Honda... The power of dreams !

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:29

vanderwal

mathafackuh!!!

Ik heb ook weer een honda erbij gekocht :)

Ik had al een ed9, maar heb nu ook een ee8, deze wil ik helemaal opknappen omdat je ze steeds minder ziet rijden. En ik vind het gewoon gave gebakjes.
Technische is die goed, alleen hij heeft z'n plekjes, verder is het een originele Hollander wat je ook niet vaak meer tegenkomt.

Afbeeldingslocatie: http://edward.vimani.nl/crx/vtec/DSC03921.jpg

Afbeeldingslocatie: http://edward.vimani.nl/crx/vtec/DSC03917.jpg

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Mooi bakkie, ziet er ook vrij origineel uit! Persoonlijk zijn ze origineel het mooist (en ook nog eens het meeste waard ;))

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

vanderwal schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:51:
Ik heb ook weer een honda erbij gekocht :)

Ik had al een ed9, maar heb nu ook een ee8, deze wil ik helemaal opknappen omdat je ze steeds minder ziet rijden. En ik vind het gewoon gave gebakjes.
Technische is die goed, alleen hij heeft z'n plekjes, verder is het een originele Hollander wat je ook niet vaak meer tegenkomt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie crx, originele einddemper en honda velgjes eronder, heb je een heel net ding. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Joopieboy schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:43:
[...]

Mooie crx, originele einddemper en honda velgjes eronder, heb je een heel net ding. :)
Ook zonder die onderdelen in originele staat is dit zonder meer de origineelste CRX die ik ooit heb gezien, best mooi eigenlijk zo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Jox444 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:08:
[...]

PICS or it didn't happen! :-)
Estimated Time van Aflevering ;) is 5 juni a.s.
dus ben erg ongeduldig.....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

Nou ik ben benieuwd, qua gevoel duurt het ook langer, omdat je er op wacht.

Nog even over de crx, ben idd van plan om iig paar orginele vtec velgen erbij te halen, alleen die bewaar ik dan. Verder moet er nog wel wat aan gebeuren hoop dat dit jaar iig het exterieur klaar krijg. Wil de stoelen ook opnieuw laten bekleden en weer originele tellerplaten er weer in zitten nu van die witte in, je weet wel die paar jaar geleden hip waren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Dat klinkt in ieder geval heel erg goed :)

Veel materiaal moet nog wel te krijgen bij dealers, als het niet in het magazijn ligt is het nog wel te bestellen... Dat je een crx weer origineel wilt krijgen helpt daarbij wel in de prijs ;) Vinden ze namelijk wel leuk :) (tenminste, de dealers die ik ken)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:58
Ook ik mag me sinds een maand trotse Honda (auto)rijder noemen. In verband met aanstaande gezinsuitbreiding een tweede auto gekocht en het is een Honda Jazz 1.4 CVT geworden uit 2006 met 27.000 km op de teller.

Leuk bakkie met verassend veel ruime, en knipperlichten in de zijspiegels :P . Voor de rest zie ik ze weining rijden, en als ik ze zie zitten er alleen maar bejaarden in.... Maar dat mag de pret niet drukken.

Daarnaast heb ik ook nog een C50 uit 1973 in de schuur staan welke ik al 18 jaar in mijn bezit heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 30-05-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Schweino schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:41:
Ook ik mag me sinds een maand trotse Honda (auto)rijder noemen. In verband met aanstaande gezinsuitbreiding een tweede auto gekocht en het is een Honda Jazz 1.4 CVT geworden uit 2006 met 27.000 km op de teller.

Leuk bakkie met verassend veel ruime, en knipperlichten in de zijspiegels :P . Voor de rest zie ik ze weining rijden, en als ik ze zie zitten er alleen maar bejaarden in.... Maar dat mag de pret niet drukken.

Daarnaast heb ik ook nog een C50 uit 1973 in de schuur staan welke ik al 18 jaar in mijn bezit heb.
Ik heb woensdag een Civic als nieuwe leasewagen gekregen. Eigenlijk niet zoals ik wilde, maar soms heb je niet of nauwelijks te kiezen. Wel blij mee hoor, zit geweldig en rijd erg prima. :) Het zicht naar achteren is natuurlijk te slecht voor woorden, maar ach :P

Plaatjes:
1. Dash
Civic 1
2. Dash
Civic 7
3. Dagelijks uitzicht
Civic 3
4. Zicht naar achteren via spiegel :X
Civic 2
5. Te goor afgeleverd :r
Civic 4
6. Nog een keer het dash
Civic 5
7. Toerentellert
Civic 6

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Floor-is schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:43:
[...]

Ik heb woensdag een Civic als nieuwe leasewagen gekregen. Eigenlijk niet zoals ik wilde, maar soms heb je niet of nauwelijks te kiezen. Wel blij mee hoor, zit geweldig en rijd erg prima. :) Het zicht naar achteren is natuurlijk te slecht voor woorden, maar ach :P

Plaatjes:
1. Dash
[afbeelding]
2. Dash
[afbeelding]
3. Dagelijks uitzicht
[afbeelding]
4. Zicht naar achteren via spiegel :X
[afbeelding]
5. Te goor afgeleverd :r
[afbeelding]
6. Nog een keer het dash
[afbeelding]
7. Toerentellert
[afbeelding]
Gaaf dashboard van de civic; zo te zien een 5-deurs. Niet zoals je wilde: wilde je geen Civic of waren er details in de afwerking/uitrusting die je niet leuk/goed vond? Welke uitvoering is dit?
Zo te zien heb je wel airco en een boel knopjes op het stuur (cruise control en radiobediening?). Geen navigatie, bluetooth?
Ik zit nog te twijfelen wat ik wil. Ik vind de Hybrid wel mooi en 14% bijtelling is wel gunstig, maar mijn vrouw wil geen automaat (is voor oude mensen; ik wil nu nog echt autorijden). De Civic 5 deurs vind ik ook erg mooi, maar die lijkt me wat minder praktisch?
Eerst maar eens met de baas overleggen wat mijn budget wordt O-) O-) voor ik me al te lekker ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Jouw dagelijkse uitzicht is de tuin van de buurman? Ik wou dat ik dat kon zeggen op de A2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
snif... ik mag nog een week wachten voor de Civic Hybrid (met onboard GPS :P ) opgehaald kan worden....
had gehoopt vandaag/morgen de sleutels te krijgen, maar een belletje naar de leasemaatschap gaf aan dat t volgende week wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door NielsTn op 06-06-2009 01:43 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Wees blij, ik mag mijn Insight pas ergens eind september verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Widow schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:33:
Wees blij, ik mag mijn Insight pas ergens eind september verwachten..
Die dingen zijn blijkbaar wel populair dan :). Ik zie er bij Honda Veenendaal (ligt aan de snelweg waar ik langs kom) altijd wel een paar staan. Zijn die alleen bedoeld als reclamebord dan? Het lijkt me wel handig om er één als demo te hebben, maar de rest kan imho naar de klant.... zeker nu er nog maar één uitvoering te koop is (of is dat het, dat je een andere uitvoering wil die er nog niet is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Nee ik heb gewoon een standaard uitvoering, zonder losse opties, maar wel in het rood. Misschien dat dat het is. Wel vreemd dat er dan bij Veenendaal al van die auto's staan want dat is waar ik hem straks op mag gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

gwystyl schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:20:
[...]

Gaaf dashboard van de civic; zo te zien een 5-deurs. Niet zoals je wilde: wilde je geen Civic of waren er details in de afwerking/uitrusting die je niet leuk/goed vond? Welke uitvoering is dit?
Vanwege euh ... een overschot aan leasekarren, moest ik er eentje kiezen die nog stond. Als ik een nieuwe had mogen bestellen, had ik ofwel een Insight Hybride (wat een levertijd :/) of een Scirocco 2.0TDI Quattro besteld (als ik de bijtelling voor lief had genomen).

Ik heb een zwarte 2.2 diesel in het zwart, 5 deurs. Afwerking is best prima in orde, de uitrusting mist wel het een en ander imho: automatisch dimmende binnenspiegel, navigatie, fatsoenlijke carkit (huidige parrot is stuk) en een aansluiting voor een iPhone/iPod had ook wel fijn geweest. Nu komt er een nieuwe carkit en ook voor de TomTom een vast stroompuntje; de rest leer ik wel aan wennen. :)
Zo te zien heb je wel airco en een boel knopjes op het stuur (cruise control en radiobediening?). Geen navigatie, bluetooth?
Geen nav, geen blauwetandjes. De 'sport' uitvoering zoals ik hem heb heeft wel errug fijne stoelen overigens.
Ik zit nog te twijfelen wat ik wil. Ik vind de Hybrid wel mooi en 14% bijtelling is wel gunstig, maar mijn vrouw wil geen automaat (is voor oude mensen; ik wil nu nog echt autorijden). De Civic 5 deurs vind ik ook erg mooi, maar die lijkt me wat minder praktisch?
Eerst maar eens met de baas overleggen wat mijn budget wordt O-) O-) voor ik me al te lekker ga maken.
Een automaat is helemaal niet voor oude mensen, het is voor luie mensen. :P Die bijtelling scheelt wel echt een bergje geld elke maand en dat is zeker het overwegen waard! De 5 deurs vind ik niet minder praktisch dan een 3 deurs: de voordeuren zijn korter en hebben dus minder 'uitslag' wat handig is in een parkeergarage, bovendien is het juist wel gemakkelijk om iets achterin te kunnen leggen en omdat de achterbanken omhoog/plat kunnen kan je erg gemakkelijk wat grotere dingen meenemen.
De 5deurs heeft mijn voorkeur wel :)

Overigens rijd het wel echt lekker, zit het goed en is de auto vrij stil. Hij nodigt uit tot nogal doortuffen moet ik zeggen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

Jox444

Honestly....

Floor-is schreef op zondag 07 juni 2009 @ 06:44:
[...]

Vanwege euh ... een overschot aan leasekarren, moest ik er eentje kiezen die nog stond. Als ik een nieuwe had mogen bestellen, had ik ofwel een Insight Hybride (wat een levertijd :/) of een Scirocco 2.0TDI Quattro besteld (als ik de bijtelling voor lief had genomen).

Ik heb een zwarte 2.2 diesel in het zwart, 5 deurs. Afwerking is best prima in orde, de uitrusting mist wel het een en ander imho: automatisch dimmende binnenspiegel, navigatie, fatsoenlijke carkit (huidige parrot is stuk) en een aansluiting voor een iPhone/iPod had ook wel fijn geweest. Nu komt er een nieuwe carkit en ook voor de TomTom een vast stroompuntje; de rest leer ik wel aan wennen. :)

[...]

Geen nav, geen blauwetandjes. De 'sport' uitvoering zoals ik hem heb heeft wel errug fijne stoelen overigens.

[...]

Een automaat is helemaal niet voor oude mensen, het is voor luie mensen. :P Die bijtelling scheelt wel echt een bergje geld elke maand en dat is zeker het overwegen waard! De 5 deurs vind ik niet minder praktisch dan een 3 deurs: de voordeuren zijn korter en hebben dus minder 'uitslag' wat handig is in een parkeergarage, bovendien is het juist wel gemakkelijk om iets achterin te kunnen leggen en omdat de achterbanken omhoog/plat kunnen kan je erg gemakkelijk wat grotere dingen meenemen.
De 5deurs heeft mijn voorkeur wel :)

Overigens rijd het wel echt lekker, zit het goed en is de auto vrij stil. Hij nodigt uit tot nogal doortuffen moet ik zeggen. :)
Dat is wel een voordeel ja..... want teering wat heeft mijn auto belachelijk grote deuren ;) dat is echt klote in parkeergarages / parkeerterreinen :| (niet dat ik de mijne zou willen ruilen tegen een 5 deurs, hybride or otherwise :P, nja oke misschien de JDM versie :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Jox444 op 07-06-2009 09:21 ]

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik betaal sinds vandaag ook motorrijtuigenbelasting.

Afbeeldingslocatie: http://tjaard.nl/meuk/MiamiKlein.jpg

O+

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuke auto, maar al beginnende roest op de wielranden achter zo te zien?
Snel laten behandelen voordat het door rot. :)

Lekker zonnendakje trouwens!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
grrrrrrrrrr..... k' zou morgen de Hibrid Civic ophalen maar tot nu toe heeft de lease maatschap nog steeds geen gehoor gegeven over hoe/wat/waar/hoe laat....
't zal wel weer een week uitlopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
<zucht> het wordt zeer wellicht woensdag a.s. :( ik geloof maar niet meer dat ik nog een datum ga noemen.... en dat voor een auto uit de pool :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:18

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Men 'lude gaat zometeen naar de spuiter om 1 en ander bij te laten spuiten,
de mini 'lude gaat ook ineens mee:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/flabah/fotos/prelude/DSC00017.JPG

:P 8)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

ben benieuwd naar het resultaat! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Vorig jaar een Honda Civic DXi 1.5 Silverstone uit 1993 aangeschaft, is mijn eerste auto. Destijds 132000km op de klok en was volledig in orde, ofja heb een stuk van de uitlaat moeten vervangen (tot aan de katalysator) dit was een prijskaartje van 300 euro en er zitten aan de zijkant van de stoelen voorin een scheur op de naad. No big problem, dit kan gefixed worden.

Voor de rest de accu een keer vervangen (was net voor de winter dood gegaan) en dat was het.

Mooie auto, zag er goed uit, rijd lekker en is wel fijn om mee te beginnen :).

Een aantal weken geleden zijn er helaas door een of andere mafkees een aantal maaskeien tegen de zijkant en de achterruit aangegooid :(, paar deukjes op het zijpaneel en de lak tot op het metaal eraf en een klein putje in de ruit (kan niet gefixed worden omdat het enkellaags is). Moet eens kijken hoeveel het gaat kosten om dit te laten repareren, werd niet gedekt door de verzekering...

Hier 2 foto's

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.26/259900001-259950000/259909501-259909600/259909550_6_gQrj.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.26/259900001-259950000/259909501-259909600/259909548_6_1vfV.jpeg

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:18

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
crosspostje:

De 'lude is terug van de spuiter... ook de mini 'lude:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/flabah/fotos/prelude/DSC00025.JPG

Ja hoor... de velgen hebben ook dezelfde kleur :P

Tevens ineens de 2 condensators voor mijn ICE mee laten spuiten, daar komt nog een witte sticker op met het Honda logo:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/flabah/fotos/prelude/DSC00026.JPG

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Beter laat dan nooit, maar de HCH is er :D

Afbeeldingslocatie: http://www.renewable.niels-thijssen.nl/blog/wp-content/uploads/HCH08-01.jpg

tot nu toe lekker gereden, en bevalt super! De 206 gaat de verkoop in :D

de rest van de pics staan hier

[ Voor 22% gewijzigd door NielsTn op 30-06-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15

BeaM-R

Powerrrrr

Hier dan ook maar even de geschiedenis van mijn vader zijn Honda's neerplempen. Allen destijds nieuw gekocht

1978 Honda Civic 3D, kanariegeel 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.cargurus.com/images/2009/05/03/18/30/1979-honda-civic-pic-35918.jpeg

1982 Honda Civic 5D, strontbruin 8)7 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.hondaclassiccars.co.uk/images/Dcp_0985.jpg

1985 Honda Quintet, grijs
Afbeeldingslocatie: http://78.img.v4.skyrock.net/781/voitures1982/pics/540075992_small_1.jpg

Nostalgie ten top ;(

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

krietjur

Where am I?

Die oude Honda Civic heeft mijn vader ook gehad. 3 stuks zelfs.. een witte, een oranje en een bruine. Geweldig leuke karretjes vind ik dat.. da's nog wel een droom van me, om zo'n ding als auto erbij te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 02-10 17:38

AzzKickah

06-CENSORED

Zie hier mijn Honda CRX 1.6i 16V DOHC van 1990 8)
waar ik erg blij mee ben :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tboekholt.com/Images/CRX/Klaar/Small/Back.jpg

Albumpje van mijn CRX

Hij is net sinds afgelopen weekend klaar qua uiterlijk (alleen nog een flinke poetsbeurt bij zo'n bedrijf er overheen).

Ben wel benieuwd naar de mening van de mede-Honda-liefhebber ;)

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 21-07-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weg met die achterlichten, spoiler en spiegels...

Voor de rest een toffe bak :)

[ Voor 65% gewijzigd door mydogisgone op 21-07-2009 13:09 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

krietjur

Where am I?

Mooie bak, achterlichten vind ik niet mooi.. liever de originele lichten.

Wat betreft je album.. je hebt heel fraai overal je kenteken weggepoetst, maar je bent het bij 1 van de thumbnails vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 02-10 17:38

AzzKickah

06-CENSORED

krietjur schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:39:
Mooie bak, achterlichten vind ik niet mooi.. liever de originele lichten.

Wat betreft je album.. je hebt heel fraai overal je kenteken weggepoetst, maar je bent het bij 1 van de thumbnails vergeten ;)
oh :D haha :P lol :+
Mjah ben nu op werk dus kan er niet bij nu :P

8)7 ach jah wat boeit het ook, nu kun je zien hoe lang ik 'm al heb en wat ie weegt *O*
En hij is ook wel herkenbaar aan andere dingen dan de nummerplaat :+

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 22-07-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bijvoorbeeld NielsTn,

Hoe bevalt de Civic Hybrid, ik krijg binnen nu en 3 wkn de mijne en ben erg benieuwd naar hoe het rijdt. Ga hem leasen. Zijn er nog specifieke/aparte dingen waar je erg aan moet wennen in vergelijking met andere auto's? Ga er hoofdzakelijk op de snelweg mee rijden +/- 50000km per jaar zakelijk. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:24:
@ Bijvoorbeeld NielsTn,

Hoe bevalt de Civic Hybrid, ik krijg binnen nu en 3 wkn de mijne en ben erg benieuwd naar hoe het rijdt. Ga hem leasen. Zijn er nog specifieke/aparte dingen waar je erg aan moet wennen in vergelijking met andere auto's? Ga er hoofdzakelijk op de snelweg mee rijden +/- 50000km per jaar zakelijk. Ben erg benieuwd!
Het is eigenlijk net een gewone auto :). Waar je aan moet wennen (maar dat is meer de CVT) dat boven de 3500 toeren alleen maar meer herrie oplevert, hij trekt dan niet sneller oid. Dus gewoon met een fluwelen voet rijden. Ik heb m nu bijna een jaar, 20000 km gereden, 2x mee op vakantie, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik supertevreden ermee ben. Zelfs als je m koopt ipv leased, het blijft gewoon een grote auto met alle opties, voor een bijzonder aantrekkelijke prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door SeatRider op 06-08-2009 08:47 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:31:
[...]

Het is eigenlijk net een gewone auto :). Waar je aan moet wennen (maar dat is meer de CVT) dat boven de 3500 toeren alleen maar meer herrie oplevert, hij trekt dan niet sneller oid. Dus gewoon met een fluwelen voet rijden. Ik heb m nu bijna een jaar, 20000 km gereden, 2x mee op vakantie, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik supertevreden ermee ben. Zelfs als je m koopt ipv leased, het blijft gewoon een grote auto met alle opties, voor een bijzonder aantrekkelijke prijs.
Dank voor je snelle reactie! Idd, ik vond het een erg complete en best grote/comfortabele wagen voor dat geld. Zeker in de lease (in mijn geval) is hij erg aantrekkelijk. Gelukkig wilde mijn werkgever hier aan meewerken. Ik lease nu een Opel Corsa 1.2 16v (wel splinternieuw), maar daar ben ik helemaal klaar mee. Met zoveel kilometers op de weg wilde ik graag meer auto om me heen hebben en wat meer comfort. De CVT lijkt me ook wel heel apart. Begreep dat de automaat echt letterlijk naadloos schakelt. Ben hier erg benieuwd naar. Hoe zijn de stoelen i.c.m. de middenarmsteun? Zit toch een uurtje of 3 per dag in die auto dus ben erg benieuwd. Heb helaas verzuimd een proefrit te maken, heb hem eigenlijk blindelings geleast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:24:
@ Bijvoorbeeld NielsTn,

De HCH bevalt me buitengewoon goed, zeker na jarenlang handgeschakeld (frans auto) gereden te hebben. Goede zit, ook op lange(re) afstanden. Verbruik ligt bij mij zo tussen de 1 op 17 en 1 op 21.
Wel even wennen aan het bedienen van de automaat, dat moet ik wel bekennen. En de navigatie leren bedienen. Verder zoals een japanner betaamt: starten en rijden!

Ik rij op de snelweg voornamelijk, en wil je schappelijk verbruik handhaven dan zul je zo rond de 95km/u rijden. Bij 120-130km/u op de teller snort de 4 cilinder zo rond de 2500 rpm en geen geluidshinder.

Het achter-uitzicht is wel beperkt door de hoofdsteunen en kont. Heb ook moeten wennen aan de lengte van de auto: ik zie de neus en de kont niet waardoor fileparkeren zeker de eerste keren ehhhhh voorzichtig moet gebeuren!
Verder veel plezier: sprintjes met D of S is succes bij stoplichten tegen TDi en broekies-met-pet-over-de-oren: ideaal om anderen te vernederen :+

OH en ik heb em ook blind geleased hoor... hoorde goede verhalen. Armsteun is verstelbaar naar voren/achter, dus ik kan er goed uren mee door het land rijden (als het echt noodzakelijk is.. .ik werk liever in de buurt ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 06-08-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NielsTn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:12:
[...]

Verder veel plezier: sprintjes met D of S is succes bij stoplichten tegen TDi en broekies-met-pet-over-de-oren: ideaal om anderen te vernederen :+
Weet niet wie je wil vernederen met 0-100 in 12,1s... 8)7 mijn vorige auto, een '93 Citroen Ax 1.1 deed dat nog sneller(11,4s). Gemiddelde (moderne) TDI-tje doet dat toch wel in 9s. Wellicht dat de HCH door z'n electromotor de eerste paar meters wat vlotter is. Maar een snelle auto is het allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 01-10 22:44

djidee

Mr. Slungel

THIJZEL schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:43:
[...]

Weet niet wie je wil vernederen met 0-100 in 12,1s... 8)7 mijn vorige auto, een '93 Citroen Ax 1.1 deed dat nog sneller(11,4s). Gemiddelde (moderne) TDI-tje doet dat toch wel in 9s. Wellicht dat de HCH door z'n electromotor de eerste paar meters wat vlotter is. Maar een snelle auto is het allerminst.
De meeste petjes kunnen niet vlot schakelen, daar pakt de HCH zijn winst >:)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Dan nog, 12,1s is gewoon echt niet snel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
THIJZEL schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:43:
[...]

een stoplichtsprint is wat anders als van 0 tot 100km/h accelereren.... maar toch 80km/h is ie toch verrassend snel (mmv de electro-motor, max.koppel vanaf 0 rpm :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
JT schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:04:
Dan nog, 12,1s is gewoon echt niet snel.
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ie toen ik hem bestelde (2006) nog in 11.3 naar de 100 ging, volgens mij staat dat ook in m'n boekje (maar die ligt in m'n auto, dus geen zin om die op te halen nu :)). Zouden ze de 0-100 tijd vanwege wat PR-technische redenen gedownspect hebben? Net als de 1.3 motor, die in de niet-hybride-versie precies hetzelfde is, maar dan opeens 1.4 liter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsTn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:12:
[...]

De HCH bevalt me buitengewoon goed, zeker na jarenlang handgeschakeld (frans auto) gereden te hebben. Goede zit, ook op lange(re) afstanden. Verbruik ligt bij mij zo tussen de 1 op 17 en 1 op 21.
Wel even wennen aan het bedienen van de automaat, dat moet ik wel bekennen. En de navigatie leren bedienen. Verder zoals een japanner betaamt: starten en rijden!

Ik rij op de snelweg voornamelijk, en wil je schappelijk verbruik handhaven dan zul je zo rond de 95km/u rijden. Bij 120-130km/u op de teller snort de 4 cilinder zo rond de 2500 rpm en geen geluidshinder.

Het achter-uitzicht is wel beperkt door de hoofdsteunen en kont. Heb ook moeten wennen aan de lengte van de auto: ik zie de neus en de kont niet waardoor fileparkeren zeker de eerste keren ehhhhh voorzichtig moet gebeuren!

OH en ik heb em ook blind geleased hoor... hoorde goede verhalen. Armsteun is verstelbaar naar voren/achter, dus ik kan er goed uren mee door het land rijden (als het echt noodzakelijk is.. .ik werk liever in de buurt ;) )
Leuk dat je nog ff gereageerd hebt, ik kickte het topic een beetje omhoog vanuit 2 weken geleden namelijk ;)
Ik ben echt heel benieuwd, 't wordt mijn eerste Japanner. Altijd Duits gereden (privé) en zakelijk gezien had ik niet heel veel keuze in de lease, dus ik laat me verassen. In ieder geval goed om te horen dat jij ook op de lange baan wel enthousiast bent, ga er een hele bult km's mee maken dus dat vind ik wel belangrijk. Verbruik is voor mij iets minder van belang daar ik gewoon een tankpas heb waar ik alles mee afreken. Maar toch leuk om te weten dat ie zo zuinig is. Dat dashboard lijkt me ook wel erg gaaf, 't ziet er op de foto's wel futuristisch uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

CubicQ schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ie toen ik hem bestelde (2006) nog in 11.3 naar de 100 ging, volgens mij staat dat ook in m'n boekje (maar die ligt in m'n auto, dus geen zin om die op te halen nu :)). Zouden ze de 0-100 tijd vanwege wat PR-technische redenen gedownspect hebben? Net als de 1.3 motor, die in de niet-hybride-versie precies hetzelfde is, maar dan opeens 1.4 liter is?
Ik heb een apparaatje om het mee te meten, als je het wilt weten moet je maar eens langs komen :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:43:
[...]

Leuk dat je nog ff gereageerd hebt, ik kickte het topic een beetje omhoog vanuit 2 weken geleden namelijk ;)
Ik ben echt heel benieuwd, 't wordt mijn eerste Japanner. Altijd Duits gereden (privé) en zakelijk gezien had ik niet heel veel keuze in de lease, dus ik laat me verassen. In ieder geval goed om te horen dat jij ook op de lange baan wel enthousiast bent, ga er een hele bult km's mee maken dus dat vind ik wel belangrijk. Verbruik is voor mij iets minder van belang daar ik gewoon een tankpas heb waar ik alles mee afreken. Maar toch leuk om te weten dat ie zo zuinig is. Dat dashboard lijkt me ook wel erg gaaf, 't ziet er op de foto's wel futuristisch uit...
Zowel in de stad als op de lange baan is het een hele comfortabele auto. Een racemonster is het zeker niet, hoewel ik 'm ook niet echt traag vind. Ik ben er twee keer mee naar Oostenrijk gereden en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik heb collega's met bijvoorbeeld een Renault die regelmatig in "vervangend vervoer" de parkeerplaats op komen rijden.

Mocht je ook regelmatig in Duitsland rijden dan heb ik nog meer goed nieuws, want tot een snelheid van zo'n 160 km/h blijft 'ie erg comfortabel, geen gerammel of schudden. Maximum snelheid die ik op de meter was trouwens 189 km/h. Nog mensen die daar overheen zijn gegaan in dit model? :+

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vbmot schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:34:
[...]

Zowel in de stad als op de lange baan is het een hele comfortabele auto. Een racemonster is het zeker niet, hoewel ik 'm ook niet echt traag vind. Ik ben er twee keer mee naar Oostenrijk gereden en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik heb collega's met bijvoorbeeld een Renault die regelmatig in "vervangend vervoer" de parkeerplaats op komen rijden.

Mocht je ook regelmatig in Duitsland rijden dan heb ik nog meer goed nieuws, want tot een snelheid van zo'n 160 km/h blijft 'ie erg comfortabel, geen gerammel of schudden. Maximum snelheid die ik op de meter was trouwens 189 km/h. Nog mensen die daar overheen zijn gegaan in dit model? :+
Toch nog best netjes die top ;) De meeste km's zullen hier in NL zijn op de snelweg. Ik rijd een route waar normaal gesproken doorrijden niet echt kan (A1-A28-A27-A12-A2) dus mag al blij zijn als ik korte stukjes 120 kan rijden. Het gaat mij echt puur om comfort en rijplezier. Snelheid maken kan ik zelden met die drukte op de weg. Ik zal er ook best eens mee naar Duitsland gaan, vakantie of weekendjes weg, dan kan ik daar ook een beetje meekomen ;)
Ik ben echt heel benieuwd, waarschijnlijk krijg ik hem maandag de 17e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ben ik overigens heel fout als ik een bumpersticker ga laten maken met de tekst VTEC KICKS IN YO!!! voor op mijn Civic Hybrid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SeatRider schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:27:
Ben ik overigens heel fout als ik een bumpersticker ga laten maken met de tekst VTEC KICKS IN YO!!! voor op mijn Civic Hybrid?
Ja behoorlijk :). Normaal kickt die toch in als je boven een bepaald toerental komt? En het idee van een CVT is dat hij constante toeren draait maar wel versnelt? Bovendien is hij niet bepaald snel..... maar goed, dat is mijn idee; wat jij met je auto uitspookt moet je uiteraard zelf weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Nee precies. dan doe ik het dus 8). Juist zo leuk omdat ik ermee rijd als een natte krant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat het dan leuker is om een beetje zelfspot te gebruiken en te doen "VTEC never kicked in y0!"

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 13:21

Emiel1984

Made in NL

AzzKickah schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:49:

[afbeelding]
In je album is je kenteken weer\nog wel leesbaar bij de thumbnails links !

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JT schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:41:
Ik denk dat het dan leuker is om een beetje zelfspot te gebruiken en te doen "VTEC never kicked in y0!"
met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heeft er hier iemand overigens ervaring met de Honda Stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
*zoekt op google naar "Honda Stream"*

Die zie ik voor het eerst, is die wel in de EU geleverd? Of is ie net nieuw ofzo?

Ik moet trouwens nog 6 weken wachten op mn Insight, eind september begint dichterbij te komen :) wacht er nu bijna een half jaar op. Maar dat is dan ook de goedkoopste leasetoko van heel nederland geloof ik :X ik zie ze intussen overal al rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Op google zoeken kan ik ook wel, ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die er in gereden hebben.

Wordt niet meer geleverd in NL helaas, maar is in het verleden wel geleverd. Heel soms zie je ze rijden. Er zijn geruchten dat er een hibryde versie van gaat komen welke wel weer in NL te koop zal zijn. IN Japan is 'ie op dit moment nog steeds te koop: http://www.honda.co.jp/STREAM/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die japanse uitvoering doet me een beetje denken aan de FR-V, maar volgens mij is de Stream groter toch? Een oud-collega van me had er één, maar ik kan je helaas niet helpen aan zijn ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JT schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:41:
Meh, de eerste variant past beter bij de tekst "objects in mirror are loosing" die ik in mijn LBS heb geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
gwystyl schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:16:
Die japanse uitvoering doet me een beetje denken aan de FR-V, maar volgens mij is de Stream groter toch? Een oud-collega van me had er één, maar ik kan je helaas niet helpen aan zijn ervaringen
Volgens mij is 'ie kleiner dan de F-RV, aangezien de Stream is gebaseerd op de Civic (en ook maar 2 zitplaatsen voorin heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Er is eigenlijk ngo niet heel veel over gezegd in dit topic, maar die nieuwe CR-Z wordt denk ik echt een knaller onder leaserijders <35 jaar.

Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00648/honda_crzcrz_neus_648594p.jpg

Eindeljik een sporthybride in de 14% categorie.

Volgens de telegraaf wordt hij in april al geleverd: http://www.telegraaf.nl/a...al_in_april__.html?p=11,1

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Schweino schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

Volgens mij is 'ie kleiner dan de F-RV, aangezien de Stream is gebaseerd op de Civic (en ook maar 2 zitplaatsen voorin heeft).
Hij is echt een heel stuk groter dan de civic shuttle die een tijd bestaan heeft. Misschien is hij wel smaller dan de FR-V, maar hij lijkt in ieder geval langer.
* gwystyl gaat op zoek naar specs van de 'oude' stream en FR-V
Royz schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:54:
Er is eigenlijk ngo niet heel veel over gezegd in dit topic, maar die nieuwe CR-Z wordt denk ik echt een knaller onder leaserijders <35 jaar.

[afbeelding]

Volgens de telegraaf wordt hij in april al geleverd: http://www.telegraaf.nl/a...al_in_april__.html?p=11,1
Stoere bak idd, maar jammer als je minimaal 4 personen mee moet kunnen nemen :'(. Zit er voor mij dus niet in. Verder duurt april nog best lang; ze mogen hem van mij nu al wel de markt op schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Zoek niet te hard naar de specs: Wikipedia: Honda Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Schweino schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:58:
Heeft er hier iemand overigens ervaring met de Honda Stream?
Ik :)

Niet in gereden, wel bijna gekocht. Door de FR-V en de Accord Tourer eigenlijk niet meer nodig hier. Je kan de wagen het beste zien als een Civic MPV, voorkant oog hetzelfde, interieur ook.
Royz schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:54:

[afbeelding]

Dit wordt een grote succes dan de Insight, mede omdat ik deze waarschijnlijk ook koop als de prijs goed is :P Vooral dat laatste is belangrijk, want Honda is een vrij prijzig merk in NL. Honda positioneert de Civic bijvoorbeeld tegenover de Golf en BMW 1, waar klanten hem zien tegenover de lager geprijsde hatches. Accord: zelfde verhaal (het vorige model won in shootouts continue van de 'lagere' sedans, duh, daar was de Accord niet op gericht).
gwystyl schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:27:
Stoere bak idd, maar jammer als je minimaal 4 personen mee moet kunnen nemen :'(. Zit er voor mij dus niet in. Verder duurt april nog best lang; ze mogen hem van mij nu al wel de markt op schoppen :)
Beetje proppen achterin ;)

Honda is wel lekker bezig met Hybrides. Eind volgend jaar hebben de Jazz en Civic een hybride broertje, daarnaast de Insight en CR-Z als dedicated modellen. De grotere wagens hebben diesels... en toch... een Accord Hybride met de 1.8 i-VTEC uit de Civic en een pk of 20 uit een ima-systeem zou helemaal zo gek niet zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Speedpete op 14-08-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:36:
[...]

Dank voor je snelle reactie! Idd, ik vond het een erg complete en best grote/comfortabele wagen voor dat geld. Zeker in de lease (in mijn geval) is hij erg aantrekkelijk. Gelukkig wilde mijn werkgever hier aan meewerken. Ik lease nu een Opel Corsa 1.2 16v (wel splinternieuw), maar daar ben ik helemaal klaar mee. Met zoveel kilometers op de weg wilde ik graag meer auto om me heen hebben en wat meer comfort. De CVT lijkt me ook wel heel apart. Begreep dat de automaat echt letterlijk naadloos schakelt. Ben hier erg benieuwd naar. Hoe zijn de stoelen i.c.m. de middenarmsteun? Zit toch een uurtje of 3 per dag in die auto dus ben erg benieuwd. Heb helaas verzuimd een proefrit te maken, heb hem eigenlijk blindelings geleast ;)
Ik heb de mijne nu een maand en ik ben er ook erg blij mee! Die stoelen zitten erg fijn al moet ik zeggen dat ik zelf achteraf leer in heb laten bouwen bij honda driessen in eindhoven.(Als ik klaar ben met verbouwen van mijn appartementje zal ik foto's plaatsen).

Het verbruik vond ik echt heel erg tegenvallen in het begin, maar je moet inderdaad met een zachte voet rijden en dan gaat het al stukken beter. Het is inderdaad wel waar dat je veel petjes in de eerste 2-300 meter helemaal blind rijd met de hybrid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat nu toch een Insight worden i.p.v. de Civic hybrid. Ik ben benieuwd :) Krijg hem als 't goed is deze week.
Wat een soap haha, toch een Civic hybrid, krijg hem vrijdag :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

AzzKickah schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:49:

[afbeelding]

Albumpje van mijn CRX

Hij is net sinds afgelopen weekend klaar qua uiterlijk (alleen nog een flinke poetsbeurt bij zo'n bedrijf er overheen).

Ben wel benieuwd naar de mening van de mede-Honda-liefhebber ;)
Huh hahaha die spoiler is bovenop de originele spoiler geplaatst? haha lol dat heb ik nog nooit eerder gezien.
Verder wel een leuke wagen. Ik heb zelf ook een crx ed9 Mocht je vragen hebben ofzo raad ik je aan om naar www.decrxgarage.nl te gaan. Zitten veel mensen met veel verstand van deze autotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag m'n Civic hybrid gekregen. Lekkere auto! Ben positief verrast.

+ Fijne rijeigenschappen, goede wegligging, fijne automaat
+ Vermogen is opzich wel genoeg, had ik niet verwacht van een 1.3
+ Comfortabel en fijn afgeveerd. Heb tevens het gevoel in een behoorlijke wagen te rijden qua formaat.
+ Compleet uitgevoerd, alles zit er eigenlijk wel op en aan
+ Stil... En rustig rijgedrag, vooral tussen de 80 en 100 op de cruisecontrol is heerlijk
+ Verbruik. Ondanks dat ik hem lease en er gewoon een tankpas bij heb vind ik het wl grappig om op het verbruik te letten. Vanochtend getankt en 1 op 20 gescoord. Toch leuk...

- Stoelen hebben een iets te kort zitvlak, waarschijnlijk voor kleine Japannertjes gemaakt
- Zicht naar achter, ik rij de 2008 versie, heb dus nog geen parkeersensoren.

• Jox444

Jox444

Honestly....

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:38:
Afgelopen vrijdag m'n Civic hybrid gekregen. Lekkere auto! Ben positief verrast.

+ Fijne rijeigenschappen, goede wegligging, fijne automaat
+ Vermogen is opzich wel genoeg, had ik niet verwacht van een 1.3
+ Comfortabel en fijn afgeveerd. Heb tevens het gevoel in een behoorlijke wagen te rijden qua formaat.
+ Compleet uitgevoerd, alles zit er eigenlijk wel op en aan
+ Stil... En rustig rijgedrag, vooral tussen de 80 en 100 op de cruisecontrol is heerlijk
+ Verbruik. Ondanks dat ik hem lease en er gewoon een tankpas bij heb vind ik het wl grappig om op het verbruik te letten. Vanochtend getankt en 1 op 20 gescoord. Toch leuk...

- Stoelen hebben een iets te kort zitvlak, waarschijnlijk voor kleine Japannertjes gemaakt
- Zicht naar achter, ik rij de 2008 versie, heb dus nog geen parkeersensoren.
ach zicht naar achter is overated.... boem is gewoon ho! :) :P

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

kickje :P

Paar van de hondaatjes van het Japanse Auto Festival afgelopen weekend op Assen..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2495/3920317661_6f7b36b92a_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2654/3920317963_cb0e914b1d_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2559/3920318523_e230422b84_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3442/3922961793_0157c56014_b.jpg

Voor nog wat meer pics hier

Het evenement op zich viel wat tegen, had gehoopt op wat meer mooi JDM spul. Maar ja kan niet alles hebben! ;-)

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 18:01

DaWaN

'r you wicked ??

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

?? Da's toch gewoon een Integra?.... oh ja, xie het al

Ik vind de S2000 en NSX beide hele gave wagens, maar ook beide (nog) ver buiten bereik.

@bounzer; hoe lang heb je op je hybrid moeten wachten? Of wat is een normale tijd vanaf het doorgeven van de bestelling aan de leasemaatschappy/dealer?

Ik ga binnenkort ff praten over een lease-auto, en dan ga ik zeker even rijden in de Civic Hybrid en Insight. Verder moet ik vooral mijn vrouw overtuigen van de genoegens van een automaat. Zij rijdt niet zoveel (1000 km per jaar oid?), dus wil ze als ze rijdt het volledige autogevoel beleven. Schakelen hoort daar volgens haar bij. Iemand nog een goed tegenargument (behalve: ik gebruik de auto 95% van de tijd en een hybride scheelt bakken bijtelling).

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 12:03

Multensor

wtf

Ik rij zelf ook ene lease honda civic hybrid en dat bevalt prima. Ehmm ja argumenten voor een schakelbak..... lekker in file, lekker rustig rijden. Verder is het gewoon een persoonlijk geheel. Ik was ook nogal pro-schakalbak, maar momenteel zou ik niet snel terug gaan. Maar het argument dat jij er 95% van de tijd in rijdt vind ik toch heeeeeel erg valide. Als je vriendin graag een schakelbak wilt dan koopt ze er maar 1 toch? :)

erhmm.

• Widow
gwystyl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:12:
Ik ga binnenkort ff praten over een lease-auto, en dan ga ik zeker even rijden in de Civic Hybrid en Insight. Verder moet ik vooral mijn vrouw overtuigen van de genoegens van een automaat. Zij rijdt niet zoveel (1000 km per jaar oid?), dus wil ze als ze rijdt het volledige autogevoel beleven. Schakelen hoort daar volgens haar bij. Iemand nog een goed tegenargument (behalve: ik gebruik de auto 95% van de tijd en een hybride scheelt bakken bijtelling).
Neem haar mee voor een proefrit in de Civic/Insight, dan zal ze merken dat het helemaal niet zo raar is. Ik was eerst ook heel erg anti-automaat rijden, maar een Insight is toch 100eu goedkoper per maand dan bijv. een Golf, dus dan toch die automaat eens proberen. En dat viel helemaal niet tegen, sterker nog, ik heb voor de Insight gekozen.

Trouwens bedenk wel dat een Civic hybrid een _HEEL_ groot nadeel heeft: de achterbank kan niet plat. Dus je kan nooit grote dingen meenemen, een snowboard past bv. niet in die auto. Dat is ook een van de redenen dat ik voor de Insight heb gekozen.

Hopelijk staat die auto binnekort eens bij de dealer, ik heb dat hem in maart besteld :/ volgende week zou ie moeten komen, maar stiekem hoop ik bij elk telefoontje dat ik krijg, dat het de dealer is dat ie klaar staat.

• Speedpete

Speedpete

was barman

Schakelen hoort daar volgens haar bij. Iemand nog een goed tegenargument (behalve: ik gebruik de auto 95% van de tijd en een hybride scheelt bakken bijtelling).
In de Insight kan je schakelen :) Bij de elegance zitten er flippertjes achter het stuur, kan je de CVT mee krabbelen als ware het een 7-bak. Het doet heel weinig maar goed, je schakelt wel zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bounzer; hoe lang heb je op je hybrid moeten wachten? Of wat is een normale tijd vanaf het doorgeven van de bestelling aan de leasemaatschappy/dealer?
Ik heb maar 2 weken moeten wachten, maar dat is niet representatief. Ik rijd er eentje uit '08. Mijn werkgever least met shortlease constucties. Ik was dus afhankelijk van wat de leaseamatschappij had staan. Dat was deze, dus kon het zeer snel geregeld worden.
Voor de actuele stand van zaken m.b.t. levertijden van bijvoorbeeld de nieuwe Civic hybrid (model '09) moet je echt ff de kenners hebben hier.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
ik heb er helaas 5 maanden op moeten wachten,
maar ik heb dan ook wel de new pearl red kleur. En ik heb er nog geen een andere zien rijden. (foto's komen nog steeds... sorry)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik heb een '98 Civic met standaard wieldoppen met 185/60/14 banden (zo ff uit mijn hoofd).
Nu wil ik wat leuke velgjes eronder leggen en liefst meteen iets bredere banden voor de looks.

Ik dacht zelf aan 205/45/15, maar ik weet het nog niet zeker.

Is 205mm breedte nog een beetje mooi, of word het al meteen heel pimperig?
2e vraag: die 2e maat (45%) is dat nog een beetje te doen icm 205mm en 15inch?
Of is meer of minder juist aan te raden? Want wat ik begrepen heb is hoe hoger dat getal, hoe hoger je band word?

Ik heb wel graag dat mijn band een beetje aansluit op de wielkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 12:29
je zult nooit effectiever grotere wielen kunnen monteren zonder andere aanpassingen (denk aan kilometerteller)
Op internet zijn verschillende tabellen te vinden om dezelfde wielomtrek te behouden.
Volgens mij heeft de nieuwste civic 45% als hoogte, breedte daarvan weet ik niet, denk idd 205, dit met een diameter van 17 inch.
Ik rijd zelf ook met 40% (205/40 R17). Je moet er rekening mee houden dat 40% over het algemeen wel vrij stug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Dus als het percentage wat hoger ligt, eg. 50,55 dan rijd het wat beter?
(ff kort door de bocht gezegd, tot een zekere hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Silent Thunder schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:21:
Dus als het percentage wat hoger ligt, eg. 50,55 dan rijd het wat beter?
(ff kort door de bocht gezegd, tot een zekere hoogte).
nou wel wat comfortabeler, maar 50 en zeker 55 ga je niet halen met een civic icm 17 inch bijvoorbeeld.
Het percentage wat je mag afwijken qua wielomtrek komt best nauwkeurig. Denk dat overigens 50 tot 55% icm 15 inch voor een civic wel kan, maar eigenlijk moet je even vergelijken in een tabel met de originele velgmaat icm hoogte van de banden.
Daarnaast weet ik niet hoe breed je kan gaan bij dde civic. Alles moet binnen de wielkasten vallen, anders moet je deze verbreden. Bij een afwijkende velgmaat, moet je adapters gebruiken om deze passend te maken. In sommige gevallen moet je deze speciaal laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Oke, dat gedeelte is duidelijk.

Ik wil toch graag 205mm als het zou kunnen, daar kan ik nog geen duidelijkheid over vinden.
Via google kwam ik erachter dat de ideale maten voor een Civic uit mijn bouwjaar-range toch meer 195mm en 15inch zijn, dus ik vraag mij of een 15inch velg die 205mm breedte goed aankan?

Hoe kom ik daar achter? Het enige wat ik kan vinden is dat er een breedtemaat voor de velg bestaat; namelijk het aantal ''J'' (welke eenheid is dit, inch?)
En hoeveel J heb ik nodig voor die 205/15?

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 01-10-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Silent Thunder schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:34:
Oke, dat gedeelte is duidelijk.

Ik wil toch graag 205mm als het zou kunnen, daar kan ik nog geen duidelijkheid over vinden.
Via google kwam ik erachter dat de ideale maten voor een Civic uit mijn bouwjaar-range toch meer 195mm en 15inch zijn, dus ik vraag mij of een 15inch velg die 205mm breedte goed aankan?

Hoe kom ik daar achter? Het enige wat ik kan vinden is dat er een breedtemaat voor de velg bestaat; namelijk het aantal ''J'' (welke eenheid is dit, inch?)
En hoeveel J heb ik nodig voor die 205/15?
Volgens mij rijd ik met 7J breedte icm 205. Velg is dus 17 Inch (Ibiza 6l FR).
Waar je op moet letten is de steek (icm het aantal bouten) bij mij is dit 5*100 maar dat verschilt per auto.
Daarnaast is de ET waarde heel belangrijk voor auto. ET waarde bepaalt de positie van de bevestiging van je velg ten opzichte van het middelpunt van de velg. Zelfs al is de steek goed, dan nog hoeft het niet te passen als de ET waarde niet binnen de juiste marge valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
fisherman schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:33:
[...]

Waar je op moet letten is de steek (icm het aantal bouten) bij mij is dit 5*100 maar dat verschilt per auto.
Daarnaast is de ET waarde heel belangrijk voor auto. ET waarde bepaalt de positie van de bevestiging van je velg ten opzichte van het middelpunt van de velg. Zelfs al is de steek goed, dan nog hoeft het niet te passen als de ET waarde niet binnen de juiste marge valt.
Klopt, de ET waarde zou bij mijn Civic tussen de 40 en de 50 moeten liggen (meest ideale 45).
Een te hoge waarde kan ervoor zorgen dat je velg tegen de remblokken aankomt (dus gewoon niet fatsoenlijk past).

De steek bij mij is 4x100 overigs.
fisherman schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:33:
[...]

Hmm, maar jij hebt dus 17 inch; 205mm word toch meer in 1 adem genoemt met 16 of 17.
Vandaar dat ik mij afvraag of 205mm bandbreedte en een 15inch velg goed te doen zijn; aangezien ik dat graag zou willen.

Iemand? Of ziet het gewoon niet uit, als dat het geval is; misschien ook wel handig om te weten... :)

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 01-10-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Hey, een Honda topic. * Gisae heeft ook een honda.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/29/1246266931-140.png

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Silent Thunder schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Klopt, de ET waarde zou bij mijn Civic tussen de 40 en de 50 moeten liggen (meest ideale 45).
Een te hoge waarde kan ervoor zorgen dat je velg tegen de remblokken aankomt (dus gewoon niet fatsoenlijk past).

De steek bij mij is 4x100 overigs.

[...]

Hmm, maar jij hebt dus 17 inch; 205mm word toch meer in 1 adem genoemt met 16 of 17.
Vandaar dat ik mij afvraag of 205mm bandbreedte en een 15inch velg goed te doen zijn; aangezien ik dat graag zou willen.

Iemand? Of ziet het gewoon niet uit, als dat het geval is; misschien ook wel handig om te weten... :)
Het bestaat in ieder geval wel, heb het volgens mij weleens gezien. Je zult een wat hogere band moeten nemen, dat wel. Overigens is 205 ook weer niet zo heel breed hoor.
Bij 17 inch hoort vaak toch ook wel 225 of 235, zoals bij B&W en Audi ofzo. voor 17 inch is 205 niet echt breed, zeker met een wat hogere band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/vfr_side.JPG

Ik heb ook een VFR :+ de levering van mn insight is trouwens uitgesteld van september -> januari :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

Zo even schaamteloze copy post uit de HK ;)

VTEC Just Kicked In YO!! :P

(en ja deze is wel van mij 8) )

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:45
Ik zal hier ook eens foto's van mijn Honda posten.
Het gaat hier om een Honda Accord Coupe 3.0i V6
Full options uitgevoerd :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3648/3619090267_86263c10cc.jpg

Let niet op de banden er zitten inmiddels andere op :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2470/3619908266_570047e73b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3415/3619908122_d651777c5a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3623/3619907746_6aee8c672b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2484/3619089167_d7ecd6d776.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door TRASH_LORD op 07-10-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Owja, ik heb ook (nog steeds) een Honda.
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F2.JPG
En dit eindeloze project nog wat misschien over 20 jaar een keer af is

Met 2-wielers hoef ik niet anders meer eigenlijk (en heb dr op zat gereden, dus mn mening is ergens op gebaseerd :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

-tom-562

Oliesjeik

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van zo'n VF400, ik lees daar nogal wisselende verhalen over, ook over de remmen. Die schijnen nogal fading onderhevig te zijn? Ik zit nog te twijfelen tussen een VF400 of een CB550 :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Dat is een vf500, die heeft normale remmen.
Heb een 400 gehad, remmen prima, wel wat last van fading, maar niet hinderlijk.
De blokken zijn kut, als ze niet klappen heb je geluk (ik niet met die 400)

Je kunt beter een vfr kopen, die zijn in ieder opzicht beter.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
[...]
hier jarenlang hand-geschakeld gereden, en nu in de HCH wil ik niet meer zonder die volautomaat CVT versnellingen :)
Simply: I LOVE IT! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Vandaag gespot vlak bij m'n werk:

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/hondas2000.jpg

Niet zo heel bijzonder, maar dat kenteken is natuurlijk wel erg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Een diplomaat uit New York, wel frappant dat 'ie zijn auto meeneemt naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 22:02

TNO

cake.

Toch even een crosspost vanuit de HK

Gister opgehaald! :D (Lease)

Afbeeldingslocatie: http://www.tshcc.nl/dump/hybrid/thDSC01439.jpg

* TNO mag zich de komende vier of vijf jaar trots Honda bezitter noemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Nog een lease sletje meld zich :Y) ik heb nu een week de Honda Insight, en ben al 1000km verder. Tijd voor een kleine review dus.

Ik rij voornamelijk op de snelweg, en daar merk je soms dat ie net even wat te weinig koppel heeft om even snel nog een inhaalactie te maken. In mn vorige Saab met een 2 liter motor ging dat allemaal even wat sneller, daar zat je vrij snel op de 170/180 mee. In de sport-stand klimt de Honda wel wat sneller in de toeren en gaat het allemaal wat directer, maar alsnog is het geen racer.

De vering is lekker stevig, je kan er dus best hard mee door de bocht. Daardoor voel je soms wel de hobbeltjes in de weg wat meer, maar daar wen je vrij snel aan. Ook stuurt de auto redelijk direct, wat minder wollig dan bijv. een Opel Combo. Ook als je hard door bochten gaat kan je nog sturen zonder dat de auto meteen gaat hellen (en slippen) door slappe vering.

De automaat rijd erg relaxt, de eerste files heb ik prima overleeft zonder dat ik me ergerde aan de file. In een auto met handbak is dat wel anders. In de bebouwde kom gaat het allemaal prima en kom je bijna niet boven de 2500rpm uit, op de snelweg als je even snel de auto ergens voor wilt gooien moet je vaak even planken en zit je tegen de 6000rpm aan. Dan maakt de auto wel wat herrie maar opzich is dat niet heel storend.

Het enige waar ik wel aan moet wennen is de korte neus. Ik heb echt geen idee hoelang de neus is, en sta dus vaak een paar keer extra te steken met inparkeren enzo. Maar dat komt nog wel :) vooralsnog geen spijt van in ieder geval :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/insight/insight_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb zelf helaas nog geen auto (ben nog zoekende zoals te zien is @ Toyota topic) maar we hebben thuis (lees mijn vader) nog wat leuk japans speelgoed:

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/DSC_3064k.jpg
Waarom heb ik hem 2-3 weken geleden in de winterstalling gezet :(. Nu word het weer aftellen tot de dag dat de sneeuw/pekel/overige rommel echt weer over is en dan kan ik weer ontwennen aan 9000rpm :D.

[ Voor 37% gewijzigd door Tortelli op 14-12-2010 20:32 . Reden: foto gefixt ]

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 19:57
Mooi speelgoed! Ik heb overigens een paar weken terug heerlijke benaden onder mijn prelude laten leggen: michelin pilot exalto pe 205/55R16 91Y N0 (porsche only banden stond op het label). Maar in ieder geval hele fijne banden met lekker rubber! Tevens zijn ze 5% hoger dan de standaard banden waardoor ik ook geen afwijking meer in de teller kan waarnemen! komt telkens 100% overeen! Wel even wennen, want normaal kon je altijd precies 128 rijden zonder geflitst te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door vanWalsum op 26-11-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 11:01
Heb vandaag net mijn eerste auto gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://forums.acuralegend.org/forum/images/garage/attach/garage_vehicle-520-12606455281.jpg
http://forums.acuralegend...hp?do=view_vehicle&id=520

Rijd super, is een rechtsgestuurde Honda Legend Coupe 3.2 V6.

Verbaast me dat het helemaal niet wennen is om met een rechtsgestuurde auto te rijden, zolang je spiegels maar goed staan :D

Heb al wel weer nieuwe kentekenplaten gehaald, want die er op zaten waren erg gedeukt door fileparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
m-tuning schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:29:

Verbaast me dat het helemaal niet wennen is om met een rechtsgestuurde auto te rijden, zolang je spiegels maar goed staan :D
Heeft denk ik ook te maken met het feit dat het een automaat is. Heb je geen moeite met de ruitenwisser/knipperlicht pook? Dat is vaak even wennen in het begin (ruitenwisser aan bij afslaan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nice, Legend is toch een stukkie luxe onder je kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 11:01
Schweino schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:18:
[...]

Heeft denk ik ook te maken met het feit dat het een automaat is. Heb je geen moeite met de ruitenwisser/knipperlicht pook? Dat is vaak even wennen in het begin (ruitenwisser aan bij afslaan) ;)
haha ja, maar dat is me maar 2 keer gebeurd :P
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste