
Hetzelfde probleem hier, alleen met nVidia drivers. Ik heb het idee dat het aan Flash ligt?vogelaarke135 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:27:
Alleen als ik bij www.gamer.nl naar beneden wil scrollen gaat dit heel langzaam. Heb al wel mijn Atidrivers geïnstalleerd voor mijn x800GTO2 en flashplugin etc geïnstalleerd. Voor zover ik weet is dit de enige site die dit probleem geeft, iemand weet hoe dit kan (in windows + firefox werkt het perfect)?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik gebruik Klibido, wel een KDE prog op Gnome helaas, maar die kwam qua interface het dichtst in de buurt bij wat ik altijd op Windows gebruikte, namelijk Newsbin Pro.Zanniebal schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:26:
Eentje die vreselijk makelijk te installeren is en NZB support heeft. Want ' Sabnzbd ' vind ik best moeilijk om te installeren
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2006 07:59 ]
Die zitten gewoon standaard in Ubuntu 6.10GeeMoney schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 07:55:
Iemand enig idee welke drivers ik kan gebruiken voor mijn notebook met een Intel 945G videokaartje?
Ik heb nu de standaard drivers die ubuntu gebruikt nog niet veranderd.
Ik heb daarnaast in VMware nog Debian draaien, ook daar draai ik nog standaard drivers die maar tot 1024x768 ondersteunen, ipv de 1280x800.
Lang leve Intel! Deze heeft dus standaard drivers for x.org:
http://intellinuxgraphics.org/download.html
Ga nu even kijken hoe of wat.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Die is toch nog niet uit?DGTL_Magician schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:18:
[...]
Die zitten gewoon standaard in Ubuntu 6.10
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2006 08:31 ]
Verwijderd
Ik gebruik de Desktop_i386 iso.evert_ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:26:
Als je een alternate cd hebt , is het normaal dat de installatie textueel is. Bij een normale 6.06 installatie / live cd kom je normaal in een grafische omgeving terecht.
je x.org.conf fixenVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:34:
[...]
Ik gebruik de Desktop_i386 iso.
Hij geeft melding dat de x-server niet goed kan starten, en de text loopt vreemd door elkaar heen.
Wanneer ik CTRL + ALT +F1 doe dan staat alles goed maar hoe krijg ik x-server werkende?
Let wel even op de waarschuwing die de schrijver van dat script geeft op zijn pagina:_DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:47:
[...]
je x.org.conf fixen
Heb je een nvidia kaart? Download envy. Installeren en een keertje runnen en vervolgens startx of init 5.
NOTE: Envy will REMOVE your RESTRICTED MODULES. Therefore if you need the restricted modules for a hardware device of yours (e.g. for your wireless card) DO NOT use Envy.
Verwijderd
Ik gebruik een ATI Mobility x1600 (laptop Asus A6ja)._DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:47:
[...]
je x.org.conf fixen
Heb je een nvidia kaart? Download envy. Installeren en een keertje runnen en vervolgens startx of init 5.
Jah ach, op een live cd leek me dat niet zo relevant, maar inderdaad, als je dit op je eigen install gaat toepassen, moet je even opletten.gwystyl schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:01:
[...]
Let wel even op de waarschuwing die de schrijver van dat script geeft op zijn pagina:
[...]
Wat is er mis met_DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:33:
[...]
Jah ach, op een live cd leek me dat niet zo relevant, maar inderdaad, als je dit op je eigen install gaat toepassen, moet je even opletten.
Voor een ATi zal er vast ook wel een workaround zijn, helaas weet ik die niet, want ik ben niet in het bezit van enige ATi kaart...
dpkg -reconfigure xserver-xorg
[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 18-10-2006 12:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 13:08 ]
Verwijderd
Dat gaat me lukken.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:07:
Als je Ubuntu installeert, maak dan 3 partities.
Ik gebruik die vuistregel nog steeds, maar mijn laatste machine had 2 gb ram... dus dan is het eigenlijk steeds onzinniger.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:41:
[...]
Dat gaat me lukken.Misschien beetje riskante-hier-bestaan-184-verschillende-meningen-over vraag: swap is zo'n 2x hoeveelheid ram?
Als je suspend to disk wil gebruiken (je hebt bijv een laptop) dan heb je in ieder geval de grootte van je RAM nodig, dus is 1.5 a 2 keer de hoeveelheid RAM handig voor je swap.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:41:
Dat gaat me lukken.Misschien beetje riskante-hier-bestaan-184-verschillende-meningen-over vraag: swap is zo'n 2x hoeveelheid ram?
Verwijderd
Okee, dan doe ik lekker 2x ram. WoW is niet echt zuinig in the resource-usage-department en ik kan het missen. Thx._DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:51:
[...]
Het is eigenlijk een soort van finger-spitze-gufuhl, 1, 1,5 of 2x je ram is daarom een goede vuistregel
Verwijderd
Heb je Ubuntu al op je hdd geinstalleerd? Gebruik zowieso de alternate install cd als je het serieus wilt installeren.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:11:
Beide commands werken niet,
dpkg --reconfigure xserver-xorg
Zit er een fout in of ben ik de fout?
Verwijderd
Nee, ubuntu is nog niet geinstalleerd, dit is na het booten van de cd.Jesse schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:40:
[...]
Heb je Ubuntu al op je hdd geinstalleerd? Gebruik zowieso de alternate install cd als je het serieus wilt installeren.
Verwijderd
dpkg-reconfigure xserver-xorg als root zijnde, bij Ubuntu gebruik je standaard alleen sudo daarvoor, dus dan is het sudo dpkg-reconfigure xserver-xorgVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:11:
Beide commands werken niet,
dpkg --reconfigure xserver-xorg
Zit er een fout in of ben ik de fout?
Ok heb het probleem gevonden klikSpike1506 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:53:
Ok ik heb nu vmplayer geinstalleerd, maar telkens als ik deze probeer op te starten dan zegt hij dat hij hem aan het opnenen is en "verdwijnt" daarna weer..
Heb al een .vmx bestand aangemaakt op een site eerder vernoemd hier maar ook hierbij gebeurt hetzelfde..
Iemand enig idee wat het probleem hier kan zijn?
Hoe heb je vmware player dan geinstalleerd? Iig. niet via apt-get, want die headers zijn een dependency...Spike1506 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:00:
[...]
Ok heb het probleem gevonden klik
Ik bleek dus geen linux headers geinstalleerd te hebben!
vogelaarke135
Praktisch alle *nixen hebben een overeenkomstige map-opbouw. Zie bijvoorbeeld http://tldp.org/HOWTO/Partition/ onder 4.3 of http://pw1.netcom.com/~kmself/Linux/FAQs/partition.htmlvogelaarke135 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
Hey allemaal,
Als binnenkort Edgy final uitkomt wil ik graag een cleane install doen (heb nu een upgrade gedaan, gewoon om te testen).
voor de 3 verschillende partities: / (root): komen daar ook mijn programma's te staan? Zoals Listen, Xmms en andere progjes die ik draai onder Ubuntu? Of alleen Ubuntu zelf? Hoe groot raden jullie mij dan aan?
/home: al mijn instellingen, documenten, mp3tjes etc. etc. (die dus minstens een gigje of 15)
en de /swap maak ik dan rond de 2 Gb (heb 1 gb ram)?
[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 18-10-2006 16:40 ]
[ Voor 17% gewijzigd door jmk op 18-10-2006 16:44 ]
Yippie kayak, other buckets!
1 woord, FHSvogelaarke135 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
Hey allemaal,
Als binnenkort Edgy final uitkomt wil ik graag een cleane install doen (heb nu een upgrade gedaan, gewoon om te testen).
voor de 3 verschillende partities: / (root): komen daar ook mijn programma's te staan? Zoals Listen, Xmms en andere progjes die ik draai onder Ubuntu? Of alleen Ubuntu zelf? Hoe groot raden jullie mij dan aan?
/home: al mijn instellingen, documenten, mp3tjes etc. etc. (die dus minstens een gigje of 15)
Ik zou in jou geval de partitie die je voor je MP3's Foto's en Films gebruikt gescheiden houden van je root(waar je programma's op komen)vogelaarke135 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
Hey allemaal,
Yippie kayak, other buckets!
Bedankt voor de uitgebreide reactie: hoe het filesysteem in elkaar zat begreep ik al wel een beetje: maar na je uitleg heb ik helemaal door en als je het zo ziet is het eigenlijk best een logisch systeem
[ Voor 5% gewijzigd door vogelaarke135 op 18-10-2006 16:56 ]
vogelaarke135
Als we toch bezig zijn: ik hou me liever aan deze partitie indeling. Maar eigenlijk is het maar net wat je zelf handig vind. Sowieso zijn we hier een desktop variant aan het bespreken, mn server zou er heel anders uit zienjmk schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:51:
[...]
Ik zou in jou geval de partitie die je voor je MP3's Foto's en Films gebruikt gescheiden houden van je root(waar je programma's op komen)
Dan is 15 GB ruim voldoende denk ik, ik zelf heb 20 gekozen, maar dat is heel ruim.
1
2
3
4
| / 35GB /home 25GB /backup 20GB /data 200GB |
Ik heb alleen /home en /swap op een aparte partitie. / gebruikt bij mij maar 2.5 gb dus 13 gig lijkt me wat overdreven._DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:42:
/boot 100 mb (zorg dat dit je eerste partitie is)
/ 2 gig
/usr 5-10 gig (ligt eraan hoeveel apps je installeert)
/var 2 gig
/tmp 1 gig
/swap 1 gig
/home overige vrije ruimte
mijn /usr is 4,5 gigIorGie schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:47:
[...]
Ik heb alleen /home en /swap op een aparte partitie. / gebruikt bij mij maar 2.5 gb dus 13 gig lijkt me wat overdreven.
Verwijderd
Mijn Ubuntu avontuur strandt bij mijn Ati X800. Is schijnbaar een bug en ik ben niet de enige. Jammer, maar helaas.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:04:
[...]
Okee, dan doe ik lekker 2x ram. WoW is niet echt zuinig in the resource-usage-department en ik kan het missen. Thx.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 22:29 ]
Inderdaad Kubuntu, excuses.MBV schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:09:
je DPI settings zijn waarschijnlijk verkeerd. Stel ze eens handmatig in bij je screen-sectie in je xorg.conf.
RDP zou simpel moeten zijn: in je 'start'-menu klik je applications->internet->terminal server client aanklikken. Of bedoelde je stiekem Kubuntu?
Heb de player zelf gewoon gedownload: VM-player_DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:22:
[...]
Hoe heb je vmware player dan geinstalleerd? Iig. niet via apt-get, want die headers zijn een dependency...
Inderdaad, de juiste DPI settings toegevoegd en toen opeens moesten de fonts weer groterMBV schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:09:
je DPI settings zijn waarschijnlijk verkeerd. Stel ze eens handmatig in bij je screen-sectie in je xorg.conf.
RDP zou simpel moeten zijn: in je 'start'-menu klik je applications->internet->terminal server client aanklikken. Of bedoelde je stiekem Kubuntu?
Ok, ik had zelf verwacht namelijk dat ie met dependency's gaat klooien enzo
Als je ze aangekoppeld laat en gewoon ff goed oplet bij het partitioneren dan krijg je je windows partities automatisch gemount en staat windows xp ook vanzelf in je bootmenu. (Hoewel het naderhand handmatig toevoegen niet moeilijk is.)Refragmental schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:00:
*knip*
Zodoende heb ik maar 1 SATA schijf eraan hangen. Kan dus niet misgaan hopelijk
*knip*
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 19-10-2006 11:11 ]
Ik had/heb hetzelfde probleem (heb een x800GTO2 --> "bios-hacked": wordt door windows iig gezien als een x850) met de Edgy beta live cd (zelfs in safe graphics mode), bij Dapper is ie wel (en alleen) op te starten in safe graphics mode. Heb in safe graphics mode Dapper erop gezet en later naar Edgy geupgrade. Merk wel dat er driver probs zijn (heb wel de gflrx geinstalleerd, maar Enemy territory is zo traag als maar zijn kan) maar Edgy start dan normaal op.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:06:
[...]
Mijn Ubuntu avontuur strandt bij mijn Ati X800. Is schijnbaar een bug en ik ben niet de enige. Jammer, maar helaas.
Er is nog weinig veranderd sinds mijn laatste Linux-avontuur, een beetje door zoeken brengt je een heel eind.
vogelaarke135
Verwijderd
Ik neem aan dat dat probleem nu ook onder Ubuntu is opgelost. Zal zo de Ubuntu bak hier eens aanslingeren en kijken.W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:09:
Gaaf! Dus hier is die sound-bug waardoor je een soundscript moest maken voor Flash 7 onder Ubuntu ook opgelost?
Wanneer komt Edgy eigenlijk uit? De niet-beta maar de gewone? Deze maand toch?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 11:59 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 19-10-2006 11:40 ]
[Signature]
Kijk! Dit zijn berichten! Hier zat ik al even op te wachten. Op de releases van Edgy ook, niet omdat ik dat nu niet heb draaien, maar het is meer een psychologisch iets....als hij dan final is, heb ik weer een paar maanden rust.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:02:
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html
Voor iedereen die de beta van Flash 9 wil proberen. Gebruik hem zelf momenteel icm Firefox 1.5.0.7 onder Debian Etch, en Youtube heeft geluid, zonder gebruik te maken van aoss (welke mijn Firefox altijd laat crashen) terwijl ik Listen en VLC al heb draaien op de achtergrond.
Hier staat een kleine tut voor Edgy: http://www.kungfuice.com/...er-9-beta-on-ubuntu-edgy/
maar deze is als het goed (voor zover ik kan zien) ook te gebruiken voor Dapper.
Ik heb hem gister vers binnen gehaald, maar GEEN wpa support.W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:35:
Ah nice. Vraagje voor wie de laatste beta al gezien heeft (I admit, ik ben lui, maar een CD downloaden+bandbreedte verspillen+CD branden+booten en uitzoeken is meer moeite dan het even vragen
): heeft Edgy nu eindelijk eens by default WPA support*?
In ieder geval, binnenkort weer eens opnieuw proberen een oud laptopje hier bruikbaar te maken met Edgy en binnenkort een nieuwe Flash.
* vanuit de GUI ja.
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:02:
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html
Voor iedereen die de beta van Flash 9 wil proberen. Gebruik hem zelf momenteel icm Firefox 1.5.0.7 onder Debian Etch, en Youtube heeft geluid, zonder gebruik te maken van aoss (welke mijn Firefox altijd laat crashen) terwijl ik Listen en VLC al heb draaien op de achtergrond.
Flash 9? Gaim 2.0beta4? Edgy RC tomorrow? Is this an early Christmas or what?
* mithras Probeert op zn stoel te blijven zitten en haalt weer rustig ademViva la Flash 9!!!!!!!
[ Voor 40% gewijzigd door mithras op 19-10-2006 13:37 ]
Zou je toevallig reeds een oplossing hiervoor gevonden hebben? Ik heb dit namelijk ook dat het scherm overnemen met VNC niet goed meer werkt zoals voor de installatie van de ati-driverdefiant schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 02:34:
Het enige minor issue waar ik nog mee zit is dat na de installatie van de closed-source ati-driver m'n VNC niet helemaal lekker meer werkt op m'n windows laptop, sommige applicaties (zoals xchat) worden niet goed doorgegeven. Maargoed, dat geeft maar aan hoe goed de rest werkt tot nu toe.
Helaas nog niet, maar ik wacht eerst wel tot edgy uitkomt, als het probleem er dan nog is zal ik me er wel in gaan verdiepen.Brecht Laitem schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:39:
Zou je toevallig reeds een oplossing hiervoor gevonden hebben? Ik heb dit namelijk ook dat het scherm overnemen met VNC niet goed meer werkt zoals voor de installatie van de ati-driver
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Oei, hopelijk werkt het bij mij dit keer stabieler, 6.06 was ook al vreselijk onstabiel hiermee.GeeMoney schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:10:
[...]
Ik heb hem gister vers binnen gehaald, maar GEEN wpa support.
Ik vind het zoiezo wat onstabiel aanvoelen, ik heb nu alleen WEP op mijn router aanstaan, maar de manager die je bij Kubuntu erbij krijgt kan 9 van de 10 keer niet verbinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 19-10-2006 14:09 ]
Waarom de alternate install cd?Jesse schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:52:
[...]
Als je ze aangekoppeld laat en gewoon ff goed oplet bij het partitioneren dan krijg je je windows partities automatisch gemount en staat windows xp ook vanzelf in je bootmenu. (Hoewel het naderhand handmatig toevoegen niet moeilijk is.)
Ik zou btw de alternate install cd gebruiken.
Hmmm, staat die ook niet geplanned?W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:32:
Ik zou (nog) 32bits nemen, meer software voor, en de snelheidsverbetering van 64bits is niet om van van je stoel te vallen.
Er is b.v. geen Macromedia (nu Adobe) Flash voor 64bit.
Jah weet intussen wel wat Cedega is. Heb er al iets over gelezen. Maar in het begin wil ik niet meteen al m'n eieren in 1 mand stoppen om het maar zo te zeggen.En heb je al naar Cedega gekeken? Ik weet niet welke games je speelt, maar misschien kan ook dat gewoon onder Ubuntu.
Inderdaad, ik mis ook de WPA functionaliteit aangezien hier nog 7 netwerken bij me in de buurt zitten, wil ik mijn netwerk gewoon goed beveiligen (ook in verband met eigen zaak bestanden van mijn vader)W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:08:
[...]
Oei, hopelijk werkt het bij mij dit keer stabieler, 6.06 was ook al vreselijk onstabiel hiermee.
Echt het laatste wat nodig is voor die laptop hier is gewoon werkende WiFi.. Dan is Ubuntu verder helemaal perfect. Alleen WiFi moet stabiel met WPA werken met RT2500 kaartje. That's all. Al het andere is echt perfect.
Een zeker monopolistisch OS kan het sinds SP2 of misschien al SP1 (weet niet meer wanneer ze WPA introduceerden), en SP2 is al meer dan 2 jaar uit. SuSE kon het ook al, maar SuSE heeft andere narigheden waardoor ik het niet wil..
Ach, ik blijf hopen. Hopelijk komt het in de volgende versie standaard. Voor de rest is Ubuntu voor mij echt de meest ideale distro tot nu toe, maar vooral die wireless support doet zo'n pijn.
Als je zelf windows hebt kunnen installeren en onderhouden dan is dit een eitje.Refragmental schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:10:
[...]
Waarom de alternate install cd?
Ik ben echt 100% linux noob, dus het moet me in het begin niet te moeilijk worden
Wat is het probleem? Ik heb zelf op twee laptops prima gebruik gemaakt van WPA2. Een daarvan draait Dapper en de ander Edgy. Gewoon wpa_supplicant installeren en network-manager-gnome als je het makkelijk wilt.GeeMoney schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:12:
Inderdaad, ik mis ook de WPA functionaliteit aangezien hier nog 7 netwerken bij me in de buurt zitten, wil ik mijn netwerk gewoon goed beveiligen (ook in verband met eigen zaak bestanden van mijn vader)
Dat gaat zo dus niet echt.
Waar kan ik dan het verschil tussen de verschillende installatietypes vinden?Jesse schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Als je zelf windows hebt kunnen installeren en onderhouden dan is dit een eitje.
De desktop cd (live-cd met installer) heb ik wat slechte ervaringen mee, o.a. juist met partitioneren.
Nog een tip: als je dan toch de alternate cd gebruikt, kijk dan eens of je misschien niet gelijk LVM wilt gebruiken. De alternate cd ondersteunt dat wel, maar de desktop cd niet.Jesse schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:07:
Als je zelf windows hebt kunnen installeren en onderhouden dan is dit een eitje.
De desktop cd (live-cd met installer) heb ik wat slechte ervaringen mee, o.a. juist met partitioneren.
Huh? Wat?tomato schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:14:
[...]
Nog een tip: als je dan toch de alternate cd gebruikt, kijk dan eens of je misschien niet gelijk LVM wilt gebruiken. De alternate cd ondersteunt dat wel, maar de desktop cd niet.
Je maakte een volume group aan, verspreid over 1 of meer fysieke schijven en vervolgens plaats je daarin wat logical volumes met eventuele mountpoints. Dit kan allemaal in de installer en deze zorgt ook dat alles goed terecht komt.
Je kunt dan later nog rommelen met de grootte van je partities zoveel je wilt.
Hier: http://nl.releases.ubuntu.com/releases/6.06/Refragmental schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:11:
[...]
Waar kan ik dan het verschil tussen de verschillende installatietypes vinden?
Desktop\live, Alternate en DVD
Super
Volume group is leuk, als je redundantie in je hardware hebt. Als je nl. je group over meer niet-redundante schijven verspreid en één disk houd ermee op, ben je meteen al je data kwijt...tomato schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:14:
Je maakte een volume group aan
Je moet minimaal twee partities maken, een / (root) en een swap partitie. Daarnaast is het hierboven al meerdere malen aangegeven dat meer partities maken zeker zin heeft. Scroll maar eens omhoog.Refragmental schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:16:
Ik install Ubuntu maar op 1 fysieke schijf. Heeft het dan nog nut om aparte partities aan te maken?
[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 19-10-2006 15:24 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq