Jah maar die zal wel 15.000 kosten, is mij net te duur.Soulfly schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:10:
[...]
De GTA van Peter is er ook nog (geloof ik), die is amper op de weg geweest eigenlijk altijd door 'm gebruikt als 3e auto... (mafkees). Aanschafprijstechnisch best wel een interessante wagen.
De 1.6 met 120 pk is anders ook nog best vooruit te krijgen, zeker met een squadrachip.Aight! schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 04:22:
Iemand eigenlijk ervaring met de 147 2.0 Twinspark, wat is een betere keuze, 1.9 JTD of 2.0 T.Spark, zowel qua performance(beetje sportief), als degelijkheid, als land mee gaan.
3.2 GTA vind ik net te duur, 1.6 lijkt me net te weinig power voor een 147.
Maar als ik moest kiezen zou ik de 2.0 TS nemen... evt ook een chipje erin en je hebt 165 pk, en je hebt een mooie alfa roffel onder de kap.
Dat heb je imho niet als je de diesel pakt, hoewel die ook erg fijn rijd verder.
GTA is trouwens ook leuk natuurlijk, als dat in je budget valt en je hebt het er voor over...
Gefeliciteerd, enne dat "verkopen" moet toch wel een eitje worden danTimmert schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 08:48:
Vette shizzle
Ik heb trouwens gister m'n contract getekend bij m'n nieuwe werkgever, Falco Amsterdam. Dat betekent dat ik vanaf de 15e Fiats ga verkopen
Gefeli...mooi dat je alfa blijft rijden.eX0duS schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:19:
* eX0duS is misschien vandaag nieuwe eigenaar van een Alfa 146 2.0 TI.Vandaag even kijken, mooie champagne kleur (zie je bijna niet), ben benieuwd.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Het is en blijft een virus he ....
* Harry kijkt stiekum af en toe ook rond naar wat leuks voor erbij... Heb absoluut geen haast, maar kan via m'n werkgever stallen, dus dat is wel ideaal. Een leuke GTV6 of 224/424
* Harry kijkt stiekum af en toe ook rond naar wat leuks voor erbij... Heb absoluut geen haast, maar kan via m'n werkgever stallen, dus dat is wel ideaal. Een leuke GTV6 of 224/424
BMW 535D
en? en? en? en? PICSSS!!!!1111oneoneing._Buttje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:53:
/me een 5cm grotere radiateur van een TS in de 90 knutselen gaat zaterdag
@soulfly: Zo'n vork is ook erg smakelijk

Op verzoek

Hmmm

^ dat stuk moet er uit dus! Vanwege de TS is de radiateur extra naar links gekomen, maar de radiateur is ook groter, dus ca. 5 + 5 cm = 10 cm rand verwijderen.

^ dat dus

^ Geloof het of niet, maar de linkerkant ligt pssies boven de andere radiateur, dus wat je hier ziet is 5 cm verschil in grootte

deurtje dicht ..

deurtje open

bluf dat je nu steeds snel op en neer scrollt om dat ene effect te krijgen dat het lijkt alsof ie gaat bewegen

Het is nog niet klaar (hoewel dat prima gekund had .. maar ik kwam nog op het idee de onderstaande rand nog een keertje netjes te spuiten!

Owjah, de TS radiateur nog ff wat opgeknapt (de roestige rand is de oude die er achter staat

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-08-2006 00:01 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zit er goed uit zo...
Ik neem aan dat je gelijk ook 't stuk mee neemt voor de radiator (o.a. daar waar je een deel hebt weggehaald & 't hoekje dat dat vervelende kleurtje heeft op de foto rechts onderin (voor je linker voorwiel dus)
Ben benieuwd naar het eindresultaat... als ik goed gelezen heb is deze groter (en waarschijnlijk minder verkalkt), ben benieuwd wat het in koeling op gaat leveren.
@Alfisti: Daarom kijken we ook bijzonder rustig om ons heen, geen haast & het liefste een met bekende history en in goede staat (concourse hoeft niet, maar technisch moet 't wel dik in orde zijn). Hij wordt dan gestalt in een van onze garages. Prettige bijkomstigheid is dan dat er & camera's op staan & 6 van de 7 dagen een oogje in het zeil gehouden kan worden.
Kombinatie van staat, historie en prijs... Voor 't zelfde lopen we tegen een smakelijke Ghibli aan... de 3200GT is wat dat betreft jammer genoeg nog wat te nieuw
Ik neem aan dat je gelijk ook 't stuk mee neemt voor de radiator (o.a. daar waar je een deel hebt weggehaald & 't hoekje dat dat vervelende kleurtje heeft op de foto rechts onderin (voor je linker voorwiel dus)
Ben benieuwd naar het eindresultaat... als ik goed gelezen heb is deze groter (en waarschijnlijk minder verkalkt), ben benieuwd wat het in koeling op gaat leveren.
@Alfisti: Daarom kijken we ook bijzonder rustig om ons heen, geen haast & het liefste een met bekende history en in goede staat (concourse hoeft niet, maar technisch moet 't wel dik in orde zijn). Hij wordt dan gestalt in een van onze garages. Prettige bijkomstigheid is dan dat er & camera's op staan & 6 van de 7 dagen een oogje in het zeil gehouden kan worden.
Kombinatie van staat, historie en prijs... Voor 't zelfde lopen we tegen een smakelijke Ghibli aan... de 3200GT is wat dat betreft jammer genoeg nog wat te nieuw
[ Voor 33% gewijzigd door Harry op 06-08-2006 00:10 ]
BMW 535D
Lijkt meer dan het is, maar doh ..Soulfly schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:02:
Zit er goed uit zo...
Van kalk weet ik niks, maar hij is groter en ziet er nog verdomt goed uitBen benieuwd naar het eindresultaat... als ik goed gelezen heb is deze groter (en waarschijnlijk minder verkalkt), ben benieuwd wat het in koeling op gaat leveren.
De vorige zat zo al 3cm achter dat schot verstopt, dus die had ook niet 100% koelmogelijkheid, nu dus wel én hij is meteen fors groter .. moet merkbaar zijn nou je denken
edit:
Daarnaast laat ik dat open stuk op rechts gewoon open, normaliter zou je het afdekken, maar nu komt de rijwind mooi over de dynamo en het uitlaatspruitstuk, het heetste deel van de motor!
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-08-2006 00:21 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als je het dichtmaakt dwing je meer lucht door de radiator heen te gaan ...
Lucht heeft de vervelende eigenschap de meest eenvoudige weg te nemen indien mogelijk.
Als je een leuke trek daar hebt op dat stuk zou 't je best nog wel eens wat koellucht kunnen kosten voor de radiateur....
Maak je het dicht, dwing je zo veel mogelijk lucht door je radiateur te gaan... = betere koeling.
Lucht heeft de vervelende eigenschap de meest eenvoudige weg te nemen indien mogelijk.
Als je een leuke trek daar hebt op dat stuk zou 't je best nog wel eens wat koellucht kunnen kosten voor de radiateur....
Maak je het dicht, dwing je zo veel mogelijk lucht door je radiateur te gaan... = betere koeling.
BMW 535D
tjah, theorieën
We proberen het eerst zo .. anders kan ik het toch ook niet goed vergelijken
We proberen het eerst zo .. anders kan ik het toch ook niet goed vergelijken
thnx!
maarre ..
... wat een k*t race
... wat een k*t intermediates
Op nat een ramp, op half-nat een ramp en op droog een ramp!
grmpf *#&%@(&#%_%@
maarre ..
... wat een k*t race
... wat een k*t intermediates
Op nat een ramp, op half-nat een ramp en op droog een ramp!
grmpf *#&%@(&#%_%@
Ik vond het wel een gave race, heb me goed vermaakt 
@Exodus: Is het nog doorgegaan met de 146? Zo ja: Pics!!!!!!!1111
@Exodus: Is het nog doorgegaan met de 146? Zo ja: Pics!!!!!!!1111
Was een prachtige spannende race.... alleen erg zuur dat schumi het niet redde...
Maar goed Schumi gaat in turkije even de stand gelijk trekken op 1 puntje na, om vervolgens op Monza Alonso van de baan vegen en een voorsprong te pakken in het puntenklassement.
Maar goed Schumi gaat in turkije even de stand gelijk trekken op 1 puntje na, om vervolgens op Monza Alonso van de baan vegen en een voorsprong te pakken in het puntenklassement.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Eensch ^^
Alleen dat schumi deel niet, die heeft mijn inziens te vaak gewonnen, zo is het veel leuker
@Klaas
Keep up the good work!
Alleen dat schumi deel niet, die heeft mijn inziens te vaak gewonnen, zo is het veel leuker
@Klaas
Keep up the good work!
[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 06-08-2006 16:38 ]
XXXVI
Het was een k*t race ... zelfs Alonso die vandaag gewoon een
held
was, kon niet winnen vanwege zo'n domme ongein vanwege een moer! Al dan niet een blunder of mechanisch falen wel bijdrage tot mijn algemene indruk van een k*trace 
.. het had zo mooi kunnen zijn, Shumacher in de regen ... vroeger, toen er geen tractioncontrol was en ze allemaal op dezelfde banden reden.
Deze race was van hetzelfde kaliber als die ene keer op Monaco toen Panis won, omdat alles om hem heen uitviel, kapot ging en/of crashte .. ging ook nergens over!
edit: grmpf .. doordat de radiateur meer naar rechts komt, is ineens een dikke koelslang te kort geworden ...... nu moet ik het ding er schot en scheef inzetten om de slang erbij te krijgen en dan alles fixen, deze week een andere slang zien te regelen en dan weer de boel verbouwen en aftappen, tot het weer mooi recht staat en dan de boel wéér opvullen. *zucht*
.. het had zo mooi kunnen zijn, Shumacher in de regen ... vroeger, toen er geen tractioncontrol was en ze allemaal op dezelfde banden reden.
Deze race was van hetzelfde kaliber als die ene keer op Monaco toen Panis won, omdat alles om hem heen uitviel, kapot ging en/of crashte .. ging ook nergens over!
edit: grmpf .. doordat de radiateur meer naar rechts komt, is ineens een dikke koelslang te kort geworden ...... nu moet ik het ding er schot en scheef inzetten om de slang erbij te krijgen en dan alles fixen, deze week een andere slang zien te regelen en dan weer de boel verbouwen en aftappen, tot het weer mooi recht staat en dan de boel wéér opvullen. *zucht*
[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-08-2006 18:36 ]
Arg, ik wil ook een Alfa
Nu weer verliefd op een zilvere 75 met een 2,5 V6
Overweeg nu heel hard om de cb de deur uit te schoppen en deze te kopen.
Nu weer verliefd op een zilvere 75 met een 2,5 V6
We hebben nog een witte 90 voor je, die hoogstwaarschijnlijk het niet red als hij in ons bezit blijft .. 
Eventueel met gereviseerde 2.0 carburateur motor!
Anyway ..

^ met flits ..
zonder flits ..

c'est trébien, non?
'k Was in de veronderstelling dat mijn motorkapvergrendeling mogelijk kaduuk was, dus had de laatste keer bij Alfanord snel een andere geript van de bewust 75 TS die daar nog steeds staat..
Nu HOORT de vergrendeling messing-like te zijn, maar gezien de staat van de mijne, behelp ik mij voorlopig wel met de alu-look van de TS

Anyway, voor een schotsenscheef zittende radiateur zit ie nog behoorlijk recht en stevig

Nu ff koffie, en dan gril erop en een stukje karren

Anyway ..

^ met flits ..
zonder flits ..

c'est trébien, non?
'k Was in de veronderstelling dat mijn motorkapvergrendeling mogelijk kaduuk was, dus had de laatste keer bij Alfanord snel een andere geript van de bewust 75 TS die daar nog steeds staat..
Nu HOORT de vergrendeling messing-like te zijn, maar gezien de staat van de mijne, behelp ik mij voorlopig wel met de alu-look van de TS

Anyway, voor een schotsenscheef zittende radiateur zit ie nog behoorlijk recht en stevig

Nu ff koffie, en dan gril erop en een stukje karren
[ Voor 81% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-08-2006 21:42 ]
Ik weet het, en het maakt het er niet makkelijker oping._Buttje schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:26:
We hebben nog een witte 90 voor je, die hoogstwaarschijnlijk het niet red als hij in ons bezit blijft ..
Behoorlijk frustrerend dit, het zou niet verstandig zijn om nu een auto te kopen maar aan de andere kant zou het ook goed uit kunnen pakken. Sommige dingen moet je gewoon doen eigenlijk
denk dat je, je met een 2 liter de komende tijd wel zou kunnen vermaken ... eerst maar eens leren met achterwielaandrijving om te gaan ... een 3.0 V6 met 190+ pk is gewoon linke soep als de omstandigheden ff tegen zitten... zeker met sper!
Anyway, ik wil je niet pushen, je moet het zelf weten .. en als het hem niet wordt en de witte wordt gesloopt .. so be it. Life goes on ..
Anyway, ik wil je niet pushen, je moet het zelf weten .. en als het hem niet wordt en de witte wordt gesloopt .. so be it. Life goes on ..
75 is er toch alleen met 3.0 V6? Trouwens wel hele brute bakken! Doen Doen Doen!Clithopias schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:52:
Arg, ik wil ook een Alfa![]()
Nu weer verliefd op een zilvere 75 met een 2,5 V6Overweeg nu heel hard om de cb de deur uit te schoppen en deze te kopen.
XXXVI
neh, ga voor een 155... een 1.8 8v ofzo... mooi paars ...
Het is een 2.5, een van de weinige in Nederland. Het begint gewoon elke keer weer te kriebelen, misschien moet ik een keertje doorzetten en kijken wat er gebeurt. Of het nou de witte 90 is of een ander auto. In het ergste geval kost het me een hoop geld en eindig ik met niks, daar valt opzich mee te leven. (ik woon nog thuis)ing._Buttje schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:02:
denk dat je, je met een 2 liter de komende tijd wel zou kunnen vermaken ... eerst maar eens leren met achterwielaandrijving om te gaan ... een 3.0 V6 met 190+ pk is gewoon linke soep als de omstandigheden ff tegen zitten... zeker met sper!
Ik ga er maar (weer) eens goed over nadenken, over praten met mijn ouders ed.
Je hebt trouwens wel weer net werk afgeleverd bij je 90! Zoals we van je gewend zijn
Goed werk Buttje... mooi om te zien dat de 90 nog steeds de nederlandsche wegen onveilig blijft maken.

Ik wil er in mijn 155 ook nog een keer een nieuwere radiateur inlepelen... ding wat er nu inzit is niet de originele maar een oudere uit een 92er 8v TS en dat zint me niet... alhoewel ie wel goed werkt verder (anders was ie allang vervangen uiteraard).
Anyway vanmiddag ook weer wat nieuwe pics gemaakt, en die moeten hier uiteraard weer gespamt worden.

Ik wil er in mijn 155 ook nog een keer een nieuwere radiateur inlepelen... ding wat er nu inzit is niet de originele maar een oudere uit een 92er 8v TS en dat zint me niet... alhoewel ie wel goed werkt verder (anders was ie allang vervangen uiteraard).
Anyway vanmiddag ook weer wat nieuwe pics gemaakt, en die moeten hier uiteraard weer gespamt worden.

Uit betrouwbare bron ex0dus zelf kan ik u mede delen
Meneer heeft de 146 Ti gekocht
voor 't geval ex0dus nu denkt
... scarb-forum
voor 't geval ex0dus nu denkt
[ Voor 27% gewijzigd door Harry op 07-08-2006 00:03 ]
BMW 535D
Zag ik ook al staanSoulfly schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:02:
voor 't geval ex0dus nu denkt... scarb-forum
![]()
Eerste indrukken met de nieuwe radiateur zijn goed!!
Morgen de grote test .. 140 km op en neer naar Groningen!
edit: so far so good!! @83oC
Morgen de grote test .. 140 km op en neer naar Groningen!
edit: so far so good!! @83oC
[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-08-2006 09:42 ]
jullie lachen me uit

Ze zijn gewoon jaloers.
Zekerrrr... PWOAAAAAAP dat wil wel.Soulfly schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:02:
voor 't geval ex0dus nu denkt... scarb-forum
![]()

"Het beest"
Komen misschien ook nog dakdragers op.
[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 09-08-2006 10:55 ]
Volgens mij had ik je al gefeliciteerd in het show je auto topic.eX0duS schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:54:
[...]
Zekerrrr... PWOAAAAAAP dat wil wel.In een ruk naar de 200, en geen centje pijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Het beest"
Komen misschien ook nog dakdragers op.Ziet er nog opoe achteriger uit.
Prachtige 146, echt een wolf in schaapskleren zo.
Ze liep alleen goed op gas als ie volgas gaf...
Dat verklaart de snelheid...
Gefeli, ziet er strak uiteX0duS schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:54:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Het beest"
begin jij nu ook al?Stefano schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:34:
[...]
Ze liep alleen goed op gas als ie volgas gaf...
Dat verklaart de snelheid...
![]()
![]()

Ik vind het alleen maar mooi, we weten nu iig dat je 90 nog lekker doorloopt 
Welke topsnelheid haal je nu eigenlijk?
prrrrr prrrrr 
Sinds de lekke koppakking nog niet weer getest, maargoed, verder niets aan de afstelling veranderd dus dat zal 190+ zijn o.i.d. met enig aandringen.Clithopias schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:49:
Ik vind het alleen maar mooi, we weten nu iig dat je 90 nog lekker doorloopt
Als je het goed gedaan hebt (met een hele grote nadruk op Als) zou je 205km/u moeten kunnen halen met de TS ...
Het Als is i.v.m. leeftijd van 't blok, andere versnellingsbak (minder gunstig, op een zeker moment heb je gewoonweg te weining vermogen om nog te acceleren) en natuurlijk de afstelling.
Het Als is i.v.m. leeftijd van 't blok, andere versnellingsbak (minder gunstig, op een zeker moment heb je gewoonweg te weining vermogen om nog te acceleren) en natuurlijk de afstelling.
BMW 535D
@Soulfly > Heb jij nog steeds die sloop 64'er staan?
wat is dat nou weer voor onzin ?!?!?Soulfly schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:30:
Als je het goed gedaan hebt (met een hele grote nadruk op Als) zou je 205km/u moeten kunnen halen met de TS ...
Heb jij al eerder een 90 TS gezien dan?? Op Autoweek zul je hem niet tegenkomen iig. Laat staan met deze versnellingsbak. Daarnaast is een LPG-verdeelring nog altijd een restrictie.
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-08-2006 23:06 ]
Wat jij wilt...ing._Buttje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:05:
[...]
wat is dat nou weer voor onzin ?!?!?
Boeit het of er eerder een 90 met een TS blok is geweest? En de LPG-verdeelring hoeft geen restrictie te zijn in je top. Wat ik aangeef is dat ie de 205km/u in iedergeval wel zou moeten kunnen halen.Heb jij al eerder een 90 TS gezien dan?? Op Autoweek zul je hem niet tegenkomen iig. Laat staan met deze versnellingsbak. Daarnaast is een LPG-verdeelring nog altijd een restrictie.
BMW 535D
Vanochtend m'n 156 verkocht.. Gelukkig wel aan een liefhebber, rijdt nu een 155 2.0. Z'n pa is actief scarb lid en heeft een 75 TS, Spider van 78 oid en een Bertone.
Zaterdag komt ie 'm halen
Zaterdag komt ie 'm halen
En ook al een andere alfa op het oog Timmert?
Aaah, okSoulfly schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:34:
Volgens mij bedoelt Timmert dat de gene die de 156 heeft gekocht nu een 155 2.0 rijd.
Om mezelf maar even te quoten.... heb zojuist een plasje felgroene koelvloeistof ontdekt op de grond recht onder de radiateur...Specht schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:59:
Goed werk Buttje... mooi om te zien dat de 90 nog steeds de nederlandsche wegen onveilig blijft maken.![]()

Heb nog geen kans gehad om het goed te bekijken aangezien het buiten hondenweer is... maar ik vrees dat het toch een preventieve radiateur wissel wordt.
Loop eerst maar eens alle slangen en slangeklemmen na
Done, lek zit dus toch duidelijk in de radiateur, alhoewel hij lekte toenstraks dus niet met draaiende (en warme) moter, dus maybe is het weer dichtgeslibt ofzo.ing._Buttje schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:05:
Loop eerst maar eens alle slangen en slangeklemmen na
Straks even praatje maken met de beunhaas op de hoek...
Mjah, je kunt er van die smurrie voor krijgen, wat je bij je koelvloeistof giet en dan de gaatjes stopt. Geen idee hoe dit IRL werkt, maar voor een klein lekje kun je het allicht proberen.
/me gisteren aan de kant gezet is door KLPD mannetje
Het gastje versnelde om mijn snelheid over te nemen toen ik hem inhaalde op weg naar Groningen. Omdat ik dat zag gebeuren ging ik direct vaart minderen en moest er afslag 33 Roden/Leek af dus viel verder ook niet zo op, maar hij zette me meteen stop. Vervolgens vertelde hij dat ik vermoedelijk wel geflitst was door zijn collega' s die een 4km eerder op de middenberm zouden hebben staan flitsen.
Mjah, ik heb ze niet gezien, maar heb gistermiddag en vanochtend het traject bekeken, maar het kan dan volgens mij alleen bij het viaduct bij afslag 33 geweest zijn, via een opening tussen beide weghelften in, achter de bosjes, maar vind het wel wat vaag. En met mij Alfa_145 ... we'll see, de kans bestaat dat ze mij dus geflitst hebben, waarbij ik hooguit 160km/u reed, maar voor hetzelfde zat ik achter een inhalende auto @110km/u vanwege het regenachtige weer .. of het was een broodje-aap.
Al met al een spannende tijd de komende tijd
/me gisteren aan de kant gezet is door KLPD mannetje
Het gastje versnelde om mijn snelheid over te nemen toen ik hem inhaalde op weg naar Groningen. Omdat ik dat zag gebeuren ging ik direct vaart minderen en moest er afslag 33 Roden/Leek af dus viel verder ook niet zo op, maar hij zette me meteen stop. Vervolgens vertelde hij dat ik vermoedelijk wel geflitst was door zijn collega' s die een 4km eerder op de middenberm zouden hebben staan flitsen.
Mjah, ik heb ze niet gezien, maar heb gistermiddag en vanochtend het traject bekeken, maar het kan dan volgens mij alleen bij het viaduct bij afslag 33 geweest zijn, via een opening tussen beide weghelften in, achter de bosjes, maar vind het wel wat vaag. En met mij Alfa_145 ... we'll see, de kans bestaat dat ze mij dus geflitst hebben, waarbij ik hooguit 160km/u reed, maar voor hetzelfde zat ik achter een inhalende auto @110km/u vanwege het regenachtige weer .. of het was een broodje-aap.
Al met al een spannende tijd de komende tijd

[ Voor 73% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-08-2006 20:52 ]
Maar die klpd gast heeft je dus geen bekeuring gegeven? Dan zou ik me niet al te druk maken, als je een acceptgiro binnenkrijgt van die flitser en je hebt niet meer dan 30km te hard gereden, dan draai je even een leuk bezwaarschrift in elkaar en dan kun je de "betaling" nog een paar maandjes uitstellen. 
/me Specht is in mei ook geflitst... en heeft dus ook een bezwaarschrift procedure lopen.
Overigens heb ik de knoop maar doorgehakt en een afspraak gemaakt voor montage van een nieuwe radiateur.
Ding druppelt nu dus toch lekker enthousiast groene smurrie na een ritje...
En die anti lekkage troep gaat er in geen 100 jaar in.
Dat heb ik bij mijn oude peugeotje gedaan paar jaar geleden en toen stond ik 2 maanden later alsnog met gesprongen radiateur en een flinke stoomwolk langs de kant van de weg... is dus gewoon uitstel van executie, en ik houd niet van uitstel...
/me Specht is in mei ook geflitst... en heeft dus ook een bezwaarschrift procedure lopen.
Overigens heb ik de knoop maar doorgehakt en een afspraak gemaakt voor montage van een nieuwe radiateur.
Ding druppelt nu dus toch lekker enthousiast groene smurrie na een ritje...
En die anti lekkage troep gaat er in geen 100 jaar in.
Dat heb ik bij mijn oude peugeotje gedaan paar jaar geleden en toen stond ik 2 maanden later alsnog met gesprongen radiateur en een flinke stoomwolk langs de kant van de weg... is dus gewoon uitstel van executie, en ik houd niet van uitstel...
Je hebt gelijk, die rommel zou ik er ook niet ingooien.
Stefano heeft 4 maanden geleden ook afscheid van een radiateur genomen
Stefano heeft 4 maanden geleden ook afscheid van een radiateur genomen
Netjes!! bouwjaar? km's?eX0duS schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:54:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Het beest"
en *ahum* -> www.alfa146.nl
Mjah, meestal staan ze bij Drachten bij dat viaduct (Vraag me niet welke... waar ik toen met de proefrit in de GT ook geflitst ben, 14-02-2004, 20km/u te hard, viel mee). Wel een iets wat optimistische 4 km overigens.ing._Buttje schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:16:
Vervolgens vertelde hij dat ik vermoedelijk wel geflitst was door zijn collega' s die een 4km eerder op de middenberm zouden hebben staan flitsen.
BMW 535D
.. bij Drachten staan ze ook niet in de middenberm.
Jawel... daar ben ik al eens vanuit de middenberm geflitst (ben daar wel vaker een boete rijker geworden)
BMW 535D
Ik dacht dat het boven Steenwijk altijd een soort van Autobahn was 
* ephymerous is daar nog nooit geflitst (afkloppen
)
* ephymerous is daar nog nooit geflitst (afkloppen

XXXVI
Mjah, maar er staat bijna niks op het forum, het Alfa145 forum staat wel helemaal vol...Yoda schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:31:
[...]
Netjes!! bouwjaar? km's?
en *ahum* -> www.alfa146.nl
Zeau, m'n 156 is voorgoed uit onze straat verdwenen..
'T was nog even crisis bij ons thuis, aangezien ik de kentekenpapieren nergens meer kon vinden. Zaten ze in m'n moeders portefeuille
'T was nog even crisis bij ons thuis, aangezien ik de kentekenpapieren nergens meer kon vinden. Zaten ze in m'n moeders portefeuille

kl*te feeling moet dat zijn lijkt me 

Dat is het ook, alleen sóms doen ze er welleens moeilijk overephymerous schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:49:
Ik dacht dat het boven Steenwijk altijd een soort van Autobahn was
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-08-2006 11:59 ]
Laat ik mij ook eens mengen in al dit Alfa enthousiasme 
Ik ben ook een aankomend lease-rijder, d.w.z. ik mag een alfa uitkiezen. Zit nog wel even te twijfelen, aangezien alfa niet goedkoop is (vanwege rapide afschrijvingen).
(Italiaans) autootje waar ik tot nu toe het meest van heb genoten:

Maar goed, even terzake:
Tijdje geleden een proefrit gedaan in een 147. Gave wagen, fijn rijgedrag, mooie velgen en verder ook een serieuze optie voor in de lease.
Liep trouwens niet goed af:

Anyhow, de competitor is ook leuk:

Specs tegenover elkaar:
Seat Leon TDI FR vs. Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v Distinctive:
De vergelijking op autoweeek.nl (niet geheel accuraat)
De Alfa wil ik dan met winterpakket, connect, bose systeem en Topsport velgen
Totaalprijs: 31.525
De Seat moet ook een regensensor hebben, privacyglass en een kleurtje.
totaalprijs: 32.818
De Seat is dan eigenlijk duurder, maar heeft meer pk, sporstoelen en VAG-garantie
De Alfa heeft de looks, connect, maar is in de lease duurder vanwege het alfa-imago.
Ongetwijfeld zal ik hier alleen maar horen: 'neem die 147!' , maar bedenk dat ik dan nog niet het alfa-virus te pakken heb zoals de meesten hier.(ik heb er nog geen gehad). Maar? Positieve ervaringen hier? Ik ben wel geintresseerd in jullie mening over dit dilemma. Het zijn allebei Da Silva's
Ik ben ook een aankomend lease-rijder, d.w.z. ik mag een alfa uitkiezen. Zit nog wel even te twijfelen, aangezien alfa niet goedkoop is (vanwege rapide afschrijvingen).
(Italiaans) autootje waar ik tot nu toe het meest van heb genoten:
Maar goed, even terzake:
Tijdje geleden een proefrit gedaan in een 147. Gave wagen, fijn rijgedrag, mooie velgen en verder ook een serieuze optie voor in de lease.
Liep trouwens niet goed af:

Anyhow, de competitor is ook leuk:
Specs tegenover elkaar:
Seat Leon TDI FR vs. Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v Distinctive:
De vergelijking op autoweeek.nl (niet geheel accuraat)
De Alfa wil ik dan met winterpakket, connect, bose systeem en Topsport velgen
Totaalprijs: 31.525
De Seat moet ook een regensensor hebben, privacyglass en een kleurtje.
totaalprijs: 32.818
De Seat is dan eigenlijk duurder, maar heeft meer pk, sporstoelen en VAG-garantie
De Alfa heeft de looks, connect, maar is in de lease duurder vanwege het alfa-imago.
Ongetwijfeld zal ik hier alleen maar horen: 'neem die 147!' , maar bedenk dat ik dan nog niet het alfa-virus te pakken heb zoals de meesten hier.(ik heb er nog geen gehad). Maar? Positieve ervaringen hier? Ik ben wel geintresseerd in jullie mening over dit dilemma. Het zijn allebei Da Silva's
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Tjah, je moet doen wat jij wil en je happy bij voelt uiteindelijk.
Ik kan me nu alleen maar afvragen wat je in hemelsnaam met die 147 hebt uitgehaald .. met jou verder ook alles okay?? Zulke dingen maken de stoerste vent ineens klein man .. believe me I know
Ik kan me nu alleen maar afvragen wat je in hemelsnaam met die 147 hebt uitgehaald .. met jou verder ook alles okay?? Zulke dingen maken de stoerste vent ineens klein man .. believe me I know

Ik reed 25, hij reed 80 en ik raakte met links voor zijn achtervelg.
wie rijdt er dan ook 25 in een Alfa ?!?!?
Daar zijn ze helemaal niet voor gebouwd!
regel 1: dat pedaal zit er niet voor niks in
Daar zijn ze helemaal niet voor gebouwd!
regel 1: dat pedaal zit er niet voor niks in
[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-08-2006 12:49 ]
Is het dan jouw schuld, aangezien jij hem raakte of niet?Uiligheid schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:30:
Ik reed 25, hij reed 80 en ik raakte met links voor zijn achtervelg.
Of was het in een 30 zone?knalde hij eventjes door.
tja, was een uitrit
Mijn vaut dus ook.
Weet iemand ook waar ik foto's kan vinden van de werking van connect nav? Zijn hier ook ervaringen mee? Is het een beetje goede navigatie/ Kan je gemakkelijk door je MP3 bladeren? Daarnaast: ik hoop dat je niet iedere keer dvd met cd hoeft te wisselen. Iemand hier info over?
Weet iemand ook waar ik foto's kan vinden van de werking van connect nav? Zijn hier ook ervaringen mee? Is het een beetje goede navigatie/ Kan je gemakkelijk door je MP3 bladeren? Daarnaast: ik hoop dat je niet iedere keer dvd met cd hoeft te wisselen. Iemand hier info over?
[ Voor 77% gewijzigd door Uiligheid op 19-08-2006 17:12 ]
Wat zal je je lullig hebben gevoeld na die aanrijding. Moet er niet aan denken tijdens een testrit de auto aan puin te rijden hahaha.
Je hebt 1 nav cd, die zit in je unit. Volgens mij is er geen dvd-nav beschikbaar als connect-nav in ieder geval, zijn altijd cd's. Je hebt dus ook eigenlijk verplicht de optie een wisselaar te nemen omdat je anders gewoon geen cd's kunt luisteren. De nav cd kan niet in de wisselaar, die _moet_ in je hoofdunit.Uiligheid schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:22:
tja, was een uitritMijn vaut dus ook.
De navigatie op zich is goed, het systeem is (imho) alleen vrij omslachtig. Het vult het dashboard heel erg mooi, het maakt de auto af, maar de meerprijs tov de functionaliteit is (als ik in jouw schoenen zou staan) veel te hoog. Het blijft een relatief traag navigatiesysteem. Dat is bij elk af fabriek nav systeem zo overigens. Met het bladeren door mp3 mappen heb ik geen ervaring
Ik zou gewoon apart tom Tom erbij halen,. veel makkelijker.
Wat hij zegt.Aight! schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:26:
Ik zou gewoon apart tom Tom erbij halen,. veel makkelijker.
Aight! schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:26:
Ik zou gewoon apart tom Tom erbij halen,. veel lelijker.
Wel lelijker, maar dan heb ik wel een bekerhouder idd
eensch, het ding zit er niet voor niets in, dan wil je hem ook gebruiken, sowieso oogt het 1000x beter dan zo'n zuignap-plak-mode-ding. Maargoed .. keuzes keuzes .. je kunt ook leren kaartlezen en de Nav gebruiken als ondersteuning. Tjah, op de snelweg kun je doorgaans wel zonder af, pas in de stad is het vooral handig, mjah, dan maar ff zonder muziek erbij ofzo...
Niet dat ik de optie heb verder ... wat een luxeprobleem weer
Niet dat ik de optie heb verder ... wat een luxeprobleem weer
Hmm .. met dat niet-willen-starten probleempje laatst (Sander weet't nog wel) wilden mijn bougies dus niet vonken, maar heel erg gek, dan gaat ie op een volgend punt staan vonken kennelijk, aldus mijn theorie wanneer ik de verdelerkappen bekijk! De inwendige 4 contacten zijn alle 4 aangevreten en ik verwacht het bij de andere verdeler niet anders! Het was mij al opgevallen hoe onregelmatig dat hij liep, maar dat vind ik nu dan ook niet zo vreemd .. de helft van de vonken blijven in de verdelerkap steken
Aldus 8 nieuwe bougies en 2 verdelerkappen + rotor besteld, evenals 2 voorlagers waarvan er 1 vervelend wordt.
/me morgen 4 daagjes naar Schotland gaat, trouwerij van neefje bijwonen

Aldus 8 nieuwe bougies en 2 verdelerkappen + rotor besteld, evenals 2 voorlagers waarvan er 1 vervelend wordt.
/me morgen 4 daagjes naar Schotland gaat, trouwerij van neefje bijwonen

155loos
[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-08-2006 21:05 ]
Zag vandaag een leuke Alfa Spider, zeer oude, met een zeeeer lange koffer bak in Maaseik staan op de markt, kon helaas geen foto's schieten, leuke auto.
ik heb geen alfa meer en gelijk hele topic dood
Eerst maar wat graag willen verkopen, en nu ie weg is huilen he?
XXXVI
Hmm nog maar even technisch updatetje 
Radiateur en airco condensor worden vervangen, was dus niet de radiateur die lekte maar airco ding... dus ja aangezien de hele voorkant er toch afmoet laat ik ze beide vervangen met het oog op Spectacolo en de verdere toekomst, want zoals het er nu naar uitziet blijf ik er nog wel zeker 2-3 jaar mee rondrijden.
Of ik moet ergens een 155 widebody v6 tegenkomen, of de lotto winnen en dan een brera spider q4 kopen.
Radiateur en airco condensor worden vervangen, was dus niet de radiateur die lekte maar airco ding... dus ja aangezien de hele voorkant er toch afmoet laat ik ze beide vervangen met het oog op Spectacolo en de verdere toekomst, want zoals het er nu naar uitziet blijf ik er nog wel zeker 2-3 jaar mee rondrijden.
Of ik moet ergens een 155 widebody v6 tegenkomen, of de lotto winnen en dan een brera spider q4 kopen.
Mijn Toyo's hebben geen profiel meer
Rond 158.000km gemonteerd en nu zit ik op 193.000. Ze zijn dus slechts 35K km oud. Dat vind ik een beetje kort, of het moet aan mijn rijstijl liggen 
Morgen ga ik een setje Michelin Pilot Premacy 225/45 R17 eronder laten zetten. Meer allround dan de huidige Toyo Proxes T1-R 215/45 R17 banden. En hopelijk meer slijtvast en vooral béter op sneeuw. De Toyo's zijn super op droog en voldoende op nat, echter op sneeuw zijn ze een ramp. Dat mooie V-profiel loopt ontzettend snel vol met als resultaat dat ze zich als slicks op sneeuw gedragen

Morgen ga ik een setje Michelin Pilot Premacy 225/45 R17 eronder laten zetten. Meer allround dan de huidige Toyo Proxes T1-R 215/45 R17 banden. En hopelijk meer slijtvast en vooral béter op sneeuw. De Toyo's zijn super op droog en voldoende op nat, echter op sneeuw zijn ze een ramp. Dat mooie V-profiel loopt ontzettend snel vol met als resultaat dat ze zich als slicks op sneeuw gedragen

Dat verhaal over de toyo's heb ik al is eerder gehoord. 
Heb er zelf Pirelli's P6000 voor en P5000 achter onder liggen en die geven ook goede prestaties met regen en sneeuw vind ik.
Heb er zelf Pirelli's P6000 voor en P5000 achter onder liggen en die geven ook goede prestaties met regen en sneeuw vind ik.
Toyo's hebben een fabrieks "garantie" tot 30.000km dus dat je er nog 35.000 mee gereden hebt valt me niets tegen.
Tenminste, dat was voor de T1-s het geval. Hoe het precies zit met de nieuwe series durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar zou me weinig verbazen.
Tenminste, dat was voor de T1-s het geval. Hoe het precies zit met de nieuwe series durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar zou me weinig verbazen.
BMW 535D
Mja en de toyo's zijn volgens autobandenmarkt 30 euro goedkoper... Vind 30000 wel mee vallen. Mijn pa doet met zn energy's 40k. Mja ook niet meer sinds ik mn rbw heb.
.
Waarom ga je naar 225 breed? Dat is eigenlijk te breed voor de auto ... ik heb zelf nu ook 225 en ga na deze set snel terug naar 215 ! De enige reden dat er nu 225 onder zit is omdat deze van een echte gta afkomen.BalusC schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:24:
Mijn Toyo's hebben geen profiel meerRond 158.000km gemonteerd en nu zit ik op 193.000. Ze zijn dus slechts 35K km oud. Dat vind ik een beetje kort, of het moet aan mijn rijstijl liggen
35.000km met een setje Toyo's!!
Oke, je hebt veel koppel dus meer slijtage maar nogsteeds een nette score!
Ik heb mijn set er nu 17.000km onder zitten en zijn _bijna_ af
..Moet eerlijk zijn dat ik ze vaak afmat op cirquit (Zandvoort/Nurburgring) en in dagelijks gebruik ook, dus wat dat betreft nette score
Oke, je hebt veel koppel dus meer slijtage maar nogsteeds een nette score!
Ik heb mijn set er nu 17.000km onder zitten en zijn _bijna_ af
Ik doe erg veel snelwegkilometers en ik rag mijn bak niet af
De Michelin Pilot Sport 215/45 ZR17 die ik eerst eronder had zitten gingen toch wel langer mee. Bijna 40K. En toen was het profiel ook nog niet helemaal op (nog 1 mm over boven minimum).
Vergis je trouwens niet, de Toyo's zijn _echt_ op. Profiel zit zo'n beetje op -1 onder minimum
Lekker aquaplanen 
Waarom ga je trouwens terug?
Vergis je trouwens niet, de Toyo's zijn _echt_ op. Profiel zit zo'n beetje op -1 onder minimum

Ik kan spotgoedkoop aan die banden komenWaarom ga je naar 225 breed? Dat is eigenlijk te breed voor de auto ... ik heb zelf nu ook 225 en ga na deze set snel terug naar 215 !
[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 25-08-2006 08:56 ]
Ik denk omdat ze aanlopen. Kijk het 156 forum er maar eens op na, staan érg veel negatieve dingen over 225..
dit is mijn alfa (moet nog een keer nieuwe fotos maken als t niet regent):

Mooie bak 
Ik zie idd negatieve ervaring icm extreme verlaging. De mijne is slechts 30 cm verlaagd. De banden zijn toch naar buiten breder dan de Toyo's. Anders zet ik er wel gewoon spacers tussen.Timmert schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:44:
Ik denk omdat ze aanlopen. Kijk het 156 forum er maar eens op na, staan érg veel negatieve dingen over 225..
30cmBalusC schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:19:
Mooie bak
[...]
Ik zie idd negatieve ervaring icm extreme verlaging. De mijne is slechts 30 cm verlaagd. De banden zijn toch naar buiten breder dan de Toyo's. Anders zet ik er wel gewoon spacers tussen.
Vind ik toch een vrij extreme verlaging
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Toen ik Toyo's had op mijn Golf waren ze na 10.000 km toch al echt een behoorlijk eind versleten, en heb ze dan ook maar vervangen...
De mijne is voorzien van de sportpakket verlaging en ze lopen ook aan. SpacersBalusC schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:19:
Mooie bak
[...]
Ik zie idd negatieve ervaring icm extreme verlaging. De mijne is slechts 30 cm verlaagd. De banden zijn toch naar buiten breder dan de Toyo's. Anders zet ik er wel gewoon spacers tussen.

Dit topic is gesloten.