Honda... The power of dreams !

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Speedpete schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:13:
In de geruchten kwam ik tegen dat de wagen niet duurder zou worden dan 2 miljoen Yen, iets duurder dan de duurste Jazz / Fit. Op basis van de Yen zou de wagen in NL 12.000 euro moeten kosten, op basis van de Jazz in NL zo rond de 20.000. (12.000 x 1,423 x 1,19 = +/- 20.000 dus dat kan wel kloppen).
Maar dan verkopen ze toch geen gewone Jazz meer? De "gewone" Jazz met CVT kost ruim 20k.
Als dit echter doorgaat zou de Global Hybrid slechts 14.500 gaan kosten... in dat geval ga ik er 1 bestellen zodra deze aangekondigd wordt...
Klinkt heel interessant maar ik verwacht dat ie te klein gaat worden, of met een veel-mindere uitrusting dan de Civic Hybrid. Op de Civic Hybrid zit momenteel nog een kleine 500 euro BPM dus wat hij in BPM omlaag gaat gaat hij vast omhoog in het 2009-model door toenemende vraag.

Lastig allemaal.... zat te denken aan een jonge Civic Hybrid binnenkort (ik moet helaas kopen, ben niet in de prijzen gevallen met een werkgever die leasebakken uitdeelt) maar alle ontwikkelingen bekijkende vraag ik me af of het niet handiger is om nog "even" te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

catchingfire schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:53:
Maar dan verkopen ze toch geen gewone Jazz meer? De "gewone" Jazz met CVT kost ruim 20k.
Veel erger: de Jazz Hybrid zou ook buiten de BPM kunnen vallen. Maar verder is de keuze aan de consument. Wil je een Jazz en geen hybrid dan betaal je gewoon veel meer.

Maar zover ik weet moet het BPM-verhaal nog door de kamer en hoe streng de eis wordt is ook niet niet bekend. Als het voor alle auto's onder de 90 gram CO2 wordt dan zijn er erg weinig die daar onder gaan vallen.
Klinkt heel interessant maar ik verwacht dat ie te klein gaat worden, of met een veel-mindere uitrusting dan de Civic Hybrid. Op de Civic Hybrid zit momenteel nog een kleine 500 euro BPM dus wat hij in BPM omlaag gaat gaat hij vast omhoog in het 2009-model door toenemende vraag.
Ik wacht het af, zodra de wagen bij de dealer staat rij ik gewoon een proefrit en als het ding bevalt trek ik m'n geld wel. Mijn voordeel is dat ik voor mijn huidige Accord zeker 15k terug kan krijgen dus de investering valt mee.

Een jonge Hybrid wordt lastig door de enorme vraag naar die wagen. Bij de dealers beginnen ze bij de 20k...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De nieuwe Jazz is vanaf 8 november te bewonderen...
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9427

Maar... 6-traps automaat?? Wat is er met de CVT gebeurd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Gedumpt... zal wel een troef zijn voor de hybride Jazz.

Was niet erg blij met het bericht, ik hoopte op de 1.5 die ook in de VS in de wagen zit. 10 pk en zo'n 20 Nm meer dan de 1.4 is toch lekker. Met een beetje geluk wordt de auto dan wel wat lichter dan de 1100kg die het Amerikaanse model op de weg drukt. VSA zou overigens wel op alle modellen moeten zitten (uitgaande van het duitse persbericht).

Naja, 100pk is wel aardig dus dan zou de wagen toch rond de 10 seconden nodig moeten hebben om naar de 100 te komen (m'n eerste civicje had 90pk op 1000kg en die haalde dat net niet). Vind alleen de achterkant niet mooi dus ik wacht nog lekker op de nog komende hybrides :)

Overigens... een zestraps automaat met flippers, de 1.5 i-VTEC uit de 'states en een IMA blok zou best wel eens de basis kunnen worden voor de CR-Z...

[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 28-07-2008 13:13 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dilemma dilemma. Ik twijfel gigantisch tussen een jonge Jazz 1.4i CVT (2006) en een Civic Hybrid (2006), Jazz heeft 30dkm op de klok, Civic 20dkm, kostenverschil is ~3500 in het voordeel van de Jazz.

Heb vanmiddag nog eens uitgebreid in de showroom wat liggen passen en meten in beide auto's. De Hybrid is ongekend ruim. Ik ben lang (~1.90), dus de bestuurdersstoel moet in de achterste stand... echter, ga ik dan achterin zitten heb ik nog centimers knieruimte vrij! Kofferbak is niet gigantisch maar onze onhandige mega-kinderwagen ging er vlotjes in. Achterbank ook lekker breed, een fijne ruime sedan.

De Jazz is qua binnenruimte oke, maar haalt niet 't nivo van de Civic. Qua breedte*diepte een iets kleinere kofferbak, met name wat minder diep, waardoor de kinderwagen er so-so inpaste. Uiteraard meer kofferruimte in de hoogte. Pluspuntje is de 7-speed manual/automaat/CVT bak... van alle markten thuis. Maar ... staat ie na twee dagen niet gewoon in de CVT stand omdat die toch het meest relaxed toert?

Vervelend van de Jazz vind ik het gebrek aan cruise control en ESP (VSA). Jammer van de Civic is weer dat het een sedan is, dat de kofferdeksel alleen van binnenuit te openen is, dat de achterbank niet plat kan, dus een Ikea-bezoek zit er niet in. Maar hoe vaak doe je dat nou... (en we hebben nog altijd een oude trouwe Corolla Wagon).

De Jazz ziet er oke uit, maar echt sexy is ie niet, de LS-versie heeft wieldoppen en geen mistlampen voor. De Civic vind ik persoonlijk een mooie auto, alleen de standaard velgen zijn... erg lelijk. Andere velgjes eronder en het oogt meteen veel beter. Van voren oogt ie behoorlijk imposant door z'n lage brede neus, en de achterkant vind ik ook erg mooi met z'n ronde achterlichten. En profil is het weer wat minder.. mjah.. die lage cW waarde komt niet uit de lucht vallen.

Wat ik me nog het meeste afvraag is hoe het met de afschrijving zal gaan.
De Jazz zal het wellicht vrij goed blijven doen omdat het een "hoge zit met automaat" is die ook veel oudjes zal aanspreken, en het is een sort-of MPV... MPV's zijn hot.
De Civic .... blijft die interessant vanwege z'n A-label? Of worden mensen als er >100dkm op de klok staat zenuwachtig voor hybride-accu issues? Is een "sedan" interessant in Nederland waar iedereen denkt dat ie een MPV/station moet hebben zodra er kinderen op komst zijn?

Andere auto's waar ik nog met een scheef oog naar kijk zijn de Prius (duur en lelijk) en de Yaris 1.3vvti automaat (mooier en veel couranter dan de Jazz, wel weinig bagageruimte, wel cruise control en ESP (VSC) optioneel leverbaar).

Ik ben benieuwd naar wat constructieve meningen :9

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 05-08-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hybrid nemen.

Waarom? Groter, zuiniger, goedkoop in de vaste lasten en alle luxe. Het stuurt ook absoluut beter dan de Jazz en ja, in beide auto's heb ik uitgebreid gereden. Tenminste, ik neem aan dat het het nieuwe model is aangezien het anders een IMA moet zijn die ze vrij laat op kenteken hebben gezet :P

De Jazz is populair maar het nieuwe model komt eraan, dat gaan ten koste van de inruilwaarde van de huidige. De hybrid is vrij waardevast maar ook niet bijzonder, mede omdat het een japanner is. De CVT is geen voordeel voor de Jazz, die heeft de Hybrid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik nou de laatste tijd Civic Hybrid's met body kit rondrijden? Vind de wagen standaard niet echt mooi, maar heb er nu al 3 gezien waarvan ik dacht: vet! Helaas geen foto's o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://hondahybridclub.nl/pics/HCH_Sportpakket/P1020192.JPG

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 22:44

djidee

Mr. Slungel

Op het www.HondaHybridClub.nl forum zit er ook 1 met een bodykit etc erop. Hij is ook omgespoten. Smaken verschillen (het hoeft van mij niet zo), maar hier zijn de pics (doe ze wel ffkes als linkjes (zijn aardig groot, en ik heb ze niet gehost))

foto 1
foto 2
foto 3

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@djidee: bedankt voor de link. Blijkt dus een kit van Honda te zijn. http://www.hondahybridclu...m/viewtopic.php?f=14&t=88.

Balen, zo vind ik de Civic prima te harden en die is bij ons (Sogeti) in de lease erg interessant. Oh well... Fiat Bravo is ook geen straf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb je advies maar opgevolgt ;)

Heb 'm ondertussen een week.... eerste indruk is zeer positief. Rijdt geweldig, niet supersnel maar vlot genoeg. Zeer veel luxe voor 't geld, alles zit erop en eraan. Alleen parkeersensoren niet, die mis ik wel, ben niet gewend in om in een sedan te rijden... erg lastig om niet te kunnen zien waar de kont ophoudt. Zit erover te denken om die bij de dealer in te laten bouwen. En lekker zuinig, dit nu ruim onder de 6ltr/100km dus zeer netjes, wel met rustige rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Gefeliciteerd met de aankoop!

Nog bij een vriend van me gechecked (Honda garagehouder) en die was het met me eens dat gezien de de eventuele restwaarde / waardevastheid een Hybrid een vele malen betere keuze was.

Wachten op de Jazz met automaat zou trouwens een alternatief zijn geweest maar dat was ook een afrader geweest. Die AMT bak die ze daar ingelegd hebben (in weze een 'gewone' handgeschakelde bak met een computer die voor je schakeld) blijkt een draak van een bak te zijn. Te lang op de koppeling, hakkelig schakelen... een beetje wat veel AMT bakken hebben. Er is maar 1 reden om die bak in een auto te zetten en dat is het verbruik, de 1.4 met AMT is even zuinig als de 1.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51

Dutch_guy

WYSIWYG

Ook maar even m'n pas aangeschafte Honda showen:

Honda HR-V 1.6 2WD
Afbeeldingslocatie: http://www.thinktwice.nl/hondahrv.jpg

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Binnenkort in Parijs: de nieuwe Honda Insight :D

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com.au/story_media/339291815/honda-insight-concept_1.jpg

Ja, het ding lijkt op de Prius maar dat is het gevolg van de stroomlijn. Er zullen steeds meer auto's komen met een dergelijke lijn. De Accord-achtige koplampen en de FCX-bumper geven de wagen toch nog een eigen gezicht.

Afbeeldingslocatie: http://sohc.vtec.net/news_files/786728/_insight0_pr-02.jpg
Honda presenteert nieuwe hybride op Autosalon van Parijs
Honda onthult op de Autosalon van Parijs (4 t/m 19 oktober) een conceptversie van zijn nieuwste hybrideauto. Dit model krijgt de naam Insight. De geheel nieuwe hybride wordt – samen met de waterstofauto FCX Clarity en het conceptmodel van de sporthybride CR-Z – gepresenteerd in de expohallen aan de Porte de Versailles.

Honda heeft zijn nieuwste hybrideauto een toepasselijke naam gegeven, want met de Insight – Engels voor visie, inzicht – krijgt men in meerdere opzichten een uniek kijkje in de wereld van huidige en toekomstige hybrides. De aanwezigheid in Parijs van de Insight, de waterstofauto FCX Clarity en het conceptmodel van de sporthybride CR-Z bewijst dat Honda nog steeds een prominente rol speelt in de ontwikkeling van steeds schonere aandrijflijnen.

Honda heeft hybrideauto’s altijd beschouwd als een brug naar een toekomst waarin waterstof een prominente plaats inneemt en waarvan de vele voordelen inmiddels zijn aangetoond door de FCX Clarity. De Insight heeft duidelijke uiterlijke overeenkomsten met de FCX Clarity, het eerste productiemodel brandstofcelauto ter wereld, die door zijn aerodynamische vormen optimaal rendement haalt uit de vernuftige aandrijving.

Al in 1999 kwam Honda met de Insight. ‘Deze auto was een pionier in hybridetechniek in Europa en staat symbool voor Honda’s innovatieve ontwikkelingen op het gebied van milieu’, zegt Takeo Fukui, president en CEO van Honda Motor Co. ‘Deze nieuwe Insight zal óók pionierswerk gaan verrichten door een betaalbare hybride te zijn voor een groeiend aantal consumenten.’

De Insight komt er als vijfdeurs hatchback met plaats voor vijf inzittenden en is gebouwd op een nieuw platform. De ontwerpers hebben de controle-unit en de accu onder de vloer van de bagageruimte geplaatst; daarmee heeft de Insight een laag zwaartepunt en biedt de auto de praktische voordelen van een conventioneel aangedreven hatchback.

Net als de Civic Hybrid wordt de Insight geproduceerd in de fabriek in Suzuka, Japan. Deze is onlangs uitgebreid met een productielijn voor hybridemotoren. De Insight verschijnt in de eerste helft van 2009 op de markt. Dankzij zijn scherpe prijs krijgt een heel nieuwe generatie consumenten de gelegenheid kennis te maken met hybridetechnologie.
@Dutch_guy
Leuke wagen :) De HRV heeft nogal aparte lijnen dus velen vinden hem mooi of lelijk, een tussenvorm is er eigenlijk niet. Zijn wel absoluut goede auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

@Dutch_guy
Leuke wagen :) De HRV heeft nogal aparte lijnen dus velen vinden hem mooi of lelijk, een tussenvorm is er eigenlijk niet. Zijn wel absoluut goede auto's.
Ja, dat had ik gemerkt in het show je auto topic.... Werd door iemand in 1 zin genoemd met een Multipla...

Ik vind hem schitterend, begrijp niet wat er niet mooi aan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

De auto komt niet mooi uit op foto's, vind ik, het is dan eerder een boot op wielen. In het eggie is het een stuk beter.

Vergelijken met de multipla is nonsens, dan zou je de FR-V moeten nemen door de 3 voorstoelen, wat ik overigens een hele mooie wagen vind die een hele brede verschijning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 19:57
Even een klein stukje vermaak van gisteren (prelude 2.0i 97)

http://www.youtube.com/watch?v=ZvklCXH2K4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter
Why the hell sleur jij je prelude open met koude moter?!
Zelfs je water stond nog niet op temp, en het watertemp van een prelude staat binnen de 2km op temp, terwijl de olie dan ongeveer op de 70°C zit. Lekker voor je blok bro...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Mijn temp meter komt zelden hoger dan de temperatuur die je kan zien ;) Onze accord staat meestal ook hoger, geen idee wat het is. Zal wel niks zijn want had al circa 20 km gereden op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Dat is best gek, want ik heb krak dezelfde Prelude, en na 2km staat de naald toch echt wel netjes in het midden.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Oké, ik heb zoiezo nog nooit de naald in het midden zien staan in een honda, in onze accord staat hij altijd nog 2 streepjes bij het midden weg, en mijn prelude staat meestal nog net iets lager. Heb hem 1 keer dicht onder het midden gehad in de zonder met 30 graden. Maar anders nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

-tom-562

Oliesjeik

Dutch_guy schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:19:
[...]

Ja, dat had ik gemerkt in het show je auto topic.... Werd door iemand in 1 zin genoemd met een Multipla...

Ik vind hem schitterend, begrijp niet wat er niet mooi aan zou zijn.
Mooie wagen! Thuis hebben we hem ook, alleen dan in het geel metallic. Ook zit er bij ons een chrome bullbar op, dat staat wel mooi. Verder nog een xenon 8000k setje. Ik zal binnenkort eens foto's schieten van de wagen.
Wat vind jij van de versnellingsbak? Persoonlijk vind ik hem wel heel erg close-ratio, vooral het gat tussen de 4e en 5e versnelling is echt heel klein.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Dat over die versnellingsbak klopt helemaal. Je rijdt al heel snel in zijn 5. Het is veel schakelen, daarentegen schakelt hij wel prettig.

Ben benieuwd naar je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Dit is pas FF-Honda-Drifting:
http://www.youtube.com/watch?v=kOASjjpRnXk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Mja, beetje lekker aan de handrem trekken en verder is het enkel omgooien van de kont. Ik vind er persoonlijk echt niets aan, als er verder niet meer aan de handrem wordt getrokken is het snel over.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Handrem is wel nodig hè? ;) Dat deze gast meerijdt met drift-races op redelijk niveau zegt wel iets van z'n kunsten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Speedpete op 08-09-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Het leuke is dat hij niet begint met de handrem, hij gebruikt die enkel om hem schuivend te houden.

Als hij een bocht naar links gaat nemen, zie je eerst zijn stuur snel naar rechts kappen om daarna vlug naar links in te kappen, het gat weet niet wat er gebeurt, verliest zijn grip en begint schuiven. Dat kan je met elke FWD doen...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Kwam toevallig in het Vervoer-forumpje terecht.. Zie ik nergens Honda staan..? Gelukkig, middels de Search wel..

Het is namelijk tijd om ook deze Honda eens te laten zien... :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/iceeyz/Honda%20Mailen/IMG_0407.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/iceeyz/Honda%20Mailen/IMG_0408.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/iceeyz/Honda%20Mailen/IMG_0409.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/iceeyz/Honda%20Mailen/IMG_0410.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/iceeyz/Honda%20Mailen/IMG_0411.jpg

Wij zijn overgestapt van onze Audi 80 uit '95 naar een Audi A4 uit 2003 deze Honda Accord 2.4 Executive uit 2003.

Wat een scheurijzer is die auto zeg :). En echt ontzettend mooi, ook van binnen. Navi en leer, zit geweldig en rijdt geweldig. Het was een goeie keuze, Audi -> Honda!

Zal nog wel een recentere foto's maken, van ná de schoonmaak en met beter licht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Mooie, strakke bak!

En of dat rijdt... ik rij zelf in de voorganger maar heb ook in de 2.4 en de 2.2ictdi gereden en dat blijft toch heerlijk karren.

Maare.. import?

[ Voor 5% gewijzigd door Speedpete op 23-09-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Yup, is idd import, in Nederland zie je ze niet en d'r moest snel een auto komen met wat meer vermogen en gewicht om een behoorlijke caravan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vanWalsum schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:33:
Oké, ik heb zoiezo nog nooit de naald in het midden zien staan in een honda, in onze accord staat hij altijd nog 2 streepjes bij het midden weg, en mijn prelude staat meestal nog net iets lager. Heb hem 1 keer dicht onder het midden gehad in de zonder met 30 graden. Maar anders nooit.
gokje, brakke termostaat?
lekker rijd je dus al tijden met een lauwe motor rond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Nee, zou dan wel heel toevallig zijn. Ik neem het aan als zijnde normaal. Beide auto's werken op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:57
IceEyz schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:21:
Wij zijn overgestapt van onze Audi 80 uit '95 naar een Audi A4 uit 2003 deze Honda Accord 2.4 Executive uit 2003.
Wel pauper hoor voor een studentenauto. >:) :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

krietjur

Where am I?

IceEyz schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:21:

Het is namelijk tijd om ook deze Honda eens te laten zien... :)
_/-\o_ Schitterende auto! _/-\o_

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Erg nette auto!

Mijn 'lude hier ook nog maar eens spammen :P

Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l314/racer_best/AVB2008/DSC_0042.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l314/racer_best/AVB2008/DSC_0041.jpg?t=1222115108

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk1/sjefke683/DSC01184Small.jpg

De Nederbelg !

• IceEyz
Heb je 'lude gezien bij het doornemen van 't topic, alleen nog niet zoals je 'm nu d'r op hebt gezet.

.> Errug mooi .< - Om samen te vatten :)

Die lak ziet er echt écht heel mooi uit. Moet zeggen dat 't zwart van de Accord niet zo pikzwart is als 't had kunnen zijn, maar 't is geen auto voor jouw kleur... Andere auto dus maar ;).

Overigens, iets anders, wat vinden jullie van die velgen? Een maat van mij vond ze 'te duits'. Kan ik begrijpen, maar ze staan stukken beter dan de originele (met winterbanden).

[ Voor 21% gewijzigd door IceEyz op 24-09-2008 20:16 ]

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 15:58
Zo, ik hoor sinds maandag ook bij het honda rijders volk :)
Nieuwe Honda Civic 1.8i Silverstone.
Als extra erbij:
- Dension Gateway 100 iPod aansluiting
- Parrot MK6100 bluetooth carkit
- ander type pook
- Grill van Type R (logo van honda jazz)

Foto van mijn grill:
Afbeeldingslocatie: http://verdia.nl/civic/IMG_3445.jpg

pook:
Afbeeldingslocatie: http://verdia.nl/civic/IMG_3423.jpg

carkit:
Afbeeldingslocatie: http://verdia.nl/civic/IMG_3436.jpg

Ben er zelf erg blij mee, hij rijdt super, wegligging is ook geweldig!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

mooi man. En die Parrot is ook netjes gemonteerd (bij mij hebben ze 'm aan de ventilatie gehangen). En die grill ben ik niet gewend, zo. De kleur is mooi, mooier dan de Galaxy Gray die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 15:58
terabyte schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:50:
mooi man. En die Parrot is ook netjes gemonteerd (bij mij hebben ze 'm aan de ventilatie gehangen). En die grill ben ik niet gewend, zo. De kleur is mooi, mooier dan de Galaxy Gray die ik heb.
Dankjewel. Parrot is wel netjes gemonteerd, alleen vind ik 'm vrij prominent aanwezig op het dashboard. Aan de andere kant zou ik geen andere plek weten waar 'ie dan zou moeten....
Kleur ben ik ook wel bij mee, ik heb zitten twijfelen tussen deze kleur en galaxy grey, maar ik vond de donkere kunststof delen bij de wielkasten bij galaxy grey niet zo mooi staan. Bij deze kleur stoort 't me minder, hoewel ik ze 't liefst meegespoten zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb (bijna) 3 jaar geleden afscheid genomen van mijn oude trouwe Civic DXi uit 1992 :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/civic/civic_oud.jpg

Vervanging zat er aan te komen, omdat ik vanwege verandering van baan een leaseauto kreeg. Ik ben intussen 3 werkgevers en 5 auto's verder (Seat Ibiza TDI 2x, Peugeot 206 HDI, Ford Focus TDDI, VW Golf TDI), en nu kwam het moment dat ik zelf weer een auto uit mocht zoeken, in plaats van andermans leaseauto oprijden. Uiteraard hoefde ik begin dit jaar niet lang na te denken, toen bekend werd dat dat Civic Hybrid in de 14% klasse zou gaan vallen! Alleen nog even mijn VW Golf oprijden tot augustus! 2 testritjes gemaakt in de Civic (die waren niet echt nodig, ik wist al dat ik em wilde hebben), en bestelling gedaan... levertijd: september/oktober.

In september 3 weken naar de USA op vakantie geweest, en me daar vergaapt aan de talloze Civics :9~ Bij thuiskomst kwam er bericht van de Honda garage; de bestelde auto zou klaar staan op 11 oktober!

En dus ben ik sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitter van:

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/civic/civic_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/civic/civic_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/civic/civic_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/civic/civic_4.jpg

Specs:

Honda Civic Hybrid 1.3 i-DSI IMA (is er meer keuze? 8) )
Kleur: Royal Blue Pearl
  • Sportpakket (spoilers rondom, lichtmetalen 16" spaakvelgen)
  • Audio upgrade ((merkbaar _/-\o_ ) betere speakers voor & achterin + tweeters voorin)
  • VDO Dayton in-dash navigatie/entertainment (dvd/mp3/bluetooth etc.)
Het leuke van die opties is dat ik er geen bijtelling over betaal, alleen over de fiscale waarde (iets van 25.000 euro ofzo) :D

Ik heb hem nu paar dagen...en inmiddels al dikke 500km erop gezet. Hij rijdt heerlijk; het is geen snelheidsmonster, maar hij is pittiger dan ik achter een 1.3 motor gezocht had. En cruisecontrol vastzetten op 120km/h op de snelweg resulteert in lage toerentallen: +/- 2000rpm. Ik ben aangenaam verrast door het rustige weggedrag van de auto.

Volgens mij Honda garage verkocht de Civic Hybrid momenteel beter dan de Prius... maar zoiets zeg je natuurlijk altijd over de concurrent, tegen een klant :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
IceEyz schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:52:
Yup, is idd import, in Nederland zie je ze niet en d'r moest snel een auto komen met wat meer vermogen en gewicht om een behoorlijke caravan te trekken.
Hoe zit dat precies met de trekhaak? Want die zie ik zo 123 niet zitten?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
DynaMikeY schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:13:
En dus ben ik sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitter van:
....
Leaser bedoel je ;) (maar dat was al meteen duidelijk toen ik de foto's bekeek, iemand die een Hybrid koopt doet er niet nog voor ettelijke duizenden € acc. bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
HawVer schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:55:
Hoe zit dat precies met de trekhaak? Want die zie ik zo 123 niet zitten?
Op de tweede foto kun je zien hoe goed die weggewerkt is door de garage d:)b.

Afneembare trekhaak dus, waarbij je alleen dat zwarte vierkantje nog ziet zitten. Elektra-koppeling klap je weg achter de bumper. D'r moest wel behoorlijk wat uit de bumper gezaagd worden :X, en nu moet je de bumper nog iets naar voren trekken om die koppeling om te klappen.

Maar zo valt 't totaal niet op dat er een kogel aan kan zitten :).

Die Civic Hybrid, mooie auto hoor. D Heb je ook een shotje van je interieur met navi? Ben wel benieuwd namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

catchingfire schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:10:
[...]

Leaser bedoel je ;) (maar dat was al meteen duidelijk toen ik de foto's bekeek, iemand die een Hybrid koopt doet er niet nog voor ettelijke duizenden € acc. bij)
Nee, ik ben de bezitter...maar geen eigenaar ;)

Maar you're right...leaser uiteraard :+

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik rijd ook al weer een tijdje honda
laat de vooroordelen maar komennnnnn

Afbeeldingslocatie: http://s302.photobucket.com/albums/nn112/kaasaanfiets/th_avatardecrxgarage.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s302.photobucket.com/albums/nn112/kaasaanfiets/th_IMG_1034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s302.photobucket.com/albums/nn112/kaasaanfiets/th_IMG_1030.jpg

inmiddels ziet hij er al weer zo uit

Afbeeldingslocatie: http://s302.photobucket.com/albums/nn112/kaasaanfiets/th_IMG_2007.jpg

specs:
Merk: Honda CRX ED9
Bouwjaar: 1988
Motor: 1600cc
pk: 130 (96kW)
Gewicht: 899kilo

Hij rijd heerlijk, het is zelf mijn tweede auto. Hiervoor had ik een VW Jetta 1300cc daar heb ik echt mee leren rijden.
Toen ik voor het eerst in deze auto zat tijdens de testrit had ik hem eerst rustig warmgereden, en daarna moest ik hem even opentrekken, dat klinkt een beetje vreemd maar als dit motorblokje van deze auto's niet tot de redline kan komen (+- 7200 toeren), is er meestal iets mis met het motorblokje.
Nou dat was wel een ervaring voor mij zeg, echt heerlijk :) ,helaas wen je daar wel aan en nu geeft het niet zo'n kick meer maar ik geniet nog wel elke dag dat ik in deze auto mag rijden.

[ Voor 56% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-10-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Mijn lievelingsauto destijds, en nog steeds vind ik ze mooi! Best wel tijdloos model wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:29

vanderwal

mathafackuh!!!

Leuke crx, heb je de lexus lichten er uit, of heb je ze erin gezet?

Zelf een maand geleden ook crx ed9 gekocht als hobby auto. post nog wel even een keer foto's

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

lexus lichten heb ik eruit gehaald, en originele gekocht vind ik veel beter staan...
oeh leuk wat voor 1? en pics ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

IceEyz schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:09:
[...]
Die Civic Hybrid, mooie auto hoor. D Heb je ook een shotje van je interieur met navi? Ben wel benieuwd namelijk!
U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/civic/civic_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/civic/civic_6.jpg

Kan de navi eigenlijk niet aanraden (VDO Dayton VR6200). Heel het systeem werkt met touchscreen (radio, dvd/mp3/cd speler, telefoonapplicatie etc.), BEHALVE de navigatiemodus. Die moet je met een of andere k*tafstandsbediening doen. De interface is dan ook echt naatje, geen onscreen keyboard, maar letter voor letter ingeven. Oh ja, en favorieten kun je (volgens mij) ook niet aanmaken. Leuk als je een grote set klanten hebt waar je vaak heen gaat, zoals ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 15:43

jOzh

Sweet dude!

DynaMikeY schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:50:
[...]

U vraagt, wij draaien:

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan de navi eigenlijk niet aanraden (VDO Dayton VR6200). Heel het systeem werkt met touchscreen (radio, dvd/mp3/cd speler, telefoonapplicatie etc.), BEHALVE de navigatiemodus. Die moet je met een of andere k*tafstandsbediening doen. De interface is dan ook echt naatje, geen onscreen keyboard, maar letter voor letter ingeven. Oh ja, en favorieten kun je (volgens mij) ook niet aanmaken. Leuk als je een grote set klanten hebt waar je vaak heen gaat, zoals ik :(
Ben het met je eens dat de gebruiksvriendelijkheid te wensen over laat, maar favorieten kun je zeker wel invoeren! Kijk even naar het hoofdstuk 'Adresboek' in de gebruiksaanwijzing (is ook te downloaden van de site van VDO). Het is eveneens mogelijk om naast 200 adressen een 'thuis-adres' en een 'werk-adres' in te voeren.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ai, jammer van de navigatie dan, maar verder een strak en futuristisch interieur!

Ziet er goed uit, snap waarom ze zo goed verkopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Er is/komt een update van de Civic
- nieuwe grill
- nieuwe 1.4 motor: 100 pk met VTEC, en zuiniger
- nieuwe achterbumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:56

SmartDoDo

Woeptiedoe

VDO had vroeger ook al van die afstandsbedieningen, niet altijd even handig nee :)

Mijn ouders hebben trouwens ook een Hybrid met dit navigatiesysteem ingebouwd. Welke kaartversie heb jij erbij gekregen en zet hij je voor de deur (lees: het huisnummer) af?

Wat me verder zo opviel toen ik in de Hybrid zat, was de stugge vering. Hij ligt wel goed op de weg, maar vind hem wat houterig geveerd. Deed m'n oude Focus en huidige Twingo het een stuk comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
Ik heb een XL500R, slechts een jaar gebouwd, 82 als ik 't me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Wat zit de handrem vreemd bij die Civic Hybrid. Kom je daar niet tegenaan met je rechterbeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 22:44

djidee

Mr. Slungel

Gluten Parody schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:31:
Wat zit de handrem vreemd bij die Civic Hybrid. Kom je daar niet tegenaan met je rechterbeen?
Sommige mensen wel, wordt ook als irritant ervaren dan. Staat ook 1 op het autoweek of honda hybrid forum die hem door een dealer in noord holland heeft laten bijbuigen naar rechts.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 15:03
Ik meld mij present in het Honda-kamp van GoT :p Alweer bezig aan mn 2e Honda. Eerst een Del Sol Daytona uit 1997 gehad. Was een ESi-E, maar helaas ging het elektrische dak kapot, waardoor ik besloten heb om de auto aan de kant te doen. Volgende auto bleef een Honda, maar dit keer een Accord CG8, dus 1 uit november 1998. Het is een 1.8i met Vtec O-) Hopen dat ik hier iets meer en langer plezier van heb. Uiteraard moet er in de toekomst een Type-R komen (liefst een Civic, vooral die nieuwe vind ik super!) maar dat zit er budgettair voorlopig nog niet in ;))

Genoeg geluld, hier maar ff wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hendrikus87/HondaSol1.jpg
De Sol :) (L)

En de nieuwe liefde (nog met de zomervelgen er onder):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hendrikus87/accord2.jpg

De foto's zijn van de handelaar waar ik de auto's gekocht heb, heb zelf nog geen betere gemaakt (zal van de Sol ook niet meer lukken :P)

De Accord heeft op de foto zn 17" sloffen er nog onder, maar nu loopt ie op 16" met winterbandjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
:w Hey Inspire :Y)

Super mooie auto hoor, maar dat wist je al. :P

[ Voor 3% gewijzigd door IceEyz op 18-11-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

Mooie bak!

Deze is wel praktischer dan de Del Sol.

Zit er verder ook nog leuke opties op?

• vanderwal

vanderwal

mathafackuh!!!

Zal mijn honda crx ook even posten, heb deze auto nu sinds augustus, het is een soort van hobby auto dus er zit wel veel werk aan. Heb bijvoorbeeld al weer een ander motorblok liggen want de huidige neemt veel olie. Ook heb ik een andere versnellingsbak liggen want de huidige is niet veel meer, kraakt in alle versnellingen behalve de 5.

Als het een beetje mee zit qua tijd dan kan er volgende week zaterdag het nieuwe blok + versnelling bak erin. Moet ook wel want de koppeling is ook zeer slecht (slipt).

Verder heb ik het dakraam mechaniek vervangen, heb ook al een nieuw dakje liggen eenroest vrij exemplaar die moet nog even in kleur worden gespoten. Raam mechaniek links vervangen, raam wilde niet meer dicht.

En moet nog wat rubbers vervangen want het kraakt en piept. Dan moet die er eerst wel weer goed zijn. Verder hoop ik dat ik aankomende lente/zomer de bumpers nog even wat mooier af te hangen want dat is niet 100% zuiver meer.

Ben vast nog wel wat kleine dingetjes vergeten maar vind het wel leuk om alles weer goed te krijgen.

Dit is hem dan:

Afbeeldingslocatie: http://edward.vimani.nl/crx/DSC03568.JPG

Afbeeldingslocatie: http://edward.vimani.nl/crx/DSC03569.JPG

Afbeeldingslocatie: http://edward.vimani.nl/crx/DSC03576.JPG

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nette bak hoor, beter dan die opgeneukte bakken die je soms ziet d:)b

Zal mijn wagen ook eens posten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/accord.jpg
2001 Accord 2.3 ES, met op leer na alle opties. Rij ik nu al bijna 2 jaar in en bevalt prima, maar stiekem wil ik iets zuinigers, dus een 7th gen Accord 2.0 sport staat op de verlanglijst, evenals een nieuwe Insight, maar die moet ik dan eerst in het echt zien.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 15:03
vanderwal schreef op woensdag 19 november 2008 @ 01:10:
Mooie bak!

Deze is wel praktischer dan de Del Sol.

Zit er verder ook nog leuke opties op?
Nouja, elektrische ramen+spiegels, mistlampen voor, achterruitspoilertje, Alarm (helaas zonder bliepje :p), Sportuitlaat en open luchtfilter.

Trouwens een erg stoere en mooie CRX! Zoiets zou ik er ooit nog wel bij willen hebben O-) Ziet er op foto erg strak uit!

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Inspire op 20-11-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Mijn civicje staat nu in de garage voor onderhoud na een jaar zonder problemen..

APK, tussenbeurt, 2 nieuwe banden, draagarmrubbers waren brak, verrotte middendemper (bromde wel gezellig 8)), uitlijnen vanwege de draagarmrubbers, en m'n rekening staat ruim 900 euri lager als ik 'm weer heb opgehaald :X

Maar dan kan ie er hopelijk weer een jaartje tegenaan :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Ik heb inmiddels ongeveer een jaar een zilveren Civic Hybrid (lease uiteraard :P) maar heb sinds een tijdje problemen met het raam aan de bestuurderskant. Het rubber aan de binnenkant-boven is wat opzijgedrukt waardoor het raam soms niet goed dicht wil. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb over een week de eerste 20k beurt dus dan ga ik het wel even melden in de hoop dat ze er iets aan doen. Verder stinkt de ventilatie behoorlijk als ik 'm op recirculatie zet maar dat zal wel door troep in het filter komen ofzo.

Al met al valt het me mee, wat kleine irritaties, aan een auto die toch voorzien is van behoorlijk nieuwe technologie.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Wat een mooie auto's hier allemaal!

Oh wacht, het is een Honda topic :+

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Auto/Bewerkt/526a36d6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Auto/Bewerkt/7a414e9f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Auto/Bewerkt/7549757e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Auto/7a3e7818.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Auto/f722d509.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/478a033a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/d76982c8.jpg

/spam :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Is even dit topic een gigantische trap geven! Rijden er hier toevallig tweakers met een Civic Hybrid rond? Ik ben opzoek naar een leuke leasekar, en nu viel mijn oog op de Insight. Die heeft een CVT automaat, maar ik kan me daar eigenlijk geen voorstelling van maken. De Civic Hybrid heeft em ook, maar hoe rijd zoiets nou?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Het rijdt zoals elke andere automaat, tenminste, zo is mijn ervaring. Veel toeren bij het wegrijden, in de sportstand draait ie 1000 toeren meer maar verder niet opvallend.

Nou is mijn automaten-kennis beperkt tot een Civic Hybrid en het laatste model Legend, maar echt een wereld van verschil vond ik het niet. De Civic vond ik opvallend vlot gezien het gewicht en het vermogen, het is geen snelle wagen maar ik had absoluut niet het idee dat je ermee als een slak door het verkeer gaat.

De Insight heb ik ook naar gekeken maar wordt het toch niet voor mij, met alle opties te duur (ik rij geen lease) en gezien de inruilwaarde van mijn Accord (2.3, dus die dondert naar beneden) kan ik 5 jaar benzine-slurpen voor ik het eruit heb... an kan ik beter over 2 jaar een goede occasion kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik vond het alleen zo idioot bij de Civic Hybride dat de achterbank niet plat kan. Ik dacht eerst dat de verkoper een grapje maakte omdat ik wel het luik zag zitten waarachter de accu's zitten. De Insight is meer een station-idee met een platgedrukt kontje, waar de achterbank dus wel plat kan. Op de foto's in het boekje zag de ruimte achterin de auto er groot uit, en dat vind ik wel belangrijk in een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik zou een Civic Hybrid (White Pearl) met sportpakket (spoilers voor-achter + skirts en 16" metaal) wel voor de deur willen hebben staan hoor... vooral het 2009 facelift model is erg netjes...

En leuk in de bijtelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

EquiNox schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:40:
Ik zou een Civic Hybrid (White Pearl) met sportpakket (spoilers voor-achter + skirts en 16" metaal) wel voor de deur willen hebben staan hoor... vooral het 2009 facelift model is erg netjes...
De update aan de Civic was een goede, de wagen is een stukkie strakker en het metaal is zover ik weet standaard. Gewoon een nette wagen om te zien en nog vrij sportief ook.

Overigens kreeg ik zojuist een belletje dat de Insight is gearriveerd bij m'n dealer. Zaterdag even een kijkje nemen... Heb al wat foto's gehad en het interieur ziet er wel heel erg plastic uit...
Widow schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 07:44:
Ik vond het alleen zo idioot bij de Civic Hybride dat de achterbank niet plat kan. Ik dacht eerst dat de verkoper een grapje maakte omdat ik wel het luik zag zitten waarachter de accu's zitten. De Insight is meer een station-idee met een platgedrukt kontje, waar de achterbank dus wel plat kan. Op de foto's in het boekje zag de ruimte achterin de auto er groot uit, en dat vind ik wel belangrijk in een auto.
Het voordeel van de Insight is dat deze als Hybride ontwikkeld is, de Civic niet en dus was de enige plek voor de accu's zo snel de achterbank. In theorie zou die wel plat kunnen, maar dan moet je vrij sterk zijn om hem weer terug te zetten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Speedpete op 24-03-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Speedpete schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:11:
Overigens kreeg ik zojuist een belletje dat de Insight is gearriveerd bij m'n dealer. Zaterdag even een kijkje nemen... Heb al wat foto's gehad en het interieur ziet er wel heel erg plastic uit...
Ik heb nog niets gehoord van de dealer hier :( ben wel erg benieuwd naar de insight, want het is wel veel auto voor weinig geld. Voor hetzelfde geld heb ik in de lease iets als een corsa of cuore, dus het moet wel erg tegenvallen wil dit hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Laatst online: 02-10 16:43
Zojuist een proefrit gemaakt in de Civic 1.8 Silverstone. Erg gaaf model moet ik toegeven en erg compleet voor de prijs. WAarschijnlijk wordt dat m'n nieuwe leasebak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

De 1.8 is zeker een leuke wagen :)

Vandaag de intentie gehad om bij de dealer te gaan kijken naar de Insight, maar kreeg vanmorgen een belletje: als je hier rond 14:00 kan zijn, kan je er gelijk een uurtje mee rijden :D

Zo gezegd, zo gedaan.

Het is een verrassend grote wagen, veel ruimte in de achterbak en een goede zitpositie. Interieur lijkt erg op dat van de Civic Hybrid met het verschil dat de zit iets hoger is en de stoelen iets minder luxe uitgevoerd (wat ik merk door mijn Accord en rijervaringen in de Civic) maar dat betekend absoluut niet dat de zit slecht is. Zicht rondom is goed te noemen, had door de dubbele achterruit iets anders verwacht maar dat viel erg mee, zicht naar de zijkanten is ook goed en de spiegels zijn flink.

Dan het rijden. Besturingselementen zijn goed te vinden, tellers zijn duidelijk, de eco-functie niet irritant (lees: ik merkte pas dat het aan stond toen ik terug bij de garage was) en het comfort prima. De wagen stuurt goed, reageert goed en ik heb zelfs bij het nemen van 'snelle' bochten prima stuurgedrag ervaren. Snel staat tussen aanhalingstekens want dat is de wagen dus niet.

Het lagere vermogen van de 1.3 en de minder sterke elektromotor vergeleken met de Civic kon ik goed merken. De prestaties zijn dik voldoende voor 'normaal' rijden maar stoplichtsprints kan je vergeten en even snel een andere wagen op de snelweg inhalen met 140 is er niet bij. Daarnaast zorgt de CVT ervoor dat bij volgas de benzinemotor snel richting de 6000 toeren gaat met het bijbehorende geluid, wat zeker even wennen is (maar dat is bij elke CVT het geval). De wagen is in ieder geval rumoeriger dan de Civic.

Al met al: het is een goede auto, gezien de prijs een zeer goede auto, maar duidelijk minder dan 'de grote broer', in de Civic zat ik goed achterin, in de Insight pas ik met mijn lengte (1.81) net. Daarnaast is de standaardversie erg kaal. Ik reed met de Elegance die zo'n 2,5k duurder is dan de instapper, maar met Radio/CD/USB, Cruise Control, Climate Control en alle elektronische snufjes is dat een goede uitrusting te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ben het grotendeels eens met wat hierboven staat, denk dat dit mijn leasebak gaat worden. Enige schrale is dat xenon een levertijd van 6 maanden heeft... er zitten wel lenskoplampen in, maar je mist dan sproeiers + hoogteverstelling. En dat is nodig bij een nieuwe auto met xenon. Aan de andere kant, aftermarket is een stuk goedkoper, en wie gaat het nou controleren of ik xenon of gewoon licht in mn auto heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Het is een APK-eis... dus wieweet.

Advies: neem de elegance met Cruise Control als dat financieel niet al te veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Dat was wel het idee ja. Ik heb vrij weinig eisen aan een auto, maar er moet cruise control opzitten, een middenarmsteun en climate control. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit, maar dan kom je dus zoiezo al op de elegance uitvoering terecht, omdat dat de enige is waarop CC zit. Vreemd eigenlijk dat je niet gewoon een basis uitvoering kan pakken, en daar CC, ACC en een middenarmsteun op kan plakken. Honda is een van de weinige merken die dat niet zo doen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dat snap ik ook niet van de cruise ctrl. Op een auto die ze als "zuinig" in de markt zetten MOET toch gewoon cruise control zitten?

Wat betreft aftermarket-xenon die niet aan de eisen voldoet.... ik vind het eng in de zin van: what if... je betrokken raakt bij een ongeluk en de tegenpartij beweerd verblindt te zijn door jouw (illegale) xenon-lampen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Dat zijn allemaal dingen die meespelen ja.. ik ben er ook nog niet helemaal uit wat betreft xenon. De levertijd van de auto is nu ongeveer in week 20 tot week 24, dus dat is niet idioot lang. Ik vraag me af of het net zon run gaat worden als met de civic hybride. Dan zit je straks met levertijden van 9 maanden enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Gezien de prijs zal de wagen wel eens heel populair kunnen gaan worden...

Officieel staat de wagen pas 4 april bij de dealers maar die van mij heeft elke dag wel een paar proefritten met de Insight die hij al heeft staan...

[ Voor 51% gewijzigd door Speedpete op 31-03-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Op zoek naar een civic op Marktplaats kom ik dit filmpje tegen:

http://www.youtube.com/wa...BXCIccKsQ&feature=related

:o Goh, hoe zou ermee gereden zijn? :X

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 27-04-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gluten Parody schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:31:
Op zoek naar een civic op Marktplaats kom ik dit filmpje tegen:

http://www.youtube.com/wa...BXCIccKsQ&feature=related

:o Goh, hoe zou ermee gereden zijn? :X
Komt nog bij dat de verkoper in Drachten woont.

Iets zegt me dat ie daar geregeld op een zeker soort "treffen" geweest is :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 14:48

L01

Ik kan meepraten ik heb nu ook een honda

>:)

Afbeeldingslocatie: http://dakar2008.motoride.sk/motodb/pic/Honda-CBF600S-08.jpg

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

L01 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:57:
Ik kan meepraten ik heb nu ook een honda

>:)

[afbeelding]
Leuk speelgoed _/-\o_ . Als je motoren gaat meerekenen mag ik mijn Honda ook showen...

Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/sp119042/foto/vfr/images/DSC00048_JPG.jpg
Honda VFR uit '94 met op het moment van de foto (maart 2004) zo'n beetje 64000 km op de teller, en nu iets meer dan 135000 km. Wordt dus wel gebruikt, en hij doet het nog zonder problemen.......
Tegenwoordig heb ik er een auto bij (geen Honda), dus gebruik ik hem iets minder. Als ik een lease-auto mag uitzoeken in de loop van dit jaar ga ik wel heel serieus kijken naar de Civic (Hybrid).
Ik heb de Insight al even van binnen bekeken, maar de ruimte achterin viel me zwaar tegen. Hij is gebouwd op het platform van de Jazz, maar die lijkt veel ruimer van binnen, en heeft die handige opklappende achterbank. De Insight is qua uitrusting wel een stuk completer. Eerst maar eens afwachten wat ik uit mag geven van de baas en wat de bijtelling wordt voor een Insight, Civic of Civic Hybrid. Dan proefrijden en mijn vrouw overtuigen dat een automaat niet slecht is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

Jox444

Honestly....

Nou om topic weer even een klein beetje leven in te schoppen...

Kwam op youtube braincontrolled Asimo tegen!! (en aangezien dat ook Honda is :-) , even niet opletten op de irritant engels sprekende dame....)

en een klein crosspostje!! pics van mijn auto...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3641/3500702652_782ee2736e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3617/3500702748_d781d58b7f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3359/3500702900_50f34e89cf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3626/3499884923_0fdfa0633b.jpg

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
ontzettend gaaf die type-r! ik heb laatst even gereden met een 1.8 civic, maar wat een wegligging heeft zo'n auto! echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Dan moet je eens in de vorige Type R rijden, heeft onafhankelijke wielophanging.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Jellabie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:53:
Dan moet je eens in de vorige Type R rijden, heeft onafhankelijke wielophanging.
De nieuwe ook, alleen net een slagje minder ;) Mensen klaagden ook niet over de achterwielophanging van de eerste Peugeotjes GTI, de nieuwe Civic heeft hetzelfde maar een tikkeltje moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Inderdaad je merkt wel iets, maar vond hemt toch echt zeer goed kleven. Ook in vergelijking met mijn 98-er prelude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Oh... jij hebt ook een 'lude?

crosspost:

Meeting tijd!!! *O*

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk1/sjefke683/DSC00562Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk1/sjefke683/DSC00564Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i446.photobucket.com/albums/qq183/hondamel/P1010958.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i446.photobucket.com/albums/qq183/hondamel/P1010966.jpg
incl. ik :+

En 1tje op de camping:

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk1/sjefke683/DSC00616Medium.jpg

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Jazekerwel!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3Y3KNZLJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

Roooood O+
Mooie auto....sorry Jellabie vind zijn kleur mooier! :P

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Jox444 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:17:
[...]

Roooood O+
Mooie auto....sorry Jellabie vind zijn kleur mooier! :P
Danku O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Mijn volgende auto word ook een rode O+ waarom duurt dat altijd zo lang met leasemaatschappijen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.carenthusiast.com/honda/honda_insight_2009_173.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

Widow schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:25:
Mijn volgende auto word ook een rode O+ waarom duurt dat altijd zo lang met leasemaatschappijen :(

[afbeelding]
Dat spelletje dat in de display zit van die Insight, dat je blaadjes op een bloempje kunt verdienen met hoe zuinig je rijd! is echt verslavend :P Maakt er letterlijk een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden met dat ding :-)

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jox444 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 08:13:
[...]

Dat spelletje dat in de display zit van die Insight, dat je blaadjes op een bloempje kunt verdienen met hoe zuinig je rijd! is echt verslavend :P Maakt er letterlijk een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden met dat ding :-)
Het lijkt me enorm irritant dus ik hoop dat het uit kan, maar dat valt blijkbaar in de praktijk mee? Ik verwacht dat je met die auto toch wel zo zuinig mogelijk wil rijden, dus wat voegen die bloemetjes dan toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 13:21

Emiel1984

Made in NL

Ik had een civic uit 91 voor 2 jaar totdat een dure reparatie kwam(500 euri, distributie en multiriem) . De auto was technische verder best in orde, had veel vervangen maar verder zag de auto er eigenlijk niet zo mooi meer uit. Had de auto ook voor minder dan 1k gekocht met 180k op de teller. In 2 jaar had ik 46k gereden :p en wou dus eigenlijk iets mooiers. Heb toen vrij vlot een VW Polo gekocht omdat ik gewoon niet zonder auto kon vanwege werk.

De polo rijd een stuk zuiniger maar ik mis toch wel het gevoel van de Honda. Begrijp me niet verkeerd de Polo rijd ook goed maar is echt een lange afstanden auto. Mijn volgende auto wordt denk ik weer een honda. De civic van Jox444 vind ik echt ontzettend mooi maar ik hoop dat ik voor een leuke prijs een S2k vind wanneer de tijd aanbreekt om een ander auto te kiezen. Blijft toch een beetje mijn betaalbare 'droomauto'.

[ Voor 31% gewijzigd door Emiel1984 op 10-05-2009 23:58 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
gwystyl schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:18:
[...]

Het lijkt me enorm irritant dus ik hoop dat het uit kan, maar dat valt blijkbaar in de praktijk mee? Ik verwacht dat je met die auto toch wel zo zuinig mogelijk wil rijden, dus wat voegen die bloemetjes dan toe?
Dat spelletje kan uit, het moet wel een beetje zakelijk blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

gwystyl schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:18:
[...]

Nou eigenlijk voegen ze helemaal niets toe :-) Het is gewoon een gimmick en stiekem ook een nuttige, want als je op die dingen gaat letten ga je uit je eigenlijk heeeeel zuinig proberen te rijden, wat uiteindelijk weer in de benzine kosten scheelt. Maar het kan inderdaad wel uit.

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Inmiddels de lease-auto mogen kiezen, 't is een Honda Civic Hybrid geworden, kleur zwart, met GPS navigatie/touchscreen etc.
Nu nog aftellen :)

oh en er staat een Fireblade in Repsol stijl in mijn schuur nog ! :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

NielsTn schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:22:
Inmiddels de lease-auto mogen kiezen, 't is een Honda Civic Hybrid geworden, kleur zwart, met GPS navigatie/touchscreen etc.
Nu nog aftellen :)

oh en er staat een Fireblade in Repsol stijl in mijn schuur nog ! :)
PICS or it didn't happen! :-)

Het is FRIET!

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste