Wat zou het kosten om voor en achter nieuwe draagarmen(?) te laten monteren om het camber goed te krijgen? Mijne is namelijk verlaagd voor ik 'm kocht en dat is alles, nu slijten de banden dus altijd scheef af
.
*trap*
Vanmiddag een zwarte 6th gen civic hatch uit '98 gekocht, een 1.4i S Jewel
158k op de teller en alles nog origineel, bak heeft een tijdje bij de garage gestaan maar komt van origine bij de honda dealer vandaan, is ook altijd honda onderhouden 
Eerste autootje
Donderdag kan ik 'm komen ophalen, want het ding krijgt eerst nog een beurt en een nieuwe apk.
Binnenkort maar eens kijken of die inlaatpakking nog vervangen kan worden door een beter exemplaar
Vanmiddag een zwarte 6th gen civic hatch uit '98 gekocht, een 1.4i S Jewel
Eerste autootje

Donderdag kan ik 'm komen ophalen, want het ding krijgt eerst nog een beurt en een nieuwe apk.
Binnenkort maar eens kijken of die inlaatpakking nog vervangen kan worden door een beter exemplaar
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Wat toevallig, ik heb gisteren ook een Civic gehaald. Met 25km op te teller.
Ik moet 'm dus zelf inrijden.
Ik moet 'm dus zelf inrijden.
Verwijderd
Ben benieuwd naar de foto'sChiron schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:40:
*trap*
Vanmiddag een zwarte 6th gen civic hatch uit '98 gekocht, een 1.4i S Jewel158k op de teller en alles nog origineel, bak heeft een tijdje bij de garage gestaan maar komt van origine bij de honda dealer vandaan, is ook altijd honda onderhouden
Eerste autootje![]()
Om dit topic maar levend te houden 2 foto's van mijn nieuwe wielen:

Zelf de trotse en blije eigenaar geworden van de volgende prelude 2.0i. Superbak!

Nog een Prelude rijder!!! Held!
Maar ingodsnaam... haal die freaking trekhaak eraf!
edit: hier maar ineens mijn plannen dumpen
Ik heb een volledige bodykit gekocht van Mügen eigenlijk van Importrenz... immitatie van Mügen makom

En als hij klaar is... hopelijk volgende maand:

De velgen worden gemaakt en in een ander kleurtje gespoten.
Maar ingodsnaam... haal die freaking trekhaak eraf!

edit: hier maar ineens mijn plannen dumpen
Ik heb een volledige bodykit gekocht van Mügen eigenlijk van Importrenz... immitatie van Mügen makom
En als hij klaar is... hopelijk volgende maand:

De velgen worden gemaakt en in een ander kleurtje gespoten.
[ Voor 71% gewijzigd door Jellabie op 18-02-2008 17:25 ]
De Nederbelg !
Ik heb laatst nog in een Zilvere S2000 gereden.
Geweldig ding was dat! jankbak
Stuurt ook wel lekker scherp.
Love my job
Geweldig ding was dat! jankbak
Stuurt ook wel lekker scherp.
Love my job
Audi S3
Zijn dat 15" wieltjes?Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:26:
[...]
Ben benieuwd naar de foto's
Om dit topic maar levend te houden 2 foto's van mijn nieuwe wielen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kom je toevallig uit de omgeving Eindhoven of laatst 's avonds doorheen gereden?vanWalsum schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:52:
Zelf de trose en blije eigenaar geworden van de volgende prelude 2.0i. Superbak!
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn solletje heeft pas nog een hele fijne onderhoudsbeurt gehad, niet dat het nodig was maar omdat ik wil dat ie goed is
Verwijderd
16", ze ogen wat klein vanwege de bumperset. Heb al 4 maanden 17" wielen in bestelling staan, maar die zie ik voorlopig nog niet komen. 17" vult iig wat beter de wielkasten op.
Op die foto's was hij trouwens ook nog niet verder verlaagd. Schroefset staat nu maximaal verlaagd achter. Voor kan hij echt niet lager vanwege drempels.

Auto staat alleen nu te koop alvast, ben rustig aan het kijken naar wat anders. S14 of Evo 3 waarschijnlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 15:28 ]
Zijn er geen mensen welke een Honda Civic Hybrid rijden??
Ik "krijg" binnenkort zo'n wagen, donkerblauw met lichtleder erin!
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Welcome to the club.vanWalsum schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:52:
Zelf de trose en blije eigenaar geworden van de volgende prelude 2.0i. Superbak!
[afbeelding]
[afbeelding]

Nieuwe schoenen toen

Jelle en mijn 'lude.
Mooi al die preluderijders hier!
En ik reed laatst niet door eindhoven, was waarschijnlijk een ander. En die trekhaak laat ik er mooi onder, hij is gelukkig wel afneembaar, maar zo kan er nog eens iemand tegen je aanrijden, scheelt weer een bumper. Maar het rijd gewoon helemaal top, heerlijk strak op de weg, ook op de snelweg en hogere snelheden, zitpositie zelden zo goed gezien, gewoon helemaal top. Héérlijke auto! Alleen de velgen mogen wel een slagje groter, ook voor de wegligging die overigens nu al top is. Vind het vooral prachtig dat je onder het rijden die lange neus voor je uit ziet glijden.
Doe eens wat bochtenwerk met zo'n Lude. Dat ding plakt als een gekvanWalsum schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:04:
Mooi al die preluderijders hier!En ik reed laatst niet door eindhoven, was waarschijnlijk een ander. En die trekhaak laat ik er mooi onder, hij is gelukkig wel afneembaar, maar zo kan er nog eens iemand tegen je aanrijden, scheelt weer een bumper. Maar het rijd gewoon helemaal top, heerlijk strak op de weg, ook op de snelweg en hogere snelheden, zitpositie zelden zo goed gezien, gewoon helemaal top. Héérlijke auto! Alleen de velgen mogen wel een slagje groter, ook voor de wegligging die overigens nu al top is. Vind het vooral prachtig dat je onder het rijden die lange neus voor je uit ziet glijden.
Ik mis nog een model in de topic start. De Honda Quintet.
Deze hebben mijn ouders nog gehad. Was een vrij onbekend model maar weet nog wel dat mijn vader het een hele fijne auto vonden. Wij hadden zo'n strontbruine net als op de 1e foto
Is in productie geweest van 1980 t/m 1984 en was voorzien van een 1.6 4 cilinder met 80 pk en handbak met 4 versnellingen of 3 traps automaat.
Hierna is deze opgevolgd door de Integra.

Deze hebben mijn ouders nog gehad. Was een vrij onbekend model maar weet nog wel dat mijn vader het een hele fijne auto vonden. Wij hadden zo'n strontbruine net als op de 1e foto
Is in productie geweest van 1980 t/m 1984 en was voorzien van een 1.6 4 cilinder met 80 pk en handbak met 4 versnellingen of 3 traps automaat.
Hierna is deze opgevolgd door de Integra.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Liever mijn achterbumper naar de kloten dan heel mijn ophanging naar de klote...vanWalsum schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:04:
Mooi al die preluderijders hier!En ik reed laatst niet door eindhoven, was waarschijnlijk een ander. En die trekhaak laat ik er mooi onder, hij is gelukkig wel afneembaar, maar zo kan er nog eens iemand tegen je aanrijden, scheelt weer een bumper. Maar het rijd gewoon helemaal top, heerlijk strak op de weg, ook op de snelweg en hogere snelheden, zitpositie zelden zo goed gezien, gewoon helemaal top. Héérlijke auto! Alleen de velgen mogen wel een slagje groter, ook voor de wegligging die overigens nu al top is. Vind het vooral prachtig dat je onder het rijden die lange neus voor je uit ziet glijden.
90° bochtje tege 140km/h gaat anders niet zo erg goedNik schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:16:
[...]
Doe eens wat bochtenwerk met zo'n Lude. Dat ding plakt als een gek

De Nederbelg !
oef! ziet er niet best uit, zonde, hopelijk niet teveel schade? Raar dat je hem daar kwijt bent geraakt, moet mogelijk zijn. Misschien niet al te goede banden om je velgen heen?
Had helemaal niets schade
Enkel wat gras tussen een band en een velg.
Wat je niet ziet, is dat er een goot dwars door die bocht loopt... en daardoor was ik de grip verloren.
Bandjes waren toen Dunlop Sport 8000
Nu steken er Falken FK542 onder, en nee, ik ga dat niet nog eens proberen
Wat je niet ziet, is dat er een goot dwars door die bocht loopt... en daardoor was ik de grip verloren.
Bandjes waren toen Dunlop Sport 8000
Nu steken er Falken FK542 onder, en nee, ik ga dat niet nog eens proberen
De Nederbelg !
Haha wat een verhaal
Flink moeten trekken om het ding weer uit die sloot te krijgen! Geluk bij een ongeluk laten we maar zeggen. Hoop het zelf iig niet al te vaak mee te maken.
Had ik verder nog een vraagje. Ik heb met de prelude onder de 2750 toeren dat de auto soms wat bokt, bij halfgas onder het optrekken voel je het beter dan met volgas. Maar je merkt het ook héél licht bij constante snelheden. Rij je 50 in z'n 2, voel je het niet, want hij zit boven het genoemde toerental, maar ga je bijvoorbeeld in 5 zitten, voel je het weer héél licht om de zoveel tijd. En bij het optrekken onder het genoemde toerental is het dus het best merkbaar, niet verschrikkelijk, maar toch lichtelijk irritant.
En hebben jullie ook last van het "schock knock" probleem, ik laat het maar voor wat het is, want het irriteert me niet erg.
Had ik verder nog een vraagje. Ik heb met de prelude onder de 2750 toeren dat de auto soms wat bokt, bij halfgas onder het optrekken voel je het beter dan met volgas. Maar je merkt het ook héél licht bij constante snelheden. Rij je 50 in z'n 2, voel je het niet, want hij zit boven het genoemde toerental, maar ga je bijvoorbeeld in 5 zitten, voel je het weer héél licht om de zoveel tijd. En bij het optrekken onder het genoemde toerental is het dus het best merkbaar, niet verschrikkelijk, maar toch lichtelijk irritant.
En hebben jullie ook last van het "schock knock" probleem, ik laat het maar voor wat het is, want het irriteert me niet erg.
[ Voor 8% gewijzigd door vanWalsum op 23-02-2008 16:34 ]
Dat is een CB 750 FOUR; leuke dingen, veel als oldtimer te krijgen.L01 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:36:
[...]
Binnenkort ga ik beginnen met motor rijlessen en ik wil zo;n type motor als eerste motor, wat voor type is dat?
Ik rijd zelf al ruim 50k km op mijn VFR uit '94 rond. Hij staat nu op bijna 116k km, en hij brengt me nog netjes elke dag naar mijn werk op en neer en verder waar ik hem hebben wil. Een heerlijk soepel blok waarmee je zowel sportief als relaxed kan rijden.
Fotootje (uit het motortopic)

Verder rijden mijn ouders inmiddels in hun 5e honda volgens mij:
1988 Civic Sedan 1.5 GL
1992 Civic Sedan 1.5 DXi
1995 Civic 5-deurs 1.5 VTEC-E
1998 Civic 5-deurs 1.5 VTEC-E
2004 Jazz 1.2 Cool
Een heel rijtje, dus ik ben inmiddels ook aardig Honda-fan. De meeste zijn niet hele spannende bakken maar rijden wel relaxed. De Jazz is erg praktisch (zelfde soort achterbank als de nieuwe Civic) maar had net wat pittiger gemogen.
Ik vind de nieuwe Civic heel gaaf met zijn twee rijen tellers/lampjes in het dashboard. Hij is ook een stuk spannender gelijnd dan het vorige model (kon haast niet suffer).
Ik vind het jammer dat ze in de Prelude's die ik hier zie niet meer dat dashboard hebben wat de Prelude uit 1992 had.

Dat zag er in het echt heel mooi uit vond ik. Helemaal doorlopend naar rechts, met veel blauwe lampjes.
Mijn volgende motor wordt waarschijnlijk weer een VFR (VTEC?), als ik een auto koop staat Honda ook wel vrij hoog op mijn verlanglijstje.
Altijd fijn zoveel Honda's. En mooie motor! Die VFR VTEC is gewoon top, dus lijkt me een leuke opvolger!
Ik vind het dashboard en interieur van de 5e generatie prelude toch wel het mooist, mooiere materialen, en als je achter het stuur zit met uitzicht op de klokken is het net of je in een budget nsx zit. Kan niet beter wat mij betreft.
Ik vind het dashboard en interieur van de 5e generatie prelude toch wel het mooist, mooiere materialen, en als je achter het stuur zit met uitzicht op de klokken is het net of je in een budget nsx zit. Kan niet beter wat mij betreft.
Welke benzine tank je? Ik tank telkens '98.vanWalsum schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:33:
Haha wat een verhaalFlink moeten trekken om het ding weer uit die sloot te krijgen! Geluk bij een ongeluk laten we maar zeggen. Hoop het zelf iig niet al te vaak mee te maken.
De Nederbelg !
Gewoon euro 95, ene keer gewoon bij shell, andere keer tango. Eens een keer bp ultimate of gewoon 98 proberen?
Ik heb een civic uit 91 en tank altijd euro95. Mijn civic heeft die verschijnselen die je noemt alleen als ik de motor niet goed warm laat lopen. Dat duurt bij mij een minuut of 10. Dus de eerste 10 minuten dus rustig inrijden. Het is ook een auto van bijna 17 jaar oud dus tja.. vind het al knap hoe hij verder nog rijd. Het vervangen van de motorolie deed ook wonderen.vanWalsum schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:58:
Gewoon euro 95, ene keer gewoon bij shell, andere keer tango. Eens een keer bp ultimate of gewoon 98 proberen?
En 50 in z'n 5 tja.. dat voel je wel idd lol
@Jellabie: hoe heb je dat voor elkaar gekregen..

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 24-02-2008 17:44 ]
[LTS][MTS][HTS]
Nee, de auto doet het altijd, ook als deze een uur het gelopen. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik verdenk toch egr of lambda, of misschien tóch vuil in het systeem. En 50 is 5 gaat heerlijk met die 2 liter, rotondes kunnen allemaal heerlijk in z'n 3, en nog lekker wegtrekken. Gewoon fijn. Maarja, eerst maar een keertje "dure" benzine erin gooien, en kijken wat het verschil is.Emiel1984 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:40:
[...]
Ik heb een civic uit 91 en tank altijd euro95. Mijn civic heeft die verschijnselen die je noemt alleen als ik de motor niet goed warm laat lopen. Dat duurt bij mij een minuut of 10. Dus de eerste 10 minuten dus rustig inrijden. Het is ook een auto van bijna 17 jaar oud dus tja.. vind het al knap hoe hij verder nog rijd. Het vervangen van de motorolie deed ook wonderen.
En 50 in z'n 5 tja.. dat voel je wel idd lol. Stabiel 50 rijden in z'n 4 rijd lekker rustig en stil met 2k rpm.
@Jellabie: hoe heb je dat voor elkaar gekregen.... je moet ook met 2 handen sturen met die snelheid
.
Deed ik ookEmiel1984 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:40:
[...]
@Jellabie: hoe heb je dat voor elkaar gekregen.... je moet ook met 2 handen sturen met die snelheid
.
Zijn gat begon uit te breken, ik tegen sturen, breekt hij naar de andere kant uit, na 3-4 keer uitbreken links en rechts was er geen houden meer aan hij gooide zijn kont helemaal rond.
klik hier voor alle pics
De Nederbelg !
Nu een keer een volle tank BP Ultimate erin gedaan, maar zonder enig resultaat. Moet het dan toch ergens anders gaan zoeken gok ik.
Na deze tank dat nog eens tanken, en dan nog eens.
Nu zitten er resten '95 bij, en de computer moet zich nog aanpassen....
Nu zitten er resten '95 bij, en de computer moet zich nog aanpassen....
De Nederbelg !
Het leek er toch op dat het vanmiddag een klein beetje minder was, misschien heeft het in de nacht toch nog wat losgeweekt! Nou maar eens aankijken komende weken.
Ik heb zo een geregeld mee van mijn werk. Is wel ff wennen aan die automaat, maar rijdt wel lekker.Charlie932 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:48:
Zijn er geen mensen welke een Honda Civic Hybrid rijden??
Alles in deze auto lijkt gewoon te kloppen, naar mijn mening.
...:::everybeat.nl
Goed te horen.... het is natuurlijk toch wel anders rijden met zo'n Hybride. Maar denk dat ik een goede keuze gemaakt heb als ik iedereen er over hoor!Ome_Les schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:45:
[...]
Ik heb zo een geregeld mee van mijn werk. Is wel ff wennen aan die automaat, maar rijdt wel lekker.
Alles in deze auto lijkt gewoon te kloppen, naar mijn mening.
Ik heb er hier overigens nog geen foto's van gezien, maar zodra ik 'm heb half maart post ik hier foto's!
Heb er ook een proefrit in gemaakt en is gewoon een hele prettige auto. Ligt goed op de weg, stuurt goed, kan prima mee ondanks het beperkte vermogen en is voorzien van alle luxe.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Het enige minpuntje is misschien de mototinhoud, ik had hem denk iets prettiger gevonden of rustiger gedrag vertonen met een 1.8l motortje.
http://www.carmaniacs.nl/...t-honda-civic-hybrid.html
Op zich wel mooie review, en zo komt hij ook bij mij voor de deur te staan
Zwart metallic, beige niet leder interieur, en dan als extra's een skirt pakket (voor, achter, zijkant) en 16" 7spaaks LM velgen (mooier dan die dichte). Leder wel aan zitten denken, maar dan moet ik zelf net wat te veel bijdragen in de lease (maar het is nog altijd heel veel meer auto dan een polo/punto/corsa (die zijn net zo duur in de lease
))
Op zich wel mooie review, en zo komt hij ook bij mij voor de deur te staan
Zwart metallic, beige niet leder interieur, en dan als extra's een skirt pakket (voor, achter, zijkant) en 16" 7spaaks LM velgen (mooier dan die dichte). Leder wel aan zitten denken, maar dan moet ik zelf net wat te veel bijdragen in de lease (maar het is nog altijd heel veel meer auto dan een polo/punto/corsa (die zijn net zo duur in de lease

"Mekker, blaat"
Ik krijg de Hybrid helaas zonder de skirts. Zijn deze achteraf nog te monteren of is dit vanwege de kleur alleen mogelijk fabriekaf?
Ze worden door de dealer besteld en erop gezet, ze zijn ook niet af fabriek leverbaar, zelfde geldt voor de velgen. Achteraf is dit dus ook prima te regelen denk ik.Geloof dat het incl die velgen tegen de 2000 euries zat, maar dat weet ik niet zeker
"Mekker, blaat"
Hey, ik wil heel graag een Honda CRX kopen. Nu denken jullie natuurlijk og daar heb je weer zoon sjonnie met een crx, maar zo ben ik niet, ik vind het model gewoon heel erg mooi, en het liefst heb ik er 1 die origineel is, dat plastic troep er omheen vind ik alleen maar lelijk, en als ik er 1 heb zal ik hem met vee liefde behandelenO+ en niet afraggen zoals vele andere crx rijders.
Maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel over, ik weet namelijk dat het typische scheurbakken zijn, die vaak motorisch niet zo best meer zijn.
Waar kan ik het beste op letten bij de aankoop van een crx? ik heb zelf al het een en ander opgezocht:
Ik heb er zelf al 2 gevonden op diverse verkoop site's
Ik heb een budget van ongeveer 600/800 euro, maar kan ik voor 600 euro nog wel iets fatsoenlijks verwachten? of is dat wachten op problemen?
Puntje 3 is het belangrijkste voor mij denk ik, mijn vader is automonteur dus samen kunnen we nog wel het 1 en ander eraan lassen als dat nodig zou zijn.
maar kan iemand mij nog meer tips geven, vooral hoe ik de motorische stand van de auto kan bekijken?
Maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel over, ik weet namelijk dat het typische scheurbakken zijn, die vaak motorisch niet zo best meer zijn.
Waar kan ik het beste op letten bij de aankoop van een crx? ik heb zelf al het een en ander opgezocht:
Bron: www.crx.nleen paar tips voor mensen die eens willen gaan kijken naar een crx,
1 - roest komt veel voor bij crxen, vooral bij spatborden het dakje en de kokerbalken roetsen veel , soms word het opgelapt met wat plamuur of polyester, en binnen de kotste keren heb je weer de problemen overal, neem een magneet mee, en kijk of ie blijft hangen op delen wie je niet vertrouwd.
2 - bij een proefrit even een parkeerplaats of iets dergelijks op en even vol insturen (links en rechts) tikkende en/of andere geluiden ?? zijn vaak de homokineten. (wel gas blijven geven en niet de koppeling indrukken dan)
3 -zet de auto in zijn vrij en start hem eens, luister dan met je deur los of er een zoemend of tikkend geluid te horen is als je, je koppeling laat opkomen (koppeling/drukgroep) even in z'n 1 zetten en rustig je koppeling laten opkomen , tikkende /krakende geluiden ?? kan de bak zijn.
4 -probeer ergens je auto op een brug te krijgen en kijk of er speling op de wielen zit tevens de rubbers nalopen, kapotte rubbers kan komen door verkeerd verlaagde auto's of hij is als ragbak gebruikt.
5 -let op steensl*g, kan duiden op een afgeragde auto door verkeerd en ruw weggebruik (bumptje plakken etc, waardoor er veel steentjes over je motorkap gaan)
6 -bekijk het interieur eens fatsoenlijk en controleer of de plastic delen nog goed zijn (moeilijk aan te komen/te vervangen)
7 -aanlopende remklauwen/zuigers, een veel voorkomend crx probleem
8 -bij aankoop van een vtec zijn er twee bijzonderheden die je wel ziet/hoort maar die geen probleem hoefen te zijn; als eerste de welbekende vtec tik een onregelmatig duidelijk tikkend geluid net alsof er knikkers in je blok liggen, irritant geluid maar niet schadelijk je auto kan er erg oud mee worden. het probleem is opgelost bij de B16a2 oftewel het del sol blok.
ten tweede het vtec huis aan de linkerkant van het blok wil wel eens een lekke pakking hebben, kan niet veel kwaad en is vrij goedkoop te vervangen.
9 -kofferbak los en bij het reservewiel kijken , is het daar nat ?? kan duiden op lekkage bij het dakje achterklep of ruitensproeier. is op te lossen.
10 -kijk eens bij de voor en achterwielen van de auto of de afstand van de voor wielen totaan het scherm hetzelfde is, doe dit ook bij de achterkant. niet het zelfde ?? kan een kromme auto zijn.
11 -blijf uit de buurt van woonwagenkamp handelaren, de meesten kopen drie schade bakken in en maken er weer 1 van, de ellende die je er mee kan krijgen spreekt voor zich.
tot slot, wees niet bang om alles te vragen,en schaam je niet om overal in en tussen te kijken. laat je niet overdonderen door een verkoper maar blijf rustig en ga later nog eens kijken.
en vraag rustig of je anwb keuring mag laten doen, en als je het er voor over hebt ook laten doen.
veel succes !!
p.s.; misschien wel de belangerijkste, koop met je verstand en niet met je hart.
Ik heb er zelf al 2 gevonden op diverse verkoop site's
Ik heb een budget van ongeveer 600/800 euro, maar kan ik voor 600 euro nog wel iets fatsoenlijks verwachten? of is dat wachten op problemen?
Puntje 3 is het belangrijkste voor mij denk ik, mijn vader is automonteur dus samen kunnen we nog wel het 1 en ander eraan lassen als dat nodig zou zijn.
maar kan iemand mij nog meer tips geven, vooral hoe ik de motorische stand van de auto kan bekijken?
Ik denk dat je met dat budget weinig fatsoenlijks kan verwachten. Eerder alleen afgetrapte rotte bakken met veel werk enzo.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Voor echt een mooie standaard ben je tegenwoordig al snel een hoop geld kwijt, bekijk bijvoorbeeld deze advertentie maar:
http://www.civicclubholla...iewtopic.php?f=12&t=13917
Denk dat het met een budget tot 800 echt heel moeilijk wordt.
http://www.civicclubholla...iewtopic.php?f=12&t=13917
Denk dat het met een budget tot 800 echt heel moeilijk wordt.
Dat is nog een erg mooi karretje ja 93 en 137duizen kilometer...
Maar exterieur en interieur maakt mij niet zoveel uit, zolang hij voor die 800 euro motorisch maar goed is.
liefst ook in 1 kleur en niet in 3 verschillende kleuren
Maar exterieur en interieur maakt mij niet zoveel uit, zolang hij voor die 800 euro motorisch maar goed is.
liefst ook in 1 kleur en niet in 3 verschillende kleuren
Verwijderd
Ik heb toendertijd 1200 euro voor mijne betaald denk ik:

Weinig problemen mee gehad, paar kleine plekjes roest. Maar dan praten we over 5 jaar geleden. Enige probleem was een geknapte distirbutie riem, maar dat was een nieuwe erop en weer gaan gelukkig (toen 200 euro reperatiekosten).
Het zijn absoluut leuke wagentjes, heb er toen ook een hoop plezier aan gehad, tot hij gestolen werd

Weinig problemen mee gehad, paar kleine plekjes roest. Maar dan praten we over 5 jaar geleden. Enige probleem was een geknapte distirbutie riem, maar dat was een nieuwe erop en weer gaan gelukkig (toen 200 euro reperatiekosten).
Het zijn absoluut leuke wagentjes, heb er toen ook een hoop plezier aan gehad, tot hij gestolen werd
Voor 600 à 800 euro kan je eerlijk gezegd niet veel verwachten.
Een CRX in goede, originele staat is een paar duizend euro waard, zoals die op CCH.
Een CRX in goede, originele staat is een paar duizend euro waard, zoals die op CCH.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik sluit me aan bij de rest, bij een CRX van €800 kun je gewoon problemen verwachten. Voor een nette Civic (niet of nauwelijks roest, motorisch geen problemen) zit al snel aan €1200-1500, dan moet je wel voor lief nemen dat ie niet origineel meer is.
Voor een nette CRX die nog (grotendeels) origineel is betaal je veel meer zoals je bij die advertentie ook kunt zien. Goede CRX'en zijn ondertussen zeldzaam aan het worden.
Voor een nette CRX die nog (grotendeels) origineel is betaal je veel meer zoals je bij die advertentie ook kunt zien. Goede CRX'en zijn ondertussen zeldzaam aan het worden.
ja ik weet het origineel zijn ze natuurlijk meer waard, echt 100% origineel hoeft van mij ook niet, maar ik hoef geen dikke bodykits en andere pimp rommel erop te hebben.
maarja ik ken er 2 tekoop staan 1 voor 600 en die ander ook iets in die richting.
ik weet niet of ik die links mag plaatsen, anders haal ik ze wel zo snel mogenlijk weer weg.
CRX 1
ik weet niet of ik die links mag plaatsen, anders haal ik ze wel zo snel mogenlijk weer weg.
CRX 2
niet meteen erachteraan gaan want ik heb interesse
maarja ik ken er 2 tekoop staan 1 voor 600 en die ander ook iets in die richting.
CRX 1
CRX 2
niet meteen erachteraan gaan want ik heb interesse

Zo te zien heb je niet veel verstand van auto's.
Kijk eens naar de APK van de 1e, die is tot eind deze maand geldig. Gaat er nog geen lampje branden?
Die 2e heeft APK tot eind september, en een hoge km-stand. Als hij gewono goed was, was hij allang verkocht voor dei prijs. Dus er zal zeker wel iets mee zijn
Kijk eens naar de APK van de 1e, die is tot eind deze maand geldig. Gaat er nog geen lampje branden?
Die 2e heeft APK tot eind september, en een hoge km-stand. Als hij gewono goed was, was hij allang verkocht voor dei prijs. Dus er zal zeker wel iets mee zijn
Vaak bu'j te bang!
Mwa die conclusie is snel getrokken, ik heb wel een beetje verstand van auto's apk keuringen zijn ook niet echt een heel groot probleem, mijn vader is automonteur en mag zelf auto's keuren, dus als ik 1 van deze 2 auto's kocht ging ik er ook eerst even met hem op de brug ernaar kijken.-tom-562 schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:50:
Zo te zien heb je niet veel verstand van auto's.
Maar zoals velen al zeiden, wat kan je verwachten van 800euro? niet veel toch? als de auto apk afgekeurd zou worden, kan ik hem heel goedkoop toch wel door de keuring drukken, (ligt er natuurlijk aan wat er allemaal aan mankeert) wat ik dus wil een een auto voor 800 euro die motorisch redenlijk tot goed is, maar die zoals deze gevallen misschien (net)niet door de keuring komt. lekkage via het dakje schokdempers uitlaten gaten of roest in de dorpels (mits goed repareerbaar) kan ik samen met mijn vader wel repareren)
Betekend dat dat hij op 4 April over is geschreven op iemand anders zijn naam?Datum eerste toelating 21-06-1990
Datum aanvang laatste tenaamstelling 04-04-2008
Datum eerste afgifte Nederland 18-12-1995
Wacht op keuren Nee
Dan verwacht ik dat hij al verkocht is namelijk
@minipolopikoler
Had je hem zo gekocht? zie er netjes uit hoor...
[ Voor 13% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-04-2008 19:37 ]
Poetsdag en velgenwisseldag vandaag

En de accord van pa moet het maar even doen met mijn 15 duims totdat hij het door heeft

En de accord van pa moet het maar even doen met mijn 15 duims totdat hij het door heeft

Dan denk ik dat het wijs is om je pa mee te nemen naar zo'n CRX, komt het vanzelf wel goedkoekoek2003nl schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:26:
mijn vader is automonteur en mag zelf auto's keuren
2001-2003 1.8i (dakantenne + 4-steek) ?
Ik denk als je je vader alleen al voorlegt welke auto je wilt kopen tegen welk budget, dat hij al een negatief advies geeft
Vaak bu'j te bang!
Klopt helemaal, 1.8ls automaat om precies te zijn.Speedpete schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:12:
[...]
[...]
2001-2003 1.8i (dakantenne + 4-steek) ?
minipolopikoler had des tijds voor zijn crx 1200 euro betaald, en die was goed.-tom-562 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:28:
Ik denk als je je vader alleen al voorlegt welke auto je wilt kopen tegen welk budget, dat hij al een negatief advies geeft
trek daarbij sportvelgen verlagings setjes, mooi interieur mooie lak bij af hoeveel hou je dan nog over van 1200 euro?
juist.
maar mijn 2e vraag was eigenlijk hoe kom ik achter de minpunten van het motorblok? op bepaalde plekker zweten oid en waar? bepaalde geluiden? of andere kenmerken van een afgeragt motorblok?
Mijn 'lude'tje nu:

Hoop hem volgende week draaiende te hebben.
Hoop hem volgende week draaiende te hebben.
De Nederbelg !
Ziet er open uit... wat is er mis mee? of ben je gewoon die kit van de laatste foto er omheen aan het bouwen?
Ja joh, ik haal ook altijd mn kop eraf als ik nieuwe bumpers ga monteren
Ioniq 5 P45
Distributieriem is 3 tanden versprongen. Ik ben nu de kop er aan het afhalen om te kijken of alleen de kleppen krom staan. Ik hoop zoooooo hard van wel.
De Nederbelg !
Ik help je ook hopen, succes met je lude en hopelijk kan hij snel weer op de weg.Jellabie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:40:
Distributieriem is 3 tanden versprongen. Ik ben nu de kop er aan het afhalen om te kijken of alleen de kleppen krom staan. Ik hoop zoooooo hard van wel.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja... dat het alleen de kleppen zijn, dat de pistons enzo niet geraakt zijn. Dan sta ik verder van huis.
De Nederbelg !
heeft iemand een lijst met motorblok types van een honda crx? welke blok heeft het type nummer: 016a6?
Ik heb een crx op het oog, hij ziet er nog vrij goed uit, en ik ben het met de verkoper samen over de prijs eens.
Link naar de advertentie
Nou zei die verkoper dat het zeker weten een 1600cc was, maar ik zie dat het een dubbele carbarateur opzit.
Maar als ik via de site www.rdw.nl naar voertuiggegevens kijk staat er een motorblok type ee6 en ik had Hier gelezen dat het dan een 1.4 blok met 90pk is...
Dit is het nummer van het blok:

Kan iemand bevestigen dat het inderdaad een 1.4 liter motorblok met 90pk is...
En weet iemand nog een forum waar ik veel over crxen kan vinden? dit topic is vrij dood, en het forum van crxclubholland.nl is plat oid,
Ik heb een crx op het oog, hij ziet er nog vrij goed uit, en ik ben het met de verkoper samen over de prijs eens.
Link naar de advertentie
Nou zei die verkoper dat het zeker weten een 1600cc was, maar ik zie dat het een dubbele carbarateur opzit.
Maar als ik via de site www.rdw.nl naar voertuiggegevens kijk staat er een motorblok type ee6 en ik had Hier gelezen dat het dan een 1.4 blok met 90pk is...
nummerbord: zl-gg-48'88/???? - 1.4 - 90 pk - de dual carb motor uit de civic zit hierin, in nederland zo goed als niet gemaakt, wel als import regelmatig te koop, snel te kerkennen aan de civic motorkap. ben niet helmaal zekers of hij de hele type 2 tijd is geproduceerd maar als ik het goed heb wel. code = ee6
Dit is het nummer van het blok:

Kan iemand bevestigen dat het inderdaad een 1.4 liter motorblok met 90pk is...
En weet iemand nog een forum waar ik veel over crxen kan vinden? dit topic is vrij dood, en het forum van crxclubholland.nl is plat oid,
[ Voor 95% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-04-2008 20:05 ]
016 bestaat niet, dat is een D16 en die komt uit een crx, en is een 1.6.
De Nederbelg !
idd een d16 ben ik achter gekomen ja, maar ik kan verder helemaal geen info over deze blokken vinden, maar op de foto die ik geen dubbele nokkenas of wel? 90pk heeft dit blok dacht ik, is hij wel een beetje snel? want volgensmij is dit niet te vergelijken met een ed9 of ee8 (zo uit mijn hoofd) of de normale 1600 blokken van een crx of wel?Jellabie schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:57:
016 bestaat niet, dat is een D16 en die komt uit een crx, en is een 1.6.
Nope, het is geen dubbele nokkenas [DOHC] dit is een SOHC, single overhead cam of hoe noemt dat? 
Zover ik kan vinden zijn de D16a6 blokken redelijk zeldzaam, maar het is iig een 1.6L [d16 waarvan de 16 de cillinderinhoud is, ik heb een F20, dus een 2.0L] met om en beide 100pk.
Zover ik kan vinden zijn de D16a6 blokken redelijk zeldzaam, maar het is iig een 1.6L [d16 waarvan de 16 de cillinderinhoud is, ik heb een F20, dus een 2.0L] met om en beide 100pk.
D16A6
Also known as D16Z2.
* Found in:
o 1988-1991 Honda Civic Si, CRX Si, Civic Wagon RT4WD
o 1990-1991 Honda Civic EX Sedan
o 1988-1995 Honda Civic Shuttle RT4WD (UK/Europe/Asia/AU/NZ)
o 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe)
+ Displacement : 1590 cm³
+ Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
+ Compression : 9.1:1
+ Power : 115 hp (86 kW) @ 5600 rpm & 95 ft·lbf @ 3,800 rpm, redline 6500 rpm (USA)
# Note: 1988 engines were 105 hp (78 kW), MY89-91 hp was increased to 108
+ Valvetrain : SOHC
+ Fuel Control : OBD-0 four-point PGM-FI
+ Head Code : PM3
+ Piston Code : PM6
De Nederbelg !
Stel het is een 90pk blok dan is het nog geen stakker, maar tov de 1.6i blokken mist ie wel duidelijk wat. Maar see for yourself. Als vergelijkingsmateriaal voor een CRX kun je de Civic van rond die tijd nemen, die zijn hier wel met een 1.4 geleverd.
115pk is toch even anders dan 90pk, ik ben nou benieuwd wat het nou echt is, waar heb je die info vandaan?
Import CRX, volgens RDW in 99 naar Nederland gekomen en afkomstig uit 1990. Aangezien de wagen, dus de motor, in 1990 is geleverd ga ik er maar even vanuit dat het blok 115 pk levert.
Maar het is zoals MadMarky zegt, zelfs al had het blok maar 90pk (wat met de leeftijd en het gemiddelde rijgedrag van crx-eigenaren best zou kunnen
) dan hoef je je nog niet te schamen. Ik reed een 1.4 civic met 90pk en dat ding deed prima mee in het verkeer, met dik 100kg meer dan de CRX.
Scheuren moet je met die kilometerstand toch niet gaan doen.
Maar het is zoals MadMarky zegt, zelfs al had het blok maar 90pk (wat met de leeftijd en het gemiddelde rijgedrag van crx-eigenaren best zou kunnen
oke, ja ik zit er nog flink over na te denken, er zit een handchoke in en daar ben ik niet zoon fan vanSpeedpete schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:24:
Import CRX, volgens RDW in 99 naar Nederland gekomen en afkomstig uit 1990. Aangezien de wagen, dus de motor, in 1990 is geleverd ga ik er maar even vanuit dat het blok 115 pk levert.
Maar het is zoals MadMarky zegt, zelfs al had het blok maar 90pk (wat met de leeftijd en het gemiddelde rijgedrag van crx-eigenaren best zou kunnen) dan hoef je je nog niet te schamen. Ik reed een 1.4 civic met 90pk en dat ding deed prima mee in het verkeer, met dik 100kg meer dan de CRX.

hij ziet er nog wel verschrikkelijk mooi uit, de kleur word een klein beetje vaal, maar even oppoetsen met commandant cleaner en goede wax doet wonderen.
Roest is bijna niet te zien, heel klein plekje bij de achterwielkassen maar ik heb ze al in een veel ergere staat zien rondrijden.
interieur is nog helemaal goed en netjes.
mocht ik ooit nog een keer een vtec blok erin willen maken, zou dat dan in 1x passen?
Past maar ik zou er niet aan beginnen, koop liever een exemplaar met een echt dohc blok.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
ja, het leek me ook al een beetje veel werk._Drake_ schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:27:
Past maar ik zou er niet aan beginnen, koop liever een exemplaar met een echt dohc blok.
er staat trouwens wel water in de kofferbak
Waar gaat dat water via het dakje lang dan? zit er ergens een afvoer buisje oid?9 -kofferbak los en bij het reservewiel kijken , is het daar nat ?? kan duiden op lekkage bij het dakje achterklep of ruitensproeier. is op te lossen.
Het was niet vochtig er lag gewoon een laagje water in...
Hoe kunnen je kleppen krom zijn als ze de zuigers niet hebben geraakt?Jellabie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:27:
[...]
Ja... dat het alleen de kleppen zijn, dat de pistons enzo niet geraakt zijn. Dan sta ik verder van huis.
Hoop voor je dat de drijfstangen, drijfstanglagers en krukas nog goed zijn.
Klik mee voor GoT!........
In mijn koffer stond ook water, maar dat kwam via de achterlichten naar binnen.koekoek2003nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:12:
[...]
ja, het leek me ook al een beetje veel werk.
er staat trouwens wel water in de kofferbak
[...]
Waar gaat dat water via het dakje lang dan? zit er ergens een afvoer buisje oid?
Het was niet vochtig er lag gewoon een laagje water in...
De Nederbelg !
oke, 1 verkoper zei dat je gewoon een gaatje erin kon boren zodat het water weg kon lopenJellabie schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:48:
[...]
In mijn koffer stond ook water, maar dat kwam via de achterlichten naar binnen.
dat is natuurlijk wel zo, maar zo los je het probleem niet op
hoe is het met jou auto dan? heb je alles al uitelkaar getrokken?
De kop ligt eraf, nu gaan we eerst de kleppen testen enzo.
Er is zelfs kans dat er iets aan de krukas is, en dan sta ik weer wat verder van huis
Er is zelfs kans dat er iets aan de krukas is, en dan sta ik weer wat verder van huis

De Nederbelg !
hmm dat is mooi klootn,
je krukas kapot doordat je zuiger tegen je kleppen aankwam?
Tja, als je distributieriem verspringt draait je hele blok in de soep, er is best kans op een beschadigde krukas.koekoek2003nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:45:
hmm dat is mooi klootn,
Hah, dat is het eerste wat ik dacht toen ik dat las; "Hmm, water in kofferbak, ik zou een gaatje boren."koekoek2003nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:02:
[...]
oke, 1 verkoper zei dat je gewoon een gaatje erin kon boren zodat het water weg kon lopen
dat is natuurlijk wel zo, maar zo los je het probleem niet op![]()
hoe is het met jou auto dan? heb je alles al uitelkaar getrokken?

[ Voor 42% gewijzigd door mace op 13-04-2008 23:52 ]
dat blok van mij schijnt 2 blokken door elkaar heen te zijn.
de originele d16a6 heeft injecie, maar er is ook een 1.5 blok geweest wat dubbele carbs had, en dat zit nu dus op het blok gebouwd.
ik weet het niet hoor, ik vind het een beetje vreemd, en vertrouw het niet helemaal
de originele d16a6 heeft injecie, maar er is ook een 1.5 blok geweest wat dubbele carbs had, en dat zit nu dus op het blok gebouwd.
ik weet het niet hoor, ik vind het een beetje vreemd, en vertrouw het niet helemaal

Joh... Zoals gezegt, niet aan beginnen!
Vaak bu'j te bang!
Zeker als ze van twee motorblokken een hebben gemaakt, is dit des te meer vragen om veel sleutel werk.
Je gaat dan voor een zogeheten moneypit. Je gaat er veel meer geld ingooien als dat je aanvankelijk ooit had gewild.
Je gaat dan voor een zogeheten moneypit. Je gaat er veel meer geld ingooien als dat je aanvankelijk ooit had gewild.
is duidenlijk, bedankt allemaal
Blij dat we hebben kunnen helpen!
*geeft een rotschop*
Al 2 maanden bezig aan mijn OBD2 F20 swap naar een OBD1 H22.
Ik kan 1 ding zeggen, probeer dit nooit, het is echt verdomd veel werk
Maar het einde komt inzicht:
Al 2 maanden bezig aan mijn OBD2 F20 swap naar een OBD1 H22.
Ik kan 1 ding zeggen, probeer dit nooit, het is echt verdomd veel werk
Maar het einde komt inzicht:
De Nederbelg !
Hehe werd tijd! 
Maar goed, volgens mij zorgde die ecu toch voor die extra pk's? Dus nu heb je een ouder type blok omgebouwd en kabelboom en alles aangepast voor een blok die nu misschien niet veel meer pk's oplevert?
Maar goed, volgens mij zorgde die ecu toch voor die extra pk's? Dus nu heb je een ouder type blok omgebouwd en kabelboom en alles aangepast voor een blok die nu misschien niet veel meer pk's oplevert?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gisteren een proefrit gemaakt in een nieuwe Civic Hybrid... samenvatting in een woord: relaxed! Heerlijk hoe je met die CVT rond kunt zoeven en niet continu aan die pook hoeft te hengsten en al je al schokkend door het dichtslibbende verkeer te manouvreren. Rijgedrag en wegligging vond ik zeer prettig, het is zeker geen strepentrekker maar bij het stoplicht ben je vlot weg en je kunt je prima redden in het verkeer van nu. Het uitrustingsnivo is geweldig: abs, vsa (esp van honda), geregelde airco, cruise control, verwarmde buitenspiegels, verwarmde stoelen, midden-armsteun, ingebouwde cd-wisselaar, voor+achter elektrische ramen, en niet te vergeten de geweldige CVT-automaat... als je dat allemaal op een VAG-doos wilt ben je alleen al aan de opties een vermogen kwijt.
Maar wat ik me nu afvraag, wat gaat er met de voordelen van hybride auto's gebeuren over een paar jaar? Nu is het een flinke BPM-korting, 50% korting motorrijtuigenbelasting... hoe zit dat over 2-3 jaar met de kilometerheffing? Komt er dan ook een korting voor CO2 vriendelijke auto's? Heb ff gegoogled maar kon zo snel niks vinden.
Maar wat ik me nu afvraag, wat gaat er met de voordelen van hybride auto's gebeuren over een paar jaar? Nu is het een flinke BPM-korting, 50% korting motorrijtuigenbelasting... hoe zit dat over 2-3 jaar met de kilometerheffing? Komt er dan ook een korting voor CO2 vriendelijke auto's? Heb ff gegoogled maar kon zo snel niks vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 13-07-2008 15:01 ]
Motorrijtuigenbelasting moet verdwijnen en de hoogte van de kilometerheffing wordt afhankelijk van de mate van vervuiling en gewicht van de wagen.
Met een hybride hoef je je daar echt geen zorgen voor te maken.
Met een hybride hoef je je daar echt geen zorgen voor te maken.
Mooi. Leek me al vreemd dat een patser in een Bentley netzoveel kilometerheffing zou gaan betalen als iemand in een aygo/c1/107/prius/civichybrid.
Ik begrijp trouwens dat er ook een Jazz Hybrid aan staat te komen.
De huidige Jazz was al niet meer bestelbaar, wilde weten of de Jazz CVT icm met VSA (ESP) geleverd kon worden, volgens de brochure niet maar er staan er wel te koop op internet... maar dat kon men in de garage niet meer opzoeken dus. Weet iemand hier toevallig of die combinatie mogelijk is?
Ik begrijp trouwens dat er ook een Jazz Hybrid aan staat te komen.
De huidige Jazz was al niet meer bestelbaar, wilde weten of de Jazz CVT icm met VSA (ESP) geleverd kon worden, volgens de brochure niet maar er staan er wel te koop op internet... maar dat kon men in de garage niet meer opzoeken dus. Weet iemand hier toevallig of die combinatie mogelijk is?
Voor zover ik weet is VSA alleen op de handgeschakelde Jazzjes te krijgen. Of er op de nieuwe 1.3 en 1.5 wel een automaat met VSA komt?
En er komt inderdaad een Hybride Jazz volgend jaar, hoogstwaarschijnlijk met dezelfde setup als de Civic, een 1.3 met IMA. Overigens is de huidige 1.4 in de jazz dezelfde motor als de 1.3 in de Civic Hybrid, alleen de afronding is iets anders.
Naast de Jazz komt er een nieuwe Hybrid onder de Civic en waarschijnlijk boven de Jazz. Daarnaast moet ook de CR-Z op de markt komen.
En er komt inderdaad een Hybride Jazz volgend jaar, hoogstwaarschijnlijk met dezelfde setup als de Civic, een 1.3 met IMA. Overigens is de huidige 1.4 in de jazz dezelfde motor als de 1.3 in de Civic Hybrid, alleen de afronding is iets anders.
Naast de Jazz komt er een nieuwe Hybrid onder de Civic en waarschijnlijk boven de Jazz. Daarnaast moet ook de CR-Z op de markt komen.
Op mobile.de krijg ik enkele hits met een Jazz+CVT+ESP... maar dat zal wel niet kloppen dan. Jammer... weinig compacte Japanse auto's te vinden met automaat (sequentieel/cvt) + ESP.Speedpete schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:03:
Voor zover ik weet is VSA alleen op de handgeschakelde Jazzjes te krijgen.
Ik mag hopen van wel... heb met een slipcursus ervaren hoe prettig het is om ESP/VSA te hebben... hoogste tijd om dit grafiekje (aandeel ESP in nieuwe auto's) voor Nederland wat omhoog te krikken:Of er op de nieuwe 1.3 en 1.5 wel een automaat met VSA komt?

Mooi, ben benieuwd naar de prijs en de releasedatum!En er komt inderdaad een Hybride Jazz volgend jaar, hoogstwaarschijnlijk met dezelfde setup als de Civic, een 1.3 met IMA.
Huh, nog een hybrid? Maar hoe moet ik die positioneren dan? Onder de Civic en boven de Jazz? Een kleinere hatchback (of heb je het dan over de Civic Hybrid sedan?) en een grotere mpv?Naast de Jazz komt er een nieuwe Hybrid onder de Civic en waarschijnlijk boven de Jazz. Daarnaast moet ook de CR-Z op de markt komen.
Ik kan 0,niks vinden over VSP op de nieuwe Jazz, maar wat niet is kan nog komen.
Er komen volgend jaar inderdaad drie nieuwe Hybrides. De 'normale' naast de Jazz en de Civic is de 'global hybrid' wat de goedkoopste Hybride ter wereld zou moeten worden, echter zou deze weer groter moeten worden dan de Jazz. Of deze nu dus boven of onder de Jazz gepositioneerd wordt is de vraag.
De testwagen is een Airwave (station van Honda voor de Japanse markt) met de neus van een Jazz:

De geruchten gaan dat de uiteindelijke styling op basis is van de FCX, zelf hoop ik op een 'echte' opvolger van de insight, 1 liter met IMA en karren maar
Naast de drie belangrijke Hybrids komt er ook de opvolger van de CR-X, de CR-Z. Concept is in ieder geval veelbelovend:

Honda komt dus met een Civic, Jazz, Global Hybrid en de CR-Z. Er gingen geruchten van een Civic Hatchback met Hybride maar die zie ik niet ze snel komen.
Verder wel prettige berichten:
- Mogelijk volgend jaar een nieuwe Honda Accord Type-R
- De nieuwe NSX benaderd de toptijden op de Ring
Er komen volgend jaar inderdaad drie nieuwe Hybrides. De 'normale' naast de Jazz en de Civic is de 'global hybrid' wat de goedkoopste Hybride ter wereld zou moeten worden, echter zou deze weer groter moeten worden dan de Jazz. Of deze nu dus boven of onder de Jazz gepositioneerd wordt is de vraag.
De testwagen is een Airwave (station van Honda voor de Japanse markt) met de neus van een Jazz:

De geruchten gaan dat de uiteindelijke styling op basis is van de FCX, zelf hoop ik op een 'echte' opvolger van de insight, 1 liter met IMA en karren maar
Naast de drie belangrijke Hybrids komt er ook de opvolger van de CR-X, de CR-Z. Concept is in ieder geval veelbelovend:

Honda komt dus met een Civic, Jazz, Global Hybrid en de CR-Z. Er gingen geruchten van een Civic Hatchback met Hybride maar die zie ik niet ze snel komen.
Verder wel prettige berichten:
- Mogelijk volgend jaar een nieuwe Honda Accord Type-R
- De nieuwe NSX benaderd de toptijden op de Ring
[ Voor 5% gewijzigd door Speedpete op 15-07-2008 19:53 ]
Die Global Hybrid is volgens mij een hatchback, kwam een tijdje geleden dit persbericht tegen
Honda’s nieuwe hybride kent geen grenzen
Honda komt met een betaalbare hybrideauto die voor de hele wereld bedoeld is. Daarmee krijgen meer mensen toegang tot milieuvriendelijke techniek en dragen ze bij aan lagere emissies. De verkoop van deze modern vormgegeven vijfdeurs hatchback gaat in het voorjaar van 2009 van start bij Honda Wesselink aan de Solingenstraat in Deventer.
Honda denkt jaarlijks wereldwijd 200.000 exemplaren van deze nieuwe hybride te verkopen. Daarbij zal Honda ook een CR-Z Hybrid, de Civic Hybrid en ten slotte een Jazz Hybrid aanbieden. De vier modellen samen zijn goed voor een jaarlijkse afzet van ongeveer 500.000 auto’s.
Spaarassistent
De nieuwe hybrideauto wordt een compacte en comfortabele vijfpersoons vijfdeurs hatchback. Het ontwerp volgt in grote lijnen het design van Honda’s waterstofauto FCX Clarity. Brandstofverbruik, wendbaarheid, comfort en design zijn de sterke punten van de nieuwe hybride Honda. Een nieuwe elektronische besturingseenheid en een aanzienlijk lichtere en compactere accu drukken de productiekosten. De verbrandingsmotor is eveneens compact en wordt gebouwd in de fabriek in Suzuka, die speciaal daarvoor een modernisering ondergaat. In het volledig nieuwe platform zijn de hybride-aanstuurmodule en de accu onder de kofferruimte ondergebracht. Nieuwe technologie, zoals een speciale ‘spaarassistent’, helpen de bestuurder zijn ultrazuinige auto optimaal te gebruiken.
Brandstofcel
Dat streven naar verlaging van de CO2-emissie komt naar voren in de introductie van de nieuwe Honda FCX Clarity. Deze brandstofcelauto, de eerste van een nieuwe generatie, stoot geen CO2 uit en verbruikt geen fossiele brandstof. Vanaf juli 2008 is de FCX Clarity als leaseauto in de Verenigde Staten verkrijgbaar. Ook in de productie van auto’s is CO2-reductie mogelijk. De nieuwe Honda-fabriek in Yorii (Japan) is voorzien van de nieuwste besturingssystemen om stroomverbruik te minimaliseren en door energie tijdens de productie terug te winnen, heeft de nieuwe fabriek 30 procent minder energie per gebouwde auto nodig dan de bestaande productielocatie in Sayama.
Persbericht van Honda Wesselink, ontvangen op 04-07-2008.
"Mekker, blaat"
Dat klinkt toch als een 1ltr motortje met IMA. Leuk voor downtown maar op de snelweg veilig invoegen etc lijkt me daarmee problematisch. Maar super dat er meer aanbod komt van hybrids!djidee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:55:
Die Global Hybrid is volgens mij een hatchback, kwam een tijdje geleden dit persbericht tegen
Voorjaar 2009 die global dus. Als ik wat google op "Jazz Hybrid" dan had die er al lang moeten zijn trouwens...
1 liter met IMA gaat prima... zeker met de nieuwe generatie IMA-motoren.
Wat overigens wel heel goed zou kunnen is dat men de Hybride Jazz op een ander motorplatform zetten en deze combinatie ook direct voor de Global Hybrid gaat gebruiken, bijvoorbeeld een 1.2 op basis van de huidige 1.2 met een sterkere IMA. Een rijtje:
- De huidige hybrid iDsi levert 95pk
- De huidige 1.2 levert 78pk
- De 1 liter in de Insight leverde 70pk
- De IMA uit de insight leverde 12pk
- De IMA uit de civics levert 20 pk
Een vergelijkbare 1 liter met een nieuwe IMA zou 90pk of meer moeten kunnen leveren, wat helemaal geen gek vermogen is mits de wagen niet te zwaar is, anders moet men toch richting de 1.2 of 1.4.
Voor de CR-Z hoop ik dat ze de nieuwe 1.5 van de JAZZ als basis nemen met een IMA eraan, dat zou uitkomen op 118pk + 20pk = 138pk, in een vrij licht tweezittertje is dat prima
Wat overigens wel heel goed zou kunnen is dat men de Hybride Jazz op een ander motorplatform zetten en deze combinatie ook direct voor de Global Hybrid gaat gebruiken, bijvoorbeeld een 1.2 op basis van de huidige 1.2 met een sterkere IMA. Een rijtje:
- De huidige hybrid iDsi levert 95pk
- De huidige 1.2 levert 78pk
- De 1 liter in de Insight leverde 70pk
- De IMA uit de insight leverde 12pk
- De IMA uit de civics levert 20 pk
Een vergelijkbare 1 liter met een nieuwe IMA zou 90pk of meer moeten kunnen leveren, wat helemaal geen gek vermogen is mits de wagen niet te zwaar is, anders moet men toch richting de 1.2 of 1.4.
Voor de CR-Z hoop ik dat ze de nieuwe 1.5 van de JAZZ als basis nemen met een IMA eraan, dat zou uitkomen op 118pk + 20pk = 138pk, in een vrij licht tweezittertje is dat prima
Nee! Waarom
http://www.autoblog.com/2...rid-prius-fighter-caught/
Als ie echt op dat priusding gaat lijken, dan neem ik toch de Civic Hybrid.. (die vanaf oktober ook licht aangepast wordt (standaard parkeersensoren, andere lakken, 5 spaaks lm standaard,iets donkere koplampen,gewijzigd front (wat breder/sportiever zegt men) en gewijzigde achterlichten))

Als ie echt op dat priusding gaat lijken, dan neem ik toch de Civic Hybrid.. (die vanaf oktober ook licht aangepast wordt (standaard parkeersensoren, andere lakken, 5 spaaks lm standaard,iets donkere koplampen,gewijzigd front (wat breder/sportiever zegt men) en gewijzigde achterlichten))
"Mekker, blaat"
Valt wel mee toch? Er zitten heel duidelijke lijnen in van de FCX, zoals ze aangekondigd hebben. De FCX lijkt in de basis op de Prius maar dat doen er velen. Op de foto's is vrij duidelijk te zien dat de neus vrijwel identiek wordt aan die van de FCX:

Maar heel erg veel is er niet over te zeggen want de camouflage is zwaar uitgevoerd...
En na veel zoeken eindelijk de gephotoshopte nieuwe NSX gevonden, deze stond al online maar is bij vtec.net verwijdert:

Meer hier: http://smg.photobucket.co...on=view¤t=nsx_2.jpg
Wel compleet ander design dan we van Honda gewend zijn, meer Europees als je het mij vraagt... Daklijn lijkt op Porsche, achterkant op de BMW 6, van achter zitten er echter weer FCX-lijnen in en de neus heeft iets weg van de S2000, maar niet echt veel.
Nog beter nieuws, de toerenteller van de nieuwe NSX is op de foto genomen:

Redline start bij 8500 en loop door tot de 10k

Maar heel erg veel is er niet over te zeggen want de camouflage is zwaar uitgevoerd...
En na veel zoeken eindelijk de gephotoshopte nieuwe NSX gevonden, deze stond al online maar is bij vtec.net verwijdert:

Meer hier: http://smg.photobucket.co...on=view¤t=nsx_2.jpg
Wel compleet ander design dan we van Honda gewend zijn, meer Europees als je het mij vraagt... Daklijn lijkt op Porsche, achterkant op de BMW 6, van achter zitten er echter weer FCX-lijnen in en de neus heeft iets weg van de S2000, maar niet echt veel.
Nog beter nieuws, de toerenteller van de nieuwe NSX is op de foto genomen:

Redline start bij 8500 en loop door tot de 10k
[ Voor 11% gewijzigd door Speedpete op 18-07-2008 09:21 ]
En hoe komt dat? Omdat ESP voornamelijk op de wat duurdere auto's zit en die in vergelijking met de andere Europese landen hier schreeuwend duur zijn door o.a. de BPMcatchingfire schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:08:
[...]
Ik mag hopen van wel... heb met een slipcursus ervaren hoe prettig het is om ESP/VSA te hebben... hoogste tijd om dit grafiekje (aandeel ESP in nieuwe auto's) voor Nederland wat omhoog te krikken:
[afbeelding]
@hierboven, de NSX heeft een beetje dezelfde design strategie als de Toyota HT FS, al vind ik het niet écht Europees.
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 18-07-2008 09:43 ]
Lexus LFA, de nieuwe GT-R... ze hebben beiden dezelfde lijnen als de nieuwe NSX, of er moet onder de camouflage echt iets anders zitten, wat me sterk lijkt.johnnyv.nl schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:38:
@hierboven, de NSX heeft een beetje dezelfde design strategie als de Toyota HT FS, al vind ik het niet écht Europees.
Honda heeft zelf aangegeven meer naar de GT-wagens te gaan en dan specifiek de Engelse wagens. Slechte ontwikkeling? Mwa, niet echt, al had ik natuurlijk liever een voortzetting van de NSX-middenmotor gezien.
Er zijn overigens nog veel Amerikanen die denken dat dit niet de nieuwe NSX wordt, maar een opvolger voor de S2000 / een tussenmodel. Dat lijkt mij nou weer sterk, zeker aangezien er een V10 in het vooronder ligt met, volgens de geruchten, een versnellingsbak met 7 of 8 stappen. SH-AWD is al bevestigd en dat is sowieso positief, want dat rijdt me toch goed! (heb met de nieuwe Legend gereden en het voelt in eerste instantie erg vreemd, maar hoe ziek hard je er bochten mee kan nemen

Qua shape wel erg Prius-alike ja!djidee schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:38:
Nee! Waarom![]()
![]()
![]()
Hopelijk worden de achterlichten van de Civic niet gewijzigd zoals de amerikaanse versie eruit ziet. Ik vind persoonlijk vooral de achterkant van de huidige Civic Hybrid erg mooi dankzij de achterlichten. Een wijziging in velgen zou wel prima zijn. Zijn er nog geruchten over de prijs? Hoger/lager/hetzelfde?
Voor het 2009 model van de Honda Civic Hybrid hoorde ik bedragen van 1000-1500 euro er boven op, die 5 deurs zou onder de Civic moeten komen, maar daar heb ik nog nergens prijzen van gezien
"Mekker, blaat"
New shots!

Meer hier
In de geruchten kwam ik tegen dat de wagen niet duurder zou worden dan 2 miljoen Yen, iets duurder dan de duurste Jazz / Fit. Op basis van de Yen zou de wagen in NL 12.000 euro moeten kosten, op basis van de Jazz in NL zo rond de 20.000. (12.000 x 1,423 x 1,19 = +/- 20.000 dus dat kan wel kloppen).
Als dit echter doorgaat zou de Global Hybrid slechts 14.500 gaan kosten... in dat geval ga ik er 1 bestellen zodra deze aangekondigd wordt...

Meer hier
In de geruchten kwam ik tegen dat de wagen niet duurder zou worden dan 2 miljoen Yen, iets duurder dan de duurste Jazz / Fit. Op basis van de Yen zou de wagen in NL 12.000 euro moeten kosten, op basis van de Jazz in NL zo rond de 20.000. (12.000 x 1,423 x 1,19 = +/- 20.000 dus dat kan wel kloppen).
Als dit echter doorgaat zou de Global Hybrid slechts 14.500 gaan kosten... in dat geval ga ik er 1 bestellen zodra deze aangekondigd wordt...
Honda heeft het doek van de OSM afgehaald:

Meer foto's op autoweek en vtec.net. Jammer dat het een concept blijft...

Meer foto's op autoweek en vtec.net. Jammer dat het een concept blijft...