Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa [Deel 23] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.056 views sinds 30-01-2008

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

omg koop dan niks :P

.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Bij mij op school staat er trouwens regelmatig een knalrode Brera... prachtig om te zien hoe enorm die opvalt tussen alle andere burgerbakken. :9~
Hopenlijk kan ik de mijne er binnenkort is naast parkeren en er een fotootje van maken. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
ach, tis goedkoop, motor middenin, aandrijving achter, jaren 80 design... een lotus maar dan japans zeg maar :p
Ding zal ook wel zuurstokroze zijn ipv rood, maar we zien wel, probeer morgen te gaan kijken, anders istie weg denk ...

En dan over paar maandjes aan een of andere sjonnie verpatsen en weer iets anders gaan rijden...

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Toyota MR2 MK11 ?

BMW 535D

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Iemand hier ervaring met een 145/146 1.8 of QV/TI? Exodus hier rijdt toch met een 146 TI?

* Timmert zoekt nog een snel hobbyhokje :)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
http://www.italiaspeed.co.../gallery_paris_2/104.html

En toen wist je niet meer hoe je neen uitspreekt :P

Verwijderd

Testverslag Audi TT vs BMW Z4 Coupé vs Alfa Brera:
http://www.youtube.com/watch?v=Ayk_Sh_8dMY

Kan iemand ze daar in Italië misschien even heel hard wakker schoppen?
1777kg voor een kleine sportcoupé.... :/
Een standaard 75 rijdt beter dan die Brera, andere merken bouwen steeds beter rijdende auto's, bij Alfa wordt het alleen nog maar minder.
Paar weken geleden in een 159 gereden, nu willen jullie het niet horen, maar echt iedere andere moderne middenklasser die ik ken heeft een beter gevoel met de weg en kan harder de bocht om, ook als er een Mazda of Opel logo op staat. Enige uitzondering is Citroën, zo'n C5 vaart echt als een mammoettanker, maar of je daar als Alfa nou trots op moet zijn.
Wat willen ze nou eigenlijk? Sportieve auto's bouwen of niet? Zo ja, dan moeten ze toch echt eens wat gaan veranderen, want het lukt niet echt (meer). :(

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 16:52

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

:X |:( 8)7

Hadden ze daar nou maar eens de ECHTE Bréra tegenover gezet .. die had die duitse karren het nakijken gegeven :z

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/ajsonego/lookatthis/brera.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2006 15:20 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 19:03

Aight!

'A toy robot...'

Hoe kan dat eigenlijk dat die Brera zo zwaar is?
Ligt dat aan de motor?Of gewoon aan het chassis?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja volgens mij is het het onderstel dat tijdens de tweede wereld oorlog door een saab vliegtuig is gebruikt.

Volgens mij heeft saab het onderstel afgestoten omdat het te zwaar was. Kan ook te duur zijn overigens

.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:03
Ok vind die Alfa's sowieso zwaar. Mijn 146ti weegt ook al zo'n 1235kg geloof ik, dan heb je wel 155 pk, maar dat gewicht... Ook mijn 75 vond ik zwaar; 1180 kg, voor een auto die al gebouwd werd in 1986 ofzo.. .Toen wogen de meeste auto's nog niet zo zwaar. :p

• KeRsTmAnNeKe
u gaat door voor de koelkast :p

net even auto bekeken, had em veel erger verwacht, alles werkt, interieur is netjes, plaatwerk heeft ie her en der gemaakt waar het geroest was... nieuwe bandjes ed...
zit alleen een klein deukje in, als je het weet... en hij is rood en niet alleen alfa heeft problemen met rood, al valt het best mee...

morgen even kijken hoe het qua verzekeren zit en even vragen of ik hem hier op de brug mag zetten... en dan denk ik dat ik binnenkort in een bamibak rij :p

• FMS
  • Niet online

FMS

Even niet vergeten dat Alfa Romeo niet een budget had wat te vergelijken valt met de concurrenten voor de 159 en Brera. De platform wat ze nu hebben bied in iedere geval wel veel potentie voor de toekomst. :)

De 159 en Brera zijn zwaar, maar daar in tegen is de chassie wel vele malen sterker dan die van de concurrenten. Niet dat dat een excus is, er kunnen best wat kilos af. :P

Gerucht is dat alfa binnen een preiode van 12 – 18 maanden met een lichtere, meer sportieve versie van de Brera zal komen.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Pffff klote zeg.... vanavond weer een of andere flapdrol in een peugeot 405 Break achterop mijn bumper gehad. :|
Ik stond stil samen met nog wat auto's voor me, en in me spiegel zie ik dus zo'n lelijke peugeot (te hard) aan komen rijden, die dus te laat ziet dat ik stil sta en bij het remmen vol doorslipt dankzij nat wegdek en achterop botst. :X
Geen ernstige schade zo op het eerste oog, maar wel de bumper die links wat dichter op de auto zit dan rechts, en gedeeltelijk uit de bevestigingspunten gebroken is, linkerachterscherm onder de achterlamp die lichtjes ingedeukt is en krassen heeft, en de achterklep die nu niet meer goed sluit. :(

Wordt dus weer verzekeringswerk en langs de schadehersteller oid...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Dupje
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:20:
[...]

u gaat door voor de koelkast :p

net even auto bekeken, had em veel erger verwacht, alles werkt, interieur is netjes, plaatwerk heeft ie her en der gemaakt waar het geroest was... nieuwe bandjes ed...
zit alleen een klein deukje in, als je het weet... en hij is rood en niet alleen alfa heeft problemen met rood, al valt het best mee...

morgen even kijken hoe het qua verzekeren zit en even vragen of ik hem hier op de brug mag zetten... en dan denk ik dat ik binnenkort in een bamibak rij :p
Zwijg me over toyota en rode lak :X

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ach mitsubishi kan het nog steeds niet onze 98 galant is inmiddels ook op sommige plekken roze... (vooral de achterspoiler :X dat is echt 'BX Rood' met een hoofdletter R van roze...)

• Harry
Als de lak ook niet goed onderhouden wordt is 't ook geen wonder he ;)

BMW 535D

• -Sander-
  • Laatst online: 22-11 21:44

-Sander-

///M Powerrrrrr

Rood kan je prima goed houden...mits vanaf dag 1 goed in de was en regelmatig wassen.
En er op letten dat als de auto langere tijd in de buitenlucht moet staan, dat je hem als mogelijk in de schaduw zet.

Rood is gevoelig voor UV (zonlicht) en als je de lak dus niet beschermd en schoonhoud, gaat het erg hard van je af.

[ Voor 22% gewijzigd door -Sander- op 04-10-2006 20:07 ]

• KeRsTmAnNeKe
vrijdag maar kijken of er iets aan te doen is, komt die vent em brengen, moet hier toch regelmatig in de buurt zijn...
denk dat keer goed poetsen al veel scheelt... en de waarde al gelijk verdubbelt :p

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Je kan je rode kleur altijd nog wat pushen (als er geen blanke lak op zit) door hem te (laten) polijsten.. niet te verwarren met Commandant.
Nee, echt polijsten daar kan je heel goed en blijvend de rode kleur terug halen. (dan wel onderhouden door goed en regelmatig wassen en goede wax gebruiken (liefst Meguiars))

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jij houdt wel van poetsen hé? :P

Ik heb goed en ik heb slecht nieuws...

/me Bombshell-drop mode

Slechte: de koppakking van de 90 is er weer uit :(

Goede:

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_021.jpg

1.8 TS 16v uit 2001 met Climate Control _o_ .. en G3 ;)

Wat ik met de 90 ga doen weet ik nog niet ... voorkeur zou in feite uitgaan naar rijden een jaartje of 2, 3 stallen en ondertussen sparen om hem dan te gaan restaureren. Echter schat ik dat op 4000 euro spuitkosten incl. lassen en 2000 euro motorrevisie. Dus maar ff nadenken ..

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2006 18:05 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Dupje
Hah, lijkt wel een kloon van de alfa van vriend van me.
Feli buttje! :)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mooie auto. de 90 blijft toch wel he? En hoe rijdt dat nou fwd? en nieuwe technieken enzo?

.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Gefeli! Dat is een hele nette 156. :7

De 90 is nu dus officieel gepromoveerd tot "hobby auto" ?

• KeRsTmAnNeKe
woei, strakke 156 :)

kom ik aan met me 18 jaar oude bamibak :p

ist geen idee om een andere 90 (erbij .. ? ;)) aan te schaffen, zag er laatst enkele @ scarb forum staan... al is deze 90 natuurlijk wel de auto waar het zon beetje al 23 topics om draait ;)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Buttje gefeli ben benieuwd hoe hij er in't echt uitziet.!
Is hij gewoon nero ?

Bombshell is helemaal in dus ik wacht ook nog even O-) :P

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verstandige keuze ( financieel dan ) Klaas! Heel veel plezier met de 56'er gewenst! _/-\o_

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sjah ... beetje erg dubbel gevoel natuurlijk. ERG blij met deze auto, maar tegelijkertijd wel erg de balen van die koppakkingen shit en de roest van de 90.

Ach, ik had me toch al voorgenomen om de 90 niet weer de sneeuw in te jagen dus ik heb woord gehouden :P
Dupje schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:51:
Hah, lijkt wel een kloon van de alfa van vriend van me.
Feli buttje! :)
Toevallig bij de overdracht zagen we precies dezelfde 156 staan, ook sportpakket enzo .. 'k vroeg hem nog of ie wel de juiste gepakt had :P
AkroBatik schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:58:
Mooie auto. de 90 blijft toch wel he?
Restaureren van de 90 zal gruwelijk veel geld kosten en het blijft een oud hok, dus mjah .. nog maar ff over na denken. Bovendien wil ik graag een huis kopen, maar da's al helemaal niet te betalen. En stallen kost ook geld ... tsjah, slopen kan ik niet over me hart verkrijgen en verkopen á 100 euro is ook not-done.
En hoe rijdt dat nou fwd? en nieuwe technieken enzo?
Heb natuurlijk wel meer fwd's gereden hé ;) Fiat Doblo, 145, Fiat Tempra, Uno, Citroën Saxo enzenz... maar gééén één zo strak als deze 156! Dat af-fabriek sportpakket is gewéldiiig! d:)b
De 156 stuurt toch al als op rails de bocht om en hellen merk je niet, drempels kun je gewoon over en korte richels hoor/merk je nauwelijks. De climate control is fabuleus!!! Je stapt in, met natte kleren, je krijgt beslagen ramen .. maar je zet de climate control op turbo-über-ontwazemen .. de airco gaat aan, achterruit verwarming, spiegel verwarming en er stijgt een 747 op ... en binnen 20 seconden is alles schoon !!! :P

En hij is ronder, en beter geïsoleerd, dus veeeeel stiller!
Enne ... geen rammeltjes in het interieur ... da's wel heeeel erg apart! :+
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:09:
woei, strakke 156 :)

kom ik aan met me 18 jaar oude bamibak :p

ist geen idee om een andere 90 (erbij .. ? ;)) aan te schaffen, zag er laatst enkele @ scarb forum staan... al is deze 90 natuurlijk wel de auto waar het zon beetje al 23 topics om draait ;)
Nóg een 90 erbij ? Dan moet ik op een boerderij gaan wonen ... 8)7

We zien nog wel even. Hangt ook van me werk af. In februari kan ik 2 jaar verlenging krijgen, dus als dat lukt is er wellicht wel wat mogelijk. Zou ik op straat komen, dan veranderd dat alles.
Alfa_146 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:24:
Buttje gefeli ben benieuwd hoe hij er in't echt uitziet.!
Is hij gewoon nero ?
jup, pikzwart 8)
Bombshell is helemaal in dus ik wacht ook nog even O-) :P
Paarse Fiat Impala gekocht met geel en witte stippen, 4x4 en V8 diesel ?! :P

• KeRsTmAnNeKe
niet nog een erbij... ipv huidige, voor bij de 156 ;)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sure, tuurlijk wil ik dat wel, maar dan zit ik er nog steeds mee wat ik met de 90 moet doen. Zie hierboven ..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

156 O+

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

Wimo.

Shake and Bake!

Mooie 156 .. de mijne gaat weg. Ik heb een motorupgrade nodig ;(

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

Mystikal

It never hurts to help!

Ik kwam van de week nog een leuke tegen op internet. Ziet er erg strak uit, met zeer mooie velgen..

http://koopjes.marktplaat...fv%2BAKAjME4%3D&df=1&fta=

Basement Bios ---- Exo-S

• Stefano
  • Laatst online: 08-11 13:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Feli Buttje, lekker onbezorgd kilometervreten :*)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wimo. schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:48:
Mooie 156 .. de mijne gaat weg. Ik heb een motorupgrade nodig ;(
Wat bedoel je met motor upgrade? Een vriend van mij is op zoek...

.

• Wimo.
  • Laatst online: 09:04

Wimo.

Shake and Bake!

AkroBatik schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:09:
[...]

Wat bedoel je met motor upgrade? Een vriend van mij is op zoek...
Ik wil een V6 ... :) Hij staat momenteel alleen op het alfaforum te koop. 1.8ts/2001/131k leer,airco,gta velgen, sportpakket enz. 7750 vraagprijs.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Te duur voor hem helaas. (kheb hem ook al verteld dat ie een 156 voor 4000 euro niet moet doen)

.

Verwijderd

Da's nog eens een verrassing. :D
Feli Buttje! d:)b
En veel plezier met achteruitrijden. :D >:) ;)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AkroBatik schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:06:
Te duur voor hem helaas. (kheb hem ook al verteld dat ie een 156 voor 4000 euro niet moet doen)
wrom nie?

(wil dr eigenlijk ook 1 (jtd), maar das wel me max budget.. kan wel meer uitgegen maar dat vind ik zonde

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zo, blokje wezen toeren weer ... toen radio ook al ingebouwd, en weer een blokje wezen toeren :)

Nu is me gas op :P

De standaard speakers zijn best geinig :)

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2006 23:55 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Zo Klaas... eindelijk de knoop (noodgedwongen) door gehakt? Denk niet dat je er spijt van krijgt! Veel plezierige kilometers toegewenst met de 156 :P

* ephymerous heeft de 55er inmiddels op 288400 gereden, afgelopen week 2000 plezierige km's gemaakt :)

XXXVI

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nice _o_

• Harry
Ziet er netjes uit Klaas.... ben benieuwd.... Vind 't interieur (qua kleur) zo op de foto ook lang zo gek nog niet. Ennuh... die paadjes zijn niet bedoeld voor auto's ..... eigenlijk... enso....

@KeRsTmAnNeKe: en 23 koppakkingen... :P geintje

BMW 535D

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
@Buttje, feli met je nieuwe aanwinst! En misschien kan je uit huis gaan beter even uitstellen en je 90 in een keer helemaal goed maken ;) En nu je toch ander dagelijks vervoer hebt kun je er gelijk een V6 inhangen :9

• Dupje
Clithopias schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:06:
@Buttje, feli met je nieuwe aanwinst! En misschien kan je uit huis gaan beter even uitstellen en je 90 in een keer helemaal goed maken ;) En nu je toch ander dagelijks vervoer hebt kun je er gelijk een V6 inhangen :9
Ik zou dat lpg gedoe uit die 90 halen. Scheelt een boel koppakking en belasting.

• Twhomp
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Noem me een noob, maar zou het blok vlakken en een metalen koppakking niet het einde geweest zijn van dat gezeur?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Clithopias
Er zijn genoeg twinspark's op lpg die geen koppakkingen vreten. Metalen pakkig is eigenlijk ook maar een lapmiddel want hij mag zo snel gewoon niet kapot gaan. Het kan zijn dat zijn cilinderbussen tever in het blok zitten of zijn kop is een keer te heet geweest en niet meer bruikbaar. In het boek four-stroke performance tuning staat uitgelegd dat als je alluminium kop een keer te heet geweest hij op bepaald plekken "onthard" kan zijn. Kun je wel nieuwe koppakking blijven leggen maar dat heeft geen zin dus.

• KeRsTmAnNeKe
heel voorzichtig ff linkje met mijn nieuwe voiture... :p

KeRsTmAnNeKe in "Show je auto - Deel 26"

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

feli d:)b
Twhomp schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:15:
Noem me een noob, maar zou het blok vlakken en een metalen koppakking niet het einde geweest zijn van dat gezeur?
De kop is ondertussen al een keer gevlakt. Onderblok niet, want dan moet ie er weer helemaal uit. TS blok had al 280k gelopen, dus misschien had ik dit kunnen verwachten .. hij gaat er iig niet weer in zonder eerst grondig te hebben laten nameten bij een gespecialiseerd motorenrevisiebedrijf.
Clithopias schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:32:
Er zijn genoeg twinspark's op lpg die geen koppakkingen vreten. Metalen pakkig is eigenlijk ook maar een lapmiddel want hij mag zo snel gewoon niet kapot gaan. Het kan zijn dat zijn cilinderbussen tever in het blok zitten of zijn kop is een keer te heet geweest en niet meer bruikbaar. In het boek four-stroke performance tuning staat uitgelegd dat als je alluminium kop een keer te heet geweest hij op bepaald plekken "onthard" kan zijn. Kun je wel nieuwe koppakking blijven leggen maar dat heeft geen zin dus.
koppakkingen zijn gewoon k*t ... :(

Nice verhaal though :)

/me net de 156 gewassen heeft :*)

Heb ook maar ff wat lucht in de banden gedaan, 30 tot 45 van die *pling* *pling* geluidjes om hem op 2,6 bar te krijgen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-10-2006 23:21 ]

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Gaaf gebakkie. :P

Trouwens zo'n 159 Q4 V6 loopt toch wel gruwelijk hard zeg.... reed er eentje 500 meter achter me en kwam snel dichterbij, en dat terwijl ik de mijne vol door trok naar de 200.
Hij haalde me in alsof ik stilstond. :D Kon zelfs zijn kenteken niet lezen.... dus respect voor bestuurder en auto. _/-\o_ :P

Oh ja en vanavond nog Lichtjesroute gereden @ Eindhoven samen met Varln/artc leden, was wel geinig, paar mooie alfa's gezien en verder de bewoners langs de route door Eindhoven beetje wakkergehouden dus. :P
En aan Alfisti de eer om pics te posten. :+

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Specht schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:58:
[...]

En aan Alfisti de eer om pics te posten. :+
Morgen ofzo ( als ik zin heb ) :P

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

http://youtube.com/watch?v=UPdUrWa_F0A

Een vergelijk tussen een awd, rwd en fwd auto. En de fwd is een 156. Vergeleken met de concurrentie lijkt ie echt veeeeel jonger.

.

• KeRsTmAnNeKe
RWD \o/ :D

• Harry
Vanmiddag stonden Buttje & Alfa_146 min of meer spontaan voor de deur (hadden een los vast afspraak gemaakt, maar nog niet definitief).

Helaas werd ik gisteren nogal ziek (innige omhelsing meerdere malen met de wc-pot), wat gelukkig vandaag alweer stukken beter was. (kwam net terug van de hond lopen).

De 156 van Buttje even bekeken, moet zeggen, m'n complimenten! Volgende keer eens kijken hoe ze rijd, dat vond ik vandaag te link om te doen aangezien ik nog niet 100% ben (al hoewel 't gaande weg de dag steeds beter gaat).

BMW 535D

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nah, d'r is anders nog nooit iemand kotsend bij mij uit de auto gekomen! :P

jup, een regelrecht wonder, idd O-)

anyway, zojuist de eerste storing alweer gehad en verholpen.

De LPG raakte leeg ergens gedurende het ritje naar Groningen, misschien een hikje, een keer te vaak, te vlug willen omschakelen van benzine naar LPG ... anyway, hij was in de stress. Een hoop gepruttel op LPG en uiteindelijk niet meer willen lopen. E.e.a. vergezeld gaande met een oranje motorstoringslampje.

Vanavond even laten staan, een paar keer tevergeefs geprobeerd, uiteindelijk de spanning er af gehaald en er weer op en het was weer klaar, starten-lopen :*)

Alleen nu tot de volgende beurt dat waarschuwingslampje moeten tollereren. G'loof niet dat ie vanzelf weer uit gaat, mjah, het is wel een Alfa natuurlijk :P

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Twhomp schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:15:
Er is maar 1 goede methode en dat is de manier zoals een vrachtwagenspecialist dat doet.
Blok vlakken, groef frezen in de cilinderbus, koperdraad in de groef en dan een koperen koppakking gebruiken. Als die dan nog lekt dan is het gewoon waardeloos.

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 08-10-2006 23:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kijk, dát zijn tenminste pakkingen d:)b

• Twhomp
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

ing._Buttje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:11:
kijk, dát zijn tenminste pakkingen d:)b
Vraag ik me eigenlijk af: waarom produceren ze auto's in hemelsnaam niet standaard met een metalen pakking op het blok?

De kosten zullen, zeker op de kosten van een nieuwe auto, verwaarloosbaar zijn. Maar het is wel een hele dure reparatie als het fout gaat.

Dit is al langer een mysterie voor me, maar goed.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sjah, er zitten natuurlijk wel metalen ringen ter hoogte van de cilinderbussen. Deze moeten samenknijpen en de boel afdichten. De rest van de pakking bestaat uit prutrommelmeukrotzooi. Juiste deze zooi blaast er tussenuit. Gek genoeg komt er een gaatje in zo'n metalen ring en dan piest de druk die pulpzooi er zo tussenuit.

Ik moet het nageven, steeds keurig het koelwater de cilinder in, de uitlaatpoort uit .. hence witte rook. Nooit water in de olie, of olie in het koelsysteem! Geluk bij een ongeluk :P

Ik vind het toch frapant, donderdag eigenlijk niks aan de hand, een 30 minuten @150km/u @ snelweg en dan er af, bij Roden en daar komen de eerste pluimpjes en hikjes. De terugweg hetzelfde, niets aan de hand @ 150km/u .. maar je komt de snelweg nog niet af of hij begint ineens te pruttelen en te pluimen. 's Avond de kop op 100Nm vast gezet en vrijdag nog een keer de gok genomen. Heenweg idem, pas bij Roden een paar pluimpjes, maar éénmaal bij mijn werk was het al een stuk dramatischer. 's Middags, alles weer afgekoeld en gekrompen, koelvloeistof bijgevuld en weer naar huis. Niets aan de hand @ 150km/u maar oweeeej zodra je de snelweg af gaat .. ineens komt alle restwarmte er uit o.i.d. :?

Wel onwijs spectaculair trouwens, je draait de laatste hoek om, je straat in, de laatste loodjes ... en WHOPPAAA .. de hele straat gehuld in een dikke witte mist tot ver boven de dakgoten .. vanaf de ene stoep, de andere niet meer kunnen zien a la Formule 1 :+

over Formule 1 gesproken .... *#^%(*@^#*%@(*(**&@#$^()*@#^$ :( :( :(

[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-10-2006 23:41 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Stomme Alfa Romeo, waarom is er geen 147 GTA met 5 deuren?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

koop een 156 sw gta. Die heeft 5 deuren en is mooier.

.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ing._Buttje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:54:
Alleen nu tot de volgende beurt dat waarschuwingslampje moeten tollereren. G'loof niet dat ie vanzelf weer uit gaat, mjah, het is wel een Alfa natuurlijk :P
Anders ga je gewoon even langs de dealer en vraagt of ze hem even willen resetten :z

Verwijderd

AkroBatik schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:34:
koop een 156 sw gta. Die heeft 5 deuren en is mooier.
Egnie. :P
Maar geen VDC, dat is wel een voordeel ja. :)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

En daarbij is de 156 GTA die nog met de oude lelijke neus, die nieuwe is mooier, die gril dan.
En 147 is kleiner. Veel fijner.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Aight! schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:22:
En daarbij is de 156 GTA die nog met de oude lelijke neus
HEEEEEJ niet aan de 156 komen hé !!!! :(

Afbeeldingslocatie: http://www.alfaworkshop.co.uk/Final%20image/alfa_romeo_156_gta.jpg

O+ O+ O+

... veel beter dan die nieuwe neus:

Afbeeldingslocatie: http://www.plusdokaz.com/uploads/alfa-romeo.JPG]

Sowieso, per definitie is een bestaand ontwerp gewoon AF en nagenoeg PERFECT. Pootjes af!

De 159 is een ander verhaal ..

Afbeeldingslocatie: http://www.italiancar.net/images/106-3-4102_lg.jpg

.. alleen dat gewicht :X

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-10-2006 20:07 ]

• Dupje
Kon ik 159 rijden kon dat gewicht me echt niet schelen. :P

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En dan laat je iemand anders zeker afrekenen bij het tanken ?! :P

Timmert schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:20:
[...]

Anders ga je gewoon even langs de dealer en vraagt of ze hem even willen resetten :z
Sure, moet ik wel speciaal voor vrijnemen :X

Bovendien, zou de eerste keer niet zijn dat een lampje vanzelf uit gaat :P

Maar hij brandt nog steeds. Wellicht draait ie nu in de noodloop. DAT is de reden waarom ik hem sowieso weer uit wil hebben. Mijn oom (Sn@keeye's papa :)) is chef monteur bij Alfa Romeo Rinsma (www.rinsma.nl) te Berlikum .. ik ga donderdagavond ff buurten, de 156 showen en eens uithoren wat ie allemaal over dat lampje weet en dan kijken of er zaterdag iemand aanwezig is die hem zou kunnen uitlezen. Desnoods een keer een middagje vrij dan maar. Maar alles beter dan naar A-garage gaan .. bovendien staat er een 156 sloper bij Rinsma waarvan ik nog graag een paar deurrubbers en kofferbak vloerbekleding hebben zou.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-10-2006 20:12 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Whaaaaaaaaaaaaa :'(
Bron: http://www.nu.nl/news/845...gewond_na_aanrijding.html

Motoragenten Alfa Romeo ernstig gewond na aanrijding

Uitgegeven: 10 oktober 2006 18:16
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2006 18:55

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/845862+s(350!x263!)
Foto: Gideon van der Meijden | Beide motorrijders botsten frontaal op de auto.

DEN HELDER - Een politieman en een marechaussee zijn door een ongeval in Den Helder dinsdagmiddag ernstig gewond geraakt. Dit heeft de politie bekendgemaakt. Zij waren allebei op een motor onderweg naar een winkelier die had gemeld een winkeldief in de kladden te hebben gegrepen.

Toen een geparkeerde auto vlak voor hen de weg opdraaide om te keren, konden ze die niet meer ontwijken. Beide motorrijders botsten frontaal op de auto. Zij zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Alkmaar. Een van hen is er slecht aan toe.
arme Alfa :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-10-2006 20:34 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

vrouwenrijdenbeter.nl

:+

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Het schijnt dat de 2 accu stekkers tegen elkaar houden nog wel eens wil helpen om lampjes te resetten. Ik weet niet of het klopt maar dit is mij ooit eens ter oren gekomen.

.

• ephymerous
  • Laatst online: 14:42
AkroBatik schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:14:
Het schijnt dat de 2 accu stekkers tegen elkaar houden nog wel eens wil helpen om lampjes te resetten. Ik weet niet of het klopt maar dit is mij ooit eens ter oren gekomen.
Das sowieso bij de 155 zo ja, maar als het bij de 156 ook zo is?

XXXVI

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Had ik al geprobeerd ;)

t Was wel effectief om mijn stotteren t.g.v. mijn verkouden LPG computer te verhelpen, maar het lampje bleef nog wel branden.

Maar het is een heuse Alfa gebleken, 3x raden .. het lampje is weer uit :+

• Clithopias
ing._Buttje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:54:
Nah, d'r is anders nog nooit iemand kotsend bij mij uit de auto gekomen! :P
Als ik bij jou uitstapt wil ik altijd gelijk weer instappen om verder te rijden ;)

En over die standaard koppakkingen, die zijn in jouw ogen misschien zwak maar ze horen gewoon niet zo snel eruit te knallen bij een standaard motor...

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Klopt. De vraag is eigenlijk wat eruit zou knallen als de koppakking NIET kapot zou gaan ..

bijvoorbeeld, verbranding is ruk .. verbrand dan eerst de koppakking, of meteen maar de kleppen?

en tóch gebeurt het maar al te vaak dat bij motoren de kleppen eruit branden of bij pingelen een gat in de zuiger ontstaat waar de koppakking het wel gewoon houdt. Dus wát gebeurt er in die motor wat een klep en een zuiger wel kunnen verdragen maar specifiek een koppakking niet!?

zou ik hier ooit nog een antwoord op krijgen? :?

/me hoopvol naar Chevy454 kijkt :P

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Richard Allememaggies Bassie!! zegt:
en hoe bevalt FWD? Blij dat je ook eens mee kan komen met het overige verkeer? :+
Alfa90_Buttje zegt:
* puts alfisti back on ignore list
Richard Allememaggies Bassie!! zegt:
_O- Maar de 56'er bevalt wel?
Alfa90_Buttje zegt:
lalalalaaaalalalalalaa :z
Alfa90_Buttje zegt:
mooi weer hé?
:')

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Stiekem vind ie het toch wel fijn ;)

Ik weet niet eens hoe rwd rijdt :'(

.

• Harry
AkroBatik schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:50:

Ik weet niet eens hoe rwd rijdt het is om een Alfa te hebben :'(
zat een tikfoutje in volgens mij :+

[ Voor 7% gewijzigd door Harry op 11-10-2006 15:08 ]

BMW 535D

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

I'm not hearing you *O*
AkroBatik schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:50:

Ik weet niet eens hoe rwd rijdt :'(
ik zal je wel vertellen dat ik nog moet leren hoe ik met deze auto de bochten aan moet vallen tegen de limiet. Met de Fiat Doblo van mijn vader of zelfs met de 145 van mijn moeder reed ik altijd vrij op-safe door de bochten, terwijl ik met de 90 gewoon precies wist wat kon en kon ik gewoon rambambamkletsboem de bocht om zonder verder bij na te denken .. was een gewoonte, automatisme .. maar dat gaat met de 156 nog wel ff duren denk ik. :)

[ Voor 141% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-10-2006 15:18 ]

• Clithopias
ing._Buttje schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:23:
Klopt. De vraag is eigenlijk wat eruit zou knallen als de koppakking NIET kapot zou gaan ..
bijvoorbeeld, verbranding is ruk .. verbrand dan eerst de koppakking, of meteen maar de kleppen?
en tóch gebeurt het maar al te vaak dat bij motoren de kleppen eruit branden of bij pingelen een gat in de zuiger ontstaat waar de koppakking het wel gewoon houdt. Dus wát gebeurt er in die motor wat een klep en een zuiger wel kunnen verdragen maar specifiek een koppakking niet!?

zou ik hier ooit nog een antwoord op krijgen? :?

/me hoopvol naar Chevy454 kijkt :P
Een reden dat een klep verbrand is omdat hij bijvoorbeeld niet goed aansluit op de zitting, kan komen door te weinig klepspeling. De klep raakt zijn warmte kwijt via de zitting en klepgeleider, als hij niet meer kan koelen doordat hij niet goed aansluit op de zitting zal de klep steeds warmer worden en uiteindelijk verbranden.

Over detoneren moet ik gaan speculeren, ik vermoed dat de zuiger er gevoeliger voor is omdat het oppervlakte tegenover de pakking een stuk groter is.

Bovenstaande mag iedereen verbeteren of aanvullen, dit is hoe ik erover denk maar dat hoeft niet juist te zijn ;)

Mijn idee is dat er bij je koppakking ergens een miniem lekje komt (door wat voor reden dan ook), door de hete gassen die er dan langs geperst worden dat het lek steeds groter wordt. Slaat die trouwens steeds op dezelfde plek door?
ing._Buttje schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:14:
ik zal je wel vertellen dat ik nog moet leren hoe ik met deze auto de bochten aan moet vallen tegen de limiet. Met de Fiat Doblo van mijn vader of zelfs met de 145 van mijn moeder reed ik altijd vrij op-safe door de bochten, terwijl ik met de 90 gewoon precies wist wat kon en kon ik gewoon rambambamkletsboem de bocht om zonder verder bij na te denken .. was een gewoonte, automatisme .. maar dat gaat met de 156 nog wel ff duren denk ik. :)
Remmend en hard insturen zodat de kont omkont en dan weer op het gas zodat je vierwieldriftend eruit komt :P

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soulfly schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:08:
[...]

zat een tikfoutje in volgens mij :+
Ouch got me there.

Ben hoopvol op mn belasting aan het wachten en dan komt er asap eentje. Zal je zien dat als ik geld heb er niets zo veel soeps te koop staat.

[ Voor 28% gewijzigd door AkroBatik op 11-10-2006 16:49 ]

.

• Harry
Clithopias schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:04:
Remmend en hard insturen zodat de kont omkont en dan weer op het gas zodat je vierwieldriftend eruit komt :P
Jij hebt zoiets van... Nu een goede motor... nu kan de rest van de carrosserie er aan?

BMW 535D

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Wom

Even een vraag aan de kenners hier. Een 3 liter V6 in een 164 die opgeboord is naar 3,5 liter door Sam van Lingen in Amersfoort (Savali) met een Squadra chip wat moet dat ongeveer doen kwa vermogen ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Harry
Dat blok dat Edgar te koop heeft staan? (cmva)

De 3.0 V6 12v (in dit geval) heeft origineel ongeveer 180 pk. Mjah, gokje tussen de 230 en de 260?
Beetje afhankelijk van een aantal zaken.

BMW 535D

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Wom

Het is een 24v, en het is niet het blok waar je naar refereert ;)
Geen idee of die extra kleppen veel uitmaken wat betreft extra vermogen, maar zo rond de 250 moet dus zeker mogelijk zijn?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ook even weer wat posten hoor :)
Heb nu 3 auto's.. 1 alfa 146 en 2 Suzuki Wagon R+ 1.3 16V's 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/suz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/suz2.jpg

En mijn ouders hebben de Huyndai Atos 1.1Activecool ingeruild op dit monster 8)

Mitsubishi Pajero Pinin 1.8GDi (getekend en gebouwd door Pininfarina in Italië)
Continue achterwiel aandrijving met inschakelbare 4x4 (high/low gearing)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/paj.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door -Sander- op 11-10-2006 19:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat doe je met die Suzu's :?

• Harry
Wom schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:21:
Het is een 24v, en het is niet het blok waar je naar refereert ;)
Geen idee of die extra kleppen veel uitmaken wat betreft extra vermogen, maar zo rond de 250 moet dus zeker mogelijk zijn?
een 3.5 24v? Durf ik je niet te zeggen...

Maar ik weet hoe fragiel de 12v's kunnen zijn (he Peter) en weet een 164 in opbouw met een 3.5 12v blok... doe mij de 12v maar...

Owja

Mag ik even beamen dat geen woord van wat Alfa_146 schrijft gelogen is... Ik heb in alle 3 gezeten (de Pajero van z'n ouders truowens nog niet) en in de zilveren WagonR+ zelfs ook nog gereden.

[ Voor 17% gewijzigd door Harry op 11-10-2006 19:40 ]

BMW 535D

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

schaamteloze X-post van www.alfaclub.nl forum ..
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?p=229541#229541
(hier maar gepost, omdat hier lief en leed gedeeld wordt m.b.t. restauraties .. )

Jaja .. daar issie dan. Een vraag die altijd op de achtergrond aanwezig was en nu en dan wat sterker naar de voorgrond kwam.

Lei(ij)dend voorwerp: mijn Alfa Romeo 90 uit 1985. Origineel een 2 liter carburateur, maar inmiddels een 2 liter Twinspark. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfisti.nl/albums/album01/img_0168.jpg
In actie tijdens baanprogramma Spettacolo Sportivo 2006

Ooit gekocht n.a.v. een advertentie van mijn broer voor een loop/sloop 90 voor onderdelen. Gevonden en opgehaald in Boskoop bij Gouda. Zal 2001 geweest zijn ergens. Te goed om te slopen, sjah, wat doe je dan? Kopen en rijden! Mijn eerste auto en meteen een Alfa Romeo. En een échte, één met achterwielaandrijving en een klassieker, onterecht onbemind en (vooral toen!) erg onbekend !! Na de creatie van www.alfa90register.nl werd dat allemaal anders. Mensen herkenden de auto weer, waar je anders steevast moest uitleggen dat het niet een 75 was, maar een 90 ... wattuh?! 8)7 Jah, een NEGENTIG!! Designo di Bertone! 8)

Maargoed ... na een paar jaar onverstoord kilometers te hebben gemaakt, met het carburateurblok, oorspronkelijk al 190.000 km op de klok, toch zeker tot 350.000km gereden, maar na enige malen van teller te zijn gewisseld omdat die er weer eens mee ophield ben ik de precieze tel onderhand wel kwijtgeraakt moet ik bekennen. In oktober 2004 nog met een vriend naar Turijn op en neer geknald in 3 dagen ter ere van het 20 jarig jubileum van de 90! :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/alfa90/images/various/20_anni.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/Torino/Torino_153.jpg

We werden als helden ontvangen. Het was een bescheiden gezelschap en daar stonden we dan, volkomen mesjogge, 2 jonge gasten uit Nederland speciaal voor hun uitje naar Italië geknald. Voor ons beiden tevens ook de eerste keer dat we er voet op Italiaanse bodem zetten! : _o_ *O*

Gekscherend werd er wel eens van mijn 90 gezegd dat het de meest gefotografeerde Alfa Romeo van Nederland was .....

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/ahum.png

.. er zullen vast wel wat dubbelen tussen zitten in verschillende resoluties, maar euhm .. 4,5 GIGABYTE? 8)7

Zouden ze dan toch gelijk hebben?! :+

Anyway, om een heeeeeeeeeeeeeeel erg lang verhaal toch nog enigzins kort te houden, veel plezier van de Twinspark heb ik niet. Het blok had al 280k gelopen en was een alternatief toen de revisie van een 2.0 carburateurs blok niet succesvol leek (achteraf onterecht overigens) .. en stond toen al met een olie-zwetende koppakking ons op te wachten, toen we besloten dat maar eens te proberen. Wel meteen de koppakking vervangen natuurlijk, maar zo'n 5000km later lag ie er al weer uit. De kop weggebracht om te laten vlakken, maar weer een krappe 5000km en een sessie op Zandvoort verder, gaf hij er 1,5 week terug wederom de brui aan !!

Sjah, als de auto keihard was en de auto met deze motor razendsnel, maar misschien veroorzaakt door de standaard erg lange 2 liter versnellingsbak, snel, dus 200km heb ik nooit écht kunnen rijden. Hooguit een keer met ruime wind op een goede dag ..

En dan de roest .. zelf al ONWIJS veel aan gedaan. Velen van hier vast wel bekend. Het ene beter gelukt dan het andere, maar onder andere de 4 kriksteunen vervangen en de dorpels helemaal weer fris gemaakt (met mijn vaardigheden dan).

Nu sta ik op het punt dat ik dagelijks 140km rijden moet op en neer naar mijn werk. 700km in de week! .. en een betrouwbare auto hebben wil. De afgelopen periode heb ik weer heel veel weekeinden moeten 'op-offeren' om noodgedwongen de 90 weer fit te krijgen voor de daaropvolgende week! En ik ben het zat !! Ik heb er geen zin meer in. Ik wil rijden en om iedere keer weer de deksel op de neus te krijgen als je wéér de motor in de soep hebt, of wéér elektrische problemen hebt, of wéér een roestprobleem gevonden hebt ...... ik wil het niet meer! Het ontneemt mij de lol in het fenomeen Alfa Romeo.

De eeste grote knoop heb ik al doorgehakt ..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/New/pic_013.jpg
Alfa Romeo 156 1.8 TS 16v met Climate Control en op G3 d:)b

Nu die andere .............

Om de carroserie weer fris te krijgen moet dit uitbesteed worden. Er moet geflext en gelast worden alvorens er überhaupt aan spuiten gedacht kan worden. Wat gaat dit kosten? Een eerdere schatting van een spuiter deed vermoeden dat ik er met 3000 euro niet zal zijn en eerlijk gezegd denk ik dat je wel tegen 4000 of zelfs 5000 aan zult kunnen kijken eer hij fris op de stoep staat.

En dan de motor. Ik vermoed onderuit gezakte cilinderbussen of iets dergelijks .. 2x een koppakking in zo'n korte tijd kan ik niet normaal verklaren. Een verkeerd LPG mengsel heb ik overwogen, maar werd door de LPG boer al snel afgedaan, ook toen ik zei nokkenasverstelling te hebben. Zo'n mengring moet daar mee om kunnen gaan .. Dus, of deze laten restaureren, of ergens anders een frisse Twinspark bemachtigen. Kosten? 2000 euro?

Al met al denk ik dat restauratie tussen 4 tot 6000 euro uit kan komen, waarbij ik zelf vermoed dat het wel eens die 6000 zou kunnen worden.

Ikzelf ben nu 28, heb een jaarcontract bij een ICT bedrijf als Unix systeembeheerder met goede kans op een 2 jarig contract hierna en daarna vast. Een eigen huis heb ik nog niet, maar zou dat wel erg graag willen. Een beetje huisje met garage moet hier in het noorden toch wel 150.000 opbrengen en een 'sponser' heb ik niet zegmaar :'(

De definitieve beslissing kan ik voorlopig wel voor mij uit schuiven door de auto op 4km te gaan stallen in een ruime droge autostalling á 31 euro de strekkende meter per jaar, dus 150 euro per jaar.

Wat denken jullie? Een auto is maar een auto, maar aan de andere kant, deze 90 is bijna een symboool .. de 90 die de 90 weer op de kaart zette. Ook internationaal krijg ik erg leuke reacties! Daarnaast is het mijn eerste auto, mijn eerste liefde zegmaar .. en het gaat mij werkelijk aan mijn hart om haar zelf te moeten gaan slopen. Verkoopwaarde is volgens mij nihil ... wat de spreekwoordelijke gek er voor geeft! Het liefst deed ik deze 90 nooit meer weg, maar op deze manier kan ik er geen plezier meer aan beleven, maar ik weet 100% zeker dat ik een Transaxle terug wil als deze niet blijven kan .. en dan niet weer een 'project', dan ook een goeie! Liefst een 90 ook weer ...

Waar schatte jij jouw restauratie op en waar liep dit uiteindelijk op uit? Wat gaf bij jullie de doorslag? En heb je spijt van je besluit? Of juist niet?

*zucht*

:'(
Lijkt toch wel erg lang, zo hier gepost .. :o

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

:X :| :X

Zoals velen weten heb ik me een tijdje terug een 146 aangeschaft..
Moest een flink bedrag bijleggen, waar ik een 2 jaar jongere auto en een leuke km's stand en uitvoering voor terugkreeg.

Nah prima auto dacht ik, kreeg hem met oplevering met APK dus wat kan me nu gebeuren .. ?

Goed eerst kwamen de remmen die het niet deden, die hebben ze netjes gangbaar gemaakt en ik kon weer goed remmen.

Daarna weer een paar dagen rijden en kwamen de problemen weer;
- Klapperend onderstel
- Stuur scheef
- Trillend onderstel
- Motor valt soms terug naar 500rpm bij intrappen koppeling
- Klapperend geluid bij sturen naar rechts

Weer een leenauto mee, dag later kon ik hem weer ophalen.
Vervangen/gedaan;
- Draagarmen
- Uitgelijnd
- Alle wielen gebalanceerd

Dan denk je het is allemaal opgelost.. euh nee.
Klapperend geluid bleef, zakken in toerental ook en de hoogte-verstelling van de koplamp werkte niet :'(

Weer terug en weer een leenauto..
Vervangen/gedaan;
- Stappenmotor vervangen
- Bussen stabilisatorstangen vervangen
- Nieuwe motor koplampverstelling

En dan denk je het is allemaal opgelost.. euh nee... :'(
Je ontdekt zelfs nog een nieuw probleem namelijk een ratelend geluid vanaf 3000-4500rpm (alsof een stel tandwielen elkaar net niet raken op hoge snelheid..) wat waarschijnlijk een drukgroep is.

Weer terug en weer een leenauto.., morgen maar weer bellen wat er aan de hand is :(

Om het voor mezelf "leuk" te houden bezit ik nu "3" auto's.. een schijnbare Alfa 146 die ik nooit zie en 2 suzuki's die ik om de beurt mee krijg.
Heb nog niet eens kunnen genieten van de Alfa of er is wel weer wat mee, daarnaast zakt het vertrouwen enorm hard. (en dat was nou net het punt waarom ik een degelijke dagelijkse auto wilde.. )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/suz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/suz2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 11-10-2006 23:44 ]

• Harry
Ik zeg ...

Suzuki WagonR+ (met andere stoelen :X )

of Ford Mondeo ... doet 't ook altijd en geen problemen mee

BMW 535D

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Soulfly schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:44:
Ik zeg ...

Suzuki WagonR+ (met andere stoelen)

of Ford Mondeo ... doet 't ook altijd en geen problemen mee
Haha, grapjas.. hij rijd wel dus dat is het probleem niet.. ;)
Maar mocht ik moeten/willen overstapen word dat een Suzuki Swift.. O-) , maar ik loop even niet op de zaken voorruit.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou opzoek gaan (als daar finacieel de ruimte voor is en de fysieke ruimte) naar een goede basis. Vervolgens alle onderdelen van je huidige afhalen die beter zijn. De rest slopen en dan vannuit de betere basis verder werken. Nadeel aan deze werkwijze is wel dat je niet weet wat je koopt. Misschien is het nog erger dan het was. Ander nadeel is voor iemand anders behalve jij niet. En waarscheinlijk is dat de grootste overweging. Namelijk de emotionele waarde. Voor jou is deze auto zoveel meer waard dan wat hij in geld zou opbregen.

Wat je ook doet met de 90 maak een goede overweging (ik neem aan dat je ook niet anders van plan was)

Trouwens. is er niet iemand te vinden die in zijn vrije uurtjes na het werk af en toe eens aan de 90 wil werken? Dat scheelt vaak al een heleboel.

@ alfa_146. Klote man :X:X Ik durf nu bijna geen alfa meer te kopen met al die verhalen hier :'( Is dit trouwens allemaal garantie:? anders had ik denk ik al weer de sleutels van mn oude auto teruggevraagd. (en een handje geld)

[ Voor 11% gewijzigd door AkroBatik op 11-10-2006 23:51 ]

.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

AkroBatik schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:47:
@ alfa_146. Klote man :X:X Ik durf nu bijna geen alfa meer te kopen met al die verhalen hier :'( Is dit trouwens allemaal garantie:? anders had ik denk ik al weer de sleutels van mn oude auto teruggevraagd. (en een handje geld)
Inprinciepe garantie ja.. maar mocht het idd de drukgroep blijken te zijn zullen ze niet happig zijn die direct te vervangen (€€€)..
En mijn vorige auto heeft welgeteld 3 dagen te koop gestaan en is toen al verkocht... :o dus dat gaat niks worden.

Eerst maar zien wat hieruit voortkomt, want het vertrouwen zakt hard zo :(

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Niemand vind het leuk om de slechte kant van de medaille op tafel te leggen .. daarom lees je om de haverklap pats verhalen van hoe snel en stoer die stoplichtsprint wel niet weer was. Dat er vervolgens een satteliettandwiel in tweeëen brak waardoor de bak naar zijn grootje was, hoor je niet.

Anyway .. voor 150 euro stallingskosten kan ik de keuze nog een eind voor me uit schuiven en zien of mijn contract verlengd wordt en hoe het me vergaat om een huis te scoren.

Verstandig gaat een restauratie nooit worden, dat snap ik ook wel. Duur wordt het ook, dat snap ik ook. Maar soms doe je dingen omdat je dat graag wil, meer als wat anders en dan speelt geld ineens (bijna) geen rol.

We'll see.

@Alfa_145: ik vreesde al voor zo'n soort verhaal, maargoed .. wilde er ook niet naar vragen. Laten we wel zijn, 99% van de auto is gewoon in nieuwstaat. Ieder rammeltje zet je op scherp en klinkt meteen dramatisch. Betrap mijzelf er ook op bij deze 156.

Ik ben het vertrouwen verloren, maar probeer te kijken of ik het weer terug kan krijgen. En natuurlijk moet de 156 ook gewoon onderhoud hebben, daar ben ik realistisch in. Ik hoop alleen wel dat de motor heel blijft. Dus netjes warmrijden en niet te vaak, ver doortrekken in toeren.

Voor hetzelfde is die rammel die jij hoort iets heel onnozels .. je weet het niet eerder dan wanneer je de boosdoender gevonden hebt. Iedere andere 2e hands auto heeft ook bijgeluiden, dat kan gewoon niet missen. Ik hoor nu ook dingen die ik bij een proefrit nog niet hoorde.

De enige oplossing zou zijn óf een nieuwe auto óf geen auto! En zelfs nieuw moet je nog geluk hebben ... de kans op ellende is kleiner, maar de kosten meteen wel veel hoger. zodra het geen garantie is. Bovendien wil je die all-risk verzekeren ...

Ik hoop dat je er voor jezelf uit komt :/

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@Alfa_145: Voor hetzelfde is die rammel die jij hoort iets heel onnozels .. je weet het niet eerder dan wanneer je de boosdoender gevonden hebt. Iedere andere 2e hands auto heeft ook bijgeluiden, dat kan gewoon niet missen.
Iedere auto heeft wel bijgeluiden, ook een nieuwe! (merk ik in de grijze Suzuki wel weer).
Maar een bijgeluid is te plaatsen en hoeft niet eng te zijn, maar zoals je hebt kunnen lezen komt dit onder de motorkap vandaan (tussen schutbord <> voorbumper) en heeft een ratelend geluid. In alle versnellingen hoorbaar en als je hem op het toerental houd blijft hij ratelen. (als een stel tandwielen elkaar net wel/net niet raken op hoge snelheid).

Dus met zo'n geluid kan je niet leven..dit is iets heel anders :X

• Meneer aard
  • Laatst online: 13:55

Meneer aard

Porsche rulez!

Alfa_146 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:15:
[...]

Iedere auto heeft wel bijgeluiden, ook een nieuwe! (merk ik in de grijze Suzuki wel weer).
Maar een bijgeluid is te plaatsen en hoeft niet eng te zijn, maar zoals je hebt kunnen lezen komt dit onder de motorkap vandaan (tussen schutbord <> voorbumper) en heeft een ratelend geluid. In alle versnellingen hoorbaar en als je hem op het toerental houd blijft hij ratelen. (als een stel tandwielen elkaar net wel/net niet raken op hoge snelheid).

Dus met zo'n geluid kan je niet leven..dit is iets heel anders :X
Bij de auto van mijn pa (toyota camry) was de koppeling verkeerd gemonteerd (ik vermoed niet goed gecentreerd of iets). S`ochtends als je dat ding start en de koppeling op liet komen een hels ratelend geluid. Bij warme motor was er totaal niks aan de hand (wat ik vreemd vind met de opmerking die ze gaven over de beschermplaat of iets dergelijks, dat die verkeerd zat maar dan zou die allertijden moeten ratelen of enkel bij warme motor, zet uit..).

Heb je een AKK (aankoop keuring) laten doen voordat je de auto gekocht had? Of gewoon met je eigen kennis (waar ik ook zeker van ben dat jij er aardig wat vanaf weet op het gebied van Alfa`s). Tis erg vervelend als je denkt dat je een betrouwbare auto hebt gekocht, die achteraf niet zo betrouwbaar is.

Waren je remmen vast gaan zitten? Roest op de zuiger? Maar als je zon auto een apk keuring heeft gehad en ze ontdekken dat de remmen aan een kant (links of rechts) veel harder remt dan is het gelijk afkeur.

Is het geluid er ook als je in de vrij staat en de koppeling op laat komen? Zo ja gewoon met een steeksleutel (of een metalen buisje) tegen het blok aanzetten, andere kant tegen het oor aan en luisteren maar.

Je kan eventueel nog een second opion laten doen bij evt een Alfa Dealer of een goede specialist (Persoonlijk geen ervaring mee met Alfa Dealers, geen id hoe die je tillen) om te kijken of er nog meer verborgen verbreken zijn en aan de hand (i know tis dan een moeilijke keuze) daarvan een beslissing maken wat je gaat doen met die auto. Sowieso vind ik en hoop dat ook dat de garage waar je hem gekocht heb ook zeer coulant is met de garantie. Ik neem aan dat je hem heb gekocht met bovag garantie?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Meneer aard schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:28:
[...]
Heb je een AKK (aankoop keuring) laten doen voordat je de auto gekocht had? Of gewoon met je eigen kennis (waar ik ook zeker van ben dat jij er aardig wat vanaf weet op het gebied van Alfa`s).
Heb geen aankoopkeuring laten doen, heb hem gekocht bij een voorheen Alfa Romeo dealer nu Suzuki (vanwege de strenge verkoop-eisen van AR geen AR dealer meer).
Weet inmiddels een hoop van het type 145/146 dus na een proefrit kon ik weinig ontdekken.. wel heeft de auto een paar maanden stil gestaan dus dat is direct terug te schrijven aan de rubbers van het onderstel.
Waren je remmen vast gaan zitten? Roest op de zuiger? Maar als je zon auto een apk keuring heeft gehad en ze ontdekken dat de remmen aan een kant (links of rechts) veel harder remt dan is het gelijk afkeur.
Ik had het anders moeten zeggen, maar tijdens de proefrit viel me dit al op dus hebben de dat gelijk gefixt (voor de APK keuring dus).
Is het geluid er ook als je in de vrij staat en de koppeling op laat komen? Zo ja gewoon met een steeksleutel (of een metalen buisje) tegen het blok aanzetten, andere kant tegen het oor aan en luisteren maar.
Geluid is er; (rond 3000-4500rpm)
- Met koppeling ingetrapt
- In de vrij
- Als je hem op het constante toerental houd
Je kan eventueel nog een second opion laten doen bij evt een Alfa Dealer of een goede specialist (Persoonlijk geen ervaring mee met Alfa Dealers, geen id hoe die je tillen) om te kijken of er nog meer verborgen verbreken zijn en aan de hand (i know tis dan een moeilijke keuze) daarvan een beslissing maken wat je gaat doen met die auto. Sowieso vind ik en hoop dat ook dat de garage waar je hem gekocht heb ook zeer coulant is met de garantie. Ik neem aan dat je hem heb gekocht met bovag garantie?
Even zien wat eruit gaat komen, zal vanmiddag even bellen of ze al nieuws hebben. Anders rijd ik even langs de AR-dealer in Groningen om hem eens na te laten kijken.
Ik heb hem gekocht met een op contract getekend 3maand garantie op technische dingen (lampjes en andere kleine dingen uitgezonderd :P ).

• Meneer aard
  • Laatst online: 13:55

Meneer aard

Porsche rulez!

Alfa_146 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:36:
[...]

Heb geen aankoopkeuring laten doen, heb hem gekocht bij een voorheen Alfa Romeo dealer nu Suzuki (vanwege de strenge verkoop-eisen van AR geen AR dealer meer).
Weet inmiddels een hoop van het type 145/146 dus na een proefrit kon ik weinig ontdekken.. wel heeft de auto een paar maanden stil gestaan dus dat is direct terug te schrijven aan de rubbers van het onderstel.
Als de auto goed onderhouden weggezet (dus op assteunen, wielen van de grond, motorolie vervangen voor stallen, goed warmgereden voor stallen etc) zou het weinig uit moeten maken. Let er wel op, omdat de auto een paar maanden heeft stil gestaan evt er een keerring kan gaan lekken (spreek uit ervaring niet van het stil staan maar ouderdom).

[...]
Ik had het anders moeten zeggen, maar tijdens de proefrit viel me dit al op dus hebben de dat gelijk gefixt (voor de APK keuring dus).
Ok, dat is dan de wereld uit ;) Evt zou je een keer er een revisie set tegen aan kunnen gooien maar als ie verder prima remt dan kun je het ook laten
[...]
Geluid is er; (rond 3000-4500rpm)
- Met koppeling ingetrapt
- In de vrij
- Als je hem op het constante toerental houd
Nu ik dit lees dacht ik meteen aan een maat van me, die heeft ook een soort ratel gehad maar bleek uiteindelijk de klinknagels van de koppeling tegen de vliegwielbouten aan te komen (de kop van de bouten) was een speciale race koppeling (gebruikte de auto enkel voor het racen. Was een P 944). Maar dat was een constante ratel en binnen het uur lag de koppeling eruit (klinknagels waren compleet los gekomen en het hart lag er los in maar dat terzijde). Ik zou toch eens rond gaan met een buisje of steeksleutel. Daar hoor je super veel door. Mijn P dealer heeft zon ding in een stetescoop uitvoering, was echt geniaal ding moet ik ook eens hebben.

[...]
Even zien wat eruit gaat komen, zal vanmiddag even bellen of ze al nieuws hebben. Anders rijd ik even langs de AR-dealer in Groningen om hem eens na te laten kijken.
Ik heb hem gekocht met een op contract getekend 3maand garantie op technische dingen (lampjes en andere kleine dingen uitgezonderd :P ).
Opzich wel slim omdat te laten uitzoeken. Ik hoop voor je dat er geen (ernstige) problemen meer voortdoen, en de auto snel gemaakt wordt :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Zojuist gebeld met de dealer en ze waren er mee bezig.. wel hebben ze geconstateerd dat hij het bij een koud blok _NIET_ doet.
Zodra hij op temp. komt begint hij te ratelen bij dat toerental..

Iemand hier een idee of dat de drukgroep kan zijn ?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Onmogelijk te zeggen zo.

En warm zetten dingen uit dus daar is wat voor te zeggen. Maar een beetje n00b reply van de dealer... die constatering kun je zelf ook doen. Laat ze zoals Mr. Aard zegt eens wat serieuze tools gebruiken hiervoor.

Maar gezien je garantie wel slim om inderdaad nu gewoon flink aan de bel te trekken bij verdachte geluiden.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.